Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

John Doos schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:55:
Ik ben ook opgelicht door deze gebruiker, alleen dan onder de naam Willie Wemer....
En wanneer was dat? Combinatie met bericht van Floppus klinkt dat scheef.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit speelde allemaal afgelopen week; deze hernieuwde activiteit was voor ons reden er weer mee aan de gang te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:03
de grootste les is toch betalen op aflevering of niet betalen dan kan je nooit opgelicht worden.

het beperkt je keuzes maar voorkomt ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:27

John Doos

ClaudZaque

Blijkt allemaal zeer winstgevend te zijn ;)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:55:
de grootste les is toch betalen op aflevering of niet betalen dan kan je nooit opgelicht worden.

Een oplichter laat je dan naar een verkeerd adres rijden en daar sta je dan, niet opgelicht maar toch geld en tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Beste MedeTweakers,

Ja ook ik ben slachtoffer van deze oplichter. Echter bij mij gaf hij een andere naam op.
Namelijk Jason Huizenaar, en met een andere bankrekening. 589861980.
Dus let op andere naam en rekening nummer!!!!!!

Nu het hele riedeltje maar weer doen en hopen dat hij gepakt gaat worden.
Beter door de politie als door mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13
herrieinhuis schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:05:
Beste MedeTweakers,

Ja ook ik ben slachtoffer van deze oplichter. Echter bij mij gaf hij een andere naam op.
Namelijk Jason Huizenaar, en met een andere bankrekening. 589861980.
Dus let op andere naam en rekening nummer!!!!!!

Nu het hele riedeltje maar weer doen en hopen dat hij gepakt gaat worden.
Beter door de politie als door mij.
Hoe weet je dan dat het om de zelfde gebruiker gaat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:10
R0y. schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:52:
[...]

Hoe weet je dan dat het om de zelfde gebruiker gaat als ik vragen mag?
Als je zoekt op het rekeningnr dan kom je uit op www.opgelichtopinternet.nl in het topic van Vrolyk.

[ Voor 4% gewijzigd door SlaadjeBla op 13-09-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een slachtoffer!
Onder de naam Jason Huizenaar uit Oud-Beijerland gaf hij aan het door mij gevraagde produkt te hebben; heb 9 september 2013 een bedrag van 36,75 overgemaakt naar het (nu bekende) rekeningnr 589861980 en toen bleef het stil...
Hij biedt nu zelf ook op Tweakers een ander produkt aan! Wellicht moet Tweakers daar in overleg met de politie gebruik van maken om de persoon in kwestie te traceren cq aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Beste mensen,

Aangezien deze Vrolyk gewoon vrolijk doorgaat met slachtoffers maken vraag ik jullie zo veel mogelijk gegevens zoals bv. ip adres, namen/plaatsen en waar hij nu actief is.
Zo kunnen we gerichter gaan zoeken.
Het wordt eens tijd dat deze persoon aangepakt gaat worden, en dat hij een stijve nek gaat krijgen van het achterom kijken. We moeten hem laten zweten.

Gewoon aangifte gaan doen, en met de aangifte naar je bank.
Volgens mijn bank(ABN/Amro) gaat er volgens een procedure met 3 klachten of meer een gesprek met deze persoon aan, en heb je meer kans om je geld terug te krijgen.

Zie jullie gegevens omtrent deze persoon wel via DM verschijnen onder naam van opgelicht.

met vriendelijke groet,

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Er is al een traject gaande hiermee.

Voor zover ik weer woont deze jongen nu in bij zijn zus.
En moet hij al zijn inkomens afstaan direct naar de gedupeerde, en moet hij leven van "zakgeld".

Niet alleen kopers zijn de dupe van hem, ook familie leden.

Het gekste is, deze persoon heeft al een keer vastgezeten en woont dus ook wel zeker in oud Beijerland.
Maar blijkbaar krijgen wij ons geld dus nooit ofzo....

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Iemand last gehad van vvvol? gallery: vvvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een paar mensen, maar dat was niet Groeneveld maar vriend Vrolijk: Opgepast: gebruiker w vrolyk. Het bericht dat je gehad hebt van zeef had per ongeluk op één plek de verkeerde naam staan.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 08-06-2014 20:59 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
Dit is zijn nieuwe rekeningnummer: NL44INGB0689768362

Claimt dat zijn naam Wessel Vrolk is en dat hij in rotterdam woont. Rare is dat hij de ssd wel in bezit heeft en toonde hij mij dit met een papier waar zijn nick op geschreven stond: https://imagizer.imageshack.us/v2/793x529q90/839/94gm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
NMe schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:57:
[...]

Een paar mensen, maar dat was niet Groeneveld maar vriend Vrolijk: Opgepast: gebruiker w vrolyk. Het bericht dat je gehad hebt van zeef had per ongeluk op één plek de verkeerde naam staan.
Zou het mogelijk zijn dat ik meer informatie over hem krijg via PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Faifz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:02:
Dit is zijn nieuwe rekeningnummer: NL44INGB0689768362

Claimt dat zijn naam Wessel Vrolk is en dat hij in rotterdam woont. Rare is dat hij de ssd wel in bezit heeft en toonde hij mij dit met een papier waar zijn nick op geschreven stond: https://imagizer.imageshack.us/v2/793x529q90/839/94gm.jpg
Ik vind het briefje er wel vreemd uit zien, misschien gephotoshopped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

http://www.cnet.com/products/samsung-840-evo/

De foto komt dus daar vandaan. Hier is inderdaad op ge-photoshopped.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw

oscarw

Yorin schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:20:
http://www.cnet.com/products/samsung-840-evo/

De foto komt dus daar vandaan. Hier is inderdaad op ge-photoshopped.
Wauw. Hij doet wel héél veel moeite om mensen op te lichten zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:07

InFamous

excommunicado

Faifz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:14:
[...]

Zou het mogelijk zijn dat ik meer informatie over hem krijg via PM?
Wij kunnen geen gegevens verstekken I.V.M de privacy wetgeving.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^^ de politie kan dat met de juiste procedure wel. Het beste is het dus als je aangifte gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Weet niet of het nut heeft, maar dit is gewoon weer een poging tot oplichting. Zou dit doorsturen naar de ing bank met zijn rekeningnummer etc.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw

oscarw

rikadoo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 02:19:
Weet niet of het nut heeft, maar dit is gewoon weer een poging tot oplichting. Zou dit doorsturen naar de ing bank met zijn rekeningnummer etc.
Dat is het probleem, dat is het dus niet. Dit is niet strafbaar, een plaatje van internet kopiëren en je naam erbij zetten. Een brief naar de ING gaat dus niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:23

Mimiix

Professioneel Prutser

oscar2oktober schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:39:
[...]

Dat is het probleem, dat is het dus niet. Dit is niet strafbaar, een plaatje van internet kopiëren en je naam erbij zetten. Een brief naar de ING gaat dus niet helpen.
Ook geen misleiding dan?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melding maken van het rekeningnummer op Opgeletopinternet in topic over deze oplichter dat er vast zal zijn daar

*edit. 2x zelfs

http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=19984.0

http://www.opgeletopinter....msg207553.html#msg207553

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Ah nee heh, ik wacht ook al een tijd op geld van W. Vrolijk.
Weet waar die woont, heb zn zus der nummer, politie is volledig op de hoogte maar hij heeft GEEN GELD.
Dus er valt ook niks te halen, die vent zit zo diep in de schulden zucht.

Ik had al paar maanden niks meer vernomen van hem, maar nu blijkt dat hij weer actief is of begrijp ik dit verkeerd?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Ooh nee, en ik zat hier nog maar steeds te hopen op mijn geld terug toen hij me oplichte in september 2013...
Word zo misselijk van dit ventje met zn loze beloftes!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij is blijkbaar weer actief ja, maar dat lijkt me meer iets voor dat andere topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah!

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 03:40 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscar2oktober schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:39:
Het editen van foto's met als doeleinde iemand wijs te maken dat er hardware in het bezit is die dat niet is valt toch lastig te verantwoorden, zeker met de bestaande geschiedenis. Ik ben geen jurist, maar ik kan me goed voorstellen dat zoiets wel gewoon strafbaar is.

Het gaat niet om de handeling, het gaat om de handeling in die context. Dat is een kritisch verschil. Als ik naakt rondloop door mijn huis is er niets aan de hand, als ik dat in een andere context doe wordt dat ook niet gewaardeerd :p

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DF1eCH
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 21:35
Je kunt helemaal niks.

Ik heb vorig jaar aangifte tegen mijn bank, zijn bank, politie en hem gedaan.

Ik heb zijn bank voor de rechter gehad maar kreeg geen gegevens van de rekening houder. Privacy bescherming weegt zwaarder blijkbaar.

Tegen de politie aangifte deed ik omdat lokale kantoor de aangifte weigerde omdat dat zinloos zou zijn en omdat er na mijn aangifte niks gebeurde verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:55:

Bijna iedereen handelt, verruilt of biedt gratis spullen aan in zijn / haar regio. Zelfs op facebook duikt het vol van verkoop-community's.

Als jij van iemand kopen gaat die geen of slechte feedback heeft, is het risico aanwezig dat je gewoon je geld kwijt kunt raken op het moment bij overboeken. Het is nog altijd, en ook bij de bank, een eigen risico / geld weg kwestie.

Bezichtig gewoon spul bij de mensen thuis, dat kan in een straal van 15 km prima wat je met de auto / fiets / benenwagen prima afkunt. Zo kan je het apparaat testen, heb je het in handen en kan je gelijk contant voldoen.

Mensen die stelselmatig de scheef ingaan met oplichting leren vaak toch niet van hun fouten. Even medelijden kweken door te stellen leven te beteren maar is maar een rookgordijn. Dit soort mensen zijn vaak niet te helpen, en proberen het keer op keer gewoon weer.

Internet staat er niet voor niets vol mee, er zijn duizenden gedupeerde die opgelicht zijn met aankoop goederen via internet en geen huiswerk hebben gedaan, of niet de moeite hebben genomen het te bezichtigen. Ik heb zelf ook iemand in dichte kringen gekend waarvan ik later pas ontdekte wat zij uitvoerde, en dat was namelijk niet mis.

Dat soort mensen zijn gewoon ziek en hebben psygische hulp nodig voor hun probleem. De stap daartoe is voor gedupeerde aangifte doen en een strafdossier opbouwen voor oplichter in kwestie.

Uiteindelijk worden ook zieke mensen wakker in de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit wel grappig want deze persoon heeft op mijn gezocht advertentie gereageerd met de melding van dat hij een invite heeft liggen voor de one plus one. Hij wilde er 20 Euro voor hebben ik ben er niet op ingegaan en gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Jemig dat dit nog steeds loopt..... Ik heb nog een 3770K van hem te goed :(
Heb de hoop een beetje opgegeven. Hij komt zijn beloftes toch niet na. Wel 6x wat afgesproken.

Triest dit soort mensen. De politie moet echt wat meer grip krijgen op internet criminaliteit. Het loont nu gewoon om het te doen. Pakkans en consequenties zijn te laag.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar was hij weer...
opgelicht door joshhieei

Echter, het rekeningnummer leidde naar Opgeletopinternet, waar zijn naam staat en het IP was de gedupeerde al verstrekt omdat het bericht verstuurd werd via V&A.
Dat IP blijkt van een school te zijn, en die heb ik zojuist gebeld. Omdat de informatie al publiek beschikbaar was, is van WBP-informatie geen sprake.

Zij weten om wie het gaat, en het is inderdaad een leerling. Er wordt nu gekeken naar de melding, waarbij ik ook alle links naar diverse opgeletopinternet.nl topics heb gegeven. De hoop is dat de school dus iets kan betekenen in de (her)opvoeding van deze figuur, met een begeleidingstraject om voortaan uit de shit te blijven, met hopelijk een plan voor terugbetaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:19
That's cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:33
Als het dan dezelfde gebruiker is als alles ervoor dan komt er toch misschien een eind aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:13:
Zij weten om wie het gaat, en het is inderdaad een leerling. Er wordt nu gekeken naar de melding, waarbij ik ook alle links naar diverse opgeletopinternet.nl topics heb gegeven. De hoop is dat de school dus iets kan betekenen in de (her)opvoeding van deze figuur, met een begeleidingstraject om voortaan uit de shit te blijven, met hopelijk een plan voor terugbetaling...
Eerlijk te zijn, mij interesseert het echt niet meer waar die 'knul' terecht komt, zolang mensen hun geld terugkrijgen is het voor mij genoeg. Dit is geen knakkertje die 'even bij snabbelt', hij is hier al meer dan 2 jaar 'een bekende'.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ook in het andere topic door Ardana uitgelegd, gaat het een niet zonder het ander. Iemand zal zijn leven moeten veranderen voor de oplichting stopt. Al dan niet met tussenpozen van gevangenis (kort, lang, wat dan ook). Iemand verandert zijn leven niet als er geen uitweg is. Een uitweg uit eigen beweging is onrealistisch. Ergo, voor de veiligheid van andere potentiële slachtoffers is het wel zinnig als er begeleiding komt om onderliggende problemen weg te nemen.

Het gaat me niet om het wel en wee van de persoon zelf - hoewel het leuk zou zijn als iemand weer op het rechte pad komt. Het is alleen de enige weg. Dus dan zet ik liever in dat er ook werkelijk begeleiding gaat plaatsvinden, dan dat het oneindig zo doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:11:
Zoals ook in het andere topic door Ardana uitgelegd, gaat het een niet zonder het ander. Iemand zal zijn leven moeten veranderen voor de oplichting stopt. Al dan niet met tussenpozen van gevangenis (kort, lang, wat dan ook). Iemand verandert zijn leven niet als er geen uitweg is. Een uitweg uit eigen beweging is onrealistisch. Ergo, voor de veiligheid van andere potentiële slachtoffers is het wel zinnig als er begeleiding komt om onderliggende problemen weg te nemen.

Het gaat me niet om het wel en wee van de persoon zelf - hoewel het leuk zou zijn als iemand weer op het rechte pad komt. Het is alleen de enige weg. Dus dan zet ik liever in dat er ook werkelijk begeleiding gaat plaatsvinden, dan dat het oneindig zo doorgaat.
Ik denk dat deze persoon daar een prima voorbeeld in is; Ook oplichters kunnen veranderen

Ik heb geen respect voor wat hij gedaan heeft, ook niet voor wat hij nu doet om terug te betalen etc. Want ja.. Fouten die gemaakt zijn horen hersteld te worden, maar ik heb wel respect voor zijn transparantie en openheid over zijn verleden en heden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inmiddels contact geweest met Wesley. We kijken of we hem in contact kunnen brengen met iemand die ervaring met begeleiding heeft om hier uit te komen. Over het algemeen lukt mensen dat niet zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Nou, na meer dan 15 jaar op internet ben ik ook opgelicht, door de gebruiker Wesley Vrolijk. Gelukkig geen heel hoog bedrag maar toch is het erg jammer. Stom van mij dat ik geen onderzoek heb gedaan naar de gebruiker voordat ik het geld heb overgemaakt. Zo loopt je vertrouwen in andere mensen weer een flinke deuk op. Heel, heel erg jammer.

Achteraf krijg ik een DM van Tweakers dat de gebruiker is geband maar ja, achteraf...

Maar goed: wees gewaarschuwd, hij is dus weer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:07

InFamous

excommunicado

Lakota schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:12:
Nou, na meer dan 15 jaar op internet ben ik ook opgelicht, door de gebruiker Wesley Vrolijk. Gelukkig geen heel hoog bedrag maar toch is het erg jammer. Stom van mij dat ik geen onderzoek heb gedaan naar de gebruiker voordat ik het geld heb overgemaakt. Zo loopt je vertrouwen in andere mensen weer een flinke deuk op. Heel, heel erg jammer.

Achteraf krijg ik een DM van Tweakers dat de gebruiker is geband maar ja, achteraf...

Maar goed: wees gewaarschuwd, hij is dus weer bezig.
Bedoel je de DM die je van mij ontvangen hebt?

Hoe kom je erbij dat het de heer Vrolyk betreft?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Ja Ragdoll, die bedoel ik.
En wel omdat ik geld heb overgemaakt naar hem via PayPal. De naam die bij de Paypaltransactie staat is Wesley Vrolijk. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je geen geschil starten via PayPal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:15
En meldt het op www.opgeletopinternet.nl.
Lijkt zinloos maar bij genoeg gedupeerden, zal er vanzelf actie worden ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:48:
Er is inmiddels contact geweest met Wesley. We kijken of we hem in contact kunnen brengen met iemand die ervaring met begeleiding heeft om hier uit te komen. Over het algemeen lukt mensen dat niet zelfstandig.
Dat heeft dus jaar later ook niet het gewenste resultaat behaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Een geschil bij Paypal heb ik geprobeerd maar dat kan niet bij "personen" onderling. Alleen wanneer je naar een bedrijf geld hebt overgemaakt. Helaas.

Ik heb enkele mails gestuurd naar "wesley" of "stef". In de mails geeft hij aan dat hij het artikel naar mij zal sturen en dat hij geen slechte bedoelingen heeft maar wel begrijpt dat ik er weinig vertrouwen in heb, gezien zijn verleden.

Ik wacht dit weekend nog maar even op een foto van het product en op het product daadwerkelijk bij mij thuis. Ik hoop dat hij daadwerkelijk probeert om de boel op orde te krijgen. Ik zal laten horen hoe dit verder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 15:02
Lakota schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:12:
Een geschil bij Paypal heb ik geprobeerd maar dat kan niet bij "personen" onderling. Alleen wanneer je naar een bedrijf geld hebt overgemaakt. Helaas.

Ik heb enkele mails gestuurd naar "wesley" of "stef". In de mails geeft hij aan dat hij het artikel naar mij zal sturen en dat hij geen slechte bedoelingen heeft maar wel begrijpt dat ik er weinig vertrouwen in heb, gezien zijn verleden.

Ik wacht dit weekend nog maar even op een foto van het product en op het product daadwerkelijk bij mij thuis. Ik hoop dat hij daadwerkelijk probeert om de boel op orde te krijgen. Ik zal laten horen hoe dit verder loopt.
Personen onderling kunnen uiteraard wel een geschil aanmaken, maar ik gok dan dat je een "vrienden en familie" betaling gedaan hebt? Waarschijnlijk op advies van de andere partij?

Tip voor de volgende keer, las het geen vriend of familie van je is, gebruik niet die mogelijkheid.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
@Puc: klopt.Ik denk inderdaad dat ik die fout gemaakt heb. Ik ben slordig geweest. Wel jammer dat je dan meteen je neus stoot....

Even afwachten hoe het loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Na een weekend vol leugens en gedraai is het toch echt duidelijk: niets goodwill om zaken op te lossen, de genoemde persoon is weer volop bezig om mensen op te lichten.

Dus pas op voor de vieze oplichter die gebruik maakt van de volgende namen:
Stefano Ringenier
stefringenier@gmail.com
Stefjerd
Welsey Vrolyk
Wesley Vrolijk

Uiteraard doe ik vandaag aangifte tegen hem, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan zo iemand al een paar jaar lang ongestraft zo te werk gaan? Schandalig gewoon, betalen we hier belasting voor?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:56:
Hoe kan zo iemand al een paar jaar lang ongestraft zo te werk gaan? Schandalig gewoon, betalen we hier belasting voor?
Hoe vervelend het ook is dat er weer gedupeerden zijn, en het gevoel begrijpelijk is, zijn de feiten anders. Er zijn al meerdere celstraffen geweest, en deze hernieuwde activiteiten zijn ook direct aan het relevante bureau weer doorgegeven. Van ons uit is er ook melding gemaakt bij Paypal.

Over strafmaat kan je discussiëren, maar je kan moeilijk iemand voor internetoplichting levenslang opsluiten omdat dan de kans op recidive 0% is.

Dom ook het hier te doen, want hij weet dat wij daarin veel verder gaan dan andere platformen. Meestal komt dat vanuit het eerste idee het nu allemaal eerlijk te gaan doen, de problemen op te lossen, waarna het weer spaak loopt met inkomsten en uitgaven om heel snel weer af te glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier1974
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 20:59
Ook hier de dupe van een oplichter, FIFA 16 voor playstation 4, ben er nu achter dat Stefano Ringenier ook onder vele andere namen berucht is. :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Let op: gebruiker kerwindekikker is Wesley Vrolijk.

Heb hem 28,15 betaald via PayPal. Daar kwam ook zijn echte naam naar boven. Krijg ongetwijfeld via PayPal mijn geld wel terug, maar wees gewaarschuwd.

Update: Wesley heeft mijn betaling teruggestort via PayPal en stuurt de game op. Na ontvangst mag ik betalen. Ik wacht af.

[ Voor 23% gewijzigd door FirePuma142 op 22-11-2015 10:39 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Laatst online: 29-09 10:15
FirePuma142 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:

Heb hem 28,15 betaald via PayPal. Daar kwam ook zijn echte naam naar boven. Krijg ongetwijfeld via PayPal mijn geld wel terug, maar wees gewaarschuwd.

Update: Wesley heeft mijn betaling teruggestort via PayPal en stuurt de game op. Na ontvangst mag ik betalen. Ik wacht af.
Ik heb bijna een Samsung EVO 850 500GB van hem gekocht.
Hij wilde graag dat ik via PayPal ging betalen maar dat lukte niet via mijn telefoon. (Gelukkig maar(?))
Een uur later wou ik het via mij laptop proberen maar kwam erachter dat hij sinds gisteren pas geregistreerd is en dan nog dat berichtje van jou eronder. Daar gingen mijn nekharen van overeind staan.
Ik heb een paar uur geleden een mailtje gestuurd of ik het niet kon ophalen en daar heb ik tot nu toe nog geen reactie op.
Ik wacht het af.

Welk e-mail adres voor zijn PayPal gebruikte hij bij jou The Killer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SPyRoX schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:10:
[...]

Ik heb bijna een Samsung EVO 850 500GB van hem gekocht.
Hij wilde graag dat ik via PayPal ging betalen maar dat lukte niet via mijn telefoon. (Gelukkig maar(?))
Een uur later wou ik het via mij laptop proberen maar kwam erachter dat hij sinds gisteren pas geregistreerd is en dan nog dat berichtje van jou eronder. Daar gingen mijn nekharen van overeind staan.
Ik heb een paar uur geleden een mailtje gestuurd of ik het niet kon ophalen en daar heb ik tot nu toe nog geen reactie op.
Ik wacht het af.

Welk e-mail adres voor zijn PayPal gebruikte hij bij jou The Killer?
Oef, narrow escape! Emailadres was Kikkerkerwin@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Laatst online: 29-09 10:15
Ja, dat email adres gaf hij mij ook.
Ik krijg net een mailtje van hem dat hij het geld heeft ontvangen(?) en dat hij het morgen netjes mijn kant op stuurt.
Het mooie hieraan is dat hij niet eens mijn adres weet want dat heb ik hem nog lang niet gegeven. lol
En ik heb helemaal niks overgemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door SPyRoX op 22-11-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SPyRoX schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:37:
Ja, dat email adres gaf hij mij ook.
Ik krijg net een mailtje van hem dat hij het geld heeft ontvangen(?) en dat hij het morgen netjes mijn kant op stuurt.
Het mooie hieraan is dat hij niet eens mijn adres weet want dat heb ik hem nog lang niet gegeven. lol
En ik heb helemaal niks overgemaakt.
Typisch. Geluk bij een ongeluk voor ons. Ik hoop dat er geen andere gedupeerden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 16:12
De oplichter in kwestie heeft mij per mail benaderd aan de hand van een vraagadvertentie (z'n standaard werkwijze). Ben er niet op ingegaan omdat ik het niet vertrouwde (net geregistreerd / geen feedback). Mail werd verstuurd vanaf het volgende IP-adres: 87.255.36.201, misschien heeft iemand daar nog iets aan voor een eventuele aangifte. Locatie schijnt in Amsterdam te zijn, al kan het natuurlijk ook om een proxy gaan.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, hij is nog steeds bezig met oplichten. :/
Er werd verteld dat Tweakers informatie geeft aan het politie bureau die zich bezig houdt met deze oplichter. Wat doet het bureau dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Wesley zijn een aantal mensen die recent gedupeerd zijn terugbetaald middels accepteren claim bij Paypal. Degenen die dat nog niet gedaan hebben moeten dat nog even doen.

Graag vernemen we uiteraard of er van die recente transacties inderdaad terugbetalingen zijn ontvangen.

Voor wie het langer geleden is kan het zijn dat er al een straf is uitgezeten voor die zaak. Dan rest weinig anders dan zelf een vordering te doen; het is nogal jammer dat er zo weinig werk gemaakt wordt van het oplossen van zaken richting gedupeerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:00:
Volgens Wesley zijn een aantal mensen die recent gedupeerd zijn terugbetaald middels accepteren claim bij Paypal. Degenen die dat nog niet gedaan hebben moeten dat nog even doen.

Graag vernemen we uiteraard of er van die recente transacties inderdaad terugbetalingen zijn ontvangen.

Voor wie het langer geleden is kan het zijn dat er al een straf is uitgezeten voor die zaak. Dan rest weinig anders dan zelf een vordering te doen; het is nogal jammer dat er zo weinig werk gemaakt wordt van het oplossen van zaken richting gedupeerden...
Ik ben 3 jaar geleden door hem gedupeerd, is er nog hoop dat ik iets terug kan vorderen?
Ging toen om een directe overschrijving met de bank, geen paypal

[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 25-11-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:00:
Weet ik niet of ik dit nu moet zien als 'goed gebaar', het is juist de veiligheid van PayPal die dan een pluspuntje mag krijgen, dat mensen zoals Wesley iets minder makkelijk door kunnen blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat idee van hem om het toch snel op te lossen was van korte duur...
[Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:49:
[Verwijderde gebruiker]
Haha die gozer stuurde me gelijk een bericht nadat ik een vraag advertentie had gezet. Hij had het lef nog om te vragen kok face 2 face meeten als je het niet vertrouwt.

Wat een kut scholier zeg.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:49:
[Verwijderde gebruiker]
Ban(ned)?
Is al inmiddels 3 jaar actief?

Wat ik zo lees in de reacties, kan je beter Paypal gebruiken i.p.v. bank?

PS. Zie nog een IP-adres staan in de comments, is dat veilig? Bij mijn ISP krijg ik om de router reboot weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:

Het mag geen enkele verrassing zijn, maar uiteraard na de afspraak voor betaling achteraf geen game mogen ontvangen. Helaas heeft Wesley niets geleerd van het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Gadverdamme is dit misselijke mannetje weer bezig.

Voor zover bij mij bekend woont hij in een inrichting in Oud-Beijerland.
Ik heb de hoop al opgegeven mijn 200piek ooit terug te zien...

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
@ ralph0603:
Nee. Dat hadden ze laatst op Radar een discussie erover. Nationale overboeking kijken de banken alleen naar de rekening nummer of dat klopt. De ter naam stelling maakt niet uit. Vandaar dat de oplichters zo actief zijn met valse namen doorgeven.

Ik had laatst een idee en gevraagd om een oplichter hunter bureau te beginnen. Helaas mag z'n bureau niet bestaan in Nederland. Vandaar dat ook in Nederland de criminaliteit zo hoog staat, want er mag niks om zulke praktijken te stoppen.

[ Voor 31% gewijzigd door DoeYourThing op 08-12-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 21:47
Ook opgelicht door Sjaak Reuden. Hij werkt 't zelfde als Wesley Vrolijk én via het opgeletopinternet.nl wordt Sjaak aan Wesley gekoppeld.
https://www.opgeletopinte...x.php?topic=19984.new#new

Erg veel slachtoffers heeft hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fizzyhoo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-08 20:49
Volgens mij ben ik ook opgelicht door deze man. Zal aangifte doen nog effect hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Fizzyhoo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:30:
Volgens mij ben ik ook opgelicht door deze man. Zal aangifte doen nog effect hebben?
Jazeker! Hoe meer aangiften des te meer kans dat de politie er werk van maakt. Weet dat deze gast al een lang verleden heeft met oplichting. Door geen aangifte te doen verdwijnt hij uit zicht bij de instanties. Blijf dus vooral wel aangifte doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 15-12-2015 22:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Vergeet niet een post op het volgende forum te plaatsen. Hoe meer bij elkaar hoe urgenter 't kan worden voor de politie.

https://www.opgeletopinte....msg310131.html#msg310131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Een algemeen vraagje, voor het openen van een bankrekening heb je een rijbewijs / paspoort / ID kaart nodig. Zodra het bij de banken duidelijk is dat deze jongeman alleen maar mensen oplicht, hoe komt hij dan nog aan bank rekeningen?...

Een ander punt: als deze jongeman nog een leerling op een middelbare school is, waarom worden zijn ouders dan niet verantwoordelijk gehouden voor de geleden schade? Ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hun kinderen.

Dan meer een on topic reactie: Zou het niet een goede tip zijn voor Tweakers om hun gebruikers (óf in alle gevallen óf vooral bij nieuwe accounts) de hint te geven om rekeningnummers / email adressen door Google / opgeletopinternet.nl te halen? Dat maakt het voor de Tweakers community mogelijk een stukje veiliger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

mrfu schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:41:
Dan meer een on topic reactie: Zou het niet een goede tip zijn voor Tweakers om hun gebruikers (óf in alle gevallen óf vooral bij nieuwe accounts) de hint te geven om rekeningnummers / email adressen door Google / opgeletopinternet.nl te halen? Dat maakt het voor de Tweakers community mogelijk een stukje veiliger?
Kijkt u eens: How to - Veilig handelen
Dat topic staat er niet voor niets.

En bij elke advertentie staat:
Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
Lees voor meer informatie: Gebruiksvoorwaarden V&A en Veilig handelen op V&A
Hoeveel meer adviezen, hints en tips wil je nog hebben? We waarschuwen overal waar me maar kunnen, maar we zien helaas nog steeds bijna dagelijks dat men zonder blikken of blozen honderden euro's overmaakt naar iemand die ze niet kennen en zonder een goede background check te doen. We kunnen waarschuwen wat we willen, maar als mensen verblind zijn door een mooie prijs en niet lezen, tja, dan houdt het een keer op.

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 07-01-2016 23:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:23
Microkid schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:13:
[...]
Hoeveel meer adviezen, hints en tips wil je nog hebben? We waarschuwen overal waar me maar kunnen, maar we zien helaas nog steeds bijna dagelijks dat men zonder blikken of blozen honderden euro's overmaakt naar iemand die ze niet kennen en zonder een goede background check te doen. We kunnen waarschuwen wat we willen, maar als mensen verblind zijn door een mooie prijs en niet lezen, tja, dan houdt het een keer op.
Weet je wat het probleem is, sommige mensen staren zich blind op een ''te goede'' deal. Die denken dat ze een hele mooie deal gescoord hebben, die uiteraard ''veel te mooi'' is om waar te zijn. Alleen dat zien ze op dat moment niet, daar komen ze pas veel later achter.

Ik handel nooit met nieuwe accounts/mensen zonder feedback zonder fysiek een deal te laten plaats vinden. Het levert vaak een hoop gezeik op, waar je echt niet op zit te wachten.

Bovendien is Tweakers slecht een ''middel'' van communicatie maar nog wel traceerbaar is. Als je een deal via Marktplaats oid laat lopen kun je fluiten naar je feedback. Die doen daar maar weinig aan. Daarom gewoon altijd via PayPal / CreditCard / Face2face. Dan weet je zeker dat je een product krijgt, en zo niet je met een claim je geld gewoon terug krijgt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 02:38:
Bovendien is Tweakers slecht een ''middel'' van communicatie maar nog wel traceerbaar is. Als je een deal via Marktplaats oid laat lopen kun je fluiten naar je feedback. Die doen daar maar weinig aan. Daarom gewoon altijd via PayPal / CreditCard / Face2face. Dan weet je zeker dat je een product krijgt, en zo niet je met een claim je geld gewoon terug krijgt. O-)
Dat is omgekeerd natuurlijk nog steeds een risico, ik zou daar als verkoper dan weer niet aan beginnen. Er zijn te veel verhalen bekend van mensen die achteraf de klos waren als verkopende partij.

Lang verhaal kort is dat handelen op internet, maar ook handelen in het algemeen een risico inhoudt. Soms vallen mensen voor een te mooie deal, maar soms doe je alles goed en ga je alsnog het schip in. Dat hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Vraag me of ik ook door deze persoon opgelicht ben. Had een "gezocht" advertentie gemaakt. Dag later werd er op gereageerd door Stefan de Bruin. Helaas niet goed opgelet. Zag pas later dat de email verstuurd was vanaf: [Verwijderde gebruiker] Emailadres: steffiebruin90@gmail.com. Stuurde mooi het profiel van Ultraman mee. (Heet toevallig ook Stefan). Geld overgemaakt. Sinds dien niets meer vernomen. Uiteraard wel aangifte gedaan.
Goede maar dure les geweest..

[ Voor 6% gewijzigd door Clavis op 16-01-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorthe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:34
Hi, ik ben ook opgelicht door deze Stefan de bruin (steffiebruin90@gmail.com). Hij werk samen met Falco Belfakih (falcobelfakih@gmail.com) op Tweakers als falcoraider. Aangifte gedaan en ook voor mij een dure les..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
maak ook een post op opgeletopinternet.nl
dan kan alles beter gebundeld worden.
https://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=19984.0

post ook 't rekeningnummer. Want de namen zijn natuurlijk vals, met 't nummer kunnen we kijken of 't éeén oplichter is.

stuur verder een mail naar tweakers. Kunnen ze de account dichtgooien, al is dat wel put dempen na kalf verdronken is.

[ Voor 19% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 21-01-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Ah, ik geloof dat ik ook door 'stefan' ben opgelicht. Kan bevestigen dat hij samenwerkt met falco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplichters kan je tegenhouden door bij het aanmaken van een account geldige naam en adresgegevens op te geven en deze te activeren via een activatiecode die ze thuis opgestuurd krijgen van tweakers. Dat lijkt me de beste oplossing maar of het qua kosten wel mogelijk is laat ik aan tweakers over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 07:57
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:42:
Oplichters kan je tegenhouden door bij het aanmaken van een account geldige naam en adresgegevens op te geven en deze te activeren via een activatiecode die ze thuis opgestuurd krijgen van tweakers. Dat lijkt me de beste oplossing maar of het qua kosten wel mogelijk is laat ik aan tweakers over. ;)
Volstrekt onmogelijk en onwenselijk. Want wij weten niet wie op een opgegeven adres de post openmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen jullie wel om kopie ID vragen? Anders zou dat ook een oplossing kunnen zijn. Naam, Adres + Kopie ID, rekeningnummer als het kan. Maar ja de vraag is hoever mag je gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:51:
Mogen jullie wel om kopie ID vragen? Anders zou dat ook een oplossing kunnen zijn. Naam, Adres + Kopie ID, rekeningnummer als het kan. Maar ja de vraag is hoever mag je gaan. :P
We mogen alles vragen, maar wat gaat een kopie ID mij zeggen hier op kantoor? Hoe weet ik dat jij jij bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Inloggen via DigiD zou zowat de enige relatief goede oplossing zijn, maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt dacht ik ook aan maar dan moet er met digid samengewerkt worden. Ik kom hier wel op terug zal wel aan een goede controlemaatregel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam
Adres
Telefoonnummer (indien mogelijk verifieren via mobielnummr)
Kopie ID
Kopie bankpas (staat ook de naam op genoteerd, als je match met de id zie je of de verkoper echt is of nep)
+
Bij het plaatsen van advertentie zou je het adres van de verkoper kunnen tonen -> indien het adres achteraf gewijzigd word kan je vragen om reden waarom dat wordt gedaan

Ik denk dat bankpas + id match een goede combinatie kan zijn voor controle, aangezien de verkoper het geld op dat rekeningnummer gestort zal willen hebben. Indien deze niet aansluiten dan bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Vind je dit nou niet een beetje overdreven om te vragen om te mogen registreren? Ik denk dat iedereen meteen naar Marktplaats gaat als we dit invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marktplaats heeft daarom ook een slechte reputatie, maar Tweakers nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:26:
Naam
Adres
Kopie ID
Kopie bankpas (staat ook de naam op genoteerd, als je match met de id zie je of de verkoper echt is of nep)
+
Bij het plaatsen van advertentie zou je het adres van de verkoper kunnen tonen -> indien het adres achteraf gewijzigd word kan je vragen om reden waarom dat wordt gedaan

Ik denk dat bankpas + id match een goede combinatie kan zijn voor controle, aangezien de verkoper het geld op dat rekeningnummer gestort zal willen hebben. Indien deze niet aansluiten dan bannen.
Dan heeft T.net direct de autoriteit persoonsgegevens op haar dak... kopieën van idkaarten en bankpassen mogen alleen maar door een select aantal instanties worden vastgelegd (eigenlijk alleen verzekeraars en banken vzik). En het vermelden van persoonlijke gegevens van personen op publiekelijke pagina's is ook een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:26:
Naam
Adres
Kopie ID
+

En uiteraard dit ook allemaal van de kopers opvragen, want daar zitten ook genoeg oplichters tussen.

En gelijk de hele V&A dichtgooien voor niet-ingelogde / geregistreerde (zoals hierboven beschreven) gebruikers want anders kunnen mensen via alternatieve manieren de communicatie laten verlopen.

Yep, dat zal het hem wel worden denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doe je dan bij elke aanmelding dus dan neem je koper en verkoper standaard mee. Ja over de autoriteit persoonsgegevens zou ik toch wel met ze in overleg gaan of ze internet oplichting goedkeuren. Oplossing heb ik ook zo bedacht, omdat zeef aangeeft dat jullie alles mogen opvragen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:47:
Dit doe je dan bij elke aanmelding dus dan neem je koper en verkoper standaard mee. Ja over de autoriteit persoonsgegevens zou ik toch wel met ze in overleg gaan of ze internet oplichting goedkeuren. Oplossing heb ik ook zo bedacht, omdat zeef aangeeft dat jullie alles mogen opvragen vandaar.
Nee, dit mag gewoon niet en daar kan de APG niets aan veranderen, hoe graag ze ook willen. Net als oom agent doen ze niets anders als de wet uitvoeren. Zie ook de officiele richtlijnen hierover.

En al zou je het doen dan creëer je alleen maar schijnveiligheid. je hoeft echt geen held met photoshop te zijn om een valse naam op een IDkaart en bankpas te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dan blijft als enige optie dat de kopers zelf verantwoordelijkheid nemen. Als ik niet zeker ben van een verkoper vraag ik meestal of ik het product kan ophalen. Zodra ik het adres heb vraag ik toch of die hem wilt opsturen, omdat ik die persoon dan betrouwbaar genoeg vind.(Ps. dit doe ik alleen bij tweakers die geen feedback hebben) Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[quote]Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:03:
Tja dan blijft als enige optie dat de kopers zelf verantwoordelijkheid nemen. [q]
Precies! Dat is ook waar op blijven sturen. Wees voorzichtig! Let op! Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak ook zo.
Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.
Wij ook. ;)
RagingPenguin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Nee, dit mag gewoon niet en daar kan de APG niets aan veranderen, hoe graag ze ook willen. Net als oom agent doen ze niets anders als de wet uitvoeren. Zie ook de officiele richtlijnen hierover.
Weet ik wel. ;)
En al zou je het doen dan creëer je alleen maar schijnveiligheid. je hoeft echt geen held met photoshop te zijn om een valse naam op een IDkaart en bankpas te krijgen.
Precies dat is de issue. We kunnen niets met (kopie) ID, bankrekening of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:03:
Tja dan blijft als enige optie dat de kopers zelf verantwoordelijkheid nemen. Als ik niet zeker ben van een verkoper vraag ik meestal of ik het product kan ophalen. Zodra ik het adres heb vraag ik toch of die hem wilt opsturen, omdat ik die persoon dan betrouwbaar genoeg vind.(Ps. dit doe ik alleen bij tweakers die geen feedback hebben) Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.
Lopen hier een aantal oplichters die vaak genoeg daar misbruik van maken ;) Ophalen is allemaal prima, maar dan wel in Groningen (of andere uithoek...), zeg jij ok doe maar opsturen en uiteraard wordt er niks opgestuurd ;) Aan een adres heb je niks als je opgelicht bent, dat adres is dan ook nep, zal alleen kloppen bij een eerlijke verkoper en dan heb je er ook niks aan :/

[ Voor 7% gewijzigd door RGAT op 28-06-2016 06:34 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou meestal heb ik meegemaakt dat als je in de eerste instantie aangeeft om het product op te halen oplichters meteen al kappen met reageren.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Hou het hier over V&A en hoe het gebruik en de veiligheid verbeterd kan worden. Voor al het andere: maak een topic aan, liefst nadat de search is gebruikt, omdat veel zaken al eerder zijn besproken.