[Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 17.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:32:
Bewijst maar weer dat de game echt nog niet af was.
720p bij 10-15FPS op consoles waar 1080p/30fps de norm is gaat mijns inziens iets verder dan 'niet af'.

Ik herinner me nog dat 60FPS de industrie norm was, ook op consoles. Sinds PS4/XB1 (wellicht al eerder) is FPS geslachtofferd voor hogere resolutie/eye candy, wat volgens de devs een 'better cinematic experience' opleverde. Waarvan de gemiddelde gamer toentertijd al zei dat het bullshit was. Het is een 'race to the bottom', iets maken wat 'net aan' draait met de laagst mogelijke specs. (Gelukkig zijn niet alle devs zo)

Los daarvan heeft CDPR zich simpelweg verslikt in de consoles. Begonnen met de PC versie en dan strippen tot het past in een PS4/XB1. Alleen was er toen niet zoveel meer over. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NLxAROSA schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:09:
[...]

720p bij 10-15FPS op consoles waar 1080p/30fps de norm is gaat mijns inziens iets verder dan 'niet af'.

Ik herinner me nog dat 60FPS de industrie norm was, ook op consoles. Sinds PS4/XB1 (wellicht al eerder) is FPS geslachtofferd voor hogere resolutie/eye candy, wat volgens de devs een 'better cinematic experience' opleverde. Waarvan de gemiddelde gamer toentertijd al zei dat het bullshit was. Het is een 'race to the bottom', iets maken wat 'net aan' draait met de laagst mogelijke specs. (Gelukkig zijn niet alle devs zo)

Los daarvan heeft CDPR zich simpelweg verslikt in de consoles. Begonnen met de PC versie en dan strippen tot het past in een PS4/XB1. Alleen was er toen niet zoveel meer over. ;)
Al geeft dat natuurlijk een dubbele klap, buiten performance/crashes/bugs zit je ook nog eens met hele mechanics die tot zelfs lachwekkend zijn, ze moeten nu resources op gaan splitsen voor bug-fixing, console-performance, exploit-fixing.. oja en ook nog werken aan MP en features.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:10:
[...]

Krijg je nu dit geld terug op je store account of op je lopende privé rekening, ditzelfde was namelijk ook zo bij The last of Us 2, men kreeg namelijk het geld terug als PlayStation tegoed.
dit gaat volgens dezelfde beschrijving als preorders. Als je geld gestort heb in je psn portemonnee (bijvoorbeeld via ideal) dan krijg je het terug als store tegoed. Als je het via creditcard hebt gedaan dan krijg je het gewoon terug gestort op je creditcard.

Ik moet zeggen dat ik dit niet verwacht had. Ik kan me niet herinneren dat in de playstation history een game daadwerkelijk teruggetrokken is uit de store.

Refund poging 3 via die playstation site is nu onderweg, dus ik ben benieuwd of het nu wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Westland1940 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:45:
En hoe gaan ze dat doen met die andere honderdduizenden, wellicht miljoen+, mensen die een fysieke copy hebben zoals ik? Wel begrijpelijk dat Sony het doet, de game is niet te haggen op de base PS4 en Xbox.
Wij hebben positieve ervaringen bij Bol, voor zover wij weten doen zij nooit moeilijk met retouren waarbij de verzegeling is verbroken.

Of je zet hem op Marktplaats met als argument 'Niet mijn game' of 'Uitgespeeld' :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:45:
[...]
Of je zet hem op Marktplaats met als argument 'Niet mijn game' of 'Uitgespeeld' :P
En vervolgens komt de koper bij jou om een refund vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:44
Zojuist na lange discussie over dat niet Bandai maar de verkoper verantwoordelijk is voor het nakomen van een overeenkomst en het leveren van een deugdelijk product, mag ik hem retourneren. Vind het vreselijk voor de tussenhandeleren, maar daarmee veranderen we dit soort .. releases niet door maar als makke lamme te accepteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:45:
[...]

Wij hebben positieve ervaringen bij Bol, voor zover wij weten doen zij nooit moeilijk met retouren waarbij de verzegeling is verbroken.

Ik zag ze op Twitter anders wel verwijzen naar CD Projekt RED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
The_Worst schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:43:
[...]

Zeer waarschijnlijk als PlayStation tegoed. Het opwaarderen van de portemonnee is ook onomkeerbaar en aangezien je eerst de portemonnee vult en daarna apart het spel afrekent zal het waarschijnlijk terugkomen in je portemonnee.
Lijkt me niet.
Zodra we hebben vastgesteld dat je Cyberpunk 2077 hebt gekocht via PlayStation Store beginnen we met het verwerken van je restitutieaanvraag. Let op: het voltooien van de restitutie kan afhankelijk zijn van je betaalmethode en bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:36:
[...]

Ik zag ze op Twitter anders wel verwijzen naar CD Projekt RED.
Wij hebben bij Bol in het recente verleden wel eens fysieke Nintendo games gekocht en die werden met een verbroken verzegeling gewoon geaccepteerd, vanzelfsprekend wel geretourneerd binnen ons retourecht van 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik denk dat retailers (en dan vooral de game georiënteerde) aan het zweten zijn. Een overdosis aan kopietjes van cp77 die ze niet aan de straat steen kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:34:
[...]

Al geeft dat natuurlijk een dubbele klap, buiten performance/crashes/bugs zit je ook nog eens met hele mechanics die tot zelfs lachwekkend zijn, ze moeten nu resources op gaan splitsen voor bug-fixing, console-performance, exploit-fixing.. oja en ook nog werken aan MP en features.
MP en features zie ik ze voorlopig niet doen eerlijk gezegd. Eerst maar eens kijken wat die twee aangekondigde patches gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:09:
[...]

Wij hebben bij Bol in het recente verleden wel eens fysieke Nintendo games gekocht en die werden met een verbroken verzegeling gewoon geaccepteerd, vanzelfsprekend wel geretourneerd binnen ons retourecht van 30 dagen.
Zal eerder een uitzondering zijn geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 18-12-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Heeft iemand dat restitutie verzoek al ingediend? Ik wel, en krijg dan alleen een korte melding dat het verzoek is ingediend. Maar geen bevestiging per mail of iets dergelijks.
Kan ik ook ergens zien dat het verzoek is aangevraagd? Ik kan het verzoek wel 10x indienen achter elkaar, bij wijze van.
Ik speel op de PS4 en hoewel ik het spel vermakelijk vind, echt geen €70,- waard. Het ziet er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:23
Palthe schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:05:
Heeft iemand dat restitutie verzoek al ingediend? Ik wel, en krijg dan alleen een korte melding dat het verzoek is ingediend. Maar geen bevestiging per mail of iets dergelijks.
Kan ik ook ergens zien dat het verzoek is aangevraagd? Ik kan het verzoek wel 10x indienen achter elkaar, bij wijze van.
Ik speel op de PS4 en hoewel ik het spel vermakelijk vind, echt geen €70,- waard. Het ziet er gewoon niet uit.
Hier hetzelfde. Heb al sinds afgelopen vrijdag het verzoek lopen, afgelopen Dinsdag is er eindelijk toegezegd dat het terugbetaald zou worden maar moest via een andere afdeling. Vervolgens gisteren een standaard mail dat ik de patches af moest wachtten. Vanochtend verzoek ingediend via de link, met enkel de melding op de site, niks per mail etc.
Vervolgens gebeld, en weer de toezegging dat het inderdaad terugbetaald zou worden, en dat als ik de melding op de site had gekregen het in orde zou komen en ik nog even geduld moest hebben. Op de vraag hoelang ik nog geduld moest hebben hadden ze geen antwoord... ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
NotSoSteady schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:51:
[...]

[Twitter]
Denk ook dat je met verzegeling verbroken wel kan terugsturen, zie dit persbericht:

https://www.nu.nl/games/6...n-met-cyberpunk-2077.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
[...]

[Twitter]
Ik gok het er op... Retour is aangevraagd en morgen gaat CP2077 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik kom niet verder dan het begin waar je in de auto stapt. Zodra die kerel ons aan de kant heeft gezet en we een stukje verder gaan: Flatlined. Vanalles al geprobeerd. Ik hou het spel wel, komt vast wel goed maar heel vervelend dat ik geen stuk verder kom. Draai een 3800xt met 3080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Twitter]
Nou, ik zou daar niet om gaan liegen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:05:
[...]

Nou, ik zou daar niet om gaan liegen toch?
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat het normaal niet de bedoeling is om games terug te sturen, dat het bij jou enkele keren is gelukt maakt het niet direct de standaard.

https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/
https://www.webwinkelkeur...roepingsrecht-bedenktijd/

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 18-12-2020 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:50
rensonthemove schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:23:
[...]

Hier hetzelfde. Heb al sinds afgelopen vrijdag het verzoek lopen, afgelopen Dinsdag is er eindelijk toegezegd dat het terugbetaald zou worden maar moest via een andere afdeling. Vervolgens gisteren een standaard mail dat ik de patches af moest wachtten. Vanochtend verzoek ingediend via de link, met enkel de melding op de site, niks per mail etc.
Vervolgens gebeld, en weer de toezegging dat het inderdaad terugbetaald zou worden, en dat als ik de melding op de site had gekregen het in orde zou komen en ik nog even geduld moest hebben. Op de vraag hoelang ik nog geduld moest hebben hadden ze geen antwoord... ben benieuwd...
Ze kunnen nu toch niet meer terugkrabbelen eens ingediend; ik kan wel ff wachten op dat geld. Moeilijker is om nu iets anders te vinden. Cuphead is aanlokkelijk; kwa moeilijkheid even hoog als deftig spelen op Cyberpunk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy5
Standaard mag je normaal een ontzegeld product niet retour sturen, omdat ze allemaal in de voorwaarden hier een uitzondering op maken. In het geval van Cyberpunk hebben we volgens mij wel te maken met een non-conformiteit. Het product voldoet volgens mij niet aan een gestelde verwachting. Zoals het kunnen spelen binnen normale kaders op de PS4. Al helemaal, omdat Sony zelfs zover is gegaan om het product niet meer aan te bieden.

Ik zie het als een TV die elke kwartier uit gaat. Je mag er vanuit gaan dat dit niet "normaal" is en het product dus niet voldoet aan de gestelde verwachtingen. De vraag is wel.. hoe snel moet een verkoper hierop actie ondernemen.. Tegen die tijd is er waarschijnlijk een patch ;)

Bol.com en Gamemania die dekken zich al in. Als je nu besteld zit je er goed aan vast. Zal de nieuwe tendens worden.

nieuws: Bol.com en Game Mania gaan Cyberpunk 2077-kopers waarschuwen voor bugs

[ Voor 18% gewijzigd door jordy5 op 18-12-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:29:
[...]

Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat het normaal niet de bedoeling is om games terug te sturen, dat het bij jou enkele keren is gelukt maakt het niet direct de standaard.

https://www.bol.com/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/
https://www.webwinkelkeur...roepingsrecht-bedenktijd/
Ik heb ze beide even doorgelezen en nergens staat dat een geopende game niet retour genomen mag worden, sterker nog...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuMK3EBgZNd2Cp85MykU662Jc_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R9qtXCjd4ckiBuewNfjnxF3A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:51:
[...]

Ik heb ze beide even doorgelezen en nergens staat dat een geopende game niet retour genomen mag worden, sterker nog...

[Afbeelding]
Wel "doorgelezen"?

Scroll iets verder naar beneden onder kopje "Wat mag wel" en dan "verzegelde producten". Het gaat niet om geopend, maar om verzegelde producten.

Bij bol.com idem:

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

[ Voor 19% gewijzigd door jordy5 op 18-12-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:51:
[...]

[Afbeelding]
Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
Wat mag je wel uitzonderen?
Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling
Verkoop je software op bijvoorbeeld een CD of films op een DVD? Dan mag je deze verzegelen. Na verbreken van de verzegeling komt het herroepingsrecht te vervallen. Wel moet je de consument hier vooraf nadrukkelijk van op de hoogte brengen.
Ik stop nu ook met de discussie, want dit topic is voor de bugs van Cyberpunk.

[ Voor 32% gewijzigd door NotSoSteady op 18-12-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima!

NOGMAALS, bij ons kon de game gewoon retour en kregen we ons geld terug.

Maar inderdaad nu verder met het debacle van dit decennium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:16
rensonthemove schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:23:
[...]
Op de vraag hoelang ik nog geduld moest hebben hadden ze geen antwoord... ben benieuwd...
Klinkt misschien raar, maar dat weten ze op het service center ook vaak niet, dat wordt allemaal Europees geregeld in de UK en die communiceren dat vaak niet heel goed. (Ik heb toevallig in het verleden 11 jaar voor het service center gewerk, eerst in Nederland en later in Berlijn waar ze nu zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Bol kan in hun voorwaarden zetten wat ze willen, maar de wet heeft toch echt voorrang?

Ik blijf erop hameren, onder 7:22 lid 1 sub a BW heb je, ook bij Bol.com, recht op een refund. Alleen heet het dan geen refund, je moet het hebben over het ontbinden van de koopovereenkomst.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand geprobeerd op de ps4 om de game te spelen met een ssd? Blijkbaar heeft the witcher 3 ook nog steeds problemen met het inladen van textures op een ps4 pro. Dit probleem wordt opgelost volgens digital foundry met een ssd. Ben heel erg benieuwd of dit probleem dan ook opgelost wordt in cyberpunk.

Meer info:
YouTube: The Ultimate PS4 Pro: 8TB SSD Upgrade - Can We Fix Loading Times And...

Bij 11:25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Derbiss schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:31:
[...]

Ze kunnen nu toch niet meer terugkrabbelen eens ingediend; ik kan wel ff wachten op dat geld. Moeilijker is om nu iets anders te vinden. Cuphead is aanlokkelijk; kwa moeilijkheid even hoog als deftig spelen op Cyberpunk ;)
Heb nu ook via mail vraag gekregen of ik wil refunden (wellicht als reactie op vorige mails).
Denk dus wel dat het serieus is; terugbetaling pas volgend maand vermoed ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als ze het ook waarmaken dan is dat wel weer een goede stap op weg naar redemption.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nFo

nFo

Hotfix 1.05

Https://www.cyberpunk.net/en/news/37166/hotfix-1-05

[ Voor 37% gewijzigd door nFo op 19-12-2020 10:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
En ook in Hotfix 1.05.
Voor de mensen die een hele verbetering zagen toen ze dit csv bestand gingen aanpassen.

Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Wanneer denken jullie dat de next gen update beschikbaar wordt? Hebben we het dan over begin, midden of eind 2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 23:38
Removed debug console to prevent functions that could lead to crashes or blocked quests. This doesn't mean we don't want to support the modding community. Stay tuned for more info on that.

Lees ik het nu goed? Ze hebben de complete debug console gedisabled voor de functies die broken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:08
Ik kan in mijn settings op PS5 nu al die graphics settings niet meer veranderen. Het menu softlocked.

Hebben anderen hier ook last van en is er een fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
RandyAmsterdam schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:01:
Wanneer denken jullie dat de next gen update beschikbaar wordt? Hebben we het dan over begin, midden of eind 2021?
Ik denk dat niemand dat echt weet nu. In eerste instantie volgens mij in de lente. Maar ik heb geen idee wat er nu gaande is intern bij cyberpunk. Medewerkers zouden ook boos zijn om bepaalde zaken.

Nu ze geroosterd zijn op zowel de BBC, en nota bene de NOS gister, de game van de PSN shop is gehaald, zal alle aandacht denk ik eerst gericht zijn op het fixen van heel, heel veel bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:49
Lekker broken dat upgrade systeem van sommige wapens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P1po1a-Je2SV03R4ueah38nWFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUipRgKsgrUXF2RGJ9W4ze5V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szHRS3DbUdmaIQbv3yn-ngUCFLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DhZ9YHcBoP03IykuygQYuzsB.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door gielz op 19-12-2020 13:32 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 09:48
Helaas crasht de game nog steeds regelmatig op de ps5 met patch 1.05. ook kon ik opeens niet meer springen en moest een oudere savegame inladen.... zucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Schijnt dat savegames op alle platforms niet over de 8MB kunnen gaan zonder dat hij corrupt raakt. Hoop gedoe over op Reddit nu. CDPR heeft gezegd dat ze het wellicht gaan fixen. Niet teveel onzinnig spul in je inventory stoppen dus.

Antwoord van CDPR op hun forum:
Unfortunately the save is damaged and can't be recovered.
Please use an older save file to continue playing and try to keep a lower amount of items and crafting materials.
If you have used the item duplication glitch, please load a save file not affected by it.
The save file size limit might be increased in one of the future patches, but the corrupted files will remain that way.

[ Voor 48% gewijzigd door Timothy3000 op 19-12-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
korenpc schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:47:
[...]

hoe heeft CDprojekt cp20777 vergeleken met gtan ik heb dat blijkbaar dan echt compleet gemist?
Nouja uitspraken van de CEO tegenover investeerders in 2018 die worden overgenomen door grote gaming websites kun je ook niet helemaal in de lucht slaan natuurlijk

Cyberpunk 2077 planned to be "as refined" as Red Dead Redemption 2
“Without a doubt, quality is of paramount importance,” Kiciński says. “We strive to publish games which are as refined as Red Dead Redemption 2, and recent Rockstar releases in general. That game is excellent, by the way, we are rooting for it. Rave reviews, excellent sales. What does that teach us? Well, it teaches us that we need to publish extraordinary games, and that’s exactly what we are planning.” Kiciński adds that development on Cyberpunk 2077 is going “fast and according to plan”, and CDPR is “setting aside time” to polish and fix bugs so as to ensure “something of great quality” is delivered at launch.
https://www.pcgamesn.com/...cyberpunk-2077-bug-fixing

In 2018 wist meneer Kicinski echt al wel wat de state van de development build was, en welke features het niveau placeholder nog hadden (en zo zijn ze ook gebleven gezien de state tijdens release)

Ahem kuch

[ Voor 20% gewijzigd door DutchManticore op 19-12-2020 19:31 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore

Ik moest hier toch heel hard om lachen haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:00
DutchManticore schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:22:
[...]

Nouja uitspraken van de CEO tegenover investeerders in 2018 die worden overgenomen door grote gaming websites kun je ook niet helemaal in de lucht slaan natuurlijk

Cyberpunk 2077 planned to be "as refined" as Red Dead Redemption 2

[...]

https://www.pcgamesn.com/...cyberpunk-2077-bug-fixing
maar dat maakt het geen gta achtig spel, toch alleen zegt het iets over wat men had gewillen bereiken qua kwaliteit van de release.

Cdp, een groot dillema, wat 2 ledig is:

1. Ze zijn een indie crpg developer. (Laten we wel wezen dit is hun 3e serieuze release waarin ze zichzelf willen verbeteren; witcher1, witcher3 en nu CP2077 (witcher 2, is een beetje het zelfde als witcher1, doet niks nieuws)). En ontwerpen games voor deze doelgroep. Grotendeels van deze doelgroep heeft geen highend systemen. Vaker wel dan niet spelen ze games die alleen speelbaar zijn met mods, en al hun favorieten hebben community patches , waar de developers zelf aan meewerken in hun vrijetijd. Voorbeeld: Chris Avallone was een actieve regular op RPGcodex en onderdeel van die community. Een voorbeeld is Kingdome come Deliverence, is men nu nog aan het verbeteren.

De andere kant is dat ze een van de aller populairste en geprezen games ooit hebben uitgebracht: The witcher 3. (ik heb de witcher 3 max 15 uur gespeeld, dus ga er niks inhoudelijks overzeggen, behalve dat ik vaak dacht; op deze manier hadden ze assasins creed moeten maken). Maar door dit succes werden ze ineens beroemt en ook een mainstream sensatie. Dit leverde de mogelijkheid voor dit project. Maar het was best te verwachten dat veel mensen teleurgesteld zouden worden, aangezien deze groep nooit spelen zal kopen en of spelen voor doelgroep 1.

door hun beste leap forward snijden ze zich zelf in de vingers aan twee kanten. neem mezelf even als voorbeeld; Ik speel op dit moment fallout NV, baldursgate 2, en arcanum. wat fallout nv de meest recente game maakt. Mijn laptop begint acuut te huilen als ik skyrim probeer te draaien, laat staan cp2077. Maar heb nooit interesse gehad in Skyrim, want 30* morrowind is net zoleuk en ik zie geen rede waarom ik skyrim zou spelen (heb alleen eens gedacht om te upgraden, om morrowind in skyrim te spelen).

de andere doelgroep, wil het nieuwste spel spelen, heeft schaft zelfse nieuwe hardware aan om spellen goed te kunnen draaien. Helemaal terrecht dat deze groep gefrustreerd is. kMaar dat weinig van deze groep niet heeft over de ruleset van de tabletop, en hierdoor gooien met dobbelstenen (dus geluk)de onderliggende mechanismes zijn, en dus niet alleen stats upgraden, weet je dat het eigenlijk gewoon geen game is die voor deze doel groep gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Ik krijg cyberpunk op mijn pc niet eens gestart. Net nog wel een character kunnen maken maar toen ik verder wilde crashte hij. Nu al tig keer proberen te starten maar kom niet voorbij het scherm CD projekt.

Heb mn pc helemaal geupdate, ook de cyberpunk2077.exe uitgevoerd maar niks help. Iemand nog tips?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
korenpc schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:53:
[...]

maar dat maakt het geen gta achtig spel, toch alleen zegt het iets over wat men had gewillen bereiken qua kwaliteit van de release.

Cdp, een groot dillema, wat 2 ledig is:

1. Ze zijn een indie crpg developer. (Laten we wel wezen dit is hun 3e serieuze release waarin ze zichzelf willen verbeteren; witcher1, witcher3 en nu CP2077 (witcher 2, is een beetje het zelfde als witcher1, doet niks nieuws)). En ontwerpen games voor deze doelgroep. Grotendeels van deze doelgroep heeft geen highend systemen. Vaker wel dan niet spelen ze games die alleen speelbaar zijn met mods, en al hun favorieten hebben community patches , waar de developers zelf aan meewerken in hun vrijetijd. Voorbeeld: Chris Avallone was een actieve regular op RPGcodex en onderdeel van die community. Een voorbeeld is Kingdome come Deliverence, is men nu nog aan het verbeteren.

De andere kant is dat ze een van de aller populairste en geprezen games ooit hebben uitgebracht: The witcher 3. (ik heb de witcher 3 max 15 uur gespeeld, dus ga er niks inhoudelijks overzeggen, behalve dat ik vaak dacht; op deze manier hadden ze assasins creed moeten maken). Maar door dit succes werden ze ineens beroemt en ook een mainstream sensatie. Dit leverde de mogelijkheid voor dit project. Maar het was best te verwachten dat veel mensen teleurgesteld zouden worden, aangezien deze groep nooit spelen zal kopen en of spelen voor doelgroep 1.

door hun beste leap forward snijden ze zich zelf in de vingers aan twee kanten. neem mezelf even als voorbeeld; Ik speel op dit moment fallout NV, baldursgate 2, en arcanum. wat fallout nv de meest recente game maakt. Mijn laptop begint acuut te huilen als ik skyrim probeer te draaien, laat staan cp2077. Maar heb nooit interesse gehad in Skyrim, want 30* morrowind is net zoleuk en ik zie geen rede waarom ik skyrim zou spelen (heb alleen eens gedacht om te upgraden, om morrowind in skyrim te spelen).

de andere doelgroep, wil het nieuwste spel spelen, heeft schaft zelfse nieuwe hardware aan om spellen goed te kunnen draaien. Helemaal terrecht dat deze groep gefrustreerd is. kMaar dat weinig van deze groep niet heeft over de ruleset van de tabletop, en hierdoor gooien met dobbelstenen (dus geluk)de onderliggende mechanismes zijn, en dus niet alleen stats upgraden, weet je dat het eigenlijk gewoon geen game is die voor deze doel groep gemaakt is.
om uw probleem op te lossen bestaat er nu Stadia he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:00
Larmoth schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:05:
[...]

om uw probleem op te lossen bestaat er nu Stadia he
dank, maar heb ook nog geen tijd voor cp2077, eerst deze spellen uitspelen. Dan wil ik misschien beginnen aan The Inquisitor .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Ryceck

Constants and Variables

korenpc schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:53:
[...]
1. Ze zijn een indie crpg developer. (Laten we wel wezen dit is hun 3e serieuze release waarin ze zichzelf willen verbeteren; witcher1, witcher3 en nu CP2077 (witcher 2, is een beetje het zelfde als witcher1, doet niks nieuws)). En ontwerpen games voor deze doelgroep.
offtopic:
Witcher 2 doet niets nieuws? :| Ik heb zelden iemand een meesterwerk zo kort door de bocht weg zien zetten.

Witcher 2 is een van de meest interessante en ondergewaardeerde games van zijn generatie.
De verhaal, de worldbuilding, de constant aanwezige grijze moraal, het feit dat je de hele game pas kan ervaren na hem minimaal 4x gespeeld te hebben door de pad-uitsluitende keuzes.
Het had ook zeker zijn problemen maar Witcher 2 is juist de foundation voor alles wat de Witcher 3 en nu ook CP2077 gaaf maakt: het deed aan worldbuilding en choices that matter.

Maar iedere game van CDPR heeft zo zijn uitdagingen gehad; het valt alleen nu keihard op omdat ze nog niet zo een groot portfolio hebben en alle voorgaande games tot nog toe bijgepolijst zijn tot geweldige games (zie de voorgaande Witcher games).

Ze zullen CP2077 ook geweldig bijwerken en het zal een goede game worden, jammer genoeg wel een goede game met altijd een smet eraan. Laten we hopen dat ze hiervan leren en dat de volgende nieuwe game van ze beter van start gaat :)

En nu weer terug Night City in om te genieten van al he moois wat zich tussen de issues bevindt 8)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 09:30
Ik ben momenteel bij een side-quest second conflict, moet je een gebouw in en daar met dum dum praten voordat je verder kan maar dum dum komt niet in beeld dus kan niet verder 😔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb er weer eentje.
Mijn auto zit willekeurig vast en ik krijg die niet los. Nu lopen er steeds mensen over de stoep, en elke keer als ze tegen een van die dozen aanlopen, tja dan spatten ze uiteen. _O-

Zo krijg je dus heel snel dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qa56QAWJlB2_CNSDrpPhXDB-SPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTcHJfrSVVn9zEtijCKLbtWD.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:47:
Ik heb er weer eentje.
Mijn auto zit willekeurig vast en ik krijg die niet los. Nu lopen er steeds mensen over de stoep, en elke keer als ze tegen een van die dozen aanlopen, tja dan spatten ze uiteen. _O-

Zo krijg je dus heel snel dit.
[Afbeelding]
Dat is geen bug :P dan moet je gewoon een keer normaal rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geen idee wat ze met motoren hebben gedaan, maar die zijn niet normaal meer door een bocht te krijgen met beetje bij remmen, ding duikt meteen in een slip.

Maar moet nu niet gekker worden, mijn XSX deed zojuist een hard shutdown, *poof* uit, zag even de wereld licht flikkeren, en doen was het over. Geen warmte probleem (open ruimte met fan), zijn lekker bezig daar :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja. De situatie op PS4 en Xbox One is inderdaad onvergefelijk. Echter, wat er nu allemaal aan het gebeuren is rond Cyberpunk 2077 heeft wel wat weg van ‘Oh laten we allemaal even over het lijk pissen zodat we mee kunnen doen’.

Ze hadden het nooit goed kunnen doen. Enerzijds had het opnieuw uitstellen van de game een shitstorm opgeleverd en dan vooral aan de investors kant. CD Projekt is geen EA of Ubisoft die een paar miljard heeft liggen (nu misschien wel) dus voor de release moesten zij het hebben van de investors. En als die niet blij zijn droogt het geld uiteindelijk op. Dus misschien was het ‘Nu releasen en de shitstorm doorgaan’ of ‘Ja...dan hebben we geen geld meer.’

De kernoorzaak is dat ze zichzelf hebben overschat: CD Projekt dacht dit te kunnen doen...maar ‘bit off more than they could chew’ met onvoldoende (of slecht gecommuniceerde) verwachtingsmanagement. En daardoor zitten zij nu met de spreekwoordelijke gebakken peren. Het is eigenlijk de ultieme vorm van ‘Eurojank’: Teveel willen, anders willen, maar niet de resources of ervaring ervoor hebben waardoor je constant shortcuts neemt om er toch zo veel mogelijk te komen. Maar toch...desondanks alles: De schaal van alles is op een niveau dat ik nog nooit eerder heb gezien. Dat is iets waar mijn game, technerd en beroepsmatig IT’er hart van begint sneller te kloppen. Vooral dat laatste is iets wat je denk ik nodig hebt om echt waardering te hebben voor wat CD Projekt hier heeft neergezet. Laat dat nu net iets zijn waar 95% van de gamers en reviewers geen kaas van hebben gegeten (maar wel doen alsof).

Als je kijkt naar wat er historisch gebeurde met games die niet af waren, zie No Man’s Sky als meest publieke voorbeeld, dan was er een shitstorm, maar niet eentje van deze proporties. Dus waar CD Projekt doorheen gaat is wel echt extreem en heeft wat weg van een ‘cancel cultuur’: ‘Laten we ze even kapot maken’. Dat is juist weer jammer voor alle ontwikkelaars die hier jarenlang aan hebben gewerkt. Stel je voor: Je hebt je hart en ziel hier jaren in gestoken en nu is het opeens een mogelijke ‘smet op je CV’. Het is ook jammer voor de industrie want er zijn juist games als dit nodig (maar ook Black Desert, Skyrim, Witcher 3, Star Citizen etc) om stappen voorwaarts te blijven maken. Door games zoals dit structureel te ‘vernietigen’ krijg je straks alleen nog maar de EA en Ubisoft jaarlijkse recycle hapsnap. ‘Ja maar we gaan geen risico’s nemen want we willen niet een Cyberpunk 2077 meemaken.’

Ik hoop dat mensen die nu bezig zijn met het structureel vernietigen van de game in de media dat OOK inzien.

Beroepsmatig heb ik in dezelfde situatie gezeten in een organisatie die echt geld verslond aan projecten die nooit af kwamen. Zonder details prijs te geven vanwege NDA: Er moest een nieuwe applicatie voor 20K gebruikers voor het einde van het jaar voor in ieder geval 10% van de gebruikers live zijn. Dat had de baas nu eenmaal richting de CEO voorgehouden en hier was veel politieke bla bla bij aanwezig. Probleem was dat we nog maar 3 maanden van het jaar over hadden. We hebben toen als team gezegd dat dit enigzins mogelijk was (grenzen verleggen, echt iets nieuws en unieks doen binnen het bedrijf, nek uitsteken...allemaal dingen die CD Projekt hier ook doet) maar dat men wel voor lief moest nemen dat het dan een MVP (Minimum Viable Product) zou worden waar bepaalde functionaliteit nogal ruw zou zijn + door ons structureel gebrek aan resources het dus ook wat bugs zou kunnen bevatten.

Lang verhaal kort: We hebben het gehaald, met wat ruwe kantjes en bugs. Voor deze organisatie was deze vorm van snelheid op deze schaal een unicum. Echter, in plaats van waardering ging men toen lopen klagen dat het ruwe kantjes had. Tsja...wat wil je nu? Snelheid en de deadlines halen? Of wil je dat we er nog een jaar langer over doen en dat het dan perfect is met 2x de kosten? Oftewel: Je kan het echt nooit goed doen als IT’er en je bent tegenwoordig de spreekwoordelijke digitale pispaal. Je moet bijna een soort van sadomasochistische trekjes hebben om nog in deze industrie te werken met zulke vormen van ‘waardering’. Ik zie dit hier met Cyberpunk 2077 en voor CD Projekt ook gebeuren.

Inmiddels heb ik er ruim 30 uur in zitten op de Series X. Dat is misschien een bevoorrechte situatie waardoor ik niet zo’n extreme hoeveelheid bugs en performance problemen ben tegengekomen. Ja, men heeft absoluut een fout gemaakt door de game zo op PS4 en Xbox One uit te brengen. Maar er zijn nu refunds...dus men kan nu stoppen met klagen. ‘Vroegah’ kreeg je echt -nooit- je geld terug als een game bagger, buggy of totaal niet draaide. Men is zeker al Fallout 76, de 1.0 versie van Morrowind of zelfs Daggerfall (Buggerfall) die compleet broken was van alle kanten vergeten?

Wat CD Projekt nu heeft gedaan is een soort ‘hyper ambitie’ die Bethesda vroegah had met toen ze nog klein waren. Alleen het verschil is dat Cyberpunk 2077 is uitgekomen in 2020 met alle cancel cultuur en toxic vormen van ‘entitlements’ van nu, terwijl de game industrie in 1996, 2002 en 2006 kleiner was en veel minder toxic elementen had. Daarnaast is de marketing ook te veel uit gegaan van een ‘polished’ product omdat dit nu eenmaal moet in 2020 met alle investor scrutiny. Vroegah begreep men ook beter dat ‘bugs nu eenmaal normaal zijn’ in dit soort games omdat het een trade off is om het genre naar voren te duwen. Daar kan ik mee leven en vroegah kon het merendeel van de mensen daar ook mee leven. In 2020 is dat niet meer zo. Het is geen excuus, maar ik probeer dingen wel in perspectief te plaatsen.

Concluderend hoop ik dat de storm nu weer een beetje kan gaan liggen. Want een beetje rust mogen de devs ook wel krijgen. Wat minder pispaal gedrag AUB. Als je niet tevreden bent: Vraag een refund aan en klaar. Probeer het dan nog eens over een jaar. Als 50% van de mensen dat doet (het percentage zal waarschijnlijk veel lager liggen) dan heeft CD Projekt nog steeds een goede profit. Daarmee kunnen ze de bugs grotendeels verhelpen maar helemaal fouten vrij zal het nooit worden (dat gaat nu eenmaal niet in dit soort games). Hopelijk kunnen we dan samen weer uitkijken naar nieuwe content waaronder (gedeeltelijk) DLC, performance updates en de next-gen patch.

(Tekst iets langer geworden dan ik dacht :))

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2020 10:41 . Reden: Typo’s ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:29:
Tsja. De situatie op PS4 en Xbox One is inderdaad onvergefelijk. Echter, wat er nu allemaal aan het gebeuren is rond Cyberpunk 2077 heeft wel wat weg van ‘Oh laten we allemaal even over het lijk pissen zodat we mee kunnen doen’.

Ze hadden het nooit goed kunnen doen. Enerzijds had het opnieuw uitstellen van de game een shitstorm opgeleverd en dan vooral aan de investors kant. CD Projekt is geen EA of Ubisoft die een paar miljard heeft liggen (nu misschien wel) dus voor de release moesten zij het hebben van de investors. En als die niet blij zijn droogt het geld uiteindelijk op. Dus misschien was het ‘Nu releasen en de shitstorm doorgaan’ of ‘Ja...dan hebben we geen geld meer.’

De kernoorzaak is dat ze zichzelf hebben overschat: CD Projekt dacht dit te kunnen doen...maar ‘bit off more than they could chew’ met onvoldoende (of slecht gecommuniceerde) verwachtingsmanagement. En daardoor zitten zij nu met de spreekwoordelijke gebakken peren. Het is eigenlijk de ultieme vorm van ‘Eurojank’: Teveel willen, anders willen, maar niet de resources of ervaring ervoor hebben waardoor je constant shortcuts neemt om er toch zo veel mogelijk te komen. Maar toch...desondanks alles: De schaal van alles is op een niveau dat ik nog nooit eerder heb gezien. Dat is iets waar mijn game, technerd en beroepsmatig IT’er hart van begint sneller te kloppen. Vooral dat laatste is iets wat je denk ik nodig hebt om echt waardering te hebben voor wat CD Projekt hier heeft neergezet. Laat dat nu net iets zijn waar 95% van de gamers en reviewers geen kaas van hebben gegeten (maar wel doen alsof).

Als je kijkt naar wat er historisch gebeurde met games die niet af waren, zie No Man’s Sky als meest publieke voorbeeld, dan was er een shitstorm, maar niet eentje van deze proporties. Dus waar CD Projekt doorheen gaat is wel echt extreem en heeft wat weg van een ‘cancel cultuur’: ‘Laten we ze even kapot maken’. Dat is juist weer jammer voor alle ontwikkelaars die hier jarenlang aan hebben gewerkt. Stel je voor: Je hebt je hart en ziel hier jaren in gestoken en nu is het opeens een mogelijke ‘smet op je CV’. Het is ook jammer voor de industrie want er zijn juist games als dit nodig (maar ook Black Desert, Skyrim, Witcher 3, Star Citizen etc) om stappen voorwaarts te blijven maken. Door games zoals dit structureel te ‘vernietigen’ krijg je straks alleen nog maar de EA en Ubisoft jaarlijkse recycle hapsnap. ‘Ja maar we gaan geen risico’s nemen want we willen niet een Cyberpunk 2077 meemaken.’

Ik hoop dat mensen die nu bezig zijn met het structureel vernietigen van de game in de media dat OOK inzien.

Beroepsmatig heb ik in dezelfde situatie gezeten in een organisatie die echt geld verslond aan projecten die nooit af kwamen. Zonder details prijs te geven vanwege NDA: Er moest een nieuwe applicatie voor 20K gebruikers voor het einde van het jaar voor in ieder geval 10% van de gebruikers live zijn. Dat had de baas nu eenmaal richting de CEO voorgehouden en hier was veel politieke bla bla bij aanwezig. Probleem was dat we nog maar 3 maanden van het jaar over hadden. We hebben toen als team gezegd dat dit enigzins mogelijk was (grenzen verleggen, echt iets nieuws en unieks doen binnen het bedrijf, nek uitsteken...allemaal dingen die CD Projekt hier ook doet) maar dat men wel voor lief moest nemen dat het dan een MVP (Minimum Viable Product) zou worden waar bepaalde functionaliteit nogal ruw zou zijn + door ons structureel gebrek aan resources het dus ook wat bugs zou kunnen bevatten.

Lang verhaal kort: We hebben het gehaald, met wat ruwe kantjes en bugs. Voor deze organisatie was deze vorm van snelheid op deze schaal een unicum. Echter, in plaats van waardering ging men toen lopen klagen dat het ruwe kantjes had. Tsja...wat wil je nu? Snelheid en de deadlines halen? Of wil je dat we er nog een jaar langer over doen en dat het dan perfect is met 2x de kosten? Oftewel: Je kan het echt nooit goed doen als IT’er en je bent tegenwoordig de spreekwoordelijke digitale pispaal. Je moet bijna een soort van sadomasochistische trekjes hebben om nog in deze industrie te werken met zulke vormen van ‘waardering’. Ik zie dit hier met Cyberpunk 2077 en voor CD Projekt ook gebeuren.

Inmiddels heb ik er ruim 30 uur inzitten op de Series X. Dat is misschien een bevoorrechte situatie waardoor ik niet zo’n extreme hoeveelheid bugs en performance problemen ben tegengekomen. Ja, men heeft absoluut een fout gemaakt door de game zo op PS4 en Xbox One uit te brengen. Maar er zijn nu refunds...dus men kan nu stoppen met klagen. ‘Vroegah’ kreeg je echt -nooit- je geld terug als een game bagger, buggy of totaal niet draaide. Men is zeker al Fallout 76, de 1.0 versie van Morrowind of zelfs Daggerfall (Buggerfall) die compleet broken was van alle kanten vergeten?

Wat CD Projekt nu heeft gedaan is een soort ‘hyper ambitie’ die Bethesda vroegah had met toen ze nog klein waren. Alleen het verschil is dat Cyberpunk 2077 is uitgekomen in 2020 met alle cancel cultuur en toxic vormen van ‘entitlements’ van nu, terwijl de game industrie in 1996, 2002 en 2006 kleiner was en veel minder toxic elementen had. Daarnaast is de marketing ook te veel uit gegaan van een ‘polished’ product omdat dit nu eenmaal moet in 2020 met alle investor scrutiny. Vroegah begreep men ook beter dat ‘bugs nu eenmaal normaal zijn’ in dit soort games omdat het een trade off is om het genre naar voren te duwen. Daar kan ik mee leven en vroegah kon het merendeel van de mensen daar ook mee leven. In 2020 is dat niet meer zo. Het is geen excuus, maar ik probeer dingen wel in perspectief te plaatsen.

Concluderend hoop ik dat de storm nu weer een beetje kan gaan liggen. Want een beetje rust mogen de devs ook wel krijgen. Wat minder pispaal gedrag AUB. Als je niet tevreden bent: Vraag een refund aan en klaar. Probeer het dan nog eens over een jaar. Als 50% van de mensen dat doet (het percentage zal waarschijnlijk veel lager liggen) dan heeft CD Projekt nog steeds een goede profit. Daarmee kunnen ze de bugs grotendeels verhelpen maar helemaal fouten vrij zal het nooit worden (dat gaat nu eenmaal niet in dit soort games). Hopelijk kunnen we dan samen weer uitkijken naar nieuwe content waaronder (gedeeltelijk) DLC, performance updates en de next-gen patch.

Samengevat...

Het is nu klote maar heeft alle potentie om tot iets moois te groeien. Dus lekker half jaartje wachten en voor diegenen die nu wel genieten veel speelplezier. Maar stop met het gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kun je als iemand die er meer kaas van gegeten heeft uitleggen waarom de schaal van alles op een hoger niveau is dan dat van andere games? Want het voelt als leek niet heel veel anders dan een Fallout achtige game met minder vrijheid.

Er is voor mijn gevoel ook echt niets wat het genre naar voren duwt of iets in deze game dat een grote stap binnen het genre maakt. Het voelt eerder als een grote mengelmoes van alles wat eerder beter is gedaan in andere games. De game voelt juist vrij veroudert aan. De tijd lijkt het spel volledig te hebben ingehaald.

Zelfs al was de game volledig bugvrij geweest dan was het alsnog niet veel bijzonders geweest. Een gemiddelde action adventure (of rpg light). Niets meer of minder.

Tenzij je het over de graphics hebt natuurlijk. Maar daar speel ik geen games voor. Die blijven altijd minder belangrijk dan de gameplay voor mij.

[ Voor 95% gewijzigd door Timothy3000 op 20-12-2020 11:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inmiddels heb ik er ruim 30 uur in zitten op de Series X. Dat is misschien een bevoorrechte situatie waardoor ik niet zo’n extreme hoeveelheid bugs en performance problemen ben tegengekomen. Ja, men heeft absoluut een fout gemaakt door de game zo op PS4 en Xbox One uit te brengen. Maar er zijn nu refunds...dus men kan nu stoppen met klagen. ‘Vroegah’ kreeg je echt -nooit- je geld terug als een game bagger, buggy of totaal niet draaide. Men is zeker al Fallout 76, de 1.0 versie van Morrowind of zelfs Daggerfall (Buggerfall) die compleet broken was van alle kanten vergeten?

Wat er nu met de CDPR gebeurt heeft werkelijk niks met het verwerpelijke cancelculture fenomeen te maken.

Hele ellende hebben ze aan zichzelf te danken.

En zonder het 'geklaag' was die refund mogelijkheid er niet gekomen.

Het is vooral irritant als mensen zelf met een enorme lap tekst leeglopen en vervolgens eigenlijk van de rest vinden dat ze maar moeten stoppen met posten over dit onderwerp.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Heeft er iemand al zijn refund gehad via de PSN store ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo

nFo

Cyberpunk Game Maker Faces Hostile Staff After Failed Launch

https://www.bloomberg.com...staff-after-failed-launch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
@Verwijderd ja en nee, ik ben ook ITér en ik heb ook ooit in deze situatie gezeten, dat ging om een Nederlandse site waar bijna iedereen elke maand wel eens op zit, en de helft van de Nederlanders waarschijnlijk zelfs wekelijks, ook zo een situatie waarbij we een redelijk harde deadline hadden, ook al omdat we het fixed price deden, met een dev team van 20 man is elke week over je deadline heen een kostenpost van een ton, en dat drukt zeer serieus op je resultaten. Echter ik ben van mening dat je een game niet als MVP kan uitbrengen op deze manier. Bij een game, en zeker met een single player moet het gewoon de eerste keer goed zijn, en nee dan heb ik het niet over perfect, maar wat ik zo zie en lees is dit gewoon niet aanvaardbaar, zeker niet de vele crashes die na de release optraden. Nu schijnt dat snel gefixed te zijn, maar dat geeft al aan dat men of niet goed test, of dat men gewoon een "fuckit" heeft gehad en onder druk gereleased.

Persoonlijk ben ik op dat vlak gegroeid, ik release geen zaken meer waar ik niet achter sta, en als men het wel wilt releasen, dan mag de manager lekker op de CI/CD knop rammen en zelf zorgen dat het gefixed word.

Overigens ben ik in verschillend FP posts keihard negatief gemod, precies op deze inhoudelijke kritiek, ook de review van Tweakers bij de release was lachwekkend. Overigens las ik dat de Patch van zaterdag ook weer nog meer dingen kapot heeft gemaakt, kortom men gaat gewoon keihard door met falen.

Things started to get worse: https://forums.cdprojektr...s-are-corrupted.11052596/

[ Voor 3% gewijzigd door raptorix op 20-12-2020 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:49:
Kun je als iemand die er meer kaas van gegeten heeft uitleggen waarom de schaal van alles op een hoger niveau is dan dat van andere games? Want het voelt als leek niet heel veel anders dan een Fallout achtige game met minder vrijheid.

Er is voor mijn gevoel ook echt niets wat het genre naar voren duwt of iets in deze game dat een grote stap binnen het genre maakt. Het voelt eerder als een grote mengelmoes van alles wat eerder beter is gedaan in andere games. De game voelt juist vrij veroudert aan. De tijd lijkt het spel volledig te hebben ingehaald.

Zelfs al was de game volledig bugvrij geweest dan was het alsnog niet veel bijzonders geweest. Een gemiddelde action adventure (of rpg light). Niets meer of minder.

Tenzij je het over de graphics hebt natuurlijk. Maar daar speel ik geen games voor. Die blijven altijd minder belangrijk dan de gameplay voor mij.
Er zijn wel een aantal zaken waaraan je dit kan zien.

Als je kijkt naar Fallout (maar ook alle Bethesda Game Studios games sinds Morrowind), zie je dat ze allemaal hand-crafted zijn maar dat de werelden die zij creëren naar hedendaagse maatstaven redelijk 'dood' aanvoelen. De grootste 'stad' in Oblivion, Skyrim of Fallout 3/4/New Vegas heeft iets van 30-40 NPC's max, 10 gebouwen waar je naar binnen kan (waarvan de helft alleen maar set-dressing is) en heeft iets van 2 tot 3 unieke questlines. Voor de rest is er vooral veel wilderness en dungeons. Dat is prima, maar is geen 'levende stad van miljoenen inwoners'.

Bethesda Game Studios (onder Todd Howard) is daar altijd goed mee weg gekomen omdat zij werelden maken waar geen miljoenen mensen in wonen. En daarnaast had Todd ook een hele andere filosofie dan als je naar Cyberpunk 2077 kijkt: 'We maken de beste game die we kunnen maken met een off-the-shelf engine (Gamebryo) en we lopen op de grens van de technologie met enkele nieuwe technologieën met de resources die we hebben zonder dat we onszelf de afgrond in werken (financieel)'. Dat is erin gebleven sinds Morrowind omdat Morrowind zo'n make or break titel was voor Bethesda (ze waren technisch failliet toen het uitkwam, kijk maar wat interviews van Todd Howard na). Ze willen zichzelf niet meer in die positie werken.

Oblivion was eigenlijk de laatste keer dat Bethesda probeerden een berg aan nieuwe technieken te verwerken (e.g. Speedtree, Radiant AI, next-gen graphics, omvang van de wereld) maar waarvan maar een klein gedeelte echt de finish heeft gehaald. Als je de pre-release footage van Oblivion vergelijkt met het uiteindelijke product zou men in 2020 moord en brand hebben geschreeuwd (men deed dat zelfs toch een beetje in 2006). Dit was eigenlijk de start van de 'sweet little lies' meme. :) Skyrim was eigenlijk een verfijning van die formule. Fallout 3 was een Oblivion mod met guns (janky) en Fallout 4 was hetzelfde als Skyrim maar dan met betere gunplay.

Bethesda maakt dus eigenlijk al 20 jaar hetzelfde product met incrementele verbeteringen. Ze proberen niet echt iets heel nieuws meer. Het is het mooier en groter maken van dezelfde formule. Hopelijk is Starfield toch een soort van volgende stap want ze zijn er hard aan toe. Misschien is dat dus ook de reden waarom we inmiddels al 7 jaar niets van hen hebben gehoord (afgezien van een teaser trailer).

CD Projekt heeft meer weg van het 'oude Bethesda' van voordat Todd het overnam: Eigen engine omdat wat zij willen niet echt op de shelf ligt, over de grens gaan van wat technisch mogelijk is op huidige hardware en een soort van 'fuck-it' mentaliteit: We proberen dit en zien waar het schip strand maar we proberen in ieder geval iets heel nieuws. Dat heeft bij Bethesda in enkele echt innovatieve games geresulteerd (Terminator Future Shock, Daggerfall), maar heeft ze ook dus richting de rand van de afgrond gebracht doordat de eerste versie van Morrowind simpelweg te technisch complex was en men dus 2 jaar werk in de prullenbak moest gooien waarna Todd het overnam. Bij CD Projekt lijkt het bijna erop alsof ze dat moment hebben gehad maar toch gewoon zijn doorgegaan ook al wisten zij dat dit de nodige problemen zou opleveren, zeker op de hardware die toen als maatstaf gold.

Rockstar komt dan nog het meest in de buurt. GTA V voelt vrij doods aan voor mij en dat komt omdat het een typische Amerikaanse stad is met brede wegen, wat steegjes...maar that's it. Weinig 'density'. Daarnaast kan je ook maar een paar gebouwen in. Bij Cyberpunk 2077 kan je misschien wel 30% van alle gebouwen in en is de afwerking extreem realistisch en 'vol'. De game die ik dus ook het meest richting Cyberpunk 2077 vind gaan is Red Dead Redemption 2 omdat die wereld veel meer leeft (vooral Saint Denise) en veel gebouwen heeft waar je naar binnen kan gaan.

Verschil is dat Red Dead Redemption 2 maar 10% stad is terwijl Cyberpunk 2077 dat voor 80% is. En daarnaast ook nog een stad met miljoenen inwoners, smalle straten waardoor je nog meer moet bouwen op het oppervlak, veel lagen en gebouwen waar je naar binnen kan etc.

Cyberpunk 2077 voelt voor mij heel erg als de Hong Kong missie van het oorspronkelijke Deus Ex maar dan uitvergroot en vermenigvuldigd maal 1000.

Als afsluitende vergelijking: Ik zie de Fallout en TES games als een 1-laag taart van 20 jaar geleden die steeds lekkerder is geworden maar nog steeds dezelfde vorm heeft. GTA V als een twee-laags mooie taart die erg lekker smaakt en een unieke vorm heeft. Red Dead Redemption 2 als een nog mooiere twee-laags taart die nog lekkerder smaakt.

En dan Cyberpunk 2077...dat is een taart van vier-lagen die extreem mooi, groot en een enorme hoeveelheid smaken heeft...een unicum...maar eigenlijk boven de kunnen en het budget van de bakker is gemaakt. Als je daarom dus een stukje van de taart eet denk je bij jezelf: Nou die andere taart (e.g. GTA V, Fallout, TES) is lekkerder en smaakt beter....maar als je de taart als geheel bekijkt denk je: Wow indrukwekkend...maar jammer dat 'ie niet zo lekker smaakt als de anderen. CD Projekt moet nu dus nog aan de smaak werken om die op een beter niveau te krijgen. Maar omdat het zo'n complexe taart is zal het waarschijnlijk dus nooit echt zo goed smaken als die oude klassieke simpele taart van bakker Bethesda. En bakker CD Projekt heeft niet zo veel geld en tijd om aan het verfijnen van het recept te werken als bakker Rockstar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
Als je kijkt naar Fallout (maar ook alle Bethesda Game Studios games sinds Morrowind), zie je dat ze allemaal hand-crafted zijn maar dat de werelden die zij creëren naar hedendaagse maatstaven redelijk 'dood' aanvoelen. De grootste 'stad' in Oblivion, Skyrim of Fallout 3/4/New Vegas heeft iets van 30-40 NPC's max, 10 gebouwen waar je naar binnen kan (waarvan de helft alleen maar set-dressing is) en heeft iets van 2 tot 3 unieke questlines. Voor de rest is er vooral veel wilderness en dungeons. Dat is prima, maar is geen 'levende stad van miljoenen inwoners'.
En toch voelen die werelden voor mij levendiger aan dan die van Cyberpunk. De NPC's die er leven doen in elk geval wel hun eigen ding. Alles wat je in doet heeft invloed op de interacties met ze en met de stad. Dat is in Cyberpunk absoluut niet het geval.
CD Projekt heeft meer weg van het 'oude Bethesda' van voordat Todd het overnam: Eigen engine omdat wat zij willen niet echt op de shelf ligt, over de grens gaan van wat technisch mogelijk is op huidige hardware en een soort van 'fuck-it' mentaliteit: We proberen dit en zien waar het schip strand maar we proberen in ieder geval iets heel nieuws.
En ik kan me daar dus niet in vinden. De marketing heeft jaren geroepen dat ze iets heel nieuws proberen maar het eindproduct is dat totaal niet. Er is niets innovatiefs aan Cyberpunk. Het is een dertien in een dozijn action adventure game.
Bij Cyberpunk 2077 kan je misschien wel 30% van alle gebouwen in en is de afwerking extreem realistisch en 'vol'.
Ook niet echt eens. Het hotel van de Heist was prachtig maar daar blijft het ook wel bij. Ik vind juist dat Cyberpunk die details mist. Wat is er nou bijvoorbeeld immersiebrekender dan in een kroeg praten over een speciaal drankje maar dat dan niet op het menu zien staan of kunnen bestellen?!

Ik denk dat het dan gewoon een kwestie van smaken verschillen is. Want waar jij de wereld van Cyberpunk fantastisch vindt en een unicum vind ik het, zelfs als je alle bugs en glitches wegdenkt, maar een doodse saaie bende. Er zijn misschien meer NPC's dan in elke wereld dan ook maar ze hadden net zo goed bomen of lantaarnpalen kunnen zijn: Ze zijn overduidelijk niets meer dan setdressing, de interactie is nihil en je kunt er helemaal niets mee.

Ik zie liever een wereld met minder NPC's die wel iets toevoegen.

Ik zie Cyberpunk daarom meer als een taart van de Aldi. De juiste ingrediënten zitten erin en ze zullen er het beste mee hebben bedoelt maar het ziet er van de buitenkant lekkerder uit dan het daadwerkelijk is en er zijn veel betere alternatieven op de markt. In de etalage is het prachtig maar zodra je begint te eten zul je naar andere taarten verlangen. En de kans dat deze taart ooit wel uniek gaat worden is nihil: Dan zullen ze eerst totaal andere ingrediënten moeten toevoegen.

Ik snap nog steeds niet waarin deze game andere games naar de troon stoot of waarmee ze een hoger niveau behalen. Een immens grote wereld met lege NPC's is voor mij iig niet de grens verleggen of een nieuwe stap maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 20-12-2020 12:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43

Tsja, als je zestig euro vraagt voor een technisch wanproduct en dat product bewust weghoudt van reviewers, dan verdien je al het gezeik. Dat ze dan kritiek krijgen als ze het uitstellen, zal dan best zo zijn. Een product in deze staat uitbrengen, de consument én media misleiden en er nog eens geld voor vragen, is nog dommer.

No Man's Sky heeft zich herpakt en krijgt nu lof. Assassin's Creed Unity heeft zich ook herpakt, maar dat wordt niet erkend door de media, maar wel door gamers. Genoeg voorbeelden dus, maar CD Projekt RED verdient alle kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik wil trouwens niet zeggen dat Cyberpunk een slechte game is. Als alle bugs/glitches verholpen zijn is het gewoon een vermakelijke game. Een beetje als de Outer Worlds: Het doet vrij weinig nieuws maar wat het doet is leuk. Ik zie (op de graphics na) gewoon niet echt in hoe dit spel baanbrekende dingen doet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:41:
En dan Cyberpunk 2077...dat is een taart van vier-lagen die extreem mooi, groot en een enorme hoeveelheid smaken heeft...een unicum...maar eigenlijk boven de kunnen en het budget van de bakker is gemaakt. Als je daarom dus een stukje van de taart eet denk je bij jezelf: Nou die andere taart (e.g. GTA V, Fallout, TES) is lekkerder en smaakt beter....maar als je de taart als geheel bekijkt denk je: Wow indrukwekkend...maar jammer dat 'ie niet zo lekker smaakt als de anderen. CD Projekt moet nu dus nog aan de smaak werken om die op een beter niveau te krijgen. Maar omdat het zo'n complexe taart is zal het waarschijnlijk dus nooit echt zo goed smaken als die oude klassieke simpele taart van bakker Bethesda. En bakker CD Projekt heeft niet zo veel geld en tijd om aan het verfijnen van het recept te werken als bakker Rockstar.
Zo'n poging zegmaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/051Tt3tPJnQ8uE_1P3rdmoB6L8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ep5LUlgoFLQuTIL2ZaNaSdZS.png?f=user_large

Je vergeet een aantal games die steden hebben opgebouwd, Mafia, Sleeping Dogs, Yakuza, AC-series, elk met hun unieke insteek van interactie, opbouw, NPC's, style, grootte, elk uniek in hun eigen uitwerk van zo'n stad (of steden).
De schaal van alles is op een niveau dat ik nog nooit eerder heb gezien.
Neem nu eens Flight Simulator, niemand heeft ooit op zo'n schaal de aarde digitaal gemaakt, maar stel je nu eens voor dat het vliegen en gameplay gebaseerd is op vliegen uit GTA5 en BF, arcade, simpel, buggy, wat voor game heb je dan?

Als eenmaal het spel klaar is qua verhaal, de dialogen zijn geweest, end-credits zijn geweest, dan heb je niets meer om te gebruiken om de tekortkomingen te negeren. De missende features, de halfbakken systemen, de eindeloze glitches en bugs en andere rariteiten, een lijst zo groot dat ze werkelijk 9 jaar bezig zijn geweest een stad te bouwen, maar in de laatste 3 maanden daar nog even een combat systeem tegenaan hebben geflikkerd.. soort van, meh werkt denk ik.

Dan praat ik niet over de bekende dingen als AI/spawn van politie, 'hidden' stats (level, recoil/sway), niet zichtbare/werkende perks en stats, maar zelfs basale simpele dingen als gemis van indicators, zoomende map, stack/mass craft/sell, auto/motor handling, de lijst is lang.. heel lang.

Maar dan heb je nog steeds de core, de besproken features versus realiteit.. de keuzes die impact maken op jouw 'status' in Night City? Niet bestaand. Lifepatch bepalende keuzes? Zijn er niet. Driveby shooting? Enkel in 3 cutscenes. Dynamisch stad die veranderd met jouw verhaal? Bullshit, 100% statisch. Er was iemand op reddit die een lijst had gemaakt van quotes en clips uit eerdere trailers en deze tegen de huidige game gezet, dat zegt veel.
Dat is iets waar mijn game, technerd en beroepsmatig IT’er hart van begint sneller te kloppen
Oh de mijne absoluut ook, maar puur uit verbazing hoe de f... ze zoiets hebben kunnen bouwen in 9 jaar tijd. Als gamer by heart, is er nergens ooit een QA geweest die zei 'jongens dit kan toch niet?' Of een dev die twijfel had of zoiets wel zou werken? Storyschrijver die zich verbaasd wat er nog van het verhaal over is?

Nu een recente, simpel verbazend iets gevonden, de Defender. Er bestaat vooralsnog maar 1 craft, de epic versie. Er bestaat maar 1 exotic te koop die bugged is omdat je maar 1 van de 6 slots kan vullen (kost je 250+k), om dan tot de conclusie te komen.. er zijn helemaal geen muzzles voor dit wapen. Een core wapen, een LMG die zelfs perks heeft in body, heeft zelf maar een sprankeltje van aanwezigheid in de game.

4 blades, 2 smart, 4 shotguns, 2 snipers, 4 pistols, 3 AR, 2 SMG, 2 precision, genoeg exotic/iconic te vinden, behalve de LMG. Hoe kan je met hele design van LMG reload/dmg/crit/boost-perks compleet heel de LMG vergeten?

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 20-12-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Yakuza is een totaal andere game maar wel een fantastisch voorbeeld van hoe een developer een echt levende stad weet te bouwen. Vrijwel elk gebouw kun je in. Alles is interactief. Er gebeurt van alles. Die stad is echt levendig en je voelt je als speler totaal een onderdeel van het geheel.

Appels met peren natuurlijk maar in vergelijking met Kamurocho valt Night City qua sfeer en immersie echt in het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:08
Zijn er nog meer mensen die deze bug hebben?
Soms kan ik ineens tijdens het zoomen van wapens door de scope niet meer vuren.. super frustrerend, vooral als je met een sniper speelt..
En dit blijft dan zo tot je saved en dan load dan is het weg

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Pff, ik had eerst een bug waarbij ik een bepaald gesprek niet kon voeren. En nu kan ik ook geen wapen meer gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Shit zeg.... Fijne bug dit. Kistje gevonden met een legendary crafting spec M-179E Achilles.
Dus ik pak hem er uit, samen met nog 1600 eddies. Daarna wil ik in mijn inventory kijken naar de stats, gun niet te vinden. Aantal seconden later crashed de game, ik laad weer terug naar het laatste checkpoint en daar zitten alleen nog de eddies in het kistje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik denk dat ik 3 uur terug moet in de game, oude save file laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
SinergyX schreef op zondag 20 december 2020 @ 02:55:
Geen idee wat ze met motoren hebben gedaan, maar die zijn niet normaal meer door een bocht te krijgen met beetje bij remmen, ding duikt meteen in een slip.

Maar moet nu niet gekker worden, mijn XSX deed zojuist een hard shutdown, *poof* uit, zag even de wereld licht flikkeren, en doen was het over. Geen warmte probleem (open ruimte met fan), zijn lekker bezig daar :/
Vond hem ook slechter lopen op XSX na de laatste update, Kreeg zelfs na de laatste story quest niet eens mn rewards in de inventory.

Gister gewoon een refund ontvangen van Microsoft, De end game is kapot, er is niks te doen na de story en alle side missions, behalve red deze persoon, steel deze auto, schiet deze persoon dood, en infecteer een pc met malware.

Gaap ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb een game Breaking bug met de side-quests waardoor ik niet verder kan. In Second Conflict moet ik met Dum Dum praten maar dit is niet mogelijk omdat Dum Dum niet in beeld komt. Hierdoor kan ik ook weer niet verder met de side-quest Killing in the name.

Echt heel erg irritant en er zijn nog vele andere met het zelfde probleem.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Lijkt erop dat ze door de DumDum volgt je overal bug te fixen hem nu perongeluk uit die sidequest hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 10:43
carpebios schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:37:
Is er een mogelijkheid (Xbox) op je personage te zien? Ik word met de huidige camerastand erg misselijk na een tijdje. Dus net zoals bij GTA ipv alleen je handen.
Niet als je loopt.

Wellicht helpt het als het headbobbing effect uit zet? En motion blur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
DM89 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:53:
Ik heb een game Breaking bug met de side-quests waardoor ik niet verder kan. In Second Conflict moet ik met Dum Dum praten maar dit is niet mogelijk omdat Dum Dum niet in beeld komt. Hierdoor kan ik ook weer niet verder met de side-quest Killing in the name.

Echt heel erg irritant en er zijn nog vele andere met het zelfde probleem.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Het is vooral irritant dat je dat in dit topic meldt, terwijl je goed genoeg weet dat je in het bug topic moet zijn want exact hetzelfde heb je daar gisteren avond ook al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Als er daar niemand reageert is het toch niet zo gek dat hij het hier ook even meldt? Misschien is er wel iemand met een fix. Dit topic wordt meer gelezen dan die andere. Kan me voorstellen dat hij gewoon graag verder wil spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 20-12-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Timothy3000 schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:17:
Als er daar niemand reageert is het toch niet zo gek dat hij het hier ook even meldt? Misschien is er wel iemand met een fix. Dit topic wordt meer gelezen dan die andere. Kan me voorstellen dat hij gewoon graag verder wil spelen.
Het was hier gisteravond al gepost en is door de mods naar het andere topic verplaatst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
*knip* doe normaal, maak TR's aan en negeer het voor de rest. Door er zo zelf hard op in te gaan ben je alleen maar zelf sfeerverpestend bezig.

[ Voor 84% gewijzigd door Geronimous op 22-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
SteffanS schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:59:
Ik heb op de knop geklikt op de site van sony, maar heb daarna eigenlijk niks meer gehoord. Jij wel iets van een mail gehad?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 10:37
Vanochtend Cyberpunk toch maar van Steam gedownload toen ik zag dat de patch v1.05 uit is.Draait lekker op 80FPS op 3440x1440 met high raytracing (RTX 3080). Na 3 uur nog geen glitch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
Pff na 1.05 heb ik ineens dat ik soms niet kan schieten (genoeg kogels) of kan alleen schieten zonder in te zoomen. Super irritant.. stuk of 3x wapen wisselen en je kan weer ff sproeien.. kunnen prima bugs zijn maar dit is echt next level buggy en verhaallijn van je missie is weg.

Heerlijk immersie...

Bezig met missie achtervolging van andere auto... Auto die stopt ineens op een stoeltje (50cm naast de auto) en dan muurvast zit. Tja krijg je met artifacts die niet kunnen bewegen..

Hebben ze daar enige vorm van QA gehad vraag je je af. Sommige bugs komen zo enorm vaak voor.. in ieder geval op de PS5

[ Voor 7% gewijzigd door jordy5 op 20-12-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

jordy5 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:24:
Pff na 1.05 heb ik ineens dat ik soms niet kan schieten (genoeg kogels) of kan alleen schieten zonder in te zoomen. Super irritant.. stuk of 3x wapen wisselen en je kan weer ff sproeien.. kunnen prima bugs zijn maar dit is echt next level buggy en verhaallijn van je missie is weg.
Ah, is dus niet alleen bij mij (aka ligt dus niet aan mij).

[ Voor 26% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-12-2020 19:38 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
SteffanS schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:59:
Vermoedelijk volgende maand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Ik zit echt te wachten op de video's van Crowbat en the Internet Historian over Cyberpunk 2077.

Vooral de laatste heeft in het verleden ook echt briljante video's over de releases van Fallout 76 en No Mans Sky gemaakt _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door DutchManticore op 20-12-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
iantje31 schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:15:
[...]

Ik heb op de knop geklikt op de site van sony, maar heb daarna eigenlijk niks meer gehoord. Jij wel iets van een mail gehad?
Neen niets, geen mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
We are currently looking into the issue where Dum Dum is missing during the quest "Second Conflict".

For a potential workaround follow the steps below (note however, an earlier gamesave is required):

1) Load a gamesave before Calling Nancy during the previous quest "Holdin' On".
2) Fast Travel to All Foods.
3) Call Nancy and continue with the questline, see if Dum Dum is is present during the "Second Conflict" quest.

Helaas heb ik geen gamesave voor dat punt zover ik kan zien, of moet weer een hoop opnieuw doen. 😡😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
DM89 schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:02:
We are currently looking into the issue where Dum Dum is missing during the quest "Second Conflict".

For a potential workaround follow the steps below (note however, an earlier gamesave is required):

1) Load a gamesave before Calling Nancy during the previous quest "Holdin' On".
2) Fast Travel to All Foods.
3) Call Nancy and continue with the questline, see if Dum Dum is is present during the "Second Conflict" quest.

Helaas heb ik geen gamesave voor dat punt zover ik kan zien, of moet weer een hoop opnieuw doen. 😡😡
Op PC, zijn er geen console commands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

@Verwijderd Ik denk dat er 3 zaken enorm belangrijk zijn bij de ontwikkeling:
- Waar is mijn team toe in staat?
- Hoeveel gaat dit kosten?
- Hoeveel tijd krijg ik hiervoor

Al de ambities dienen afgestemd te worden op de bovenstaande 3 punten. Een compleet "levende" stad bouwen is toch echt wat anders dan de open world van de Witcher 3. Daar kom je er inderdaad mee weg kleine dorpjes te maken en steden die maar een fractie van de inwoners hebben (en interactie) dan Night City. Ook was de Witcher 3 de eerste "open world" game van CPR.

Ik denk oprecht dat ze (veel) te veel hooi op de vork hebben genomen en zich compleet hebben verkeken in het hele project. In hoeverre is de Red Engine het meest geschikt voor dit soort type spel? Je leest vaker van developers die een spel willen maken en er gedurende het maken er achter komen dat de engine toch niet de beste keuze bleek te zijn, maar wisselen geen optie was. Als men dan alles met omwegen moet implementeren dat zorgt dit voor bugs, slechte performance en simpelweg ontbrekende content omdat het gewoon niet tijdig allemaal "passend" in elkaar te zetten was.

CPR heeft geen grote uitgever (lees: geldschieter) die achter ze staat. Ze moeten het hebben van (geduldige) investeerders. En het geduld raakte duidelijk op, zeker na verschillende keren uitstel. Uiteindelijk hebben punten 2 en 3 dan ook parten gespeeld.

En nu kun je CPR wel proberen in de slachtoffer rol te stoppen, echter zijn ze zelf volledig verantwoordelijk voor hetgeen er nu is. Ook ligt de lat anno 2020 gewoon heel hoog bij dit soort spellen. Met "dank" aan Rockstar (en voor CPR; de Witcher 3). Rockstar heeft echter de beschikking over een team dat al 20 jaar bekend is met dit soort spellen, een engine heeft gemaakt met maar 1 doel: open world en dankzij z'n verleden een ongelimiteerd budget en tijd heeft. Men weet namelijk dat het wachten het waard zal zijn en de ontwikkelkosten er binnen een mum van tijd uit zijn. Dit geeft ook een ongekende druk en haast onrealistische verwachtingen van Rockstar, aangezien zij zichzelf MOETEN overtreffen. Tot nu toe zijn ze hier steeds in geslaagd. Maar 1 grote fuck-up van Rockstar zou meteen een einde kunnen betekenen van dit privilege. Dat Take2 de touwtjes strakker in handen neemt en Rockstar geen ongelimiteerde tijd en geld ter beschikking stelt...

Als je bovenstaande als ontwikkelaar (niet zijnde Rockstar) weet dan moet je je ambities daarop aanpassen en geen zaken beloven die nogal cruciaal zijn voor de immersie en belevenis. Als dan pas op release blijkt dat deze zaken er vervolgens niet in zitten, dan heb je terecht wat uit te leggen...

De performance en bugs zijn nog de minste zaken waar ik me druk om maak: die krijgen ze er voor het grootste gedeelte echt wel uit en opgelost. Het gaat mij om de missende "basis zaken"....

[ Voor 6% gewijzigd door MazeWing op 21-12-2020 07:23 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
MazeWing schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:13:
@Verwijderd Ik denk dat er 3 zaken enorm belangrijk zijn bij de ontwikkeling:
- Waar is mijn team toe in staat?
- Hoeveel gaat dit kosten?
- Hoeveel tijd krijg ik hiervoor

Al de ambities dienen afgestemd te worden op de bovenstaande 3 punten. Een compleet "levende" stad bouwen is toch echt wat anders dan de open world van de Witcher 3. Daar kom je er inderdaad mee weg kleine dorpjes te maken en steden die maar een fractie van de inwoners hebben (en interactie) dan Night City. Ook was de Witcher 3 de eerste "open world" game van CPR.

Ik denk oprecht dat ze (veel) te veel hooi op de vork hebben genomen en zich compleet hebben verkeken in het hele project. In hoeverre is de Red Engine het meest geschikt voor dit soort type spel? Je leest vaker van developers die een spel willen maken en er gedurende het maken er achter komen dat de engine toch niet de beste keuze bleek te zijn, maar wisselen geen optie was. Als men dan alles met omwegen moet implementeren dat zorgt dit voor bugs, slechte performance en simpelweg ontbrekende content omdat het gewoon niet tijdig allemaal "passend" in elkaar te zetten was.

CPR heeft geen grote uitgever (lees: geldschieter) die achter ze staat. Ze moeten het hebben van (geduldige) investeerders. En het geduld raakte duidelijk op, zeker na verschillende keren uitstel. Uiteindelijk hebben punten 2 en 3 dan ook parten gespeeld.

En nu kun je CPR wel proberen in de slachtoffer rol te stoppen, echter zijn ze zelf volledig verantwoordelijk voor hetgeen er nu is. Ook ligt de lat anno 2020 gewoon heel hoog bij dit soort spellen. Met "dank" aan Rockstar (en voor CPR; de Witcher 3). Rockstar heeft echter de beschikking over een team dat al 20 jaar bekend is met dit soort spellen, een engine heeft gemaakt met maar 1 doel: open world en dankzij z'n verleden een ongelimiteerd budget en tijd heeft. Men weet namelijk dat het wachten het waard zal zijn en de ontwikkelkosten er binnen een mum van tijd uit zijn. Dit geeft ook een ongekende druk en haast onrealistische verwachtingen van Rockstar, aangezien zij zichzelf MOETEN overtreffen. Tot nu toe zijn ze hier steeds in geslaagd. Maar 1 grote fuck-up van Rockstar zou meteen een einde kunnen betekenen van dit privilege. Dat Take2 de touwtjes strakker in handen neemt en Rockstar geen ongelimiteerde tijd en geld ter beschikking stelt...

Als je bovenstaande als ontwikkelaar (niet zijnde Rockstar) weet dan moet je je ambities daarop aanpassen en geen zaken beloven die nogal cruciaal zijn voor de immersie en belevenis. Als dan pas op release blijkt dat deze zaken er vervolgens niet in zitten, dan heb je terecht wat uit te leggen...

De performance en bugs zijn nog de minste zaken waar ik me druk om maak: die krijgen ze er voor het grootste gedeelte echt wel uit en opgelost. Het gaat mij om de missende "basis zaken"....
De kosten maken niks uit! Door deze blamage is het bedrijf op de beurs een miljard minder waard. Hoe veel het ook kost om de game tot een toptitel te maken, het is nodig. De kosten zijn peanuts tegenover het resultaat van de game op de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Natuurlijk maken de kosten van de ontwikkeling uit. De kosten maken alles uit, omdat het terugverdiend moet worden en je daarnaast nog een goede winst wil overhouden. Maar ik snap je punt. Het is de vraag of de kosten van uitstel had opgewogen tegen de daling van de beurskoers, klanten die de game niet meer gaan kopen en mensen die een refund aan hebben gevraagd, omdat je een wanproduct op de markt brengt. Waarschijnlijk wel.

Het grootste probleem met de kosten is nu het volgende. CDPR moet echt veel tijd gaan steken in patches om de game te herstellen. Dat gaat enorm veel geld kosten. Het is maar de vraag of die effort net zo goed/beter wordt terugbetaald dan dat als je de game had uitgesteld en in goede staat had gereleased. Ik denk het niet. Als ik naar mezelf kijk zal ik deze game wellicht volgend jaar een keer voor een prikkie (zelf € 20) kopen of helemaal nooit meer.

Verder helemaal eens met wat @MazeWing zegt. CDPR is verantwoordelijk voor dit wanproduct. Pure misleiding naar de consoleklanten (wellicht ook nog wel de pc markt) en professionele reviewers. Verbaasd me ook dat veel gamers CDPR in de slachtoffer rol duwen en de kritiek te extreem vinden, omdat de performance wel oké is en het een toffe game is. Nee, dit had nooit mogen gebeuren en de consument moet beschermd worden tegen dit soort bedrijven. Dan kun je nog CDPR of bijvoorbeeld een Rockstar zijn, dit kan echt niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 21-12-2020 08:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Hulleman schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:27:
[...]

Natuurlijk maken de kosten uit. Het is nu de vraag of de kosten van uitstel had opgewogen tegen de daling van de beurskoers, klanten die de game niet meer gaan kopen en mensen die een refund aan hebben gevraagd, omdat je een wanproduct op de markt brengt. Waarschijnlijk wel.

Verder helemaal eens met wat @MazeWing zegt. CDPR is verantwoordelijk voor dit wanproduct. Pure misleiding naar de consoleklanten professionele reviewers. Verbaasd me dat veel gamers CDPR in de slachtoffer rol duwen en de staat van de game wel mee vinden vallen, omdat het een toffe game is. Nee, dit had nooit mogen gebeuren en de consument moet beschermd worden tegen dit soort bedrijven. Dan kun je nog CDPR of bijvoorbeeld een Rockstar zijn, dit kan echt niet.
Die vraag uitstel/beurs is nu totaal niet van belang... Wat wel van belang is om die koers omhoog te krijgen! En dat gaat alleen om zo snel mogelijk een goede game neer te zetten. Updates met fixes en een verschrikkelijk goede next gen versie. En wat dit gaat kosten zal niet veel uitmaken. Mochten ze dit toch tot het gehoopte resultaat kunnen opkrikken dan halen ze alle kosten eruit, met gemak. Maar dit zal alleen zijn als ze alle negativiteit kunnen ombuigen naar een toptitel.

Als dit is gebeurd, dan is het zaak om alles te onderzoeken. Hoe dit zo heeft kunnen lopen, wat de oorzaak hiervan is en hoe dit nooit meer mag en kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

RandyAmsterdam schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:01:
[...]

De kosten maken niks uit! Door deze blamage is het bedrijf op de beurs een miljard minder waard. Hoe veel het ook kost om de game tot een toptitel te maken, het is nodig. De kosten zijn peanuts tegenover het resultaat van de game op de beurs.
De kosten maken wel degelijk uit! Investeerders stoppen een x-bedrag in de ontwikkeling omdat ze beloofd is dit bedrag x factor x terugkrijgen op een bepaalde datum (de oorspronkelijke releasedatum) Dat is zo'n beetje de enige reden om in zoiets te investeren. En een investeerder wil vroeg of laat toch echt z'n geld terug. Als iets al meermaals is uitgesteld raakt het geduld uiteindelijk op.

CPR heeft zich gewoon compleet verslikt in dit spel. Het uiteindelijk product is er 1 waar een gemiddelde Ubisoft "open world" game nauwelijks voor onder doet. Met als verschil dat Ubisoft zoiets in enkele jaren maakt en niet de meest fantastische dingen beloofd.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
RandyAmsterdam schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:35:
[...]

Die vraag uitstel/beurs is nu totaal niet van belang... Wat wel van belang is om die koers omhoog te krijgen! En dat gaat alleen om zo snel mogelijk een goede game neer te zetten. Updates met fixes en een verschrikkelijk goede next gen versie. En wat dit gaat kosten zal niet veel uitmaken. Mochten ze dit toch tot het gehoopte resultaat kunnen opkrikken dan halen ze alle kosten eruit, met gemak. Maar dit zal alleen zijn als ze alle negativiteit kunnen ombuigen naar een toptitel.

Als dit is gebeurd, dan is het zaak om alles te onderzoeken. Hoe dit zo heeft kunnen lopen, wat de oorzaak hiervan is en hoe dit nooit meer mag en kan gebeuren.
Je kunt makkelijk zeggen dat kosten niet uitmaken. Ik begrijp je punt, maar zo kijken geldschieters echt niet. Die steken ergens geld in en daar moet als het goed is meer geld uitkomen.

Er moet nu zo vreselijk veel tijd en geld in de game gestoken worden om er een goed product van te maken. Het is maar de vraag of je dat geld terug gaat zien in verkopen. De game op consoles is kapot en dat is terecht door de media groot uitgemeten. Zelfs mijn vriendin wist dat deze game kapot was en op een totale technische blamage is uitgelopen. De emotie in de markt is dat dit een wanproduct is, wat niet meer goed gaat komen. CDPR is hiermee enorm veel klanten kwijtgeraakt. Investeerders zien dat ook zo. Die zullen nu wel 10 keer nadenken om geld in dit project te blijven stoppen.

CDPR mag waarschijnlijk wel uit gaan kijken dat ze door dit project niet op de fles gaan. Geen idee hoe gezond dit bedrijf is, maar zodra je cashflow uit gaat blijven en investeerders trekken zich terug, kan het echt heel snel de verkeerde kant op gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 21-12-2020 08:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Hulleman schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:39:
[...]

Je kunt makkelijk zeggen dat kosten niet uitmaken. Ik begrijp je punt, maar zo kijken geldschieters echt niet. Er moet nu zo vreselijk veel tijd en geld in de game gestoken worden om er een goed product van te maken. Het is maar de vraag of je dat geld terug gaat zien in verkopen. De game op consoles is kapot en dat is terecht door de media groot uitgemeten. Zelfs mijn vriendin wist dat deze game kapot was en op een totale technische blamage is uitgelopen. De emotie in de markt is dat dit een wanproduct is, wat niet meer goed gaat komen. CDPR is hiermee enorm veel klanten kwijtgeraakt.
De winsten die op games worden gemaakt zijn bizar. De hele investering die nodig was om cp 2077 te produceren is met alle pre orders en de verkopen van de eerste dag na de release al terugverdiend. Al zou eenzelfde investering nodig zijn, dan is deze geoorloofd. En ik denk dat investeerders er niet anders over zullen denken aangezien deze hoogstwaarschijnlijk ook aandeelhouders zijn. En de kosten in welke vorm dan ook wegen niet op tegen de winst/verlies op de beurs.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
robzzzzzzzz schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:51:
[...]

Vond hem ook slechter lopen op XSX na de laatste update, Kreeg zelfs na de laatste story quest niet eens mn rewards in de inventory.

Gister gewoon een refund ontvangen van Microsoft, De end game is kapot, er is niks te doen na de story en alle side missions, behalve red deze persoon, steel deze auto, schiet deze persoon dood, en infecteer een pc met malware.

Gaap ;w
Hele spel uitspelen en dan alsnog een refund aanvragen? Gierig!

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
De game is nog steeds een financieel succes, volgens mij is cdpr nog steeds 6 miljard waard op de beurs. De console versie zal moeilijk te verkopen zijn op current gen, met al die teruggestuurde exemplaren, plus de grote voorraad die winkels nog hebben.

Maar de pc versie was de meest succesvolle launch voor een pc game. Ze kunnen nog steeds veel exemplaren daar verkopen + de next gen versie, als de game gefixed is. De game is desondanks nog steeds 1 van de beste rpg’s die je kan kopen.

De grootste verliezen zit him in de grote imago schade, voorheen waren ze nog bijna heilig verklaard. Plus de gemiste winsten, wat vooral negatief is voor aandeelhouders, maar misschien maar een beperkt effect heeft voor hun volgende game.

Daarnaast verwacht ik dat een paar topmannen eruit worden gegooid of zelf ermee stoppen, omdat ze er helemaal klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
crepsly schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:49:
[...]

Hele spel uitspelen en dan alsnog een refund aanvragen? Gierig!
Nee het gaat om de manier waarop, 8 keer opnieuw moeten downloaden omdat er geen sound meer was, en daarna op oudere saves overnieuw moeten beginnen, Niet mn eind rewards gekregen, en een kapotte endgame.

Ik wacht tot hij gemaakt is voor ik weer verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:16:
Daarnaast verwacht ik dat een paar topmannen eruit worden gegooid of zelf ermee stoppen, omdat ze er helemaal klaar mee zijn.
Er helemaal mee klaar zijn terwijl je zelf de oorzaak bent vind ik iets van. ;)

Maar er gaan vast koppen rollen. De eerste rechtszaken worden al opgestart. Die gaan waarschijnlijk geschikt worden. Investeerders moeten te vriend worden gehouden dus moeten er wat koppen rollen om een vervolgens een 'frisse' start te kunnen maken.

That's the corpo life. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:33
jordy5 schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:24:

Heerlijk immersie...

Bezig met missie achtervolging van andere auto... Auto die stopt ineens op een stoeltje (50cm naast de auto) en dan muurvast zit. Tja krijg je met artifacts die niet kunnen bewegen..

Hebben ze daar enige vorm van QA gehad vraag je je af. Sommige bugs komen zo enorm vaak voor.. in ieder geval op de PS5
1.05 heeft bij mij een stuk meer issues dan 1.04 tot nu toe. Alweer meerdere hard crashes gehad die ik in 1.04 helemaal niet meer had, stuk meer visuele glitches (vooral met haar dat opeens behekst is), auto's die uit het niets ondersteboven voor mn neus spawnen. Rennen en springen is ook een drama. Helft van de tijd kan ik niet rennen of hurk ik uit het niets.
Gaat weer lekker. Begin steeds meer te neigen naar hem wegleggen tot het echt beter is, want de onderliggende game is volgens mij gewoon prima. Main story is echt top en al een paar erg gave sidequests gehad. De shit haalt ondertussen het plezier wel echt weg bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
Henkie_NtA schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:39:
[...]

1.05 heeft bij mij een stuk meer issues dan 1.04 tot nu toe. Alweer meerdere hard crashes gehad die ik in 1.04 helemaal niet meer had, stuk meer visuele glitches (vooral met haar dat opeens behekst is), auto's die uit het niets ondersteboven voor mn neus spawnen. Rennen en springen is ook een drama. Helft van de tijd kan ik niet rennen of hurk ik uit het niets.
Gaat weer lekker. Begin steeds meer te neigen naar hem wegleggen tot het echt beter is, want de onderliggende game is volgens mij gewoon prima. Main story is echt top en al een paar erg gave sidequests gehad. De shit haalt ondertussen het plezier wel echt weg bij mij.
Exact dit. Ben weer Valhalla aan het doen. Pak hem na een poosje wel weer op. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:38:
van weekend uuuuren gespeeld, zonder gamebreaking bugs [..] tot uurtje of 20:00u gister avond - kan bepaalde items niet meer 'deconstructen' in losse onderdelen ... super fijn wanneer je voor de crafter kant van de game kiest. iemand hiervoor een workaround?
ik krijg het niet meer voor elkaar om sommige items te 'deconstructen' .. beetje irritant zo :( krijg er ook geen info over gevonden

Ik heb je reactie even verplaatst naar het juiste topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 21-12-2020 14:26 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
himlims_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:06:
ik krijg het niet meer voor elkaar om sommige items te 'deconstructen' .. beetje irritant zo :( krijg er ook geen info over gevonden
Zijn het iconic items?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Topic gesloten. Hier mogen we verder: [Multi] Cyberpunk 2077