Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:59
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:35:
[...]

Fuck, elke game is ruk. Zo immersiebrekend allemaal! Kan in een willekeurige racegame niet eens uit m'n auto stappen of de spiegels goed zetten.
Stropop argument en drogreden. Wat ontbreekt in CP is vrijwel gemeengoed in andere titels en is niets uitzonderlijks. Kunnen er lang over discussiëren maar de problemen zijn reëel en de kritiek verstomt niet, neemt alleen maar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Net wel een leuke side missie begonnen waarin de keuzes van je personage toch weer zin hebben, bij je depressieve onderbuurman.

spoiler:
als je alleen de hele, voor de hand liggende keuzes pakt, pleegt hij altijd zelfmoord. Ga je wat dieper in op het gesprek dan krijg je meer dialoog en een langere Quest

Ik laat de wereld voor wat het is en geniet gewoon hiervan, hoe lastig het ook is soms.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat me steeds meer en meer opvalt op Tweakers...
Voordat een game uitkomt, is het allemaal leuk en aardig op het forum. En dan komt de game daadwerkelijk uit. Weg sfeer.

Ik post meestal niet veel mee maar lees vooral mee. En dan vind ik het heel erg jammer dat de sfeer weg valt door de negatieve reacties.

En ik snap ze. Nu en ook bij bijv. TLOU2.
Maar ik zou het prettig vinden als degene die de game niet leuk vinden, begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die wél genieten (zoals ik).

(En waarschijnlijk heb ik minder eisen doordat ik niet veel game...)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
nFo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:30:
[...]

Snipers zijn opvallend effectief inderdaad, daar wat perks bij zoeken.
Net mijn eerste sniper gevonden ,8)
Update 1.04 voor Xbox is live. 15,91GB.
Nice, benieuwd wat de update voor verbeteringen met zich meebrengt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 00:47
streamnl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:08:
Wat me steeds meer en meer opvalt op Tweakers...
Voordat een game uitkomt, is het allemaal leuk en aardig op het forum. En dan komt de game daadwerkelijk uit. Weg sfeer.

Ik post meestal niet veel mee maar lees vooral mee. En dan vind ik het heel erg jammer dat de sfeer weg valt door de negatieve reacties.

En ik snap ze. Nu en ook bij bijv. TLOU2.
Maar ik zou het prettig vinden als degene die de game niet leuk vinden, begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die wél genieten (zoals ik).

(En waarschijnlijk heb ik minder eisen doordat ik niet veel game...)
Dit inderdaad en mensen mogen best van mening zijn dat de game niet voor hen is maar om dezelfde mening continu om de paar uur in hetzelfde topic te posten voegt niet heel erg veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:35

Snippertje

Light up your life

Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:29:
Mijn nieuwe sniper rifle ofwel 4500 one shot damage bammmmm of een crit tegen de 9000
NERF NEEDED hahaha

[Afbeelding]
Awesome ik wil ook een Sniper build. Welke perks ga je voor?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 06-10 14:11
SparksNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:48:
Ok WTF. Game breaking bug op PS4 Pro. Ik ben vandaag opnieuw begonnen en bij een van de eerste missies bleef mijn game hangen. Nu ik echter mijn auto save laad, is het beeld opeens ontzettend (onspeelbaar) wazig. Dit gedrag treedt nu opeens op in al mijn auto saves van deze nieuwe char. Zelfs na een herstart / koude start van de PS4!

Load ik een oude save van van mijn vorige char dan treedt het probleem niet op. Het lijkt er dus op dat een freeze mijn game gewoon naar de klote heeft geholpen. Gelukkig heb ik er nu 2 uur in zitten, maar als dit toch met 10+ uur was gebeurd had ik de disc doorgebroken.

Iemand dit gedrag al eerder gezien? Is hier een oplossing voor? Ik krijg zo niets gevonden op het WWW.

Heb het opgenomen, al weet ik niet of je het zo goed kan zien:

YouTube: 12 December 2020

Nieuwe game begonnen. Ben nu weer verder (missie waarbij je de flatline bot gaaf ophalen). Ga dood in een vuurgevecht. Auto save wordt geladen en wat denk je... exact hetzelfde probleem! Dit is echt ongekend joh.

Iemand die dit eventueel kan reproduceren op een PS4 Pro? Herladen van een auto save en kijken of het beeld gewoon normaal blijft.

Edit: ook mijn manual save is fucked. Begin te denken dat dit enkel optreedt in nieuwe games vanaf 1.04...

[ Voor 3% gewijzigd door SparksNL op 12-12-2020 22:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wat een vette game is dit zeg :9 Genieten geblazen so far en kom weinig gekke dingen tegen. Enige rare waren zwevende chopsticks maar als dat het ergste is... Draait ook prima op high settings (Ryzen 3600, AMD RX5700XT) dus niets te klagen.

Ben nu 2 uur bezig geweest maar heb nu al wel door dat dit een heeeeeeeeele diepgaande game gaat worden _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
PearlChoco schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:16:
[...]

Inderdaad.

Kunnen we geen CP2077 technical issues thread en een gameplay thread krijgen? Dan irriteren we elkaar zo niet?
Eerder aparte console en pc topics dan. Samenvattend is iedereen op pc wel tevreden en op console niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:45
Het is 2020 hea niet 2010 waar dit spel er nog mee weg gekomen was ... hoe kunnen mensen de AI goed vinden , zijn jullie blind of spelen jullie een totaal andere game dan al die mensen op reddit / Tweakers

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Steven030 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:36:
[...]

Eerder aparte console en pc topics dan. Samenvattend is iedereen op pc wel tevreden en op console niet
Ik speel op de pc 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Oeps, my bad. Slechte samenvatting 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 12-12-2020 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

taker1987 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:38:
[...]

Geniet jij maar lekker van de graphics ... ray tracing zooi ... erg mooi hoor , maar doe mij maar meer functies in een graphics game als gta 5 / Detroit become human , last of us 1-2 . Meer te doen in gameplay / functies etc dan graphics
Gaat hij voor de rest nog wel lekker? Heb niets gezegd over Ray tracing of graphics in de post die je quote... En de rest van wat je zegt slaat ook nergens op.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Nou ik heb zojuist mijn game breaking bug gepost op het forum van CDPR. Echt niet normaal wat je daar allemaal voorbij ziet komen aan game breaking bugs, laat staan de "normale" bugs.

https://forums.cdprojektr...orums/technical.10794731/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
poor Leno schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:55:
Me: Can I have a Keanu Reeves?

Mom: We have a Keanu Reeves at home.

Keanu Reeves at home:

[Afbeelding]
En hier bij mij

spoiler: title
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3LCdD58LfofixSowtJ2ReISwYo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zGxgmM0ZUgi0LQbs4QLI3koO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:40
SparksNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:07:
Nou ik heb zojuist mijn game breaking bug gepost op het forum van CDPR. Echt niet normaal wat je daar allemaal voorbij ziet komen aan game breaking bugs, laat staan de "normale" bugs.

https://forums.cdprojektr...orums/technical.10794731/
Lijkt bijna op een hardware probleem/gpu met artifacts :| Met andere (zware) spellen geen problemen?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Kalder op 12-12-2020 23:14 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Remy!!!! schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:11:
[...]

Lijkt bijna op een hardware probleem/gpu met artifacts :| Met andere (zware) spellen geen problemen?
Nee geen enkel probleem. Ik heb hiervoor 120u Valhalla gespeeld... Sterker nog, als ik nu een nieuwe game start, dan heb ik nergens last van. Pas als ik weer een recente save laadt treedt het probleem weer op. Enkel wanneer ik een save laad van een playthrough die ik in 1.02 ben gestart treedt het probleem niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-10 15:22
Vraagje over het geluid.

Telkens als ik bijvoorbeeld een chart open met text of een pop-up krijg met info dan hoor ik een zware brom uit mijn studio monitoren komen. Ze zitten op een externe geluidskaart en ik heb nog nooit dit probleem gehad. Het is een zware bromtoon alsof de kabels niet goed zitten zeg maar.

Zijn er meer met dit probleem en hoe is het op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:02
Dat verhaal is trouwens wel fenomenaal zeg.... wordt echt met de missie vetter! Hoe verder je de game inkomt hoe meer de game je het spel intrekt. Dat is wel genieten! Blij dat ik toch even heb doorgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op de ps4 pro. 2 dagen geleden op 1.02 en dat was niet te doen. Nu met 1.04 en helemaal overnieuw begonnen. Nu helemaal geen bugs meer. Loopt als een zonnetje tot nu toe. Wereld van verschil tussen 1.02 en 1.04 voor mij.

Volgens mij is de game ook erg tof qua verhaal en quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:30:
Ik speel op de ps4 pro. 2 dagen geleden op 1.02 en dat was niet te doen. Nu met 1.04 en helemaal overnieuw begonnen. Nu helemaal geen bugs meer. Loopt als een zonnetje tot nu toe. Wereld van verschil tussen 1.02 en 1.04 voor mij.

Volgens mij is de game ook erg tof qua verhaal en quests.
Hoe lang ben je al bezig met je nieuwe playthrough? Kun je eens een recente (auto) save laden? Ben heel benieuwd of jij hetzelfde probleem hebt.

Zie: https://forums.cdprojektr...1-04-on-ps4-pro.11046356/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SparksNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:31:
[...]

Hoe lang ben je al bezig met je nieuwe playthrough? Kun je eens een recente (auto) save laden? Ben heel benieuwd of jij hetzelfde probleem hebt.

Zie: https://forums.cdprojektr...1-04-on-ps4-pro.11046356/
2 uurtjes. Had al eerder een save weer geladen. Maar ik heb dit probleem niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03
Wat zijn jullie ervaringen met combat?

Heb nu een paar missies gedaan maar kan niet echt zeggen dat ik er veel voldoening uithaal. Waarbij ik games zoals RDR2 en Mass Effect of zelfs the Witcher (niet echt een goede vergelijking) een stuk leuker vond.

Speel trouwens een Hacker/Pistol achtige combinatie. (PC)

Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik de afgelopen week ook redelijk veel Hades heb gespeelt ;p (Over goede games gesproken, echt een aanrader).

[ Voor 22% gewijzigd door Eikeltje op 12-12-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
SparksNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:14:
[...]

Nee geen enkel probleem. Ik heb hiervoor 120u Valhalla gespeeld... Sterker nog, als ik nu een nieuwe game start, dan heb ik nergens last van. Pas als ik weer een recente save laadt treedt het probleem weer op. Enkel wanneer ik een save laad van een playthrough die ik in 1.02 ben gestart treedt het probleem niet op.
Hmm gek

On another note, een tot zover een aantal opmerkingen vanuit mijn beleving (op de pc):
- Echt geniale missies! En zoals @PearlChoco al aangaf, sommige missies kan je echt op vele manieren aanvliegen _/-\o_
- Graphics! Erg tof gedaan allemaal, erg scherp en clean. Soms een beetje te clean maar goed.
- Waarom moet ik bijna voor ieder groot gesprek gaan zitten? :')
- Zoals al eerder vermeld, verdwijnende auto's/npc's als je je omdraait, maar gek genoeg niet altijd?
- Als je voor het eerst in een nieuw gebied komt denk je 'oh wat een toffe gescript stukje tussen npc's'. Als je vervolgens nog 10x terugkomt zie je gewoon steeds hetzelfde...
- De missies! (had ik dat al gezegd? :+ ) Ik ben nu bezig om wat taxi auto's te 'verzamelen' echt geniaal!
- First person 'mode' voelt een beetje gek aan, als ik naar beneden kijk zie ik alleen m'n benen, niet m'n borstkas? Wat mij betreft hadden ze het gewoon gedaan zoals een normale FPS dat je niets ziet van je lichaam.
- Besturing van auto's moteren is een beetje simpel, en als je met je muis de camera draait dan moet je best veel moeite doen om de camera weer achter je voertuig te krijgen.
- Als je op de motor zit kan je overal tegen aanrijden zonder problemen, met 150KM/u (mph?) tegen een muur aan? Geen probleem! :+

Ik snap de klachten van de console spelers zeker als ik sommige beelden zie. Wat mij betreft hadden ze dit spel niet moeten uitbrengen op de xbox one en de ps4, en ook de uitgesproken beloftes kunnen ze helaas niet waarmaken, maar ik vermaak mij echt enorm met dit spel! Ik hoop dat de komende patches de meeste pijnpunten kunnen oplossen, zo niet, dan verwacht ik alsnog dat ik met gemak minimaal 50 uur bezig ben met dit spel en zoals het er nu uitziet heb ik mij dan goed kunnen vermaken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05

The Zep Man

🏴‍☠️

Remy!!!! schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:35:
- De missies! (had ik dat al gezegd? :+ ) Ik ben nu bezig om wat taxi auto's te 'verzamelen' echt geniaal!
spoiler:
Eén van die taxi's is een cameo van GLADOS uit Portal.
:)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:34:
[...]

2 uurtjes. Had al eerder een save weer geladen. Maar ik heb dit probleem niet gehad.
Heel bijzonder dan dat het bij mij wel optreedt. Ik kan 'm niet rijmen in ieder geval. Net even een beter video geüpload.

Ik mag volgende week (waarschijnlijk) mijn PS5 in ontvangst nemen. Tot die tijd moet ik CP2077 noodgedwongen in de kast leggen omdat deze gewoon onspeelbaar is. Ik heb dit oprecht in 28 jaar gaming nog nooit meegemaakt. (En ik ben wel wat gewend inmiddels.) Dit is toch niet normaal meer voor een game waar je 60 euro voor hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Remy!!!! schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:35:
[...]

Hmm gek

- Als je op de motor zit kan je overal tegen aanrijden zonder problemen, met 150KM/u (mph?) tegen een muur aan? Geen probleem! :+
mij is het al gelukt om van mijn moto geslingerd te worden maar inderdaad voor de rest geen effect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eikeltje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:34:
Werkt prima, mits je frame rate een beetje op orde is. Sniper rifles en shotguns zijn mijn favorieten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
vraagje

enig idee als je iets kan doen met die crime scenes waarbij de politie rond staat of is dit enkel visual pleasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 20:25
Eikeltje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:34:

Heb nu een paar missies gedaan maar kan niet echt zeggen dat ik er veel voldoening uithaal. Waarbij ik games zoals RDR2 en Mass Effect of zelfs the Witcher (niet echt een goede vergelijking) een stuk leuker vond.

Speel trouwens een Hacker/Pistol achtige combinatie. (PC)

Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik de afgelopen week ook redelijk veel Hades heb gespeelt ;p (Over goede games gesproken, echt een aanrader).
Voor mij valt het zwaar tegen vooral met de controller op de pc. Je hebt auto aim en verwachte zo iets zoals in rdr2 waarbij je vrij snel en makkelijk kan schieten. Bewegen in de game voelt ook wat onnatuurlijk aan, alsof je enkel de pov beweegt, er zit totaal "gevoel" bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Laatst online: 26-04 18:39
Op reddit zag ik met wel 1 van de meest grappige bugs die ik tot nu toe gezien heb voorbij komen:

https://www.reddit.com/r/...my_car_is_a_soda_machine/

NPC's die opeens je auto aanzien voor een sodamachine. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• taker1987
het gaat niet om een levens sim .. het gaat om functies die andere bedrijven er al jaren in hebben zitten .. animatie,s zoals het eten van een hotdog of het drinken van een simpel drankje ..

zien mensen dan niet wat er mis is met deze game ?

NPC,s die totaal nergens op reageren ..
AI die overal maar even lekker voor je spawnt
agenten die ineens uit het niks voor je staan zonder enige achtervolging
agenten die voor een deur staan , maar niks doen verder .

en zoals ik eerder ook aangaf , waarom kan ik in cyberpunk 100 dollar betalen voor een entree kaartje in een nachtclub .. er binnen kom , en er vervolgens niks kan doen dan een simpel drankje kopen . die ik vervolgens moet drinken via een menutje waar geen animatie zichtbaar is ..

zelfs in de game word je dus opgelicht .. dat zelfde drankje kan ik ook een straat verder kopen voor 5 dollar / zonder entree kosten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Laatst online: 26-04 18:39
taker1987 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:52:
[...]

het gaat niet om een levens sim .. het gaat om functies die andere bedrijven er al jaren in hebben zitten .. animatie,s zoals het eten van een hotdog of het drinken van een simpel drankje ..

zien mensen dan niet wat er mis is met deze game ?

NPC,s die totaal nergens op reageren ..
AI die overal maar even lekker voor je spawnt
agenten die ineens uit het niks voor je staan zonder enige achtervolging
agenten die voor een deur staan , maar niks doen verder .

en zoals ik eerder ook aangaf , waarom kan ik in cyberpunk 100 dollar betalen voor een entree kaartje in een nachtclub .. er binnen kom , en er vervolgens niks kan doen dan een simpel drankje kopen . die ik vervolgens moet drinken via een menutje waar geen animatie zichtbaar is ..

zelfs in de game word je dus opgelicht .. dat zelfde drankje kan ik ook een straat verder kopen voor 5 dollar / zonder entree kosten .
Kan je geen sidequests vinden in die clubs ofzo? Lijkt me wel een plek waar je een sidequest zou kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:56:
[...]

Kan je geen sidequests vinden in die clubs ofzo?
nog niet , maar dan nog . je hoort er toch ook zonder sides iets te kunnen doen .. waar betaal je anders die 100 dukaten voor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
taker1987 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:56:
[...]

nog niet , maar dan nog . je hoort er toch ook zonder sides iets te kunnen doen .. waar betaal je anders die 100 dukaten voor
Ik zou echt proberen het spel te refunden. Life's to short om je dagen te verspillen aan een spel dat je duidelijk niet leuk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:23
Ferio schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:21:
Vraagje over het geluid.

Telkens als ik bijvoorbeeld een chart open met text of een pop-up krijg met info dan hoor ik een zware brom uit mijn studio monitoren komen. Ze zitten op een externe geluidskaart en ik heb nog nooit dit probleem gehad. Het is een zware bromtoon alsof de kabels niet goed zitten zeg maar.

Zijn er meer met dit probleem en hoe is het op te lossen?
Ik had ook problemen met mijn Scarlett focusrite 2i2 gen1. Steeds geplop en gekraak alsof t klipte. Google leerde mij dat ik 96KHz moest runnen ipv 48KHz. Vervolgens leek het goed te werken maar loopt het geluid af en toe 5 seconden vast en heb 2x gehad dat het geluid vast liep en mijn pc compleet rebootte. Ondertussen maar de headset direct in de front poort van mn kast gestoken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Weet iemand wanneer het loont om een legendary wapen aan te schaffen?

Ik ben nu lvl 15 en heb een legendary Overture gevonden in een gunshop, ding kost alleen 44k
Wel flinke upgrade qua damage, maar upgraden van legendary items heb je ook legendary mats voor nodig volgens mij.
Dus als ik dat ding op lvl 20 alweer outlevelled ben zou dat zonde zijn omdat ik dan 30 levels lang dat ding moet gaan upgraden :P

Al mensen die wat verder zijn en weten of het de moeite is of niet?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:47:
vraagje

enig idee als je iets kan doen met die crime scenes waarbij de politie rond staat of is dit enkel visual pleasure
Geen idee. Als ik in de buurt komt wordt de politie bij mij boos. Dus lijkt erop van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Moet toch zeggen dat er aardig wat uitmuntende sidemissions inzitten, dat maakt wel een hoop goed.

Had werkelijk een legendarisch spel geweest kunnen zijn hadden ze niet zo veel steken laten vallen.

En ben gefriends zoned door Panam inmiddels volgens mij, de bitch , die zoekt het maar uit met d'r huidige missie, ik ben druk met een politieke intrige van epische proporties. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ja nu alle 0 en 1 reviews negeren en alle 9 en 10 ook en metacritic kan de site wel opdoeken.

Nietszeggende prutssite.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:21:
[...]

Ja nu alle 0 en 1 reviews negeren en alle 9 en 10 ook en metacritic kan de site wel opdoeken.

Nietszeggende prutssite.
Precies dit, zelfde gezeik met the last of us 2. Haters gaan expres een 1 geven en diegene die het een tof spel vinden een 10. Als je het zelf maar leuk vindt. Net zoals op imdb, genoeg films die een 4 krijgen, waarvan ik ze een 8 zou geven. Ieder zijn eigen smaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:00
Ja, van de mensen die de moeite heeft genomen om een review score achter te laten heeft 2 op de 3 het gewoon naar hun zin. Op Steam, iets laagdrempeliger, is 79% positief.

Oftewel, vermakelijke game. Gewoon de moeite waard voor de meesten.

Dat er mensen zijn die altijd wat te zeuren hebben op het internet... tja, what else is new? Alsof het ook maar iemand iets kan interesseren dat Jantje het spel niet leuk vind. Move on, ga wat anders spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
Uiteraard ieder zijn eigen smaak , maar dat dit de next gen open World moet voorstellen .. zeker niet , en tuurlijk ik speel t spel uit plus de sides .

Maar de beloftes die ooit gemaakt zijn hebben ze ook de prullenbak in gegooid ... het voelt een beetje als no man sky.. hoge verwachtingen / beloftes ... en vervolgens half werk leveren op release ... gelukkig is dat spel later echt goed geworden

En vergeet niet . Cyberpunk krijgt hogere review scores ... zelfs spiderman voelt nog uitgebreider ... meer voertuigen op straat / npcs...

[ Voor 15% gewijzigd door taker1987 op 13-12-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje het gevoel dat ik in de blade runner game zit die ik vroeger had willen spelen. Wilde als kind zo graag een blade runner achtige game spelen. De echte blade runner game was grappig maar meer dan dit niet. Hier zit zoveel sfeer in wat volledig blade runner ademt. Denk dat blade runner ook wel een inspiratiebron is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

taker1987 schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:26:
Uiteraard ieder zijn eigen smaak , maar dat dit de next gen open World moet voorstellen .. zeker niet , en tuurlijk ik speel t spel uit plus de sides .

Maar de beloftes die ooit gemaakt zijn hebben ze ook de prullenbak in gegooid ... het voelt een beetje als no man sky.. hoge verwachtingen / beloftes ... en vervolgens half werk leveren op release ... gelukkig is dat spel later echt goed geworden
Tja je kunt er natuurlijk over door blijven gaan. Of de game gewoon spelen of starten met een andere game. Jammer dat het niet je verwachtingen waar maakt. Is nu niks meer aan te veranderen. Maar volgens mij zijn er ook genoeg die de game wel leuk vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:22
poor Leno schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:55:
Me: Can I have a Keanu Reeves?

Mom: We have a Keanu Reeves at home.

Keanu Reeves at home:

[Afbeelding]
Ja leuk, die vent kwam ik gisteren ook tegen en dacht precies hetzelfde. Gewoon een één of andere random character natuurlijk, niet dat mensen denken dat het echt Johnny Silverhand moet voorstellen

De patch voor de Series X vanavond handmatig moeten downloaden, maar game oogt meteen al een enorm stuk scherper. Wereld van verschil met de blurryness voor de patch. Ook de HDR lijkt beter te werken.

Alle kritiek kan ik mij ook minder in vinden. De game heeft zeker bugs en glitches, sommige zelfs hilarisch, maar ik vermaak mij enorm op de Series X. Inmiddels 21 uur op de klok, level 14 Streetkid, en heb pas één hoofdmissie in Act 2 gedaan. Er is gewoon zoveel te beleven en te zien in de game.

[ Voor 75% gewijzigd door dubbeldekkert op 13-12-2020 03:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:29:
[...]

Tja je kunt er natuurlijk over door blijven gaan. Of de game gewoon spelen of starten met een andere game. Jammer dat het niet je verwachtingen waar maakt. Is nu niks meer aan te veranderen. Maar volgens mij zijn er ook genoeg die de game wel leuk vinden.
Wel leuk vinden is wat anders dan .. de beste open World / rpg ooit ... next gen open World etc ... het is een prima game , graphics zijn echt mooi op de pc ... popins + soms wat glitches maar verder prima ... maar om dit nu de hogere cijfers te geven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taker1987 schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:31:
[...]

Wel leuk vinden is wat anders dan .. de beste open World / rpg ooit ... next gen open World etc ... het is een prima game , graphics zijn echt mooi op de pc ... popins + soms wat glitches maar verder prima ... maar om dit nu de hogere cijfers te geven .
Geen idee of het die hoge cijfers waard is. Dat weet ik pas zodra ik de game heb uitgespeeld. Tot nu toe vermaak ik mij wel de eerste paar uur dat ik in de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Weten we nog dat voor de release allemaal aan het twijfelen waren welke Life Path we gingen kiezen? Ook wel jammer dat nu achteraf blijkt dat het hooguit het eerste half uur van invloed is op de game en je daarna gewoon dezelfde game speelt ongeacht de life paths.. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
Divak schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:55:
Weten we nog dat voor de release allemaal aan het twijfelen waren welke Life Path we gingen kiezen? Ook wel jammer dat nu achteraf blijkt dat het hooguit het eerste half uur van invloed is op de game en je daarna gewoon dezelfde game speelt ongeacht de life paths.. :D
Niet helemaal, want tijdens diverse gesprekken als street kid zijnde heb ik speciale dialoog opties voor street kid. Geen idee of de uitkomsten anders zijn voor de andere life paths?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Remy!!!! schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:57:
[...]

Niet helemaal, want tijdens diverse gesprekken als street kid zijnde heb ik speciale dialoog opties voor street kid. Geen idee of de uitkomsten anders zijn voor de andere life paths?
Ja, je hebt wat dialoog opties, maar uiteindelijk word je ongeacht de life path binnen een half uurtje gewoon een straatjoch met Jackie. Behalve wat dialoog opties hier en daar (meeste blauw) speel je in alle 3 de gevallen dezelfde V. Een replay van de game zal niet opeens heel andere uitkomsten geven omdat je een andere afkomst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Divak schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:01:
[...]

Ja, je hebt wat dialoog opties, maar uiteindelijk word je ongeacht de life path binnen een half uurtje gewoon een straatjoch met Jackie. Behalve wat dialoog opties hier en daar (meeste blauw) speel je in alle 3 de gevallen dezelfde V. Een replay van de game zal niet opeens heel andere uitkomsten geven omdat je een andere afkomst hebt.

[YouTube: car consistency is key]
Heeft ook in verschillende missies invloed (tenminste dat is wat ik gemerkt heb).

Overigens wel weer veel last van crashes en bugs helaas, net als je er een beetje inkomt een crash is niet fijn.
spoiler:
Ben ook nu pas bij het cyberpunk logo :+ Lol, nu begint het pas echt. 8)7

Eén bug maakte dat ik een "eindbaas" niet hoefde te verslaan, omdat die vast stond ergens en niks kon. Dat is wel echt jammer van het spel. Ook al 2x in een cutscene een crash gehad, precies als het spannend is. Man mijn mening over dit spel gaat alle kanten op en dat komt vooral door die bugs helaas :|

[ Voor 17% gewijzigd door Snippertje op 13-12-2020 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraagje... Mijn initiele auto is verdwenen na Act 1. Nu kreeg ik dit bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zmlIcRjVhgDi4XYKooTu98xLyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eXez6yIaQOTOR3FZZGnSK8rZ.png?f=fotoalbum_large

Maar weet iemand waar ik deze op kan halen? Ik heb wel de motorfiets gekregen maar ik wil ook die auto terug :)

Ik kan vreemd genoeg de motor soms ook niet oproepen. Blijft rood. Dacht even dat hij weg was maar hij kwam na een tijdje weer terug. Zeker ook een bug :?

PS: En inderdaad, dat stukje in het begin waar je de 3 keuzes hebt (street kid, corpo of nomad) stelt bijna niks voor. 20 minuten speeltijd. Vond ik ook jammer. Ik heb alleen Corpo gedaan maar ik neem aan dat de anderen ook zo kort zijn. Je kan niet eens een missie doen. Daar had ik meer van verwacht. Je krijgt alleen later inderdaad wat specifieke dialoogopties, die echter ook niet echt veel veranderen. Deze dialoogopties hebben er altijd een icoontje bij staan (Een soort C bij Corpo).

De rest valt niet tegen overigens!

[ Voor 48% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2020 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 14:59
Remy!!!! schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:57:
[...]

Ik weet het niet 100%, maar ik dacht te lezen dat andere lifepaths soortgelijke dialoog opties krijgen op dat soort momenten, alleen dan met een andere flavor. Dus het heeft uiteindelijk geen invloed op de rest van de missie, alleen de flavor is anders. Maar ik kan dit niet bevestigen, want ik heb zelf nog niet meerdere lifepaths gedaan om daarna meerdere missies te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 03:03
Al ruim 10 uur gespeeld en krijg nu pas het logo dat de game echt begint zeg maar, lol.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:28:
Ik heb een beetje het gevoel dat ik in de blade runner game zit die ik vroeger had willen spelen. Wilde als kind zo graag een blade runner achtige game spelen. De echte blade runner game was grappig maar meer dan dit niet. Hier zit zoveel sfeer in wat volledig blade runner ademt. Denk dat blade runner ook wel een inspiratiebron is geweest.
De echte bladerunner game was geniaal (die uit eind jaren 90 van Westwood). Ik speel hem nog steeds af en toe. Oudste game die ik nog opnieuw helemaal doorgespeeld heb).
De sfeer, het verhaal, de thema’s. Helemaal in de stijl van de film, maar wel met een origineel verhaal.
Wat mij betreft top 5 beste spellen ooit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 18:46
Ik heb nu een uurtje of 3-4 gespeeld en m'n hoofd duizelt. Je kan letterlijk geen 20 sec lopen zonder 4 nieuwe side quests en minimaal 1 nieuwe game mechanic te krijgen. Overdreven natuurlijk, maar voor een completionist als ik erg stressvol :P

Ik moet nog echt een modus vinden wanneer ik het best sidequests kan doen. Hoe doen jullie dat? Werken jullie bijv. de lijst af tot je backlog schoon is, of loop je gewoon rond en doe je alles wat daar in de buurt te vinden is?

Vind de inventory ook een draak om te managen. Snap het disasemblen ook nog niet maar gok dat dat nog uitgelegd gaat worden. Er is zoveel te looten... ik pak altijd alles maar op, maar weet van veel dingen niet eens wat ze doen/zijn.

Het is een spel van lange adem. Hoop dat zaken wat duidelijker worden naarmate het spel vordert.

[ Voor 16% gewijzigd door yinx84 op 13-12-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07-2022
Iemand anders die vanochtend bij opstarten eerst een update van 16 GB moet downloaden? XSX hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
aeon21 schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:20:
Iemand anders die vanochtend bij opstarten eerst een update van 16 GB moet downloaden? XSX hier.
Ja, gisteren al. Patch 1.04 is dat en dat is een aanrader! Spel oogt veel mooier nu en ziet er op performance mode ineens strak uit en speelt ook lekker. Wel nog vele bugs, maar dat zal nog wel even duren voordat die weg zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Heb zelf ook wat beelden opgenomen. Game ziet er echt prachtig uit en moet zeggen dat het rijden me echt ontzettend meevalt. Scheurt wel lekker, al maak ik wel een flinke crash :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:10:
Ik heb nu een uurtje of 3-4 gespeeld en m'n hoofd duizelt. Je kan letterlijk geen 20 sec lopen zonder 4 nieuwe side quests en minimaal 1 nieuwe game mechanic te krijgen. Overdreven natuurlijk, maar voor een completionist als ik erg stressvol :P

Ik moet nog echt een modus vinden wanneer ik het best sidequests kan doen. Hoe doen jullie dat? Werken jullie bijv. de lijst af tot je backlog schoon is, of loop je gewoon rond en doe je alles wat daar in de buurt te vinden is?

Vind de inventory ook een draak om te managen. Snap het disasemblen ook nog niet maar gok dat dat nog uitgelegd gaat worden. Er is zoveel te looten... ik pak altijd alles maar op, maar weet van veel dingen niet eens wat ze doen/zijn.

Het is een spel van lange adem. Hoop dat zaken wat duidelijker worden naarmate het spel vordert.
Ik ervaar zelf dat als je een sidequest afmaakt er al een opvolger klaar staat! Heb nu denk ik de laatste tien uur sidequest gedaan en het einde is nog niet in zicht dus mijn advies: Open je questlog en have fun.

Qua dissambling, ik zou niet veel uitleg van de game zelf verwachten daarin. Er is een perk dat je meer onderdelen krijgt bij disamblen, die zou ik sowieso nemen dat is maar 1 perk puntje minder. Ik zou verder alleen de lage quality/prijs items disamblen en de rest verkopen. Met het geld kan je jezelf weer upgraden waardoor quests makkelijker/sneller gaan.
Oh en niet die perk nemen dat je junk automatisch disambled want sommige junk items zijn 750 eddies waard. Kan best oplopen qua eddies!

En een andere tip voor het gemak, respeccen kost 100.000 eddies! Probeer dus van te voren goed na te denken welke build je voor gaat want even snel respeccen is er in het begin niet echt bij!

PS: Angel is een mannennaam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07-2022
Starbucks schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:29:
[...]

Ja, gisteren al. Patch 1.04 is dat en dat is een aanrader! Spel oogt veel mooier nu en ziet er op performance mode ineens strak uit en speelt ook lekker. Wel nog vele bugs, maar dat zal nog wel even duren voordat die weg zijn.
Tof! Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
Wees wel voorzichtig met 1.04. Sinds die patch heb ik last van een game breaking bug die al je saves vernaggeld. Vooralsnog lijkt dit enkel op te treden bij in 1.04 nieuw gestarte games. Mijn eerste playthrough die ik in 1.02 ben gestart heeft vooralsnog nergens last van.

Op het forum van CDPR wordt dit probleem door meerdere personen gemeld, dus wees alert. Echt een aanfluiting wat CDPR heeft afgeleverd. Ik speel op PS4 PRO.

Zie: https://forums.cdprojektr...o.11046356/#post-12340484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindbaasflipse
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 23:00
Ik heb gisteren ge-update naar 1.04 en hij start echt veel soepeler en sneller op. Had eerst nogal haperingen bij het opstarten en het duurde lang.
Ik speel op de Xbox one x met externe SSD.
Vooralsnog kan ik echt prima spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 18:46
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:39:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Je bent toch niet aan het spoilen? -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Snippertje schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:37:
Heb zelf ook wat beelden opgenomen. Game ziet er echt prachtig uit en moet zeggen dat het rijden me echt ontzettend meevalt. Scheurt wel lekker, al maak ik wel een flinke crash :+

[Video: Cyberpunk 2077 ultrawide gameplay (Ryzen 3700x, 32GB, ROG Strix OC RTX 3090)]
Heerlijk hoor, speel zelf ook op 3440x1440 en heb heel even op 16:9 gespeeld (oude Benq XL2411z) zonder Gsync/Freesync.. Je mist zoveel, ja FPS is hoger maar liever meer pracht en praal.

Zal ook eens kijken of ik iets fatsoenlijks kan opnemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Zo, 8 uur in playtime en ook eindelijk dan het Cyberpunk 2077 logo aangetikt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

prutser001 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:10:
[...]

Heerlijk hoor, speel zelf ook op 3440x1440 en heb heel even op 16:9 gespeeld (oude Benq XL2411z) zonder Gsync/Freesync.. Je mist zoveel, ja FPS is hoger maar liever meer pracht en praal.

Zal ook eens kijken of ik iets fatsoenlijks kan opnemen.
Ja ik wissel tussen 4k oled (ook gsync) en ultrawide, maar muis en toetsenbord is met deze game echt zoveel beter. Verder nooit met opnemen bezig geweest, maar dat werkt eigenlijk heel prima. Vooral die instant replay is erg handig. Heb wel dat het me wat frames kost. Maar dat is ook niet zo gek gezien de bitrate :)

Zal eens kijken of ik een filmpje kan opnemen in 4k met wat fatsoenlijke frames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 18:24
GekkePrutser schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:02:
Vraagje... Mijn initiele auto is verdwenen na Act 1. Nu kreeg ik dit bericht:

[Afbeelding]

Maar weet iemand waar ik deze op kan halen? Ik heb wel de motorfiets gekregen maar ik wil ook die auto terug :)

Ik kan vreemd genoeg de motor soms ook niet oproepen. Blijft rood. Dacht even dat hij weg was maar hij kwam na een tijdje weer terug. Zeker ook een bug :?

PS: En inderdaad, dat stukje in het begin waar je de 3 keuzes hebt (street kid, corpo of nomad) stelt bijna niks voor. 20 minuten speeltijd. Vond ik ook jammer. Ik heb alleen Corpo gedaan maar ik neem aan dat de anderen ook zo kort zijn. Je kan niet eens een missie doen. Daar had ik meer van verwacht. Je krijgt alleen later inderdaad wat specifieke dialoogopties, die echter ook niet echt veel veranderen. Deze dialoogopties hebben er altijd een icoontje bij staan (Een soort C bij Corpo).

De rest valt niet tegen overigens!
De quest ff selecteren in je journal. De auto staat in een garage vlak bij het gebouw waar je de quest krijgt, als je de quest highlight in je journal geeft het spel directies waar je heen moet.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:29
[

...
Ik kon hem terug oproepen in mijn apprtement te gaan slapen.
Heb die garage gezocht, moet in de buurt van je appartement zijn, maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:21
Ik speel Cyberpunk op een XSX icm LG C9, ik had gelezen dat het beter is om HDR uit te schakelen maar waar kan dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 13-10 23:58
Ik speel op Stadia, na ca 2,5uur in het spel slechts 1 LOD bug gezien van een seconde... ik ben nu bij waar je je eerste BD doet.
ik vind het echt een fantastische game!!

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Santee schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:03:
[...]

Ik had ook problemen met mijn Scarlett focusrite 2i2 gen1. Steeds geplop en gekraak alsof t klipte. Google leerde mij dat ik 96KHz moest runnen ipv 48KHz. Vervolgens leek het goed te werken maar loopt het geluid af en toe 5 seconden vast en heb 2x gehad dat het geluid vast liep en mijn pc compleet rebootte. Ondertussen maar de headset direct in de front poort van mn kast gestoken...
Heel apart. Aan de setup kan het niet liggen. Speel liever niet via een koptelefoon, maar als het niet anders kan.. Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 13-10 23:58
Erapaz schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:00:
[...]

De echte bladerunner game was geniaal (die uit eind jaren 90 van Westwood). Ik speel hem nog steeds af en toe. Oudste game die ik nog opnieuw helemaal doorgespeeld heb).
De sfeer, het verhaal, de thema’s. Helemaal in de stijl van de film, maar wel met een origineel verhaal.
Wat mij betreft top 5 beste spellen ooit.
Ik heb ook veel flashbacks naar BladeRunner. Zowel de game als de nieuwe 2049 film

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 13:42

Scrummie

Think different

Paar uurtjes nu. Ik geniet :). (PS5)

Wel erg veel zin in de next gen upgrade.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had the game bij de release gekocht maar wou hem niet spelen door al ie slechte ervaringen van veel mensen. Gisteren toch maar begonnen en wow....Wat een game!! De gfx en het verhaal + side missions _/-\o_
Is lang geleden dat ik een "all nighter" had gedaan :)
De game loopt ook lekker op 3440x1440 ultra settings. ( Had ik eigenlijk niet verwacht )
Ow...en de music _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind de game veel meer lijken op Deus Ex, en dan voornamelijk de laatste versies maar dan met open world.

Overigens vermaak ik mij prima. Rij een beetje rond om street crime op te lossen... Het sneaken is wel erg makkelijk. Iemand afleiden en dan f voor een quick kill.

Wat ik nu vaak doe is een 3v1, 1 iemand blind maken, 1 wapen jammen en de andere omleggen mei mijn katana.

Dingen die ik graag had gezien. Cinematic driving, stel een locatie in en je auto rijd er heen. Kan je beetje rondkijken enzo. Via je telefoon muziek luisteren. En dat cyberdancing maar dan op je eigen acties. Soms is de gameplay zo lekker, met de skills etc. Dat ik dat uit verschillende hoeken wel terug zien.

Grootste hekelpunt voor mij is de ai. En dan specifiek wanneer je groepje bad guys hebt,1 ontdekt je en iedereen weet waar je zit. Ughh.

[ Voor 77% gewijzigd door MrVegeta op 13-12-2020 10:25 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:39:
[...]

Ik ervaar zelf dat als je een sidequest afmaakt er al een opvolger klaar staat! Heb nu denk ik de laatste tien uur sidequest gedaan en het einde is nog niet in zicht dus mijn advies: Open je questlog en have fun.

OMG echt he, ook meegemaakt. Zelf een eerdere save genomen om te herstellen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Visgek82 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:23:
[...]

De quest ff selecteren in je journal. De auto staat in een garage vlak bij het gebouw waar je de quest krijgt, als je de quest highlight in je journal geeft het spel directies waar je heen moet.
Ah maar die quest zie ik niet. Er stond inderdaad zoiets toen ik bericht kreeg dat ik de eerste auto kon kopen, maar ik zie helemaal geen voertuig quests in mijn journal.. Vreemd. Maar misschien heb ik nog iets gemist, ik kon de shards pas ook later vinden. Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 13-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik de lizzies gun. Ik vermaak mij er prima mee. Burn baby burn :+ De kongou krijg ik nog wel te selecteren in het crafting menu maar selecteren als primary of secondary ho maar. Ik ga nu me richten op wat side jobs om zo Johnny's gun te fixen. En zijn auto :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• achondar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 13:56
ik heb in cyberpunk last van een heel veel noise op vlakke stuken zoals de weg en zoals op het screenshot.
Het plafond is het dus heel duidleijk te zien, maar de muren zie je het juist weer niet.
De settings staan op low/ medium.
Het maakt niet uit of ik de settings op ultra high of medium zet. en of CAS aan of uit zet
De filmgrain heb ik standaard uit staan
Iemand die dit ok eerder is tegen gekomen?

Ik heb vandaag ook de laatste gpu driver geinstalleerd, had hiervoor de drivers van november. Ook dit maakte geen verschil.

specs
rx480.
r5 1600
resolutie2560x1440

Oplossing gevonden op https://forums.cdprojektr...nshot-of-a-vent.11042609/.
ik heb in de setting screen space reflection quality helemaal uitgezet, en daarna was de noise weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HrPZyAwcmMhn5Qo2mhqhc5MTUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsKltP3El8IweRC5QUm8PLX0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door achondar op 13-12-2020 10:51 . Reden: oplossing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
GekkePrutser schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:27:
[...]

Ah maar die quest zie ik niet. Er stond inderdaad zoiets toen ik bericht kreeg dat ik de eerste auto kon kopen, maar ik zie helemaal geen voertuig quests in mijn journal.. Vreemd. Maar misschien heb ik nog iets gemist, ik kon de shards pas ook later vinden. Bedankt!
De quest in kwestie heet "Human Nature". hij zou er wel bij moeten staan , indien niet is het een bug en wordt het knap lastig de auto te vinden ben ik bang voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
achondar schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:46:
ik heb in cyberpunk last van een heel veel noise op vlakke stuken zoals de weg en zoals op het screenshot.
Het plafond is het dus heel duidleijk te zien, maar de muren zie je het juist weer niet.
Het maakt niet uit of ik de settings op ultra high of medium zet. en of CAS aan of uit zet

Ik heb vandaag ook de laatste gpu driver geinstalleerd, had hiervoor de drivers van november. Ook dit maakte geen verschil.

specs
rx480.
r5 1600
resolutie2560x1440
[Afbeelding]
Check even in je drivers of je Radeon Image sharpening aan hebt staan. dat heeft bij mij in het verleden dit soort dingen teweeg gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
achondar schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:46:

specs
rx480.
r5 1600
resolutie2560x1440
[Afbeelding]
Ik heb dit ook, ik heb het idee dat dit niet zozeer een grafisch probleem is maar een bewuste artistieke keuze. Het lijken mij namelijk gewoon de textures te zijn. Op met name de wegen is dit erg opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Met onderstaande settings krijg ik nu redelijke fps (rond de 40~55 ipv 20~30) met mijn i5-4690k + 3070. Enkel op hele specifieke tijdstippen gedurende de dag kakt het nog wel eens in; waarschijnlijk heeft het te maken met de berekeningen van licht en schaduwen. Wie weet heeft hier iemand anders er ook nog iets aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/747Nf7C.jpg

Ondertussen heb ik er 22uur in zitten, en het is echt een dijk van een spel. Een van de weinig dingen die ik nog mis is de mogelijkheid om de vuur-modus van je wapens in te stellen; sommige wapens vuren standaard in burst-modus waardoor het een stuk lastiger mikken is dan wanneer je handmatig een voor een de kogels afvuurt :P

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achondar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 13:56
Visgek82 schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:51:
[...]

Check even in je drivers of je Radeon Image sharpening aan hebt staan. dat heeft bij mij in het verleden dit soort dingen teweeg gebracht.
Die had ik ook al uitgezet, maar de oplossing heb ik net gevonden, zie mijn edit.
psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:52:
[...]

Ik heb dit ook, ik heb het idee dat dit niet zozeer een grafisch probleem is maar een bewuste artistieke keuze. Het lijken mij namelijk gewoon de textures te zijn. Op met name de wegen is dit erg opvallend.
Dit is dus niet een artistieke keuze. zie mijn orginele bericht met edit voor de oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door achondar op 13-12-2020 10:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Wat mij betreft met gemak de game van het jaar. De sfeer en graphics zijn ongeëvenaard _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
DriesNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:07:
Wat mij betreft met gemak de game van het jaar. De sfeer en graphics zijn ongeëvenaard _O_
Het aantal (game-breaking) bugs is ook ongeëvenaard. Als CDPR deze game nog een jaar extra had gegeven had ik je gelijk gegeven. Een game in deze staat uitbrengen staat m.i. echter gelijk aan een vorm van oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Poeh... ik ben nu wel wat verder in de game, maar wat een bugs. Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat ze geen last van bugs hebben of niets hebben gezien..

1) Personages vast in een object of zweven.
2) Dubbele personages (ik heb zelfs 15 ofzo dezelfde gezien bij elkaar).
3) Ik had mijn auto geparkeerd en mensen gebruikte die om drinken uit te halen en er kwamen nog blikjes drinken uit ook.
4) Politie of wat dan ook, als je ook maar een klein tikje geeft trekken ze hun geweer.
5) Paar keer onzichtbare wapens gehad in mijn hand
6) Paar keer rubberband effect en clip door map gehad.
7) Mijn auto of andere auto's zweven door de lucht.

Dit is allemaal op de PC versie en daarnaast mis ik ook nog wat features die er niet in zitten.

Ik had hoge verwachtingen van kwaliteit, maar dit laat echt te wensen over. Medewerkers hebben 6 dagen per week moeten werken en dan krijgen we alsnog zoiets. Denk dat ze werkelijk gewoon op waren en er geen zin meer in hadden.

Als het spel in zo'n staat is, hoe was het dan wel niet op originele release datum ergens in maart geloof ik?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 13-12-2020 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cens
  • Laatst online: 25-08 10:25
Ik zit er op pc nu 13 uur in (2700x, 2080 super, ssd, 32gig), en de enige bug die ik tot nu toe heb gezien is iemand die door een muur liep.

Ik speel op 1140p met alles op ultra en rtx uit. Het is vooral opvallend dat het zo verschilt. Sommige mensen hebben nergens last van, en voor andere mensen is het compleet onspeelbaar.
Ferio schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:13:

3) Ik had mijn auto geparkeerd en mensen gebruikte die om drinken uit te halen en er kwamen nog blikjes drinken uit ook.
Dit is geen bug, dit is een feature ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Cens op 13-12-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Cens schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:14:
Ik zit er op pc nu 13 uur in (2700x, 2080 super, ssd, 32gig), en de enige bug die ik tot nu toe heb gezien is iemand die door een muur liep.

Ik speel op 1140p met alles op ultra en rtx uit. Het is vooral opvallend dat het zo verschilt. Sommige mensen hebben nergens last van, en voor andere mensen is het compleet onspeelbaar.
Heeft er misschien mee te maken dat sommige blind quests spelen waar andere ook echt letten op de wereld om zich heen. Sta maar is stil in een druk bevolkt gebied, durf te wedden dat je wel dingen gaat zien.

Ik had eerst namelijk ook nergens last van, totdat ik echt begon te letten op de wereld op mij heen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferio op 13-12-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Cens schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:14:

Dit is geen bug, dit is een feature ;)
https://www.reddit.com/r/...my_car_is_a_soda_machine/

toevallig op reddit gevonden lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DM89 schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:42:
Ik speel Cyberpunk op een XSX icm LG C9, ik had gelezen dat het beter is om HDR uit te schakelen maar waar kan dit dan?
Niet in de game zelf, maar in je beeld en geluid opties van je XSX :) . Even allow HDR10 uitvinken.

Overigens is HDR (en de hele game an sich) er wel degelijk op vooruit gegaan sinds patch 1.4 van gisteravond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-10 20:02
Heeft de 1.04 patch voor de Series X positieve impact gehad?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ferio schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:16:
[...]

Heeft er misschien mee te maken dat sommige blind quests spelen waar andere ook echt letten op de wereld om zich heen. Sta maar is stil in een druk bevolkt gebied, durf te wedden dat je wel dingen gaat zien.

Ik had eerst namelijk ook nergens last van, totdat ik echt begon te letten op de wereld op mij heen.
Helaas kan ik dit ook beamen. Ik dacht ook de hele tijd, waar hebben mensen het over met zoveel bugs op PC totdat ik hetzelfde deed. Ik was hele tijd lekker in het verhaal totdat je wat side missions gaat doen en wat bewuster op let. Ik vraag me alleen wel af of het vele benadrukken in dit topic er niet voor zorgt dat er bij mensen die er normaliter niet zo op letten nu ook een vergrootglas op komt. Het heeft voor mij in ieder geval het game plezier al wel iets verminderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jannick schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:19:
Heeft de 1.04 patch voor de Series X positieve impact gehad?
Ja, zowel qua IQ als performance. Die vage blur is weg, en het speelt en voelt veel soepeler nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cens
  • Laatst online: 25-08 10:25
Ferio schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:16:
[...]

Ik ben net bij de eerste BD quest na 13 uur, en heb een controller aangesloten, zodat ik rustig door de stad kan lopen. Ik zie weleens een dubbel personage, maar dat is bij de Witcher 3 ook nog steeds zo. Begrijp me goed, die bugs zullen er zeker inzitten, en ik zal vast nog wel wat tegenkomen, maar tot nu toe is het voor mij verre van onspeelbaar. Sterker nog, ik vind het een geweldig spel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-10 20:02
DutchOwnage schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:20:
[...]

Ja, zowel qua IQ als performance. Die vage blur is weg, en het speelt en voelt veel soepeler nu.
Nice, welke modus speel je?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Pagina: 1 ... 39 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!