Tiwazz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:19:
Ik denk dat ik dat maar ga doen, de mappen hernoemen maar de bestandsnamen orgineel laten.
Zodra dan blijkt dat de ondertitels out of sync zijn kan ik met de XBMC Subtitle addon handmatig een nieuwe eronder zetten.
Of heeft er iemand toch nog een beter geautomatiseerd systeem idee

?
Mijn systeem is alles ophalen met sickbeard/nzbget. Niets renamen. Dat staat dan in een directory waar AutoSub van Bierdopje in kijkt. Zodra die een subtitle gevonden heeft haalt hij die op en dan verplaatste hij hem naar een directory waar 'TheRenamer' in kijkt. Die renamed en zet de zaak gelijk op de definitieve plaats waar XBMC hem ziet
Als dat verplaatsten kost weinig tijd, het is eigenlijk niet meer dan een rename van de filename naar een andere directory.
Het voordeel is dat ik niet alles door elkaar heb staan. Als je alles gewoon laat staan waar het wordt gedownload en vanuit daar XBMC laat kijken heb je een puinhoop. Ik wil geen afleveringen zonder ondertitel en met mogelijk een foute naam gewoon zichtbaar in mijn XBMC library hebben.
Ik wil overzicht zodat ik ook kan ingrijpen als het nodig is.
Alles wat vers is gedownload staat bij elkaar. Als er een probleem is kan ik dan snel opzoeken, het zijn er immers maar een paar. Zodra er een ondertitel is worden ze daar weggehaald. Mocht er na enige geen ondertitel gevonden worden dan is dat ook snel met de hand te corrigeren. Ze springer er immers uit.
Alles wat een ondertitel heeft staat apart om te worden gerenamed. Soms gaat dat fout, maar ook dat is simpel te zien, het zijn er maar een paar en je weet waar ze staan. TheRenamer verplaatst ze naar de definitieve plaats en maakt als je dat wilt er nog een mooie NFO voor.
Na het kijken gooi ik de aflevering weg zodat mijn systeem niet volloopt. Het enige wat ik nog moet bouwen is een tooltje dat uit de XBMC library .srt files voor me weg gooit waar geen .mkv meer bij zit. Want als je een video delete vanuit XBMC gooit hij alleen de video weg en niet de bijbehorende .srt en .nfo
[
Voor 8% gewijzigd door
Ortep op 01-11-2013 10:37
]