Exact wat ik ook steeds zeg... Mooi verwoord en sluit me er volledig bij aan.robinez schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:52:
[...]
een veelgestelde vraag, en vermoedelijk ook wel een vraag van mensen die geen oudere ps4 games op een ps5 gezien hebben.
Er is een groot verschil tussen de huidige oudere ps4 games hoe die er uit zien en wat we als ps5 gamers zien als je de ps4 versie opstart van cyberpunk. Ik denk dat iedere ps5 bezitter wel beseft dat je geen raytracing graphics hoeft te verwachten op je console als je een ps4 game start.
Maar als je een willekeurige ps4 game opstart op je ps5 en die zijn zo enorm veel beter dan wat je ziet bij cyberpunk (en dan laat ik het gameplay trailer discussie even buiten beschouwing), dan zal dit voor veel ps5 gamers een behoorlijke teleurstelling zijn, aangezien de game in de verste verte die ps4 kwaliteit die we al jaren gewend zijn niet haalde. De release versie was helemaal dramatisch, de 1.04 patch maakte het wel iets beter (niet veel, maar wel iets)
Maar natuurlijk zullen er ook genoeg ps5 gamers zijn die het voldoende vinden, graphics beleving is subjectief, de 1 ziet geen framerate problemen of ziet niet dat een game op minder dan 800p gerenderd wordt op je 4k scherm of vindt het simpelweg niet belangrijk en geniet meer van de game. Allemaal prima.
Maar er zijn ook mensen die een minimale kwaliteit verwachten waar een game aan moet voldoen. Als ik in 2020 een game koop die in de verste verte niet in de buurt komt van al die andere ps4 games op mijn ps5 dan krijg je daar wel een matig gevoel bij.
Er zullen zat mensen zijn die alles best vinden, dat zie je in deze thread ook, als je dan al die bugs voorbij ziet komen zijn er ook zat mensen die continu zeggen dat dat niet uitmaakt want het verhaal is goed. Dat zou ik ook graag willen dat ik games zo kan beleven, maar ik kan me niet zo goed over de zeer matige kwaliteit heenzetten.
maar nogmaals, als de game er zo uitzag als in de getoonde gameplay trailers, of zelfs de xbox series x versie die ik er ook prima vindt uitzien voor een console dan zou ik heel erg blij zijn. Maar op het playstation platform (en het maakt echt niet uit of je op een ps4 pro of ps5 die game draait, want die consoles heb ik hier naast elkaar staan om te vergelijken) is de kwaliteit ver onder wat je kan verwachten op basis van die honderden andere ps4 games die het wel gelukt is die minimale kwaliteit te halen.
Overigens voor de mensen die nog geen ps5 hebben, de graphics van de meeste ps4 games op een ps5 zijn exact gelijk aan de ps4 pro graphics. Tenzij de game een patch heeft gehad die de resolutie en framerate hoger maakt, maar dat zijn er niet zoveel. Maar de ps4 games op een ps4 pro zien er ook prima uit, dus dat is niet echt een issue.
Na een uur Cyberpunk ben ik gestopt en heb ik puur ter vergelijking RDR2 even opgestart op mijn PS4. En idd, zoals verwacht gewoon veel betere graphics. Zelfs GTA V op de PS4 is in sommige gevallen mooier dan Cyberpunk op de PS5. Dat zou gewoon niet zo mogen zijn. Niet na de getoonde beelden en beloftes. Het zou überhaupt niet mogen, anders spreek je gewoon van een grafisch ontzettend slechte game.
[ Voor 6% gewijzigd door RandyAmsterdam op 15-12-2020 15:59 ]