Als een afsplitsing van het hoofdtopic, hier kan men, op een respectvolle manier naar elkaar, bespreken hoe de release van Cyberpunk is gegaan en tegen welke bugs men nog aanloopt zodat het in het hoofdtopic beperkt kan worden tot meer inhoudelijke gameplay gerelateerde vragen en opmerkingen.
Ik vermaak met in de pc versie ondanks de rare bugs eigenlijk best prima. Het is geen GTA5, maargoed. Bugs zijn dan vooral zwevende objecten, vast blijven zitten in scanner stand e.d. Eigenlijk nog niets game breaking mee gemaakt...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb gisteren na alle verhalen toch eens de PS4 versie aangeschaft voor mijn PS5 en deze geinstalleerd. Ik ben enorm kritisch op graphics en dit is voor mij het belangrijkste onderdeel van een game.
Ik moet zeggen dat ik positief ben verrast over de graphics, ik had na alle verhalen veel slechter verwacht.
Ik zou de graphics op mijn PS5 met patch 1.04 typeren als "PS4 basemodel graphics". En dat is lang zo slecht nog niet. Ze moeten dus nog zeker wel de stap maken naar "PS4 Pro graphics", maar het ziet er zeker niet lelijk uit.
Ik moet zeggen dat ik positief ben verrast over de graphics, ik had na alle verhalen veel slechter verwacht.
Ik zou de graphics op mijn PS5 met patch 1.04 typeren als "PS4 basemodel graphics". En dat is lang zo slecht nog niet. Ze moeten dus nog zeker wel de stap maken naar "PS4 Pro graphics", maar het ziet er zeker niet lelijk uit.
Ik heb de pc versie en heb een (erg) goede PC. Ik had wel verwacht dat het een bugfest zou zijn maar niet dat de AI, het inspawnen politie, interactie met de wereld zo matig zou zijn en zelfs zaken als keybinding zo abominabel. Ik had toch wel minimaal GTA5 niveau verwacht. Evenmin had ik verwacht dat ze de oude consoles zo zouden naaien.Damian schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:59:
Ik vermaak met in de pc versie ondanks de rare bugs eigenlijk best prima. Het is geen GTA5, maargoed. Bugs zijn dan vooral zwevende objecten, vast blijven zitten in scanner stand e.d. Eigenlijk nog niets game breaking mee gemaakt...
Heb de game niet gepreorderd (doe ik nooit/extreem zelden) maar op release gekocht omdat ik desalniettemin verwacht best wel plezier ermee te gaan hebben.
Heb de game kort gespeeld maar toch even aan de kant gelegd totdat er nog een paar patches overheen zijn geweest.
Het was blijkbaar niet mogelijk maar deze game had nog een jaar uitgesteld moeten worden. Je ziet aan alle kanten hoe extreem goed dit had kunnen zijn en nu is het dat helaas alleen op bepaalde vlakken.
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 16-12-2020 09:38 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is zeker waar. Er zit zoveel potentieel in deze game, maar veel wordt niet waargemaakt.Help!!!! schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:19:
[...]
Je ziet aan alle kanten hoe extreem goed dit had kunnen zijn en nu is het dat helaas alleen op bepaalde vlakken.
Zelf speel ik xbox versie op de series x. Heb een uurjte of 12 erin ztitten momenteel, en heb de game voor nu maar even weggelegd. Het is zeker speelbaar op de xsx, de graphics zijn niet fantastisch, maar ook niet dramatisch. De 60fps performance mode ziet er visueel niet veel anders uit dan de 30fps quality mode. Zou voor mij normaal een no-brainer zijn om de 60fps versie te kiezen. Maar helaas dipt dat veel (net?) onder de 60fps en daardoor krijg je een enorm stotter effect. Mijn tv heeft helaas geen vrr of freesync, dat zal dat vast oplossen. Dus heb de game maar op de quality mode gezet, zodat het in ieder geval stabiel 30fps draait.
Ondertussen veel visuele glitches gezien. NPC's die gaan hurken terwijl er niks aan de hand is. Helemaal handig als ze in een deurpost hurken, waar je doorheen moet voor een missie. Dan kan je dus niet meer verder.
Maar ook simpele dingen als items selecteren om te looten om er wat mee te doen, of items scannen werkt vaak erg slecht. Je hovert over het item heen en er gebeurt niks. Moet je een paar keer heen en weer bewegen voordat het selecteert.
Rijden is ook niet heel prettig. De minimap is veel te veel ingezoomd om op tijd je afslagen te kunnen zien. In de cockpit view vliegt de camara van voor naar achter, van links naar rechts.
De AI is niet-bestaand. Het is vol met npc's maar dat hadden net zo goed bomen of prullenbakken kunnen zijn, je kunt er niks mee.
Het zijn allemaal geen game-breaking bugs. Het verhaal en de gameplay vind ik ook echt wel leuk. Maar je hebt toch constant het gevoel dat je echt een game aan het spelen bent die niet af is. Dus ik leg het maar even weg en bekijk het over een paar weken/maanden nog maar eens

Herken me in jouw kritisch kant betreft graphics. Heb zelf ook net PS5 maar ga toch wachten op de patch dat ie PS5 ready isjoblamie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:06:
Ik heb gisteren na alle verhalen toch eens de PS4 versie aangeschaft voor mijn PS5 en deze geinstalleerd. Ik ben enorm kritisch op graphics en dit is voor mij het belangrijkste onderdeel van een game.
PSN: Von_Smallhausn
Ik speel op de Xbox One X en dat is eigenlijk toch wel het minimum denk ik, had zelf er meer van verwacht. Zoals we weten is de base PS4 en XBONE een grote schande, niet te doen met 10-15 fps en ontiegelijke lelijke graphics.
De graphics zijn okay op de X, frames schommelen rond de 25. Persoonlijk zou ik zeggen, speel dit zeker alleen op de next-gen of pc, puur om echt te kunnen genieten van dit spel zoals het hoort. Ik had gehoopt op een RDRII gevalletje, (zag er schitterend uit op de One X), maar helaas. Ik wacht liever en speel hem later ooit op een Series X of pc, dus ik probeer via CD Projekt Red misschien nog mijn 60 euro te krijgen. Zo niet, leg ik het spel weg en wacht tot ergens volgend jaar.
De graphics zijn okay op de X, frames schommelen rond de 25. Persoonlijk zou ik zeggen, speel dit zeker alleen op de next-gen of pc, puur om echt te kunnen genieten van dit spel zoals het hoort. Ik had gehoopt op een RDRII gevalletje, (zag er schitterend uit op de One X), maar helaas. Ik wacht liever en speel hem later ooit op een Series X of pc, dus ik probeer via CD Projekt Red misschien nog mijn 60 euro te krijgen. Zo niet, leg ik het spel weg en wacht tot ergens volgend jaar.
Volgens mij heb ik gamebreaking bug te pakken. Iemand die een workaround weet. Want ik ben nu bij het punt Talkin’ ‘Bout A Revolution. Want wanneer judy mij beld, verdwijnt het gesprek niet. gesprek blijft dan zogenaamd gewoon doorgaan. Heb het al eens geprobeerd met oude saves, maar dat werkt ook niet.
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Voor de mensen die bij CP2077 blijven is dit mogelijk erg interessant!
https://www.cdprojekt.com...conference-call_14-12.mp3
Dit is een recording van de meeting tussen CDPR en aandeelhouders. Er wordt gesproken over toekomstplannen, en onder andere ook dat de dramatische AI logic wordt beschouwd als "bug"en dat ze deze willen fixen.
Ook heeft CDPR op eigen houtje (zonder Sony en Microsoft) de refund actie voor last-gen consoles gestart (wat dus weer netjes van ze is). Als reden voor de dramatische launch op last-gen geven ze aan dat ze wisten dat het slecht was, maar toch door de certificering bij Sony en Microsoft zijn gekomen omdat ze gebluft hebben dat ze het op zouden lossen voor de launch maar dat dit helaas niet gelukt is.
Ik heb dit transcript niet gemaakt, maar misschien interessant om te lezen hier
https://www.cdprojekt.com...conference-call_14-12.mp3
Dit is een recording van de meeting tussen CDPR en aandeelhouders. Er wordt gesproken over toekomstplannen, en onder andere ook dat de dramatische AI logic wordt beschouwd als "bug"en dat ze deze willen fixen.
Ook heeft CDPR op eigen houtje (zonder Sony en Microsoft) de refund actie voor last-gen consoles gestart (wat dus weer netjes van ze is). Als reden voor de dramatische launch op last-gen geven ze aan dat ze wisten dat het slecht was, maar toch door de certificering bij Sony en Microsoft zijn gekomen omdat ze gebluft hebben dat ze het op zouden lossen voor de launch maar dat dit helaas niet gelukt is.
Ik heb dit transcript niet gemaakt, maar misschien interessant om te lezen hier
Het is een gesprek tussen een bedrijf en een groep investeerders dus alles moet je in die context lezen, voeg naar believen een korreltje zout toe maar ik denk dat het fijn is voor mensen om te lezen wat er besproken isI called people asking the questions A,B,C,D,E ...toon volledige bericht
Everyone from CDPR is marked as CDPR but there were few people representing them.
I've bolded more interesting questions.
tl;dr: Full focus on fixing bugs/crashes. Sony/Microsoft not part of their refund campaign. They still plan to release promised content/DLC. Multiplayer ... maybe. Reviewers didn't get last gen version because they kept working on it. They think AI and NPS behaviour is a bug(? I put question mark here because I think the dude does not understand the extent to which people want this to be improved). Sony/Mikrosoft let them release the game because they trsuted it will be fixed on launch.
I did not proof read this. It's 2AM and I'm drinking alcohol. There are typos there. English is not my native language. Also it's no 1 to 1. It's my ... retelling.
A: How where the sales vs expectations?
CDPR: Good sales, mostly on PC to early for detailed answer. Sales numbers will be released before the holiday break.
A: Could you done better job with more developers?
CDPR: No, it was too late to throw in extra people. They wouldn't help.
A: How you feel about your ability to deliver DLCs and multiplayer by 2022?
CDPR: Too early to judge. Let us make more assesment. We are focused on improving Cyberpunk and we will tell more early next year
B: Have you seen influx of refund after twitter statment?
CDPR: We're not encouraging players to refund the game. We hope they will trust us. We already released one fix and another one is coming in 7 days. If that's not possible we provide help. We just started. Gamers waited so long for the game so we humbely hope they can wait.
B: Did you need more external testing? Maybe too much is done inhouse.
CDPR: COVID didn't help. Our inhours testers were working at home but their extenral testing were not able to do so. We saw this inpacted testing but this is not the reason for this situation.
B: On Multiplayer. You aren't rushing into that right? 2023 maybe ....
CDPR: We haven't confirmed any dates yet. We're in situation we haven't planned maybe more info in January. We focus on gamers and fixing current Cyberpunk.
B: Something about pre orders. Weather people pre downloading Cyberpunk on GOG were part of pre order numbers.
CDPR: Yes but they had to actually pre order the game to have option to pre download the game. There was no manipulation with the numbers.
C: Board ignored the warnings about last gen issues. Was game delivered anyway because you wanted to deliver this game this year? Launch is important or you underestimated how bad it really is?
CDPR: We focused too much on PC perforamance and didn't bother much with last gen consoles. There were no out of ordinary amount pressure to release the game.
C: How come game went through Sonys and Microsoft certification to get on the consoles?
CDPR: This is on our side. Sony and microsoft was hoping we will fix the game on release. It's entierly on us.
C: Are you confident last gen consoles will be able to perform or is the game too demanding and no amount of fixing will provide a good product?
CDPR: We are planning on making the game into much much better shape with the incoming improvements.... don't expect next gen performance. It's gonna be "good playable game without glitchs and crashes".
Dude C said he ownd PS4 and that he's happy with that last sentance and he's happy he will be able to play the game
CDPR: You will be able.
C: Ok ty
D: Will you still be doing strategic updates in Q1 or that will be posponed?
CDPR: So far we plan to release strategic updates as planned in Q1.
D: Can you explain why gameplay from old gens was hidden from people?
CDPR: We were updating this version until the very last minute and hoped we will make it in time. Becuase it was work in progress so we didn't release it until like 1 day before launch but it was late and it's entierly on CDPR.
D: How you deploy your staff now? Who works on mobile/next witcher/DLCs? Did staff allocation changed? Will this delay Witcher 4?
CDPR: Mobile team is working on mobile(I believe this is different developer all together that got rights to develop their game), Gwent team is hard locked on gwent. Cyberpunk will continue to work on patches. We are still working on future projects. At least until february people will be working on patching the game.
E: Some numbers? Wierd accent can't understand sorry. I think it was development vs marketing costs. And he asked about patches? How much will that cost?
CDPR: Can't share costs of developing the game. Costs of patching the game is irrelevant to what we can loose here. We made a promise and we will keep working on it. We will release Q4 raport when it's regular time that will show marketing numbers. This is not the time.
F: Will Microsoft and Sony financially participate in your refund campaignor it's just you?
CDPR: They have their own policies so it's up to them to handle. There's nothing special done here. It's handled like any other refund.
F: Will you give free VRC to gamers? Maybe he ment DLC.
CDPR: We already explained our plans regarding players. Nothing new to add. I imagine this means they don't plan anything "extra" for now outside of fixes and already promised stuff.
F: Something about bonus policy for empleyees?
CDPR: No comment about what somebody else said what's happening in the studio.
F: So there won't be any impact on the Q4 raport because of the refunds?
CDPR: We cannot say right now.
G: What will be the shape of the game after the optimalization? Will the game be cheaper on consoles?
CDPR: Game will have no crashes. Main bugs will be fixed. Performance improvment. Game is playable right now. It's not like the game is not launching or not playable. I understand it's far from satisfactionary but not launching is not the case. Vs PC we stated before you cannot expect PC or next gen like performance. We don't plan to change the price of the game
G: Could you made a launch without the last gen consoles if it's state was unacceptable?
CDPR: Theoretically yes but ... no because next gen and last gen release are not seperated (or something). This is because of the promise that everyone with last gen console will get next gen version aswell and we hope this will stop people from refunding.
H: Comments on PC sales? How's PC players feddback vs consoles?
CDPR: Initial sales were very good. We're collecting data but PC sales were good. Players feed from PC is better than the one from consoles. Feedback is mixed between platforms and it isn't easy to look at all of them. Revieres got PC version so you can look at early revies.
H: PC configuration and stability?
CDPR: PC configurations vary so people will get different performance. Download Nvidia driver. PC players enjoy the game. We see positive comments on streams.
H: You mentioned next patch in 7 days. What will this patch include?
CDPR: For console we already remove a lot of crashes with last patch and we aim to remove more with next patch so people can enjoy their game during holidays and again major updates will come in january and february. Please wait.
Someone was in line after H lady but they fucked up so moderator moved on. Sucks to be that person.
Next dude was very market oriented. Didn't seem to care about the game at all ...
I: Tragectory for sales? Something about updating the market?
CDPR: Sales update will be release before holiday break and more detailed raport will be part of the standard Q4 raport.
I: How active are the players? Are they sticking up to the game?
CDPR: We're getting more and more positive feedback. We started at 70(I think he talks about game score or something) and now we're at 79. Once we filter the score based on hours played more hours played higher the score so the more people play the more they enjoy it. We're focusing on last gen consoles but it's not like we're getting negative feedback from next gen consoles. We have more and more happy players ... something something.
J: Out of 8mil preorders can you tell how many of those are old consoles new consoles and PC?
CDPR: PC is 59% and consoles 41% but we do not know the split between old/new gen since keys works for both generations and we don't see how the code was redeemed.
J: What were your expectations of breakdown between those?
CDPR: We expected more on PC because PC players preorder more and console players usually buy the game after the release. We still don't have update from physical copies so we can't tell.
J: Yeah I understand that but I wanted to know from budgeting process what were you expecting? (I think he wants to know how many old gen players CDPR expected and maybe they didn't expect enough so they under budgeted it)
CDPR: PC/console split is what we expected. We were not looking at old/new gen split in estimations.
K: Are the patches just purely looking at glitches/bug/crashes or will there be gameplay improvements? What about AI and NPC behaviour?
CDPR: To be honest those are the same for us. AI and NPC behaviour for us are the bugs.
K: What do you expect in terms of purchases over the year from gamers that decide to postpone the purchuse until they get next gen console?
CDPR: We offered free update to next gen console so we hope this won't stop anyone from purchising the game before they get next game. Some more uninteresting stuff.
L: Of the digital copies. How many were sold on GOG?
CDPR: We're not revealing this number. Cyberpunk has bigger split but something something reasons becasue.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Of je leest gewoon het transcript wat CDPR zelf gepubliceerd heeft:
https://www.cdprojekt.com...12/call-transcript_en.pdf
https://www.cdprojekt.com...12/call-transcript_en.pdf
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Gisteren voor het eerst last gehad van "game breaking" bugs. Eerst een telefoontje dat bleef hangen, waardoor ik niet kon saven, niet met anderen kon praten en niet kon bellen. Save van ~10 minuten terug moeten laden.
Vlak daarna dat een dialoog van JS bleef hangen in beeld en niet weg ging, wat ik ook probeerde. Ook hier save van ~5 minuten eerder moeten laden.
Vervolgens weer een telefoontje dat leek te blijven hangen (geen audio, geen dialoog), maar gelukkig kwam daar wel een volgende dialoogoptie na een halve minuut. Leek wel alsof de audio/tekst ontbrak voor dat stukje gesprek
Opvallend genoeg allemaal in de Badlands.
Vlak daarna dat een dialoog van JS bleef hangen in beeld en niet weg ging, wat ik ook probeerde. Ook hier save van ~5 minuten eerder moeten laden.
Vervolgens weer een telefoontje dat leek te blijven hangen (geen audio, geen dialoog), maar gelukkig kwam daar wel een volgende dialoogoptie na een halve minuut. Leek wel alsof de audio/tekst ontbrak voor dat stukje gesprek
Opvallend genoeg allemaal in de Badlands.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
ik heb op dit moment 2 Cyberpsycho missies die ik niet kan finishen - lt. mower en blood ritual. Ik kan niets oppakken of onderzoeken waardoor ik de missie niet kan afsluiten.
This is the Way.
Blood Ritual had ik ook moeite meeNoTimeRemains schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:04:
ik heb op dit moment 2 Cyberpsycho missies die ik niet kan finishen - lt. mower en blood ritual. Ik kan niets oppakken of onderzoeken waardoor ik de missie niet kan afsluiten.
spoiler:
Er ligt een lijk ergens achter een stuk puin, Johnny zegt daar ook wat van
Bij mij ook wat vastgelopen/missende audio in calls in de badlands. Meldingen of onderdelen van dialogen die in beeld blijven staan heb ik ook nog wel eens. Rogue die midden in een gesprek een aantal keer de 'idle tijdens dialoog' respons geeft (midden in een gesprek een aantal keer 'hey let's get going' oid).
Had ook een vastloper bij het afsluiten, zowel lokaal als op GFNow. Hoop wel dat GFNow alsnog mijn cloud save heeft gedaan anders mag ik een heel stuk opnieuw doen denk ik.
Had ook een vastloper bij het afsluiten, zowel lokaal als op GFNow. Hoop wel dat GFNow alsnog mijn cloud save heeft gedaan anders mag ik een heel stuk opnieuw doen denk ik.
Bugs en issues in mijn laatste playthrough van gisteren:
- Game bleef crashen. Iets van 8x in 3u tijd.
- De dag en nachtcyclus is nep. Als je de tijd doorspoelt en je staat een voor NPC dan staat die er nog steeds. Dezelfde muziek draait op de radio.
- AI lijkt niet te reageren als je hun auto beschadigd of tegen hun auto aanrijdt.
- NPC's die niet reageren wanneer er een shootout vlak bij ze plaatsvindt.
- Een belangrijk hoofdkarakter keek tv tijdens een dialoog. Zijn animatie bleef hangen waardoor ik een eerdere save in moest laden.
- Tijdens een interactie met Silverhand kreeg ik een soort waas over mijn scherm en mijn scherm bleef glitchen. Dit verdween niet na de dialoog. Moest de game opnieuw opstarten en toen gebeurde het in de dialoog weer maar na de dialoog niet meer.
- Vier crashen in één braindance sectie.
- Vasthangende telefoontjes waardoor ik niet meer kon saven. Het telefoontje in kwestie was voor een sidequest van Wilson die na een reload ook niet meer verscheen. Die sidequest kan ik wel vergeten denk ik.
- Elke keer als de game crasht zijn mijn visuele instellingen verdwenen en moet ik ze opnieuw aanpassen.
- CDPR heeft nog niet op mijn refund gereageerd.
- Game bleef crashen. Iets van 8x in 3u tijd.
- De dag en nachtcyclus is nep. Als je de tijd doorspoelt en je staat een voor NPC dan staat die er nog steeds. Dezelfde muziek draait op de radio.
- AI lijkt niet te reageren als je hun auto beschadigd of tegen hun auto aanrijdt.
- NPC's die niet reageren wanneer er een shootout vlak bij ze plaatsvindt.
- Een belangrijk hoofdkarakter keek tv tijdens een dialoog. Zijn animatie bleef hangen waardoor ik een eerdere save in moest laden.
- Tijdens een interactie met Silverhand kreeg ik een soort waas over mijn scherm en mijn scherm bleef glitchen. Dit verdween niet na de dialoog. Moest de game opnieuw opstarten en toen gebeurde het in de dialoog weer maar na de dialoog niet meer.
- Vier crashen in één braindance sectie.
- Vasthangende telefoontjes waardoor ik niet meer kon saven. Het telefoontje in kwestie was voor een sidequest van Wilson die na een reload ook niet meer verscheen. Die sidequest kan ik wel vergeten denk ik.
- Elke keer als de game crasht zijn mijn visuele instellingen verdwenen en moet ik ze opnieuw aanpassen.
- CDPR heeft nog niet op mijn refund gereageerd.
[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 16-12-2020 11:26 ]
Ik heb gisterenavond toch maar een refund aangevraagd (zal wel weer lastig worden, gezien ik meer dan 2 uur heb gespeeld). Alhoewel ik het geen slecht spel vind, stoor ik me aan 2 dingen enorm:
- de AI; vooral tijdens shoot-outs. Ze rennen maar wat rond, schuilen achter iets of komen als een idioot op je af. Ik vind dit enorm afbreuk doen aan heel de ervaring. Ik ben inmiddels zoveel shooters gewend waar het gedrag van de vijand gewoon goed is en ze je "terecht" een paar keer verrassen. F.E.A.R. uit 2005 is nog steeds 1 van de beste op dat gebeid
- het volledig gebrek aan een dag/nacht ritme van de NPC's. Dit is echt een enorme domper voor mij. Het is gewoon absurd dat op een willekeurige markt de mensen er altijd zitten, ongeacht of het nu dag, nacht, regent, droog is, etc. ze zitten er ALTIJD!
Zeker het laatste puntje haalt voor mij heel het "levendige" uit de wereld. De laatste 10+ jaar hebben we dit in meer of mindere mate in spellen, waarbij de Witcher 3 een perfect schoolvoorbeeld is.
En dan laat ik het hele RPG gedeelte nog maar even voor wat het is. In vele opzichten doet dit spel met denken aan een Ubisoft spel en dan met name een Far Cry of Watch Dogs. Het verschil met Ubisoft echter is dat ze niet 8+ jaar de boel hypen, maar maximaal voor release het aankondigen. Schijnbaar lukt het Ubisoft in aanzienlijk minder tijd, dan CPR het in 8 jaar (alhoewel ze tot 2015 waarschijnlijk grotendeels met de Witcher 3 bezig zijn geweest).
Hoe dan ook is het een spel dat veel te veel ambities had en dit niet samenging met de noodzaak het uit te brengen. Het gevolg is een spel zoals het er nu is. Krijgen ze dit gefixt? Waarschijnlijk wel, alhoewel ik er een hard hoofd in heb dat ze complete dag/nacht ritmes van NPC's er zo 1-2-3 in kunnen doen.
Maar Cyberpunk 2077 is niet meer zozeer het probleem voor CPR. Het is hun reputatie die een enorme deuk heeft opgelopen. Benieuwd hoe ze zich daar weer bovenop weten te krijgen...
- de AI; vooral tijdens shoot-outs. Ze rennen maar wat rond, schuilen achter iets of komen als een idioot op je af. Ik vind dit enorm afbreuk doen aan heel de ervaring. Ik ben inmiddels zoveel shooters gewend waar het gedrag van de vijand gewoon goed is en ze je "terecht" een paar keer verrassen. F.E.A.R. uit 2005 is nog steeds 1 van de beste op dat gebeid
- het volledig gebrek aan een dag/nacht ritme van de NPC's. Dit is echt een enorme domper voor mij. Het is gewoon absurd dat op een willekeurige markt de mensen er altijd zitten, ongeacht of het nu dag, nacht, regent, droog is, etc. ze zitten er ALTIJD!
Zeker het laatste puntje haalt voor mij heel het "levendige" uit de wereld. De laatste 10+ jaar hebben we dit in meer of mindere mate in spellen, waarbij de Witcher 3 een perfect schoolvoorbeeld is.
En dan laat ik het hele RPG gedeelte nog maar even voor wat het is. In vele opzichten doet dit spel met denken aan een Ubisoft spel en dan met name een Far Cry of Watch Dogs. Het verschil met Ubisoft echter is dat ze niet 8+ jaar de boel hypen, maar maximaal voor release het aankondigen. Schijnbaar lukt het Ubisoft in aanzienlijk minder tijd, dan CPR het in 8 jaar (alhoewel ze tot 2015 waarschijnlijk grotendeels met de Witcher 3 bezig zijn geweest).
Hoe dan ook is het een spel dat veel te veel ambities had en dit niet samenging met de noodzaak het uit te brengen. Het gevolg is een spel zoals het er nu is. Krijgen ze dit gefixt? Waarschijnlijk wel, alhoewel ik er een hard hoofd in heb dat ze complete dag/nacht ritmes van NPC's er zo 1-2-3 in kunnen doen.
Maar Cyberpunk 2077 is niet meer zozeer het probleem voor CPR. Het is hun reputatie die een enorme deuk heeft opgelopen. Benieuwd hoe ze zich daar weer bovenop weten te krijgen...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hahaha, kan iemand met het spel dit eens proberen?
Tijdens missies in gebouwen waar geen wegen in de buurt zijn kun je "v" drukken om je auto te roepen. Die spawnt dan gewoon in scripted cutscenes bij gebrek aan wegen in de buurt en sloopt de hele ruimte!
Vriend van me laat net weten dat dit hem op PC is overkomen.
Tijdens missies in gebouwen waar geen wegen in de buurt zijn kun je "v" drukken om je auto te roepen. Die spawnt dan gewoon in scripted cutscenes bij gebrek aan wegen in de buurt en sloopt de hele ruimte!
spoiler:
Bijvoorbeeld de cutscene waar je achter de spiegel zit terwijl die corpo japanner zijn vader chokete
[ Voor 12% gewijzigd door DutchManticore op 16-12-2020 12:38 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
DutchManticore schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:54:
Hahaha, kan iemand met het spel dit eens proberen?
Tijdens missies in gebouwen waar geen wegen in de buurt zijn kun je "v" drukken om je auto te roepen. Die spawnt dan gewoon in een de scripted cutscene bij gebrek aan wegen en sloopt de hele ruimte!
spoiler:Bijvoorbeeld de cutscene waar je achter de spiegel zit terwijl die corpo japanner zijn vader chokete
:strip_exif()/f/image/jN5SOiD2ftRgqRUKltP385BP.jpg?f=fotoalbum_large)
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik krijg steeds meer de indruk dat RED Engine niet geschikt is voor hetgeen ze met Cyberpunk 2077 voor ogen hadden. Het is een uitmuntende engine voor een spel als de Witcher of een Red Dead Redemption achtig iets, maar een spel zoals GTA is toch echt andere koek.
Sorry maar dit heeft 0,0 met de engine te maken.. IMHO denk dat de engine prima is voor het spel.
[ Voor 5% gewijzigd door Eikeltje op 16-12-2020 12:17 ]
Dat ligt er maar net aan hoor. Als een engine niet efficiënt met zaken omgaat dan wordt het een lastig verhaal. Zeker als je een hele levendige wereld wil maken.Eikeltje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:
[...]
Sorry maar dit heeft 0,0 met de engine te maken.. IMHO denk dat de engine prima is voor het spel.
Uiteraard kan praktisch elke engine tegenwoordig wel ieder genre voorzien, maar de vraag is “hoe”. Pak bijvoorbeeld de Frostbite engine van Dice; perfect voor shooters, maar aanzienlijk minder toen ze het in FIFA of Need for Speed gingen gebruiken. Ze hebben een boel omwegen moeten maken om iets simpels als een pass goed te laten verlopen. Nu stel je voor dat ze deze engine zouden gebruiken in een GTA-stijl spel. Het is dan maar zeer de vraag hoe alles gaat functioneren en wat er allemaal aangepast moet worden (of met creatieve omwegen).
Hetzelfde dat de Rage Engine van Rockstar ook een hele verkeerde basis zou zijn voor een shooter of de Asobo engine van de nieuwe Flight Simulator voor een willekeurige open world game.
Is dit niet altijd het geval dat je de tooling moet aanpassen aan het type spel dat je maakt?
Ja ik weet dat ze met de Frostbite Engine bijvoorbeeld extra tijd moest stoppen om een inventor/quest/dialoog tooling te maken omdat er dat voorheen niet inzat. Maar de engine leent zich er prima voor uiteindelijk, dat het vanuit EA zo hard gepushed is in te weinig tijd is een ander verhaal.
Dat het extra tijd kost is logisch maar wat Cyberpunk nu laat zien is dat de Engine zeker wel geschikt is voor dit soort games. Het spel opzich heeft gewoon meer tijd nodig om alle bugs/glitches te fixen.
Ja ik weet dat ze met de Frostbite Engine bijvoorbeeld extra tijd moest stoppen om een inventor/quest/dialoog tooling te maken omdat er dat voorheen niet inzat. Maar de engine leent zich er prima voor uiteindelijk, dat het vanuit EA zo hard gepushed is in te weinig tijd is een ander verhaal.
Dat het extra tijd kost is logisch maar wat Cyberpunk nu laat zien is dat de Engine zeker wel geschikt is voor dit soort games. Het spel opzich heeft gewoon meer tijd nodig om alle bugs/glitches te fixen.
Ja en met alle respect, maar heb dan niet zo'n grote mond. Ze hebben werkelijk geen kans onbenut gelaten om dingen te beloven die ze niet waargemaakt hebben
Cyberpunk will be as polished as Red Dead Redemption 2
That’s the level that CD Projekt RED wants to go for with its next game, Cyberpunk 2077. Speaking to brokerage house Vestor DM, CD Projekt RED revealed that they are working on getting as much polish in Cyberpunk 2077 as there was for Red Dead Redemption 2. Whether or not CD Projekt RED will be able to achieve that level, given the general state of bugginess of its previous title, or whether it can achieve this without the kind of excessive crunch that Rockstar allegedly imposed on its employees remains to be seen.
“Without a doubt, quality is of paramount importance,” Kiciński says. “We strive to publish games which are as refined as Red Dead Redemption 2, and recent Rockstar releases in general. That game is excellent, by the way, we are rooting for it. Rave reviews, excellent sales. What does that teach us? Well, it teaches us that we need to publish extraordinary games, and that’s exactly what we are planning.”
Dit was november 2018. Ze wisten destijds dondersgoed in welke state hun development build was, en dat de meeste mechanics die ze hebben het niveau van placeholder niet ontstijgen.
That’s the level that CD Projekt RED wants to go for with its next game, Cyberpunk 2077. Speaking to brokerage house Vestor DM, CD Projekt RED revealed that they are working on getting as much polish in Cyberpunk 2077 as there was for Red Dead Redemption 2. Whether or not CD Projekt RED will be able to achieve that level, given the general state of bugginess of its previous title, or whether it can achieve this without the kind of excessive crunch that Rockstar allegedly imposed on its employees remains to be seen.
“Without a doubt, quality is of paramount importance,” Kiciński says. “We strive to publish games which are as refined as Red Dead Redemption 2, and recent Rockstar releases in general. That game is excellent, by the way, we are rooting for it. Rave reviews, excellent sales. What does that teach us? Well, it teaches us that we need to publish extraordinary games, and that’s exactly what we are planning.”
Dit was november 2018. Ze wisten destijds dondersgoed in welke state hun development build was, en dat de meeste mechanics die ze hebben het niveau van placeholder niet ontstijgen.
Ja kan je zien dat het bedrijf totaal niet in lijn is met elkaar, of dat de directie ondanks alles de game uit wilde geven.DutchManticore schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:45:
Ja en met alle respect, maar heb dan niet zo'n grote mond. Ze hebben werkelijk geen kans onbenut gelaten om dingen te beloven die ze niet waargemaakt hebben
...
Maar wat ik niet snap is dat de reviewers het spel zo hoog laten scoren, ja het heeft potentie maar zoveel dingen voelen gewoon niet af of out of context (inclusief het verhaal).
Ik mis zoveel backstory bij bepaalde personages (of personages die je al tegen gekomen bent en je dan vervolgens bellen en je weer opnieuw kennis laat maken)
Ja en die hele intro sequence met Jackie....Eikeltje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:52:
[...]
Ja kan je zien dat het bedrijf totaal niet in lijn is met elkaar, of dat de directie ondanks alles de game uit wilde geven.
Maar wat ik niet snap is dat de reviewers het spel zo hoog laten scoren, ja het heeft potentie maar zoveel dingen voelen gewoon niet af of out of context (inclusief het verhaal).
Ik mis zoveel backstory bij bepaalde personages (of personages die je al tegen gekomen bent en je dan vervolgens bellen en je weer opnieuw kennis laat maken)
Voelt gewoon bijna als een belediging. Die 6 maanden die ze daar even "skippen" en onder je neus wrijven. Dat is het spel zoals je het eigenlijk zou willen ervaren.
En je merkt ook gewoon dat er heel veel content gecut is, met name bij het corpo lifepath is de overgang van corpo missie naar common ground wel heel erg abrupt. (Althans daar heb ik het zelf ervaren)
Een Roadmap waar ze aan gaan werken en wat ze willen fixen (de AI hebben ze gelukkig erkend) zou fijn zijn, een beetje transparantie kan geen kwaad.
Waar ik me vooral aan erger is hoe slecht het geluid is (het houdt totaal geen rekening met de ruimte).
Ik weet wel dat ik met de volgende CDPR releases wel afwacht en de reviews en marketing materiaal met een lading zout neem.
Waar ik me vooral aan erger is hoe slecht het geluid is (het houdt totaal geen rekening met de ruimte).
Ik weet wel dat ik met de volgende CDPR releases wel afwacht en de reviews en marketing materiaal met een lading zout neem.
[ Voor 16% gewijzigd door Eikeltje op 16-12-2020 13:19 ]
Heb de game zelf natuurlijk met m'n hoofd gekocht op release dag. Maar jeetje, de bugs waren vanaf het begin helaas iets te duidelijk. Ook de performance die werd beloofd op 1440p met ultra (5700 XT).. Jammer.
Ik heb het gevoel dat ze bij CD Projekt Red gewoon bij PC hadden moeten blijven en dáárna pas naar de consoles. Maar ja, zeg dat maar tegen de investeerders..
Ik heb het gevoel dat ze bij CD Projekt Red gewoon bij PC hadden moeten blijven en dáárna pas naar de consoles. Maar ja, zeg dat maar tegen de investeerders..

Ik heb het idee dat ze te snel de stap hebben gemaakt van Basis ontwerp engine + testen basis features en de stap naar de hele game opbouwen. Wat ook kan duiden op dat er in de loop van development extra features bij zijn gekomen. Dit zorgt voor veel kleine bugs.
Greep van wat ik heb meegemaakt in ongeveer 40 uur spelen op de pc:
Auto/motor oproepen en die rijd je gewoon straal voorbij, in the distance
Op de motor, af en toe zie je je character in T positie op de motor staan, soms naakt.
Bij het videobellen gaat de beller niet weg, waardoor je niet kan saven, auto's roepen of teleporten (reloade van oude checkpoint.. en opnieuw doen van het stuk)
In de verte zie je vaak vehicles verdwijnen inplaats van tevoorschijn komen.
Soms als er een popup is van vehicles springen ze ineens alle kanten op.
Bij missie waar je bij iemand in de auto stap rijden ze overal dwars doorheen.
Bij motor rijden kan je soms een auto laten vliegen alsof je een ramp bent.
Op de motor kun je soms hekken vast zitten in de motor.
Dialoog komt soms geen geluid doorheen.
Regelmatig zijn er gewoon geen animaties op de mensen die tegen je praten, en dan moet je maar afleiden van de stem wie er praat.
Gespawnde auto voor missies die dan op zijn kop spawnen, vervolgens kun je wel instappen maar zit je te kijken naar de onder kant van de auto...
Een missie kon ik niet voltooien omdat er blijkbaar 1 enemy buiten het missie area zat die 10meter in de lucht zweefde.
tooltips van iets wat je kan oppakken blijft op je scherm staan (save reloaden...)
Uiteindelijk is het niet erg genoeg dat ik wil stoppen met de game, maar vooral de bugs waardoor je moet reloaden of zelfs delen van een missie opnieuw moeten doen zijn wel erg irritant. het verhaal, graphics en sfeer zijn de dingen die de rest van de game dragen. Verder vind ik het inventory beheer ook erg tedious, stuk voor stuk wapens etc oppakken, want die liggen los op de grond ipv in een bepaalde persoon, en vervolgens moet je als je vol zit weer alles een voor een verkopen of weghalen..
Greep van wat ik heb meegemaakt in ongeveer 40 uur spelen op de pc:
Auto/motor oproepen en die rijd je gewoon straal voorbij, in the distance
Op de motor, af en toe zie je je character in T positie op de motor staan, soms naakt.
Bij het videobellen gaat de beller niet weg, waardoor je niet kan saven, auto's roepen of teleporten (reloade van oude checkpoint.. en opnieuw doen van het stuk)
In de verte zie je vaak vehicles verdwijnen inplaats van tevoorschijn komen.
Soms als er een popup is van vehicles springen ze ineens alle kanten op.
Bij missie waar je bij iemand in de auto stap rijden ze overal dwars doorheen.
Bij motor rijden kan je soms een auto laten vliegen alsof je een ramp bent.
Op de motor kun je soms hekken vast zitten in de motor.
Dialoog komt soms geen geluid doorheen.
Regelmatig zijn er gewoon geen animaties op de mensen die tegen je praten, en dan moet je maar afleiden van de stem wie er praat.
Gespawnde auto voor missies die dan op zijn kop spawnen, vervolgens kun je wel instappen maar zit je te kijken naar de onder kant van de auto...
Een missie kon ik niet voltooien omdat er blijkbaar 1 enemy buiten het missie area zat die 10meter in de lucht zweefde.
tooltips van iets wat je kan oppakken blijft op je scherm staan (save reloaden...)
Uiteindelijk is het niet erg genoeg dat ik wil stoppen met de game, maar vooral de bugs waardoor je moet reloaden of zelfs delen van een missie opnieuw moeten doen zijn wel erg irritant. het verhaal, graphics en sfeer zijn de dingen die de rest van de game dragen. Verder vind ik het inventory beheer ook erg tedious, stuk voor stuk wapens etc oppakken, want die liggen los op de grond ipv in een bepaalde persoon, en vervolgens moet je als je vol zit weer alles een voor een verkopen of weghalen..
Alle..
Beste ***,
Bedankt voor je contact met PlayStation Support. Excuses voor het wachten.
We begrijpen dat je problemen ondervindt bij het spel Cyberpunk 2077. We vinden dit erg vervelend.
De ontwikkelaar van Cyberpunk 2077, CD Projekt, is ook op de hoogte van deze problemen en ze brengen binnenkort een patch uit die de meest voorkomende problemen op zal lossen.
Daarom willen we je vriendelijk verzoeken even geduld te hebben totdat deze update uitgebracht wordt.
Je kunt de support pagina van CD Projekt in de gaten houden: https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/pc
Beste ***,
We begrijpen dat je problemen ondervindt bij het spel Cyberpunk 2077. We vinden dit erg vervelend.
De ontwikkelaar van Cyberpunk 2077, CD Projekt, is ook op de hoogte van deze problemen en ze brengen binnenkort een patch uit die de meest voorkomende problemen op zal lossen.
Daarom willen we je vriendelijk verzoeken even geduld te hebben totdat deze update uitgebracht wordt.
Je kunt de support pagina van CD Projekt in de gaten houden: https://support.cdprojektred.com/en/cyberpunk/pc
Ik ben nog niet hoopvol. Volgens hun was de AI 'een bug' maar dit lijkt veel ver gaander te zijn dan simpelweg een bug. Het is namelijk niet alleen de AI van combatants maar ook die van NPC's. Het is gewoon tenenkrommend. En dat zijn wel dingen die de indruk van een levende stad kunnen vergallen.Eikeltje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:03:
Een Roadmap waar ze aan gaan werken en wat ze willen fixen (de AI hebben ze gelukkig erkend) zou fijn zijn, een beetje transparantie kan geen kwaad.
Ik ben dus heel benieuwd wat ze precies nog gaan fixen en toevoegen. Want ik denk niet dat dit van No Man's Sky proporties zal zijn. Bovendien is de core van dat spel ook hetzelfde gebleven. Het zal nooit de RPG worden die in 2018 is toegezegd.
Dat geeft ook niet, maar ze hadden dat best mogen vermelden.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Je kunt zeggen dat je daar geen boodschap aan hebt en dat je op basis van artikel 7:22 lid 1 onder a BW de aankoop ontbindt wegens non-conformiteit. Het product wijkt af van de door de verkoper voorgestelde stand van zaken.Derbiss schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:30:
Alle..
Beste ***,
Mededelen dat je de overeenkomst vernietigt en je geld terug wilt. Als ze dan nog zeuren, ingebrekestellen en zeggen dat je er werkt van gaat maken met je rechtsbijstandverzekering.
Ligt er maar aan hoe graag je je geld terug wilt.
Ik heb deze route ook gevolgd bij Steam, die zes keer een refund weigerde omdat langer dan 2u gespeeld. De zevende keer dit verhaal en toen kreeg ik het geld terug
[ Voor 12% gewijzigd door DutchManticore op 16-12-2020 14:25 ]
De investeerders die nu een miljard aan CDPR bedrijfswaarde hebben zien verdampen nadat de aandelen met 30% kelderden? Die zitten om dit scenario ook niet te springen hahaRavonsDaro schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:08:
Maar ja, zeg dat maar tegen de investeerders..
CDPR kreeg zelfs van investeerders de vraag hoe ze in godsnaam voor elkaar hebben gekregen om dit zo te releasen, waarbij CDPR aangaf te hebben"gebluft" richting MS en Sony om door de certificering te komen
Je blijft maar hameren op dat ze gebluft hebben; toon dat eens aan.DutchManticore schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:28:
CDPR kreeg zelfs van investeerders de vraag hoe ze in godsnaam voor elkaar hebben gekregen om dit zo te releasen, waarbij CDPR aangaf te hebben"gebluft" richting MS en Sony om door de certificering te komen
Het lijk me meer jouw persoonlijke interpretatie, zo staat het in het officiële transcript.
Als antwoord op de vraag:
And secondly, and related to
that, at the certification stage – presumably, Microsoft and Sony always get games that still have bugs,
and decide they’re going to be ok – partly on the basis of discussions with you that there will be fixes.
Have I understood that correctly?
MS en Sony wisten van de bugs en issues. Vanuit CDPR denken ze dat MS en Sony er wel op vertrouwden dat de bugs en issues gefixt zouden worden.In terms of the certification process and the third parties – this is definitely on our side. I can only assume that they trusted that we’re going to fix things upon release, and that obviously did not come together exactly as we had planned.
Als er keiharde afspraken zijn gemaakt, lijkt me niet dat je zegt; "I can only assume that". Dan refereer je ook gewoon aan die afspraken.
Ze nemen de schuld al op zich, waarom zouden ze dit dan niet 'ownen'.
Ik lees niets over toezeggingen over de issues en bugs en wanneer ze opgelost zouden moeten zijn. En dan valt er ook weinig te bluffen.
[ Voor 57% gewijzigd door Nnoitra op 16-12-2020 14:53 ]
ThxDutchManticore schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:23:
[...]
Je kunt zeggen dat je daar geen boodschap aan hebt en dat je op basis van artikel 7:22 lid 1 onder a BW de aankoop ontbindt wegens non-conformiteit. Het product wijkt af van de door de verkoper voorgestelde stand van zaken.
Mededelen dat je de overeenkomst vernietigt en je geld terug wilt. Als ze dan nog zeuren, ingebrekestellen en zeggen dat je er werkt van gaat maken met je rechtsbijstandverzekering.
Ik heb deze route ook gevolgd bij Steam, die zes keer een refund weigerde omdat langer dan 2u gespeeld. De zevende keer dit verhaal en toen kreeg ik het geld terug
Staat in het officiele transcript:Nnoitra schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:36:
[...]
Je blijft maar hameren op dat ze gebluft hebben; toon dat eens aan.
In het officiële transcript staat dat namelijk niet.
Gebluft dat ze het zouden fixen voor release, certification gekregen, toch niet gefixt voor release.In this morning's web call with investors, CD Projekt RED Board Member and SVP of Development Michał Nowakowski addressed a question concerning how Cyberpunk 2077 managed to pass Microsoft's and Sony's certification process. Nowakowski noted that full responsibility resides on the part of the studio. He told investors, "in terms of the certification process and the third parties - this is definitely on our side. I can only assume that they trusted that we’re going to fix things upon release, and that obviously did not come together exactly as we had planned."
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 16-12-2020 14:47 ]
Geef ik je gelijk in, het kan ook zijn dat de huidige "On rails AI" een place holder is voor het debuggen omdat de uiteindelijke AI niet af is. Maar dat zijn aannamesSacreBleu schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:13:
[...]
Ik ben nog niet hoopvol. Volgens hun was de AI 'een bug' maar dit lijkt veel ver gaander te zijn dan simpelweg een bug. Het is namelijk niet alleen de AI van combatants maar ook die van NPC's. Het is gewoon tenenkrommend. En dat zijn wel dingen die de indruk van een levende stad kunnen vergallen.
Sowieso mag van mij Combat + de AI daarvan wel het nodige werk krijgen met de bijhorende perks en cybernetics. Al kan ik daar niet een volledige mening over geven omdat ik het spel nog niet uit heb gespeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Eikeltje op 16-12-2020 14:51 ]
Dit doet mij denken aan de tijden van Fable en Peter Molyneux met zijn grote beloftes. Fable werd uiteindelijk wel een prima game maar toen speelde je ook met het gevoel dat het zoveel meer had kunnen zijn.
Ik heb er wel vertrouwen in dat ze de bugs gaan verhelpen maar niet dat het de game wordt die zij voor ogen hadden. Althans niet die van mij want ik heb een romantisch beeld in mijn hoofd van een dystopische GTA V met een diepgaand verhaal en toffe sidequests. Ik durf er niet teveel over op te zoeken vanwege spoilers maar ik hoop zo dat dergelijke aspecten goed in elkaar zitten. Maar als die NPC's en vijanden nog steeds geen fatsoenlijke AI krijgen plus een fatsoenlijke interactieve wereld dan ga ik er weinig lol aan beleven. Ja ik wil gewoon kunnen chillen bij een foodstand en een hotdog bestellen, laat mij
Ik heb er wel vertrouwen in dat ze de bugs gaan verhelpen maar niet dat het de game wordt die zij voor ogen hadden. Althans niet die van mij want ik heb een romantisch beeld in mijn hoofd van een dystopische GTA V met een diepgaand verhaal en toffe sidequests. Ik durf er niet teveel over op te zoeken vanwege spoilers maar ik hoop zo dat dergelijke aspecten goed in elkaar zitten. Maar als die NPC's en vijanden nog steeds geen fatsoenlijke AI krijgen plus een fatsoenlijke interactieve wereld dan ga ik er weinig lol aan beleven. Ja ik wil gewoon kunnen chillen bij een foodstand en een hotdog bestellen, laat mij
[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 16-12-2020 14:57 ]
Hier ook weer een artikel over hoe slecht de game nu draait op PS5. Die next gen update moet gewoon een remaster worden om er iets van te maken.
https://gamer.nl/artikele...rvaringen-op-de-consoles/
Op de vele crashes na draait Cyberpunk verder gewoon goed op PS5. Ziet er na de vorige patch ook goed uit. Als ze de crashes patchen is de game op PS5 en XSX gewoon prima speelbaar.RandyAmsterdam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:32:
Hier ook weer een artikel over hoe slecht de game nu draait op PS5. Die next gen update moet gewoon een remaster worden om er iets van te maken.
Heel bijzonder dat je dat eruit haalt.RandyAmsterdam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:32:
Het idee dat de volwaardige PS5-upgrade in 2021 de boel alleen nog maar mooier zal maken, voelt voor mij als een cadeautje.
Op de PS5 loopt de game (op de crashes na) overigens best prima. Het is niet de mooiste game die ik ooit heb gezien, maar wat we nu tegenhoudt om door te spelen, is dat ik tijdens gesprekken meer let op de belachelijke dingen die op de achtergrond gebeuren (npc’s die voorbij komen zweven en dergelijke), dan op het gesprek dat ik aan het voeren ben met bijvoorbeeld een bodyguard. Dat is zonde, dus wacht ik waarschijnlijk even met doorspelen.
1x - speelt verderIk ben een geduldig persoon en ik weet gewoon dat deze game veel beter en mooier wordt als ik een paar maandjes wacht.
1x - wacht waarschijnlijk even
1x - wacht een paar maandjes
En het woord remaster of iets zoals "onspeelbaar" komt niet eens voor in de PS5 ervaringen.
De consensus is eerder dat je misschien beter ff kunt wachten op de patches (januari/februari) en/of de Next-Gen update later volgend jaar.
De game is voor mij iig op PS5 nu onspeelbaar. Dat ligt vooral aan het veel te hoge crashgehalte. Als dat is opgelost is de game idd prima speelbaar.
Tis maar net wat je wilt lezen denk ik?RandyAmsterdam schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:45:
[...]
Hopelijk komt de next gen versie ook snel. Staat toevallig een artikel op gamer.nl. Gasten zijn gestopt met Cyberpunk op de PS5, niet te doen. Ik ben ook gestopt met de PS5... Of dit ooit goed gaat komen.
Ik zie 2 man die "gestopt zijn met spelen" waarvan er eentje vanwege de bugs stopt en de andere liever wacht tot het wat gepolijster is. De andere 4 die gereviewd hebben zijn meer lovend over de kwaliteit van de wereld en de grafische pracht welke er (ondanks alle negatieve berichten) toch in zit.
Het algehele beeld daar is "mixed" zoals ik het zie waarbij iedereen de potentie van de game ziet maar het er over eens is dat het er momenteel niet uitkomt.
Ik heb iig het vertrouwen er volledig in dat CDPR er alles aan gaat doen om de game te laten lukken de komende periode. De communicatie van de afgelopen week draagt daar heel erg aan bij wat mij betreft. Ze zijn eerlijk geweest; transparant en duidelijk in hun plan. Neemt niet weg dat ze voor de release dingen anders hadden kunnen doen (vooral voor de consoles) maar beter ten halve gekeerd enzo :-)
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Weet niet wat jij leefst maar....Nnoitra schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:50:toon volledige bericht
[...]
Heel bijzonder dat je dat eruit haalt.
[...]
[...]
[...]
1x - speelt verder
1x - wacht waarschijnlijk even
1x - wacht een paar maandjes
En het woord remaster of iets zoals "onspeelbaar" komt niet eens voor in de PS5 ervaringen.
De consensus is eerder dat je misschien beter ff kunt wachten op de patches (januari/februari) en/of de Next-Gen update later volgend jaar.
Ik maak me eigenlijk meer zorgen over dingen die je er niet zomaar uit patcht, met name de wereld die niet als een echte stad aanvoelt. NPC's zijn niet intelligent en vertonen ontzettend dom gedrag. Geschrokken voetgangers blijven oneindig lang naast m'n iets te scheef geparkeerde auto bibberen en auto's rijden alleen hun vooraf bepaalde lijntje. Maar uiteindelijk ben ik gestopt met spelen omdat ik de game gewoon niet mooi vind nu.
Op de PS5 loopt de game (op de crashes na) overigens best prima. Het is niet de mooiste game die ik ooit heb gezien, maar wat we nu tegenhoudt om door te spelen, is dat ik tijdens gesprekken meer let op de belachelijke dingen die op de achtergrond gebeuren (npc’s die voorbij komen zweven en dergelijke), dan op het gesprek dat ik aan het voeren ben met bijvoorbeeld een bodyguard. Dat is zonde, dus wacht ik waarschijnlijk even met doorspelen.
En ik vind de graphics gewoon een drama... Blijf het zeggen, op mijn ps4 draaien mooiere games.
Ik heb de PC versie. Alles gaat super vlot. Hier en daar wat kleine bugs zoals een gsm die blijft zweven, random junk dat je niet kan oprapen. Maar niets dat missies blokkeerd.
Het enige dat ik heb is telkens ik het spel sluit krijg ik een crash-report. Misschien is dat een teken om toch niet af te sluiten ?
spoiler:
Onlangs ontdekt dat je op de vangrails extreem snel kan surfen : YouTube: Cyberpunk 2077 : Tired of using cars ? Use railroad 2090 Totaal nutteloos, maar toch leuk om te zien hoever je kan gaan 

Het enige dat ik heb is telkens ik het spel sluit krijg ik een crash-report. Misschien is dat een teken om toch niet af te sluiten ?
[ Voor 7% gewijzigd door Boermansjo op 16-12-2020 17:49 ]
Bedankt voor het bestellen van de wasmachine bij BCC. Wij begrijpen dat het zeepbakje nog niet aanwezig en de trommel soms uit de machine rolt.Derbiss schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:30:
Alle..
Beste ***,
Daarom willen we je vriendelijk verzoeken even geduld te hebben totdat de installateur (ergens volgend jaar) deze zaken zal updaten.
Ik kreeg deze mail via CDPR. Ik heb mijn versie al verkocht via MP, maar ben wel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Dear gamer,
This is confirmation that we have received your assistance request for refunding a console copy of Cyberpunk 2077. As this email was sent automatically, we kindly ask you not to reply. We’ll get back to you as soon as possible, no later than by the end of 2020, with information regarding next steps.
If you own a digital copy of the game on Xbox, visit this Xbox support article for details on how to refund. If you own a digital copy on PlayStation, please wait for us to get back to you. For help with other Cyberpunk 2077-related matters, please visit our Technical Support website.
CD PROJEKT RED Team
De certificatie van Sony en Microsoft is meer gericht om te voorkomen dat de game de console niet brickt ect.Timothy3000 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:46:
[...]
Staat in het officiele transcript:
[...]
Gebluft dat ze het zouden fixen voor release, certification gekregen, toch niet gefixt voor release.
Ookal zit de game vol bugs.
OK FULL STOP ON THE DISCOURSE PLEASE
— Rami Ismail / رامي (@tha_rami) 15 december 2020
Just to explain: Sony and Microsoft are -not- responsible for the state of Cyberpunk 2077 on PS4 and Xbox. "Cert" isn't something that ensures games are 'good' - it ensures games do not brick it or disable critical functionality.
Certification doesn't mean that your game is free of graphical bugs, free of performance issues, free of glitches, or even that it's functioning properly.
Cert means the game should not mess up your console, or your ability to use your console, or break rules & trademarks.
Certification is stuff like "don't render critical stuff off-screen", "display warnings if your internet connection is lost", "showcase the correct button labels", "ensure unplugging & plugging back in your controller doesn't crash the game" - stuff like that.
Zie ook de overige tweets.
Met patch 1.04 geen freezes meer op XSX.
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 16-12-2020 19:39 ]
Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Al meerdere malen een refund aangevraagd op Steam omdat ik gewoon echt alleen maar bezig ben geweest met settings tweaken en debuggen omdat mijn game constant crashd. Er zit nu iets van 5 uur op, maar ik heb echt maar weinig echt kunnen spelen.DutchManticore schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:23:
[...]
Je kunt zeggen dat je daar geen boodschap aan hebt en dat je op basis van artikel 7:22 lid 1 onder a BW de aankoop ontbindt wegens non-conformiteit. Het product wijkt af van de door de verkoper voorgestelde stand van zaken.
5 keer een refund aangevraagd, de laatste met het noemen van artikel 7:22 lid 1, maar ook die is geweigerd. Ik baal echt enorm, zeker na de e-mail van CD Projekt zelf dat ze helpen met refund voor last-gen consoles, dus niet voor (last-gen in mijn geval) PC's denk ik...
Blijf maar gewoon doorgaan met refunds aanvragen denk ik.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Zeker dat het niet aan je pc ligt? Slechte ram, zwakke voeding...?Soepstengel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:03:
[...]
Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Al meerdere malen een refund aangevraagd op Steam omdat ik gewoon echt alleen maar bezig ben geweest met settings tweaken en debuggen omdat mijn game constant crashd. Er zit nu iets van 5 uur op, maar ik heb echt maar weinig echt kunnen spelen.
5 keer een refund aangevraagd, de laatste met het noemen van artikel 7:22 lid 1, maar ook die is geweigerd. Ik baal echt enorm, zeker na de e-mail van CD Projekt zelf dat ze helpen met refund voor last-gen consoles, dus niet voor (last-gen in mijn geval) PC's denk ik...
Zeggen dat je ze een officiële termijn van 24u geeft, en dat bij weigering tot annulering je de betaling via de bank laat storneren.Soepstengel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:03:
[...]
Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Al meerdere malen een refund aangevraagd op Steam omdat ik gewoon echt alleen maar bezig ben geweest met settings tweaken en debuggen omdat mijn game constant crashd. Er zit nu iets van 5 uur op, maar ik heb echt maar weinig echt kunnen spelen.
(Ik heb als zetje bij mijn aanvraag contact gehad met de legal department, en een PayPal dispute geopend)
Nope, al mijn andere games werken prima (waar de resources ook zwaar worden belast).Kheos schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:36:
[...]
Zeker dat het niet aan je pc ligt? Slechte ram, zwakke voeding...?
Ik ga dat nog wel proberen dan. Ik heb wel via CreditCard betaald, maar misschien maakt dat het wat makkelijker (die willen ook nog wel helpen denk ik).DutchManticore schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:45:
[...]
Zeggen dat je ze een officiële termijn van 24u geeft, en dat bij weigering tot annulering je de betaling via de bank laat storneren.
(Ik heb als zetje bij mijn aanvraag contact gehad met de legal department, en een PayPal dispute geopend)
Pas op voor dreigementen over gelockte Steam accounts. Google ook even wat je wel en niet moet doenSoepstengel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:22:
[...]
Nope, al mijn andere games werken prima (waar de resources ook zwaar worden belast).
[...]
Ik ga dat nog wel proberen dan. Ik heb wel via CreditCard betaald, maar misschien maakt dat het wat makkelijker (die willen ook nog wel helpen denk ik).
Anoniem: 996723
Ik heb respect voor de manier waarop anderen hun geld terug krijgen, maar heb er zelf geen zin in om er zoveel moeite voor te doen.Soepstengel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:03:
[...]
Liep zelf onder andere tegen broken quests aan, waarbij bepaalde triggers/cutscenes gewoon niet werken, NPC's die ik zou moeten aanspreken niet aanspreekbaar zijn etc.
Na een restart werkt het altijd wel weer maar ik kan het spel gewoon niet vertrouwen: Als je een paar keer een half uur of langer bezig bent geweest om een quest te proberen te voltooien en uiteindelijk uit frustratie maar op internet gaat zoeken en het blijkt een bug te zijn is de lol er snel af. (En dat in de eerste paar uur)
Speelde op een bovengemiddelde pc (i9 9900, rtx3080), en vind het eigenlijk een beetje jammer dat de nadruk nu zo ligt op last gen consoles, terwijl veel PC spelers ook niets dan problemen hebben. (Last gen moet uiteraard ZSM gefix worden, of iedereen geld terug zonder gezeur, maar ook op de 'betere platforms" is het alles behalve rozengeur en maneschijn)
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dit nog goed gaat komen, er is gewoon te veel fundamenteel mis met CP2077, en ik vermoed dat ze maanden bezig zullen zijn om de ergste bugs eruit te halen en de PS4/Xbox one versie enigszins speelbaar te maken.
Ik betwijfel of er daarna nog tijd en geld word vrijgemaakt om hele systemen als A.I., politie/misdaad, interactie met de wereld etc. etc. etc. op de schop te gooien.
Misschien is het over een paar maanden beter, misschien ook niet, jammer dan, zal niet de eerste, of de laatste keer zijn vrees ik.
Het hele "refund verhaaltje"van CD Project Red is een grap: Kennelijk bedoelden ze helemaal niet dat ze mensen helpen met een refund en bieden ze helemaal geen garanties, ze gaan er van uit dat dit gewoon altijd kan, wat uiteraard in de meeste gevallen helemaal niet zo is, zowel Sony, Steam als Microsoft doen alleen maar moeilijk.
Of dit wederom een stukje misleiding is, of dat de mensen bij Cd Project Red volledig wereldvreemd zijn ga ik me niet aan wagen....
YouTube: Cyberpunk 2077 Refunds Are A Mess, Game Faces Scathing Critic Review...
Moet overigens wel zeggen dat de diverse video's met bugs een eindeloze bron van vermaak zijn.
Als comedy werkt het dus uitstekend, misschien kunnen ze er een soort Goat Simulator van maken.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 996723 op 17-12-2020 07:23 ]
Ik ga er toch ook maar mee stoppen... Dreigen heeft geen zin, daadwerkelijk geld terug laten storten denk ik nu toch wel anders over na inderdaad verhalen te hebben gelezen van geblokkeerde steam accounts (dat is niet echt een optie en kost me nog veel meer).
Jammer, ik laat hem wel lekker verstoffen tot het een beetje gaat werken denk ik. Misschien reageert CD Projekt zelf nog wel.
Jammer, ik laat hem wel lekker verstoffen tot het een beetje gaat werken denk ik. Misschien reageert CD Projekt zelf nog wel.
Mijn eerste terugbetalingsverzoek is ook geweigerd, ondanks dat ik meteen met artikel 7:22 ben gaan dreigen. Zoals @Soepstengel al aangeeft trekken we waarschijnlijk aan het kortste end. Een dispute openen bij Paypal en daardoor een ban krijgen wegens fraude is iets waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Ik heb nogmaals een terugbetalingsverzoek gedaan maar verwacht er eigenlijk weinig van.
Er zit dus niets anders op dan hopen dat CPR nog iets van het spel gaat maken. Ik twijfel er niet aan dat ze de bugs voor 99,9% eruit halen en de performance (die bij mij gewoon goed is) nog beter maken. Waar ik wel mijn ernstige twijfels over heb is dat ze bepaalde mechanics er nog in kunnen krijgen. NPC's voorzien van een compleet dag/nacht-ritme, het implementeren van lifepaths en de wereld gewoon een stuk dynamischer maken is iets dat je niet 1-2-3 erin zet, zeker niet op het einde.
De enige hoop is dan ook dat het er grotendeels WEL in zit, maar vanwege bugs of tijdsgebrek niet geactiveerd is. Hoe dan ook is dit weer eens een wijze les om beter gewoon een week of 2 te wachten met aanschaf van dit soort spellen. In de huidige tijd zegt een trackrecord van een developer ook niet veel meer. Want zelfs een grotendeels onafhankelijke ontwikkelaar zoals CD Project Red heeft uiteindelijk aandeelhouders die geld willen zien...
Ik heb nogmaals een terugbetalingsverzoek gedaan maar verwacht er eigenlijk weinig van.
Er zit dus niets anders op dan hopen dat CPR nog iets van het spel gaat maken. Ik twijfel er niet aan dat ze de bugs voor 99,9% eruit halen en de performance (die bij mij gewoon goed is) nog beter maken. Waar ik wel mijn ernstige twijfels over heb is dat ze bepaalde mechanics er nog in kunnen krijgen. NPC's voorzien van een compleet dag/nacht-ritme, het implementeren van lifepaths en de wereld gewoon een stuk dynamischer maken is iets dat je niet 1-2-3 erin zet, zeker niet op het einde.
De enige hoop is dan ook dat het er grotendeels WEL in zit, maar vanwege bugs of tijdsgebrek niet geactiveerd is. Hoe dan ook is dit weer eens een wijze les om beter gewoon een week of 2 te wachten met aanschaf van dit soort spellen. In de huidige tijd zegt een trackrecord van een developer ook niet veel meer. Want zelfs een grotendeels onafhankelijke ontwikkelaar zoals CD Project Red heeft uiteindelijk aandeelhouders die geld willen zien...
Ik hoef niet mijn geld terug. Ik vind het nog steeds een leuk spel. Het is meer het gevoel dat het niet het spel is wat in 2018 werd gepresenteerd. Ik kreeg toen een hele andere vibe. Er missen wel dingen die in de 2018 gameplay footage zaten. Maar daar werd ook goed bekend gemaakt dat dit niet persé in het volledige spel hoefde te zitten.
Daarom heb ik wel het idee dat bepaalde elementen eruit zijn gehaald omdat de moeite voor het implanteren te groot waren tegenover het gebruik. Ik denk dat ze toch veel hebben verwijderd en versimpeld om een groter publiek aan te spreken. Dat vind ik jammer, want ik vind het altijd leuk om te experimenteren.
Daarnaast vermoed ik ook dat er een groot deel van het begin is geschrapt en in de montage is gezet. Dat vind ik wel jammer. Want het kiezen van je lifepath heeft zo véél minder invloed. Ook de band die je met Jackie opbouwt is zo een stuk minder emotioneel. Er is in die montage toch veel gebeurd, als je de dialogen die je daarna krijgt moet geloven. Ik denk dat het een-en-ander in het verhaal ook een veel diepere impact had gemaakt als je die zes maanden zelf had kunnen spelen.
Qua bugs is het bij mij vooral grafisch. Ik heb wel een quest gehad die is gefaald, omdat de persoon die in het gebouw moest spawnen dat buiten het gebouw deed en in een frenzy stond te schieten. Die had ik dus neergehaald (wist niet dat dit mijn target was). Bij binnenkomst in 't gebouw was de quest meteen gefaald. Jammer.
Tweede bug die ik ben tegengekomen was dat een guy die ik moest afvoeren naar een auto al was gespwaned. Ook die had ik al neer. Maar wilde nog verder kijken/zoeken. Lichaam was ineens weg en kon de quest niet meer afmaken.
Derde bug was een gozer die ik uit een koelkast haalde en moest wegbrengen. Ineens kon ik hem niet meer pakken en de quest was ook ineens pardoes voorbij zonder melding.
Spel draait verder best wel goed. Er zijn een aantal gebieden in de stad waar de FPS goed inkakt. Maar in verreweg de meeste situaties houdt mijn PC zijn mannetje met 60+. Alles op ultra op 1440p. Raytracing heb ik uitgezet, omdat ik geen verschil kan zien. Dat zag ik wel met Digital Foundry, maar dat verschil was zó klein en de impact op FPS zó groot. Dat RTX het niet waard was. DLSS heb ik wel aanstaan op Quality. Zie geen verschil in scherpte of wat dan ook. Dus gewoon gratis extra FPS.
Daarom heb ik wel het idee dat bepaalde elementen eruit zijn gehaald omdat de moeite voor het implanteren te groot waren tegenover het gebruik. Ik denk dat ze toch veel hebben verwijderd en versimpeld om een groter publiek aan te spreken. Dat vind ik jammer, want ik vind het altijd leuk om te experimenteren.
Daarnaast vermoed ik ook dat er een groot deel van het begin is geschrapt en in de montage is gezet. Dat vind ik wel jammer. Want het kiezen van je lifepath heeft zo véél minder invloed. Ook de band die je met Jackie opbouwt is zo een stuk minder emotioneel. Er is in die montage toch veel gebeurd, als je de dialogen die je daarna krijgt moet geloven. Ik denk dat het een-en-ander in het verhaal ook een veel diepere impact had gemaakt als je die zes maanden zelf had kunnen spelen.
Qua bugs is het bij mij vooral grafisch. Ik heb wel een quest gehad die is gefaald, omdat de persoon die in het gebouw moest spawnen dat buiten het gebouw deed en in een frenzy stond te schieten. Die had ik dus neergehaald (wist niet dat dit mijn target was). Bij binnenkomst in 't gebouw was de quest meteen gefaald. Jammer.
Tweede bug die ik ben tegengekomen was dat een guy die ik moest afvoeren naar een auto al was gespwaned. Ook die had ik al neer. Maar wilde nog verder kijken/zoeken. Lichaam was ineens weg en kon de quest niet meer afmaken.
Derde bug was een gozer die ik uit een koelkast haalde en moest wegbrengen. Ineens kon ik hem niet meer pakken en de quest was ook ineens pardoes voorbij zonder melding.
Spel draait verder best wel goed. Er zijn een aantal gebieden in de stad waar de FPS goed inkakt. Maar in verreweg de meeste situaties houdt mijn PC zijn mannetje met 60+. Alles op ultra op 1440p. Raytracing heb ik uitgezet, omdat ik geen verschil kan zien. Dat zag ik wel met Digital Foundry, maar dat verschil was zó klein en de impact op FPS zó groot. Dat RTX het niet waard was. DLSS heb ik wel aanstaan op Quality. Zie geen verschil in scherpte of wat dan ook. Dus gewoon gratis extra FPS.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Wat is die bug dat je niet kan herladen toch bloed irritant. Al een paar keer gehad. Je kan dan gewoon niets. Constant nu zeg maar.
[ Voor 9% gewijzigd door rwbk op 17-12-2020 09:51 ]
Ik vind het echt jammer dat je keuzes om te sneaken of non lethal te gaan in deze game niets uitmaken. De game mist echt een goed honor systeem. Kan me geen RPG bedenken van de afgelopen jaar zonder. Vandaar ook de switch van genre waarschijnlijk. Hopelijk patchen ze dat we nog in.
[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 17-12-2020 10:02 ]
Prima speelbaar... Is dat de zo gehypte game waar 7 jaar aan is gewerkt? Waarvan de graphics veel minder zijn dan veel games op mijn PS4 die ik 7 jaar geleden heb gekocht.Timothy3000 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:49:
[...]
Op de vele crashes na draait Cyberpunk verder gewoon goed op PS5. Ziet er na de vorige patch ook goed uit. Als ze de crashes patchen is de game op PS5 en XSX gewoon prima speelbaar.
Tuurlijk zijn er zat mensen die genoegen nemen met prima speelbaar. Ik verwacht een veel beter product, helemaal qua graphics.
mijn playstation refund aanvragen zijn ook meerdere keren geweigerd, ik denk dat het refund verhaal van cdprojektred een paniek reactie is geweest. Dit hadden ze helemaal niet mogen toezeggen zonder overleg met sony en microsoft. Daar loopt het nu ook spaak.Anoniem: 996723 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:52:
[...]
Het hele "refund verhaaltje"van CD Project Red is een grap: Kennelijk bedoelden ze helemaal niet dat ze mensen helpen met een refund en bieden ze helemaal geen garanties, ze gaan er van uit dat dit gewoon altijd kan, wat uiteraard in de meeste gevallen helemaal niet zo is, zowel Sony, Steam als Microsoft doen alleen maar moeilijk.
Of dit wederom een stukje misleiding is, of dat de mensen bij Cd Project Red volledig wereldvreemd zijn ga ik me niet aan wagen....
Ik denk niet dat dit ook een poging tot misleiding is geweest, daar geloof ik niet in, die hebben inmiddels ook wel door dat het oorspronkelijke traject van die 49 procent console preorders niet door de beugel kan en dan lijkt het me enorm sterk dat ze direct weer zo'n fout maken door het toezeggen van refunds die ze helemaal niet waar kunnen maken. Dat lijkt me een typisch gevalletje van knulligheid en paniek.
Ik laat het er ook maar bij, het is wat het is en ik zie het maar als een leermoment van 70 euro dat als je alles koopt via digitale aankopen dat je dan ook maar moet accepteren dat je geen teruggave rechten hebt omdat je je hebt geconfirmeerd aan de leveringsvoorwaarden (die je helemaal niet kunt weigeren overigens als je een game wilt aanschaffen).
En dat is denk ik iets wat veel grotere schade aan gaat richten dan die release van cyberpunk. Gamers worden nu massaal geconfronteerd met hoe grote bedrijven omgaan met digitale aankopen. Ik zelf zal geen preorders of day one buys meer doen, dat heb ik er van geleerd. Dat gaat overigens wel een beetje tegen mijn principes in aangezien ik preorders ook deed als steunbetuiging naar de developers toe. Als niemand meer preorderd zullen de investeringen in games drastisch dalen door investeerders. Immers, niemand kan voorspellen hoeveel mensen die game op voorhand gaan kopen.
Dat soort dingen en consumenten vertrouwen zijn funest op de lange termijn voor bedrijven die eigenlijk het liefst helemaal digitaal willen gaan.
Dat zie je nu ook al bij de oculus quest 2 met de verplichte facebook koppeling. Je denkt vooraf toch wel 10 keer na om je hele aankoophistorie op de oculus quest 2 en de werking van je oculus quest 2 afhankelijk te gaan maken van facebook die met 1 druk op de knop je account op inactief kan zetten of blokkeren als je een keer een post doet die niet helemaal correct is.
Ik ben ervan overtuigd dat dit soort praktijken die we nu meegemaakt hebben veel meer effect hebben op aankoop gedrag dan alleen die ene cyberpunk game.
Ik heb overigens gisteren cyberpunk maar eens verder gespeeld (tot einde act 1). Nog even afgezien van graphics is de AI en gameplay in de huidige staat inderdaad schokkend. Zoals die missie waarbij dan de grote eindbaas in de lift naar je toe zou moeten komen, blijft die daar gewoon in stil staan en weet niet eens dat je daar staat. Je kunt gewoon naast hem staan in die lift, en hem doodmaken of even een paar granaten in die lift gooien om zo die missie complete trigger af te vuren. En dat is maar 1 voorbeeld, ik ben er tientallen tegen gekomen.
Laten we maar hopen dan dat ze dat soort dingen in die januari en februari patches gaan fixen, want ik zie de potentie in die game echt wel, dit had met gemak 1 van de toppers van de laatste jaren kunnen worden als die game veel verder doorontwikkeld was, maar dit is typisch een gevalletje van veel te vroeg op de markt gebracht.
Ze hebben toch ook geen toezeggingen gedaan?robinez schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:09:
[...]
mijn playstation refund aanvragen zijn ook meerdere keren geweigerd, ik denk dat het refund verhaal van cdprojektred een paniek reactie is geweest. Dit hadden ze helemaal niet mogen toezeggen zonder overleg met sony en microsoft. Daar loopt het nu ook spaak.
Je kunt een refund aanvragen en daarvoor moet je de systemen van PSN / Xbox gebruiken.you can opt to refund your copy. For copies purchased digitally, please use the refund system of PSN or Xbox respectively.
In die conference call hebben ze dat ook verder toegelicht:
I’ll start – the question is whether Microsoft and Sony are participating financially in refunds. One
has to understand: Microsoft and Sony have refund policies for every product that is released digitally
on their storefronts. Despite several articles I’ve seen that things are being set up just for us, it’s
actually not true – these policies are in place and have always been in place; they’re not offered
specifically for us. Anyone who has purchased any title on the PlayStation network or the Microsoft
storefront can ask for a refund, and if it’s made within certain boundaries, usually related to time,
usage and so on, can ask for that refund. Our procedure here with Microsoft and Sony is not different
than with any other title released on any of those storefronts
CDPR heeft gewoon weinig ervaring ook imo. Als je kijkt hoe ongelofelijk houterig en primitief witcher 1 en 2 zijn, ja ook voor hun tijd. In witcher 3 liep geralt zodanig houterig dat men een "alternate" animatie had ingebouwd die je kon inschakelen, maar nog steeds slecht was.D. Ninjai schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:53:
Dit doet mij denken aan de tijden van Fable en Peter Molyneux met zijn grote beloftes. Fable werd uiteindelijk wel een prima game maar toen speelde je ook met het gevoel dat het zoveel meer had kunnen zijn.
Zeer jammer maar best te verwachten dat ze geen AI / slimme animaties / lifecycles kunnen bouwen. De besturing van de wagens is echt erbarmelijk. Night City is een facade met weinig interactie. Weinig next gen aan, behalve dan de graphics die een pluim verdienen.
Hoe kan deze firma ervaring hebben met consoles? Niet toch, dit is letterlijk hun eerste release op een console ofzo?
Daarom dat ik soms niet begrijp waarom ze zooo opgehemeld worden.
Witcher 3 had een mooie wereld. Maar kwa gameplay was het niet zo speciaal uiteindelijk.
Ik vind het soms jammer dat men games als Valhalla (Ubisoft) gewoon zo 'vanzelfsprekend' vindt.
Kingdom Come Deliverance, bvb, spel doet echt interessante zaken. Niemand spreekt er nog over.
Begrijp me niet verkeerd, ik kijk uit naar mijn 3080 (gaat vlot, nog enkele maanden wachten
Voor mij is CDPR een firma met goede bedoelingen, grote dromen, en ook talent, maar ze bezitten niet perse een grote verfijndheid op het gebied van game systemen en implementatie.
Die conference call was voor de aandeelhouders. In de originele verontschuldigingen voor CP2077 wekt CD Project Red sterk de indruk dat je een refund kunt kijgen en zegt letterlijk dat als je refund niet lukt via het aankoopkanaal ,je ze kunt emailen voor hulp op een speciaal hiervoor aangemaakt e-mail adres. (Waar nog niemand iets van teruggehoord heeft, behalve een geautomatiseerde response.)Nnoitra schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ze hebben toch ook geen toezeggingen gedaan?
[...]
Je kunt een refund aanvragen en daarvoor moet je de systemen van PSN / Xbox gebruiken.
[...]
Dus wekken ze tegenover klanten de indruk dat je gaan helpen/meewerken met een refund , en tegen hun aandeelhouders zeggen ze dat ze niet gaan refunden. (Dat vinden aandeelhouders waarschijnlijk erg fijn, want massale refunds kosten geld, het lijkt er dus weer op dat ze maar gewoon zeggen wat ze denken dat mensen willen horen)
De hele uitspraak over die refund , hoe die mogelijkheid er altijd geweest is en dat er regels en grenzen zijn is natuurlijk belachelijk: CD Project Red weet donders goed dat die grenzen zo streng zijn dat je in de praktijk niks hebt aan de refund policies, vooral die van Sony is volslagen nutteloos: Zodra je het spel gedownload hebt vervalt je recht op een refund.
Steam is iets beter, maar als je langer dan 2 uur gespeel heb moet je op je kop gaat staan om nog iets voor elkaar te krijgen. Bij mij begon het echte gelazer pas na de proloog, hetzelfde geldt voor veel mensen met crashing-issues.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 996723 op 17-12-2020 12:01 ]
Die toezegging hebben ze natuurlijk wel gedaan. Ik citeer uit hun eigen bericht:Nnoitra schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ze hebben toch ook geen toezeggingen gedaan?
[...]
Je kunt een refund aanvragen en daarvoor moet je de systemen van PSN / Xbox gebruiken.
[...]
Hier staat dat je een refund krijgt als je dat aanvraagt via het refund systeem van psn.but if you are not pleased with the game on your console and don't want to wait for updates, you can opt to refund your copy. For copies purchased digitally, please use the refund system of PSN or Xbox respectively.
Dat is exact wat ik twee keer gedaan heb en twee keer is dat geweigerd door sony. Immers dit hebben ze helemaal niet besproken met sony, dit is een toezegging van cdprojektred die ze niet hadden kunnen doen zonder dat vooraf te regelen.
Er staat niet in dat bericht van hun dat we een refund kunnen aanvragen en dat we dan moeten hopen dat sony lief is en ons in sommige gevallen een refund gaat geven. Dat wordt juist heel duidelijk en stellig beweert in hun eigen bericht.
IGN heeft overigens contact opgenomen met cdprojektred om te vragen hoe dit kan dat sony dit weigert na
hun persbericht, en cdprojektred wil hier nu niets meer over zeggen.
Die indruk wekken ze helemaal niet; ze geven aan dat je de optie hebt om een refund aan te vragen en waar je dat moet doen. Je zit altijd aan de regels van je store vast; hetzij digitaal of fysiek.Anoniem: 996723 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:37:
[...]
Die conference call was voor de aandeelhouders. In de originele verontschuldigingen voor CP2077 wekt CD Project Red sterk de indruk dat je een refund kunt kijgen.
Ja, dat zeggen ze, maar zoals ik het lees niet in de context die jij gebruikt..en zegt letterlijk aan dat als je refund niet lukt via het aankoopkanaal ,je ze kunt emailen op een speciaal hiervoor aangemaakt e-mail adres. (Waar nog niemand iets van teruggehoord heeft, behalve een geautomatiseerde response.)
Imho proberen ze je te helpen als je een boxed versie hebt en de winkel je geen refund wil geven.For boxed versions, please first try to get a refund at the store where you bought the game. Should this not be possible, please contact us at helpmerefund@cdprojektred.com and we will do our best to help you.
Digital copies vallen daar niet onder.
CDPR gaat ook niet refunden, dat kunnen ze ook niet en dat hebben ze ook nergens gezegd. Dat maak jij er van.Dus wekken ze tegenover klanten de indruk dat je gaan helpen/meewerken , en tegen hun aandeelhouders zeggen ze dat ze niet gaan refunden.
CDPR bepaald die refund regels niet heh en als klant/gebruiker van een dienst ga je akkoord met de refund policy die geld. Steam geeft je nog iets van 2 uur speeltijd, hoe het met Xbox/PSN zit weet ik niet.De hele uitspraak over die refund hoe er regels en grenzen zijn is natuurlijk belachelijk: CD Project Red weet donders goed dat die grenzen zo streng zijn dat je in de praktijk niks hebt aan de refund policies.
Of ze te streng zijn; geen idee.
Er staat niet letterlijk dat je een refund krijgt, er staat dat je voor een refund kunt kiezen en waar je dan moet zijn / welk systeem je moet gebruiken. Inherent aan dat systeem zijn regels verbonden.robinez schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:38:
Hier staat dat je een refund krijgt als je dat aanvraagt via het refund systeem van psn.
ony dit weigert na
hun persbericht, en cdprojektred wil hier nu niets meer over zeggen.
Bij Xbox is er schijnbaar meer mogelijk dan bij PSN.
Voor mensen die geen refund vanuit PSN zijn ze schijnbaar bezig om naar een oplossing te zoeken; nog ff geduld hebben.
https://nl.ign.com/cd-pro...or-cyberpunk-2077-refunds
[ Voor 17% gewijzigd door Nnoitra op 17-12-2020 12:14 ]
"The hero CDPR needs, but doesn't deserve"Nnoitra schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:01:toon volledige bericht
[...]
Die indruk wekken ze helemaal niet; ze geven aan dat je de optie hebt om een refund aan te vragen en waar je dat moet doen. Je zit altijd aan de regels van je store vast; hetzij digitaal of fysiek.
[...]
Ja, dat zeggen ze, maar zoals ik het lees niet in de context die jij gebruikt..
[...]
Imho proberen ze je te helpen als je een boxed versie hebt en de winkel je geen refund wil geven.
Digital copies vallen daar niet onder.
[...]
CDPR gaat ook niet refunden, dat kunnen ze ook niet en dat hebben ze ook nergens gezegd. Dat maak jij er van.
[...]
CDPR bepaald die refund regels niet heh en als klant/gebruiker van een dienst ga je akkoord met de refund policy die geld. Steam geeft je nog iets van 2 uur speeltijd, hoe het met Xbox/PSN zit weet ik niet.
Of ze te streng zijn; geen idee.
Jij heb die aandeelhouders conference call zeker live bijgewoond?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 996723 op 17-12-2020 12:10 ]
Tsja,Nnoitra schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:01:
Er staat niet letterlijk dat je een refund krijgt, er staat dat je voor een refund kunt kiezen en waar je dan moet zijn / welk systeem je moet gebruiken. Inherent aan dat systeem zijn regels verbonden.
als je niet begrijpend kan lezen dan houdt het op. De eerste regel geeft aan welke conditie volgens cdprojektred voor de opt geldt: of te wel als je niet tevreden bent met het product en niet wil wachten op bugfixes.
Dat zijn andere regels die dan volgens hun persbericht gelden voor de normale refunds bij sony (die zijn dat als je een game gedownload hebt dan krijg je niets).
Met zo'n persbericht probeer je de indruk te wekken dat je dat dus geregeld hebt met sony. Je geeft aan dat je andere refund regels geeft (niet tevreden en niet wil wachten), en in 1 adem erachteraan noem je dan het refund systeem van sony dat je het daar kan aanvragen.
Achteraf blijkt dat anders te liggen en die uitzondering staat echt niet in dat persbericht, immers iedere playstation bezitter zal per definitie geen refund krijgen omdat ze de game gedownload hebben en dat mag niet volgens de refund regels van sony, dus is dat persbericht achteraf nietszeggend als ze niets vooraf geregeld hadden.
Ik snap best dat het vervelend voor je is dat mensen niet jouw interpretatie gebruiken, maar dit soort dicussies heeft natuurlijk geen enkele zin online.
Die bal is natuurlijk heel makkelijk terug te kaatsen:
Ik snap dat het vervelend voor je is dat mensen niet jouw interpretatie gebruiken, maar dit soort dicussies heeft natuurlijk geen enkele zin online.
De interpretatie van Robinez is de enige juiste in dit geval.
Ze zeggen letterlijk dat je, als je een refund wil, een refund mag aanvragen bij Sony en Microsoft's refundsysteem. Ze hadden dat niet moeten benoemen want ze hebben er blijkbaar niks aan gedaan om ervoor te zorgen dat Sony en Microsoft die refunds gaan doorzetten. Wederom een belofte die ze niet kunnen waarmaken.
Lekker bedrijf, dat CDPR.
Ze zeggen letterlijk dat je, als je een refund wil, een refund mag aanvragen bij Sony en Microsoft's refundsysteem. Ze hadden dat niet moeten benoemen want ze hebben er blijkbaar niks aan gedaan om ervoor te zorgen dat Sony en Microsoft die refunds gaan doorzetten. Wederom een belofte die ze niet kunnen waarmaken.
Lekker bedrijf, dat CDPR.
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 17-12-2020 12:41 ]
Nee wacht even, je bent nu onnodig bang. Een dispuut openen bij PayPal is niet hetzelfde als geld terug boeken.MazeWing schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:00:toon volledige bericht
Mijn eerste terugbetalingsverzoek is ook geweigerd, ondanks dat ik meteen met artikel 7:22 ben gaan dreigen. Zoals @Soepstengel al aangeeft trekken we waarschijnlijk aan het kortste end. Een dispute openen bij Paypal en daardoor een ban krijgen wegens fraude is iets waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Op het moment dat ik een dispuut opende, stond erbij dat Steam 2 weken de tijd had inhoudelijk te reageren. Als jij niets doet, wordt na 2 weken automatisch je klacht gesloten en gebeurt er niets.
Pas en ALLEEN ALS jij binnen die twee weken klikt op "voorleggen aan PayPal" EN PayPal in jouw voordeel beslist lockt Steam je account (je kunt al je games nog steeds spelen, maar je kunt geen nieuwe spellen meer kopen). Er is dus nul risico.
Het is veilig om een dispute te openen, en de enige manier om contact te krijgen met iemand die verder kijkt dan "je hebt twee uur gespeeld dus jammer dan". Support bij Steam is echt gewoon heel kut. Daar zitten geen bijster opgeleide (dure) mensen, en ze hebben al zeker geen verstand van Nederlands (voor hen buitenlands) consumenten recht. Zeker wanneer dat afwijkt van Amerikaans recht.
Ik zeg niet wat jij moet doen, denken of vinden maar ik vind het persoonlijk erg belangrijk om bedrijven push-back te geven als ze rommel leveren. Dat is het enige kwaliteitsmechanisme in het kapitalisme. CDPR verdient mijn geld niet, omdat ze niet leveren wat er beloofd of gemarket was. Dus ik haal mijn geld terug. De bugs zijn werkelijk mijn laatste zorg, ik vind het veel storender dat het spel aan elkaar hangt van oppervlakkige features en mechanics, en dat ze gewoon veel meer beloofd hebben dan dat ze waarmaken.
Met een dispute krijg je iemand van finance of legal te spreken. Ze reageren ALTIJD op PayPal disputes aangezien dat een interne KPI is
:strip_exif()/f/image/imXsF4pZZSD8JAvaV88BVjkn.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je toch bang blijft, kun je ook mailen met steamgameseu@steampowered.com
Dat is de mailbox waarin de tickets van PayPal terecht komen bij Steam. Ik vermoed echter dat ze je een autoreply sturen in een poging om je weer naar support te sturen
[ Voor 28% gewijzigd door DutchManticore op 17-12-2020 18:29 ]
Dankjewel voor je uitleg! Ik ga het straks proberen en kijken hoe ver we komen...DutchManticore schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:45:toon volledige bericht
[...]
Nee wacht even, je bent nu onnodig bang. Een dispuut openen bij PayPal is niet hetzelfde als geld terug boeken.
Op het moment dat ik een dispuut opende, stond erbij dat Steam 2 weken de tijd had inhoudelijk te reageren. Als jij niets doet, wordt na 2 weken automatisch je klacht gesloten en gebeurt er niets.
Pas en ALLEEN ALS jij binnen die twee weken klikt op "voorleggen aan PayPal" EN PayPal in jouw voordeel beslist lockt Steam je account (je kunt al je games nog steeds spelen, maar je kunt geen nieuwe spellen meer kopen). Er is dus nul risico.
Het is veilig om een dispute te openen, en de enige manier om contact te krijgen met iemand die verder kijkt dan "je hebt twee uur gespeeld dus jammer dan". Support bij Steam is echt gewoon heel kut. Daar zitten geen bijster opgeleide (dure) mensen, en ze hebben al zeker geen verstand van Nederlands (voor hen buitenlands) consumenten recht. Zeker wanneer dat afwijkt van Amerikaans recht.
Ik zeg niet wat jij moet doen, denken of vinden maar ik vind het persoonlijk erg belangrijk om bedrijven push-back te geven als ze rommel leveren. Dat is het enige kwaliteitsmechanisme in het kapitalisme. CDPR verdient mijn geld niet, omdat ze niet leveren wat er beloofd of gemarket was. Dus ik haal mijn geld terug. De bugs zijn werkelijk mijn laatste zorg, ik vind het veel storender dat het spel aan elkaar hangt van oppervlakkige features en mechanics, en dat ze gewoon veel meer beloofd hebben dan dat ze waarmaken.
Met een dispute krijg je iemand van finance of legal te spreken. Ze reageren ALTIJD op PayPal disputes aangezien dat een interne KPI is
[Afbeelding]
Als je toch bang blijft, kun je ook mailen met steamgameseu@steampowered.com
Dat is de mailbox waarin de tickets van PayPal terecht komen bij Steam. Ik vermoed echter dat ze je een autoreply sturen in een poging om je weer naar support te sturen
Ik heb een dispute geopend bij paypal en nogmaals een refund aangevraagd bij steam, verwijzend naar het dispute incl. het benoemen van het paypal-ticket en het legal team van Steam.
Benieuwd hoe het gaat aflopen...
Benieuwd hoe het gaat aflopen...
Al even gepost in het “normale” topic, maar misschien past deze beter hier:
Vandaag de PS5 in ontvangst mogen nemen en verder gegaan met Cyberpunk 2077 waar ik op de PS4 PRO was gebleven. Dat is echt een verschil van dag en nacht. Iets wat ik totaal niet had verwacht. Waar hij op de PS4 PRO op zich prima weg speelde, afgezien van de (game-breaking) bugs, voelde de game nooit helemaal lekker aan.
Op de PS5 daarentegen voelt hij echt als een andere game aan. Hij oogt veel en veel mooier. De framerate is echt heerlijk. Alles loopt gewoon veel vloeiender. Geen idee of het door de controller of de hogere framerate komt, maar zelfs de gun play speelt vele malen lekkerder weg. Waar ik op de PS4 PRO voor m’n gevoel vaak mis schoot raak ik nu alles met gemak. De ene headshot na de andere.
Tot slot heb ik nu zo’n 2 uur gespeeld en ben nog geen 1 bug of glitch tegengekomen. Ik vraag me oprecht af waarom men de game überhaupt op de old-gen consoles heeft uitgebracht en dan heb ik de PS5 upgrade nog niet eens gezien. Echt bizar wat een verschil dit is.
Voor de mensen die op PS4 (PRO) spelen; doe jezelf een groot plezier en wacht tot je een PS5 hebt. De PS4 (PRO) doet echt onrecht aan deze game.
Vandaag de PS5 in ontvangst mogen nemen en verder gegaan met Cyberpunk 2077 waar ik op de PS4 PRO was gebleven. Dat is echt een verschil van dag en nacht. Iets wat ik totaal niet had verwacht. Waar hij op de PS4 PRO op zich prima weg speelde, afgezien van de (game-breaking) bugs, voelde de game nooit helemaal lekker aan.
Op de PS5 daarentegen voelt hij echt als een andere game aan. Hij oogt veel en veel mooier. De framerate is echt heerlijk. Alles loopt gewoon veel vloeiender. Geen idee of het door de controller of de hogere framerate komt, maar zelfs de gun play speelt vele malen lekkerder weg. Waar ik op de PS4 PRO voor m’n gevoel vaak mis schoot raak ik nu alles met gemak. De ene headshot na de andere.
Tot slot heb ik nu zo’n 2 uur gespeeld en ben nog geen 1 bug of glitch tegengekomen. Ik vraag me oprecht af waarom men de game überhaupt op de old-gen consoles heeft uitgebracht en dan heb ik de PS5 upgrade nog niet eens gezien. Echt bizar wat een verschil dit is.
Voor de mensen die op PS4 (PRO) spelen; doe jezelf een groot plezier en wacht tot je een PS5 hebt. De PS4 (PRO) doet echt onrecht aan deze game.
Sony verwijdert de game uit de PlayStation Store en biedt iedereen een refund: https://www.ign.com/artic...ers-who-already-bought-it
SIE strives to ensure a high level of customer satisfaction, and we will begin to offer a full refund for all gamers who have purchased Cyberpunk 2077 via PlayStation Store and want a refund. Please visit the following link to initiate the refund: https://t.co/DEZlC0LmUG.
Ze gaan de hele game uit de PS Store halen
Anoniem: 562971
Krijg je nu dit geld terug op je store account of op je lopende privé rekening, ditzelfde was namelijk ook zo bij The last of Us 2, men kreeg namelijk het geld terug als PlayStation tegoed.RubenSaurus schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 02:19:
SIE strives to ensure a high level of customer satisfaction, and we will begin to offer a full refund for all gamers who have purchased Cyberpunk 2077 via PlayStation Store and want a refund. Please visit the following link to initiate the refund: https://t.co/DEZlC0LmUG.
Zo dat is wel een behoorlijke domper voor CPR. Ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer een spel uit de PS store is gehaald vanwege z'n staat, laat staan een maximaal gehypte AAA-game...RubenSaurus schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 02:19:
Mijn 3e steamrefund aanvraag (met daarin de verwijzing naar het paypal-ticket) is zoals verwacht ook weer geweigerd. Benieuwd wanneer ze gaan reageren op het verzoek van paypal zelf.
Met Anthem.Brogala schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 05:58:
Damn, is het eerder voorgenomen dat Sony een AAA game uit de store haalt?
Dus mensen die hem hebben uitgespeeld kunnen ook refunden?
Ja, iedereen met een digital copy op PS4/PS5 komt in aanmerking voor een terugbetaling, ongeacht hoe lang je het spel gespeeld hebt.Nieuwevolger schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:26:
[...]
Met Anthem.
Dus mensen die hem hebben uitgespeeld kunnen ook regunden?
Dat was bij Anthem. Dat de vergelijking daarmee nu ontstaat zegt genoeg over de kwaliteit van deze game, op PS4 (Pro) althans. Wat een aanfluiting.MazeWing schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:16:
[...]
Zo dat is wel een behoorlijke domper voor CPR. Ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer een spel uit de PS store is gehaald vanwege z'n staat, laat staan een maximaal gehypte AAA-game...
En dan was dit spel de reden waarom ik een PS5 wil.
Nou, dan blijf ik maar voorlopig bij mijn pro
Goh dit gaat wel erg ver, ik snap het voor de PS4 maar voor de PS5 is dit niet nodig. De reviews en gebruikers in dit topic geven aan dat de PS5 versie prima speelt. Ben benieuwd wanneer die dan alsnog in de PlayStation store komt, na die 3 toegezegde patches? Maar goed, dit is meer een onderwerp voor het andere topic.maartend schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:06:
En dan was dit spel de reden waarom ik een PS5 wil.
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Ach. Volgend jaar de echte PS5 versie, maar daarvan wacht ik wel even de reviews af.crepsly schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:10:
[...]
Goh dit gaat wel erg ver, ik snap het voor de PS4 maar voor de PS5 is dit niet nodig. De reviews en gebruikers in dit topic geven aan dat de PS5 versie prima speelt. Ben benieuwd wanneer die dan alsnog in de PlayStation store komt, na die 3 toegezegde patches? Maar goed, dit is meer een onderwerp voor het andere topic.
Betekend dit dat je persé een refund krijgt, of kan je hem ook behouden?MelvinW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 02:18:
Sony verwijdert de game uit de PlayStation Store en biedt iedereen een refund: https://www.ign.com/artic...ers-who-already-bought-it
Lijkt mij dat dit een keuze is, zou wel raar zijn anders. De mensen die hem op disc hebben (zoals ik) kunnen toch ook gewoon blijven spelen (al wacht ik tot ik de PS5 in huis heb volgend jaar).Hoolz14 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:29:
[...]
Betekend dit dat je persé een refund krijgt, of kan je hem ook behouden?
Je kan hem behoudenHoolz14 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:29:
[...]
Betekend dit dat je persé een refund krijgt, of kan je hem ook behouden?
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeShocking interview with CDPR manager
Ik moest grinniken... Zelf nul problemen op Series X, maar ik snap alle ophef wel.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Zeer waarschijnlijk als PlayStation tegoed. Het opwaarderen van de portemonnee is ook onomkeerbaar en aangezien je eerst de portemonnee vult en daarna apart het spel afrekent zal het waarschijnlijk terugkomen in je portemonnee.Anoniem: 562971 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:10:
[...]
Krijg je nu dit geld terug op je store account of op je lopende privé rekening, ditzelfde was namelijk ook zo bij The last of Us 2, men kreeg namelijk het geld terug als PlayStation tegoed.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Dit is toch wel bizar. Ik had regelmatig framedrops tot 35 fps, haalde wel veelal 55-60 fps. Nu heb ik in een log bestandje de memorywaardes verhoogd ( https://pastebin.pl/view/raw/d855412c ) van de 3gb videogeheugen en ram naar 8gb en 16gb en kom ik niet meer onder de 70 fps met alles op ultra en dlss op quality, en rtx alleen reflections. Dat zoiets eenvoudigs als de memorywaardes variabel per systeem inladen over het hoofd kan zijn gezien is wel schokkend.
Speel op i7 6700k en rtx 3700.
Speel op i7 6700k en rtx 3700.
[ Voor 4% gewijzigd door Croqy op 18-12-2020 09:06 ]
Doet ie niet. Op PS5 is hij door crashes voor mij onspeelbaar. Zodra je in act twee bent crasht hij om de zoveel minuten. Schijnt als je de fora moet geloven bij vrijwel iedereen zo te zijn. Alleen de een vindt dat vervelender dan de ander. Het haalt mij uit de game dus heb hem maar even aan de kant gelegd voor nu.crepsly schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:10:
[...]
Goh dit gaat wel erg ver, ik snap het voor de PS4 maar voor de PS5 is dit niet nodig. De reviews en gebruikers in dit topic geven aan dat de PS5 versie prima speelt. Ben benieuwd wanneer die dan alsnog in de PlayStation store komt, na die 3 toegezegde patches? Maar goed, dit is meer een onderwerp voor het andere topic.
Goeie zaak dat Sony nu wel refunds uitdeelt.
[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 18-12-2020 09:38 ]
Ik denk eerder dat het komt omdat CDPR zei van vraag maar een refund aan bij de verkopende partijen. Er kwamen zoveel aanvragen binnen en om te voorkomen dat er nog meer nieuwe aanvragen binnenkomen hebben ze waarschijnlijk maar besloten om het spel te delisten.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Nou ja volgens mij crashen alle games op de Ps5 in meer of mindere mate.Timothy3000 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:30:
[...]
Doet ie niet. Op PS5 is hij door crashes voor mij onspeelbaar. Zodra je in act twee bent crasht hij om de zoveel minuten. Schijnt als je de fora moet geloven bij vrijwel iedereen zo te zijn. Alleen de een vindt dat vervelender dan de ander. Ik heb hem maar even aan de kant gelegd voor nu.
Wat ik tot nu toe geleden heb van de meeste ps5 spelers speelt het prima op de Ps5.
Wellicht is je ps5 een van de notoire crashers?
[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 18-12-2020 09:39 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Miles Morales heeft 1 crash gehad bij mij. De andere games geen. Cyberpunk is vooralsnog de enige game die continu crasht. Als je op de PS5 reddit ed afgaat is dit bij een hoop mensen zo.
Heeft niets met de console zelf te maken.
Heeft niets met de console zelf te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 18-12-2020 09:41 ]
Lijkt me ook maar dan nog; nog niet gezien.The_Worst schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:37:
Ik denk eerder dat het komt omdat CDPR zei van vraag maar een refund aan bij de verkopende partijen. Er kwamen zoveel aanvragen binnen en om te voorkomen dat er nog meer nieuwe aanvragen binnenkomen hebben ze waarschijnlijk maar besloten om het spel te delisten.
Ik apprecieer het wel.
En hoe gaan ze dat doen met die andere honderdduizenden, wellicht miljoen+, mensen die een fysieke copy hebben zoals ik? Wel begrijpelijk dat Sony het doet, de game is niet te haggen op de base PS4 en Xbox.
Vreemd, ik speel m ook op de PS5, ik heb er nu wel "pas" een uur of 15 inzitten denk ik, maar ik heb nog geen enkele crash gehad. Of komen deze pas later in het spel?
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Je had hem bij Media Markt gekocht toch? Gewoon even clubaccount aanmaken als je die nog niet hebt, de game terugsturen (dus niet naar fysieke winkel gaan als het kan maar hem online retouren). Doen ze over het algemeen niet zo moeilijk over en dan krijg je je geld terug. Desnoods print je die CDPR Tweet en stuur je die erbij in de doos.Westland1940 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:45:
En hoe gaan ze dat doen met die andere honderdduizenden, wellicht miljoen+, mensen die een fysieke copy hebben zoals ik? Wel begrijpelijk dat Sony het doet, de game is niet te haggen op de base PS4 en Xbox.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 18-12-2020 10:03 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Topic gesloten. Hier mogen we verder: [Multi] Cyberpunk 2077
Topic gesloten. Hier mogen we verder: [Multi] Cyberpunk 2077