Balen, maar als ik de installatie handleiding van ze lees vind ik het toch minimaal 'verdacht' dat ze aangeven dat je netgear switches dient te gebruiken.. en dat kan eigenlijk alleen maar zijn omdat die IGMPv3 ondersteunen. Heb je 1 van die ontvangers direct op port 2-3-4 aangesloten?Phoolie schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Heb ondertussen dat koppelstukje er tussenuit en vervangen voor een kabel die lang genoeg is. Maar gisteravond wou ik voetbal kijken en toen was het probleem toch weer terug. Wel even snel geprobeerd of het zonder de switch ook voorkwam en dat was inderdaad het geval. Omdat ik niks wou missen, iedere 4 minuten maar op de play knop van de AB gedrukt. Na de wedstrijd had ik geen zin meer om nog wat uit te zoeken. Nou wou ik dat net wel gaan doen, maar vreemd genoeg loopt het nu wel voor langere tijd goed.
Het lijkt er dus op dat de problemen voorkomen als er teveel verkeer op het netwerk zit. Ik weet dat mijn vriendin iig serie aan het kijken was op haar iPad en als ik mij niet vergis was een van onze dochters ook nog iets op Netflix aan het kijken op MacBook of iPad, maar iig via wifi.
Omdat het issue ook zonder de switch voorkomt, denk ik dat er dan toch op de Fritzbox iets niet goed zou staan, maar die heeft gewoon de standaard configuratie van Solcon.
Iemand trouwens een idee of ze bij Solcon de komende tijd ook webtv gaan introduceren voor browsers?