[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mja, eigenlijk is dat met nagenoeg iedere app zo omdat die bandbreedte wel wat kost... Ik heb bijvoorbeeld F1 TV Premium via een app en dat is wel super qua bitrate en beeldkwaliteit, maar die zijn echt uitzondering in dat landschap.

TV-ontvangers geven doorgaans alleen de hoogste beeldkwaliteit als ze werken met multicast, maar dat vereist wel wat netwerk specifieke instellingen om je tv-ontvanger op het multicast netwerk aan te melden, vooral als je je eigen router gebruikt. Met multicast kun je als kijker die hoogste bitrate ontvangen, omdat het de provider geen extra bandbreedte kost. Tegenwoordig werken die meegeleverde tv-ontvangers ook gewoon wel met unicast, maar daar wordt de bandbreedte toch wel aardig beperkt is mijn beleving? Dan kun je net zo goed de app aanslingeren qua beeldkwaliteit/bitrate.

Hoe dat bij Solcon precies is weet ik niet, zoals gezegd neem ik geen TV-ontvangers af.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:59
Mijn eerst overstap van glas komt eraan, vanwege de goede cashback aanbieding via Pricewise i.c.m. Solcon. De laatste keren was tijdens het ADSL tijdperk, om vervolgens lange tijd Ziggo te hebben gehad.

Wat ik niet helemaal begrijp waarom ik een nieuwe Nokia XGS/Pon opgestuurd heb gekregen. Ik heb immers dezelfde er reeds opzitten van mijn huidige KPN abbo.

Daarnaast is de overstapdatum met overstapservice op 24 februari, maar Guidion kan pas 26 februari. Dus erg benieuwd hoe dit gaat lopen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Morpheusk schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:21:
Mijn eerst overstap van glas komt eraan, vanwege de goede cashback aanbieding via Pricewise i.c.m. Solcon. De laatste keren was tijdens het ADSL tijdperk, om vervolgens lange tijd Ziggo te hebben gehad.

Wat ik niet helemaal begrijp waarom ik een nieuwe Nokia XGS/Pon opgestuurd heb gekregen. Ik heb immers dezelfde er reeds opzitten van mijn huidige KPN abbo.

Daarnaast is de overstapdatum met overstapservice op 24 februari, maar Guidion kan pas 26 februari. Dus erg benieuwd hoe dit gaat lopen.
Je loopt risico op 2 dagen geen internet. Aangezien je al xgspon hebt zou het kunnen dat je opnieuw moet activeren wellicht…en dat doet de monteur. Of je moet Solcon even bellen. Ik heb hulp gehad van @Economics

[ Voor 17% gewijzigd door supercop7373 op 19-02-2026 22:44 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:08

IkWilbert

Het is mij!

Morpheusk schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:21:

Hier heeft de monteur de nieuwe Nokia geplaatst en die van de kpn verwijderd (ligt nu in de kast hier).
Ik had als overstap datum in eerste instantie 13 februari maar bij mij werd dit aangepast naar 16 februari in de serviceportal van Solon nadat ik met de monteur een afspraak had gemaakt op 16 feb.

Rond 07.00 uur op 16 februari was de verbinding met kpn verbroken, de monteur was er rond 12.00 uur... paar uurtjes zonder internet en tv gezeten dus.

I intend to live forever. So far, so good.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
Ik ga maandag over van Odido naar Solcon, ben dan ook benieuwd of het allemaal goed gaat. Ik wacht tot het Odido signaal eraf gaat en plaats dan zelf de NTU die ik heb gehad van Solcon. Loont het nog de moeite om proces technisch de Fritzbox aan te sluiten of kan ik gewoon meteen mijn eigen router gebruiken?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:12
Meteen eigen router kan in ieder geval op het KPN WBA XSGPON netwerk zonder problemen. Je moet wel de ONT even aanmelden via de servicedesk voordat het lampje constant groen blijft branden.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
RadioAir schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:11:
Meteen eigen router kan in ieder geval op het KPN WBA XSGPON netwerk zonder problemen. Je moet wel de ONT even aanmelden via de servicedesk voordat het lampje constant groen blijft branden.
Ah okee, ik heb alleen de ouderwetse type3 NTU gehad volgens mij is dat AON, dan zou het ook moeten werken zonder een belletje?
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste