[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 21:39
Phoolie schreef op zondag 18 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Heb ondertussen dat koppelstukje er tussenuit en vervangen voor een kabel die lang genoeg is. Maar gisteravond wou ik voetbal kijken en toen was het probleem toch weer terug. Wel even snel geprobeerd of het zonder de switch ook voorkwam en dat was inderdaad het geval. Omdat ik niks wou missen, iedere 4 minuten maar op de play knop van de AB gedrukt. Na de wedstrijd had ik geen zin meer om nog wat uit te zoeken. Nou wou ik dat net wel gaan doen, maar vreemd genoeg loopt het nu wel voor langere tijd goed.

Het lijkt er dus op dat de problemen voorkomen als er teveel verkeer op het netwerk zit. Ik weet dat mijn vriendin iig serie aan het kijken was op haar iPad en als ik mij niet vergis was een van onze dochters ook nog iets op Netflix aan het kijken op MacBook of iPad, maar iig via wifi.

Omdat het issue ook zonder de switch voorkomt, denk ik dat er dan toch op de Fritzbox iets niet goed zou staan, maar die heeft gewoon de standaard configuratie van Solcon.
Balen, maar als ik de installatie handleiding van ze lees vind ik het toch minimaal 'verdacht' dat ze aangeven dat je netgear switches dient te gebruiken.. en dat kan eigenlijk alleen maar zijn omdat die IGMPv3 ondersteunen. Heb je 1 van die ontvangers direct op port 2-3-4 aangesloten?

Iemand trouwens een idee of ze bij Solcon de komende tijd ook webtv gaan introduceren voor browsers? :)

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 18-01 15:53
Ik verwacht dit jaar nog Android televisie ontvangers van Solcon omdat het platform TV+ nú gelanceerd is.

• Lord_Dain
Donnu schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:50:
Ik verwacht dit jaar nog Android televisie ontvangers van Solcon omdat het platform TV+ nú gelanceerd is.
Dat is er al, als ik om mijn PC een android emulator zoals bluestacks installeer kan ik die app installeren en TV kijken. Maar ik kan nu nog niet op een random web browser via de app kijken omdat je dus vast zit aan een app op een smart tv/android of apple device. Hoe dan ook, ik zou een goedkoop nlziet abbo kunnen nemen, in totaal nog steeds goedkoper i.c.m. de aanbieding die ze nu hebben.,

• Donnu
Helaas heeft Solcon nog geen enkele app voor de Apple TV.

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Donnu schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:45:
Helaas heeft Solcon nog geen enkele app voor de Apple TV.
Op Tizen van Samsung helaas ook niet.

• Donnu
henk26 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:41:
[...]

Op Tizen van Samsung helaas ook niet.
Daar heb je gelijk in, maar de Solcon TV+ app het komt er wel aan voor Tizen.
Als je jouw abonneenummer voor Solcon TV+ (2000.....) en de zelf aangemaakte pincode gebruikt kan je wel inloggen in de KPN TV app op je Samsung televisie en je zal zien dat het prima werkt.

• Lord_Dain
Donnu schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:51:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar de Solcon TV+ app het komt er wel aan voor Tizen.
Als je jouw abonneenummer voor Solcon TV+ (2000.....) en de zelf aangemaakte pincode gebruikt kan je wel inloggen in de KPN TV app op je Samsung televisie en je zal zien dat het prima werkt.
Dat is top, dan gebruiken ze dus hetzelfde platform en mogelijk zou het dan ook via de kpn webapp kunnen werken... ik wist niet dat er geen apple app is, gelukkig is dat hier nergens in gebruik in huize LD. _/-\o_

Heeft iemand wel eens geprobeerd om via KPN tv web browser met abbo + code in te loggen??
https://tv.kpn.com/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OnarRPb.png

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 18-01-2026 16:31 ]

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-01 23:15
Lord_Dain schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:08:
[...]

Balen, maar als ik de installatie handleiding van ze lees vind ik het toch minimaal 'verdacht' dat ze aangeven dat je netgear switches dient te gebruiken.. en dat kan eigenlijk alleen maar zijn omdat die IGMPv3 ondersteunen. Heb je 1 van die ontvangers direct op port 2-3-4 aangesloten?
[…]
Poort 2-3-4 nog niet geprobeerd, zal dat vanavond eens proberen als er weer veel wifi verkeer is. Wel heb ik zonder de Netgear er tussen poort 1 geprobeerd, maar dat geeft die issues dus ook
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste