Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:19:
[...]

Ervaring tot graphics en framerate is het enige verschil. Verhaal, mechanics, bugs, keuzes, etc allemaal identiek, zelfs als ze performance (waarschijnlijk niet) fixen op de XBO/PS4, blijft de core van de game best lachwekkend.
En de graphics maken voor mij de game. Nu speel ik liever een game met een veel minder boeiend verhaal en een mindere setting maar waar de graphics wel goed zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:23:
[...]

En de graphics maken voor mij de game. Nu speel ik liever een game met een veel minder boeiend verhaal en een mindere setting maar waar de graphics wel goed zijn.
Ik heb dat dus precies andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
poor Leno schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:25:
[...]

Ik heb dat dus precies andersom :)
Haha dan heb jij veel geluk! Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:27:
[...]

Haha dan heb jij veel geluk! Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.
Nouja ik zeg niet dat het oog niet ook wat wil he ;)

Maar ik kan wel wat dingen door de vingers zien als ik helemaal meegeleept word in het verhaal :)

Zo kan ik ook bijv een film veel meer waarderen als het een briljant verhaal heeft, maar misschien wat minder afgewerkt is, t.o.v een film zonder inhoud maar met 100 miljoen aan CGI effecten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crytex
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 18:03
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:18:
Is er al iets bekend over de update voor de next gen? Ik ben namelijk bang dat dit heel lang gaat duren omdat ze eerst alle shit van de last gen gaan proberen op te lossen. En zoals de game nu draait op de PS5 draait wil ik hem niet spelen.

Nu gaan er misschien mensen roepen; op de ps5 draait hij nu wel goed... Maar voor mij niet. 1200p met drops, HDR wat geen HDR is en het beeld lelijk maakt enz. Dus voor mij moet er veel veranderen wil ik hem op mijn PS5 gaan spelen.

Mocht de next gen update nou lang op zich laten wachten, dan zit ik er aan te denken om hem op Stadia te spelen. Stadia draait super netjes 4K en ziet er echt stukken beter uit dan op de PS5.
Playstation 5 al verkocht voor die reden, dat wachten voor een patch. Terwijl je met pc lekker zelf kan tweaken love it. Dan wel nieuwe gpu erin gooien. Natuurlijk de bugs moet je geduld voor hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:36
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
[...]

Het verhaal, setting enz is awesome. Speel je op de PC dan is de hele game awesome, Stadia ook nog. Speel je op de console (last en next gen), dan verpest de kwaliteit van de game het hele awesome gevoel tot een zeer teleurstellende game.
Onzin. Op een XSX is het echt smullen. Resolutie in Quality mode is ook gewoon prima(1700/1800p). Kan alleen maar beter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:17:
Gister heb ik een specifieke Delamain quest gespeeld, waarvan ik dacht dat die volledig gebugged was... Bleek gewoon een beroerde quest te zijn, met een onduidelijke opdracht. :P

Daaruit voorkomend nog wel een vraag. Af en toe kom ik terminals tegen die vragen om een pass-code. Daarbij verwacht dat dan opties om die pass-code ergens te vinden. Dat is me echter nog niet gelukt tot nu toe. Hebben jullie diezelfde ervaring?
Ik heb wel twee keer gegokt, 0000 en 1234, die toevallig beide nog werkten ook. :+

En wat zit dit spel toch heerlijk vol met leuke verwijzingen! _/-\o_
OMFG really

Die delamain quest => meerdere quests en follow up quests
In het begin is het even zoeken maar met een beetje uw verstand gebruiken lukt het wel.

Zonder spoilen maar ik vond het een zalig einde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:15:
Peepshow van Gamekings vat het eigenlijk goed samen. Is gewoon een kak launch geweest en ze hebben iedereen keihard voor de gek gehouden door alleen de pc-versie te laten reviewen of spelen. Snap werkelijk waar niet dat er in dit topic nog steeds mensen zijn die de ontwikkelaar dit zomaar vergeven onder het nom van: the witcher was goed dus je hebt mijn vertrouwen, hoe onspeelbaar de game ook is.

Echt bizar hoe blind je dan kan zijn als je niet ziet dat deze game nog niet af is voor de consoles. Ik had al zo'n vermoeden dat het buggy zou zijn bij de launch omdat het van red project is, maar dit had ik nooit zien aankomen. Niemand van de gamers natuurlijk wat het weer 10x erger maakt.

Deze game zal ik sowieso pas eind 2021 kopen als de ps5-versie uit is. Dan maar wat langer wachten.
Ik heb gewoon precies gekregen wat mij beloofd is, namelijk een Xbox One (X) versie met iets betere graphics in BC mode op de Series X.

Sterker nog, na de laatste patch ziet het er allemaal gewoon prachtig uit in de 'quality' mode.

Ik heb de upgrade naar de Series X mede voor deze game gedaan, komende van een One X, omdat ik al aan zag komen dat de last gen het zwaar zou gaan krijgen.

Inmiddels een uur of 35 verder en voor mij is dit de beste game die ik dit jaar gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
DutchOwnage schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:34:
[...]

Onzin. Op een XSX is het echt smullen. Resolutie in Quality mode is ook gewoon prima(1700/1800p). Kan alleen maar beter worden.
Is geen onzin, jij vindt het onzin. Is een kwestie van voorkeuren. Op XSX draait hij beter dan op de PS5. Gelukkig zijn er mensen zoals jou die er wel genoegen mee nemen en het zelfs mooi vinden. Dat is jouw mening, die van mij en vele met mij vinden wat anders. Dus wees blij dat jij het goed vind, ik vind het niet goed. Maar wat wij vinden is geen harde norm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 12:28
Ik heb niet de hele topic doorgelezen, ben ik ook niet van plan, maar toch een positieve input van mijn kant. Na ongeveer 17 uur spelen vind ik het een prachtig spel. Ik heb tot nu toe 4 glitches gezien, verder geen bugs of rare performance problemen. Ik speel het spel ook zoals ik dat bij Witcher 3 deed, niet als GTA, dus ik denk dat ik de meeste bugs zo wel ontloop. Verhaaltechnisch weer briljant en de VA verdient een speciale compliment. Sommige karakters brengen de emoties zo goed over, top.
Op 4K met DLSS op balanced en een mix tussen high/ultra draai ik stabiel 53-60 fps met een 3700x en 3080. Zet zeker RTX reflections aan en RTX lighting op medium als je systeem dat trekt, anders mis je echt wat visuele pracht en praal. Dit is sowiese de mooiste spel die ik ooit heb gespeeld, vooral extreem veel grafisch detail zoals Witcher 3 back in the day.
Ik kreeg wat ik had verwacht, Witcher 3 kwaliteit in een Cyberpunk wereld, dus ik ben een tevreden jongen. Jammer van de bugs, gelukkig heb ik er persoonlijk niet veel gezien. De ergste van de weinige bugs die ik heb gezien is DumDum die ineens uit het niets verscheen in act 2, stap ik in de auto zit er iemand naast me. Ik schrok me rot _O- maar dat werd gefixt met een fast travel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:37:
[...]

Is geen onzin, jij vindt het onzin. Is een kwestie van voorkeuren. Op XSX draait hij beter dan op de PS5. Gelukkig zijn er mensen zoals jou die er wel genoegen mee nemen en het zelfs mooi vinden. Dat is jouw mening, die van mij en vele met mij vinden wat anders. Dus wees blij dat jij het goed vind, ik vind het niet goed. Maar wat wij vinden is geen harde norm.
Dan moet je de XSX niet onder "alle next-gen consoles scharen. Je post duidde daar wel op namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
DutchOwnage schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:39:
[...]

Dan moet je de XSX niet onder "alle next-gen consoles scharen. Je post duidde daar wel op namelijk :)
Vrienden die hem op de XSX spelen zijn ook niet tevreden over de kwaliteit. Draait beter dan op PS5 maar tevreden zijn ze verre van. Nogmaals het is persoonlijke voorkeur en waar hecht je waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:42:
[...]

Vrienden die hem op de XSX spelen zijn ook niet tevreden over de kwaliteit. Draait beter dan op PS5 maar tevreden zijn ze verre van. Nogmaals het is persoonlijke voorkeur en waar hecht je waarde aan.
Kwaliteit in wat voor opzicht? Graphics wise of de algehele staat vd game? Bugs zie ik ook op de XSX namelijk, dat klopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07
SacreBleu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:11:
[...]

Het blijft mij verbazen dat je dit verkondigd alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Je betaalt een x bedrag voor een product. Dan mag je verwachten dat het af is. Het feit dat het spel tegenvalt omdat het niet is wat je zoekt is wat anders.

Maar dit spel is duidelijk niet af. Ik begrijp dan niet dat dat wordt gebagatelliseerd met: "Ach, joh was bij The Witcher 3 ook". Dit moet juist een alarmbel zijn. Bij elke uitstel werd er gezegd: "Ja, we hebben hiervan geleerd!". En bij de volgende grote game die ze uitgeven is het hetzelfde verhaal. Je hebt € 60,- uitgegeven om het spel 'nu' te spelen. Niet over een paar maanden of jaren. Gaat nergens over dit.
Ik vind het niet de normaalste zaak van de wereld, die woorden probeer jij mij in de mond te leggen.
Wat ik doe is mijn perspectief delen en hoe ik er in sta.
Ik weet van CDPR dat ze alles op alles zetten om hun product te finetunen en dat ze naar hun community luisteren. Ik heb er begrip voor dat het de eerste weken misschien nog ff niet lekker loopt.
Ik ga dan niet als een kleuter janken dat ik bestolen ben of dat ze mij voorgelogen hebben, nee ik ga eerst wel ff wat anders spelen.

Het is lekker makkelijk om zelf nergens verantwoordelijkheid voor te nemen en alles en iedereen de schuld te geven, maar als je blind en op basis van marketing praat een product koopt ligt de schuld toch echt bij jezelf.
Niemand heeft je gedwongen om het product te kopen.
Had een weekje gewacht en je had jezelf deze situatie kunnen besparen.

Geef je die €60 over een maand of 2 uit aan het spel, dan koop je het spel op dat moment ook om "nu" te spelen.
Verschil is dat je dan een weloverwogen keuze gebaseerd op reviews en commentaren van andere spelers hebt gemaakt.
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:03:
[...]

Je hebt wel een heel erg roze CDPR bril op.

Volgens mij kun je hier niet anders dan concluderen dat CDPR de consument behoorlijk misleidt heeft. Er werd verboden om console beelden te tonen voor release en de game moest gereviewd worden op de PC (grote red flag natuurlijk). Jij en ik lezen die info wellicht, maar veel consumenten zien dikke reviewcijfers en dikke graphics. Ze kopen die game vervolgens op de console (xone/ps4). Dan valt de ervaring ineens tegen. Het is een totaal ander product wat in feite onspeelbaar is. CDPR heeft willens en wetens de zeer slechte performance willen verhullen om alsnog console verkopen te scoren.

Je dacht toch niet dat de PS4/Xone versies goede cijfers hadden gekregen in deze staat. Dat moest CDPR voorkomen. Er moet geld in het laadje komen.

Edit: het was chic geweest als ze de game alleen op PC gereleasd hadden en de consoleversies te verplaatsen wanneer de next-gen patches ook klaar zijn.
Dat mag jij vinden.
Als je als console gamer afgaat op PC reviews, dan misleid je jezelf.
Je zou toch ook geen console port kopen op basis van de review van de console versie? Da's appels en peren vergelijken.

Ja, het was niet handig om de console reviews niet eerder vrij te geven.
Maar als je op basis van marketing praat een product koopt wat nog niet voor jouw doeleinden/situatie getest is, mag je jezelf ook wel een heel klein beetje de schuld geven hoor.

[ Voor 29% gewijzigd door Nnoitra op 15-12-2020 13:00 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:55:
[...]

Ik vind het niet de normaalste zaak van de wereld, die woorden probeer jij mij in de mond te leggen.
Ik weet van CDPR dat ze alles op alles zetten om hun product te finetunen en dat ze naar hun community luisteren. Ik heb er begrip voor dat het de eerste weken misschien nog ff niet lekker loopt.
Ik ga dan niet als een kleuter janken dat ik bestolen ben of dat ze mij voorgelogen hebben, nee ik ga eerst wel ff wat anders spelen.

Het is lekker makkelijk om zelf nergens verantwoordelijkheid voor te nemen en alles en iedereen de schuld te geven, maar als je blind en op basis van marketing praat een product koopt ligt de schuld toch echt bij jezelf.

Geef je die €60 over een maand of 2 uit aan het spel, dan koop je het spel op dat moment ook om "nu" te spelen.
Verschil is dat je dan een weloverwogen keuze gebaseerd op reviews en commentaren van andere spelers hebt gemaakt.
In dit geval is er toch ook daadwerkelijk gelogen en informatie achtergehouden, onafhankelijk van de marketing praat. Je kon op YouTube voor release PS4 gameplay bekijken, maar die was dus niet van de PS4 (!), daarnaast hadden de reviewers geen PS4 versie en zijn de hoge cijfers dus van de PC versie. Als je het spel voor de PS4 had gekocht ben je dus gewoon opgelicht, dat heeft CDPR ook toegegeven en vandaar dat er nu een refund mogelijk is.
Dit gaat wat mij betreft wel wat verder dan eigen verantwoordelijkheid, aangezien het dus onmogelijk was om een eerlijk beeld te vormen van de PS4 versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-09 22:49
[...]
.
Is dat niet iets wat een developer hoort te doen voordat ze een game releasen?

Dit komt uit de Board Call van gisteren (via Reddit):
C: Board ignored the warnings about last gen issues. Was game delivered anyway because you wanted to deliver this game this year? Launch is important or you underestimated how bad it really is?

CDPR: We focused too much on PC perforamance and didn't bother much with last gen consoles. There were no out of ordinary amount pressure to release the game.
Ze hebben door alleen PC reviews eruit te gooien, kritische reviews te laten flaggen en laten verwijderen op Youtube en alle console footage achter te houden de consument op consoles gewoon gepiepeld.

Ze hebben niet gefocused op de console versies en er was geen pressure om de game uit te brengen.

Ze hadden die game gewoon moeten uitstellen. Het consumentvertrouwen in CDPR hebben ze zelf moedwillig om zeep geholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 15-12-2020 13:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
[...]

Ja ja, als je op basis van marketing een aankoopbeslissing doet is het je eigen schuld. Bedrijven mogen claimen wat ze willen, en dan maar zien of ze het waarmaken. Als je dan wilt ontbinden omdat je onder valse voorwendselen iets hebt gekocht dan ben je kinderlijk aan het zeuren.

Ben jij ook zo makkelijk als je een auto koopt? "Boeiend dat de helft van de features er niet in zit."

Toch nog even dan maar. Dit is de lijst die ik heb gebruikt om non-conformiteit aan te tonen. Toch nog weer relevant.

Bij deze een lange lijst van dingen die geclaimd zijn door CDPR maar niet in het spel zitten. Bron Reddit

Let's lay down a list of what was promised to us but it was found missing from the game.

Please let this gain some traction - we must be organized if we want to provoke an answer from the dev team.Features that were promised but not delivered or cancelled

[ Voor 1% gewijzigd door DutchManticore op 15-12-2020 13:18 . Reden: Tijd geïnvesteerd in leesbaarheid ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Erapaz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:01:
[...]

In dit geval is er toch ook daadwerkelijk gelogen en informatie achtergehouden, onafhankelijk van de marketing praat. Je kon op YouTube voor releasePS4 gameplay bekijken, maar die was dus niet van de PS4 (!), daarnaast hadden de reviewers geen PS4 versie en zijn de hoge cijfers dus van de PC versie. Als je het spel voor de PS4 had gekocht ben je dus gewoon opgelicht, dat heeft CDPR ook toegegeven en vandaar dat er nu een refund mogelijk is.
Dit gaat wat mij betreft wel wat verder dan eigen verantwoordelijkheid, aangezien het dus onmogelijk was om een eerlijk beeld te vormen van de PS4 versie.
exact,

op het originele playstation kanaal hebben ze zelf ps4 gameplay videos geplaatst die achteraf 4k gerenderde pc demos bleken te zijn. Dat is moedwillig mensen misleiden, daar kan ik geen goed woord voor over hebben.

Overigens, zeggen dat het mensen hun eigen schuld is en dat ze niet moeten preorderen, dat is precies de reden waarom dit topic maar door blijft gaan met wellis nietes discussies. Prachtig dat het voor sommige mensen allemaal acceptabel is, maar blijf elkaar wel respecteren. Dat soort opmerkingen bereik je niets mee, hooguit dat we weer 20 pagina's verder zijn met wel / niet discussies.

Ik vind het overigens een top idee om het topic op te splitsen in een 'cyberpunk problemen' thread en een 'cyberpunk ik vind het geweldig' thread. Zo hou je de discussies mooi gescheiden en hoeven mensen zich ook niet te ergeren aan elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
Erapaz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:01:
[...]

In dit geval is er toch ook daadwerkelijk gelogen en informatie achtergehouden, onafhankelijk van de marketing praat. Je kon op YouTube voor releasePS4 gameplay bekijken, maar die was dus niet van de PS4 (!), daarnaast hadden de reviewers geen PS4 versie en zijn de hoge cijfers dus van de PC versie. Als je het spel voor de PS4 had gekocht ben je dus gewoon opgelicht, dat heeft CDPR ook toegegeven en vandaar dat er nu een refund mogelijk is.
Heb je een linkje naar die PS4 gameplay?
De enige youtube Playstation gameplay die ik me kan heugen werd volgens mij door Sony/Playstation zelf gepost, niet door CDPR.
In dat geval moet je je woede ff richting Sony dirigeren.

Als de reviewers en kopers een weekje hadden gewacht, was het alles behalve onmogelijk om een eerlijk beeld van de PS4 versie te krijgen.
Ongeduld kun je moeilijke iemand anders in de schoenen schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:08:
[...]

De enige youtube Playstation gameplay die ik me kan heugen werd volgens mij door Sony/Playstation zelf gepost, niet door CDPR.

Als de reviewers en kopers een weekje hadden gewacht, was het alles behalve onmogelijk om een eerlijk beeld van de PS4 versie te krijgen.
Ja tuurlijk. Maar dat houdt toch niet in dat mensen zeer teleurgesteld mogen zijn over de erbarmelijke staat van de console versies? Want dat die game totaal niet zou werken had echt niemand verwacht.

Is dit die video niet? Komt van de Cyberpunk channel.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 15-12-2020 13:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[...]

Nee hoor er is 100% zeker door CDPR een video gepost met zogenaamde PS4 en PS5 beelden. Dat is gewoon 100% oplichting geweest, waarschijnlijk iets gedowngrade PC beelden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Richh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:16:
[...]
Vind zelf ook de skill trees en alle opties enorm verwarrend. Er zijn 5 categorieen met allemaal een eigen tabblad waarbij je in het midden begint en dan kan je telkens 1 skill point inwisselen voor 0,5% of 1% meer X of Y. WTF 8)7 Dat schiet toch niet op? Dus wat kies je dan?

Zo zijn er wel meer dingen die het spel me duidelijk mogen vertellen... ik mis nog heel wat gameplay mechanics heb ik het idee.
De UI kan zeker beter, net als de uitleg voor verschillende gameplay elementen, helemaal eens. Ik heb meerdere discussies gehad met vrienden, 10 a 20 uur in de game, over hoe bepaalde zaken nu precies werken. Sowieso is alles unlocken/gebruiken in één playthrough onmogelijk denk ik, misschien als je heel veel gaat farmen (bijvoorbeeld die politie missies) maar dat lijkt me sterk.Voor mij geen halszaak, dat komt wel in een volgende playthrough als ik veel bewustere builds/speelstijlen wil gaan hanteren.

Dat brengt me op je vraag, dat procentje op zichzelf doet niet zoveel, maar het is procent op procent op procent. Je basestats verhogen met je level, dan heb je nog de skill tree, dan nog de eigenschappen van de verschillende wapens, dan nog de mods die je er op los laat, je kleding met multipliers, die je ook weer kan modden en zowel wapens als kleding zijn weer te upgraden. Het loont dus om een richting te kiezen en daar op door te bouwen. De latere multipliers gaan trouwens wel aanzienlijk harder hoor, 15% meer damage, 30% meer critical damage, dat soort aantallen.

Ik zit nu op een punt dat sommige wapens met headshots / critical shots, zonder problemen 4000 - 8000 damage doen per keer ondanks een base dps van 350 ongeveer. De meeste tegenstanders, behalve de bosses, gaan met 1 headshot tegen de vlakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 16:43
DutchManticore schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:04:
Ben jij ook zo makkelijk als je een auto koopt? "Boeiend dat de helft van de features er niet in zit."
Er zijn er nu eenmaal bij die leggen de lat graag laag. Of ze dat bewust doen? Niet altijd, maar de apologeten die PR nagenoeg verafgoden duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Dat waren beelden die steeds ge’cut werden. Het bestond dus uit een selectie van beelden die wel even goed draaide. Dit was de ps4 pro en ps5. De ps4 versie is nooit getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
DutchManticore schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:04:
[...]

Ja ja, als je op basis van marketing een aankoopbeslissing doet is het je eigen schuld. Bedrijven mogen claimen wat ze willen, en dan maar zien of ze het waarmaken. Als je dan wilt ontbinden omdat je onder valse voorwendselen iets hebt gekocht dan ben je kinderlijk aan het zeuren.

Als de helft van de features er niet in zitten ben ik niet zo makkelijk, maar geef ik mezelf een schop omdat ik blind die auto heb gekocht.
Bij het kopen van een auto ga ik 'm eerst inspecteren; wat zit er wel en wat zit er niet in.
Als reviews zijn, pik ik die mee. De review van een 2.0 TDI versie boeit mij niet als ik voor de 1.0 bezine motor ga.
Als ik voor een automaat ga, ga ik niet proefrijden in een handgeschakelde uitvoering.

Niemand heeft je gedwong het spel op dag 1 te kopen. Er is en was géén deadline om dat binnen een week te doen.
Het enige wat jij had hoeven doen is niet blind iets aanschaffen.

Om bij de auto analogie te blijven; die koop jij ook niet blind op basis van wat de verkoper je allemaal vertelt. (hoop ik voor je).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind dat de schuld in de schoenen van de consument schuiven altijd vrij gemakkelijk. Ja, mensen hadden kunnen wachten. Nee, mensen hebben dat niet gedaan. Betekent alsnog niet dat het normaal is om een broken product af te leveren.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:14:
Dat waren beelden die steeds ge’cut werden. Het bestond dus uit een selectie van beelden die wel even goed draaide. Dit was de ps4 pro en ps5. De ps4 versie is nooit getoond.
Zoals in die gameplay trailer ziet de game er op de Pro niet uit hoor....

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 15-12-2020 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

Ik weet van CDPR dat ze alles op alles zetten om hun product te finetunen en dat ze naar hun community luisteren.
Een product dat een 5 scoort door reviewers en een 3 als user score (Metacritic, PS4 versie) is gewoon slecht. Dat heeft niks met finetunen te maken. Het was niet af. Eerst maak je het af, dan ga je finetunen.

Trailers tonen die zogenaamd op een console zijn opgenomen maar het niet blijken te zijn. Reviewers in eerste instantie alleen de pc versie geven omdat je weet dat de console versie niet goed is. CDPR heeft veel credits bij gamers maar dit is een gevalletje misleiding: dingen mooier maken dan ze zijn.

Ik geloof wel dat het met updates uiteindelijk goed komt en dat er dan een hele vette game staat. Ik vind het erg vervelend dat ze nu in negatief daglicht staan (nooit leuk als je 7 jaar lang aan een game werkt) maar dat is natuurlijk niet de schuld van de koper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
En let wel: Het is niet alsof CDPR het zelf ook niet doorheeft. Ik kan het me niet herinneren dat het eerder is gebeurt dat een uitgever/developer refunds aanbiedt na het releasen van een game. Die weten zelf ook wel dat ze hun kopers gepiepeld hebben.

Misschien is het inderdaad een goed idee om een apart PC en apart console topic aan te maken. Lijkt me voor spelers met een PC best irritant dat ze steeds door die kapotte consoleversie discussie heen moeten lezen.

[ Voor 41% gewijzigd door Timothy3000 op 15-12-2020 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:10:
[...]

Ja tuurlijk. Maar dat houdt toch niet in dat mensen zeer teleurgesteld mogen zijn over de erbarmelijke staat van de console versies? Want dat die game totaal niet zou werken had echt niemand verwacht.

Is dit die video niet? Komt van de Cyberpunk channel.

[YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay]
Die had ik gemist, thx (y)
Echter staat er wel duidelijk PS4Pro in beeld.
Van wat ik bij mijn vriendin heb gezien (te kort om er echt een oordeel over te vellen) wijkt dat na die 1.04 patch niet heel veel af.
Dat het op de reguliere PS4 minder draait, is niet onlogisch ofzo.

Overigens zeg ik nergens dat men niet teleurgesteld mag zijn.
Maar roeptoeteren over diefstal enzo gaat me wat te ver.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
[...]

Het verhaal, setting enz is awesome. Speel je op de PC dan is de hele game awesome, Stadia ook nog. Speel je op de console (last en next gen), dan verpest de kwaliteit van de game het hele awesome gevoel tot een zeer teleurstellende game.
Onzin en niet correcte informatie, Loopt als een zonnetje op Series X en ziet er zeer goed uit. en dat nog zelfs met fotos gemaakt met de telefoon van het tv scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4vvYqsljvkZ5jAkp9i_Hag8YJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NoEMyGrHfL5bwYxN9HoRpAM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye5YrTDk9Pus9v66u70qIwiggR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzN9YsY42DhqGUD7XRv4x7hR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CIp0gmt6BO3JNGxx0xmKoIM5Pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCqZbim11wUun0pC6ot9uqjc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3D8Mj5CYXxsYez6GiA5g8WqP8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/paiGynCAuBPfLKREPj6Abopv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:24:
[...]

En deze is door Playstation gepost:
YouTube: Cyberpunk 2077 - Launch Trailer | PS4
Zit er heel erg veel verschil tussen beide video's?
En zou Playstation moedwillig PC beelden tonen?.
Sony heeft die beelden door CDPR aangeleverd gekregen, dus die kunnen zoiets ook niet vantevoren beoordelen.

Of er verschil is tussen die beelden maakt niet uit, maar ze draaien duidelijk beter dan wat je nu op de PS4 en PS4 pro ziet. Alleen op de PS5 draait de game qua fps goed.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:51
robzzzzzzzz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:23:
[...]

Onzin en niet correcte informatie, Loopt als een zonnetje op Series X en ziet er zeer goed uit. en dat nog zelfs met fotos gemaakt met de telefoon van het tv scherm

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er strak uit, goed om te horen! Ik twijfel nog om te halen voor XSX, denk dat ik hem toch maar haal :9~

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:13:
[...]

De UI kan zeker beter, net als de uitleg voor verschillende gameplay elementen, helemaal eens. Ik heb meerdere discussies gehad met vrienden, 10 a 20 uur in de game, over hoe bepaalde zaken nu precies werken. Sowieso is alles unlocken/gebruiken in één playthrough onmogelijk denk ik, misschien als je heel veel gaat farmen (bijvoorbeeld die politie missies) maar dat lijkt me sterk.Voor mij geen halszaak, dat komt wel in een volgende playthrough als ik veel bewustere builds/speelstijlen wil gaan hanteren.

Dat brengt me op je vraag, dat procentje op zichzelf doet niet zoveel, maar het is procent op procent op procent. Je basestats verhogen met je level, dan heb je nog de skill tree, dan nog de eigenschappen van de verschillende wapens, dan nog de mods die je er op los laat, je kleding met multipliers, die je ook weer kan modden en zowel wapens als kleding zijn weer te upgraden. Het loont dus om een richting te kiezen en daar op door te bouwen. De latere multipliers gaan trouwens wel aanzienlijk harder hoor, 15% meer damage, 30% meer critical damage, dat soort aantallen.

Ik zit nu op een punt dat sommige wapens met headshots / critical shots, zonder problemen 4000 - 8000 damage doen per keer ondanks een base dps van 350 ongeveer. De meeste tegenstanders, behalve de bosses, gaan met 1 headshot tegen de vlakte.
Duidelijk! Hier kan ik iets mee.
En dat laatste, daar moet ik een beetje heen ;)

Ik mis alleen een beetje de 'tutorial' hoe ik daar naar toe moet werken. Ik ken skilltrees uit games natuurlijk wel en uiteindelijk kom je vanzelf verder, maar de hele interface met wapens en hoe ze up te graden en wat goed/beter/best is, dat mis ik nog een beetje.
Je noemt kleding met multipliers, maar so far heb ik enkel kleding die dan een X aantal armor 'toevoegen' of iets dergelijks. Hoe kom ik aan de juiste kleding?

Komt dat nog? Ik ben (denk ik) nog redelijk in het begin
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Of is er een handige guide/video of iets dergelijks die het een beetje verduidelijkt?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
crepsly schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:34:
[...]

Ziet er strak uit, goed om te horen! Ik twijfel nog om te halen voor XSX, denk dat ik hem toch maar haal :9~
Een super aanrader! ik zou zeggen zeker doen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Het gaat om deze video, van CDPR zelf: YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay. Deze beelden geven dus geen accuraat beeld van hoe het er op de PS4 uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Erapaz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:41:
[...]

Het gaat om deze video, van CDPR zelf: YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay. Deze beelden geven dus geen accuraat beeld van hoe het er op de PS4 uit ziet.
Ja, die was al gelinkt, thx :)
En die had ik idd gemist.
Mijn reactie daarop was dat hier wel PS4Pro bij staat, een PS4 zal altijd iets minder zijn,
De PS4 beelden niet laten tonen was absoluut een foute keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:45:
[...]

Ja, die was al gelinkt, thx :)
En die had ik idd gemist.
Mijn reactie daarop was dat hier wel PS4Pro bij staat, een PS4 zal altijd iets minder zijn,
De PS4 beelden niet laten tonen was absoluut een foute keuze.
De PS4 pro zier er ook niet zo uit en loopt ook niet zo soepel, dit is dan ook meer dan een "foute keuze" , dit is "de kluit belazeren", "de boel besodemieteren" , "knollen voor citroenen verkopen" etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:49:
[...]

De PS4 pro zier er ook niet zo uit en loopt ook niet zo soepel, dit is dan ook meer dan een "verkeerde keuze" , zit is "de kluit belazeren".
klopt en op de ps5 ziet het er ook niet zo uit als hier getoond wordt dat is vele malen slechter dan de ps4 pro getoonde beelden in deze gameplay video. Het komt niet eens in de buurt (het is echt enorm schrikken als je de game voor de eerste keer opstart en je hebt deze gameplay beelden in je hoofd van de developer).

Als ze die versie hadden gereleased was er niet veel rumour geweest denk ik. Hooguit over de technische staat van de rest van de game.

[ Voor 11% gewijzigd door robinez op 15-12-2020 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
robinez schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:54:
[...]

klopt en op de ps5 ziet het er ook niet zo uit als hier getoond wordt dat is VELE malen slechter dan de prs4 pro getoonde beelden in deze gameplay video. Het komt niet eens in de buurt (het is echt enorm schrikken als je de game voor de eerste keer opstart en je hebt deze gameplay beelden in je hoofd van de developer).

Als ze die versie hadden gereleased was er niet veel rumour geweest denk ik. Hooguit over de technische staat van de rest van de game.
Het mooie is, die geven ze je ook.
Dat was overigens al ff bekend; de huidige versie is niet geoptimaliseerd voor next-gen. Die versie/upgrade komt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:56:
[...]

Het mooie is, die geven ze je ook.
Dat was overigens al ff bekend; de huidige versie is niet geoptimaliseerd voor next-gen. Die versie/upgrade komt nog.
dat weet ik ook wel, maar je mag dan toch minimaal de ps4 pro versie verwachten die ze zelf hebben getoond. Ik verwacht echt geen ps5 kwaliteit, maar dit is echt dermate veel slechter dan al mijn andere ps4 games dat je toch niet kunt gaan beweren dat dit allemaal maar mijn eigen schuld is dat ik die game gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:29
robzzzzzzzz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
PS5 idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
robinez schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:58:
[...]

dat weet ik ook wel, maar je mag dan toch minimaal de ps4 pro versie verwachten die ze zelf hebben getoond. Ik verwacht echt geen ps5 kwaliteit, maar dit is echt dermate veel slechter dan al mijn andere ps4 games dat je toch niet kunt gaan beweren dat dit allemaal maar mijn eigen schuld is dat ik die game gekocht heb.
Vergelijken met andere PS4 games is ook een beetje flauw natuurlijk, want dat is appels en peren.
En nee, ik beweer niet dat het helemaal je eigen schuld is maar je kunt ook niet alle schuld elders neerplempen.

Wat ik al eerder zei; ik heb met een schuin oog meegekeken naar de PS4Pro versie toen mijn vriendin aan het spelen was en voor een oude(re) console viel het mij nog mee.
Ik had dan ook geen youtube gameplay referentie, alleen wat ik op de PC speel en zie.
Vooralsnog vermaakt ze zich er prima mee, en dat heeft wellicht ook te maken met dat ze ook echt helemaal blanco ging spelen. Geen gameplaybeelden of wat dan ook gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Richh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:39:
[...]

Duidelijk! Hier kan ik iets mee.
En dat laatste, daar moet ik een beetje heen ;)

Ik mis alleen een beetje de 'tutorial' hoe ik daar naar toe moet werken. Ik ken skilltrees uit games natuurlijk wel en uiteindelijk kom je vanzelf verder, maar de hele interface met wapens en hoe ze up te graden en wat goed/beter/best is, dat mis ik nog een beetje.
Je noemt kleding met multipliers, maar so far heb ik enkel kleding die dan een X aantal armor 'toevoegen' of iets dergelijks. Hoe kom ik aan de juiste kleding?

Komt dat nog? Ik ben (denk ik) nog redelijk in het begin
***members only***

Of is er een handige guide/video of iets dergelijks die het een beetje verduidelijkt?
Je hebt bepaalde legendary kleding die je volgens mij gegarandeerd krijgt bij bepaalde missies of side quests en af en toe vind je random kleding die al bepaalde mods hebben voor geïnstalleerd. Dat komt zeker nog. :P

Het is me ook nog niet helemaal duideiljk hoe dat werkt. Soms is het door een voorgeïnstalleerde mod, maar ik heb bijvoorbeeld ook een bril en een shirt zonder mods die beide zowel 5% meer damage geven tegen high threat targets, als 5% damage reduction van high threat targets geven. Tikt lekker aan. :D

Er is ook kleding te koop in verschillende wapens, maar hoe speciaal de kleding is die je kan kopen, hangt volgens mij ook weer af van je street cred of het soort winkel.

Craften heb ik me zelf nog geen seconde mee bezig gehouden, maar daar moet je soort van blue prints van vinden, en vervolgens weer de noodzakelijke onderdelen (of kopen) om ze te kunnen maken. Voor rare/iconic/legendary wapens/kleding craften moet je weer perks stoppen in de skill tree om ze uberhaubt te kunnen maken.

Het zou me niets verbazen als dat ook weer een topje van de ijsberg is, deze game zit zo rammend vol. Met the witcher 3 kereg ik ook pas na 60 uur ofzo een beetje door dat bepaalde potions maken of sommige items upgraden maken érg handig kan zijn.

Er zullen ongetwijfeld voor cyberpunk ook al wel zat filmpjes te zijn over de sterkste items in de game of hoe precies te min-maxen, maar ik wil niet onbedoeld tegen spoilers aan lopen, dus hou me daar verre van nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:03:
[...]

Vergelijken met andere PS4 games is ook een beetje flauw natuurlijk, want dat is appels en peren.
En nee, ik beweer niet dat het helemaal je eigen schuld is maar je kunt ook niet alle schuld elders neerplempen.

Wat ik al eerder zei; ik heb met een schuin oog meegekeken naar de PS4Pro versie toen mijn vriendin aan het spelen was en voor een oude(re) console viel het mij nog mee.
Ik had dan ook geen youtube gameplay referentie, alleen wat ik op de PC speel en zie.
Vooralsnog vermaakt ze zich er prima mee, en dat heeft wellicht ook te maken met dat ze ook echt helemaal blanco ging spelen. Geen gameplaybeelden of wat dan ook gezien.
Op het moment dat duidelijk wordt dat de verkoper opzettelijk misleidende te werk gegaan is lijkt het me helemaal niet onredelijk om "alle schuld ergens anders neer te plempen".

Niet iedereen leest alles wat er te lezen valt, veel mensen zijn afgegaan op CDPR's goede reputatie, een handvol recencies waarin nauwelijks werd gesproken over bugs en hebben het aangedurfd, dit zou normaal gesproken ook genoeg moeten zijn.
Als ik een aardappel koop IPV een Ipad omdat ik niet oplet is dat mijn schuld, als een ogenschijnlijk betrouwbare webshop mij een Ipad doos met een aardappel erin stuurt niet.
Ik vind het volstrekt onredelijk om dan maar CDPR de hand boven het hoofd te blijven houden en aan te blijven dringen dat mensen zelf ten minste een stukje verantwoordelijkheid dragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Totdat je op de PS5 bij act 2 komt. Dan houdt de game niet op met crashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:08:
[...]

Op het moment dat duidelijk wordt dat de verkoper opzettelijk misleidende te werk gegaan is lijkt het me helemaal niet onredelijk om "alle schuld ergens anders neer te plempen".

Niet iedereen leest alles wat er te lezen valt, veel mensen zijn afgegaan op CDPR's goede reputatie, een handvol recencies waarin nauwelijks werd gesproken over bugs en hebben het aangedurfd, dit zou normaal gesproken ook genoeg moeten zijn./
Ik vind het volstrekt onredelijk om dan maar CDPR de hand boven het hoofd te blijven houden en aan te blijven dringen dat mensen zelf ten minste een stukje verantwoordelijkheid dragen.
Eigen verantwoordelijkheid is eng heh.
Als jij in een beleggingstruc trapt en 10k overmaakt dan zegt je bank en die instantie die daar bij betrokken is ook; sorry, maar je hebt zelf met je volle verstand het geld over gemaakt.
Zolang je zelf een keuze kunt maken, is er een mate van eigen verantwoordelijkheid.
En fouten maken is menselijk en hoort bij verantwoordelijkheid nemen.

Overigens ontken ik niet dat CDPR fouten heeft gemaakt en zaken anders had moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 15-12-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik beschouw mezelf als een enorm casual gamer, meestal kan ik er geen zak van en ik speel echt alleen voor vermaak, niet voor uitdaging en al helemaal niet voor frustratie. Maar ik heb wel een hele goede kijk ontwikkeld op graphics en weet wanneer iets er slecht, acceptabel, mooi of heel mooi uit ziet.

Ik heb daarom toch maar eens de PS4 versie in huis gehaald en die ga ik vanavond beoordelen op graphics. Ik wil nu definitief met eigen ogen zien hoe goed of slecht het nou is gesteld met Cyberpunk op PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28
Dat mag jij vinden.
Als je als console gamer afgaat op PC reviews, dan misleid je jezelf.
Je zou toch ook geen console port kopen op basis van de review van de console versie? Da's appels en peren vergelijken.
Ik ben met je eens dat je als console gamer niet af moet gaan op een pc review, maar CDPR heeft de zeer slechte staat van de game bewust achter gehouden door geen enkele reviewer een console versie te geven. De eerste media geluiden die dan naar buiten komen zijn super positief en dat is de media aandacht die vaak blijft hangen. Op basis daarvan nemen mensen de beslissing om de game te kopen. CDPR weet ook heus wel dat de gemiddelde consument een review niet in detail lees en zich niet verdiept op welk platform de review is uitgevoerd. Als CDPR de console versies ter review had aangeboden, dan hadden de game sites wel 2 reviews geschreven of 2 cijfers gegeven. Dan had de consolegamer de game wellicht niet gekocht.

Dat jij geen gemiddelde consument bent (net als ik) op dit gebied, wil niet zeggen dat de console consument zichzelf misleidt heeft door op de pc reviews af te gaan. Dit is echt een slinkse tactiek van CDPR geweest.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:28
joblamie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:16:
Ik beschouw mezelf als een enorm casual gamer, meestal kan ik er geen zak van en ik speel echt alleen voor vermaak, niet voor uitdaging en al helemaal niet voor frustratie. Maar ik heb wel een hele goede kijk ontwikkeld op graphics en weet wanneer iets er slecht, acceptabel, mooi of heel mooi uit ziet.

Ik heb daarom toch maar eens de PS4 versie in huis gehaald en die ga ik vanavond beoordelen op graphics. Ik wil nu definitief met eigen ogen zien hoe goed of slecht het nou is gesteld met Cyberpunk op PS5.
Zet bepaalde dingen uit (film grain en chromatic aberration); helpt echt.
Toch op de oude ps4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:18:
[...]

Ik ben met je eens dat je als console gamer niet af moet gaan op een pc review, maar CDPR heeft de zeer slechte staat van de game bewust achter gehouden door geen enkele reviewer een console versie te geven. De eerste media geluiden die dan naar buiten komen zijn super positief en dat is de media aandacht die vaak blijft hangen. Op basis daarvan nemen mensen de beslissing om de game te kopen. CDPR weet ook heus wel dat de gemiddelde consument een review niet in detail lees en zich niet verdiept op welk platform de review is uitgevoerd. Als CDPR de console versies ter review had aangeboden, dan hadden de game sites wel 2 reviews geschreven of 2 cijfers gegeven. Dan had de consolegamer de game wellicht niet gekocht.

Dat jij geen gemiddelde consument bent (net als ik) op dit gebied, wil niet zeggen dat de console consument zichzelf misleidt heeft door op de pc reviews af te gaan. Dit is echt een slinkse tactiek van CDPR geweest.
Wat je zegt klopt hoor.
Het is alles behalve netjes hoe dit is gegaan. Op basis van hun refunding hulp hebben ze dit zelf ook echt wel door.
Maar ik vind het wat makkelijk en een beetje denigrerend om te stellen dat gamers makke lammetjes zijn en niet zelf na kunnen denken (natuurlijk zijn die er, maar niet allemaal). Een console gamer had ook kunnen wachten op de console review; die 3 extra dagen wachten is niets op de totale uitstel.

Er is een reden dat ik bijvoorbeeld Nier Automata, Dark Souls en die ene Batman game niet op Steam heb aangeschaft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 15-12-2020 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Laatst online: 21-09 22:48
Vind het bijzonder dat er mensen het gedrag van CDPR goed blijven praten, ondanks alles vermaak ik me met het verhaal/setting.

Maar dat ze expres reviews naar hun hand hebben gezet (maar 1 platform) en het geforceerd hebben om alleen hun materiaal te laten zien neem ik ze erg kwalijk.

Op de PC loopt het eigenlijk alleen maar goed mits je een moderne videokaart hebt die momenteel niet te krijgen zijn (Daar kan CDPR niets aan doen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eikeltje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:27:
Op de PC loopt het eigenlijk alleen maar goed mits je een moderne videokaart hebt die momenteel niet te krijgen zijn.
Onzin. Game loopt prima op een 1060+ of 2060+ serie kaart. Zelfs op een 970+ kaart van zes jaar oud is 1080p/30FPS mogelijk op hogere settings dan low.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:48
Dat niet alleen. Het is niet mijn schuld dat het spel in deze staat is. Een review lezen had dat niet veranderd. Dat ik het spel met deze fouten heb gekocht is een andere discussie. Maar niet de discussie die ik voer. Of ik nu wel of niet het spel had gekocht, de staat ervan zou hetzelfde blijven. Daar heb ik een mening over.

Dan heeft het wijzen met de vinger en roepen wat ik allemaal wel niet had kunnen doen om dit te voorkomen geen nut. Plus, ik heb het over de staat van het spel. Maakt niet uit of ik hem heb of niet.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:24:
[...]

Maar ik vind het wat makkelijk en een beetje denigrerend om te stellen dat gamers makke lammetjes zijn en niet zelf na kunnen denken (natuurlijk zijn die er, maar niet allemaal). Een console gamer had ook kunnen wachten op de console review; die 3 extra dagen wachten is niets op de totale uitstel.
achteraf gezien had dat natuurlijk gekund, en gezien de enorme rel die nu online ontstaan is zal dit waarschijnlijk voor heel veel games nu ook wel gaan gebeuren (wat ook weer financiele gevolgen heeft voor developers als gamers massaal geen preorders meer gaan plaatsten)

Maar het is ook wel logisch dat het nu mis is gegaan online, de laatste jaren zijn dit soort praktijken niet meer voorgekomen. Mensen zijn gewend om te preorderen op basis van wat ze voorgeschoteld krijgen, zeker als de developer een behoorlijke staat van dienst heeft, en in mijn geval ik het ook als een stuk steun en vertrouwen vooraf naar de developer zie.

Die preorders of day one buys vinden voor een groot gedeelte plaats op basis van reviews en youtube gameplay videos. Juist hier is het misgegaan. De developer heeft zijn goede naam binnen enkele uren volledig om zeep geholpen bij een heel groot gedeelte van de gamers door het plaatsen van gameplay trailers in de maand daarvoor die niet in de buurt komen van de daadwerkelijke oplever kwaliteit (dat is echt al in jaren niet meer voorgekomen). Daarnaast deden de reviews van de pc versie vermoedden dat we hier met een magistraal meesterwerk te maken hebben. De 9's en 10'n vlogen je om de oren. Dat gekoppeld aan het imago van de de developer is het toch logisch dat gamers geen enkele wantrouwen vooraf hadden in de handelswijze van deze developer.

Eigen verantwoordelijkheid in het algemeen ben ik wel een beetje met je eens, maar als je moedwillig om de tuin geleid wordt dan hoef je mensen niet continu aan te spreken op die eigen verantwoordelijkheid vind ik. Dan ben je als gamer simpelweg in de luren gelegd en daar mag iemand zich best over uitspreken en dan vind ik het onnodig om maar post na post de mensen die hun vertrouwen vooraf in de developer hebben uitgesproken te bestempelen als mensen die hun eigen verantwoorlijkheid niet genomen hebben.

En natuurlijk, de komende jaren stoppen die preorders en day one aankopen bij mensen zoals mij echt wel. Het is blijkbaar weer normaal in 2020 dat we weer terugvallen op het verkoop beleid van jaren geleden waarbij dit soort praktijken nog voorkwamen. Maar dit kun je echt niet nu gaan afschuiven op een gevalletje eigen schuld dikke bult je had het kunnen weten. Dat neem je heel veel mensen die met goede intenties games kopen niet serieus in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:13:
[...]

Totdat je op de PS5 bij act 2 komt. Dan houdt de game niet op met crashen.
Dit is wel waar. Maar dat is om het uur ofzo. En als je gewoon een beetje quick saven in je systeem krijgt is dat samen met de redelijk competente autosave niet veel meer dan vervelend.
Heb nog geen noemenswaardige voortgang verloren.

Op de PS4 kan je gewoon niet fatsoenlijk spelen. Wel een andere orde van grootte.

[ Voor 3% gewijzigd door Polderviking op 15-12-2020 14:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:36:
[...]

Dus je vergelijkt een spel kopen van CDPR met "in een beleggingstruc trappen"? Mensen hadden moeten weten dat 1 van de favoriete game devs in werkelijkheid een bende criminelen was? (want dat zijn mensen die andere mensen met een beleggingstruc geld afhandig maken)
'Bende criminelen' weet ik niet, maar de gang van zaken rond de PS4/XB1 release/reviews etc. is iets (bewuste misleiding) waarvoor bedrijven van mij keihard mogen worden beboet, wie het ook doet. Of je dat vooraf kon weten of niet als consument boeit dan niet volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door NLxAROSA op 15-12-2020 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
NLxAROSA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:34:
[...]

Onzin. Game loopt prima op een 1060+ of 2060+ serie kaart. Zelfs op een 970+ kaart van zes jaar oud is 1080p/30FPS mogelijk op hogere settings dan low.
zeker waar vriend van mij speelt alles medium op 60 fps bij 1080.

ik weet niet of het al is gepost maar er staat een text file in de game folder met een aantal toewijzingen voor video geheugen en ram/cpu en deze lijken om wat voor reden dan ook erg laag te staan na het aanpasen hiervan won hij 15 a 20 fps op een gtx 970.

bij mijn rtx 2080 was dit het verschil tussen high preset naar ultra preset op 1440 (met mijn fps ge caped op 60 waar ze nooit onder dipen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
NLxAROSA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:34:
[...]

Dat is toch wel heel wat anders dan wat ze hier beweren: System Requirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenVuj
  • Laatst online: 19-11-2024
Zelf promotie is niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 84% gewijzigd door Ircghost op 15-12-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik denk dat het wel degelijk een fout van de consument is om te denken dat cdpr niet in staat is om bethesda/EA praktijken te volgen. Elke ontwikkelaar kan ‘grote’ fouten maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Eikeltje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:43:
[...]

Weet niet waar jij kijkt maar bij Recommended staat gewoon GTX1060. Minimum GTX 780 (2013)

Hier een 1070 en draait prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 15-12-2020 14:51 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Dit is gewoon onzin... Ziet er niet uit man. Als je dit mooi vindt qua graphics waarom heb je überhaupt dan een PS5 gekocht. PS4 heeft games met vele malen betere graphics. Dat je je vermaakt met de game wil niet zeggen dat de graphics op orde zijn. HDR totaal verkeerd geïmplementeerd is, het is nog geen eens HDR.

Dat je je vermaakt met de game ok maar het loopt niet als een zonnetje en de graphics zijn ronduit belabberd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Eikeltje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:43:
[...]

Geen idee wat dit te maken heeft met jouw bewering dat de game alleen goed loopt op kaarten die nu niet in de winkel verkrijgbaar zijn. Dat is nl. nog steeds onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:53:
[...]

Waar heb ik dat gezegd? Volgens mij zei ik iets van "reviews en commentaar van andere spelers", niet reviews van andere spelers.
Ik koppel reviews aan het beroep reviewer, niet aan een willekeurige speler die na een kwartier spelen in een 5 minuten durende youtube video z'n mening uit.
Dat onderscheid maakt wel wat uit en wellicht was ik daar niet duidelijk genoeg in. My bad..
Ok en als ik me baseer op reviews van professionele reviewers? Mag ik daarvan dan wel aannemen dat ze waar zijn of trap ik daar ook in marketing als ik uitga dat ze de waarheid schrijven.

Mag ik wel klagen over het spel als het eindproduct anders is dan in reviews wordt beweerd? Of ben ik dan weer een onnozele consument die zijn verantwoordelijkheid niet neemt?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Ik heb Cyberpunk min of meer gratis gekregen (60 euro voor Cyberpunk met Chromecast Ultra en Stadia controller die binnenkort binnenkomen), maar op Stadia is het echt heel prima spelen. 60fps, korte laadtijden, geen grote installatie/patches. Dat is vooral op de PS4 altijd een gedoe met te weinig schijfruimte en m'n PC is niet krachtig genoeg. Het is de eerste game waarbij imo Stadia echt grote meerwaarde biedt. De dienst is niet zo populair bij gamers, want daar zitten veel zeurende fanboys tussen, maar het is echt een hele prima manier om Cyberpunk te spelen voor de mensen die nog twijfelen. Het is ook tof dat je het op je telefoon en dergelijke kan spelen. En je kan het kosteloos uitproberen en refunden als het niet bevalt.

Wat betreft de game: ik vermaak me tot nu toe prima, had vanwege de beelden wel iets revolutionairders verwacht. Lang geen echte open world game gespeeld, mijn voornaamste referentiepunt zijn de Yakuza games. De wereld van Cyberpunk is veel groter, maar er is veel minder te doen en het voelt minder levendig aan. In Yakuza kan je elk winkeltje in, elke vending machine gebruiken, alles van de menukaart bestellen in de restaurants etc. In Cyberpunk liep ik instinctief naar een vendingmachine, maar het is veel niet-interactieve eye-candy. De gezichten en animaties zijn ook van mindere kwaliteit en het gedrag is vaak vreemd (waarom zijn er tig NPC's aan het bukken?). Dat samen met wat gekke ragdol physics/bugs zorgt ervoor dat ik nog niet echt het gevoel heb in een levende stad te lopen met personen die daar thuis horen, het voelt. Het stoort me niet heel erg en vaak is het grappig, maar het breekt wel de immersion die ik had verwacht. Er zijn teveel dingen die je brein laten weten dat alles nep is.
Ben nog niet heel ver en heb geen haast om erdoorheen te knallen. Verwacht ook wel dat dit zo'n typische game is die de komende 1 a 2 jaar nog flink geupdate zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:50:
[...]

Ik overweeg ook om Stadia aan te schaffen ipv de game op mijn PS5 te spelen. Wat ik alleen jammer vind van Stadia is dat het over wifi draait. Nu is mijn wifi goed maar heb de boel toch liever bekabeld.

Neemt niet weg dat de game veel mooier is op Stadia dan op de PS5. En wachten op een next gen update, dat gaat nog wel even duren ben ik bang.
Ik draai Stadia sinds het begin (Founder) via een bedrade CCU. Dat werkt perfect, als dat mogelijk voor je is kun je dus bekabeld gebruik van Stadia maken. Nu heb ik wel de nagenoeg perfecte omstandigheden (glasvezel in Amsterdam, dicht bij Google datacenters, 200/200). De techniek werkt echt heel goed, ik merkte eigenlijk pas de laatste dagen soms wat dips in de kwaliteit maar dat heeft denk ik een reden (hint: iets met ontevreden console gamers :+)

Heb vandaag toch maar even Cyberpunk opgestart, het ziet er werkelijk fenomenaal uit - let wel, console gamer die in 2010 voor het laatst een GPU heeft gekocht (GTX 460, kennen we die nog?). Ik heb het ook even op mijn iPad Pro via Stadium gespeeld en daar is het ook een goede ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Cyberpunk hier (na 10tal uren spelen) draait zonder problemen. Enigste zijn af en toe wat clichés dat personages in het decor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:51:
[...]

Sorry, maar ik snap gewoon echt niet waar je nu heen wil, kopers hadden moeten vermoeden dat CDPR het equivalent van een neppe webshop was?

Ik weet idd ook niet precies hoe het karma gebeuren werkt, maar vind het wel opvallende dat ik in zo'n soort discussie verwikkeld raak met iemand die geen kwaad woord wil horen over CDPR en met die tekst bij zijn naam, ik vermoed dat je ontzettend veel post, en likes krijgt in CD project red gerelateerde topics, ik ga dan aan het F-woord denken. (Nee, niet DAT F-woord)

En ten slotte: Ja, ik ben door mijn inhoudelijke punten heen, ik snap gewoon niet wat je punt is en verdere discussie lijkt me dan ook vrij zinloos.
Je ontvangt karmapunten voor het plaatsen van reacties, productreviews, shopreviews, forumposts en Vraag & Aanbod-advertenties. Ook krijg je karma voor het modereren van reacties, het insturen van nieuws- en downloadsuggesties, het koppelen van onderwerpen aan forumtopics, het verbeteren van productinformatie en het uitbreiden van de informatie in je gebruikersprofiel.
Het heeft dus weinig met dit topic te maken en over het afgelopen jaar heb ik 'maar' 400 (van de 2400) punten gekregen. Het zal dus weinig met cyberpunk te maken hebben.

Je opmerking dat ik geen kwaad woord over CDPR wil horen vind ik wat misplaatst. Ik heb meermaals aangegeven dat ze ook fout zaten en fouten gemaakt hebben.

Waar ik heen wil is dat console spelers wellicht iets verstandiger hadden moeten zijn en niet op basis van marketing filmpjes een game hadden moeten kopen waar nog geen fatsoenlijke review (voor de console waarop ze het spelen!) voor was.
Nogmaals:
Ja CDPR heeft fouten gemaakt. Ja, CDPR heeft niet alle beloftes waar kunnen maken, Ja, CDPR had niet de PS4(base) en Xbox(base) versies achter moeten houden.

Hun bereidwilligheid om gamers te helpen met refunds geeft wel aan dat ze dat zelf ook wel inzien.
En op basis van ervaring (Witcher 3) zullen ze er ook alles aan doen om het spelplzier van iedereen voor zover mogelijk te verbeteren.

Ik hoop en neem aan dat ze wel van dit debacle geleerd hebben.

Tevens hoop ik écht dat de mensen die nu teleurgesteld zijn over een paar maanden het resultaat van CDPR's commitment zien en alsnog tevreden zijn en kunnen genieten van wat in de basis een zeer toffe game is!

Goed, ik zonder mij ff een tijdje af uit dit topic want uiteindelijk vind ik het spelen van Cyberpunk tóch leuker dan er over te lullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
k995 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:04:
[...]

Heb je dan ook enige bron voor deze beschuldigingen?
Dat heb ik hier uitgebreid beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Polderviking schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:04:
[...]

Het boeit me geen reet wat jij van cyberpunk vind, het gaat me op manier waarop jij me nog nét niet achterlijk noemt.
Als het je geen reet interesseert wat anderen van de game vinden, dan zou ik sowieso niet deelnemen aan een forum. Game ziet er niet uit op de PS5. Ik heb hem zelf uitgezet na 2 uur. Nogmaals RDR2 heeft mooiere graphics op mijn PS4 dan Cyberpunk op mijn PS5. GTA V vind ik zelfs mooier op sommige momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Ik zie(buiten een heleboel die nergens op slaan) heel veel heel oude berichten over de ontwikkeling van het spel. Wat jij beweerd is dat ze dit opzettelijk deden voor verkopen wetende dat dit er nooit inkwam.

Dit toont toch echt niet aan wat je beweert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:48
k995 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:04:
[...]

Heb je dan ook enige bron voor deze beschuldigingen?
Nou, er is best een waslijst aan dingen die over de jaren heen zijn toegezegd door CDPR:

- AMAZING AI that directs enemies during combat/patrol but also citizens and npcs' daily life (https://www.reddit.com/r/...7_an_indepth_look_at_the/)

- wanted system and corrupt police (https://gamerant.com/cybe...ed-system-corrupt-police/)

-Immersive police involvement changing with the area where you commited the crime (https://www.usgamer.net/a...r-details-law-enforcement)

- in general, way more interesting combat and hacking (YouTube: Cyberpunk 2077 – Deep Dive Video). Some examples are the ability to use your wire to hack people (YouTube: Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough), hacking reveales information about the network, more interesting viruses to upload, more loot from hacked devices.

- more interesting gameplay, for example: trauma team that plays a key role, frequent flying avs, ads that target the player point to the merchant that sells that product, merch could be pre-viewed before purchase (Source: YouTube: Cyberpunk 2077 – Deep Dive Video + Q&A panel with developers and YouTube: Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough) NOTE: this section is by far the most oversimplied one. There are a number of minute key things I am not stating in this thread because I don't want to dilute it too much.

- Strong RPG elements (https://wccftech.com/cybe...n-the-witcher-3-says-dev/)

- NPC unique daily routine and AI (https://www.tweaktown.com...daily-routines/index.html)

- Quest decisions will have relevance in the world (https://onlysp.escapistmagazine.com/cyberpunk-2077-changes/)

- Meaningful day and night cycle (right now it's just cosmetic and doesn't impact the gameplay): Exploring Cyberpunk's Night City with CD Projekt Red - Cyberpunk 2077 - Gamereactor

- Incredible character customization during creation / in-game (https://gamecrate.com/cyb...ider-robot-and-more/23426 and https://www.gamesradar.co...-2077-character-creation/)

- Use of drones for more than just some missions in the game (https://gamecrate.com/cyb...ider-robot-and-more/23426)

- three different lifepaths and more that would actually have more impact than what we are getting now (Wall running and metro system are not the biggest thing to be cut out from the game. Its the plot : cyberpunkgame (reddit.com)

- to add on the previous point, lifepaths leading to non-linear quest design (https://www.playstationli...unk-2077-lifepath-system/)

- Nanowire and gorilla arms have a lot of different uses that are still in the description of the item (https://twitter.com/Cyber.../1153684171606450178?s=09).

Ik wil wel duidelijk maken, dat ik begrijp dat niet alles in een game terecht kan en zal komen. Maar in 2018 presenteerde ze, mijns inziens, een andere game met andere visie dan wat ze nu hebben afgeleverd. Zonder dat ze dit duidelijk hebben gemaakt. Terwijl ze daar sowieso de tijd voor hebben gehad.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:07:
[...]
Goed, ik zonder mij ff een tijdje af uit dit topic want uiteindelijk vind ik het spelen van Cyberpunk tóch leuker dan er over te lullen. :)
Enjoy (y) (Niet sarcastisch bedoeld) Let's agree to disagree.

Refund is afgewezen hier door Steam, ik denk niet dat ik de lange adem van Dutchmanticore heb (Legal department...pfff...) en laat het er maar gewoon bij zitten, heb CP2077 voor nu maar verwijderd, hopelijk als ik hem over een paar maanden weer download ik er net zo veel lol aan kan beleven als jij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 15:06
Ik heb hem gepreordered voor de PS5 en ik heb de collectors edition voor de PC. Ik heb hem gespeeld op de PS5 maar grafisch... Het ziet er in mijn mening niet uit, laat staan de bugs waar ik tegenaanliep... En voor de PC ga ik hem niet eens proberen met mijn GTX 1080 op 1440p, als ik de benchmarks zie dat is om te huilen.

Wat mij betreft hadden ze de Baldurs gate 3 methode moeten gebruiken. "We releasen de game maar hij is niet af, voel je vrij om hem te kopen maar weet dat hij pas final is over een jaar"(oid)

Ik ben groot GROOT fan van Projekt CD RED, maar de Cyberpunk release is gewoon ronduit triest. Met nadruk op "release". Ik verwacht ECHT dat het een extreme top game gaat zijn over een aantal maanden na wat flinke patches. Maar momenteel is het niet de game wat we er van verwachten/willen.

Cyberpunk 2077, tot over 6 maanden ;) !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:12:
[...]

Ik zie(buiten een heleboel die nergens op slaan) heel veel heel oude berichten over de ontwikkeling van het spel. Wat jij beweerd is dat ze dit opzettelijk deden voor verkopen wetende dat dit er nooit inkwam.

Dit toont toch echt niet aan wat je beweert.
YouTube: Cyberpunk 2077 - Gameplay Trailer | PS4

Ze hebben opzettelijk PC ultra gameplay gepresenteerd als PS4 Pro en PS5 gameplay. De echte game ziet er helemaal niet zo uit. Express review codes pas 3 dagen voor embargo gegeven zodat reviewers amper tijd hadden om het spel te spelen en een doordachte review te schrijven, en de game werd exclusief op high end PCs van 1000+ euro gespeeld.

Console codes überhaupt niet gegeven en alle console gameplay die geleaked werd kreeg gelijk een DMCA.

Overigens is beloftes doen en die niet uitvoeren (honderden unieke NPCs :? - zeer immersive AI, eindstand er lijkt überhaupt geen AI in te zitten) ook gewoon misleiden. Maar high end PC gameplay als PS4 Pro gameplay presenteren is denk ik wel het ergste.

[ Voor 7% gewijzigd door Brogala op 15-12-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Polderviking schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:13:
[...]

Dit is natuurlijk gewoon een slappe drogredenering.

[...]

God Of War ook. Maar dat gaat daarbij ook ver voorbij het vraagstuk of die game fatsoenlijk speelbaar is.
In al mijn berichten geef ik aan dat het om graphics gaat!!! Die bugs neem ik zelfs nog voor lief. Qua graphics ziet de game er niet uit... Dat is mijn punt en dat is voor mij één van de belangrijkste punten om een game te kopen. Zo hebben andere weer andere voorkeuren en dat is ok. Als ik een game top graphics koop en het verhaal is bagger dan zeg ik dat ook eerlijk. Het verhaal van Cyberpunk is goud! Op de PC en Stadia speelt het goed en zijn de graphics tip! Is het speelbaar op de PS5, ja. Zijn de graphics goed, nee die zijn ontzettend slecht. Je zegt dat het als een zonnetje speelt, daar heb ik btw mijn bedenkingen wel bij maargoed bij jou loopt het goed.

Met al het materiaal dat ze hebben laten zien is dit gewoon een aanfluiting. Mensen zijn voor de gek gehouden. De game ziet er gewoon niet uit op de last gen en ook op de next is het, vooral op de PS5, een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:20:
[...]

In al mijn berichten geef ik aan dat het om graphics gaat!!! Die bugs neem ik zelfs nog voor lief. Qua graphics ziet de game er niet uit... Dat is mijn punt en dat is voor mij één van de belangrijkste punten om een game te kopen. Zo hebben andere weer andere voorkeuren en dat is ok. Als ik een game top graphics koop en het verhaal is bagger dan zeg ik dat ook eerlijk. Het verhaal van Cyberpunk is goud! Op de PC en Stadia speelt het goed en zijn de graphics tip! Is het speelbaar op de PS5, ja. Zijn de graphics goed, nee die zijn ontzettend slecht. Je zegt dat het als een zonnetje speelt, daar heb ik btw mijn bedenkingen wel bij maargoed bij jou loopt het goed.

Met al het materiaal dat ze hebben laten zien is dit gewoon een aanfluiting. Mensen zijn voor de gek gehouden. De game ziet er gewoon niet uit op de last gen en ook op de next is het, vooral op de PS5, een drama.
Maar je speelt dan ook de PS4 versie op de PS5. Hoe kun je dan zeggen dat de graphics tegenvallen voor de PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:07:
[...]

Ik hoop en neem aan dat ze wel van dit debacle geleerd hebben.
Welnee, die game moest gewoon voor de feestdagen in de winkels liggen en de rest patchen ze wel eruit.

Dat zouden ze de volgende keer zo weer doen. Uitstellen, bugs eruit halen en pas voglend jaar releasen had waarschijnlijk minder opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Brogala schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:17:
[...]

YouTube: Cyberpunk 2077 - Gameplay Trailer | PS4

Ze hebben opzettelijk PC ultra gameplay gepresenteerd als PS4 Pro en PS5 gameplay. De echte game ziet er helemaal niet zo uit. Express review codes pas 3 dagen voor embargo gegeven zodat reviewers amper tijd hadden om het spel te spelen en een doordachte review te schrijven, en de game werd exclusief op high end PCs van 1000+ euro gespeeld.

Console codes überhaupt niet gegeven en alle console gameplay die geleaked werd kreeg gelijk een DMCA.

Overigens is beloftes doen en die niet uitvoeren (honderden unieke NPCs :? - zeer immersive AI, eindstand er lijkt überhaupt geen AI in te zitten) ook gewoon misleiden. Maar high end PC gameplay als PS4 Pro gameplay presenteren is denk ik wel het ergste.
Playstation channel, als ik op hun kanaal kijk zie ik deze :

YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay

IS hier de gameplay dan ook van PC en niet PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
sbmuc schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:14:
Ik heb hem gepreordered voor de PS5 en ik heb de collectors edition voor de PC. Ik heb hem gespeeld op de PS5 maar grafisch... Het ziet er in mijn mening niet uit, laat staan de bugs waar ik tegenaanliep... En voor de PC ga ik hem niet eens proberen met mijn GTX 1080 op 1440p, als ik de benchmarks zie dat is om te huilen.

Wat mij betreft hadden ze de Baldurs gate 3 methode moeten gebruiken. "We releasen de game maar hij is niet af, voel je vrij om hem te kopen maar weet dat hij pas final is over een jaar"(oid)

Ik ben groot GROOT fan van Projekt CD RED, maar de Cyberpunk release is gewoon ronduit triest. Met nadruk op "release". Ik verwacht ECHT dat het een extreme top game gaat zijn over een aantal maanden na wat flinke patches. Maar momenteel is het niet de game wat we er van verwachten/willen.

Cyberpunk 2077, tot over 6 maanden ;) !
Hier sluit ik mij volledig bij aan... En hou ook mijn hart vast voor de next gen update. Ze kunnen beter een remaster maken voor de PS5. Ben ook bang dat de next gen update pas over lange tijd uitgebracht gaat worden. Focus ligt nu op last gen aangezien daar de pesos worden verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
k995 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:22:
[...]

Playstation channel, als ik op hun kanaal kijk zie ik deze :

YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay

IS hier de gameplay dan ook van PC en niet PS4?
Klopt, dit zijn geen PS4 pro beelden. Ik zou zeer dankbaar zijn als de game er zo zou uitzien op mijn PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:20:
[...]
Ik denk dat jij even terug moet naar de inhoudelijke reden waarom je op me reageerde. Want ik denk dat je aannames maakt over mijn standpunten rond de release van deze game die gewoon niet kloppen.
Over het gegeven dat CDPR hier in het meest gunstige geval ernstig nalatig is geweest ten aanzien van de console spelers hebben wij namelijk inhoudelijk helemaal geen meningsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Polderviking schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:28:
[...]

Ik denk dat jij even terug moet naar de inhoudelijke reden waarom je op me reageerde. Want ik denk dat je aannames maakt over mijn standpunten rond de release van deze game die gewoon niet kloppen.
Over het gegeven dat CDPR hier in het meest gunstige geval ernstig nalatig is geweest ten aanzien van de console spelers hebben wij namelijk inhoudelijk helemaal geen meningsverschil.
En je bent het ook eens dat de graphics teleurstellend zijn, ook op de PS5. Ik ben het met je eens dat de game speelbaar is. Ik heb het niet als een zonnetje ervaart maargoed. Ik denk dat we elkaar dan toch de hand kunnen schudden. Ik hecht ontzettend veel waarde aan graphics. Onze voorkeuren zijn anders en dat is ok. Skol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Ik voel me erg dom :).

Ik snap dus echt helemaal niets van die hack mini games waarbij je die hex codes moet selecteren, meestal in rijen van 3.

Ik snap niet welke logica erachter zou moeten zitten. Iemand wat tips?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 21:38

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JDFS schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:33:
[...]

Een goede Echo Chamber inderdaad. Het is echt speuren naar game-inhoudelijke Posts... zo erg is het Valhalla topic niet eens en dat spel kent ook de nodige bugs.
Het is kennelijk ook moeilijk te verkroppen dat er mensen zijn die het al tientallen uren met plezier spelen. Dan klopt je mening niet enzo en dan moet een negatieve mening een paar keer herhaald worden :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Op Reddit is er al een spin-off subreddit die meer positief en inhoudelijke discussie promoot. Misschien een idee om hier de discussie over alles dat geen inhoudelijke gameplay en screenshots betreft af te splitsen?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:50
BarôZZa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:02:
Ik heb Cyberpunk min of meer gratis gekregen (60 euro voor Cyberpunk met Chromecast Ultra en Stadia controller die binnenkort binnenkomen), maar op Stadia is het echt heel prima spelen. 60fps, korte laadtijden, geen grote installatie/patches. Dat is vooral op de PS4 altijd een gedoe met te weinig schijfruimte en m'n PC is niet krachtig genoeg. Het is de eerste game waarbij imo Stadia echt grote meerwaarde biedt. De dienst is niet zo populair bij gamers, want daar zitten veel zeurende fanboys tussen, maar het is echt een hele prima manier om Cyberpunk te spelen voor de mensen die nog twijfelen. Het is ook tof dat je het op je telefoon en dergelijke kan spelen. En je kan het kosteloos uitproberen en refunden als het niet bevalt.

Wat betreft de game: ik vermaak me tot nu toe prima, had vanwege de beelden wel iets revolutionairders verwacht. Lang geen echte open world game gespeeld, mijn voornaamste referentiepunt zijn de Yakuza games. De wereld van Cyberpunk is veel groter, maar er is veel minder te doen en het voelt minder levendig aan. In Yakuza kan je elk winkeltje in, elke vending machine gebruiken, alles van de menukaart bestellen in de restaurants etc. In Cyberpunk liep ik instinctief naar een vendingmachine, maar het is veel niet-interactieve eye-candy. De gezichten en animaties zijn ook van mindere kwaliteit en het gedrag is vaak vreemd (waarom zijn er tig NPC's aan het bukken?). Dat samen met wat gekke ragdol physics/bugs zorgt ervoor dat ik nog niet echt het gevoel heb in een levende stad te lopen met personen die daar thuis horen, het voelt. Het stoort me niet heel erg en vaak is het grappig, maar het breekt wel de immersion die ik had verwacht. Er zijn teveel dingen die je brein laten weten dat alles nep is.
Ben nog niet heel ver en heb geen haast om erdoorheen te knallen. Verwacht ook wel dat dit zo'n typische game is die de komende 1 a 2 jaar nog flink geupdate zal worden.
Hoe is het grafisch via Stadia? Zelfde als een high end PC? Ik wil best is een poging wagen met Stadia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 19:24
Scrummie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:35:

Ik snap dus echt helemaal niets van die hack mini games waarbij je die hex codes moet selecteren, meestal in rijen van 3.

Nou daar heb ik ook al even mee zitten stoeien ! dus nee, je bent niet dom !

De truuk is natuurlijk de juiste volgorde, en je kunt vooraf even de grid kijken waar je moet starten om de juiste volgorde tegen te komen.. tenminste, dat is hoe het me nu een paar keer gelukt is :P
Tips hoe dit precies werkt zijn dan ook welkom !

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:00

Ik snapte er ook niets van.

Je kies eerste code, dan moet de volgende in die kolom, en dan weer in die rij.

Wellicht hier duidelijker omschreven:
https://www.gamesradar.co...each-protocol-quickhacks/

You'll always start on the top row and selecting a number there will then let you select from the column below the number you selected, then the row of the next number and so on - always alternating between columns and rows.

(My iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gwindorian schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:39:
[...]

Nou daar heb ik ook al even mee zitten stoeien ! dus nee, je bent niet dom !

De truuk is natuurlijk de juiste volgorde, en je kunt vooraf even de grid kijken waar je moet starten om de juiste volgorde tegen te komen.. tenminste, dat is hoe het me nu een paar keer gelukt is :P
Tips hoe dit precies werkt zijn dan ook welkom !
Je kunt afwissellend kiezen uit een rij of kolom (Horizontaal/verticaal), dus je uit het rijtje 1234 de 2 kiest kun je hierna alleen een optie kiezen die recht onder 2 staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis8102
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-08 15:44

De code die je moet hebben staat rechts, vervolgens ga je zoeken naar een combinatie om die code te maken. Hierbij moet je rekening houden met je buffer en hoe het selecteren gaat.
Het selecteren gaat steeds:
je eerste keuze is uit de eerste horizontale rij. Vanaf je keuze moet je 1 kiezen uit de verticale rij eronder. Van die keuze weer in de horizontale rij, en zo door.

Je buffer is je maximaal aantal keuzes. Je hoeft bijvoorbeeld niet de code in 1x goed te hebben. Bij een code van 3 en een buffer van 4 mag tussendoor 1 fout zitten, als de volgorde maar wel klopt.

Daarnaast kan het ook zo zijn bij het dataminen, dat je de langste code al hebt gemaakt, maar nog buffer over hebt voor de andere 2 codes. Deze kan je dan ook nog weer proberen te maken door verder te gaan met wat je nog nodig hebt voor die codes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:00
Westland1940 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:38:
[...]

Hoe is het grafisch via Stadia? Zelfde als een high end PC? Ik wil best is een poging wagen met Stadia.
Stadia bij mij minder dan PC (met 3080). Maar komt gok ik door videocompressie, dus wellicht met PRO abonnement vergelijkbaar.

Stadia valt me niet tegen overigens.

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:17
Ja en je hoeft dus als de benodigde code B5 C11 is ofzo dan mag er ook nog A4 een keer voorstaan geloof ik. Vond het ook maar vaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:35:
[...]

Het is kennelijk ook moeilijk te verkroppen dat er mensen zijn die het al tientallen uren met plezier spelen. Dan klopt je mening niet enzo en dan moet een negatieve mening een paar keer herhaald worden :P
Dit zijn dan mensen die op een PC of Stadia spelen, of geen waarde hechten aan graphics.

Zoals eerder gezegd laten we dit topic splitsen in PC/Last Gen/Next Gen en wellicht Stadia en GeForce Now. Want dit zijn allemaal verschillende games. Als PC gamer zou ik ook denken wat een gezeik... Maar dan nodig ik je uit om eens naar de graphics op mijn PS5 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04

DirtyBird

Praktiserend denker

elknic schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:40:
[...]

Ik snapte er ook niets van.

Je kies eerste code, dan moet de volgende in die kolom, en dan weer in die rij.

Wellicht hier duidelijker omschreven:
https://www.gamesradar.co...each-protocol-quickhacks/

You'll always start on the top row and selecting a number there will then let you select from the column below the number you selected, then the row of the next number and so on - always alternating between columns and rows.
Ik vind de uitvoering wel een beetje matig. Lijkt me toffer als het altijd mogelijk is om alle 3 op te lossen, maar dat de timer direct begint te lopen.

Nu heb je onbeperkt de tijd om je 'route' uit te stippelen om de meest gunstige combo te vinden.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
SnoeiKoei schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:35:
[...]

Doe nou even niet zo passief agressief.
Ik ben niet eindeloos een mening door aan het draven. Ik reageer op mensen die mij actief adresseren of gewoon onzin verkondigen.

Ik zeg echt non-stop dat als je van het spel kunt genieten je dat vooral moet doen. Ik weet dat het tegenwoordig populair is om je slachtoffer te voelen als je geconfronteerd wordt met meningen ander dan jouw eigen, en dat cognitieve dissonantie een even erge kwetsuur is als een gebroken arm maar er is echt niets wat je in de weg staat om tussen kritische posts in positieve zin inhoudelijk over het spel te babbelen.

Nogmaals, in dit topic worden ervaringen met het spel gedeeld en bediscussiëerd. Mensen gebruiken dit topic ook om te bepalen of ze tot aankoop over willen gaan of niet. Geef mensen daar de kans toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
Kheos schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:22:
[...]

Maar je speelt dan ook de PS4 versie op de PS5. Hoe kun je dan zeggen dat de graphics tegenvallen voor de PS5?
Omdat een RDR2, God of War en zelfs GTA V op sommige momenten mooiere graphics hebben op een PS4 dan Cyberpunk op mijn PS5.

[ Voor 3% gewijzigd door RandyAmsterdam op 15-12-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Kheos schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:22:
[...]

een veelgestelde vraag, en vermoedelijk ook wel een vraag van mensen die geen oudere ps4 games op een ps5 gezien hebben.

Er is een groot verschil tussen de huidige oudere ps4 games hoe die er uit zien en wat we als ps5 gamers zien als je de ps4 versie opstart van cyberpunk. Ik denk dat iedere ps5 bezitter wel beseft dat je geen raytracing graphics hoeft te verwachten op je console als je een ps4 game start.

Maar als je een willekeurige ps4 game opstart op je ps5 en die zijn zo enorm veel beter dan wat je ziet bij cyberpunk (en dan laat ik het gameplay trailer discussie even buiten beschouwing), dan zal dit voor veel ps5 gamers een behoorlijke teleurstelling zijn, aangezien de game in de verste verte die ps4 kwaliteit die we al jaren gewend zijn niet haalde. De release versie was helemaal dramatisch, de 1.04 patch maakte het wel iets beter (niet veel, maar wel iets)

Maar natuurlijk zullen er ook genoeg ps5 gamers zijn die het voldoende vinden, graphics beleving is subjectief, de 1 ziet geen framerate problemen of ziet niet dat een game op minder dan 800p gerenderd wordt op je 4k scherm of vindt het simpelweg niet belangrijk en geniet meer van de game. Allemaal prima.

Maar er zijn ook mensen die een minimale kwaliteit verwachten waar een game aan moet voldoen. Als ik in 2020 een game koop die in de verste verte niet in de buurt komt van al die andere ps4 games op mijn ps5 dan krijg je daar wel een matig gevoel bij.

Er zullen zat mensen zijn die alles best vinden, dat zie je in deze thread ook, als je dan al die bugs voorbij ziet komen zijn er ook zat mensen die continu zeggen dat dat niet uitmaakt want het verhaal is goed. Dat zou ik ook graag willen dat ik games zo kan beleven, maar ik kan me niet zo goed over de zeer matige kwaliteit heenzetten.

maar nogmaals, als de game er zo uitzag als in de getoonde gameplay trailers, of zelfs de xbox series x versie die ik er ook prima vind uitzien voor een console dan zou ik heel erg blij zijn. Maar op het playstation platform (en het maakt echt niet uit of je op een ps4 pro of ps5 die game draait, want die consoles heb ik hier naast elkaar staan om te vergelijken) is de kwaliteit ver onder wat je kan verwachten op basis van die honderden andere ps4 games die het wel gelukt is die minimale kwaliteit te halen.

Overigens voor de mensen die nog geen ps5 hebben, de graphics van de meeste ps4 games op een ps5 zijn exact gelijk aan de ps4 pro graphics. Tenzij de game een patch heeft gehad die de resolutie en framerate hoger maakt, maar dat zijn er niet zoveel. Maar de ps4 games op een ps4 pro zien er ook prima uit, dus dat is niet echt een issue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eikeltje
Het gezeur over console graphics had prima kunnen voorkomen worden als CDPR actuele gameplay had laten zien van die consoles en niet effectief heeft lopen tegen te werken van reviews van die consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 19-09 17:01

YouTube: Cyberpunk 2077, Breach Protocols Explained (Hacking) - Getting the M...

handig filmpje :)
je moet dus een rij kiezen, dan een colom dan weer een rij enz, en op die manier proberen de combinaties die rechts staan te maken. Waarbij de onderste de meeste benefits geeft. Maar je kan ze ook alle drie in 1 keer doen. (helpt wel als je er een spec voor hebt waarbij je dus meer selecties kan maken)
Pagina: 1 ... 47 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!