SinergyX schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:19:
[...]
Je mist het punt, het gaat erom wat 'by design' de bedoeling is. Skip die tricks&cheats, skip selectief kopen, welke 'route' had CDPR in gedachte om bv al die auto's te kopen? Wekenlang grinden van streetjunkies op de hoek van de straat en uren lang elk hoekje opzoeken voor wat eten en common gear looten om te verkopen?
Welke opties hebben de devs bedacht in game 'by design' voor geld te verdienen, buiten zwerver-style je zut wat je vind verkopen? (sorry ,maar voelt echt als zo'n blikjesverzamelaar die z'n eten voor de avond bij elkaar weet te sprokkelen)
[...]
Ik denk dat het percentage dat een replay gaat doen met andere keuzes minimaal zal zijn, jij misschien een ander hier, maar de lineaire uitkomst (en savepoint van 'point of no return') geeft weinig reden om hele verhaal nog een keer te doen, je keuzes (zelfs lifepath) geven kleine spin&returns op bepaalde dialogen en intro's, maar verder identiek.
Zeker omdat
spoiler:er dus helemaal geen 'einde' is, enkel een save-state vanuit je no-return-ending kan spelen
je dus in een limbo van 'uitgespeeld' en 'uitspelen' komt te zitten, waar je in een fixed-point in het verhaal dus 'endgame' gaat doen?
Ja, dat zou kunnen, ik zit nu ook op dat punt en dat zorgt wel voor een tweespalt. Enerzijds heb ik nog zat missies open staan, anderzijds wil je ook nog wat bewaren voor een volgende playthrough.
Dat de keuzes 'in het verhaal' grotendeels hetzelfde zullen zijn is logsich, maar ik maak dan wel heel andere keuzes qua gear of hoe ik uberhaubt door de stad loop.
Ik weet in elk geval dat ik en een maatje van me nu allebei zo'n 45 uur er in hebben zitten en ik genoeg toffe side missies heb gehad die hij niet is tegengekomen en andersom. Idem met o.a. een aantal romances of gear. Er zit nog zat in dit spel om te ontdekken wat dat betreft. Bovendien verwacht ik veel balance patches, tweaks en extra DLC komend jaar.
Ik ben ook een aantal plekken tegen gekomen waar sterk wordt gehint op meer content, doordat dat er iets staat in de trant van 'nu nog niets te vinden is in de game, maar spoedig wel'. Ook zie je her en der overduidelijk dat er content geheel of deels geschrapt is, maar relatief eenvoudig kan worden toegevoegd.
De Deus Ex games heb ik ook meerdere keren doorlopen, al dan niet met toevoeing van mods na verloop van tijd, Fallout 3 en NV idem, de Dishonoreds en zo zijn er wel meer games waar de main story line niet radicaal verandert door keuzes, maar je toch altijd wel weer nieuwe dingen ontdekt/tegenkomt.
Daar heb ik nu al zin in over een paar maanden, als ik van te voren weet wat de beste gear is en waar je het kan halen early game, dan blijft dat toch door het achterhoofd spoken.

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:35:
[...]
Ik doe het normaal gesproken ook echt niet, maar deze in game economie is kapot. Je bent normaal gesproken constant bezig met gear upgraden en daarvoor heb je veel crafting materialen nodig. Je kan het legitiem doen en dat deed ik een hele lange tijd ook, maar ik merkte dat ik voornamelijk bezig was met mijn gear bijhouden of steeds wisselen met nieuw spul dat ik had gevonden, om het level bij te houden en veel minder met nieuwe dingen unlocken. Ik ga ook geen miljoen binnenharken of bizar veel armour unlocken of alles one shotten, maar ik ben wel blij dat ik wat rare, epic en legendary spul heb zodat ik niet steeds bezig ben met materialen verzamelen.
Je zegt kapot, maar is dat echt zo?
Ik heb maar een paar wapens geüpgrade, sowieso duurde het even voor het crafting/upgrade systeem me duidelijk was, maar je krijgt bij tijd en wijle in missies vanzelf een legendary of epic gun/gear die weer veel beter is. Die selectief upgraden was ook een eitje door het kopen van extra materials.
Verder heb ik nooit echt problemen gehad met te weinig geld. Ja, je kan niet zo maar alle upgrades of voertuigen kopen, maar dat dwingt je wel weer zorgvuldig te kiezen bij bv 45.000 eddies voor een cybernetic.
Ik heb niets geks gedaan, maar een ton in zo bij elkaar gesprokkeld naar mijn gevoel.