Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:32
Jannick schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:19:
Heeft de 1.04 patch voor de Series X positieve impact gehad?
En hoe is deze patch voor de PS5? Is het goed speelbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:46
Jannick schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:21:
[...]

Nice, welke modus speel je?
Quality. Ook al is dat maar 30fps, het is prima te doen. Anders als bij Valhalla bijvoorbeeld, waar dat heel stroperig aanvoelt en veel tearing. In Cyberpunk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-10 20:02
DutchOwnage schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:23:
[...]

Quality. Ook al is dat maar 30fps, het is prima te doen. Anders als bij Valhalla bijvoorbeeld, waar dat heel stroperig aanvoelt en veel tearing. In Cyberpunk niet.
Ah, oke. Persoonlijk vond ik dat wel echt een downgrade in smoothness tegenover 120fps in CoD:Cold War. Misschien dat ik het toch nog eens opnieuw probeer in Quality.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-10 21:21

nFo

Welke Cyberdeck kan je het beste kopen, na de; Miltech Paraline waar je de game mee begint ?
Of kom je in de game nog een Cyberdeck tegen in hoofd/side missions ?
Wil er eigenlijk niet mijn laatste €$ eurodollar in pompen, want ze zijn nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10 11:01
Vanmorgen ook maar gekocht op de xbox store en geinstalleerd op mn series X...
Bij het downloaden merkte ik wel dat de game maar 59 Gig groot is??
Dit lijkt me wel weinig en heb ik dan wel de day one patch of hotfix of hoe het ook noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
P3rf3ct1on schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:29:
Dit lijkt me wel weinig en heb ik dan wel de day one patch of hotfix of hoe het ook noemt?
Neem aan dat de patch er nu wel al meteen inzit als je hem digitaal download.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
SparksNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:10:
[...]

Het aantal (game-breaking) bugs is ook ongeëvenaard. Als CDPR deze game nog een jaar extra had gegeven had ik je gelijk gegeven. Een game in deze staat uitbrengen staat m.i. echter gelijk aan een vorm van oplichting.
Gelukkig heb ik zelf alleen wat grafische bugs gehad, nog niks game breaking.

En ik snap dat mensen teleurgesteld zijn in het verkeer en de NPC’s, maar ik denk dat RDR2 (deze wordt steeds genoemd) een ongelukkige vergelijking is. Dit is geen GTA-Cyberpunk spel. Dit is een game zoals Deus Ex, maar dan in een open wereld.

Rockstar heeft de immersie van game werelden compleet gemasterd en staat hierdoor op eenzame hoogte. Cyberpunk blinkt weer uit op andere zaken. Tenminste, zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Oeps, dubbel...

[ Voor 96% gewijzigd door DriesNL op 13-12-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ook ná de patch van 16GB van gisteren, blijft het totaal ronde de 59GB zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

It's raining men!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:04
Cens schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:14:
Ik zit er op pc nu 13 uur in (2700x, 2080 super, ssd, 32gig), en de enige bug die ik tot nu toe heb gezien is iemand die door een muur liep.

Ik speel op 1140p met alles op ultra en rtx uit. Het is vooral opvallend dat het zo verschilt. Sommige mensen hebben nergens last van, en voor andere mensen is het compleet onspeelbaar.

[...]

Dit is geen bug, dit is een feature ;)
Hier exact hetzelfde (alleen op 1080) speelt prima en 3x een auto zien verdwijnen toen twee npc’s er in liepen.
Draait verder prima en erg toffe sfeer. Controls mogen ze nog wel even tweaken de auto lijkt met achterwielen op ijs te staan en de gunplay voelt soms wat stijf. Maar die audio 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
DriesNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:33:
[...]

Gelukkig heb ik zelf alleen wat grafische bugs gehad, nog niks game breaking.

En ik snap dat mensen teleurgesteld zijn in het verkeer en de NPC’s, maar ik denk dat RDR2 (deze wordt steeds genoemd) een ongelukkige vergelijking is. Dit is geen GTA-Cyberpunk spel. Dit is een game zoals Deus Ex, maar dan in een open wereld.

Rockstar heeft de immersie van game werelden compleet gemasterd en staat hierdoor op eenzame hoogte. Cyberpunk blinkt weer uit op andere zaken. Tenminste, zo zie ik het.
Ik vergelijk CP niet met GTA of RDR. Compleet andere games m.i. De game bevalt me erg goed, waar het niet dat er gewoon bugs in zitten die ervoor zorgen dat de game onspeelbaar is. En dan heb ik het niet over vreemde glitches zoals auto’s die zweven o.I.d. want daar kan ik vaak wel om lachen gewoon.

Ik heb het over een visuele bug die op elk willekeurig moment kan optreden wanneer je een save game laad die je op versie 1.04 bent begonnen. En op het moment DAT hij optreedt deze in al je saves van die character optreedt en je game effectief onspeelbaar maakt. Probleem doet zich voor op zowel PS4 PRO en Pc, maar ik sluit andere systemen niet uit.

Voor beeldmateriaal, zie: YouTube: 12 December 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
SparksNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:43:
[...]

Ik vergelijk CP niet met GTA of RDR. Compleet andere games m.i. De game bevalt me erg goed, waar het niet dat er gewoon bugs in zitten die ervoor zorgen dat de game onspeelbaar is. En dan heb ik het niet over vreemde glitches zoals auto’s die zweven o.I.d. want daar kan ik vaak wel om lachen gewoon.

Ik heb het over een visuele bug die op elk willekeurig moment kan optreden wanneer je een save game laad die je op versie 1.04 bent begonnen. En op het moment DAT hij optreedt deze in al je saves van die character optreedt en je game effectief onspeelbaar maakt. Probleem doet zich voor op zowel PS4 PRO en Pc, maar ik sluit andere systemen niet uit.

Voor beeldmateriaal, zie: YouTube: 12 December 2020
Compeet onacceptabel natuurlijk. Ik hoop dat het wordt opgelost :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:00
Ferio schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:13:
Poeh... ik ben nu wel wat verder in de game, maar wat een bugs. Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat ze geen last van bugs hebben of niets hebben gezien..

1) Personages vast in een object of zweven.
2) Dubbele personages (ik heb zelfs 15 ofzo dezelfde gezien bij elkaar).
3) Ik had mijn auto geparkeerd en mensen gebruikte die om drinken uit te halen en er kwamen nog blikjes drinken uit ook.
4) Politie of wat dan ook, als je ook maar een klein tikje geeft trekken ze hun geweer.
5) Paar keer onzichtbare wapens gehad in mijn hand
6) Paar keer rubberband effect en clip door map gehad.
7) Mijn auto of andere auto's zweven door de lucht.

Dit is allemaal op de PC versie en daarnaast mis ik ook nog wat features die er niet in zitten.

Ik had hoge verwachtingen van kwaliteit, maar dit laat echt te wensen over. Medewerkers hebben 6 dagen per week moeten werken en dan krijgen we alsnog zoiets. Denk dat ze werkelijk gewoon op waren en er geen zin meer in hadden.

Als het spel in zo'n staat is, hoe was het dan wel niet op originele release datum ergens in maart geloof ik?
Van dit soort bugs zelf nog eigenlijk niets tegengekomen of in ieder geval niet opgemerkt.

Sporadisch enkele items die niet te looten zijn, niet echt game breaking.

Ergens een keer een storyline mission gehad die niet wilde switchen naar de next missie, de objective niet aftikte ondanks dit wel gebeurd was. Met een restart van de game echter opgelost, dus soort van tijdelijk gamebreaking maar dus ook weer niet echt.

En zo nu en dan na de cinematic moments waarbij het spel overschakelt naar 16:9 verdwijnen de verticale zwarte balken niet meer tot een client restart. Vervelend, maar ook weer niet echt game breaking.

Qua bugs die ik ervaar valt het gelukkig dan ook allemaal reuze mee.

En dat is dus ook gelijk het lastige aan game development, zeker op PC. Want mijn ervaring is namelijk redelijk beperkt in het aantal bugs. Indien hun QA testers soortgelijke setups hebben gebruikt als onder andere waar mijn systeem uit bestaat, dan lijkt het redelijk klaar.

Zeker dingen als onzichtbare wapens, rubberbanding of clipping door de map heb ik gewoon werkelijk waar nog geen enkele keer gehad. Ook zwevende objecten of auto's ben ik bijvoorbeeld niet tegengekomen.

Post launch maakt het dan tegenwoordig ook eigenlijk bijna niet meer uit welke titel je pakt. Maar dit soort gekkigheid kom je eigenlijk altijd wel tegen. Nu heb jij er toevallig last van. Volgende keer weer iemand anders. Des te groter de schaal van een project, des te meer van dit soort zaken erin zitten. Het is gewoonweg lastig om daar echt goed op te testen. Een grootschalige beta test is het enige dat je kunt overwegen, maar voor een singleplayer product is dat uit commercieel oogpunt wat ongelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Dat is niet de eerste keer dat ik een NPC uit de lucht zie vallen, wel iedere keer naast een hoog gebouw, dus misschien is het normaal dat er mensen af en toe uit het raam springen omdat ze het niet meer zien zitten in night city...?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Kalder schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:49:
[...]

Dat is niet de eerste keer dat ik een NPC uit de lucht zie vallen, wel iedere keer naast een hoog gebouw, dus misschien is het normaal dat er mensen af en toe uit het raam springen omdat ze het niet meer zien zitten in night city...?
Yep, dit is echt een feature. Ze gillen zelfs vooraf / tijdens de sprong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik zou er ook aardig depressed van worden, als ik daar zou rondlopen irl. Is dit wat ons te wachten staat? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:22
Odessa schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:14:
Ik had the game bij de release gekocht maar wou hem niet spelen door al ie slechte ervaringen van veel mensen. Gisteren toch maar begonnen en wow....Wat een game!! De gfx en het verhaal + side missions _/-\o_
Is lang geleden dat ik een "all nighter" had gedaan :)
De game loopt ook lekker op 3440x1440 ultra settings. ( Had ik eigenlijk niet verwacht )
Ow...en de music _/-\o_
Welke graka en settings run je? Ik zit zonder raytracing op mn 3060ti al op 7,3GB vram usage xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wie kan mij uitleggen wat Whistle en Request Back up doen qua quickhacks? Ik gebruik ze op een tegenstander, er is wat static noise en vervolgens gebeurd er niets. Op verschillende websites staat:

Whistle – the target will move to your current position. The target will no longer be in an Alerted State when moving to your current location.
Request Backup – calls over one enemy squad member(s).

Maar er gebeurd dus helemaal niets.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik ben wel een game breaking bug tegengekomen.

spoiler: nomad proloog
ik ging lopend naar de radiotower, moest daarna terug naar mn auto. Deze stond weer in de garage met de sheriff ernaast. Ik kon de auto wel in, maar niet rijden. Van alles geprobeerd incl opnieuw opstarten etc.
Ben maar opnieuw begonnen aangezien je dan nog niks bereikt hebt.

Ik dacht overigens dat er wel wat te doen was in de proloog, maar alle gebieden zijn afgezet en ik kan niks anders dan de missie volgen en direct naar NC gaan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisKr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
Ik denk dat ik toch maar een maandje of 2 wacht tot ik weer ga spelen en dat komt grote deels door alle negativiteit hier en op andere plekken. De eerste 12 uur hebben mij echt ontzettend vermaakt en was voor mij de vetste SP game na The Witcher 3 die ik de afgelopen jaren heb gespeeld maar door al het gezeik van sommige die totaal het doel van de game ontgaan, ga je toch op die dingen letten. Vind zelf alleen de AI storend maar wat er verder in de stad gebeurt of niet gebeurt, tja.. Dan snap je dus niet wat je aan het spelen bent maar dat was natuurlijk onoverkomelijk gezien het grote aantal spelers die deze game hebben gekocht op basis van de vergelijking met een GTA.

Vind het nog steeds een heerlijke game en zeker een 9+ potentieel wanneer de patches eroverheen zijn gegaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door DennisKr op 13-12-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-10 17:39
Bij de missie ribberdock wanneer je je auto oproept, crasht mijn game wanneer je die weg hebt naar beneden gaat en daarna rechtsaf moet. Iemand evt een fix voor de crash? Heb de nieuwste nvidia driver.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fj77HpB4oN14GPqJLSMSqRXOnYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkt6nkTWp5svNo48tFw3IlG6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Milan1NL op 13-12-2020 12:20 ]

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
psychodude schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:51:
[...]

Yep, dit is echt een feature. Ze gillen zelfs vooraf / tijdens de sprong.
Wow. De enviromental storytelling is op hoog niveau.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
DriesNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:16:
[...]

Wow. De enviromental storytelling is op hoog niveau.
Ja, maar het is voor sommigen blijkbaar game-breaking dat je niet aan elke kraam een hotdog kunt kopen ofzo 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Zoals al na de eerste aankondiging van uitstel viel te verwachten is deze game niet af. Dan heb je schijnbaar maar 2 keuzes als je dit draadje bekijkt.
  • Continue over alles klagen.
  • Continue op alle klachten reageren dat jij geen enkel probleem hebt ervaren :+.
Gelukkig is er ook een derde optie, gewoon het over een jaar nog maar eens proberen. Misschien is dit een mooi moment voor mij om TheWitcher 3 maar eens een keer te installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kheos schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:18:
[...]

Ja, maar het is voor sommigen blijkbaar game-breaking dat je niet aan elke kraam een hotdog kunt kopen ofzo 7(8)7
Kalm maar, je chargeert de boel behoorlijk. Er is genoeg valide kritiek te geven aan de game, en al helemaal als je kijkt naar wat CDPR had belooft. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat als je in het verhaal duikt dat je best een goeie game hebt (tenzij je veel last hebt van game breaking bugs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Laatst online: 26-04 18:39
Het is ook erg jammer dat de next-gen consoles zo verdomd hard te krijgen zijn momenteel. Een hoop meer mensen hadden gewoon lekker op de PS5/XSX kunnen spelen als er niet zulke tekorten waren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 09:02
DennisKr schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:14:
Ik denk dat ik toch maar een maandje of 2 wacht tot ik weer ga spelen en dat komt grote deels door alle negativiteit hier en op andere plekken. De eerste 12 uur hebben mij echt ontzettend vermaakt en was voor mij de vetste SP game na The Witcher 3 die ik de afgelopen jaren heb gespeeld maar door al het gezeik van sommige die totaal het doel van de game ontgaan, ga je toch op die dingen letten. Vind zelf alleen de AI storend maar wat er verder in de stad gebeurt of niet gebeurt, tja.. Dan snap je dus niet wat je aan het spelen bent maar dat was natuurlijk onoverkomelijk gezien het grote aantal spelers die deze game hebben gekocht op basis van de vergelijking met een GTA.

Vind het nog steeds een heerlijke game en zeker een 9+ potentieel wanneer de patches eroverheen zijn gegaan :)
Gewoon lekker doorspelen joh. Wat boeit het jou dat anderen een mindere ervaring hebben als jij het spel wel supertof vindt?

Er is genoeg op de game aan te merken maar als de story je bij de kladden heeft kan ik me niet voorstellen dat je hem weg kan leggen. Gaat mij niet lukken iig.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 13-12-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Paprika schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:23:

Gelukkig is er ook een derde optie, gewoon het over een jaar nog maar eens proberen. Misschien is dit een mooi moment voor mij om TheWitcher 3 maar eens een keer te installeren.
Dat is sowieso een goed idee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-10 17:39
Milan1NL schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:15:
Bij de missie ribberdock wanneer je je auto oproept, crasht mijn game wanneer je die weg hebt naar beneden gaat en daarna rechtsaf moet. Iemand evt een fix voor de crash? Heb de nieuwste nvidia driver.[Afbeelding]
Niemand?

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Santee schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:56:
[...]

Welke graka en settings run je? Ik zit zonder raytracing op mn 3060ti al op 7,3GB vram usage xD
Ik heb graining en motion blur uit en V-sync staat uit ( G-sync monitor ) en volumetric clouds op de een na hoogste stand. de rest gewoon vol open. Dit met een 2080Ti , I9900K en 32 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03
Paprika schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:23:
Zoals al na de eerste aankondiging van uitstel viel te verwachten is deze game niet af. Dan heb je schijnbaar maar 2 keuzes als je dit draadje bekijkt.
  • Continue over alles klagen.
  • Continue op alle klachten reageren dat jij geen enkel probleem hebt ervaren :+.
Ik ga over een jaar mijn 2e playtrough proberen en ben benieuwd wat ze dan allemaal gefixed hebben, het verhaal blijft me wel aanspreken en de setting ook. Maar het is echt niet Goty voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Kheos schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:18:
[...]

Lees mijn post hierboven even en bekijk het filmpje. Wat vind je daar dan van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
SparksNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:32:
[...]

Dat jouw filmpje, wat gaat over een probleem dat jij persoonlijk ervaart en niet noodzakelijk de ervaring is die elke PS speler ervaart, zo ver verwijderd is van het punt ik aan het maken was dat ik me serieus afvraag waarom ik het bekeken heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
SparksNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:32:
[...]

Dat je Chromatic Abbernation even uit moet zetten in de settings. Dat gaat al een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 17:12

KRAI.7

Bwoah...

Net begonnen met een missie ‘The Pickup’. Nog wel heel vroeg in de game, maar dat doet er ff niet toe.

Wat me net opviel is dat ik na de update van gisteren in een dialoog geen keuzes meer kan maken in wat ik reageer op een vraag of opmerking. Ik wil dus een bepaald antwoord selecteren mbv de pijltjes maar er gebeurt niets. Oftewel ik kan altijd alleen het bovenste antwoord kiezen.

Meer mensen hier last van? Heb hier even gezocht in het topic maar kan er nog niks over vinden.

Ik speel overigens de PS4-versie op de PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Nee geen last van. Ik kan gewoon nog mijn antwoord kiezen. Ook PS4 op PS5.

[ Voor 60% gewijzigd door Timothy3000 op 13-12-2020 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

SparksNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:10:
[...]

Het aantal (game-breaking) bugs is ook ongeëvenaard. Als CDPR deze game nog een jaar extra had gegeven had ik je gelijk gegeven. Een game in deze staat uitbrengen staat m.i. echter gelijk aan een vorm van oplichting.
Ik heb zo'n 15 a 20 uur gespeeld en op een aantal crashes na geen game-breaking bugs tegen gekomen.
Wel een hele hoop gewone bugs, maar geen enkele daarvan was game-breaking. De enige bug waar ik me regelmatig aan stoor is dat het informatie/hack schermpje niet verschijnt tijdens scannen, maar dat is eenvoudig op te lossen door gewoon nog een keer te scannen of even naast een object richten en dan weer erop.
Ik vermoed dat de crashes komen omdat ik de PS4 versie op de PS5 speel, bij mij crashen zo'n beetje alle PS4 games zo nu en dan wel eens, met de PS5 versie van AC Valhalla bijna geen crashes gehad, dus vermoed dat er nog wat getuned moet worden aan de BC modes van de PS5.
Denk dat ik gemiddeld per 2 uur wel een crash ervaren heb, gelukkig doet de game veel auto-saves.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SparksNL
Kheos schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:36:
[...]

Dat jouw filmpje, wat gaat over een probleem dat jij persoonlijk ervaart en niet noodzakelijk de ervaring is die elke PS speler ervaart, zo ver verwijderd is van het punt ik aan het maken was dat ik me serieus afvraag waarom ik het bekeken heb.
Het punt is dat elke vorm van kritiek hier al snel gebagatelliseerd wordt onder het mom van: ik ervaar dit momenteel niet -/ stoor me hier niet aan, dus het zal allemaal wel meevallen.

Het feit is dat het niet meevalt. Er zitten een flink aantal bugs in die je game daadwerkelijk onspeelbaar maken. CDPR heeft tegen beter weten in de game veel te vroeg uitgebracht.

Ik ben nu noodgedwongen om de game aan de kant te leggen totdat CDPR met een fix komt. Dat is me nog nooit gebeurt in 28 jaar gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Timothy3000 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:42:
[...]

Dat je Chromatic Abbernation even uit moet zetten in de settings. Dat gaat al een hoop schelen.
Ik heb alle grafische opties in- en uitgeschakeld.
Ik heb HDR in- en uitgeschakeld.
Ik heb de PS4 PRO herstart.
Ik heb de PS4 PRO uitgeschakeld en van de spanning gehaald.

Dit alles heeft geen effect. Zodra deze grafische bug de kop op steekt zijn alle saves van die char corrupt.

Enige waar ik het momenteel dus niet ervaar, is op een v1.02 gestarte character (8u speeltijd.)

Ik ben een (ervaren) ICT’er dus troubleshooten is mij niet onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is echt gigantisch zuur. Dan zou ik de game op dit moment gewoon refunden met die video als bewijs dat het niet werkt en gewoon wachten tot de game wel normaal werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
SparksNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:44:
[...]

Het punt is dat elke vorm van kritiek hier al snel gebagatelliseerd opgeblazen wordt onder het mom van: ik ervaar dit momenteel niet -/ stoor me hier niet aan, dus het zal allemaal wel meevallen. het is een onspeelbare clusterfuck van bugs.

Het feit is dat het niet meevalt, voor sommigen. Er zitten een flink aantal bugs in die je game daadwerkelijk onspeelbaar makenvoor sommigen. CDPR heeft tegen beter weten in de game veel te vroeg uitgebracht.

Ik ben nu noodgedwongen om de game aan de kant te leggen totdat CDPR met een fix komt. Dat is me nog nooit gebeurt in 28 jaar gaming.
En daar heb ik het dus niet over. Ik heb het over het geklaag dat je niet kunt poolen, hotdogs kopen of what not "want dat zou het spel zogezegd veel beter maken" maar dat het spel zo gedetailleerd is dat er mensen van het dak springen wordt dan maar ff compleet genegeerd. Geef mij de keuze: hotdogs kopen of immense immersie... Steek die hotdog dan maar in je cyberhole en geef mij maar de details die ze er wel insteken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Als ik wat mag voorstellen?

Kunnen de mensen die zich met het spel vermaken stoppen met het passief agressief stromannen en bagatelliseren van de problemen?

En tegelijk kunnen de mensen die zich opgelicht voelen of problemen hebben mensen die van het spel proberen te genieten in hun waarde laten dit te doen?

Ik zie beide kampen sneren naar elkaar uitdelen.

Ik zit zelf duidelijk in het tweede kamp en ik moet al een paar keer op mijn tong bijten ook. Voor de mensen die het allemaal maar gezeur vinden, het helpt niet als je de klachten van een ander samenvat als "gezeur van iemand die de bedoeling van het spel ontgaat" of "blijkbaar is het gamebreaking als je niet in elke tent een hotdog kunt halen" nadat door meerdere personen melding is gemaakt van uitgebreide marketing discrepanties en bugs.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
Kheos schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:53:
[...]

En daar heb ik het dus niet over. Ik heb het over het geklaag dat je niet kunt poolen, hotdogs kopen of what not "want dat zou het spel zogezegd veel beter maken" maar dat het spel zo gedetailleerd is dat er mensen van het dak springen wordt dan maar ff compleet genegeerd. Geef mij de keuze: hotdogs kopen of immense immersie... Steek die hotdog dan maar in je cyberhole en geef mij maar de details die ze er wel insteken
Dan heb ik je post verkeerd begrepen, want wat jij nu stelt vind ik ook. Als ik geen last had van de grote hoeveelheid bugs was dit (zeer waarschijnlijk) een GOTY contender voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:53:
[...]

Het één hoeft het ander in één toch niet uit te sluiten? Beide dingen zorgen voor immersie in een game.

Dat die mensen van het dak springen wordt misschien ook genegeerd omdat velen het nog niet tegen zijn gekomen. Ik heb het in mijn game nog nooit gezien iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik denk dat het verschil in beleving zit tussen: speel je hem op base PS4 / xbox of niet. Want op de PS4 pro/xbox one x en pc is het spel in elk geval beter speelbaar. Los daarvan kun je discussiëren wat voor meer immersie zorgt maar dat vind ik persoonlijk minder van belang.

Ja ook ik had graag met V wat noodles kunnen schransen met Jackie en ja wat heb je aan alle kraampjes als je nul interactie ermee kan aangaan (maar het ligt wel bezaaid met burito rolls vending machines) maar het zijn de main/side quests die Cyberpunk voor mij het tot een boeiende ervaring maken.

Ik heb Cyberpunk niet in huis gehaald als een sci-fi GTA in gedachten. En ook niet om alle mogelijke interactie opties na te pluizen in game. Hell RDR2 waar naar toe verwezen wordt: ja in het begin vond ik die 'random encounters' nog wel grappig. Maar hoe verder ik in die game kwam hoe meer ik het links liet liggen. En dan de vele opties: dat maakte dat ik veel dingen gewoon ging skippen. Boeit mij al die herbs nou of verzamel x en unlock y.

In Cyberpunk bijv heb je een heel crafting systeem. Ik heb nu Chaos en Lizzie's gun. Twee iconic/epic weapons. Beide zijn voor mijn speelstijl icm wat quick hacks OP genoeg. Leuk om te weten dat je wapens kunt upgraden, dismantle en dergelijke. Maar ik heb geen zin om op zoek te moeten naar crafting onderdelen om überhaupt te kunnen upgraden. Ain't nobody got time for that. Gewoon lekker freeroamen, main quests en side jobs meepakken en genieten van het verhaal.

Maar zo benader ik games als Cyberpunk en RDR2. Anderen gaan helemaal los op 'hoard em all' en "craft em all' ook prima. Voor mij hoeven games niet zoveel immersive opties te bieden. Ik speel ze omdat ik de stijl/het verhaal tof vind. En dat het dan niet immersive genoeg is: /care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:51:
Dat is echt gigantisch zuur. Dan zou ik de game op dit moment gewoon refunden met die video als bewijs dat het niet werkt en gewoon wachten tot de game wel normaal werkt.
Wie de game heeft gekocht bij Bol, mijn ervaring is dat ze nooit moeilijk doen over gebruikte games.

Binnen 30 dagen retourneren en je geld terug vragen/krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
Snippertje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:15:
[...]

Awesome ik wil ook een Sniper build. Welke perks ga je voor?
Deel in Reflexes assault is good for snipers
Daarnaast ook augmentations for extra crit enzo
Net de eerste 25k crit gehad

is wel redelijk gemakkelijk op die manier omdat ik op normal de meeste one shot
Reden dat ik hem soms express niet gebruik

[ Voor 16% gewijzigd door Larmoth op 13-12-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 19:35
Eddies voor m'n neus maar kan ze niet oppakken!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du40H63IbkPaC3Go-8q7O7B5iHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gt2CC0jAjxR6fF0VWeeYtHO0.jpg?f=fotoalbum_large

[My Home Automations]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Joosie200 schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:09:
Ik denk dat het verschil in beleving zit tussen: speel je hem op base PS4 / xbox of niet. Want op de PS4 pro/xbox one x en pc is het spel in elk geval beter speelbaar. Los daarvan kun je discussiëren wat voor meer immersie zorgt maar dat vind ik persoonlijk minder van belang.

Ja ook ik had graag met V wat noodles kunnen schransen met Jackie en ja wat heb je aan alle kraampjes als je nul interactie ermee kan aangaan (maar het ligt wel bezaaid met burito rolls vending machines) maar het zijn de main/side quests die Cyberpunk voor mij het tot een boeiende ervaring maken.

Ik heb Cyberpunk niet in huis gehaald als een sci-fi GTA in gedachten. En ook niet om alle mogelijke interactie opties na te pluizen in game. Hell RDR2 waar naar toe verwezen wordt: ja in het begin vond ik die 'random encounters' nog wel grappig. Maar hoe verder ik in die game kwam hoe meer ik het links liet liggen. En dan de vele opties: dat maakte dat ik veel dingen gewoon ging skippen. Boeit mij al die herbs nou of verzamel x en unlock y.

In Cyberpunk bijv heb je een heel crafting systeem. Ik heb nu Chaos en Lizzie's gun. Twee iconic/epic weapons. Beide zijn voor mijn speelstijl icm wat quick hacks OP genoeg. Leuk om te weten dat je wapens kunt upgraden, dismantle en dergelijke. Maar ik heb geen zin om op zoek te moeten naar crafting onderdelen om überhaupt te kunnen upgraden. Ain't nobody got time for that. Gewoon lekker freeroamen, main quests en side jobs meepakken en genieten van het verhaal.

Maar zo benader ik games als Cyberpunk en RDR2. Anderen gaan helemaal los op 'hoard em all' en "craft em all' ook prima. Voor mij hoeven games niet zoveel immersive opties te bieden. Ik speel ze omdat ik de stijl/het verhaal tof vind. En dat het dan niet immersive genoeg is: /care.
Ja maar dit is ook weer een stroman....
Zie je nu echt niet in dat CDPR zelf tientallen beloftes heeft gedaan welke simpelweg niet in het spel zitten?!
Mensen hebben die hoge verwachtingen niet uit een hoge hoed getrokken, en gaan niet zelf nu kromme vergelijkingen maken tussen RDR2 en Cyberpunk.

CDPR heeft ZELF meermaals gewoon gelogen. |:(
Erken dat nu gewoon even en blijf niet proberen om mensen die die leugens zien af te schilderen als figuren die zonder reden enorm hoge verwachtingen aan het spel opleggen, zodat die welles/nietes berichten heen en weer niet continue nodig zijn

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 13-12-2020 13:34 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-10 21:21

nFo

PuckStar schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:18:
Eddies voor m'n neus maar kan ze niet oppakken!!!
[Afbeelding]
Wat nog wel is helpt, X blijven drukken (PC; E ? ) en blijven rond bewegen rond het item wat je wilt oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 23:57
Ik speel op een pc met een rtx 2080 en in 4k resolutie met raytracing uitgeschakeld. Ik heb een fps van 60 met op drukke momenten een drop naar 52-54 en het ziet er prima uit. Ik pre order nauwelijks een game, als je dat doet dan weet je dat een kans hebt dat het kan tegen vallen, zoals nu voor sommigen. Als je daar niet mee kan leven dan wacht je eerst op reviews. Heb cyberpunk ook pas vrijdag gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eikeltje
Het van de dak afspringen zou daadwerkelijk helpen aan de immersie als de omgeving er op reageert en ook bijvoorbeeld een wagen het lijk op komt te halen. Maar ik durf te wedden zodra je het hoekje om rijd/loopt dat het lijk spoorloos verdwenen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Timothy3000 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:55:
[...]

Het één hoeft het ander in één toch niet uit te sluiten? Beide dingen zorgen voor immersie in een game.

Dat die mensen van het dak springen wordt misschien ook genegeerd omdat velen het nog niet tegen zijn gekomen. Ik heb het in mijn game nog nooit gezien iig.
Het spel zit gewoon boordevol van die kleine details, die ik nog in geen enkel ander spel ben tegen gekomen.
Bv. tijdens een gesprek kan je rustig wegstappen (wat in bijna geen enkel ander spel mogelijk is trouwens), en de gesprekspartner reageert daarop met "hey how I thought.." en als je dan weer dichterbij stapt dan hervat hij zijn gesprek met "as I was saying,..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat doet voor mijn gevoel eigenlijk elk (openwereld) spel al jaren. Ook aan de telefoon in bv Watch Dogs of GTA. Zo zie je maar dat iedereen immersie anders beleefd en invult.

Hebben andere mensen op PS5 trouwens ook last van het steeds moeten terugzetten van hun settings na inladen van een save?

[ Voor 44% gewijzigd door Timothy3000 op 13-12-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
@PearlChoco Ik ervaar dat op bepaalde plekken ook, maar ook regelmatig dat het juist dat soort details mist.

spoiler:
Bij het einde van ACT 1 mist er een bepaalde "item" in de auto en voor de rest zag de auto er nog redelijk prima uit

[ Voor 12% gewijzigd door Eikeltje op 13-12-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Bevestigt precies mijn bevindingen: De PS5 versie draait op unlocked (60 fps) met een feature set van de originele PC4; low resolution, low resolution textures, ver terug geschroefde vehicle en npc population. Echt te bizar en triest voor woorden. Op de series X heb je nog de quality mode die grafisch in elk geval wat beter is, maar nog steeds onder par. De mannen van DF zijn ook hoorbaar shocked. En zeggen ook dat de next gen consoles potige machines zijn die nu niet worden benut!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Na 5 uur spelen vind ik het goed speelbaar l op de ps4 pro. Maar kwa roughness, is het echt te vergelijken met fallout 4 in 2015. De kwaliteit in de main story is absoluut daar. Maar bijvoorbeeld het verkeer is zwaar achterhaald, dat zorgt er gelijk voor dat de game deels ook weer ‘goedkoop’ voelt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
-SaveMe- schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:47:
[...]

Bevestigt precies mijn bevindingen: De PS5 versie draait op unlocked (60 fps) met een feature set van de originele PC4; low resolution, low resolution textures, ver terug geschroefde vehicle en npc population. Echt te bizar en triest voor woorden. Op de series X heb je nog de quality mode die grafisch in elk geval wat beter is, maar nog steeds onder par. De mannen van DF zijn ook hoorbaar shocked. En zeggen ook dat de next gen consoles potige machines zijn die nu niet worden benut!
Euh ja, vandaar die next-gen patch die al superlang was aangekondigd. Dat wisten we allemaal toch wel al?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:24
Wat spelen jullie nu na 1.04 update op de Series X? Ik blijf op Quality mode (net als voor de patch). Vind het er toch strakker uitzien dan de Performance mode, ook al zou die wel verbeterd moeten zijn na de patch.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 23:57
-SaveMe- schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:47:
[...]

De ps5 versie is de ps4 versie die een next-gen patch krijgt volgend jaar dus pas volgend jaar worden de next-gen consoles volledig benut. Er is dus nog geen ps5 versie van cyberpunk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 10:50

^^0nMe

Got Babana's?

Als je goed zoekt zijn er wel wat interessante mini-storylines te ontdekken in de wereld van Cyberpunk. Ik roleplay als streetkid en bij de missie 'The Pickup' in de prologue heb je onderstaande optionele verhaallijn met een 'toevallige' optionele vertakking:

spoiler:
Als je voor Dex de bot moet ophalen kom je op een gegeven moment ook een kerel 'Brick' van de spijkerharde Maelstrom gang in een soort gevangenis tegen die je optioneel kunt bevrijden. Dit was de oorspronkelijke contactpersoon van Dex voor het verkopen van de bot. Blijkt dat Royce hem heeft gebackstabbed en Brick dit toch min of meer heeft laten gebeuren ondanks dat hij daarvoor al was gewaarschuwd door een paar van zijn trouwe maten in de gang.
Ik heb hem gered en heb nog een favor van hem tegoed als ik hem ooit nog een keer tegenkom.

Een stuk later in het spel kom ik toevallig in Weston Northside in de buurt van de havens een sidemissie tegen van onze bekende vriendin die mensen met Psychosis levend wil vangen. Nadat ik de doorgedraaide gek inc massagraf onder een stapel vuilniszakken heb ontdekt, leg ik hem vrij snel neer.
Tijdens het looten van zijn body vind ik zijn telefoonrecord, het blijkt ene Ellis te zijn, de maat van Brick die hem dus eerder heeft gewaarschuwd. Uit de chathistorie blijkt dat Brick inmiddels al de macht kwijt was en de boel als een slapzak wou laten rusten, maar Ellis moet en zou wraak op Royce nemen.
Helaas liep deze poging volgens onze vriendin niet goed af. Ze hebben hem daarna met wat spul OD'ed en weer op straat gegooid. De rest is zojuist bekend...

Het voelt achteraf toch een beetje alsof ik Brick's Jackie heb neergelegd en uitgeleverd aan een dame die niet helemaal zuivere koffie lijkt. En wie vertelt het Brick straks... :'(

Ben benieuwd of ik deze sidechar nog tegenkom. Al heb ik niet bepaald een beste relatie met Maelstrom als er een reputatiesysteem zou bestaan tijdens de prologue .:D

Ik weet me wel prima met de sidegigs en wat exploren te vermaken ondanks wat slordigheden in het spel. Met de nieuwe patch lijk ik ook wat meer fps te krijgen in de voorheen te drukke scenes met veel licht en NPC's in de stad (PC: lage 45 ipv 20 op High presets).

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Overiges mis ik de Nude filter optie in mijn game op de Series X. Is dit per land misschien verschillend? Want ik heb het in sommige filmpjes gezien, maar toen ik Pewdiepie stream bekeek was hij er ook naar op zoek en in zijn versie (PC) zat het ook niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:21
Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:56:
Wat spelen jullie nu na 1.04 update op de Series X? Ik blijf op Quality mode (net als voor de patch). Vind het er toch strakker uitzien dan de Performance mode, ook al zou die wel verbeterd moeten zijn na de patch.
Quality met film grain en CA uit.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 00:47
Moet zeggen dat het spel pas in ACT 2 goed los begint te komen. CDPR blijft toch echt wel meesterlijk goed in het neerzetten van een goede sfeer en de verhaallijnen daar omheen.

Net wel mijn eerste gamebreaking bug gehad waardoor een story quest niet naar de volgende stap ging maar gelukkig was het laden van een autosave voldoende om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:04:
[...]

Quality met film grain en CA uit.
Heb ook alle vier "filters" uitstaan. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Van ResetEra user P40L0:
Ok, these are my Recommended in-game HDR settings for Cyberpunk 2077 for LG OLEDs from 2017 to 2020, after my initial 3 hours long session on Xbox Series X:
  • Peak HDR Luminance: 4.000 nits (if you're using DTM or DC) or 800 nits (if you're using HGIG). Don't be afraid of messed up sample image, as actual in-game results will be different and good;
  • Paper White: 200 nits;
  • Midtone Point: 0.90;
  • (BONUS): Disable Film Grain and Chromatic Aberration in order to achieve a cleaner and more pleasant PQ in both modes (Quality/Performance).
If you don't have an LG OLED, try sticking with 1.000 nits Peak HDR Brightness, and all the rest should still apply.
These are some Cyberpunk 2077 screenshots I grabbed on Series X yesterday after patch 1.04 (Quality Mode, No Film Grain, No Chromatic Aberration + Suggested HDR Settings):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K3BJWjX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PWk5gWl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aIoyiRN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4FClyMP.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DennisKr
DutchManticore schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:55:
Als ik wat mag voorstellen?

Kunnen de mensen die zich met het spel vermaken stoppen met het passief agressief stromannen en bagatelliseren van de problemen?

En tegelijk kunnen de mensen die zich opgelicht voelen of problemen hebben mensen die van het spel proberen te genieten in hun waarde laten dit te doen?

Ik zie beide kampen sneren naar elkaar uitdelen.

Ik zit zelf duidelijk in het tweede kamp en ik moet al een paar keer op mijn tong bijten ook. Voor de mensen die het allemaal maar gezeur vinden, het helpt niet als je de klachten van een ander samenvat als "gezeur van iemand die de bedoeling van het spel ontgaat" of "blijkbaar is het gamebreaking als je niet in elke tent een hotdog kunt halen" nadat door meerdere personen melding is gemaakt van uitgebreide marketing discrepanties en bugs.
Op je tong bijten. Tering zeg. Doe dan lekker wat anders? Je hebt je mening gegeven, dus waarom heb jij nog iets te zoeken in dit topic? Dit topic is om de game te bespreken maar door posts als die van jou trekt het alleen maar mensen aan die negatief erin staan ipv met diegene die gewoon lekker van de game genieten en hierover willen praten. Een kritische post mag maar jij hebt nu al een handjevol aan posts om een punt te maken puur om gewoon je mening hier door te willen drukken.

Er is een hoop mis, maar ook enorm veel super vet. Het is geen GTA of RDR. Dat hebben ze ook nooit beloofd. Dus veel 'features' die je in zulke game vindt heb je nu gewoon niet omdat het niet dat type spel is.

Gamebreaking bugs en AI worden heus opgelost. 4-5 jaar aan deze game gewerkt, we weten hoe capabel het dev team is. Het probleem zit hem er gewoon in dat deze game niet meer uitgesteld mocht worden van bovenaf, dat is duidelijk. In het bashen van het dev team ga ik dus niet mee en heb ik gewoon wat weekjes geduld tot het grote deel van de bugs eruit zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door DennisKr op 13-12-2020 14:29 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Timothy3000
Helemaal met je eens dat veel dingen enorm vet zijn.... maar het feit dat veel mensen klagen over de lege stad is omdat CDPR die immersive baanbrekende stad juist wel had beloofd. Het was 1 van de meest belangrijke dingen in hun marketing zelfs. Dan is het niet gek als mensen ze daarop aanspreken toch?

[ Voor 32% gewijzigd door Timothy3000 op 13-12-2020 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Er zijn hier dus serieus mensen verbaasd over het feit dat de PS4 versie van dit spel op de PS5 gewoon de PS4 versie is van het spel met hogere framerate. 8)7

Maar alle gekheid op een stokje, ben wat verder in het verhaal nu en man, man, man wat een vette missies en omgevingen verderop zeg. Side missies en gigs zijn ook super. Heb alleen nog geen nieuwe ride gekocht, rij nog steeds in die eerste bak en pik af en toe een auto van iemand op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 19:13
Vraagje.
Gisteren wilde ik voor een quest naar wat agenten die in een van die grote flatgebouwen zitten.

Bij de ingang van het flat gebouw stonden 3 agenten, zodra ik bij ze in de buurt kwam werd het hostile (zoals bij gangmembers).
Heb uiteindelijk aan ze voorbij moeten sluipen.

Was dit gewoon een bug? Want ik was niet 'wanted'' ofzo.
Mocht het een bug zijn dan vind ik het toch wel een vrij apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja dat is een bug volgens mij. Politie is vrij snel pissig. Je hoeft maar wat dichtbij te lopen en je hebt ze op je dak.

[ Voor 34% gewijzigd door Timothy3000 op 13-12-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:40:
Ja dat is een bug volgens mij. Politie is vrij snel pissig. Je hoeft maar wat dichtbij te lopen en je hebt ze op je dak.
De politie bugged bij mij ook nog weleens. In het begin van de game werd ik willekeurig door de politie doodgeschoten terwijl ik gewoon de lift uit kwam lopen bij mijn appartement.

Heb in 2 uur playtime ook al wel een behoorlijk aantal andere bugs gezien, waaronder:

- Mijn auto ontplofte tijdens het oproepen vd auto;
- Mijn auto die tijdens het oproepen over een NCPD agent heen was gereden waardoor ik de NCPD op mijn dak kreeg;
- Als ik dood ga dan is mijn game onspeelbaar omdat de resolutie na het respawnen onhandelbaar klein is en ik niets meer kan doen in game;
- Auto's die door elkaar heen clippen en door muren heen clippen;
- Een NCPD agent die op mij spawnde (terwijl ik stil stond) en me daarna dood schoot;
- Mijn inventory en equipment die volledig verdwenen waren - enige optie was om de game te herstarten vanaf een vorig checkpoint.

Ik speel zelf op de PC middels de meest recente patch. Heb geen noemenswaardige performance problemen.

Er zijn nog wel een aantal hotfixes nodig om de belangrijkste bugs te fixen volgens mij. Ik ben al 3 x dood gegaan door bugs met de NCPD, waarna ik iedere keer de game opnieuw moet starten omdat mijn resolutie na doodgaan bugged is....... vrij storend in 2 uur playtime.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DutchManticore
DennisKr schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:25:
[...]

Op je tong bijten. Tering zeg. Doe dan lekker wat anders? Je hebt je mening gegeven, dus waarom heb jij nog iets te zoeken in dit topic? Dit topic is om de game te bespreken maar door posts als die van jou trekt het alleen maar mensen aan die negatief erin staan ipv met diegene die gewoon lekker van de game genieten en hierover willen praten. Een kritische post mag maar jij hebt nu al een handjevol aan posts om een punt te maken puur om gewoon je mening hier door te willen drukken.

Er is een hoop mis, maar ook enorm veel super vet. Het is geen GTA of RDR. Dat hebben ze ook nooit beloofd. Dus veel 'features' die je in zulke game vindt heb je nu gewoon niet omdat het niet dat type spel is.

Gamebreaking bugs en AI worden heus opgelost. 4-5 jaar aan deze game gewerkt, we weten hoe capabel het dev team is. Het probleem zit hem er gewoon in dat deze game niet meer uitgesteld mocht worden van bovenaf, dat is duidelijk. In het bashen van het dev team ga ik dus niet mee en heb ik gewoon wat weekjes geduld tot het grote deel van de bugs eruit zijn.
Haha ja maak van mijn rustige, gematigde oproep om elkaar in waarde te laten maar iets negatiefs.
Arme jongen toch, zomaar negatieve dingen moeten lezen in een topic dat dedicated is aan dit onderwerp.

Op m'n tong bijten ja, omdat ik (en vele anderen met kritiek) onterecht worden samengevat en afgedaan als zeurpieten die zichzelf te hoge verwachtingen hebben aangepraat. En die door een 'paar bugs' te hele game afbranden. Dat is niet wat er gaande is, en ook in deze post misken je dat weer compleet.

Mensen die dit topic lezen willen zich mogelijk informeren over of zij daadwerkelijk dit spel aan willen schaffen ja of nee. Er mag best opgesomt worden wat er ontbreekt, mankeert of waarover zelfs glashard gelogen is door de developer / studio.

Ga niet zitten projecteren met "dat ik mijn mening erdoor wil drammen". Dat is een beetje kinderlijk.
Ik riep (en roep!) juist op om elkaar in waarde te laten zodat het gezellig blijft. Criticasters uit het topic schoppen is een beetje flauw. Ik heb net zo goed 60 euro betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb nu aantal keer dat grafische instellingen niet onthouden worden. En dat mijn inventory volledig leeg, alles weg.

Zijn er meer mensen met dit probleem op de PS5?

[ Voor 3% gewijzigd door H.Boss op 13-12-2020 15:01 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:18:
Ik vind de game veel meer lijken op Deus Ex, en dan voornamelijk de laatste versies maar dan met open world.

Overigens vermaak ik mij prima. Rij een beetje rond om street crime op te lossen... Het sneaken is wel erg makkelijk. Iemand afleiden en dan f voor een quick kill.

Wat ik nu vaak doe is een 3v1, 1 iemand blind maken, 1 wapen jammen en de andere omleggen mei mijn katana.

Dingen die ik graag had gezien. Cinematic driving, stel een locatie in en je auto rijd er heen. Kan je beetje rondkijken enzo. Via je telefoon muziek luisteren. En dat cyberdancing maar dan op je eigen acties. Soms is de gameplay zo lekker, met de skills etc. Dat ik dat uit verschillende hoeken wel terug zien.

Grootste hekelpunt voor mij is de ai. En dan specifiek wanneer je groepje bad guys hebt,1 ontdekt je en iedereen weet waar je zit. Ughh.
Mja die AI met detectie werkt 2 kanten op. als het goed is heb je een ping mod, als je eem van die knakkers spot en pingt zie je alle enemies die met die ene gelinkt zijn.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Je kunt ook een stuk equipment pingen, dan zie je ook iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
H.Boss schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:00:
Ik heb nu aantal keer dat grafische instellingen niet onthouden worden. En dat mijn inventory volledig leeg, alles weg.

Ja, hier ook last van. Lijkt vooral bij quick saves. Bij manual niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Bokkie schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:06:
[...]

Mja die AI met detectie werkt 2 kanten op. als het goed is heb je een ping mod, als je eem van die knakkers spot en pingt zie je alle enemies die met die ene gelinkt zijn.
Sterker nog, er is zelfs letterlijk een lore verklaring voor. Je hebt namelijk gewoon een cyberware modchip upgrade voor de ogen die alle hostiles markeert wanneer ze het vuur op jou openen. Zojuist 2 van zulke geloot van een gang, dus dat werkt ook de omgekeerde kant op. :)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
H.Boss schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:00:

Ik heb beide issues, maar dan op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 20:25
iemand tips om overheating te voorkomen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

^^0nMe schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:15:
[...]

Sterker nog, er is zelfs letterlijk een lore verklaring voor. Je hebt namelijk gewoon een cyberware modchip upgrade voor de ogen die alle hostiles markeert wanneer ze het vuur op jou openen. Zojuist 2 van zulke geloot van een gang, dus dat werkt ook de omgekeerde kant op. :)
Hmz die heb ik nog niet.
Maar vermaak mij prima, gewoon door de stad cruisen, gigs en sides doen, burgerwacht spelen O-)
Inmiddels wel al paar legendary items gevonden.

Probeer alle docters enzo te vinden voor hoogst mogelijke upgrades :D
Tweakwondo schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:29:
Overheating is een cyberhack die op jouw gedaan wordt door een enemy netrunner.

Asap zorgen dat je de netrunner vind en sloopt. Er is een perk die de enemy netrunner exposed zodra je wordt aangevallen

[ Voor 22% gewijzigd door Bokkie op 13-12-2020 15:33 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 19:32
Tweakwondo schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:29:
Er zal een kleding-mod voor zijn die je immuun maakt. Ik heb deze wel al gezien voor Shock en Poison, zodra ik die voor overheating tegenkomen koop ik die ook :P

soms helpt hard wegrennen, dat je buiten het bereik komt. Of je moet snel de netrunner uitschakelen. Er zijn perks voor om de netrunner snel zichtbaar te krijgen, maar weet even niet welke/wat.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Bokkie schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:32:
[...]

Hmz die heb ik nog niet.
Maar vermaak mij prima, gewoon door de stad cruisen, gigs en sides doen, burgerwacht spelen O-)
Inmiddels wel al paar legendary items gevonden.

Probeer alle docters enzo te vinden voor hoogst mogelijke upgrades :D
Haha ja precies. De neutrale npc's hebben niet zoveel 'leven' in zich, maar de gang members van mini/random assault cases daarentegen wel. Dingen als beschermgeld vragen op 'mijn' territorium of corrupte cops. Als ik dat toevallig overhoor, dan is het te verleidelijk om me er niet mee te bemoeien. :D

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Heeft iemand al ervaring met smart weapons? Heb de juiste mod geinstalleerd.
spoiler:
Krijg je gratis in act 2
maar als ik schiet gaan de kogels alle kanten op en raken ze maar sporadisch diegene waar ik op richt. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch nog een paar keer geprobeerd de game een kans te geven, mede omdat er een behoorlijke patch uitgebracht is van 15gb (!)

Maar wat een droevenis is het toch, de graphics, de besturing van de auto's, niemand die op je reageert, wapens, blikjes en andere dingen die gewoon in de lucht hangen, plotseling verdwijnen of verschijnen, uit het niks een wanted level krijgen bij gewoon wandelen, zomaar beschoten worden zonder dat je ook maar iets doet, npc's waar een x staat om mee te praten en vervolgens komt er gewoon niks, flinke lag in de game waardoor alles enorm schokkerig gaat. Het zat helaas bij een Xbox One bundel maar anders had ik meteen mijn geld teruggevraagd. Jammer dat ik de game niet via Steam heb, dan kon ik dat wel doen. Wat een deceptie is dit geworden zeg, dat er echt mensen zijn die dit met droge ogen durven te verdedigen neem ik als gamer in ieder geval niet meer serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 13:54
Wees blij dat jullie het kunnen spelen... Bij mij crasht het spel (PC) bijna iedere keer bij het opstarten, en anders om de 5 a 10 minuten tijdens het spelen. Niet te doen dit. Vind de setting zo gaaf maar ben gestopt met spelen nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKr
DutchManticore schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:00:
[...]

Haha ja maak van mijn rustige, gematigde oproep om elkaar in waarde te laten maar iets negatiefs.
Arme jongen toch, zomaar negatieve dingen moeten lezen in een topic dat dedicated is aan dit onderwerp.

Op m'n tong bijten ja, omdat ik (en vele anderen met kritiek) onterecht worden samengevat en afgedaan als zeurpieten die zichzelf te hoge verwachtingen hebben aangepraat. En die door een 'paar bugs' te hele game afbranden. Dat is niet wat er gaande is, en ook in deze post misken je dat weer compleet.

Mensen die dit topic lezen willen zich mogelijk informeren over of zij daadwerkelijk dit spel aan willen schaffen ja of nee. Er mag best opgesomt worden wat er ontbreekt, mankeert of waarover zelfs glashard gelogen is door de developer / studio.

Ga niet zitten projecteren met "dat ik mijn mening erdoor wil drammen". Dat is een beetje kinderlijk.
Ik riep (en roep!) juist op om elkaar in waarde te laten zodat het gezellig blijft. Criticasters uit het topic schoppen is een beetje flauw. Ik heb net zo goed 60 euro betaald.
De cognac is vroeg ingeschonken op de zondag. Proost en veel plezier met spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ik heb het onderhand de voordeel van de twijfel gegeven. Gekocht op day 1 en ik kwam er maar niet in, was ook niet blown away door de game mechanics. Het liefst bracht ik hem terug voor me geld.

Nog steeds zijn er een hoop dingen wat echt balen is, zoals dat het niet overal in de stad levendig is, weinig auto's, soms hele snelwegen geen enkel voertuig, weinig npc's + die zich dom gedragen. Grafisch is toch wel de grootste tegenvaller, wat ontiegelijk slecht geoptimaliseerd voor o.a. de Xbox One X waar ik het op speel. Continu frame drops, objecten laden niet of half in, terwijl het spel nou niet heel erg mooi is. Het doet me meer denken aan een soort Ghost Recon Wildlands, prima, maar laat het dan soepel lopen.

Daarentegen, gunplay is top, schiet lekker weg, rijden is oké, voertuigen hebben duidelijk gewicht en verschillen van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

kwdtje schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:55:
Heeft iemand al ervaring met smart weapons? Heb de juiste mod geinstalleerd.
spoiler:
Krijg je gratis in act 2
maar als ik schiet gaan de kogels alle kanten op en raken ze maar sporadisch diegene waar ik op richt. Mis ik iets?
Je bedoelt die wapens met heatseaking kogels toch? Je kan ze ook al in de proloog kopen en vinden. Ik heb er eentje getest en je raakt inderdaad niet super veel ermee (denk 50%) zelfs als je al goed op iemands lichaam of hoofd richt.

Ik vermoed dat je nog upgrades kunt vinden met betere tracking qua cyberware voor ogen/handen, maar het zou een bewuste designkeuze kunnen zijn. Boel is nogal OP als je 100% tracking had, ook al is de dmg wat minder tov normale guns.

D3-Monk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:57:
Ik heb toch nog een paar keer geprobeerd de game een kans te geven, mede omdat er een behoorlijke patch uitgebracht is van 15gb (!)

Maar wat een droevenis is het toch, de graphics, de besturing van de auto's, niemand die op je reageert, wapens, blikjes en andere dingen die gewoon in de lucht hangen, plotseling verdwijnen of verschijnen, uit het niks een wanted level krijgen bij gewoon wandelen, zomaar beschoten worden zonder dat je ook maar iets doet, npc's waar een x staat om mee te praten en vervolgens komt er gewoon niks, flinke lag in de game waardoor alles enorm schokkerig gaat. Het zat helaas bij een Xbox One bundel maar anders had ik meteen mijn geld teruggevraagd. Jammer dat ik de game niet via Steam heb, dan kon ik dat wel doen. Wat een deceptie is dit geworden zeg, dat er echt mensen zijn die dit met droge ogen durven te verdedigen neem ik als gamer in ieder geval niet meer serieus.
Je moet niet vergeten dat niet iedereen diezelfde ervaringen heeft voor wat betreft de problemen die jij beschrijft.

Graphics is natuurlijk deels persoonlijk voor wat betreft stijl, maar op PC ziet het er in ieder geval prima uit. Je kan daar toch echt weinig op afgeven. Indien je op console speelt, dan kan ik van wat ik heb gezien er zeker inkomen dat je hier niet tevreden mee bent.

Besturing van auto's is inderdaad niet geweldig, op PC met keyboard is het raadzaam om sensitiviteit aan te passen in de config files. Op console zal dit natuurlijk niet gaan. Aan de andere kant, verwachte ik hier persoonlijk ook niet veel van. Het is net zo bedroevend als bijvoorbeeld in GTA. Aan de andere kant ben ik hierin ook wel gewoon realistisch en besef ik mij heel goed dat bij deze games het autorijden, hoewel niet geheel onbelangrijk is, toch ook zeker niet de focus is.

Verdwijnende zaken, vliegende items, etc. Allerlei soorten bugs die ik zelf in ieder geval niet heb. Dus ik kan daar verder weinig over zeggen, behoudens dat voor mij dit dus geen probleem is.

Qua framerate weet ik dat ik met een 1660Ti op dit moment gewoon een beperkende hardware factor heb. Ik had hier zelf ook niet anders in verwacht. Dat de ervaring op current gen consoles niet vlekkeloos zou zijn in termen van performance verbaasd mij ook niet direct. Wel denk ik dat CDPR voor wat betreft console gamers hierin een minimum stabiele framerate van 30 fps zou moeten weten neer te zetten of anderszins zou moeten hebben besloten om niet te releasen op de prior gen consoles. Als PC gamer is dit verder natuurlijk weinig relevant voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik had het spel eigenlijk al opgegeven tot aan de next gen patch, maar de huidige patch 1.04 heeft ervoor gezorgd dat ik het spel toch leuk ben gaan vinden. Ja, nog steeds veel rare dingen die gebeuren, maar gelukkig geen problemen gehad die het spelplezier verderven. Ik kan gewoon de Story mode volgen en daarvan genieten.

Ziet er best goed uit op de XSX en speelt lekker soepel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Patch 1.05 komt ook één dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
OP de PS5 is de size 110GB (!!!), maar die ziet er slechter uit dan de Series X/S. Wel betere performance ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
*snip* dat spoort trolletjes mag je achterwege laten.

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 13-12-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Kheos schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:52:
[...]

Euh ja, vandaar die next-gen patch die al superlang was aangekondigd. Dat wisten we allemaal toch wel al?
Ja, maar niet dat je nu op een spanky new PS5 de game speelt alsof je een PS4 hebt .... ze kunnen toch op zijn minst de textures hoger laden. Base PS4 is 2TF, PS5 is 10TF, dat wordt totaal niet gebruikt. CDPR heeft zich er schandalig lui van afgemaakt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:24:
Patch 1.05 komt ook één dezer dagen.
Patch notes al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik word wel een beetje gestoord van die hard crashes. Nadat ik in act twee gekomen ben lijkt er om de dertig minuten een crash te zijn. Speelt niet relaxt zo. En dan elke keer weer je graphics settings terugzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 13-12-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:28:
[...]

Ja, maar niet dat je nu op een spanky new PS5 de game speelt alsof je een PS4 hebt .... ze kunnen toch op zijn minst de textures hoger laden. Base PS4 is 2TF, PS5 is 10TF, dat wordt totaal niet gebruikt. CDPR heeft zich er schandalig lui van afgemaakt ...
TF's hebben hier niet alleen mee te maken..

Als je kijkt naar de XsX bijvoorbeeld, die draait de 60fps mode op 1080.. en dan nog met drops.

Er is onder de motorkap nog zoveel aan de hand en 'kapot', en heel slecht geoptimaliseerd.

Om echt wat zinnigs te kunnen zeggen, moet je op de echte next gen versie wachten.

Als het goed is (wanneer?) krijgt de PS daarvoor ook gewoon een quality mode, met iets betere textures enzo.. maar ook 30fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:28:
[...]

Niet lui, tijd gebrek. De ps5 draait in ps4 compatibility mode. Je kan dan niet zomaar hogere textures inladen. Want je zit gebonden aan wat de ps4 aan kan. De compatibiliteit is anders gemaakt dan bij de Xbox. Dus je moet de game herschrijven voor de ps5. Dus dat is wel flink wat werk en dan zal een grote patch worden. Dat heb je niet zomaar gedaan.
Pagina: 1 ... 40 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!