Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 20:54

World Citizen

FreeReef.nl

janus_freggel schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:41:
[...]

Haha ik had exact hetzelfde, in mijn eerste run na 8 uur spelen heb ik de savegame weggegooid en ben de volgende ochtend vroeg opnieuw begonnen. Toen kwam het ineens wel binnen ;-)
Santee schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:40:
[...]

Ik kan je wel op weg helpen?
  • Het ligt grotendeels aan je wapens, ik ben nu level 10, speel op hard op de PC en met 2/3 headshots zijn mijn enemies dood. Als ik bodyshots maakt heb ik wel 10 schoten nodig. Dit is normaal. Tevens kan je damage flink hoger worden als je de juiste skills/perks (of hoe heet het) kiest voor jou playstyle
  • Voor het craften heb je volgens mij 2 verschillende soorten: Tier upgrades en gewoon items. Wanneer je een item dismantled (kunnen ook consumables zijn!) krijg je een craft item van die tier en de tiers eronder. Dus een paars wapen dismantlen krijg je een paars craft item +blue/green/grey. Dit is eigenlijk de basis van de craft items (en in mijn optiek een grote downgrade vanaf het systeem van The Witcher). Je moet dus simpelweg voldoende van deze materials hebben om een item te craften.
  • Tier upgrades zijn upgrades van 'iconic' wapens. Deze wapens hebben de eigenschap om bijvoorbeeld een upgrade van groen naar blauw te krijgen. Mocht je een fijn wapen vinden dan kan je dus kiezen deze te houden en te upgraden. Ik ben er nog niet aan toegekomen, material cost was ook wel erg hoog vond ik. Wellicht handiger in de late game.
Thanks.

Ik ga het vanavond nog maar eens proberen, en lees en luister dan heel goed naar wat er in de tutorial zit. Als het me daarna nog niet duidelijk is stop ik er echt mee. Ik heb er (persoonlijke mening) een hekel aan als ik pas na het uitspelen begrijp wat ik aan het begin had moeten begrijpen. Ik bedoel dan hoe de game werkt, niet hoe je jezelf ontwikkeld. Dat je keuzes kunt maken over welke kant je opgaat is prima, maar als ik er halverwege achterkomt dat ik een heel stuk van de game niet goed gebruikt heb omdat ze het niet goed uitleggen... stop ik.

Voor de rest een prima game hoor. Natuurlijk glitches, maar verder draait hij hier prima. Ik had alleen gehoopt iets of wat meer frames uit mijn PC te halen... maar het lijkt voorlopig best een pittige game. Andere games lopen iets vriendelijker.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Audione0 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:35:
Weet iemand misschien hoe het kan dat het lopen ineens heel langzaam gaat? Ik dacht eerst dan mijn backpack te vol zat, maar heb heel veel goody's gedropt en het lopen blijft zeer traag gaan.

Edit: heb het al gevonden.... Na mijn halve wapen arsenaal gedumpt te hebben gaat t lopen weer lekker rap:D
Dus dat was het. Mijn hele inventory zit vol. Ik zie nergens die verkoopmachines en kom te weinig merchants tegen in game waar ik mijn zooi kwijt kan. Zit al wel op genoeg eddies om de ripperdoc terug te betalen maar ik wil graag nieuwe cyberimplants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
Stoffa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:28:
Hebben jullie nou eigenlijk plezier in deze game? Ik lees wat casual mee, maar de frustratie lijkt van het topic af te spatten.
Vooralsnog, zeker wel! Als action-adventure kom ik niets tekort. Vooral de sequences van de main story vind ik cool. Ben ook benieuwd naar waar het verhaal zelf naartoe gaat.

Ben alleen bang dat ik snel op het einde zit. Dus probeer af en toe wat anders te doen. Een gig hier en daar en een side hier en daar.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:21
Plezier? Zekers. Ik vermaak mij prima, alleen al met ronddwalen en side missions doen nu 26 uur kwijt. Geen game breaking bugs tegengekomen nog. Geen crashes, geen vastzittende missies. (PC, RTX-3080, 3900X).

Los van dat het valt niet te ontkennen dat de game problemen heeft op meerdere vlakken. Wat 'Worth a buy' ook laat zien, dingen als weinig interactie met de wereld, ongemakkelijke gebruikersinterface + toetsen.

Ik zelf vind de inventory management een ramp. Elementaire dingen zoals markeren als junk ontbreken. En dan de stash in het thuisbasis die voor geen meter werkt en onbruikbaar wordt als je tientallen items er in hebt: kan niet filteren, kan geen specs zien.

Ik vertrouw er wel op dat ze nog veel repareren maar iets als wereldinteractie ga je niet zo 1-2-3 toevoegen. Misschien was het beter om nog een tijd uit te stellen om de bugs er uit te slaan, om gameplay te verbeteren (en misschien full focus op next gen te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:58
Je kan wapens en kleding ook disassemblen, dat doe ik telkens als ik traag loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Wat moet je precies doen om je wapens krachtiger te maken? Nu schiet ik vaak enkele magazijnen leeg op een karakter en dan loopt hij nog vrolijk rond :X

Welk gedeelte moet ik precies upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Starbucks schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:05:
Wat moet je precies doen om je wapens krachtiger te maken? Nu schiet ik vaak enkele magazijnen leeg op een karakter en dan loopt hij nog vrolijk rond :X

Kennelijk.. zoals iemand me aan het uitleggen is... doe je de verkeerde missies. God mag weten hoe je daar achterkomt.. maar je doet het niet goed :D

Ik heb dus exact hetzelfde. Vrijwel alles wat ik kies... is blijkbaar te hoog voor me. Ik schiet headshots alsof het popcorn bakken is, maar kom nog niet eens 100 meter verder in een missie.

Overigens heb ik getracht mijn wapens te upgraden... maar dat menu is me niet duidelijk, en ik heb eddies nodig.

(nogmaals, het zal aan mij liggen want ik zie anderen hier melden dat ze op Hard makkelijk door de game lopen)

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-10 13:58
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:12:
[...]

Kennelijk.. zoals iemand me aan het uitleggen is... doe je de verkeerde missies. God mag weten hoe je daar achterkomt.. maar je doet het niet goed :D

Ik heb dus exact hetzelfde. Vrijwel alles wat ik kies... is blijkbaar te hoog voor me. Ik schiet headshots alsof het popcorn bakken is, maar kom nog niet eens 100 meter verder in een missie.

Overigens heb ik getracht mijn wapens te upgraden... maar dat menu is me niet duidelijk, en ik heb eddies nodig.

(nogmaals, het zal aan mij liggen want ik zie anderen hier melden dat ze op Hard makkelijk door de game lopen)
Staat er niet bij missie welk 'level' het is (moderate, extreem,..)?
Dan helpt toch al bij het inschatten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:12:
[...]

Haha, ja misschien moet ik maar eens even van het hoofdverhaal afstappen. Side missies heb ik nog niet gedaan namelijk, misschien dat je daar de juiste dingen kunt vinden/verdienen ofzo.

Nou ja, ik haal de missies wel, maar moet er wel flinke moeite voor doen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cascade
Starbucks schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:05:

Enkele magazijnen is niet goed, dan is er iets niet in balans.

Je upgrade in de basis het hele wapen voor meer damage (DPS). Hiervoor zijn onderdelen nodig, en de juiste crafting/engineering skills. Upgraden kan in de inventory. Onderdelen krijg je door loot te ontmantelen of door te kopen.

Naast dat kan je:
- attachments en mods toevoegen aan wapens.
- implants verbeteren.
- mods toevoegen aan kleding.
- geschikte perks/abilities kiezen en upgraden.
- betere wapens kopen/looten.
Allemaal voor betere stats.

Als je tegenstanders scant dan zie je ook hun zwakheden (thermal, electricity etc): wissel naar een wapen om dat uit te buiten.

Andere opties zijn stealth gameplay, granaten, omgeving gebruiken, quick hacks gebruiken. Het kan allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Cascade op 14-12-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grote irritante bug is wel dat sommige ui elementen niet werken op widescreen! Niet game breaking maar bv photo mode kan ik niet gebruiken omdat sommige sliders buiten het scherm vallen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
Cascade schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:17:
[...]

Enkele magazijnen is niet goed, dan is er iets niet in balans.

Je upgrade in de basis het hele wapen voor meer damage (DPS). Naast dat kan je:
- attachments en mods toevoegen aan wapens.
- implants verbeteren.
- mods toevoegen aan kleding.
- geschikte perks/abilities kiezen en upgraden.
Allemaal voor betere stats.

Als je tegenstanders scant dan zie je ook hun zwakheden (thermal, electricity etc): wissel naar een wapen om dat uit te buiten.

Andere opties zijn stealth gameplay, granaten, omgeving gebruiken, quick hacks gebruiken. Het kan allemaal!
Bedankt voor je uitleg. Ik heb duidelijk een uitleg gemist :D
Ik zal mij er eens wat meer in verdiepen, want die eerste 3 punten die je opnoemt zijn mij compleet onbekend haha.

Vermaak mij er trouwens wel goed mee, ondanks dat het wat moeilijk gaat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben nog op zoek naar een manier om weapon mods te maken. Heb crafting maar weet nog niet hoe je aan blueprints komt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Welja schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:05:
[...]

Je kan wapens en kleding ook disassemblen, dat doe ik telkens als ik traag loop.
Ik heb wss de Kongou gun gedisassembled zonder het te weten want mijn hele inventory zit tjokvol maar die gun heb ik niet uit act 1 mee kunnen nemen naar act 2 terwijl ik hem wel bij me had.

Vind het disassemblen en craften nog teveel opties geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
Starbucks schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:20:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Ik heb duidelijk een uitleg gemist :D
Ik zal mij er eens wat meer in verdiepen, want die eerste 3 punten die je opnoemt zijn mij compleet onbekend haha.

Vermaak mij er trouwens wel goed mee, ondanks dat het wat moeilijk gaat allemaal.
(y)

Ik vind het niet raar dat je het gemist hebt, want het is allemaal nou niet echt toegankelijk of begrijpelijk gemaakt. Er zijn tutorials geloof ik. Maar die blijven niet echt plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Derbiss schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:14:
[...]

Staat er niet bij missie welk 'level' het is (moderate, extreem,..)?
Dan helpt toch al bij het inschatten?
Ja, en dan pak ik die met gele tekst.. "moderate". Serieus, op Normal moet ik 20 headshots maken voor een normale speler. Ik zal vast een verkeerd wapen hebben of doe iets anders niet goed... maar ik snap dus niet hoe ik kan leren het wel goed te doen.
(ik ben zojuist opnieuw begonnen en ga elke regel tekst lezen!)
Starbucks schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:14:
[...]

Haha, ja misschien moet ik maar eens even van het hoofdverhaal afstappen. Side missies heb ik nog niet gedaan namelijk, misschien dat je daar de juiste dingen kunt vinden/verdienen ofzo.

Nou ja, ik haal de missies wel, maar moet er wel flinke moeite voor doen ;)
Juist :D, side missies zijn voornamelijk het probleem. Met serieus veel moeite krijg ik een korte missie uitgespeeld op normal.

Overigens was ik begonnen op Hard en de eerste 4 uur ging prima!, ergens daarna heb ik iets niet goed gedaan en kan ik het zelfs op Normal niet voor elkaar krijgen.

Nu dus lekker weer aan het gamen van voor af aan. Komt wel goed d:)b

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-10 13:58
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:25:
[...]

Nu dus lekker weer aan het game van voor af aan. Komt wel goed d:)b
No worries man, ik ben er nu net achtergekomen hoe je de gele 'perks' (?) kan toewijzen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27
MrVegeta schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:23:
Ik ben nog op zoek naar een manier om weapon mods te maken. Heb crafting maar weet nog niet hoe je aan blueprints komt.
Hacken van gebouwen, looten
MrVegeta schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:19:
Grote irritante bug is wel dat sommige ui elementen niet werken op widescreen! Niet game breaking maar bv photo mode kan ik niet gebruiken omdat sommige sliders buiten het scherm vallen.
die kan je met je toetsenbord bedienen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Juist :D, side missies zijn voornamelijk het probleem. Met serieus veel moeite krijg ik een korte missie uitgespeeld op normal.

Overigens was ik begonnen op Hard en de eerste 4 uur ging prima!, ergens daarna heb ik iets niet goed gedaan en kan ik het zelfs op Normal niet voor elkaar krijgen.
Tip:
spoiler:
Investeer in een Tech rifle, en combineer het met een scope waarmee je door muren kan kijken. Gebruik opgeladen schoten om door muren heen te schieten.

Zelf was ik begonnen op normal. Om mij toch een beetje een uitdaging te geven heb ik geen enkele stat of attribute upgrade gedaan, of verdere upgrades geïnstalleerd (anders dan dat ze onderdeel zijn van het verhaal). Gaat tot nu toe best wel goed als je gebruik weet te maken van de aangeboden middelen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
Cascade schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:04:
Plezier? Zekers. Ik vermaak mij prima, alleen al met ronddwalen en side missions doen nu 26 uur kwijt. Geen game breaking bugs tegengekomen nog. Geen crashes, geen vastzittende missies. (PC, RTX-3080, 3900X).

Los van dat het valt niet te ontkennen dat de game problemen heeft op meerdere vlakken. Wat 'Worth a buy' ook laat zien, dingen als weinig interactie met de wereld, ongemakkelijke gebruikersinterface + toetsen.

Ik zelf vind de inventory management een ramp. Elementaire dingen zoals markeren als junk ontbreken. En dan de stash in het thuisbasis die voor geen meter werkt en onbruikbaar wordt als je tientallen items er in hebt: kan niet filteren, kan geen specs zien.

Ik vertrouw er wel op dat ze nog veel repareren maar iets als wereldinteractie ga je niet zo 1-2-3 toevoegen. Misschien was het beter om nog een tijd uit te stellen om de bugs er uit te slaan, om gameplay te verbeteren (en misschien full focus op next gen te gaan).
Ter info,

Ofwel gebruik je een perk om direct junk uit elkaar te halen
Of verkoop je deze in 1 keer bij de vendors, denk via J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Misschien een beetje cheesy maar zou kunnen helpen: er zijn wapens die best wel overpowered zijn.

Neem een tech sniper rifle
spoiler:
zoals de Nekomata die goed verkijgbaar is: hiermee kun op afstand blijven en headshots dwars door objecten maken.
(stond er al, hahaha)

Of een iconic wapen zoals de
spoiler:
Fenrir
, maakt alles kapot.

[ Voor 6% gewijzigd door Cascade op 14-12-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Nou, iets concreets dan.

Het begin waar je het karakter maakt. Ik kom aan op een pagina waar ik punten moet kiezen per categorie. Prima.

Alles gelezen, en ik snap exact wat elke categorie doet en wat je er mee kunt, maar...

Is dit het? Kan ik nu nooit meer punten veranderen? Toevoegen? Krijg ik die ingame?

Waar is de context van het geheel? Ik wil meer info!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icxxkd0Xy4LIckGrZbwm5_MQkBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IJRBxYXseeonFoLaMTV8PUkB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door World Citizen op 14-12-2020 19:39 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Larmoth schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:33:
[...]

Ter info,

Ofwel gebruik je een perk om direct junk uit elkaar te halen
Of verkoop je deze in 1 keer bij de vendors, denk via J
Ja, dat. Ik verkoop junk eigenlijk altijd en dat levert best wel veel op (duizenden). Ik weet van die perk maar ik heb geen idee wat het oplevert aan onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja hoe wil je dat ik het uitleg? Het heeft doorgaans een prima framerate maar in sommige gebieden zakt hij wel in richting de 30-40. Ultra preset met RT op medium en DLSS op quality. 3070 heeft een flinke overclock van 10-15% op FE modellen, CPU loopt ook een tik harder.
Eikeltje schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:42:
[...]

Al de AMD-SMT Hex edit geprobeerd?
Jep. Maakt best wat verschil, 16 threads op 70-75% belast zien worden is best bijzonder in een game :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:35:
Nou, iets concreets dan.

Het begin waar je het karakter maakt. Ik kom aan op een pagina waar ik punten moet kiezen per categorie. Prima.

Alles gelezen, en ik snap exact wat elke categorie doet en wat je er mee kunt, maar...

Is dit het? Kan ik nu nooit meer punten veranderen? Toevoegen? Krijg ik die ingame?

Waar is de context van het geheel? Ik wil meer info!!!!

[Afbeelding]
Je kan meer punten en perks toekennen als je LVLed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

kwdtje schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:41:
[...]

Je kan meer punten en perks toekennen als je LVLed.
Tot alles vol is? Of is dit onderdeel van je karakter en krijg je maar een X aantal punten waardoor je naar een bepaald karakter toe groeit?

Een belangrijkere.
Het allereerste wat je in de game te lezen krijgt, 2 seconden nadat je begint is

"Pay close attention to tutorials. You can always access them in the "DATABASE""
Er staat niet bij hoe ik die database open.

Nu heb ik het hele keybinding menu doorgelezen, maar zie nergens een optie tot "database".

Hoe kom ik daar?

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:32:
[...]

Hacken van gebouwen, looten

[...]

die kan je met je toetsenbord bedienen
Gebouwen hacken? Je bedoeld die data ports? Die geven materialen voor quick hacks. Daar heb ik onderhand duizenden van. Maar geen enkele weapon mod, of tenminste niet voor mijn katana.

Dat met mijn toetsenbord die dingen bedienen werkt ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 09:36
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:25:
[...]

Dat het, uiteindelijk goed is gekomen is meer uitzondering dan regel. Je kunt het ook zien als compliment, ik heb hoop dat CDPR nog kan sleutelen. Maar ik verwacht niet dat ze de core ervaring kunnen gaan aanpassen. Jij wel?

[...]

Ik heb geen verstand van auto's. Maar als mij een auto wordt beloofd die werkt, dan mag ik toch klagen als de koppelbak rammelt en mijn motor stuk is? Of mag je pas kritiek geven als je zelf ook ervaren programmeur bent?

Ik ben ook geen kok, maar als ik een ei ergens bestel en die is bedorven dan klaag ik daar ook over.
Wat een drogreden zeg. De tekortkomingen van een bedrijf wat moedwillig informatie achterhoud gaan verdedigen met: "Kan je het zelf beter dan?". Nee, dat zeg ik ook helemaal niet. Maar als ik een drie-delig pak op maak bestel en ik krijg het goedkoopste pak van de C&A met gaten en fouten in de stiksel hoef ik geen kleermaker te zijn om te weten dat ik bij de neus ben genomen en dat de prestatie ondermaats is. Of wel dan?

Een huis bouwen is ook een groot project. Maar had jij niet geklaagd als het dak zo lek was als een mandje? Of ben je toevallig aannemer? :+
Allemaal non-argumenten.

Op geen enkele manier te vergelijken, iemand die eitje kookt en zon mega project met talloze werknemers.

Weet je wat wel een correcte vergelijking is? Een spel zoals Cyberpunk vergelijken met een bouwtechnisch mega project met talloze werknemers. Wist jij dat bij dat soort grote projecten vaak alles niet verloopt zoals gepland? Dat deadlines vaak niet behaald worden, en meerdere malen opgeschoven worden? Dat de kosten vaak van tonnen tot miljoenen over het budget gaan? Dat er vaak flinke gebreken blijken te zitten bij de oplevering?

Goh, het lijkt wel een spelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Ja, en dan pak ik die met gele tekst.. "moderate". Serieus, op Normal moet ik 20 headshots maken voor een normale speler. Ik zal vast een verkeerd wapen hebben of doe iets anders niet goed... maar ik snap dus niet hoe ik kan leren het wel goed te doen.
(ik ben zojuist opnieuw begonnen en ga elke regel tekst lezen!)
Nou inderdaad zeg.. Bullet sponging is enorm in dit spel. Ik las ook over de Katana in de Tweakers review, dat die zo OP zou zijn, maar dat valt ook heel erg tegen.

Ik probeer zo veel mogelijk te sneaken en dat gaat ook wel goed. Ik kwam ook een boss tegen die zo ongelovelijk OP was dat ik die nooit zou kunnen verslaan. Maar gelukkig bleek dat ik er gewoon voorbij kon sneaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:45:
...

Nu heb ik het hele keybinding menu doorgelezen, maar zien nergens een optie tot "database".

Hoe kom ik daar?
Zo uit mijn hoofd: de 'i' toets, dan verwacht ik het helemaal rechts onder journal waar ook shards, messages e.d. staan. Niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:45:
[...]
"Pay close attention to tutorials. You can always access them in the "DATABASE""
Er staat niet bij hoe ik die database open.

Nu heb ik het hele keybinding menu doorgelezen, maar zie nergens een optie tot "database".

Hoe kom ik daar?
Die zullen wss onder de sub-opties zitten in het pauze menu. Onder de 5 opties (Character, Inventory, Journal enz) zitten er sub-opties maar die kan je alleen in het pauze menu zelf zien, niet als je in 1 van de opties bent gedoken. Dit vond ik zelf ook heel erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@GekkePrutser @418O2

Owww.... Ik heb hem. Niet echt duidelijk uitgelegd, maar vooruit...

"i" is inderdaad het onderliggende menu van al die verschillende menu's.

Daar vind ik een Database knop :D

Thanks.

Voor ieder die zoekt.... je drukt op "i" en,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZPXKLh-zOH-Y_K88_h3mINPRkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KcSQOhDL0ShIOQmqAuEoUqjq.png?f=fotoalbum_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:24
PsychoBoyJack schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
[...]

Allemaal non-argumenten.

Op geen enkele manier te vergelijken, iemand die eitje kookt en zon mega project met talloze werknemers.

Weet je wat wel een correcte vergelijking is? Een spel zoals Cyberpunk vergelijken met een bouwtechnisch mega project met talloze werknemers. Wist jij dat bij dat soort grote projecten vaak alles niet verloopt zoals gepland? Dat deadlines vaak niet behaald worden, en meerdere malen opgeschoven worden? Dat de kosten vaak van tonnen tot miljoenen over het budget gaan? Dat er vaak flinke gebreken blijken te zitten bij de oplevering?

Goh, het lijkt wel een spelletje.
En toch, hè. Is er iemand die daar geld voor uit heeft gegeven en zal klagen. Maar dat mag niet van jou want dan had hij het zelf maar moeten doen. Over drogredenen gesproken. 7(8)7

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Volgens mij hebben ze gewoon de servicedesk niet gevraagd hoe ze tickets konden voorkomen :D
(laatste post hierover, de rest google ik wel )

Zo staat er in de tutorial "Character - Leveling up" dat er een Skill Tree is.

Ik heb hem gevonden, maar zien jullie ergens het woord Skill tree?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhUmyUjzoqBF2JH2xBkvXzNug-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pkMTySVjUTd5mOoiDa0oPYoC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 14-12-2020 20:07 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 15:25
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:07:
Volgens mij hebben ze gewoon de servicedesk niet gevraagd hoe ze tickets konden voorkomen :D

[Afbeelding]
Die blauwe attribute punten besteedt je aan Body / Reflexes etc. Als je op die atrributes klinkt, verschijnen 2 a 3 skill trees per atributes waar je de perks aan kan besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinvol
  • Laatst online: 07-10 15:17
GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:51:
[...]

Nou inderdaad zeg.. Bullet sponging is enorm in dit spel. Ik las ook over de Katana in de Tweakers review, dat die zo OP zou zijn, maar dat valt ook heel erg tegen.

Ik probeer zo veel mogelijk te sneaken en dat gaat ook wel goed. Ik kwam ook een boss tegen die zo ongelovelijk OP was dat ik die nooit zou kunnen verslaan. Maar gelukkig bleek dat ik er gewoon voorbij kon sneaken.
Zulke bullet sponges vind ik het niet om eerlijk te zijn, met een beetje fatsoenlijke crit build one-head-shot je alle normale npc's.
Die soort mini bosses kosten iets meer moeite omdat ze nogal actief bewegen of meer HP hebben, maar that's about it i.m.o. :/
Op normal was dat al een walk in the park, en nu op very hard is het nogsteeds niet moeilijk.

( 49% base crit chance, 118 base crit damage op het moment )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Is het eigenlijk mogelijk om in Cyberpunk 2077 MPH om ten zetten naar KMH?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstenbrood94
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-07 21:39
Koning-Admiraal schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:30:
Is het eigenlijk mogelijk om in Cyberpunk 2077 MPH om ten zetten naar KMH?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zinvol schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:30:
[...]

Zulke bullet sponges vind ik het niet om eerlijk te zijn, met een beetje fatsoenlijke crit build one-head-shot je alle normale npc's.
Die soort mini bosses kosten iets meer moeite omdat ze nogal actief bewegen of meer HP hebben, maar that's about it i.m.o. :/
Op normal was dat al een walk in the park, en nu op very hard is het nogsteeds niet moeilijk.

( 49% base crit chance, 118 base crit damage op het moment )
Okee, ja ik heb niet echt zitten minmaxen, ik pak gewoon wat wapens op met de hoogste DPS over het algemeen. Misschien moet ik daar eens naar gaan kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cascade
World Citizen schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:07:

:D Dat is best slordig. Alsof zij verwachten dat mensen de tutorials niet weten de vinden. :P

Toegegeven, als je eerder een role-playing game hebt gespeeld zul je dit soort gameplay concepten (attribute points, skill tree, inventory, journal) waarschijnlijk als vanzelfsprekend zien. Dan nog maakt de warrige interface het er niet eenvoudiger op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Street Kid-style. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04zlob6J5dRF52xLULcarsTfYK8=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/bEEBGNF2Ef3khjQ3sNNRtSwL.gif?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Net per ongeluk Jackie gebeld.. Fuuuuuuuckkk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Vanavond opeens heel veel crashes, ongeveer elke 10 minuten op pc :(

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMO8I5SAftHhscqy4IXw3b0IJ38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RNmhF1QniHsYZOyVjPRUEri.jpg?f=fotoalbum_large

Euhmmm...klaarlichte dag... :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:39:
spoiler:
Net per ongeluk Jackie gebeld.. Fuuuuuuuckkk
Lol, me too! :P
spoiler:
Ik wilde weten waar ik zijn motor kon vinden. Maar goed, ik kreeg de voicemail. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:29
Iemand ook zodanig teleurgesteld dat ie zijn game gaat proberen te retourneren via CD Projekt Red? Net weer even gespeelt op de One X maar ik vind het gewoon zonde om op deze manier door te gaan.

Kijken wat ze te melden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmm.... Ik speel op Hard. Ik word toch wel érg vaak ge-oneshot door vijanden. Ook in missies met threat level Moderate.
Ook moet ik wel erg veel kogels in die lui pompen.
Ik loop met aardig geupgrade wapentuig rond. Het wordt een beetje frustrerend zo, omdat ik soms wel 10 keer opnieuw moet beginnen.
Wat doe ik fout?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22
Oef, ik heb nu een tech rifle, maar dat ding is echt enorm OP met mijn build (agility / cool / intelligence). Blaas alles en iedereen er mee omver, dwars door muren / vloeren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

oops

[ Voor 98% gewijzigd door World Citizen op 14-12-2020 21:02 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 16:31
En toch klopt het wat er staat. Je moet een cyberdeck installed hebben. 'It' is in dit geval 'een cyberdeck'. Zo'n groot raa(d)sel is het niet hoor :)

Edit: Okay, je hebt je vraag weggehaald.. Kan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Wiley02 op 14-12-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 07:32
Kwistnix schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:56:
Oef, ik heb nu een tech rifle, maar dat ding is echt enorm OP met mijn build (agility / cool / intelligence). Blaas alles en iedereen er mee omver, dwars door muren / vloeren heen.
Iets te OP ja :) AI reageert er ook niet bijsterend slim op. Trouwens is het jullie ook opgevallen als je de NPC's knockout slaat/wurgt dat ze eigenlijk er klaar wakker uitzien (ze hebben zelfs ook animaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:55:
Hmm.... Ik speel op Hard. Ik word toch wel érg vaak ge-oneshot door vijanden. Ook in missies met threat level Moderate.
Ik loop met aardig geupgrade wapentuig rond. Het wordt een beetje frustrerend zo, omdat ik soms wel 10 keer opnieuw moet beginnen.
Wat doe ik fout?
Gebruik je hacks, upgrade je je lichaam wel? Kies je wel de juiste perks? Gebruik je ook granaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 09:36
SacreBleu schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:59:
[...]

En toch, hè. Is er iemand die daar geld voor uit heeft gegeven en zal klagen. Maar dat mag niet van jou want dan had hij het zelf maar moeten doen. Over drogredenen gesproken. 7(8)7
*knip*Maak het niet persoonlijk aub

On topic. Nee ik ben de enige met driftende sticks. Apart.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 14-12-2020 21:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:32

KipCurreh

Nightcrawler

Hoi iedereen..

Even iets PC performance gerelateerd
Ik ben even een tiental pagina's teruggekeerd, en dit nergens tegengekomen dus post ik het maar..
Eerst een filmpje van Digital Foundry met text & uitleg van de graphics options met hun impact op FPS

Lijstje van instellingen staat in video description als je niet wilt kijken.
Met dit een beetje te volgen ben ik van een 40-45 gemiddeld naar 55-60 FPS gegaan (1440p 5700XT)

En ten tweede iets interessant voor AMD multicore CPU houders
Blijkbaar gebruikt de game standaard ongeveer maar de helft van de cores.
Door iets kleins te veranderen in de code kan je dit optimaliseren
PC Gamer link met de uitleg om dit te doen
https://www.pcgamer.com/g...berpunk-2077-on-amd-cpus/

Als dit al gepost is geweest, mijn excuses. Het gaat hier ook zo hard 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 07:32
Voor tips hoe de verschillende soorten wapens werken:

Voor een smart-gun heb je als ik het goed heb alleen de upgrade op ja handen nodig.

Voor een power-wapen met ricotchet heb je zowel een hand upgrade nodig + een mod in je oog implantaat (Die kan je bij je dokter (even naam kwijt) in de 2e tab krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Cascade schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:33:
[...]
Toegegeven, als je eerder een role-playing game hebt gespeeld zul je dit soort gameplay concepten (attribute points, skill tree, inventory, journal) waarschijnlijk als vanzelfsprekend zien. Dan nog maakt de warrige interface het er niet eenvoudiger op.
Ja dit, met name bijvoorbeeld de Shards die in het hoofdmenu pas onder "Journal" verschijnen als je daarop drukt. Terwijl als je in Inventory zit en dan naar Journal doorgaat, er op geen mogelijkheid kan komen.

Bovendien: Waarom die sub-opties verbergen in dat hoofdmenu? Er is zat lege beeldruimte beschikbaar om ze altijd te tonen.

Dit had mij ook een loer gedraaid en ik heb er 10 minuten op moeten googelen hoe ik een shard in mijn inventory kon decrypten. Want je moet echt via het Shards menu gaan, als je via het backpack menu gaat dan kan je het ook niet doen (een andere UI fout vind ik).

Ik vind het een super spel maar de menu's zijn een zooitje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cascade
Een tip voor de liefhebbers: voor het afronden van sommige side missions moet je een antwoord geven op een ontvangen message. Dit is interface technisch ook een behoorlijke cluster fuck vind ik.

Eerst naar messages, dan juiste persoon, dan juiste bericht opzoeken. Vervolgens staat er 2 x een Reply tekst in beeld. De linker is klikbaar, die rechts in de messages zelf niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben eigenlijk opnieuw begonnen na de proloog. Wou mijn karakter opnieuw doen en ik zag het punt niet van Nomad waardoor ik ben gewisseld naar street kid. Geen spijt van gehad want nu ik alles voor elkaar heb qua instellingen begin ik de game ook veel meer te waarderen. Ik heb een hele hoop sidequests gedaan. Tja, de meeste zijn niet zo bijzonder, maar ze leveren wel makkelijk geld op. Had Vik allang afbetaald voordat ik de proloog quests verder deed. Meteen ook wat mooi spul kunnen kopen. Vik lijkt namelijk onder trade, altijd een item te verkopen dat je een 50% headshot damage multiplier geeft. Het is ruim 20K en je hebt een upgrade voor je oog implantaten nodig, maar het is een serieuze upgrade. Ik schiet toch altijd headshots. Geef ook de voorkeur aan de langzamere wapens in de game. Qua wapens is het handig om de M251S Ajax crafting template te kopen bij een wapenhandelaar. Erg controleerbaar is mijn ervaring en deze heeft al een ingebouwde red dot. Andere is het pistool dat je gratis krijgt bij die wapenhandelaar bij je appartement. Die heeft 1,8x headshot i.p.v. 1,2x. Verder is deze meer te upgraden.

Ik heb trouwens ook nog wat een glitch lijkt te zijn, maar wel een mooie.
spoiler:
Na de proloog is een van de quest lines om Evelyn Parker te vinden. Kom je op een gegeven moment in een zeer louche straat terecht. Het hangt waarschijnlijk heel erg van je eerder gekozen opties af, maar er is een punt dat je een BD kan kopen als je kiest voor darknet met Judy. Ik koop deze BD dus voor 1000 en ik denk, weg met die engerd. Pak dus mijn speciaal voorbereide geweer met silencer en heatshot hem totdat die dood neervalt. Wil ik hem looten wat een paar pogingen kost omdat ik steeds alsnog een menu kom en opeens heb ik zo meer dan 30 epic item components te pakken naast nog heel wat ander goed crafting spul. Een serieus grote hoeveelheid zo vroeg in de game lijkt me. :9

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 21:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtTC2D8Hsjt7m_a-4XNvd6TPCSY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kXPx1XbS7dq9vmAvlf7Hvk46.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVPSoa4bNgcZn-p1v0YOua_ZfEc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yWLR0AfeBSxlrtEuLuDua5iX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTO25drpCeoFi6mN05Pil6aqBCQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hThCCsRFYDPF5vvflG05E5BG.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM-D4mT8BORnp30xLC4mENV-CAg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/m2FipqZgvxFmJeBT04oSZWEF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98Zot4j-Ag0TngsNF6fKY3QpHp4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/N2vdm3cQiUDIsgT8E1MM07Ro.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10yhsAncp68xUlJSCXcou77ZXNU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/COE0zkzPZPQtQk9GVUOVpf04.png?f=fotoalbum_tile

Wat sfeerbeelden van de Series X versie.

Inmiddels een uur of 30 verder en vind het een fantastische game. Performance is ook behoorlijk goed op de 'quality' setting.

Edit; dit is de eerste game die ik ken met een time of day cyclus waar de schaduwen niet verspringen naarmate het later wordt. Gaat allemaal erg smooth!

[ Voor 3% gewijzigd door dubbeldekkert op 14-12-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 23:48
@DaniëlWW2 ik had die Head Moth ook van hem gekocht met een Samurai in mijn handen. De verleiding was groot en zijn hoofd moest er dan toch maar aan geloven. Hij had 9k Europadollars en idd een hoop stuff. Je dialogen blijven doorgaan als hij morsrood is, war vreemd is. Uiteindelijk heb ik een vorige savegame ingeladen omdat ik dacht hem nog nodig te hebben.

Wat ik eigenlijk wou vragen is of je de perks kan respeccen? Of zou je eindeloos perks points krijgen? Blades zijn zo fantastisch dat ik niet meer met handguns verder wil. Ik speel het op een Xbox en van nature ben ik pc-gamer. Verklaart mijn aim.

En, bij al die braindance videos staat iets van "incompatible software". Kan je die niet bekijken vanuit je inventory?

[ Voor 9% gewijzigd door Spacewide op 14-12-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Spacewide schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:36:
Wat ik eigenlijk wou vragen is of je de perks kan respeccen? Of zou je eindeloos perks points krijgen? Blades zijn zo fantastisch dat ik niet meer met handguns verder wil. Ik speel het op een Xbox en van nature ben ik pc-gamer. Verklaart mijn aim.
Ik zag wel een skill reset te koop bij een ripperdoc, maar of dat alles reset weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Kwistnix schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:56:
Klopt. Zoals ik eerder noemde: combineer het met een scope die door muren heen kijkt, en je hebt een goede indicatie of je ermee iemand door een muur kan raken. Als de muur te dik is, dan zie je het silhouet van het doelwit niet.

Het zou niet moeilijk moeten zijn om de AI een 'WTF' momentje te geven zodra daarmee op ze geschoten wordt, waarna ze hun tactieken kunnen veranderen. Denk bijvoorbeeld aan meer bewegen, het zoeken van betere dekking, agressiever optreden of simpelweg wegrennen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 14-12-2020 23:06 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

dubbeldekkert schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:31:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Wat sfeerbeelden van de Series X versie.

Inmiddels een uur of 30 verder en vind het een fantastische game. Performance is ook behoorlijk goed op de 'quality' setting.

Edit; dit is de eerste game die ik ken met een time of day cyclus waar de schaduwen niet verspringen naarmate het later wordt. Gaat allemaal erg smooth!
Komt dat dithering van de screenshots, of doet de xbox dat ook tijdens gameplay?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9nYgnzJ.png

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
wat is dit voor een zalig spel
het verhaal is zo de max

Zo jammer dat het voor veel consoles zo slecht loopt want dit spel is echt wel een gem

Nog enkele sfeerbeeldjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZdWlzP9notuerB5X-Me7FBJtdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/COjn444LIOIiblIlUhC7Cmqg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ln1eiHQ1tcOgkML5Tf0TUc6K_zQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0YKZ0Q3zT086VLdQtUlnciaG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-eK4Ze_3N6ihhGUakZZ0k7oWMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLLJscSmrx43tlu0YEvSMoso.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYfeZW5bVMlceVbJljNiZPOmj0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JzA7mWsewYzKrlabBRuC2h2q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 17:43
Speelt iemand het hier ook op Stadia? Ik ben benieuwd hoe de performance daar op is aangezien ik nogal flink wisselende ervaringen lees over de PC, Xbox en PS versies.

Ik ga de game sowieso wat later pas aanschaffen en het via een cloud service platform spelen. Of Stadia of Geforce Now. Vandaar mijn vraag :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Zou jij wellicht kort de settings kunnen samenvatten? XSX icm C7 :)

850/0.90/200 is hoe ik het nu heb staan, ziet er mijns inziens prima uit naar suggesties zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
spoiler:
Voor crafting componenten en/of geld, alle drank automaten die je tegenkomt leeg trekken en wat je daar uitkrijgt scrappen. Dat levert je uncommon (groen) componenten op die meer waard zijn dan de drank kostte (zeker met mechanic perk). Die kan je verkopen of als je de juiste vendor pakt 'inruilen' tegen componenten die rare of epic zijn. Breekt de economie van de game een beetje, dus ik zou er niet aan beginnen. Dit zal denk ik ook wel gepatched worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:07:
Ik heb trouwens ook nog wat een glitch lijkt te zijn, maar wel een mooie.
Ik vroeg me daarbij wel wat af.

spoiler:
Ik heb de Moth BD ook gekocht maar ben toen terug gelopen richting de van. Heb die louche dude laten lopen maar die gast met Afgaanse jas aan had ik dus kunnen omleggen voor leuke loot? :9

Ik heb wel de ripper doc die Evelyn liet ophalen door wat gang members een knal verkocht met kapotte/gebroken neus tot gevolg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kwistnix schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:35:
[...]

spoiler:
Voor crafting componenten en/of geld, alle drank automaten die je tegenkomt leeg trekken en wat je daar uitkrijgt scrappen. Dat levert je uncommon (groen) componenten op die meer waard zijn dan de drank kostte (zeker met mechanic perk). Die kan je verkopen of als je de juiste vendor pakt 'inruilen' tegen componenten die rare of epic zijn. Breekt de economie van de game een beetje, dus ik zou er niet aan beginnen. Dit zal denk ik ook wel gepatched worden.
spoiler:
Dat is wel een goede ja. Maar ik heb net een hele stapel aan drank verkocht. Ik haal mijn wapens wel uit elkaar want die leveren zo weinig op. Verder waas is die vendor die ook epic componenten verkoopt?
Joosie200 schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:38:
[...]

Ik vroeg me daarbij wel wat af.

spoiler:
Ik heb de Moth BD ook gekocht maar ben toen terug gelopen richting de van. Heb die louche dude laten lopen maar die gast met Afgaanse jas aan had ik dus kunnen omleggen voor leuke loot? :9

Ik heb wel de ripper doc die Evelyn liet ophalen door wat gang members een knal verkocht met kapotte/gebroken neus tot gevolg :D
spoiler:
Oh die heb ik helemaal uitgehoord, geconfronteerd met Woodman die ik helemaal had uitgehoord, in elkaar geslagen en vervolgens ook geëxecuteerd. Immers mensenhandelaar en kwakzalver die zijn klanten verminkt.
Spacewide schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:36:
@DaniëlWW2 ik had die Head Moth ook van hem gekocht met een Samurai in mijn handen. De verleiding was groot en zijn hoofd moest er dan toch maar aan geloven. Hij had 9k Europadollars en idd een hoop stuff. Je dialogen blijven doorgaan als hij morsrood is, war vreemd is. Uiteindelijk heb ik een vorige savegame ingeladen omdat ik dacht hem nog nodig te hebben.

Er is daar een item voor, kost wel 100K+.
En, bij al die braindance videos staat iets van "incompatible software". Kan je die niet bekijken vanuit je inventory?
Geen idee.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
D4NG3R schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:12:
[...]

Komt dat dithering van de screenshots, of doet de xbox dat ook tijdens gameplay?

[Afbeelding]
Is gewoon een depth of field effect middels appature tijdens het maken van screenshots. Game is wel scherp(er) tijdens het spelen.

Natuurlijk, als je gaat inzoomen zie je dat de game sub 4K draait momenteel op de Series X.

Maar ik begrijp dat pixel neuken nooit zo goed. De sfeer, het verhaal en gameplay zijn ijzersterk en ik zit niet constant pixels te tellen.

Edit; begrijp dat je de pixels bedoelt die een andere kleur hebben dan de rest.

Zie af en toe wel wat 'shimering' maar vermoed dat de agressieve TAA daar voor zorgt.

[ Voor 11% gewijzigd door dubbeldekkert op 15-12-2020 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Nyarlathotep schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:55:
Wat doe ik fout?
Gewoon de makkelijkste side missies zoeken, dit zijn de eerste missies welke je gekregen hebt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

GekkePrutser schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:50:
[...]

Ja dit, met name bijvoorbeeld de Shards die in het hoofdmenu pas onder "Journal" verschijnen als je daarop drukt. Terwijl als je in Inventory zit en dan naar Journal doorgaat, er op geen mogelijkheid kan komen.

Bovendien: Waarom die sub-opties verbergen in dat hoofdmenu? Er is zat lege beeldruimte beschikbaar om ze altijd te tonen.

Dit had mij ook een loer gedraaid en ik heb er 10 minuten op moeten googelen hoe ik een shard in mijn inventory kon decrypten. Want je moet echt via het Shards menu gaan, als je via het backpack menu gaat dan kan je het ook niet doen (een andere UI fout vind ik).

Ik vind het een super spel maar de menu's zijn een zooitje.
Ik moest ook op internet kijken, er word gewoon te weinig verteld hierover. Nu dat ik alle tussen menu's weet gaat het soepel, gewoon veel onnodig uitzoekwerk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
mochten er mensen zijn die willen "cash cheaten" of gewoon geen geldzorgen of zelfs willen re-speccen (100K) dan is dit een bugje die je kan mis/gebruiken ;)

YouTube: How To Make $1,000,000 In Minutes! Cyberpunk 2077 Money Guide

[ Voor 5% gewijzigd door Khaelos op 15-12-2020 00:36 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

spoiler:
Weet iemand welke side missie je mantis blades kan krijgen, een vriend van mij heeft ze zo gekregen maar weet niet meer welke missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:17:
spoiler:
Dat is wel een goede ja. Maar ik heb net een hele stapel aan drank verkocht. Ik haal mijn wapens wel uit elkaar want die leveren zo weinig op. Verder waas is die vendor die ook epic componenten verkoopt?
spoiler:
Dat is die shady gast waar je die snuff BD van koopt in de Disasterpiece missie. Dus niet afmaken voor de eenmalige loot als je deze 'exploit' wilt gebruiken. Als je daar al geweest bent maar je weet niet meer waar, dat kan je zoeken in Japantown naar een 'junk shop' op de map. Er zullen er vast nog meer zijn die componenten verkopen hoor, maar dit is de enige die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Edit: Oh wacht, die had jij dus net wel afgemaakt :o

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 15-12-2020 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

dubbeldekkert schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:26:
[...]

Is gewoon een depth of field effect middels appature tijdens het maken van screenshots. Game is wel scherp(er) tijdens het spelen.

Natuurlijk, als je gaat inzoomen zie je dat de game sub 4K draait momenteel op de Series X.

Maar ik begrijp dat pixel neuken nooit zo goed. De sfeer, het verhaal en gameplay zijn ijzersterk en ik zit niet constant pixels te tellen.

Edit; begrijp dat je de pixels bedoelt die een andere kleur hebben dan de rest.

Zie af en toe wel wat 'shimering' maar vermoed dat de agressieve TAA daar voor zorgt.
Nee, waar ik op duid is overduidelijke banding / dithering door een lage(re) kleurdiepte, de middelste uit dit voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Colour_banding_example01.png

Zal het op 4K formaat op een TV opvallen? Waarschijnlijk niet, maar het is geen goed teken wanneer de kleurdiepte omlaag moet worden gehaald. :+

En ik stoor mij er zelf mateloos aan zodra ik het door heb, what has been seen cannot be unseen... :')

Het zou zo kunnen dat dat door een van de photo mode filters komt trouwens, kan je een screenshot maken zonder? Zie je het snel genoeg.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:07

g0tanks

Moderator CSA
D4NG3R schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:48:
[...]

Nee, waar ik op duid is overduidelijke banding / dithering door een lage(re) kleurdiepte, de middelste uit dit voorbeeld:

[Afbeelding]

Zal het op 4K formaat op een TV opvallen? Waarschijnlijk niet, maar het is geen goed teken wanneer de kleurdiepte omlaag moet worden gehaald. :+

En ik stoor mij er zelf mateloos aan zodra ik het door heb, what has been seen cannot be unseen... :')

Het zou zo kunnen dat dat door een van de photo mode filters komt trouwens, kan je een screenshot maken zonder? Zie je het snel genoeg.
Ik vermoed dat de graphics setting Color Precision op laag staat. Die heeft invloed op gradient banding.

edit: Even gemist dat het om een console gaat. Daar kan je waarschijnlijk niets instellen?

[ Voor 5% gewijzigd door g0tanks op 15-12-2020 00:51 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DutchWing schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:36:
spoiler:
Weet iemand welke side missie je mantis blades kan krijgen, een vriend van mij heeft ze zo gekregen maar weet niet meer welke missie.
Ik heb ze gekocht bij een ripperdock. Volgens mij 20 street cred en 25k eurodollars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dubbeldekkert
D4NG3R schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:48:
[...]

[Afbeelding]

Speel op een LG OLED B8 met 10 bit kleurdiepte en dithering is me nog nooit opgevallen.

Als ik de screen bekijk op mijn telefoon (origineel) zie ik die artifacts ook niet. Wellicht dat de Tweakers uploadtool het bestand comprimeert.

Edit;
100% crop op telefoon;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Avbg76PW3wrlP8gnhk1EFcsV5eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glZbtL9hSxrztqAFcSWg87FD.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot zonder DOF;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0Vam-mJb2ofiVBtntGWlH6bY3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/apT2ELgy7NVdkqyaYPz4cRoc.png?f=fotoalbum_large

Edit; ook hier weer dithering bij de laatste screen die niet zichtbaar is in het origineel. Tweakers gooit dus vermoedelijk de kleurdiepte omlaag en ingame zie je dit dus niet!

Originele screen is 12MB groot, Tweakers downsized hem naar 2,5MB.

Origineel: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B28yGcq/1aaacd8f-d2b0-4bb3-8566-4c7de79de5b7.png

[ Voor 41% gewijzigd door dubbeldekkert op 15-12-2020 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Ik ben dus net in act 2 beland zonder kennelijk ook maar 1 side quest te doen... jammer haha.
Want wat is nu precies hetr voordeel om de 21k aan Vik te betalen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Voor mij is dit spel met afstand GOTY van dit jaar. Ik vermaak me echt, en de straten zijn druk. Durf zelfs te stellen drukker dan GTA IV. Ja er zijn bugs, en ja dit spel dient nog veel beter afgesteld te worden met patches. Maar de verhaallijn is zo sterk, de side quests gevarieerd en leuk om te doen.

Enige minpunt zijn de NPC's waar je weinig interactie mee hebt. Maar datzelfde geldt ook voor de game die ik hierboven heb genoemd, met het verschil dat in GTA de NPC's een eigen leven leiden en in dit spel niet echt.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 01:00:
[...]
Ik heb ze gekocht bij een ripperdock. Volgens mij 20 street cred en 25k eurodollars.
spoiler:
Ja, die ene waar je ook de Tiger Claws gratis upgrade kan halen heeft hem

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 15-12-2020 01:41 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
En het hoofdstuk is voor mij gesloten.
Steam weigerde tot 6x toe een refund (via support ticket, niet via de bot) wegens langer dan 2u gespeeld.

De zevende keer gevraagd om contact informatie van legal department. Tegelijk via PayPal een dispute geopend voor het volledige bedrag van €59,99. Gewaarschuwd door support dat dit kon leiden tot het permanent sluiten van mijn Steam account wegens "financial fraud".

Een dame (Melany) van legal attent gemaakt op het feit dat onder"article 7:22 under 1 sub a of the Dutch Civil Code" consumenten het recht hebben om een overeenkomst te ontbinden in geval van non-conformiteit en dat Steam hieraan gebonden is bij zakendoen in Nederland, onder vermelding van het PayPal dispute nummer en een uitgebreide onderbouwing van waarom er sprake is van non-conformiteit.

"I am currently reviewing your dispute"
"I have decided to settle the dispute in your favor. Please wait up to 3 business days for payment to be finalized"

Ondanks dat mij was beloofd dat ze dr ballen uit dr broek zou lachen door @DennisKr vijf minuten later een volledige refund via PayPal
naar mijn bankrekening met 6.6u "gespeeld".

Grappig wel, want mijn voorstel via support ticket was om het aankoopbedrag in mijn Steamwallet te storten om de schade voor Steam te beperken. Nu heeft legal het volledige aankoopbedrag op mijn bankrekening teruggestort en zijn ze het hele bedrag kwijt..Eigenwijs doen als support medewerker levert op termijn niets op 8)7

Voor de mensen die geen problemen hebben met voorgelogen worden door leugenachtige bedrijven, fanboy zijn of er om andere redenen er het beste van proberen te maken.... veel plezier met het spel zo goed en kwaad als dat gaat! Ik hoop dat ze de bugs fixen maar ik vrees dat de oppervlakkige mechanics blijven. Voor de rest, op je strepen staan en gewoon de overeenkomst ontbinden.

Dan kun je de 2u Steam policy terecht omzeilen. Mochten mensen interesse hebben in mijn opsomming om non-conformiteit te onderbouwen in hun eigen refund strijd dan kan ik deze posten

[ Voor 38% gewijzigd door DutchManticore op 15-12-2020 03:20 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:39
Wow.. Wat een game zeg. Hoe verder je in het verhaal komt. Hoe ik meer denk van 'wat gebeurt hier nou in godsnaam ' 😂. Heel gaaf deze game!

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik vind CP2077 bij nader inzien, ondanks alle bugs en domme AI, een fantastisch spel so far door het sfeertje, de characters en het verhaal. Ik speel alleen op de Series X en heb na het zien van alle veel soepelere en mooiere pc-beelden besloten voorlopig toch niet verder te spelen en proberen te wachten op de next gen patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 11:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Voor de console spelers: Hebben jullie ook regelmatig het "probleem" dat je een groepje mensen wilt scannen maar dan een granaat in de groep gooit? :X (LB <-> RB)
Gelukkig is er regelmatig een autosave...... ;)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snaha
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-05-2022
Vortigen schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:23:
Speelt iemand het hier ook op Stadia? Ik ben benieuwd hoe de performance daar op is aangezien ik nogal flink wisselende ervaringen lees over de PC, Xbox en PS versies.

Ik ga de game sowieso wat later pas aanschaffen en het via een cloud service platform spelen. Of Stadia of Geforce Now. Vandaar mijn vraag :)
Speel het op stadia over de WiFi en moet zeggen dat het allemaal serieus goed meevalt. Niet echt last van bugs en als m'n internet meewilt echt prachtige beelden die eruit stromen. Heb geen klagen via Stadia, ben nu op de controller aan het wachten om via de TV verder te spelen.

Stadia vind ik persoonlijk wel goed draaien, dacht dat je tot de 18e gratis controller en chromecast kreeg bij aankoop vd game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik ervaar als je op het verhaal richt, je een goeie game hebt. Focus je op andere dingen, dan zie je toch wel veel gebreken. Het is wel heel erg dialoog gericht, maar daar heb ik geen probleem mee verder.

De game is voormij momenteel een 8. Nadeel is dat night city er op de pc er prachtig uit kan zien, maar op de ps4 pro is het maar erg gemiddeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• versc049
  • Laatst online: 04-10 08:19
Vortigen schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:23:

Yep, speel het op Stadia. Via een Chromecast op een OLED TV. Speelt prima met in 4K kwaliteit. Zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Snaha schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:29:
[...]

Stadia vind ik persoonlijk wel goed draaien, dacht dat je tot de 18e gratis controller en chromecast kreeg bij aankoop vd game.
Die actie hebben ze vroegtijdig beeindigd omdat het iets te succesvol was. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19
Chrasher schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:12:
Voor de console spelers: Hebben jullie ook regelmatig het "probleem" dat je een groepje mensen wilt scannen maar dan een granaat in de groep gooit? :X (LB <-> RB)
Ja dat heb ik ook! Ik heb sowieso al moeite met de besturing en de UI begrijp ik ook niet helemaal. Vooral het deel links onderin ik begrijp nog steeds het verschil tussen die icoontjes niet

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:01
Ik speel dit spel op de XSX en vind het geweldig, heb tot nu toe vrij weinig last van bugs.

Wel is dit eigenlijk de eerste RPG game die ik speel en vind je toch wel lastig met al die menu's en uitbreid mogelijkheden. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:30:
Ik ervaar als je op het verhaal richt, je een goeie game hebt. Focus je op andere dingen, dan zie je toch wel veel gebreken. Het is wel heel erg dialoog gericht, maar daar heb ik geen probleem mee verder.

De game is voormij momenteel een 8. Nadeel is dat night city er op de pc er prachtig uit kan zien, maar op de ps4 pro is het maar erg gemiddeld.
Ze hadden er beter een lineaire game van gemaakt in plaats van open wereld. Net daarom had ik andere verwachtingen. Hopelijk gaan ze de game nog doorontwikkelen zodat het open wereld aspect beter tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 13:38
Chrasher schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:12:
Ja paar keer gehad, eerste keer was bij twee cops :F maar dat is ook gewoon gewenning nu gebeurd het me niet meer. Moet zeggen dat in het begin alle opties ook een beetje overweldigend waren, moest echt even goed zoeken waar nou alles precies zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03:51
Ik heb een Ps4 disc versie die ik op de ps5 speel en ik ga ook proberen de game retour te sturen. Ik geloof wel dat de bugs gepatched gaan worden en zou de game dus gewoon kunnen houden maar ik wil hier gewoon duidelijk een statement maken geen game te accepteren die in deze staat is uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Laat me niet de enige zijn die effectief moest gaan opzoeken hoe zijn attribute punten te kunnen spenderen :X

Kon me wel voor het hoofd slaan dat ik dat niet zag staan de eerste keer

(het is over de attribute hoveren en op F blijven duwen)

Spelende op een AZERTY keyboard kom ik wel nog wat probleempjes tegen met keybindings die ik niet direct kan verhelpen. Zo levelde ik gisteren in het midden van een vuurgevecht, waardoor die prompt van de perk/attributes points erop kwam (staat door de game ingesteld op Z)
Als ik vooruit wil gaan duw ik ook op Z, dus word ik naar het menu geflikkerd midden in de actie.
Kan ik precies niet echt veranderen op het eerste gezicht

Ook veranderde ik constant van View in de auto, blijkbaar was dat gebonden aan Q (naar links in AZERTY)

Het wordt nog wat uitzoeken :*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:35
KipCurreh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:29:
Laat me niet de enige zijn die effectief moest gaan opzoeken hoe zijn attribute punten te kunnen spenderen :X

Kon me wel voor het hoofd slaan dat ik dat niet zag staan de eerste keer

(het is over de attribute hoveren en op F blijven duwen)

Spelende op een AZERTY keyboard kom ik wel nog wat probleempjes tegen met keybindings die ik niet direct kan verhelpen. Zo levelde ik gisteren in het midden van een vuurgevecht, waardoor die prompt van de perk/attributes points erop kwam (staat door de game ingesteld op Z)
Als ik vooruit wil gaan duw ik ook op Z, dus word ik naar het menu geflikkerd midden in de actie.
Kan ik precies niet echt veranderen op het eerste gezicht

Ook veranderde ik constant van View in de auto, blijkbaar was dat gebonden aan Q (naar links in AZERTY)

Het wordt nog wat uitzoeken :*) :*)
Zie https://gamertweak.com/ho...77-rebind-controls-guide/
Met een beetje zoeken kun je vast meer en uitgebreidere guides vinden. :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Stoffa schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:28:
Hebben jullie nou eigenlijk plezier in deze game? Ik lees wat casual mee, maar de frustratie lijkt van het topic af te spatten.
Ik vind het een topgame, heb er inmiddels een kleine 30 uur in gestoken en heb de tijd van mijn leven. De verhaalmissies zijn gewoon echt heel gaaf en daarnaast is er genoeg te doen om me heel wat uren te vermaken. Ik speel op Stadia, het ziet er (vind ik) super uit en speelt heel vlot. De AI van met name verkeersdeelnemers (andere voetgangers, auto's) is ruk maar de stad ziet er wel heel levendig en gritty uit. Er valt natuurlijk genoeg op de game aan te merken maar dat heeft wat mij betreft vooral met de rammelende release en slechte performance op Playstation en low-end PC's te maken. En met verwachtingsmanagement, die totaal ontbrak waardoor heel veel mensen veel meer verwachtten van CP2077 dan dat CDPR kon waarmaken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nnoitra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:33:
[...]

Zie https://gamertweak.com/ho...77-rebind-controls-guide/
Met een beetje zoeken kun je vast meer en uitgebreidere guides vinden. :)
Aaah hier had ik nog geen guides over gezocht eerlijk gezegd, thx voor de share

Heb ondertussen al de code aangepast om die multiple cores van AMD te fixen, ik veronderstel dat ik de ini file ook wel nog kan aanpassen.

Wordt een game op zich zo, het fixen van deze game 8)

Pagina: 1 ... 45 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!