Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:50
Ja ik kan Max. 4Gbit krijgen. @Barre73 kun jij wellicht duidelijkheid verschaffen? Zie enkele berichten hierboven.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
supercop7373 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:33:
Ja ik kan Max. 4Gbit krijgen. @Barre73 kun jij wellicht duidelijkheid verschaffen? Zie enkele berichten hierboven.
Stuur je adres maar in een DM.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• RichardMe
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-11 13:16
Zenix schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:24:
[...]
Makkelijkste is postcode check doen bij KPN. Kan je 4Gbit krijgen, dan kans op GPON. Anders sowieso AON.
Ik ging ervan uit dat Solcon in die gebieden XGSPON zou leveren, maar dat lijkt niet (altijd?) zo te zijn.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

RichardMe schreef op zondag 30 november 2025 @ 01:03:
[...]

Ik ging ervan uit dat Solcon in die gebieden XGSPON zou leveren, maar dat lijkt niet (altijd?) zo te zijn.
Solcon doet max 1Gb en KPN gaat bestaande klanten niet zomaar overzetten. Dus ik verwacht dat veel bij Solcon nog AON is. Maar ze hebben alle PON varianten in gebruik volgens het modem pagina
https://www.solcon.nl/eigen-modem-instellen-en-gebruiken/

Aangezien @supercop7373 Youfone heeft op AON, zit hij niet in een gebied met alleen maar PON.

• Barre73
  • Nu online
Zenix schreef op zondag 30 november 2025 @ 01:16:
[...]

Solcon doet max 1Gb en KPN gaat bestaande klanten niet zomaar overzetten. Dus ik verwacht dat veel bij Solcon nog AON is. Maar ze hebben alle PON varianten in gebruik volgens het modem pagina
https://www.solcon.nl/eigen-modem-instellen-en-gebruiken/

Aangezien @supercop7373 Youfone heeft op AON, zit hij niet in een gebied met alleen maar PON.
Klopt. @supercop7373 zit in een ouder gebied waar twee jaar geleden (bij zijn overstap naar Youfone) gewoon alleen nog AON was (GoF zoals KPN dat noemt).Nu is er in de PoP vanuit KPN ook XGS-PON bijgekomen. Dus KPN WBA heeft zelf apparatuur bijgeplaatst.

Wat ik echter niet zeker weet en eerst bij Solcon en KPN zelf ga checken is wat we doen met klanten die 1 Gbit of minder bestellen. Zetten we die meteen op XGS-PON als definitieve techniek, of gaan die alsnog gewoon op GoF?
Dus dat moet ik morgen navragen.

• RichardMe
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-11 13:16
Barre73 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:33:
[...]

Klopt. @supercop7373 zit in een ouder gebied waar twee jaar geleden (bij zijn overstap naar Youfone gewoon alleen nog AON was (GoF zoals KPN dat noemt).Nu is er in de PoP vanuit KPN ook XGS-PON bijgekomen. Dus KPN heeft zelf apparatuur bijgeplaatst.

Wat ik echter niet zeker weet en eerst bij Solcon en KPN zelf ga checken is wat we doen met klanten die 1 Gbit of minder bestellen.. zetten we die meteen op XGS-PON als definitieve techniek, of gaan die alsnog gewoon op GoF?
Alvast bedankt. Glaspoort heeft dit gebied een paar maanden geleden ontsloten, en KPN & Freedom leveren hier XGSPON. Solcon zei echter dat ik zeer waarschijnlijk GPON zou krijgen…

• Barre73
  • Nu online
RichardMe schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:42:
[...]

Alvast bedankt. Glaspoort heeft dit gebied een paar maanden geleden ontsloten, en KPN & Freedom leveren hier XGSPON. Solcon zei echter dat ik zeer waarschijnlijk GPON zou krijgen…
Dat kan sowieso niet. Glaspoort levert alleen maar XGS-PON en geen GPON. Dus bij Solcon krijg je ook gewoon XGS-PON.

• Barre73
  • Nu online
Barre73 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:33:
[...]

Klopt. @supercop7373 zit in een ouder gebied waar twee jaar geleden (bij zijn overstap naar Youfone) gewoon alleen nog AON was (GoF zoals KPN dat noemt).Nu is er in de PoP vanuit KPN ook XGS-PON bijgekomen. Dus KPN WBA heeft zelf apparatuur bijgeplaatst.

Wat ik echter niet zeker weet en eerst bij Solcon en KPN zelf ga checken is wat we doen met klanten die 1 Gbit of minder bestellen. Zetten we die meteen op XGS-PON als definitieve techniek, of gaan die alsnog gewoon op GoF?
Update: De best beschikbare techniek wordt gekozen. Dus in dit geval zal dat XGS-PON worden (@supercop7373 ).

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:05
Klopt nieuwe instromers is altijd XGS-PON en bij wisselen van providers geldt hetzelfde.
Dit geeft ook eenduidigheid aan de uitgiftekant. Deze policy geldt ook voor het Delta-netwerk.
Het is een manier om langzaam iedereen op de nieuwste techniek over te zetten.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste