[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
Op 6 februari dit jaar overgestapt via Pricewise. Vandaag de mail ontvangen dat de €225 cashback binnenkort overgemaakt gaat worden.

  • Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 23:47
@supercop7373 6 februari daadwerkelijk de verbinding overgezet of de aanvraag bij Pricewise gedaan? Hier 24-01 de aanvraag gedaan en nog niks ontvangen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.


  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
Morpheusk schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:44:
@supercop7373 6 februari daadwerkelijk de verbinding overgezet of de aanvraag bij Pricewise gedaan? Hier 24-01 de aanvraag gedaan en nog niks ontvangen.
Op 6/02 daadwerkelijk overgestapt. Aanvraag dateerde van 1/12/25

  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij werd de Pricewise cashback na 3 maanden (7-2024) door Solcon uitbetaald, ik kreeg ook een factuur.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 11:50
Zojuist in het orderoverzicht gezien dat er een Fritzbox 4630 geleverd gaat worden (verwachte lijnoplevering 06/05).
Ik zit nu op KPN met een 7590 (geen ax), dus dat wordt een mooie vooruitgang.
Zal alleen wel mijn huidige wifi extender moeten vervangen (1750E) voor optimale vooruitgang. Ik heb abonnement afgesloten via Pricewise (03/04), dus krijg de 1700 er niet bij.

Ik was op zich tevreden over KPN, maar veel te duur. Betaalde meer dan 10 euro per maand meer dan een nieuw KPN abonnement in het meest ongunstige geval (maandelijks opzegbaar). Aangeboden korting was ook een lachertje.

Zijn goedkopere providers te vinden, maar ik wilde zelfde apparatuur (Fritzbox + Arris STB). Als Solcon me bevalt, wie weet. Anders weer terug.

[ Voor 3% gewijzigd door PiOn op 29-04-2026 18:08 ]


  • nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 22:03
Vandaag na de zoveelste storing bij Odido de overstap gedaan. 150 cashback bij pricewise dus dat scheelt een mooi stukje samen met 6 maanden korting. Had deze provider nog nooit eerder bij ons gezien als optie op de glasvezel dus ben benieuwd.

  • Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:27
Ik heb hier met een 1 Gbit verbinding een Fritzbox 4630 gekregen. Het valt me op dat deze uit de doos op betafirmware draait, terwijl de laatste stabiele versie van januari is.

De uploadsnelheid is wel wat lager dan op het Kpn modem, maar de bufferbloat is verbeterd van C naar A.

Alleen mijn deurbel, die praktisch naast het modem hangt, geeft een signaalsterkte van 70%. Met de KPN Box 12 was dat 90%. Dat vind ik wel vreemd, want het modem staat achter de muur achter de deurbel en op de plek van de box 12.

Aanstaande donderdag komt de monteur het NT aansluiten ben benieuwd wat de latency gaat doen, zit nu tijdens een potje Battlefield 6 altijd rond de 8 a 9.

[ Voor 74% gewijzigd door Bassbounce op 01-05-2026 08:30 ]

Huidige Pc


  • peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:39
solcon heeft nu ook eindelijk een (op de kpn gebaseerde) browser omgeving om het tv aanbod op pc/laptop te kunnen zien. je hebt hiervoor het abonnementsnummer (14 cijfers) en de bijbehorende pincode (4 cijfers) nodig, wat hetzelfde is als voor de solcon-app
https://tv.solcon.nl/

[ Voor 12% gewijzigd door peter-rm op 05-05-2026 13:25 ]


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
peter-rm schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:56:
solcon heeft nu ook eindelijk een (op de kpn gebaseerde) browser omgeving om het tv aanbod op pc/laptop te kunnen zien. je hebt hiervoor het abonnementsnummer (14 cijfers) en de bijbehorende pincode (4 cijfers) nodig, wat hetzelfde is als voor de solcon-app
https://tv.solcon.nl/
Nu nog een moderne televisie ontvanger en Netflix als combivoordeel.

  • Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:27
We zijn sinds vandaag over op Solcon, bij Kpn hadden we altijd strak 7 a 9 ms latency. Nu is dit gestegen naar 13 a 14ms. Is dit normaal?

Huidige Pc


  • John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:15
Bassbounce schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:42:
We zijn sinds vandaag over op Solcon, bij Kpn hadden we altijd strak 7 a 9 ms latency. Nu is dit gestegen naar 13 a 14ms. Is dit normaal?
Hier met Solcon zo rond de 6ms, terwijl Ziggo via glasvezel daarvoor op 3ms zat. Dan lijkt die 13-14ms wat aan de hoge kant.

  • Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 00:01
Bassbounce schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:42:
We zijn sinds vandaag over op Solcon, bij Kpn hadden we altijd strak 7 a 9 ms latency. Nu is dit gestegen naar 13 a 14ms. Is dit normaal?
Waar ping je naar toe?

  • Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:27
Dit was op Battlefield 6, naar Google.nl zit ik op de 7ms, hier zat ik eerder rond de 4ms.

Huidige Pc


  • peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:39
ping (solcon op DFN) met speedtest is bij mij bedraad 4-6msec, op de laptop met wifi thuis wordt dit 8msec.

snelhied is bedraad gemiddeld 420/420 bij een 400/400 abbo

  • Mr Tim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:09
Heeft iemand ook problemen met het toevoegen van een nieuw email adres in mijn Solcon?

  • waterheater
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:31
Mr Tim schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:58:
Heeft iemand ook problemen met het toevoegen van een nieuw email adres in mijn Solcon?
is gister een storing geweest dit is nog nasleep ervan datacenter heeft een tijdje zonder stroom gezeten.

  • hanslinux
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 07:46
Ook de Solcon TV-app heeft een op kpn gebaseerde inhoud gekregen..

Nu de tv-ontvangers nog..

  • Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:27
Ik merk toch wel dat de 4630 wat onstabiel is wat betreft bufferbloat soms wel 100ms op de upload, waar ik nooit eerder last van heb gehad met KPN. De mogelijkheid om de snelheid te limiteren is niet mogelijk met het Solcon profiel. Downgraden naar een stabiele versie van Fritzos is eveneens niet mogelijk draait uit de doos al een beta versie.

Huidige Pc


  • itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De overstap vanuit KPN naar Solcon ging moeiteloos, eerst wel de vraag voor een monteur aangezien ik zelf niet de Nokia mocht monteren terwijl KPN één jaar aangaf dat ik zelf mocht doen. Serienummer van de Nokia doorgegeven en instellingen veranderd in mijn Unifi router en klaar, zo online, zonder problemen. Twijfel nog of ik misschien upgrade van 250Mbit/s naar 2Gbit/s, heb ook Ziggo hier met 2,4Gbit/s over de Fritz kabelmodem, misschien beetje overdreven. Pingtijden zijn iets hoger naar Google DNS van 1 ms naar 2 ms, maar mag geen naam hebben, hoewel het is uiteindelijk wel 100% trager.

Ben nog in afwachting van de gratis Samsung TV, hoewel ik daarop niet sta te springen en nog niet weet wat ik daarmee wil want dit is wel heel erg goedkoop met de vesa aansluiting aan de onderkant in plaats van midden van de TV dus moet ik de TV beugel gaan verplaatsen en kan niet tegen de muur aan monteren omdat de HDMI kabels recht in de achterkant gaan, haal liever dan maar een behoorlijke TV.

Helaas merk ik wel dat streamen vaak niet zo responsief is als ik had verwacht en dat ik ook niet de juiste stream qua resolutie oppak, kan ook aan de verouderde Apple TV liggen want daarvan merkte ik al dat Youtube erg aan het haperen was en dat een iets nieuwere Apple TV het nu wel beter doet. Alleen heel vaak zie ik bij streams een lage resolutie gestart worden terwijl alles bedraad is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Bassbounce schreef op maandag 11 mei 2026 @ 23:03:
Ik merk toch wel dat de 4630 wat onstabiel is wat betreft bufferbloat soms wel 100ms op de upload, waar ik nooit eerder last van heb gehad met KPN. De mogelijkheid om de snelheid te limiteren is niet mogelijk met het Solcon profiel. Downgraden naar een stabiele versie van Fritzos is eveneens niet mogelijk draait uit de doos al een beta versie.
Kan je niet als je inlogt op de Fritzbox de betaversie uitschakelen en terug naar een gewone versie?

  • Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:27
Donnu schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:55:
[...]

Kan je niet als je inlogt op de Fritzbox de betaversie uitschakelen en terug naar een gewone versie?
Nee helaas niet, die functies zijn uitgeschakeld door Solcon. Bij Kpn kon je dit zelf doen, ook de lijnsnelheid aanpassen om de bufferbloat te dempen is niet mogelijk.

Huidige Pc


  • Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Ik merk ook dat YouTube en andere websites af en toe niet meteen snel laden sinds ik bij solcon zit via Delta Fiber. Toen ik Delta nog als provider had, had ik hier geen last van. Het is ook geen wifi-probleem, ook bekabeld speelt het.

  • Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:57
Naafkap schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:44:
Ik merk ook dat YouTube en andere websites af en toe niet meteen snel laden sinds ik bij solcon zit via Delta Fiber. Toen ik Delta nog als provider had, had ik hier geen last van. Het is ook geen wifi-probleem, ook bekabeld speelt het.
ik had het issue dat VPN verbindingen niet stabiel waren. een site-site VPN waarbij de snelheid het ene moment 400Mbps was en het andere moment 30Mbps

  • TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

TVL

Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?

  • IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

TVL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:10:
Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?
Ja hier zelfde melding, onderhoud

I intend to live forever. So far, so good.


  • Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
TVL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:10:
Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?
Ook naar een KPN Like omgeving?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/


  • Mr Tim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:09
Alles in een kpn jasje, denk ik ook. TV.solcon.nl ziet er ook goed uit 👍👌 Ik was net weg bij XS4ALL. En nu zie ik hetzelfde bij Solcon gebeuren. Maar ik wil even zeggen, het is een prima provider.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Tim op 12-05-2026 16:46 ]


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Alleen de televisie ontvanger is nog heel anders dan de KPN tv+ omgeving en ik mis nog steeds gratis Netflix als combi voordeel.

[ Voor 27% gewijzigd door Donnu op 12-05-2026 19:12 ]


  • IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

TVL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:10:
Solcon klantomgeving is als sinds gisteravond niet bereikbaar bij mij wegens onderhoud. Apart dat dit zo lang duurt. Anderen ook last hiervan?
Is weer online, zie geen veranderingen

I intend to live forever. So far, so good.


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Ik zie ook geen veranderingen. Nog steeds geen Netflix mogelijk als combi voordeel met KPN mobiel.

  • Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 12:27
De Fritzbox 4630 wilt geen ipv6 adres meer ophalen. Paar dagen geleden was dit nog wel het geval. Ben van beta naar stable firmware gegaan..

Opgelost: de oplossing was om de FritzBox en ONT 15 minuten uit te zetten en eerst de ONT op te starten. Waarschijnlijk is de lease dan verlopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bassbounce op 13-05-2026 23:40 ]

Huidige Pc


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Ben ik de enige die geen ipv6 adres heeft van Solcon op Deltafiber XGS-PON?

De instellingen van mijn Fritzbox staan goed, maar toch heb ik alleen ipv4 bij Solcon.

  • Mr Tim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:09
Hier ook Solcon op Deltafiber XGS-PON met alleen ipv4. Laat ff weten of ze het voor jou aanpassen👌

  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Mr Tim schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:54:
Hier ook Solcon op Deltafiber XGS-PON met alleen ipv4. Laat ff weten of ze het voor jou aanpassen👌
Ik heb de vraag voorgelegd via het contactformulier op website van Solcon. Ik laat je de uitkomst weten.

  • Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Hier wel ipv6 via Delta glasvezel.

  • mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 23:11
Ook hier geen ipv6 op delta fiber infra :)

  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Vreemd dat er geen één lijn wordt getrokken door Solcon met betrekking tot ipv6 op Deltafiber.

  • Mr Tim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:09
Waar zou dit aan kunnen liggen? Dat de een wel en de ander niet?

[ Voor 76% gewijzigd door Mr Tim op 14-05-2026 20:10 ]


  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuke manier om en prijsverhoging mee te delen, dat werd in een factuur voor juni vermeld (dan zit mijn 2 jaar er op). De schade valt mee, iets meer dan €1/maand meer (in die factuur 3 dagen met de oude prijs).

Ik heb 1Gbs met vast bellen (wat eventueel elders kan of weg) voor €58,99, dat wordt €60,34. Het kan voor minder, o.a. naar 400Mbs of naar Jonaz maar dat laatste is bepaald niet stabiel |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-05-2026 09:41 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:16
Meer mensen last van geen internet? Hier wakker geworden zonder verbinding. Fritzbox zegt "Internetdienst niet bereikbaar"
Glazvezel + Fritz al een reboot gehad maar lost niks op. Fabrieksinstellingen ook al geprobeerd, maar helaas.

Edit:
Zojuist telefonisch contact gehad met Solcon, blijkt een storing te zijn in de regio, die is in onderzoek, klonk alsof het bij de glasvezel lijn ligt. Afwachten dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Christoxz op 19-05-2026 08:06 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Ik heb sinds vandaag IPV6 bij Solcon over Deltafiber. (voorheen had ik dus alleen IPV4)

Ik heb vorige week een bericht gestuurd op de servicepagina van Solcon met de vraag of ik ook IPV6 kan krijgen en nu is het dus gerealiseerd.

  • Mr Tim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:09
Hebben ze je abonnement moeten aanpassen? En merk je ook iets van deze wijziging?

  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Mijn abonnement is hetzelfde gebleven

  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
Kreeg zojuist een mail dat de prijs van 250/250 van 44,99 naar 45,99 gaat per (in mijn geval) februari 2027

[ Voor 6% gewijzigd door supercop7373 op 21-05-2026 11:48 ]


  • Excavator
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Sinds afgelopen week ben ik ook overgestapt van Odido naar Solcon Glasvezel. Deze overstap vond een paar dagen geleden plaats tijdens mijn vakantie. Nu moet alleen de Nokia FTU nog worden aangemeld in het Solcon-systeem door de helpdesk, of eventueel door een monteur. Die staat echter pas voor woensdag ingepland. Helaas is de helpdesk vanwege het pinksterweekend pas dinsdag weer bereikbaar. Is hier toevallig iemand die een andere manier weet of hierbij kan helpen?

  • Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 00:01
Excavator schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:10:
Sinds afgelopen week ben ik ook overgestapt van Odido naar Solcon Glasvezel. Deze overstap vond een paar dagen geleden plaats tijdens mijn vakantie. Nu moet alleen de Nokia FTU nog worden aangemeld in het Solcon-systeem door de helpdesk, of eventueel door een monteur. Die staat echter pas voor woensdag ingepland. Helaas is de helpdesk vanwege het pinksterweekend pas dinsdag weer bereikbaar. Is hier toevallig iemand die een andere manier weet of hierbij kan helpen?
Wellicht kan @Economics je helpen, ik vermoed dat hij dicht bij de bron zit.

  • IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

supercop7373 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:47:
Kreeg zojuist een mail dat de prijs van 250/250 van 44,99 naar 45,99 gaat per (in mijn geval) februari 2027
Hier zelfde mail gehad, alleen mijn situatie 400/400 van 61.99 naar 64.49

I intend to live forever. So far, so good.


  • Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 00:01
Hier ook binnen, gelukkig wel pas over een jaar, volgens mij omdat ik nu nog in het 1e jaar zit.

U heeft het abonnement Glasvezel Internet & TV pakket Gigabit 1000/1000. U betaalt hiervoor nu € 68,99 per maand inclusief btw. Vanaf xx februari 2027 betaalt u € 71,49 per maand inclusief btw. Het nieuwe tarief is exclusief eventuele kortingen die u nu krijgt.

  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier nu ook (al wees de laatste factuur daar al op). 1Gbs gaat van €58,99 naar €59,99 en vaste telefoon van €2 naar €2,50.

Telefoon move ik naar Cheapconnect, dan ben ik €8,95/jaar kwijt ipv straks.€30. In mijn 7530-ax zie ik dat een voip nummer toevoegen mogelijk is (niet verborgen of geblokkeerd). Niet echt nodig maar dan hoef ik m'n vaste en dect toestellen niet af te danken en hou ik een 2e nummer voor wat dan ook.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-06 22:03
Hoe ver van te voren kregen mensen hier het modem? 1 juni ga ik over. Vandaag nog gebeld, zou vast vandaag verstuurd worden maar niks gezien😅 vind het redelijk aan de late kant.

  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
Dat wordt in mijn geval op zeker weer overstappen na 1 jaar Solcon of hun verlengaanbieding moet goed zijn. Maar daar lees ik weinig over.

  • waterheater
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:31
het pakketje word een week van tevoren verstuurd mocht dat niet zo zijn is er iets anders aan de hand je zou in de postnl app moeten kunnen zien dat er iets onderweg is tevens zou de helpdesk medewerker ook een track en trace voor je moeten hebben

@nico445

  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
supercop7373 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:23:
Dat wordt in mijn geval op zeker weer overstappen na 1 jaar Solcon of hun verlengaanbieding moet goed zijn. Maar daar lees ik weinig over.
Tot nu toe heb ik de verlengings aanbiedingen van Solcon als zeer karig ervaren.

Maar dan eindig ik het contract na de periode en neem nieuw contract op naam echtgenoot. Het slaat nergens op dat dit nodig is, maar het is niet anders.

  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Welke aanbieding, je krijgt alleen een hogere prijs nadat je contract verloopt. Of is het gratis mogen vertrekken of aanpassen de aanbieding? :P Als ik zou vertrekken krijg ik het gedoe met de aansluiting er gratis bij, mocht de ONT bij een ander niet bruikbaar zijn omdat die geen AON hebben. Dan ben ik de Fritzbox kwijt wat nog meer gedoe en kosten geeft (of ik zoek een gebruikte en zet een back-up over).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
Wanneer je op XGSPON zit dan blijf je daar op. Alle leveranciers op de glasvezel hebben hier rekening mee te houden. Je wordt niet meer terug gezet naar PON.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/


  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Sjakie0101 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:04:
Wanneer je op XGSPON zit dan blijf je daar op. Alle leveranciers op de glasvezel hebben hier rekening mee te houden. Je wordt niet meer terug gezet naar PON.
Ik heb beide niet, pas kort voor de oplevering werd bekend dat het een AON verbinding bleef. Mijn 7530-ax heeft nu firmware 8.25, hopelijk is die stabieler dan 8.20 (zo goed als 8.18). Binnenkort eens zonder m'n extra wifi AP testen of dat goed gaat.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:04:
Wanneer je op XGSPON zit dan blijf je daar op. Alle leveranciers op de glasvezel hebben hier rekening mee te houden. Je wordt niet meer terug gezet naar PON.
XGS-PON is zoals de naam al zegt een PON type.

  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Waarom zou iemand terug gezet willen worden?

XGS-PON is toch sneller!

  • supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 21:47
Volgens mij wilt Solcon in veel gevallen de ONT terug…althans dat las ik in dit topic. Waarom is mij een raadsel trouwens

  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Die ONT is van Deltafiber in mijn geval en volgens mij moet deze gewoon blijven hangen in je meterkast.

  • Mr Tim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een ONT van Delta. Die moet altijd blijven hangen. Maar ik kreeg ook een ONT van Solcon en die zit nog in de doos. Want die is extra. Ze hebben nog niet gevraagd om deze terug te sturen.

  • Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:10
Glasvezel aangevraagd op 18-03-2026. Helaas nog niks. Duurt wel alleen erg lang zo. Solcon heeft Deltafiber bericht voor aansluiting van erfgrens naar binnen. Is dit normaal dat het zo lang duurt?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh


  • Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
Wel dan zal er een aannemer moeten komen, en die is niet zo maar gevonden.

Dat zal allemaal gepland moeten worden.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Ik wilde Solcon bellen vandaag maar een opgenomen boodschap zegt gesloten vanwege feestdagen…

  • IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Donnu schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:36:
Ik wilde Solcon bellen vandaag maar een opgenomen boodschap zegt gesloten vanwege feestdagen…
Check, zelfde.

Denk dat iemand verkeerde bandje aan heeft gezet in de centrale...

I intend to live forever. So far, so good.


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Was bedrijfsuitje van Solcon.

  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Sinds fw 8.25 op de Fritzbox 7530-ax staat (28-5) heb ik geen herstart meer gezien met alle gebruikers er op. Eerder ontlastte ik hem met een extra AP, dat is niet meer nodig en dat bevestigt dat het aan fw 8.20 lag. Nu vaste telefoon naar CheapConnect gaat betaal ik straks €60/maand ipv €62,50, eerder was dat €58,99 met bellen. Toch wel veel, dus ik kijk elders nu m'n 2 jaar er op zit en ik in een maand weg kan.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

TVL

Speedy-Andre schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:45:
Toch wel veel, dus ik kijk elders nu m'n 2 jaar er op zit en ik in een maand weg kan.
Geeft Solcon korting bij het verlengen van een contract?

  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TVL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:17:
[...]

Geeft Solcon korting bij het verlengen van een contract?
Niet uit zichzelf, ik heb er niet naar gevraagd en ik heb al een dikke cashback gehad bij aanvang. Er kwam een mailtje met de nieuwe prijzen en het heugelijke nieuws dat je 10 pc's 'veilig' kan houden ipv 5. Wordt weer leuk, je betaalt vooraf dus deze maand heb ik de nieuwe prijs maar de 16e wordt mijn nummer naar elders geporteerd waardoor ze dat mogen corrigeren. Als dat een keer rond ik vertrek ik ook nog :+

[ Voor 36% gewijzigd door Speedy-Andre op 14-06-2026 11:12 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

M'n vaste nummer is geporteerd, ik heb bij Solcon serviceweb de dienst telefonie opgezegd (kan per heden) ondanks dat het nummer verhuisd is. Kennelijk kan je gewoon blijven betalen voor een verdwenen nummer :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • plusboy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06 09:28
Normaal gesproken zouden ze je dan een nieuw nummer geven als je de dienst aanhoudt.

  • Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

plusboy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:34:
Normaal gesproken zouden ze je dan een nieuw nummer geven als je de dienst aanhoudt.
Dat zou kunnen, maar ik ging niet voor niks weg met telefonie. Gezien de snelheid van verwerken bij Solcon zal het wel goed komen (porteren duurde een week), het valt me mee dat het per dag opzegbaar is. [edit]Telefonie heeft een opzegtermijn van een maand dus ik betaal het alsnog (€2,50 vanaf juli) |:( Jammer dan, toevallig op dezelfde dag dat ik een andere provider krijg dus porteren had later gekund.

[ Voor 20% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-06-2026 14:28 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual


  • donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:40
TV via browser/nieuwe app werkt niet

Is het iemand gelukt om via de Browser/Nieuwe APP TV te kijken? Met heel veel moeite het abonnementsnummer gevonden, want dat hadden ze niet toegestuurd. Staat ook nooit op de factuur, noch de welkomstmails (wel ordernummer, Relatienummer). En voor oude app heb ik het TV Accountnummer.

Maar gevonden dus. Echter tv.solcon website laat bij inloggen spaties in dat nummer niet toe. Zonder spaties blijft de voortgangsstreep steken, inloggen link blijft grijs, de abonnementsnummer onthouden vierkantje ook.

Dus kom niet verder.

  • donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:40
@Speedy-Andre André, wij blijven zitten, maar jaarbetalingkorting verdwijnt, begon met 4% nu nog 2%, maar bij verlenging niet meer. Ik zag net bij toeval bij opzoeken abonnementsnumer dat hierover al enkele maanden geleden bericht was. Volgende maand word het verlengd, zag ik ook. Eens kijken of we het op maandelijks kunnen zetten. Maar jaar betaling was altijd eind van het jaar, dus geen idee waar ik van uit mag gaan.

Ik weet het we betalen zo altijd teveel, maar alle gedoe is mij teveel.

[ Voor 8% gewijzigd door donaldk op 23-06-2026 21:25 ]


  • donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:40
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:55:
[...]

Ik heb beide niet, pas kort voor de oplevering werd bekend dat het een AON verbinding bleef. Mijn 7530-ax heeft nu firmware 8.25, hopelijk is die stabieler dan 8.20 (zo goed als 8.18). Binnenkort eens zonder m'n extra wifi AP testen of dat goed gaat.
Hier is het een point2point netwerk, dus ik ging er vanuit dat we een Fritzbox kregen, echter Solcon ging met een PON belichten en dus die Huawei zonder functionele WiFi. Multifiber/WeServe installeerde wel een actieve laag.

  • donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:40
Amino 7 box wordt niet meer geleverd. Afstandsbedieningen zijn beschadigd,, dus dan krijg je compleet nieuwe boxen. Hij had het over AS, dat merk ken ik niet, dus even gegoogled. Blijkt Solcon Arris boxen te hebben. En dat is een bekend merk, dat de halve klassieke stb industrie in zich herbergt.

Ga ik daar mee op vooruit of achteruit? Arris kabeldozen zijn niet altijd even gunstig in nieuws geweest.

  • Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
Solcon is helaas nog niet zo verder dat ze Androidboxen gaan leveren zoals KPN. Al wordt dat wel tijd. Oude decoders zie je bij de vooraanstaande providers langzaam verdwijnen. Geen UHD en 4K en ook niet meer wat een nieuwe klant vraagt.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/


  • Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:05
Een app voor de Apple tv zou ook wel fijn zijn

  • donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:40
donaldk schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:13:
TV via browser/nieuwe app werkt niet

Is het iemand gelukt om via de Browser/Nieuwe APP TV te kijken? Met heel veel moeite het abonnementsnummer gevonden, want dat hadden ze niet toegestuurd. Staat ook nooit op de factuur, noch de welkomstmails (wel ordernummer, Relatienummer). En voor oude app heb ik het TV Accountnummer.

Maar gevonden dus. Echter tv.solcon website laat bij inloggen spaties in dat nummer niet toe. Zonder spaties blijft de voortgangsstreep steken, inloggen link blijft grijs, de abonnementsnummer onthouden vierkantje ook.

Dus kom niet verder.
Ik heb gebeld en via de mail een ander abonnee nummer gekregen dan op de website stond. Dus uiteindelijk gelukt.

  • donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:40
Google (Tv) had het in het verleden over subsidieren van AndroidTV Boxen, omdat ze altijd te weinig geheugen en processorkracht hadden. Ik verwacht dat providers de productcyclus te kort vinden. Die Amino 7's doen het 6+ jaar later praktisch allemaal nog en gaan nog wel jaren mee.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste