Op 6 februari dit jaar overgestapt via Pricewise. Vandaag de mail ontvangen dat de €225 cashback binnenkort overgemaakt gaat worden.
@supercop7373 6 februari daadwerkelijk de verbinding overgezet of de aanvraag bij Pricewise gedaan? Hier 24-01 de aanvraag gedaan en nog niks ontvangen.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Op 6/02 daadwerkelijk overgestapt. Aanvraag dateerde van 1/12/25Morpheusk schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:44:
@supercop7373 6 februari daadwerkelijk de verbinding overgezet of de aanvraag bij Pricewise gedaan? Hier 24-01 de aanvraag gedaan en nog niks ontvangen.
Bij mij werd de Pricewise cashback na 3 maanden (7-2024) door Solcon uitbetaald, ik kreeg ook een factuur.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE handleiding
Zojuist in het orderoverzicht gezien dat er een Fritzbox 4630 geleverd gaat worden (verwachte lijnoplevering 06/05).
Ik zit nu op KPN met een 7590 (geen ax), dus dat wordt een mooie vooruitgang.
Zal alleen wel mijn huidige wifi extender moeten vervangen (1750E) voor optimale vooruitgang. Ik heb abonnement afgesloten via Pricewise (03/04), dus krijg de 1700 er niet bij.
Ik was op zich tevreden over KPN, maar veel te duur. Betaalde meer dan 10 euro per maand meer dan een nieuw KPN abonnement in het meest ongunstige geval (maandelijks opzegbaar). Aangeboden korting was ook een lachertje.
Zijn goedkopere providers te vinden, maar ik wilde zelfde apparatuur (Fritzbox + Arris STB). Als Solcon me bevalt, wie weet. Anders weer terug.
Ik zit nu op KPN met een 7590 (geen ax), dus dat wordt een mooie vooruitgang.
Zal alleen wel mijn huidige wifi extender moeten vervangen (1750E) voor optimale vooruitgang. Ik heb abonnement afgesloten via Pricewise (03/04), dus krijg de 1700 er niet bij.
Ik was op zich tevreden over KPN, maar veel te duur. Betaalde meer dan 10 euro per maand meer dan een nieuw KPN abonnement in het meest ongunstige geval (maandelijks opzegbaar). Aangeboden korting was ook een lachertje.
Zijn goedkopere providers te vinden, maar ik wilde zelfde apparatuur (Fritzbox + Arris STB). Als Solcon me bevalt, wie weet. Anders weer terug.
[ Voor 3% gewijzigd door PiOn op 29-04-2026 18:08 ]
Vandaag na de zoveelste storing bij Odido de overstap gedaan. 150 cashback bij pricewise dus dat scheelt een mooi stukje samen met 6 maanden korting. Had deze provider nog nooit eerder bij ons gezien als optie op de glasvezel dus ben benieuwd.
Ik heb hier met een 1 Gbit verbinding een Fritzbox 4630 gekregen. Het valt me op dat deze uit de doos op betafirmware draait, terwijl de laatste stabiele versie van januari is.
De uploadsnelheid is wel wat lager dan op het Kpn modem, maar de bufferbloat is verbeterd van C naar A.
Alleen mijn deurbel, die praktisch naast het modem hangt, geeft een signaalsterkte van 70%. Met de KPN Box 12 was dat 90%. Dat vind ik wel vreemd, want het modem staat achter de muur achter de deurbel en op de plek van de box 12.
Aanstaande donderdag komt de monteur het NT aansluiten ben benieuwd wat de latency gaat doen, zit nu tijdens een potje Battlefield 6 altijd rond de 8 a 9.
De uploadsnelheid is wel wat lager dan op het Kpn modem, maar de bufferbloat is verbeterd van C naar A.
Alleen mijn deurbel, die praktisch naast het modem hangt, geeft een signaalsterkte van 70%. Met de KPN Box 12 was dat 90%. Dat vind ik wel vreemd, want het modem staat achter de muur achter de deurbel en op de plek van de box 12.
Aanstaande donderdag komt de monteur het NT aansluiten ben benieuwd wat de latency gaat doen, zit nu tijdens een potje Battlefield 6 altijd rond de 8 a 9.
[ Voor 74% gewijzigd door Bassbounce op 01-05-2026 08:30 ]
solcon heeft nu ook eindelijk een (op de kpn gebaseerde) browser omgeving om het tv aanbod op pc/laptop te kunnen zien. je hebt hiervoor het abonnementsnummer (14 cijfers) en de bijbehorende pincode (4 cijfers) nodig, wat hetzelfde is als voor de solcon-app
https://tv.solcon.nl/
[ Voor 12% gewijzigd door peter-rm op 05-05-2026 13:25 ]
Nu nog een moderne televisie ontvanger en Netflix als combivoordeel.peter-rm schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:56:
solcon heeft nu ook eindelijk een (op de kpn gebaseerde) browser omgeving om het tv aanbod op pc/laptop te kunnen zien. je hebt hiervoor het abonnementsnummer (14 cijfers) en de bijbehorende pincode (4 cijfers) nodig, wat hetzelfde is als voor de solcon-app
We zijn sinds vandaag over op Solcon, bij Kpn hadden we altijd strak 7 a 9 ms latency. Nu is dit gestegen naar 13 a 14ms. Is dit normaal?
Hier met Solcon zo rond de 6ms, terwijl Ziggo via glasvezel daarvoor op 3ms zat. Dan lijkt die 13-14ms wat aan de hoge kant.Bassbounce schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:42:
We zijn sinds vandaag over op Solcon, bij Kpn hadden we altijd strak 7 a 9 ms latency. Nu is dit gestegen naar 13 a 14ms. Is dit normaal?
Waar ping je naar toe?Bassbounce schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:42:
Dit was op Battlefield 6, naar Google.nl zit ik op de 7ms, hier zat ik eerder rond de 4ms.
ping (solcon op DFN) met speedtest is bij mij bedraad 4-6msec, op de laptop met wifi thuis wordt dit 8msec.
snelhied is bedraad gemiddeld 420/420 bij een 400/400 abbo
snelhied is bedraad gemiddeld 420/420 bij een 400/400 abbo
is gister een storing geweest dit is nog nasleep ervan datacenter heeft een tijdje zonder stroom gezeten.Mr Tim schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:58:
Heeft iemand ook problemen met het toevoegen van een nieuw email adres in mijn Solcon?
Ook de Solcon TV-app heeft een op kpn gebaseerde inhoud gekregen..
Nu de tv-ontvangers nog..
Nu de tv-ontvangers nog..
Ik merk toch wel dat de 4630 wat onstabiel is wat betreft bufferbloat soms wel 100ms op de upload, waar ik nooit eerder last van heb gehad met KPN. De mogelijkheid om de snelheid te limiteren is niet mogelijk met het Solcon profiel. Downgraden naar een stabiele versie van Fritzos is eveneens niet mogelijk draait uit de doos al een beta versie.
De overstap vanuit KPN naar Solcon ging moeiteloos, eerst wel de vraag voor een monteur aangezien ik zelf niet de Nokia mocht monteren terwijl KPN één jaar aangaf dat ik zelf mocht doen. Serienummer van de Nokia doorgegeven en instellingen veranderd in mijn Unifi router en klaar, zo online, zonder problemen. Twijfel nog of ik misschien upgrade van 250Mbit/s naar 2Gbit/s, heb ook Ziggo hier met 2,4Gbit/s over de Fritz kabelmodem, misschien beetje overdreven. Pingtijden zijn iets hoger naar Google DNS van 1 ms naar 2 ms, maar mag geen naam hebben, hoewel het is uiteindelijk wel 100% trager.
Ben nog in afwachting van de gratis Samsung TV, hoewel ik daarop niet sta te springen en nog niet weet wat ik daarmee wil want dit is wel heel erg goedkoop met de vesa aansluiting aan de onderkant in plaats van midden van de TV dus moet ik de TV beugel gaan verplaatsen en kan niet tegen de muur aan monteren omdat de HDMI kabels recht in de achterkant gaan, haal liever dan maar een behoorlijke TV.
Helaas merk ik wel dat streamen vaak niet zo responsief is als ik had verwacht en dat ik ook niet de juiste stream qua resolutie oppak, kan ook aan de verouderde Apple TV liggen want daarvan merkte ik al dat Youtube erg aan het haperen was en dat een iets nieuwere Apple TV het nu wel beter doet. Alleen heel vaak zie ik bij streams een lage resolutie gestart worden terwijl alles bedraad is.
Ben nog in afwachting van de gratis Samsung TV, hoewel ik daarop niet sta te springen en nog niet weet wat ik daarmee wil want dit is wel heel erg goedkoop met de vesa aansluiting aan de onderkant in plaats van midden van de TV dus moet ik de TV beugel gaan verplaatsen en kan niet tegen de muur aan monteren omdat de HDMI kabels recht in de achterkant gaan, haal liever dan maar een behoorlijke TV.
Helaas merk ik wel dat streamen vaak niet zo responsief is als ik had verwacht en dat ik ook niet de juiste stream qua resolutie oppak, kan ook aan de verouderde Apple TV liggen want daarvan merkte ik al dat Youtube erg aan het haperen was en dat een iets nieuwere Apple TV het nu wel beter doet. Alleen heel vaak zie ik bij streams een lage resolutie gestart worden terwijl alles bedraad is.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Kan je niet als je inlogt op de Fritzbox de betaversie uitschakelen en terug naar een gewone versie?Bassbounce schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:03:
Ik merk toch wel dat de 4630 wat onstabiel is wat betreft bufferbloat soms wel 100ms op de upload, waar ik nooit eerder last van heb gehad met KPN. De mogelijkheid om de snelheid te limiteren is niet mogelijk met het Solcon profiel. Downgraden naar een stabiele versie van Fritzos is eveneens niet mogelijk draait uit de doos al een beta versie.
Nee helaas niet, die functies zijn uitgeschakeld door Solcon. Bij Kpn kon je dit zelf doen, ook de lijnsnelheid aanpassen om de bufferbloat te dempen is niet mogelijk.Donnu schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:55:
[...]
Kan je niet als je inlogt op de Fritzbox de betaversie uitschakelen en terug naar een gewone versie?
Ik merk ook dat YouTube en andere websites af en toe niet meteen snel laden sinds ik bij solcon zit via Delta Fiber. Toen ik Delta nog als provider had, had ik hier geen last van. Het is ook geen wifi-probleem, ook bekabeld speelt het.
ik had het issue dat VPN verbindingen niet stabiel waren. een site-site VPN waarbij de snelheid het ene moment 400Mbps was en het andere moment 30MbpsNaafkap schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:44:
Ik merk ook dat YouTube en andere websites af en toe niet meteen snel laden sinds ik bij solcon zit via Delta Fiber. Toen ik Delta nog als provider had, had ik hier geen last van. Het is ook geen wifi-probleem, ook bekabeld speelt het.
Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?
Ja hier zelfde melding, onderhoudTVL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:10:
Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?
I intend to live forever. So far, so good.
Ook naar een KPN Like omgeving?TVL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:10:
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Alles in een kpn jasje, denk ik ook. TV.solcon.nl ziet er ook goed uit 👍👌 Ik was net weg bij XS4ALL. En nu zie ik hetzelfde bij Solcon gebeuren. Maar ik wil even zeggen, het is een prima provider.
[ Voor 14% gewijzigd door Mr Tim op 12-05-2026 16:46 ]
Alleen de televisie ontvanger is nog heel anders dan de KPN tv+ omgeving en ik mis nog steeds gratis Netflix als combi voordeel.
[ Voor 27% gewijzigd door Donnu op 12-05-2026 19:12 ]
Is weer online, zie geen veranderingenTVL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:10:
I intend to live forever. So far, so good.
De Fritzbox 4630 wilt geen ipv6 adres meer ophalen. Paar dagen geleden was dit nog wel het geval. Ben van beta naar stable firmware gegaan..
Opgelost: de oplossing was om de FritzBox en ONT 15 minuten uit te zetten en eerst de ONT op te starten. Waarschijnlijk is de lease dan verlopen.
Opgelost: de oplossing was om de FritzBox en ONT 15 minuten uit te zetten en eerst de ONT op te starten. Waarschijnlijk is de lease dan verlopen.
[ Voor 34% gewijzigd door Bassbounce op 13-05-2026 23:40 ]
Ben ik de enige die geen ipv6 adres heeft van Solcon op Deltafiber XGS-PON?
De instellingen van mijn Fritzbox staan goed, maar toch heb ik alleen ipv4 bij Solcon.
De instellingen van mijn Fritzbox staan goed, maar toch heb ik alleen ipv4 bij Solcon.
Ik heb de vraag voorgelegd via het contactformulier op website van Solcon. Ik laat je de uitkomst weten.Mr Tim schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:54:
Hier ook Solcon op Deltafiber XGS-PON met alleen ipv4. Laat ff weten of ze het voor jou aanpassen👌
Waar zou dit aan kunnen liggen? Dat de een wel en de ander niet?
[ Voor 76% gewijzigd door Mr Tim op 14-05-2026 20:10 ]
Leuke manier om en prijsverhoging mee te delen, dat werd in een factuur voor juni vermeld (dan zit mijn 2 jaar er op). De schade valt mee, iets meer dan €1/maand meer (in die factuur 3 dagen met de oude prijs).
Ik heb 1Gbs met vast bellen (wat eventueel elders kan of weg) voor €58,99, dat wordt €60,34. Het kan voor minder, o.a. naar 400Mbs of naar Jonaz maar dat laatste is bepaald niet stabiel
Ik heb 1Gbs met vast bellen (wat eventueel elders kan of weg) voor €58,99, dat wordt €60,34. Het kan voor minder, o.a. naar 400Mbs of naar Jonaz maar dat laatste is bepaald niet stabiel
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-05-2026 09:41 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE handleiding
Meer mensen last van geen internet? Hier wakker geworden zonder verbinding. Fritzbox zegt "Internetdienst niet bereikbaar"
Glazvezel + Fritz al een reboot gehad maar lost niks op. Fabrieksinstellingen ook al geprobeerd, maar helaas.
Edit:
Zojuist telefonisch contact gehad met Solcon, blijkt een storing te zijn in de regio, die is in onderzoek, klonk alsof het bij de glasvezel lijn ligt. Afwachten dus.
Glazvezel + Fritz al een reboot gehad maar lost niks op. Fabrieksinstellingen ook al geprobeerd, maar helaas.
Edit:
Zojuist telefonisch contact gehad met Solcon, blijkt een storing te zijn in de regio, die is in onderzoek, klonk alsof het bij de glasvezel lijn ligt. Afwachten dus.
[ Voor 38% gewijzigd door Christoxz op 19-05-2026 08:06 ]
Ik heb sinds vandaag IPV6 bij Solcon over Deltafiber. (voorheen had ik dus alleen IPV4)
Ik heb vorige week een bericht gestuurd op de servicepagina van Solcon met de vraag of ik ook IPV6 kan krijgen en nu is het dus gerealiseerd.
Ik heb vorige week een bericht gestuurd op de servicepagina van Solcon met de vraag of ik ook IPV6 kan krijgen en nu is het dus gerealiseerd.
Kreeg zojuist een mail dat de prijs van 250/250 van 44,99 naar 45,99 gaat per (in mijn geval) februari 2027
[ Voor 6% gewijzigd door supercop7373 op 21-05-2026 11:48 ]