prOnorama2 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 05:01:
[...]
Zelfde verhaal geld denk ik voor Panasonic/Olympus die met hun m4/3 camera's qua produktie-volume niet opkunnen tegen Canon/Nikon, geen grote (prijs)voordelen boven instap DSLR's en dus maar een paar procent van de ILC markt pakken.
Ze doen het juist goed. Volgens mij staan gewoon op nummer 1 wat betreft MILC camera's? En m43 is momenteel gewoon het compleetste MILC systeem op de markt.
m43 groeit in ieder geval gestaag door.
Ik weet niet of dat nog het geval is voor Canon?
Juist een groot bedrijf als Canon heeft het bijzonder slecht gedaan in de MILC markt met zijn EOS-M.
Dus wat dat betreft missen ze een nieuwe markt nu steeds meer consumenten overgaan op MILC camera's.
In het verleden zijn er ook grote bedrijven over de kop gegaan. Groot zijn is niet perse een garantie voor de toekomst. Verschillende grote merken die de stap naar digitaal gemist hebben zijn ook kapot gegaan.
Je moet blijven innoveren in deze tijd.
Hier in het westen valt de marketing van Panasonic en Olympus inderdaad wat tegen. Vooral in de VS.
Al ben ik best veel reclame tegen gekomen voor Olympus OMD.
Maar in Azie doen deze bedrijven juist veel aan marketing.
In Japan worden er al meer m43 camera's verkocht dan DSLR's van Canon of Nikon (
http://www.43rumors.com/i...catch-up-with-nikoncanon/).
De voordelen van mirrorless camera's gaan het in de toekomst gewoon winnen van de voordelen van een DSLR.
In ieder geval, ik ga in maart een nieuwe camera halen voor de vakantie, en m4/3 hou ik in overweging, maar ik ben vrij zeker dat het uit kostenoogpunt een Canon/Nikon gaat worden. En ja ik ben geen fotografie expert, maar echt de gemiddelde consument die bang voor buck wil. Je moet "de zooi" toch meeslepen (camera gaat in backpack) en een paar honderd gram winst qua gewicht gaat het denk ik niet winnen van het prijsargument.
Volgens mij onderschat je het verschil in volume wat betreft een M43 set vs een DSLR set.
Je kan zo'n beetje hetzelfde meenemen in een tas die de helft kleiner en lichter is.
Bang for buck: Kijk ook eens naar de Panasonic G serie.
Zie:
http://www.dpreview.com/a...ess-camera-roundup-2013/4
[
Voor 8% gewijzigd door
leendertv op 26-11-2013 10:15
]