Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Dan nu in het kort: Zijn jullie dan nu nog wel zo forgiving naar de ontwikkelaar toe?

Ik had van de ontwikkelaar altijd een hoge pet op. Zeker gezien hoe zij met de Witcher series omgegaan zijn. Witcher 1 was wat funky maar Witcher 2 had aardig wat support en updates gekregen en was voor mij toen goed speelbaar. Duidelijke visie. Witcher 3 had een ruw begin maar was later ook goed te doen.

In hoeverre ik alle klachten over deze nieuwe game zie ben ik bang da zij wel forse image schade hebben opgelopen. Puur doordat er teveel hooi op de vork is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Combat is echt zalig hectisch bij momenten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DIZiGODm.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PearlChoco op 12-12-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
Een sfeerbeeldje als tegenzet hehe

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkRLhi8igClxJEmtrE8UlgGFjOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QyRETpsQsEjOiH2e0iXPQRmy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
MoldyInko schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:56:
Dan nu in het kort: Zijn jullie dan nu nog wel zo forgiving naar de ontwikkelaar toe?

Ik had van de ontwikkelaar altijd een hoge pet op. Zeker gezien hoe zij met de Witcher series omgegaan zijn. Witcher 1 was wat funky maar Witcher 2 had aardig wat support en updates gekregen en was voor mij toen goed speelbaar. Duidelijke visie. Witcher 3 had een ruw begin maar was later ook goed te doen.

In hoeverre ik alle klachten over deze nieuwe game zie ben ik bang da zij wel forse image schade hebben opgelopen. Puur doordat er teveel hooi op de vork is genomen.
Dit is toch vrijwel hetzelfde als met The Witcher 3? Het grootste verschil is dat doordat iedereen zo laaiend enthousiast was (en is) over The Witcher 3, dat de verwachtingen nu nog veel hoger gespannen waren.

Voor CD Projekt Red was het kiezen uit twee kwaden: het spel nog verder uitstellen, of een onaf spel uitbrengen. Wat ze ook zouden kiezen, er zouden sowieso een hele berg mensen over de beslissing heen vallen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Segafreak83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:43:
[...]

Hoezo is dat triest, stad is hartstikke leeg, NPC's zeggen maar 3 zinnen. Overal knopjes en oplichtende dingen in winkels waar je niets mee kan. Customizen kan niet, je zit vast aan je eerste character.

Politie spawned letterlijk 2 meter achter je, er klopt zoveel niet aan het spel, is gewoon niet leuk meer.

Wat hebben ze in jezusnaam uitgespookt in die 8 jaar?! 8)7.
Dat is op de console dan? Op de PC is de game super overbevolkt, althans ik vind het een drukke boel haha!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik vraag me af in hoeverre je geen recht hebt op retour als blijkt dat het spel zó anders is dan van tevoren gemarket en zulke zaken niet in een review zijn benoemd. Volgens mij kan niemand van tevoren hebben geweten dat een game in zo'n technische staat is uitgebracht. Derhalve niet fair om dan met een verzegeling gelijk recht op retour kwijt te raken. Ik weet het, zo zijn de regels, maar ik vind het ergens krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Hahn schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:01:
[...]

Dit is toch vrijwel hetzelfde als met The Witcher 3? Het grootste verschil is dat doordat iedereen zo laaiend enthousiast was (en is) over The Witcher 3, dat de verwachtingen nu nog veel hoger gespannen waren.

Voor CD Projekt Red was het kiezen uit twee kwaden: het spel nog verder uitstellen, of een onaf spel uitbrengen. Wat ze ook zouden kiezen, er zouden sowieso een hele berg mensen over de beslissing heen vallen.
Precies. Ik ben het wel met je eens hoor. Maar ik had toch liever gezien dat zij aan hun eigen motto houden met releases alleen uit te brengen wanneer zij vinden dat het klaar is.

Voor mijn gevoel zijn er veel te hoge verwachtingen geschept en voelt dit als een soort van No Man Sky nummer twee. Overigens hebben ze het laatste wel weer wat rechtgetrokken maar een imagoschade trek je niet zo maar weer recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
MoldyInko schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:05:
[...]

Precies. Ik ben het wel met je eens hoor. Maar ik had toch liever gezien dat zij aan hun eigen motto houden met releases alleen uit te brengen wanneer zij vinden dat het klaar is.

Voor mijn gevoel zijn er veel te hoge verwachtingen geschept en voelt dit als een soort van No Man Sky nummer twee. Overigens hebben ze het laatste wel weer wat rechtgetrokken maar een imagoschade trek je niet zo maar weer recht.
Imago probleem zal er zeker zijn maar niet bij iedereen dat is ook duidelijk

1 000 000 spelers die nu tegelijkertijd op steam aant spelen zijn Not bad

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 14:20

Phntm

Tlingelingeling

Sovereign schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:34:
[...]
We hebben het hier niet over iets "leuks" vinden maar over concrete verwachtingen die consumenten hebben. Verwachtingen die niet worden nagekomen maar die jij wegwuift met "de developer mag dat allemaal, want disclaimer, dus niet klagen". Niet iedereen gaat gewillig op z'n knietjes voor Project Red, en de ontevredenheid is niet beperkt tot een kleine groep. In tegendeel. Dat neemt ook niet weg dat de (technische) verwachtingen die je anno 2020 mag hebben van dit spel op belangrijke punten bij lange na niet gehaald worden, vergeleken met de competitie. Zeker niet op consoles. Jij bent "tevreden", nou prima. More power to you. Dat betekent niet dat je terechte kritiek kan wegrelativeren met jouw persoonlijke indruk, al helemaal niet als je de developer meer dan al te graag een 'get out of jail free card' geeft. Beetje bekend met het No Man's Sky debacle?
Ik denk dat jij veels te emotioneel reageert over de staat van deze game. Volgens jou is mijn mening fout, sterker nog, je laat het zo neer komen dat ik de tenen van CDPR aan het likken ben. Schei toch uit en accepteer gewoon dat er een deel is die tevreden is en net als jij een deel is die ontevreden is. Men heeft/had onrealistische verwachting gebaseerd op promotie materiaal en teasers/trailers/alpha gameplay footage maanden van te voren. En je moet ook niet mensen de les gaan lezen over disclaimers. No Man's Sky staat overigens hier buiten, want wat erger is dan No man's sky is star citizen. Bovendien is No Man's Sky vanaf dag 1 begonnen met leugens. Dat is iets heel anders dan hoe het is gelopen met CP2077. Beetje appels met peren vergelijken dit.

Ik zeg niet dat jij niet moet klagen, ik geef wel iets anders aan: Ga niet mensen vertellen dat zij iets niet mogen vinden en dan achteraf tussen neus en lippen vertellen dat het wel kan, om vervolgens te zeggen: "Nee, het is geen goeie game, want.. en daarom mag je ook niet vinden dat het niet goed is." Je bent erg tegenstrijdig in je standpunten jegens mensen en hun mening. En daar mag je nu echt mee ophouden. Een disclaimer is en blijft een duidelijk punt, of je het er mee eens bent of niet. Zij hebben niet voldaan aan jouw verwachtingen, dat kan. Je bent kwaad/gefrustreerd/teleurgesteld, dat kan ook. Maar je hoeft niet anderen over te halen dat als zij er wel gewoon van genieten en ze vinden het met de huidige mogelijkheden voldoende. Ik kijk er anders naar: Ik ontken ook niet dat het spel niet zonder problemen is, echter is er nu dus een kans voor CDPR om een heleboel recht te trekken. Maar ik garandeer je dat het niet voor de kerst geregeld is. :) Wat mij betreft mag iedereen die kwaad is, op deze forum verder met kwaad zijn. Maar kritiek op deze game kun je beter uiten via de juiste social media kanalen of de eigen forum van CDPR. Op Tweakers het op anderen afreageren of afdwingen bereik je niks mee.

Laten we het daarbij houden, en wees ook zo "soeverein" om niet meer denigrerend te reageren richting iemand of anderen die wel gewoon plezier hebben. Overigens geloof ik ook altijd dat mensen die er gewoon van genieten, niet veel actief zullen zijn op fora of wat dan ook. Reddit bv zit nu ook vol met mensen die klagen, die spelen natuurlijk ook het spel niet (meer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 14:59
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:29:
Toch maar eens even constructief op rij zetten waarom Cyberpunk 2077 gewoon een ripdeal is in mijn ogen.
Project Red heeft stelselmatig gelogen. Het is echt meer dan prima als je gewoon plezier hebt van dit spel, maar ik vind het wel erg belangrijk om kritische consumenten te blijven en bedrijven te straffen voor dit soort wanpraktijken. Ook hoop ik dat mensen die nog twijfelen met deze post kunnen beslissen of dit hun 60 euro waard is of niet.

Traffic / Pathfinding
[YouTube: Cyberpunk 2077 Traffic AI]
Auto's despawnen en worden vervangen voor willekeurige andere auto's als je er met je rug naartoe staat.
Een auto op de weg parkeren betekent gewoon dat mensen eindeloos gaan zitten wachten, ze toeteren niet, ze stappen niet uit, ze worden niet agressief, ze rijden niet om je heen. Het is gewoon een simpele IF statement. "If path = blocked THEN stop".

AI
[YouTube: A.I. in Cyberpunk is stupid]
[YouTube: Cyberpunk 2077 AWFUL NPC AI]
[YouTube: Cyberpunk AI or lack thereof.]
Wat moet je hiervan zeggen. De AI is gewoon broken, of in ieder geval zeker niet wat het beloofd was.
Iedereen despawned, rare reacties, AI drivers die door fysieke objecten heen rijden, simpelweg naast een agent staan is genoeg om doodgeschoten te worden, mensen blijven rustig zitten terwijl je ze langzaam doodslaat terwijl ze wat 'Don't kill me" voicelines spammen. Niemand interesseert het als je in hun bedrijf of woning spullen steelt. Mensen hebben veelal een 'onliner' als je tegen ze praat, die nergens over gaat, willekeurig is, en vaak zelfs een mannenstem is terwijl het een vrouwelijk personage is.

Police spawning
[YouTube: Cyberpunk has a police spawning problem...]
[YouTube: The broken Cop system in Cyberpunk]
De politie spawnt gewoon achter je bij elke misdraging. Eindeloos, als een vuurpeleton.
Dit zou zelfs in een spel uit 2005 misstaan.

(Marketing) leugens

[...]

Dit is gewoon absoluut niet waar. Het zijn gewoon 'domme' AI's die een tussen twee willekeurige punten heen en weer lopen. Geen doel, geen bezigheden. De pathfinding is zelfs zo simpel dat ze gewoon tegen elkaar aan lopen, en langs elkaar op schuiven.

[...]

Hier hoef ik niets over te zeggen. Dit is gewoonweg onwaar.

[...]

Ook een grote leugen. Braindance is een super innovatief idee, erg interessant.
Maar ik kan alvast verklappen dat deze hele feature NIET in het spel zit. Alleen in de intro-missie gebruik je een braindance maar voor de rest kun je geen braindances kijken, gebruiken vinden of wat dan ook. Je schijnt ze wel te kunnen kopen, maar activeren gaat niet.

[...]

Absoluut niet waar. Het enige verschil is de eerste 30 minuten van het spel, daarna komen de paden weer linear bij elkaar. De invloed op het spel is nul. In mijn play als Corpo kreeg ik wel dialoog opties die waren gemarkeerd als "Corpo", maar als ik dan een youtube playthrough bekijk van mensen die als "Nomad" spelen dan hebben ze dezelfde dialoog opties, alleen dan zonder de markering die suggereert dat het een speciale dialoog is die je hebt vanwege je faction.

[...]

De eerste ripperdock visit is voorzien van prachtige animaties zodra je je cyberware laat installeren. Echter, als je doorspeelt blijkt dat dit eenmalig is. De rest van de game heeft NUL animaties voor het installeren van cyberware. Het maakt niet uit of je een hotdog koopt, of een nieuw skelet. Verschijnt gewoon in je inventory en klaar. Dit is misleidend! |:(

[...]

[Afbeelding]

Bugs, bugs, bugsIk denk dat The Onion het momenteel nog het best samenvat met haar satirische artikel:
Gamers, We Need To Come Clean: ‘Cyberpunk 2077’ Is Just A Lie We Made Up To Make You Like Us That Got Way Out Of Hand
Helemaal mee eens, bedankt voor het toevoegen van enkele clips.

Voor de mensen die zeggen dat "wij" alleen maar klagen: Het spel is tof. Ik zou het een 7-7.5/10 geven. De setting is gaaf, het verhaal is goed, missies zijn interessant. Maar het spel mist simpelweg ook heel veel dingen die standaard aanwezig zijn bij andere soortgelijke spellen. En dat terwijl CDPR in hun marketing gouden bergen hadden beloofd. Nogal wiedes dat je dan teleurgesteld bent in wat je krijgt, ook al is het verder nog een prima spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verdorie de game interface/menu's vallen vaak terug op 2560x1440 terwijl mijn monitor een 3440x1440 21:9 is ... dan moet ik echt de video settings verstellen om mijn zijkanten terug te krijgen. Annoying.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:05
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:43:
[...]

[Afbeelding]

Helaas in de intro lang, en duurt het even voordat je in de open wereld komt waar het gros van de ellende zichtbaar wordt. Ik ben nu dus aan het proberen om met 6.6 uur gespeeld een refund te krijgen wegens mismarketing.

Heb het spel vannacht uit frustratie direct gedeinstalleerd.
Wat zijn je grootste problemen?
Ik had een ander type game verwacht, een beetje gta (ai vooral) en watchdogs gecombineerd en meer cyberpunk maar goed. Had ook graag een refund gewild.

Toch ben ik er anders naar gaan kijken, ipv denken dat het een geweldige open wereld zou zijn denk ik nu ach de wereld waarin het speelt is mooi maar het verhaal is nog mooier. Het is geen perfecte game maar des te verder je komt hoe interessanter en leuker de game wordt.

Als cd Red het anders had aangepakt en al eerder eerlijk zou geweest zijn welke features er uit eindelijk zouden komen en het meer een actie dan rpg game zou zijn was de lat waarschijnlijk minder hoog. Daarbij vind ik ook dat ze het gewoon niet op ps4 en xbox one hadden moeten uitbrengen maar meer de focus moeten leggen op next gen gaming.

anyway ik vermaak me nu wel met de game nu ik er anders tegen aan kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heel lang naar dit spel uitgekeken, maar zojuist een refund aangrevraagd voor de Xbox one X na best wel wat uren 'spelen'/in de menus idle hangen, en gelijk gekregen.

Dat de wereld dood en leeg aanvoelt is jammer maar geen dealbreaker, de quests zijn gewoon erg vermakelijk. Echter, de crashes (ieder uur), hangs (iedere paar minuten enkele seconden), lage framerates (zichtbaar tot +/- 10 af en toe) samen met de bugs zijn too much. Ik wacht wel een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:43
Te vroeg gejuicht over de patch. Game hardcrasht iedere keer in de bar als ik een main character volg en kan nu niet verder. Wat een gedoe zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toch maar eens even constructief op rij zetten waarom Cyberpunk 2077 gewoon een ripdeal is in mijn ogen.
Project Red heeft stelselmatig gelogen. Het is echt meer dan prima als je gewoon plezier hebt van dit spel, maar ik vind het wel erg belangrijk om kritische consumenten te blijven en bedrijven te straffen voor dit soort wanpraktijken. Ook hoop ik dat mensen die nog twijfelen met deze post kunnen beslissen of dit hun 60 euro waard is of niet.

Traffic / Pathfinding
Auto's despawnen en worden vervangen voor willekeurige andere auto's als je er met je rug naartoe staat.
Een auto op de weg parkeren betekent gewoon dat mensen eindeloos gaan zitten wachten, ze toeteren niet, ze stappen niet uit, ze worden niet agressief, ze rijden niet om je heen. Het is gewoon een simpele IF statement. "If path = blocked THEN stop".

AI
Wat moet je hiervan zeggen. De AI is gewoon broken, of in ieder geval zeker niet wat het beloofd was.
Iedereen despawned, rare reacties, AI drivers die door fysieke objecten heen rijden, simpelweg naast een agent staan is genoeg om doodgeschoten te worden, mensen blijven rustig zitten terwijl je ze langzaam doodslaat terwijl ze wat 'Don't kill me" voicelines spammen. Niemand interesseert het als je in hun bedrijf of woning spullen steelt. Mensen hebben veelal een 'onliner' als je tegen ze praat, die nergens over gaat, willekeurig is, en vaak zelfs een mannenstem is terwijl het een vrouwelijk personage is.

Police spawning
De politie spawnt gewoon achter je bij elke misdraging. Eindeloos, als een vuurpeleton.

(Marketing) leugens

[...]

Dit is gewoon absoluut niet waar. Het zijn gewoon 'domme' AI's die een tussen twee willekeurige punten heen en weer lopen. Geen doel, geen bezigheden. De pathfinding is zelfs zo simpel dat ze gewoon tegen elkaar aan lopen, en langs elkaar op schuiven.

[...]

[...]

Maar ik kan alvast verklappen dat deze hele feature NIET in het spel zit. Alleen in de intro-missie gebruik je een braindance maar voor de rest kun je geen braindances kijken, gebruiken vinden of wat dan ook. Je schijnt ze wel te kunnen kopen, maar activeren gaat niet.

[...]

Absoluut niet waar. Het enige verschil is de eerste 30 minuten van het spel, daarna komen de paden weer linear bij elkaar. De invloed op het spel is nul. In mijn play als Corpo kreeg ik wel dialoog opties die waren gemarkeerd als "Corpo", maar als ik dan een youtube playthrough bekijk van mensen die als "Nomad" spelen dan hebben ze dezelfde dialoog opties, alleen dan zonder de markering die suggereert dat het een speciale dialoog is die je hebt vanwege je faction.

[...]

De eerste ripperdock visit is voorzien van prachtige animaties zodra je je cyberware laat installeren. Echter, als je doorspeelt blijkt dat dit eenmalig is. De rest van de game heeft NUL animaties voor het installeren van cyberware. Het maakt niet uit of je een hotdog koopt, of een nieuw skelet. Verschijnt gewoon in je inventory en klaar. Dit is misleidend! |:(

[...]

[Afbeelding]

Bugs, bugs, bugsIk denk dat The Onion het momenteel nog het best samenvat met haar satirische artikel:
Gamers, We Need To Come Clean: ‘Cyberpunk 2077’ Is Just A Lie We Made Up To Make You Like Us That Got Way Out Of Hand
Oh wauw, zo blij dat ik de game niet blind bij de release gekocht heb... Dit is echt in en in triest voor een game anno 2020. Al deze bugs en gebrek aan ai zou me echt zo uit de game halen.

Maar als ik dit zo zie/lees dan heeft de game in de basis nog heel, heel veel werk nodig. Complete algoritmes die herschreven en uitgebereid moeten worden etc. Het lijkt wel een early access beta titel.

Ik hoop echt dat CDPR het nog goed gaat maken, maar ik vrees dat deze game nog minsten 6 maand ontwikkeling nodig heeft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Soccer98 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:03:
Ik vraag me af in hoeverre je geen recht hebt op retour als blijkt dat het spel zó anders is dan van tevoren gemarket en zulke zaken niet in een review zijn benoemd. Volgens mij kan niemand van tevoren hebben geweten dat een game in zo'n technische staat is uitgebracht. Derhalve niet fair om dan met een verzegeling gelijk recht op retour kwijt te raken. Ik weet het, zo zijn de regels, maar ik vind het ergens krom.
Vroeger mocht je games gewoon retour doen.
Is natuurlijk onzinnig dat het nu niet meer kan, disk retour, controle op krassen en klaar.
Ik heb ooit een game gewoon terug gebracht net na release, dit omdat de game niet beloofd wat het waarmaakten. Moeilijk doen, maar kreeg toch mijn zin. Gewoon aangegeven dat hun mij hierop bij aankoop moeten attenderen, toen waren er nog geen folies etc om games en zegels.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DBM_NL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:07:
Als ik zo de reacties in dit forum en andere draadjes lees komt het neer op dat er 2 groepen zijn een die het verhaal helemaal top vindt en een die het (René van der Gijp stem) hé-le-maal niks vind. Is de eerste groep dan zo blind ? of heeft is de tweede groep met boter en suiker de marketingpraat in getrapt?

Is het een perfecte game , nee zeer zeker niet soms zelfs te wazig, iets meer structuur had het zeker geholpen maar het is ook niet rampzalig slecht.
Zeker niet als je het vanuit een open wereld science fiction perspectief bekijkt. *kuch* Andromeda, Anthem onder andere*

Nu maar wachten met zijn alle op de volgende (teleurstellende?) GTA dan maar als Rockstar die ooit af heeft voor 2030?
Als dat de maatstaf is om Cyberpunk nog wat krediet te geven is het ook wel wat sneu.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou zit er nu al heel wat uur in en je moet even alle beloftes van een levende stad en de npc's ed vergeten en je een beetje bezig houden met de missies en het verhaal tussendoor en dan is het nog best leuk ook.

Maar als ik door de stad loop een npc inhaal, me vervolgens omdraai om te kijken en de npc is spontaan verdwenen, dan vraag ik me wel af hoe bijzonder ze de implementatie zelf vinden. Zelfde geldt voor auto's, haal je een auto in op een snelweg, vol in de remmen je verwacht die auto...oh wacht hij is weg. 8)7

Maar de missies en conversaties zijn dan wel weer goed gedaan.

Oh en als je een vraagteken ziet staan vooral even gaan kijken als het kan. Heeft mij een gun genaamd "skippy" opgeleverd, een smart gun. Maar is meer een smart-ass gun. _/-\o_

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bij bol.com kun je nog steeds (console) games gewoon retourneren. Dus altijd daar bestellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het grootste probleem lijkt me dat het op vrij veel fronten faalt:
- Op consoles valt het grafisch erg tegen (op next-gen is dat waarschijnlijk wel te patchen).
- Performance (niet echt een issue op pc en next-gen begrijp ik).
- AI en NPC's schijnen slecht te zijn, is te patchen maar zal niet simpel zijn als je je bedenkt dat het spel al 8 jaar in ontwikkeling is.
- Interactiviteit in de wereld, beetje afhankelijk van je eigen verwachtingen, maar daar zal men niet veel aan doen.
- Bugs, veel bugs. Tot crashes aan toe.

Best wat van die punten kunnen ze met patches verhelpen (m.u.v. oude consoles, dat lijkt mij gewoon kansloos en los van commercie is het onbegrijpelijk dat het daarop is uitgebracht), maar dat zal niet iets zijn dat ze even binnen een maand uitrollen als je weet dat het al meerdere keren uitgesteld is. En ze hebben het zichzelf moeilijk gemaakt door het op tig verschillende platforms uit te brengen.

Daar komt bij dat het contrast met de teasers vooraf nogal groot was, wederom vooral de consolebeelden. Reviewers laten testen met de pc versie is al een teken aan de wand en vind ik niet netjes van ze.

Iemand met een dikke pc zal dit allemaal niet zo erg vinden, want die wacht alleen op patches voor AI en bugs. De grootste bugs zullen er in een maand wel uit zijn verwacht ik, die hebben dan (denk ik) een prima speelbare game met als enige minpunt een wat dode wereld (verschillen de meningen natuurlijk ook over maar wel een veelgehoord kritiekpunt). Dus ik snap ook dat er best wat mensen zijn die wel positief zijn. Maar als console eigenaar hoef je niet te verwachten dat al die punten op korte termijn verholpen worden, daar is het teveel voor.

Ik heb het zelf niet gespeeld want ik kon het nog terugsturen, wel veel gelezen en reviews gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Tweakwondo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:16:
[...]

Wat zijn je grootste problemen?
Ik had een ander type game verwacht, een beetje gta (ai vooral) en watchdogs gecombineerd en meer cyberpunk maar goed. Had ook graag een refund gewild.

Toch ben ik er anders naar gaan kijken, ipv denken dat het een geweldige open wereld zou zijn denk ik nu ach de wereld waarin het speelt is mooi maar het verhaal is nog mooier. Het is geen perfecte game maar des te verder je komt hoe interessanter en leuker de game wordt.

Als cd Red het anders had aangepakt en al eerder eerlijk zou geweest zijn welke features er uit eindelijk zouden komen en het meer een actie dan rpg game zou zijn was de lat waarschijnlijk minder hoog. Daarbij vind ik ook dat ze het gewoon niet op ps4 en xbox one hadden moeten uitbrengen maar meer de focus moeten leggen op next gen gaming.

anyway ik vermaak me nu wel met de game nu ik er anders tegen aan kijk
De grootste problemen zijn voor mij niet eens de bugs. Het probleem is dat er stelselmatig gelogen is en dat alle mechanics in het spel extreem oppervlakkig zijn. Het voelt aan alles als een spel uit 2001 met een grafisch jasje van 2020.

Elke vorm van immersie of plezier wordt voor mij verpest en onmogelijk gemaakt. Telkens als ik net een beetje in het verhaal kom , loop je weer tegen mechanics aan die buggy zijn, en die zelfs wanneer ze niet buggy zijn extreem simpel zijn.

Niet ieder spel hoeft enorme vooruitgang te zijn, maar dit is op alle fronten behalve grafisch, een achteruitgang. Combineer dat met de leugens de CDPR verteld heeft en dan is het voor mij gewoon klaar.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
MoldyInko schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:56:

Ze kunnen het zeker nog goed maken wmb. Als ze binnen 6 maanden alsnog alle beloftes weten waar te maken. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn. Meest lastige zal de AI gaan worden denk ik. Veel content gerelateerde zaken kunnen sowieso wel toegevoegd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Atmosfeer op 12-12-2020 17:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

The Witcher 3 had ook last van performance problemen, glitches, popin etc. Iedereen had dat bij CPB2077 acceptabel gevonden want dat zijn allemaal zaken die binnen een paar weken te patchen zijn.

The Witcher had imho een levende wereld waar veel te doen was en toen hadden je mainquest keuzes al invloed op het verhaal en de wereld, logisch dat de verwachtingen voor CPB2077 zo hoog waren. Ook ik had qua kwaliteit, immersion, grootsheid etc. een TW3 verwacht maar dan nog beter, logisch toch? Maar blijkbaar heeft CDPR een veel slechtere game weten neer te zetten.

Ik krijg er een beetje een No Man's Sky gevoel bij, veel beloftes waar uiteindelijk weinig van terecht is gekomen. Maar credits aan de devs van No Man Sky die zijn gewoon door gegaan en 2 jaar na de release was de game ongeveer op het niveau van datgene wat belooft was. Hopelijk krijg CDPR dit ook voor elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 12-12-2020 18:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

MoldyInko schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:05:
[...]

Hoe kun je dit vergelijken met No Man Sky? Ik heb allebei de games bij release en sorry maar mensen welke dit hiermee kunnen vergelijken.

Er zit een verschil tussen een mooie game met redelijk genoeg te doen ondanks bugs.

En een game waarin je letterlijk niks kon doen.

Uitzondering:
Hij had nooit voor de ps4 en Xbox one mogen uitgebracht worden door limitaties van de console...

[ Voor 6% gewijzigd door DutchWing op 12-12-2020 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmosfeer
https://www.bloomberg.com...cture-after-buggy-release

Een stukje over het management en de werknemers

Blijkbaar kreeg men een soort bonustokens als er hard wordt doorgewerkt en als de game op metacritic boven een bepaalde score zou komen.

Weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden aangezien 'crunchen' zo'n probleem is in de game industrie.

Edit: Het is wel zo gelukkig dat dit nu is aangepast naar een eerlijker systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Atmosfeer op 12-12-2020 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoldyInko
DutchWing schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:42:
[...]

Hoe kun je dit vergelijken met No Man Sky? Ik heb allebei de games bij release en sorry maar mensen welke dit hiermee kunnen vergelijken.

Er zit een verschil tussen een mooie game met redelijk genoeg te doen ondanks bugs.

Uitzondering:
Hij had nooit voor de ps4 en Xbox one mogen uitgebracht worden door limitaties van de console...
Ik denk dat jouw reactie wat misplaatst is.

Het gaat om de verwachtingen die er geschept zijn bijvoorbeeld door marketing versus wat er geleverd is.

De staat van de game is een gevolg ervan. De vergelijking gaat an sich over hetzelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:45:

Blijkbaar kreeg men een soort bonustokens als er hard wordt doorgewerkt en als de game op metacritic boven een bepaalde score zou komen.

Weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden aangezien 'crunchen' zo'n probleem is in de game industrie.

Edit: Het is wel zo gelukkig dat dit nu is aangepast naar een eerlijker systeem.
Dat is aangepast nu de crunch al geweest is en de reviews enorm hard crashen. Maargoed, nu hebben de devs al hard zitten crunchen...

Daar bovenop, ook de aandelen koers neemt een duik. De koers van CDPR schijnt met 29% gekelderd te zijn

https://www.gamesindustry...-to-cyberpunk-2077-launch

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

Phydomir

Dennis

Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:45:

Opzich is dat geen probleem. Echter, schijnbaar vindt het management dat hard werken gelijk staat aan veel aanwezig zijn. Bij bijvoorbeeld Rockstar had je mensen die in het weekend aanwezig waren alleen om gezien te worden omdat de baas er ook was. Compleet missmanagement. Dit lijkt bij cdpr ook een behoorlijk probleem.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:49:
[...]

Dat is aangepast nu de crunch al geweest is en de reviews enorm hard crashen. Maargoed, nu hebben de devs al hard zitten crunchen...

Daar bovenop, ook de aandelen koers neemt een duik.

[Afbeelding]
Ik denk dat de aandelen niet zo veel zeggen nog. Het gebeurd namelijk heel vaak dat aandelen omhoog schieten voor een release of aankondiging. (bijvoorbeeld een nieuwe apple product) en dan dalen simpelweg omdat het eigenlijk te hoog is geworden.

Pas als de kwartaalcijfers komen zien we denk ik hoe aandelen echt gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:59
Even los van wat zwevende peuken en missende haarstukjes is die domme IA en gespawn van objecten wel een major issue. Op Twitter begint het sentiment ook te keren. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:26
Gelijk welke silencer ik op mijn pistool schroef, visueel ziet hij er hetzelfde uit, ookal is dit in inventory niet zo.
Nog iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52
Paar uurtjes gespeeld op series x nu.
Verhaal is toch wel leuk hoor :D
3 bugs gezien tot nu toe, dus valt reuze mee eigenlijk.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:49
Tom schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:25:

Daar komt bij dat het contrast met de teasers vooraf nogal groot was, wederom vooral de consolebeelden. Reviewers laten testen met de pc versie is al een teken aan de wand en vind ik niet netjes van ze.

Iemand met een dikke pc zal dit allemaal niet zo erg vinden, want die wacht alleen op patches voor AI en bugs. De grootste bugs zullen er in een maand wel uit zijn verwacht ik, die hebben dan (denk ik) een prima speelbare game met als enige minpunt een wat dode wereld (verschillen de meningen natuurlijk ook over maar wel een veelgehoord kritiekpunt). Dus ik snap ook dat er best wat mensen zijn die wel positief zijn. Maar als console eigenaar hoef je niet te verwachten dat al die punten op korte termijn verholpen worden, daar is het teveel voor.
dat ben ik met je eens, ik denk ook dat veel van de welles nietus discussies hier komen doordat het een multi thread is. Als dit een console only thread was geweest was de discussie veel minder aanwezig geweest over of het nu wel of niet een goede release was.

ik vrees ook dat dit niet zomaar snel opgelost is op consoles en ik ben blij voor de pc gamers dat het daar allemaal naar wens is als ik de positieve berichten hier zo lees.

[ Voor 48% gewijzigd door robinez op 12-12-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik ben erachter wat de hard crashes in mijn game veroorzaakte. Elke keer als op het pijltje naar links druk om iets te lezen crasht de game. Shards ook. Maar even laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

MoldyInko schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:48:
[...]

Ik denk dat jouw reactie wat misplaatst is.

Het gaat om de verwachtingen die er geschept zijn bijvoorbeeld door marketing versus wat er geleverd is.

De staat van de game is een gevolg ervan. De vergelijking gaat an sich over hetzelfde principe.
Maar dan vallen heel veel games onder dat zelfde rijtje zoals Anthem etc.

Ik vind het ook hartstikke jammer, het is toch een domper als veel van die verwachten niet waargemaakt worden helaas. ;(

[ Voor 12% gewijzigd door DutchWing op 12-12-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08

nFo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb nu aardig wat uurtjes in de game zitten. Game is supervet. Ik focus vooral op de missies, jobs, gigs verhaal, shards, karakter bouwen, etc. Stad is voor mij vooral een backdrop, interesseert mij helemaal niks wat de gemiddelde NPC aan het doen is of dat ze verdwijnen als ik omdraai. Daarnaast is er zat te doen qua verkenning, events en noem maar op. Dat mensen de stad doods/leeg vinden herken ik niet echt eerlijk gezegd, ik heb de crowd density terug moeten zetten omdat het zo druk was. Sommige gebieden zijn wel drukker dan andere maar dat lijkt me vrij logisch.

Qua zwaarte: zelfs op mijn oude 4790K/GTX970 is low/med 1080p 30-45fps te doen. En deze game ziet er zelfs op low nog beter uit dan veel andere games. Op mijn 6700HQ/GTX1070 is het allemaal prima. Kom op beiden weinig bugs tegen, af en toe een grafische glitch of NPCs waar het lastig mee praten is, maar niks game-breaking. Heb 'm ook op GF Now aangezwengeld en dat is met RT al helemaal om je vingers bij af te likken. Kortom: ik vermaak me prima.

Console release is wel een enorme shitshow natuurlijk. Op de PS4/XB1 zoek je naar 50-100% meer performance (uitgaande van 15-20 FPS als basis), dat ga je never nooit niet uit een update halen gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

[...]

Uitzondering:
De PC heeft net zo goed last van slechte ai, voetgangers en auto's die spontaan veranderen of verdwijnen, slechte cop ai, spontaan spawnende cops, beperkte interactie met de wereld.

CDPR had gewoon zoveel meer belooft dan wat de game nu is. In dat opzicht lijkt de game dus heel veel op No Mans Sky. Enig verschil met de last gen console is dat die ook nog eens slecht draaien en een flinke downgrade hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

Traffic / Pathfinding

AI

Police spawning

(Marketing) leugens

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[Afbeelding]

Mooie uiteenzetting. Er zijn best een aantal dingen die ik naast me neer kan leggen, zoals graphics, bugs, zelfs de NPC’s, maar hier staan toch een aantal dingen in die de core van het spel raken. Zoals dat lifepaths geen invloed hebben. Wat ik verder ook nog las is dat speelstijl weinig uitmaakt, je kunt stealthen of guns blazing een missie doen, maar in beide gevallen komt het weer bij elkaar en moet je alsnog een deel spelen zonder stealth bijvoorbeeld. Het lijkt erop of het hele RPG element geen rol speelt en doet beter een lineaire actie game had kunnen zijn, dan had je ook andere verwachtingen en beloftes.

Zelf vind ik het erg zonde, heb erg genoten van DEUS ex 1, human revolution en mankind divided. Daar heeft je speelstijl en karakter invloed op hoe je een missie doet. Zo kun je met de juiste skillpoints op speech zelfs lastige bosses overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Chaoss schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:41:
[...]

De PC heeft net zo goed last van slechte ai, voetgangers en auto's die spontaan veranderen of verdwijnen, slechte cop ai, spontaan spawnende cops, beperkte interactie met de wereld.

CDPR had gewoon zoveel meer belooft dan wat de game nu is. In dat opzicht lijkt de game dus heel veel op No Mans Sky. Enig verschil met de last gen console is dat die ook nog eens slecht draaien en een flinke downgrade hebben gehad.
Inderdaad, de behoefte om het af te schuiven op de barre launch op de consoles snap ik wel, maar de gameplay mechanics zijn gewoon zoals ze zijn. Ook op een high end RTX3090 zijn de gameplay problemen er.

Dat er wat bugs in zitten vind ik helemaal niet erg, het gaat mij om hoe oppervlakkig, unpolished en ongeraffineerd de game is, zeker omdat anders beloofd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb een uur gespeeld op de ps4 pro, performance waren prima, maar dat werd al aangegeven in de digital foundry video, dit wordt later nog slechter.

Al wel een politie auto gezien in een cutscene die voor mij neus tevoorschijn popped.

De resolutie van objecten die verder dan 5 meter staan is wel slecht, dan lijkt het net psvr.

Grafisch gezien zit het in de middenmoot voor een ps4 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Chaoss schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:41:
[...]

Ik ben het met de minpunten ook eens, ik ervaar deze problemen ook... Maar ik heb ondanks dit wel plezier aan cyberpunk, bij No Mans Sky was ik na 2 dagen al zat omdat er echt niks te doen was in de game zelf. Ik denk dat je deze game beter met Anthem kan vergelijken. (Ook zo’n game waarin de verwachtingen hoog lagen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmosfeer
Crowd density hoger op de xbox series X dan de PS5 verbaast me wel. Dat is wel 1 van de grote verschillen. De PS5 lijkt best leeg vergeleken met de XSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Traffic / Pathfinding

AI

Police spawning

(Marketing) leugens

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[Afbeelding]

Uhm geen speld tussen te krijgen. Volgens mij is je post 100% volledig.

Als je alle beloftes van cdpr vergeet is het een redelijke game. Maar ik herinner me de "ik vertrouw dat cdpr levert" posts nog levendig, maar ze hebben nagenoeg niks geleverd van wat ze beloofd hebben.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 14-10 19:59
joblamie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:25:
Bij bol.com kun je nog steeds (console) games gewoon retourneren. Dus altijd daar bestellen.
Bij Bol staat CP niet eens als optie (meer) tussen de te retourneren artikelen. Andere games die ik niet lang geleden besteld had nog wel. Ik vrees dus dat Bol vanwege al veel retouren of klachten dit onmogelijk heeft gemaakt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:54:
[...]

Crowd density hoger op de xbox series X dan de PS5 verbaast me wel. Dat is wel 1 van de grote verschillen. De PS5 lijkt best leeg vergeleken met de XSX.
Op de XSX speel je de One X versie, de One X is krachtiger dan de PS4 pro. Helaas hebben PS5 bezitters hier dus last van. Dit zegt verder niks over hoe de PS5/XSX versie gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Uitzondering:
Ik vind de launch van no man sky eigenlijk minder bedroevend dan cp2077.

Maar ik had weinig voorgeschiedenis meegekregen van nms en ging er redelijk blanco in bij launch goed mee vermaakt en vind het een bijzondere game.

CP2077 is een 13 in een dozijn open world game waar een hoop dingen al veel beter is gedaan door oudere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:54
Ik moet eigenlijk meer aan Duke Nukem Forever denken bij deze game :)

Die had ook nooit op de consoles moeten komen en viel qua gameplay ook best wel wat tegen.

Maar ook daar heb ik me prima mee vermaakt. Cyberpunk 2077 vind ik nog steeds denk ik de beste game die ik in 2020 gespeeld heb. Misschien shadow of the tombraider nog net iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:07:
Ik moet eigenlijk meer aan Duke Nukem Forever denken bij deze game :)

Die had ook nooit op de consoles moeten komen en viel qua gameplay ook best wel wat tegen.

Maar ook daar heb ik me prima mee vermaakt. Cyberpunk 2077 vind ik nog steeds denk ik de beste game die ik in 2020 gespeeld heb. Misschien shadow of the tombraider nog net iets beter.
Ik vond shadow of the tomb raider eigenlijk ook de teleurstelling van het jaar. De eerste tomb raider van deze trilogy was zoveel beter. De game was ook heel erg kort. Voor mij is the last of us 2 the game of the year.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DutchManticore
Ik vind het ook wel weer redelijk schokkend hoe erg het failliet van de integriteit van gaming "journalisten" weer blijkt.

En CDPR is alle sympathie in mijn ogen kwijt. Als je reviews voor console versies gaat verbieden, en dan zo'n zooitje releast dan ben je gewoon echt de boel bewust aan het misleiden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Flagg schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:57:
[...]

Uhm geen speld tussen te krijgen. Volgens mij is je post 100% volledig.

Als je alle beloftes van cdpr vergeet is het een redelijke game. Maar ik herinner me de "ik vertrouw dat cdpr levert" posts nog levendig, maar ze hebben nagenoeg niks geleverd van wat ze beloofd hebben.
Dat dus, blind vertrouwen hebben omdat het CDPR is.. Die naam kan inmiddels ook de prullenbak in. Hoe spijtig dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
Erapaz schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:59:
[...]

Op de XSX speel je de One X versie, de One X is krachtiger dan de PS4 pro. Helaas hebben PS5 bezitters hier dus last van. Dit zegt verder niks over hoe de PS5/XSX versie gaat draaien.
Das waar, maar we hebben helaas ook geen idee wanneer de next-gen upgrade komt. Eerder kwam hier voorbij dat het pas herfst 2021 wordt, dan is de game bijna een jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:26:
[...]

Das waar, maar we hebben helaas ook geen idee wanneer de next-gen upgrade komt. Eerder kwam hier voorbij dat het pas herfst 2021 wordt, dan is de game bijna een jaar uit.
Ik hoop dat ze de tijd nemen en de PS5 versie de game wordt zoals die had moeten zijn. Maakt mij verder niet uit, al duurt het 2 jaar. Genoeg te spelen nog. Wat mij betreft is er een PC release geweest en een soort van lastgen versie. De echte nextgen release moet nog komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 14:45

Traffic / Pathfinding

AI

Police spawning

(Marketing) leugens

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[Afbeelding]

Ik voel me zelf ook echt opgelicht door alles wat cdpr beloofd had.. echt smerig dit . Graphics is prima , maar gameplay is gewoon niet van deze tijd ... AI is gewoon nog slechter dan gta 3

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:59:
[...]

Dit zegt verder niks over hoe de PS5/XSX versie gaat draaien.
Nope. Maar tegelijkertijd weten we ook dat het toevoegen van allerlei pracht en praal (m.n. Raytracing) niet gaat zonder in te leveren op performance (of settings elders). Ligt er dus maar net aan hoeveel ruimte de huidige gen nog over heeft.

Ik voorspel alvast de nodige controverse als de current-gen update uitkomt. (Iets dat in 2021 uitkomt mag geen next-gen meer worden genoemd vind ik) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:21:
Ik vind het ook wel weer redelijk schokkend hoe erg het failliet van de integriteit van gaming "journalisten" weer blijkt.

En CDPR is alle sympathie in mijn ogen kwijt. Als je reviews voor console versies gaat verbieden, en dan zo'n zooitje releast dan ben je gewoon echt de boel bewust aan het misleiden
Het was natuurlijk ook al bizar dat ze alleen PC mochten reviewen, builds met DRM erop, en niets van de consoles wilde weten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ervaringen toch kunnen verschillen... Ik lees hier van alles over teleurstellingen, maar ik heb ondertussen 15 uur gespeeld ongeveer en ik vermaak me prima. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:39

SomerenV

It's something!

taker1987 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:31:
[...]

Ik voel me zelf ook echt opgelicht door alles wat cdpr beloofd had.. echt smerig dit . Graphics is prima , maar gameplay is gewoon niet van deze tijd ... AI is gewoon nog slechter dan gta 3
Ik denk dat veel mensen echt véél te hoge verwachtingen had. Bovenal ook onrealistische verwachtingen. Ik ben nu even GTA V en Mafia Definitive Edition aan het spelen om te kijken hoe die werelden vergelijken met Cyberpunk. Video komt straks een keer, maar Cyberpunk doet het qua open wereld absoluut niet slecht. Sure, er zijn wat issues met de AI en het spawnen, maar qua beleving is het echt op een heel ander niveau vergeleken met die andere twee games.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Atmosfeer
SomerenV schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:36:
[...]

Ik denk dat veel mensen echt véél te hoge verwachtingen had. Bovenal ook onrealistische verwachtingen. Ik ben nu even GTA V en Mafia Definitive Edition aan het spelen om te kijken hoe die werelden vergelijken met Cyberpunk. Video komt straks een keer, maar Cyberpunk doet het qua open wereld absoluut niet slecht. Sure, er zijn wat issues met de AI en het spawnen, maar qua beleving is het echt op een heel ander niveau vergeleken met die andere twee games.
Verwachtingen die door CDPR zelf geschept zijn.

Als je het tot de basis brengt komt het er simpelweg op neer dat mensen boos zijn omdat:

1) features die aangekondigd waren niet in de game zitten.

2) ze wisten van de staat van het spel op consoles maar dit duidelijk geheim hielden. Dit geeft mensen het gevoel dat ze expres voor de gek zijn gehouden om geld uit hun zakken te kloppen.

Was CDPR eerlijk geweest over de staat van het spel, dan had ze dat inderdaad sales gekost, maar dan hadden ze wel hun sympathie behouden. En juist op dit punt wringt het. CDPR werd namelijk door de Witcher 3 gezien als een bedrijf wat WEL aan de gamer denkt. Echter lijkt deze actie (het verbergen van de staat van de game op consoles)op een EA move.

[ Voor 108% gewijzigd door Atmosfeer op 12-12-2020 19:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
SomerenV schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:36:
[...]

Tja noem mij malle Henkie, maar als een developer zegt "Alle NPCs hebben een handmade custom dagbesteding" dan verwacht ik dat dat waar is. Als ik dan geconfronteerd word met AI / pathfinding die zelfs in 2005 al beschamend waren geweest dan zijn mijn verwachtingen (niet geheel onterecht mijns inziens) behoorlijk geschonden.

En nogmaals het ligt echt niet alleen aan de AI of de pathfinding.
Dit soort problemen spelen in het gehele spectrum van CP2077. Alle mechanics zijn oppervlakkig, voelen actief teruggeschroefd ten opzichte van wat eerder beloofd en getoond is.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchManticore op 12-12-2020 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsmit99
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:34:
Hoe ervaringen toch kunnen verschillen... Ik lees hier van alles over teleurstellingen, maar ik heb ondertussen 15 uur gespeeld ongeveer en ik vermaak me prima. :)
Tsja, er is zeker veel “mis” met de game en het internet ontploft. Vaak zijn degenen die iets negatiefs te delen hebben erg gemotiveerd en actief. Geloof me, er zijn er desondanks velen die gewoon lekker aan het gamen zijn.
En nee, daarmee wil ik niets van CDPR goed praten. Laten we echter respecteren dat er gewoon mensen plezier hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:42:
[...]

Tja noem mij malle Henkie, maar als een developer zegt "Alle NPCs hebben een handmade custom dagbesteding" dan verwacht ik dat dat waar is. Als ik dan geconfronteerd word met AI / pathfinding die zelfs in 2005 al beschamend waren geweest dan zijn mijn verwachtingen (niet geheel onterecht mijns inziens) behoorlijk geschonden.

En nogmaals het ligt echt niet alleen aan de AI of de pathfinding.
Dit soort problemen spelen in het gehele spectrum van CP2077. Alle mechanics zijn oppervlakkig, voelen actief teruggeschroefd ten opzichte van wat eerder beloofd en getoond is.
Zelfs in 1 van de laatste trailers wordt nog gezegd dat het het open wereld genre opnieuw definieert en een stap voorwaarts zet. Ondanks dat ik positief over de game ben, speel het als een Deus ex kloon, vind ik dit ook de grootste larie koek ever.

Ik ben benieuwd of er vanuit CDPR nog een reactie komt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Me: Can I have a Keanu Reeves?

Mom: We have a Keanu Reeves at home.

Keanu Reeves at home:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpDvMsnXUAMSrOk?format=jpg&name=small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:34:
Ja als je een beetje door de bugs heen kijkt is het echt een enorm vermakelijke game, en halleluja wat een content, heb zeker 15 uur al gespeeld en zie nu pas een klein puntje verschijnen van de top van de ijsberg. De bugs komen wel goed, hopelijk een beetje snel, maar ze hebben nu al 2 grote updates gedaan, ze zijn er vast druk mee bezig. En de graphics tja dat word denk ik wachten op de echte PS5 versie, maar vind het over het algemeen al best mooi, op een paar dingen na die vast goedkomen met de next-gen patch.

Al ben ik wel blij dat ik een PS5 heb bij deze game, draait vrij soepel, zou hem niet willen spelen op een base PS4 denk ik.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45
Na een dagje met Cyberpunk:
  • Tig eettenten maar je kan niks kopen.
  • Je kan bijna nergens naar binnen.
  • Je kan bijna nergens zitten.
  • Weinig andere activiteiten.
  • Zombie bevolking.
  • Kan niet uit mn voertuig springen terwijl hij nog rijdt (zoals in GTA 5). Nee hij stopt netjes en stapt uit. Nerd!
Waar zijn ze die 8 jaar mee bezig geweest? Het is nu een redelijke game. Maar geen grensverleggende open wereld. Ik mis de fun. En mn eigen doelen stellen.

Maar misschien doen ze een NMSje en komt het nog goed met updates.

Hij draait trouwens nog redelijk op mn GTX 970. Alles op medium, 2560x1080, 30 fps met drops naar 27. Ja niet ideaal maar het is speelbaar. Meer had ik ook niet verwacht.

[ Voor 12% gewijzigd door LordLuc op 12-12-2020 20:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PearlChoco
Ik blijf me keer op keer verbazen over de fenomenale graphics die dit spel heeft.

Overal is gewoon zo veel stuff te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBfAPeKmwWYvxADsuAkmpgmNR3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjI3LzDcZoDWWe0sJoWlANod.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien kunnen de klagers nog wat negatieve punten uit het TW3 topic recyclen:

[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Die game was ook echt niet perfect in het begin.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goed ik ben nu in act 2 aan beland. Vraagje over een bepaald wapen.

spoiler:
In de penthouse van Yorinobu heb ik de kongou revolver meegepakt. Al die tijd zat ie in mijn inventory. Nu kan ik in act 2 eindelijk weer zelfstandig verder als V en moet ik kleding/wapens opnieuw toewijzen. En ik zie de Kongou nergens meer in mijn inventory?!

Heeft Dex hem afgepakt toen ie V neerknalde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:38
PearlChoco schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:11:
Ik blijf me keer op keer verbazen over de fenomenale graphics die dit spel heeft.

Overal is gewoon zo veel stuff te zien

[Afbeelding]
Op de consoles zie je het alleen niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PearlChoco
wsmit99 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:44:
[...]

Tsja, er is zeker veel “mis” met de game en het internet ontploft. Vaak zijn degenen die iets negatiefs te delen hebben erg gemotiveerd en actief. Geloof me, er zijn er desondanks velen die gewoon lekker aan het gamen zijn.
En nee, daarmee wil ik niets van CDPR goed praten. Laten we echter respecteren dat er gewoon mensen plezier hebben :)
Inderdaad.

Kunnen we geen CP2077 technical issues thread en een gameplay thread krijgen? Dan irriteren we elkaar zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Jack_Mojo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:12:
[...]

Op de consoles zie je het alleen niet.
In geval van de PS5 en de XSeries "zie je het alleen nog niet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

PearlChoco schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:16:
[...]

Inderdaad.

Kunnen we geen CP2077 technical issues thread en een gameplay thread krijgen? Dan irriteren we elkaar zo niet?
Dat zou ik ook waarderen, bijna iedereen lijkt het hier over de toestand van de game te hebben in plaats van over de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:17:
[...]

In geval van de PS5 en de XSeries "zie je het alleen nog niet".
En dan nog, je kunt t wel zien.. maar je kunt er geen zak verder :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:12:
Misschien kunnen de klagers nog wat negatieve punten uit het TW3 topic recyclen:

[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Die game was ook echt niet perfect in het begin.
Waarom? Omdat je geliefde CDPR de boel heeft lopen flessen, en ze daar maar gewoon mee weg horen te komen? Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

poor Leno schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:20:
[...]

En dan nog, je kunt t wel zien.. maar je kunt er geen zak verder :/
Wat bedoel je precies? Dat je niet elk gebouw in kan en niet alles wat je ziet kunt verkennen?
Ik had nooit verwacht dat je ieder gebouw, iedere verdieping, ieder ruimte binnen kon gaan ofzo, dan was de game over 20 jaar nog niet klaar geweest of ze hadden van alles moeten recyclen.

Of bedoel je dat je bij veel winkeltjes niets kunt kopen enzo? Dat is toch ook niet belangrijk? Er zijn zat winkeltjes waar je wel dingen kunt kopen, ben zelfs al een XXX winkeltje binnen gelopen waar je letterlijk cyber"junk" kon kopen (waar je dan vervolgens volgens mij niets mee kan want het word gewoon gezien als junk/trash).

[ Voor 34% gewijzigd door Kalder op 12-12-2020 20:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 12:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Elk gebouw in kunnen is een illusie en ook totaal onnodig. Ik zou gek worden...

Het spel is werkelijk waar prachtig vormgegeven. Geen straat is hetzelfde. Mooie vergezichten. Ik merk dat ik vaak grote afstanden lopend afleg omdat het gewoon zo leuk is!

Net voor het eerst een sniper rifle bemachtigd. Dat is ook wel weer een andere manier van spelen.
Ik speel overigens op 'hard'. En dat is soms best pittig maar zo heb ik de game het liefst.

Bugs ben ik nog niet tegengekomen (PC versie). Wel grafische glitches maar ik verwacht dat die wel worden weggepoetst.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:39

SomerenV

It's something!

Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:38:
[...]

Verwachtingen die door CDPR zelf geschept zijn.

Als je het tot de basis brengt komt het er simpelweg op neer dat mensen boos zijn omdat:

1) features die aangekondigd waren niet in de game zitten.

2) ze wisten van de staat van het spel op consoles maar dit duidelijk geheim hielden. Dit geeft mensen het gevoel dat ze expres voor de gek zijn gehouden om geld uit hun zakken te kloppen.

Was CDPR eerlijk geweest over de staat van het spel, dan had ze dat inderdaad sales gekost, maar dan hadden ze wel hun sympathie behouden. En juist op dit punt wringt het. CDPR werd namelijk door de Witcher 3 gezien als een bedrijf wat WEL aan de gamer denkt. Echter lijkt deze actie (het verbergen van de staat van de game op consoles)op een EA move.
Misschien komt het omdat ik niet zoveel waarde hecht aan wat een ontwikkelaar roept, maar ik voel me niet bedrogenl. De game speelt lekker, ziet er prachtig uit en het verhaal is vet. En dat komt van iemand die doorgaans niet eens van RPG's houdt :+ Wat de release op consoles betreft ben ik het overigens helemaal met je eens. Dat is gewoon onacceptabel.

Echter kan ik me van The Witcher 3 ook een hoop gezever herinneren over bugs en slechte performance. Daar zijn ook best wat patches voor nodig geweest en nog is niet alles gefixt. Toen die game uit kwam was CDPR alleen nog niet zo bekend als nu dus waren er véél minder ogen op gericht. Daarom dat ik zeg dat mensen waarschijnlijk veel te hoge verwachtingen hadden van Cyberpunk. Het is nog gewoon een crossgen titel en de nieuwe consoles zijn geen magische apparaten waar opeens onmogelijke features mogelijk zijn. Daarbij is het voor het eerst dat CDPR een moderne open wereld heeft gemaakt. Dat Ubisoft of Rockstar in dat opzicht (qua NPC's en verkeer) beter spul afleveren is dan ook niet heel raar aangezien die er al flink wat ervaring mee hebben.

Als je objectief naar Cyberpunk kijkt (op de PC in dit geval), dan zie je een enorm ambitieuze game die op veel punten niet het beste is. Een goede allrounder maar nergens een specialist. Er zijn betere shooters, betere RPG's en betere games met open werelden, maar een goede combinatie van die drie heb ik nog niet gezien. Daar komt nog bij dat de wereld behoorlijk groot is, dat er echt krankzinnig veel details in zitten (echt óveral is wel wat te zien), nergens voelt de wereld steriel aan, de architectuur is prachtig, bomvol fictieve reclame, en noem maar op. Ja er zijn bugs (al heb ik daar persoonlijk nog niet echt last van gehad, op wat pop in na) en de performance is niet denderend, maar dan nog heb ik enorm veel plezier en wordt ik door de sfeer, de graphics en het geluid echt in de wereld gezorgen.

En hier nog een vergelijking tussen GTA V, Mafia en Cyberpunk. Watchdogs Legion zou ik ook graag willen toevoegen maar die heb ik niet dus helaas :+

Edit: GTA en Mafia zijn trouwens maxed out.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Larmoth
Mijn nieuwe sniper rifle ofwel 4500 one shot damage bammmmm of een crit tegen de 9000
NERF NEEDED hahaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2cRNMKyyxQH333jdTFkdTyTOvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T9pAaNl8VVoH8lMQICjF2j6j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Larmoth op 12-12-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Kalder schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:23:
[...]

Wat bedoel je precies? Dat je niet elk gebouw in kan en niet alles wat je ziet kunt verkennen?
Ik had nooit verwacht dat je ieder gebouw, iedere verdieping, ieder ruimte binnen kon gaan ofzo, dan was de game over 20 jaar nog niet klaar geweest of ze hadden van alles moeten recyclen.

Of bedoel je dat je bij veel winkeltjes niets kunt kopen enzo? Dat is toch ook niet belangrijk? Er zijn zat winkeltjes waar je wel dingen kunt kopen, ben zelfs al een XXX winkeltje binnen gelopen waar je letterlijk cyber"junk" kon kopen.
Nee dat niet perse, weet niet.. maar het voelt (nog?) niet als een echt futuristische interactieve stad ofzo :/

Had het toch allemaal wel iets dynamischer verwacht.. Misschien komt het door het gebrek aan echte AI?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Segafreak83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:22:
[...]

Waarom? Omdat je geliefde CDPR de boel heeft lopen flessen, en ze daar maar gewoon mee weg horen te komen? Dacht het niet.
Ik kan alleen maar hopen dat mensen eindelijk eens kappen met pre-orderen en hersenloos games aanschaffen.

Dat terzijde, zie ik hier ook wel veel mensen die het liefst een soort "how to live life" simulator spelen. Die willen geen game, die willen een perfecte nabootsing van de realiteit.

Vorige keer had CDPR de boel ook "lopen flessen". Ook slechte performance op consoles, visual downgrade tov de E3 trailer, veel bugs etc. Ik wacht lekker tot de grootste fixes, en ga dan net zoals met TW3 één van de beste games van het decennium spelen. :)

Dan kan de rest weer door met meuk zoals CoD wat er beter uitziet, Valhalla met betere AI (zoveelste AC rehash) of weet ik veel welke game beter scoort op welk onbenullig punt dan ook (bijvoorbeeld op hoeveel plekken je kunt gaan zitten in de game...). Of misschien kunnen ze beter RDR2 kopen, zodat ze paarden kunnen borstelen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroenneman op 12-12-2020 20:34 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
Kalder schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:23:
[...]

Of bedoel je dat je bij veel winkeltjes niets kunt kopen enzo? Dat is toch ook niet belangrijk? Er zijn zat winkeltjes waar je wel dingen kunt kopen, ben zelfs al een XXX winkeltje binnen gelopen waar je letterlijk cyber"junk" kon kopen (waar je dan vervolgens volgens mij niets mee kan want het word gewoon gezien als junk/trash).
Geniet jij maar lekker van de graphics ... ray tracing zooi ... erg mooi hoor , maar doe mij maar meer functies in een graphics game als gta 5 / Detroit become human , last of us 1-2 . Meer te doen in gameplay / functies etc dan graphics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:33:
[...]

Ik kan alleen maar hopen dat mensen eindelijk eens kappen met pre-orderen en hersenloos games aanschaffen.

Dat terzijde, zie ik hier ook wel veel mensen die het liefst een soort "how to live life" simulator spelen. Die willen geen game, die willen een perfecte nabootsing van de realiteit.

Vorige keer had CDPR de boel ook "lopen flessen". Ook slechte performance op consoles, visual downgrade tov de E3 trailer, veel bugs etc. Ik wacht lekker tot de grootste fixes, en ga dan net zoals met TW3 één van de beste games van het decennium spelen. :)

Dan kan de rest weer door met meuk zoals CoD wat er beter uitziet, Valhalla met betere AI (zoveelste AC rehash) of weet ik veel welke game beter scoort op welk onbenullig punt dan ook (bijvoorbeeld op hoeveel plekken je kunt gaan zitten in de game...). Of misschien kunnen ze beter RDR2 kopen, zodat ze paarden kunnen borstelen 8)7
Nu kun je wel iedereen lekker over 1 kam gaan scheren, maar feit blijft dat ze het in het geval van Cyberpunk gewoon vuil gespeeld hebben.

En ja, ben het met je eens dat men niet klakkeloos alles maar moet pre-orderen.

Gelukkig heb ik de game bewust links laten liggen omdat ik al onraad rook.

Over een half jaar nog maar eens kijken hoe de game erbij staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

taker1987 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:38:
[...]

Geniet jij maar lekker van de graphics ... ray tracing zooi ... erg mooi hoor , maar doe mij maar meer functies in een graphics game als gta 5 / Detroit become human , last of us 1-2 . Meer te doen in gameplay / functies etc dan graphics
Veel te doen in GTA? Als er één game is die ik niet meer heb aangeraakt buiten de singeplayer campaign...

Dan vond ik GTA IV nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-10 18:52
Ok WTF. Game breaking bug op PS4 Pro. Ik ben vandaag opnieuw begonnen en bij een van de eerste missies bleef mijn game hangen. Nu ik echter mijn auto save laad, is het beeld opeens ontzettend (onspeelbaar) wazig. Dit gedrag treedt nu opeens op in al mijn auto saves van deze nieuwe char. Zelfs na een herstart / koude start van de PS4!

Load ik een oude save van van mijn vorige char dan treedt het probleem niet op. Het lijkt er dus op dat een freeze mijn game gewoon naar de klote heeft geholpen. Gelukkig heb ik er nu 2 uur in zitten, maar als dit toch met 10+ uur was gebeurd had ik de disc doorgebroken.

Iemand dit gedrag al eerder gezien? Is hier een oplossing voor? Ik krijg zo niets gevonden op het WWW.

Heb het opgenomen, al weet ik niet of je het zo goed kan zien:

YouTube: 12 December 2020

[ Voor 9% gewijzigd door SparksNL op 12-12-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 23:48
SMH :+

Ik heb moeite met de straatbendes, misschien komt dat door mijn level (7).
Ze ontsnappen voorlopig nog uit men handen na het sneaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:33:
[...]

Leg je verwachtingen niet te hoog. Zelfs als alle bugs eruit zijn zal deze game bij lange na niet de game van het decennium zijn. GOTY is al een stretch. Ik vermaak me er ondanks alles prima mee (Braindance is vet!) maar Cyberpunk zal de veters van The Witcher 3 niet kunnen gaan strikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:42:
[...]

Veel te doen in GTA? Als er één game is die ik niet meer heb aangeraakt buiten de singeplayer campaign...

Dan vond ik GTA IV nog leuker.
Dan lees je niet goed , graphics als gta 5 etc . Dus een game met de graphics van gta 5 , maar meer functies op gameplay gebied ... het hoeft geen life Sim te zijn , maar een shop waar je ook iets kan kopen .. een bar waar je ook de animatie krijgt dat je wat drinkt . Een pachinko wat speelbaar is ... kortom meer te doen in een beloofde levende wereld ... niet wat cyberpunk nu doet ... niks van wat ze zeiden is waar ... voelt als een grote scam.

Leuk hoor , graphics ... maar gameplay is toch echt belangrijker ...

[ Voor 4% gewijzigd door taker1987 op 12-12-2020 21:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PearlChoco
Ik snap echt niet wat sommige mensen hier van dit spel verwacht hadden.
In élk gebouw en in élke kamer binnen kunnen? Op élke stoel gaan zitten en in elke winkel alles kunnen kopen? Alle NPC's met een volledig gesimuleerd 24/7 schedule? WTF??

Welke games spelen die dan voor de rest, als je zulke eisen stelt?

Ik ben waarschijnlijk rap content, maar wat mij betreft is dit gewoon de meest indrukwekkende RPG open wereld waar ik al in gelopen heb. En overal valt er vanalles te doen, ik snap niet wie hierboven schrijft dat er niks te doen valt in deze "lege" wereld. Echt het zit gewoon bomvol met gameplay content.

Kleine illustratie: ik liep zonet door de Kabuki market. Krijg telefoontje dat daar een agente zit die een spionage opdracht aan't doen is, of ik haar op andere gedachten kan brengen. Je kan ze zelf zoeken als je scherpe ogen hebt (te zien ergens achter een raam op de 2de verdieping) of je kan mensen op die markt ondervragen. Als je haar weet zitten kan je haar appartement om meerdere manieren proberen betreden: via de hoofddeur, als je genoeg tech hebt. Via het app eronder, en dan via balkon naar boven kruipen. Via het aanpalend gebouw, en dan over luchtpijpen kruipen.
Als je ze confronteert heb je een dialoog die op meerdere manieren kan eindigen, waaronder combat.
En als je dan nog wat verder graaft NA de quest, kom je nog wat lore te weten, nl dat die ripperdoc (waar ik net iets gekocht had) in een vieze smokkelzaak zit verwikkeld, etc.

Da's allemaal een miniquestje, dat gewoon op je radar springt als je ergens op een marktje loopt.
Mega sfeer, meerdere mogelijkheden, gewoon supercool.

Het is wel heel erg jammer dat veel mensen hun plezier vergald wordt door bugs, maar het zou goed zijn moest daar een aparte thread voor komen, en dat we deze thread kunnen gebruiken om het spel inhoudelijk te bespreken.

Mods?

[ Voor 37% gewijzigd door PearlChoco op 12-12-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
De wereld zit inderdaad boordevol gameplay content als je de missies en sidemissies speelt. Maar buiten dat is er in deze open wereld vrij weinig te beleven. Dat heeft niets met de bugs te maken. Het is logisch dat mensen dat jammer vinden en erover klagen. Anno nu mag je wel wat meer van een open wereld game verwachten.

En komop. Een wereld boordevol eettentjes waar je niets kan kopen is anno 2020 toch gewoon ietwat immersie brekend? Ze zijn niet belangrijk maar als ze er zijn moet je er imo iets mee kunnen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Kan de post van @DutchManticore niet anders als disclaimer oid geplaatst worden. Anders draait de discussie in cirkels ;) /s

Wel een goeie samenvatting, waar ik het geheel mee eens ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 14-10 19:59
taker1987 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:11:
[...]

Dan lees je niet goed , graphics als gta 5 etc . Dus een game met de graphics van gta 5 , maar meer functies op gameplay gebied ... het hoeft geen life Sim te zijn , maar een shop waar je ook iets kan kopen .. een bar waar je ook de animatie krijgt dat je wat drinkt . Een pachinko wat speelbaar is ... kortom meer te doen in een beloofde levende wereld ... niet wat cyberpunk nu doet ... niks van wat ze zeiden is waar ... voelt als een grote scam.

Leuk hoor , graphics ... maar gameplay is toch echt belangrijker ...
"We want it to feel packed, depending on the district. Making sure it feels alive. That's been the big part. Not just alive as in it's populated with numbers, but it feels like stuff's actually happening around you.
As you saw in Witcher 3, we're really trying to focus on: every action has a reaction. So that's taken from the big picture, and we're bringing it down, again and again, to those levels. Even just interacting with an ad. We're trying to have that, so it does come into play. We highlight those options for you. I don't want to give away too much. I want people to get hyped. It is about how you interact with things, because that's going to have an impact and maybe change certain parts of the levels as well." - Max Pears/Level Designer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-10 18:52
PearlChoco schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:15:
Ik snap echt niet wat sommige mensen hier van dit spel verwacht hadden.
In élk gebouw en in élke kamer binnen kunnen? Op élke stoel gaan zitten en in elke winkel alles kunnen kopen? Alle NPC's met een volledig gesimuleerd 24/7 schedule? WTF??

Welke games spelen die dan voor de rest, als je zulke eisen stelt?

Ik ben waarschijnlijk rap content, maar wat mij betreft is dit gewoon de meest indrukwekkende RPG open wereld waar ik al in gelopen heb. En overal valt er vanalles te doen, ik snap niet wie hierboven schrijft dat er niks te doen valt in deze "lege" wereld. Echt het zit gewoon bomvol met gameplay content.

Het is wel heel erg jammer dat veel mensen hun plezier vergald wordt door bugs, maar het zou goed zijn moest daar een aparte thread voor komen, en dat we deze thread kunnen gebruiken om het spel inhoudelijk te bespreken.

Mods?
Lees even mijn post hierboven en bekijk die filmpjes. Dit heb ik in 28 jaar gaming nog NOOIT meegemaakt. Ben nu letterlijk opnieuw begonnen vanwege een game breaking bug.

Er zou echt een wet moeten komen waarbij je als consument tegen dit soort praktijken beschermd wordt. Bijvoorbeeld dat je bij een X aantal bugs gewoon een deel van de aankoopsom terugkrijgt. Bedrijven als CDPR (ja, die behoor m.i. nu ook tot dit lijstje) zouden echt bestraft moeten worden voor het moedwillig uitbrengen van games vol met bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
Enter the massive open world of Night City, a place that sets new standards in terms of visuals, complexity and depth.

En nog wat oude About the game

In 2077, America is in pieces. Megacorps control life in all its aspects from the top floors of their sky-high hustlers and slingers of illicit braindances run the streets. The world in between is where decadence, sex and pop culture mix with violent crime, extreme poverty and the unattainable promise of the American Dream.

In a world where you have no future, what matters is that you control who you are. To survive and protect your independence, you modify your body with advanced cyberware and take jobs others would never dare. You choose to live free, bound by no systems or controls — the only rules you obey are your own.

Because you’re a Cyberpunk.

In Cyberpunk 2077 you play as V — a hired gun on the rise — and you just got your first serious contract. In a world of cyberenhanced street warriors, tech-savvy netrunners and corporate lifehackers, today you take your first step towards becoming an urban legend.

Become a street mercenary of the future…

<strong>Create a hero able to survive in America’s most dangerous megacity.

Create Your Own Cyberpunk — Your name is V, and you can be anyone you want to be. Cyberpunk 2077 will feature full character customization, with gender, appearance and personal background all affecting the shape of your game. As you progress, you’ll develop skills in urban warfare and network hacking, as well as modify your body with cyberware like infra-red eyes or neural reflex boosters.
Fluid Class System — Become a Netrunner, Techie or Solo… or a mix of all three. Cyberpunk 2077 doesn’t impose any player roles and allows for crafting and the free mixing of abilities across all available classes.
See Night City Through Your Eyes — Cyberpunk 2077 brings First Person Perspective back to the role-playing genre. Deep narrative immersion is a key design priority, and you’ll experience the story of the game’s protagonist entirely through their eyes.
Interactive Dialogue Control — You’re a participant, an agent, not an observer. Cyberpunk 2077 features an interactive dialogue system that gives players maximum control during conversations — comment on an uncooperative character’s tattoo to please them, or end a conversation early with a well-placed bullet. The choice is always yours.
Game Noir — With its mature approach to storytelling, Cyberpunk 2077 adopts elements of noir cinema and inserts them into the future of video games. Without a clear definition of what’s good or evil, in Cyberpunk 2077 you’ll make hard choices to define yourself in a city that wants to bring you to your knees.
…and enter the most decadent megacity…

Night City is a playground for dreamers, an urban jungle that offers luxury, excess… or a bullet to the brain if you mess with the corporations.

Go Anywhere, Do Anything — Cyberpunk 2077 is fully open-world, which means Night City is yours for the taking — if you’re prepared. With 6 distinct districts to explore, hundreds of buildings and thousands of rooms to enter, and dozens of miles of roads to hit, there are always places to be and things to do.
You’re Worth What You Have — The world of cyberpunks is all about your gear. Wear designer clothes, buy (or steal) cars, and acquire black market military tech to help you during your missions. Then use your blood money to invest in properties all around the city.
Jack In, Run the Net — Night City is fully connected and offers countless cyberspace access terminals. As you explore the Net, you’ll discover layers of hidden systems, firewalls and security programs deployed to fry your brain. During missions, you’ll clash with hostile netrunners defending corporate megabuildings — both in cyberspace and in the real world.
…to uncover it’s dirtiest secrets.

Story-driven and action-packed, Cyberpunk 2077’s cinematic plot was written to provide a rich and robust single-player experience. Offering dozens of activities like side quests and Street Stories, the game is a good fit for both hardcore completionists and gamers who like to focus on instant action. Featuring CD PROJEKT RED’s trademark storytelling system driven by choice and consequence, in Cyberpunk 2077 players navigate the streets of Night City along strongly contrasting paths to arrive at one of a range of story outcomes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Mooie game, die me aanspreekt!
Heb de eerste 2 missies gespeeld gisteren, maar besloten om te wachten op mn 3080 ... die zo te zien nog weeeeken op zich zal laten wachten. :'(

40 tot 50 fps op mn 2080 RTX op 1440p, tja, ik hou teveel van game graphics om deze NIET op ultra te spelen... maar dan wil ik ook wel graag rond de 70 fps (persoonlijk minimum om een game smooth te vinden)

Ik hoop dat men de komende weken ook nog wat prachtige patches uitbrengt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08

nFo

Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:29:
Mijn nieuwe sniper rifle ofwel 4500 one shot damage bammmmm of een crit tegen de 9000
NERF NEEDED hahaha

[Afbeelding]
Snipers zijn opvallend effectief inderdaad, daar wat perks bij zoeken.
Net mijn eerste sniper gevonden ,8)
Update 1.04 voor Xbox is live. 15,91GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
SparksNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:24:
[...]

Lees even mijn post hierboven en bekijk die filmpjes. Dit heb ik in 28 jaar gaming nog NOOIT meegemaakt. Ben nu letterlijk opnieuw begonnen vanwege een game breaking bug.

Er zou echt een wet moeten komen waarbij je als consument tegen dit soort praktijken beschermd wordt. Bijvoorbeeld dat je bij een X aantal bugs gewoon een deel van de aankoopsom terugkrijgt. Bedrijven als CDPR (ja, die behoor m.i. nu ook tot dit lijstje) zouden echt bestraft moeten worden voor het moedwillig uitbrengen van games vol met bugs.
Zoals ik al zei, het was idd een compleet verkeerde beslissing van CDPR om dit spel op de previous gen console nog uit te brengen.
Je voelde het ook al aankomen, de PS4/BXO versies waren de reden van die laatste maand uitstel, dat beloofde natuurlijk niet veel goeds.
Sneu voor gamers zoals jij, maar ik denk dat je best wel een goede kans maakt om je geld terug te krijgen. Ik zou het alleszins proberen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:19:
De wereld zit inderdaad boordevol gameplay content als je de missies en sidemissies speelt. Maar buiten dat is er in deze open wereld vrij weinig te beleven. Dat heeft niets met de bugs te maken. Het is logisch dat mensen dat jammer vinden en erover klagen. Anno nu mag je wel wat meer van een open wereld game verwachten.

En komop. Een wereld boordevol eettentjes waar je niets kan kopen is anno 2020 toch gewoon ietwat immersie brekend? Ze zijn niet belangrijk maar als ze er zijn moet je er imo iets mee kunnen doen.
En dan wat? Wordt het een beter spel als ik ingame een geanimeerde hotdog kan eten? Dan wil ik voortaan in Call of Duty zand kunnen oprapen en in de ogen van mijn vijand gooien. Dan wil ik m'n wapen kunnen gooien zoals in Superhot. Dan wil ik elk object in de game wereld als wapen kunnen gebruiken.

Fuck, elke game is ruk. Zo immersiebrekend allemaal! Kan in een willekeurige racegame niet eens uit m'n auto stappen of de spiegels goed zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:35:
[...]

En dan wat? Wordt het een beter spel als ik ingame een geanimeerde hotdog kan eten? Dan wil ik voortaan in Call of Duty zand kunnen oprapen en in de ogen van mijn vijand gooien. Dan wil ik m'n wapen kunnen gooien zoals in Superhot. Dan wil ik elk object in de game wereld als wapen kunnen gebruiken.

Fuck, elke game is ruk. Zo immersiebrekend allemaal! Kan in een willekeurige racegame niet eens uit m'n auto stappen of de spiegels goed zetten.
tuurlijk snap ik wat je bedoeld hoor , begrijp me niet verkeerd. maar als het jaren geleden al kon , wat denk je dan dat een gamer wil . die wil toch juist een betere spel wereld ..

alle focus ligt nu meer op graphics dan op de gameplay .
Mario bros etc is een lelijke game , maar het speelt super . gta 5 is verouderd maar het word nog steeds dagelijks gespeeld / ondersteunt , kijk naar een world of warcraft .. maar nee , we krijgen nu games die je 1 x speelt en daarna nooit meer aanraakt . slechte herrineringen aan hebt , of games waar in de helft mist .. waarom tijd stoppen in een hotdog kraam of een simpele strip tent /bar waar je vervolgens niks kan doen .

voorbeeld : ik kom in cyberpunk een bar tegen , je kan 100 dollar betalen om binnen te komen , eenmaal betaalt en binnen , kan je er geen ene moer doen .. waar betaal je dan voor ? om een beetje de sfeer te zien ... nee dan wil je er ook wat voor terug .

of ga jij ook naar een stad als New york of Las vegas om alleen even binnen te kijken / entree betalen , en daarna weer weg lopen en terug naar huis .. natuurlijk niet , mag ik hopen ...

en ja ik snap echt wel dat het een game is .. maar kom op ... 2020 wil je gewoon meer dan wat er in vorige games al zat , en lang niet elke wens kan je vervullen ..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:35:
[...]

Ja. Als je in een open wereld spel even ergens een broodje kan halen, met de verkoper kan praten en om je heen kan staren dan is dat geinig ja. Zie ook bijvoorbeeld de Yakuza games.

Is het nodig? Nee. Is het leuk? Voor mij absoluut. En afgaande op de vele reacties ben ik niet de enige.

En dat broodje is maar een voorbeeldje he. Een dartbord waar je tegen een NPC op kan spelen. Een kroeg waar je een drankje kan doen of een potje poker kan spelen. Een pachinkomachine waar je op kan gaan gokken. Allemaal dingen die niet perse nodig zijn maar een wereld wel een stukje levendiger maken.

Een racegame is toch ook leuker zodra er weerelementen of een dag en nachtcyclus aan te pas komen? Een shooter is toch ook veel leuker als je de omgeving aan gort kan schieten of inderdaad met je wapens kan gooien? Dat is in een open world game met een interactieve wereldelementen het geval.

Zoals eerder gezegd maakt het mij uiteindelijk weinig uit maar snap na alle bombarie over de fantastische wereld die ieder omver zou blazen de teleurstelling wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 21:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-10 15:58

Als bovenstaand door Activision actief wordt gepromoot voor een nieuwe Call of Duty dan wil ik dat ja als de game uitkomt.

Zoals hierboven door anderen al is aangegeven heeft CDPR verwachtingen gewekt over een "immersive city" , "more than 1000 individual npc's" etc.

Als dit dan nu het geleverde product is dan snap ik de teleurstelling wel.

Ik vind ook de missiestructuur niet goed, hell die telefoon man.. het lijkt wel of ik terug ben in GTA 4 "Nico kom je bowlen?"

Blizzard: Speakerrrr#2714

Pagina: 1 ... 38 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!