I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb nu drie jaar Solcon op de glasvezel van Deltafiber en het bevalt me goed. Ook de ondersteuning is goed indien je het nodig hebt.Tevens is dat combivoordeel met KPN mobiel ook fijn natuurlijk.
Gisteren is odido eraf gegaan en vanmiddag kwam guidion de ont vervangen. Al met al dus een dag op de hotspot moeten leven maar verder ging alles wel soepel. ( had geen zin om zelf moeite te doen voor de ont)
Hier nu 1,5 maand Solcon 250/250. Geen problemen ervaren. Overstap reeds beschreven in dit topic. Afstemmen monteur Guidion en afsluiten oude provider blijft een ding. Daar risico op geen internet.
Volgend jaar weer overstappen naar iets anders tenzij Solcon met iets leuks komt maar ik lees dat dit meestal tegen valt en dat ze ook de ONT terug willen hebben.
Volgend jaar weer overstappen naar iets anders tenzij Solcon met iets leuks komt maar ik lees dat dit meestal tegen valt en dat ze ook de ONT terug willen hebben.
Ik heb net een nieuwe ONT van KPN gekregen omdat de mijne kapot was. Echter stap ik op 1 april over naar Solcon. Volgens mij stuurt Solcon ook een ONT op maar kan ik gewoon de huidige blijven gebruiken dus zonder om te wisselen? Ik heb dezelfde aansluiting als deze:
Type 2, Genexis OCG 1012
Type 2, Genexis OCG 1012
Dan kan je pas zeggen als Solcon de O()NT heeft opgestuurd. Als de KPN versie en de Solcon versie beiden XGS-PON of beiden AON zijn, dan mag je er vanuit gaan van wel.TVL schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:15:
Ik heb net een nieuwe ONT van KPN gekregen omdat de mijne kapot was. Echter stap ik op 1 april over naar Solcon. Volgens mij stuurt Solcon ook een ONT op maar kan ik gewoon de huidige blijven gebruiken dus zonder om te wisselen? Ik heb dezelfde aansluiting als deze:
Type 2, Genexis OCG 1012
Maar is de ene XGS-PON en de andere AON, dan zal je toch moeten wisselen.
Wellicht overbodig maar ter toelichting: Een AON NT heeft drie ledjes waaronder altijd een ledje "Glas" en dat vind je nooit op een XGS-PON ONT.
Een XGS-PON ONT heeft in ieder geval altijd een ledje "Alarm" en een ledje "Connection". Die twee zitten nooit op een AON NT.
[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 20-03-2026 10:22 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ze willen de tv box ook terug als je met tv stopt, alleen heb ik al bijna een jaar geen retourlabel gezien.
Eens zien wat ik in mei ga doen, hangt af van de aanstaande verhoging en wanneer die komt.
Geen klachten over de uptime, goedkoper is zeker niet altijd beter.
Eens zien wat ik in mei ga doen, hangt af van de aanstaande verhoging en wanneer die komt.
Geen klachten over de uptime, goedkoper is zeker niet altijd beter.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren
Dus sinds gisteren ook Solcon in huis. Installatie ging eenvoudig, modem werkte direct met de Fritzbox.
Hierna de fritzbox eruit en aan mijn er7206 gehangen. Internet werkte direct. Alleen het IP tv gebeuren nog niet. Van alles geprobeerd van vlan 4 uitzetten op mijn eigen netwerk, igmp snooping aangezet. Maar helaas nog niet werkend gekregen.
Hebben wel een tijdelijke work around, tv even pauze en play dan doet alles het gewoon. Alleen live kijken lukt dus nog niet.
Hierna de fritzbox eruit en aan mijn er7206 gehangen. Internet werkte direct. Alleen het IP tv gebeuren nog niet. Van alles geprobeerd van vlan 4 uitzetten op mijn eigen netwerk, igmp snooping aangezet. Maar helaas nog niet werkend gekregen.
Hebben wel een tijdelijke work around, tv even pauze en play dan doet alles het gewoon. Alleen live kijken lukt dus nog niet.
Untappd: Louwke80
Deltafiber is ook prima voor elkaar. Nieuwe Androidbox werkt super, beeld is strak. Mobiel voordeel kent Delta ook, nu ook met 5G. En Delta is in de regel goedkoper op het netwerk van Delta.Donnu schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:18:
Ik heb nu drie jaar Solcon op de glasvezel van Deltafiber en het bevalt me goed. Ook de ondersteuning is goed indien je het nodig hebt.Tevens is dat combivoordeel met KPN mobiel ook fijn natuurlijk.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Sjakie0101 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:21:
[...]
Als je maar de helft van de bitrate doorgeeft ten opzichte van Solcon en KPN vind ik dat niet prima voor elkaar.
Deltafiber is ook prima voor elkaar. Nieuwe Androidbox werkt super, beeld is strak. Mobiel voordeel kent Delta ook, nu ook met 5G. En Delta is in de regel goedkoper op het netwerk van Delta.
Bron?
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Geen live TV heeft echt te maken met VLAN4 van Solcon doorsturen i.c.m. IGMP snooping in je netwerk. Hier ook even lopen "klooien" met een Unifi setup.Louwke schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:18:
Dus sinds gisteren ook Solcon in huis. Installatie ging eenvoudig, modem werkte direct met de Fritzbox.
Algemeen:
Een UXG-Lite gateway lijkt te zwak voor het bekende fabian script voor IPTV. De CPU loopt dan continu tegen de 100% zodra je live TV gaat kijken. Regelmatig wat haperingen wat het beeld betreft tijdens live TV, geluid loopt dan wel door.
Nu een UXG-Max ervoor in de plaats om te zien wat dat gaat doen, maar de CPU heeft het al rustiger (rond de 50% bij live TV).
Nu sinds begin deze maand Solcon, en tot nu toe wat internet betreft geen klachten. Alleen dus bovenstaand met TV, wat hopelijk beter wordt nu. Zal over een tijdje nog wel eens een update plaatsen
Voorlopig opgelost door de Fritz!box aan het glasvezel te hangen en dan de wan poort te gebruiken van de to link er7206. Netwerk werkt zoals altijd en de tv doet het nu ook live, terwijl hij nog steeds via de tp link loopt dus.
Maar goed werkt voor nu
Maar goed werkt voor nu
Untappd: Louwke80