Verbaast mij niks. Ik heb vorig jaar een tijdje Stadia gehad. De games zagen er op mijn OLED fantastisch uit en ik kon echt geen verschil opmerken met gamen op een console. En Stadia kun je natuurlijk overal vandaan opstarten, dus je kunt lekker op de TV spelen, maar ook eens op de laptop of je desktop. Het werkt fenomenaal en een game als Cyberpunk draai je op Stadia dus gewoonweg het best, tenzij je een hele dikke PC hebt. De console versies zijn er niets bij. In dat opzicht was de Stadia deal dat je er een controller en chromecast ultra bij kreeg echt een waanzinnig goede deal.versc049 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:35:
[...]
Yep, speel het op Stadia. Via een Chromecast op een OLED TV. Speelt prima met in 4K kwaliteit. Zeer tevreden.
Verwijderd
Ik heb zojuist mijn refund verzoek ook ingediend na 6.5 uur, weet nog niet of ik er net zo veel werk van ga maken, maar maar ik vind wel dat ik het moet proberen: Als ik de beloftes vergelijk met het uiteindelijke product zou ik het eigenlijk bijna oplichting durven noemen.DutchManticore schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 02:30:
En het hoofdstuk is voor mij gesloten.
Steam weigerde tot 6x toe een refund (via support ticket, niet via de bot) wegens langer dan 2u gespeeld.
De zevende keer gevraagd om contact informatie van legal department. Tegelijk via PayPal een dispute geopend voor het volledige bedrag van €59,99. Gewaarschuwd door support dat dit kon leiden tot het permanent sluiten van mijn Steam account wegens "financial fraud".
Een dame (Melany) van legal attent gemaakt op het feit dat onder"article 7:22 under 1 sub a of the Dutch Civil Code" consumenten het recht hebben om een overeenkomst te ontbinden in geval van non-conformiteit en dat Steam hieraan gebonden is bij zakendoen in Nederland, onder vermelding van het PayPal dispute nummer en een uitgebreide onderbouwing van waarom er sprake is van non-conformiteit.
"I am currently reviewing your dispute"
"I have decided to settle the dispute in your favor. Please wait up to 3 business days for payment to be finalized"
Ondanks dat mij was beloofd dat ze dr ballen uit dr broek zou lachen door @DennisKr vijf minuten later een volledige refund via PayPal
naar mijn bankrekening met 6.6u "gespeeld".
Grappig wel, want mijn voorstel via support ticket was om het aankoopbedrag in mijn Steamwallet te storten om de schade voor Steam te beperken. Nu heeft legal het volledige aankoopbedrag op mijn bankrekening teruggestort en zijn ze het hele bedrag kwijt..Eigenwijs doen als support medewerker levert op termijn niets op![]()
Voor de mensen die geen problemen hebben met voorgelogen worden door leugenachtige bedrijven, fanboy zijn of er om andere redenen er het beste van proberen te maken.... veel plezier met het spel zo goed en kwaad als dat gaat! Ik hoop dat ze de bugs fixen maar ik vrees dat de oppervlakkige mechanics blijven. Voor de rest, op je strepen staan en gewoon de overeenkomst ontbinden.
Dan kun je de 2u Steam policy terecht omzeilen. Mochten mensen interesse hebben in mijn opsomming om non-conformiteit te onderbouwen in hun eigen refund strijd dan kan ik deze posten
Welke beloftes zijn er dan niet nagekomen?Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:51:
[...]
Als ik de beloftes vergelijk met het uiteindelijke product zou ik het eigenlijk bijna oplichting durven noemen.
In princiepe is het the Witcher 3 in andere setting met flinke upgrades. Wat had je nog meer verwacht wat er nu mist?
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Want andere kunnen geen plezier aan de game beleven? Ik vind de game ook een beetje tegenvallen, maar omdat jij er zo over denkt en je gedupeerd voelt, betekend dat niet dat dat voor iedereen zo is.[b]DutchManticore in "[Multi] Cyberpunk 2077"
Voor de mensen die geen problemen hebben met voorgelogen worden door leugenachtige bedrijven, fanboy zijn of er om andere redenen er het beste van proberen te maken.... veel plezier met het spel zo goed en kwaad als dat gaat! Ik hoop dat ze de bugs fixen maar ik vrees dat de oppervlakkige mechanics blijven. Voor de rest, op je strepen staan en gewoon de overeenkomst ontbinden.
Het is wel heel letterlijk the witcher 3 in een andere setting. Want de ai van vijanden en npc’s zijn net zo slecht, terwijl de setting meer vereist. Je kan wel goed zien dat de game is gemaakt in dezelfde engine.burgt schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
[...]
Welke beloftes zijn er dan niet nagekomen?
In princiepe is het the Witcher 3 in andere setting met flinke upgrades. Wat had je nog meer verwacht wat er nu mist?
wel een nieuwe versie van de engine he, nu versie 4
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Ze hebben zich blind gestaard op alle marketing waarin dingen als "NCP's hebben individuele routines" etc staan, en houden zich daar enorm aan vast.burgt schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
[...]
Ben het eens dat de AI van auto's/voetgangers waardeloos is, maar dat is de AI in andere games vaak ook.
Ja CP77 zit onder de norm. Ja ze rijden niet om mijn auto heen als ik hem stilzet. Ja ze lopen doelloos rond.
Ik stoor mij er niet aan. Genoeg te doen om niet op NPC's te gaan letten.
Iets dat verwacht ik wel gefixed zal gaan worden is het redelijk belachelijke despawnen van auto's en voetgangers, en het inspawnen van politie. Maar ook hier heb ik tot nu toe geen last van gehad.
De missies, en zijmissies zijn fantastisch, de sfeer is goed, de stad en omgeving is prachtig.. Kortom: genoeg om niet naar de randzaken te hoeven kijken.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Beetje projecteren wellicht. Hopende dat hij niet de enige is die "zo stom was". ?swoutr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
[...]
Want andere kunnen geen plezier aan de game beleven? Ik vind de game ook een beetje tegenvallen, maar omdat jij er zo over denkt en je gedupeerd voelt, betekend dat niet dat dat voor iedereen zo is.
Had CDPR dingen (veel) beter kunnen doen; jazeker.
Maar als 'klant' had je ook reviews en dergelijke af kunnen wachten. Een pre-order is een soort van gokken; het kan goed of slecht uitvallen of je speelt quitte.
Je stapt ook niet naar de TOTO om je inleg terug te vragen als Ajax een kut pot speelt en tegen alle verwachtingen in niet wint.
Persoonlijk zie ik pre-orders als een manier om een studio te steunen en vertrouwen uit te spreken.
En eerlijk is eerlijk, dat heb ik tot op heden nog maar voor 4 spellen gedaan.
In het geval van The Witcher 3 hebben ze dat vertrouwen uiteindelijk meer dan terug betaald en ik verwacht dat het in dit geval ook wel gaat gebeuren.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik vind het voornamelijk heel goedkoop voelen, in sommige gedeeltes spatten the high production values ervan af, in andere onderdelen voelt het als een vroege ps3 game.
The witcher 3 is in elk opzicht wel een betere game, maar het is ook zo gigantisch veel moeilijker om een goede game in deze setting af te leveren. Alles moet mogelijk zijn met de futuristische setting, augmentations en de gigantische stad. Wat dat betreft vind ik dat de developers misschien een beetje te ambitieus zijn geweest.
Ze proberen te veel te doen waardoor er te weinig focus is voor elk individuele mechanic. Mocht de game linear zijn geweest zou de game veel beter tot zijn recht komen. Er is te leven met de vele bugs maar ik word langzaamaan toch ook wel veel uit de game gehaald door de slechte AI en clipping problemen / mechanics die letterlijk breken.
CD projekt red wist van alle problemen maar kon niet meer terug, het zou richting een duke nukem forever gaan. Opnieuw uitstellen was ook geen optie geweest, dus dan maar de game uitbrengen met alle gevolgen van dien. Het is wel jammer, want de "perfecte developer" loopt hier enorme imago schade mee op.
Ze hebben het imo extra in de hand gespeeld door zo in te spelen op alle negatieve publiciteit rondom de game industrie zoals DRM, crunching & een houding van kijk ons eens een geweldige studio zijn die alles doet voor de gamers. Vervolgens houden ze console beelden achter en releasen ze de game op console als een broken mess.
Ze proberen te veel te doen waardoor er te weinig focus is voor elk individuele mechanic. Mocht de game linear zijn geweest zou de game veel beter tot zijn recht komen. Er is te leven met de vele bugs maar ik word langzaamaan toch ook wel veel uit de game gehaald door de slechte AI en clipping problemen / mechanics die letterlijk breken.
CD projekt red wist van alle problemen maar kon niet meer terug, het zou richting een duke nukem forever gaan. Opnieuw uitstellen was ook geen optie geweest, dus dan maar de game uitbrengen met alle gevolgen van dien. Het is wel jammer, want de "perfecte developer" loopt hier enorme imago schade mee op.
Ze hebben het imo extra in de hand gespeeld door zo in te spelen op alle negatieve publiciteit rondom de game industrie zoals DRM, crunching & een houding van kijk ons eens een geweldige studio zijn die alles doet voor de gamers. Vervolgens houden ze console beelden achter en releasen ze de game op console als een broken mess.
Aardig vervelende game. Met die 460 driver draait ie goed maar heb ik flickering van textures in allerlei games waaronder WoW. Als ik een oudere driver installeer krijg ik na 10min CTD met Cyberpunk. Heb besloten CB maar even links te laten liggen tot alle bugs zijn gefixed. Teleurstellend so far.
Het is onderhand een haat-liefde relatie. Ik zie echt wel de high end production value, de wereld is fantastisch, zeker s'nachts, gunplay is heel lekker, tof om met Keanu Reeves op pad te gaan, alleen de grafische performance steekt me telkens in de rug. Hoe moet ik hier nou van genieten op de One X, is toch zonde om zo door te gaan?
Ze komen dus binnen 7 dagen met een patch, ik wil best nog wachten om te kijken wat die doet maar voor de 21ste kan ik via CD Projekt Red mogelijk nog mijn 59,99 terug krijgen en de game volgend jaar ergens kopen. Zo zonde deze bagger launch.
Ze komen dus binnen 7 dagen met een patch, ik wil best nog wachten om te kijken wat die doet maar voor de 21ste kan ik via CD Projekt Red mogelijk nog mijn 59,99 terug krijgen en de game volgend jaar ergens kopen. Zo zonde deze bagger launch.
The devil is in the Details, dus ik neem aan dat je The Witcher 3 bedoeld?swoutr schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:16:
The witcher is in elk opzicht wel een betere game, maar het is ook zo gigantisch veel moeilijker om een goede game in deze setting af te leveren. Alles moet mogelijk zijn met de futuristische setting, augmentations en de gigantische stad. Wat dat betreft vind ik dat de developers misschien een beetje te ambitieus zijn geweest.
Deeltje 1 was namelijk ook niet echt geweldig qua Gfx en gameplay
Maar ook The Witcher 3 had in den beginnen de kwaaltjes die Cyberpunk nu heeft; het was ook niet 'af'.
Die heeft, vooral in het begin, ook veel patches gekregen. Totaal iets van 20+ en kwam uiteindelijk uit op versie 1.62 ofzo.
Voor Cyberpunk waren mijn verwachtingen niet veel anders.
Je kunt brakke drivers moeilijk in de schoenen van een game schuiven.Azerox schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:18:
Aardig vervelende game. Met die 460 driver draait ie goed maar heb ik flickering van textures in allerlei games waaronder WoW. Als ik een oudere driver installeer krijg ik na 10min CTD met Cyberpunk. Heb besloten CB maar even links te laten liggen tot alle bugs zijn gefixed. Teleurstellend so far.
Met die redenatie zijn die "flickering textures" ook een bug in/van WoW.
Kwistnix schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:46:
[...]
spoiler:Dat is die shady gast waar je die snuff BD van koopt in de Disasterpiece missie. Dus niet afmaken voor de eenmalige loot als je deze 'exploit' wilt gebruiken. Als je daar al geweest bent maar je weet niet meer waar, dat kan je zoeken in Japantown naar een 'junk shop' op de map. Er zullen er vast nog meer zijn die componenten verkopen hoor, maar dit is de enige die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Edit: Oh wacht, die had jij dus net wel afgemaakt
spoiler:
Hij respawned. Net gecheckt. Volgende stap is checken of je hem ook eindeloos kan executeren en de game opnieuw kan laden. 
Maar de eerste keer gaf hij dus helemaal geen epic items. Anders had ik nooit zo snel het vuur geopend.
edit: Mag niet meer op hem mikken van de game.

Maar de eerste keer gaf hij dus helemaal geen epic items. Anders had ik nooit zo snel het vuur geopend.
edit: Mag niet meer op hem mikken van de game.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-12-2020 09:30 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vind de game toch wel lekker wegspelen hoor, net die missie gedaan met de keizer in die toren. Nu een beetje met sidequests bezig zodat ik mn gear wat kan upgraden, ben een shotgun build aan het maken (zijn veel perks in bij body). Het kan alleen nog maar beter worden
Er is dus blijkbaar nog iets dat verkeerd staat.
Als je naar de Game folder gaat. Engine -> Config
Daar heb je memory_pool_budgets.csv
Daar moet je de volgende aanpassing doen:
PoolCPU = Hoeveel RAM je hebt. (Min 4GB voor Windows om goed te draaien)
PoolGPU = Hoeveel GPU Vram je hebt.
Dit zijn de stock instellingen:

In mijn geval (16GB Ram, RTX3070) pas ik het dus aan naar:
PoolGPU; 12000MB
PoolGPU; 8GB
Dit verhielp de texture pop-ins. Weer een stapje dichterbij een goed draaiende game.

PoolGPU; 12000MB
PoolGPU; 8GB
Dit verhielp de texture pop-ins. Weer een stapje dichterbij een goed draaiende game.
Verwijderd
Volgens mij is dat inmiddels tot in den treure besproken, het spel voelt gewoon aan als een goedkope bargain-bin versie van het spel wat jarenlang gehyped is door CD Project Red. Daar zijn inmiddels talloze voorbeelden van genoemd, zowel door mijzelf als door anderen. (Bugs EN ontbrekende/broken features)burgt schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
[...]
Het enigste wat bij nadere inspectie mijns inziens overeind blijft zijn de graphics, en dan nog alleen op een dikke PC, want op de base consoles ziet het er echt niet uit. ("It runs surprisingly well on current gen"....om maar een belofte te noemen)
CD Project is hier helaas niet uniek in, maar na No Man's sky is dit toch wel één van de ergste gevallen die ik heb meegemaakt. Tel daarbij de misleiding rond de review embargos op en het is voor mij een onaccebtabele manier van zaken doen en vandaar dat ik probeer een refund te krijgen.
Je kunt ook 12GB ipv 12000MB doenValandin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:40:
[Afbeelding]
PoolGPU; 12000MB
PoolGPU; 8GB
Sure en het verhaal vergeten we dan ook eventjes? lolVerwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:42:
[...]
Volgens mij is dat inmiddels tot in den treure besproken, het spel voelt gewoon aan als een goedkope bargain-bin versie van het spel wat jarenlang gehyped is door CD Project Red. Daar zijn inmiddels talloze voorbeelden van genoemd, zowel door mijzelf als door anderen. (Bugs EN ontbrekende/broken features)
Het enigste wat bij nadere inspectie mijns inziens overeind blijft zijn de graphics, en dan nog alleen op een dikke PC, want op de base consoles ziet het er echt niet uit. ("It runs surprisingly well on current gen"....om maar een belofte te noemen)
CD Project is hier helaas niet uniek in, maar na No Man's sky is dit toch wel één van de ergste gevallen die ik heb meegemaakt. Tel daarbij de misleiding rond de review embargos op en het is voor mij een onaccebtabele manier van zaken doen en vandaar dat ik probeer een refund te krijgen.
Verwijderd
Misschien is het verhaal prima, maar ik heb geen zin om daar achter te komen aangezien ik steeds missies overnieuw moet doen, herstarten etc. door de bugs...Larmoth schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:49:
[...]
Sure en het verhaal vergeten we dan ook eventjes? lol
Wat een onzin, het ziet er op mijn echt niet recente setup 7700K en 1070 gewoon dik prima uit, zelfs op lager dan High/Ultra.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:42:
[...]
Sterker nog, Digital Foundry heeft een graphic guide gemaakt en daar verteld hij dat je heel veel dingen gewoon omlaag kan schroeven zonder noemenswaardige veranderingen.
Ik heb trouwens absoluut geen last van (game breaking) bugs. Ik heb tot nu toe 1 zwevende auto gehad (blijkt bijna iedereen te hebben bij een vroege missie) en wat zwevende items. Niets noemenswaardig.
The Witcher 3 had aan het begin ook van deze bugs, werden er langzaam uit gepolijsd. CP77 is echt fantastisch, goed verhaal, grafisch helemaal top en top gameplay.
Ik heb trouwens absoluut geen last van (game breaking) bugs. Ik heb tot nu toe 1 zwevende auto gehad (blijkt bijna iedereen te hebben bij een vroege missie) en wat zwevende items. Niets noemenswaardig.
The Witcher 3 had aan het begin ook van deze bugs, werden er langzaam uit gepolijsd. CP77 is echt fantastisch, goed verhaal, grafisch helemaal top en top gameplay.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Verwijderd
Hoe zit dat dan met " -1 - Pool does not exist on the current platform"? Want bij PC zie ik toch echt PoolFlexible -1 staan.Valandin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:40:
[Afbeelding]
PoolGPU; 12000MB
PoolGPU; 8GB
Heb je hier nu iets van geleerd? Of pre-order je de volgende game ook weer op de blauwe ogen van devs?Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:42:
[...]
Volgens mij is dat inmiddels tot in den treure besproken, het spel voelt gewoon aan als een goedkope bargain-bin versie van het spel wat jarenlang gehyped is door CD Project Red. Daar zijn inmiddels talloze voorbeelden van genoemd, zowel door mijzelf als door anderen. (Bugs EN ontbrekende/broken features)
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Ik weet niet hoe je er bij komt dat ik hem ge pre-ordered heb, ik heb hem kadoo gekregen. (NA dat het spel uit was en overal dikke 9's binnen sleepte.)Jeroenneman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:58:
[...]
Heb je hier nu iets van geleerd? Of pre-order je de volgende game ook weer op de blauwe ogen van devs?
Maar goed, ik heb ook geen zin om hier over aan de gang te blijven, het is duidelijk dat een hoop mensen er minder problemen mee hebben en dat is prima, ik houd erover op.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2020 10:13 ]
Voor het eerst wapens gezien met een level requirement, of althans die ik niet kan gebruiken. Erg vaag dat dit pistooltjes zijn die niet eens de helft doen van wat ik kan craften, maar zijn wel 10 lvls hoger dan dat ik ben, best dom dat je gewoon nergens ooit in game iets ziet van een level.. behalve opeens een wapen requirement.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als het van CDPR is: een volmondige JAJeroenneman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:58:
[...]
Heb je hier nu iets van geleerd? Of pre-order je de volgende game ook weer op de blauwe ogen van devs?
ik verwacht dat het een 'tech' wapen isSinergyX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:00:
Voor het eerst wapens gezien met een level requirement, of althans die ik niet kan gebruiken. Erg vaag dat dit pistooltjes zijn die niet eens de helft doen van wat ik kan craften, maar zijn wel 10 lvls hoger dan dat ik ben, best dom dat je gewoon nergens ooit in game iets ziet van een level.. behalve opeens een wapen requirement.
Zelfs op low 1080p is het prima te pruimen op PC en ziet het er nog mooier dan veel andere games met hogere settings.Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:55:
[...]
Wat een onzin, het ziet er op mijn echt niet recente setup 7700K en 1070 gewoon dik prima uit, zelfs op lager dan High/Ultra.
Maar de filmpjes die ik heb gezien van PS4 doen me vermoeden dat die op een soort 'ultralow' draaien.
Het viel mij al op in act 1 bij een missie. Wist bij een boss battle hem neer te maaien. Had ie dus een dikke gun gedropt: denk mooi, pistolen opbergen en verder met deze bad boy. Nee hoor: fysiek lvl requirement van lvl 10 oid en ik had net mijn punten in reflexes/technical/intelligence gestopt.SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:00:
Metacritics heeft nu ook cijfers voor de xbox en PS4 omdat er genoeg reviews zijn. 51 en 50 als score.. oef. User reviews zijn nog een stuk lager.
[ Voor 14% gewijzigd door Atmosfeer op 15-12-2020 10:04 ]
De story is fantastisch en graphics maken me in principe nooit echt heel veel uit (als het maar goed speelt) maar ik kan me er niet helemaal in vinden dat de gameplay fantastisch is. Alles voelt vrij clunky. Vechten en stealth en ook driving werken net niet helemaal lekker voor mijn gevoel. Alleen het schieten werkt ok (al zijn de bulletsponges ietwat irri).
Hebben de mensen die de gameplay fantastisch vinden misschien wat tips om wat meer uit het spel te halen? Er zijn gigantisch veel opties dus misschien zie ik wel gewoon een hoop opties over het hoofd die de gameplay leuker maken. Gebruik met hacken vooral breach en ping en distracten enzo. Wil het liefst de beloofde non lethal run doen maar dat lijkt vrijwel onmogelijk.
Hebben de mensen die de gameplay fantastisch vinden misschien wat tips om wat meer uit het spel te halen? Er zijn gigantisch veel opties dus misschien zie ik wel gewoon een hoop opties over het hoofd die de gameplay leuker maken. Gebruik met hacken vooral breach en ping en distracten enzo. Wil het liefst de beloofde non lethal run doen maar dat lijkt vrijwel onmogelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 15-12-2020 10:06 ]
De base consoles draaien in 720p, als ik dat goed heb begrepen. Op YT had ik een filmpje gezien en het was erg wazig/onscherp. Best zonde, want het is zeker een mooie game op grafisch gebied en het verhaal.NLxAROSA schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:02:
[...]
Zelfs op low 1080p is het prima te pruimen op PC en ziet het er nog mooier dan veel andere games met hogere settings.
Maar de filmpjes die ik heb gezien van PS4 doen me vermoeden dat die op een soort 'ultralow' draaien.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Nee, gewoon setje normale power weapons, smg en rifles, er zit dus blijkbaar een compleet level systeem in het spel (die gasten gingen ook bijzonder moeilijk neer) die ook dus op tegenstanders zit, er schaalt dus iets blijkbaar met dmg, armor, maar daar is werkelijk niets van in de game te vinden.
Zelfde geld voor die upgrades, als je deze vaak genoeg doet krijg je melding 'level not high enough' ofzo, er zit dus een systeem achter dat een upgrade dus een level requirement heeft. Doe je dan een blue->epic upgrade, gaat je damage weer omlaag, maar na 2-3 upgrades krijg je precies hetzelfde bericht.
Wordt best bizar dat het dus een compleet level systeem in het spel zit, maar blijkbaar halfbakken/onzichtbaar.
Nee, ik praat over je 'echte' level, je totaal van al je tree punten zegmaar, ik ben 21, wapen had requirement van 30. (je tree kan maar tot 20).Joosie200 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:03:
[...]
Het viel mij al op in act 1 bij een missie. Wist bij een boss battle hem neer te maaien. Had ie dus een dikke gun gedropt: denk mooi, pistolen opbergen en verder met deze bad boy. Nee hoor: fysiek lvl requirement van lvl 10 oid en ik had net mijn punten in reflexes/technical/intelligence gestopt.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Base Xbox One zelfs sub 720p (volgens mij 576p op bepaalde momenten). Tja, dan is het niet zo gek dat het wazig overkomt.SacreBleu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:06:
[...]
De base consoles draaien in 720p, als ik dat goed heb begrepen. Op YT had ik een filmpje gezien en het was erg wazig/onscherp. Best zonde, want het is zeker een mooie game op grafisch gebied en het verhaal.
Dat is het enige wat ik niet kan begrijpen. Had deze game nou nooit op last-gen uitgebracht. Maar ja, $$$
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 15-12-2020 10:10 ]
Ik was in eerste instantie begonnen met een commando. Alles afschieten, beetje sneaken. Ik nam het sneaken niet al te nauw. Na 10 uur begonnen met een andere lifepath (eerst corpo nu nomad) en toen gekeken naar de quickhacks en non-lethal.Timothy3000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:05:
De story is fantastisch en graphics maken me in principe nooit echt heel veel uit (als het maar goed speelt) maar ik kan me er niet helemaal in vinden dat de gameplay fantastisch is. Alles voelt vrij clunky. Vechten en stealth en ook driving werken net niet helemaal lekker voor mijn gevoel. Alleen het schieten werkt ok.
Hebben de mensen die de gameplay fantastisch vinden misschien wat tips om wat meer uit het spel te halen? Er zijn gigantisch veel opties dus misschien zie ik wel gewoon een hoop opties over het hoofd. Gebruik met hacken vooral breach en ping en distracten enzo. Wil het liefst een non lethal run doen.
In het begin gaf dat wel echt voldoening. Met de quickhacks kon ik met 'short circuit' een vijand neer krijgen. In het begin is netrunning alleen vrij pittig omdat je voor veel vijanden niet genoeg RAM hebt. Dat moet je zsm upgraden en een aantal punten in die attribute stoppen. Uiteindelijk heb je meer dan genoeg RAM en goede quickhacks.
Ik heb nu een betere shortcircuit. Die veel vijanden in één keer neerkrijgt. Weet niet waar ik hem vandaag had, want hij zat ineens in mijn inventory. Sindsdien vind ik quickhacks best vermakelijk. Ook reboot optics is geinig. Dan zijn ze tijdelijk blind en kun je ze alsnog aanvallen zonder dat ze wat terug kunnen doen.
Melee voelt een beetje gebroken en OP aan. Althans, unarmed. Ik stagger vijanden enorm met mijn vuisten en kan dan blijven inrammen op ze. Ze waren sneller neer dan met een pistool.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Als aanvulling, to whom it may concernSacreBleu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:10:
[...]
Ik was in eerste instantie begonnen met een commando. Alles afschieten, beetje sneaken. Ik nam het sneaken niet al te nauw. Na 10 uur begonnen met een andere lifepath (eerst corpo nu nomad) en toen gekeken naar de quickhacks en non-lethal.
In het begin gaf dat wel echt voldoening. Met de quickhacks kon ik met 'short circuit' een vijand neer krijgen. In het begin is netrunning alleen vrij pittig omdat je voor veel vijanden niet genoeg RAM hebt. Dat moet je zsm upgraden en een aantal punten in die attribute stoppen. Uiteindelijk heb je meer dan genoeg RAM en goede quickhacks.
Ik heb nu een betere shortcircuit. Die veel vijanden in één keer neerkrijgt. Weet niet waar ik hem vandaag had, want hij zat ineens in mijn inventory. Sindsdien vind ik quickhacks best vermakelijk. Ook reboot optics is geinig. Dan zijn ze tijdelijk blind en kun je ze alsnog aanvallen zonder dat ze wat terug kunnen doen.
Melee voelt een beetje gebroken en OP aan. Althans, unarmed. Ik stagger vijanden enorm met mijn vuisten en kan dan blijven inrammen op ze. Ze waren sneller neer dan met een pistool.
Ik merk ook dat het erg handig is om alle cameras uti te schakelen. Dat gaat relatief snel, en kan ook nog zelfs wanneer een camera je al begint te zien (dat rode balkje loopt vol).
En vergeet niet de i spy ability aan te zetten, dan kun je zien wie jou hackt (overheat damage) via de scan mode.
Mixed Reality dev
Zo ver ik die setting kan lezen / begrijp is die flexible pool voor Xbox/PS5 bedoeld.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:58:
[...]
Hoe zit dat dan met " -1 - Pool does not exist on the current platform"? Want bij PC zie ik toch echt PoolFlexible -1 staan.
In die config staan de settings voor alle platforms.
Peepshow van Gamekings vat het eigenlijk goed samen. Is gewoon een kak launch geweest en ze hebben iedereen keihard voor de gek gehouden door alleen de pc-versie te laten reviewen of spelen. Snap werkelijk waar niet dat er in dit topic nog steeds mensen zijn die de ontwikkelaar dit zomaar vergeven onder het nom van: the witcher was goed dus je hebt mijn vertrouwen, hoe onspeelbaar de game ook is.
Echt bizar hoe blind je dan kan zijn als je niet ziet dat deze game nog niet af is voor de consoles. Ik had al zo'n vermoeden dat het buggy zou zijn bij de launch omdat het van red project is, maar dit had ik nooit zien aankomen. Niemand van de gamers natuurlijk wat het weer 10x erger maakt.
Deze game zal ik sowieso pas eind 2021 kopen als de ps5-versie uit is. Dan maar wat langer wachten.
Echt bizar hoe blind je dan kan zijn als je niet ziet dat deze game nog niet af is voor de consoles. Ik had al zo'n vermoeden dat het buggy zou zijn bij de launch omdat het van red project is, maar dit had ik nooit zien aankomen. Niemand van de gamers natuurlijk wat het weer 10x erger maakt.
Deze game zal ik sowieso pas eind 2021 kopen als de ps5-versie uit is. Dan maar wat langer wachten.
Meeste van de positieve spelers die hier zijn, waaronder ikzelf; zijn PC spelers.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:15:
Peepshow van Gamekings vat het eigenlijk goed samen. Is gewoon een kak launch geweest en ze hebben iedereen keihard voor de gek gehouden door alleen de pc-versie te laten reviewen of spelen. Snap werkelijk waar niet dat er in dit topic nog steeds mensen zijn die de ontwikkelaar dit zomaar vergeven onder het nom van: the witcher was goed dus je hebt mijn vertrouwen, hoe onspeelbaar de game ook is.
Dat is de reden van het grote verschil tussen de 2 kampen met enkele verzoeners er tussenin
Tsja het rare is natuurlijk dat de game nooit gemaakt was voor de PS5 en xbox series x. Sterker nog, als het niet vertraagd was was de game begin dit jaar uitgekomen, nog voordat de nieuwe consoles uberhaupt aangekondigd waren.DutchOwnage schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:09:
[...]
Base Xbox One zelfs sub 720p (volgens mij 576p op bepaalde momenten). Tja, dan is het niet zo gek dat het wazig overkomt.
Dat is het enige wat ik niet kan begrijpen. Had deze game nou nooit op last-gen uitgebracht. Maar ja, $$$
Eigenlijk heeft ze dat min of meer gered, want als die nog niet waren uitgebracht zat nu elke console player op een PS4 of XBO te spelen....
Snap niet zo goed dat mensen zich er zo boos om kunnen maken en zich helemaal kunnen opwinden. Ik pre-order zelf nooit games, maar bij launch wel gewoon de game gekocht. Ik vind al die termen die men rondslingert zo overtrokken.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:15:
De ontwikkelaar "vergeven"? Alsof ze iedereen wat hebben aangedaan. De core game is goed. Er ontbreekt nog wat aan en er zitten een shitload aan bugs in. De performance en afwerking is verschrikkelijk. Maarja, boeie? Ze werken er nog aan, wacht lekker een week of maand en daarna loopt 't allemaal wel weer prima.
Dat begrijp ik, maar dan moet tweakers een apart forum aanmaken voor de verschillende platforms. Want voor de console is het een hele andere ervaring dan voor de pc. Nu lijkt het alsof de game supergoed is, en dat klopt ook voor de pc. Maar het wordt voornamelijk verkocht voor de consoles daar dat de grootste spelersschare heeft. En dan zulke prut afleveren. Ben er een beetje geflabbergasted door.Larmoth schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:18:
[...]
Meeste van de positieve spelers die hier zijn, waaronder ikzelf; zijn PC spelers.
Dat is de reden van het grote verschil tussen de 2 kampen met enkele verzoeners er tussenin
Dit dus. Volgens mij is hier helemaal niemand die de PS4/XB1 release goedpraat. En al helemaal niet hoe CDPR daar mee omgegaan is. Neemt niet weg dat ík geen noemenswaardige problemen heb op de PC en me er dus prima mee vermaak.Larmoth schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:18:
[...]
Meeste van de positieve spelers die hier zijn, waaronder ikzelf; zijn PC spelers.
't is niet altijd voor of tegen hè, kan gewoon allebei tegelijk.
Ik lees in dit topic anders net zoveel mensen die problemen hebben met de pc versie.
Ik speel zelf op een PS4 Pro, ja het had wel wat beter gekund maar toch speelt het gewoon lekker weg. Geef ze wat tijd om nog wat issues te fixen en het is gewoon een top game.
Je kijkt nu enkel naar performance en graphics, dat is de enige grote verschil tussen console en PC versie, maar de achterliggende brakke zooi wat ze hebben neergezet is identiek aan beide kanten en daar is al genoeg over gezegd dat dit matig op z'n best door veel wordt ontvangen.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:21:
[...]
Dat begrijp ik, maar dan moet tweakers een apart forum aanmaken voor de verschillende platforms. Want voor de console is het een hele andere ervaring dan voor de pc. Nu lijkt het alsof de game supergoed is, en dat klopt ook voor de pc. Maar het wordt voornamelijk verkocht voor de consoles daar dat de grootste spelersschare heeft. En dan zulke prut afleveren. Ben er een beetje geflabbergasted door.
Graphics an sich boeien mij niet zo bijzonder, ik wist dat er nog een XSX/PS5 patch zou komen, gezien ik draai op een XSX merk ik ook weinig van fps drops of resolutie (nouja.. dat dan wel), maar ik loop werkelijk van ene 'eeeh? :?' moment naar het volgende moment over gare mechanics, onlogica of simpelweg bugs.
Mijn uploads naar xbox clips lijken even niet te werken, daar had ik nog wat leuke tussen zitten.
https://gameclips.io/Sine...45-485b-8c9e-d3a6fa7049fe
Deze was leuk, er was gewoon geen verkeer opeens meer
[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2020 10:36 ]
Series X hier. En ik heb nog nooit zo'n indrukwekkende wereld gezien. Ik prijs mij idd gelukkig om in het bezit te zijn van een XSX, want zelfs op een One X had ik er waarschijnlijk geen genoegen mee genomen.
Ze hebben naar willens en weten geld van consumenten gestolen omdat dit product niet af is. Niemand had 60 euro voor de console-versie willen betalen als ze van te voren dit hadden geweten. Wellicht wel een beta-versie voor 20 euro.Valandin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:20:
[...]
Snap niet zo goed dat mensen zich er zo boos om kunnen maken en zich helemaal kunnen opwinden. Ik pre-order zelf nooit games, maar bij launch wel gewoon de game gekocht. Ik vind al die termen die men rondslingert zo overtrokken.
De ontwikkelaar "vergeven"? Alsof ze iedereen wat hebben aangedaan. De core game is goed. Er ontbreekt nog wat aan en er zitten een shitload aan bugs in. De performance en afwerking is verschrikkelijk. Maarja, boeie? Ze werken er nog aan, wacht lekker een week of maand en daarna loopt 't allemaal wel weer prima.
Maar fijn dat jij er wel een goede ervaring aan hebt dan om door al die kak heen te kunnen spelen. De potentie van de game is goed, maar het gaat om het nu en niet wat mij voorgehouden wordt als de game af is. Niet voor niets dat cyberpunk refund mogelijk maakt en excuses maakt. Daarmee hebben ze het afgedaan voor veel fanboys, maar als je hier wat dieper op ingaat dan is dit nog steeds flinke imagoschade. Als ea, naughty dogs of een andere ontwikkelaar had geflikt dan was de schade nog veel erger. Terwijl zij het veel meer bewezen hebben dan cd red project.
Vergeet de Stadia spelers nietLarmoth schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:18:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Maar wat verwacht je nou precies dan? Nog los van dat ik vind dat er geen geld gestolen is, je hebt hoogstens een product gekocht dat niet geheel aan je verwachtingen voldeed. Waarna ze met prima refund oplossingen komen om dát probleem op te lossen, en de andere problemen worden op een andere manier opgelost en kosten wat meer tijd. Ik had wat minder verwachtingen denk ik en vermaak mij ontzettend (PS5).Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:27:
[...]
Ze hebben naar willens en weten geld van consumenten gestolen omdat dit product niet af is. Niemand had 60 euro voor de console-versie willen betalen als ze van te voren dit hadden geweten. Wellicht wel een beta-versie voor 20 euro.
Maar fijn dat jij er wel een goede ervaring aan hebt dan om door al die kak heen te kunnen spelen. De potentie van de game is goed, maar het gaat om het nu en niet wat mij voorgehouden wordt als de game af is. Niet voor niets dat cyberpunk refund mogelijk maakt en excuses maakt. Daarmee hebben ze het afgedaan voor veel fanboys, maar als je hier wat dieper op ingaat dan is dit nog steeds flinke imagoschade. Als ea, naughty dogs of een andere ontwikkelaar had geflikt dan was de schade nog veel erger. Terwijl zij het veel meer bewezen hebben dan cd red project.
Of gaat dit een herhalend dingetje worden tot het moment komt dat je of het toch een goede game vind, of een andere game gaat spelen die je tijd en energie gaat opeisen?
[ Voor 4% gewijzigd door Scrummie op 15-12-2020 10:33 ]
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Je kunt het moeilijk diefstal noemen: CDPR heeft niet gehandeld met het oogmerk om het geld van PS4/xbox eigenaren onrechtmatig zich toe te eigenen. Daarbij kun je eerder spreken van dwaling en/of wanprestatie en/of niet conform de verwachtingen die je van een game mag hebben gezien CDPR wel een game afgeleverd heeft maar dit niet voldoet aan de eigenschappen die je normaal gesproken mag hebben bij een game.. dwz zo goed als bugvrij, tenminste zonder continu crashes en dus speelbaar, ook op de niet next gen consoles.
Ik ben geen CDPR fanboy, hell heb The Witcher 3 niet eens gespeeld, dit is mijn eerste game van CDPR. Maar ik speel het op Stadia en die keuze (ingegeven door gpu/console schaarste en de verkoop van mijn oude gpu/PS4 /xbox one x) is goed uitgevallen. En dus heb ik minder van doen met bugs/glitches/crashes en daarmee een heel andere spelervaring.
Overigens zijn EA/ubisoft om dezelfde redenen in het verleden aan de schandpaal gezet en toch draaien die vrolijk nog mee. Dus je hebt een keuze: voldoet het niet aan je verwachtingen? Kan, balen pak de refund. Voldoet het wel aan je verwachtingen? Veel gameplezier.
Ik ben geen CDPR fanboy, hell heb The Witcher 3 niet eens gespeeld, dit is mijn eerste game van CDPR. Maar ik speel het op Stadia en die keuze (ingegeven door gpu/console schaarste en de verkoop van mijn oude gpu/PS4 /xbox one x) is goed uitgevallen. En dus heb ik minder van doen met bugs/glitches/crashes en daarmee een heel andere spelervaring.
Overigens zijn EA/ubisoft om dezelfde redenen in het verleden aan de schandpaal gezet en toch draaien die vrolijk nog mee. Dus je hebt een keuze: voldoet het niet aan je verwachtingen? Kan, balen pak de refund. Voldoet het wel aan je verwachtingen? Veel gameplezier.
[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 15-12-2020 10:40 ]
Ik had een game verwacht dat precies zo goed zou zijn als cdpr zelf aangaf. Ook voor de ps4 of xbox one. Dat hebben ze zelf aangegeven. Het is meerdere keren uitgesteld om het fine te tunen, prima. Maar als je vervolgens dit bij de launch en enkele weken of maanden later is het nog niet wat je beloofd hebt, dan heb je je klanten voor de gek gehouden. Deze game werd zo erg gehyped en daar hebben ze netjes aan meegedaan. Of ze ervan profiteren denk ik niet want nu zal de retailhandel het straks in de budgetbak moeten gooien of enkele weken/maanden.Scrummie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:32:
[...]
Maar wat verwacht je nou precies dan? Nog los van dat ik vind dat er geen geld gestolen is, je hebt hoogstens een product gekocht dat niet geheel aan je verwachtingen voldeed. Waarna ze met prima refund oplossingen komen om dát probleem op te lossen, en de andere problemen worden op een andere manier opgelost en kosten wat meer tijd. Ik had wat minder verwachtingen denk ik en vermaak mij ontzettend (PS5).
Of gaat dit een herhalend dingetje worden tot het moment komt dat je of het toch een goede game vind, of een andere game gaat spelen die je tijd en energie gaat opeisen?
Ik hoop dat deze game uiteindelijk gaat doen wat het beloofd heeft, maar dat het nu zo kort na de launch niet of nauwelijks speelbaar is op de consoles is het benoemen waard lijkt me.
Najah. Ik heb ook zat te klagen hoor.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:27:
[...]
Ze hebben naar willens en weten geld van consumenten gestolen omdat dit product niet af is. Niemand had 60 euro voor de console-versie willen betalen als ze van te voren dit hadden geweten. Wellicht wel een beta-versie voor 20 euro.
- Ik vind de gun-play en het hele combat systeem zeer matig.
- Stealth is verwaarloosbaar omdat je praktisch langs iemand kan crouchen. Niks stealth aan.
- AI is het slechtst wat ik ooit heb gezien. Vet vaak dat NPC's in combat gewoon stil staan en niks doen.
- Politie die ineens achter je spawned. Wtf?
- Voertuigen besturen is echt verschrikkelijk. Een motor rijdt als een gigantische vrachtwagen. Auto's rijden weer als een natte dwijl. Raak je daardoor een stoepje? Wee o wee o, gelijk een hele politie squad die achter je spawned.
- Game performance is waardeloos. Je zit dagen te tweaken om het spel uberhaupt speelbaar te krijgen op een super recente PC (RTX3070)
- De game is (na finetunen) prachtig.
- World-building en art is on-point
- Het spel is (naast de issues) erg immersive
- Story telling is on-point. Alle main stories, gigs en side-stories zijn interessant en het voelt als een levende wereld.
- Voice acting is bijna altijd on-point
Ik had er gewoon wat meer van verwacht, dus het voldoet niet helemaal aan m'n verwachtingen. Ben er redelijk blind in gegaan, niet meegegaan met de hele hypetrain.
Begrijp dat de release o.a. door de shareholders en community is afgedwongen en dat ze nu hard aan het werk zijn om de boel op te lossen. Tja, dan speel ik rustig door tot over een maandje alles opgelost is en dan ga ik het wat meer spelen. Is niet alsof ons leven van één spel afhangt, toch?
Ik heb the witcher 3 met veel plezier gespeeld. Daarom had ik er veel vertrouwen in. Er zit dus zeker wat rancune in bij mij momenteel.Joosie200 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:36:
Je kunt het moeilijk diefstal noemen: CDPR heeft niet gehandeld met het oogmerk om het geld van PS4/xbox eigenaren onrechtmatig zich toe te eigenen. Daarbij kun je eerder spreken van dwaling en/of wanprestatie en/of niet conform de verwachtingen die je van een game mag hebben gezien CDPR wel een game afgeleverd heeft maar dit niet voldoet aan de eigenschappen die je normaal gesproken mag hebben bij een game.. dwz zo goed als bugvrij, tenminste zonder continu crashes en dus speelbaar, ook op de niet next gen consoles.
En hartstikke goed dat jij een top ervaring hebt op stadia of pc, maar het wordt ook op de console verkocht. Dan moet ook benoemd worden wat daar mis is gegaan ipv steeds terug te vallen op die andere platforms.
Maar het verschil in exact hoe deze game loopt op een base PS4 en een PS5 is heel groot...Scrummie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:32:
[...]
Maar wat verwacht je nou precies dan? Nog los van dat ik vind dat er geen geld gestolen is, je hebt hoogstens een product gekocht dat niet geheel aan je verwachtingen voldeed. Waarna ze met prima refund oplossingen komen om dát probleem op te lossen, en de andere problemen worden op een andere manier opgelost en kosten wat meer tijd. Ik had wat minder verwachtingen denk ik en vermaak mij ontzettend (PS5).
Ik snap best dat je op een PS5 spelende tevreden bent, ik doe dat nu ook en vermaak me ook. Maar de enige reden dat ik nog niet mijn geld heb teruggeëist is omdat toevallig de PS5 binnen kwam voor me vrijdag en dat ding me een heel andere spelervaring gaf.
Ik vind hem op de (launchmodel) PS4, feitelijk gewoon onspeelbaar en ik vind het sterk discutabel dat ze die game in die staat hebben uitgebracht op dit platform.
Dit is geen oeps.
Je hoeft maar een kwartier te spelen om te zien dat je hem niet in die staat kan presenteren.
Dus hier is of gewoon opzet gaande of je moet oprecht geloven dat niemand in het Q&A proces die game gewoon eens even in een PS4 gestopt heeft.
Het is maar één (twee, als je de pro meetelt) hardware platform die voor miljoenen mensen hetzelfde is. Als die game ergens betrekkelijk foutloos op zou moeten lopen...
Ik krijg weer een flinke flashback naar No Man’s Sky. Die voldeed in 2016 ook absoluut niet aan de verwachtingen en toen regende het ook refunds. Na 2 jaar patchen was het een toffe game.
Ik verwacht dat Cyberpunk echt een topper wordt op de next-gen consoles.
Balen voor de console eigenaren, als ik dit soort foto's zie is het inderdaad niet mis.

Op de PC werkt het perfect (alleen kleine bugjes tot dusver) en ik geniet er erg van. Geweldig spel. Dus ik ben voor mezelf wel blij dat ze het niet uitgesteld hebben. Maar als ik dit soort dingen zie, dan vind ik ook wel dat de console versie nog niet klaar is. Ik heb zelf ook een hele tijd (Xbox 360 levensduur ongeveer) op console gegamed. En dit zou me ook storen.
Ik snap ook niet helemaal waarom ze dit niet gewoon voor de next-gen consoles hebben laten liggen. Zou een hele mooie showcase geweest kunnen zijn daarvoor.
PS: Ik was destijds wel flink onder de indruk hoe rockstar GTA V op de Xbox 360 draaide. Knap dat ze het op zo'n oud platform toch goed konden laten draaien. Maar dat is wel een studio met enorm veel budget vergeleken met CDPR.

Op de PC werkt het perfect (alleen kleine bugjes tot dusver) en ik geniet er erg van. Geweldig spel. Dus ik ben voor mezelf wel blij dat ze het niet uitgesteld hebben. Maar als ik dit soort dingen zie, dan vind ik ook wel dat de console versie nog niet klaar is. Ik heb zelf ook een hele tijd (Xbox 360 levensduur ongeveer) op console gegamed. En dit zou me ook storen.
Ik snap ook niet helemaal waarom ze dit niet gewoon voor de next-gen consoles hebben laten liggen. Zou een hele mooie showcase geweest kunnen zijn daarvoor.
PS: Ik was destijds wel flink onder de indruk hoe rockstar GTA V op de Xbox 360 draaide. Knap dat ze het op zo'n oud platform toch goed konden laten draaien. Maar dat is wel een studio met enorm veel budget vergeleken met CDPR.
[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 15-12-2020 10:51 ]
Dat denk ik ook, maar als we telkens 2 jaar moeten wachten tot de game eindelijk is zoals ie moet zijn, plak dat het label 'early-access' op de doos.Wootism schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:46:
Ik krijg weer een flinke flashback naar No Man’s Sky. Die voldeed in 2016 ook absoluut niet aan de verwachtingen en toen regende het ook refunds. Na 2 jaar patchen was het een toffe game.
Natuurlijk mag dat benoemd worden, maar raad eens? Dat blijft telkens benoemd worden elke pagina weer. Als het begrijpelijkerwijs niet voldoet aan je verwachtingen via steam/Sony/Microsoft: sla hun om de oren met het bericht van CDPR en vraag om een refund. Wat ik 2 pagina's geleden las van een Tweaker: verwijs naar 7:21 BW ev en dat je dus vind dat Cyberpunk voor jou niet de eigenschappen bezit die je gezien de mededelingen van de verkopende partij + opgewekte vertrouwen vanuit CDPR wel mocht hebben.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:43:
[...]
Ik heb the witcher 3 met veel plezier gespeeld. Daarom had ik er veel vertrouwen in. Er zit dus zeker wat rancune in bij mij momenteel.
En hartstikke goed dat jij een top ervaring hebt op stadia of pc, maar het wordt ook op de console verkocht. Dan moet ook benoemd worden wat daar mis is gegaan ipv steeds terug te vallen op die andere platforms.
Moet je wss even in de clinge liggen met de verkopende partij maar mocht je met creditcard of Paypal betaald hebben voor de game: knal er een dispute tegen aan. Vink aan: goederen zijn geleverd maar voldoen niet aan de verwachtingen / werkt niet / teveel bugs en crashes dus onwerkbaar.
En dan ben je klaar. Kun je verder met games waar je wel blij van wordt. En volgend jaar haal je hem uit de uitverkoophoek + tig patches zodat ie wel lekker draait.
Dit soort foto's zie ik constant. Gewoon de ps2-versie dit. Toch niet te geloven. Haal die console versie uit de winkels en maak de game af. Pc-gamers kunnen gewoon doorspelen, je speelt dit spel niet voor het verhaal zoals tlous 2 bijvoorbeeld dus eventuele spoilers kunnen makkelijker vermeden worden. Enige oplossing nu nog denk ik. Of wacht tot de ps5 - versie als je ooit nog een ps5 kan aanschaffen..GekkePrutser schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:49:
Balen voor de console eigenaren, als ik dit soort foto's zie is het inderdaad niet mis.
[Afbeelding]
Lol.. what?Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:54:
[...]
je speelt dit spel niet voor het verhaal
Is toch zo? Verhaal is leuk voor erbij, maar dit spel draait voornamelijk om de spelervaring, de pracht van de open wereld. Beetje zoals gta5
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is de huidige staat van Cyberpunk niet heel veel anders dan de staat van The Witcher 3 bij launch.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:43:
[...]
Ik heb the witcher 3 met veel plezier gespeeld. Daarom had ik er veel vertrouwen in. Er zit dus zeker wat rancune in bij mij momenteel.
Ik meen me ook te herinneren dat de console versie destijds in het begin ook een drama was.
The Witcher 3 (PC) was voor mij destijds ook een pre-order.
Ik heb er vertrouwen in dat CDPR er in slaagt om Cyberpunk, net als The Witcher 3, in de komende maanden op vele vlakken (waar nodig) weet te verbeteren.
Heb the witcher niet bij launch gespeeld dus dat weet ik niet. Lees en hoor dat het toen ook buggy was, maar minder dan nu.Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
[...]
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is de huidige staat van Cyberpunk niet heel veel anders dan de staat van The Witcher 3 bij launch.
Ik meen me ook te herinneren dat de console versie destijds in het begin ook een drama was.
Ik heb er vertrouwen in dat CDPR er in slaagt om Cyberpunk, net als The Witcher 3, in de komende maanden op vele vlakken (waar nodig) weet te verbeteren.
Ik wil er ook vertrouwen in hebben, maar het spel is al uit en het geld wordt ondertussen wel even lekker geïnd. Snap je hoe krom en corrupt dat overkomt?
Ontwikkeling heeft 8 jaar geduurd en het is 3 keer uitgesteld. Dan mag je een game verwachten dat af is of met enkele patches compleet is. Mensen kregen bij het aanzetten van de game al een patch van tientallen gb's en nog tientallen bugs te vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Vestendrie op 15-12-2020 11:02 ]
Totaal oneens, gaat mij juist om het verhaal, alles eromheen is extra.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
[...]
Is toch zo? Verhaal is leuk voor erbij, maar dit spel draait voornamelijk om de spelervaring, de pracht van de open wereld. Beetje zoals gta5
GTAV na het verhaal is ook geen zak aan, beetje klooien met tanks of vliegtuigen, en na 30 min ben je er wel klaar mee.
Witcher 3 had absoluut launch perikelen. Maar zeker niet van de aard zoals ik ze nu zie op de PS4 in Cyberpunk hoor. Die onzin dat de helft van de omgeving waar je in staat bijvoorbeeld gewoon niet op tijd inlaad heb ik in Witcher 3 nooit gezien. Niet in deze sterkte i.i.g.Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
[...]
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij is de huidige staat van Cyberpunk niet heel veel anders dan de staat van The Witcher 3 bij launch.
Wat dan weer jammer is is dat ik ze beide (PS4 en Stadia) gekocht had een paar dagen voor launch, maar aangezien ik al een paar uur in de PS4 versie had zitten en dacht dat ik die nooit gerefund kon krijgen heb ik de stadiaversie maar gerefund.-tom-562 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:30:
[...]
Vergeet de Stadia spelers niethet draait hier allemaal soepel en probleemloos
Wat cdpr nu voor elkaar heeft gekregen is dat ik voortaan eerder naar Stadia zal neigen dan naar de PS versie. Blijkbaar is er vanuit Sony geen quality control wat er uitgebracht wordt op hun platform, of ze vonden dit een prima release.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
De story missions zijn inderdaad juist vreselijk gaaf bij CP2077.Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:00:
[...]
Totaal oneens, gaat mij juist om het verhaal, alles eromheen is extra.
GTAV na het verhaal is ook geen zak aan, beetje klooien met tanks of vliegtuigen, en na 30 min ben je er wel klaar mee.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik kan me best voorstellen dat Sony geen QA doet voor alles wat op hun platform uit komt... ze geven je wel geld terug bij digitale aankopen in belabberde gevallen. Zo ook hier.Flagg schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:02:
[...]
Wat dan weer jammer is is dat ik ze beide (PS4 en Stadia) gekocht had een paar dagen voor launch, maar aangezien ik al een paar uur in de PS4 versie had zitten en dacht dat ik die nooit gerefund kon krijgen heb ik de stadiaversie maar gerefund.
Wat cdpr nu voor elkaar heeft gekregen is dat ik voortaan eerder naar Stadia zal neigen dan naar de PS versie. Blijkbaar is er vanuit Sony geen quality control wat er uitgebracht wordt op hun platform, of ze vonden dit een prima release.
Het verhaal van Cyberpunk is waar het om draait.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
Zonder verhaal en bijbehorende quests is het een hele saaie bedoeling. Ga dan Second Life weer opstarten.
Of the Sims 4
Nee, dat snap ik niet.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:59:
Heb the witcher niet bij launch gespeeld dus dat weet ik niet. Lees en hoor dat het toen ook buggy was, maar minder dan nu.
Ik wil er ook vertrouwen in hebben, maar het spel is al uit en het geld wordt ondertussen wel even lekker geïnd. Snap je hoe krom en corrupt dat overkomt?
Dat is hoe jij het ziet; prima.
Het geld wat ondertussen geïnd wordt, dat is aan de consument zelf. Niemand dwingt ze om het spel te kopen. Dat is hun eigen keus geweest. Ze/jij had ook even kunnen wacht ipv ongeduldig te zijn.
Dat mag je vinden natuurlijk, ben zelf fan van tlou bijvoorbeeld. Daar zie je echt een verhalende game. Dat is een rpg-game per definitie zelden tot nooit. Dat was meer mijn insteek, maar ik begrijp de verwarring.Angeloonie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:00:
[...]
Totaal oneens, gaat mij juist om het verhaal, alles eromheen is extra.
Dat laatste doen ze dus normaal gesproken niet...Polderviking schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:03:
[...]
Ik kan me best voorstellen dat Sony geen QA doet voor alles wat op hun platform uit komt... ze geven je wel geld terug bij digitale aankopen.
Alleen bij NMS en nu bij CB2077 maar normaal gesproken schijnt het vrijwel onmogelijk te zijn zeker na een paar uur spelen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dit is wat mij betreft ook meer een verhalende game dan een RPG.Vestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:03:
[...]
Dat mag je vinden natuurlijk, ben zelf fan van tlou bijvoorbeeld. Daar zie je echt een verhalende game. Dat is een rpg-game per definitie zelden tot nooit. Dat was meer mijn insteek, maar ik begrijp de verwarring.
De bugs zijn voornamelijk grappig...en soms irritant.
Dealer doodgeschoten onder een viaduct met maar 2 ingangen.
Ik loot alles van die kerel (gehele shop inventory is dan beschikbaar).
Krijg een wanted level.
Cops staan ineens op plekken waar ze onmogelijk toegang hadden kunnen krijgen.
Ik draai mij om, alle cops zijn verdwenen.
Ik kan nog altijd een dialoog aangaan met de overleden dealer.
''what do you have for sale''
LOL
Dealer doodgeschoten onder een viaduct met maar 2 ingangen.
Ik loot alles van die kerel (gehele shop inventory is dan beschikbaar).
Krijg een wanted level.
Cops staan ineens op plekken waar ze onmogelijk toegang hadden kunnen krijgen.
Ik draai mij om, alle cops zijn verdwenen.
Ik kan nog altijd een dialoog aangaan met de overleden dealer.
''what do you have for sale''
LOL
psn: lupusergo
Ik speel games juist om de verhaallijnen en om de ervaring/vermaak. Games als Call of Duty / Battlefield / FIFA enkel ter vermaak. Games als GTA, God of War, Horizon Zero Dawn en Cyberpunk om verhaallijnen en de ervaring.
GTA/Cyberpunk vind ik in die zin goed te vergelijken. Beide open world games met te veel dingen om te doen. (heb in beide nauwelijks nog sidemissions gedaan) Maar puur het freeroamen ben ik idd ook wel mee klaar na een uurtje. Het zijn juist de vette heists/mainquest in Cyberpunk met Johnny die maken dat ik de game niet weg wil leggen.
GTA/Cyberpunk vind ik in die zin goed te vergelijken. Beide open world games met te veel dingen om te doen. (heb in beide nauwelijks nog sidemissions gedaan) Maar puur het freeroamen ben ik idd ook wel mee klaar na een uurtje. Het zijn juist de vette heists/mainquest in Cyberpunk met Johnny die maken dat ik de game niet weg wil leggen.
Ach, het is inderdaad nog niet waar ik op gehoopt had.
Anderzijds zijn er slechts 2 studios waar ik van weet dat het wel goed zal komen: CDPR en Larian Studios.
Beide steken enorm veel tijd in after-care, polishing, verdere improvements.
Paar jaar na datum komt er vaak ook nog een enhanced edition uit.
Bij CDPR weet je ook dat de latere DLC ook goed gaat zijn en het geheel verder gaat uitdiepen.
Dus op dat vlak lig er niet wakker van.
Anderzijds zijn er slechts 2 studios waar ik van weet dat het wel goed zal komen: CDPR en Larian Studios.
Bij CDPR weet je ook dat de latere DLC ook goed gaat zijn en het geheel verder gaat uitdiepen.
12GB = 12800MB
12000MB = 11,7GB
Toch?
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Het blijft mij verbazen dat je dit verkondigd alsof het de normaalste zaak van de wereld is.Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
[...]
Je betaalt een x bedrag voor een product. Dan mag je verwachten dat het af is. Het feit dat het spel tegenvalt omdat het niet is wat je zoekt is wat anders.
Maar dit spel is duidelijk niet af. Ik begrijp dan niet dat dat wordt gebagatelliseerd met: "Ach, joh was bij The Witcher 3 ook". Dit moet juist een alarmbel zijn. Bij elke uitstel werd er gezegd: "Ja, we hebben hiervan geleerd!". En bij de volgende grote game die ze uitgeven is het hetzelfde verhaal. Je hebt € 60,- uitgegeven om het spel 'nu' te spelen. Niet over een paar maanden of jaren. Gaat nergens over dit.
Jezus net in een
spoiler:
gezeten.. Nu kotsmisselijk achtbaan
Ik vind het toch best bijzonder dat deze sector bij veel mensen echt overal mee wegkomt.chime schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:09:
Ach, het is inderdaad nog niet waar ik op gehoopt had.
Als je een tv koopt die het eerste jaar geen Netflix kan afspelen en sommige zenders niet weergeeft of hele slechte kwaliteit dan zeg je toch ook niet dat je er volledig op vertrouwt dat LG het het komende jaar wel oplost met updates?
Nu koop je voor 60€ (oid) een spel en tegen de tijd dat het af is en je het daadwerkelijk kan spelen zoals bedoelt ligt ie voor 30€ te koop.
Maar als er iemand een timed exclusive van een jaar heeft op een ander platform is de wereld te klein.

Is er al iets bekend over de update voor de next gen? Ik ben namelijk bang dat dit heel lang gaat duren omdat ze eerst alle shit van de last gen gaan proberen op te lossen. En zoals de game nu draait op de PS5 draait wil ik hem niet spelen.
Nu gaan er misschien mensen roepen; op de ps5 draait hij nu wel goed... Maar voor mij niet. 1200p met drops, HDR wat geen HDR is en het beeld lelijk maakt enz. Dus voor mij moet er veel veranderen wil ik hem op mijn PS5 gaan spelen.
Mocht de next gen update nou lang op zich laten wachten, dan zit ik er aan te denken om hem op Stadia te spelen. Stadia draait super netjes 4K en ziet er echt stukken beter uit dan op de PS5.
Nu gaan er misschien mensen roepen; op de ps5 draait hij nu wel goed... Maar voor mij niet. 1200p met drops, HDR wat geen HDR is en het beeld lelijk maakt enz. Dus voor mij moet er veel veranderen wil ik hem op mijn PS5 gaan spelen.
Mocht de next gen update nou lang op zich laten wachten, dan zit ik er aan te denken om hem op Stadia te spelen. Stadia draait super netjes 4K en ziet er echt stukken beter uit dan op de PS5.
Zo zien de graphics er niet uit hoorVestendrie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:54:
[...]
Dit soort foto's zie ik constant. Gewoon de ps2-versie dit. Toch niet te geloven. Haal die console versie uit de winkels en maak de game af. Pc-gamers kunnen gewoon doorspelen, je speelt dit spel niet voor het verhaal zoals tlous 2 bijvoorbeeld dus eventuele spoilers kunnen makkelijker vermeden worden. Enige oplossing nu nog denk ik. Of wacht tot de ps5 - versie als je ooit nog een ps5 kan aanschaffen..
Dit soort screenshots zijn snel gemaakt voordat de mapping geladen wordt op het model.
Het feit dat dit redelijk langzaam gaat is wel kwalijk natuurlijk.
Combat systeem is imho leuk, afwisseling tussen tech/wapens/melee, zeker als je leuke wapens hebt!Valandin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:42:
[...]
Najah. Ik heb ook zat te klagen hoor.Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar aan de andere kant;
- Ik vind de gun-play en het hele combat systeem zeer matig.
- Stealth is verwaarloosbaar omdat je praktisch langs iemand kan crouchen. Niks stealth aan.
- AI is het slechtst wat ik ooit heb gezien. Vet vaak dat NPC's in combat gewoon stil staan en niks doen.
- Politie die ineens achter je spawned. Wtf?
- Voertuigen besturen is echt verschrikkelijk. Een motor rijdt als een gigantische vrachtwagen. Auto's rijden weer als een natte dwijl. Raak je daardoor een stoepje? Wee o wee o, gelijk een hele politie squad die achter je spawned.
- Game performance is waardeloos. Je zit dagen te tweaken om het spel uberhaupt speelbaar te krijgen op een super recente PC (RTX3070)
Maar ik vind niet dat mijn geld gestolen is, ze mij een persoonlijk kwaad hebben gedaan of meer.
- De game is (na finetunen) prachtig.
- World-building en art is on-point
- Het spel is (naast de issues) erg immersive
- Story telling is on-point. Alle main stories, gigs en side-stories zijn interessant en het voelt als een levende wereld.
- Voice acting is bijna altijd on-point
Ik had er gewoon wat meer van verwacht, dus het voldoet niet helemaal aan m'n verwachtingen. Ben er redelijk blind in gegaan, niet meegegaan met de hele hypetrain.
Begrijp dat de release o.a. door de shareholders en community is afgedwongen en dat ze nu hard aan het werk zijn om de boel op te lossen. Tja, dan speel ik rustig door tot over een maandje alles opgelost is en dan ga ik het wat meer spelen. Is niet alsof ons leven van één spel afhangt, toch?
Stealth kun je zelf aanpassen hoe moeilijk/makkelijk je het wilt hebben.
AI? Als ik niet oplet wordt ik aan alle kanten omsingeld en gewoonweg afgestompt. Zeker met een netrunner erbij.
Politie = BS inderdaad.
Autorijden is zeker wennen, de begin auto's zijn dan ook RUK, ik heb nu een Porsche/'Bugatti lookalike'/Blauw monster en een soort SUV-Tank en dat gaat heerlijk. Met controller stuurt het beter dan met KB/MS. En met 'Q' kun je nog cam wisselen, in een aantal auto's kon ik niet over het stuur kijken haha. Dat politie probleem heb ik nog niet gehad in dit geval terwijl ik hordes omver gereden heb
En het 'tweaken', mjah je bent PC gamer of je bent het niet. Na wat aanklooien met instellingen en die 'mem tweak' draait het nu lekkerder/soepeler dan 'stock'. Kan gewoon lekker spelen met een hoop pracht/praal aan.
En ja ik heb ook dingetjes gehad, die Jackie die gewoon door de liftdeuren loopt, 'T pose' naakt/halfnaakt op motor. Een random teleport gehad, NPC die blijft hangen omdat er een telefoontje of 10 achter elkaar binnenkomt. Zo zijn er nog een aantal dingen.
Maar als ik kijk naar wat er WEL goed gaat... man man wat een parel. Witcher 3 was in het begin ook een beetje ruk, bugs her en der. Maar ondertussen wordt het gezien als 'game of the century' we komen er wel.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Klopt, toevallig net de chromecast en controller thuis ontvangen :-)Snaha schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:29:
[...]
Speel het op stadia over de WiFi en moet zeggen dat het allemaal serieus goed meevalt. Niet echt last van bugs en als m'n internet meewilt echt prachtige beelden die eruit stromen. Heb geen klagen via Stadia, ben nu op de controller aan het wachten om via de TV verder te spelen.
Stadia vind ik persoonlijk wel goed draaien, dacht dat je tot de 18e gratis controller en chromecast kreeg bij aankoop vd game.
Vanavond meteen proberen.
Ik heb tot nu toe op een 13 inch laptop via stadia gespeeld en dat viel zeker niet tegen.
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Speel het spel hier op de XsX met heel veel plezier!
In vergelijking met bijvoorbeeld AC:Valhalla zou de verhaallijn wat kort zijn begrijp ik, daarom probeer ik 'zo weinig mogelijk' main quest te doen en steeds wat side quests tussendoor te doen
Tegelijk kan ik niet wachten om het verhaal verder op te pakken! beetje een dubio - want bij AC Valhalla is de lol er inmiddels na 80 uur vanaf, terwijl de "22 uur" van deze game me juist wat weinig klinken...
Een tweede playthrough wil ik gaan doen met de grote update op zak. Zo heb ik dat ook met GTAV destijds kunnen doen - maar normaal ben ik niet zo van meermaals uitspelen.
De skills en het upgraden van wapens en gear is wat 'veel' voor mijn doen, ben meer voor de 'stock' zoals je die in bijv. Zelda of GTA (V) games oppakt. Verhaallijn moet er ook in zitten en ben minder van de side jobs.
Toch vermaak ik me enorm met deze game: de graphics, de setting, de combinatie van open world en de mogelijkheid tot hacking/stealth/schieten geeft echt keuze.
Watchdogs en Valhalla liggen hier terug in de virtuele kast, ik hou het nog wel even vol in deze game!! Ben fan van GTA, Hitman, Watchdogs - en dit lijkt daat een mooie combinatie van te zijn. Ziet er vooralsnog next-gen genoeg uit, het is zeker (uit)speelbaar! Kan daarom daar ook niet mee wachten, terwijl ik ook uitkijk naar de tweede playthrough met next-gen update, en waarschijnlijk meer content en/of verhaallijn!
In vergelijking met bijvoorbeeld AC:Valhalla zou de verhaallijn wat kort zijn begrijp ik, daarom probeer ik 'zo weinig mogelijk' main quest te doen en steeds wat side quests tussendoor te doen
Een tweede playthrough wil ik gaan doen met de grote update op zak. Zo heb ik dat ook met GTAV destijds kunnen doen - maar normaal ben ik niet zo van meermaals uitspelen.
De skills en het upgraden van wapens en gear is wat 'veel' voor mijn doen, ben meer voor de 'stock' zoals je die in bijv. Zelda of GTA (V) games oppakt. Verhaallijn moet er ook in zitten en ben minder van de side jobs.
Toch vermaak ik me enorm met deze game: de graphics, de setting, de combinatie van open world en de mogelijkheid tot hacking/stealth/schieten geeft echt keuze.
Watchdogs en Valhalla liggen hier terug in de virtuele kast, ik hou het nog wel even vol in deze game!! Ben fan van GTA, Hitman, Watchdogs - en dit lijkt daat een mooie combinatie van te zijn. Ziet er vooralsnog next-gen genoeg uit, het is zeker (uit)speelbaar! Kan daarom daar ook niet mee wachten, terwijl ik ook uitkijk naar de tweede playthrough met next-gen update, en waarschijnlijk meer content en/of verhaallijn!
Ik overweeg ook om Stadia aan te schaffen ipv de game op mijn PS5 te spelen. Wat ik alleen jammer vind van Stadia is dat het over wifi draait. Nu is mijn wifi goed maar heb de boel toch liever bekabeld.martin484 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:46:
[...]
Klopt, toevallig net de chromecast en controller thuis ontvangen :-)
Vanavond meteen proberen.
Ik heb tot nu toe op een 13 inch laptop via stadia gespeeld en dat viel zeker niet tegen.
Neemt niet weg dat de game veel mooier is op Stadia dan op de PS5. En wachten op een next gen update, dat gaat nog wel even duren ben ik bang.
die next gen update gaat er voorlopig echt niet komen. Ik ben het overigens volledig met je eens, ik heb hem ook meerdere keren geprobeerd te spelen op de ps5 en ik snap ook niet waarom sommige mensen daar positief over zijn. Die game ziet er totaal niet uit, de framedrops vliegen je om de oren en de HDR is inderdaad tenenkrommend en hdr uitzetten is al helemaal geen optie, dat maakt het alleen nog maar erger. De controls zijn ook niet bepaald soepel te noemen, het is allemaal geen fijne ervaring op de ps5RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:18:
Is er al iets bekend over de update voor de next gen? Ik ben namelijk bang dat dit heel lang gaat duren omdat ze eerst alle shit van de last gen gaan proberen op te lossen. En zoals de game nu draait op de PS5 draait wil ik hem niet spelen.
Als je dan daarna een game opstart als watch dogs legion of spiderman, of ps4 games als marvel avengers, assassins creed oddesey of ghost of tsushima en vele andere ps4 games dan lijkt het wel alsof je 15 jaar vooruit in de tijd gaat kwa techniek en kwaliteit van de games.
Dus inderdaad, die positieve verhalen over de cyberpunk op de ps5 snap ik ook niet.
Gelukkig heb ik geen consoleRandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
[...]
Het verhaal, setting enz is awesome. Speel je op de PC dan is de hele game awesome, Stadia ook nog. Speel je op de console (last en next gen), dan verpest de kwaliteit van de game het hele awesome gevoel tot een zeer teleurstellende game.
Maar zeer begrijpelijk dat het teleurstellend is, had anders gemogen. Dan was iedereen in dit topic zo blij
Je hebt wel een heel erg roze CDPR bril op.Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:03:
Dat is hoe jij het ziet; prima.
Het geld wat ondertussen geïnd wordt, dat is aan de consument zelf. Niemand dwingt ze om het spel te kopen. Dat is hun eigen keus geweest. Ze/jij had ook even kunnen wacht ipv ongeduldig te zijn.
Volgens mij kun je hier niet anders dan concluderen dat CDPR de consument behoorlijk misleidt heeft. Er werd verboden om console beelden te tonen voor release en de game moest gereviewd worden op de PC (grote red flag natuurlijk). Jij en ik lezen die info wellicht, maar veel consumenten zien dikke reviewcijfers en dikke graphics. Ze kopen die game vervolgens op de console (xone/ps4). Dan valt de ervaring ineens tegen. Het is een totaal ander product wat in feite onspeelbaar is. CDPR heeft willens en wetens de zeer slechte performance willen verhullen om alsnog console verkopen te scoren.
Je dacht toch niet dat de PS4/Xone versies goede cijfers hadden gekregen in deze staat. Dat moest CDPR voorkomen. Er moet geld in het laadje komen.
Edit: het was chic geweest als ze de game alleen op PC gereleasd hadden en de consoleversies te verplaatsen wanneer de next-gen patches ook klaar zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 15-12-2020 12:06 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Buiten de bugs en crashes, ziet de PS5 versie er helemaal niet zo slecht uit hoor, en draait gelukkig geen 30fps. Wel heb ik dat al die cyberware upgrades en skill trees nogal verwarrend zijn.RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
[...]
Het verhaal, setting enz is awesome. Speel je op de PC dan is de hele game awesome, Stadia ook nog. Speel je op de console (last en next gen), dan verpest de kwaliteit van de game het hele awesome gevoel tot een zeer teleurstellende game.
FPS vind ik persoonlijk niet zo heel boeiend als deze maar niet onder de 30 fps zakt. Helemaal niet bij mijn PS5. De resolutie is gewoon slecht, 1200p met forse drops. Er moet gewoon een next gen update komen. Er zijn mensen die het zo goed vinden maar als graphic liefhebber is dit gewoon ver onder de maat. En vergeet HDR niet.Recon24 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:03:
[...]
Buiten de bugs en crashes, ziet de PS5 versie er helemaal niet zo slecht uit hoor, en draait gelukkig geen 30fps. Wel heb ik dat al die cyberware upgrades en skill trees nogal verwarrend zijn.
Maar mocht je het in deze staat goed vinden dan is dat natuurlijk helemaal ook ok. Ik kan in de huidige vorm de game niet spelen. Erger me alleen maar aan de graphics. Bugs neem ik nog voor lief gezien de complexiteit van de game.
Er is jammer genoeg nog geen PS5 versie, gewoon de PS4 pro versie met een stabielere framerateRecon24 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:03:
[...]
Buiten de bugs en crashes, ziet de PS5 versie er helemaal niet zo slecht uit hoor, en draait gelukkig geen 30fps. Wel heb ik dat al die cyberware upgrades en skill trees nogal verwarrend zijn.
Ik kan niet wachten op de PS5 release want ik vind de game grafisch enorm tegenvallen zo. Art style is zeer geslaagd, maar qua details in de open wereld... kan er echt wel een schepje bovenop. PS5 is tot veel meer in staat.
Vind zelf ook de skill trees en alle opties enorm verwarrend. Er zijn 5 categorieen met allemaal een eigen tabblad waarbij je in het midden begint en dan kan je telkens 1 skill point inwisselen voor 0,5% of 1% meer X of Y. WTF

Tegelijkertijd heb ik wel het idee dat ik ze nodig heb, want ik voel me een ontzettende n00b. Ik zit nog in het begin, maar dacht: ik kan wel even een sidemission bekijken, zo'n NCPD-situatie waarbij je een kistje moet stelen in het midden tussen vijanden. Uiteindelijk is het 5x op een shootout uitgelopen, schiet ik letterlijk een 'normale' enemy 5x door z'n hoofd heen (-100 ofzo?) maar dood willen ze niet. Grenades erbovenop, ik zie -350 omhoog komen, maar het maakt die enemies niks uit.
In de storyline zelf ook: schiet 4x raak op mij en ik houd er mee op, maar met mijn zwaard kan ik wel 10x inhakken op een vijand zonder dat 'ie het loodje legt heb ik het idee. Je kan hele magazijnen op ze loslaten maar het lijkt voor hun meer op kietelen

Zeer realistisch ook, want stealth kan ik ze in 1 sec hun nek omdraaien en is het klaar, maar tig headshots maakt allemaal niet uit

Als het nog niet de bedoeling is dat ik nog niet begin aan die sidemissions, dan kan het spel me dat toch vertellen? Ghost Recon Wildlands bijv. deed dat een stuk beter
Zo zijn er wel meer dingen die het spel me duidelijk mogen vertellen... ik mis nog heel wat gameplay mechanics heb ik het idee.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Welke complexiteit?RandyAmsterdam schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:13:
[...]
FPS vind ik persoonlijk niet zo heel boeiend als deze maar niet onder de 30 fps zakt. Helemaal niet bij mijn PS5. De resolutie is gewoon slecht, 1200p met forse drops. Er moet gewoon een next gen update komen. Er zijn mensen die het zo goed vinden maar als graphic liefhebber is dit gewoon ver onder de maat. En vergeet HDR niet.
Maar mocht je het in deze staat goed vinden dan is dat natuurlijk helemaal ook ok. Ik kan in de huidige vorm de game niet spelen. Erger me alleen maar aan de graphics. Bugs neem ik nog voor lief gezien de complexiteit van de game.
De game is een en al story en graphics. Dat draagt alles. Echte complexiteit (AI, vehicle physics etc.) is er toch helemaal niet?
Verwijderd
Gister heb ik een specifieke Delamain quest gespeeld, waarvan ik dacht dat die volledig gebugged was... Bleek gewoon een beroerde quest te zijn, met een onduidelijke opdracht. 
Daaruit voorkomend nog wel een vraag. Af en toe kom ik terminals tegen die vragen om een pass-code. Daarbij verwacht dat dan opties om die pass-code ergens te vinden. Dat is me echter nog niet gelukt tot nu toe. Hebben jullie diezelfde ervaring?
Ik heb wel twee keer gegokt, 0000 en 1234, die toevallig beide nog werkten ook.
En wat zit dit spel toch heerlijk vol met leuke verwijzingen!
Daaruit voorkomend nog wel een vraag. Af en toe kom ik terminals tegen die vragen om een pass-code. Daarbij verwacht dat dan opties om die pass-code ergens te vinden. Dat is me echter nog niet gelukt tot nu toe. Hebben jullie diezelfde ervaring?
Ik heb wel twee keer gegokt, 0000 en 1234, die toevallig beide nog werkten ook.
En wat zit dit spel toch heerlijk vol met leuke verwijzingen!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2020 12:21 ]
Ervaring tot graphics en framerate is het enige verschil. Verhaal, mechanics, bugs, keuzes, etc allemaal identiek, zelfs als ze performance (waarschijnlijk niet) fixen op de XBO/PS4, blijft de core van de game best lachwekkend.
Dus het staat op een kaartenhuis en paar luciferhoutjes als dragers? De 1 zal mechanics primair willen, de ander wil absoluut perfecte graphics, juist een ander wil diepgaande/lang (of liniair) verhaal, dat is prima als de game daarop gemaakt is (TLOU vs Detroid bv), maar je moet geen mashup/fuckup maken van elke brainfart die ze tijdens ontwikkeling hebben gehad en deze in een game te proppen.Jimmy J. schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:16:
[...]
De game is een en al story en graphics. Dat draagt alles. Echte complexiteit (AI, vehicle physics etc.) is er toch helemaal niet?
[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2020 12:25 ]
Ik wil er enigszins nog een positieve twist aan geven. Die bugs worden wel snel verholpen, daar ben ik van overtuigd. Maar de graphics op de next gen, dat wordt een ander verhaal. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen voor de next gen. Resolutie moet gewoon naar steady 4k, HDR moet opnieuw en goed worden geïmplementeerd. Volgens mij hebben we het dan over een remaster ipv een next gen update.Jimmy J. schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:16:
[...]
Welke complexiteit?
Last gen kunnen hun geld terug krijgen en dat is ook het enige wat goed is. Dit krijg je niet acceptabel op de last gen. Als het in 7 jaar niet is gelukt, dan lukt het ook niet met een update binnen nu en 4 maanden.
Zoals net al gezegd in de Stadia topic, ik heb net enkele uurtjes gegamed en dan het spel Cyberpunk.
Op Stadia loopt het als een trein. Totaal geen haperingen of een andere bug gehad.
Ik heb nog niet veel missies gedaan maar ik persoonlijk vermaak me prima met het spel. Mooie beelden, goeie sfeer en leuke personages.
Ik hoop wel dat ze enkele zaken gaan upgraden waardoor het nog beter speelt. Er zitten inderdaad enkele dingen in, die eigenlijk niet meer mag in 2020.
Mijn grootste irritatiepuntje is de politie. Soms is het gewoon lekker om rond te lopen en alles neer te maaien. En dat gaat gewoon niet in dit spel. Ja, dat lukt heel even, totdat de politie er is
Maar zolang je de politie niet te boos maakt, is het echt een goed spel.
Op Stadia loopt het als een trein. Totaal geen haperingen of een andere bug gehad.
Ik heb nog niet veel missies gedaan maar ik persoonlijk vermaak me prima met het spel. Mooie beelden, goeie sfeer en leuke personages.
Ik hoop wel dat ze enkele zaken gaan upgraden waardoor het nog beter speelt. Er zitten inderdaad enkele dingen in, die eigenlijk niet meer mag in 2020.
Mijn grootste irritatiepuntje is de politie. Soms is het gewoon lekker om rond te lopen en alles neer te maaien. En dat gaat gewoon niet in dit spel. Ja, dat lukt heel even, totdat de politie er is
Maar zolang je de politie niet te boos maakt, is het echt een goed spel.
Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!