Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:16:
[...]

Maar grotendeels met je eens.
Ik moet alleen wel zeggen dat de sidequests wel een heel stuk beter zijn uitgewerkt dan in games als GTA. Daar heb je veel te veel herhalende quests. Hier zijn de quests vrijwel allemaal met een aparte omgeving (gebouw waar je binnen kan bijv), dialogen enz.

Als je inderdaad volop de main questline door ragt is het wellicht vrij kort maar als je overal rondkijkt en oppakt wat er hier en daar rond komt vind ik het super uitgebreid. En dat is toch ook een beetje het doel van een RPG.

Ik weet niet hoever ik ben (een flink stuk in Act 2 in elk geval) maar ik heb niet het gevoel dat het kort is allemaal. De sidequests hebben ook niet dat typische 'sidequest' gevoel.

Ook hebben ze al aangekondigd dat er gratis DLC voor komt _/-\o_ Ook weer in sterk contrast met GTA die je alleen maar meer geld probeert uit te melken met hun GTA Online en niet eens meer de moeite doet single player DLC te maken :'( (bijv. the ballad of gay tony was super vroeger)

Edit: Wel vreemd dat mensen dat vonden van The Witcher trouwens. Dat had ik dan weer niet verwacht. Als mensen afhaken is het denk ik eerder dat er een stuk in het verhaal zit dat mensen niet leuk genoeg vinden, in plaats van dat het te lang is. Maar voor mij kan het niet lang genoeg zijn :9 The Witcher heb ik zelf nooit gespeeld omdat het hele fantasy genre me niet aanspreekt.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 17-12-2020 17:34 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik had net een bug dat ik super sloom loop, is daar iets mee te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:20
Nieuwevolger schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:27:
Ik had net een bug dat ik super slook loop, is daar iets mee te doen
Sloom lopen bedoel je?
Over het algemeen is dat te fixen door wat zooi uit je inventory te verkopen, droppen of slopen zodat je niet meer over je max heen gaat ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Haha, ja dat is geen bug. Wanneer je rugzak te vol zit, dan moet je spulletjes lozen. Die melding krijg je boven in beeld te zien, wanneer je teveel bij je draagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het was wel een bug, mn inventory zat niet te vol. Mijzelf dood laten gaan was de oplossing.

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:12
Leuke build met kleine hacking demo van CohhCarnage.
YouTube: CohhCarnage Talks About His Cyberpunk 2077 Corpo Tech/Hacker Build A...

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Joosie200 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:48:
[...]

Er is maar 1 game waardoor ik met mijn controllers ging gooien en dat het: ultimate team in Fifa, meer specifiek rivals/weekend league :X

In Cyberpunk kwam ik gisteren tegen dat ik op de motor kennelijk een stukje vangrail met me zeulde. Het was gewoon vast gesmolten op de motor oid. Afstappen kon ik wel, maar opstappen werd onmogelijk. Toen maar even de hoek om.. vierpunttoets rechts en opnieuw oproepen. Toen verscheen ie zonder aangelast stuk vangrail. Top en weer doorrr.
Ik vind de bugs wel grappig, houd het tenminste spannend haha! :+

Verder hartstikke mooie game, alleen van
spoiler:
de robot drones verwacht ik dat deze ontploffen, inplaats daarvan vallen ze neer helemaal intact, net of deze elk moment je weer willen aanvallen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Nieuwevolger schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:04:
Het was wel een bug, mn inventory zat niet te vol. Mijzelf dood laten gaan was de oplossing.
Dan ben je je laatst gepakte wapens toch ook kwijt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
matthijst schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:17:
[...]

Dan ben je je laatst gepakte wapens toch ook kwijt.
Nou, de laatste checkpoint was nadat het trage lopen al plaats vond.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe Charge je die Tech wapens? Ik heb er diverse geprobeerd maar als ik LMB ingedrukt houd schiet hij gewoon 1x en that's it..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
S C R E E N S H O T :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMPzWfCPNA8m0B68_Zs_fho8bwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7rg4YLmzNgGNii7CqG3iSV90.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5KkrFmLVyYmBUIpS8qa4wVos-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1KLX8zbeeEKlBY2eWELhGG1c.png?f=fotoalbum_large

• GekkePrutser
  • Niet online
DutchWing schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:56:
[...]

Ik vind de bugs wel grappig, houd het tenminste spannend haha! :+

Verder hartstikke mooie game, alleen van
spoiler:
de robot drones verwacht ik dat deze ontploffen, inplaats daarvan vallen ze neer helemaal intact, net of deze elk moment je weer willen aanvallen.
spoiler:
Dat is ook een bug, bij mij ontploffen ze wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het is echt erg, ik heb gemiddeld makkelijk 80 uur alleen voor W3, langste zit op 145 uur ofzo.
Ik snap het niet, ik vind het juist jammer dat het 'klaar' kan zijn, ik probeer het einde juist uit te stellen, hetzelfde met een goed boek. Zou willen dat er geen einde aankwam. Toen B&W kwam was ik happy :)

Hoeveel uur ik nu precies in CP2077 heb zitten weet ik niet want hij lijkt bugged te zijn, GOG geeft aan 17h 36m. Dat heb ik alleen al afgelopen weekend gedaan ben al sinds dag 1 bezig.

Als ik alleen al kijk naar Dragon Age Origins zit ik op 700 uur ofzo (meerdere playthroughs uiteraard).

~50 uur is imo te kort, ik zie vrienden op GOG die op 49-58 uur zitten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft ondertussen drie legendary +15% crit chance add-ons voor z'n kleding gevonden *O*

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Vandaag de PS5 in ontvangst mogen nemen en verder gegaan met Cyberpunk 2077 waar ik op de PS4 PRO was gebleven. Dat is echt een verschil van dag en nacht. Iets wat ik totaal niet had verwacht. Waar hij op de PS4 PRO op zich prima weg speelde, afgezien van de (game-breaking) bugs, voelde de game nooit helemaal lekker aan.

Op de PS5 daarentegen voelt hij echt als een andere game aan. Hij oogt veel en veel mooier. De framerate is echt heerlijk. Alles loopt gewoon veel vloeiender. Geen idee of het door de controller of de hogere framerate komt, maar zelfs de gun play speelt vele malen lekkerder weg. Waar ik op de PS4 PRO voor m’n gevoel vaak mis schoot raak ik nu alles met gemak. De ene headshot na de andere.

Tot slot heb ik nu zo’n 2 uur gespeeld en ben nog geen 1 bug of glitch tegengekomen. Ik vraag me oprecht af waarom men de game überhaupt op de old-gen consoles heeft uitgebracht en dan heb ik de PS5 upgrade nog niet eens gezien. Echt bizar wat een verschil dit is.

Voor de mensen die op PS4 (PRO) spelen; doe jezelf een groot plezier en wacht tot je een PS5 hebt. De PS4 (PRO) doet echt onrecht aan deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReaXioN
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 23:24
'The Complete Official Guide' van Piggyback is trouwens wel een een aanrader. Heb de normale editie en de digitale map @ Hi-Res werkt top op een 2e scherm of op je telefoon. De Lo-Res is voor iedereen beschikbaar, maar je kunt jezelf ook toegang verschaffen tot de Hi-Res zonder de guide te kopen (voor € 5,99).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deze game blijft een verhaal van twee helften.
Aan de ene kant zijn er veel bugs, zijn veel zaken zoals UI eigenlijk gewoon slecht, zaken zoals customisation mist eigenlijk gewoon en sommige vijanden zijn echt wel kogelsponsen omdat de game compleet willekeurig bepaald dat je hier nog niet mag zijn en je dit nauwelijks vertelt.

Maar dan zit je voor een missie in een auto en het regent. Je hoort gewoon de druppels op de auto vallen en dan ga je onder een viaduct door en dan stopt het, om weer te beginnen als je onder het viaduct uit bent gereden. En toen ging het wat harder regenen en dat hoor je ook meteen.

Dat somt deze game wel op. Zaken die ze hebben uitgewerkt zoals bijvoorbeeld de wapens, zijn echt goed. Buiten de kogelsponsen zouden deze wapenmechanieken niet verkeerd staan in menig shooter. De wereldkaart is behoorlijk uitgebreid en ook verticaal, maar zo veel aan deze game mist simpelweg of is zeer matig of inspiratieloos. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• prutser001

prutser001

DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:30:
Deze game blijft een verhaal van twee helften.
Aan de ene kant zijn er veel bugs, zijn veel zaken zoals UI eigenlijk gewoon slecht, zaken zoals customisation mist eigenlijk gewoon en sommige vijanden zijn echt wel kogelsponsen omdat de game compleet willekeurig bepaald dat je hier nog niet mag zijn en je dit nauwelijks vertelt.

Maar dan zit je voor een missie in een auto en het regent. Je hoort gewoon de druppels op de auto vallen en dan ga je onder een viaduct door en dan stopt het, om weer te beginnen als je onder het viaduct uit bent gereden. En toen ging het wat harder regenen en dat hoor je ook meteen.

Dat somt deze game wel op. Zaken die ze hebben uitgewerkt zoals bijvoorbeeld de wapens, zijn echt goed. Buiten de kogelsponsen zouden deze wapenmechanieken niet verkeerd staan in menig shooter. De wereldkaart is behoorlijk uitgebreid en ook verticaal, maar zo veel aan deze game mist simpelweg of is zeer matig of inspiratieloos. :/
Nou de wapens worden op een later moment ook unbalanced, ik heb nu een 'Big Bertha' verkleed als pistol, bijna alles is gewoon 1 shot. (~1400dmg/dps zo uit mijn hoofd) Wil ik meer gebruik ik mijn shotgun welke alles verpulverd. Ik had liever gezien dat de wereld schaalt ipv 'level restricted'.

Ik hoop dat CDPR voor 'physics' gaat patchen, dat geeft bij mij de raarste dingen. Als er b.v. een file staat en ik roep mijn auto op dan wil het nog weleens voorkomen dat deze spawned in een andere auto met hele explosieve resultaten :).

En daglicht, af en toe is het alsof je op de zon aan het rijden bent zo fel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Voorlopig mag ik het met deze wapens doen, niet slecht. Nu 370k sparen voor de legendary sniper.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/760813222529073172/789245951654887444/unknown.png
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/760813222529073172/789246029329465374/unknown.png

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 17-12-2020 22:49 ]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:12
Ik denk dat het met name interessant zal zijn om te zien hoe CDPR de long term ondersteuning voor deze game daarin gaat aanpakken.

De map en scenery zijn inderdaad gewoon erg goed.

Combat vind ik ook zeker vermakelijk, en moet zeggen zeker voor CDPR games tot dusver gewoon een prima vorm van combat. Balancing technisch laat het wel het één en ander te wensen over, toch al redelijk snel beginnen veel zaken wel erg makkelijk te worden. Meeste NPC's die ik op dit moment tegenkom 1- of 2-hit ik zo'n beetje.

Verdere customisation, als ook meer sandbox elementen, vind ik persoonlijk voor een single player story niet vaan heel groot belang. Voor multiplayer denk ik wel dat het een leuke toevoeging kan zijn.

Ik heb zelf in ieder geval nog een groot aantal missies / side missions / gigs / etc. te gaan met op dit moment bijna 18 uur speeltijd. Gaat allemaal nog wel even duur voordat ik al door deze content heen ben. Maar persoonlijk ben ik over het algemeen groot voorstander van titels met een echt long term support binnen het bestaande product in plaats van bijvoorbeeld een release van Cyberpunk 2077 2. En ik denk zelf ook zeker dat Cyberpunk 2077 in dat opzicht echt potentie heeft om met future content binnen dit product relevant te blijven en dit bestaande product nog verder uit te breiden, niet alleen op vlak van bug fixing, maar ook meer diepgang, zoals het toevoegen van meer background storyline en life path specifieke missies.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 06:48

^^0nMe

Got Babana's?

Angeloonie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:03:
Hoe Charge je die Tech wapens? Ik heb er diverse geprobeerd maar als ik LMB ingedrukt houd schiet hij gewoon 1x en that's it..
Sommige Tech-pistolen met charge lijken bugged of kunnen misschien alleen gecharged worden als je een hogere tech attribute hebt (ik heb 8 punten erin zitten en sommige charge revolvers doen helemaal niks, de tooltip hiervoor is ook uitgeschakeld).

Van de snipers en shotguns die tot nu toe wel allemaal werken is het idd een kwestie van LMB ingedrukt houden. Zoals de bekende sniper die door muren gaat.

Ik heb ergens later in act 2 wel een charge pistool gevonden dat werkte, maar die schoot een miezerige 3 charged kogels af ipv de normale triple burst. Ik durf wel te stellen dat charge pistolen met een hoge ROF het gewoon niet waard zijn.

Ik heb ook die homing guns herontdekt. Zo'n smart shotgun is toch wel lekker omdat je normaal van wat verder de helft mist, nu tracken alle kogels toch een body waardoor het een soort midrange gun wordt. Helemaal in combinatie met zelf veel dodgen, springen en wegduiken is dit wel een erg leuke manier van shootout.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• GekkePrutser
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:47:
Voorlopig mag ik het met deze wapens doen, niet slecht. Nu 370k sparen voor de legendary sniper.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe krijgen jullie van die enorme bedragen bij elkaar?? Ik verdien iets van 1-2k per sidequest :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

prutser001 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:40:
[...]

Nou de wapens worden op een later moment ook unbalanced, ik heb nu een 'Big Bertha' verkleed als pistol, bijna alles is gewoon 1 shot. (~1400dmg/dps zo uit mijn hoofd) Wil ik meer gebruik ik mijn shotgun welke alles verpulverd. Ik had liever gezien dat de wereld schaalt ipv 'level restricted'.

Ik hoop dat CDPR voor 'physics' gaat patchen, dat geeft bij mij de raarste dingen. Als er b.v. een file staat en ik roep mijn auto op dan wil het nog weleens voorkomen dat deze spawned in een andere auto met hele explosieve resultaten :).

En daglicht, af en toe is het alsof je op de zon aan het rijden bent zo fel.
Volgens mij schaalt de wereld niet mee. Met een hoog niveau krijg je dat dan ja. Maar tegen dat probleem loop ik eigenlijk nog niet aan. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TheBrut3
GekkePrutser schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:56:
Hoe krijgen jullie van die enorme bedragen bij elkaar?? Ik verdien iets van 1-2k per sidequest :?
Missies doen, veel mensen afmaken en wapens/kleding boven de 500 verkoop ik.
Ik ben ook level 50, dus waarschijnlijk zijn de wapens welke voor mij droppen meer waard. Overigens gaan de kosten van de wapens in de shop ook omhoog als je level hoger wordt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
TheBrut3 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lomp gezien, gros van die dingen zijn het niet waard, de named crafted versies zijn 10x goedkoper te maken en doen over het algemeen nog een berg meer damage (plus de sniper van Panam heeft een silencer, dubbelwin :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• GekkePrutser
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:11:
[...]

Missies doen, veel mensen afmaken en wapens/kleding boven de 500 verkoop ik.
Ik ben ook level 50, dus waarschijnlijk zijn de wapens welke voor mij droppen meer waard. Overigens gaan de kosten van de wapens in de shop ook omhoog als je level hoger wordt.
Level 50??? Hoe krijg je ook dat voor elkaar?? Ik snap het echt niet.. Ik heb er zeker 30 uur in zitten en ik ben level 18. De meeste spullen die ik loot zijn hooguit 50 eddies waard.

Ik doe wel het meeste stealthen... Bijna elke missie stealth ik er doorheen, ik ga niet op de rambo toer. Maar dat is ook gewoon een spelmechaniek, als dat de reden is, dan is er toch iets niet goed gebalanceerd IMO. Het idee is juist dat je het op elke manier kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
GekkePrutser schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:19:
Ik doe wel het meeste stealthen... Bijna elke missie stealth ik er doorheen, ik ga niet op de rambo toer.
Dan is dat dus de reden, ik Katana over het algemeen overal dooheen.

• prutser001

prutser001

TheBrut3 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:25:
[...]

Dan is dat dus de reden, ik Katana over het algemeen overal dooheen.
Geen mantis blades? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
SinergyX schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:16:
de named crafted versies zijn 10x goedkoper te maken
Goedkoper te maken door punten te investeren welke ik liever voor combat skills gebruik. Keuzes :P
Nee, ik heb de vuisten er op zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door TheBrut3 op 17-12-2020 23:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rond rijden met een detective van de NCPD, ronde twee. Staan twee willekeurige mensen op de weg die bugged out lijken. Detective rijdt ze gewoon morsdood in zijn enorme pick up truck. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Leuk spel, al een hoop tijd erin, maar op de Xbox One S valt het tegen qua graphics, helemaal als het volledig inkakt tijdens drukke combat. Ik denk eraan te wachten tot de Series X hier weer leverbaar is (VS). Beetje jammer, $60 aan pre-order, puur omdat ik afging op de lange ontwikkeltijd en de Witcher 3 reputatie. Misschien beter een jaartje af kunnen wachten en hem dan in een of andere sale kopen voor net niks (net zoals ik met Witcher 3 heb gedaan, $23 ofzo voor game met alle DLC).

Nou ja, vooralsnog speel ik het nog wel, maar als ik dan kijk naar bijvoorbeeld RDR2 of Titanfall 2, dan lopen die games veel vlotter qua graphics en "feel".

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33

Kheos

FP ProMod
Schiet de volgende keer gewoon een TR in alsjeblieft.

[ Voor 84% gewijzigd door Ircghost op 18-12-2020 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Iets heel anders... Ik realiseerde me gisteren dat heel veel sidequests genoemd zijn naar real-life muziek-titels.
Dat vind ik wel een heel cool iets! :)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ijskonijn schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:46:
Vreemd, ik speel m ook op de PS5, ik heb er nu wel "pas" een uur of 15 inzitten denk ik, maar ik heb nog geen enkele crash gehad. Of komen deze pas later in het spel?
In act 2 zou het erger moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:49
ijskonijn schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:46:
Vreemd, ik speel m ook op de PS5, ik heb er nu wel "pas" een uur of 15 inzitten denk ik, maar ik heb nog geen enkele crash gehad. Of komen deze pas later in het spel?
Begon bij mij pas nadat ik de proloog uit had. Ergens in act 2 toen de wereld compleet opende. Daarvoor had ik er ook geen.

Maar laten we dit gesprek idd voortzetten in het andere topic :).

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 18-12-2020 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gisteren Skippy gevonden :D Briljant. Zal er verder niks over verklappen, als je 'm vindt snap je direct wat ik bedoel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:52
Ghostley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:47:
Iets heel anders... Ik realiseerde me gisteren dat heel veel sidequests genoemd zijn naar real-life muziek-titels.
Dat vind ik wel een heel cool iets! :)
Riders on the Storm 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Nieuwevolger schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:50:
[...]

Nou, de laatste checkpoint was nadat het trage lopen al plaats vond.
Misschien liep je ingezoomd. Heb ik soms.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larmoth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckVVfPM05BlF1D_-lB4uLu-AoSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hhvoJu6ZbTCkuAkKglgwuFnj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aupcPVN5axiYUj2SvWHtkjRUf8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/57mLxpmzGCqMpFJTYmFqJ9av.png?f=fotoalbum_large

Het is inderdaad de moeite dat playstation deze van hun store heeft gehaald. Hopelijk krijgen ze hun boel opgelost. Het is zo een prachtig spel op PC dat ik wens dat iedereen dit kan beleven. Ze gaan hun wel nu zeer goed moeten bewijzen maar moet ook moeilijk zijn voor de devs zelf denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Inderdaad mooi zuur dat dit vlak voor de kerst gebeurd voor de devs. Dit mag het management vol op zijn rekening zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Nieuwevolger schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:01:
Inderdaad mooi zuur dat dit vlak voor de kerst gebeurd voor de devs. Dit mag het management vol op zijn rekening zetten.
De devs zelf zouden hier weinig issues mee moeten ondervinden toch? Of krijgen nu die hun beloofde bonus niet meer oid?

Lijkt me vooral funest voor management.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 18-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larmoth
Timothy3000 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:04:
[...]

De devs zelf zouden hier weinig issues mee moeten ondervinden toch? Of krijgen nu die hun beloofde bonus niet meer oid?

Komaan lol
Ik zou het zal rampzalig vinden als ik zo mijn werk na zoveel jaren op die manier moet afgeven. Gaat toch niet altijd over geld toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat absoluut maar dat was vanaf vorige week al zo. Dat PSN debacle zou het voor de devs niet erger moeten maken. Als CDPR geen refunds had beloofd had die game er nog opgestaan. Dat de game van PSN is heeft denk ik vooral met het hoge aantal refunds te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 18-12-2020 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Graag release en bugs verder bespreken in het daarvoor bedoelde topic, zie hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
[...]

De devs mogen lekker met kerst en de 2 maanden daarna weer overwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ik ben blij dat mijn spelervaring alleen op de PS5 is geweest. Buiten een vastloper 1x in de paar uur en wat wel bekende bugs heb ik verder niets gamebreaking meegemaakt waardoor ik niet verder kon.

Ik heb er nu ruim 28uur opzitten en ben pas net in act 2, voor mij persoonlijk wel het geld waard om in deze setting rond te kunnen lopen. Maar het is wel duidelijk dat cdpr nog het nodige werk voor zich heeft liggen om het spel enigzins fatsoenlijk werkend te krijgen op de PS4 en laat staan alle bugs weg te poetsen, en ik snap de keuze van Sony dan ook compleet.

Vrij ongekend denk ik eigenlijk net, kan me niet herinneren dat zoiets eerder is geweest.

Anywho, succes iig voor de mensen die hun geld terug proberen te krijgen, ik snap het volkomen en hoop dat andere retailers hier soepeler mee omgaan n.a.v. de actie van Sony.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
[...]

Bonus zal afhangen van omzet..? Minder omzet betekent minder bonus. Geen idee of de impact van refunds wordt meegenomen in 't omzetgetal dat als basis dient voor 't bepalen van bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
MelvinW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 02:18:
Sony verwijdert de game uit de PlayStation Store en biedt iedereen een refund: https://www.ign.com/artic...ers-who-already-bought-it
Dit geldt voor de digitale aankopen, maar hoe wordt er door de fysieke retailers mee omgegaan? Ervaring is daar dat wanneer je de seal verwijderd hebt, je de game niet meer mag retourneren.

Is iemand er in geslaagd de game via bijvoorbeeld Bol te retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je ziet nu wel steeds meer money glitches opduiken, zelfs IGN op hun pagina over Sony over de Voodoo-boss reset, buy&sell, dat ik me afvraag.. kan je uberhaubt zonder dat wel aan genoeg geld komen? Beetje auto is dan maar 70-80k (en je krijgt volgens mij tegen de 30 quests om auto's te kopen), maar wapens en implants gaan ver over de 200k heen.

Natuurlijk, je kan je hele arsenaal inclusief flinke set aan auto's prima via quests en juiste momenten krijgen (blijft een bullshit design, maargoed), maar als ik snel ga zitten rekenen met sidejobs en 'open world' events, kom ik gok tegen de 200 'missies', maar stel dat ik 3-4k per missie pak (lang niet het geval), dan kom ik niet bijzonder ver om 'alles' te kunnen kopen. Wat is eigenlijk de secondaire manier van inkomsten?

Nog zo'n leuk ding gevonden met die iconic wapens, die schalen dus met je level, als je die op (stel) lvl20 craft naar exotic, is dat ding aanzienlijk zwakker dan als jij die zelfde route doet op lvl30. Natuurlijk kan je wel bizar hoeveelheid components tegenaan gooien om te blijven upgraden, maar je kan dus geen re-craft doen van die wapens zodat ze dus met de tijd zelfs de damage niet meer hebben dan een grijs/witte looted wapen.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 18-12-2020 10:24 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als je genoeg geld krijgt om alles te kopen, dan is daar weinig spannends aan op zich. Kan prima een keuze van de ontwikkelaar zijn om spelers echte keuzes te laten maken. Welke mod heb ik echt nodig? Welke auto of motor vind ik echt de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:32:
Welke auto of motor vind ik echt de moeite waard?
Dat is zeer zeker een keuze. Echter is er (in ieder geval) op de ps5 wel een trophy voor het kopen van alle auto's. Dus wellicht veel high end loot verkopen voor de cashflow?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ghostley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:35:
[...]

Dat is zeer zeker een keuze. Echter is er (in ieder geval) op de ps5 wel een trophy voor het kopen van alle auto's. Dus wellicht veel high end loot verkopen voor de cashflow?
Tsja, dan zou ik eerst het verhaal uitspelen en dan die trophies nog even binnenslepen, beetje zonde om de game kapot te exploiten zolang je nog speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
SnoeiKoei schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:38:
[...]

Tsja, dan zou ik eerst het verhaal uitspelen en dan die trophies nog even binnenslepen, beetje zonde om de game kapot te exploiten zolang je nog speelt.
Exploiten doe ik echt nooit. Dat vind ik wel zo immersion-breaking. :)
Maar het is wel soms zuur dat je een heel dik wapen ziet bij een vendor, en die dan moet laten schieten omdat je geen eddies hebt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
JoeMusashi schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:15:
[...]

Dit geldt voor de digitale aankopen, maar hoe wordt er door de fysieke retailers mee omgegaan? Ervaring is daar dat wanneer je de seal verwijderd hebt, je de game niet meer mag retourneren.

Ja - tot mijn grote verbazing kon ik retourneren. Ze hebben mijn retour ondertussen ontvangen, maar heb nog verder geen bericht gekregen.

De PS4 versie was onspeelbaar bij mij (base console). Ik ben helemaal niet het type gamer dat 60 fps verlangt, maar dit was er echt over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ghostley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:42:
[...]

Exploiten doe ik echt nooit. Dat vind ik wel zo immersion-breaking. :)
Maar het is wel soms zuur dat je een heel dik wapen ziet bij een vendor, en die dan moet laten schieten omdat je geen eddies hebt. ;w
net zoals in het echte leven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Flying Hawkic schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:47:
[...]

Ja - tot mijn grote verbazing kon ik retourneren. Ze hebben mijn retour ondertussen ontvangen, maar heb nog verder geen bericht gekregen.

De PS4 versie was onspeelbaar bij mij (base console). Ik ben helemaal niet het type gamer dat 60 fps verlangt, maar dit was er echt over..
Kunnen we het terug over het spel hebben?

Voor release en bugs:

[Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Ik heb ondertussen bijna 10 uren in de game zitten en zie nu pas het Cyberpunk 2077 logo.

Ik neem aan dat ik dan nog in het begin zit en dat er nog een hele weg is te gaan?

Verder: wat doen jullie met loot? Alles looten en dan de wapens verkopen? Ik probeerde de wapens die geen ammo meer hadden te droppen bij een droppoint, maar ik kreeg er geen geld voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crackanimal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 17:48
SinergyX schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:21:
Je ziet nu wel steeds meer money glitches opduiken, zelfs IGN op hun pagina over Sony over de Voodoo-boss reset, buy&sell, dat ik me afvraag.. kan je uberhaubt zonder dat wel aan genoeg geld komen? Beetje auto is dan maar 70-80k (en je krijgt volgens mij tegen de 30 quests om auto's te kopen), maar wapens en implants gaan ver over de 200k heen.

Natuurlijk, je kan je hele arsenaal inclusief flinke set aan auto's prima via quests en juiste momenten krijgen (blijft een bullshit design, maargoed), maar als ik snel ga zitten rekenen met sidejobs en 'open world' events, kom ik gok tegen de 200 'missies', maar stel dat ik 3-4k per missie pak (lang niet het geval), dan kom ik niet bijzonder ver om 'alles' te kunnen kopen. Wat is eigenlijk de secondaire manier van inkomsten?

Nog zo'n leuk ding gevonden met die iconic wapens, die schalen dus met je level, als je die op (stel) lvl20 craft naar exotic, is dat ding aanzienlijk zwakker dan als jij die zelfde route doet op lvl30. Natuurlijk kan je wel bizar hoeveelheid components tegenaan gooien om te blijven upgraden, maar je kan dus geen re-craft doen van die wapens zodat ze dus met de tijd zelfs de damage niet meer hebben dan een grijs/witte looted wapen.
Ja, die money en copy glitches zijn een beetje dubbel....

Enerzijds maak je de playthrough wel langer wanneer je al het geld bij elkaar moet sparen voor de main quest, en je levelt dan lekker op door de side quests. Tegelijk voelt het soms te beperkend en haalt (in elk geval mij) wat gefrustreerd uit het verhaal.

Maar de money glitches gebruiken daarentegen, maakt het misschien weer te makkelijk. Te makkelijk om dure upgrades maar lui te kopen ipv er naar op zoek te gaan. Tegelijk maakt het je wel meer 'genieten' van de leuke dingen in het spel, en kan je wel weer 'headshotten'.

Voor mij persoonlijk is namelijk het 'shooter' gedeelte wel een beetje maf, te onrealistisch. Als je iemand headshot zou hij toch in 1x dood moeten kunnen zijn á la Hitman. Geef hem dan armor/helm ofzo wanneer dat níet de bedoeling is.

Twijfel dus of ik er nog gebruik van 'moet' maken nu het nog kan :), ter voorkoming van dat ik hem weg leg omdat het te frustrerend is/wordt, of toch te blijven vertrouwen op de economie zoals ze hem zelf voorzien hebben in het spel :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Flying Hawkic schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:51:
Ik heb ondertussen bijna 10 uren in de game zitten en zie nu pas het Cyberpunk 2077 logo.

Ik neem aan dat ik dan nog in het begin zit en dat er nog een hele weg is te gaan?

Verder: wat doen jullie met loot? Alles looten en dan de wapens verkopen? Ik probeerde de wapens die geen ammo meer hadden te droppen bij een droppoint, maar ik kreeg er geen geld voor denk ik.
Ik heb nog maar 4,5u op de teller en denk eigenlijk dat ik er nog ver van zit (zelf van het Logo :P )
Meende wel ergens 7% te zien staan hebben in een van de menu's, misschien is dat de percentage van de story (?)

spoiler:
Net de BD gedaan bij Judy

Ik loot zo goed als alles om dan dissassemble te doen voor crafting materials, omdat ik hierin wel vrij diep wil gaan met deze PT

[ Voor 6% gewijzigd door KipCurreh op 18-12-2020 10:55 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
KipCurreh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb nog maar 4,5u op de teller en denk eigenlijk dat ik er nog ver van zit (zelf van het Logo :P )

spoiler:
Net de BD gedaan bij Judy

Ik loot zo goed als alles om dan dissassemble te doen voor crafting materials, omdat ik hierin wel vrij diep wil gaan met deze PT
Als je wilt weten wanneer het logo komt:
spoiler:
Je bent er niet zo ver meer van af. Ik had al meer uren op de teller op dat ogenblik. Het logo komt als je "the heist" gaat spelen. Ik denk aan het begin van die missie, waarbij je dus naar Arasake gaat voor de biochip
(geen grote spoiler, dit stond ook in verschillende reviews).

Hoe werkt die crafting eigenlijk? Die wapens doen meer damage dan de gevonden wapens meen ik gelezen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
Hoe is deze game als cRPG?, ik kan door alle bomen (comments, over bugs, nextgen, niet goed werkend etc) het bos (is dit een goede crpg) niet goed zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
JoeMusashi schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:15:
[...]

Bij bol.com kun je altijd retourneren zonder seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
korenpc schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:59:
Hoe is deze game als cRPG?, ik kan door alle bomen (comments, over bugs, nextgen, niet goed werkend etc) het bos (is dit een goede crpg) niet goed zien?
Het is sowieso een hybride, waarbij ik neig te zeggen dat het een open world shooter is met RPG elementen (wat ik prima vind trouwens). Welke aspecten vind jij belangrijk/minder belangrijk aan een cRPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ghostley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:35:
[...]

Zie wel mensen wat theory craften rond level 50 spul, door bv die Techincal perk (bij lvl20 crafting) maximaal te gooien om hogere sales te krijgen (1% per punt.. dat duurt even), maar zijn er uberhaubt level50 mobs te vinden in de hele game? De game schaalt niet verder vanaf een bepaald punt, zones hebben een min/max level waarin alles spawned, doet me erg denken aan Borderlands 3.

Dan nog de theorie over NG+, of DLC's, maar dat is spul daar hoef je de komende maanden niet eens op te gaan zitten wachten, laat staan dat daar maar iets van in de game zit.

Je ziet streams met mensen met 3-4miljoen aan eddies, weet je meteen waar ze die vandaan hebben, verre van een legitieme manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
NLxAROSA schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:14:
[...]

Het is sowieso een hybride, waarbij ik neig te zeggen dat het een open world shooter is met RPG elementen (wat ik prima vind trouwens). Welke aspecten vind jij belangrijk/minder belangrijk aan een cRPG?
Het rol playing element. dus de class (professie) en persoonlijkheid wat je in beeld van je karakter bepaalt hoe je het adventuur ervaart.

als voorbeeld een d&d charcter te spelen als lawfull evil, hunter zorgt ervoor dat je vooral huiden, resten kadavers. verzamelt en verkoopt als je een extra cent nodig hebt. Maar je kilt dan sneller de boer ipv alleen de schapen als je een lawful good hunter zou spelen, dan zoek je de wolven in de buurt en praat je met de boer en koop je de schapen. Als je begrijpt wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
lol ze hebben hem uit de store gehaald, groot gelijk. laaielichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
korenpc schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:30:
[...]

Het rol playing element. dus de class (professie) en persoonlijkheid wat je in beeld van je karakter bepaalt hoe je het adventuur ervaart.

als voorbeeld een d&d charcter te spelen als lawfull evil, hunter zorgt ervoor dat je vooral huiden, resten kadavers. verzamelt en verkoopt als je een extra cent nodig hebt. Maar je kilt dan sneller de boer ipv alleen de schapen als je een lawful good hunter zou spelen, dan zoek je de wolven in de buurt en praat je met de boer en koop je de schapen. Als je begrijpt wat ik bedoel?
Dat is wel een definitie van RPG waar ik me in kan vinden. Voorzover ik het bij Cyberpunk heb gezien (heb nog niet zo heel veel gespeeld) moet je het vooral zoeken in de skilltree en de keuzes die je daar maakt. Ik weet nog niet zo goed of je ook echt good or evil kan spelen, misschien dat iemand anders daar wat over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Onlangs ook begonnen aan cyberpunk.

Nu heb ik het gevoel dat ik van dialoog/cutscene naar dialoog/cutscene aan het lopen ben. Elke keer ben ik 1 minuut in actie in vervolgens vijf minuten een verhaal aanhoren waarin je niks kan doen behalve x of b indrukken om het in te korten.

Gaat dit zo de hele game door of zijn die scènes/verhalen alleen in het begin?

Anders ben ik bang dat dit niet de game voor mij is. Ben altijd snelle actie gewend ala Quake/Doom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Waterkoker schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:42:
Anders ben ik bang dat dit niet de game voor mij is. Ben altijd snelle actie gewend ala Quake/Doom
Hoe de F-ing F kom je dan bij CyberPunk 2077 uit?
Ja, da's een RPG en ja, daar zijn veel dialogen. Da's eigen aan het genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic

Nu heb ik het gevoel dat ik van dialoog/cutscene naar dialoog/cutscene aan het lopen ben. Elke keer ben ik 1 minuut in actie in vervolgens vijf minuten een verhaal aanhoren waarin je niks kan doen behalve x of b indrukken om het in te korten.

Dat is net wat ik bijzonder interessant vind. Ik speel meestal voor het verhaal en hou ook van games zoals Detroite: Become Human enz.

Ik heb nu op 10% in de game en de cutscenes blijven best lang. Als je het wilt inkorten moet je altijd de gele keuzes nemen. De blauwe zijn optioneel (en ik doe die altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
NLxAROSA schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:14:
[...]

Ik ben iemand die nooit RPGs speelt en ik moet zeggen dat er inderdaad duidelijk wat elementen in de game zitten die ik niet helemaal gewoon ben. Er is toch nog wel een heel groot verschil in stijl tussen Cyberpunk 2077 en RDR of GTA bijvoorbeeld. Maar de RPG-elementen bevallen mij zeker. Alleen lijkt alles wel heel ingewikkeld. Ik heb ook de neiging om alles te looten, en dan ben je 50% van de tijd daarmee bezig omdat er zoveel loot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Kheos schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:44:
[...]

Hoe de F-ing F kom je dan bij CyberPunk 2077 uit?
Ja, da's een RPG en ja, daar zijn veel dialogen. Da's eigen aan het genre.
De hype denk ik, verder niet verdiept in de game om zo niks te verklappen en onbevangen erin te gaan. Bij de content die ik zag kreeg ik het gevoel dat het qua gameplay richting metro excodus zou gaan, of wellicht een GTA. Maar de scenes in cyberpunk zijn veel langer van stof dan ik gewend ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
korenpc schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:30:
[...]

Je zit in CP2077 vast aan het karakter 'V'. Maar hoe je 'V' invult bepaal je helemaal zelf. Niet alleen aan de hand van de skilltree en gekozen wapens/gear etc, maar ook hoe je omgaat met bepaalde situaties in het spel. Vaak zijn er wel opties om het met woorden of met geweld op te lossen. Of stealth vs guns blazing. Andere karakters reageren daar ook op (als je bv een spoor van lijken achterlaat of je als een psycho gedraagt dan krijg je dat te horen)

Je hebt ook facties, maar die hebben zeer beperkte invloed op de mainline. Mainline zelf is ook niet echt supercomplex qua lagen en aftakkingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Flying Hawkic schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:57:
[...]

Hoe werkt die crafting eigenlijk? Die wapens doen meer damage dan de gevonden wapens meen ik gelezen te hebben?
Goh met men beperkte speeltijd ben ik hier nog niet zo ver in natuurlijk, maar als je verder gaat in de tree kan je dus zelf rare/epic/legendary items maken en upgraden..

Materials komen ook in bepaalde rarity voor, en ik denk vnl. uit dissassemblen van allerhande loot.
En dan heb je natuurlijk ook nog de blueprint nodig die ofwel als loot te vinden is, of bij een vendor.

Het is een relatief simpel systeem (bewust denk ik)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
Tinus_Budel schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:40:
[...]

Dat is wel een definitie van RPG waar ik me in kan vinden. Voorzover ik het bij Cyberpunk heb gezien (heb nog niet zo heel veel gespeeld) moet je het vooral zoeken in de skilltree en de keuzes die je daar maakt. Ik weet nog niet zo goed of je ook echt good or evil kan spelen, misschien dat iemand anders daar wat over kan zeggen.
Ik 'hoopte' stiekem dat cp2077 zou tegenvallen voor de GTA/witcher 3 doelgroep. Maar alle CDproject games hebben een keuze verhaal lijn gehad, wat je dwingt om te kiezen tussen kampen, en uitkomsten. Dit zal nu niet anders zijn. Maar een goede rpg, maakt graphics etc niks uit, omdat grotendeels gebeurt in je eigen hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 21-09 12:28
korenpc schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:59:
Het is net zoveel RPG als Witcher 3. Hangt er dus vanaf hoe je Witcher 3 als RPG ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
KipCurreh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:05:
[...]

Goh met men beperkte speeltijd ben ik hier nog niet zo ver in natuurlijk, maar als je verder gaat in de tree kan je dus zelf rare/epic/legendary items maken en upgraden..

Materials komen ook in bepaalde rarity voor, en ik denk vnl. uit dissassemblen van allerhande loot.
En dan heb je natuurlijk ook nog de blueprint nodig die ofwel als loot te vinden is, of bij een vendor.

Het is een relatief simpel systeem (bewust denk ik)
Gezien de grote verschilen in screenshots denk ik eerder dat dit een patchwork keuze is geworden, bepaalde mechanics zitten op wapens maar zijn niet zichtbaar (sway en recoil), andere zijn volledig niet meer beschikbaar (bv kleur van je wapen). Dan nog hele level-systeem achter de wapens (ja, wapens hebben gewoon een level, maar deze is - buiten als hij hogere requirement heeft - nooit zichbaar).

Gelukkig zijn bepaalde wapens wel vendor-locked, met name de exotic versies, dus als je eenmaal weet wie een exotic LMG or pistol verkoopt, dat is de persoon die altijd dat wapen zal verkopen, gelukkig kan je daarmee een leuke lijst maken wie precies wat verkoopt, mocht je het geld op dat moment niet hebben.
korenpc schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:08:

Ik 'hoopte' stiekem dat cp2077 zou tegenvallen voor de GTA/witcher 3 doelgroep. Maar alle CDproject games hebben een keuze verhaal lijn gehad, wat je dwingt om te kiezen tussen kampen, en uitkomsten. Dit zal nu niet anders zijn. Maar een goede rpg, maakt graphics etc niks uit, omdat grotendeels gebeurt in je eigen hoofd.
De keuzes zijn marginaal, gunblaze of stealth maakt niets uit, buiten bij een gig je lagere payout krijgt als je deze niet volgt, zelfs op 2 cruciale momenten (zelfs al vrij aan het begin) lijkt het vehaal gewoon vrolijk verder te gaan, enige gevolg in dat is dat je of een iconic wapen zal missen, of mogelijk een romance kan missen (maar daar kies je al eerder duidelijk in de antwoorden voor dat je 0,0 interesse hebt).

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 18-12-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
mister_S schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:12:
[...]

Het is net zoveel RPG als Witcher 3. Hangt er dus vanaf hoe je Witcher 3 als RPG ziet.
uit eindelijk heeft alleen the witcher 1 mij voldoende kunnen boeien om uit te spelen. als het goed is heeft heeft cyberpunk een fixed rule set en wereld gebaseerd op de tabel top?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34

Lol deze game gaat totaal niks voor je zijn dan. Dit zijn echt games waar je juist de tijd voor moet nemen en idd zoals meerdere al zeggen het is een Action RPG. Dit is juist het tegenovergestelde van een Quake/Doom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
Het echte avontuur gaat beginnen hier.. Ben voorbij het cyberpunk logo. Nu met een missie dat ik 15,000 moet verzamelen. Dit heb nog niet, dus zal ik eerst side-missies moeten doen om geld te verdienen? Ik had gehoopt dat je met main missies opdrachten zou krijgen om geld te verdienen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SinergyX schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:17:
maar zijn er uberhaubt level50 mobs te vinden in de hele game? De game schaalt niet verder vanaf een bepaald punt, zones hebben een min/max level waarin alles spawned, doet me erg denken aan Borderlands 3.
Ik weet niet precies hoe het scalen werkt, maar ik kan je vertellen dat ik mijzelf net een raidboss voel :+
Overigens heb ik geen van die money abuse trucs gebruikt en daarmee kan ik redelijk kopen wat ik nodig heb. Qua gear en 1 snelle auto dan, de rest van de auto's heb ik even links laten liggen.

Maar hé, als mensen hun tijd willen spenderen om met 5M rond te lopen dan is dat hun keuze. Er is toch geen multiplayer, dus niemand heeft er last van. Dat was bij de eerste The Division héél anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Omdat de ingame economie toch helemaal kapot is op het moment. Dit is dus hoe je geld kan verdienen. Spiffing Brit gaat alleen veel verder dan ik al had bedacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:05:
[...]
Maar hé, als mensen hun tijd willen spenderen om met 5M rond te lopen dan is dat hun keuze. Er is toch geen multiplayer, dus niemand heeft er last van. Dat was bij de eerste The Division héél anders.
Best lekker toch om in-game als millionaire rond te lopen? Het is een RPG, dus als jij als rijke stinkerd wilt spelen is dat leuk dat het kan in het spel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
PdeBie schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:10:
[...]

Best lekker toch om in-game als millionaire rond te lopen? Het is een RPG, dus als jij als rijke stinkerd wilt spelen is dat leuk dat het kan in het spel? :P
Vooral als je als Corporate begint :) hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Possible schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:49:
Het echte avontuur gaat beginnen hier.. Ben voorbij het cyberpunk logo. Nu met een missie dat ik 15,000 moet verzamelen. Dit heb nog niet, dus zal ik eerst side-missies moeten doen om geld te verdienen? Ik had gehoopt dat je met main missies opdrachten zou krijgen om geld te verdienen.
Je krijgt van alles geld, en 15k is zo verdiend. Ik zou even 2 gigs doen als ik jou was, paar gasten slachten en al hun wapens looten en verkopen bij een droppoint. Je zou idd net zo goed een side mission kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:06:
Omdat de ingame economie toch helemaal kapot is op het moment. Dit is dus hoe je geld kan verdienen. Spiffing Brit gaat alleen veel verder dan ik al had bedacht. :P
[YouTube: How To Break Cyberpunk 2077 And Get INFINITE MONEY Glitch- Perfectly Balanced Game With No Exploits]
Vooropgesteld, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, ik blijf ver van dit soort video's vandaan, maar ik vraag me toch af waarom zou je dit opzoeken of uberhabut al in de eerste week na de release willen min-maxen? Dat is toch veel toffer om zelf achter te komen of in een latere playthrough te kijken hoever je bepaalde builds kan pushen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Larmoth inderdaad.

spoiler:
Ben ook corpo begonnen, maar had wel een wat meer corporate leefstijl verwacht in het spel en niet dat het zo snel afgelopen zou zijn.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
TheBrut3 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:05:
[...]

Ik weet niet precies hoe het scalen werkt, maar ik kan je vertellen dat ik mijzelf net een raidboss voel :+
Overigens heb ik geen van die money abuse trucs gebruikt en daarmee kan ik redelijk kopen wat ik nodig heb. Qua gear en 1 snelle auto dan, de rest van de auto's heb ik even links laten liggen.

Je mist het punt, het gaat erom wat 'by design' de bedoeling is. Skip die tricks&cheats, skip selectief kopen, welke 'route' had CDPR in gedachte om bv al die auto's te kopen? Wekenlang grinden van streetjunkies op de hoek van de straat en uren lang elk hoekje opzoeken voor wat eten en common gear looten om te verkopen?

Welke opties hebben de devs bedacht in game 'by design' voor geld te verdienen, buiten zwerver-style je zut wat je vind verkopen? (sorry ,maar voelt echt als zo'n blikjesverzamelaar die z'n eten voor de avond bij elkaar weet te sprokkelen)
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:13:

Vooropgesteld, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, ik blijf ver van dit soort video's vandaan, maar ik vraag me toch af waarom zou je dit opzoeken of uberhabut al in de eerste week na de release willen min-maxen? Dat is toch veel toffer om zelf achter te komen of in een latere playthrough te kijken hoever je bepaalde builds kan pushen?
Ik denk dat het percentage dat een replay gaat doen met andere keuzes minimaal zal zijn, jij misschien een ander hier, maar de lineaire uitkomst (en savepoint van 'point of no return') geeft weinig reden om hele verhaal nog een keer te doen, je keuzes (zelfs lifepath) geven kleine spin&returns op bepaalde dialogen en intro's, maar verder identiek.

Zeker omdat
spoiler:
er dus helemaal geen 'einde' is, enkel een save-state vanuit je no-return-ending kan spelen

je dus in een limbo van 'uitgespeeld' en 'uitspelen' komt te zitten, waar je in een fixed-point in het verhaal dus 'endgame' gaat doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larmoth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnrJWH1bFouJcyF9v8zPSTWG6_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HLSxj9vRiKQcAJOclOR2NTz1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:13:
[...]

Ik doe het normaal gesproken ook echt niet, maar deze in game economie is kapot. Je bent normaal gesproken constant bezig met gear upgraden en daarvoor heb je veel crafting materialen nodig. Je kan het legitiem doen en dat deed ik een hele lange tijd ook, maar ik merkte dat ik voornamelijk bezig was met mijn gear bijhouden of steeds wisselen met nieuw spul dat ik had gevonden, om het level bij te houden en veel minder met nieuwe dingen unlocken. Ik ga ook geen miljoen binnenharken of bizar veel armour unlocken of alles one shotten, maar ik ben wel blij dat ik wat rare, epic en legendary spul heb zodat ik niet steeds bezig ben met materialen verzamelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
SinergyX schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:19:
[...]

Je mist het punt, het gaat erom wat 'by design' de bedoeling is. Skip die tricks&cheats, skip selectief kopen, welke 'route' had CDPR in gedachte om bv al die auto's te kopen? Wekenlang grinden van streetjunkies op de hoek van de straat en uren lang elk hoekje opzoeken voor wat eten en common gear looten om te verkopen?

Welke opties hebben de devs bedacht in game 'by design' voor geld te verdienen, buiten zwerver-style je zut wat je vind verkopen? (sorry ,maar voelt echt als zo'n blikjesverzamelaar die z'n eten voor de avond bij elkaar weet te sprokkelen)

[...]

Ik denk dat het percentage dat een replay gaat doen met andere keuzes minimaal zal zijn, jij misschien een ander hier, maar de lineaire uitkomst (en savepoint van 'point of no return') geeft weinig reden om hele verhaal nog een keer te doen, je keuzes (zelfs lifepath) geven kleine spin&returns op bepaalde dialogen en intro's, maar verder identiek.

Zeker omdat
spoiler:
er dus helemaal geen 'einde' is, enkel een save-state vanuit je no-return-ending kan spelen

je dus in een limbo van 'uitgespeeld' en 'uitspelen' komt te zitten, waar je in een fixed-point in het verhaal dus 'endgame' gaat doen?
Ik snap je punt niet helemaal. Wekenlang grinden klinkt prima als je alles wilt hebben. Niet dat je wekenlang hoeft te grinden, want geld is absoluut geen issue in deze game, zelfs zonder exploits.

Ik zit nu op ruim 60 uur; al m'n cybernetics zijn legendary met bijbehorende legendary of epic mods, zelfde geld voor m'n wapens en/of kleding. Allemaal gekocht, of gevonden. Zonder exploits. Momenteel zo'n 100k eddies over.

- Main story
- Side-quests
- Gigs
- Map events
- Looten
- Bounties
- Craften
- Terminals hacken (als je dit alleen al consistent doet zul je al weinig geld problemen hebben denk ik)

Zo uit m'n hoofd, ik mis vast iets.. Maar dit zijn best wat manieren om geld te verdienen. Ik zou niet weten wat je nog meer verwacht.

Daarnaast zou ik nog niet te zeker zijn over de eindes, er is vd. week namelijk nog een einde gevonden. Zitten nu op 7 possible endings, kunnen er goed meer zijn. Is ook niet belangrijk voor de replayability overigens, voor vele zullen de andere dialog en romance options al reden genoeg zijn. De game heeft ook mod-support, dat begint nu langzaam op gang te komen. Dit word gewoon een game ala Skyrim, iets wat nog jaren gespeeld gaat worden.

[ Voor 9% gewijzigd door JoeyPrr op 18-12-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
[...]

[...]

Zeker omdat
spoiler:

Ja, dat zou kunnen, ik zit nu ook op dat punt en dat zorgt wel voor een tweespalt. Enerzijds heb ik nog zat missies open staan, anderzijds wil je ook nog wat bewaren voor een volgende playthrough.

Dat de keuzes 'in het verhaal' grotendeels hetzelfde zullen zijn is logsich, maar ik maak dan wel heel andere keuzes qua gear of hoe ik uberhaubt door de stad loop.

Ik weet in elk geval dat ik en een maatje van me nu allebei zo'n 45 uur er in hebben zitten en ik genoeg toffe side missies heb gehad die hij niet is tegengekomen en andersom. Idem met o.a. een aantal romances of gear. Er zit nog zat in dit spel om te ontdekken wat dat betreft. Bovendien verwacht ik veel balance patches, tweaks en extra DLC komend jaar.

Ik ben ook een aantal plekken tegen gekomen waar sterk wordt gehint op meer content, doordat dat er iets staat in de trant van 'nu nog niets te vinden is in de game, maar spoedig wel'. Ook zie je her en der overduidelijk dat er content geheel of deels geschrapt is, maar relatief eenvoudig kan worden toegevoegd.

De Deus Ex games heb ik ook meerdere keren doorlopen, al dan niet met toevoeing van mods na verloop van tijd, Fallout 3 en NV idem, de Dishonoreds en zo zijn er wel meer games waar de main story line niet radicaal verandert door keuzes, maar je toch altijd wel weer nieuwe dingen ontdekt/tegenkomt.

Daar heb ik nu al zin in over een paar maanden, als ik van te voren weet wat de beste gear is en waar je het kan halen early game, dan blijft dat toch door het achterhoofd spoken. :)
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:35:
[...]
Ik doe het normaal gesproken ook echt niet, maar deze in game economie is kapot. Je bent normaal gesproken constant bezig met gear upgraden en daarvoor heb je veel crafting materialen nodig. Je kan het legitiem doen en dat deed ik een hele lange tijd ook, maar ik merkte dat ik voornamelijk bezig was met mijn gear bijhouden of steeds wisselen met nieuw spul dat ik had gevonden, om het level bij te houden en veel minder met nieuwe dingen unlocken. Ik ga ook geen miljoen binnenharken of bizar veel armour unlocken of alles one shotten, maar ik ben wel blij dat ik wat rare, epic en legendary spul heb zodat ik niet steeds bezig ben met materialen verzamelen.
Je zegt kapot, maar is dat echt zo?

Ik heb maar een paar wapens geüpgrade, sowieso duurde het even voor het crafting/upgrade systeem me duidelijk was, maar je krijgt bij tijd en wijle in missies vanzelf een legendary of epic gun/gear die weer veel beter is. Die selectief upgraden was ook een eitje door het kopen van extra materials.

Verder heb ik nooit echt problemen gehad met te weinig geld. Ja, je kan niet zo maar alle upgrades of voertuigen kopen, maar dat dwingt je wel weer zorgvuldig te kiezen bij bv 45.000 eddies voor een cybernetic.

Ik heb niets geks gedaan, maar een ton in zo bij elkaar gesprokkeld naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 21-09 12:28
Ik speel op hard en ik heb tot nog toe nooit het gevoel gehad dat ik moet grinden, geld moet sparen of elke tien minuten mijn gear moet upgraden. Ik sla ook nog eens al die blauwe icoontjes over.
Possible schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:49:
Betalen heeft daar geen spoed en 15K heb je zo binnen :)

[ Voor 54% gewijzigd door mister_S op 18-12-2020 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
mister_S schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:44:
Ik speel op hard en ik heb tot nog toe nooit het gevoel gehad dat ik moet grinden, geld moet sparen of elke tien minuten mijn gear moet upgraden.
Dat is mijn punt ook.
Leuk dat die pannenkoek een filmpje maakt daarover, maar uiteindelijk is hij er uren mee bezig zonder verder te komen in het spel en dan komt hij met woohoo, ik heb 600 armor en ben godlike. Ik loop door gewoon normaal het spel te spelen rond met 4x zoveel armor, zonder dat ik daarvoor dat soort trucs heb hoeven doen.

Buiten dat, wanneer mensen die gelijk doen wanneer ze het spel starten denk ik dat ze echt totaal geen lol gaan beleven aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik merkte het zodra ik wat spul had dat ik wenste te behouden. Opeens was ik niet meer bezig met de game spelen, maar met materialen en geld verzamelen om dat spul te behouden. Als ik dan eens wat wou kopen, dan kon ik opnieuw beginnen met verzamelen.

Het kan zeker, maar het leidde mij te veel af van de game spelen. De sidemissies zijn vaak ook veel te generiek om maar te blijven doen. In the Witcher 3 wist je dat het snel gedaan was met een vraagteken of het echt iets zou zijn met enige verhaallijn voor een side quest of tenminste iets van nadenken voor een witcher contract. Hier is het ga naar vraagteken, neem telefoon op, schiet wat types neer en cash in. Dat begon mij te irriteren. Dan maar de snelle manier zodat ik de game kan spelen zonde grind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:58:
Ik merkte het zodra ik wat spul had dat ik wenste te behouden. Opeens was ik niet meer bezig met de game spelen, maar met materialen en geld verzamelen om dat spul te behouden. Als ik dan eens wat wou kopen, dan kon ik opnieuw beginnen met verzamelen.

Het kan zeker, maar het leidde mij te veel af van de game spelen. De sidemissies zijn vaak ook veel te generiek om maar te blijven doen. In the Witcher 3 wist je dat het snel gedaan was met een vraagteken of het echt iets zou zijn met enige verhaallijn voor een side quest of tenminste iets van nadenken voor een witcher contract. Hier is het ga naar vraagteken, neem telefoon op, schiet wat types neer en cash in. Dat begon mij te irriteren. Dan maar de snelle manier zodat ik de game kan spelen zonde grind.
Ik denk dat je het over de Gigs hebt. Die zijn inderdaad simpel.. kort en krachtig, zoals een Gig hoort te zijn imo. De side-quests zijn juist enorm uitgebreid, hebben vaak meerdere delen en geweldige dialog. Durf zelfs te stellen dat ze stuk voor stuk beter zijn dan de main quest. Beide (side-quests en gigs) hebben overigens (minimaal) invloed op elkaar en de main story, dus ik zou ze gewoon proberen te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door JoeyPrr op 18-12-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
JoeyPrr schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:38:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal. Wekenlang grinden klinkt prima als je alles wilt hebben. Niet dat je wekenlang hoeft te grinden, want geld is absoluut geen issue in deze game, zelfs zonder exploits.

Ik zit nu op ruim 60 uur; al m'n cybernetics zijn legendary met bijbehorende legendary of epic mods, zelfde geld voor m'n wapens en/of kleding. Allemaal gekocht, of gevonden. Zonder exploits. Momenteel zo'n 100k eddies over.

- Main story
- Side-quests
- Gigs
- Map events
- Looten
- Bounties
- Craften
- Terminals hacken (als je dit alleen al consistent doet zul je al weinig geld problemen hebben denk ik)

Zo uit m'n hoofd, ik mis vast iets.. Maar dit zijn best wat manieren om geld te verdienen. Ik zou niet weten wat je nog meer verwacht.

Daarnaast zou ik nog niet te zeker zijn over de eindes, er is vd week namelijk nog een einde gevonden. Zitten nu op 7 possible endings, kunnen er goed meer zijn.
Je snapt m'n punt inderdaad niet, 'ik' heb genoeg geld, 'ik' heb ook alles wat ik wilde hebben, gros van wapens en auto's komen namelijk gewoon vanuit missies, maar dat is mijn punt niet.

Maar ik vraag dus wat in de ogen van de devs de manieren van inkomsten zijn? Als ik nu los ga met alle missies dan heb ik genoeg geld om NU alles te kopen, maar straks op level 50? Wapens zijn dan minimaal 2x sterker, of ik moet eeuwig upgraden, of ik moet nieuw kopen.. maar 80% van je genoemde lijstje is klaar. Zover heb ik geen repeatables gevonden, alles zijn single-finish world-events. Ik ben een numbercrusher,

En de endings, het is maar hoe je ze wil zien. Ik zie 3 dezelfde met 2 opties, 1 quick exit, en 1 mixed (die was al eerder gevonden, als je doelt op wachten op johnny), dat zijn marginaal variaties op dezelfde uitkomst, of beter.. het zijn cutscenes die je terugzetten naar waar je was, YMMV in vorm van 'einde'.

Je hebt 2 groepen, die gewoon met de flow gaan en het verhaal het verhaal laten, immersion van het geheel, settings, thema, de 'roleplayer'. De ander groep zijn de progressie-fanaten. Numbercrunchers, best-of-the-best, DPS-counters, min-max, enkel en alleen 1 doel.. maximaal resultaat. Jij zit eerder in eerste groep, ik zit veeeeel meer in groep 2, daaruit komt verschil van inzicht. En vanuit die visie krijg je de grote groep 'voor de lulz', exploits, bugs, glitches, gewoon los gaan met wat je wil doen, sommige vinden dat dom en stom, de ander vind het gewoon vermakelijk. Maar het maakt inzicht en mening over deze game wel aanzienlijk verschillend dan anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 18-12-2020 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Er zitten ook leuke korte Gigs in, met verschillende eindes deels afhankelijk van je lifepath.
Maar ik geniet dan ook echt vollop van het spel.

Zo'n exploit filmpje vind ik leuk om te zien, net zoals die video over iemand die het op zo'n budget mogelijke pc aan de praat krijgt ( ingebouwde GPU ) .
Leuk om te zien, niet om iets mee te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• korenpc
[...]

[...]

Zeker omdat
spoiler:

wacht even je kunt een rol als zwerver aannemen? gaaf. Maar de meeste goede crpg die ik blijf herspelen, zijn qua opzet heel linaire. de vrijheid zit hem in hoe je speelt. Neem the witcher 1. Het einde is het zelfe; de squatels vallen de stad aan: de keuze vrijheid zit hem in de weg ernaar. toe: dus bij wie hoor je, maar het rpg element is wie ben je aan het einde: een rascistische onetische alchemist, of ben je charismatische womanizer, die eigenlijk niks te zoeken heeft in die eind batle. Die fix points maken de rpg, en zorgen ervoor dat hij per spel beurt beter wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:35:
[...]

Vind niks mis met de economie anders, ja je kan niet alles kopen wanneer je het tegen komt en je kan ws niet alles op legendary krijgen zonder serieus alle missies op de map af te lopen.

Maar er is niks kapot aan de economie, heb ik de eerste playthrough iig niks van gemerkt, je wordt wel verplicht keuzes te maken, maar ja beetje rpg mag toch wel?

Misschien gebrek aan geduld bij de speler? :P ;)

@Mariekeb heb hetzelfde ik vind mensen altijd lekker creatief met het vinden van money exploits, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 18-12-2020 15:15 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1 ... 51 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!