Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:41
Voor mij is het spel nog steeds lastig op te pakken.
Er is zoveel te doen, dat ik gewoon niet weet waar te beginnen.

Dan heb je nog perks and craften en weet ik allemaal wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mortis__Rigor schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 11:31:
[...]

De side missions hebben op zich best wel diepgang als je alle shards vindt en de connecties tussen verschillende shards van verschillende missions ontdekt.
Sommige side missions hebben ook impact op de keuzes in de main missions. Zo kon je een of andere club eigenaar vermoorden en daarmee Woodman later bedreigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

lifeguard schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:55:
Voor mij is het spel nog steeds lastig op te pakken.
Er is zoveel te doen, dat ik gewoon niet weet waar te beginnen.

Dan heb je nog perks and craften en weet ik allemaal wat :D
Maar zo moet je de game ook gewoon spelen. op je eigen gemak en doen waar je op dat moment tegen aan loopt wat je wil doen. :P

Main focus zou ik gewoon de story doen. Dat is het beste aan de hele game en je kan daarna nog allerlei cleanup doen. maar je goal moet niet uitspelen zijn :P gewoon genieten van het avontuur

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ricmaniac schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:20:
Maar zo moet je de game ook gewoon spelen. op je eigen gemak en doen waar je op dat moment tegen aan loopt wat je wil doen. :P

Main focus zou ik gewoon de story doen. Dat is het beste aan de hele game en je kan daarna nog allerlei cleanup doen. maar je goal moet niet uitspelen zijn :P gewoon genieten van het avontuur
Het volgende wat ik qua main storyline wil doen in mijn huidige run is met Songbird's begeleiding Dogtown binnen gaan, waar meteen ook de hele "red Myers" missie aan vast zit... Daar wil ik ff een paar uur rustig voor gaan zitten... Dus totdat ik daar de tijd voor heb, wanneer ik zin heb om ff te Cyberpunken, ga ik gewoon wat side quests doen. Ook nuttig voor het sparen van gear, components en eddies. Er begint nu net Tier 5 spul te droppen dus ik heb veel om te upgraden!

Wat zijn iedereens favoriete wapens trouwens? Ik hou van de combo Nekomata + silenced power pistol + assault rifle of shotgun of ander high damage wapen. Momenteel heb ik een Tier 5 Nekomata, Tier 5+ Death & Taxes met scope en silencer, en Tier 5 Hypercritical. Mijn go-to is eigenlijk altijd het pistool. Sneaky headshots, proberen verborgen te blijven, en als de shit de fan raakt dan schakel ik over naar mijn derde wapen (momenteel dus Hypercritical). De Nekomata gebruik ik wanneer ik iets of iemand door cover heen wil raken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mx. Alba schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Het volgende wat ik qua main storyline wil doen in mijn huidige run is met Songbird's begeleiding Dogtown binnen gaan, waar meteen ook de hele "red Myers" missie aan vast zit... Daar wil ik ff een paar uur rustig voor gaan zitten... Dus totdat ik daar de tijd voor heb, wanneer ik zin heb om ff te Cyberpunken, ga ik gewoon wat side quests doen. Ook nuttig voor het sparen van gear, components en eddies. Er begint nu net Tier 5 spul te droppen dus ik heb veel om te upgraden!

Wat zijn iedereens favoriete wapens trouwens? Ik hou van de combo Nekomata + silenced power pistol + assault rifle of shotgun of ander high damage wapen. Momenteel heb ik een Tier 5 Nekomata, Tier 5+ Death & Taxes met scope en silencer, en Tier 5 Hypercritical. Mijn go-to is eigenlijk altijd het pistool. Sneaky headshots, proberen verborgen te blijven, en als de shit de fan raakt dan schakel ik over naar mijn derde wapen (momenteel dus Hypercritical). De Nekomata gebruik ik wanneer ik iets of iemand door cover heen wil raken.
Moron Labe (assault rifle), Guts (Rebecca Shotgun), Mantis Blades met een sniper die explosive rounds afschiet, even de naam vergeten. Ben dus zowel veraf als kortbij voorzien van wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:07
Ik vind de DLC heel erg goed maar de ene route is echt veel leuker om te spelen.

Met Solomon krijg je hele gave level in een ondergrondse lab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:24

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

emeralda schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:26:
Ik vind de DLC heel erg goed maar de ene route is echt veel leuker om te spelen.

Met Solomon krijg je hele gave level in een ondergrondse lab.
Daarom speel je ook alle endings! :9
Het is het waard vind ik om het allemaal te beleven imo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De ene Phantom Liberty ending die ik gespeeld heb vond ik zowaar nog deprimerender dan de Devil's Ending waar ik helemaal per ongeluk in mijn allereerste run tegenaan liep. V kwam naar lang in coma terug in Night City, alle kennissen en relaties waren weg of "sold out", geen enkele cyberware meer mogelijk, moederziel alleen......... Brrrr, nee, wat mij betreft de allerslechtste ending.

De beste wmb heb ik ook al een keer gespeeld... Met de Aldecaldo's Arasaka aanvallen en dan eindigen met nog een maand of zes gelukkig leven met Judy bij de Aldecaldo's. Sowieso zijn alle endings vrij triest, er is geen Hollywood happy ending bij, dan liever nog een paar maanden geluk en rust.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
The Zep Man schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:33:
Ik zal proberen spoilers te vermijden:

Je kan de uitbreiding gewoon kopen. De inhoud wordt actief nadat je een aantal hoofdmissies in Pacifica hebt afgerond. Als je dat (al) gedaan hebt wordt contact met je opgenomen voor het beginnen van de DLC d,m.v. een nieuwe quest. Als je dat nog niet gedaan hebt dan komt dat nog.

Je kan dus gewoon de DLC kopen en gaan spelen vanuit je bestaande spel. Daarvoor hoef je niet opnieuw te starten. :)
Oude quote, maar jij lijkt te weten hoe het werkt :)

Speel CP op de Switch 2, daar zit de DLC bij in. Was een uur of 10 aan het spelen en "opeens" gaat hij over naar de Phantom Liberty DLC. Ik had verwacht dat je spel kon uitspelen en dan PL erna kon doen. Lees wel dat je na een paar missies terug kunt naar het normale spel.
Maar hoe verhouden die 2 zich tot elkaar? Is PL een uitbreiding waar het einde door verandert, of kan ik wel beide verhalen alsnog 'uitspelen'?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:07:
[...]

Oude quote, maar jij lijkt te weten hoe het werkt :)

Speel CP op de Switch 2, daar zit de DLC bij in. Was een uur of 10 aan het spelen en "opeens" gaat hij over naar de Phantom Liberty DLC. Ik had verwacht dat je spel kon uitspelen en dan PL erna kon doen. Lees wel dat je na een paar missies terug kunt naar het normale spel.
Maar hoe verhouden die 2 zich tot elkaar? Is PL een uitbreiding waar het einde door verandert, of kan ik wel beide verhalen alsnog 'uitspelen'?
Je kan beide verhalen los van elkaar uitspelen en het einde van de basis game zal niet veranderen (tenzij de Switch versie wezenlijk anders is dan de PC versie maar dat lijkt me sterk)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 15:20

The Zep Man

🏴‍☠️

matthijst schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:07:
Speel CP op de Switch 2, daar zit de DLC bij in. Was een uur of 10 aan het spelen en "opeens" gaat hij over naar de Phantom Liberty DLC.
Niets gebeurt "opeens". Je hebt een quest achterna gezeten waar je bij aanvang ook van kon weglopen (letterlijk!). Dat de quest lang duurt en je niet zomaar uit kan stappen is iets waar je even doorheen moet.

Dat betreft slechts de 1e quest van Phantom Liberty. Na die quest kan je zelf besluiten of en wanneer je verder gaat met Phantom Liberty.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
The Zep Man schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:39:
[...]

Niets gebeurt "opeens". Je hebt een quest achterna gezeten waar je bij aanvang ook van kon weglopen (letterlijk!). Dat de quest lang duurt en je niet zomaar uit kan stappen is iets waar je even doorheen moet.

Dat betreft slechts de 1e quest van Phantom Liberty. Na die quest kan je zelf besluiten of en wanneer je verder gaat met Phantom Liberty.
Neu OK, niet vanzelf, maar had niet vooraf door dat je de DLC in ging :)
Kwam een gebouw uit lopen, telefoontje, ergens heen gegaan en toen begon het.
Misschien beter op moeten letten, bedankt voor de info.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 09-10-2025 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

matthijst schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:40:
Kwam een gebouw uit lopen, telefoontje, ergens heen gegaan en toen begon het.
Songbird: "Ik heb vanaf grote afstand je implantaten gehackt om je te kunnen bereiken. De president van de NUSA zit in dikke shit en ik heb je hulp nodig! Andersom kan ik jou ook uit de penarie helpen waar je in zit. Dit heeft wel haast!"

@matthijst: "Telefoontje..."

Vind ik wel een geweldige cyberpunkhouding. :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
The Zep Man schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Songbird: "Ik heb je implantaten gehackt om je te kunnen bereiken. De president van de NUSA zit in de dikke shit en ik heb je hulp nodig! Andersom kan ik jou ook uit de penarie helpen waar je in zit. Dit heeft wel haast!"

@matthijst: "Telefoontje..."
Ook goed, maar hoe moet ik weten dat je daarmee de Phantom Liberty begint dan?
Dat klinkt als een random opdracht :)

Na googlen wel:
Phantom Liberty starts after you complete the "Transmission" main story quest in Cyberpunk 2077, after which you'll receive a call from Songbird to begin the "Dog Eat Dog" introductory mission.

Maar omdat het losse DLC was, dacht ik dat het los van de normale storyline stond.
Ken alleen de Switch2 versie (Xbox heel ff gespeeld in begin maar gestop door alle bugs). Zonder DLC speelde je het spel gewoon uit (en nu zit blijkbaar de DLC erin verweven), dus vandaar de vraag.

[ Voor 37% gewijzigd door matthijst op 09-10-2025 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

matthijst schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:04:
[...]

Ook goed, maar hoe moet ik weten dat je daarmee de Phantom Liberty begint dan?
Dat klinkt als een random opdracht :)
Omdat dat gewoon genoemd wordt op de winkelpagina, als eerste punt? :P

Verder is het niet echt interessant om te weten waar de DLC begint of niet. Het betreft slechts één quest die wat langdradig is. Het hoofdspel heeft ook quests die best wel lang zijn die je niet zomaar even kan onderbreken. Nadat de quest is afgerond ben je weer vrij om te gaan en staan waar je wilt.

Ik vind de DLC goed integreren in het hoofdspel.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hij integreert zeker goed :)
Was verder ook geen klacht, was alleen verbaasd.

"Cyberpunk 2077, inclusief de basisgame en de alom geprezen Phantom Liberty-uitbreiding." Staat er bij Switch.

Verder blij mee, dat dit soort games op de S2 ook prima draaien. Hopelijk volgen er meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

matthijst schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:11:
"Cyberpunk 2077, inclusief de basisgame en de alom geprezen Phantom Liberty-uitbreiding." Staat er bij Switch.
"In the Ultimate Edition, experience the original Cyberpunk 2077 story as well as the acclaimed spy-thriller adventure in the Phantom Liberty expansion—a high-stakes tale of espionage set in the deadly district of Dogtown."

Songbird noemt bij aanvang Dogtown, waar dat elders nauwelijks tot niet ter sprake is gekomen. Dat is een grote hint.

Verder is het wel duidelijk dat je meteen aan een grote quest begin. Het is het cyberpunkuniversum. "Overheid", "president", "super hacker", ... Dat zijn allemaal hints dat dit veel groter is dan het "prutje" waar V tot nu toe mee te maken heeft. ;)

Volgens mij krijg je op de Switch ook een hint van waar Phantom Liberty begint als je het spel start. Je kan dan bij het prille begin beginnen, of bij het punt dat je klaar bent om aan Phantom Liberty te beginnen. Volgens mij zijn er wat hints op dat scherm over waar het in het verhaal begint.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Op Switch kan je inderdaad kiezen naar "Skip Ahead to Phantom Liberty". Dat klinkt alsof je door het verhaal heenskipt en dan de DLC doet. Wat mijn aanname was, aangezien de main game al 3 jaar uit was voordat de DLC kwam.

Was niet de enige zo te zien:
https://www.reddit.com/r/..._started_phantom_liberty/

Maar whatever. Jij vindt het duidelijk, ik niet, boeit verder ook niet. Smaken verschillen, ik ga verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben weer met een early save game begonnen, ga kijken of ik iets van een Netrunner build kan maken. Al die missie requests voelde wel weer vanouds, het spel valt toch wel erg dood als je over 50% hebt gecleared jammer genoeg.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Pagina: 1 ... 92 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!