[Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 17.766 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
himlims_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:06:
[...]

ik krijg het niet meer voor elkaar om sommige items te 'deconstructen' .. beetje irritant zo :( krijg er ook geen info over gevonden

[mbr]Ik heb je reactie even verplaatst naar het juiste topic.[/]
Heb ik ook, maar alleen met bijv. een maxdoc mk. 1. Eten kon ik sowieso nooit deconstructen, maar drinken wel 8)7 Weet alleen niet of het ooit wel mogelijk was, of dat ik in de war ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 16:55
Ik half en half ->

Hallo,

Bedankt dat u contact hebt opgenomen met PlayStation in verband met uw aankoop van Cyberpunk 2077.

SIE streeft naar een hoge mate van klanttevredenheid, daarom zullen we beginnen met het aanbieden van een volledige terugbetaling voor alle gamers die Cyberpunk 2077 hebben gekocht via de PlayStation Store. SIE zal tot nader order ook de Cyberpunk 2077 uit de PlayStation Store verwijderen.

Om je restitutieverzoek in te dienen, ga je naar playstation.com/cyberpunk-2077-refunds.

Als je je nog niet eerder op PlayStation.com hebt aangemeld, moet je je bovenaan de pagina aanmelden met je PlayStation Network-logingegevens.

Houd er rekening mee dat de terugbetaling kan variëren afhankelijk van je betaalmethode en financiële instelling en dat je mogelijk pas in januari 2021 een terugbetaling zult ontvangen. We stellen je geduld en begrip op prijs

edit: dus ook niets gekregen na erop te klikken maar hieruit kan je toch al iets afleiden..

[ Voor 4% gewijzigd door Derbiss op 21-12-2020 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Patch 1.05 is laten we zeggen "interessant. Ben ik de enige die op PC last heeft van Regina Jones waar de audio wegvalt bij telefoongesprekken? Verder krijg ik soms de "PS4/XBONE" ervaring kortstondig voorgeschoteld. Oftewel enorme pop in en gruwelijk lage resolutie textures.

Ik had eigenlijk minder problemen met 1.04, maar ik denk dat 1.05 juist wat zaken aanpakte waar ik all voorbij was in de game.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier een refund voor Google Stadia (gelijk gekregen), want te weinig gespeeld en ook daarop teveel bugs om het leuk te houden.
Steam versie net zo. 8 uren gespeeld, maar het draait echt traag onder welke settings dan ook. 28FPS op een 1080TI OC met 3440x1440p. Ik wacht een lading patches af en koop dan de game opnieuw :).

Veel potentie, maar ik haal er te weinig voldoening uit voor 60 euro. Had relatief weinig bugs, maar de bugs die ik had waren gewoon verhaal brekend (boss zit vast in een lift, 3 knallen en klaar, dat soort ongein).
De zwevende auto's, glitchen door personen heen, etc, daar kon ik nog wel tegen. Maar ook de AI die niet op stoplichten reageert, alles ramt, etc. Gewoon raar.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 02:18
Ik had ergens gelezen dat er mensen vast zaten in scanner view. Ik heb dit vandaag (met pc-versie) ook meegemaakt. Per toeval zag ik dat mijn caps loc op stond. Caps lock uit, en ik ging uit scanner view. Dus als iemand dat moest ervaren, kijk eens naar je caps lock.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb m toch gerefund op de playstation.
Iemand hier die weet hoelang de restitutie duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
Kecin schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:59:
Hier een refund voor Google Stadia (gelijk gekregen), want te weinig gespeeld en ook daarop teveel bugs om het leuk te houden.
Steam versie net zo. 8 uren gespeeld, maar het draait echt traag onder welke settings dan ook. 28FPS op een 1080TI OC met 3440x1440p. Ik wacht een lading patches af en koop dan de game opnieuw :).

Veel potentie, maar ik haal er te weinig voldoening uit voor 60 euro. Had relatief weinig bugs, maar de bugs die ik had waren gewoon verhaal brekend (boss zit vast in een lift, 3 knallen en klaar, dat soort ongein).
De zwevende auto's, glitchen door personen heen, etc, daar kon ik nog wel tegen. Maar ook de AI die niet op stoplichten reageert, alles ramt, etc. Gewoon raar.
Hoe heb je via Steam die refund geregeld na 8 uur spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:32
Ik heb het spel ook bij bol gekocht day 1 editie voor 55 euro. (voor de pc)

Ik heb toch maar besloten om het spel te retourneren, ik lees zoveel bugs.. en andere mensen die er juist geen last van hebben.
Ik heb toch eerste andere spellen die ik momenteel speel.

Dan koop ik hem later wel in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sderooij schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:13:
[...]

Hoe heb je via Steam die refund geregeld na 8 uur spelen dan?
Ingediend, en gelijk gekregen.
Heb wel 500+ gekochte games in mijn library, 11 jaar lid en level 50. Heb eigenlijk in het verleden maar 2 maal gerefund, dus wellicht dat er een algoritme achter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-06 09:16
Heeft er al iemand via sony op de ps5 zijn refund gekregen? moet je dan de game verwijderen of hoe werkt dit? Heb een aantal dagen geleden de refund aangevraagd via de site maar nog altijd niks gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Hoolz14 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:15:
Heb m toch gerefund op de playstation.
Iemand hier die weet hoelang de restitutie duurt?
Nog niks gehad hier, Zondag aangevraagd want ik speel het momenteel alleen op PC natuurlijk. Ze zullen het er wel druk mee hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:17
Nieuwe bug naar voren gekomen, (PC versie only) als je save game groter wordt dan 8mb raakt je save game corrupt.
Erg prettig weer. Ik hoop toch echt dat er heel snel een patch uitkomt voor deze nasty bug.

https://www.techradar.com...game-corruption-bug-on-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

MazeWing

The plot thickens...

Helaas nog niets van Steam t.ov. mijn paypal dispute gehoord. Benieuwd hoe het verder gaat lopen en of Steam "makkelijker" is geworden nu het op console ook zo makkelijk gaat...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramormel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
DutchManticore schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:45:
Ja en met alle respect, maar heb dan niet zo'n grote mond. Ze hebben werkelijk geen kans onbenut gelaten om dingen te beloven die ze niet waargemaakt hebben

Cyberpunk will be as polished as Red Dead Redemption 2
That’s the level that CD Projekt RED wants to go for with its next game, Cyberpunk 2077. Speaking to brokerage house Vestor DM, CD Projekt RED revealed that they are working on getting as much polish in Cyberpunk 2077 as there was for Red Dead Redemption 2. Whether or not CD Projekt RED will be able to achieve that level, given the general state of bugginess of its previous title, or whether it can achieve this without the kind of excessive crunch that Rockstar allegedly imposed on its employees remains to be seen.

“Without a doubt, quality is of paramount importance,” Kiciński says. “We strive to publish games which are as refined as Red Dead Redemption 2, and recent Rockstar releases in general. That game is excellent, by the way, we are rooting for it. Rave reviews, excellent sales. What does that teach us? Well, it teaches us that we need to publish extraordinary games, and that’s exactly what we are planning.”

Dit was november 2018. Ze wisten destijds dondersgoed in welke state hun development build was, en dat de meeste mechanics die ze hebben het niveau van placeholder niet ontstijgen.
Dat artikel is misleidend.
Ze gaan binnen een titel en een enkele zin van een belofte naar een streven.

De titel "Cyberpunk will be as polished as Red Dead Redemption 2"
En de eerste zin "That’s the level that CD Projekt RED wants to go for with its next game".

Vervolgens nog deze:
"they are working on getting as much polish in Cyberpunk 2077 as there was for Red Dead Redemption 2.."

"We strive to publish games..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Dit filmpje zit dichterbij de waarheid dan ik toe durf te geven

[ Voor 46% gewijzigd door ImNotnoa op 22-12-2020 13:34 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:46

The_Worst

Unox

luuk66 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:50:
Heeft er al iemand via sony op de ps5 zijn refund gekregen? moet je dan de game verwijderen of hoe werkt dit? Heb een aantal dagen geleden de refund aangevraagd via de site maar nog altijd niks gehoord
Ik kreeg een mail dat dit nog tot halverwege januari kan duren. :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFj6e5ynEY_dh13p7ul1MpajIA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rik9yGQJ7z12TVZ7FyUsnrmg.jpg?f=fotoalbum_large

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
ImNotnoa schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:24:
[YouTube: Cyberpunk 2077 but it's for PS1]

Dit filmpje zit dichterbij de waarheid dan ik toe durf te geven
Ja voor de echte game zijn vooral de graphics beter haha, wat triest eigenlijk!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik zit vast in missie "Walk the line" waar je dat winkelcentrum in moet....

Zodra ik daar ben, kan ik niet meer reloaden. Mijn granaten gooien niet meer. Ik kan mijn wapens leegschieten maar dan is het klaar.

Ik heb al 20x opnieuw gestart, maar niets helpt en ik kom er dus niet voorbij. Iemand die weet wat te doen?

Google wil hem koste wat kost niet refunden ook al is de game duidelijk kapot. (Ik speel op Stadia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:41
Nadat ik een email gestuurd heb naar cdprojektred voor de refund van mijn ps4 disk versie van cyberpunk 2077 heb ik nu een mailtje waar ik uit 3 opties kan kiezen.

1. Refund
2. Cyberpunk GOG versie
3. Cyberpunk steam versie

Ben nog aan het twijfelen tussen refund en de GOG versie aangezien ik ook een redelijke PC heb staan. Ben benieuwd hoe en waar ik de ps4 disk versie uiteindelijk naar toe moet sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 22:32
schumi1986 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 01:18:
Nadat ik een email gestuurd heb naar cdprojektred voor de refund van mijn ps4 disk versie van cyberpunk 2077 heb ik nu een mailtje waar ik uit 3 opties kan kiezen.

1. Refund
2. Cyberpunk GOG versie
3. Cyberpunk steam versie

Ben nog aan het twijfelen tussen refund en de GOG versie aangezien ik ook een redelijke PC heb staan. Ben benieuwd hoe en waar ik de ps4 disk versie uiteindelijk naar toe moet sturen.
Als je niet perse krap bij kas zit oid zou ik voor de GOG versie gaan.

Speel CP2077 sinds release en er zitten idd een paar belachelijke bugs in maar is verreweg en overwegend een vermakelijke game 👍🏽 Heerlijke sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 16:34
Kecin schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:59:
Jij had veel FPS verwacht met een 1080ti op 4k? :+ 8)7

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Khaelos schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:38:
[...]

Jij had veel FPS verwacht met een 1080ti op 4k? :+ 8)7
Nee, maar ik had wel verwacht het wat terug te kunnen draaien dat ik of:
1. heel erg mooi beeld had
2. genoeg FPS had

Het gemis aan raytracing is op die kaart te groot. Voor deze game wou ik "even snel" een nieuwe videokaart op de kop tikken, maar zelfs een bod van 1200 was niet genoeg, ik wou net wegrijden om hem op te halen "tja, er komt iemand anders die 20 euro meerbied". Dus don't feed the scalper :+.

Maar verder qua verhaallijn is het een toffe game, ik wil het gewoon zo goed mogelijk meemaken, ik wacht er al heel lang op, dan wacht ik liever nog 6 maanden, tegen die tijd een 3080/90TI erin en dan de game spelen zoals het hoort. Dan zijn er nog weer patches geweest en dan kan ik er echt van genieten. Normaal maken lage FPS me niet zoveel uit, maar icm de andere zaken in de game was het gewoon storend. In het begin niet, maar hoe heftiger een gevecht wordt qua AI hoe moeilijker door de framerate en glitches imho.
Al met al voor mij een super game, ik moet alleen nog even een half jaartje wachten op een videokaart en dan nog wat bugfixing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:29:
Ik zit vast in missie "Walk the line" waar je dat winkelcentrum in moet....

Zodra ik daar ben, kan ik niet meer reloaden. Mijn granaten gooien niet meer. Ik kan mijn wapens leegschieten maar dan is het klaar.

Ik heb al 20x opnieuw gestart, maar niets helpt en ik kom er dus niet voorbij. Iemand die weet wat te doen?

Google wil hem koste wat kost niet refunden ook al is de game duidelijk kapot. (Ik speel op Stadia)
Ik heb dit inmiddels op kunnen lossen.. door het level ongeveer 80x opnieuw te laden tot hij ineens WEL kon herladen.

Wat de oorzaak was, geen idee, een patch van CDPR tussendoor?

Ik weet niet wanneer de Stadia versie van 1.4 naar 1.5 is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Julie al opgevallen dat gezichtsuitdrukkingen (b.v bij Jackie Welles) er niet meer zo houterig en geforceerd uitzien?

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 10:56
Is iemand al de "ik kan geen dialogen meer skippen" bug tegengekomen? De standard keybind "c" werkt niet meer evenals remappen en een eerdere savegame laden.

Kan maar een paar posts vinden over dit topic en helaas nog geen fix:

https://www.gog.com/forum...ant_skip_dialogue_anymore

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
1.0.6 update op Steam wilde bij mij niet fatsoenlijk eindigen, stond op 100% maar bleef daar hangen (geen netwerk of schijf activiteit ook). 'Bestanden verifieren' -> 41GB opnieuw downloaden. Uuuuhhhh, ok.

Sowieso wazige updates met heel veel MB/GB en extreem veel disk-activiteit.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik had een tijdje geleden een Panam missie gedaan, maar elke keer ik op een bepaald punt kwam crashte het spel. Blijkbaar een bekend fenomeen, de missie "With a little help from my friends" was het. Uiteindelijk ben ik dan maar weggelopen van de missie en ben ik andere dingen gaan doen.

Minimale spoiler, maar voor de zekerheid:
spoiler:
Toen kreeg ik een boze telefoon van haar, was ze boos, wil ze mij niet meer zien. Is dit permanent of draait ze nog bij? Als ik naar Panam telefoneer dan neemt ze op en doet ze alsof er niks aan de hand is, maar de missie is weg.

Zou wel balen zijn, lees overal dat Panam een leuke verhaallijn is.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Khaelos
Zojuist een hele nare bug gehad waardoor ik 2.5 uur terug moest in mijn saves.. erg vervelend :(
spoiler:
het betreft de quest "play it safe - wait for takemura's call" it had eerst niet door dat er maar niet gebeld werd waardoor ik gewoon verder ben gegaan, hierna dus een heel stuk terug ge-load en de optie gekozen en met hem mee te gaan verkennen i.p.v. hem zelf te laten gaan en dus op zijn call te moeten wachten

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Khaelos
ik denk dat je terug moet loaden er zijn wel walkthroughs voor
spoiler:
ik heb mijn sexy time gehad met panam en het is super bevredigend :P :9~

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mavamaarten schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:54:
Ik had een tijdje geleden een Panam missie gedaan, maar elke keer ik op een bepaald punt kwam crashte het spel. Blijkbaar een bekend fenomeen, de missie "With a little help from my friends" was het. Uiteindelijk ben ik dan maar weggelopen van de missie en ben ik andere dingen gaan doen.

Minimale spoiler, maar voor de zekerheid:
spoiler:
Toen kreeg ik een boze telefoon van haar, was ze boos, wil ze mij niet meer zien. Is dit permanent of draait ze nog bij? Als ik naar Panam telefoneer dan neemt ze op en doet ze alsof er niks aan de hand is, maar de missie is weg.

Als je nog oude save hebt, pakt die, anders nee.. einde oefening, weglopen staat gelijk aan die missie niet te accepteren. Je kan nog wel terug naar saul, krijg je een gratis auto :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 18:47

Snippertje

Light up your life

Poeh ik word soms ook wel gek van de bugs. Super toffe missies enzo, maar dan kan ik bijv de loot weer niet oppakken. Terwijl het erg goede zou moeten zijn... Daarnaast kwam ik dit tegen, toch wel erg slordig als je gewoon code tegen komt in een game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kHoKghFm5me3F8MOw7OpZ8RF0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEIte5kMoWQbdBZ96gzK6wUE.jpg?f=fotoalbum_large

Ohja en Misty(?) die vrouw van Jackie die legt tarrot kaarten, maar de kaarten verschijnen gewoon niet.

Verwacht dat dit nog wel echt een toffe game kan gaan worden, maar ik stoor me af en toe wel enorm. Het haalt je gewoon uit de flow. Gelukkig niet meer zoveel crashes als eerst (eentje in een paar uur). Misschien had ik het beter zoals de Witcher kunnen doen, die speelde ik pas vorig jaar voor het eerst :+

Overigens maak ik gebruik van deze: https://wiki.cybermods.net/cyber-engine-tweaks/. Nu ook compatibel met 1.06

[ Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 25-12-2020 09:06 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Snippertje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:03:
Poeh ik word soms ook wel gek van de bugs. Super toffe missies enzo, maar dan kan ik bijv de loot weer niet oppakken. Terwijl het erg goede zou moeten zijn... Daarnaast kwam ik dit tegen, toch wel erg slordig als je gewoon code tegen komt in een game.

[Afbeelding]

Ohja en Misty(?) die vrouw van Jackie die legt tarrot kaarten, maar de kaarten verschijnen gewoon niet.

Verwacht dat dit nog wel echt een toffe game kan gaan worden, maar ik stoor me af en toe wel enorm. Het haalt je gewoon uit de flow. Gelukkig niet meer zoveel crashes als eerst (eentje in een paar uur). Misschien had ik het beter zoals de Witcher kunnen doen, die speelde ik pas vorig jaar voor het eerst :+
Ik had ook nooit verwacht dat er zoveel mis zou zijn met de game, gelukkig is een hoop al gefixt, maar er valt ook nog steeds een hoop te fixen. The Witcher 3 was ook buggy in het begin, maar zo erg als nu met CP77 was het echt niet.
Ben daar wel teleurgesteld in, maar tegelijkertijd kan ik de game ook erg waarderen want de hele setting en het verhaal kan ik ontzettend waarderen, domme AI en simpele NPC's boeien mij niet zo, maar het verhaal, de vertelling ervan, de setting, het schieten, de wapens en het customizen ervan, allemaal dingen waar ik wel blij van word. Customizen van hoe je eruit ziet zal me worst wezen ik kijk toch nooit in de spiegel in dit spel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 18:47

Snippertje

Light up your life

Kalder schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:10:
[...]

Ik had ook nooit verwacht dat er zoveel mis zou zijn met de game, gelukkig is een hoop al gefixt, maar er valt ook nog steeds een hoop te fixen. The Witcher 3 was ook buggy in het begin, maar zo erg als nu met CP77 was het echt niet.
Ben daar wel teleurgesteld in, maar tegelijkertijd kan ik de game ook erg waarderen want de hele setting en het verhaal kan ik ontzettend waarderen, domme AI en simpele NPC's boeien mij niet zo, maar het verhaal, de vertelling ervan, de setting, het schieten, de wapens en het customizen ervan, allemaal dingen waar ik wel blij van word. Customizen van hoe je eruit ziet zal me worst wezen ik kijk toch nooit in de spiegel in dit spel.
Ik ben het helemaal met je eens. Mijn character lijkt op een soort van futuristische pimp, kijk puur naar stats. De setting en de sfeer is echt goed gedaan en hoe het verhaal zich ontvouwt in combinatie daarmee is tof. Ik vind het vooral knap dat ze van 3rd naar 1st person zijn gegaan en dat dat verrassend goed heeft uitgepakt.

Heb zelf de witcher vorig jaar pas opgepakt en toen ook pas kennis gemaakt met cdpr. Eén van de weinige games waar ik me destijds weer helemaal in verloor. Daarom net als velen natuurlijk super hoge verwachtingen. Helaas toch niet waargemaakt op de uiteindelijke presentatie, maar ik heb wel goede hoop dat het goedkomt en dat een nieuwe playthrough een stuk minder frustratie zal opleveren.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zit tegen het einde aan, heb het gevoel dat de ducttape los komt te zitten. Een zwart scherm van 20 seconde, dubbele telefoongesprekken, quest objecten die niet worden afgevinkt.

Grappig genoeg maar 2 crashes gehad in 20 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 15:41

bbc

Ik heb er 40 uur opzitten en eigenlijk heb ik maar een paar bugs gehad tot nu toe. Er is er eentje waar je een kabel moet volgen tot aan een antenne, waarbij ik de antenne gevonden had voor ik het eerste stukje kabel gezien had. Die heb ik opnieuw moeten laden om die quest netjes af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
bbc schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:58:
Ik heb er 40 uur opzitten en eigenlijk heb ik maar een paar bugs gehad tot nu toe. Er is er eentje waar je een kabel moet volgen tot aan een antenne, waarbij ik de antenne gevonden had voor ik het eerste stukje kabel gezien had. Die heb ik opnieuw moeten laden om die quest netjes af te werken.
Daar had ik ook last van, maar heb de quest gewoon kunnen afronden, door verder te gaan met het tweede doel van missie:

spoiler:
Achter dat busje aan gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kalder schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 09:10:
[...]

Deze dingen zijn ook geen bugs of glitches, dit zijn core mechanics die gewoon niet af waren. Level is een heus ding in het spel, maar niet bestaand onder mobs en wapens, CP heeft een 3 laags probleem en ze zijn nu enkel de eerste laag aan het oppoetsen, tweede laag moet nog aan begonnen worden en de derde laag zal gewoon zo blijven.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

SinergyX schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:35:
[...]

Deze dingen zijn ook geen bugs of glitches, dit zijn core mechanics die gewoon niet af waren. Level is een heus ding in het spel, maar niet bestaand onder mobs en wapens, CP heeft een 3 laags probleem en ze zijn nu enkel de eerste laag aan het oppoetsen, tweede laag moet nog aan begonnen worden en de derde laag zal gewoon zo blijven.
Hoezo niet bestaand onder mobs en wapens? Ik kom nog wel eens een enemy tegen met een doodshoofdje erboven, dat betekent dan toch dat ik te laag level ben daarvoor? Dus denk wel dat vijanden levels hebben, dat je ze niet ziet is wat anders, en bepaalde wapens hebben ook een level restrictie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devandrej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:17
Sinds patch 1.06 crasht Cyberpunk wat vaker na het hacken van een Access Point voor eddies. Is wel opvallend. Eerder dacht dat het lag aan het duur van spelen, maar ik heb een bug report verzonden.

Iemand anders ervaring met crashes op 1.06? (PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 11:21
Ik dacht gister , laat ik het spel eens opstarten. had al niet meer gespeeld sinds 1.02 , dus.. in eerste instantie (lees : de eerste 2 minuten) ging het goed, daarna viel ik door de wereld toen ik een auto kaapte, vervolgens ging ik dood, het spel crashde. Okay, volgende poging. ik kaap weer een auto, die zich vervolgens gedraagd als een bal in een pinball game. schoot alle kanten op. op gegeven moment zat ik vast in een gebouw en kon ik nergens meer heen. Savegame terug geladen, spel crashed. vervolgens laadt ik een spel terug, zie ik NPC's gewoon dwars door mij heen lopen en sommige door de grond verdwijnen..

Ik wacht nog wel even. CD Project Red zou zich kapot moeten schamen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisKr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
devandrej schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:15:
Sinds patch 1.06 crasht Cyberpunk wat vaker na het hacken van een Access Point voor eddies. Is wel opvallend. Eerder dacht dat het lag aan het duur van spelen, maar ik heb een bug report verzonden.

Iemand anders ervaring met crashes op 1.06? (PC).
Nope, geen 1 crash gehad. Heerlijk spelletje :) Een van de betere dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devandrej
DennisKr schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:28:
[...]

Nope, geen 1 crash gehad. Heerlijk spelletje :) Een van de betere dit jaar.
Ik ben helemaal met je eens! Momenteel heb ik 40 uurtjes erin zitten, nog in Act 2. Pre-1.06 had ik helemaal geen crashes ook, maar nu opeens wel :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennisKr
Misschien heeft het te maken met bepaalde quests?

Heb af en toe wel gekke dingetjes dat iemand door een kast of auto loopt.. Maar goed. Dat heeft elke game tegenwoordig wel. 60% van de kritiek is gefundeerd maar de overige 40% komt gewoon van mensen die 1. het spel niet snappen 2. totaal de verkeerde verwachtingen hadden 3. door de ongelooflijke hype van het spel heeft het een publiek aangetrokken die eigenlijk niet van zulke games houden 4. gewoon willen zeiken.

Begrijp me niet verkeerd, het spel mist het 1 en ander hoor maar het is echt niet zo dramatisch als dat sommige je willen doen geloven (op PC). Op de old gen consoles had ie niet mogen uitkomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Sorry hoor, maar de game voelt wel degelijk als een gta game, waarbij halve wege het ontwikkel budget op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 21:05
Pfff zo, eindelijk uitgespeeld op ps5 met best vaak een fatal error.
Nu zelfs met de eind credits een fatal error gekregen haha...
Bij de herstart gaat ie vrolijk de credits opnieuw afspelen.
Al met al me wel vermaakt voor 50euro.

Ik ga het even een tijdje laten liggen. Wachten op de ps5 update.

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Nieuwevolger schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:21:
Sorry hoor, maar de game voelt wel degelijk als een gta game, waarbij halve wege het ontwikkel budget op was.
Dat is wat @DennisKr beschrijft als punt 4.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 27-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-05 19:54
DennisKr schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:00:

Heb af en toe wel gekke dingetjes dat iemand door een kast of auto loopt.. Maar goed. Dat heeft elke game tegenwoordig wel. 60% van de kritiek is gefundeerd maar de overige 40% komt gewoon van mensen die 1. het spel niet snappen 2. totaal de verkeerde verwachtingen hadden 3. door de ongelooflijke hype van het spel heeft het een publiek aangetrokken die eigenlijk niet van zulke games houden 4. gewoon willen zeiken.

Begrijp me niet verkeerd, het spel mist het 1 en ander hoor maar het is echt niet zo dramatisch als dat sommige je willen doen geloven (op PC). Op de old gen consoles had ie niet mogen uitkomen.
Omdat ik tegen verschillende (game breaking) bugs aanloop mag ik daar op een forum niet over zeiken?

Dan weet ik er nog wel één,
5; fanboys die alles rechtpraten wat krom is.

Blizzard: Speakerrrr#2714

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
DennisKr schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:00:

Kan het ook gewoon dat het resultaat als geheel niet bevalt?

Ik viel tijdens mijn zes uur speeltijd van de ene verbazing in de andere. In de openingsscène heb je die achtervolging waarbij je vanuit een achtervolgend busje wordt beschoten. Ik ben zo gewend dat je op banden kunt schieten en dat dit effect heeft, dat ik dat direct deed. Dat was niet de bedoeling, ik moest de bestuurder neerknallen. Weg immersie.

Daarna kom ik voor het eerst in de vrijheid van de stad. En ik zie direct een NPC tegen een object aanlopen in een walking animation loop. Ik besluit hem een tik te verkopen om te kijken wat er gebeurt. Hij gaat gehurkt zitten, en blijft dat doen. Niet alleen dat, iedereen in een straal van 15 meter doet perfect gechoreografeerd met hem mee. Meerdere NPCs die allemaal tegelijk dezelfde animatie hebben. Ik loop een beetje heen en weer, nul reactie. Dit is echt zo geavanceerd als het gaat worden. Weg immersie.

Even later besluit ik de vecht sidequests te gaan doen. De "tweeling". Ik dacht oprecht dat er iets mis was met het spel. Geluiden van klappen zijn vertraagd ten opzichte van de klap zelf. Ik sla met rechts, en de "ik ben geraakt" animatie gaat doodleuk de andere kant op (denk even hoe goed de Euphoria physics van GTA IV/V zijn).Ook moet ik non-stop de Dash move spammen om een beetje overlevingskans te hebben. Die is zo kut geanimeerd dat ik het gevoel heb dat mijn V gewoon over de vloer schuift. Na wat vloeken heb ik gewonnen. Ik loop de ring uit, en ga op een dak staan. Daar zit een man op een stoel. Echt op een rare plek, ik ben van een hoger stuk naar hem toe gesprongen, er is geen echte route naar hem toe. Ik schiet m door zijn hoofd, en ik word direct van achter door een agent beschoten. Ik draai om, en schiet ook op die agent, terwijl er weer 3 agenten achter me spawnen. Ik zat echt met open mond te kijken in stomme verbazing dat dit echt was. Weg immersie.

Ik ga nog wat door de stad lopen, en het valt me op dat ik regelmatig bij arme zwervers loot uit hun bezittingen kan pakken. Nul respons, terwijl ze straatarm zijn en bedelen. Hetzelfde in huizen, bedrijven etc. Weg immersie.

Jackie leent mijn auto, en brengt me naar huis. De auto schuift om bochten heen door de parkeergarage, met een luide bandenpiep. Ik stap uit, en hij heeft met 5kmh met alle vier de banden ononderbroken strepen weten te trekken. Hij rijdt weg, door een andere geparkeerde auto (waar alle onderdelen afvliegen) en hij schuift strepen trekkend de hoek om. Weg immersie.

Er wordt met veel bombarie een introductie gedaan van Max-sec en de medische teams in de eerste missies. Die komen nooit meer terug, weg immersie. Mensen die gewond zijn blijven dat gewoon, of als je met je rug ernaartoe staat despawnen ze. De eerste scripted cyberware installatie heeft prachtige animaties bij de ripperdoc, heerlijk! Blijkt alleen dat ik een tweede installeer, ik met mijn verwachting voor mooie animaties slecht af ben, alle volgende cyberware verschijnen gewoon in mijn inventory. Helemaal balen weer.

Ik loop door de stad, en zie mijn eigen schaduw. Ik loop als een soort Quasimodo gebochelde met gebroken armen rond aan mijn schaduw te zien. Weg immersie.

Heb een outfit die er redelijk cool uitziet. Kom ik ineens een soort van Speedo paarse zwembroek tegen die 40 meer armorpunten heeft dan mijn legerbroek (ookal zijn mijn benen helemaal bloot). Ik besluit het maar gewoon te doen. Dit gaat even door, en na een uur loop ik erbij als een psychiatrisch patiënt die in een carnavalswinkel is gevallen. Heb een paarse glimmende speedo aan, met gele laarzen, en een lichtgroene jas. Ziet er niet uit, maar ik ben gedwongen er zo bij te lopen omdat het nu eenmaal de beste random generated gear is.

Ik roep mijn auto terwijl ik op straat sta. Deze spawnt in een rijtje autos die gewoon dom op straat staan te wachten. Één vliegt er 300m de lucht in. Zucht, ik ga wel gewoon even rijden. Ik stap in en kom op een lange weg zodat ik even snelheid kan maken. Alles voelt stijf, onnauwkeurig en vervelend. Ik probeer op hoge snelheid tussen het verkeer door te slakkeren, en zie auto's spawnen en despawnen vol in beeld. "huh?! Zal wel verkeerd gezien hebben". Gebeurt gewoon in een minuut nog twee keer en ik zie het ook bij NPCs gebeuren nu ik kijk. Ik knal afgeleid met hoge snelheid tegen een muur, de auto staat perfect stil (met bijna nul schade aan mij noch aan de auto, zelfs de lichten zijn niet stuk!). Na een halve seconde stil te hebben gestaan glitcht mijn auto met de voorbanden door de muur en grond, en ineens val ik door de vloer en zie ik Night City langzaam in de verte verdwijnen terwijl ik in het niets val. Dat was het moment dat ik alt-f4e, deïnstalleerde en Steam om een refund heb gevraagd.

Alles voelt dood, simpel, oppervlakkig gebouwd. De stad ziet er prachtig uit, ook veel mooie kleine details. Grafisch is het prachtig, en het verhaal ook redelijk maar je ziet en voelt aan alles dat het budget daaraan op is gegaan. Ze hebben een prachtige stad gebouwd, maar zijn vergeten het levend te aan te laten voelen.

Het is een game die bijna alles wat het doet zoveel slechter doet dan andere spellen eerder al hebben gedaan dat het gewoon voor mij echt onspeelbaar is. Ik word elke minuut door bugs, of gewoon brakke mechanics uit de illusie getrokken. Er is weinig interactie, en de interactie die er is is kut in elkaar gezet. Zodra je van het gebaande pad afwijkt prik je direct door het dunne laagje illusie, en valt alles alles een kaartenhuis in elkaar.

Wat een doffe teleurstellling.

Hilarisch dat je dit afdoet als 1. Het spel niet snappen 2. verkeerde verwachtingen 3. mensen die door hype zijn aangetrokken 4. gewoon wat te zeiken willen hebben _O-

Het ligt dus weer aan alles en iedereen behalve aan de matige kwaliteit van het spel of de leugens van CDPR want dat is iets dat het fanboy hart simpelweg niet kan verkroppen.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchManticore op 27-12-2020 18:27 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik heb zo’n gevoel dat de bedoeling was dat dit allemaal in de game zou moeten komen. Maar dat de devs niet de extra 1-2 jaar kregen.

Ook grappig, in de marketing materiaal heeft de mexicaanse gast een dual wield pistool. Maar in de game is dual wield helemaal niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisKr
DutchManticore schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:59:
[...]

Kan het ook gewoon dat het resultaat als geheel niet bevalt?

Ik viel tijdens mijn zes uur speeltijd van de ene verbazing in de andere. In de openingsscène heb je die achtervolging waarbij je vanuit een achtervolgend busje wordt beschoten. Ik ben zo gewend dat je op banden kunt schieten en dat dit effect heeft, dat ik dat direct deed. Dat was niet de bedoeling, ik moest de bestuurder neerknallen. Weg immersie.

Daarna kom ik voor het eerst in de vrijheid van de stad. En ik zie direct een NPC tegen een object aanlopen in een walking animation loop. Ik besluit hem een tik te verkopen om te kijken wat er gebeurt. Hij gaat gehurkt zitten, en blijft dat doen. Niet alleen dat, iedereen in een straal van 15 meter doet perfect gechoreografeerd met hem mee. Meerdere NPCs die allemaal tegelijk dezelfde animatie hebben. Ik loop een beetje heen en weer, nul reactie. Dit is echt zo geavanceerd als het gaat worden. Weg immersie.

Even later besluit ik de vecht sidequests te gaan doen. De "tweeling". Ik dacht oprecht dat er iets mis was met het spel. Geluiden van klappen zijn vertraagd ten opzichte van de klap zelf. Ik sla met rechts, en de "ik ben geraakt" animatie gaat doodleuk de andere kant op (denk even hoe goed de Euphoria physics van GTA IV/V zijn).Ook moet ik non-stop de Dash move spammen om een beetje overlevingskans te hebben. Die is zo kut geanimeerd dat ik het gevoel heb dat mijn V gewoon over de vloer schuift. Na wat vloeken heb ik gewonnen. Ik loop de ring uit, en ga op een dak staan. Daar zit een man op een stoel. Echt op een rare plek, ik ben van een hoger stuk naar hem toe gesprongen, er is geen echte route naar hem toe. Ik schiet m door zijn hoofd, en ik word direct van achter door een agent beschoten. Ik draai om, en schiet ook op die agent, terwijl er weer 3 agenten achter me spawnen. Ik zat echt met open mond te kijken in stomme verbazing dat dit echt was. Weg immersie.

Ik ga nog wat door de stad lopen, en het valt me op dat ik regelmatig bij arme zwervers loot uit hun bezittingen kan pakken. Nul respons, terwijl ze straatarm zijn en bedelen. Hetzelfde in huizen, bedrijven etc. Weg immersie.

Jackie leent mijn auto, en brengt me naar huis. De auto schuift om bochten heen door de parkeergarage, met een luide bandenpiep. Ik stap uit, en hij heeft met 5kmh met alle vier de banden ononderbroken strepen weten te trekken. Hij rijdt weg, door een andere geparkeerde auto (waar alle onderdelen afvliegen) en hij schuift strepen trekkend de hoek om. Weg immersie.

Er wordt met veel bombarie een introductie gedaan van Max-sec en de medische teams in de eerste missies. Die komen nooit meer terug, weg immersie. Mensen die gewond zijn blijven dat gewoon, of als je met je rug ernaartoe staat despawnen ze. De eerste scripted cyberware installatie heeft prachtige animaties bij de ripperdoc, heerlijk! Blijkt alleen dat ik een tweede installeer, ik met mijn verwachting voor mooie animaties slecht af ben, alle volgende cyberware verschijnen gewoon in mijn inventory. Helemaal balen weer.

Ik loop door de stad, en zie mijn eigen schaduw. Ik loop als een soort Quasimodo gebochelde met gebroken armen rond aan mijn schaduw te zien. Weg immersie.

Heb een outfit die er redelijk cool uitziet. Kom ik ineens een soort van Speedo paarse zwembroek tegen die 40 meer armorpunten heeft dan mijn legerbroek (ookal zijn mijn benen helemaal bloot). Ik besluit het maar gewoon te doen. Dit gaat even door, en na een uur loop ik erbij als een psychiatrisch patiënt die in een carnavalswinkel is gevallen. Heb een paarse glimmende speedo aan, met gele laarzen, en een lichtgroene jas. Ziet er niet uit, maar ik ben gedwongen er zo bij te lopen omdat het nu eenmaal de beste random generated gear is.

Ik roep mijn auto terwijl ik op straat sta. Deze spawnt in een rijtje autos die gewoon dom op straat staan te wachten. Één vliegt er 300m de lucht in. Zucht, ik ga wel gewoon even rijden. Ik stap in en kom op een lange weg zodat ik even snelheid kan maken. Alles voelt stijf, onnauwkeurig en vervelend. Ik probeer op hoge snelheid tussen het verkeer door te slakkeren, en zie auto's spawnen en despawnen vol in beeld. "huh?! Zal wel verkeerd gezien hebben". Gebeurt gewoon in een minuut nog twee keer en ik zie het ook bij NPCs gebeuren nu ik kijk. Ik knal afgeleid met hoge snelheid tegen een muur, de auto staat perfect stil (met bijna nul schade aan mij noch aan de auto, zelfs de lichten zijn niet stuk!). Na een halve seconde stil te hebben gestaan glitcht mijn auto met de voorbanden door de muur en grond, en ineens val ik door de vloer en zie ik Night City langzaam in de verte verdwijnen terwijl ik in het niets val. Dat was het moment dat ik alt-f4e, deïnstalleerde en Steam om een refund heb gevraagd.

Alles voelt dood, simpel, oppervlakkig gebouwd. De stad ziet er prachtig uit, ook veel mooie kleine details. Grafisch is het prachtig, en het verhaal ook redelijk maar je ziet en voelt aan alles dat het budget daaraan op is gegaan. Ze hebben een prachtige stad gebouwd, maar zijn vergeten het levend te aan te laten voelen.

Het is een game die bijna alles wat het doet zoveel slechter doet dan andere spellen eerder al hebben gedaan dat het gewoon voor mij echt onspeelbaar is. Ik word elke minuut door bugs, of gewoon brakke mechanics uit de illusie getrokken. Er is weinig interactie, en de interactie die er is is kut in elkaar gezet. Zodra je van het gebaande pad afwijkt prik je direct door het dunne laagje illusie, en valt alles alles een kaartenhuis in elkaar.

Wat een doffe teleurstellling.

Hilarisch dat je dit afdoet als 1. Het spel niet snappen 2. verkeerde verwachtingen 3. mensen die door hype zijn aangetrokken 4. gewoon wat te zeiken willen hebben _O-

Het ligt dus weer aan alles en iedereen behalve aan de matige kwaliteit van het spel of de leugens van CDPR want dat is iets dat het fanboy hart simpelweg niet kan verkroppen.
Je bent een casettebandje die aan 1 stuk door dingentjes ratelt die wellicht 1 keer in de zoveel tijd sporadisch eens voorkomen. Misschien flesje cognac laten staan op de zondag. Of word jij ook zo moe van jezelf

Zou niet weten waarom ik een fanboy ben. Ik speel 1 keer per week eens 5-6 uurtjes en verder ben ik aan het werk en lig ik aan het strand.. Gewoon eens genieten van een mooi product ipv om alles blijven zeiken na een fucking maand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

di-Rossi schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:50:
[...]

Omdat ik tegen verschillende (game breaking) bugs aanloop mag ik daar op een forum niet over zeiken?

Dan weet ik er nog wel één,
5; fanboys die alles rechtpraten wat krom is.
Je hebt het niet goed gelezen denk ik, game breaking bugs vallen onder gefundeerde kritiek, dingen roepen als ja maar deze game heeft dit en dat niet wat GTA wel heeft, is meestal ongefundeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
DennisKr schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:48:
[...]
Je bent een casettebandje die aan 1 stuk door dingentjes ratelt die wellicht 1 keer in de zoveel tijd sporadisch eens voorkomen. Misschien flesje cognac laten staan op de zondag. Of word jij ook zo moe van jezelf

Zou niet weten waarom ik een fanboy ben. Ik speel 1 keer per week eens 5-6 uurtjes en verder ben ik aan het werk en lig ik aan het strand.. Gewoon eens genieten van een mooi product ipv om alles blijven zeiken na een fucking maand..
Ik denk dat dit soort reacties veel over jou als persoon zeggen Dennis. Verschrikkelijk kinderachtig. Je gaat niet eens bijna inhoudelijk in op wat ik zeg, je gaat direct voor de volle ad-hominem :+ Cognitieve dissonantie ten top haha.

Nu ben ik ineens een alcoholist ofzo omdat ik jouw mening over dit spel niet deel? Of welke kant wil je nu op met je cognac opmerking? 8)7

Luister eens vriend. Jij komt in dit topic en vat mensen met kritiek op dit spel samen als mensen die het spel niet begrijpen, mensen die te hoge verwachtingen hadden en mensen die alleen van zeuren houden. Ik geef je een oprechte samenvatting van mijn ervaring en dat ik het een erg matig spel vind, zelfs los van de bugs.

Als je onderbouwde kritiek op je favoriete spelletje niet kunt hebben, ga dan niet actief de discussie aan. Je leest overduidelijk niet eens wat ik zeg, je blijft maar rationaliseren dat ik op bugs blijf hameren.

Dat is dus niet zo. Mijn kritiek is juist gericht op de gebrekkige basis mechanics welke zelfs blijven bestaan als het spel bugvrij zou zijn geweest

[ Voor 13% gewijzigd door DutchManticore op 27-12-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• di-Rossi
Kalder schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:48:
[...]

Je hebt het niet goed gelezen denk ik, game breaking bugs vallen onder gefundeerde kritiek, dingen roepen als ja maar deze game heeft dit en dat niet wat GTA wel heeft, is meestal ongefundeerd.
Ik vat het op als generiek mensen wegzetten omdat hun mening je niet bevalt.
Tuurlijk, niet alle kritiek is terecht, en er wordt van alles bijgesleept in de shitshow die het is geworden.

Maar ik vind dat CDPR dit over zichzelf heeft afgeroepen met onrealistische verwachtingen. Wat betreft de GTA vergelijkingen: Wat hadden ze dan verwacht met hun uitspraken over "immersive city" . Natuurlijk worden ze dan vergeleken met de benchmark open world zoals GTA en RDR2 dat zijn.

"niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is" Gaat in dit geval wel op denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door di-Rossi op 27-12-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

di-Rossi schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:17:
[...]

Ik vat het op als generiek mensen wegzetten omdat hun mening je niet bevalt.
Tuurlijk, niet alle kritiek is terecht, en er wordt van alles bijgesleept in de shitshow die het is geworden.

Maar ik vind dat CDPR dit over zichzelf heeft afgeroepen met onrealistische verwachtingen. Wat betreft de GTA vergelijkingen: Wat hadden ze dan verwacht met hun uitspraken over "immersive city" . Natuurlijk worden ze dan vergeleken met de benchmark open world zoals GTA en RDR2 dat zijn.

"niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is" Gaat in dit geval wel op denk ik
Ja ok, mee eens, maar de persoon waarop je reageerde zegt zelf dat 60% van de kritiek wel terecht is ;) Daar kan ik me wel in vinden, misschien is het wat meer of minder, maar er zijn ook erg veel mensen die klagen over dingen die ze eigenlijk niet goed kunnen onderbouwen.
Ik ben het ermee eens dat iedereen wel degelijk zware kritiek mag hebben naar CDPR, ik vind ook dat de game in deze staat eigenlijk nooit had mogen uitkomen, en al helemaal niet voor de last-gen consoles. Maar ik ben aan de andere kant ook wel blij met de game, er zijn een hoop dingen fout gegaan bij de release, maar ze hebben ook andere dingen juist weer erg goed gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore

Deze video is best even een lange zit, maar legt wel in detail uit waarom CP2077 veel meer problemen heeft dan alleen consoles en bugs.

Ze leggen ook (zelfs zeer recente late 2020) trailers en marketing materialen naast hoe de game is geworden. Dan kun je niet anders dan realiseren dat CDPR glashard heeft gelogen, of in ieder geval dat de marketing afdeling veel meer heeft beloofd dan de development afdeling waar kon maken.

Het is echt prima als je desondanks alles je prima met het spel kunt vermaken. Lekker doen dan. Maar mensen die wel een probleem zien in A gepresenteerd krijgen en B ontvangen, of die om andere redenen kritiek hebben afschilderen als zeurpieten is wel echt even iets te makkelijk

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 27-12-2020 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• di-Rossi
Kalder schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:31:
[...]

Ja ok, mee eens, maar de persoon waarop je reageerde zegt zelf dat 60% van de kritiek wel terecht is ;) Daar kan ik me wel in vinden, misschien is het wat meer of minder, maar er zijn ook erg veel mensen die klagen over dingen die ze eigenlijk niet goed kunnen onderbouwen.
Ik ben het ermee eens dat iedereen wel degelijk zware kritiek mag hebben naar CDPR, ik vind ook dat de game in deze staat eigenlijk nooit had mogen uitkomen, en al helemaal niet voor de last-gen consoles. Maar ik ben aan de andere kant ook wel blij met de game, er zijn een hoop dingen fout gegaan bij de release, maar ze hebben ook andere dingen juist weer erg goed gedaan.
Zeker, ik heb ook een dubbel gevoel. Ik zie de potentie en de verhaallijn en side quests etc. zijn onderhoudend en goed geschreven, maar voor elke + staat meteen een - Zodra je gaat afwijken van de verhaallijn en gaat kijken wat er nog meer valt te ontdekken dan stort de boel met een noodgang in elkaar helaas.
Sommige keuzes en uitwerkingen zijn echt van het niveau dat je denkt "hoe hebben ze dit ooit kunnen releasen |:( Volgens mij had SinergyX recent in dit toppic nog een voorbeeld hiervan over de LMG

( Het doet me heel erg denken aan Anthem. Voor release een verwachting scheppen, de game releasen in een staat van meh.. Trailers met beloften wat nooit in de game zat, etc.
Kotaku had een prachtig artikel over de ontwikkeling van Anthem. Korte samenvatting men had 1 jaar voor release alleen een techdemo gereed. Mijn verwachting is dat dit zelfde debacle geldt voor Cyberpunk
https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964 )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furrr
43 uur bezig in deze geweldige game, en idd, het een en ander aan bugs tegen gekomen, maar alle ophef snap ik echt niet.

Ik ben 40 jaar, game al vanaf mn 4e, ik weet niet beter dan dat een game met een aantal bugs de markt op komt. Ik snap echt niet waar alle ophef goed voor is.

Deze game is werkelijk waar een kunstwerk! Met een zeer interessant verhaal, toffe personages en vette game play! Ik ben echt impressed.

Compleet onverdiend alle stront die CDPR over zich heen krijgt. Lijkt wel of iedereen verbitterd begint te raken van alle Corona en op alles en iedereen aan het afreageren is.

Any way, 100% recommended!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
di-Rossi schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:17:
[...]

Zeker, ik heb ook een dubbel gevoel. Ik zie de potentie en de verhaallijn en side quests etc. zijn onderhoudend en goed geschreven, maar voor elke + staat meteen een - Zodra je gaat afwijken van de verhaallijn en gaat kijken wat er nog meer valt te ontdekken dan stort de boel met een noodgang in elkaar helaas.
Sommige keuzes en uitwerkingen zijn echt van het niveau dat je denkt "hoe hebben ze dit ooit kunnen releasen |:( Volgens mij had SinergyX recent in dit toppic nog een voorbeeld hiervan over de LMG
Ik kan me hier helemaal niet in vinden.
Begrijp eerlijk gezegd ook niet waar je het nu precies over hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Furrr op 28-12-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
DutchManticore schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:13:
[YouTube: Cyberpunk 2077: A Promise Unfulfilled]
Deze video is best even een lange zit, maar legt wel in detail uit waarom CP2077 veel meer problemen heeft dan alleen consoles en bugs.

Ze leggen ook (zelfs zeer recente late 2020) trailers en marketing materialen naast hoe de game is geworden. Dan kun je niet anders dan realiseren dat CDPR glashard heeft gelogen, of in ieder geval dat de marketing afdeling veel meer heeft beloofd dan de development afdeling waar kon maken.

Het is echt prima als je desondanks alles je prima met het spel kunt vermaken. Lekker doen dan. Maar mensen die wel een probleem zien in A gepresenteerd krijgen en B ontvangen, of die om andere redenen kritiek hebben afschilderen als zeurpieten is wel echt even iets te makkelijk
Iets met confirmation bias...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• di-Rossi
Furrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:33:
[...]

Mooi dat je je zo vermaakt met de game en je niet stoort aan de bugs. Je geeft in je eigen post de plussen al aan die ik bedoel, verhaal, setting.

De minnen waar ik op doel zijn voor mij de onvolkomenheden die ik tegenkom, kort: AI van zo’n beetje alle npc’s, politie, tegenstanders. Gebrek aan content buiten de missies, het autorijden :'( etc.. In dit topic al vele malen door anderen benoemd. Dit haalt de game voor mij naar beneden. Ik geef het een 6,5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Furrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:35:
[...]

Iets met confirmation bias...
In plaats van daadwerkelijk argumenten leveren kun je inderdaad ook in de ruimte kletsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
DutchManticore schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:19:
[...]

In plaats van daadwerkelijk argumenten leveren kun je inderdaad ook in de ruimte kletsen
Jij was toch degene die een paar posts terug alles onder cognitieve dissonantie schaarde? 😉

Heerlijk hypocriet, maar zal ook wel weer een cognitive bias zijn... 😘

[ Voor 10% gewijzigd door Furrr op 28-12-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Furrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:35:
[...]

Jij was toch degene die een paar posts terug alles onder cognitieve dissonantie schaarde? 😉

Heerlijk hypocriet, maar zal ook wel weer een cognitive bias zijn... 😘
Alles onder cognitieve dissonantie schaarde nog wel :/ Nee ik zei dat de behoefte van Dennis om in Ad Hominem te vliegen voortkwam uit cognitieve dissonantie. Hij begint werkelijk over flessen cognac in een gesprek over een spel haha.

Je kunt tegenwoordig geen enkel gesprek meer hebben, zonder dat je wordt gestromand door kinderachtige figuren blijkbaar.

Is het echt zo slecht te verkroppen dat ik netjes beargumenteer en met een lijstje onderbouw waarom IK dit een zeer matig spel vind? Als jij het wel geweldig vindt, prima.

De enige reden dat ik blijf herhalen wat ik zeg is omdat mensen zoals jij en Dennis blijven verdedigen en proberen om elke vorm van kritiek af te schilderen als ontstaand uit het spel niet snappen, zelf onrealistische verwachtingen scheppen en weet ik veel wat voor drogredenen. Het ligt aan alles en iedereen behalve aan het spel in ieder geval in de ogen van bepaalde mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 28-12-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
DutchManticore schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:36:
[...]

Alles onder cognitieve dissonantie schaarde nog wel :/ Nee ik zei dat de behoefte van Dennis om in Ad Hominem te vliegen voortkwam uit cognitieve dissonantie. Hij begint werkelijk over flessen cognac in een gesprek over een spel haha.

Je kunt tegenwoordig geen enkel gesprek meer hebben, zonder dat je wordt gestromand door kinderachtige figuren blijkbaar.

Is het echt zo slecht te verkroppen dat ik netjes beargumenteer en met een lijstje onderbouw waarom IK dit een zeer matig spel vind? Als jij het wel geweldig vindt, prima.

De enige reden dat ik blijf herhalen wat ik zeg is omdat mensen zoals jij en Dennis blijven verdedigen en proberen om elke vorm van kritiek af te schilderen als ontstaand uit het spel niet snappen, zelf onrealistische verwachtingen scheppen en weet ik veel wat voor drogredenen. Het ligt aan alles en iedereen behalve aan het spel in ieder geval in de ogen van bepaalde mensen.
Sorry man, ik was even vergeten dat jij altijd gelijk hebt. 😑

Jammer dat als anderen het niet met je eens zijn je dan gefrustreerd gaat reageren en anderen kinderachtig gaat noemen.
Jij begint een discussie te psychologiseren, niemand anders.

Hou gewoon wijselijk je mond als je niet kunt discussiëren, of er niet mee weet om te gaan wanneer iemand een andere mening heeft...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 21:05
Niet om het even, maar dit is een topic wat over bugs en problemen binnen cyberpunk 2077 moet gaan.
Het zijn de kerstdagen jongens. Cheer up...!

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Snip

[ Voor 98% gewijzigd door DutchManticore op 28-12-2020 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Furrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:33:
[...]

Dit stuk
Nu een recente, simpel verbazend iets gevonden, de Defender. Er bestaat vooralsnog maar 1 craft, de epic versie. Er bestaat maar 1 exotic te koop die bugged is omdat je maar 1 van de 6 slots kan vullen (kost je 250+k), om dan tot de conclusie te komen.. er zijn helemaal geen muzzles voor dit wapen. Een core wapen, een LMG die zelfs perks heeft in body, heeft zelf maar een sprankeltje van aanwezigheid in de game.

4 blades, 2 smart, 4 shotguns, 2 snipers, 4 pistols, 3 AR, 2 SMG, 2 precision, genoeg exotic/iconic te vinden, behalve de LMG. Hoe kan je met hele design van LMG reload/dmg/crit/boost-perks compleet heel de LMG vergeten?
En ik (zoals veel anderen op Reddit) hebben nog geen enkele andere (danwel werkend, danwel epic) LMG gevonden in de game.

Maar inmiddels hebben we meer gevonden, perks die crit chance/dmg geven bij bepaalde wapens, werken niet. Reload speed houd dezelfde animatie, je kan enkel eerder schieten (halverwege animatie), Dead Eye en Preator werken beide volledig niet, je kan Fortuna en Bully vrij stacken in je gear, maar deze stacken zelf niet.

Headshot damage is compleet 'at random' multiplicative of addative, de 30% uit je perk is bijvoorbeeld 30% toegevoegd aan je dmg, echter de mod 50% is slechts 50% van je base (plus perk) dmg. Echter headshot bonus werkt enkel over base, niet over base+bonus, of base+mods. Nog meer? Ja zeker, damage to limbs werkt enkel op de base dmg, niet op de wapen+dmg mods, en enkel 5% pre-crit, niet post-crit.

Nog meer dan? Natuurlijk. Bullseye werkt niet tijdens slow-time, Long Shot werkt enkel op de final damage van een kogel, met krap 10% dmg op maximale range (zeg 30 meter) met een SMG, krijg je slechts ~5% extra dmg in totaal.

Ik zou dolgraag die QA buglijst eens willen zien, kijken of dit uberhaubt is gevonden, of dat er een lijst van duizenden bugs zijn waar ze werkelijk geen kloot mee hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 01:28
Ik heb sinds de laatste update last van enemies die opeens extreem snel zich kunnen verplaatsen. Alsof ze telkens een paar meter kunnen teleporten, zodat ze telkens vlak voor mn snufferd kunnen staan.

Erg vervelend en ook erg onrealistisch :P

Meer mensen hier last van?

spoiler:
Begon hier bij de I Walk The Line missie bij Sasquatch, toen dacht ik nog dat deze boss kon teleporten, maar nu zie ik alle enemies en ook politie hetzelfde doen soms.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Furrr schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:30:
43 uur bezig in deze geweldige game, en idd, het een en ander aan bugs tegen gekomen, maar alle ophef snap ik echt niet.

Ik ben 40 jaar, game al vanaf mn 4e, ik weet niet beter dan dat een game met een aantal bugs de markt op komt. Ik snap echt niet waar alle ophef goed voor is.

Deze game is werkelijk waar een kunstwerk! Met een zeer interessant verhaal, toffe personages en vette game play! Ik ben echt impressed.

Compleet onverdiend alle stront die CDPR over zich heen krijgt. Lijkt wel of iedereen verbitterd begint te raken van alle Corona en op alles en iedereen aan het afreageren is.

Any way, 100% recommended!
Heb je dit topic gelezen? De ophef gaat maar voor een gedeelte over de bugs, de rest gaat allemaal over de ontzettend smerige marketing en het totaal niet waarmaken van beloftes. Nog los van het feit dat de bugs van Cyberpunk niet vergelijkbaar zijn met 'een aantal bugs'. Het zijn game breaking bugs die de ervaring, zeker de eerste week, kunnen verpesten. En dat na drie delays en alle beloftes dat het spel goed runt en polished is.

Dat het verhaal goed is en dat de personages tof zijn is iedereen het hier mee eens. Na Witcher 3, Hearts of Stone en Blood and Wine (die overigens 2016 nog best RPG won) was het duidelijk dat CDPR heel goed kon schrijven. Dat neemt niet weg dat de core mechanics broken zijn (denk hierbij aan driving, NPC en enemy AI, police en wanted system). Weinig RPG elementen en de beloofde life paths die uiteindelijk een kwartier waren en amper invloed hebben op je verdere verhaal. 'Immersive city' maar 16 jaar oude San Andreas heeft een levendigere wereld.

Niemand impliceert hier dat je niet van het spel mag genieten en het heeft geen zin om kinderachtige reacties te plaatsen als 'iets met confirmation bias'. Als jij het gevoel hebt dat de argumentatie niet klopt, reageer dan met argumenten i.p.v. een insinuatie.

CDPRs kritiek compleet onverdiend noemen is natuurlijk helemaal van de gekke als ze de consument keihard hebben misleid, het spel 3 keer uitgesteld hebben en alsnog met een game komen die niet speelbaar is op current gen consoles en ook gigantische bugs heeft op PC. Je kan zeker zien dat dit spel potentie heeft om GOTY te worden, hij is alleen 1 tot 2 jaar te vroeg released.

Het leek me voor de gaming industrie een stuk gezonder als consumenten dit soort praktijken niet gaan verdedigen door kritiek onverdiend te noemen.

Lijstje met dingen die beloofd zijn maar niet in de game zitten:
https://www.reddit.com/r/...feature_list_will_update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:16

Kheos

FP ProMod
Brogala schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 00:11:
[...]
Dat neemt niet weg dat de core mechanics broken zijn (denk hierbij aan driving, NPC en enemy AI, police en wanted system).
Core mechanics? Wat? Dat zijn absoluut niet de core mechanics. Bij GTA wel natuurlijk, maar niet bij CP2077.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devandrej
Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom mensen Cyberpunk vergelijken met GTA. Je kan het eerder vergelijken met Deus Ex en Fallout in mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Richh schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:14:
Ik heb sinds de laatste update last van enemies die opeens extreem snel zich kunnen verplaatsen. Alsof ze telkens een paar meter kunnen teleporten, zodat ze telkens vlak voor mn snufferd kunnen staan.

Erg vervelend en ook erg onrealistisch :P

Meer mensen hier last van?

spoiler:
Begon hier bij de I Walk The Line missie bij Sasquatch, toen dacht ik nog dat deze boss kon teleporten, maar nu zie ik alle enemies en ook politie hetzelfde doen soms.
Dat is working as intended :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Anoniem: 562971 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:01:
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

Prima!

NOGMAALS, bij ons kon de game gewoon retour en kregen we ons geld terug.

Maar inderdaad nu verder met het debacle van dit decennium.
Vandaag bevestiging gekregen van Bol dat de retour van mijn geopende day 1 versie van CP2077 geaccepteerd is. Geld staat op mijn rekening. Nette service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Uitgespeeld, ben wel erg te spreken over het hoofd verhaal. Er zitten ook een paar prima side quest verhalen in, maar heel veel side quests waren ook veel van het zelfde. De oneindig aantal bugs en crashes waren wel echt een groot minpunt. Ik geef de game een 7 door de bugs. Een 8,5 als ik ze allemaal negeer. De game zou een 9-9,5 kunnen zijn als zaken als het auto rijden, de ai en het aantal icoontjes op de map minder zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:16
Kheos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 06:16:
[...]

Core mechanics? Wat? Dat zijn absoluut niet de core mechanics. Bij GTA wel natuurlijk, maar niet bij CP2077.
Heb je CP uberhaupt gespeeld? Driving en enemy / npc AI horen natuurlijk absoluut wel bij de core mechanics.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 29-12-2020 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
devandrej schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 07:48:
Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom mensen Cyberpunk vergelijken met GTA. Je kan het eerder vergelijken met Deus Ex en Fallout in mijn mening.
Ik had voordat ik de game (uit)speelde ook echt verwacht dat je Cyberpunk zou kunnen vergelijken met Fallout of Deus Ex maar uiteindelijk is na het uitspelen de GTA vergelijking wat mij betreft accurater. Fallout en Deus Ex zijn echte RPG's. Je keuzes hebben impact op de stad en het verhaal en je pad. De dingen die je in gesprekken zegt en de allianties die je kiest hebben invloed op alles wat er gebeurt in de open wereld. De keuze om lethal of nonlethal te spelen maakt in Fallout of Deus Ex echt een verschil. Dat is in Cyberpunk en GTA niet het geval. Het enige wat deze game ietwat met Deus Ex gemeen heeft is de stijl en setting maar dat is het ook wel.

De game geeft voor mijn gevoel de illusie om een Deus Ex / Fall Out achtige RPG te zijn maar is als je door de skill trees en de dialogen heen kijkt stiekem gewoon een vrij lineaire action adventure game waarin de manier waarop je dingen aanpakt niet bijster veel verschil maken in het grote geheel. En dat was in Deus Ex en Fallout wel anders.

De missies en de humor deden me ook juist enorm aan GTA denken. Je rijdt eigenlijk continu alleen van punt a naar punt b om op mensen te schieten en terug te rijden. Je moet auto's stelen. De humor neemt alles op de hak en heeft veel satire.

Uiteindelijk zijn het wel twee verschillende games (GTA is veel opener en gestroomlijnder) maar zo gek vind ik de vergelijking echt niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Timothy3000 op 29-12-2020 16:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
Timothy3000 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:33:
[...]

Heb je CP uberhaupt gespeeld? Driving en enemy / npc AI horen natuurlijk absoluut wel bij de core mechanics.
Ik denk niet dat het zin heeft om nog te discussiëren. Als Driving, NPCs en AI zogenaamd geen belangrijke coremechanics zijn in een open world city action adventure game dan leef je echt een verschillende werelden.

En dan nog het gezeur dat vergelijkingen met GTA of andere AAA open world games oneerlijk zouden zijn.

CP2077 is naar schatting het duurste spel ooit.

Totale kosten 330 miljoen euro bij CP2077, tegenover de 291 miljoen euro van GTA V (gecorrigeerd voor inflatie)

Het is alleen wel weer grappig dat GTA V 51% van dat bedrag heeft opgemaakt aan development. De rest aan marketing.

CDPR heeft een andere aanpak gekozen en vond het genoeg om 36% van het budget uit te geven aan ontwikkeling (ineens is het eindresultaat een stuk begrijpelijker 8)7 )

61% van het budget uitgeven aan marketing vol met beloftes die je niet waarmaakt, op 2 van de 3 platforms totaal onspeelbaar releasen en dan nog mensen die dit verdedigen 7(8)7

[ Voor 48% gewijzigd door DutchManticore op 30-12-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb nog steeds geen succes met m’n steam refund. Het dispute via Paypal loopt nog, maar nog geen reactie van Steam.

Inmiddels contact met een medewerker en aangegeven dat het buggy en vol crashes zit, maar ook daar geen refund vanwege meer dan 2 weken en 2 uur...
Nu maar naar die betreffende medewerker geantwoord over de wetgeving en dat ik het recht heb om de koop te ontbinden wegens non-conformiteit. Alhoewel ik ook daar weer op verwacht dat ze geen refund geven.

[ Voor 27% gewijzigd door MazeWing op 30-12-2020 11:40 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
MazeWing schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:38:
Ik heb nog steeds geen succes met m’n steam refund. Het dispute via Paypal loopt nog, maar nog geen reactie van Steam.

Inmiddels contact met een medewerker en aangegeven dat het buggy en vol crashes zit, maar ook daar geen refund vanwege meer dan 2 weken en 2 uur...
Nu maar naar die betreffende medewerker geantwoord over de wetgeving en dat ik het recht heb om de koop te ontbinden wegens non-conformiteit. Alhoewel ik ook daar weer op verwacht dat ze geen refund geven.
Heel erg raar. Misschien dat Steam ook moeilijker is gaan doen naar aanleiding van veel requests. Zorg wel dat het ticket bij PayPal afloopt of gesloten wordt. Als PayPal zich er zelf mee gaat bemoeien, en in jouw voordeel beslist lockt Steam je account potentieel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 13:49

Stronkie

Where wind is Trouble

Hm , kijk eens naar de gameplay video's van het spel en na wat het spel heeft laten zien. Zoveel dingen die ze daar al wel lieten zien , maar gewoon niet in de End Game gekomen zijn. Het is voor CPR nu echt damage control . Maar de ivoren toren waar ze op zaten , met al de goodwill van de community , zijn ze gewoon allemaal in 1 klap kwijt.

Moet veel gebeuren om weer in een goed daglicht te komen bij de meeste mensen die wat op CPR / Cyberpunk aan te merken hebben.

Ikzelf , blijf me nog aardig vermaken aan het spel en probeer nu overal in de stad " hogerop" te komen , om zo de beloofde verticaliteit te onderzoeken .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Je merkt toch wel op momenten dat er een groot budget in de game zit, dat maakt het voor mij alleen maar frappante om de game in deze staat uit te brengen, want het voelt tegelijk ook als een low budget game aan met alle bugs van dien. Ongekend dat cdpr niet 3 maanden meer geduld kon hebben met het uitbrengen van de game.

Daarnaast wordt keanu reeves met zijn acteren in game een beetje tegen gehouden hoe houterig de in game characters lijken. De game heeft ook niet echt cutscenes zoals the last of us 2 of death stranding.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Wel een tikkie aan de lange kant, maar zeer zeker de moeite waard.

Cyberpunk 2077: CD PROJEKT are all Liars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Anoniem: 562971 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 05:19:

[YouTube: Cyberpunk 2077: CD PROJEKT are all Liars]
Één van de betere video's die uitlegt waarom dit zo'n gefaalde poging tot AAA is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Victory!!

M’n refund is gelukt. Na bedreigt te hebben met legal counsil is de case geforward naar een ander en kreeg ik onderstaand bericht:
Hello,

Your ticket has been forwarded to me for further review. I do understand your frustration with this situation.

Per the publisher's official announcement refunds were authorized within a specific time frame for those who had purchased Cyberpunk 2077 for console. PC users would receive updates and fixes for the game over time.

Additionally, you can find the EU Right of Withdrawal and how it applies to digital purchases on Steam HERE.

Now, while the playtime and time since the game was purchased are outside our refund policy and the purchase no longer qualifies for a refund under EU Right of Withdrawal, I have made an exception and have refunded the game. You should see the credits post to your Steam Wallet and PayPal (as this was a split payment purchase) shortly.

Let us know if you have questions about any other issue and we'll be happy to help.

Warm regards
Anne
Het heeft dus bijna 2 weken geduurd maar ik heb m’n geld terug. Mocht het spel ooit nog doen wat het beloofd heeft zal ik het opnieuw kopen...

Verder vraag ik me af waarom dit spel nog in het RPG subforum zit. Het is in mijn optiek meer een actie avonturen spel zoals Far Cry, Deus Ex of GTA. Alle 3 hebben nauwelijks meer RPG-elementen dan Cyberpunk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 562971 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 05:19:

[YouTube: Cyberpunk 2077: CD PROJEKT are all Liars]
Zijn mom joke is briljant, Cyberpunk is like when your mum gives you a week to clean up your room and you wait till the last moment to just scoop everything in a closet and hope it doesnt fall out.
(ofzoiets).

Ze moeten van ver komen willen ze nog ooit het niveau halen wat ze ooit beloofde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

SinergyX schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:23:
[...]

Zijn mom joke is briljant, Cyberpunk is like when your mum gives you a week to clean up your room and you wait till the last moment to just scoop everything in a closet and hope it doesnt fall out.
(ofzoiets).

Ze moeten van ver komen willen ze nog ooit het niveau halen wat ze ooit beloofde.
Dat gaat ze denk ik nooit lukken.

Ze hebben een enorme imago schade geleden dankzij dit debacle. Ik kan me niet voorstellen dat de sfeer daar op dit moment (sinds release) "gezellig" is. Tel daarbij (de geruchten) dat de werkdruk extreem hoog was en het zou zo maar kunnen dat een deel van de medewerkers gaat kijken naar een andere werkgever.

Puur kijkend naar CDPR zitten ze met de volgende problemen:
- bugs en performance moet (verder) gefixed worden
- content/game mechanics die beloofd waren moeten er (terug) in
- rechtszaken van investeerders vanwege misleiding
- PS4/Xbox release (en refunds)
- enorme imagoschade

Als we ze even punt voor punt uitwerken:

Bugs en performance moet (verder) gefixed worden
Het "minst" grote probleem en een kwestie van weken (misschien maanden) voordat praktisch alle bugs eruit zijn. Qua performance is het de vraag hoeveel prioriteit ze de ps4/xbox (native) versie nog geven. Zeker gezien het feit dat een deel van de gebruikers met de problemen reeds een refund had...

Content/game mechanics die beloofd waren moeten er (terug) in
Het grootste probleem! Nu misschien nog niet (dat is het oplossen van de bugs) maar uiteindelijk is dit het punt waar men, terecht, CDPR en het spel zelf op gaat afrekenen. De vraag is in hoeverre er vanwege tijdsgebrek zaken niet volledig uitgewerkt zijn of dat de marketingafdeling iets te fanatiek is geweest en er nauwelijks sprake is van werkende mechanics.
Aangezien deze mechanics als een rode draad door het spel lopen is dit meer dan een kwestie van "extra" content toevoegen. Alsof je een kelder onder een bestaand huis gaat maken; het kan maar is verdomd duur en lastig...

Rechtszaken van investeerders vanwege misleiding
Dit zal waarschijnlijk met een sisser aflopen en onder de noemer: "risico van het investeren" vallen. Dit zorgt er echter wel voor dat, met afstand, de grootste financieringsbron voor CDPR onder druk komt te staan. Een deel van de investeerders zal niet meer zo snel "happen" op een volgend product van CDPR. Dit kan betekenen dat CDRP zijn "onafhankelijkheid" voor een deel gaat verliezen en, zoals zoveel ontwikkelaars, afhankelijk wordt van een uitgever voor de financiering.

PS4/Xbox release (en refunds)
Ik weet zo 1-2-3 niet hoeveel exemplaren er op deze consoles verkocht zijn en hoeveel er teruggebracht zijn. Dit zal echter toch een aardig deel van de opbrengsten zijn. Daarnaast zijn beide consoles gewoon een enorme afzetmarkt en het mislopen van sales op deze platformen zal echt wel voelbaar zijn.
Kijkend naar de Witcher 3 sales zien we dat de consoles in het eerste jaar meer verkocht had en daarna nog steeds een groot aandeel hadden.
Afbeeldingslocatie: https://www.techspot.com/images2/news/bigimage/2020/04/2020-04-10-image-4.png
Hoeveel mensen die genoten hebben van CDPR laatste spel; Witcher 3, hebben om die reden Cyberpunk 2077 gekocht?

Het spel is op deze platformen alleen nog maar fysiek te koop en op het gros van de aanbieders staan er mega disclamers. Ook zijn deze versies enorm in het nieuws geweest. Dit is simpelweg schadelijk voor toekomstige verkopen.

Enorme imagoschade
Het moge duidelijk zijn dat de zorgvuldig opgebouwde reputatie van CDPR in 1 klap volledig om zeep is geholpen. Dit heeft gevolgen voor zowel investeerders als consumenten. Het is niet meer de developer die kwaliteit aflevert, na release een boel gratis content geeft en hun product blijft verbeteren. Nee, het is een developer die z'n beloften niet is nagekomen en zowel investeerders als consumenten heeft "bedrogen".
Dit voorkomt dat men in de toekomst blindelings vertrouwen heeft in CDPR en veel mensen in het vervolg zullen afwachten of het product inderdaad geeft wat het beloofd heeft. Dit heeft natuurlijk flinke gevolgen voor de sales in de eerste dagen/weken. Mocht een spel dan inderdaad niet zo goed blijken als beloofd is, zullen een boel mensen het naast zich neerleggen.
In andere woorden: het duurt langer om de investering terug te verdienen; iets dat weer invloed heeft op het investeringsklimaat!

De werkdruk bij CDPR zal ongekend hoog zijn en absoluut niet vergelijkbaar met de normale staat van een developer na een release. De werkdruk zal waarschijnlijk nog hoger zijn dan voor de ontwikkeling omdat er nu enorm veel op het spel staat. Dat dit de sfeer niet ten goede komt moge duidelijk zijn. En hoge werkdruk en slechte sfeer is nu niet bepaald bevorderlijk voor de werknemer. Wat als er een "snowball-effect" gaat optreden? Dat werknemers weggaan, er minder werknemers overblijven om het werk te doen en daardoor de druk nog hoger wordt, etc.

CDPR heeft het simpelweg verkloot met dit spel. Ze hebben veel te veel hooi op de vork genomen en zich teveel laten leiden door ambitie en een gunstig investeringsklimaat waarbij er geen uitgever de hele tijd in je nek zit te hijgen dat je dit of dit moet doen of dan en dan moet releasen. Deze druk en gehijg is pas gekomen toen het spel meermaals is uitgesteld.
Sneu voor CDPR maar in mijn optiek een uitstekend voorbeeld van "eigen schuld, dikke bult!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik neem aan dat het steeds een paar maand uitstellen van de game ipv meteen een jaar te maken had met het hoog houden van de aandelen koers. Dezelfde reden dat ze game nu ook maar hadden uitgebracht, met de gedachte dat het wel door de vingers werd gezien. Een bijzonder grote misschatting. Het argument dat ze gebruiken is ook niet logisch, ze vonden dat de ps4 versie acceptabel was, omdat ze een gratis ps5 versie hebben beloofd.

Het spel is op de ps4 pro ook zo kapot, dat ik mij niet kan voorstellen dat een februari patch een wonder gaat verrichten, dat wordt eerder een april patch. Ook grappig is de gratis dlc, terwijl de game niet beschikbaar is in de ps store. Dit gaat cdpr gewoon nog heel veel tijd kosten.

Als laatst het argument dat de game niet in het rpg topic thuishoort. Dan zou je de helft van de games uit het topic kunnen halen, want het is net zoveel een rpg als the witcher 3. De game heeft notabene een compleet zelfde opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MazeWing schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:14:
CDPR heeft het simpelweg verkloot met dit spel. Ze hebben veel te veel hooi op de vork genomen en zich teveel laten leiden door ambitie en een gunstig investeringsklimaat waarbij er geen uitgever de hele tijd in je nek zit te hijgen dat je dit of dit moet doen of dan en dan moet releasen. Deze druk en gehijg is pas gekomen toen het spel meermaals is uitgesteld.
Sneu voor CDPR maar in mijn optiek een uitstekend voorbeeld van "eigen schuld, dikke bult!"
Ik denk dat het geen verhaal is van teveel hooi, maar compleet incompetente regie daarboven. Als ik enkel het hele perk/combat systeem bekijk, wat mij niet als enige dus was opgevallen, weet je al zeker dat hier aantal revamps achter zitten, maar niet omdat het niet werkte, maar meer het idee dat er 'boven' dingen simpelweg zijn besloten/geschrapt en zij dan maar het beste van moesten maken.

Ik hoop dat er ergens gewoon een oud-werknemer hele boek opengooit in details over zulke zaken, hoe wat er was nooit is gekomen, of waarom er in het laatste jaar zelfs nog zulke grote beslissingen zijn gemaakt. Het was mij nog niet opgevallen dat AI-NPC systeem dus 1 op 1 kopie is van Witcher, ik denk dat dat gewoon een quick&dirty patchwork is geworden toen ergens het originele systeem van dag/nacht ritme van NPC's niet haalbaar/werkbaar was. Ergens verklaart het wel waarom NPC's wel weg kunnen rennen, maar auto's niet weg kunnen rijden.. Witcher heeft geen auto's :P

Maar ze komen er mee weg, een groot deel van de spelers is blijkbaar 'minder' gewend en ziet dit alsnog als een anno-2020 status game. Ze zullen veel features nooit meer terug brengen, of misschien sneaky via DLC's wat natuurlijk als 'goed nieuws' wordt ontvangen omdat het 'vette nieuwe features zijn die de diepgang nog beter maken in deze game'. En vanuit het simpel perspectief.. er is nog geen nieuwe vergelijking in het style-genre (cyberpunk is redelijk uniek in z'n soort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

SinergyX schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat het geen verhaal is van teveel hooi, maar compleet incompetente regie daarboven. Als ik enkel het hele perk/combat systeem bekijk, wat mij niet als enige dus was opgevallen, weet je al zeker dat hier aantal revamps achter zitten, maar niet omdat het niet werkte, maar meer het idee dat er 'boven' dingen simpelweg zijn besloten/geschrapt en zij dan maar het beste van moesten maken.

Ik hoop dat er ergens gewoon een oud-werknemer hele boek opengooit in details over zulke zaken, hoe wat er was nooit is gekomen, of waarom er in het laatste jaar zelfs nog zulke grote beslissingen zijn gemaakt. Het was mij nog niet opgevallen dat AI-NPC systeem dus 1 op 1 kopie is van Witcher, ik denk dat dat gewoon een quick&dirty patchwork is geworden toen ergens het originele systeem van dag/nacht ritme van NPC's niet haalbaar/werkbaar was. Ergens verklaart het wel waarom NPC's wel weg kunnen rennen, maar auto's niet weg kunnen rijden.. Witcher heeft geen auto's :P

Maar ze komen er mee weg, een groot deel van de spelers is blijkbaar 'minder' gewend en ziet dit alsnog als een anno-2020 status game. Ze zullen veel features nooit meer terug brengen, of misschien sneaky via DLC's wat natuurlijk als 'goed nieuws' wordt ontvangen omdat het 'vette nieuwe features zijn die de diepgang nog beter maken in deze game'. En vanuit het simpel perspectief.. er is nog geen nieuwe vergelijking in het style-genre (cyberpunk is redelijk uniek in z'n soort).
Ik denk dat het gros van de mensen dit spel ziet als een soort GTA in de toekomst, alleen dan first person.

Deus Ex was commercieel gezien niet echt een succes en in mijn optiek is de gameplay en de setting toch echt het meest daarmee te vergelijken. Natuurlijk is Cyberpunk meer een open wereld, maar haalt het qua uitwerking van deze wereld absoluut niet bij een GTA 5 of RDR2 (het komt niet eens in de buurt).

Bij mij zit vooral de wrijving in hoe CDPR het spel aan de man had gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ook grappig is hoe er in de game geen treinen en taxi’s zijn, zoals in de reveal trailer.

Ik ben toch erg benieuwd of er concepten van alle beloofde features. En of ze het dan niet goed werkend kregen of dat het teveel tijd ging kosten.

Zo zie je ook maar weer waarom rockstar games een 7 jaar dev time hebben, en niet de 4,5 jaar van cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• di-Rossi
Nieuwevolger schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:50:

Zo zie je ook maar weer waarom rockstar games een 7 jaar dev time hebben, en niet de 4,5 jaar van cyberpunk.
En 3x zoveel mankracht. Gecombineerd met jarenlange ervaring. Totaal onderschat door CDPR. Wat mij vooral bezig houdt is de brakke uitwerking van redelijk standaard features in een game. UI, AI, perks systeem en Upgrade systeem.

Dat je door tijdsdruk het gewenste (veel te hoge) ambitieniveau niet haalt kan natuurlijk maar dan kun je toch wel de rest op een acceptabel niveau krijgen? Daar heeft CDPR toch wel uitgebreide ervaring mee?
Echt onbegrijpelijk voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Nieuwevolger schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:44:
Ik neem aan dat het steeds een paar maand uitstellen van de game ipv meteen een jaar te maken had met het hoog houden van de aandelen koers. Dezelfde reden dat ze game nu ook maar hadden uitgebracht, met de gedachte dat het wel door de vingers werd gezien. Een bijzonder grote misschatting. Het argument dat ze gebruiken is ook niet logisch, ze vonden dat de ps4 versie acceptabel was, omdat ze een gratis ps5 versie hebben beloofd.

Het spel is op de ps4 pro ook zo kapot, dat ik mij niet kan voorstellen dat een februari patch een wonder gaat verrichten, dat wordt eerder een april patch. Ook grappig is de gratis dlc, terwijl de game niet beschikbaar is in de ps store. Dit gaat cdpr gewoon nog heel veel tijd kosten.

Als laatst het argument dat de game niet in het rpg topic thuishoort. Dan zou je de helft van de games uit het topic kunnen halen, want het is net zoveel een rpg als the witcher 3. De game heeft notabene een compleet zelfde opbouw.
De Witcher is echt een RPG. Alle keuzes die je daar maken hebben invloed op de wereld, de quests, de karakters en alles wat er in de game gebeurt. Dat is in Cyberpunk niet het geval. Vrijwel niets wat je doet doet er echt toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Timothy3000 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:34:
[...]

De Witcher is echt een RPG. Alle keuzes die je daar maken hebben invloed op de wereld, de quests, de karakters en alles wat er in de game gebeurt. Dat is in Cyberpunk niet het geval. Vrijwel niets wat je doet doet er echt toe.
Volgens mij is de opzet vrij hetzelfde, een paar side quests hebben invloed op het einde van het verhaal. In de side quests kan je ook het lot van side characters bepalen. Het enigste moment dat de wereld veranderd, wanneer tovenaars en dwergen niet meer de stad inmogen. De echte gevolgen komen alleen terug bij de samenvatting op het einde van de game, ongeveer het zelfde als bij cyberpunk 2077.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
In de Witcher hadden dingen die je in side quests en de main quests deed grote gevolgen voor de wereld, de karakters en het einde van het verhaal. Door de hele game heen maakten al je keuzes in acties en dialogen echt verschil.

In Cyberpunk is dat inderdaad alleen in de samenvatting op het einde het geval maar in The Witcher gebeurde dat echt in de gehele game.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 03-01-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

di-Rossi schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:32:
[...]
En 3x zoveel mankracht. Gecombineerd met jarenlange ervaring. Totaal onderschat door CDPR
Dit! Ik weet bijna zeker dat CDPR zich compleet verkeken heeft in de schaal van dit spel en wat er allemaal bij komt kijken om een STAD levend te maken en alles goed op elkaar aan te laten sluiten. Dit is natuurlijk heel wat anders dan allemaal kleine dorpjes, bestaande uit een tiental huisjes en een paar steden die ook behoorlijk klein zijn vergeleken met de metropolis die Night City is.

Iedere ontwikkelaar heeft ambities, echter is het van belang deze ambities realistisch te houden met hetgeen je kan maken. Aangezien CDPR geen Rockstar 2 is (noch qua mensen, noch qua ervaring) kun je je beter richten op een paar aspecten en die uitstekend uitwerken dan de ambitie te hebben alles beter en uitgebreider te doen dan Rockstar, er een zeer diepe RPG laag in wil verwerken en een spel presenteren met meer mogelijkheden dan praktisch ieder spel daarvoor.
Het gevolg is dat stuk voor stuk deze elementen niet goed zijn uitgewerkt.

In plaats van 3 elementen die een 10 scoren, hebben we er nu 10 waarvan de helft een 4 scoort en een aantal een mager 6je...

Hetzelfde zie ik trouwens gebeuren met Star Citizen. Vanwege het haast ongelimiteerde budget wegens crowdfunding zit er (nog) geen enkele druk op de ontwikkeling en zijn de ambities en de fantasie van de ontwikkelaars "the limit". Totdat ook daar de geldschieters (lees: backers) EINDELIJK een werkend spel willen hebben en er opeens wel een tijdsdruk om de hoek komt kijken. Benieuwd hoeveel van al die mogelijkheden dan echt goed zijn uitgewerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
heeft iemand van jullie al een refund gehad van ps store ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn lange refund gevecht voor de Google Stadia versie maar opgegeven. Wat een brakke bende is het daar. Echt (zonder gein) meerdere urenlange gesprekken gehad om uit te leggen dat mijn refund request om een "defect product" gaat. Wacht je 2 weken op antwoord en krijg je "je hebt meer dan 2 uur gespeeld" in een standaard email.

Wat een blamage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Anoniem: 472287 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:46:
Mijn lange refund gevecht voor de Google Stadia versie maar opgegeven. Wat een brakke bende is het daar. Echt (zonder gein) meerdere urenlange gesprekken gehad om uit te leggen dat mijn refund request om een "defect product" gaat. Wacht je 2 weken op antwoord en krijg je "je hebt meer dan 2 uur gespeeld" in een standaard email.

Wat een blamage
Als je via paypal hebt betaald kun je een dispute openen. Daarnaast dreigen met het burgerlijk wetboek, alhoewel volgens mij bij digitale goederen toch echt de EU-regelgeving voorgaat en je uiteindelijk aan het kortste end trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MazeWing schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Als je via paypal hebt betaald kun je een dispute openen. Daarnaast dreigen met het burgerlijk wetboek, alhoewel volgens mij bij digitale goederen toch echt de EU-regelgeving voorgaat en je uiteindelijk aan het kortste end trekt.
Ik heb niet met PayPal betaald en de tijd die er in gaat zitten overstijgt inmiddels wat het oplevert met een x-voud. Nouja, ik maak me wel hard voor het vermijden van nieuwe klanten voor Stadia zodat ze in ieder geval inkomsten mislopen door deze K-reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat Cyberpunk 2077 enorm belangrijk was/is voor Stadia. Het is nu niet bepaald een platform waar de AAA-titels voor het oprapen liggen. Al helemaal niet op release...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Topic gesloten. Hier mogen we verder: [Multi] Cyberpunk 2077