Ik ben (eindelijk) begonnen aan deze game. Over het algemeen bevalt hij prima. De game is redelijk vermakelijk. Leuk verhaal lijn, gave worldbuild, cool powerup systeem.
Maar als RPG, vindt ik het echt een paar hele grote missers hebben, zoals: Geen echte invloed in keuzes en ook niet echt keuzes kunnen maken in een Quest. Bijv.
spoiler:Panam vraagt je om je aan te sluiten bij haar clan, maar je kan alleen kiezen uit; Nee (in verschillende vormen van antwoorden), ander voorbeeld je kunt de bekeerde doodveroordeelde, niet uit zijn plan praten om zich te kruisigen
en zo zijn er nog tal loze voorbeelden. Auto's gaan tijdens gewoon rijden niet kapot, maar met een missie ineens wel?
Ik mis daarnaast ook een wereld wie meer interactie geeft, zo worden alle sidemissies aangeboden via de telefoon en altijd als ik een nieuwe missie selecteer in mijn journaal. Dit creëert een situatie van afleiding, maar geeft niet echt gevoel van keuze vrijheid omdat er binnen de missies zelf geen echte keuze dilemma's lijken te worden voorgelegd.
Een ander plus punt is dat dit één van de weinige spellen zijn die ik ken, wie fast travel leuk en geloofwaardig hebben neergezet (Morrowind, is een ander voorbeeld waar dit goed is gedaan).