[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 633.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Luister eens aub. :
Werkt bij jullie onder mr.orange SB laatste versie Growl en Plex ?
Ze zijn beide op dezelfde Syno Box.

Beide wiillen bij mij niet werken.

Synology Notifier,Prowl en Pushover wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor beide hierboven
Ik zou een issue aan maken op github als ik jullie was met daarbij een debug log waar mogelijk.
Denk wel dat het dan goed komt.

@simonr
Het was niet mijn intentie veel verwarring en wisselingen van repo's te creeren maar het is even niet anders.
Had tijdje terug al gevraagd of er iemand zin in had het verder op te pakken maar niet veel uitgekomen en toen eenmaal failed download handling meegenomen was naar mr-orange was ik van mening dat dutch-tpb niet zoveel zin meer had ;)
Nogmaals excuses voor het ongemak (aan allen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik draai de mr. Orange variant echter kan ik nergens failed download handling vinden, zit dit in de standaard branch of waar kan ik dit vinden?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiwazz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:42:
Ik draai de mr. Orange variant echter kan ik nergens failed download handling vinden, zit dit in de standaard branch of waar kan ik dit vinden?
Tab post-processing en daar even aanvinken. (Pistachitos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
schumi2004 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:42:
[...]

Tab post-processing en daar even aanvinken. (Pistachitos)
Wat is dat Pistachitos toch altijd weer ? 8)7
En ik heb net weer update (van een commit van vandaag(29.)) doorgekreken bij mijn SB van mr.orange, maar ik twijfel stted meer dat ii de juiste.main of master nu heb met faield download.

want dat vinkje kan ik negens zetten.

Even duidelijkheid aub. heb ik de juiste ?

"SB Version: alpha (ThePirateBay) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Jammer dat support ophoud voor de TPB versie... er is nog een hoop werk aan de winkel om het een beetje werkend te krijgen. Nu vraag ik me af of het niet sneller en makkelijker is om alles handmatig te doen. Nog steeds last van de volgende bugs. Als iemand weet hoe ik die moet oplossen hoor ik het graag.

- Subtitles worden altijd met language code toegevoegd en geen mogelijk om dit uit te zetten waardoor het niet werkt via DLNA

- Renaming werkt niet. Ik wil de filename intact houden maar wel Season 1, 2, 3, etc subfolders gebruiken. Ik dacht dit op te kunnen lossen door 'Season %S/%RN' als renaming scheme te selecteren. Helaas verzint %RN een nieuwe naam, vaak met release group 'SiCKBEARD'...

- Subtitles van WEB-DL rips zijn bijna altijd out of synch en gaan verder out of synch lopen tijdens de would-be reclameblokken. Ik verdenk hem er van om de standaard (meestal populairdere) 720p HDTV rip subs te gebruiken, terwijl Bierdopje ze wel gewoon beide heeft.

- Backlog strand random zonder enige reden. Aantal (oudere) episodes van verschillende series staan wanted, maar er wordt niets gedownload. Log zegt niets relevants hierover

- Nieuwe series toevoegen en downloaden werkt bijna nooit. Nu weer met Under the Dome... Hij begint 1 torrent van 20GB te downloaden met daarin heel S01. Wanneer hij klaar is kopieert en renamed ie (foutief) alleen episode 1 en de rest is verdwenen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Moguh! Ik heb nu een spotweb installatie draaien op m'n nas. Gebruik deze ism met couchpotato, nu zit ik echter met het probleem dat er via die combi soms nzb's doorheen glippen van een paar KB grootte terwijl het een hele aflevering zou moeten zijn, fakes dus. Is er een manier om te filteren op bijvoorbeeld grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Wat is dat Pistachitos toch altijd weer ? 8)7
Kom op, dit is GoT.... Een beetje zoekwerk is verplicht https://www.google.nl/#q=sickbeard+pistachitos
En ik heb net weer update (van een commit van vandaag(29.)) doorgekreken bij mijn SB van mr.orange, maar ik twijfel stted meer dat ii de juiste.main of master nu heb met faield download.

want dat vinkje kan ik negens zetten.

Even duidelijkheid aub. heb ik de juiste ?

"SB Version: alpha (ThePirateBay) "
Je zin is door de fouten bijna niet te lezen, maar zoals Schumi al zegt moet je de Pistachitos fork hebben

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyPh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:34:
[...]

Kom op, dit is GoT.... Een beetje zoekwerk is verplicht https://www.google.nl/#q=sickbeard+pistachitos

[...]

Je zin is door de fouten bijna niet te lezen, maar zoals Schumi al zegt moet je de Pistachitos fork hebben
Snel aan te passen door het in version.py te veranderen en SB weer op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
CU2morO schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 04:30:
Jammer dat support ophoud voor de TPB versie... er is nog een hoop werk aan de winkel om het een beetje werkend te krijgen. Nu vraag ik me af of het niet sneller en makkelijker is om alles handmatig te doen. Nog steeds last van de volgende bugs. Als iemand weet hoe ik die moet oplossen hoor ik het graag.

- Subtitles worden altijd met language code toegevoegd en geen mogelijk om dit uit te zetten waardoor het niet werkt via DLNA
Gebruik een fatsoenlijke mediaserver als Plex en dat met die subtitles en nl.srt werkt als een tiet ;) Plex start zelfs een DLNA server die dat dan ook prima oppakt.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 30-10-2013 09:22 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyPh schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:34:
[...]

Ja, ik zie nergens duidelijk uitgelegd wat de pistachitos branche nou extra/anders doet dan ThePirateBay-branche....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:48:
[...]

Ja, ik zie nergens duidelijk uitgelegd wat de pistachitos branche nou extra/anders doet dan ThePirateBay-branche....
Doet niks extra's , is zijn ontwikkel/dev branch.
Nagenoeg het zelfde maar dan met toekomstige features (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:32
Ik draai op mijn Win 7 HTPC al een tijd Sickbeard, met veel plezier haalt die van rond de 60 series wanneer nodig de eps binnen.
Aangezien het alweer een tijd geleden is dat ik alles heb ingesteld en me herinner dat ik het niet echt simpel vond, heb ik de volgende vragen:

- Ik ga mijn HTPC verkopen en een Mac Mini kopen die ik wil instellen als "HTPC"
Is er een mogelijkheid dat ik een bepaald bestand kan bewaren en op de mac kan toepassen op Sickbeard zodat het weer werkt zonder alles in te hoeven stellen?

-Als dat niet mogelijk is, zijn er dan tips voor mij van wat ik moet onthouden of moet ik gewoon alle instellingen langs en het allemaal gaan noteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nasty Nate schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:56:
Ik draai op mijn Win 7 HTPC al een tijd Sickbeard, met veel plezier haalt die van rond de 60 series wanneer nodig de eps binnen.
Aangezien het alweer een tijd geleden is dat ik alles heb ingesteld en me herinner dat ik het niet echt simpel vond, heb ik de volgende vragen:

- Ik ga mijn HTPC verkopen en een Mac Mini kopen die ik wil instellen als "HTPC"
Is er een mogelijkheid dat ik een bepaald bestand kan bewaren en op de mac kan toepassen op Sickbeard zodat het weer werkt zonder alles in te hoeven stellen?

-Als dat niet mogelijk is, zijn er dan tips voor mij van wat ik moet onthouden of moet ik gewoon alle instellingen langs en het allemaal gaan noteren?
Kon je dat zelf niet gevonden krijgen hoe een backup van je config(.ini) te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 19:48
Nasty Nate schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:56:

Gebruik je de source of gebruik je de exe bestanden? Indien je Sickbeard als source draait (dus het Python bestand), dan kopieer je simpelweg je mapje Sickbeard en gebruik je die op je Mac weer. Zover ik weet moet je in ieder geval de settings.ini, Cache folder, cache.db en sickbeard.db meenemen. Dat zijn je database bestanden en settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Notoriousss schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:03:
[...]

Gebruik je de source of gebruik je de exe bestanden? Indien je Sickbeard als source draait (dus het Python bestand), dan kopieer je simpelweg je mapje Sickbeard en gebruik je die op je Mac weer. Zover ik weet moet je in ieder geval de settings.ini, Cache folder, cache.db en sickbeard.db meenemen. Dat zijn je database bestanden en settings.
Dank!!

Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik de source gebruik? :o
Ik denk de exe want ik kan me niet herinneren iets met een python bestand te hebben gedaan, krijg wel steeds in de console de melding dat niet niet de juiste versie van (python) namemapper heb geinstalleerd ofzo maar dat is weer wat anders.

Maar settings.ini, de cache folder, cache.db en sickbeard.db zijn allemaal bestanden die ik probleemloos van de Win 7 versie van Sickbeard kan copieren naar de OSX versie op de Mac Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
Nasty Nate schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:12:
[...]

Dank!!

Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik de source gebruik? :o
Ik denk de exe want ik kan me niet herinneren iets met een python bestand te hebben gedaan, krijg wel steeds in de console de melding dat niet niet de juiste versie van (python) namemapper heb geinstalleerd ofzo maar dat is weer wat anders.

Maar settings.ini, de cache folder, cache.db en sickbeard.db zijn allemaal bestanden die ik probleemloos van de Win 7 versie van Sickbeard kan copieren naar de OSX versie op de Mac Mini?
Ja hoor, zolang je de standaard Sickbeard versie maar gebruikt. Ik denk dat Mr Orange's versie niet overweg kan met de standaard Sickbeard db. Verwacht alleen niet dat het simpelweg dubbelklikken is op een exe zoals op Windows ;). Check hier voor een guide: https://brain.osx.ca/groups/coolstuff/wiki/feeab/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Nee ik heb me al ingesteld op veel puzzelwerk op de mac, maar goed ik heb het er voor over.
Bedankt voor de link naar de guide!

Maakt het voor sab en sickbeard nog uit dat ik Mavericks draai ipv Mountain Lion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
Nasty Nate schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:44:
Nee ik heb me al ingesteld op veel puzzelwerk op de mac, maar goed ik heb het er voor over.
Bedankt voor de link naar de guide!

Maakt het voor sab en sickbeard nog uit dat ik Mavericks draai ipv Mountain Lion?
Lijkt me niet dat dat iets uitmaakt aangezien Mavericks ook standaard Python heeft. Ga er maar vanuit dat die Mountain Lion guide gewoon werkt voor Mavericks.

Mag ik trouwens vragen waarom je een Mac Mini wilt gebruiken als media server in plaats van Ubuntu? Dat is sowieso veel sneller. Het is wel lastiger om alles aan de gang te krijgen wanneer je 0 kennis hebt van Linux (zal waarschijnlijk ook de reden zijn ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Inderdaad nul kennis van Linux en in mijn ogen is de Mini de ultieme Home Theater oplossing.
Klein, geluidsloos, mooi, snel, stabiel en een mooie grafische omgeving waarin ik ook mijn films kan downloaden, internetten en Spotify etc. op een apparaat waar ook de vriendin mee overweg kan.

En je hebt het over snelheid, maar je kan mij niet vertellen dat sickbeard en xbmc etc niet gewoon supersnel en gelikt draaien op een Mac Mini met een i5!

Daarbij heb ik al een aantal Apple producten in huis en past deze er mooi bij had ik zo bedacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
Nasty Nate schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:56:
Inderdaad nul kennis van Linux en in mijn ogen is de Mini de ultieme Home Theater oplossing.
Klein, geluidsloos, mooi, snel, stabiel en een mooie grafische omgeving waarin ik ook mijn films kan downloaden, internetten en Spotify etc. op een apparaat waar ook de vriendin mee overweg kan.

En je hebt het over snelheid, maar je kan mij niet vertellen dat sickbeard en xbmc etc niet gewoon supersnel en gelikt draaien op een Mac Mini met een i5!

Daarbij heb ik al een aantal Apple producten in huis en past deze er mooi bij had ik zo bedacht! :)
Ben ik 100% met je eens hoor behalve dat een Linux bak met enkel XBMC/SickBeard/Sab etc altijd sneller is qua opstarten dan een Mac Mini vanwege het OS. Ik heb zelf de hele handel op Linux draaien in combinatie met een Asrock ion 3D en dat start binnen 20 seconde compleet op. Maar wanneer je geen kaas hebt gegeten van Linux (duurde bij mij ook minimaal een jaar hoor) dan is OSX met een Mac Mini een mooie oplossing.

Maar ja een Mac Mini is wel 100x mooier dan iedere pc kast (ja ook een Apple fan hier ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Ik gebruik zelf een Raspberry Pi met XMBC als front-end.

Van oude PC's die ik van vrienden/familie heb verzameld heb ik Ubuntu 13.10 servertje gemaakt die achterin een kast ergens 24/7 loopt te draaien. Compleet met SB, CP, Sab, Transmission en ingesteld dat er TimeMachine backups op worden gemaakt (ook een Apple fan hiero :D).

Het is opzicht niet moeilijk, als je een weekendje de tijd neemt kan je met de juiste tutorials als linux-leek zoiets opstellen. In jouw geval alleen niet zo ideaal omdat je ook een grafische schil wilt waar je kan browsen. Dan is een Mac mini het beste inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ja denk dat OSX voor de vriendin ook het prettigst is, daarbij: het oog wil ook wat!
Mavericks op een 55ES8000, kan niet wachten :-)

Verder heb ik nog een Samsung 840 Pro SSD liggen die ik in de Mini wil doen, denk dat de boot tijd dan ook richting de 20 seconden gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:49:
Is geen echte goede tool voor, gewoon releases zoeken met subs of subscene.com ;)
Indien je een mac hebt: http://subtitlesapp.com/ geen idee voor Windows of Linux.
Dat werkt ook op Windows hoor; daar is de grote downloadknop voor. De kleine is voor Mac :+

Op PC gezet n.a.v. jouw post; nu nog eens kijken of het z'n werk goed doet...

EDIT: oh, vandaar. Grappig :P

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 30-10-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 21:23
Op Mac staat het andersom ;) Dan is de Download knop voor OSX groter ;) Vandaar dat ik dat zo zei.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
Nasty Nate schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:26:
Ja denk dat OSX voor de vriendin ook het prettigst is, daarbij: het oog wil ook wat!
Mavericks op een 55ES8000, kan niet wachten :-)

Verder heb ik nog een Samsung 840 Pro SSD liggen die ik in de Mini wil doen, denk dat de boot tijd dan ook richting de 20 seconden gaat!
SSD er sowieso inpluggen, dat is heerlijk. Daarnaast raad ik je ook zeker aan om PLEX media server te installeren. Simpel je hele library delen overal ter wereld op al je Apple (en de overige) devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Wellicht dat we even moeten topic-hoppen maar denk je dat Plex in mijn situatie echt beter is dan XBMC?

Ik zal dus hoofdzakelijk een Mac MIni gebruiken die in de woonkamer op een tv aangesloten is.
Op die Mini download en sorteer ik alle films en series en kijk ik die ook vanaf de bank, verder wordt er vanaf dat ding een backup gemaakt op m'n (qnap instap) NAS.

Wij kijken niet echt onze content op een ander apparaat dan de tv in de woonkamer, verder ken ik XBMC vrij goed omdat ik daar sinds de orginele Xbox al mee werk.
Tenminste...op Windows dan, hoop dat het instellen en verwijzen naar mappen op de Mac versie hetzelfde werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
Nasty Nate schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:25:
Wellicht dat we even moeten topic-hoppen maar denk je dat Plex in mijn situatie echt beter is dan XBMC?

Ik zal dus hoofdzakelijk een Mac MIni gebruiken die in de woonkamer op een tv aangesloten is.
Op die Mini download en sorteer ik alle films en series en kijk ik die ook vanaf de bank, verder wordt er vanaf dat ding een backup gemaakt op m'n (qnap instap) NAS.

Wij kijken niet echt onze content op een ander apparaat dan de tv in de woonkamer, verder ken ik XBMC vrij goed omdat ik daar sinds de orginele Xbox al mee werk.
Tenminste...op Windows dan, hoop dat het instellen en verwijzen naar mappen op de Mac versie hetzelfde werkt!
Ik DM je wel even ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:51
ik ben in couchpotato server een beetje aan het rommelen met de renamer, echter opties die daar staan krijg ik niet meer weg. Er verschijnt wel een rood kruisje maar als ik er klik gaat die optie niet weg. Iemand een idee hoe je de verschillende opties bij het herbenoemen van het bestand weer weg krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
wijmabrouwer23 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 07:45:
Moguh! Ik heb nu een spotweb installatie draaien op m'n nas. Gebruik deze ism met couchpotato, nu zit ik echter met het probleem dat er via die combi soms nzb's doorheen glippen van een paar KB grootte terwijl het een hele aflevering zou moeten zijn, fakes dus. Is er een manier om te filteren op bijvoorbeeld grootte?
Nobody? Of ben ik nu te ongeduldig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jammer dat support ophoud voor de TPB versie...
Wacht, ze stoppen met support op de TPB-fork? Dat komt mij dan weer wel goed uit. Ik had mijn eigen fork van de TPB-versie min of meer on hold gezet omdat ik geen zin had om naast mijn eigen changes ook nog de wijzigingen op de TPB-versie en de masterversie mee-implementeren. Als ik nou alleen de belangrijke wijzigingen op de masterversie hoef over te nemen is het ineens een stuk haalbaarder. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:01
joppe113 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:27:
ik ben in couchpotato server een beetje aan het rommelen met de renamer, echter opties die daar staan krijg ik niet meer weg. Er verschijnt wel een rood kruisje maar als ik er klik gaat die optie niet weg. Iemand een idee hoe je de verschillende opties bij het herbenoemen van het bestand weer weg krijgt?
Heb je een adblocker? kan zijn dat je JS files blockt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat support ophoud voor de TPB versie...
(..)
Waar haal je dit vandaan...?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

mvds

Totally awesome!

Ik heb d eversie van mr-orange nu, maar ik zie nergens een optie om failed handling aan te zetten. Heb ik dan toch de verkeerde? Hij geeft zelf aan als versie:

SB Version: alpha (ThePirateBay)
Source https://github.com/mr-orange/Sick-Beard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

mvds schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:52:
Ik heb d eversie van mr-orange nu, maar ik zie nergens een optie om failed handling aan te zetten. Heb ik dan toch de verkeerde? Hij geeft zelf aan als versie:

SB Version: alpha (ThePirateBay)
Source https://github.com/mr-orange/Sick-Beard/
Volgens mij wacht mr-orange nog op terugkoppeling van schumi2004 alvorens dit vanuit pistachios te pullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

@ NMe en Nivong: Bedoelde die van Schumi. Blij dat jullie er mee verder gaan :) Ben benieuwd of de issues die ik eerder aankaartte nog opgelost gaan worden of dat ik de enige ben die er last van heeft.

Ben succesvol overgestapt naar de Dutch fork van jou, Nivong. Ben benieuwd wat we gaan verwachten! :)

Na vannacht kreeg ik af en toe om het uur deze serie errors:

code:
1
2
3
2013-10-30 21:48:24 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Fatal error executing query: You must not use 8-bit bytestrings unless you use a text_factory that can interpret 8-bit bytestrings (like text_factory = str). It is highly recommended that you instead just switch your application to Unicode strings.
2013-10-30 21:48:24 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching ThePirateBay, skipping: You must not use 8-bit bytestrings unless you use a text_factory that can interpret 8-bit bytestrings (like text_factory = str). It is highly recommended that you instead just switch your application to Unicode strings.
2013-10-30 21:48:24 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No NZB/Torrent providers found or enabled in the sickbeard config. Please check your settings.

Enig idee waar dat vandaan komt? Is het op te lossen of kan ik het veilig negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:29
Waarom staan deze programma`s eigenlijk in 1 topic? Is het niet handiger om voor elk 1 aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarschijnlijk zo omdat er enorm veel overlap is v.w.b. de functies en het instellen van dingen als postprocessing.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Misschien een heel onbekangrijke of rare vraag maar wordt er eigenlijk rekening gehouden met de tijdzone waarin je zit en de zomer- en wintertijd en dat in vergelijking met de regio waar het wordt uitgezonden ?

Want eigenlijk komen sommige US series de dag later (zeg net na 00:00 uur hier in NL/EU) uit. Dus zoekt SB wel minstens een keer/dag tevergeefs. Of niet ? Niet efficient , of ?

Eigenlijk zou max. +12 uur na de eerste uitzenddatum pas mogen gaan zoeken naa de relaese als je het makkelijk wilt implementeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr.Jake op 31-10-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O.a. van mij mag ik hopen ;)
Draai hem al sinds er gevraagd werd het te testen maar het creëren van een failed download gaat me niet zo makkelijk af.
Misschien dat ik maar een fake bestand op usenet plaats als test.
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:02:
[...]

Het klopt in zekere zin wel ;)

NMe, ik weet niet wat jij al in jouw fork/branch heb zitten wat niet in de oude Dutch TPB zat?
Verder als nivong de nu Dutch versie gelijk aan de oude Dutch TPB versie wil hebben mist ie nog wat zaken.

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 31-10-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
@ Nivong: is jouw fork een failed branch of niet? Ben overgestapt naar je dutch branch en sindsdien werkt postprocessing niet meer via nzbtomedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Muncher schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:54:
@ Nivong: is jouw fork een failed branch of niet? Ben overgestapt naar je dutch branch en sindsdien werkt postprocessing niet meer via nzbtomedia.
Dat had ik dus ook met de overstap naar mr-orange z'n branch. Door failed_fork op 0 te zetten in de cfg heb ik het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik gebruik SB TPB op windows (via een git clone) sinds gister en het werkt allemaal prima maar ik krijg op moment dat hij blijft zeggen config saved, een reboot of wat dan ook van SB haalt het niet weg. Ik gebruik de branch van mr orange. Iemand een idee wat dit kan zijn? Tevens als ik update doe en ik kijk in het cmd venster, geeft een http error dat ie pagina niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 18:37
Notoriousss schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:00:
[...]

Ben ik 100% met je eens hoor behalve dat een Linux bak met enkel XBMC/SickBeard/Sab etc altijd sneller is qua opstarten dan een Mac Mini vanwege het OS. Ik heb zelf de hele handel op Linux draaien in combinatie met een Asrock ion 3D en dat start binnen 20 seconde compleet op. Maar wanneer je geen kaas hebt gegeten van Linux (duurde bij mij ook minimaal een jaar hoor) dan is OSX met een Mac Mini een mooie oplossing.

Maar ja een Mac Mini is wel 100x mooier dan iedere pc kast (ja ook een Apple fan hier ;)).
Ik heb gewoon een HTPC kast die elders in de huiskamer in een hoekje weggemoffelt staat met enkel een HDMI kabel in de TV.
Overigens is deze 'always on' zodat m'n vriendin alleen maar de TV aan hoeft te doen en ze kan films en series kijken.
Hier staat ook een hele combo op:

- XBMCbuntu
- Sickbeard
- Couchpotato
- Transmission
- Spotweb (eigen omgeving zodat alle bovenstaande zaken gewoon lokaal hun ding kunnen doen terwijl deze elk uur indexeerd)
- Webserver
- Time Machine server (elke nacht - en als ik op de MacBook werk elk uur - een backup
- PLEX Mediaserver (voor het kijken van series e.d. op de telefoon of via de browser wanneer ik niet thuis ben)
- Verder de overige nodige zaken als Samba, SSH e.d.

En alles volledig geautomatiseerd zodat m'n vriendin kan zien wanneer er weer een nieuwe episode o.i.d. is.
Werkt allemaal zeer nice :-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 20:35
Hoe werkt dat als couchpotato staat uit te pakken, je nog een torrent binnen aan het halen bent en je een video wilt kijken? Of heb je alle processen een prioriteit gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
wijmabrouwer23 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:44:
[...]

Nobody? Of ben ik nu te ongeduldig 8)7
In de instellingen van Couchpotato (searcher --> Qualitys) kun je profielen aanmaken.
Zet vinkje aan bij Show advanced settings en je kan ook de minimale bestands grote opgeven.

Probeer daar eens mee te spelen.

Het zijn waarschijnlijk geen fake files maar bestanden die beveiligd zijn om te voorkomen dat ze direct weer worden verwijderd. Je download dan eerst een klein bestand en daarin zit weer een NZB met de juiste lokatie.

Spotweb kan hier zelf mee overweg mits je de Refactor branch gebruikt. Als je de Master branch gebruikt dan moet je dit handmatig geen aanpassen.
Dit info kun je wel terug vinden in de laatste pagina's van SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2

Zorg ook dat je altijd Spotweb bijwerkt naar de laatste versie als ook Couchpotato als dit niet automatisch staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Okay, denk dat het echt aan cheetah ligt want als ik gewoon harde refresh doe is het weg, hij laat soms ook de wijzigingen niet zien in config behalve met een shift f5 dan in eens weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Caelorum schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:05:
Hoe werkt dat als couchpotato staat uit te pakken, je nog een torrent binnen aan het halen bent en je een video wilt kijken? Of heb je alle processen een prioriteit gegeven?
Ik heb geen enkel proces een prioriteit gegeven, maar dat zou best wel eens automatisch kunnen gebeuren.
Heb iig geen problemen met het uitpakken van rar bestanden (ook niet met het repareren daarvan) terwijl ik stream (soms ook naar twee apparaten tegelijk).

EDIT: Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat dit heel erg systeem afhankelijk is. Ik heb een DIY NAS?HTPC met een haswell pentium proc erin. Misschien dat een goedkope synologie hier wel wat meer last van heeft, maar downloads schedulen is zo gepiept en zo lang je niet veel aan backloggen doet in SB download je het meeste toch snachts.

CP kan je bijvoorbeeld instellen dat hij eenmaal per dag zoekt om 3 uur snachts

[ Voor 28% gewijzigd door EJPostema op 31-10-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Caelorum schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:05:
Ik weet niet of dit kan. Ik heb zelf dit opgelost door in te stellen dat Sabnzb/Tranmission geen downloads mag uitvoeren op de tijdstippen waarop ik mogelijk video wil kijken (bijv. 18.00 - 24.00 door de weeks).

Om de load wat te verlichten als er toch wordt gedownload terwijl ik aan het kijken ben, heb ik in Sabnzb+ aangegeven dat bij postprocessing andere downloads in Sab worden gepauzeerd. Dit houd de load ook enigzins onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
CRXDelSol schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:46:
[...]

Ik heb gewoon een HTPC kast die elders in de huiskamer in een hoekje weggemoffelt staat met enkel een HDMI kabel in de TV.
Overigens is deze 'always on' zodat m'n vriendin alleen maar de TV aan hoeft te doen en ze kan films en series kijken.
Hier staat ook een hele combo op:

- XBMCbuntu
- Sickbeard
- Couchpotato
- Transmission
- Spotweb (eigen omgeving zodat alle bovenstaande zaken gewoon lokaal hun ding kunnen doen terwijl deze elk uur indexeerd)
- Webserver
- Time Machine server (elke nacht - en als ik op de MacBook werk elk uur - een backup
- PLEX Mediaserver (voor het kijken van series e.d. op de telefoon of via de browser wanneer ik niet thuis ben)
- Verder de overige nodige zaken als Samba, SSH e.d.

En alles volledig geautomatiseerd zodat m'n vriendin kan zien wanneer er weer een nieuwe episode o.i.d. is.
Werkt allemaal zeer nice :-) _/-\o_
Same here, alles is volautomatisch op een Asrock iON 3D met:

- Ubuntu mini 13.04
- XBMC 12.2 met Xperience1080p skin zodat het 1 op 1 op een Xbox 360 lijkt
- Couchpotato/SickBeard/Headphones/Mylar
- HTPC/Maraschino voor web management
- Autosub voor ondertiteling (en Subliminal als backup via cronjob)
- Sab/Transmission voor downloads en nzbtomedia voor volledige automatisering
- Plex Media Server zodat ik de hele handel naar de slaapkamer kan streamen (of iPhone/iPad/Laptop)

Mijn vriendin kan er ook zonder probleem mee uit de voeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
Krijg nu de volgende error als ik mr-orange pistachos branch gebruik samen met nzbtomedia:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
12:32:33|INFO    Waiting for 65.0 seconds to allow SB to process newly extracted files
12:33:38|INFO    <!DOCTYPE html>
12:33:38|INFO    <html>
12:33:38|INFO        <head>
12:33:38|INFO            <title>404</title>
12:33:38|INFO            <script type="text/javascript" charset="utf-8">
12:33:38|INFO              <!--
12:33:38|INFO              location.href = "/sickbeard/"
12:33:38|INFO              //-->
12:33:38|INFO            </script>
12:33:38|INFO        </head>
12:33:38|INFO        <body>
12:33:38|INFO            <br/>
12:33:38|INFO        </body>
12:33:38|INFO    </html>
12:33:38|INFO    
12:33:38|INFO    MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.
.

Meer mensen?:+. Heb web_root ingesteld op /sickbeard/ en failed_fork op 1 staan..

[ Voor 3% gewijzigd door Xaero op 31-10-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

webroot heb ik leeg, en failed op 0, anders werkt ie gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Notoriousss schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

- Ubuntu mini 13.04
- Plex Media Server zodat ik de hele handel naar de slaapkamer kan streamen (of iPhone/iPad/Laptop)

Ga toch eens naar dat Plex media server kijken. Wel chill om buitenshuis te kunnen streamen en alles makkelijk naar bijv tablets te streamen (dat lukt met XBMC nog niet heel goed namelijk)

Wat bedoel je met HTPC/Maraschino? Gebruik je zowel HTPC manager als Maraschino? of alleen maraschino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Notoriousss schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

- Ubuntu mini 13.04

Ik gebruik ook de Xperience1080p skin, vind ik sowieso het fijnste met die tiles instellen.
Ook heb ik maraschino draaiend, en gebruik ik ook SAB met nzbtomedia (was ik vergeten te vermelden, heerlijke combinatie is dat hé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CU2morO schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:14:
[...]

@ NMe en Nivong: Bedoelde die van Schumi. Blij dat jullie er mee verder gaan :) Ben benieuwd of de issues die ik eerder aankaartte nog opgelost gaan worden of dat ik de enige ben die er last van heeft.

Ben succesvol overgestapt naar de Dutch fork van jou, Nivong. Ben benieuwd wat we gaan verwachten! :)

Na vannacht kreeg ik af en toe om het uur deze serie errors:

code:
1
2
3
2013-10-30 21:48:24 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Fatal error executing query: You must not use 8-bit bytestrings unless you use a text_factory that can interpret 8-bit bytestrings (like text_factory = str). It is highly recommended that you instead just switch your application to Unicode strings.
2013-10-30 21:48:24 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching ThePirateBay, skipping: You must not use 8-bit bytestrings unless you use a text_factory that can interpret 8-bit bytestrings (like text_factory = str). It is highly recommended that you instead just switch your application to Unicode strings.
2013-10-30 21:48:24 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No NZB/Torrent providers found or enabled in the sickbeard config. Please check your settings.

Enig idee waar dat vandaan komt? Is het op te lossen of kan ik het veilig negeren?
Nogmaals, issues melden doe je op github ajb ;) dan krijg ik direct reacties hier kijk ik een keer in de zoveel tijd.

Issue fixed btw. Zal het binnenkort pushen naar de main branche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
Wat is eigenljik het verschil tussen de mr-orange versie van pistachitos en die van nivong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:53:
[...]

NMe, ik weet niet wat jij al in jouw fork/branch heb zitten wat niet in de oude Dutch TPB zat?
Verder als nivong de nu Dutch versie gelijk aan de oude Dutch TPB versie wil hebben mist ie nog wat zaken.
Ik heb nog niet heel veel gedaan in mijn fork, juist omdat ik ontmoedigd werd door de vele commits op het project waar ik van geforkt had. Op zich niet zo'n probleem omdat je alles terug kan mergen, ware het niet dat ik vrij ingrijpende wijzigingen wil gaan doen: ik ben het beu dat de anime-fork dood is en wilde dus vanaf scratch mijn eigen anime-fork baseren op de TPB-fork. Ik voorzie stapels merge conflicts. Overigens wel "gewoon" de Engelse. Als ik ooit iets met meertaligheid zou doen, dan zou dat zijn met taalfiles en niet met een aparte Nederlandse build. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 31-10-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
EJPostema schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Ga toch eens naar dat Plex media server kijken. Wel chill om buitenshuis te kunnen streamen en alles makkelijk naar bijv tablets te streamen (dat lukt met XBMC nog niet heel goed namelijk)

Wat bedoel je met HTPC/Maraschino? Gebruik je zowel HTPC manager als Maraschino? of alleen maraschino
Klopt, ik gebruik zowel Maraschino als HTPC. Maraschino ook voornamelijk om snel te kijken hoeveel ruimte ik nog over heb en HTPC omdat het er gewoon gelikt uit ziet :).

Plex is echt ideaal, ik draai dat op de achtergrond en zodra Sickbeard of Couch iets binnen hengelt, wordt dat automatisch ook aan Plex toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 11:13
Waarom zou je Plex gebruiken? Ik kan alles met de VLC app op iOS via UPNP kijken, zodra XBMC draait.
Of ik kan via Samba alles met nPlayer kijken. :) En binnenkort kan de VLC app ook met Samba overweg.

Vind Plex maar een draak vanwege het transcoden. Dat kost trouwens ook best wel wat kracht, niet handig voor mensen met een nas. Voor buitenshuis kijken is dat natuurlijk wel handig, maar ik wil nou ook niet echt vaak buitenshuis wat kijken. Daar ben ik buitenshuis voor :p

[ Voor 81% gewijzigd door SidewalkSuper op 31-10-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
SidewalkSuper schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:32:
Waarom zou je Plex gebruiken? Ik kan alles met de VLC app op iOS via UPNP kijken, zodra XBMC draait.
Of ik kan via Samba alles met nPlayer kijken. :)

Vind Plex maar een draak vanwege het transcoden. Voor buitenshuis kijken is dat natuurlijk wel handig, maar ik wil nou ook niet echt vaak buitenshuis wat kijken. Daar ben ik buitenshuis voor :p
Omdat UPNP zuigt vergeleken met Plex, daarnaast pakt Plex ook automatisch alle afbeeldingen mee zodat je overal een mooie interface hebt met al je artwork uit je XBMC bibliotheek. Daarnaast wordt de ondertiteling ook netjes gepakt en kun je je library streamen overal ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dan moet je toch nog eens opnieuw kijken naar wat XBMC allemaal van plan is met UPNP en wat het nu al kan. :)

- UPnP Multi-Client
- Each shares that library over UPnP
- Each client then adds what it picks up over UPnP to its own library, flagging as remote

UPnP server/client to share those libraries

[ Voor 47% gewijzigd door SidewalkSuper op 31-10-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
SidewalkSuper schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:39:
Dan moet je toch nog eens opnieuw kijken naar wat XBMC allemaal van plan is met UPNP en wat het nu al kan. :)
Ik weet wat ze allemaal van plan zijn, maar op dit moment vind ik het nog niet goed genoeg en voldoet Plex wel aan mijn wensen. Ik geloof dat ze die nieuwe UPNP engine nog niet in Gotham gaan bouwen, maar pas in 14 wellicht.

Maar anyway, genoeg offtopic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
SidewalkSuper schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:39:

- UPnP Multi-Client
- Each shares that library over UPnP
- Each client then adds what it picks up over UPnP to its own library, flagging as remote

UPnP server/client to share those libraries
En wat heb ik daaraan als ik niet binnen het thuis netwerk ben?
Laatst was ik ergens, moest ik heel lang wachten, mooi even een aflevering van mijn serie gekeken via de Plex app. Werkt perfect hoor.

Thanks voor de tip over 'HTPC Manager' overigens, kende ik nog niet :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Plex nu ook beschikbaar voor DS213+ en de DS413 voor de liefhebbers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notoriousss
CRXDelSol schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

En wat heb ik daaraan als ik niet binnen het thuis netwerk ben?
Laatst was ik ergens, moest ik heel lang wachten, mooi even een aflevering van mijn serie gekeken via de Plex app. Werkt perfect hoor.

Thanks voor de tip over 'HTPC Manager' overigens, kende ik nog niet :-D
Exact daarvoor gebruik ik Plex want met UPNP gaat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muncher schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:54:
Geen failed download handeling (zie eerste pagina)
Xaero schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:08:
Wat is eigenljik het verschil tussen de mr-orange versie van pistachitos en die van nivong?
Niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

dkilie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:02:
Plex nu ook beschikbaar voor DS213+ en de DS413 voor de liefhebbers :D
Zonder transcoding, effe voor de duidelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Even een vraagje voor de Sickbeard gebruikers.
Ik gebruik dus optimaal sickbeard in combinatie met spotweb, echter heb ik de source aangepast, vandaag om via GIT te updaten de boel terug gezet, en geupdate, maar dat wordt best irritant, want ik moet elke keer deze file aanpassen:

show_name_helpers.py

Want hierin staat:

code:
1
"sub(pack|s|bed)", "nlsub(bed|s)?" ...........

En dat nlsub moet ik er elke keer uit halen anders negeert Sickbeard mijn series waarvan er afleveringen zijn met NL subs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hoe hebben jullie je subtitles geregeld? Ik draai Sickbeard TPB en heb subtitles ingesteld in de settings. Hij haalt overal mooi de subtitles bij op, en heb zojuist de eerste 3 afleveringen Lost gekeken waarbij alles mooi in sync was, alleen bij de 4e klopte er geen snars van. Ik heb niet de mogelijkheid om een alternatieve te downloaden dus moet ik handmatig gaan zoeken. Dat is nou net wat ik wil voorkomen ;).

Hoe doen jullie dit geautomatiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiwazz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:59:
Hoe hebben jullie je subtitles geregeld? Ik draai Sickbeard TPB en heb subtitles ingesteld in de settings. Hij haalt overal mooi de subtitles bij op, en heb zojuist de eerste 3 afleveringen Lost gekeken waarbij alles mooi in sync was, alleen bij de 4e klopte er geen snars van. Ik heb niet de mogelijkheid om een alternatieve te downloaden dus moet ik handmatig gaan zoeken. Dat is nou net wat ik wil voorkomen ;).

Hoe doen jullie dit geautomatiseerd?
XBMC Subtitle addon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand nog een handige tip om een serie die als 1.avi, 2.avi gedownload is snel en correct te renamen?
De google resultaten gaven nog geen uitsluitsel helaas. Ben nu bezig om alles handmatig te doen, wat met 24 afleveringen al best lang duurt - en daar komt bij dat er nog een heleboel afleveringen in de downloadlijst staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:16:
Iemand nog een handige tip om een serie die als 1.avi, 2.avi gedownload is snel en correct te renamen?
De google resultaten gaven nog geen uitsluitsel helaas. Ben nu bezig om alles handmatig te doen, wat met 24 afleveringen al best lang duurt - en daar komt bij dat er nog een heleboel afleveringen in de downloadlijst staan...
http://www.therenamer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik had eerst gewoon "renamer" gevonden, maar dat project wordt niet meer onderhouden.
Ga die van jou gelijk proberen. Dankjewel Schumi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat was ook mijn eerste gedachte alleen loop hierbij tegen twee problemen:

1. Openelec draait op mijn RPi, voor het afspelen van beeld en geluid perfrct, maar addons....
2. De bestanden zijn allemaal automatisch hernoemt waardoor ik ook alleen maar out of sync subtitles vind.

Er moet vast wel een andere oplossing voor zijn :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je bestanden niet renamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, dat is nog beter.
En voor iedereen die helemaal lui is xbmc autosub addon

Description: Auto download synched subs when no local sub available.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Renamer verslikt zich erin. Of - en dat kan ook - ik ben te moe om het goed te begrijpen. In beide gevallen lukt het nog niet. Morgen nog maar eens proberen om die serie ge-renamed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
hey trouwens Isohunt is terug !

nieuws: Sitebouwers maken interface en database IsoHunt na

Kan iemand van jullie daarvan een een search provider maken zodra ze hun site/api (weer) compleet online hebben ?

http://isohunt.to/sorry

Of tenminste hier posten wat ik in de custom torrent provider moet zetten.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik denk dat ik dat maar ga doen, de mappen hernoemen maar de bestandsnamen orgineel laten.
Zodra dan blijkt dat de ondertitels out of sync zijn kan ik met de XBMC Subtitle addon handmatig een nieuwe eronder zetten.

Of heeft er iemand toch nog een beter geautomatiseerd systeem idee O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:45:
Even een vraagje voor de Sickbeard gebruikers.
Ik gebruik dus optimaal sickbeard in combinatie met spotweb, echter heb ik de source aangepast, vandaag om via GIT te updaten de boel terug gezet, en geupdate, maar dat wordt best irritant, want ik moet elke keer deze file aanpassen:

show_name_helpers.py

Want hierin staat:

code:
1
"sub(pack|s|bed)", "nlsub(bed|s)?" ...........

En dat nlsub moet ik er elke keer uit halen anders negeert Sickbeard mijn series waarvan er afleveringen zijn met NL subs ..
Kom op dit is tweakers..... Lezen is toch wel iets waar we van uitgaan als je op tweakers zit.

Maar omdat ik zo aardig ben geef ik je een tip: lees de eerste post eens door of de laatste pagina aan posts. iK ben begonnen met een nederlandse fork van SB waar je dit probleem niet hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tiwazz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:19:
Ik denk dat ik dat maar ga doen, de mappen hernoemen maar de bestandsnamen orgineel laten.
Zodra dan blijkt dat de ondertitels out of sync zijn kan ik met de XBMC Subtitle addon handmatig een nieuwe eronder zetten.

Of heeft er iemand toch nog een beter geautomatiseerd systeem idee O-) ?
Mijn systeem is alles ophalen met sickbeard/nzbget. Niets renamen. Dat staat dan in een directory waar AutoSub van Bierdopje in kijkt. Zodra die een subtitle gevonden heeft haalt hij die op en dan verplaatste hij hem naar een directory waar 'TheRenamer' in kijkt. Die renamed en zet de zaak gelijk op de definitieve plaats waar XBMC hem ziet

Als dat verplaatsten kost weinig tijd, het is eigenlijk niet meer dan een rename van de filename naar een andere directory.
Het voordeel is dat ik niet alles door elkaar heb staan. Als je alles gewoon laat staan waar het wordt gedownload en vanuit daar XBMC laat kijken heb je een puinhoop. Ik wil geen afleveringen zonder ondertitel en met mogelijk een foute naam gewoon zichtbaar in mijn XBMC library hebben.
Ik wil overzicht zodat ik ook kan ingrijpen als het nodig is.
Alles wat vers is gedownload staat bij elkaar. Als er een probleem is kan ik dan snel opzoeken, het zijn er immers maar een paar. Zodra er een ondertitel is worden ze daar weggehaald. Mocht er na enige geen ondertitel gevonden worden dan is dat ook snel met de hand te corrigeren. Ze springer er immers uit.
Alles wat een ondertitel heeft staat apart om te worden gerenamed. Soms gaat dat fout, maar ook dat is simpel te zien, het zijn er maar een paar en je weet waar ze staan. TheRenamer verplaatst ze naar de definitieve plaats en maakt als je dat wilt er nog een mooie NFO voor.

Na het kijken gooi ik de aflevering weg zodat mijn systeem niet volloopt. Het enige wat ik nog moet bouwen is een tooltje dat uit de XBMC library .srt files voor me weg gooit waar geen .mkv meer bij zit. Want als je een video delete vanuit XBMC gooit hij alleen de video weg en niet de bijbehorende .srt en .nfo

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 01-11-2013 10:37 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:01:
[...]

Kom op dit is tweakers..... Lezen is toch wel iets waar we van uitgaan als je op tweakers zit.

Maar omdat ik zo aardig ben geef ik je een tip: lees de eerste post eens door of de laatste pagina aan posts. iK ben begonnen met een nederlandse fork van SB waar je dit probleem niet hebt.
Ik weet prima van de Nederlandse fork van Schumi af, echter, die heb ik óók draaiend, maar die is alleen voor TPB, ik gebruik enkel Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:55:
[...]

Ik weet prima van de Nederlandse fork van Schumi af, echter, die heb ik óók draaiend, maar die is alleen voor TPB, ik gebruik enkel Usenet.
Schumi ondersteund zijn fork niet meer, ik heb hem overgenomen en deze ondersteund alles...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Ortep
Klinkt als iets zoals ik het ook wil :). Top bedankt!
Autosub is toch alleen voor series of is dat toch goed functioneel met films? Indien het niet goed functioneert met films wat gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:58:
[...]

Schumi ondersteund zijn fork niet meer, ik heb hem overgenomen en deze ondersteund alles...
Oke, dat wist ik dus niet.
Ik kende gewoon de officiele en die van Schumi.
Dan ga ik switchen naar die van jouw.

Even een vraag, ik heb alleen ervaring met SVN en weet dat ik een CLONE kan doen met GIT en een PULL.
Hoe kan ik mijn huidige SickBeard switchen naar die van jouw? Want ik neem aan dat dat qua database e.d. gewoon compatible is?

Heb geprobeerd met:
code:
1
git pull https://github.com/nivong/Sick-Beard.git

Maar dan krijg ik een lading conflicten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Heeft iemand toevallig een alternatief gevonden voor LazyLibrarian? Huidige fork lijkt niet echt meer te worden onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:55:
[...]

Dit heb je niet goed, hij is zeker niet enkel voor TPB, je krijgt naast de master functionaliteit er juist een uitermate verbeterde torrent (TPB hoe je het noemen wilt) versie bij ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:58:
[...]

Wat is je definitie van alles naast het geen de vorige al deed? Krijg af en toe namelijk een beetje wrange nasmaak bij sommige reacties van je maar kan ook aan mij als persoon liggen.
CRXDelSol schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:45:
[...]

Oke, dat wist ik dus niet.
Ik kende gewoon de officiele en die van Schumi.
Dan ga ik switchen naar die van jouw.

Even een vraag, ik heb alleen ervaring met SVN en weet dat ik een CLONE kan doen met GIT en een PULL.
Hoe kan ik mijn huidige SickBeard switchen naar die van jouw? Want ik neem aan dat dat qua database e.d. gewoon compatible is?

Heb geprobeerd met:
code:
1
git pull https://github.com/nivong/Sick-Beard.git

Maar dan krijg ik een lading conflicten e.d.
Ik zou gewoon opnieuw beginnen. Je zou de version.py of versionchecker.py kunnen aanpassen maar bij enkele gefet dat alleen maar problemen en bij andere weer niet. (Hoe aan te passen staat paar paginas terug ergens beschreven)

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Muncher schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:03:
Heeft iemand toevallig een alternatief gevonden voor LazyLibrarian? Huidige fork lijkt niet echt meer te worden onderhouden.
Nope, er is volgens mij geen alternatief. Ik heb het laatst maar van mijn NAS af gegooid omdat het zo'n waardeloos half product is. Jammer.

Trouwens, zijn er hier nog animeliefhebbers met Pythonkennis die mij willen helpen met een nieuwe anime-fork van de TPB-versie? Ik kan het ook alleen wel maar als ik met tenminste één andere programmeur werk dan voel ik me wat meer geneigd om er veel moeite in te steken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tiwazz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:36:
@Ortep
Klinkt als iets zoals ik het ook wil :). Top bedankt!
Autosub is toch alleen voor series of is dat toch goed functioneel met films? Indien het niet goed functioneert met films wat gebruik je daarvoor?
Autosub is voor series. Hij haalt zijn data van Bierdopje vandaan. Voor series is het ook veel belangrijker. Daar zijn er ook veel meer van omdat er iedere week weer een nieuwe aflevering is. Als je er een paar volgt heb je zo 10-15 dingen per week. Want ik haal het niet alleen voor mezelf op maar ook voor andere huisgenoten ;)
Het hele systeem loopt ook op mijn synology zodat ik er geen omkijken naar heb. Het enige deel waar ik zelf kijk is TheRenamer. Die start ik bewust met de hand op om te zien wat er is opgehaald. En dan zie ik ook wat hij van de filenamen maakt. Soms is dat wat anders dan je denkt dan zie je een serie met de naam Titel.S01E04.Releasegroup1 en de volgende week is het Titel(2013).S01E05.Releasegroup2 Dat laatste is dan omdat de serie uit 2013 is, maar er was dan bv in 2009 ook een serie met dezelfde naam. Dus daar kunnen Bierdopje, TheRenamer of XBMC de weg in kwijt raken. Als ik tevreden ben druk ik op OK en wordt de zaak verder afgehandeld.

Films daar zijn er veel minder van en als ik er twee per maand opvis dan is het veel. Ik heb er ook nooit haast mee. Dus tegen de tijd dat ik kijk zijn er vaak al versies waar de ondertitel bij zit of anders vis ik die wel met de hand op. Ik heb een keer Couchpotato geprobeerd, maar ik vond het een beetje zinloos. Tegen de tijd dat ik had ingevoerd welke film ik wilde had ik dat net zo goed via een usenet zoekmachine kunnen intikken. En dan liep ik er nog tegen aan dat juist de films die ik wilde hebben niet te vinden waren op deze manier. Minder populair spul dus
Maar als je iedere week 5 films wilt hebben en het nieuwste van het nieuwste dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je dat al een maand van te voren aangeeft.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:30:
[...]

Nope, er is volgens mij geen alternatief. Ik heb het laatst maar van mijn NAS af gegooid omdat het zo'n waardeloos half product is. Jammer.

Trouwens, zijn er hier nog animeliefhebbers met Pythonkennis die mij willen helpen met een nieuwe anime-fork van de TPB-versie? Ik kan het ook alleen wel maar als ik met tenminste één andere programmeur werk dan voel ik me wat meer geneigd om er veel moeite in te steken. :P
Klinkt wel interresant echter ben ik geen echte programmeur. Heb ook wel eens een pogin willen doen anime toe te voegen aan mr-orange's TPB versie maar dit heeft toch iets meer voeten in aarde.

Zo zijn er overigens wel meerdere fork's van mr-orange branch waarvan ik zoiets heb dat als ze hun krachten bundellen je een uber product overhoud maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Mensen, de blacklist/whitelist voor Spotweb is weer plat. Ik heb de beheerder daarvan al 2x gemeld dat deze server uit ging binnen een aantal maanden, maar nooit reactie mogen ontvangen. Zojuist heb ik 't domein onderuit gehaald, helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Net maar mijn oude sickbeard installatie gearchiveerd, en een clone gedaan van de "https://github.com/nivong/Sick-Beard" versie, lijkt goed te gaan.
Met een diff applicatie de config files vergeleken om bepaalde configuraties uit de oude te kopieren naar de nieuwe i.v.m. api en authenticatie sleutels die ik niet opnieuw wil opzoeken en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:57:
[...]

Klinkt wel interresant echter ben ik geen echte programmeur. Heb ook wel eens een pogin willen doen anime toe te voegen aan mr-orange's TPB versie maar dit heeft toch iets meer voeten in aarde.
Heb ik gemerkt inderdaad. Ik heb nog nooit serieus met Python gewerkt dus ik heb vooralsnog alleen de database aangepast en vervolgens wat formuliertjes aangepast om die wijziging ook daadwerkelijk in te voeren, en dat werkte na wat geklooi wel, maar het is allemaal net iets ingewikkelder dan je zou denken.
Zo zijn er overigens wel meerdere fork's van mr-orange branch waarvan ik zoiets heb dat als ze hun krachten bundellen je een uber product overhoud maar dat terzijde ;)
Ja, dat heb ik ook wel vaker gedacht. Maar stiekem begrijp ik dat van de forks wel. Wat ik niet begrijp is dat mr-orange die forks niet in zijn repository pullt op het moment dat ze goed werken. Losse forks voor losse projecten is redelijk logisch maar uiteindelijk zul je dat toch in de main branch moeten mergen, want dat is makkelijker dan twee forks samenvoegen.

Idealiter maak ik een fork, doe mijn toevoegingen, zorg dat het werkt en daarna wordt het in de main branch gepulld. Daarna kan ik blijven devven op de fork, mensen kunnen ook op die fork issues aanmaken en uiteindelijk, kunnen fixes dan ook weer gepulld worden.

Maar goed, aangezien dat nu niet gebeurt is dat vast iets dat mr-orange niet wil. Dat wordt dus eindeloos zijn fork in de mijne mergen, ook als ik allang klaar ben met devven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:10:
[...]

Heb ik gemerkt inderdaad. Ik heb nog nooit serieus met Python gewerkt dus ik heb vooralsnog alleen de database aangepast en vervolgens wat formuliertjes aangepast om die wijziging ook daadwerkelijk in te voeren, en dat werkte na wat geklooi wel, maar het is allemaal net iets ingewikkelder dan je zou denken.

[...]

Ja, dat heb ik ook wel vaker gedacht. Maar stiekem begrijp ik dat van de forks wel. Wat ik niet begrijp is dat mr-orange die forks niet in zijn repository pullt op het moment dat ze goed werken. Losse forks voor losse projecten is redelijk logisch maar uiteindelijk zul je dat toch in de main branch moeten mergen, want dat is makkelijker dan twee forks samenvoegen.

Idealiter maak ik een fork, doe mijn toevoegingen, zorg dat het werkt en daarna wordt het in de main branch gepulld. Daarna kan ik blijven devven op de fork, mensen kunnen ook op die fork issues aanmaken en uiteindelijk, kunnen fixes dan ook weer gepulld worden.

Maar goed, aangezien dat nu niet gebeurt is dat vast iets dat mr-orange niet wil. Dat wordt dus eindeloos zijn fork in de mijne mergen, ook als ik allang klaar ben met devven. :P
Als je met main die van midgetspy bedoelt dan denk ik dat je een verkeerd beeld hebt.
Kijk voor de grap eens naar de PR's en hun datum ;) (tenminste dat was een poos terug of hij moet nu goed opgeschoond hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, in dit geval bedoel ik de TPB-build van mr-orange. Vrijwel alle forks zijn daarvan afgeleid, met uitzondering van een paar forks die allang niet meer onderhouden worden (zoals de bestaande anime-fork).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Dus Plex is een goed alternatief voor de ingebouwde DLNA server van Synology? (om onder andere .en.srt subs van SickBeard goed op te pikken)

Op dit moment is mijn NAS ongeveer 36 uur bezig met...ik neem aan indexeren? Heb ongeveer 60 series in mijn TV map staan en dat duurt dus wel even... Geen idee of dat de bedoeling is. Een overzicht van command 'top':

code:
1
2
3
4
5
6
7
Load average: 7.36 7.90 7.89 1/149 26981
  PID  PPID USER     STAT   VSZ %MEM %CPU COMMAND
26182  1051 plex     S    92576 78.2 10.7 Plex Plug-in [com.plexapp.agents.localmedia] /volume1/Plex/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Content
13670  1051 plex     S N   122m106.0  7.1 Plex Plug-in [com.plexapp.system] /volume1/Plex/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources
20717  1051 plex     S     202m175.0  2.8 /volume1/@appstore/Plex Media Server/Plex Media Scanner --scan --refresh --section 1
  127     2 root     DW       0  0.0  1.7 [kswapd0]
 1051     1 plex     S     169m146.4  0.3 /var/packages/Plex Media Server/target/Plex Media Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb het "probleem" dat SAB een download doet, verifieerd, er achter komt dat er PAR bestanden nodig zijn, deze download, verifieerd, erachter komt dat er toch meer PAR bestanden nodig zijn, deze download enz. Dit kost veel tijd omdat iedere keer weer geverifieerd moet worden. Weg is het voordeel van mijn snelle download...

Is er een optie waarbij ik SAB kan zeggen dat hij meteen alle PAR bestanden moet downloaden samen met de RAR bestanden en dan pas aan het repareren moet gaan - om zo veel tijd te besparen bij niet complete downloads?

[ook gevraagd in Iomega StorCenter SABnzbd topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eens kijken of ik Autosub op m'n Qnap TS-212 aan de praat kan krijgen. Heb weinig verstand hoe dat moet precies, maar ik hoop dan maar op het beste.

Speel alles af via XBMC dus subtitles vinden gaat vrij gemakkelijk (zeker via Yatse app op tablet), maar het zou eerlijk gezegd nóg fijner zijn als we zelfs dáár niet om hoeven te bekommeren.

Dus play = kijken met subtitles.

Ik ga me er eens in storten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 19:27

Nicap

Tsssk....

Wat is een snelle download dan? Hoe snel download sab op je nas?
Op mijn nas doet sab het namelijk niet sneller dan 3 a 4 MB, terwijl sab op mijn ubuntu server het netjes met 9,4MB doet. Als je sab de verbinding niet volledig haalt lijkt me het volledig laten downloaden van een beetje overbodig toch?
Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]