Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Angeloonie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:09:
[...]

Ik vind dit een geloofwaardig aantal NPC's voor een drukke stad. Weet niet wat jij wil zien?
NPC's die niet alleen maar tegen elkaar aan lopen, of auto's die rondrijden in plaats van op rails en centrisch om hun as draaien terwijl ze bochten maken. Lees deze thread eens samen met alle comments, en bekijk de wereld daarna nog eens:

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 15:56
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:05:
Als ik al die pc screenshots zie, springen de tranen mij toch wel een beetje in de ogen hoor. En volgens mij echt niet allemaal 3070's ofzo. Zit ik dan met m'n XSX. Het haalt het gewoon in de verste verte nog niet bij de pc.

Maar toch, ik wordt zo in deze game gezogen, dat stoppen eigenlijk geen optie is...
Nou, ik speel op de PC met een GTX 1060 op 1080p met m'n 1440p monitor op 30fps. Daarvan springen ook de tranen in m'n ogen :P

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Divak schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:13:
[...]
NPC's die niet alleen maar tegen elkaar aan lopen, of auto's die rondrijden in plaats van op rails en centrisch om hun as draaien terwijl ze bochten maken. Lees deze thread eens samen met alle comments, en bekijk de wereld daarna nog eens:

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[YouTube: A.I. in Cyberpunk is stupid]
Nee dat ga ik niet doen.

Ik weet dat het "hersenloze" robots zijn, maar who cares?
In RDR2 is de AI niet een robot en doet het echt taken en gaat ie naar huis etc, maar wat maakt mij dat uit? Dit merk je toch niet, of ga jij constant achter NPC's aanlopen? AI in GTAV is ook niet zo slim als het lijkt, al hebben ze daar wel wat meer dingen die ze doen en reacties op jouw gedrag. Maar verder is het ook puur vulling.

Ik stoor me niet aan de "ontbrekende" AI. Ze dienen vooral als vulling en daar slagen ze in. De personages die relevant zijn voor de game komen wél goed over, en dat is het belangrijkste.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 12-12-2020 01:19 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 14:10
Marcade schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:56:
[...]

Mja ik denk dat 'we' inderdaad verkeerde verwachtingen hadden. Het artikel over 'de world'; dat gevoel had ik nou ook 2~3 jaar terug, toen ik Witcher 3 voor het eerst oppakte. De NPC's die eigenlijk animatronics zijn; niet veel doen; telkens hetzelfde uitroepte zodra ik dichtbij kwam. Dat vond ik ook in de Witcher 3.

Maar waar de Witcher 3 heel sterk in is, is alle quests en lore. En dat maakte *enorm* veel goed.

..

Ik denk met Cyberpunk 2077, omdat het in een stad speelt en omdat gevoelsmatig, CPR er zo lang over deed, dat mensen iets verwachtte zoals GTA 5, maar dan in een cyberpunk setting. En als je het spel voor het eerst opstart, lijkt dat ook zo te zijn.

Maar ja, zoals de review beschreef, valt de illusie vrij snel door de mand. Het komt (helaas) niet in de buurt van de openwereld-kwaliteit die Rockstar weet neer te zetten. Ik ben *ook* een van de vele mensen, die toen ik voor het eerst mijn apartement verlaatte, ik die twee agenten bij de deur zag staan. Ik ging toen ook wachten en kijken wat er zou gebeuren. In GTA 5/RDR2, gebeurd er dan ook wat. Hier, helaas compleet niks.

Ik heb zelf nog maar een paar uur gespeeld en moet nog veel meer quests doen voordat ik *daar* wat over kan zeggen. Maar mijn verwachting/hoop is dat kwa quests/lore, CPR daar *wel* heel veel tijd in heeft gestoken en heel goed moet zijn.

Daar is Rockstar dan weer minder sterk in, de quests/lore. En sinds Rockstar dezer dagen meer focused op Online play, hoop ik dat CPR wat meer hun best doen om de stad meer diverse/levendig te maken.

@swoutr "De stad voelt voor mij echt levend aan, met vanalles te doen". Nou ja, ik *denk* dat je dan geen ervaring hebt met GTA 5 / RDR 2. Zou je sterk aanraden RDR 2 is te proberen, puur om te zien hoe een 'levende' stad echt ervaart.
120+ uur in rdr2 zitten ;)

Mensen die een GTA verwachten van cyberpunk hebben gewoon verkeerde verwachtingen.

Het voelt voor mij meer als een fallout game, ja wat klunzig. Maar de mainstory heeft me 10 uur verder enorm vastgepakt. De npc’s en de stad leeft misschien niet zo als in de games van rockstar. Maar het is enorm indrukwekkend hoe gedetailleerd de wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:42
Ondanks wat kleine bugs ben ik zeer blij met dit spel. Hij ziet er met de laatste Update er ook al best goed uit op de ps5 . Maar ligt het aan mij of lijkt dit spel mega veel op deus ex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13

SomerenV

It's something!

swoutr schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:18:
[...]

120+ uur in rdr2 zitten ;)

Mensen die een GTA verwachten van cyberpunk hebben gewoon verkeerde verwachtingen.

Het voelt voor mij meer als een fallout game, ja wat klunzig. Maar de mainstory heeft me 10 uur verder enorm vastgepakt. De npc’s en de stad leeft misschien niet zo als in de games van rockstar. Maar het is enorm indrukwekkend hoe gedetailleerd de wereld is.
Het grote verschil voor mij is dat de wereld in GTA een hoofdpersonage is en dat is in Cyberpunk veel minder het geval. Cyberpunk moet het echt hebben van de personages en het verhaal en de rest is setdressing. Slimme voetgangers of automobilisten zijn gewoon niet nodig omdat ze puur setdressing moeten zijn. Probleem is dan wel dat de illusie snel afbrokkelt wanneer je er op gaat letten :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GranCanaria schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:21:
Ondanks wat kleine bugs ben ik zeer blij met dit spel. Hij ziet er met de laatste Update er ook al best goed uit op de ps5 . Maar ligt het aan mij of lijkt dit spel mega veel op deus ex?
Komt een beetje uit dezelfde jaren 80 cyberpunk stroming, dus ja. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Na wat meer uren nu in de game kom ik terug op mijn vorige opmerking. Geen lag gehad, geen vastlopers. Volgens mij 5 maal in 8 uurtjes een pop-in en een NPC die hier of daar niet goedloopt. Zit nu in fase 2 van de 3 en dat bevalt super.

spoiler:
Net de Relic missie gehad, heb net Keanu Reeves in me haha

De game voelt net pas te beginnen nu, alsof deel 1 compleet tutorial was. :)

Overigens is er een update op Steam. Changelog, let op, kan spoilers bevatten!

Quests
  • Fixed an issue with completing the final objective in Gig: Freedom of the Press.
  • Fixed an issue with starting conversation with Johnny at the end in Life During Wartime.
  • Corrected a rare issue with NPCs no longer calling V if A Like Supreme quest was abandoned mid-way.
  • Fixed an issue with Nix not going into his default state in Spellbound and KOLD MIRAGE.
  • Fixed issues blocking progress in I Fought The Law if the quest area is left.
  • Fixed inability to find Delamain in Epistrophy.
  • Fixed issues related to remaining in the second phase of the quest after finishing Pacifica fight with Ozob if played after Finals.
  • Fixed an issue with Nomads no longer present if V leaves the quest area mid-combat in With a Little Help from My Friends/Queen of the Highway.
  • Adjusted mappings and re-enabled quest tracker in M’ap Tann Pèlen/I Walk the Line/Transmission.
  • Fixed constraints on freedom to get up and sit down if neither blueline condition is met in Violence.
  • Fixed issues with time and space resulting from leaving the quest area or abandoning the quest in Following the River.
  • Fixed an issue with conversation with Johnny not starting after leaving the hotel in Tapeworm.
  • Fixed an issue with quest being blocked upon leaving the quest area before climbing the hill in Following the River.
  • Fixed the objective “Go into booth 9” not completing if the room’s entered too fast in Automatic Love.
  • Fixed Jackie’s issues with sitting still in The Ripperdoc.
  • Other quest fixes
Gameplay
  • Fixed the preview in weapon crafting.
Visual
  • Reduced vehicle appearance pop-in.
  • Speeded up switching first person perspective to third person perspective in a vehicle.
  • Fixed issues with animations missing from important quest NPCs during cinematics.
Performance & Stability
  • Improved stability, including various crash fixes.
Miscellaneous
  • Modified the flashing effect on braindances to reduce the risk of inducing epileptic symptoms. The effect has been smoothed out and the flashes reduced in frequency and magnitude.
  • Removed copyrighted songs incorrectly present in the game with “Disable Copyrighted Music” feature toggled on.
PC-specific
  • Switching language to default in the in-game settings now correctly sets it to the language of your Steam client.
Console-specific
  • Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
  • Fixed “The Wasteland” achievement being stuck on 97% after completing all relevant missions in The Badlands on Xbox.
  • Fixed an issue with missing PT-BR VO for Xbox players in Americas.

[ Voor 84% gewijzigd door Kecin op 12-12-2020 01:39 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13

SomerenV

It's something!

Net even een korte video opgenomen van de 'niet levendige' en 'lege' wereld:

Ik vind het er gewoon echt prima uit zien en de stad voelt prima aan, zelfs als setdressing. Ik kijk meer m'n ogen uit in Cyberpunk dan in GTA V. Het geluid is ook echt dik in orde. Qua sfeer gaat Cyberpunk in mijn ogen dan ook ver voorbij GTA V.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Altruis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 14:59
Angeloonie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:16:
[...]

Nee dat ga ik niet doen.

In RDR2 is de AI niet een robot en doet het echt taken en gaat ie naar huis etc, maar wat maakt mij dat uit? Dit merk je toch niet, of ga jij constant achter NPC's aanlopen? AI in GTAV is ook niet zo slim als het lijkt, al hebben ze daar wel wat meer dingen die ze doen en reacties op jouw gedrag. Maar verder is het ook puur vulling.

Ik stoor me niet aan de "ontbrekende" AI. Ze dienen vooral als vulling en daar slagen ze in. De personages die relevant zijn voor de game komen wél goed over, en dat is het belangrijkste.
Ik merk het wel, continue. Jouw redenatie kan je door blijven trekken: NPC's kunnen ook stilstaan op de boulevard en niks doen. Dan dienen ze als vulling en dan slagen ze toch als NPC's? Des te meer NPC's reageren op jouw acties, en des te meer ze ook uit zichzelf handelen, des te meer immersive en leuker het voelt. Het hoeft niet geweldig te zijn, maar ik was toch wel erg teleurgesteld in Cyberpunk 2077 qua AI. Zelfs games van 16 jaar oud (San Andreas) hebben een betere AI, wat betreft politie en rij AI.

Een korte lijst van dingen die ik mis in Cyberpunk:
- Er is geen AI voor autorijden: Dat is de reden waarom de politie op je spawned, in plaats van naar je toe gaat, want dan moeten ze uitrekenen waar je bent en vervolgens via de weg naar je toe gaan. Dat kunnen ze niet. Dat is de reden waarom je geen auto achtervolging hebt gehad in de wereld, behalve in missie's waarbij het voorgeprogrammeerd is dat auto's een bepaalde route aanhouden. Wat er gebeurt in de missie's heeft dus ook geen verder effect: Gaat een auto in vlammen op, dan rijd het als een wrak verder naar zijn eindbestemming. Het is de reden waarom auto's simpelweg achter je blijven staan als je midden op de weg parkeert: Ze kennen alleen een route van A naar B en kunnen hier niet van afwijken. Lekker immersive.
- Geen verdere character customization: In een spel dat zich afspeelt in een wereld waar je alles van jezelf kan veranderen, is het belachelijk dat je niets aan jezelf kan veranderen nadat je je karakter hebt gemaakt. Andere haarstijl, een nieuwe tatoeage, misschien een cyberware implant? Nope. Je zit vast aan wat je hebt gekozen in het begin. Verder is er uberhaubt niet heel veel aan te passen aan V: Waar zijn de sliders voor hoogte, gewicht, spiermassa en meer?
- Geen transmog: In opvolging van bovenstaand punt: Je moet continue de keuze maken tussen er tof uitzien, of betere armor hebben. Bijna elke RPG tegenwoordig kent een transmog systeem.
- Zeer beperkte AI van NPC's: De AI van voorbijgangers is dramatisch, zoals dat ze schreeuwen "waarom doe je dit?!" tijdens een diefstal, terwijl de dieven verder niks doen en je alle tijd van de wereld hebt om iets er tegen te doen. Daarnaast zijn er simpelweg ook weinig karakters met wie je een leuk (kort) gesprek kan hebben. Allemaal geven ze heel kort antwoord als je ze aanspreekt, maar ze doen verder niks. Ze zitten maar wat, lopen even rond, maar het is niet dat ze daadwerkelijk iets aan het doen zijn. Van een afstandje ziet het er prima uit, maar zodra je dichterbij komt valt de illusie veel sneller uit elkaar dan zou moeten.
- Geen criminaliteits systeem: Er is geen gevangenis of een langdurige crime systeem, zoals GTA en andere spellen dat kennen. Zodra je iets crimineels doet, zoals tegen een politieman aanloopt, spawnen er gelijk 5 politieagenten in je buurt, soms recht voor je neus, uit het niets. In een wereld dat vol staat van criminaliteit vind ik dit een zeer groot gemis.
- Weinig interactie met de wereld: Naast de missies van Cyberpunk is de interactie met de wereld zeer minimaal. Er is geen interactie met stoelen, banken, toiletten, fitness apparatuur, taxi's, telefoons, de meeste merchant stalls, etc. Als je eten koopt in een restaurant wordt je naar je menu gebracht, in plaats van dat je daadwerkelijk zit en eet. Je kan niet dansen in de nachttenten, je kan niet gokken, er zijn geen (arcade) spellen die je kan spelen, terwijl je dit overal om je heen ziet. Je kan geen braindances gebruiken (behalve de gescripte missies) en andere activiteiten die NPC's continue om je heen aan het doen zijn. Er zijn simpelweg geen interacties die je zelf kan ondernemen waardoor je de cultuur van een dystopische stad voelt.
- Algemene gebrek winkels/transport: De game lijdt eronder dat ze het metrosysteem hebben verwijderd. Je kunt dus niet verdwalen in de onderbuik van de samenleving of van bovenaf op de stad neerkijken. Overal zie je treinsporen, maar geen enkele trein die rijd. Daarnaast zijn de meeste gebouwen op de begaande grond niets anders dan betonnen muren, met soms een poster of vending machine ervoor. Er zijn geen etalages, geen restaurants, geen bedrijven. Zelfs de meeste street vendors kan je niet mee interacteren. In vergelijking met soortgelijke spellen, zoals Deux Ex, TES, RDR2, Sleepings Dogs, voelt het allemaal ontzettend leeg aan.

Al deze punten zijn niet baanbrekend of zelfs innovatief te noemen. Ze zijn alom aanwezig in andere RPG's, zelfs zeer oude RPG's hebben deze zaken beter op orde dan Cyberpunk 2077. Ik hoop dat ze dit soort zaken nog kunnen veranderen, naast de enorme hoeveelheid bugs die in het spel zitten, maar dit zijn zaken waar je heel veel tijd voor nodig hebt om toe te voegen aan een spel, zeker na de release. Ik ben dus enigszins teleurgesteld in wat CD Project Red heeft gemaakt na 7 jaar tijd.

Ja, Night City ziet er geweldig uit, het geluid en de sfeer zijn goed, de missie's zijn (vaak) leuk om te doen en het verhaal is interessant, maar de spelwereld voelt leeg aan. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende gameplay elementen, zoals het gebrekkige loot systeem, auto's die als boter rijden, en het feit ik niet zou weten of ik geraakt ben of niet als ik niet naar m'n HP balk zou kijken. Het spel heeft een goed fundament, maar ik zou het spel zelf ook eerder een 7-7.5/10 geven dan de 9's die het krijgt van journalisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Irrilian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-09 01:40
Na een paar dagen twijfelen gister toch de gok genomen en de game gekocht en geïnstalleerd. Ik was bang om teleurgesteld te raken, voornamelijk wat betreft het aantal bugs gezien de reviews, maar tot nu toe valt het mij heel erg mee met de bugs. Wat me eerder tegenvalt zijn de graphics in relatie tot de performance die ik haal op mijn systeem (5700xt, ryzen 3600, ssd, 16gb ram). Ik haal op medium met een paar dingen op high naar schatting zo'n 50 FPS op 1440p, en dan vind ik het er vaak niet enorm goed uitzien. Veel omgevingen zijn wat te donker, en de reflecties op materialen wat dof. Ik hoop dat ze dit in de toekomst nog een stuk kunnen verbeteren. Een game als RDR2 draait bij mij vlekkeloos op bijna alles ultra op 1440p.

Waar ik vooral van geniet is het verhaal, de aandacht die is besteed om echt een cyberpunk samenleving met bijpassende concepten neer te zetten, de designs van de omgevingen, de muziek, echt heel tof gedaan. Doet me denken aan de duistere kantjes van Mass Effect 2, daar vond ik dat ook heerlijk. Het schieten vind ik nog een beetje meh tot nu toe, maar ik ben nog maar een paar uren bezig. De combat zal ongetwijfeld wat interessanter worden naarmate ik wat verder kom.

Als ik ok op reddit en hier in het topic rondkijk dan zie ik toch wel veel teleurgestelde mensen die hadden verwacht dat de game het beste van alle mogelijke voorgaande games zou hebben: de details en NPC's van RDR2, de character building van Mass Effect, de vrijheid van Fallout 4 en Skyrim, de origin stories van Dragon Age etc. etc. De verwachtingen waren volgens mij echt wat te hoog met betrekking tot interactiviteit van de open wereld. Ik zal niet ontkennen dat ik van enkele elementen ook iets meer had verwacht, maar de positieve punten die ik heb genoemd wegen voor mij echt zwaarder dan de negatieve punten. De verhaal, de stijl, het pakt me meer dan welke game ook van de afgelopen jaren. Echter, ik ben dan ook dol op science fiction en dystopische beelden van de samenleving. Je moet dat ook wel een beetje vet vinden.

Tenslotte denk ik dat CD Projekt red met deze game nog jaren vooruit kan. Ik twijfel er niet aan dat ze alle bugs gaan oplossen, een aantal zaken gaan herzien en in de toekomst met vette uitbreidingen komen. Het gedrag van deze uitgever rond de review-restricties vind ik wel erbarmelijk, alsmede de performance op de oudere consoles. Ik ben benieuwd of ze dat nog recht weten te breiden.

Conclusie: een toffe game die me door stijl, verhaal en sfeer pakt. Verder is het gewoon een game; als je verwacht dat een game een serieus verschil gaat maken in de voldoening die je uit het leven haalt, dan kom je naar mijn ervaring eigenlijk altijd bedrogen uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-10 09:30
Altruis schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:25:
[...]

Ik merk het wel, continue. Jouw redenatie kan je door blijven trekken: NPC's kunnen ook stilstaan op de boulevard en niks doen. Dan dienen ze als vulling en dan slagen ze toch als NPC's? Des te meer NPC's reageren op jouw acties, en des te meer ze ook uit zichzelf handelen, des te meer immersive en leuker het voelt. Het hoeft niet geweldig te zijn, maar ik was toch wel erg teleurgesteld in Cyberpunk 2077 qua AI. Zelfs games van 16 jaar oud (San Andreas) hebben een betere AI, wat betreft politie en rij AI.

- Er is geen AI voor autorijden: Dat is de reden waarom de politie op je spawned, in plaats van naar je toe gaat, want dan moeten ze uitrekenen waar je bent en vervolgens via de weg naar je toe gaan. Dat kunnen ze niet. Dat is de reden waarom je geen auto achtervolging hebt gehad in de wereld, behalve in missie's waarbij het voorgeprogrammeerd is dat auto's een bepaalde route aanhouden. Wat er gebeurt in de missie's heeft dus ook geen verder effect: Gaat een auto in vlammen op, dan rijd het als een wrak verder naar zijn eindbestemming. Het is de reden waarom auto's simpelweg achter je blijven staan als je midden op de weg parkeert: Ze kennen alleen een route van A naar B en kunnen hier niet van afwijken. Lekker immersive.
- Geen verdere character customization: In een spel dat zich afspeelt in een wereld waar je alles van jezelf kan veranderen, is het belachelijk dat je niets aan jezelf kan veranderen nadat je je karakter hebt gemaakt. Andere haarstijl, een nieuwe tatoeage, misschien een cyberware implant? Nope. Je zit vast aan wat je hebt gekozen in het begin. Verder is er uberhaubt niet heel veel aan te passen aan V: Waar zijn de sliders voor hoogte, gewicht, spiermassa en meer?
- Geen transmog: In opvolging van bovenstaand punt: Je moet continue de keuze maken tussen er tof uitzien, of betere armor hebben. Bijna elke RPG tegenwoordig kent een transmog systeem.
- Zeer beperkte AI van NPC's: De AI van voorbijgangers is dramatisch, zoals dat ze schreeuwen "waarom doe je dit?!" tijdens een diefstal, terwijl de dieven verder niks doen en je alle tijd van de wereld hebt om iets er tegen te doen. Daarnaast zijn er simpelweg ook weinig karakters met wie je een leuk (kort) gesprek kan hebben. Allemaal geven ze heel kort antwoord als je ze aanspreekt, maar ze doen verder niks. Ze zitten maar wat, lopen even rond, maar het is niet dat ze daadwerkelijk iets aan het doen zijn. Van een afstandje ziet het er prima uit, maar zodra je dichterbij komt valt de illusie veel sneller uit elkaar dan zou moeten.
- Geen criminaliteits systeem: Er is geen gevangenis of een langdurige crime systeem, zoals GTA en andere spellen dat kennen. Zodra je iets crimineels doet, zoals tegen een politieman aanloopt, spawnen er gelijk 5 politieagenten in je buurt, soms recht voor je neus, uit het niets. In een wereld dat vol staat van criminaliteit vind ik dit een zeer groot gemis.
- Weinig interactie met de wereld: Naast de missies van Cyberpunk is de interactie met de wereld zeer minimaal. Er is geen interactie met stoelen, banken, toiletten, fitness apparatuur, taxi's, telefoons, de meeste merchant stalls, etc. Als je eten koopt in een restaurant wordt je naar je menu gebracht, in plaats van dat je daadwerkelijk zit en eet. Je kan niet dansen in de nachttenten, je kan niet gokken, er zijn geen (arcade) spellen die je kan spelen, terwijl je dit overal om je heen ziet. Je kan geen braindances gebruiken (behalve de gescripte missies) en andere activiteiten die NPC's continue om je heen aan het doen zijn. Er zijn simpelweg geen interacties die je zelf kan ondernemen waardoor je de cultuur van een dystopische stad voelt.
- Algemene gebrek winkels/transport: De game lijdt eronder dat ze het metrosysteem hebben verwijderd. Je kunt dus niet verdwalen in de onderbuik van de samenleving of van bovenaf op de stad neerkijken. Overal zie je treinsporen, maar geen enkele trein die rijd. Daarnaast zijn de meeste gebouwen op de begaande grond niets anders dan betonnen muren, met soms een poster of vending machine ervoor. Er zijn geen etalages, geen restaurants, geen bedrijven. Zelfs de meeste street vendors kan je niet mee interacteren. In vergelijking met soortgelijke spellen, zoals Deux Ex, TES, RDR2, Sleepings Dogs, voelt het allemaal ontzettend leeg aan.

Al deze punten zijn niet baanbrekend of zelfs innovatief te noemen. Ze zijn alom aanwezig in andere RPG's, zelfs zeer oude RPG's hebben deze zaken beter op orde dan Cyberpunk 2077. Ik hoop dat ze dit soort zaken nog kunnen veranderen, naast de enorme hoeveelheid bugs die in het spel zitten, maar dit zijn zaken waar je heel veel tijd voor nodig hebt om toe te voegen aan een spel, zeker na de release. Ik ben dus enigszins teleurgesteld in wat CD Project Red heeft gemaakt na 7 jaar tijd.

Ja, Night City ziet er geweldig uit, het geluid en de sfeer zijn goed, de missie's zijn (vaak) leuk om te doen en het verhaal is interessant, maar de spelwereld voelt leeg aan. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende gameplay elementen, zoals het gebrekkige loot systeem, auto's die als boter rijden, en het feit ik niet zou weten of ik geraakt ben of niet als ik niet naar m'n HP balk zou kijken. Het spel heeft een goed fundament, maar ik zou het spel zelf ook eerder een 7-7.5/10 geven dan de 9's die het krijgt van journalisten.
Iets met spijkers en koppen. Ik sluit mij hier 100% bij aan.

Prima vermakelijk spel, maar het voelt enorm alsof ze heel veel features die hierboven aangehaald worden eruit gehaald hebben omdat deze nog niet af waren. Ik had liever gehad dat ze nog een half jaar of langer extra de tijd genomen hadden om het helemaal af te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:53
SomerenV schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:17:

[YouTube: Walking in Cyberpunk 2077 - Ryzen 5 3600 + GTX1060 6GB]

Ik vind het er gewoon echt prima uit zien en de stad voelt prima aan, zelfs als setdressing. Ik kijk meer m'n ogen uit in Cyberpunk dan in GTA V. Het geluid is ook echt dik in orde. Qua sfeer gaat Cyberpunk in mijn ogen dan ook ver voorbij GTA V.
Wanneer kwam GTA ook alweer uit ? Als ik het daar tegen afzet en je perse de vergelijking met GTA wil maken, dan vind ik het GTA toch een stuk beter doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nol_NL op 12-12-2020 03:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:50
Angeloonie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 01:16:
[...]

Nee dat ga ik niet doen.

Ik zou willen dat ik er zo tegen aan keek als jou.

Ik denk dat iedereen die Rdr2 gespeeld heeft in CP binnen 5min. door had dat die NPC's helemaal niets voorstellen. Ze spawnen soms letterlijk voor je neus. Ik ben niet iemand die NPC's gaat volgen maar zelfs mij viel het meteen op dat het voor een open wereld game erg onder de maat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Net opgestart en na een half uurtje weer opnieuw begonnen...
Meestal boeit mij de personage niet zo en kies ik de eerste die er “goed genoeg “ eruit ziet via een random picker.

Maar die lange nagels en als ik dan hier lees dat je (nog) niet je personage kan aanpassen in het spel :N

Ik vermoed dat dit zoiets als No Man Sky gaat worden. Eigenlijk nog steeds te vroeg uitgebracht en na de (vele) updates wordt het zoals de uitgever het bedacht had.

Desalniettemin, is mijn eerste indruk goed.
(Dat was niet bij No Man Sky)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 19:31
Tot nu toe alleen maar positief, leuk verhaal en een mooie speelwereld. Ik ben veel te druk om de wereld helemaal tot elke uithoek uit te kammen. Ik had ook niet de verwachting om een game te spelen als bv RDR2. Wat ik wel echt een tegenvaller vind is dat je op de pc de controls niet kan aanpassen. Maar net als de mogelijkheid om je personage aan te passen zal dit later wel in de game toegevoegd worden.

Vooralsnog een leuke ervaring in een speelwereld die voor mij uniek is.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:10
Altruis schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:25:
[...]

Die punten die jij opnoemt herken ik, alleen ik mis het totaal niet. Het is vooral persoonlijk. Mij boeit het bv totaal niet dat er geen transmog is, heb ik nog nooit gebruikt. Dat er buiten het centrum niet veel mensen lopen maakt mij niets uit, dat is in het dagelijkse echte leven ook niet zo.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 02:17:

[YouTube: Walking in Cyberpunk 2077 - Ryzen 5 3600 + GTX1060 6GB]

Vet filmpje! Ziet er goed uit!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik vind het niet gek dat mensen totaal met verkeerde verwachtingen aan de game zijn begonnen. Media hypet het al jaren op, alsof we iets gaan spelen wat we nog nooit eerder gezien hebben, strooien met 9’s en zelf voedt CD Projekt RED ook de GTA-vergelijkingen. De suggestie wordt ook enorm gewekt in deze gameplay video: YouTube: Cyberpunk 2077 — Official Gameplay Trailer

Voor de oplettende lezer, GTA V had exact eenzelfde soort gameplay video met volgens mij zelfs dezelfde voice-over: YouTube: Grand Theft Auto V: Official Gameplay Video

Ik vind dat spelers echt op het verkeerde been zijn gezet in de marketingcampagne en dat de meeste media niet aan haar taak hebben voldaan om door PR heen te prikken, maar in plaats van dat mee te doen aan de hype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
schumi1986 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 06:06:
[...]

Ik denk dat iedereen die Rdr2 gespeeld heeft in CP binnen 5min. door had dat die NPC's helemaal niets voorstellen. Ze spawnen soms letterlijk voor je neus. Ik ben niet iemand die NPC's gaat volgen maar zelfs mij viel het meteen op dat het voor een open wereld game erg onder de maat is.
Ik denk dat ons probleem is dat we het teveel vergelijken met RDR2. Volgens mij hebben we verkeerde verwachtingen gecreëerd. Ik dacht echt dat dit de nieuwe standaard in open wereld games ging worden, helaas is dit voor mij helemaal het geval niet. Jaren zitten wachten op dit spel, nieuwe GPU gekocht om alles op Ultra te kunnen ervaren en nu al een refund aangevraagd, dit had ik nooit gedacht. Ik hoop echt dat ze het spel doorontwikkelen zoals de bij NMS hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Heb een paar uur in de game zitten, moet zeggen dat ik tegelijkertijd teleurgesteld en ontzettend blij ben met de game. Ik had niet verwacht dat er na zoveel jaar ontwikkeling nog zoveel bugs in zouden zitten, het is best erg, maar aan de andere kant spreekt de wereld me enorm aan, ben zeer onder de indruk van architectuur van de gebouwen en de details, ben nog geen gebouw tegen gekomen dat ik al een keer ergens anders gezien heb. De gameplay spreekt me ook erg aan, maar er zijn wel een aantal dingen waar ik me aan stoor. De graphics op de PS5 zien eruit als base PS4 op sommige momenten, op andere momenten valt je mond open van verbazing van hoe mooi het eruit ziet, hoop dat ze een beetje opschieten met de next-gen console versies, er zit echt enorm veel potentie in deze game.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
Ik heb soms echt het gevoel dat ik een anders spel speel als anderen. 7 uur heb ik gespeeld en echt van elke seconde genoten. Ik kan niet wachten tot vanavond als de kinderen terug in bed liggen om verder te spelen.
Ik heb tot nu toe
  • 1 bug gehad en een paar glitches maar niks dat stoort.
  • Spel ziet er ongelooflijk uit.
  • Gameplay is heel leuk (het gevoel dat je je omgeving kan controleren door te hacken is heel leuk).
  • Gunplay is best wel leuk. Niks vernieuwend maar doet wel wat het moet doen
  • En het sterkte is het verhaal. Heel interessant, niet generiek, slim bedacht en uitgevoerd
  • Het geluid is heel goed uitgevoerd (buiten de menu's dan :p)
  • Er zijn ook kleine dingen die leuk zijn, zoals bijvoorbeeld dat wanneer iemand een andere taal spreek dat die tekst on te fly vertaald wordt, vind ik leuk.
spoiler: title
Over het geluid gesproken. Er is zo een moment dat je in een kelder van een bar een braindance moet beleven. De bas van de bar staat daar zo hard in uw oor te bonken, ik voelde me ineens terug 18 jaar dat ik in een club naar het toilet moet. Dat was juist hetzelfde haha.

Over het verhaal gesproken. Ik heb de boek over de geschiedenis gelezen. Dat de Arasaka tower wordt opgeblazen is een vrij belangrijk hoofdstuk in de geschiedenis. Dat jij dat mag opblazen met Johny had ik echt niet verwacht, heel vet. Ook dat je toen je hem mocht zijn zijn geweer had dat letterlijk iemand zijn hoofd er af knalt haha

Uiteraard zijn er ook zaken die veel minder goed zijn maar dat stoort totaal niet.
De auto besturen is niet eenvoudig maar ik gebruik veel fast travel om niet te veel te moeten rijden.
De menu interface kan wel eens vervelen of onduidelijk zijn maar je merkt ook dat hoe meer je het gebruikt hoe duidelijker het wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Paterpor op 12-12-2020 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
schumi1986 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 06:06:
[...]

Mensen zijn gewoon anders. Ik heb RDR2 na 2 uur weggelegd want ik vond er niks aan. Met CP kan ik niet stoppen met spelen. Interesses zijn bij mij en u anders, dat is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV_ZED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 07:05
Hoe speelbaar is het op een PS4 pro? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Timothy3000 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:26:
We hadden het eerder vandaag over de interactiviteit (of voor sommigen het gebrek daaraan) in Night City. Kwam net dit artikel tegen en kan me daar wel aardig in vinden. Dacht dat anderen het misschien ook wel interessant vinden:

https://www.pcgamer.com/t...the-less-i-believe-in-it/
Hij had er wel 60+ uur voor nodig om dit te realiseren en de eerste 30 uur heeft hij zich prima vermaakt. Als de bugs eruit zijn en de graphics opgepoetst zijn voor next-gen is het een prima game dus om je 30 tot 60 uur mee te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:24
Dus..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Goed nieuws, de rest van de inkomsten kan dan aan patches en nextgen versies worden besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:02
Maakt het in deze game eigenlijk uit of je non lethal speelt of overal guns blazing inspringt? Karakters en de wereld om je heen lijken het in de proloogmissies nog niet zo te boeien.

Wat ook wel jammer is is dat je overal huilende NPC's ziet die je niet aan kan spreken of helpen.

Buiten de missies lijken je acties weinig invloed te hebben op de wereld van Cyberpunk. Dat was in games als Deus Ex echt wel anders. Kan me herinneren dat als je in de openingsmissie van Deus Ex op de 360 te lang in je huis bleef hangen om lore te lezen je baas steeds geirriteerder op je werd omdat je steeds later kwam en dit de hele game invloed bleef houden. Dat was pas gaaf.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 09:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 14:10
Ik ben het er mee eens dat de game aardig wat bugs heeft. Maar de vergelijkingen met RDR2 en opmerkingen over domme AI heb ik nu wel gelezen.

Het zou leuk zijn als deze features er ook nog inzaten, maar dat is niet zo. Ik stoor me er persoonlijk niet aan. De wereld in cyberpunk voelt voor mij op hele andere vlakken enorm realistisch aan. Oke het zal misschien “setdressing” zijn maar voor mij werkt het. Het is enorm knap wat Rockstar met RDR2 doet en de AI. En het zorgt voor een andere manier voor immersie. Maar omdat deze game niet doet wat game A of B wel doet betekend het niet direct dat de game een flop of slecht is.

De game doet zoveel andere dingen zo goed.
Focus je eens op de sfeer en details die de game je wel brengt. Tijdens elke mainmissie zit ik met open mond te kijken naar alle details.

De eerste seconden dat ik met Jackie het hotel binnen liep, het detail in omgevingen en de manier van storytelling, chapeau!

Vergelijk de game eens met the witcher 3, kijk eens naar de individuele tekortkomingen en vergelijk deze eens met the witcher. Het is niet zo dat de NPCs in the witcher 3 nou zo springlevend zijn. Maar daar ligt de focus niet. Cyberpunk is op zoveel andere vlakken enorm ambitieus maar er wordt alleen maar gericht op wat er niet klopt.

De game komt zeker niet zonder zijn flaws, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de game de komende tijd alleen maar beter wordt door patches ed.

Overigens vind ik wel dat de game in deze staat ABSOLUUT niet op de vorige generatie uitgebracht had mogen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door swoutr op 12-12-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:00
Speel m op Series X.
Verhaal is mooi, graphics zouden beter kunnen (als je de niet high-end PC screenshots hier ziet). Vind bewegen een beetje vaag: rondlopen en rijden voelt allemaal een beetje ongemakkelijk aan. Jammer dat er geen 3rd person view is voor lopen, of dat je fov niet wat wijder is.
Stad is vrij dood, er lopen wel mensen en e rijden auto's, maar echt leven doet het niet.

Maar goed, verhaal is leuk genoeg om door te spelen en hopelijk komen ze eerder dan verwacht met een graphicsupgrade.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 12-12-2020 09:36 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Vergelijk de game eens met the witcher 3, kijk eens naar de individuele tekortkomingen en vergelijk deze eens met the witcher. Het is niet zo dat de NPCs in the witcher 3 nou zo springlevend zijn. Maar daar ligt de focus niet. Cyberpunk is op zoveel andere vlakken enorm ambitieus maar er wordt alleen maar gericht op wat er niet klopt.
De wereld van de Witcher voelde voor mij echt levendig. Je liep ter paard over de wereld en kon overal van alles en nog wat tegenkomen. Mensen die je hulp nodig hadden, mensen die bevrijd moesten worden, mensen die spontaan tegen je begonnen te praten en van wie je een side missie kreeg. Lekker Gwent spelen in een bar. Mensen in de dorpjes deden hun eigen ding. Gevechten tussen twee kampen. Je kwamen dieren of monsters tegen. De NPCs zullen daar ook wel routines hebben gehad maar dat viel minder op. Dat levendige is juist wat ik hier wat mis. Al die sidemissies komen via een telefoontje. Af en toe rij je ergens langs waar je moet helpen maar dat stelt niet zoveel voor.
Ik had me enorm verheugd op Night City zelf en dat valt gewoon wat tegen.

De Witcher was overigens ook super clunky maar doordat die game 3rd person was had ik er iets minder moeite mee ofzo.

Ik denk dat ik deze game een stuk leuker had gevonden als ze gewoon een lineaire game hadden beloofd. De missies zijn namelijk inderdaad wel echt ijzersterk.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 11:05
DV_ZED schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:56:
“Redelijk” in mijn beleving. Ik heb een paar crashes ervaren maar over het algemeen loopt het “aardig”.

Maar alsnog stop ik ‘m in de ijskast en pak ik de game weer op als de PS5 eindelijk normaal verkrijgbaar is en de “Next gen” patch uit is, omdat ik het idee heb dat ik de ervaring verpest om door te spelen op de PS4 Pro.

Digital Foundry heeft een mooie analyse erop los gelaten en dit laat zien dat ze deze game in mijn beleving nooit hadden moeten uitbreiden op de legacy consoles.

[ Voor 13% gewijzigd door AerodynamiX op 12-12-2020 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:38:
[...]

De wereld van de Witcher voelde voor mij echt levendig. Je liep ter paard over de wereld en kon overal van alles en nog wat tegenkomen. Mensen die je hulp nodig hadden, mensen die bevrijd moesten worden, mensen die spontaan tegen je begonnen te praten en van wie je een side missie kreeg. Lekker Gwent spelen in een bar. Mensen in de dorpjes deden hun eigen ding. Dat is juist wat ik hier wat mis. Al die sidemissies komen via een telefoontje. Af en toe rij je ergens langs waar je moet helpen maar dat stelt niet zoveel voor.

De Witcher was overigens ook super clunky maar doordat die game 3rd person was had ik er iets minder moeite mee ofzo.

Ik denk dat ik deze game een stuk leuker had gevonden als ze gewoon een lineaire game hadden beloofd. De missies zijn namelijk inderdaad wel echt ijzersterk.

Ik had me enorm verheugd op Night City en dat valt gewoon wat tegen.
Ben het hier wel mee eens. Ik focus me gewoon op de missies en laat het rondrijden voor wat het is. Dat was bij The Witcher en RDR2 wel anders. Misschien ligt het bij mij ook wel aan het feit dat ik het vrij gaan en staan met je paard een stuk leuker vind dan met een auto rondrijden. GTA 5 bijv. niet eens uitgespeeld.

Neemt niet weg dat de missies en alles daarom heen geweldig is. Het schieten vind ik ook heerlijk. Ik speel het nu gewoon als een Deus Ex, dat was ook geen open wereld.

De NPC's naast diegene die er toe doen zijn gewoon niet leuk, zoals een politie stel wat ongeacht het moment elke keer hetzelfde riedeltje tegen elkaar zegt bij een tentje. Of een jongen die een half uur over een hamburger doet, een hap neemt maar de hamburger blijft dezelfde grootte. Dat zijn dingen die toch wel immersion breaking zijn voor mij. Ze hebben wat betreft Night City hun beloftes niet waar gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door kwdtje op 12-12-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben begonnen als streetkid via Stadia. De enige bug die ik tegen kwam was dat Jackie dwars door gesloten liftdeuren heen liep. En dat terwijl ik inmiddels goed eddies heb lopen bij elkaar schrapen door van die 'assisteer de politie missies' dat ik
spoiler:
de ripper doc kan terug betalen
maar 5k eddies te weinig is om 2.1k aan eddies terug te lappen. Bekende bug? Kan alleen selecteren: who's winning?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Joosie200 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:43:
Ik ben begonnen als streetkid via Stadia. De enige bug die ik tegen kwam was dat Jackie dwars door gesloten liftdeuren heen liep. En dat terwijl ik inmiddels goed eddies heb lopen bij elkaar schrapen door van die 'assisteer de politie missies' dat ik de ripper doc kan terug betalen maar 5k eddies te weinig is om 2.1k aan eddies terug te lappen. Bekende bug? Kan alleen selecteren: who's winning?
Je mist een 0, het zijn er 21000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
kwdtje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:44:
[...]

Je mist een 0, het zijn er 21000 ;)
Oh, hmm dat verklaart het haha. Goed nog even door gaan dan maar. Moet zeggen dat ik de stijl van de game top vind. Beetje gta meets Watch dogs meets matrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
Joosie200 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:43:
Ik ben begonnen als streetkid via Stadia. De enige bug die ik tegen kwam was dat Jackie dwars door gesloten liftdeuren heen liep. En dat terwijl ik inmiddels goed eddies heb lopen bij elkaar schrapen door van die 'assisteer de politie missies' dat ik
spoiler:
de ripper doc kan terug betalen
maar 5k eddies te weinig is om 2.1k aan eddies terug te lappen. Bekende bug? Kan alleen selecteren: who's winning?
Tip, tijd genoeg om dat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:50:
[...]

Tip, tijd genoeg om dat te doen
Je moet toch 21K betalen?

Spuit 11, ik was te laat!

[ Voor 7% gewijzigd door Vecodo op 12-12-2020 09:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Ondertussen 22 uur gespeeld, fenomenaal spel gewoon. Kan niet stoppen.
In al die tijd paar kleine bugs tegen gekomen, gelijk bij andere complexe RPG's.

Gisteren de
spoiler:
Maelstrom gang
missie gedaan, eigenlijk zo'n beetje de eerste grote missie na de tutorials.

Dit vind ik dus een fantastische missie. Pure Deus Ex gameplay. Ten eerste kan de aanloop op tal van manieren gebeuren; je kan partijen kiezen, volgorde veranderen, tech voordelen al dan niet halen, en je origins story kan ook invloed hebben.
De missie zelf kan op zoveel manieren verlopen: volledig peaceful, van in't begin een pure combat missie, de dialogen tijdens de missie kunnen diplomatisch eindigen, in combat (met of zonder "levelbaas" als tegenstander), je kan al dan niet hulp krijgen van een andere factie),..
Als je dan in combat verzeilt geraakt kan dit 100% stealthy, met cyberskills kan je cameras/turrets/lampen/vijanden/.. manipuleren, met tech skill kan je mijnen gebruiken, je heb talrijke wapens, explosieven, afin het kan echt alle kanten opgaan.
Er valt al dan niet rare loot te bemachtigen.
En op't einde kan je eindigen met een verschillende bondgenoot, ngl je keuzes.
Voor Deus Ex fans is dit toch echt het walhalla.

Ik ben er langer dan een uur mee bezig geweest (ja ben een trage gamer), geen enkele bug meegemaakt.
De combat is wat mij betreft niet zo slecht: het schieten zelf is beetje zoals Borderlands, de gfx zijn spectaculair.

Mijn huidige voornaamste minpunten:
- de quest log is te beperkt: er staat telkens alleen maar de laatste taak in per quest; bij de Witcher werd heel de quest historiek netjes bijgehouden waardoor je dat achteraf nog eens kon doornemen. Ook na afsluiten van een quest krijg je geen extra tekst.
- de map is enorm onoverzichtelijk en nauwelijks bruikbaar; heel veel icoontjes ook waardoor je heel de tijd met die filters moet bezig zijn
- en is er een manier om die gele questmarker af te zetten?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RGEyvHLm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 11:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Speel het hier op een PS4Pro en ben nog niet veel echte problemen tegengekomen na 6 uur spelen. Heb wel iemand gezien die door een dichte deur loopt, een random zwevende pen, verkeer dat altijd op dezelfde plek een vangrail raakt, maar verder geen breaking stuff. Als Nomad gestart en buiten in dat dorpje in het begin was het grafisch top. :) In de stad is de framerate wat minder dan buiten, maar dan vooral op specifieke drukke plekken.

Performance is tot nu toe best OK. Misschien ook omdat ik op een 1080p TV speel zonder HDR en een SSD heb geplaatst. Nog geen vervelende popups gezien, maar ik ben iemand die liever door de stad loopt en elke hoekje onderzoekt dan met de auto van missie naar missie snelt.

Verder heb ik alle grafische opties uit staan: film grain. chromatic aberration, lensflare, depth of field.
Veel van deze opties maakt het beeld alleen maar "muddier" en "flat". Lens flare geeft de grootste performance hit en dan lijkt het net of ik door een vies vizier van een helm zit te kijken. :N
Alleen depth of field heb ik soms aanstaan. Deze is erg subtiel en realistisch vind ik.

Heb geen idee of die 1080p zorgt voor een iets betere framerate, het uitzetten van de opties zeker, maar met een 4k TV zou ik het eens testen door in de PS4 settings de output te beperken tot 1080p.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Pearlchoco, welke opties heb je gekozen in die missie? Ben wel benieuwd hoeveel er, als we het naast elkaar leggen, anders is. De keuzemogelijkheden in die missie waren inderdaad absurd veel haha.

[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kan iemand me vertellen hoe dat ricochet werkt? Bij een boel wapens staat dat je je targets kunt raken via muren enzo. Maar hoe doe je dat? Muis en toetsenbord (Stadia).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Hadden wel beter net zoals bij de Witcher eerst enkel op PC uitgebracht, hun reputatie door al die console spelers is om zeep. Kijk maar naar Metacritic. Benieuwd wat ze hieraan gaan doen om dit nog om te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik merk wel dat een stealth approach bij mij vaak uitmondt in een gunblazing fight. Vooral omdat camera's/gasten hacken zolang duurt voor ze in effect treden. Nu kun je je ram uitbreiden voor meer capaciteit en vast de snelheid boosten. Maar voor nu geef ik de voorkeur aan leroooy jenkins :+ Komt misschien omdat ik vooral fysiek, cool en reflexes heb lopen upgraden vanaf het begin. Moet toch een beetje passen bij een Streetkid. Bij NG+ pak ik wel een corpo hacker build met meer focus op sneaky stealth hacken.

Dus qua attributes ben ik er wel uit. Heb alleen nog geen enkele skill gekozen. Wat is een goeie setup voor gun/melee boven stealth/hacken qua skills?

[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 12-12-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik zie dat de eerste 2 console reviews op Metacritic verschenen zijn. Een Duitse en een Franse review. Het spel komt er om het zacht uit te drukken niet best van af
https://www.metacritic.co...rpunk-2077/critic-reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
Joosie200 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:15:
Ik merk wel dat een stealth approach bij mij vaak uitmondt in een gunblazing fight. Vooral omdat camera's/gasten hacken zolang duurt voor ze in effect treden. Nu kun je je ram uitbreiden voor meer capaciteit en vast de snelheid boosten. Maar voor nu geef ik de voorkeur aan leroooy jenkins :+ Komt misschien omdat ik vooral fysiek, cool en reflexes heb lopen upgraden vanaf het begin. Moet toch een beetje passen bij een Streetkid. Bij NG+ pak ik wel een corpo hacker build met meer focus op sneaky stealth hacken.
Moet toegeven dat je heel rustig moet spelen als je wilt stealth spelen maar op die manier toch al een boxing coach gered door via het dak binnen te gaan. Heb ook altijd enkel punten in skills open staan die ik dan afhankelijk van de noden activeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Steven030 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:16:
Ik zie dat de eerste 2 console reviews op Metacritic verschenen zijn. Een Duitse en een Franse review. Het spel komt er om het zacht uit te drukken niet best van af
https://www.metacritic.co...rpunk-2077/critic-reviews
Die userscore ook. 2.7.
Ook de 7.9 op Steam is lager dan verwacht.

Wel goed dat CDPJ de hotfixes eruitgooit. Die gaan redden wat er te redden valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:19:
[...]

Die userscore ook. 2.7.

Wel goed dat CDPJ de hotfixes eruitgooit. Die gaan redden wat er te redden valt.
Ja klopt! Vooral het verschil tussen PC en console versies vind ik echt bizar. Natuurlijk komt er nog een Next gen patch aan, maar dat de verschillen zo groot zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:26
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:19:
[...]

Die userscore ook. 2.7.

user score kijk ik allang niet meer na. The last of us 2 scoort ook een 5.9 op userreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Larmoth schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:18:
[...]

Moet toegeven dat je heel rustig moet spelen als je wilt stealth spelen maar op die manier toch al een boxing coach gered door via het dak binnen te gaan. Heb ook altijd enkel punten in skills open staan die ik dan afhankelijk van de noden activeer
Ik start vaak sneaky, zo ook bij de eerste echte missie
spoiler:
dat je met Jackie een levenloze chick uit een ijsbad vist
maar je wordt zo snel gespot dat de tegenstanders meteen op je afkomen. Zo wilde ik meerdere gasten hacken en hun wapens/granaten laten afgaan: kost teveel ram en tijd. Lukt het bij de eerste gast en de rest weet dat je er bent. Gelukkig is het melee deel van blocken, avoid en counter idee niks nieuws en zo toe te passen.

De enige andere game met hacken: watch dogs verliep toch soepeler in dat opzicht. Dus tenzij ik het flink ga lopen upgraden met ram upgrades ed zodat je niet snel out of mana bent :+ merk ik zelf dat ik hacken maar lang vind duren en weinig effectief. Het brain tripping en een scene scouten/Intel verzamelen vind ik wel nice, kende die gameplay nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
rwbk schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:24:
[...]

user score kijk ik allang niet meer na. The last of us 2 scoort ook een 5.9 op userreviews.
Mwah, voor exclusives heb je altijd hatende fanboys die het verzieken, maar voor multiplats vind ik het wel realistischer behalve dat al snel óf een 10 óf een 1 gegeven wordt zeg maar. (Los van het feit dat ik TLOU2 persoonlijk ook een teleurstelling vond na het fenomenale deel 1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 19:59
kwdtje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:41:
[...]
De NPC's naast diegene die er toe doen zijn gewoon niet leuk, zoals een politie stel wat ongeacht het moment elke keer hetzelfde riedeltje tegen elkaar zegt bij een tentje. Of een jongen die een half uur over een hamburger doet, een hap neemt maar de hamburger blijft dezelfde grootte. Dat zijn dingen die toch wel immersion breaking zijn voor mij. Ze hebben wat betreft Night City hun beloftes niet waar gemaakt.
Volgens CDPR is het anders "the most believable city in any open-world game to date". Ze zeggen het echt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33

Snippertje

Light up your life

Hmm de patch doet het bij mij niet op GOG. Blijft hangen op 57% bij applying patches. Meer mensen hier last van en toevallig een fix? (Patch van 585MB)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Zo, dat ziet er trouwens wel echt goed uit zeg, stuk beter dan op mijn Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Lol. The city streets are filled with people who are living their own life.

Volgens mij heb ik de game gepre-ordert na dit te hebben gezien.

Die tekstfont met de namen van de characters heb ik ook niet. Zit dat nog in de game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
Steven030 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:34:
[...]

Zo, dat ziet er trouwens wel echt goed uit zeg, stuk beter dan op mijn Series X
Je moet de meest recente commentaren onder dat filmpje eens lezen, slaan de spijker op de kop. Een heleboel van wat in 2018 is beloofd wordt gewoonweg niet waar gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 00:47
Mja aan het begin staat onderstaande melding maar dat negeren de meeste mensen en die gaan liever met de hype mee en worden dan teleurgesteld.

"WORK IN PROGRESS - DOES NOT REPRESENT THE FINAL LOOK OF THE GAME"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:41

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat ik meer mis is dat bij een noodlekraampje ik niet kan zitten en noodles kan eten met mijn partner-in-crime. :P

Verder ben ik (net als V) te veel met mijzelf bezig om op details te letten, zoals dat een hamburger niet daadwerkelijk opgegeten wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 12-12-2020 10:40 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Tukker_T schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:38:
[...]

Mja aan het begin staat onderstaande melding maar dat negeren de meeste mensen en die gaan liever met de hype mee en worden dan teleurgesteld.

"WORK IN PROGRESS - DOES NOT REPRESENT THE FINAL LOOK OF THE GAME"
Gaat dat niet altijd meer over de graphics? Final look?
De graphics boeien me niet zo maar die belofte van die levendige open wereld vond ik dan wel weer interessant.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 15-10 14:20

Phntm

Tlingelingeling

Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:38:
[...]

Gaat dat niet altijd meer over de graphics? Final look?
Net als met auto's of telefoons: Niet alleen looks, maar ook functies. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Die backstory trouwens ook op het begin van de character customization in die gameplay reveal video.
Dat is ook helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
Phntm schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:39:
[...]

Net als met auto's of telefoons: Niet alleen looks, maar ook functies. ;)
Mwah, "look" betekent niets meer dan uiterlijk. Niet functionaliteit. Dat gezegd hebbende, een disclaimer kan in dit geval natuurlijk nooit een vrijbrief zijn om de consument maar wat voor te spiegelen (of voor te liegen). Daarmee kun je elk gebrek of toegezegde maar ontbrekende functionaliteit wel achteraf wegredeneren. Er worden immers in dit filmpje door de developer vrij concrete uitlatingen gedaan over hoe de game eruit gaat zien en wat je kan doen als speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Het is als je die video kijkt wel vrij opvallend hoeveel concessies ze hebben moeten maken. Die gehele back story is er dus uit gesloopt en afgaande op wat ze zeggen was dat een vrij groots en belangrijk onderdeel in het spel. Echt iets waarmee je je V je eigen character maakte en waardoor je echt kon rolplayen. Dat lijkt vervangen door het iets simpelere life path systeem. (dat niet zo heel veel lijkt voor te stellen)

Ik vraag me af waar in het ontwikkelproces het mis is gegaan. Over een paar maanden (of jaren?) zullen we daar wel een hoop interessants over kunnen lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Joosie200 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:15:

Dus qua attributes ben ik er wel uit. Heb alleen nog geen enkele skill gekozen. Wat is een goeie setup voor gun/melee boven stealth/hacken qua skills?
Mijn handgun build is als volgt

Stealth
- Silent and deadly
- Sniper
- strike from shadows
- assassin

Cool
- Cold Blood
- frozen precision (lvl 11 cool nodig)

Handgun:
- Rio bravo
- Fistfull euro
- westworld
- desperado
- grand finale
- wld west
- lonmg shot drop pop

4 in intel om in ieder geval wat terminals te kunnen hacken voor rewards.

Je kan maar max 1 primary en dan 2 subtrees induiken om jezelf niet echt te gimpen. Daarmee limiteer je jezelf naar 2 wapentypes. (midgame in ieder geval) de tree's zijn dusdanig dat als je echt een andere speelstijl wil je echt een 2e playthrough moet doen, aangezien je alleen perks kan resetten voor 100k er is volgens mij geen manier om je stats te resetten

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 19:57
Wat ontzettend jammer om te lezen dat de console nog niet af voelt laat staan de PC waar nog zeker wat puntjes op de i gezet moeten worden. Ik wacht nog even af, kijk er ontzettend naar uit om te spelen. Ben groot van de eerste Deus Ex game dus zo te lezen komt dat we goed. Denk dat ik het spel ga kopen wanneer ik een Xbox series x kan bemachtigen voor de gewone retail prijs en de next ben patch uit is. Voorjaar 2021 hopelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-10 14:09
Is die op een ps4 nu met de 1.04 patch beter?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:24
Hopelijk komt de Series X patch ook spoedig. Waarom moet die nu weer op zich laten wachten..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sovereign schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:43:
[...]

Mwah, "look" betekent niets meer dan uiterlijk. Niet functionaliteit. Dat gezegd hebbende, een disclaimer kan in dit geval natuurlijk nooit een vrijbrief zijn om de consument maar wat voor te spiegelen (of voor te liegen). Daarmee kun je elk gebrek of toegezegde maar ontbrekende functionaliteit wel achteraf wegredeneren. Er worden immers in dit filmpje door de developer vrij concrete uitlatingen gedaan over hoe de game eruit gaat zien en wat je kan doen als speler.
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om de disclaimer en wat het inhoud. Wat er anders is, is een totaal andere discussie. Bovendien is het geen vrijbrief, maar een disclaimer is en blijft een disclaimer en hoe jij als consument zijnde dat interpreteert is ook weer subjectief. Objectief gezien is het van: wij hebben dit, en we gaan proberen het hetzelfde uit te laten zien, maar het is nog wel in ontwikkeling en tijdens een ontwikkeling kunnen dingen anders lopen. En daar kun je weer 1001 redenen voor verzinnen. Het vergt altijd kijken zonder roze bril en realistisch blijven. Ik denk dat een enorme percentage, waaronder ook de mensen die nu boos of teleurgesteld zijn, een gigantische verwachting hadden. Heel veel filmpjes over dit onderwerp betreffende hoe de verwachtingen zijn gaan vormen van mensen.

Achteraf teleurgesteld zijn is afhankelijk van je verwachtingen. Ik vind de game precies goed (gameplay wise), prestaties echter vind ik nog wel lastig en doet mij sterk denken aan Witcher 3 tijdens release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat weet ik niet echt. Ik had niet meer verwacht dan een RPG met veel keuzevrijheid in een vrij levendige wereld en zelfs dat is het niet echt.

Ik denk dat de teleurstelling meer voorvloeit uit het feit dat dit anno 2020 gewoon veel en veel beter kan. Het is op de visuals na voor mijn gevoel echt een game die door de tijd is ingehaald. Zelfs als je voorbij de interactiviteit en city kijkt. Vrijwel alles wat deze game gameplaywise doet (stealth, brawling, driving, shooting, keuzemogelijkheden) doen andere games imo beter.

[ Voor 76% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Phntm schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:59:
[...]

Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om de disclaimer en wat het inhoud. Wat er anders is, is een totaal andere discussie. Bovendien is het geen vrijbrief, maar een disclaimer is en blijft een disclaimer en hoe jij als consument zijnde dat interpreteert is ook weer subjectief. Objectief gezien is het van: wij hebben dit, en we gaan proberen het hetzelfde uit te laten zien, maar het is nog wel in ontwikkeling en tijdens een ontwikkeling kunnen dingen anders lopen. En daar kun je weer 1001 redenen voor verzinnen. Het vergt altijd kijken zonder roze bril en realistisch blijven. Ik denk dat een enorme percentage, waaronder ook de mensen die nu boos of teleurgesteld zijn, een gigantische verwachting hadden. Heel veel filmpjes over dit onderwerp betreffende hoe de verwachtingen zijn gaan vormen van mensen.
Uitdrukkelijk uitgesproken features die nota bene worden gedemonstreerd zijn meer dan enkel eenzijdige "verwachtingen". Bovendien rek jij de disclaimer ten onrechte op ten faveure van de developer. Moet je uiteraard zelf weten als je jezelf als consument graag laat pakken, maar daarmee zet je jezelf weg als onkritische apologeet wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bokkie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:54:
[...]

Mijn handgun build is als volgt

Stealth
- Silent and deadly
- Sniper
- strike from shadows
- assassin

Cool
- Cold Blood
- frozen precision (lvl 11 cool nodig)

Handgun:
- Rio bravo
- Fistfull euro
- westworld
- desperado
- grand finale
- wld west
- lonmg shot drop pop

4 in intel om in ieder geval wat terminals te kunnen hacken voor rewards.

Je kan maar max 1 primary en dan 2 subtrees induiken om jezelf niet echt te gimpen. Daarmee limiteer je jezelf naar 2 wapentypes. (midgame in ieder geval) de tree's zijn dusdanig dat als je echt een andere speelstijl wil je echt een 2e playthrough moet doen, aangezien je alleen perks kan resetten voor 100k er is volgens mij geen manier om je stats te resetten
Een beetje ala
YouTube: Cyberpunk HITMAN BUILD – Highest single shot damage – Handguns & Ste...

Going John Wick wanneer Reeves in de game zit past wel in Cyberpunk stijl. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Rivanov schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:55:
Hopelijk komt de Series X patch ook spoedig. Waarom moet die nu weer op zich laten wachten..
Omdat MS niet zomaar (ongeplande) hotfix patches toelaat. Moet eerst door de "ballotagecomissie" ;w

Kan nog wel even duren ook, als ik The Witcher terug in herinnering haal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Sovereign schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:09:
[...]
Uitdrukkelijk uitgesproken features die nota bene worden gedemonstreerd zijn meer dan enkel eenzijdige "verwachtingen". Bovendien rek jij de disclaimer ten onrechte op ten fauveure van de developer. Moet je uiteraard zelf weten als je jezelf als consument graag laat pakken, maar daarmee zet je jezelf weg in het hoekje onkritische fanboy wat mij betreft.
Dat is jouw opinie over mijn mening. In welke hoek plaats dat jou? Discriminerende boze internet meneer; "Jij vindt x leuk en ik niet, jij bent een fanboy". Lekker kort door de bocht.

Als je bij een concept auto ziet hoe strak de auto is, en er wordt aangegeven in de disclaimer dat deze nog een work in progress is/in ontwikkeling, en vervolgens komt het uit met ronde lampen in plaats van vierkante lampen, welke goede reden heb jij dan om kwaad te zijn? Ik rek dus helemaal niks uit in het voordeel van CDPR, het is gewoon simpele logica dat je een trailer of ingame footage ver voor de release van het daadwerkelijke product altijd moet nemen met een korreltje zout. Zij hebben jou erg goed te pakken gehad blijkbaar, want anders hadden we dit welles en nietes gesprek ook niet.

Jij hebt jouw verwachtingen van CP2077, en ik de mijne. En gelukkig is dat ook maar zo, want we hoeven niet tevreden te zijn over dezelfde dingen. :z Ga volgende keer lekker elders op de man spelen en meningen wegwuiven van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit toch ook een bizarre industrie, in een dag je geld terug hebben omdat men je product blind koopt.
Niet vreemd dat men een game in deze staat gewoon uitbrengt als je toch overal mee weg komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:02:
Vrijwel alles wat deze game gameplaywise doet (stealth, brawling, driving, shooting, keuzemogelijkheden) doen andere games imo beter.
Ligt dat niet aan de compleet onrealistische verwachtingen? Als het een betere shooter moet zijn dan de beste shooters en een betere stealth game dan de beste stealth games en een betere RPG dan de beste RPG's en een beter race-spel dan de beste race games... Zijn we dan nog wel realistisch bezig? Dat kon toch niemand realistisch gezien verwachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een filmpje van een hele bekende YouTube'r en ik wil jullie vragen om goed naar de eerste minuut van zijn commentaar te luisteren...

Als ik het goed heb begrepen, wist CD RED Project van te voren al dat hij slecht zou draaien op een Playstation 4 of Xbox One (S) immers kreeg hij de codes pas op de dag dat het spel uitkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:21:
[...]

Ligt dat niet aan de compleet onrealistische verwachtingen? Als het een betere shooter moet zijn dan de beste shooters en een betere stealth game dan de beste stealth games en een betere RPG dan de beste RPG's en een beter race-spel dan de beste race games... Zijn we dan nog wel realistisch bezig? Dat kon toch niemand realistisch gezien verwachten?
Ik had absoluut niet verwacht dat Cyberpunk alles beter zou doen. Ik had wel verwacht dat de game het op z'n minst evengoed zou doen als andere games in hetzelfde genre. Brawlen en driving zijn bijvoorbeeld echt ver ondermaats. Stealth ook maar dat komt met name nog door de bugs.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 12-12-2020 11:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-10 23:31
Kheos schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:21:
[...]

Ik moet wel zeggen, ze hebben zelf hele harde verwachtingen gecreerd. Je hoeft niet lang op reddit te kijken om te zien dat ze heel veel zaken niet gerealiseerd hebben wat ze zelf hebben gezegd. Dat heet gewoon een leugen. Vooral met hoe levendig de wereld zou zijn...

Nou moet ik zeggen dat ik wel mee eens ben met de meest mensen dat er een goede basis ligt. Bugs fixen, performance fixen en dan tijd hebben voor het toevoegen van elementen wat de wereld meer levendig maakt kan al een eind helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Timothy3000 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:49:
Het is als je die video kijkt wel vrij opvallend hoeveel concessies ze hebben moeten maken. Die gehele back story is er dus uit gesloopt en afgaande op wat ze zeggen was dat een vrij groots en belangrijk onderdeel in het spel. Echt iets waarmee je je V je eigen character maakte en waardoor je echt kon rolplayen. Dat lijkt vervangen door het iets simpelere life path systeem. (dat niet zo heel veel lijkt voor te stellen)

Ik vraag me af waar in het ontwikkelproces het mis is gegaan. Over een paar maanden (of jaren?) zullen we daar wel een hoop interessants over kunnen lezen.
Ik zat er net ook aan te denken, naast dat er van alles is misgegaan. Denk ik dat de complete switch van setting en sub genre, een grote rol heeft gespeeld. Naughty dog en rockstar beduren al jaren voort op de kennis uit hun vorige games. De open wereld van gta is een doorontwikkeling sinds de ps2 dagen. Cdpr moest alle systemen van de grond af aan opbouwen, zoals de AI, levendige open world en vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slimme_vogel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-02-2023

slimme_vogel

PSN: slimme_vogel

DV_ZED schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:56:
Ik ervaar het na de update (1.04) als iets beter. Minder framedrops en popins op afstand. Textures veranderen wel met de seconde. Voor de update speelde ik met HDR uit. Nu weer geprobeerd en het ziet er nu met HDR aan beter uit. Qua filters speel ik nog steeds met alles uit. Ik vind het er nog steeds niet uit zien maar speel ondertussen wel door 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:21:
Hieronder een filmpje van een hele bekende YouTube'r en ik wil jullie vragen om goed naar de eerste minuut van zijn commentaar te luisteren...

[YouTube: Cyberpunk 2077 On PS4/Xbox One Is Pretty Much Unplayable For Many Right Now]

Als ik het goed heb begrepen, wist CD RED Project van te voren al dat hij slecht zou draaien op een Playstation 4 of Xbox One (S) immers kreeg hij de codes pas op de dag dat het spel uitkwam
De PS4 footage bijvoorbeeld is inderdaad vrij bedroevend. Dit is iets dat CDPR voor de release in visuals toch echt beter duidelijk had moeten maken hoe dit eruit zou gaan zien. Als ze daarin up front geweest zouden zijn had dit een hoop backlash kunnen voorkomen. Dit is één van de kritiek punten t.a.v. deze game waar ik mij zeer zeker wel in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Laatst online: 26-04 18:39
Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:26:
[...]

Ik zat er net ook aan te denken, naast dat er van alles is misgegaan. Denk ik dat de complete switch van setting en sub genre, een grote rol heeft gespeeld. Naughty dog en rockstar beduren al jaren voort op de kennis uit hun vorige games. De open wereld van gta is een doorontwikkeling sinds de ps2 dagen. Cdpr moest alle systemen van de grond af aan opbouwen, zoals de AI, levendige open world en vervoer.
Maar waar hebben ze dan 8 jaar aan besteed vraag ik me af. Het lijkt wel alsof bijna alle aandacht naar het design van de map is gegaan, want dat is echt heel goed.

Heb zo'n idee dat er veel geschrapt is op het laatst, om het uberhaupt te kunnen laten draaien op de PS4 en XBO. Dus dat er heel werk teniet is gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:52

Vis

Na het debacle van No Man's Sky na de release is dit toch wel een 2e domper van AAA release en verwachtingen zeg .. ja het sfeertje is prima, de missies boven verwachting super tof en mooi. Maar het overall exploren van de stad voelt echt kaal aan.. NPCs met dezelfde looks en zelfs de zelfde namen, scan ze maar eens... Kom op dat kan echt niet..
Daarbij, wil ik gewoon bij een food standje wat eten, bij IEDER food standje bedoel ik dan.
Dan nog iets wat zo jammer is, ze zeggen dat dit het spel is voor aanpassingen aan je looks, maar waarom is er dan geen kapper of wat dan ook? En de spiegel gebouwen, of ramen, je ziet jezelf nooit! Wtf.. doet echt inbreuk aan de spel ervaring. Ik vraag me echt af wat de staat van de game was toen hij oorspronkelijk begin dit jaar uit zou moeten komen.. dat er aan die zaken zelfs nog niks gedaan was snap ik niet.

Ik wil trouwens ook m'n eigen appartement uitkiezen, waarom wordt dit zo gescript voor gekouwt? Je hebt echt vrijwel 0 keuzes buiten de verhaallijn om.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

IAmNice schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:25:
[...]

Ik moet wel zeggen, ze hebben zelf hele harde verwachtingen gecreerd. Je hoeft niet lang op reddit te kijken om te zien dat ze heel veel zaken niet gerealiseerd hebben wat ze zelf hebben gezegd. Dat heet gewoon een leugen. Vooral met hoe levendig de wereld zou zijn...

Nou moet ik zeggen dat ik wel mee eens ben met de meest mensen dat er een goede basis ligt. Bugs fixen, performance fixen en dan tijd hebben voor het toevoegen van elementen wat de wereld meer levendig maakt kan al een eind helpen.
Het zelfde als met the division 1, corona heeft planning natuurlijk enorm gedwarsboomd. Heel veel kantoorbedrijven werken nu vanuit huis, wat slecht communiceren tot gevolg heeft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sovereign
Phntm schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:15:
[...]

Dat is jouw opinie over mijn mening. In welke hoek plaats dat jou? Discriminerende boze internet meneer; "Jij vindt x leuk en ik niet, jij bent een fanboy". Lekker kort door de bocht.

Als je bij een concept auto ziet hoe strak de auto is, en er wordt aangegeven in de disclaimer dat deze nog een work in progress is/in ontwikkeling, en vervolgens komt het uit met ronde lampen in plaats van vierkante lampen, welke goede reden heb jij dan om kwaad te zijn? Ik rek dus helemaal niks uit in het voordeel van CDPR, het is gewoon simpele logica dat je een trailer of ingame footage ver voor de release van het daadwerkelijke product altijd moet nemen met een korreltje zout. Zij hebben jou erg goed te pakken gehad blijkbaar, want anders hadden we dit welles en nietes gesprek ook niet.

Jij hebt jouw verwachtingen van CP2077, en ik de mijne. En gelukkig is dat ook maar zo, want we hoeven niet tevreden te zijn over dezelfde dingen. :z Ga volgende lekker elders op de man spelen en mening wegwuiven van anderen.
We hebben het hier niet over iets "leuks" vinden maar over concrete verwachtingen die consumenten hebben. Verwachtingen die niet worden nagekomen maar die jij wegwuift met "de developer mag dat allemaal, want disclaimer, dus niet klagen". Niet iedereen gaat gewillig op z'n knietjes voor Project Red, en de ontevredenheid is niet beperkt tot een kleine groep. In tegendeel. Dat neemt ook niet weg dat de (technische) verwachtingen die je anno 2020 mag hebben van dit spel op belangrijke punten bij lange na niet gehaald worden, vergeleken met de competitie. Zeker niet op consoles. Jij bent "tevreden", nou prima. More power to you. Dat betekent niet dat je terechte kritiek kan wegrelativeren met jouw persoonlijke indruk, al helemaal niet als je de developer meer dan al te graag een 'get out of jail free card' geeft. Beetje bekend met het No Man's Sky debacle?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Deze hele backslash doet me denken aan Ubisoft en toen zij Watch Dogs releasden. Was ook buggy, zag er totaal niet uit ivm de footage bij aankondiging. Hell alles wat nu tegen CDRP wordt opgeworpen gold toen voor Ubisoft. En ja, natuurlijk is het zonde om te zitten met nauwelijks speelbare versies op de base PS4 en xbox one s. Maar dat is net zoals Crysis 3 verwachten te kunnen spelen op een 7/8 jaar oude pc toen die uit kwam. Ik vind het niet vreemd dat het pas speelbaar wordt op een ps4 pro en xbox one x. En dat het dan slechts steady 30fps geeft is again jammer. Maar ligt dat aan crappy coding of aan crappy specs in consoles? Of gewoon allebei?

Sommige games zijn gewoon te veeleisend voor bestaande gameconsoles/pc's om lekker te draaien. Zagen we by Crysis, zien we nu. Natuurlijk heeft CDPR alles eraan gedaan om de game te hypen en ja dat geeft torenhoge verwachtingen hoeveel disclaimers je er ook tegen aan knalt met pre-built. Maar hoe wil je anders een nieuwe IP verkocht krijgen? Het is simpele marketing, eentje die werkt als je binnen 24u je volledige budget terug verdiend hebt.

Kun je verbolgen over zijn en natuurlijk zijn de bugs op consoles dusdanig irritant dat het nu onspeelbaar is. Maar dat is de beginfase. The witcher 3 was ook niet je van het vanaf het begin. We zitten bij games niet meer in de fase: it's done when it's done, nee games worden gereleased as is en worden doodgegooid met patches. Net zoals vroeger dlc nog dlc was, stond los van de base game. Nu is de base game niet compleet zonder dlc vandaar alle goty editions. En vroeger had je gewoon de game en geen in game transactions.

Ik ga vandaag lekker aan de slag met een Johnny Wick built qua skills. Moet dus twee pistols vinden: eentje met silencer/muzzle, eentje voor meer in direct combat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
DutchWing schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:34:
[...]

Het zelfde als met the division 1, corona heeft planning natuurlijk enorm gedwarsboomd. Heel veel kantoorbedrijven werken nu vanuit huis, wat slecht communiceren tot gevolg heeft.
De game had in eerste instantie zelfs een releasedate in april, voor corona.... vraag me af hoe de release in april moet zijn geweest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IAmNice
DutchWing schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:34:
[...]

Ik denk niet dat corona het probleem was. Ze hebben voor corona ook veel tijd gehad. En het is digitaal allemaal natuurlijk een stuk beter te doen in deze industrie dan andere plekken. Je kan gewoon niet de schuld geven aan corona, wat hebben ze dan de afgelopen jaren gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Laatst online: 26-04 18:39
Ik vrees dat CDPR gewoon ook te maken heeft gekregen met de vloek van groot worden. Heel veel game bedrijven zijn hieraan ten onder gegaan. Als kleine studio maken ze een goede game, dan komen de investeerders en groeit het personeel enorm. Je krijgt managing lagen, marketing, investeerder deadlines etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Joosie200 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:35:
Maar dat is net zoals Crysis 3 verwachten te kunnen spelen op een 7/8 jaar oude pc toen die uit kwam. Ik vind het niet vreemd dat het pas speelbaar wordt op een ps4 pro en xbox one x. En dat het dan slechts steady 30fps geeft is again jammer. Maar ligt dat aan crappy coding of aan crappy specs in consoles? Of gewoon allebei?
Die verwachting is geschept omdat ze zelf zeiden dat het goed ging draaien. Daarom zijn mensen boos. :(

Je moet zoiets ook niet beloven als je het niet kan leveren. Dat is wederom gewoon een leugen. En dat neem ik ze wel kwalijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovereign
IAmNice schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:37:
[...]

Ik denk niet dat corona het probleem was. Ze hebben voor corona ook veel tijd gehad. En het is digitaal allemaal natuurlijk een stuk beter te doen in deze industrie dan andere plekken. Je kan gewoon niet de schuld geven aan corona, wat hebben ze dan de afgelopen jaren gedaan?
Waarschijnlijk veel te ambitieus ingezet. Delen moeten schrappen omdat het of niet goed werkte, of gewoonweg omdat het niet af kwam of omwille van redesigns. Zo'n groot project kan natuurlijk op meerdere fronten (goed) fout lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Sovereign schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:39:
[...]

Waarschijnlijk veel te ambitieus ingezet. Delen moeten schrappen omdat het of niet goed werkte, of gewoonweg omdat het niet af kwam of omwille van redesigns. Zo'n groot project kan natuurlijk op meerdere fronten (goed) fout lopen.
Ja zoiets denk ik ook. Maar dan moet je het ook gewoon toegeven. Nu is het overal radiostilte en dat maakt mensen boos. Preorders zijn erdoorheen en dan zie je ook weer, nooit preorderen. Nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:32
Is de nieuwe patch ook al beschikbaar op Xbox? Hoe werkt 1.04 nu op de pc en PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-10 14:09
Westland1940 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:44:
Is de nieuwe patch ook al beschikbaar op Xbox? Hoe werkt 1.04 nu op de pc en PS4?
Dat wil ik ook weten..

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03
Joosie200 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:35:
Ik vind het niet vreemd dat het pas speelbaar wordt op een ps4 pro en xbox one x. En dat het dan slechts steady 30fps geeft is again jammer. Maar ligt dat aan crappy coding of aan crappy specs in consoles? Of gewoon allebei?
Eh sorry hoor, maar de hardware van console' s was hopelijk wel bekend bij CDPR. In mijn mening hadden ze dit nooit zo kunnen releasen voor consoles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Vis schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:33:
Na het debacle van No Man's Sky na de release is dit toch wel een 2e domper van AAA release en verwachtingen zeg .. ja het sfeertje is prima, de missies boven verwachting super tof en mooi. Maar het overall exploren van de stad voelt echt kaal aan.. NPCs met dezelfde looks en zelfs de zelfde namen, scan ze maar eens... Kom op dat kan echt niet..
Daarbij, wil ik gewoon bij een food standje wat eten, bij IEDER food standje bedoel ik dan.
Dan nog iets wat zo jammer is, ze zeggen dat dit het spel is voor aanpassingen aan je looks, maar waarom is er dan geen kapper of wat dan ook? En de spiegel gebouwen, of ramen, je ziet jezelf nooit! Wtf.. doet echt inbreuk aan de spel ervaring. Ik vraag me echt af wat de staat van de game was toen hij oorspronkelijk begin dit jaar uit zou moeten komen.. dat er aan die zaken zelfs nog niks gedaan was snap ik niet.

Ik wil trouwens ook m'n eigen appartement uitkiezen, waarom wordt dit zo gescript voor gekouwt? Je hebt echt vrijwel 0 keuzes buiten de verhaallijn om.
Het meest ironisch aan jou post is dat je no man sky een AAA game noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Atmosfeer schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:31:
[...]

Maar waar hebben ze dan 8 jaar aan besteed vraag ik me af. Het lijkt wel alsof bijna alle aandacht naar het design van de map is gegaan, want dat is echt heel goed.

Heb zo'n idee dat er veel geschrapt is op het laatst, om het uberhaupt te kunnen laten draaien op de PS4 en XBO. Dus dat er heel werk teniet is gedaan.
De game is pas in full production gegaan na mei 2016. Dus eigenlijk is de dev tijd 4,5 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 18:24
Werkt hier prima op PC, maar ik had sowieso al niets te klagen. draait heerlijk soepel en het beeld is haarscherp. Wat ik wel fijn vind is dat de camera nu sneller "achter" de auto gaat als je instapt. is wat makkelijker met wegrijden.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Phydomir

Dennis

Nog niet op Xbox. Die heeft een ander goedkeurings proces waardoor die patches altijd wat later komen.

Speel op de XSX en in de eerste 2,5u al flink wat bugs gehad, waaronder een quest in de main story die niet doorliep. Was wel na een reload van de save opgelost. Dus geen progressie verloren.
Vanochtend ook een uur of 3 gespeeld zonder een enkele bug. Nogal wisselvallig dus. Ook slecht dat hij op de XSX niet strak 60fps loopt in performance mode, als je ziet hoe "mooi" het is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1 ... 36 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!