Heb je CP uberhaupt gespeeld? Driving en enemy / npc AI horen natuurlijk absoluut wel bij de core mechanics.
Ik denk niet dat het zin heeft om nog te discussiëren. Als Driving, NPCs en AI zogenaamd geen belangrijke coremechanics zijn in een open world city action adventure game dan leef je echt een verschillende werelden.
En dan nog het gezeur dat vergelijkingen met GTA of andere AAA open world games oneerlijk zouden zijn.
Totale kosten 330 miljoen euro bij CP2077, tegenover de 291 miljoen euro van GTA V (gecorrigeerd voor inflatie)
Het is alleen wel weer grappig dat GTA V 51% van dat bedrag heeft opgemaakt aan development. De rest aan marketing.
CDPR heeft een andere aanpak gekozen en vond het genoeg om 36% van het budget uit te geven aan ontwikkeling (ineens is het eindresultaat een stuk begrijpelijker )
61% van het budget uitgeven aan marketing vol met beloftes die je niet waarmaakt, op 2 van de 3 platforms totaal onspeelbaar releasen en dan nog mensen die dit verdedigen
[Voor 48% gewijzigd door DutchManticore op 30-12-2020 12:12]
Ik heb nog steeds geen succes met m’n steam refund. Het dispute via Paypal loopt nog, maar nog geen reactie van Steam.
Inmiddels contact met een medewerker en aangegeven dat het buggy en vol crashes zit, maar ook daar geen refund vanwege meer dan 2 weken en 2 uur...
Nu maar naar die betreffende medewerker geantwoord over de wetgeving en dat ik het recht heb om de koop te ontbinden wegens non-conformiteit. Alhoewel ik ook daar weer op verwacht dat ze geen refund geven.
[Voor 27% gewijzigd door MazeWing op 30-12-2020 11:40]
Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4
Inmiddels contact met een medewerker en aangegeven dat het buggy en vol crashes zit, maar ook daar geen refund vanwege meer dan 2 weken en 2 uur...
Nu maar naar die betreffende medewerker geantwoord over de wetgeving en dat ik het recht heb om de koop te ontbinden wegens non-conformiteit. Alhoewel ik ook daar weer op verwacht dat ze geen refund geven.
Heel erg raar. Misschien dat Steam ook moeilijker is gaan doen naar aanleiding van veel requests. Zorg wel dat het ticket bij PayPal afloopt of gesloten wordt. Als PayPal zich er zelf mee gaat bemoeien, en in jouw voordeel beslist lockt Steam je account potentieel.
Hm , kijk eens naar de gameplay video's van het spel en na wat het spel heeft laten zien. Zoveel dingen die ze daar al wel lieten zien , maar gewoon niet in de End Game gekomen zijn. Het is voor CPR nu echt damage control . Maar de ivoren toren waar ze op zaten , met al de goodwill van de community , zijn ze gewoon allemaal in 1 klap kwijt.
Moet veel gebeuren om weer in een goed daglicht te komen bij de meeste mensen die wat op CPR / Cyberpunk aan te merken hebben.
Ikzelf , blijf me nog aardig vermaken aan het spel en probeer nu overal in de stad " hogerop" te komen , om zo de beloofde verticaliteit te onderzoeken .
Je merkt toch wel op momenten dat er een groot budget in de game zit, dat maakt het voor mij alleen maar frappante om de game in deze staat uit te brengen, want het voelt tegelijk ook als een low budget game aan met alle bugs van dien. Ongekend dat cdpr niet 3 maanden meer geduld kon hebben met het uitbrengen van de game.
Daarnaast wordt keanu reeves met zijn acteren in game een beetje tegen gehouden hoe houterig de in game characters lijken. De game heeft ook niet echt cutscenes zoals the last of us 2 of death stranding.
M’n refund is gelukt. Na bedreigt te hebben met legal counsil is de case geforward naar een ander en kreeg ik onderstaand bericht:
Hello,
Your ticket has been forwarded to me for further review. I do understand your frustration with this situation.
Per the publisher's official announcement refunds were authorized within a specific time frame for those who had purchased Cyberpunk 2077 for console. PC users would receive updates and fixes for the game over time.
Additionally, you can find the EU Right of Withdrawal and how it applies to digital purchases on Steam HERE.
Now, while the playtime and time since the game was purchased are outside our refund policy and the purchase no longer qualifies for a refund under EU Right of Withdrawal, I have made an exception and have refunded the game. You should see the credits post to your Steam Wallet and PayPal (as this was a split payment purchase) shortly.
Let us know if you have questions about any other issue and we'll be happy to help.
Warm regards
Anne
Het heeft dus bijna 2 weken geduurd maar ik heb m’n geld terug. Mocht het spel ooit nog doen wat het beloofd heeft zal ik het opnieuw kopen...
Verder vraag ik me af waarom dit spel nog in het RPG subforum zit. Het is in mijn optiek meer een actie avonturen spel zoals Far Cry, Deus Ex of GTA. Alle 3 hebben nauwelijks meer RPG-elementen dan Cyberpunk...
Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4
Zijn mom joke is briljant, Cyberpunk is like when your mum gives you a week to clean up your room and you wait till the last moment to just scoop everything in a closet and hope it doesnt fall out.
(ofzoiets).
Ze moeten van ver komen willen ze nog ooit het niveau halen wat ze ooit beloofde.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zijn mom joke is briljant, Cyberpunk is like when your mum gives you a week to clean up your room and you wait till the last moment to just scoop everything in a closet and hope it doesnt fall out.
(ofzoiets).
Ze moeten van ver komen willen ze nog ooit het niveau halen wat ze ooit beloofde.
Dat gaat ze denk ik nooit lukken.
Ze hebben een enorme imago schade geleden dankzij dit debacle. Ik kan me niet voorstellen dat de sfeer daar op dit moment (sinds release) "gezellig" is. Tel daarbij (de geruchten) dat de werkdruk extreem hoog was en het zou zo maar kunnen dat een deel van de medewerkers gaat kijken naar een andere werkgever.
Puur kijkend naar CDPR zitten ze met de volgende problemen:
- bugs en performance moet (verder) gefixed worden
- content/game mechanics die beloofd waren moeten er (terug) in
- rechtszaken van investeerders vanwege misleiding
- PS4/Xbox release (en refunds)
- enorme imagoschade
Als we ze even punt voor punt uitwerken:
Bugs en performance moet (verder) gefixed worden
Het "minst" grote probleem en een kwestie van weken (misschien maanden) voordat praktisch alle bugs eruit zijn. Qua performance is het de vraag hoeveel prioriteit ze de ps4/xbox (native) versie nog geven. Zeker gezien het feit dat een deel van de gebruikers met de problemen reeds een refund had...
Content/game mechanics die beloofd waren moeten er (terug) in
Het grootste probleem! Nu misschien nog niet (dat is het oplossen van de bugs) maar uiteindelijk is dit het punt waar men, terecht, CDPR en het spel zelf op gaat afrekenen. De vraag is in hoeverre er vanwege tijdsgebrek zaken niet volledig uitgewerkt zijn of dat de marketingafdeling iets te fanatiek is geweest en er nauwelijks sprake is van werkende mechanics.
Aangezien deze mechanics als een rode draad door het spel lopen is dit meer dan een kwestie van "extra" content toevoegen. Alsof je een kelder onder een bestaand huis gaat maken; het kan maar is verdomd duur en lastig...
Rechtszaken van investeerders vanwege misleiding
Dit zal waarschijnlijk met een sisser aflopen en onder de noemer: "risico van het investeren" vallen. Dit zorgt er echter wel voor dat, met afstand, de grootste financieringsbron voor CDPR onder druk komt te staan. Een deel van de investeerders zal niet meer zo snel "happen" op een volgend product van CDPR. Dit kan betekenen dat CDRP zijn "onafhankelijkheid" voor een deel gaat verliezen en, zoals zoveel ontwikkelaars, afhankelijk wordt van een uitgever voor de financiering.
PS4/Xbox release (en refunds)
Ik weet zo 1-2-3 niet hoeveel exemplaren er op deze consoles verkocht zijn en hoeveel er teruggebracht zijn. Dit zal echter toch een aardig deel van de opbrengsten zijn. Daarnaast zijn beide consoles gewoon een enorme afzetmarkt en het mislopen van sales op deze platformen zal echt wel voelbaar zijn.
Kijkend naar de Witcher 3 sales zien we dat de consoles in het eerste jaar meer verkocht had en daarna nog steeds een groot aandeel hadden.
Hoeveel mensen die genoten hebben van CDPR laatste spel; Witcher 3, hebben om die reden Cyberpunk 2077 gekocht?
Het spel is op deze platformen alleen nog maar fysiek te koop en op het gros van de aanbieders staan er mega disclamers. Ook zijn deze versies enorm in het nieuws geweest. Dit is simpelweg schadelijk voor toekomstige verkopen.
Enorme imagoschade
Het moge duidelijk zijn dat de zorgvuldig opgebouwde reputatie van CDPR in 1 klap volledig om zeep is geholpen. Dit heeft gevolgen voor zowel investeerders als consumenten. Het is niet meer de developer die kwaliteit aflevert, na release een boel gratis content geeft en hun product blijft verbeteren. Nee, het is een developer die z'n beloften niet is nagekomen en zowel investeerders als consumenten heeft "bedrogen".
Dit voorkomt dat men in de toekomst blindelings vertrouwen heeft in CDPR en veel mensen in het vervolg zullen afwachten of het product inderdaad geeft wat het beloofd heeft. Dit heeft natuurlijk flinke gevolgen voor de sales in de eerste dagen/weken. Mocht een spel dan inderdaad niet zo goed blijken als beloofd is, zullen een boel mensen het naast zich neerleggen. In andere woorden: het duurt langer om de investering terug te verdienen; iets dat weer invloed heeft op het investeringsklimaat!
De werkdruk bij CDPR zal ongekend hoog zijn en absoluut niet vergelijkbaar met de normale staat van een developer na een release. De werkdruk zal waarschijnlijk nog hoger zijn dan voor de ontwikkeling omdat er nu enorm veel op het spel staat. Dat dit de sfeer niet ten goede komt moge duidelijk zijn. En hoge werkdruk en slechte sfeer is nu niet bepaald bevorderlijk voor de werknemer. Wat als er een "snowball-effect" gaat optreden? Dat werknemers weggaan, er minder werknemers overblijven om het werk te doen en daardoor de druk nog hoger wordt, etc.
CDPR heeft het simpelweg verkloot met dit spel. Ze hebben veel te veel hooi op de vork genomen en zich teveel laten leiden door ambitie en een gunstig investeringsklimaat waarbij er geen uitgever de hele tijd in je nek zit te hijgen dat je dit of dit moet doen of dan en dan moet releasen. Deze druk en gehijg is pas gekomen toen het spel meermaals is uitgesteld.
Sneu voor CDPR maar in mijn optiek een uitstekend voorbeeld van "eigen schuld, dikke bult!"
Ik neem aan dat het steeds een paar maand uitstellen van de game ipv meteen een jaar te maken had met het hoog houden van de aandelen koers. Dezelfde reden dat ze game nu ook maar hadden uitgebracht, met de gedachte dat het wel door de vingers werd gezien. Een bijzonder grote misschatting. Het argument dat ze gebruiken is ook niet logisch, ze vonden dat de ps4 versie acceptabel was, omdat ze een gratis ps5 versie hebben beloofd.
Het spel is op de ps4 pro ook zo kapot, dat ik mij niet kan voorstellen dat een februari patch een wonder gaat verrichten, dat wordt eerder een april patch. Ook grappig is de gratis dlc, terwijl de game niet beschikbaar is in de ps store. Dit gaat cdpr gewoon nog heel veel tijd kosten.
Als laatst het argument dat de game niet in het rpg topic thuishoort. Dan zou je de helft van de games uit het topic kunnen halen, want het is net zoveel een rpg als the witcher 3. De game heeft notabene een compleet zelfde opbouw.
MazeWing schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:14:
CDPR heeft het simpelweg verkloot met dit spel. Ze hebben veel te veel hooi op de vork genomen en zich teveel laten leiden door ambitie en een gunstig investeringsklimaat waarbij er geen uitgever de hele tijd in je nek zit te hijgen dat je dit of dit moet doen of dan en dan moet releasen. Deze druk en gehijg is pas gekomen toen het spel meermaals is uitgesteld.
Sneu voor CDPR maar in mijn optiek een uitstekend voorbeeld van "eigen schuld, dikke bult!"
Ik denk dat het geen verhaal is van teveel hooi, maar compleet incompetente regie daarboven. Als ik enkel het hele perk/combat systeem bekijk, wat mij niet als enige dus was opgevallen, weet je al zeker dat hier aantal revamps achter zitten, maar niet omdat het niet werkte, maar meer het idee dat er 'boven' dingen simpelweg zijn besloten/geschrapt en zij dan maar het beste van moesten maken.
Ik hoop dat er ergens gewoon een oud-werknemer hele boek opengooit in details over zulke zaken, hoe wat er was nooit is gekomen, of waarom er in het laatste jaar zelfs nog zulke grote beslissingen zijn gemaakt. Het was mij nog niet opgevallen dat AI-NPC systeem dus 1 op 1 kopie is van Witcher, ik denk dat dat gewoon een quick&dirty patchwork is geworden toen ergens het originele systeem van dag/nacht ritme van NPC's niet haalbaar/werkbaar was. Ergens verklaart het wel waarom NPC's wel weg kunnen rennen, maar auto's niet weg kunnen rijden.. Witcher heeft geen auto's
Maar ze komen er mee weg, een groot deel van de spelers is blijkbaar 'minder' gewend en ziet dit alsnog als een anno-2020 status game. Ze zullen veel features nooit meer terug brengen, of misschien sneaky via DLC's wat natuurlijk als 'goed nieuws' wordt ontvangen omdat het 'vette nieuwe features zijn die de diepgang nog beter maken in deze game'. En vanuit het simpel perspectief.. er is nog geen nieuwe vergelijking in het style-genre (cyberpunk is redelijk uniek in z'n soort).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik denk dat het geen verhaal is van teveel hooi, maar compleet incompetente regie daarboven. Als ik enkel het hele perk/combat systeem bekijk, wat mij niet als enige dus was opgevallen, weet je al zeker dat hier aantal revamps achter zitten, maar niet omdat het niet werkte, maar meer het idee dat er 'boven' dingen simpelweg zijn besloten/geschrapt en zij dan maar het beste van moesten maken.
Ik hoop dat er ergens gewoon een oud-werknemer hele boek opengooit in details over zulke zaken, hoe wat er was nooit is gekomen, of waarom er in het laatste jaar zelfs nog zulke grote beslissingen zijn gemaakt. Het was mij nog niet opgevallen dat AI-NPC systeem dus 1 op 1 kopie is van Witcher, ik denk dat dat gewoon een quick&dirty patchwork is geworden toen ergens het originele systeem van dag/nacht ritme van NPC's niet haalbaar/werkbaar was. Ergens verklaart het wel waarom NPC's wel weg kunnen rennen, maar auto's niet weg kunnen rijden.. Witcher heeft geen auto's
Maar ze komen er mee weg, een groot deel van de spelers is blijkbaar 'minder' gewend en ziet dit alsnog als een anno-2020 status game. Ze zullen veel features nooit meer terug brengen, of misschien sneaky via DLC's wat natuurlijk als 'goed nieuws' wordt ontvangen omdat het 'vette nieuwe features zijn die de diepgang nog beter maken in deze game'. En vanuit het simpel perspectief.. er is nog geen nieuwe vergelijking in het style-genre (cyberpunk is redelijk uniek in z'n soort).
Ik denk dat het gros van de mensen dit spel ziet als een soort GTA in de toekomst, alleen dan first person.
Deus Ex was commercieel gezien niet echt een succes en in mijn optiek is de gameplay en de setting toch echt het meest daarmee te vergelijken. Natuurlijk is Cyberpunk meer een open wereld, maar haalt het qua uitwerking van deze wereld absoluut niet bij een GTA 5 of RDR2 (het komt niet eens in de buurt).
Bij mij zit vooral de wrijving in hoe CDPR het spel aan de man had gebracht.
Zo zie je ook maar weer waarom rockstar games een 7 jaar dev time hebben, en niet de 4,5 jaar van cyberpunk.
En 3x zoveel mankracht. Gecombineerd met jarenlange ervaring. Totaal onderschat door CDPR. Wat mij vooral bezig houdt is de brakke uitwerking van redelijk standaard features in een game. UI, AI, perks systeem en Upgrade systeem.
Dat je door tijdsdruk het gewenste (veel te hoge) ambitieniveau niet haalt kan natuurlijk maar dan kun je toch wel de rest op een acceptabel niveau krijgen? Daar heeft CDPR toch wel uitgebreide ervaring mee?
Echt onbegrijpelijk voor mij.
Nieuwevolger schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:44:
Ik neem aan dat het steeds een paar maand uitstellen van de game ipv meteen een jaar te maken had met het hoog houden van de aandelen koers. Dezelfde reden dat ze game nu ook maar hadden uitgebracht, met de gedachte dat het wel door de vingers werd gezien. Een bijzonder grote misschatting. Het argument dat ze gebruiken is ook niet logisch, ze vonden dat de ps4 versie acceptabel was, omdat ze een gratis ps5 versie hebben beloofd.
Het spel is op de ps4 pro ook zo kapot, dat ik mij niet kan voorstellen dat een februari patch een wonder gaat verrichten, dat wordt eerder een april patch. Ook grappig is de gratis dlc, terwijl de game niet beschikbaar is in de ps store. Dit gaat cdpr gewoon nog heel veel tijd kosten.
Als laatst het argument dat de game niet in het rpg topic thuishoort. Dan zou je de helft van de games uit het topic kunnen halen, want het is net zoveel een rpg als the witcher 3. De game heeft notabene een compleet zelfde opbouw.
De Witcher is echt een RPG. Alle keuzes die je daar maken hebben invloed op de wereld, de quests, de karakters en alles wat er in de game gebeurt. Dat is in Cyberpunk niet het geval. Vrijwel niets wat je doet doet er echt toe.
De Witcher is echt een RPG. Alle keuzes die je daar maken hebben invloed op de wereld, de quests, de karakters en alles wat er in de game gebeurt. Dat is in Cyberpunk niet het geval. Vrijwel niets wat je doet doet er echt toe.
Volgens mij is de opzet vrij hetzelfde, een paar side quests hebben invloed op het einde van het verhaal. In de side quests kan je ook het lot van side characters bepalen. Het enigste moment dat de wereld veranderd, wanneer tovenaars en dwergen niet meer de stad inmogen. De echte gevolgen komen alleen terug bij de samenvatting op het einde van de game, ongeveer het zelfde als bij cyberpunk 2077.
In de Witcher hadden dingen die je in side quests en de main quests deed grote gevolgen voor de wereld, de karakters en het einde van het verhaal. Door de hele game heen maakten al je keuzes in acties en dialogen echt verschil.
In Cyberpunk is dat inderdaad alleen in de samenvatting op het einde het geval maar in The Witcher gebeurde dat echt in de gehele game.
[Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 03-01-2021 13:34]
Dit! Ik weet bijna zeker dat CDPR zich compleet verkeken heeft in de schaal van dit spel en wat er allemaal bij komt kijken om een STAD levend te maken en alles goed op elkaar aan te laten sluiten. Dit is natuurlijk heel wat anders dan allemaal kleine dorpjes, bestaande uit een tiental huisjes en een paar steden die ook behoorlijk klein zijn vergeleken met de metropolis die Night City is.
Iedere ontwikkelaar heeft ambities, echter is het van belang deze ambities realistisch te houden met hetgeen je kan maken. Aangezien CDPR geen Rockstar 2 is (noch qua mensen, noch qua ervaring) kun je je beter richten op een paar aspecten en die uitstekend uitwerken dan de ambitie te hebben alles beter en uitgebreider te doen dan Rockstar, er een zeer diepe RPG laag in wil verwerken en een spel presenteren met meer mogelijkheden dan praktisch ieder spel daarvoor.
Het gevolg is dat stuk voor stuk deze elementen niet goed zijn uitgewerkt.
In plaats van 3 elementen die een 10 scoren, hebben we er nu 10 waarvan de helft een 4 scoort en een aantal een mager 6je...
Hetzelfde zie ik trouwens gebeuren met Star Citizen. Vanwege het haast ongelimiteerde budget wegens crowdfunding zit er (nog) geen enkele druk op de ontwikkeling en zijn de ambities en de fantasie van de ontwikkelaars "the limit". Totdat ook daar de geldschieters (lees: backers) EINDELIJK een werkend spel willen hebben en er opeens wel een tijdsdruk om de hoek komt kijken. Benieuwd hoeveel van al die mogelijkheden dan echt goed zijn uitgewerkt....
Mijn lange refund gevecht voor de Google Stadia versie maar opgegeven. Wat een brakke bende is het daar. Echt (zonder gein) meerdere urenlange gesprekken gehad om uit te leggen dat mijn refund request om een "defect product" gaat. Wacht je 2 weken op antwoord en krijg je "je hebt meer dan 2 uur gespeeld" in een standaard email.
Anoniem: 472287 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:46:
Mijn lange refund gevecht voor de Google Stadia versie maar opgegeven. Wat een brakke bende is het daar. Echt (zonder gein) meerdere urenlange gesprekken gehad om uit te leggen dat mijn refund request om een "defect product" gaat. Wacht je 2 weken op antwoord en krijg je "je hebt meer dan 2 uur gespeeld" in een standaard email.
Wat een blamage
Als je via paypal hebt betaald kun je een dispute openen. Daarnaast dreigen met het burgerlijk wetboek, alhoewel volgens mij bij digitale goederen toch echt de EU-regelgeving voorgaat en je uiteindelijk aan het kortste end trekt.
Als je via paypal hebt betaald kun je een dispute openen. Daarnaast dreigen met het burgerlijk wetboek, alhoewel volgens mij bij digitale goederen toch echt de EU-regelgeving voorgaat en je uiteindelijk aan het kortste end trekt.
Ik heb niet met PayPal betaald en de tijd die er in gaat zitten overstijgt inmiddels wat het oplevert met een x-voud. Nouja, ik maak me wel hard voor het vermijden van nieuwe klanten voor Stadia zodat ze in ieder geval inkomsten mislopen door deze K-reclame.
Ik denk dat Cyberpunk 2077 enorm belangrijk was/is voor Stadia. Het is nu niet bepaald een platform waar de AAA-titels voor het oprapen liggen. Al helemaal niet op release...
Zelfs hele telefoon dialoog op het dak is gewoon opgenomen, zat gewoon in de game
[Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 04-01-2021 22:09]
Sja... Je kan veel zeggen over de release enz.
Ik geloof ook graag dat het gerushed is en het veel beter had kunnen zijn, maar er zijn weinig 'early access' games waar ik met 60 uur speeltijd op +- 60% zit
Al in al ben ik redelijk tevreden met het spel. Ga deze zover mogelijk uitspelen, daarna in de loop van dit jaar een 2de playthrough doen wanneer ik een betere PC heb met een andere build
Our original Johnny was heavily inspired by David Hayter's Solid Snake from the first MGS and believe it or not, Cillian Murphy
Het zou wel enorm vet zijn geweest als ze in plaats van Keanu Reeves Cillian Murphy hadden gevraagd voor de rol van Johnny. Voor wie hem niet kent, hij speelt Tommy Shelby in Peaky Blinders. En wie dat niet kent moet het heel rap gaan kijken.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"
Ik ben erg benieuwd. Dat betekent dat een heel groot aantal fundamentele mechanics en een substantieel deel van de codebase op de schop moet.
We gaan het zien
Als dat de echte quote zou zijn geweest, dat vergelijken ze zichzelf dus nu met release NMS, dus geven openlijk toe dat de game 10% klaar was, apart dat ze de grootste mediablunder als voorbeeld nemen, als er andere games zijn geweest die een 'reboot' hebben gedaan met behoorlijk succes (FF14: reborn, met zelfs een compleet nieuwe CGI-trailer), maar die op papier een 'degelijke' game neer hadden gezet.
Eerlijk, mij boeit het niet zo meer, fixes en bugs hebben prio, ik zie ze echt geen 'compleet geschrapte uit het niets opduikende' content opeens toevoegen die een werkelijk andere ervaring zal geven, meer een 'meh het werkt nu wel' dat het mij niet waard is de game nog een keer te proberen. Ik heb m'n 1000GS, heb m'n dingen gedaan, was leuk geweest, volgende.
Ik denk dat een ieder die de game heeft gespeeld wel weet dat wat daar in elk geval grotendeels staat klopt en waarheid is. Het is overduidelijk dat dit niet de game is die de devs in gedachten hadden want er ontbreekt echt een hoop.
We zullen het zien. Als die patches pas echt maart komen dan weten we wat we kunnen verwachten.
Zou mooi zijn als de game uiteindelijk wordt waar vele mensen jaren op hebben zitten wachten en als de devs kunnen afleveren wat ze echt hadden willen afleveren. Dan kan het nog weleens een echte topper worden. Ik zou het niet erg vinden als deze game net als No Mans Sky straks wel is wat het moet zijn.
De devs verdienen sowieso een tweede kans om af te leveren wat ze echt wilden maken.
[Voor 76% gewijzigd door Timothy3000 op 05-01-2021 12:25]
Dat gaan ze nooit doen natuurlijk. Ze zijn niet gek.
[...]
Ik denk dat een ieder die de game heeft gespeeld wel weet dat wat daar in elk geval grotendeels staat klopt en waarheid is. Het is overduidelijk dat dit niet de game is die de devs in gedachten hadden want er ontbreekt echt een hoop.
We zullen het zien. Als die patches pas echt maart komen dan weten we wat we kunnen verwachten.
Zou mooi zijn als de game uiteindelijk wordt waar vele mensen jaren op hebben zitten wachten en als de devs kunnen afleveren wat ze echt hadden willen afleveren. Dan kan het nog weleens een echte topper worden. Ik zou het niet erg vinden als deze game net als No Mans Sky straks wel is wat het moet zijn.
De devs verdienen sowieso een tweede kans om af te leveren wat ze echt wilden maken.
Helemaal mee eens! Aan de devs zal het echt niet gelegen hebben, dit voelt meer als ellende veroorzaakt door mismanagement.
Als ze een volle bounceback willen doen moeten ze alleen wel opschieten. Ze zijn al 79% van de gelijktijdige gebruikers kwijt. Van een miljoen op Steam, naar slechts 225.000 in minder dan een maand (!).
Bij de Witcher 3 zakte de spelers aantallen pas na 3 maanden zo ver.
Aan de ene kant baal ik van dit fiasco, aan de andere kant hoop ik dat dit een duidelijk signaal is, en dat het ervoor zorgt dat future releases weer beter gaan zijn
DutchManticore schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:08:
[...]
Als ze een volle bounceback willen doen moeten ze alleen wel opschieten. Ze zijn al 79% van de gelijktijdige gebruikers kwijt. Van een miljoen op Steam, naar slechts 225.000 in minder dan een maand (!).
Mwah, dat zegt niet zoveel als je niet weet wat de achterliggende reden is. Ik denk bijvoorbeeld dat veel mensen juist even wachten op de eerste grote patch en het dan weer oppakken. De interesse voor het spel blijft wel.
Mwah, dat zegt niet zoveel als je niet weet wat de achterliggende reden is. Ik denk bijvoorbeeld dat veel mensen juist even wachten op de eerste grote patch en het dan weer oppakken. De interesse voor het spel blijft wel.
Ik ben vast niet de enige
En na een maand kunnen ook al veel mensen uitgespeeld zijn natuurlijk.
Dat is het enige voordeel dat ze hebben dit jaar, er komt nog weinig anders uit om aandacht weg te halen, ze hadden prima de game nog 6 maanden kunnen uitstellen. Al vraag ik me dan af of deze ommezwaai van aanpassingen (althans.. mogelijke aanpassingen) dan ook zouden zijn gekomen.
(althans, ik verwacht niet dat ze dit jaar uitkomen, TES6, SOD3, Dying light, die games verwacht ik nog niet snel)
[Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 05-01-2021 23:39]
De enige logische reactie die je van CDPR kan verwachten. Die verhalen gaan ze echt niet beamen. Maar de meesten zullen weten dat het vermoedelijk iig grotendeels wel waarheid is.
Helemaal als die patch straks in maart komt en niet deze maand.
Ik vind dit dus echt onbegrijpelijk, het duurste spel ooit, 8 jaar ontwikkeling en dan dergelijke shortcuts nemen.
Veel games hebben aparte first en third person character models. Op deze manier kunnen ze de models verbuigen voor mooie animaties in first person, en hebben ze aparte voor third.
Hier hebben ze dus gewoon de third person models totaal niet aangepast.
En wat denk je? Dat ziet er natuurlijk oerlelijk uit in weerspiegelingen en reflecties. De oplossing van CDPR is gewoon de reflecties van de speler uitzetten (kijk maar eens in ramen enzo, iedereen heeft een reflectie behalve de speler) en de momenten dat er wel reflections zijn zwaar beperken en scripten. (Als je voor een spiegel gaat staan, moet je hem activeren, het character model gaat in een gefixeerde houding staan, en je kunt pas weer bewegen als de spiegel uit staat)
Ik vind dit dus echt onbegrijpelijk, het duurste spel ooit, 8 jaar ontwikkeling en dan dergelijke shortcuts nemen.
Veel games hebben aparte first en third person character models. Op deze manier kunnen ze de models verbuigen voor mooie animaties in first person, en hebben ze aparte voor third.
Hier hebben ze dus gewoon de third person models totaal niet aangepast.
En wat denk je? Dat ziet er natuurlijk oerlelijk uit in weerspiegelingen en reflecties. De oplossing van CDPR is gewoon de reflecties van de speler uitzetten (kijk maar eens in ramen enzo, iedereen heeft een reflectie behalve de speler) en de momenten dat er wel reflections zijn zwaar beperken en scripten. (Als je voor een spiegel gaat staan, moet je hem activeren, het character model gaat in een gefixeerde houding staan, en je kunt pas weer bewegen als de spiegel uit staat)
Inderdaad belachelijk. Gelukkig kan ik op de PC mijzelf in RTX reflecties wel zien door een .ini tweak, maar voor console spelers is het kut.
Ik was net bezig met de "Life Work" gig , software ge-upload naar auto maar nu blijkt dat de auto in de kelder lag Lees net dat dit een bug is, maar nu heb ik een keer tegen de auto aangeschoten en nu is hij helemaal in de grond verdwenen. Gewoon doorspelen en wachten op een fix zodat ik dat verhaaltje kan uitspelen?
Ook las ik:
[quote]
Important: If you engage in combat with the enemies (6th Street Gang) in this Gig, you won’t be able to get a peaceful outcome in Gig: Stadium Love. It’s recommended to solve this gig peacefully / stealthily (don’t start combat).
[/quote]
Gaat dat veel uitmaken want ik heb het dus al schietend opgelost
Ook hier zojuist 69,99 teruggeboekt op de CC, je ontvangt verder geen bericht via mail oid. Ik heb de aanvraag gedaan op de eerste dag dat dit mogelijk was.
Edit: toch een bericht ontvangen via de notificaties op de PS4.
[Voor 17% gewijzigd door -Jelmer87- op 09-01-2021 10:55]
Zo rond het uitbrengen van de Free DLC lijkt mij persoonlijk een goed moment de game weer op te pakken. Wel echt afhankelijk van wat de patch precies gaan oplossen.
On-line je excuses aanbieden, vele game ontwikkelaars die hier een dikke punt aan kunnen zuigen
Zeker! Hartstikke netjes. Dat zie ik EA in geen honderd jaar doen. Het enige dat mij teleurstelt is dat ze zeggen trots te zijn op te PC versie, en vooral de bugs adresseren en een mea culpa voor de console launch uitspreken.
Het lijkt er dus op dat we geen verwachtingen hoeven te hebben dat de brakke AI, auto handling, pathfinding, police logic en ontbrekende RPG elementen nog worden aangepakt.
Dat was nu net mijn voornaamste teleurstelling. Ik schrijf CP2077 nu echt af. We wachten wel tot een volgende release op een spel dat mij weet te boeien.
Niet erg, en in ieder geval goed dat ze veel van de problemen wel erkennen
Heb een key gekocht en baal wel dat ik geen geld terug kan krijgen.
Bij cut scenes zie ik zwarte bomen overal, objecten die random zweven, AI op hard mode die niks zitten te doen en kan vaak geen objecten pakken.
Ik heb nu een bug dat ik een rare pistool met rare silencer in mijn stash gestopt heb in mijn appartement.
Die haal ik er uit en dan staat er dat hij {integer} headshotbonus heeft.
Als ik de silencer er af haal heb ik geen rare silencer meer.
En heel veel items in de stash hebben een damage van 0, heel handig.
Iemand hier last van? Ik wilde nu net alle artikel waar een leuke mod of accessoire op zit in mijn stash stoppen totdat ik die mods er af kan halen, maar dat heeft zo natuurlijk geen zin.
Ook bij upgraden van wapens staat er zo’n melding{int} level required.
En welke kluns heeft bedacht dat je bij het maken van munitie niet kunt zien hoeveel je al hebt of hoeveel kogels je voor een bepaald wapen maakt? Of hoeveel je oppakt?
Tot nu nog redelijk bugvrij kunnen spelen, maar vanochtend geupdate en zit in een missie waarbij ik op een gegeven moment gebeld wordt door Takemura.
Hij zegt niks en kan wel verder maar hij blijft linksboven staan en ik heb vervolgens geen interactie meer (F doet niets).
Tadream schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:08:
Tot nu nog redelijk bugvrij kunnen spelen, maar vanochtend geupdate en zit in een missie waarbij ik op een gegeven moment gebeld wordt door Takemura.
Hij zegt niks en kan wel verder maar hij blijft linksboven staan en ik heb vervolgens geen interactie meer (F doet niets).
Dat probleem heb ik nu ook (PS4), zag op Reddit dat hier heel veel mensen last van hebben. Je kunt eigenlijk helemaal niks meer omdat je geen interactie meer kunt hebben met wie dan ook, erg klote wordt wachten op een/de nieuwe patch....
Dat probleem heb ik nu ook (PS4), zag op Reddit dat hier heel veel mensen last van hebben. Je kunt eigenlijk helemaal niks meer omdat je geen interactie meer kunt hebben met wie dan ook, erg klote wordt wachten op een/de nieuwe patch....
Ja dat denk ik inderdaad ook. Maar even wachten op een fix.
Jammer want wilde vandaag weer even verder, had hem al even niet meer gespeeld en zat er weer in. Totdat dat telefoontje dus.
Dear gamer,
This is an automatic message regarding the status of your Help Me Refund Cyberpunk 2077 request. We want to inform you that your refund request has been approved and issued according to your chosen refund preference. Depending which solution you picked, the amount you paid for your copy — or access to the PC version of the game — should now be available to you via the specified account or will be soon.
Regarding your game discs, we ask that you keep hold on to them for now. We recognize that arranging disc returns is not a particularly convenient process and are currently looking for the least disruptive solution in order to wrap up this part of the process. We’ll provide you with further instructions in advance later down the line.
Tjonge zelfs met de fix kan ik nog niet de panam missies starten.
Nu nog meer optische problemen met verdwijnende huds en soms niet kunnen springen, of constant ingezoomd. (alsof je ADS gebruikt).
Ook na een missie opeens een soort filmgrain over de game.
Ben het zat. Xbox series X verkocht met game.
Ik koop over een jaar wel weer een 2e hands console.
Los van het feit dat ik de game heel tof vind is het qua bugs wel echt een ramp.
Ik wil ook de next gen update wel afwachten.
[Voor 15% gewijzigd door ApC_IcE op 28-01-2021 09:58]
Ik hoopte dat de game beter zou draaien na de eerste grote update, maar lees verschillende verhalen en meningen. Zelf wacht ik wel tot de next gen update voor de beste speel ervaring zonder al die vervelende bugs, hoop dan ook dat 95% gefixed is.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S " Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Ik heb een vrij vreemde bug waar ik niks over kan vinden via Google.
Mijn muis en toetsenbord input lijkt af en toe weg te vallen. Dus als ik rechtdoor loop stopt het plots en moet ik W opnieuw indrukken. Zelfde met de muis. Hierdoor word ik regelmatig overhoop geschoten en het maakt het spelplezier een stuk minder.
Ik heb V-Sync al uit gezet en ben gegaan van windowed borderless naar fullscreen. Alle Windows 'hulp' zoals enhanced scrolling etc staat uit.
Ik draai het op een PC met 16gb RAM, Radeon 5700XT, Ryzen 3600. Toetsenbord en muis zijn van Logitech (Master MX 3 en MX Keys).
Heeft iemand enig idee in welke hoek ik het moet zoeken? Firmware en drivers zijn allemaal up to date.
Liever zou ik deze poll op de frontpage willen zien of direct zichtbare poll hier op het forum.
Helaas ken ik niet de weg die ik moet bewandelen om dat te realiseren.
In het nieuws is er veel commentaar op Cyberpunk 2077, maar in mijn opinie is dit niet representatief voor alle gamers. Mensen die teleurgesteld of zelfs boos zijn, zijn sneller geneigd om hun onvrede duidelijk te maken. Zij die tevreden zijn, die horen we niet.
Een poll op deze plaats zal alsnog maar een klein publiek bereiken helaas, graag zou ik zien dat een soortgelijke poll op de Frontpage van Tweakers.net komt te staan.
G_Dragon schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:11:
Ik hoopte dat de game beter zou draaien na de eerste grote update, maar lees verschillende verhalen en meningen. Zelf wacht ik wel tot de next gen update voor de beste speel ervaring zonder al die vervelende bugs, hoop dan ook dat 95% gefixed is.
Ik moet zeggen, af en toe is er eens een crash. Ik denk gemiddeld om de 2-3 uur.
Heb er in totaal ongeveer 100+ uur inzitten en bijna uit (sidequests zijn blijkbaar ook een verslaving..)
Draait echt heel soepel hier op de PS5, als ik puur op de media moet afgaan en 'haters' tja.. dan hoor je wat anders. Buiten een crash (=foutmelding) geen enkele andere bug gezien.
Ik moet zeggen, af en toe is er eens een crash. Ik denk gemiddeld om de 2-3 uur.
Heb er in totaal ongeveer 100+ uur inzitten en bijna uit (sidequests zijn blijkbaar ook een verslaving..)
Draait echt heel soepel hier op de PS5, als ik puur op de media moet afgaan en 'haters' tja.. dan hoor je wat anders. Buiten een crash (=foutmelding) geen enkele andere bug gezien.
Dat klinkt erg goed , is het nog laggy tijdens het rondrijden?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S " Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Ik heb in de 100 uur ik denk maar handvol crashes gehad, wat sound glitches, maar nooit crashes (XSX), dat is ook nooit mijn probleem geweest met de game, de rest van de invulling van de game, dat is het hele probleem
Ik had op de PS5 een paar keer per uur een crash. En als mijn game gemiddeld om de 2 a 3u zou crashen zou ik het alsnog geen soepele speelervaring willen noemen. Dat crashen vond ik persoonlijk echt bloedirritant. Vervelend dat het nog steeds niet gepatcht is ook. Maf hoe het per PS5 lijkt te verschillen. De 1 heeft vele crashes en de ander zo nu en dan. Lees je ook veel op andere fora.
Aan ieder die de game wil spelen en een nextgen console heeft zou ik aanraden om op die versie te wachten. Het duurt dan even maar dan speel je uiteindelijk wel de game zoals hij bedoelt is ipv de backwards compatible versie die je nu zult spelen. Hopelijk is die versie gewoon stabiel.
Verwachten jullie na al het gedoe bij CDPR deze maand patch 2 nog? Of zou die worden uitgesteld?
[Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 15-02-2021 09:44]
Ik had op de PS5 een paar keer per uur een crash. En als mijn game gemiddeld om de 2 a 3u zou crashen zou ik het alsnog geen soepele speelervaring willen noemen. Dat crashen vond ik persoonlijk echt bloedirritant. Vervelend dat het nog steeds niet gepatcht is ook. Maf hoe het per PS5 lijkt te verschillen. De 1 heeft vele crashes en de ander zo nu en dan. Lees je ook veel op andere fora.
Aan ieder die de game wil spelen en een nextgen console heeft zou ik aanraden om op die versie te wachten. Het duurt dan even maar dan speel je uiteindelijk wel de game zoals hij bedoelt is ipv de backwards compatible versie die je nu zult spelen. Hopelijk is die versie gewoon stabiel.
Verwachten jullie na al het gedoe bij CDPR deze maand patch 2 nog? Of zou die worden uitgesteld?
Crashes zijn vooral in het begin had ik de indruk (met name de eerste 4-5 uur). Derna niet echt nog veel crashes gehad tenzij ik het zelf zocht door op een gebouw te sluipen dat eigenlijk de bedoeling niet is
Plots 'doodvallen' als je op een 'niet voor de hand liggend' obstakel springt, dat heb ik wel vaker
Ik had dat bij AC Valhalla op de PS4. Gemiddeld 2x per uur blue screen. Werd er helemaal gek van.
Nu een PS5 staan, en ik twijfel enorm of ik CP77 PS4 moet halen. Ik heb niets meer te spelen op dit moment namelijk
Ik heb cyberpunk op de series x en de ps5. Gisteren op de series x gespeeld. Vandaag even bezig op de ps5. Maar de bugs zijn nog wel extreem op de ps5:
Als ik iemand van achter vastpak dan heb ik heel vaak dat V er een meter achter blijft staan. Dat ik dan ongeveer 10 seconden moet wachten en ineens heb ik die vent in mijn handen met de opties om hem te killen.
Geluid valt vaak gedeeltelijk weg, of een bepaald geluid mist. Klinkt soms heel vreemd.
Scanning mode werkt de helft van de tijd niet. Druk ik L1 in en dan zoomt hij een stuk in en gebeurt er niks. Laat ik L1 los en dan weer indrukken doet hij het weer. Wil ik vervolgens een camera uitzetten, dan beweegt V heel raar mee. Of je staat ineens, terwijl je bukt.
Het gele icoontje dat je de weg wijst is soms helemaal de weg kwijt. Geeft die aan dat je door een deur moet lopen, loop je er doorheen. Geeft die weer aan dat je terug moet lopen...
In een braindance als ik inzoom op een persoon. Dan verdwijnt deze persoon compleet en dan zie ik alleen nog de kleren...
Ik steel een auto, zitten twee mensen in. Diegene die ik eruit gooi, glijdt van de stoel naar de stoep. Hij heeft zijn benen nog zoals hij op de stoel zat. De persoon die rechts van hem zit rent dwars door auto eruit...
Had gehoopt dat het wat beter was dan op de series x. Maar helaas. Vreemde is dat ik op de ps5 hele andere bugs ervaar als op de series x.
Wel balen, ik wil het vaak proberen. Omdat de setting en het verhaal mij aanspreken. Maar binnen 15 minuten heb ik weer last van dit soort rare bugs wat mij direct weer uit het spel haalt. Maar wachten op de volgende update...
[Voor 9% gewijzigd door Ghost babel op 30-03-2021 20:10]
Ik zou het niet steeds afzetten tegen Valhalla. Daar heb ik bij aankoop ook geen waarschuwing van Bol.com voorbij zien komen dat de game vol bugs zit, ook is de game digitaal niet uit de store gehaald. Dat zegt volgens mij meer dan genoeg.
Ik wacht nog een half jaartje met Cyberpunk, misschien dat het ooit nog wat gaat worden. Alhoewel ik het voor de console versie betwijfel.
Edit: Oh, er is zelfs een heel topic voor de bugs in dit spel . Die had ik even gemist.
[Voor 16% gewijzigd door Nol_NL op 05-04-2021 17:06]
Gisteren eindelijk overstag gegaan en CP op de PC aangeschaft voor 20 euro. Nu 3 uur gespeeld maar blij dat ik niet de volle mep heb betaald. Man man, wat buggy. Begrijp me niet verkeerd de game speelt redelijk ok, maar de volgende dingen kunnen imo echt niet in een release versie (en dat na flink wat patches ook nog)
- op mijn widescreen monitor heb ik regelmatig dialogen die van het beeld vallen als hij screens naar 16:9 zet (bv. in shops of upgrade schermen)
- Main story characters waarbij accessoires random door het beeld en lichamen heen bewegen (handtas Evelyn na eerste Braindance)
- De stealth tutorial in het begin waarbij NPC's in objecten clippen. Kom op, dit is echt het eerste half uur van je game, je zou verwachten dat dit fatsoenlijk getest is.
Blijf wel gewoon spelen omdat het verhaal en de gameplay interessant zijn/lijken, maar dit soort zaken halen je toch wel uit de immersie hoor...
Ok, de meeste bugs tot nu toe waren overkomelijk, maar nu krijg ik vage vlakken die over het scherm bewegen en de textures donker maken.. Lijkt me niet dat dit onderdeel is van de 'experience', meer mensen die hier last van hebben en evt. een oplossing?
Let op: Er is nu een afsplitsing gemaakt van het hoofdtopic, hier kan men, op een respectvolle manier naar elkaar, bespreken hoe de release van Cyberpunk is gegaan en tegen welke bugs men nog aanloopt zodat het in het hoofdtopic beperkt kan worden tot meer inhoudelijke gameplay gerelateerde vragen en opmerkingen.
Om de tech / spec discussie over PC weg te halen uit dit topic, ga a.u.b. naar dit topic: [PC] Cyberpunk 2077 - Tech help om je performance et cetera te bespreken!
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details