Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Een thread met bijna niets anders dan geklaag, terwijl in mijn persoonlijke ervaring dit veruit het allerknapste, en één van de beste games is die ik de laatste jaren gespeeld heb. Heb op 2 dagen tijd 22 uur gespeeld en kan niet stoppen om voort te doen. Wat mij betreft is dit meteen hét te kloppen spel van de nieuwe generatie.

Jammer dat CDP het spel voor Xbox/PS4 heeft uitgebracht. Dat had hen veel miserie bespaard. Ze hadden puur voor PC moeten gaan, en in begin volgend jaar dan de PS5/XSX versies.

Veel mensen hebben gewoon onrealistische verwachtingen. Raytracing was een jaar geleden nog een soort van "Can it run Crysis" ubersetting die enkel op de allerduurste zotste hardware draaide, en zelfs dan met zware performance penalty. Maar in CP2077 zijn er veel aan het klagen als ze geen deftige performance halen met RT ultra.

De preview filmpjes van een jaar geleden zagen er idd anders dan de release, maar dat is bij vrijwel élke AAA game het geval. Ook bv bij de Witcher. En desondanks is het nog steeds met voorsprong de grafisch knapste stad die ik ooit heb gespeeld.

Zo ziet het er bij mij uit:

(framerate is hier schokkerig door opname, in't echt gaat het veel smoother)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-10 19:06
@Phydomir Ik heb al zo'n 5-6 uur erop zitten op de One X. Over het algemeen loopt het goed maar performance en graphic wise zie ik toch een hoop misser. Ik heb daarentegen weinig bugs en glitches gehad. 1 vastloper toen ik wat rond reed in de stad.

Beter komt de patch gauw uit, zonde om de game in deze staat verder te spelen. Ik hoop echter ook dat ze bijvoorbeeld meer npc's en verkeer kunnen toevoegen maar dat gaat hem niet worden denk ik. De straten zijn wel heel vaak leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
PearlChoco schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:58:
Een thread met bijna niets anders dan geklaag, terwijl in mijn persoonlijke ervaring dit veruit het allerknapste, en één van de beste games is die ik de laatste jaren gespeeld heb. Heb op 2 dagen tijd 22 uur gespeeld en kan niet stoppen om voort te doen. Wat mij betreft is dit meteen hét te kloppen spel van de nieuwe generatie.

Jammer dat CDP het spel voor Xbox/PS4 heeft uitgebracht. Dat had hen veel miserie bespaard. Ze hadden puur voor PC moeten gaan, en in begin volgend jaar dan de PS5/XSX versies.

Veel mensen hebben gewoon onrealistische verwachtingen. Raytracing was een jaar geleden nog een soort van "Can it run Crysis" ubersetting die enkel op de allerduurste zotste hardware draaide, en zelfs dan met zware performance penalty. Maar in CP2077 zijn er veel aan het klagen als ze geen deftige performance halen met RT ultra.

De preview filmpjes van een jaar geleden zagen er idd anders dan de release, maar dat is bij vrijwel élke AAA game het geval. Ook bv bij de Witcher. En desondanks is het nog steeds met voorsprong de grafisch knapste stad die ik ooit heb gespeeld.

[YouTube: CP20771]

22u gespeeld en nog maar pas bij de Deus Ex achtige missie waar je het over had? Wat heb je in al die uren daarvoor dan gedaan? Die missie is toch vrij vlot na de intro van je life path? Of heb ik heel veel side content over het hoofd gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Joosie200 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:10:
[...]

Een beetje ala
YouTube: Cyberpunk HITMAN BUILD – Highest single shot damage – Handguns & Ste...

Going John Wick wanneer Reeves in de game zit past wel in Cyberpunk stijl. _/-\o_
hmz ik ga niet zo ver in reflex, aangezien ik vind dat je zeker 4 of 6 in intelligence en technical nodig hebt om de base cyberware/hacks uit te kunnen voeren zonder het jezelf heel moeilijk te maken.

Ik heb mijn eerste char zeg maar beetje verkloot omdat ik teveel op vody gezet had, maar merkte in de proloog al dat dat niet de juiste keuze was voor mij.

Dus toen ben ik gewoon punten overal in gaan stoppen en de tree te onderzoeken voor synergy en ben ik opnieuw begonnen met een duidelijk skillpad in mijn hoofd.

Ik vind de Dynalar sandevistan cyberdeck bijv ondergeschikt aan de Stephenson tech, omdat je al minder in de tech zit, is het beter om utility uit mijn cyberware te halen ipv full on combat te gaan. Helpt ook met cashflow namelijk early/mid waar je toch het meeste worstelt met gebrek aan eddie's

Crafting vind ik wel waardeloos trouwens.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:04:
[...]

22u gespeeld en nog maar pas bij de Deus Ex achtige missie waar je het over had? Wat heb je in al die uren daarvoor dan gedaan? Die missie is toch vrij vlot na de intro van je life path? Of heb ik heel veel side content over het hoofd gezien?
Die heb ik in de loop van gisteren gedaan, ben momenteel aangekomen aan het begin van act 2. En ben idd geen snelle speler, ik explore veel en lees bv alle lore die ik tegenkom.
En heb de 3 life paths gedaan alvorens er één te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Voor geïnteresseerden, hoe het spel in 4K en HDR eruit ziet: YouTube: Cyberpunk 2077 4K HDR benching, Ryzen 5800x, Strix 3090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:27

OMD

Uhh, ziet er bij mij beter uit en ik heb echt niet jouw specs. HDR moet je uit zetten, die is broken in Cyberpunk. Het is nu 1 uitgesmeerde, overbelichte, fletse bende bij jou.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08

nFo

Ondanks de bugs, vermaak ik mij prima.
Nu vooral side missies aan het doen, zeker de moeite waard te doen, komt toffe wapens tegen bij die gang hideouts. (blauwe skull icon dacht ik.)
Kwam deze motor tegen bij een ripperdoc, toch is even proberen , wow dit is een toffe motor zeg. 8)
Jammer dat je hem niet kan parkeren in een garage ofzo.
Xbox Series X;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/itqwFDlnUTkAgwAtSkfNceJ3.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ffBZ4siNEN6qhUoAQU4Ge908.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ja met alle respect, ik baal dat ik hier 60 euro voor betaald heb.

Het voelt allemaal erg stijf. Het aimen, het lopen, het "dodgen" (lees teleporteren), melee combat. Als je op straat iemand neerknalt spawnen er 20 agenten achter je, en als je met je rug tegen de muur gaan staan spawnen ze gewoon voor je gezicht.

De performance is dramatisch op een 1080ti.

Ik merk gewoon dat ik mezelf zit te dwingen het verhaal verder te spelen en op z'n minst daarvan te genieten omdat ik hier 60 euro voor neergelegd heb. Had bij mijn eerste gevoel moeten blijven. Domper dit

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39

Maar hoe zijn bij jou de NPC's dan? Leven die echt of lope die maar wat heen en weer? En de politie kan je niet achtervolgen (ze spawnen gewoon opnieuw bij je) of is dat op hogere settings beter. Zelfs GTA 1 had betere politie AI.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:20

Kheos

FP ProMod
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:42:
De performance is dramatisch op een 1080ti.
No shit, Sherlock.
Dan zal je maar je settings naar beneden moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 10:50

^^0nMe

Got Babana's?

Bokkie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:09:
[...]

hmz ik ga niet zo ver in reflex, aangezien ik vind dat je zeker 4 of 6 in intelligence en technical nodig hebt om de base cyberware/hacks uit te kunnen voeren zonder het jezelf heel moeilijk te maken.

Ik heb mijn eerste char zeg maar beetje verkloot omdat ik teveel op vody gezet had, maar merkte in de proloog al dat dat niet de juiste keuze was voor mij.

Crafting vind ik wel waardeloos trouwens.
Ik vraag me af of je je char in het begin echt kan verkloten, zeker op normal. Heb nu een manusje van alles met 6-7 punten in alle stats behalve 4 cool/stealth. Plan is uiteindelijk om alles in reflex te knallen voor een blade/rifle crit build.

Maar zoals je al zei, in het begin heb je enorm veel aan int/tech voor big Eddies en hacken voor initiative in battles.

Het voordeel dat je daaruit haalt kun je weer stoppen in gear/craften. Ik heb nu een vrij goedkoop wapen met 8 atk speed, 2 scope, 2 mod slots. Heb 2 low lvl modchips gevonden met +8 raw? dmg wat als een malle schaalt, dus ben zwaar OP voor mijn lvl wat waarachijnlijk ook zo blijft als ik betere modchips kan kopen/craften.

Dus voorlopig kan ik met een role plat build.wel.verder pielen, het hacken/quickhack is te leuk om te laten liggen

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door NenF2018 op 12-12-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:05
Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:42:
[...]

Maar hoe zijn bij jou de NPC's dan? Leven die echt of lope die maar wat heen en weer? En de politie kan je niet achtervolgen (ze spawnen gewoon opnieuw bij je) of is dat op hogere settings beter. Zelfs GTA 1 had betere politie AI.
op hogere setting is dat niet beter. Glitches bugs en performance kunnen ze oplossen, maar ai verbeteren word denk ik een stuk lastiger. Het is op zich een prima game voor het verhaal en de wereld is mooi maar meer dan dat is het niet.

Tevens had ik jaren geleden gelezen dat rockstar ver vooruit loopt betreft open wereld ai. Dit bewijst het maar weer.. Ik denk dat er voorlopig geen game komt met minstens zo een goede ai als wat rockstar heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Kheos schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:46:
[...]

No shit, Sherlock.
Dat heb ik uiteraard gedaan. Alles staat low, medium of uit. En dan nog loopt t ruk.

Er zijn spellen die veel mooier, complexer en grafisch indrukwekkender zijn die prima lopen.

En "RPG" is deze titel echt onwaardig. "Levende stad" is een smerige leugen. Het is een grote map waarin NPCs een beetje doelloos tegen elkaar aanbotsen, op willekeurige plekken ligt random loot en niemand die het erg vind dat je hun spullen steelt. Ik ga een refund aanvragen

[ Voor 26% gewijzigd door DutchManticore op 12-12-2020 12:56 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Kheos schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:46:
[...]

No shit, Sherlock.
Ik speel zelf op een 2070s. En vind de performance ook zwaar tegenvallen. Het gekke dan ook is dat het vrij weinig uit maakt of ik de game op low of ultra zet. Het schilt hoogstens 10-15 fps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Tweakwondo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:53:
[...]

Ik speel zelf op een 2070s. En vind de performance ook zwaar tegenvallen. Het gekke dan ook is dat het vrij weinig uit maakt of ik de game op low of ultra zet. Het schilt hoogstens 10-15 fps..
Ik heb met een 2080super met bijna alles op high (behalve shadows) 60-100fps op 1440p. RTX uiteraard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NenF2018 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:48:
Ik heb dus iets gedaan wat denk ik niet helemaal handig is. Ik heb dit spel aangeschaft via Stadia. Moest daarbij een account aanmaken via Gmail. Daarna ging de betaling van het spel via Google play.

Bedrag is van mijn rekening gehaald maar ik kan niet meer inloggen op mijn aangemaakte Stadia account. Als ik naar Stadia ga kan ik alleen maar een nieuwe account aanmaken en niet inloggen. Als ik dan een account aanmaak met hetzelfde e-mail adres geeft hij geen melding van al een bestaand account. Ik heb nu dus twee account, waarbij ik niet kan inloggen op het account waaronder ik het spel heb aangeschaft.

Via de stadia app kan ik wel bij mijn account waar het spel onder is aangeschaft. Maar als ik dan refund doe ziet hij geen bestelling. Terwijl het spel wel als aangeschaft zie staan op mijn telefoon.

Daarbij zou ik ik een Chromecast en controller erbij krijgen! Maar er word nergens om een adres gevraagd. Iemand hier ervaring mee? Ben bang dat ik nu zomaar 60 euro kwijt ben.
Google play help en dan naar ‘Teruggave en retour’.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Als we toch met sfeerbeelden bezig zijn, hier die van mij:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Divak schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:56:

[Streamable: Cars of the Future]
op welk platform is dit? Als het goed is zou de patch 1.04 dit moeten oplossen. Het viel mij trouwens ook op met npc als je snel hen en weer beweegt zie je ze poppen, ook sommige textures . wat een ellende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Tweakwondo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:59:
[...]

op welk platform is dit? Als het goed is zou de patch 1.04 dit moeten oplossen. Het viel mij trouwens ook op met npc als je snel hen en weer beweegt zie je ze poppen, ook sommige textures . wat een ellende
PC, patch 1.04 :)
Dat gaat nog hééél lang duren, het is de core van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Lekker zo een zondagavond op straat :+
Al zien de auto's er echt nice uit (als ze er rijden uiteraard)

[ Voor 8% gewijzigd door Origins op 12-12-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-10 14:09
Is die nu wel beter op ps4 met 1.04 patch ?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Door de vele bugs heb ik toch besloten om het spel maar aan de kant te liggen totdat deze allemaal opgelost zijn. Ik kom niet alleen problemen tegen zowel grafisch als met de animatie maar ook situaties zoals niet kunnen schieten met wapens terwijl deze wel geladen zijn, wapens die steeds verdwijnen uit de inventory en dus opnieuw toegekend moeten worden, loot dat niet opgepakt kan worden en het niet kunnen switches naar third person als je in een auto zit. Dit zijn nog maar een paar voorbeelden.

En dan heb ik het nog eens niet gehad over de AI dat echt bedroeft is. De interactie met NPC stelt helemaal niets voor. Een 7 jaar oud spel zoals GTA V heeft dat betreft het veel beter voor elkaar.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:52:
[...]

Dat heb ik uiteraard gedaan. Alles staat low, medium of uit. En dan nog loopt t ruk.

Er zijn spellen die veel mooier, complexer en grafisch indrukwekkender zijn die prima lopen.

En "RPG" is deze titel echt onwaardig. "Levende stad" is een smerige leugen. Het is een grote map waarin NPCs een beetje doelloos tegen elkaar aanbotsen, op willekeurige plekken ligt random loot en niemand die het erg vind dat je hun spullen steelt. Ik ga een refund aanvragen
Dat is zo in contrast met mijn ervaring. Ook een GTX 1080ti. Spel op high en sommige instellingen medium, 35-40fps. True niet het beste maar loopt goed. True er zijn inderdaad verbeterpunten maar man ik amuseer me zot. Heb hier al een aantal zaken gepost en vooral veel niet gepost omdat ik gewoon niet alles kan tonen 🤣😀

Misschien heb je een probleem met drivers of uw andere hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 13:38
Nick25 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:07:
Is die nu wel beter op ps4 met 1.04 patch ?
Het lijkt wel wat beter te lopen maar het speelt nog lang niet lekker, nog steeds lage fps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwdtje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb met een 2080super met bijna alles op high (behalve shadows) 60-100fps op 1440p. RTX uiteraard uit.
Ik heb ook een 2080super maar ik draai het meeste op ultra.

Jammer dat de meeste mensen wel hun gfx kaart delen, maar er niet bij vermelden welke cpu ze hebben. Dit maakt een enorm verschil!

Ik draai dus op ultra preset 60fps op 1080p zonder RT of DLSS, met i7-6700K @ 4,4GHz op een 2080 super kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

^^0nMe schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:47:
[...]

Ik vraag me af of je je char in het begin echt kan verkloten, zeker op normal. Heb nu een manusje van alles met 6-7 punten in alle stats behalve 4 cool/stealth. Plan is uiteindelijk om alles in reflex te knallen voor een blade/rifle crit build.

Maar zoals je al zei, in het begin heb je enorm veel aan int/tech voor big Eddies en hacken voor initiative in battles.

Het voordeel dat je daaruit haalt kun je weer stoppen in gear/craften. Ik heb nu een vrij goedkoop wapen met 8 atk speed, 2 scope, 2 mod slots. Heb 2 low lvl modchips gevonden met +8 raw? dmg wat als een malle schaalt, dus ben zwaar OP voor mijn lvl wat waarachijnlijk ook zo blijft als ik betere modchips kan kopen/craften.

Dus voorlopig kan ik met een role plat build.wel.verder pielen, het hacken/quickhack is te leuk om te laten liggen
Mja ik speel op hard, dus ik merkte als snel dat ik echt beter sneaky kan zijn ivm survival, zeker ook met de potato aim op de Series X speel ik liever voorzichtig.

veel pre-emptive healthshots nemen tijdens combat en de slide slowmo helpt daarbij wel aardig.

reden van 'verkloten' was dus dat ik teveel verspreid had en daardoor gewoon niet de damage deed met de wapens die ertoe deden :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb ook een 2080super maar ik draai het meeste op ultra.

Jammer dat de meeste mensen wel hun gfx kaart delen, maar er niet bij vermelden welke cpu ze hebben. Dit maakt een enorm verschil!

Ik draai dus op ultra preset 60fps op 1080p zonder RT of DLSS, met i7-6700K @ 4,4GHz op een 2080 super kaart.
Ik dacht dat high het hoogste was? Zal straks nog eens goed kijken dan. Heb zelf een ryzen 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:09:
[...]

Dat is zo in contrast met mijn ervaring. Ook een GTX 1080ti. Spel op high en sommige instellingen medium, 35-40fps. True niet het beste maar loopt goed. True er zijn inderdaad verbeterpunten maar man ik amuseer me zot. Heb hier al een aantal zaken gepost en vooral veel niet gepost omdat ik gewoon niet alles kan tonen 🤣😀

Misschien heb je een probleem met drivers of uw andere hardware.
Nee hoor, alles latest drivers. Staat geinstalleerd op een M2.NVME drive.Alle andere spellen lopen prima.
Ik heb m'n refund aangevraagd na 4uur playtime, we gaan zien of Steam dit met mijn uitgebreide onderbouwing nog wil refunden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am2RNZJKg-vJAqgSXnhz24iD55A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KcqZe3F42PES7fQ7CLrJJkt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 09:33
Ik denk dat ik de game maar weer lekker op Mp gaat gooien.
Ik van alles geprobeerd om het aimen op de ps5 beter te krijgen, maar krijg het niet goed..
Er blijven rare versnellingen in zitten en het hele aimen voelt niet lekker aan.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
MaFFia schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:15:
Ik denk dat ik de game maar weer lekker op Mp gaat gooien.
Ik van alles geprobeerd om het aimen op de ps5 beter te krijgen, maar krijg het niet goed..
Er blijven rare versnellingen in zitten en het hele aimen voelt niet lekker aan.
Zelfde op de Series X helaas, hopen op een patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:13:
[...]

Nee hoor, alles latest drivers. Staat geinstalleerd op een M2.NVME drive.Alle andere spellen lopen prima.
Ik heb m'n refund aangevraagd na 4uur playtime, we gaan zien of Steam dit met mijn uitgebreide onderbouwing nog wil refunden.

[Afbeelding]
Echt raar, ben hier zelf op ultrawide 1440p aant spelen. Misschien steam issue, geen idee, of je bent teveel eisend 🤔🤔🤔 hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Mijn eerste game braking bug tegenkomen;
https://twitter.com/jeroe.../1337734574185586688?s=19

Kan de Quest van Delamain nu dus helaas niet uitspelen. Hopen tot dit snel gepatched word 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
[...]

[Afbeelding]
Een 1080Ti zegt niets, CPU is minstens even belangrijk.

Mijn vorige was een 1080Ti en daarmee haalde ik bij Baldur's Gate III op 1080p soms framerates van <20 fps, puur omdat mijn 4590K mij afremde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:59

Realistische teleportatie. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
PearlChoco schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:29:
[...]

Een 1080Ti zegt niets, CPU is minstens even belangrijk.

Mijn vorige was een 1080Ti en daarmee haalde ik bij Baldur's Gate III op 1080p soms framerates van <20 fps, puur omdat mijn 4590K mij afremde.
Eens, maar een 1080TI wordt niet actief gebottlenecked door een i5 8600k met alle cores op 4.8Ghz haha.

Beschamend gewoon voor een titel in 2020 :X

[ Voor 25% gewijzigd door DutchManticore op 12-12-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:30:
[...]

Eens, maar een 1080TI wordt niet actief gebottlenecked door een i5 8600k met alle cores op 4.8Ghz haha.

[...]

Tja, ik merk inderdaad al een verschil tussen ons :)
Ik vind dat hilarisch en ga verder met spel.

Oh well zullen wel zien wat hun patches en bugfixes nog zullen doen. Ik ga mij nog beetje verder amuseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Daarnet toch iets gezien wat me ferm tegenvalt. Speel dit op een i7 9700K, RTX3080, M.2 SSD, 32gb ram... Alles op ultra... Zie ik auto's aanschuiven, en als ik dan van links naar rechts kijk (snel) en terug, dan zie ik dat auto's een soort lelijk doosje zijn en nadien komt er detail door. Compleet idioot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-10 11:58
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:30:
[...]

[...]

Als je het vergelijkt met de beste games die ooit uit zijn gekomen ja, als ik het vergelijk met FM21 ben ik toch wel aardig onder de indruk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore

Dit is wat ik bedoel met dat de politie gewoon 'achter je' spawnt.
Niet een straat of 2, nee 2 meter achter je. Er is nul mogelijkheid om 'bad guy' te zijn.
De politie spawnt eindeloos, non-stop, als een vuurpeleton achter je.

Je misdragen is gewoon een insta-death-sentence....

[ Voor 57% gewijzigd door DutchManticore op 12-12-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Die hotfix heeft wel wonderen gedaan voor de visuals op console zeg! Ziet er een stuk beter uit op de PS5!

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 13:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:49:
YouTube: Cyberpunk has a police spawning problem..
Well well mr Anderson...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 13:15
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:51:
Die hotfix heeft wel wonderen gedaan voor de visuals op console zeg! Ziet er een stuk beter uit op de PS5!
Nu de rest van de game (inhoud) nog.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-10 17:02

Het was geen optie de game niet voor de PS4 en XBO uit te brengen gezien de verkoopaantallen van die consoles. Enkel PC en maanden later dan op de XSX en PS5 was ook niet direct optie. Toen CP2077 aangekondigd werd wist de wereld nog niet eens iets van de XBO en PS4 af. Deze game was van begin af aan voorbestemd voor de XBO en PS4.

nieuws: CD Projekt RED kondigt Cyberpunk 2077 aan

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
Omg hahaha Portal Easter egg
zo zalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-10 08:26
[...]

[Afbeelding]
Ik duim voor je maar ben er bang voor. Aangezien er een AI is die dit beoordeeld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 00:47
Vermaak me nog steeds erg met deze game maar goed ik hou me dan ook niet bezig om de routines van willekeurige NPC's te controleren en andere van dat soort zaken.
Lekker Ventje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:02:
[...]

Het was geen optie de game niet voor de PS4 en XBO uit te brengen gezien de verkoopaantallen van die consoles. Enkel PC en maanden later dan op de XSX en PS5 was ook niet direct optie. Toen CP2077 aangekondigd werd wist de wereld nog niet eens iets van de XBO en PS4 af. Deze game was van begin af aan voorbestemd voor de XBO en PS4.

nieuws: CD Projekt RED kondigt Cyberpunk 2077 aan
In het eerste commentaar van het artikel gaat het al mis. Meteen iemand die blind in 2012 wil gaan pre-orderen zonder er überhaupt iets vanaf te weten 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:38
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/cyberpunk-2077

Mooie score, had niet anders verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Het is een hartstikke mooie game, draai stabiel 60 fps Max setting met een RTX 3080.

Alleen er zitten wel veel bugs in, reload last checkpoint; ben al 6x uit het spel gecrashed in 2 uur tijd.

Animaties die glitches zoals een koffer welke Jackies opent en ineens mid air blijft hangen.

Als je stealth gaat dat ineens Jackie je in de rug duwde en dat je ineens staat en like WTF!

Dat je jezelf niet ziet in de reflectie van ramen etc. Of je eigen schaduw blijft hangen of onzichtbaar word.

Langs politie lopen en gelijk als verdachten gezien word, als dat hoort dan mag er meer uitleg over komen waarom etc.

Mensen welke je stealth vastpak kun je door muren gooien hier en daar, wel makkelijk opgeruimd haha!

Als je rustig rijd dat mensen schrikken, of als je lang loopt spontaan paniek is????

Dit is allemaal op de pc wat ik na nog geen 5 uur spelen meerdere malen zie gebeuren.

Vervolgens zegt CDPR dat de game bijna geen bugs bevat en het lastig te vinden is... Uhhh???? Nou nee! Ik ben verder hartstikke blij met het spel, de basis is er, nu nog gratis toevoegen wat jullie beloofd hebben en de fans trouw zijn! Al kost het 0,5 - 1 jaar, dat maakt mij niet uit, maar als ze eraan werken en het word alsnog waargemaakt dan stellen ze mij niet teleur.

Verder ben ik hartstikke tevreden, mooi verhaal... Daarin kunnen veel studio’s een voorbeeld aan nemen!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaan91
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 13:45
Zojuist retour aangemeld.. speelde op de Series X, niet eens heel veel glitches tegengekomen. Maar het is gewoon niet het spel wat al die tijd geadverteerd is.

Voor nu mijn 60 euro niet waard. Ik koop ‘m volgend jaar tijdens een summer sale ofzo wel met minimaal 50% korting. Of totdat de next-gen patch er is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:49
tsja, op een enkeling na ziet iedere playstation bezitter wel wat er opgeleverd is, dan is een 2.3 user score eigenlijk nog wel hoog te noemen.

Ik ben in de officiele playstation ps4 gametrailer getrapt. Dat zag er prima uit en dan verwacht je in deze tijden niet wat je dan daadwerkelijk aantreft als je de game opstart (ik draai op een ps5 dus de framerate is nog wel enigzins acceptabel).

De patch van gisteren heeft de blurry graphics op de ps5 overigens wel iets beter opgelost wat het in ieder geval maakt dat de game zonder hoofdpijn speelbaar is. Maar ik blijf het belachelijk vinden dat ik in 2020 blij moet zijn dat ik nu een game zit te spelen met de huidige beeldkwaliteit. Het is op sommige momenten echt enorm lage kwaliteit en op de andere momenten haalt het net de fallout 4 beeld kwaliteit.

Helemaal als onderstaand filmpje dan zogenaamd de ps4 versie is volgens het officiele playstation kanaal
YouTube: Cyberpunk 2077 - Gameplay Trailer | PS4

Nou leg die maar eens naast wat je echt op het scherm ziet op een playstation. :o

Ik zie het maar als weer een goede leerschool om niet alles te geloven vooraf wat je ziet. Ik zat niet meer echt in die wantrouwende mode aangezien praktisch elke game de afgelopen 3 jaar wel overeenkomt met de trailers (of in ieder geval in de buurt komt).

Maar dit was weer een mooie les voor mij om te zien dat sommige bedrijven daar niet netjes mee omgaan, en dan vind ik een user score 2.3 dat ze daar heel blij mee mogen zijn zodat de mensen gewaarschuwd zijn doordat zoveel gamers dezelfde mening hebben.

Zo kunnen playstation gamers zelf onderzoek kunnen doen of ze tot die mensen horen die verwachten dat de game overeenkomt met wat de trailers beloven of dat ze tot de groep behoren die het niet ziet en het allemaal best vindt, dat is ook prima natuurlijk dan zou ik zeggen, ga hem vooral voor die 70 euro kopen in deze staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 11:55
banaan91 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:32:
Zojuist retour aangemeld.. speelde op de Series X, niet eens heel veel glitches tegengekomen. Maar het is gewoon niet het spel wat al die tijd geadverteerd is.

Voor nu mijn 60 euro niet waard. Ik koop ‘m volgend jaar tijdens een summer sale ofzo wel met minimaal 50% korting. Of totdat de next-gen patch er is.
Hoe doe je dat? Is dat ook mogelijk als je via Microsoft store de game (digitaal) hebt gekocht?
Vind het echt helemaal niks.. Kan nu maanden gaan wachten op een “next gen” patch maar daar heb ik nu niks aan.. pak hem tegen die tijd wel uit d budget bak. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0DJuA7B73_va-W4_7eVlE6HfaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Yc0ctTdduOXIP9kyS6HasnU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest ook lachen toen V op deze manier in bed ging liggen trouwens haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan91
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 13:45
BlowFish schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:47:
[...]

Hoe doe je dat? Is dat ook mogelijk als je via Microsoft store de game (digitaal) hebt gekocht?
Vind het echt helemaal niks.. Kan nu maanden gaan wachten op een “next gen” patch maar daar heb ik nu niks aan.. pak hem tegen die tijd wel uit d budget bak. :X
Bij je microsoft account kun je bij je aankopen kijken. Daar zie je dan cyberpunk staan, je kan dan een refund aanvragen (heb het zelf al eens gedaan via de microsoft store)

Cyberpunk had ik trouwens bij bol.com gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb het spel met binnen, ben wel onder de indruk over de gratis goodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-10 14:59
Wat is het gaaf om zelf een beetje door de stad te zwerven en badguys te mollen. Heb wel al een crash gehad maar de laatste tijd niet meer gelukkkig.

Ik probeer zoveel mogelijk het verhaal en dialogen te volgen echter merk ik dat in de laatste tijd dit meer skip zodat ik gelijk verder kan gaan in de actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Quadra Turbo-R V-Tech in Cyberpunk 2077 (en ook in Forza Horizon 4).
Hele vette game _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oijBjXXSu1hEe84MrWjC6_BeSyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pi1TlHYVlqLXzAuXzVHLRL2M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Soort Watchdogs syndroom dus, hoog van de toren blazen, prachtige graphics in trailers laten zien, en velen tuinen er weer in..

Pluk hem wel uit de budgetbak over een maand of 6 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Best wel zonde als je de gratis map en lore uitleg moet missen, omdat je voor digital bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
banaan91 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:52:
[...]

Bij je microsoft account kun je bij je aankopen kijken. Daar zie je dan cyberpunk staan, je kan dan een refund aanvragen (heb het zelf al eens gedaan via de microsoft store)
thanks, top tip.

Ik heb net ook een refund aangevraagd bij playstation, daar gaat het niet zo simpel als bij microsoft of steam, maar hopelijk geven ze gehoor aan de refund aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Mijn eerste refund aanvraag is zojuist afgewezen, zoals verwacht omdat ik meer dan 2 uur gespeeld heb.
Dit is het werk van een bot bij Steam

Nu dus ge-escalate naar een human interaction support ticket. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 23:43
Ze hebben iig de kosten al eruit gehaald en maken al winst. Dus die zijn wel blij alhoewel dit natuurlijk totaal niet de bedoeling is hoe het is uitgekomen. Triest dat mensen het nu gaan vergelijken met bijvoorbeeld Ubiosft of Bethesda of nu al spreken over een budgetbaktitel. Ze waren juist zo goed bezig en nu dit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan er niet een apart refund topic komen? Als je het spel toch niet gaat spelen, hoef je hier niet meer te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 14:05

The Zep Man

🏴‍☠️

Heb tot nu toe veel plezier van voor wat het spel is, en wordt ook niet zo boos op de kleine bugs die ik hier en daar tegenkom.. De hype heb ik niet meegekregen, dus dat is misschien de reden dat ik niet teleurgesteld ben.

Ik heb het spel via GOG Rusland gekocht. Voor 24 EUR prima de prijs waard.

[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 12-12-2020 15:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
calsonic schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:04:
Quadra Turbo-R V-Tech in Cyberpunk 2077 (en ook in Forza Horizon 4).
Hele vette game _/-\o_

[Afbeelding]
Ik kwam op YouTube tegen dat er een Porsche 911 in zit. Die ga ik asap fixen. Want de standaard American muscle car is echt 3x niks qua besturing in game. En maar eens kijken hoe ik in Stadia de 4k versie enable terwijl ik op 1080p speel. Kijken of ze ook iets hebben van super sampling.
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:51:
[Afbeelding]

Ik moest ook lachen toen V op deze manier in bed ging liggen trouwens haha.
Viel mij ook op. Denk zo rust je denk ik niet volledig uit. En ook wil je in de badkamer de spiegel zien: moet je hem eerst defoggen: anders kun je niks zien qua weerspiegeling. Maar wel je gekke bekken trekken oefenen :D

[ Voor 31% gewijzigd door Joosie200 op 12-12-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-10 16:52
robinez schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:10:
[...]

thanks, top tip.

Ik heb net ook een refund aangevraagd bij playstation, daar gaat het niet zo simpel als bij microsoft of steam, maar hopelijk geven ze gehoor aan de refund aanvraag.
Kan je laten weten of je feedback hebt gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-10 17:16
Waarom een game retourneren en geld terug vragen bij de console versie als je dondersgoed weet dat je de PS4 of xbox one versie koopt? Het staat zelfs op de doos!
Ik snap dat echt niet, ik probeer dat te begrijpen maar kan er echt niet bij.

Dat hij te installeren en speelbaar is op de PS5 en Series S|X met extra framerates is leuk meegenomen maar een patch naar dat platform komt later, dat wist je al die tijd al.
Tuurlijk is het minder dan je nieuwe console aankan op dit moment, maar dat wist je toch?!
M'n rtx 2060 doet het momenteel nog beter dan hetgeen er op m'n Series X geïnstalleerd is, maar ik weet al sinds de zomer dat dit de Xbox One X versie is, die update komt vanzelf wel.

Edit: ik doel op al het gezeur over graphics en framerates. Bugs e.d. hoort gewoon opgelost te worden natuurlijk, maar CDPR kennende zou ik daar niet bang voor zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door PepieNL op 12-12-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Als een game niet naar behoren werkt is een refund aanvragen vrij logisch.
NukaWorldNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:16:
Ze hebben iig de kosten al eruit gehaald en maken al winst. Dus die zijn wel blij alhoewel dit natuurlijk totaal niet de bedoeling is hoe het is uitgekomen. Triest dat mensen het nu gaan vergelijken met bijvoorbeeld Ubiosft of Bethesda of nu al spreken over een budgetbaktitel. Ze waren juist zo goed bezig en nu dit.
Waarom is dat triest? Ze brengen toch gewoon net zo hard een unfinished product uit? Waarom zou CDPR een andere behandeling moeten krijgen dan andere devs en publishers?

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
PepieNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:35:
Waarom een game retourneren en geld terug vragen bij de console versie als je dondersgoed weet dat je de PS4 of xbox one versie koopt? Het staat zelfs op de doos!
Ik snap dat echt niet, ik probeer dat te begrijpen maar kan er echt niet bij.

Dat hij te installeren en speelbaar is op de PS5 en Series S|X met extra framerates is leuk meegenomen maar een patch naar dat platform komt later, dat wist je al die tijd al.
Tuurlijk is het minder dan je nieuwe console aankan op dit moment, maar dat wist je toch?!
hele goede vraag

en in de afgelopen 492 digitale games die ik gekocht heb heb ik dat ook nooit gedaan, dit is de eerste keer. Ik vind gewoon dat als je een ps4 trailer post, dat je dan ook die game moet leveren in 2020 en niet een game die op het niveau van een ps3 game presteert. Als ze mij een download geven waar ik de ps4 game krijg die ze gebruikt hebben voor hun eigen officiele trailer dan vind ik dat natuurlijk prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Overigens loopt de game sinds de patch van gisteren een stuk beter bij mij. Van een lelijke PS4 launch titel qua visuals naar een mooi plaatje. Geen PS5 visuals maar dat kun je nu nog niet verwachten. Spel is wel gewoon mooi nu. Textures lijken ook beter afgewerkt. Geen crashes meer gehad ook. Vrij snel gefixt en erg blij mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 23:43
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:37:
[...]

Waarom is dat triest? Ze brengen toch gewoon net zo hard een unfinished product uit?
Ik bedoel niet die mensen die dat zeggen, maar dat deze game wat toch eigenlijk echt een topper (op een goede pc komt die in de buurt) had moeten zijn nu zo wordt weggezet door vele mensen (kijk alleen al naar metacritic en andere sites). Ja het is hun eigen schuld als je met zo'n product komt. Nogmaals ze hadden deze game echt gewoon nog langer moeten uitstellen en de vorige generatie helemaal moeten skippen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ga deze game alsnog spelen op mijn XSX. Zie wel hoe het loopt en we wachten sowieso op die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoezo is dat triest, stad is hartstikke leeg, NPC's zeggen maar 3 zinnen. Overal knopjes en oplichtende dingen in winkels waar je niets mee kan. Customizen kan niet, je zit vast aan je eerste character.

Politie spawned letterlijk 2 meter achter je, er klopt zoveel niet aan het spel, is gewoon niet leuk meer.

Wat hebben ze in jezusnaam uitgespookt in die 8 jaar?! 8)7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisKr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/770ff3bebf8b05e71dede05f5f56f06c.png

Haha, cadeautips artikel van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluptas85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-10 11:24
Hoe is de ervaring hier wat betreft de fps: als je gewend bent minstens 120 te halen met games als COD en BF, hoe is het dan om CP te spelen met max 60 fps? Het is natuurlijk geen competitieve shooter, maar het verschil tussen 120+ en 60 is in Windows zelfs als zeer merkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
Segafreak83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:43:
[...]

Hoezo is dat triest, stad is hartstikke leeg, NPC's zeggen maar 3 zinnen. Overal knopjes en oplichtende dingen in winkels waar je niets mee kan. Customizen kan niet, je zit vast aan je eerste character.

Politie spawned letterlijk 2 meter achter je, er klopt zoveel niet aan het spel, is gewoon niet leuk meer.

Man man, Crowd density staat dus laag zo te zien.

Zijnoot: Ik heb hier meer en meer het hoeveel fanboy te zijn maar elke keer word ik getriggerd door het contrast met mijn ervaring.

Wat wel is; Ze hadden act 1 liniear moeten maken en vanaf dan open world. Zou veel verwarring weg gehaald hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:57:
[...]
Zijnoot: Ik heb hier meer en meer het hoeveel fanboy te zijn maar elke keer word ik getriggerd door het contrast met mijn ervaring.

Wat wel is; Ze hadden act 1 liniear moeten maken en vanaf dan open world. Zou veel verwarring weg gehaald hebben.
Het is verschrikkelijk hoe negatief sommigen zijn zonder ook maar deftig te spelen en proberen, maar het is wel de minderheid die hard aan het roepen is hoor. Op het moment zijn er meer dan een miljoen mensen aan het spelen op steam .. Even de forums/reddits negeren en dan binnen hopelijk een week leuke gesprekken met mensen.

Dat van act 1 klopt wel.

Nog een vraagje over een missie
spoiler:
Heeft er iemand in de missie waar je een auto moeten rijden naar een bepaalde clan de optie gekozen om die kerel in je kofferbak niet af te leveren? Ik was enorm benieuwd naar beide eindes maar aangezien ik street kid ben en dus hard tegen corpo's heb ik die kerel gedropped. Vond het alleen niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBM_NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 01:29
Als ik zo de reacties in dit forum en andere draadjes lees komt het neer op dat er 2 groepen zijn een die het verhaal helemaal top vindt en een die het (René van der Gijp stem) hé-le-maal niks vind. Is de eerste groep dan zo blind ? of heeft is de tweede groep met boter en suiker de marketingpraat in getrapt?

Is het een perfecte game , nee zeer zeker niet soms zelfs te wazig, iets meer structuur had het zeker geholpen maar het is ook niet rampzalig slecht.
Zeker niet als je het vanuit een open wereld science fiction perspectief bekijkt. *kuch* Andromeda, Anthem onder andere*

Nu maar wachten met zijn alle op de volgende (teleurstellende?) GTA dan maar als Rockstar die ooit af heeft voor 2030?

http://gamercard.xbox.com/BraveBigman%20NL.card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:57:
[...]

Dit inderdaad. En misschien de Xbox en PS4 versies moeten cancellen en volgend jaar pas op next gen te releasen, hadden ze de overige tijd kunnen werken aan de npc's.

Net weer wat verder gespeeld en bijv. Een gang hide out gecleared. Ik vind de combat echt vet, al heb ik wel het idee dat ik qua character teveel uitgesmeerd heb qua perks. Kan je nog respeccen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
kwdtje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:09:
[...]
Net weer wat verder gespeeld en bijv. Een gang hide out gecleared. Ik vind de combat echt vet, al heb ik wel het idee dat ik qua character teveel uitgesmeerd heb qua perks. Kan je nog respeccen?
Van pcgamer.com
spoiler:
Can you respec Cyberpunk 2077 attributes?

The good news is, you absolutely can respec your perk points and redistribute them as you see fit. You'll need a specific item—the Tabula E-Rasa—in order to do so, though. And while this is easy to find, and you'll have access to the item very early in the game, the downside is that it will cost you a hefty 100k Eurodollars. Ouch.

If you do happen to have the cash lying around however, you can purchase the Tabula E-Rasa item from any Ripperdoc in Night City. The steep price is almost certainly going to put the item well out of reach when you first come across it, but if you're determined to reset those perk points, it may be worthwhile taking a look at our Cyberpunk 2077 money guide to cobble together the cash you need.

As far as attribute points go, it doesn't seem that there's any way that these can be reset—at least, we haven't found anything so far. We'll of course update this guide should something crop up but as it stands right now, you might want to be a bit more mindful when choosing which attribute points to put where, each time you level up.

Ik hoop dat er rap een mod voor komt dus :p. Ook hoop ik voor een mod dat je kan fast travellen van waar je maar wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Paterpor op 12-12-2020 16:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:19
Segafreak83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:43:
[...]

Opvallend dat voor sommigen de steden kennelijk zo leeg zijn. Op PS4 begrijp ik het. Maar bijvoorbeeld op PC vat ik het niet. Ik heb volle straten met NPC's. Op sommige stukken met gemak echt tientallen tot mogelijk zelfs honderd plus, het zijn er soms dusdanig veel dat het echt niet te tellen is.

Dat non-story NPC's wat beperkt zijn interactie, zeker. Maar het kan aan mij liggen, en misschien speel ik de verkeerde games. Maar waar is dit anders? Mijn ervaring is hierin namelijk gewoon dat dit voor ieder spel tot nu toe zo is. En ik vind dit ook niet meer dan logisch. Zolang er geen AI driven voice synthesis en eventueel zelfs text synthesis is in een vorm dat logisch binnen een verhaallijn aansluit kun je naar mijn idee tenslotte ook lastig anders verwachten.

Hetzelfde geldt voor herhaling anderszins. Dit blijven we gewoon zien. Niet alleen in Cyberpunk, maar ook in bijvoorbeeld Rockstar titels, Ubisoft titels, etc.

Naast herhaling kan dit ook gezegd worden voor interactie met objecten. Ook hierin ken ik maar zeer weinig spellen waar interactie niet beperkt is. Er is maar zo veel dat tenslotte realistischer wijs ontwikkeld kan worden binnen de tijdspanne van de ontwikkeling van een titel. Je kunt natuurlijk wel willen dat alles in hoog detail aanwezig is, interactief is, etc. maar dan kom je toch al snel uit op ontwikkelings tijdlijnen zoals dat van Star Citizen. Nu ook niet bepaald een realistisch, werkbare situatie.

En ik vraag mij dan ook af of verwachtingen die je had mogelijk niet gewoon onmogelijk hoog gelegen hebben. Indien je een titel kent die hier wel allemaal aan zou voldoen, prima, dan hoor ik het ook graag. Want dan heb ik kennelijk een top product gemist. Maar zelf ben ik het in ieder geval niet tegengekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
flame

[ Voor 94% gewijzigd door Ircghost op 12-12-2020 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ach, TW3 draaide in het begin ook niet super op consoles. CDPR is gewoon meer een PC ontwikkelaar. En zoals altijd: degene die zeuren overheersen. De tevreden klanten hoor je niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
Toevallig heel veel tijd in gestoken voor Cyberpunk en dat is toch wel een ander type spel. Kleinere stadjes met minder npcs, welke 9 van de 10 ook niks toevoegen of waar je alleen "Hey partner" naar kan schreeuwen. Wel een stuk meer random gebeurtenissen (strangers daar gelaten) maar ook die vallen erg snel in herhaling.

Daarnaast heeft RDR2 nog steeds bugs die ook immersion Breaking zijn. Wel vind ik de wereld zelf leuker om te verkennen, maar dat is misschien ook wel logisch aangezien Cyberpunk 1 grote stad is, met weliswaar verschillende districten, maar het haalt het never nooit bij alle prachtige vergezichten die RDR2 rijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
psychodude schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:13:
[...]

Opvallend dat voor sommigen de steden kennelijk zo leeg zijn. Op PS4 begrijp ik het. Maar bijvoorbeeld op PC vat ik het niet. Ik heb volle straten met NPC's. Op sommige stukken met gemak echt tientallen tot mogelijk zelfs honderd plus, het zijn er soms dusdanig veel dat het echt niet te tellen is.

Dat non-story NPC's wat beperkt zijn interactie, zeker. Maar het kan aan mij liggen, en misschien speel ik de verkeerde games. Maar waar is dit anders? Mijn ervaring is hierin namelijk gewoon dat dit voor ieder spel tot nu toe zo is. En ik vind dit ook niet meer dan logisch. Zolang er geen AI driven voice synthesis en eventueel zelfs text synthesis is in een vorm dat logisch binnen een verhaallijn aansluit kun je naar mijn idee tenslotte ook lastig anders verwachten.

Hetzelfde geldt voor herhaling anderszins. Dit blijven we gewoon zien. Niet alleen in Cyberpunk, maar ook in bijvoorbeeld Rockstar titels, Ubisoft titels, etc.

Naast herhaling kan dit ook gezegd worden voor interactie met objecten. Ook hierin ken ik maar zeer weinig spellen waar interactie niet beperkt is. Er is maar zo veel dat tenslotte realistischer wijs ontwikkeld kan worden binnen de tijdspanne van de ontwikkeling van een titel. Je kunt natuurlijk wel willen dat alles in hoog detail aanwezig is, interactief is, etc. maar dan kom je toch al snel uit op ontwikkelings tijdlijnen zoals dat van Star Citizen. Nu ook niet bepaald een realistisch, werkbare situatie.

En ik vraag mij dan ook af of verwachtingen die je had mogelijk niet gewoon onmogelijk hoog gelegen hebben. Indien je een titel kent die hier wel allemaal aan zou voldoen, prima, dan hoor ik het ook graag. Want dan heb ik kennelijk een top product gemist. Maar zelf ben ik het in ieder geval niet tegengekomen.
Het verschil is natuurlijk wel dat andere games die beloftes niet deden. CP zei dat alle npc’s hun eigen leven leven etc etc, nou zelfs GTA V uit 2013 lijkt dat nog beter te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
kwdtje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:19:
[...]

Toevallig heel veel tijd in gestoken voor Cyberpunk en dat is toch wel een ander type spel. Kleinere stadjes met minder npcs, welke 9 van de 10 ook niks toevoegen of waar je alleen "Hey partner" naar kan schreeuwen. Wel een stuk meer random gebeurtenissen (strangers daar gelaten) maar ook die vallen erg snel in herhaling.

Daarnaast heeft RDR2 nog steeds bugs die ook immersion Breaking zijn. Wel vind ik de wereld zelf leuker om te verkennen, maar dat is misschien ook wel logisch aangezien Cyberpunk 1 grote stad is, met weliswaar verschillende districten, maar het haalt het never nooit bij alle prachtige vergezichten die RDR2 rijk zijn.
In elk geval reageerden de NPC karakters wel op je howdy. Soms opende zich zelfs een verborgen quest. Ook het honorsysteem deed een hoop. Afgaande op je acties reageerde iedereen anders. NPCs herkenden je van je daden en eerdere gesprekken. Hier lijkt niets wat je doet wat uit te maken in het grotere geheel buiten de missies om.

En het is waar dat de stadjes kleiner zijn in RDR maar het is toch een stuk meer levendig. Poker, bargevechten, zelfs vaudeville shows. Hier is alles locked of onbereikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:21:
[...]

In elk geval reageerden de NPC karakters wel op je howdy. Soms opende zich zelfs een verborgen quest. En het is waar dat de stadjes kleiner zijn maar het is toch een stuk meer levendig. Poker, bargevechten, zelfs vaudeville shows.
Zeker waar, naast alle positieve punten is dat toch echt heel erg matig aan Cyberpunk, desniettemin vermaak ik me uitstekend en probeer ik dat "levendige" Night City maar naast me neer te leggen.

Benieuwd of er nog een reactie komt vanuit de ontwikkelaar over dit punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Ik denk dat het een hoop had gescheeld als CDPR niet zo hoog van de daken had geschreeuwd en als de game een stuk minder open world en een stuk meer storybased was geweest. En dat ze vanaf moment 1 de game een action adventure ipv RPG hadden genoemd. Want het stomme is dat als je inderdaad door die lege stad heenprikt en je gewoon op de main en sidemissions richt er genoeg te beleven valt.

En die patch van gisteren heeft ook een hoop gedaan. Geniet er pakken meer van sinds hij niet meer crasht.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:11
Ik heb zo sterk het idee dat ze beter de last gen console versies weg hadden moeten laten, en volle focus op current gen. Dat zou tijd schelen die in de PC/PS5/X versie gestoken kan worden. CDPR probeert gewoon te veel goed te doen en dit keer is het gewoon een te groots project geworden...

Mijn YouTube

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• DutchManticore
Toch maar eens even constructief op rij zetten waarom Cyberpunk 2077 gewoon een ripdeal is in mijn ogen.
Project Red heeft stelselmatig gelogen. Het is echt meer dan prima als je gewoon plezier hebt van dit spel, maar ik vind het wel erg belangrijk om kritische consumenten te blijven en bedrijven te straffen voor dit soort wanpraktijken. Ook hoop ik dat mensen die nog twijfelen met deze post kunnen beslissen of dit hun 60 euro waard is of niet.

Traffic / Pathfinding
[YouTube: Cyberpunk 2077 Traffic AI]
Auto's despawnen en worden vervangen voor willekeurige andere auto's als je er met je rug naartoe staat.
Een auto op de weg parkeren betekent gewoon dat mensen eindeloos gaan zitten wachten, ze toeteren niet, ze stappen niet uit, ze worden niet agressief, ze rijden niet om je heen. Het is gewoon een simpele IF statement. "If path = blocked THEN stop".

AI

[YouTube: Cyberpunk 2077 AWFUL NPC AI]

Wat moet je hiervan zeggen. De AI is gewoon broken, of in ieder geval zeker niet wat het beloofd was.
Iedereen despawned, rare reacties, AI drivers die door fysieke objecten heen rijden, simpelweg naast een agent staan is genoeg om doodgeschoten te worden, mensen blijven rustig zitten terwijl je ze langzaam doodslaat terwijl ze wat 'Don't kill me" voicelines spammen. Niemand interesseert het als je in hun bedrijf of woning spullen steelt. Mensen hebben veelal een 'onliner' als je tegen ze praat, die nergens over gaat, willekeurig is, en vaak zelfs een mannenstem is terwijl het een vrouwelijk personage is.

Police spawning

De politie spawnt gewoon achter je bij elke misdraging. Eindeloos, als een vuurpeleton.
Dit zou zelfs in een spel uit 2005 misstaan.

(Marketing) leugens
"Each NPC has their own handcrafted routine. Thousands of NPCs will have actual daily routines throughout Night City""
Dit is gewoon absoluut niet waar. Het zijn gewoon 'domme' AI's die een tussen twee willekeurige punten heen en weer lopen. Geen doel, geen bezigheden. De pathfinding is zelfs zo simpel dat ze gewoon tegen elkaar aan lopen, en langs elkaar op schuiven.
"The game runs surprisingly well on last gen consoles"
Hier hoef ik niets over te zeggen. Dit is gewoonweg onwaar.
"Braindance is a pretty big part of the Cyberpunk universe"
Ook een grote leugen. Braindance is een super innovatief idee, erg interessant.
Maar ik kan alvast verklappen dat deze hele feature NIET in het spel zit. Alleen in de intro-missie gebruik je een braindance maar voor de rest kun je geen braindances kijken, gebruiken vinden of wat dan ook. Je schijnt ze wel te kunnen kopen, maar activeren gaat niet.
"Your choice matters. The game will be a vastly different experience wether you choose Corpo, Nomad or Streetkid"
Absoluut niet waar. Het enige verschil is de eerste 30 minuten van het spel, daarna komen de paden weer linear bij elkaar. De invloed op het spel is nul. In mijn play als Corpo kreeg ik wel dialoog opties die waren gemarkeerd als "Corpo", maar als ik dan een youtube playthrough bekijk van mensen die als "Nomad" spelen dan hebben ze dezelfde dialoog opties, alleen dan zonder de markering die suggereert dat het een speciale dialoog is die je hebt vanwege je faction.
In de beginuren van het spel krijg je fantastische content voorgeschoteld om maar deze neemt snel af. (geen quote, maar voor de leesbaarheid even in quote)
De eerste ripperdock visit is voorzien van prachtige animaties zodra je je cyberware laat installeren. Echter, als je doorspeelt blijkt dat dit eenmalig is. De rest van de game heeft NUL animaties voor het installeren van cyberware. Het maakt niet uit of je een hotdog koopt, of een nieuw skelet. Verschijnt gewoon in je inventory en klaar. Dit is misleidend! |:(
Het spel is vele malen gemarket als een "roleplaying-game of the dark future" en dat is stilletjes aangepast naar "an open world action adventure story"
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9xfcf1atwq461.png

Bugs, bugs, bugsIk denk dat The Onion het momenteel nog het best samenvat met haar satirische artikel:
Gamers, We Need To Come Clean: ‘Cyberpunk 2077’ Is Just A Lie We Made Up To Make You Like Us That Got Way Out Of Hand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Ook RDR2 heeft gewoon zijn herhaling en beperkingen. De setting ligt je misschien meer en de vormen van interactie liggen je misschien meer. Maar het is nu ook weer niet zo alsof in RDR2 de NPC's echt een soort AI driven leven hebben. Ook daar zijn het gewoon overduidelijk scripted events die je speelt.

Ik speel Cyberpunk 2077 zelf dan ook gewoon hetzelfde als ik bijvoorbeeld GTA 5 of RDR 2 speel. Ik doorloop de missies. En daarmee is het voor mij in ieder geval gewoon een top product. Free roamen in bijvoorbeeld de stad in GTA 3/4/5 heeft mij ook nooit iets gedaan, dat is bijzonder saai, weinig echt van betekenis te doen. En met bijvoorbeeld een GTA 6 ga ik daarin ook niet anders verwachten.

Maar mijn verwachtingen zijn kennelijk overduidelijk anders geweest bij Cyberpunk dan die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Hopelijk hebben ze ervan geleerd voor The Witcher 4 en brengen ze die niet uit voor de ps5 / series x ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:19:
[...]

Ach, TW3 draaide in het begin ook niet super op consoles. CDPR is gewoon meer een PC ontwikkelaar. En zoals altijd: degene die zeuren overheersen. De tevreden klanten hoor je niet.
Ja maar het is toch logisch dat ze dan de grootste groep gamers op console teleurstellen? Ze hadden het spel dan beter alleen op pc uit kunnen brengen i.p.v. een halfbakken product voor te schotelen aan de console gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Steven030 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:32:
[...]

Ja maar het is toch logisch dat ze dan de grootste groep gamers op console teleurstellen? Ze hadden het spel dan beter alleen op pc uit kunnen brengen i.p.v. een halfbakken product voor te schotelen aan de console gamer
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
Steven030 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:32:
[...]

Welcome to the life of a PC gamer :9. Met het aantal brakke ports dat PC gamers te verduren hebben gehad mag het ook wel eens andersom :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
psychodude schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:30:
[...]

Ook RDR2 heeft gewoon zijn herhaling en beperkingen. De setting ligt je misschien meer en de vormen van interactie liggen je misschien meer. Maar het is nu ook weer niet zo alsof in RDR2 de NPC's echt een soort AI driven leven hebben. Ook daar zijn het gewoon overduidelijk scripted events die je speelt.

Ik speel Cyberpunk 2077 zelf dan ook gewoon hetzelfde als ik bijvoorbeeld GTA 5 of RDR 2 speel. Ik doorloop de missies. En daarmee is het voor mij in ieder geval gewoon een top product. Free roamen in bijvoorbeeld de stad in GTA 3/4/5 heeft mij ook nooit iets gedaan, dat is bijzonder saai, weinig echt van betekenis te doen. En met bijvoorbeeld een GTA 6 ga ik daarin ook niet anders verwachten.

Maar mijn verwachtingen zijn kennelijk overduidelijk anders geweest bij Cyberpunk dan die van jou.
In Red Dead heb je in elk geval nog het gevoel dat je onderdeel van een levende wereld bent. Dat wat je doet buiten de missies ook telt. Dat ontbreekt hier gewoon wat.

En de law daar volgt je en probeert je te vangen. Als je in CP in een auto stapt ben je ze kwijt omdat zij dat niet kunnen. Dat soort dingetjes valt gewoon op. Zelfs in GTA 3 volgde de politie je nog overal naartoe. Autos en NPCs die verschijnen en verdwijnen en random spawnen moet anno 2020 gewoon niet meer kunnen.

En het kan zijn dat free roamen je in die games niet aanstond maar dat heeft niet aan het gebrek aan opties gelegen. Want die waren er zat.

Ik kan er nu wat doorheenkijken en geniet gewoon van de story maar na al die beloftes van CDPR was het in eerste instantie wel gewoon een teleurstelling. Van de stad moet CP het niet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larmoth
DutchManticore schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:29:
Toch maar eens even constructief op rij zetten waarom Cyberpunk 2077 gewoon een ripdeal is in mijn ogen.
Project Red heeft stelselmatig gelogen. Het is echt meer dan prima als je gewoon plezier hebt van dit spel, maar ik vind het wel erg belangrijk om kritische consumenten te blijven en bedrijven te straffen voor dit soort wanpraktijken. Ook hoop ik dat mensen die nog twijfelen met deze post kunnen beslissen of dit hun 60 euro waard is of niet.

Traffic / Pathfinding
[YouTube: Cyberpunk 2077 Traffic AI]
Auto's despawnen en worden vervangen voor willekeurige andere auto's als je er met je rug naartoe staat.
Een auto op de weg parkeren betekent gewoon dat mensen eindeloos gaan zitten wachten, ze toeteren niet, ze stappen niet uit, ze worden niet agressief, ze rijden niet om je heen. Het is gewoon een simpele IF statement. "If path = blocked THEN stop".

AI
[YouTube: A.I. in Cyberpunk is stupid]
[YouTube: Cyberpunk 2077 AWFUL NPC AI]
[YouTube: Cyberpunk AI or lack thereof.]
Wat moet je hiervan zeggen. De AI is gewoon broken, of in ieder geval zeker niet wat het beloofd was.
Iedereen despawned, rare reacties, AI drivers die door fysieke objecten heen rijden, simpelweg naast een agent staan is genoeg om doodgeschoten te worden, mensen blijven rustig zitten terwijl je ze langzaam doodslaat terwijl ze wat 'Don't kill me" voicelines spammen. Niemand interesseert het als je in hun bedrijf of woning spullen steelt. Mensen hebben veelal een 'onliner' als je tegen ze praat, die nergens over gaat, willekeurig is, en vaak zelfs een mannenstem is terwijl het een vrouwelijk personage is.

Police spawning
[YouTube: Cyberpunk has a police spawning problem...]
[YouTube: The broken Cop system in Cyberpunk]
De politie spawnt gewoon achter je bij elke misdraging. Eindeloos, als een vuurpeleton.
Dit zou zelfs in een spel uit 2005 misstaan.

(Marketing) leugens

[...]

Dit is gewoon absoluut niet waar. Het zijn gewoon 'domme' AI's die een tussen twee willekeurige punten heen en weer lopen. Geen doel, geen bezigheden. De pathfinding is zelfs zo simpel dat ze gewoon tegen elkaar aan lopen, en langs elkaar op schuiven.

[...]

Hier hoef ik niets over te zeggen. Dit is gewoonweg onwaar.

[...]

Ook een grote leugen. Braindance is een super innovatief idee, erg interessant.
Maar ik kan alvast verklappen dat deze hele feature NIET in het spel zit. Alleen in de intro-missie gebruik je een braindance maar voor de rest kun je geen braindances kijken, gebruiken vinden of wat dan ook. Je schijnt ze wel te kunnen kopen, maar activeren gaat niet.

[...]

Absoluut niet waar. Het enige verschil is de eerste 30 minuten van het spel, daarna komen de paden weer linear bij elkaar. De invloed op het spel is nul. In mijn play als Corpo kreeg ik wel dialoog opties die waren gemarkeerd als "Corpo", maar als ik dan een youtube playthrough bekijk van mensen die als "Nomad" spelen dan hebben ze dezelfde dialoog opties, alleen dan zonder de markering die suggereert dat het een speciale dialoog is die je hebt vanwege je faction.

[...]

De eerste ripperdock visit is voorzien van prachtige animaties zodra je je cyberware laat installeren. Echter, als je doorspeelt blijkt dat dit eenmalig is. De rest van de game heeft NUL animaties voor het installeren van cyberware. Het maakt niet uit of je een hotdog koopt, of een nieuw skelet. Verschijnt gewoon in je inventory en klaar. Dit is misleidend! |:(

[...]

[Afbeelding]

Bugs, bugs, bugsIk denk dat The Onion het momenteel nog het best samenvat met haar satirische artikel:
Gamers, We Need To Come Clean: ‘Cyberpunk 2077’ Is Just A Lie We Made Up To Make You Like Us That Got Way Out Of Hand
Hoeveel uren heb je zelf al gespeeld btw gewoon curieus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:41:
[...]

Hoeveel uren heb je zelf al gespeeld btw gewoon curieus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWzaikUw3weFnucFOEiQdG1W9Ac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VBK4HA7oRvTtKycD5RTRoymN.jpg?f=user_large

Helaas in de intro lang, en duurt het even voordat je in de open wereld komt waar het gros van de ellende zichtbaar wordt. Ik ben nu dus aan het proberen om met 6.6 uur gespeeld een refund te krijgen wegens mismarketing.

Heb het spel vannacht uit frustratie direct gedeinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 12-12-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Laatst online: 16-10 04:06
Ik schoot net iemand in z'n kop en de politie kwam meteen letterlijk uit de muur gekropen. Dit spel heeft echt nog wel een jaartje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
YouTube: Cyberpunk 2077 Traffic AI

Dit is toch wel heel erg hoor. Zouden ze ergens een major fuckup hebben gemaakt en een jaar geleden compleet opnieuw begonnen zijn met ontwikkelen ofzo?

[ Voor 70% gewijzigd door joblamie op 12-12-2020 16:47 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!