opgelicht door joshhieei

Pagina: 1
Acties:
  • 1.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
Dit persoon had gereageerd op mijn gevraagd advertentie voor een AMD FX-8250 en het volgende contact heb ik met hem gehad (zie de mails hieronder) Daarna heeft hij niet meer gereageerd na 5 mails van mijn kant. Wat moet ik hier mee??

Beste misterd11,

Onderstaand bericht is een reactie op 'AMD FX-8350 Black Edition' (V&A gevraagd: AMD FX-8350 Black Edition). Het is via Tweakers Vraag & Aanbod door Joshhieei verstuurd op 13-10-2014 @ 13:23 vanaf IP: 192.87.196.165.

De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.

----------

Hoi Daniel.

Ik heb de 8350 voor je liggen.
Is weinig gebruikt en in goede staat.

De prijs vind ik lastig.
Doe een leuk bod?

Mvgr Joshua

----------

Met vriendelijke groet,
Tweakers

antwoord::

Ik bied je 90 euro, is dit met koeler??

M.v.g.

Daniel

Verstuurd vanaf mijn iPhone
reactie::

Hoi Daniel.

90 is prima, dit is met koeler.

Mvgr Joshua

Antwoord:

Waneer kan u hem opsturen, ik kan direct het geld al overmaken!

M.v.g. Daniel

Reactie:

Hoi Daniel.

Als je een screenshot mee stuurt kan hij vandaag nog op de post.

Mag ik vragen welke bank je hebt?

En zou ik je adres mogen?

Mvgr Joshua

Antwoord:

Ik zit bij de rabobank, als je me je rekeningnummer geeft stuur ik een mail met een screenshot!

Mijn gegevens:

.............

Mvg
Daniel

Antwoord:

En stuur ff linkje van tweakers account vul ik je whitelist/beoordeling in kan je dat ook bij mij doen!!
En zit er nog garantie op, zo ja heb je de bon??
Helemaal vergeten te vragen in mijn enthousiasme!

Reactie:

Hoi Daniel.

Zou je het eventueel met spoed dan door kunnen sturen?

De 5 euro onkosten zijn dan voor mij (dus totaalbedrag wordt dan 85 euro)

Mijn rekeninggegevens zijn:

J R A Vredemaker
NL44 INGB 06897 68362

Graag een bevestiging als het gelukt is.

Mvgr Joshua

Antwoord::

Had je de bon er nog van van de cpu?? Ik hoor graag snel van je? en linkje van tweakers van je account??

Gr

Reactie::

Hoi Daniel.

De bon zit er bij goed dat je dat vermeld.

Tweakers account stuur ik je door wanneer ik thuis ben dan kan ik die makkelijk opzoeken.

Mvgr Joshua

Antwoord:

Overgemaakt met spoed screenshot staat in de bijlage (rood omkaderd)!

M.v.g.
Daniel

Antwoord::

Is het al gestort want ik heb nog nooit iets met spoed gestort. Ik hoor graag van je!

Gr
Daniel

Reactie:

oi Daniel.

Prima! Gaat hij vandaag nog jou kant op. Zou ik ook jouw tweakers profiel mogen voor een positieve feedback? Dan doe ik dat meteen zometeen als ik thuis ben regelen.

Mvgr Joshua

Reactie:

Hoi Daniel.

Jahoor het is helemaal iin orde.

Ik maak mijn deel van alles nog in orde en in de loop van de avond krikg je van mij nog een track en trace code.

Mvgr Joshua

En hierna de mailtjes met de vraag waar de track en trace code blijft, maar geen reactie tot op heden! Laaste mail die ik van hem heb ontvangen was om 13-10-2014 om 16:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste de persoonsgegevens (zoals je naam en adres) even verwijderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:33

IkWilbert

Het is mij!

Rekeningnummer komt ook hier voor:

http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=19984.0

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Nahh, hier word je toch ziek van! Dat er zulke mensen bestaan, bahhh. Ik had gewoon beter zijn rekeningnummer moeten screenen. Nu mijn vraag wat gaan de moderators met dit persoon doen, en kan ik zijn IP adres krijgen voor aangifte bij de politie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
Tip voor pasblokkade crimineel verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
handige tip, maar ik laat dit over aan de politie! Als die er van af weten dat dit persoon wel vaker actief is, moeten ze wel handelingen gaan verrichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:50
Als je het rekening nummer had gescreend op mijnpolitie.nl had je het geweten. Helaas is mij dit ook een keertje overkomen. Sindsdien screen ik altijd alles voordat ik iets koop.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterd11 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:01:
handige tip, maar ik laat dit over aan de politie! Als die er van af weten dat dit persoon wel vaker actief is, moeten ze wel handelingen gaan verrichten!
Ik zou sowieso aangifte doen via mijn.politie.nl
En daarnaast zou ik die valse pasblokkade van die persoon overwegen.

Internet-oplichters, trekken vaak namenlijk alles wat ze binnen krijgen direct van de rekeningen.
Simpelweg omdat contanten, moeilijker zijn terug te vorderen na een aangifte en veroordeling.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:19
Lees dit ff door:
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!

Dan zie je dat Tweakers niet direct IP-adressen enzo verstrekt, pas op verzoek van de politie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
ShittyNL schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:02:
Als je het rekening nummer had gescreend op mijnpolitie.nl had je het geweten. Helaas is mij dit ook een keertje overkomen. Sindsdien screen ik altijd alles voordat ik iets koop.
Ja stom, ik had de spaties niet tussen het rekeningnummer verwijderd! Helaas geld weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er voor tweakers geen filter/altert systeem te maken, voor mensen die in korte tijd hoog frequent reageren op [gevraagd:] aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24944123/Mijn%20Politie%20Nederland_2014-10-15_11-09-58.jpg

Noem me achterdochtig maar die check voer ik echt bij iedere transactie uit met vreemde rekeningnummers. Niet waterdicht want iemand kan met een nieuwe nummer werken maar toch.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ons regionaal contact bij de politie die zijn zaken eerder heeft behandeld maar weer eens op de hoogte gesteld...
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:06:
Is er voor tweakers geen filter/altert systeem te maken, voor mensen die in korte tijd hoog frequent reageren op [gevraagd:] aanbiedingen?
Er wordt al actief gekeken naar veel reageren op vraag-advertenties. Wellicht dat gekeken kan worden naar een meer automatisch systeem, maar het zal nooit 100% zijn zonder ook mensen zonder kwade wil tot last te zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Heb zojuist ook digitaal aangifte gedaan. Maar er stond nog een gevraagd advertentie in de v&a van dezelfde processor. Ik heb deze persoon al gewaarschuwd! Het idee dat tweakers een stuk veiliger is dan marktplaats is bij mij ook verleden tijd. Ik ben gewoon te goed van vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

misterd11 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:59:
Nahh, hier word je toch ziek van! Dat er zulke mensen bestaan, bahhh. Ik had gewoon beter zijn rekeningnummer moeten screenen. Nu mijn vraag wat gaan de moderators met dit persoon doen, en kan ik zijn IP adres krijgen voor aangifte bij de politie!
Volgens mij heb je die al:
Het is via Tweakers Vraag & Aanbod door Joshhieei verstuurd op 13-10-2014 @ 13:23 vanaf IP: 192.87.196.165

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
IP adres toegevoegd aan aangifte!

Nog nooit zo snel 85 euro kwijt geraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterd11 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:19:
Heb zojuist ook digitaal aangifte gedaan. Maar er stond nog een gevraagd advertentie in de v&a van dezelfde processor. Ik heb deze persoon al gewaarschuwd! Het idee dat tweakers een stuk veiliger is dan marktplaats is bij mij ook verleden tijd. Ik ben gewoon te goed van vertrouwen!
Het is begrijpelijk dat je op dit moment niet blij bent. Maar uiteindelijk had goed gebruik van mijnpolitie.nl je hier gewoon geholpen. Oplichting kan altijd en overal gebeuren, en de enige echte methode is jezelf beschermen.
Er is geen waterdicht systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier verder svp:
Opgepast: gebruiker w vrolyk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
had zijn rekeningnummer inderdaag gechekt maar op de volgende manier:

NL44 INGB 06897 68362

en het had zonder spaties gemoeten:

NL44INGB0689768362

Dat geeft al het verschil tussen een X en een vinkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
misterd11 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:08:
had zijn rekeningnummer inderdaag gechekt maar op de volgende manier:

NL44 INGB 06897 68362

en het had zonder spaties gemoeten:

NL44INGB0689768362

Dat geeft al het verschil tussen een X en een vinkje!
offtopic:
Wat on-ge-lo-felijk kansloos is. Daar heb ik me al vaker over verbaasd. Zo moeilijk is 't niet om die zaken (e-mail, rekeningnnummers, telefoonnrs. etc waar die tool op "zoekt") even te normaliseren. Then again:
Waarop kunt u controleren?
U kunt zoeken op de volgende gegevens:
  • Nederlands bankrekeningnummer (gebruik alleen cijfers, bijv. 123456789)
  • IBAN-nummer (gebruik alleen letters en cijfers, bijv. NL05123412341234123400)
  • E-mailadres (niet van toepassing voor Marktplaats adressen, deze zijn al door Marktplaats geblokkeerd - lees meer)
  • Telefoonnummer (gebruik alleen cijfers, bijv. 0201234567)
  • URL van een webwinkel (bijv. www.eenwinkel.nl)
offtopic:
Verder; ik weet niet of 't er is, maar als ze hier nou eens een API voor beschikbaar stellen...

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 15-10-2014 12:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.