Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
robinez schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:52:
[...]

een veelgestelde vraag, en vermoedelijk ook wel een vraag van mensen die geen oudere ps4 games op een ps5 gezien hebben.

Er is een groot verschil tussen de huidige oudere ps4 games hoe die er uit zien en wat we als ps5 gamers zien als je de ps4 versie opstart van cyberpunk. Ik denk dat iedere ps5 bezitter wel beseft dat je geen raytracing graphics hoeft te verwachten op je console als je een ps4 game start.

Maar als je een willekeurige ps4 game opstart op je ps5 en die zijn zo enorm veel beter dan wat je ziet bij cyberpunk (en dan laat ik het gameplay trailer discussie even buiten beschouwing), dan zal dit voor veel ps5 gamers een behoorlijke teleurstelling zijn, aangezien de game in de verste verte die ps4 kwaliteit die we al jaren gewend zijn niet haalde. De release versie was helemaal dramatisch, de 1.04 patch maakte het wel iets beter (niet veel, maar wel iets)

Maar natuurlijk zullen er ook genoeg ps5 gamers zijn die het voldoende vinden, graphics beleving is subjectief, de 1 ziet geen framerate problemen of ziet niet dat een game op minder dan 800p gerenderd wordt op je 4k scherm of vindt het simpelweg niet belangrijk en geniet meer van de game. Allemaal prima.

Maar er zijn ook mensen die een minimale kwaliteit verwachten waar een game aan moet voldoen. Als ik in 2020 een game koop die in de verste verte niet in de buurt komt van al die andere ps4 games op mijn ps5 dan krijg je daar wel een matig gevoel bij.

Er zullen zat mensen zijn die alles best vinden, dat zie je in deze thread ook, als je dan al die bugs voorbij ziet komen zijn er ook zat mensen die continu zeggen dat dat niet uitmaakt want het verhaal is goed. Dat zou ik ook graag willen dat ik games zo kan beleven, maar ik kan me niet zo goed over de zeer matige kwaliteit heenzetten.

maar nogmaals, als de game er zo uitzag als in de getoonde gameplay trailers, of zelfs de xbox series x versie die ik er ook prima vindt uitzien voor een console dan zou ik heel erg blij zijn. Maar op het playstation platform (en het maakt echt niet uit of je op een ps4 pro of ps5 die game draait, want die consoles heb ik hier naast elkaar staan om te vergelijken) is de kwaliteit ver onder wat je kan verwachten op basis van die honderden andere ps4 games die het wel gelukt is die minimale kwaliteit te halen.

Overigens voor de mensen die nog geen ps5 hebben, de graphics van de meeste ps4 games op een ps5 zijn exact gelijk aan de ps4 pro graphics. Tenzij de game een patch heeft gehad die de resolutie en framerate hoger maakt, maar dat zijn er niet zoveel. Maar de ps4 games op een ps4 pro zien er ook prima uit, dus dat is niet echt een issue.
Exact wat ik ook steeds zeg... Mooi verwoord en sluit me er volledig bij aan.

Na een uur Cyberpunk ben ik gestopt en heb ik puur ter vergelijking RDR2 even opgestart op mijn PS4. En idd, zoals verwacht gewoon veel betere graphics. Zelfs GTA V op de PS4 is in sommige gevallen mooier dan Cyberpunk op de PS5. Dat zou gewoon niet zo mogen zijn. Niet na de getoonde beelden en beloftes. Het zou überhaupt niet mogen, anders spreek je gewoon van een grafisch ontzettend slechte game.

[ Voor 6% gewijzigd door RandyAmsterdam op 15-12-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-07 18:50
Had je het forum van tlou2 eens moeten zien, daar gaat het vooral over de leaks en hoe sommige mensen het verhaal niet leuk vonden etc. Hier is nu eenmaal de actualiteit dat het spel niet goed functioneert op de consoles. Het is wel een spel voor de lange adem dus die inhoudelijke discussies over het spel zelf is al mondjesmatig gaande of gaat vanzelf komen als het spel af is. Momenteel valt er weinig te discussiëren over het spel als het voor veel mensen onspeelbaar is. Had het graag anders gezien, want het concept cyberpunk vind ik prachtig, maar de realiteit is dat het momenteel zijn potentieel amper waar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Inrage schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:53:
[...]
Maar je kan ze soms ook alle drie in 1 keer doen. (helpt wel als je er een spec voor hebt waarbij je dus meer selecties kan maken)
Fixed ;) Altijd alle 3 gaat niet, regelmatig wel maar vaak wijken ze te veel af voor het aantal vakjes dat je kunt vullen. Maar sowieso altijd checken of je overlap hebt en wat er dan mogelijk is :)
Vind het een leuk puzzeltje.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
Wat zijn jullie meningen over Quick Hacks en het Perk systeem?

Zelf vind ik het een beetje jammer dat elke quickhack hetzelfde aanvoelt, en in mijn mening zijn de perks nietszeggend. Ik word namelijk niet warm van 10% meer damage op x.

Toch kan ik me redelijk vermaken met het spel alleen doen de glitches, bug en simpelweg het missen van de puntjes op de i afbruik op mijn immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:53:
[...]

8)7 Je reageert op mensen die gewoon onzin verkopen (lees: het niet met jouw mening eens zijn)
Ja als je beweert dat consumenten zelf schuldig zijn als zij uitgaan van de waarheid van marketing materiaal verkoop je onzin. Daar doelde ik op.

Ik heb niet gezegd dat het onzin is als je een prima tijd hebt met Cyberpunk! Er zitten veel mooie elementen in de game, destructible environments zijn in sommige rooms erg goed, de sfeer en de setting is prachtig, het verhaal zit ook goed in elkaar, grafisch is het een pareltje om te zien.

Maar dat is iets anders dat het spel qua mechanics of technisch goed in elkaar zit, of dat er geleverd is wat er beloofd is, en dat mag prima verkondigd worden.

Als de gebreken je niet storen, heb alsjeblieft een leuke tijd met dit spel. Had ook liever gehad dat ik het niet zag en kon genieten in plaats van 5 dagen ruzie maken met de legal department van Steam.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Dit topic is de laatste 20 paginas wel echt lastig om te lezen idd...

Zelf zoek ik een paar tips om een build te maken.

Ik speel op Stadia en probeer nu met een controller te spelen terwijl ik al 25 jaar KB + mouse gewoon ben :D
Dus ik ben echt aan het sukkelen, daarom wil ik een build met smart guns (rilfle, submachine gun, pistols, afhankelijk van wat ik vind...) zodat ik wat minder gestraft word voor m'n shitty aim...

Wat ik niet goed begrijp is of de skils die bonus geven aan sub machine guns en rifles OOK bonussen geven als het om een "smart" of "power" versie gaat van deze guns? Want die bonussen zitten dan weer in tech...

Maar ik dach om vooral Body + reflexes te speccen om zo een beetje beefier te zijn en vlotjes de content de kunnen doorlopen op hard. (samen met een minimale investment in cold blood).

Iemand met nog leuke build ideetjes voor een easy to play run & gun build? Dat hacking interesseert me zo niet, en melee ziet er wel vet uit met die nano blades en katanas, maar gaat volgens mij snel vervelen, en sommige encounters lijken me wel lastig als je steeds in melee range moet zijn. (en al dat sliden en sprinten, daarvoor ben ik dus echt te veel een prutser met een controller...)

PS: ik heb nu zo'n 10uur in de game zitten en ik vind het alvast een zalig spel. Zeker niet ideaal op Stadia, blijkbaar is m'n connectie niet stabiel genoeg, en ondersteund m'n GTX 970 geen VP9 decoding... (m'n shitty laptop van het werk met een iGPU verassend genoeg wel) en ik heb wel al redelijk wat bugs tegengekomen (zo zat ik een uur lang op 0hp en ging ik toch niet dood, enemies dat ik neerschiet en door de muur heen vliegen zodat ik ze niet kan looten, m'n auto die alle kanten uitvliegt bij een klein botsinkje, ...), paar guns die blijven vuren zonder ik dat wil (bij mijn weten zit ik niet in berzerk mode ofzo :), reload dat blijft hangen (dan moet ik even naar sword switchen en terug),... allemaal vervelend maar niks game breaking...

[ Voor 23% gewijzigd door Inrage op 15-12-2020 16:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:21
Ik ben alles behalve een pro-gamer. Heb meestal ook niet echt het geduld. Maar hier op de ps5 heb ik toch erg veel plezier met het spel. Het ziet er toch gewoon erg goed uit ook, misschien komt dat door mijn TV...geen idee..

HDR heb ik in eerste instantie niet aangehad, om het vele geklaag wat ik hier las. Dacht vanmiddag ik zet het eens aan. En ik vind dat echt een meerwaarde. Prachtig gewoon sommige delen.

Jammer dat er zo veel gezeur is in dit topic, het gaat om een spel van een paar tientjes :)

Just have some fun zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
ppeterr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:03:
Maar hier op de ps5 heb ik toch erg veel plezier met het spel. Het ziet er toch gewoon erg goed uit ook,
nee, dat kan blijkbaar niet. Het is onspeelbaar, ziet er niet uit en je ben gek als je je geld nog niet hebt teruggevraagd. Ofzo. 8)7
Als je je er toch een leuke tijd mee hebt, ben je een fanboy. Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
ppeterr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:03:
Ik ben alles behalve een pro-gamer. Heb meestal ook niet echt het geduld. Maar hier op de ps5 heb ik toch erg veel plezier met het spel. Het ziet er toch gewoon erg goed uit ook, misschien komt dat door mijn TV...geen idee..

HDR heb ik in eerste instantie niet aangehad, om het vele geklaag wat ik hier las. Dacht vanmiddag ik zet het eens aan. En ik vind dat echt een meerwaarde. Prachtig gewoon sommige delen.

Jammer dat er zo veel gezeur is in dit topic, het gaat om een spel van een paar tientjes :)

Just have some fun zou ik zeggen.
Tsja iedereen legt de lat anders... Maar dit is een discussie die niet valt te winnen of te verkiezen. Gewoon een kwestie van andere voorkeuren. Jouw mening is dat het er goed uitziet. Mijn mening is dat het er super slecht uitziet op mijn PS5 en ik na 2 uur ben gestopt.

We kunnen hier dagen over doorgaan... maar dat heeft geen zin. Een groep vind het mooi en de ander lelijk. That's it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:17
Wat een discussie over deze game inderdaad, zie het niet alleen hier ook op reddit e.d.
Zie overal geschreven valse beloftes dit dat, ik heb me gewoon nooit erin verdiept en heb nu elke avond zin om het te spelen :p.

Wat voor perks gaan jullie mee beginnen? Ik denk gewoon extra dmg voor de guns enzo, hou wel van dat schieten.

Ik had gister trouwens het idee dat als ik dichterbij vijanden stond dat ik dan meer damage deed met gewone pistolen ook. Iemand anders gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
thomassie12 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:09:
Wat een discussie over deze game inderdaad, zie het niet alleen hier ook op reddit e.d.
Zie overal geschreven valse beloftes dit dat, ik heb me gewoon nooit erin verdiept en heb nu elke avond zin om het te spelen :p.

Wat voor perks gaan jullie mee beginnen? Ik denk gewoon extra dmg voor de guns enzo, hou wel van dat schieten.

Ik had gister trouwens het idee dat als ik dichterbij vijanden stond dat ik dan meer damage deed met gewone pistolen ook. Iemand anders gemerkt?
Waar game je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Laatst online: 08:17
Wanneer ik op inventory klik dan staan er slotjes bij mijn kleding en kan ik deze niet veranderen, ik zie daarnaast dat mijn character deze kleding niet draagt. Kon zo 1 2 3 hierover online niets vinden maar zal wel een bug zijn. Opzich vind ik t wel een leuk spel, shooter met wat meer rpg elementen dan GTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Eikeltje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:59:
Wat zijn jullie meningen over Quick Hacks en het Perk systeem?

Zelf vind ik het een beetje jammer dat elke quickhack hetzelfde aanvoelt, en in mijn mening zijn de perks nietszeggend. Ik word namelijk niet warm van 10% meer damage op x.

Toch kan ik me redelijk vermaken met het spel alleen doen de glitches, bug en simpelweg het missen van de puntjes op de i afbruik op mijn immersie.
Bij sommige dingen word je aan het begin zo'n beetje aan het handje gehouden en sommige dingen zitten nogal verborgen in de vreselijk uitgebreide interface. Perks en quickhacks zijn twee van die laatste dingen... Ben nu level 19 en ik ben er nog niet 100% achter hoe dingen werken. Van quickhacks weet ik pas net dat je nieuwe hacks kunt kopen bij een Netrunner of zelf craften (met de juiste perks). Om sommige spelmechanismes te laten werken moet je aan een combinatie voldoen van de juiste perks, implants, street cred, level etc. en dat is niet bepaald overzichtelijk. Maar wat je zegt, je redt je ook echt wel zonder, soms is het net zo moeilijk in te schatten hoeveel invloed je keuzes van perks enzo nou hebben.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Fugitive2008 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:10:
Wanneer ik op inventory klik dan staan er slotjes bij mijn kleding en kan ik deze niet veranderen, ik zie daarnaast dat mijn character deze kleding niet draagt. Kon zo 1 2 3 hierover online niets vinden maar zal wel een bug zijn. Opzich vind ik t wel een leuk spel, shooter met wat meer rpg elementen dan GTA.
Naast je kleding met stats (losse kledingstukken in een heel aantal slots) kun je ook een cosmetisch pakje over je kleding heen aantrekken, bv een rol verband, hazmatsuit of een set die over je kleding heen aangaat specifiek voor een missie. Ik denk dat je zo'n item hebt geactiveerd want zolang die in het daarvoor bestemde slot zit kun je de onderliggende kledingstukken inderdaad niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
thomassie12 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:09:

Zowiezo die cold blood pakken in cool zonder er verder punten in te steken, dan levelt dat wat op en krijg je er ook nog leuke bonussen door. Ook die regen skill in Body is zo eentje die je wel in iedere build kwijt kan. Verder zeker goed kijken wat je loot, "iconic" guns geven leuke extras. In het begin veel punten in reflexes steken, alle stats die damage en crit boosten zijn uiteraard obvious picks. Dan zou ik 1 pistol gebruiken met een grotere clip die snel vuurt, voor de close ups. En dan een revolver met een silencer (muzzle) er op voor vanuit stealth je openingsshots te vuren en zo een paar dikke headshor crits de eerste vijanden uit te schakelen. meet een beetje slow time cybernetics wordt dat ook een pak eenvoudiger.

Ik was gestart met pistols, maar heb men attribute points een beetje all over de place gestopt, waardoor ik nu opnieuw wil beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:17
PC, maar dat moet voor m'n gameplay vragen niks uitmaken toch?
Inrage schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:18:
[...]

Zowiezo die cold blood pakken in cool zonder er verder punten in te steken, dan levelt dat wat op en krijg je er ook nog leuke bonussen door. Verder zeker goed kijken wat je loot, "iconic" guns geven leuke extras. In het begin veel punten in reflexes steken, alle stats die damage en crit boosten zijn uiteraard obvious picks. Dan zou ik 1 pistol gebruiken met een grotere clip die snel vuurt, voor de close ups. En dan een revolver met een silencer (muzzle) er op voor vanuit stealth je openingsshots te vuren en zo een paar dikke headshor crits de eerste vijanden uit te schakelen. meet een beetje slow time cybernetics wordt dat ook een pak eenvoudiger.

Ik was gestart met pistols, maar heb men attribute points een beetje all over de place gestopt, waardoor ik nu opnieuw wil beginnen :)
Alright nice, ik ga vanavond nog even goed kijken naar die perks enzo. Zo uitgebreid :o.
Ik lootte ook bizar veel wapens tot nu toe idd, maar zaten een paar iconic tussen ja, ga ik checken!

[ Voor 72% gewijzigd door thomassie12 op 15-12-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 15:44
Heeft iemand nog tips wat als eerste op te pakken aan het begin van Act 2?

Ik heb nu een quest gedaan
spoiler:
voor een bepaalde motor
maar verder wordt ik een beetje overdonderd door alle mogelijkheden. Is het verstandig om eerst nog een paar main quests te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
thomassie12 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:18:
[...]

PC, maar dat moet voor m'n gameplay vragen niks uitmaken toch?
Dat weet ik zo net nog niet... Jij ervaart de game heel ander dan ik op mijn PS5. Ik snap dat jij van de game geniet, zou ik ook doen op een PC. De game krijgt van mij een 9,5 op de PC. Op de PS5 geef ik hem een 5 puur voor het verhaal. Dus de hele belevening is anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Enkele sfeerbeeldjes om de sfeer optimaal te houden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ2RXtIKGK46xa0NuBGnz7qjoPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vkxuI39eX1qYf2TQKOPsXUYJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URfc4EcR7q5MYXAg8McWGfz9tvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EK5S4plD8ObsKIltDd9QU9Ia.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9McCE3jLQqAS6-P9QKo-PJDqaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3FJY6VmELoWLEDGQ2Xz0acmE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerendjD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-08 17:28
Inrage schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:01:
Dit topic is de laatste 20 paginas wel echt lastig om te lezen idd...

Zelf zoek ik een paar tips om een build te maken.

Ik speel op Stadia en probeer nu met een controller te spelen terwijl ik al 25 jaar KB + mouse gewoon ben :D
Dus ik ben echt aan het sukkelen, daarom wil ik een build met smart guns (rilfle, submachine gun, pistols, afhankelijk van wat ik vind...) zodat ik wat minder gestraft word voor m'n shitty aim...

Wat ik niet goed begrijp is of de skils die bonus geven aan sub machine guns en rifles OOK bonussen geven als het om een "smart" of "power" versie gaat van deze guns? Want die bonussen zitten dan weer in tech...

Maar ik dach om vooral Body + reflexes te speccen om zo een beetje beefier te zijn en vlotjes de content de kunnen doorlopen op hard. (samen met een minimale investment in cold blood).

Iemand met nog leuke build ideetjes voor een easy to play run & gun build? Dat hacking interesseert me zo niet, en melee ziet er wel vet uit met die nano blades en katanas, maar gaat volgens mij snel vervelen, en sommige encounters lijken me wel lastig als je steeds in melee range moet zijn. (en al dat sliden en sprinten, daarvoor ben ik dus echt te veel een prutser met een controller...)

PS: ik heb nu zo'n 10uur in de game zitten en ik vind het alvast een zalig spel. Zeker niet ideaal op Stadia, blijkbaar is m'n connectie niet stabiel genoeg, en ondersteund m'n GTX 970 geen VP9 decoding... (m'n shitty laptop van het werk met een iGPU verassend genoeg wel) en ik heb wel al redelijk wat bugs tegengekomen (zo zat ik een uur lang op 0hp en ging ik toch niet dood, enemies dat ik neerschiet en door de muur heen vliegen zodat ik ze niet kan looten, m'n auto die alle kanten uitvliegt bij een klein botsinkje, ...), paar guns die blijven vuren zonder ik dat wil (bij mijn weten zit ik niet in berzerk mode ofzo :), reload dat blijft hangen (dan moet ik even naar sword switchen en terug),... allemaal vervelend maar niks game breaking...
Persoonlijk vind ik het aimen ook niet alles met de controller, daarom vind ik de shotguns en smartguns wel erg fijn. Verder heeft het bij mij heel erg geholpen om de turning bonus bij advanced controller settings op 0 te zetten (snap niet waarom dit standaart aanstaat) Qua build ben ik zelf ook nog een beetje aan het sukkelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
Trouwens wat ze wel super hebben gedaan is dat elke district wel een eigen setting heeft en dat het redelijk mooi in elkaar overloopt, in dat opzichte voelt het ook echt aan als een echte stad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Dhrax schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:16:
Waar zijn de moderators in dit topic?

Dit topic word nu al dagenlang verziekt door vrijwel enkel en alleen gezeik. Game gerelateerde zaken vallen niet eens meer op. Dat de console versies niet best zijn weten we nu wel. Bepaalde mensen willen koste wat kost hun mening doordrukken tot vervelens toe.

Laat mensen die de game wel ok vinden gewoon in hun waarde en hou op met dat nodeloze gezeik ... we weten het nu inmiddels wel!
Inderdaad , ik zal eerlijk gezegd nog een patch afwachten en een patch mod waarschijnlijk maar ik vind het nu al perfect speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fugitive2008 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:10:
Óf je zit ergens waar je tijdelijk niets mag veranderen, óf je hebt een hazmat suit oid aan (de grote slot bij je kleding) waardoor je niets kunt aanpassen. Die suit uitdoen zou de rest weer vrij moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:28:
[...]

Óf je zit ergens waar je tijdelijk niets mag veranderen, óf je hebt een hazmat suit oid uit (de grote slot bij je kleding) waardoor je niets kunt aanpassen. Die suit uitdoen zou de rest weer vrij moeten geven.
Ik denk dus dat tweede, want ergens zijn waar je geen kleding kunt veranderen verklaart niet waarom @Fugitive2008 andere kleding ziet op zijn character dan hij heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:31:
[...]

Ik denk dus dat tweede, want ergens zijn waar je geen kleding kunt veranderen verklaart niet waarom @Fugitive2008 andere kleding ziet op zijn character dan hij heeft gekozen.
Dat kan ook een bug zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Gwindorian schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:26:
[...]

Nu moet je echt ophouden hoor.. Iemand stelt een inhoudelijke vraag (eindelijk !) jij vraagt "waar game je op" en je gebruikt het antwoord louter om weer te gaan lopen zeiken.
Hij zei dat mensen klagen maar hij wel iedere keer zin heeft om te spelen. Met andere woorden het klagen is onzin. Als je inhoudelijk bent laat dit dan weg en stel je inhoudelijke vraag. Mensen klagen omdat het er op consoles er niet goed uitziet. Ik stop wanneer er niet steeds wordt gedaan alsof mensen die klagen dit zonder reden doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat zou de eerste zijn die ik tegenkwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Whoehoee!! Iets met Judy dus maar spoiler tags. :)

spoiler:
Ik heb de sleutel van het appartement van Judy gekregen, we wonen samen!! O+ :P

....

Dusssss

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Kheos schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:06:
[...]

nee, dat kan blijkbaar niet. Het is onspeelbaar, ziet er niet uit en je ben gek als je je geld nog niet hebt teruggevraagd. Ofzo. 8)7
Als je je er toch een leuke tijd mee hebt, ben je een fanboy. Ofzo.
Ik snap niet waarom zo'n ongekend grote straw man altijd nodig is. Het gaat puur om inhoudelijke zaken m.b.t. Cyperpunk, oftewel waar het topic voor bedoeld is. Het is toch niet gek dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn is als CDPR de game broken released? En dan heb ik het niet eens over de bugs, de core game is gewoon niet wat ze belooft hadden. Heel veel dingen als driving, 'levendige wereld', AI, traffic, shooting zijn allemaal matig. Ik had het een paar maanden nog met een vriend van me over wat voor life path we gingen kiezen, dat bleek uiteindelijk een half uurtje intro te zijn en c'est tout. Je bent na een cutscene opeens een hoog aangeschreven Night City bewoner.

En niemand zegt dat jij niet mag genieten van het spel. Witcher 3 is één van mijn favoriete spellen ooit en ik zie in Cyberpunk ook zeker dat het heel veel potentie heeft, maar het is gewoon 1 a 2 jaar te vroeg gereleased.

[ Voor 10% gewijzigd door Brogala op 15-12-2020 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Laatst online: 08:17
Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:28:
[...]

Óf je zit ergens waar je tijdelijk niets mag veranderen, óf je hebt een hazmat suit oid aan (de grote slot bij je kleding) waardoor je niets kunt aanpassen. Die suit uitdoen zou de rest weer vrij moeten geven.
Dit was em @Angeloonie & @SnoeiKoei beter dan in je blote kanarie rondlopen. Wel heel aantal missies zo gedaan dacht ook dat t een bug was en ik evengoed die kleren aan had maar goed dus half naakt heel wat lood gepompt.

[ Voor 19% gewijzigd door Fugitive2008 op 15-12-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06
BerendjD schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:25:
[...]

Persoonlijk vind ik het aimen ook niet alles met de controller, daarom vind ik de shotguns en smartguns wel erg fijn. Verder heeft het bij mij heel erg geholpen om de turning bonus bij advanced controller settings op 0 te zetten (snap niet waarom dit standaart aanstaat) Qua build ben ik zelf ook nog een beetje aan het sukkelen
Niet alles, het wordt bepaalde moment (spoilers) ronduit irritant.. je kan wel quicksnap doen om die 'assisted aim' van consoles beetje te krijgen, maar dat helpt je dan lang niet altijd.

Ik had vanuit dat punt liever een smartgun gezien die werkt zoals nu, en 1 aparte die dus gewoon een auto-aim/auto-snap zoals games als Division of GTA hadden, kan je zelf ervoor kiezen. Die smartguns zijn veelal meer een gimmick, ze hebben absoluut geen raw-damage, ze werken enkel tegen targets 'in the open', dat je dan veelal of %-proc wil hebben of beetje rond kan rennen en schieten.

Builds heb ik meer idee dat zoiets leuk voor end-game is, technical werkt niet vanwege armor, crafting is buiten de reduction/bonus niet bijzonder handig (redelijke kans dat je 10 minuten laten weer beter wapen vind, of een quest-reward die zeker beter is), en je zit eigenlijk al snel vast aan de keuze die je praktisch maakt. Het is dan ook niet dat je 'even' kan wisselen naar compleet wat anders, of juist die paar sterke wapens (de sniper, de fire-smg etc) werken totaal niet bij de build waarvoor je ging :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:31:
[...]

Hij zei dat mensen klagen maar hij wel iedere keer zin heeft om te spelen. Met andere woorden het klagen is onzin. Als je inhoudelijk bent laat dit dan weg en stel je inhoudelijke vraag. Mensen klagen omdat het er op consoles er niet goed uitziet. Ik stop wanneer er niet steeds wordt gedaan alsof mensen die klagen dit zonder reden doen!
als jij zegt: onspeelbaar op PS5, en een ander zegt: niks mis mee op PS5, lijkt dit meer op een verschil in mening/verwachting dan een feit.
Stel het dan ook niet steeds zo voor alsof het een feit is en het onspeelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Flagg schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:32:

spoiler:
Ik heb de sleutel van het appartement van Judy gekregen, we wonen samen!! O+ :P

....

Dusssss
spoiler:
Ah zo ver ben ik nog niet. Kan je eigenlijk ook Judy en Panam tegelijk romancen? Of worden ze dan boos a la Mass Effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Flagg schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:32:
NICE!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Iemand een tip? Ik had een legendary mod gekocht voor mijn mantis blades, waardoor ik 45% increased attack speed krijg, maar ik zie niet waar ik hem moet equippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:33:
[...]

Ik had vanuit dat punt liever een smartgun gezien die werkt zoals nu, en 1 aparte die dus gewoon een auto-aim/auto-snap zoals games als Division of GTA hadden, kan je zelf ervoor kiezen. Die smartguns zijn veelal meer een gimmick, ze hebben absoluut geen raw-damage, ze werken enkel tegen targets 'in the open', dat je dan veelal of %-proc wil hebben of beetje rond kan rennen en schieten.
Als ik videos zag dan viel het me ook al op dat de damage bij smartguns een pak lager lag ja, maar ik dacht dat het misschien ging omdat die bonusses voor rifles in de reflex tree niet zouden tellen voor smart rifles ofzo. Er zijn veel minder perks die specifiek smart weapons buffen. (zo lijkt me toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hoi!

Ik kom nog een beetje uit de pruimen tijd met mijn 3770K. Wat is een PS5?....

Anyway! Ik vind het een enorm gaaf spel, ja er zitten hier en daar wat vreemde natuurlijke fenomenen maar het is een enorm gave setting! De sfeer ziet er prachtig uit en het verhaal is boeiend. Tja, ik speel dan wellicht niet op fancy 4k en 144hz schermen. Maar gezien ik niet beter ken heb ik er ook geen last van.

Aan alle mensen die zeer ontdaan zijn over eventuele foutjes. Er is meer om je druk over te maken. Zoals Skyrim en Fallout zal ook deze game voortbestaan met bugs. Wordt het er persé minder om? Nee, ik denk dat het prima meerdere malen uit te spelen is. Worden er in deze komende maanden bugs opgelost? Jazeker!

}:O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:36:
Op Reddit is er al een spin-off subreddit die meer positief en inhoudelijke discussie promoot. Misschien een idee om hier de discussie over alles dat geen inhoudelijke gameplay en screenshots betreft af te splitsen?
Het Cyberpuntjes op de i 2077 topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
unfor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:45:
Iemand een tip? Ik had een legendary mod gekocht voor mijn mantis blades, waardoor ik 45% increased attack speed krijg, maar ik zie niet waar ik hem moet equippen..
Ja dat heb ik ook met meerdere mods :? Dus heb echt geen idee waar aan dit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 06:48

^^0nMe

Got Babana's?

SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:33:
[...]

Builds heb ik meer idee dat zoiets leuk voor end-game is, technical werkt niet vanwege armor, crafting is buiten de reduction/bonus niet bijzonder handig (redelijke kans dat je 10 minuten laten weer beter wapen vind, of een quest-reward die zeker beter is), en je zit eigenlijk al snel vast aan de keuze die je praktisch maakt. Het is dan ook niet dat je 'even' kan wisselen naar compleet wat anders, of juist die paar sterke wapens (de sniper, de fire-smg etc) werken totaal niet bij de build waarvoor je ging :P
Ik ben nog niet echt aan het min-maxen (normal, manusje van alles build qua statpoints), maar als ik opnieuw zou beginnen op hard dan kan je in het begin best het best wat punten steken in een melee build gezien de krankzinnige dmg output. Daarnaast is de beginners healing item eigenlijk te goed, met name het regen gedeelte (15% instant + 4%/s voor 30sec).
Je bent al een monster met een paar punten in max stamina en +30% max, laat staan met crafting voor +dmg (snelle guns) of atk speed mods (melee wapens).

Later in game als je iets moois met een goede modifier of 2-4 slots hebt gevonden kan je eventueel vol voor een type wapen gaan. Maar ik ben lvl 14 nu en gebruik alles met en door elkaar heen incl cyberware en hacken wat nog steeds erg grappig blijft met nieuwe opties.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Voor de mensen die bij CP2077 blijven is dit mogelijk erg interessant!

https://www.cdprojekt.com...conference-call_14-12.mp3

Dit is een recording van de meeting tussen CDPR en aandeelhouders. Er wordt gesproken over toekomstplannen, en onder andere ook dat de dramatische AI logic wordt beschouwd als "bug"en dat ze deze willen fixen.

Ook heeft CDPR op eigen houtje (zonder Sony en Microsoft) de refund actie voor last-gen consoles gestart (wat dus weer netjes van ze is). Als reden voor de dramatische launch op last-gen geven ze aan dat ze wisten dat het slecht was, maar toch door de certificering bij Sony en Microsoft zijn gekomen omdat ze gebluft hebben dat ze het op zouden lossen voor de launch maar dat dit helaas niet gelukt is.

Ik heb dit transcript niet gemaakt, maar misschien interessant om te lezen hier
I called people asking the questions A,B,C,D,E ...

Everyone from CDPR is marked as CDPR but there were few people representing them.

I've bolded more interesting questions.

tl;dr: Full focus on fixing bugs/crashes. Sony/Microsoft not part of their refund campaign. They still plan to release promised content/DLC. Multiplayer ... maybe. Reviewers didn't get last gen version because they kept working on it. They think AI and NPS behaviour is a bug(? I put question mark here because I think the dude does not understand the extent to which people want this to be improved). Sony/Mikrosoft let them release the game because they trsuted it will be fixed on launch.

I did not proof read this. It's 2AM and I'm drinking alcohol. There are typos there. English is not my native language. Also it's no 1 to 1. It's my ... retelling.

A: How where the sales vs expectations?

CDPR: Good sales, mostly on PC to early for detailed answer. Sales numbers will be released before the holiday break.

A: Could you done better job with more developers?

CDPR: No, it was too late to throw in extra people. They wouldn't help.

A: How you feel about your ability to deliver DLCs and multiplayer by 2022?

CDPR: Too early to judge. Let us make more assesment. We are focused on improving Cyberpunk and we will tell more early next year

B: Have you seen influx of refund after twitter statment?

CDPR: We're not encouraging players to refund the game. We hope they will trust us. We already released one fix and another one is coming in 7 days. If that's not possible we provide help. We just started. Gamers waited so long for the game so we humbely hope they can wait.

B: Did you need more external testing? Maybe too much is done inhouse.

CDPR: COVID didn't help. Our inhours testers were working at home but their extenral testing were not able to do so. We saw this inpacted testing but this is not the reason for this situation.

B: On Multiplayer. You aren't rushing into that right? 2023 maybe ....

CDPR: We haven't confirmed any dates yet. We're in situation we haven't planned maybe more info in January. We focus on gamers and fixing current Cyberpunk.

B: Something about pre orders. Weather people pre downloading Cyberpunk on GOG were part of pre order numbers.

CDPR: Yes but they had to actually pre order the game to have option to pre download the game. There was no manipulation with the numbers.

C: Board ignored the warnings about last gen issues. Was game delivered anyway because you wanted to deliver this game this year? Launch is important or you underestimated how bad it really is?

CDPR: We focused too much on PC perforamance and didn't bother much with last gen consoles. There were no out of ordinary amount pressure to release the game.

C: How come game went through Sonys and Microsoft certification to get on the consoles?

CDPR: This is on our side. Sony and microsoft was hoping we will fix the game on release. It's entierly on us.

C: Are you confident last gen consoles will be able to perform or is the game too demanding and no amount of fixing will provide a good product?

CDPR: We are planning on making the game into much much better shape with the incoming improvements.... don't expect next gen performance. It's gonna be "good playable game without glitchs and crashes".

Dude C said he ownd PS4 and that he's happy with that last sentance and he's happy he will be able to play the game

CDPR: You will be able.

C: Ok ty

D: Will you still be doing strategic updates in Q1 or that will be posponed?

CDPR: So far we plan to release strategic updates as planned in Q1.

D: Can you explain why gameplay from old gens was hidden from people?

CDPR: We were updating this version until the very last minute and hoped we will make it in time. Becuase it was work in progress so we didn't release it until like 1 day before launch but it was late and it's entierly on CDPR.

D: How you deploy your staff now? Who works on mobile/next witcher/DLCs? Did staff allocation changed? Will this delay Witcher 4?

CDPR: Mobile team is working on mobile(I believe this is different developer all together that got rights to develop their game), Gwent team is hard locked on gwent. Cyberpunk will continue to work on patches. We are still working on future projects. At least until february people will be working on patching the game.

E: Some numbers? Wierd accent can't understand sorry. I think it was development vs marketing costs. And he asked about patches? How much will that cost?

CDPR: Can't share costs of developing the game. Costs of patching the game is irrelevant to what we can loose here. We made a promise and we will keep working on it. We will release Q4 raport when it's regular time that will show marketing numbers. This is not the time.

F: Will Microsoft and Sony financially participate in your refund campaignor it's just you?

CDPR: They have their own policies so it's up to them to handle. There's nothing special done here. It's handled like any other refund.

F: Will you give free VRC to gamers? Maybe he ment DLC.

CDPR: We already explained our plans regarding players. Nothing new to add. I imagine this means they don't plan anything "extra" for now outside of fixes and already promised stuff.

F: Something about bonus policy for empleyees?

CDPR: No comment about what somebody else said what's happening in the studio.

F: So there won't be any impact on the Q4 raport because of the refunds?

CDPR: We cannot say right now.

G: What will be the shape of the game after the optimalization? Will the game be cheaper on consoles?

CDPR: Game will have no crashes. Main bugs will be fixed. Performance improvment. Game is playable right now. It's not like the game is not launching or not playable. I understand it's far from satisfactionary but not launching is not the case. Vs PC we stated before you cannot expect PC or next gen like performance. We don't plan to change the price of the game

G: Could you made a launch without the last gen consoles if it's state was unacceptable?

CDPR: Theoretically yes but ... no because next gen and last gen release are not seperated (or something). This is because of the promise that everyone with last gen console will get next gen version aswell and we hope this will stop people from refunding.

H: Comments on PC sales? How's PC players feddback vs consoles?

CDPR: Initial sales were very good. We're collecting data but PC sales were good. Players feed from PC is better than the one from consoles. Feedback is mixed between platforms and it isn't easy to look at all of them. Revieres got PC version so you can look at early revies.

H: PC configuration and stability?

CDPR: PC configurations vary so people will get different performance. Download Nvidia driver. PC players enjoy the game. We see positive comments on streams.

H: You mentioned next patch in 7 days. What will this patch include?

CDPR: For console we already remove a lot of crashes with last patch and we aim to remove more with next patch so people can enjoy their game during holidays and again major updates will come in january and february. Please wait.

Someone was in line after H lady but they fucked up so moderator moved on. Sucks to be that person.

Next dude was very market oriented. Didn't seem to care about the game at all ...

I: Tragectory for sales? Something about updating the market?

CDPR: Sales update will be release before holiday break and more detailed raport will be part of the standard Q4 raport.

I: How active are the players? Are they sticking up to the game?

CDPR: We're getting more and more positive feedback. We started at 70(I think he talks about game score or something) and now we're at 79. Once we filter the score based on hours played more hours played higher the score so the more people play the more they enjoy it. We're focusing on last gen consoles but it's not like we're getting negative feedback from next gen consoles. We have more and more happy players ... something something.

J: Out of 8mil preorders can you tell how many of those are old consoles new consoles and PC?

CDPR: PC is 59% and consoles 41% but we do not know the split between old/new gen since keys works for both generations and we don't see how the code was redeemed.

J: What were your expectations of breakdown between those?

CDPR: We expected more on PC because PC players preorder more and console players usually buy the game after the release. We still don't have update from physical copies so we can't tell.

J: Yeah I understand that but I wanted to know from budgeting process what were you expecting? (I think he wants to know how many old gen players CDPR expected and maybe they didn't expect enough so they under budgeted it)

CDPR: PC/console split is what we expected. We were not looking at old/new gen split in estimations.

K: Are the patches just purely looking at glitches/bug/crashes or will there be gameplay improvements? What about AI and NPC behaviour?

CDPR: To be honest those are the same for us. AI and NPC behaviour for us are the bugs.

K: What do you expect in terms of purchases over the year from gamers that decide to postpone the purchuse until they get next gen console?

CDPR: We offered free update to next gen console so we hope this won't stop anyone from purchising the game before they get next game. Some more uninteresting stuff.

L: Of the digital copies. How many were sold on GOG?

CDPR: We're not revealing this number. Cyberpunk has bigger split but something something reasons becasue.
Het is een gesprek tussen een bedrijf en een groep investeerders dus alles moet je in die context lezen, voeg naar believen een korreltje zout toe maar ik denk dat het fijn is voor mensen om te lezen wat er besproken is

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Westland1940 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:38:
[...]

Hoe is het grafisch via Stadia? Zelfde als een high end PC? Ik wil best is een poging wagen met Stadia.
Dat niet, high end is met ray tracing en dergelijke. Beeld is ook wat softer omdat het een videostream is. Maar in beweging vallen veel zaken toch minder op en 60fps (wel in 1080p momenteel) vind ik belangrijker. Het is vooral heel smooth. Ik stel wel de VP9 codec in met een Chrome extension.

Op Youtube staan video's en dat is redelijk representatief.

Als je een high end PC hebt, dan zou ik hem daarop halen, tenzij je het toch handiger vindt om niet te hoeven installeren, updaten en dat je ook makkelijk op je tv/tablet/smartphone kan spelen. Waar ook prima wat voor te zeggen is.
Op m'n 10 jaar oude desktop ziet het er iig beter uit dan wat de hardware normaal gesproken aankan. Die is nog prima snel voor alles behalve gaming.

Maar je kan het simpelweg uitproberen. Stadia is al een tijdje gratis. Staan ook een paar gratis games op waarmee je een indruk kan krijgen van het platform, wil je niet eerst betalen en moeten refunden als je het niks vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Dhrax schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:16:
Waar zijn de moderators in dit topic?

Dit topic word nu al dagenlang verziekt door vrijwel enkel en alleen gezeik. Game gerelateerde zaken vallen niet eens meer op. Dat de console versies niet best zijn weten we nu wel. Bepaalde mensen willen koste wat kost hun mening doordrukken tot vervelens toe.

Laat mensen die de game wel ok vinden gewoon in hun waarde en hou op met dat nodeloze gezeik ... we weten het nu inmiddels wel!
Gebruik de rapporteer knop die je bij elke post vind. Dan krijgen moderators een melding in hun queue te staan en pakken ze het op. Als de moderators geen Cyberpunk spelen of niet actief dit topic doornemen is de kans groot dat jouw post niet op valt.
Anders kan je nog in Feedback op moderatie binnen Spielerij je ei kwijt en lezen ze het ook en zullen ze of ingrijpen of uitleggen waarom ze dat niet doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
unfor schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:45:
Mantis blades zijn een cybernetic ding, toch? Geen wapen? Dan kun je als het goed is bij Cyberware ook de mods toepassen op het mantis blades arms item.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:13
Vanavond om 00:00 wordt de winnaar van dit forum bekend gemaakt!

Dus nog allemaal even je best doen. Alvast bedankt voor de deelname!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
Haha moest hier wel even om lachen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCb8DyxXDJUvKdEQsiNgHsB1foU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XMhkrhfOrUHEGBatVe4FLVAM.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd hoe dit van de week eruit ziet als mijn RTX kaart binnen komt. (Momenteel op een 1070 1440p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Cascade schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:00:
[...]

Mantis blades zijn een cybernetic ding, toch? Geen wapen? Dan kun je als het goed is bij Cyberware ook de mods toepassen op het mantis blades arms item.
Ja, ik weet waar ik de mods moet vervangen, maar het staat er niet tussen, alleen 2 variaties van blades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
BarôZZa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:57:
[...]

Dat niet, high end is met ray tracing en dergelijke. Beeld is ook wat softer omdat het een videostream is. Maar in beweging vallen veel zaken toch minder op en 60fps (wel in 1080p momenteel) vind ik belangrijker. Het is vooral heel smooth. Ik stel wel de VP9 codec in met een Chrome extension.

Op Youtube staan video's en dat is redelijk representatief.

Als je een high end PC hebt, dan zou ik hem daarop halen, tenzij je het toch handiger vindt om niet te hoeven installeren, updaten en dat je ook makkelijk op je tv/tablet/smartphone kan spelen. Waar ook prima wat voor te zeggen is.
Op m'n 10 jaar oude desktop ziet het er iig beter uit dan wat de hardware normaal gesproken aankan. Die is nog prima snel voor alles behalve gaming.

Maar je kan het simpelweg uitproberen. Stadia is al een tijdje gratis. Staan ook een paar gratis games op waarmee je een indruk kan krijgen van het platform, wil je niet eerst betalen en moeten refunden als je het niks vindt.
Zit ook aan Stadia te denken... Je kan hem wel op 4k spelen toch met Stadia pro? Vanmorgen nog een vergelijking gezien tussen stadia en GeForce Now op een Nvidia Shield Pro. Volgens mij gaven ze zelfs ray tracing of vergis ik me nu...? Vond Stadia overigens mooier dan GeForce Now op de Nvidia Shield Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
cubuz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:01:
Vanavond om 00:00 wordt de winnaar van dit forum bekend gemaakt!

Dus nog allemaal even je best doen. Alvast bedankt voor de deelname!
Gok dat ik de publieksprijs krijg... Ahum zelfspot.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Topic gaat dicht voor 2 uur om iedereen te laten afkoelen, en voor mij om even op te ruimen. Verdere berichtgeving volgt.

Het topic is iets langer dicht geweest omdat wij intern hebben besproken hoe we met dit topic verder moeten, het is duidelijk dat er behoefte is aan discussie over de (al dan niet vroegtijdige) release & de fouten die dit heeft veroorzaakt. De normale discussie en gameplay vragen sneeuwen hierdoor volledig onder.

Er is nu een afsplitsing gemaakt van het hoofdtopic: [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077 hier kan men, op een respectvolle manier naar elkaar, bespreken hoe de release van Cyberpunk is gegaan en tegen welke bugs men nog aanloopt zodat het in het hoofdtopic beperkt kan worden tot meer inhoudelijke gameplay gerelateerde vragen en opmerkingen.

In welk topic je ook mee gaat doen denk aan de volgende spelregels:
- Wees respectvol
- Als je het ergens mee (on)eens bent hoef je dit niet eindeloos te herhalen
- Plaats een TR, ga niet mensen aanspreken op hun gedrag (dit zorgt alleen maar voor meer off-topic discussies)

[ Voor 80% gewijzigd door Ircghost op 16-12-2020 09:18 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Larmoth
Aangezien het andere topic gesloten is en om het niet meer vol te smijten met screenshots.
MAAR, aan de andere kant vind ik die screenshots ook net weer leuk en wil ik geen topic vol discussie rondzoeken om deze te vinden :)
Edit: topics zijn weer open maar misschien is het nog altijd handiger om dit apart te houden, indien niet merge maar in de andere topic :)
Without further ado...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4qnZADex0Wcffh45NP06sF_x80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ur1VIzENzs53FNsp1gR8iEw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftKH8nTrrcTbsFJM29q9j1vUdzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2HS1ua6a2D2oyI5tLnUyxow3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LffsDqwIaSMtQ0syJFy96h93Wpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljmLvHFJfjANBe7yb2gFUMQy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shXPMNIdefw814ZnrdFqtZmHQ4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8N7SdIr4TQ5xRYb9etpetdAQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Larmoth op 16-12-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4-Oy0NlcaUWh5xqE7G31W1fmaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YMtMGilF8nhYUhJeZ0OC5Axj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubxEfN5jkmwUGnMYNmty0y5_bTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JybvzAOtFmp19MbDzniXYdK3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMPAlXFXFsp4wThpkLVM4_ZrsT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WY0QyYrZUALuJaG1TjFDG6YR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Larmoth op 15-12-2020 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:10:
[Modbreak] Topic gaat dicht voor 2 uur om iedereen te laten afkoelen, en voor mij om even op te ruimen. Verdere berichtgeving volgt.

Het topic is iets langer dicht geweest omdat wij intern hebben besproken hoe we met dit topic verder moeten, het is duidelijk dat er behoefte is aan discussie over de (al dan niet vroegtijdige) release & de fouten die dit heeft veroorzaakt. De normale discussie en gameplay vragen sneeuwen hierdoor volledig onder.

Er is nu een afsplitsing gemaakt van het hoofdtopic, hier kan men, op een respectvolle manier naar elkaar, bespreken hoe de release van Cyberpunk is gegaan en tegen welke bugs men nog aanloopt zodat het in het hoofdtopic beperkt kan worden tot meer inhoudelijke gameplay gerelateerde vragen en opmerkingen.

- Wees respectvol
- Plaats een TR, ga niet mensen aanspreken op hun gedrag (dit zorgt alleen maar voor meer off-topic discussies)[/]
Erg onduidelijk verhaal. Dit zul je even moeten herschrijven en verwijzen naar de topics die je nou precies bedoelt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
joblamie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:45:
[...]

Erg onduidelijk verhaal. Dit zul je even moeten herschrijven en verwijzen naar de topics die je nou precies bedoelt.
Huh?
Toch erg duidelijk dat dit het normale game topic is en dat dit [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077 het bugs en release topic is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Larmoth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1Sfa04QQi5oHJ0QBH5-9YhBNQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hUu8BA32ni1UbOZ6hPILR85f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxWIDKOCP5LEBfwUjJe92HNkMIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GsY5P6VKwamx3Fgc1uZD3jHi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXWsqN8EVqWRWfojcZ0DIbmicvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0xtJvI8W2w0FolLRwi74fPP0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Modbreak] Topic gaat dicht voor 2 uur om iedereen te laten afkoelen, en voor mij om even op te ruimen. Verdere berichtgeving volgt.

Er is nu een afsplitsing gemaakt van het hoofdtopic, hier kan men, op een respectvolle manier naar elkaar, bespreken hoe de release van Cyberpunk is gegaan en tegen welke bugs men nog aanloopt zodat het in het hoofdtopic beperkt kan worden tot meer inhoudelijke gameplay gerelateerde vragen en opmerkingen.

- Wees respectvol
- Plaats een TR, ga niet mensen aanspreken op hun gedrag (dit zorgt alleen maar voor meer off-topic discussies)[/]
Bedankt voor de inzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren via het Stadia premiere edition pakket kunnen genieten van CP2077 op mijn LG oled b9 :9 Meteen even een sidequest gedaan buiten Night City waar ik nog niet eens ben geweest lol (streetkid he) Genoemde sidequest was lastig voor mij want duidelijk wat levels hoger. Merkte dat bij de tegenstanders in elk geval. Zelfs met ophalen van Skippy kreeg ik er wel een paar neer, maar zij hadden mij ook neer in 3 schoten lol.

Toen maar op GTA stijl tig auto's lopen stelen (inclusief een biochemie wagentje maar de oppoppende politie wist me meteen neer te knallen _O-) en alle omstanders on site lopen overrijden. It's extremely effective :+ En zo liep ik na een half uurtje gamen weg met de buit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
@Ircghost misschien even het nieuwe topic in de topic warning zetten ook ;)

Heb me tot nu toe ontzettend vermaakt met het spel, heerlijke verhalen en alles loopt op mijn systeem soepel. Hier en daar een paar kleinigheidjes maar niet iets wat game-breaking is voor mij. Al een paar dikke bolides in de garage staan (zijn er een paar gratis te vinden in de wereld ;) ). En gisteravond een super grappige smartgun gevonden bij een mystery job. Al met al zeer tevreden tot nu toe. Ik bezit ook de console versie maar die heb ik 'uiteraard' nog nauwelijks aangeraakt.

[ Voor 77% gewijzigd door RubenSaurus op 16-12-2020 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Goede oplossing zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kheos schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:49:
[...]

Huh?
Toch erg duidelijk dat dit het normale game topic is en dat dit [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077 het bugs en release topic is?
Als die verwijzing naar [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077 even netjes gemaakt werd wel ja, maar dat is niet het geval. Dat moet dus nog even toegevoegd worden, vooral aan de modbreak onderin. Maargoed, door naar het onderwerp nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Eindelijk Johnny Silverhand ontmoet. Meteen al flink ruzie, dit gaat nog eens leuk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

- Wees respectvol
@Ircghost
Erg bedankt. Wil je dit nieuwe topic alsjeblieft ook nog even in de Topicwarning onderaan toevoegen voor de duidelijkheid? :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Was even vergeten het nieuwe topic te linken, hierbij: [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077

Staat nu ook in de TW @Help!!!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Mogen nog wel qat QOL fixes komen :/
Als je een iconic verkoopt dan krijg je netjes een melding.. maar bij dismantle niet >_<
Dus fenrir dismantled, en je hebt niet de base crafting recipe voor die fenrir gekregen, wat je wel zou moeten krijgen volgens mij

Met dit soort shit moet je gewoon items kunnen locken zodat je ze niet per ongeluk dismantled :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Bokkie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:28:
Mogen nog wel qat QOL fixes komen :/
Als je een iconic verkoopt dan krijg je netjes een melding.. maar bij dismantle niet >_<
Dus fenrir dismantled, en je hebt niet de base crafting recipe voor die fenrir gekregen, wat je wel zou moeten krijgen volgens mij

Met dit soort shit moet je gewoon items kunnen locken zodat je ze niet per ongeluk dismantled :/
*kuch* [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077 *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wat me gisteren wel opviel tijdens het spelen.. ik zat dus buiten Night City. Gedurende de nacht zeg 01:00. Maar telkens wanneer ik een nieuwe auto nodig had liep ik terug richting de weg richting Night City om die te stelen. Terwijl ik naar de weg liep zag ik overal koplampen van auto's in de verte. Maar zodra ik daadwerkelijk op de weg stond verdwenen ze in rook.

Uiteindelijk maar de motor van Jackie gebruikt voor de laatste paar. Auto's zijn toch lang niet zo wendbaar. Kon nog wel een paar leuke stunts uithalen op de motor door te bouncen vanaf allerlei olie/gasleidingen :D Voelde me net terug in Motorstorm back op PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
GekkePrutser schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:41:
spoiler:
Ah zo ver ben ik nog niet. Kan je eigenlijk ook Judy en Panam tegelijk romancen? Of worden ze dan boos a la Mass Effect?
spoiler:
zijn volledig fixed, het is niet zo breed als SWTOR of Mass Effect, er zijn 4 opties mogelijk afhankelijk welke type V jij bent, waar Judy dus enkel een FF is en Panam dus enkel de MF variant is

Maar kudo's voor sterk stukje camerawerk bij zulke scenes, daar wordt een hand of een sigaret zeer tactisch ingezet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 21-09 11:53
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:39:
[...]

Ik ervaar zelf dat als je een sidequest afmaakt er al een opvolger klaar staat! Heb nu denk ik de laatste tien uur sidequest gedaan en het einde is nog niet in zicht dus mijn advies: Open je questlog en have fun.

Qua dissambling, ik zou niet veel uitleg van de game zelf verwachten daarin. Er is een perk dat je meer onderdelen krijgt bij disamblen, die zou ik sowieso nemen dat is maar 1 perk puntje minder. Ik zou verder alleen de lage quality/prijs items disamblen en de rest verkopen. Met het geld kan je jezelf weer upgraden waardoor quests makkelijker/sneller gaan.
Oh en niet die perk nemen dat je junk automatisch disambled want sommige junk items zijn 750 eddies waard. Kan best oplopen qua eddies!

En een andere tip voor het gemak, respeccen kost 100.000 eddies! Probeer dus van te voren goed na te denken welke build je voor gaat want even snel respeccen is er in het begin niet echt bij!

PS: Angel is een mannennaam :+
Bedankt voor de tip!! _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:51
Voor wie deze subreddit nog niet kende: https://www.reddit.com/r/LowSodiumCyberpunk/

Voor wat minder gezeik en mensen die gewoon genieten van de game. Ik geniet er tot nu toe echt van, na 10 uur en 45 minuten nog maar 2 bugs tegengekomen. Ben nu net pas bij het cyberpunk titelscherm, genieten!

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Fijn dat hij weer open is! Ik wacht nog op mijn Stadia, maar kijk er enorm naar uit. Probeer er zo min mogelijk van te zien, maar kwam gister dit filmpje tegen over de grote van de map.
GTA5 was enorm groot vond ik, maar cyberpunk staat erin als bijna een keer zo groot.

Van de spelers die het al spelen, is het spel daadwerkelijk zo groot?
Kijk er enorm naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:53

Vis

Even een praktische vraag en heb het al overal opgezocht, maar waar of wanneer krijg je een garage waar je je auto's in kunt opslaan? Of lukt dit pas nadat je een of andere side missie gedaan hebt? Is me nog onduidelijk en ben al in Act 2.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
Vis schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:15:
Even een praktische vraag en heb het al overal opgezocht, maar waar of wanneer krijg je een garage waar je je auto's in kunt opslaan? Of lukt dit pas nadat je een of andere side missie gedaan hebt? Is me nog onduidelijk en ben al in Act 2.
Bestaat niet, je kan auto's via sub-menu opvragen (console is dit D-pad rechts), daar komen al je (gekochte en unlocked) auto's te staan, die dan automatisch spawnen en naar je toe komt rijden. Als je 1 auto nu hebt, dan komt die automatisch, maar met meerdere auto's wordt dat een submenu.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 16-12-2020 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SinergyX schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:16:
[...]

Bestaat niet, je kan auto's via sub-menu opvragen (console is dit D-pad rechts), daar komen al je (gekochte en unlocked) auto's te staan, die dan automatisch spawnen en naar je toe komt rijden. Als je 1 auto nu hebt, dan komt die automatisch, maar met meerdere auto's wordt dat een submenu.
Bij Stadia (PC ook vermoed ik) is het V, kort drukken is laatst geselecteerde paard fluiten voertuig oproepen, lang drukken is selectiemenuutje waar je een ander voertuig kunt selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 09:14
spoiler:
Toch wel leuk die portal reference in die taxi missie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
DriesNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:03:
Eindelijk Johnny Silverhand ontmoet. Meteen al flink ruzie, dit gaat nog eens leuk worden :)
Ik gisteravond ook. Na 23 uur.... :z :9 . Story is nu al top, zag dingen echt niet aankomen (y)

Ik krijg toch best veel Nomad (in mijn geval) gesprekopties. Maar dat zijn wel veelal oppervlakkige antwoorden (grapjes, wise guy achtig), heb niet het idee dat dat nou zoveel verschil gaat maken voor de main story. Een aantal beslissingen die ik heb genomen wel, zag ik al op Youtube.

[ Voor 32% gewijzigd door DutchOwnage op 16-12-2020 10:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Whoehoe nou de eerste playthrough is een feit. Iets meer dan 55 uur volgens de stats, voelde langer moet ik zeggen maar zonder saai te worden.

Als je de knop om kan zetten en de tekortkomingen kan negeren, dan is het verhaal en zijn de (side)missions echt goed en bij vlagen briljant.

Nu als Nomad begonnen en geëindigd.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sosua schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:20:
spoiler:
Toch wel leuk die portal reference in die taxi missie.
Inderdaad :D En er zit ook een gave The Office easter egg in CP.
spoiler:
Een character dat je in een side quest vervoert claimt een 'famous Japanese brain surgeon' te zijn die tijdens een operatie een Yakuza-baas heeft laten overlijden en heeft moeten vluchten... van een boot gesprongen en naar Amerika gezwommen. Rechtstreekse reproductie van een The Office-scene :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Niemand heeft erom gevraagd- ik ga echter toch mijn mening geven :)

Let wel, ik heb CP niet gespeeld en ik wil spoilers voorkomen dus heb ook weinig materiaal bekeken, dus ik heb geen idee is hoeverre het wel of niet speelbaar is. Dat is echter een bewuste keus:

Games tegenwoordig worden standaard niet-af released en middels grote patches in de weken en maanden na release speelbaar gemaakt. Zeker complexe games als CP maar ook bijvoorbeeld Kingdom Come- Deliverance waren zeer buggy bij release. Het is nu eenmaal niet anders. Je kunt stemmen met je portemonnee, maar als zelfs een ontwikkelaar als CDPR, die sinds The Witcher 1 al gratis content released en DRM vrije content maakt, zich er schuldig aan maakt, moeten we langzaam toch accepteren dat dit gewoon is hoe het gaat.

Ikzelf heb het volste vertrouwen dat CDPR hier toch over een maand of 2 een dijk van een spel heeft staan. Dat hebben ze in het verleden atijd gedaan. Daarnaast koop ik de game dan ook voor een aanzienelijk lagere prijs. Ondertussen heb ik net Kingdom Come - Deliverance uitgespeeld en ben geen enkele bugs tegengekomen terwijl dit bij de release schijnbaar een bugfest was.

Ergo: ik ben niet blij met deze gameindustrie onwikkeling, maar ik hoef niet perse op release day een game te spelen dus ik heb er totaal geen last van. Daarnaast verdient CDPR wel wat credit en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ze met nieuwe IP komen ipv zielloos Witcher 4 maken zoals veel van hun collega's hun IP uitmelken.

Bovenstaande is puur mijn insteek/benadering en geen feitelijk relaas. Anderen kunnen een compleet andere ervaring hebben. Besef wel dat je voor een groot deel je eigen ervaring bepaald.

[ Voor 0% gewijzigd door Shao Kahn op 16-12-2020 11:17 . Reden: typo's ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-

[ Voor 100% gewijzigd door Angeloonie op 16-12-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zal proberen het zo cryptisch mogelijk te houden, als je de missie niet gedaan hebt weet je niet waar het om gaat: eergisteren een side mission waarbij ik echt zoiets had van 'ok, wtf'.. Met Panam een bepaald vijandelijk kamp infiltreren om een persoon eruit te krijgen. Ik denk ok sick hier loopt een tunnel (paar checks qua intelligence en sterkte), zie je de persoon in kwestie zitten... Maar je moet het hele gebouw doorlopen (en dus zo ongeveer per definitie iedereen neerschieten) om vervolgens weer die eerste ruimte in te moeten :'( :+

Ben verder een waslijst aan punten aan het verzamelen die ik goed/minder goed aan de game vind. Denk dat ik daar wel een A4'tje mee vol kan praten.

Panam trouwens:
spoiler:
O+

[ Voor 3% gewijzigd door Kuusj op 16-12-2020 10:44 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Angeloonie schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:37:
Gisteren voor het eerst last gehad van "game breaking" bugs. Eerst een telefoontje dat bleef hangen, waardoor ik niet kon saven, niet met anderen kon praten en niet kon bellen. Save van ~10 minuten terug moeten laden.

Vlak daarna dat een dialoog van JS bleef hangen in beeld en niet weg ging, wat ik ook probeerde. Ook hier save van ~5 minuten eerder moeten laden.

Vervolgens weer een telefoontje dat leek te blijven hangen (geen audio, geen dialoog), maar gelukkig kwam daar wel een volgende dialoogoptie na een halve minuut. Leek wel alsof de audio/tekst ontbrak voor dat stukje gesprek :P

Opvallend genoeg allemaal in de Badlands.
*kuch* [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077 *kuch*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
Flagg schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:31:
Whoehoe nou de eerste playthrough is een feit. Iets meer dan 55 uur volgens de stats, voelde langer moet ik zeggen maar zonder saai te worden.

Als je de knop om kan zetten en de tekortkomingen kan negeren, dan is het verhaal en zijn de (side)missions echt goed en bij vlagen briljant.

Nu als Nomad begonnen en geëindigd.
Ik zit nu op ~20u en ben voor mijn gevoel nog aan het begin van de main story :') Doe ook wel veel side gigs en side missions dan. Niet zo'n zin om binnen 4 dagen al de game 'uitgespeeld' te hebben, pak liever al die side missions gelijk mee :)
Anders sta ik net zoals bij de Witcher zwaar overlevelt in de starting area nog dorpen te bevrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kuusj schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:43:
Zal proberen het zo cryptisch mogelijk te houden, als je de missie niet gedaan hebt weet je niet waar het om gaat: eergisteren een side mission waarbij ik echt zoiets had van 'ok, wtf'.. Met Panam een bepaald vijandelijk kamp infiltreren om een persoon eruit te krijgen. Ik denk ok sick hier loopt een tunnel (paar checks qua intelligence en sterkte), zie je de persoon in kwestie zitten... Maar je moet het hele gebouw doorlopen (en dus zo ongeveer per definitie iedereen neerschieten) om vervolgens weer die eerste ruimte in te moeten :'( :+

Ben verder een waslijst aan punten aan het verzamelen die ik goed/minder goed aan de game vind. Denk dat ik daar wel een A4'tje mee vol kan praten.

Panam trouwens:
spoiler:
O+
spoiler:
nope was niet nodig je moest een stukje de trap op (2 gastjes stealth kill) en dan was je ver genoeg in de "main building" om zijn redding te triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Santee schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:47:
[...]

Ik zit nu op ~20u en ben voor mijn gevoel nog aan het begin van de main story :') Doe ook wel veel side gigs en side missions dan. Niet zo'n zin om binnen 4 dagen al de game 'uitgespeeld' te hebben, pak liever al die side missions gelijk mee :)
Anders sta ik net zoals bij de Witcher zwaar overlevelt in de starting area nog dorpen te bevrijden :+
Ik op 24 uur en ik krijg de melding dat de hoofdmissie waar ik nu aan wil beginnen eentje is die ik af moet ronden.. Dus ik vermoed dat dit een van de laatste is. Heb nog zo geprobeerd om side-missions te doen en zo, maar dat heeft dus niet veel geholpen. Verder ook niet gehaast oid.
Flagg schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:50:
[...]

spoiler:
nope was niet nodig je moest een stukje de trap op (2 gastjes stealth kill) en dan was je ver genoeg in de "main building" om zijn redding te triggeren.
Dan was de missie bij mij gebugd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Is er nog een bepaalde volgorde van districten die jullie afwerken? Of gewoon gaan waar de main story je op dat moment brengt? Tevens kan ik nog geen extra cyberware implants inbrengen ( Mods unavailable), terwijl ik genoeg eddies heb. Kan wel auto's gaan kopen, maar dat vindt ik zonde (jat ze gewoon als ik wat nodig heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Santee schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:47:
[...]

Ik heb volgens mij alle sidemissions gedaan, iig iedere keer de missions die in mijn lijst terecht kwamen, en zo af en toe een random vraagtekentje mee gepakt. Gigs heb ik niet allemaal gedaan, vooral de gigs die "ga 20x ventje doodmaken" heb ik grotendeels genegeerd.

Ben er dus redelijk doorheen gegaan om idd niet zwaar OP door de tweede helft van de game te wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:55:
[...]

spoiler:
zijn volledig fixed, het is niet zo breed als SWTOR of Mass Effect, er zijn 4 opties mogelijk afhankelijk welke type V jij bent, waar Judy dus enkel een FF is en Panam dus enkel de MF variant is

Maar kudo's voor sterk stukje camerawerk bij zulke scenes, daar wordt een hand of een sigaret zeer tactisch ingezet.
Ahh jammer, dat wist ik niet.

spoiler:
Het was me wel opgevallen dat Judy al benoemde dat ze een relatie had gehad met Maiko ja, hoopte al dat ze bi was maar blijkbaar niet dus :'(

Maar dat camerawerk viel me wel een beetje tegen ja. Ik bedoel, je hebt uitgebreid de kans om je 'gereedschap' te customisen bij het aanmaken van je personage, en vervolgens kan je het niet in-game gebruiken :P Zal wel aan de rating liggen, al ben ik verbaasd dat het slechts een M rating is in de VS. Ik dacht dat borsten al genoeg waren voor een X-rating en die zitten er zat in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

DutchOwnage schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:51:
Is er nog een bepaalde volgorde van districten die jullie afwerken? Of gewoon gaan waar de main story je op dat moment brengt? Tevens kan ik nog geen extra cyberware implants inbrengen ( Mods unavailable), terwijl ik genoeg eddies heb. Kan wel auto's gaan kopen, maar dat vindt ik zonde (jat ze gewoon als ik wat nodig heb :+
Geen volgorde. Ook niet het 'clearen' van icoontjes van de map. Dat is imho geen leuke manier van spelen, dat 'afwerken'.
Tot nu toe leidt de main questline mij door de hele stad, en dan pak ik in de buurt soms wat quests op.
Mocht ik straks tegen de endgame aan zitten, dan kan ik altijd nog kiezen om alle icoontjes aan te pakken.

Ook wel wat dingen die ik verbeterd zou willen zien:

- Wanneer je bijvoorbeeld granaten gaat 'craften' zie je niet hoeveel je er al in je inventory hebt;
- Onoverzichtelijkheid bij bijvoorbeeld selecteren wapens. Ik wil snel kunnen zien of een upgrade nut heeft;

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Nyarlathotep schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:05:
[...]

Geen volgorde. Ook niet het 'clearen' van icoontjes van de map. Dat is imho geen leuke manier van spelen, dat 'afwerken'.
Tot nu toe leidt de main questline mij door de hele stad, en dan pak ik in de buurt soms wat quests op.
Mocht ik straks tegen de endgame aan zitten, dan kan ik altijd nog kiezen om alle icoontjes aan te pakken.

Ook wel wat dingen die ik verbeterd zou willen zien:

- Wanneer je bijvoorbeeld granaten gaat 'craften' zie je niet hoeveel je er al in je inventory hebt;
- Onoverzichtelijkheid bij bijvoorbeeld selecteren wapens. Ik wil snel kunnen zien of een upgrade nut heeft;
Naar mijn idee zie ik nog geen 25% van de map met het hoofdverhaal.. Dat valt mij tegen eerlijk gezegd. Of ik mis echt nog de helft van het verhaal maar ik denk het niet helaas.

Verder, weet iemand wat dat eiland aan de linkerkant van de map doet? Je kunt er niet heen met de auto iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Kuusj schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:07:
Naar mijn idee zie ik nog geen 25% van de map met het hoofdverhaal.. Dat valt mij tegen eerlijk gezegd. Of ik mis echt nog de helft van het verhaal maar ik denk het niet helaas.
DLC... ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

Verder, weet iemand wat dat eiland aan de linkerkant van de map doet? Je kunt er niet heen met de auto iig.
Ik meen eens gezien te hebben dat dat een vliegveld zou zijn. Wellicht deel van een toekomstige uitbreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Naar mijn idee zie ik nog geen 25% van de map met het hoofdverhaal..
Nog een playthrough doen met een ander karakter/build. Dat ga ik in ieder geval wel doen. Ben wel benieuwd wat er allemaal nog verstopt zit in die onontgonnen gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
In act 1 deed ik nul sidejobs, enkel main quest. In act 2 ben ik na 1 main quest nu me aan het richten op side quests. Gewoon ad random. Die 'help de politie' icoontjes deed ik wel in act 1, maar heb ik in act 2 nu wel gezien. Dus die skip ik. Ga nu voor de gele uitroeptekens.

Een beetje zoals ik RDR2 ook begon. Ben zo lang in hoofdstuk 2 blijven hangen daar. Gaat hier niet anders zijn denk ik. Al kreeg ik gisteren wel een call van Judy: what's taking you so long? Leuke chick en scheelt dat mijn V een V van vrouw is. Dus die ga ik wel romancen als het aan mij ligt. Alleen geen idee hoe je dat aanpakt. Er is genoeg wat je zelf maar moet uitzoeken in de game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

NLxAROSA schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:17:
[...]

Nog een playthrough doen met een ander karakter/build. Dat ga ik in ieder geval wel doen. Ben wel benieuwd wat er allemaal nog verstopt zit in die onontgonnen gebieden.
Mja naar wat ik gehoord maakt dat dus geen bal uit buiten de eerste 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kuusj schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:22:
[...]

Ik bedoel meer dat ik 75% van de kaart nog niet heb gezien en dus ook niet evt. side missions of blueprints/random events/shops/etc. in dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crytex
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 18:03
1ste indruk positief wel veel info overload.
Nu enige twijfel is controller of K&M.
Iemand tips voor die controller te tweaken? Heb alles op nul bij advanced.
Toch is er een soort lock on die niet juist aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Kuusj schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:22:
[...]

Hij zegt character/build heh, niet lifepath ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Crytex schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:26:
1ste indruk positief wel veel info overload.
Nu enige twijfel is controller of K&M.
Iemand tips voor die controller te tweaken? Heb alles op nul bij advanced.
Toch is er een soort lock on die niet juist aanvoelt.
Je hebt in de opties een aim-assist die je aan/uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

https://www.tomshardware....rformance-bug-fix-testing

Cpu benchmarks mét en zonder de AMD fix.
Pagina: 1 ... 48 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!