Opgepast: gebruiker w vrolyk

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 21:46
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen.

Deze gebruiker reageerde op mijn gevraagd advertentie en had het wel liggen.

Omdat het een net geregistreerde gebruiker betreft betrachtte ik de nodige voorzichtigheid.

Na uitwisseling van de gegevens blijkt het opgegeven banknummer alle alarmbellen op de bekende opgelicht sites te doen rinkelen.

Bij deze dus een waarschuwing, doe geen zaken met deze gebruiker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zou je even een mail met de gegevens die je hebt naar va@tweakers.net willen sturen? :)
De gebruiker heb ik al gebanned.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionWoman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
rednax2 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:39:
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen.

Deze gebruiker reageerde op mijn gevraagd advertentie en had het wel liggen.

Omdat het een net geregistreerde gebruiker betreft betrachtte ik de nodige voorzichtigheid.

Na uitwisseling van de gegevens blijkt het opgegeven banknummer alle alarmbellen op de bekende opgelicht sites te doen rinkelen.

Bij deze dus een waarschuwing, doe geen zaken met deze gebruiker !
Om welk rekeningnummer gaat het hier?
Want ik ben gisteren opgelicht door [Verwijderde gebruiker] fvdkooy.
Helaas....op het moment dat ik met dit persoon in zee ging was er nog niks over hem te vinden...dit was pas na dat ik het geld al had overgemaakt.
Daarom zou ik graag willen weten om welk nummer en wat de naam enz. is die kontakt met jou heeft opgenomen.
Misschien kun je dit via een PM doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
Je hebt een DM scorpionwoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

ik kon ook niet over deze man vinden tot vandaag heeft wel me 25 euro gekost die ik hoogstwaarschijnlijk niet terug zal zien.
Heb nu gevonden dat ie ook onder de naam Oltr actief was op tweakers.
Misschien kunnen de modjes een aangepast ad maken op vraag en aanbod met daarop de gegevens van die man/vrouw zodat niet meer personen slachtoffer worden.
Misschien is het goed alleen al het rekening nr te vermelden van deze gast 666240760
Dus een ieder die dit leest als dit nr gegeven word niets storten want je bent geheid je geld kwijt.
Het gaat dus om deze persoon :
http://www.opgeletopinter...61.msg42507.html#msg42507

[ Voor 10% gewijzigd door Read op 28-12-2012 19:51 . Reden: Kenbaar maken bankrekening nr. ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alle betreffende accounts zijn geblokkeerd, en we zijn er over het algemeen snel bij. Helaas lukt het mensen soms toch om slachtoffers te maken We werken aan een aantal verbeteringen om de boel veiliger te maken, maar de beste bescherming blijft jlhet eigen risico zo laag mogelijk houden.

Een aparte ad heeft niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Ik denk toch zelf als er in vraag en aanbod in de top een berichtje was gezet met alleen al het bankrekening nr dat er verschillende mensen hun geld niet opgestuurd hadden.
Tuurlijk is het zo dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheden heeft maar toch denk ik als er een speciaal hoekje gemaakt word waar dit soort dingen echt in het zicht staan dat een boel ellende voorkomen word.
Ik kon het toch slecht vinden en werd er door een ander op attent gemaakt dat dit topic er al was.
Misschien een kopje bovenin waar nu nieuws reviews, video's ,pricewatch,vraag en aanbod,forum,meer en dan misschien een kopje van let op oplichters actief.

[ Voor 43% gewijzigd door Read op 28-12-2012 18:30 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:30
Floppus,

is het geen optie om DMs automatisch te scannen op bekende bankrekeningnummers oid? Dan kunnen de alarmbellen automatisch afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
Dat is inderdaad het banknummer van deze trieste figuur.

Gelukkig (voor mij) check ik altijd eerst banknummers en andere gegevens via google en mijnpolitie. Dit banknummer gaf direct meldingen dat er iets niet in de haak was, reden voor mij niets over te maken.

Misschien is het een idee voor de mods om een apart subforum te maken waar tweakers elkaar kunnen waarschuwen voor malafide figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

The_Zohan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:46:
Floppus,

is het geen optie om DMs automatisch te scannen op bekende bankrekeningnummers oid? Dan kunnen de alarmbellen automatisch afgaan.
Ikzelf zou voor een totaal anders systeem kiezen. Wil je in V&A handelen? Prima, maar lever eerst al je info aan bij tweakers. Voor zowel koper als verkoper. Als er dan een overeenkomst is bereikt, dan beide daar accoord op geven, en dat t.net de nodige info uitwisselt.

Hoewel ik het standpunt van t.net prima snap, "wij brengen koper en verkoper bij elkaar", is dat in een aantal gevallen eigenlijk "wij brengen oplichter en slachtoffer bij elkaar". Immers, zonder platform die het mogelijk maakt, geen misbruik.

Bij een verandering van rekeningnummer of adres na een verhuizing, gewoon een topics laten openen in SM, net zoals voro een nick-change.

Je hebt dan geen drempel om te handelen ansich, enkel wel een drempel om constant verkeerde info door te geven aan potentiele slachtoffers.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Zucht... heb er ook al geld naar overgemaakt.... (65 euro)

Kan ik dit nog terugdraaien?

Dacht al wat blijft het toch stil, hij zou gelijk opsturen.

Wander Volker. Iemand idee hoe te traceren? Zal ik even langsgaan...

[ Voor 32% gewijzigd door ralph0603 op 28-12-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

ralph0603 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:02:
Zucht... heb er ook al geld naar overgemaakt.... (65 euro)

Kan ik dit nog terugdraaien?

Dacht al wat blijft het toch stil, hij zou gelijk opsturen.

Wander Volker. Iemand idee hoe te traceren? Zal ik even langsgaan...
Ik ben vanmiddag langs de bank geweest maar helaas omdat jezelf het geld overgemaakt hebt kun je het niet terug halen enigste wat je kunt doen is aangifte doen maar of de politie daar wat aan doet :? de bank gaf mij mij min of meer te kennen dat hun ervaring is dat de politie er weinig mee doet.
Beste modjes zou ik misschien toch een ad mogen maken waarin ik waarschuw voor deze persoon en die af en toe plaatsen.
Het schijnt dat deze persoon toch al sinds september actief is en toch nog steeds slachtoffers maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Read op 28-12-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
Melding maken via mijnpolitie en je gegevens doorgeven op opgeletopinternet.nl. Hoe meer slachtoffers bekend daar en bij mijnpolitie, hoe groter de kans dat de politie er wat mee gaat doen.

In 2010 was deze oplichter ook al actief: http://www.mpgedupeerden.nl/viewtopic.php?f=60&t=1767

[ Voor 21% gewijzigd door rednax2 op 28-12-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Zon gast moet toch te stoppen zijn pfffffffffffffff .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik citeer uit http://www.opgeletopinter...p/topic,2261.new.html#new

"ik ben net bij de bank geweest en ze heeft een procedure gestart dat als het binnen 3 weken niet is terug betaalt ik de gegevens krijg van de desbetreffende
als het lukt raad ik het jullie ook aan ( ik zit bij de Rabobank)

groet jeroen"

ga morgen ook langs de bank. Maar ING zal wel niks doen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

ralph0603 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:36:
Ik citeer uit http://www.opgeletopinter...p/topic,2261.new.html#new

"ik ben net bij de bank geweest en ze heeft een procedure gestart dat als het binnen 3 weken niet is terug betaalt ik de gegevens krijg van de desbetreffende
als het lukt raad ik het jullie ook aan ( ik zit bij de Rabobank)

groet jeroen"

ga morgen ook langs de bank. Maar ING zal wel niks doen........
Hmm ik zit ook bij de rabo maar die gaf me te kennen niets te kunnen doen.
Zal volgende week eens weer langsgaan omtrend jou reacktie.
Mocht jij naam en adres kunnen achterhalen geef me effe een dm.

[ Voor 4% gewijzigd door Read op 28-12-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Aangifte nummer:012850000109516

Net ING gebeld, zeggen voor mij eigenlijk niets te kunnen betekenen. Ze vroegen of ik de persoon in kwestie kende.
Bij het antwoord ja op die vraag, stelde ze voor dat ik contact met hem moest opnemen en bedrag terug stortte.
Bij het antwoord Ja op die vraag, vertelde ze mij dat ze niets konden betekenen en dat ze mij doorverwijzen naar de politie en ik aangifte moest doen.

Eigenlijk is dit toch van de zotte. Dat het zo makkelijk allemaal maar kan.. Geld ontvangen onder allerlei schuilnamen en verder geen bank of politie die er maar naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrutger
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01-2013
http://www.opgeletopinter...p/topic,2261.new.html#new
666.240.760
had gewoon zijn rekening nummer moeten nagaan maarja domme fout!
Deze gast is al een tijdje zo bezig en zit als ik me niet vergis achter een proxy mischien voor de admins wat om uit te vinden van waar hij bezig is qua ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Volgens mij is het zo dat als hij achter proxy zit dit niet meer te herleiden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Ach zo te zien is mijnheer Vrolijk weer actief op T.net.
Die maakt de laatste tijd wel weer behoorlijk wat accounts aan hier op T.net.

Laatst hebben we ook al 2 accounts van hem gerapporteerd.

Dat is dus weer oppassen met de naam Vrolijk, daar wordt ik niet Vrolijk van :P

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit gebeurt zo verlies je wel het vertrouwen in de mensheid.
Let daarom erg goed op ! En als iets te mooi is om waar te zijn probeer dan misschien af te spreken om het product bij hem thuis op te halen. of natuurlijk niet kopen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Had er net nog met iemand een gesprek over in de kroeg. Vertelde dat het waarschijnlijk gewoon om een money mule ofzo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaltun
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:00
damn,
hier nog een gedupeerde, vond het ook al raar dat ik niks hoorde........
bij tweakers is dit "gelukkig" de eerste keer . maar toch geeft dit een nare bijsmaak ...bah
zijn naam is Wander van Veen althans dat gaf hij op en zijn bankrekening naam Vrolk? ging nogsteeds geen belletje tringelen
kutste is dat de politie weinig hierop uit doet :(
weg centjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er middelen om het handelen op Tweakers niet veiliger te maken zonder dat de mensen achter Tweakers continu scheidsrechtertje moeten spelen? Is er bijvoorbeeld niet een verificatie systeem voor bijvoorbeeld een rekeningnummer dat automatisch gescand wordt in een database zodat oplichting met dat nummer voorkomen kan worden?

Is het misschien handig om te zeggen dat je pas na 100 fp/forum posts mag handelen in V&A? Je bent dan actief op het forum, mensen leren je enigszins kennen en weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Bovenstaande geeft natuurlijk geen enkele garantie, maar kan wel werken bij veiliger handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ben ik het mee eens stekkepoot. Als je een minimum insteld van posts, dan kun je dit probleem al voorkomen. Oplichters kunnen niet nieuwe accounts aanmaken en doorgaan.

Wat ik me trouwens afvraag, als ik een overschrijving doe op de naam Wander Vrolk, en hij zijn bankrekening geadresseerde is anders. Is het dan niet mogelijk om geld terug te krijgen? (verkeerd overgemaakt ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
ralph0603 schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:20:
Ben ik het mee eens stekkepoot. Als je een minimum insteld van posts, dan kun je dit probleem al voorkomen. Oplichters kunnen niet nieuwe accounts aanmaken en doorgaan.
Jullie willen niet weten hoe vaak dit al, veelvulldig in verschillende topics, is voorgesteld.......
Echter hebben de admins hier bezwaar tegen, al weet ik zo snel even niet meer waarom.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Omdat je daarmee een drempel opgooit voor potentieel nieuwe leden. Dergelijke beperkingen zorgen ervoor dat aspirant-leden nog wel eens spontaan de interesse in je site verliezen...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij serieus wilt deelnemen het Tweakers gebeuren, aan discussies of voor jou interessante onderwerpen dan zul je moeten investeren. 100 postings maken is niet zo gekke moeilijk en neemt niet lang in beslag. In die tijd kun je laten zien uit wat voor hout je gesneden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
mveijden schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:33:
Omdat je daarmee een drempel opgooit voor potentieel nieuwe leden. Dergelijke beperkingen zorgen ervoor dat aspirant-leden nog wel eens spontaan de interesse in je site verliezen...
Juist dat was inderdaad de reden :)

Goed dat is gewoon een kwestie van waar je je prioriteiten legt..............
En wat er belangrijker is, meer users of tevreden users en een redelijke veilige V&A omgeving.
Maar dat zal de keerzijde zijn geweest van het commercieel gaan van T.net, maar daar staan de admins uiteraard ook buiten.

Want momenteel is het dweilen met de kraan open, met onder andere Dhr. Vrolijk :(

[ Voor 28% gewijzigd door mistervis007 op 30-12-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een minimum aantal post icm een minimum aantal dagen geregistreerd zijn houd al 99% van de oplichters tegen. Snap ook niet dat Tweakers deze keuze/oplossing nog niet genomen heeft. Wat is nu belangrijker, de trouwe achterban ondersteunen of alleen maar willen uitbreiden. Het is door de trouwe leden dat Tweakers zo groot geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 21:04
Wat ik niet snap is als het al meerdere keren gebeurd is, met die zelfde meneer zijn er meerdere aangiftes geweest tegen deze persoon.

En zou de politie / justite al stappen moeten ondernemen lijkt me, tenzij het 2 personen zijn, maar als ik het zo lees niet.
Misschien een Collective aangifte doen ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn aan het kijken naar verbeteringen. Het lijkt inderdaad een stuk meer te gebeuren tegenwoordig, en daders worden beter in zich verborgen houden. Niet dat dat veel uitmaakt. Ik heb al meermalen met een compleet pakket bewijzen aangeklopt inclusief adresgegevens etcetera, maar er is simpelweg geen interesse om dergelijke oplichting serieus aan te pakken ongeacht hoe makkelijk je het ze maakt.

Overigens geldt hetzelfde voor de banken; die heb ik ook al meermalen gebeld waar gewoon heel duidelijk een rekeningnummer misbruikt wordt. Blokkeren doen ze niet en ook daar is helemaal geen wil om iets te doen. Ik denk dat we misschien eens wat meer nieuws moeten besteden hieraan om te kijken of er wat ook daar verbeterd kan worden.

Wel willen we een beetje naar een fatsoenlijke balans zoeken. Het is makkelijk stellen dat er maar drempels opgeworpen moeten worden, maar ook die hebben hun nadelen, niet in het minst omdat het een vals gevoel van veiligheid oplevert waardoor het juist alleen maar aantrekkelijker wordt om langs de drempels heen te werken. Posts, X tijd geregistreerd, karma; allen zijn vrij eenvoudig vooruit te maken.

Let wel dat we zeker wel zoeken naar oplossingen en verbeteringen. Uiteindelijk is er echter altijd maar één systeem wat echt werkt, en dat is zelf je eigen risico's beperken. Één van de dingen die hopelijk in afzienbare tijd te regelen is, is een toevoeging van de verwijzing naar de rekeningnummer-controle op mijn politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is een systeem net als eBay, waarbij je feedback kan leveren aan verkopers, een idee?
Zodat mensen makkelijk kunnen zien of iemand een betrouwbare verkoper is?
Had V&A dat vroeger ook niet? Zoiets staat me bij, maar ik heb al lang niet iets ver-/gekocht op V&A

Misschien met een soort PageRank-achtig waarderingssysteem (iemand die een betrouwbare verkoper is en iemand waardeert meer waardevol is dan iemand die nooit iets verkocht heeft en iemand waardeert).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat heeft feedback voor zin? ;) Dude maakt account aan, maakt slachtoffers, account wordt gebanned, dude maakt nieuw account aan dat geen feedback heeft en begint weer opnieuw.

Een controle van banknr bij het aanmaken van een ad lijkt mij het beste.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 30-12-2012 18:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zodat mensen niet iets gaan kopen van iemand zonder (positieve) feedback?
Da's het hele punt van feedback :P
Op eBay (ver)koop je ook niet iets aan/van iemand zonder positieve feedback van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je de rest van de eerste alinea ook gelezen? :P
Ik zie de meeste mensen niet op (de afwezigheid van) feedback letten.

De wat actievere GoTters zullen dit soort topics wel tegengekomen zijn en (hopelijk) oppassen, de bezoeker die hier af en toe komt denk ik niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben al een feedbacksysteem, maar ook dat is onderdeel van de mogelijkheden jezelf te beschermen. Hoe menselijk ook, blijkt helaas dat als er iets voor weinig te krijgen lijkt dat mensen niet meer voldoende naar de risico's kijken. Van vrijwel alle aanbod die tot oplichting leidt gaat het om zeer populaire artikelen voor zeer lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Op eBay (ver)koop je ook niet iets aan/van iemand zonder positieve feedback van mensen.
Maar hier op Tweakers doet men dat wel, toch vreemd dat er steeds mensen in blijven trappen.

Als een verkoper net zijn acount heeft aangemaakt en nog geen feedback heeft, gaan er bij mij toch echt bellen rinkelen. Dus of ik wil het op komen halen, of hij stuurt het eerst op voor ik betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Tja, soms betekent het dat ik een dealtje of product wat ik wil misloop, maar ik doe toch echt alleen zaken met mensen die al langere tijd ACTIEF zijn of tweakers.

En dan bedoel ik reacties op nieuws, eerdere V&A, forumposts....

Je bent er zelf bij.... Hoe triest het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Raven schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:29:
Heb je de rest van de eerste alinea ook gelezen? :P
Ik zie de meeste mensen niet op (de afwezigheid van) feedback letten.
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:30:
Wij hebben al een feedbacksysteem [...]
Ohhh, okee. Ik vond het al vreemd dat het er niet meer was.
De slachtoffers hebben dus gereageerd op iemand zonder feedback.
Tja, dan heeft een (beter) feedbacksysteem ook geen zin meer inderdaad.

Ik denk dat je zulke naïviteit niet echt uit kan bannen, zelfs als je op rekeningnummers screent kan het nog makkelijk omzeild worden (even mailen "ik heb tegenwoordig een ander rekeningnummer", bijv.)

Gebruiker-educatie blijft toch het sterkste wapen.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 30-12-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RaZ schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:58:
[...]

Ikzelf zou voor een totaal anders systeem kiezen. Wil je in V&A handelen? Prima, maar lever eerst al je info aan bij tweakers. Voor zowel koper als verkoper. Als er dan een overeenkomst is bereikt, dan beide daar accoord op geven, en dat t.net de nodige info uitwisselt.

Hoewel ik het standpunt van t.net prima snap, "wij brengen koper en verkoper bij elkaar", is dat in een aantal gevallen eigenlijk "wij brengen oplichter en slachtoffer bij elkaar". Immers, zonder platform die het mogelijk maakt, geen misbruik.

Bij een verandering van rekeningnummer of adres na een verhuizing, gewoon een topics laten openen in SM, net zoals voro een nick-change.

Je hebt dan geen drempel om te handelen ansich, enkel wel een drempel om constant verkeerde info door te geven aan potentiele slachtoffers.
En tweakers heeft een fijne databank aan persoonsgegevens waar ze op moeten passen en voor moeten zorgen. Lijkt meeerlijk gezegd niet zo heel fijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:30:
Wij hebben al een feedbacksysteem, maar ook dat is onderdeel van de mogelijkheden jezelf te beschermen. Hoe menselijk ook, blijkt helaas dat als er iets voor weinig te krijgen lijkt dat mensen niet meer voldoende naar de risico's kijken. Van vrijwel alle aanbod die tot oplichting leidt gaat het om zeer populaire artikelen voor zeer lage prijzen.
Als iets aangeboden word voor een normale prijs gaan geen bellen rinkelen.
in mijn geval ging het om 4 gb ddr2 geheugen voor 25 euro dus die verglijking gaat mank.

Feedback systeem is oke alleen heb je als probleem dat als je net nieuw bent en je geen enkele feedback hebt dus in jou geval niets kunt verkopen.

Het blijft een risico alleen in dit speciale geval proef ik dat deze heer vaker mensen heeft opgelicht op tweakers en dus tweakers hier een melding van had kunnen doen richting zijn leden omtrend het rekening Nr. zie
mistervis007 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:11:
Ach zo te zien is mijnheer Vrolijk weer actief op T.net.
Die maakt de laatste tijd wel weer behoorlijk wat accounts aan hier op T.net.

Laatst hebben we ook al 2 accounts van hem gerapporteerd.

Dat is dus weer oppassen met de naam Vrolijk, daar wordt ik niet Vrolijk van :P
En ja tweakers kan hier wel meer aan doen maar dit is schijnbaar niet de doelstelling van tweakers omdat het hun niets opleverd.
Zoals ik ook al in mijn vorige posts zei je bent zelf verantwoordelijk , maar toch als er iets aan gedaan was ook vanuit tweakers was het in mijn geval niet gebeurt, special stukje in vraag en aanbod omtrend verdachte rekening nr's doet wonderen denk ik.
Zeker in het geval van deze heer is het genoeg bewezen dat ie zich schuldig maakt aan oplochting kan gewoon zijn bank rekening openbaar gemaakt worden.
Dus leden nogmaals word er gevraagt om een bepaald bedrag over te maken naar rekening 666240760 niet doen dit is een !!!!!!!!!!!!!!!!oplichter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

[ Voor 52% gewijzigd door Read op 30-12-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Read schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:56:
[...]

Als iets aangeboden word voor een normale prijs gaan geen bellen rinkelen.
in mijn geval ging het om 4 gb ddr2 geheugen voor 25 euro dus die verglijking gaat mank.
Ja, want jouw N=1 ervaring maakt de stelling dat het in vrijwel alle gevallen zo is onwaar :? Vreemd.

Een verzamelpunt voor rekeningnummers is totaal onzinnig: Dat is er al, en dat heet mijnpolitie.nl. Maar maak jezelf achteraf maar wijs dat je de info hier wel had opgezocht, terwijl het rekeningnummer op mijnpolitie gewoon al gemarkeerd stond,.

Voor de rest ga ik niet eens in op de rest. Je maakt hier gebruik van een gratis platform wat actiever jaagt dan de meesten. Ik zou zeggen, zoek eens wat topics over oplichting op her en der. Tot bij mensen thuis langsgaan en me laten bedreigen aan toe als mensen zich in het nauw gedreven voelen. Je hebt geen idee waar je het over hebt, maar het roept zo lekker makkelijk vanaf de zijlijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk doe ik altijd net alsof ik het eerst wil ophalen , zegt diegene nee dit gaat niet , dan laat ik het zowiezo al varen , zoja dan geeft deze zijn adres en dan kijk ik even op internet blah blah blah

daarna zeg ik stuur toch maar op bied 7 euro meer voor het verzenden en klaar ... dan heb je altijd iets om aan vast te houden (een adres) ..

succes iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:56:
[...]

Ja, want jouw N=1 ervaring maakt de stelling dat het in vrijwel alle gevallen zo is onwaar :? Vreemd.
Nee dat zeg ik niet alleen jij haald aan dat je beter moet na denken als iets goedkoop aangeboden word en ja als je voor een iphone 5 maar 50 euro moet betalen moet je je afvragen of het klopt maar als iets voor een normale prijs word aangeboden is het niet vreemd dat er direct geen bellen gaan rinkelen.
En als je voor de rest gaat zoeken naar waar die persoon de mensen voor oplicht zijn het ook geen rare bedragen.
En ook eerlijk is eerlijk ik heb ruim 65 dingen hier op tweakers verkocht/gekocht en dit is de enigste ervaring die ik heb gehad die verkeerd is afgelopen en 1 keer ben ik door tweakers keurig ingelicht over een vermoedelijke oplichter dus helemaal slecht is het niet geregeld alleen denk ik dat er ruimte is voor verbetering en elk mens die minder opgelicht word is er eentje minder.
[oftopic]
Je haald verder nog aan dat het een gratis platform is waarop ik iets post etc. etc. dat doet er niets aan af dat er ruimte is voor verbetering.
Voor dat gratis is alles betrekkelijk ze hebben mij geleerd dat niets gratis is op internet of ze willen gegevens of ze willen reklame verkopen en beide zijn geld waard lijkt me.[/offtpic]

[ Voor 14% gewijzigd door Read op 31-12-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je gewoon niet tegen optreden, hoe graag iedereen dat zou willen. Ik denk dat Tweakers al meer moeite doet dan dat de meeste sites doen. Er is een feedbacksysteem, je kunt feedback al dan niet laten verwijderen, er over in discussie gaan met de crew en ze blokkeren direct malafide verkopers.

Het enige wat je kunt doen is het overhandigen van persoonlijke gegevens om zo een soort "trusted seller"te worden op Tweakers. Beetje als een gecontroleerde verkoper op marktplaats. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om die gegevens te overhandigen.

Maar ik vind wel dat vooral de kopers hier wat minder nonchalant zaken moeten doen. Ik koop zelf eigenlijk nooit iets van iemand die geen historie heeft op een website. Geen forumposts of frontpage posts en ook geen feedback? Gewoon links laten liggen. Misschien laat je een leuke deal liggen, maar als het spotgoedkoop is is de kans toch groot dat je belazerd wordt. Veelal liggen de prijzen van producten 2e hands op eenzelfde niveau en is het aanbod voldoende.

Helemaal schandalig vind ik de kopers die zelf niks controleren maar dan gaan lopen huilen in topics en Tweakers er de schuld van geven. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Ben het gedeeltelijk met je eens je kunt hier heel weinig tegen doen en tweakers de schuld geven zal ik ook niet doen want je blijft zelf eindverantwoordelijk .
Toch waar je verbeteringen kunt doen kun je proberen de boel te verbeteren.

[ Voor 101% gewijzigd door Read op 31-12-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:32:
Hier kun je gewoon niet tegen optreden, hoe graag iedereen dat zou willen. Ik denk dat Tweakers al meer moeite doet dan dat de meeste sites doen. Er is een feedbacksysteem, je kunt feedback al dan niet laten verwijderen, er over in discussie gaan met de crew en ze blokkeren direct malafide verkopers.

Het enige wat je kunt doen is het overhandigen van persoonlijke gegevens om zo een soort "trusted seller"te worden op Tweakers. Beetje als een gecontroleerde verkoper op marktplaats. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om die gegevens te overhandigen.

Maar ik vind wel dat vooral de kopers hier wat minder nonchalant zaken moeten doen. Ik koop zelf eigenlijk nooit iets van iemand die geen historie heeft op een website. Geen forumposts of frontpage posts en ook geen feedback? Gewoon links laten liggen. Misschien laat je een leuke deal liggen, maar als het spotgoedkoop is is de kans toch groot dat je belazerd wordt. Veelal liggen de prijzen van producten 2e hands op eenzelfde niveau en is het aanbod voldoende.

Helemaal schandalig vind ik de kopers die zelf niks controleren maar dan gaan lopen huilen in topics en Tweakers er de schuld van geven. :{
Daar heb je inderdaad gelijk in :)

Echter als een gebruiker, zoals Dhr. Vrolijk op dit moment, maar steeds nieuwe accounts blijft aanmaken en steeds weer opnieuw mensen dupeert, dan vind ik niet dat alleen de koper daarvoor verantwoordelijk is.
Want dit soort figuren blijven keer op keer bezig met mensen te duperen en nieuwe accounts aan te maken.

Dan moet je als platform ook actie ondernemen om zulke individuen te weren.
En dan is het het toch een heel makkelijke oplossing om als regel te stellen dat je pas na 100 posts als verkoper in V&A mag opereren.
Een vreemde regel is het niet, want verschillende bekende fora's hanteren deze regel.

Op zich zal iedereen ook begrip hebben voor deze maatregel en het werpt toch een drempel op voor een oplichter.
Uiteraard is die drempel te overwinnen, maar als je account geblokt wordt en je moet dan weer opnieuw beginnen met 100 post te maken, dan ben je toch wel even ermee bezig.
In bijvoorbeeld he geval van Dhr. Vrolijk had die dan al 500 post moeten doen deze week, wat toch een aardig tijdrovend karwei is.
Daardoor zal deze regel uiteindelijk ook zijn vruchten gaan afwerpen, daar het onbegonnen werk is om steeds weer 100 nieuwe post te doen.
En van mijn part worden daar 250 of 500 post van gemaakt.

Maar zoals eerder aangegeven zal dit ook nieuwe potiënciele tweakers afschrikken,echter zullen de echte geinteresseerde zich geheel kunnen vinden in deze regelgeving en het dan ook geen probleem vinden.

En dat is een kwestie van prioriteiten stellen.
Wat is belangrijker, een zo groot mogelijke achterban/leden of een hechte en betrouwbare achterban/leden?

Ik ben bang dat als er niet snel iets gaat veranderen, dat V&A binnen zeer korte termijn volledig instort en het een broeinest van oplichters wordt.
Want de "echte" V&A verkopers zijn steeds minder actief op V&A hierdoor..........Helaas.......

En nog een optie om wat meer vertrouwen in te boezemen is om een knop in de advertentie toe te voegen met de optie om direct via PayPal te betalen.
Dan kan men kiezen om deze knop te activeren en dan heeft de potiëntiele koper ook zekerheid dat er of geleverd gaat worden, of dat het geld terug komt .
En dat als je op de knop klikt je meteen doorverwezen wordt naar PayPal voor de transactie.
Lijkt me niet zo lastig te realiseren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mistervis007 op 31-12-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Wat je zecht is wel feitelijk waar echter:

Op iedere straathoek stoplichten voorkomt dodelijke ongelukken.
Wat is belangrijker, een goede doorstroming in het verkeer of dat meisje van 5 op d`r fietsje?

Toch zie ik die stoplichten niet komen...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik vraag me zowiezo af wat iemand die een acount aanmaakt alleen voor v&a verder nog toevoegt aan de tweakers communitie. Ik zie de v&a ook meer als een ''perk'' om de handel tussen trouwe gebruikers makkelijker te maken.
Het gaat steeds meer op marktplaats.nl lijken waar de verkopers je alles willen aansmeren wat los en vast zit en dan nog liefst de jackpot vragen, om over de communicatie-skills nog maar te zwijgen. Het voordeel van de v&a hier op Tweakers is dat de meeste hier niet zo anoniem zijn als op andere handelsites juist door het deelnemen op het forum, het maken van reviews etc. waardoor het hier prettiger handelen is.

De noodzaak van laagdrempeligheid van het kunnen plaatsen van een advertentie hier snap ik dan ook niet.
Laat maar zien dat je deelneemt en toevoegt aan Tweakers aleer je advertenties mag plaatsen. Dit kan inderdaad door een aantal keer posten, of gewoon al een wacht tijd van een paar weken. Dan zal de veelplegers in ieder geval al een stuk ontmoedigen.

Ik neem mijn pet af voor de admins die de rol van bemiddelaar/politieagent vervullen hier en dat is helaas soms ook nodig, maar zolang Tweakers de deur naar v&a wagenwijd open laat zal het waarschijnlijk niet minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is inderdaad misschien een goed idee om V&A te koppelen aan een aantal jaar ,dat je gebruiker bent bij Tweakers. Kwaadwillende gebruikers maken nu van het feit gebruik, dat je gewoon zonder problemen nieuwe accounts kunt aanmaken. Zodra hier een tijdspanne op zit, is voor kwaadwillenden hier niet meer echt animo voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik verbaas me er altijd weer over, hoe onzelfstandig veel "tweakers" tegenwoordig blijkbaar zijn : steeds wordt er geroepen om een drempel van een minimum aantal posts, oid, maar iedereen, die "iets" op Tweakers.net wil doen, moet een profiel aanmaken, hoeveel moeite is het dan voor een koper, om even naar dat profiel te kijken? Is het dan een nieuw geregistreeerde gebruiker, zonder enige verdere activiteit op de site, dan kunnen we toch zelf besluiten, niets van deze persoon te kopen, moet ons dat nu echt door de admins en mods voorgekauwd worden?
Zo krijgen nieuwe gebruikers ook een kans, want wie in de buurt woont, kan het betreffende artikel immers afhalen en zelf testen.

Tweakers, die al langer lid zijn, zullen zeker de "oude", betrouwbare V&A missen, maar de tijden veranderen en we zullen ons hieraan moeten aanpassen, of we willen, of niet, oplichters zijn n.l. ook heel flexibel en passen zich steeds aan, zo stonden er voor de Kerst een aantal te goedkope, nieuwe iPhones en iPads in V&A, allemaal van dezelfde nieuwe verkoper, die veel moeite had gedaan, om een betrouwbaar profiel te krijgen : na zijn registratie plaatste hij een review (ook van een iPhone), zodat hij al wat karma had en hij had ook al een goede feedback, van iemand (waarschijnlijkk een vriendje of alter ego), die "al" twee weken geregistreerd was en ook een twijfelachtige advertentie in V&A had staan, daarna plaatste hij pas zijn advertenties. Dit alles binnen enkele uren, na middernacht. Voordat 't goed en wel dag was, waren zijn advertenties trouwens al opgemerkt en verwijderd, dus zeg nooit, dat Tweakers te weinig doet, maar de kopers moeten ook meedenken en niet zo hulpeloos zijn, 't gaat tenslotte om hun geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:02:
Alle betreffende accounts zijn geblokkeerd, en we zijn er over het algemeen snel bij. Helaas lukt het mensen soms toch om slachtoffers te maken We werken aan een aantal verbeteringen om de boel veiliger te maken, maar de beste bescherming blijft jlhet eigen risico zo laag mogelijk houden.

Een aparte ad heeft niet veel zin.
Het beste is om reacties altijd aan te hebben staan, en die keuze niet over te laten aan de advertentie-plaatsers.

Dat vond ik juist altijd het voordeel aan V&A t.o.v. andere sites, iets wat niet meer is.

En je kan er altijd een waarschuwing boven plaatsen bij het posten om het netjes te houden, rood kader etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistervis007 schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:27:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in :)

Echter als een gebruiker, zoals Dhr. Vrolijk op dit moment, maar steeds nieuwe accounts blijft aanmaken en steeds weer opnieuw mensen dupeert, dan vind ik niet dat alleen de koper daarvoor verantwoordelijk is.
Want dit soort figuren blijven keer op keer bezig met mensen te duperen en nieuwe accounts aan te maken.

Dan moet je als platform ook actie ondernemen om zulke individuen te weren.
En dan is het het toch een heel makkelijke oplossing om als regel te stellen dat je pas na 100 posts als verkoper in V&A mag opereren.
Een vreemde regel is het niet, want verschillende bekende fora's hanteren deze regel.

Op zich zal iedereen ook begrip hebben voor deze maatregel en het werpt toch een drempel op voor een oplichter.
Uiteraard is die drempel te overwinnen, maar als je account geblokt wordt en je moet dan weer opnieuw beginnen met 100 post te maken, dan ben je toch wel even ermee bezig.
In bijvoorbeeld he geval van Dhr. Vrolijk had die dan al 500 post moeten doen deze week, wat toch een aardig tijdrovend karwei is.
Daardoor zal deze regel uiteindelijk ook zijn vruchten gaan afwerpen, daar het onbegonnen werk is om steeds weer 100 nieuwe post te doen.
En van mijn part worden daar 250 of 500 post van gemaakt.

Maar zoals eerder aangegeven zal dit ook nieuwe potiënciele tweakers afschrikken,echter zullen de echte geinteresseerde zich geheel kunnen vinden in deze regelgeving en het dan ook geen probleem vinden.

En dat is een kwestie van prioriteiten stellen.
Wat is belangrijker, een zo groot mogelijke achterban/leden of een hechte en betrouwbare achterban/leden?

Ik ben bang dat als er niet snel iets gaat veranderen, dat V&A binnen zeer korte termijn volledig instort en het een broeinest van oplichters wordt.
Want de "echte" V&A verkopers zijn steeds minder actief op V&A hierdoor..........Helaas.......

En nog een optie om wat meer vertrouwen in te boezemen is om een knop in de advertentie toe te voegen met de optie om direct via PayPal te betalen.
Dan kan men kiezen om deze knop te activeren en dan heeft de potiëntiele koper ook zekerheid dat er of geleverd gaat worden, of dat het geld terug komt .
En dat als je op de knop klikt je meteen doorverwezen wordt naar PayPal voor de transactie.
Lijkt me niet zo lastig te realiseren ;)
Kun je eens voorbeelden geven waaraan je ziet dat de "echte" verkopers steeds meer afhaken? Ik heb dat idee juist niet, die hebben immers in feite ook niet met de oplichters te maken. Die maken goed gebruik van het feedback systeem en kunnen daarop leunen bij eventuele verkopen.

Het steeds opnieuw aanmaken van accounts is inderdaad een probleem maar daar komt dus de verantwoordelijkheid van de koper om de hoek. Ik vind iemand die iets koopt van een net geregistreerde gebruiker erg gemakkelijk met zijn eigen geld omgaan. Het lijkt er dan een beetje op of het oog groter dan de maag is en een dergelijke deal gewoon door moet gaan.
Want daar gaat het dus eigenlijk gewoon fout, gebruikers van Tweakers die zelf dat risico willen dragen door in zee te gaan met net geregistreerde gebruikers.

Je kunt inderdaad instellen dat gebruikers een minimaal aantal posts moeten halen voordat ze V&A in mogen. Maar ik denk dat dit een groot aantal mensen afschrikt. Ik bedoel, niet iedereen heeft de tijd en de zin om actief deel te nemen aan een forum of een frontpage.
Ik heb het zelf een tijd terug meegemaakt dat je op een site minimaal 50 posts moest hebben om iets te kunnen verkopen. Ik heb de beheerder toen gevraagd of er wellicht een uitzondering gemaakt kon worden omdat ik graag iets wilde verkopen maar het onzinnig vond om te posten om het posten.
Dat kon niet dus ik heb besloten dan andere kanalen te gebruiken.

En dat staat Tweakers dus ook te wachten. Want ik denk niet dat een handelaar (die volgens mij ook gewoon toegelaten worden) staat te springen om eerst even 100 posts te moeten maken. De kwaliteit van een site gaat daarmee ook achteruit, mensen gaan als een gek proberen die 100 posts te scoren.
Verder draait Tweakers onder andere op views en door een dergelijk systeem in te voeren bestaat de kans dat er dus minder gebruikers bijkomen en gebruik maken van de site.
Daarnaast is het niet de verantwoordelijkheid van Tweakers dat gebruikers zelf onvoldoende onderzoek doen naar een verkoper. Ik vind het al heel wat dat ze zoveel moeite doen in de bemiddeling van gegeven feedback waar iets mee is en dat ze actief speuren naar oplichters. Want dat lijkt me in geen geval een verplichting.

Meer heb je dan denk ik aan wat ik al eerder zei, een soort trusted seller idee. Mensen die hun gegevens doorgeven aan Tweakers en daarmee die status bij hun naam krijgen. Maar daar zit denk ik nogal een hele administratie achter en of de crew die moeite wil doen, tsjah ik weet het niet.

Tot die tijd dus gewoon goed opletten en alleen zaken doen met mensen met voldoende feedback en genoeg activiteit op de site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik trouwens het misverstand dat het gaat om views of zoveel mogelijk users ook even de nek omdraaien. Al jáááren krijgt Tweakers ladingen en ladingen meer views dan dat je met advertising fatsoenlijk kan aanbieden. Het gaat om de balans tussen veiligheid en bruikbaarheid.

Een breder publiek is met name in het belang van kopers en verkopers. We moeten ook niet uit het oog verliezen dat het gaat om enkele hardnekkige gevallen. De meesten lopen vroeg of laat tegen de lamp, en wij maken oplichters serieus het leven zuur. We willen uiteraard zoveel mogelijk de boel veilig houden, maar wel op een redelijke en beheersbare manier, en ook zoals gezegd zonder het juist voor oplichters aantrekkelijker te maken omdat mensen zich te veilig voelen.

Bijvoorbeeld, als ik weet dat ik een maand geregistreerd moet zijn, maar ik gewoon elke week een paar accounts aan via proxies. Als ik posts moet hebben plaats ik wat inhoudsloze bijdragen of posts op galleries die altijd weinig vriews krijgen. We hebben zelfs in praktijk getest hoe veel moeite het is om bepaalde barrières te slechten en het blijft uitkomen op altijd maar één factor die echt helpt: jezelf beschermen als je handelt.

Gevalideerde accounts zijn leuk als extraatje voor grootverbruikers, maar net als mensen nu vrij makkelijk zaken doen met een random nieuw account, maakt het weinig uit tegen oplichters. Sterker nog, áls iemand identiteitsfraude weet te plegen, dan is de schade nog vele malen groter ook omdat er uitgegaan wordt van veiligheid. Een foto/kopietje van iemands ID is makkelijker te krijgen dan je denkt. Sowieso hebben die grootverbruikers vaak als tig stuks feedback, dus wat het dan nog werkelijk toevoegt...

Er zijn in ieder geval een hoop suggesties hier gedaan, die gaan we in ieder geval meenemen. Dank daarvoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Misschien kan ook weer, net als vroeger, de registratie-datum van de verkoper bij diens gegevens in de advertentie geplaatst worden, dit drukt de koper misschien toch iets meer met de neus op het feit, dat hij op 't punt staat, een aankoop te doen met verhoogd risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:56
Het nadeel is gewoon dat als er een drempel is voor gebruikers (waarbij ik mezelf voor het gemak als voorbeeld neem), er gewoon minder gebruik van wordt gemaakt. De kennis die ik kan toevoegen aan Tweakers is gewoon vrij beperkt, ik heb van weinig zaken écht verstand en er wordt hier toch een bepaald niveau nagestreefd.

Mocht het noodzakelijk zijn om een tig aantal posts te maken voordat ik gebruik kon maken van V&A dan was dit hoogst waarschijnlijk nooit gebeurd, terwijl ik zelf het idee heb dat ik aantrekkelijke deals heb voor medetweakers.

Het idee van standaard reacties aan vind ik dan al veel aantrekkelijker. Maar goed, zoals Floppus al zei: het gaat toch vooral om het verstand van de kopers, soms zijn bepaalde advertenties gewoon te mooi om waar te zijn. Oplichters houd je toch, ik heb het idee dat er hier al aardig actief wordt gecontroleerd en het feedbacksysteem is gewoon een groot voordeel ten opzichte van Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:00:
Laat ik trouwens het misverstand dat het gaat om views of zoveel mogelijk users ook even de nek omdraaien. Al jáááren krijgt Tweakers ladingen en ladingen meer views dan dat je met advertising fatsoenlijk kan aanbieden. Het gaat om de balans tussen veiligheid en bruikbaarheid.
Kun je dit eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij dit eens uitleggen: http://tweakers.net/shopreview/8645/global-deals.html

Kijk gewoon eens naar de reviews, dan naar de profielen en registratiedatums. Als ik Tweakers.net zou zijn zou ik hier eens heel kritisch naar gaan kijken. Niet alleen bij leden maar ook bij winkels kun je je vraagtekens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:16:
Wie kan mij dit eens uitleggen: http://tweakers.net/shopreview/8645/global-deals.html

Kijk gewoon eens naar de reviews, dan naar de profielen en registratiedatums. Als ik Tweakers.net zou zijn zou ik hier eens heel kritisch naar gaan kijken. Niet alleen bij leden maar ook bij winkels kun je je vraagtekens hebben.
Dat valt wel op idd. Zo'n beetje alle positieve reviews zijn mensen met 0 forumposts, 0 frontpagereacties, pas aangemaakt, en aan het goedpraten dat die Niels zijn zaken niet op orde heeft.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin

offtopic:
Behalve dat dit totaal niets met dit topic te maken heeft controleren we de shopreviews al. Als je twijfels hebt over shopreviews dan kun je dat in het pricewatch-forum in een speciaal daarvoor bedoelde topic melden.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik denk dat dit soort problemen uiteindelijk alleen op te lossen zijn als Tweakers.net bij de registratie van een account ook daadwerkelijk de identiteit van de betrokkene gaat verifiëren.
Zo lang het mogelijk is om anoniem te registreren zul je kans op frauduleuze figuren blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:51:
[...]

offtopic:
Behalve dat dit totaal niets met dit topic te maken heeft controleren we de shopreviews al. Als je twijfels hebt over shopreviews dan kun je dat in het pricewatch-forum in een speciaal daarvoor bedoeld topic melden.
Ik ben van mening dat het alles te maken heeft met een topic zoals deze, namelijk oplichting. Oplichting is niet alleen een ander geld afhandig maken, het is ook het moedwillig veranderen van de waarheid ten behoeve van meer verkoop. Mochten jullie zoals je zegt de Shopreviews en shops controleren dan vraag ik mij af waarom er tot op heden niets aan deze shop gedaan is. Het is en lijkt mij toch duidelijk dat er het een en ander aan deze reviews schort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 21:15
Hoewel een drempel opwerpen niet 100% wenselijk is, kan me ik me wel voorstellen dat het aantal fraude gevallen afneemt en de tijd die admins nodig hebben voor de afhandeling van de fraude gevallen enorm zal afnemen (lijkt me ook niet het leukste admin klusje).

Ik zie wel een alternatief in extra waarschuwingen. Bijvoorbeeld bij het reageren op een V/A advertentie geef duidelijk aan:
- aantal posts gebruiker
- tijd dat de user lid is
- een link (of beter nog, een widget) waarbij je snel het rekeningnummer kan checken.

Vooral de laatste lijkt me een goede optie, want mensen doen vaak wel een extra handeling als je het ze heel makkelijk maakt.

Oftewel, door het voorschotelen van wat extra informatie kan je de naieve tweaker proberen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Dus ik kan alleen aanbieden als ik gepost heb ? of als ik positieve reacties heb ? Zeker handig als ik nieuw ben of voor het eerst wat aanbied... |:(

Maar koper/verkoper .. be-warned !!! ik heb een keer een printer + lading toner verkocht (legaal met handtekening =bewijs) gekregen via werkgever. Dit heb ik na 3 maanden toch maar te koop aangeboden. Gelukkig had ik 20 Foto's van de "partij" gemaakt, en verhuist was.. (was meer om mezelf gerust te stellen achteraf) .. de koper "claimde" dat alles leeg was en of ik maar 75% van het aankoop bedrag (400,- +) wou terug betalen.. en hij kwam wel ff langs eerst met politie en daarna op de "ik kom je verbouwen" .. Dus ik voor mij was het "je doet maar en ...ik heb het bewijs" en achteraf was hij ook bekend als oplichter via MP maar goed...

Mijn punt is dat mensen gewoon het "lef" hebben om je links-om of rechts-om te bedonderen. Als goedgelovige kan je dus wel eens je vingertjes branden. Ik vind niet dat T.net de luie/domme medemens moet beschermen zeker gezien het I-mindset wat heerst dat zou ik eerder op een MP verwachten.
Zeker gezien dat mensen hier wat meer "vooronderzoek doen".

Tja die dief is slim en maakt misbruik van het goedgelovige karakter, zal ook wel dit topic nalezen.
Goed voor degene die gedupeerd zijn. Hoop dat het niet teveel was en zie het als een lot bij de loterij waar je niks won. En een wijze les geleerd. (ik gun het jullie niet)

* vso bedenkt net dat T.Net wel kan bij DM's zetten dat volledig medewerking word verleent om oplichters aan te geven bij de politie. En dat je altijd wijs bent om je "tegenpartij" even te "googlen"

je kan je mede mens niet behoeden voor fouten, je kan ze wel waarschuwen voor de mogelijke valkuilen

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 02-01-2013 15:00 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we niet allerlei zaken door elkaar gaan bediscussiëren? Maak er dan een apart topic over. Dan vertel ik je daar dat we ook daar bovenop zitten zoals ook al in tig topics die eerder zijn gemaakt is verteld...
Even vooropgesteld dat ik niet bij sales zit of de advertentie-relaties beheer, maar in het algemeen is de advertentiemarkt is de afgelopen jaren nogal ingestort, zeker online. Als je zoals wij een kwalitatief hoogwaardig platform biedt, dan raak je nog wel aan adverteerders, maar het is niet zo dat je meer kan vragen voor 60M pageviews per maand dan voor 10M pageviews. X is heel veel, of X is heel veel. Per view aanbieden is ook niet meer zo populair, laat staan dat je dan voldoende adverteerders krijgt om al die views op te maken.

Tuurlijk, alles kan, maar zaken als "gefeliciteerd! U bent de 1.000.000e bezoeker. Dit is geen grap. U bent de mogelijke winnaar van een <insert populair ding wat je toch niet wint>" ga je hier niet terugzien ;)
Het genereren van meer views voor advertentie-inkomsten is dan ook niet aan de orde. Ja, natuurlijk zien we graag dat we het platform verbeteren en dat beloond worden met meer mensen die er gebruik van maken. Ook dat is een stukje eer scheppen in wat je doet. Tuurlijk moet er geld verdiend worden, maar er heeft hier nooit een korte-termijnvisie geheerst om maar zo snel mogelijk alles uit te knijpen totdat je de grens bereikt en mensen gaan lopen. Dat zie je in advertentiebeleid, maar ook in zaken als een forum en V&A die op zichzelf bij lange na niet kostendekkend zijn. Er zit ook nog een stukje ziel in deze toko ;)
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Ik ben van mening dat het alles te maken heeft met een topic zoals deze, namelijk oplichting. Oplichting is niet alleen een ander geld afhandig maken, het is ook het moedwillig veranderen van de waarheid ten behoeve van meer verkoop. Mochten jullie zoals je zegt de Shopreviews en shops controleren dan vraag ik mij af waarom er tot op heden niets aan deze shop gedaan is. Het is en lijkt mij toch duidelijk dat er het een en ander aan deze reviews schort.
Ah, top. Doe ons even je bewijzen toekomen, dan ondernemen we gelijk actie. Oh, wat? Je hébt helemaal geen bewijzen? Wat? Omdat er mensen met problemen zijn kunnen anderen niet wél tevreden zijn? Ja ja...
En dat een winkel zijn klantenkring wijst op de reviewmogelijkheid omdat hij ook ziet dat met name mensen met negatieve ervaringen een platform zoeken mag niet omdat?...

Doe je voorzichtig voordat je jezelf strafbaar maakt voor smaad?
Als wij misbruik constateren, dan wordt daar keihard tegen opgetreden. We hebben al Shops die prijzen vermelden uitgesloten, en waar het uiteindelijk niet anders kan zelfs met publieke waarschuwingen:
http://tweakers.net/shopreview/8607/by-pos-bv.html
En ja, dat blijft ook staan ondanks brieven van advocaten. Wij hebben maar één doel met de ShopReview, en dat is informatie die te vertrouwen is, omdat anders de waarde van het hele platform weg is en dus ook de toegevoegde waarde aan de PriceWatch-combi om een keuze voor een winkel op te baseren. Verder zie jij niet wat wij waar wel of niet verwijderen en wat wij met winkels communiceren. Wel kan ik je vertellen dat meer dan 50% van de nieuwe winkels binnen een paar weken een review plaatst, en dan hoogst verbaasd is dat dat niet heel normaal is en het idee heerst dat iedereen dat doet.

Anyway:
Modbreak:Het gaat hier over V&A en hoe oplichters tegengegaan kunnen worden. Al het andere wordt onder deze break verwijderd. Dus als je iets wil aankaarten: maak een topic aan.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:De melding was dacht ik duidelijk genoeg

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:58
Volgens mij is hij weer bezig onder de naam kessel90 email adres vrolkessel@outlook.com.

Kreeg een bericht op mijn advertentie om 4uur snachts voor een wii dit net nadat hij een profiel had aangemaakt. Heeft ook opeens een Iphone 5 te koop en farcry 3.

Als ik het ip invul op internet is het een spam ip adres

[ Voor 10% gewijzigd door MO1234 op 03-01-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

En welk rekeningnummer wordt er gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
ralph0603 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:40:
En welk rekeningnummer wordt er gebruikt?
Zo ver heb ik het nog niet laten komen. Heb gezegd dat ik het op wilde halen en niks meer van gehoord.
Daarbij verteld hij een verhaal wat te mooi is om waar te zijn.
De naam vrolk wordt vaker in dit topic genoemd en zijn email adres is vrolkessel@outlook.com en wie maakt er op 4uur s'nachts een profiel + advertentie en gaat gelijk reageren op iemand.
Daarbij komt zijn ip adres ook naar voren als spam ip adres of wel een proxy.

Oke het is mogelijk dat dit hem niet is of zelfs geen oplichter, maar als je alles bij elkaar optelt is het toch een beetje 1+1=2 verhaal.

Daarbij maak ik zelf liever een blunder dan dat er mensen worden opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Laatst online: 27-09 18:33
Ik heb net al even met Kessel90 geDM'd. Het is duidelijk een oplichter. Het verbaast me dat tweakers nog steeds niets doet aan oplichters. Ik heb ze de vorige keer ook 3 keer gewaarschuwd.

Ik pleit ook voor een systeem waarbij je minimaal 100 posts moet hebben op tweakers alvorens je V&A mag gebruiken. Het wordt namelijk steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
100% bewijs nu had gevraagt of hij hem ook kon opsturen

Email:
-------------------------------------------------
Oke perfect. ga ik hem voor jou inpakken.

Hiermijn bankgegevens:

W Vrolk
666240760.

Graag nog even een bevestiging als het is overgemaakt (is dit voor 1 uur vanmiddag dan gaat hij vandaag nog verstuurd worden, anders morgen)

Alvast erg bedankt en veel speelplezier toegewenst.

Ik stuur je de track en trace code meteen door zodra hij verstuurd is.

Mvgr Wessel

--------------------------------------

Rekening nummer komt overeen met eerder gemeld rekeningnummer in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Stja deze discussie kun je eindeloos voeren, maar hoe je het ook went of keert het lig nog steeds bij jezelf..

Persoonlijk kijk ik ook altijd na een feedback/post ed.. Voor de rest haal ik mijn producten altijd zelf op, al is het nog zo aantrekkelijk ik maak nooit geld over vooraf..Dan maar even wachten tot ik iets anders tegenkom..

Min 100 post valt iets voor te zeggen doen ze op het HTforum ook, en inderdaad reacties aanlaten in de advertenties dat mensen eventueel kunnen reageren als het zaakje ''stinkt'' en laat de verkoper maar het tegendeel bewijzen.. Of een soort van aangifteknop in iedere advertentie zetten dat het gaat om potentiële oplichter, dat tweakers.net de advertentie in de hold gooit om het een of ander uit te zoeken??

Is maar een idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
Hij weet het wel mooi te brengen!

Email
---------------------------------------------
Hoi Maico,

Rembours doe ik niet aan gezien de laatste 2 keren dat ik dat dee ik 2 weken op mijn geld moest wachten. (ligt aan postNL niet aan de koper uiteraard).

En normaal gesproken had ik het bedrag nog gesplit (50% vooraf en 50% achteraf)maar aangezien dit onder de 100 euro is doe ik daar nu ook niet aan.

Mvgr Wessel

-------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Frank1973 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:19:
Of een soort van aangifteknop in iedere advertentie zetten dat het gaat om potentiële oplichter, dat tweakers.net de advertentie in de hold gooit om het een of ander uit te zoeken??

Is maar een idee..
Deze is er al, namelijk de knop "Meld misbruik" maar ik heb het idee dat de moderators de kat vaak wat te lang uit de boom kijken. Ik heb deze ad nu al uur geleden gemeld, maar ik heb nog niet het idee dat er iets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Een ander idee is om een aantal tweakers modererende rechten te geven op V&A. Deze kunnen dubieuze ads verwijderen. Als de verkoper vervolgens aan kan tonen dat hij legitiem is dan kan de ad weer ingesteld worden. Ik begrijp ook wel dat de moderators niet elke minuut op V&A modereren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

frankpaul1 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:27:
Een ander idee is om een aantal tweakers modererende rechten te geven op V&A. Deze kunnen dubieuze ads verwijderen. Als de verkoper vervolgens aan kan tonen dat hij legitiem is dan kan de ad weer ingesteld worden. Ik begrijp ook wel dat de moderators niet elke minuut op V&A modereren namelijk.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
Misschien een beetje offtopic maar kan er geen centraal topic komen met rekeningnummers van bekende oplichters. (Als dit bewezen is?)

Aangezien een rekeningnummer moeilijker te verkrijgen is dan een profiel met of zonder de genoemde drempels? De illusie van veiligheid zoals dat hier besproken is met profielen met drempels x aantal keer reageren bestaat dan misschien nog steeds. Alleen de hoeveelheid mensen die opgelicht worden zal waarschijnlijk wel verkleind worden. En dat er bijvoorbeeld bij elke verkoop of aankoop advertentie naar dit topic wordt verwezen? Dus echt een banner in beeld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Een rekeningnummer is een persoonsgegeven en die mogen niet (zomaar) geplaatst worden, zeker na veroordelingen etc.

(Ik kan hier nog even een verhaal neerzetten over persoonlijk belang VS algemeen belang maar ik zal het niet te ingewikkeld maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MO1234 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:56:
Misschien een beetje offtopic maar kan er geen centraal topic komen met rekeningnummers van bekende oplichters. (Als dit bewezen is?)

Aangezien een rekeningnummer moeilijker te verkrijgen is dan een profiel met of zonder de genoemde drempels? De illusie van veiligheid zoals dat hier besproken is met profielen met drempels x aantal keer reageren bestaat dan misschien nog steeds. Alleen de hoeveelheid mensen die opgelicht worden zal waarschijnlijk wel verkleind worden. En dat er bijvoorbeeld bij elke verkoop of aankoop advertentie naar dit topic wordt verwezen? Dus echt een banner in beeld oid.
Nogmaals, die centrale plaats is er al: mijnpolitie.nl
Daar kan iedereen elk rekeningnummer checken wat ze willen, ook als het bekend staat om problemen elders. Ook beter dan enkel een lijstje hier dus. Een duidelijkere link daar naartoe bij reageren op advertenties is iets wat meegenomen wordt bij het bekijken van mogelijke oplossingen.

frankpaul1 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:27:
Dat reacties uitzetbaar gemaakt zijn heeft ermee te maken dat mensen het niet kunnen laten andermans advertentie te verstieren. Jammer maar waar. Ook hard erop modereren heeft daar niets uitgehaald.
En heel eerlijk; de redenen die hier gegeven worden zijn ook weinig anders dan eigenrichting. Als we al aankomen met uitmaken voor oplichter en dan 'verkoper maar laten aantonen dat het zuiver is' dan zijn we duidelijk het spoor bijster.

Hier in Nederland ben je nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Sterker nog, iemand zomaar ergens van betichten is evengoed strafbaar. Soms klinken dingen erg mooi als je enkel en alleen naar de paar problemen kijkt. Zodra je ineens van straat geplukt wordt en in de cel gezet om maar aan te moeten tonen dat je iets niet gedaan hebt, denk ik dat mensen er ineens heel anders tegen aan kijken.

Mensen die advertenties modereren zijn er al. Je kan daar mensen aan toevoegen, maar ook dan zullen die dat in lijn met beleid moeten doen, en dat is dus niet 'schuldig totdat onschuld bewezen is'.

Uiteraard willen wij ook de boel verbeteren, maar dan willen we wel zaken goed afwegen en het zeker niet ten koste van de grote groep welwillenden laten gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Tsja, ik raad jullie toch aan om eens te kijken op avforums.com. Daar is dit wel de gang van zaken, het werkt zeer goed en het is een behoorlijk veilig systeem. Maar daar moet de hele deal ook zichtbaar zijn voor iedereen. Dus geen DM tot je in de advertentie tot een deal bent gekomen.

Maar goed, ik ben ook wel benieuwd naar de maatregelen die jullie zeggen te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Floppus, ik denk dat je hier een aantal goede punten maakt

- Alleen maar reacties onder advertenties totdat er een deal is vind ik geen goed idee, anderen gaat het niks aan wat ik afspreek met de tegenpartij in de onderhandeling

Is het misschien een idee om DMs actief te scannen op rekeningnummers? Dan kan er in de zoekopdrachten de bekende rek nrs gezet worden (we herkennen dhr vrolijk nu ook steeds aan zijn te lage prijzen en voornamelijk het rek nr). Indien een rek nr dan herkend wordt, kan die vervangen worden door sterretjes en een link naar een waarschuwing waarom dat die sterretjes er staan. Op die manier zal er alleen een nieuw slachtoffer gemaakt worden bij een nieuw rek nr, en niet zoals nu bij bestaande gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
frankpaul1 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:49:
Ik heb net al even met Kessel90 geDM'd. Het is duidelijk een oplichter. Het verbaast me dat tweakers nog steeds niets doet aan oplichters. Ik heb ze de vorige keer ook 3 keer gewaarschuwd.

Ik pleit ook voor een systeem waarbij je minimaal 100 posts moet hebben op tweakers alvorens je V&A mag gebruiken. Het wordt namelijk steeds erger.
Ach ja, ik weet het, dat voorstel heb ik ondertussen ook al tientallen keren geoperd.

Echter komt het er iedere keer weer op neer dat een admin of bijdehandte tweaker zegt dat het je eigen verantwoordelijkheid is en dat je oplichting 100% kunt voorkomen als je zelf maar goed op let en alles controleert.
In mijn optiek kun je het namelijk nooit 100% voorkomen, ook als je alles checkt, kun je nog gedupeert worden.
En ja, onder andere, ik ben daar het levende bewijs van.

*Zucht* ik heb de moed opgegeven, want steeds loop je toch weer tegen diezelfde muur aan.
Het lijkt wel of men het gewoon niet wilt......Ik zeg ook het lijkt, want ik weet dat ze het wel degelijk willen en er al veel aan doen om het tegen te gaan. Echter is dat helaas niet uit de recente reacties af te leiden.

[ Voor 9% gewijzigd door mistervis007 op 04-01-2013 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

The_Zohan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:42:
Floppus, ik denk dat je hier een aantal goede punten maakt
Is het misschien een idee om DMs actief te scannen op rekeningnummers? Dan kan er in de zoekopdrachten de bekende rek nrs gezet worden (we herkennen dhr vrolijk nu ook steeds aan zijn te lage prijzen en voornamelijk het rek nr). Indien een rek nr dan herkend wordt, kan die vervangen worden door sterretjes en een link naar een waarschuwing waarom dat die sterretjes er staan. Op die manier zal er alleen een nieuw slachtoffer gemaakt worden bij een nieuw rek nr, en niet zoals nu bij bestaande gegevens
@ the zohan deze heer waar het hier om gaat maakt alleen gebruik van tweakers om een begin bericht te maken via mail dus dan gaat het scannen op rekeningen nr. mank de rest van het mail contact gaat buiten tweakers om dus scannen gaat niet werken.

Ik begrijp uit een paar post hierboven dat de man weer actief alleen weer onder een andere naam is het dan echt niet duidelijk dat de heer vrolijk verkeerde bedoelingen heeft ,ik weet dat iemand pas schuldig is als het bewezen is maar toch.

Floppus zegt dat tweakers zelf hier weinig aan kan doen en hun best al doet is het misschien dan aan ons om in elk forum topic het nr van de heer vrolijk te plaatsen in de hoop dat er mensen zijn die dit lezen en dat zo dhr vrolijk in elk geval op dat nr en die naam geen slachtoffers meer kan maken ,dat lijkt me ook niet een oplossing. maar het kan wel het is een mening van ons en aangezien we vrijheids van mening uiting hebben !!!!!!
Misschien een onderschrift maken van let op dhr vrolijk is een oplichter met rekening nr erbij lijkt me ook niet de oplossing maar ook zoiets kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Read op 03-01-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Bannen op hardware ID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Kan zoiets ???? ik denk als ie gebruik maakt van verschillende comp. dat dat ook niet gaat en werkt zoiets achter een proxy want ook daar schijnt dhr vrolijk zich van te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
Op mac-adres gaan scannen? Dan gaan bij de meeste tweakers de firewalls wel gillen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

In plaats van hier te ranten over, de mods die actiever moeten modereren op VA advertenties, of users die minimaal 100 posts moeten hebben alvorens men artikelen kan aanbieden in VA, zou men hun boeren verstand moeten gebruiken!

"If it sounds too good to be true it usually is"

Daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat tenslotte altijd je eigen verantwoording blijft, en als je gedegen onderzoek doet, je eigenlijk bijna niet opgelicht kan worden. En als je het NIET vertrouwd, gewoon ophalen! En anders verder kijken dan je neus lang is.

Als iemand je willens en wetens wilt oplichten, en men moet bij wijze van spreken door 100 hoepels springen, dat doet men dat toch wel. Hier mee zorg je er echt niet voor dat een "beroepsoplichter" ineens niet meer in VA gaat adverteren, je zorgt er alleen voor dat het wat langer duurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Lip op 04-01-2013 01:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Zohan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:42:
Is het misschien een idee om DMs actief te scannen op rekeningnummers?
Dat is één van de zaken op de wensenlijst, maar ook al klinkt het triviaal, is het niet 1-2-3 geregeld. Voordeel van een duidelijkere verwijzing naar mijnpolitie.nl is bijvoorbeeld dat een rekeningnummer door een mens gelezen moet kunnen worden om iets over te maken. Omzeilen door tekens tussen te voegen, het rekeningnummer te splitsen, enzovoort is er daardoor niet bij. een automatisch systeem moet om enig nut te hebben dus niet alleen een vaste reeks checken, maar ook intepreteren. Kan dat niet goed, dan kom je weer op het punt schijnveiligheid.
mistervis007 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:27:
[...]

Ach ja, ik weet het, dat voorstel heb ik ondertussen ook al tientallen keren geoperd.

Echter komt het er iedere keer weer op neer dat een admin of bijdehandte tweaker zegt dat het je eigen verantwoordelijkheid is en dat je oplichting 100% kunt voorkomen als je zelf maar goed op let en alles controleert.
In mijn optiek kun je het namelijk nooit 100% voorkomen, ook als je alles checkt, kun je nog gedupeert worden.
En ja, onder andere, ik ben daar het levende bewijs van.

*Zucht* ik heb de moed opgegeven, want steeds loop je toch weer tegen diezelfde muur aan.
Het lijkt wel of men het gewoon niet wilt......Ik zeg ook het lijkt, want ik weet dat ze het wel degelijk willen en er al veel aan doen om het tegen te gaan. Echter is dat helaas niet uit de recente reacties af te leiden.
Ik begin je aardig spuugzat te worden met je makkelijke reacties, alleen maar geschop en vooral niet inhoudelijk reageren als er goede argumenten gegeven worden. Je bent in een ander topic dit jaar ook al gewezen op je toon. Alles mag gezegd worden, maar we laten ons niet in iedere reactie steeds maar wegzetten als de boeman omdat er blijkbaar geschopt moet worden tegen mensen die hun best doen hier een fatsoenlijk platform te bieden. Dat is nu klaar, anders help ik je hoogstpersoonlijk gegarandeerd nooit meer het risico te lopen opgelicht te worden op Tweakers - zeer effectief. En nee, we hoeven hier geen discussie over te voeren hier.
Read schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:00:
[...]

@ the zohan deze heer waar het hier om gaat maakt alleen gebruik van tweakers om een begin bericht te maken via mail dus dan gaat het scannen op rekeningen nr. mank de rest van het mail contact gaat buiten tweakers om dus scannen gaat niet werken.

Ik begrijp uit een paar post hierboven dat de man weer actief alleen weer onder een andere naam is het dan echt niet duidelijk dat de heer vrolijk verkeerde bedoelingen heeft ,ik weet dat iemand pas schuldig is als het bewezen is maar toch.

Floppus zegt dat tweakers zelf hier weinig aan kan doen en hun best al doet is het misschien dan aan ons om in elk forum topic het nr van de heer vrolijk te plaatsen in de hoop dat er mensen zijn die dit lezen en dat zo dhr vrolijk in elk geval op dat nr en die naam geen slachtoffers meer kan maken ,dat lijkt me ook niet een oplossing. maar het kan wel het is een mening van ons en aangezien we vrijheids van mening uiting hebben !!!!!!
Misschien een onderschrift maken van let op dhr vrolijk is een oplichter met rekening nr erbij lijkt me ook niet de oplossing maar ook zoiets kan.
Kijk, het is vervelend dat je bent opgelicht, maar wat je nu voorstelt is uiteraard nooit een structurele oplossing. Vrijwel iedereen hier die opgelicht is door deze persoon, had dat kunnen voorkomen door te checken op mijnpolitie.nl of zelfs maar google. Op opgeletopinternet.nl staat hij gewoon ook al genoemd.
Je kan dan hier voor iedere oplichter topics en ondertitels met rekeningnummers gaan lopen maken, maar de zure waarheid is dat als mensen daar werkelijk iets mee doen, dan was de meerderheid sowieso al niet opgelicht want deze gegevens *waren* al te vinden.
Hoe stel je je voor dat het helpt om hier informatie nogmaals te plaatsen die op de geëigende plekken al staat als je met jezelf als voorbeeld ook al niet op zoek bent gegaan naar info?

Uiteraard is duidelijk dat deze gast niet te goeder trouw is. Helaas hangt hij niet bij het aanmaken van accounts via open netwerken een bord naast zijn account dat hij het is. Hoe stel je voor dat we iemand blokkeren voordat we weten dat hij het is?

Ook met vrijheid van meningsuiting moet je oppassen. Die wil namelijk niet zeggen dat je alles maar kan doen wat je goeddunkt. Zeker in gevallen van het openbaren van gegevens en publiek beschuldigen van mensen stelt de wet dat je zeer zwaarwegende redenen moet hebben. Die zwaarwegende redenen zijn meestal in lijn van levensbedreigende zaken. Zelfs de politie plaatst enkel bij uitzondering foto's en namen publiek, en dat is de politie.
Daar kan je het niet mee eens zijn, maar zo is de wet.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer hoor, dat Tweakers hier min of meer de schuld krijgt. 90% van de problemen kan worden voorkomen als kopers hier zelf voorzichtig zijn en bepaalde informatie eerst controleren.

Ik kende de link van mijnpolitie niet, maar vind het de beste tip van dit topic. :) Ga het ook zeker gebruiken in de toekomst naast een zoekslag op google. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de tendens van de afgelopen jaren. Grote groep mensen die vinden dat ze zelf niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen acties. Dit soort dingen vind je overal terug in het nieuws op het ogenblik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:42:
Dat is de tendens van de afgelopen jaren. Grote groep mensen die vind dat ze zelf niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen acties. Dit soort dingen vind je overal terug in het nieuws op het ogenblik.
Daarbij vind ik tweakers toch veiliger dan menig andere online tweedehands verkoop site omdat er een levendige community achter zit. Daarbij denk dat Floppus/tweakers momenteel bezig zijn met een soort kosten/baten analyse om te kijken wat nu efficiënte oplossing is. De twee belangrijkste punten daarbij lijken mij.
  • Ontmoedigen oplichter.
  • Informeren van koper/verkoper.
Wat Ciris zegt blijf je toch verantwoordelijk voor je eigen acties.
Mijn gedachte gang bij online kopen is dat iedereen een oplichter is, daarom doe ik altijd een achtergrond check. Hoewel dit geen 100% garantie geeft heeft het bij mij wel zijn vruchten afgeworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik koop ook 98% van Tweakers, het vertrouwen is veel meer daar dan andere sites, daarbij hebben de meeste Tweakers een goeie prijs en er is met zorg om gegaan met de de aangeboden spullen..

Het blijft lastig dit,maar om Tweakers.net de schuld te geven gaat wat ver inderdaad.. De koper is nog altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden.. En niet eerst kopen en dan eens kijken wat voor persoon het is waar je van koopt.. dan ben je toch verkeerd bezig..

Een 100% waterdichtheid krijg je toch niet, er is altijd ruimte voor verbetering en daar moeten we allemaal aan meedragen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
-

[ Voor 255% gewijzigd door mistervis007 op 04-01-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:42:
Dat is de tendens van de afgelopen jaren. Grote groep mensen die vinden dat ze zelf niet verantwoordelijk zijn voor hun eigen acties. Dit soort dingen vind je overal terug in het nieuws op het ogenblik.
Ik vind over wat we hier nu aan het discuseren zijn dat het niet er over gaat over het al of niet zijnde verantwoordelijk zijn van je eigen daden dat weten we zelf alle donders goed.

Daarnaast geef ik niet de schuld aan tweakers ook al doen somige post van mij anders vermoeden als je het niet met ogen open bekijkt.

Het gaat mij erom dat iemand meerderemalen iemand op kan lichten en dat zoiets toch te stoppen moet zijn en wat misschien een oplossing kan zijn.

Ik was zelf te naief om niet op de meneer te zoeken op internet omdat ik zelf via tweaker al diverse spullen heb verkocht en aangekocht heb.
En daarin zit het gevaar in het begin was ik huiverig om op tweakers zaken te doen ik benaderde elke verkoper,koper met de nodige scepsis.
Elke koop,verkoop werd meestal door mij gecheckt op internet en meestal opgehaald of gebracht en er is nooit een vuiltje aan de lucht geweest.
Meestal kon ik de info hierop tweakers vinden als er iemand niet ten goede trouw was en ik heb 1 keer een waarschuwing gehad (van tweakers) dat iemand niet ten goede trouw was en gelukkig had ik nog geen zaken met hem gedaan (ik had alleen maar een dm verzonden).
Na meer als 100 transacties via tweakers ga je ervan uit dat op tweakers alles wel goed zit, de meeste mensen zijn ten goede trouw en als er niets over die persoon op tweakers te vinden is wat bellen laat rinkelen dan gaat de transactie goed.

En bovenstaande is dus de valkuil je moet altijd op de diverse site's zoeken over iemand waarmee je zaken doet, in mijn geval ging het over een klein bedrag maar er zijn mensen voor meer opgelicht door die heer.

Ik zie het als een leermoment en zal weer alles braaf checken en niet alleen op tweakers want dat is dus niet genoeg,maar ook dan kan ik nog opgelicht worden,niets is onmogelijk alleen als je geen zaken doet kun je niet opgelicht worden.

Als ik verder kijk 1 x opgelicht via v&a op meer dan 100 transactie's dan mag ik rustig zeggen dat v&a op tweakers redelijk goed beveiligt is.

Vrijheids van mening uiting is een groot goed ik mag zeggen en tikken wat ik vind alleen of het altijd verstandig is om dat te doen is een andere zaak er zijn meerdere mensen voor vermoord omdat ze opkwamen voor dat recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
MO1234 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:17:
[...]

Daarbij vind ik tweakers toch veiliger dan menig andere online tweedehands verkoop site omdat er een levendige community achter zit. Daarbij denk dat Floppus/tweakers momenteel bezig zijn met een soort kosten/baten analyse om te kijken wat nu efficiënte oplossing is. De twee belangrijkste punten daarbij lijken mij.
  • Ontmoedigen oplichter.
  • Informeren van koper/verkoper.
Wat Ciris zegt blijf je toch verantwoordelijk voor je eigen acties.
Mijn gedachte gang bij online kopen is dat iedereen een oplichter is, daarom doe ik altijd een achtergrond check. Hoewel dit geen 100% garantie geeft heeft het bij mij wel zijn vruchten afgeworpen.
Wat onbetaalbaar/ondevbaar is en blijft is dat de koper moet blijven opletten. Wij kunnen naam, mailadres en rekeningnummer niet controleren op mijnpolitie.nl. Dat moet je zelf doen. Dan nog is die controle geen 100% garantie op veiligheid. Vraag of je het item kan komen ophalen en voor de aankoop zien/testen. Daar hebben de oplichters een broertje dood aan dus dan krijg je al snel een smoesje waarom dat niet kan.

Alle post/karma/tijds barrières die we opwerpen hebben op termijn een negatief effect. Natuurlijk, de eerste paar maanden zal het nog wel even rustig zijn maar de oplichters zijn slim en vindingrijk. Het x aantal dagen lid criterium is 't makkelijkst te omzeilen. Gewoon via TOR/proxy/belwinkel/bibliotheek/open Wifi in de buurt accounts maken en afwachten. Karma sprokkelen is ook heel makkelijk anoniem te doen. Koppel wat producten aan forumtopics, maak wat simpele (alleen sterren) reviews en je hebt in no time voldoende karma. Tenzij we de eis zo hoog zetten dat V&A in de praktijk alleen door Terw_Dan gebruikt kan worden. :+

Een x aantal posts eis is de moeilijkste en je zou hem daarom willen gaan gebruiken. Maar we moeten niet vergeten dat er ook mensen zijn die alleen op de FP actief zijn, of GoT alleen lezen maar die wel wat in V&A willen doen. Moeten we nu omwille van een stel :r figuren deze groep (en die is vele malen groter dan de actieve GoT gebruikers) buitensluiten? Of verplichten om eerst 100 nietszeggende posts te doen? Dat middel lijkt me niet alleen erger dan de kwaal, naast het duperen van een grote groep onschuldige Tweakers krijgen we duizenden nutteloze posts te verwerken.

ID controle is al genoeg over gezegd. Boudewijn vat het risico op de DB al aardig samen maar in de praktijk is dat volstrekt onwerkbaar. Hoe moet ik nu weten of jij de persoon bent op de kopie van je paspoort? Moeten mensen met ID in de hand voor een webcam gaan zitten en dan? Dan weet je nog niks en omdat wij dan iemand moeten valideren worden we aansprakelijk... Naast de problemen rond de controle & opslag moet je niet vergeten dat dit klauwen met geld kost om uit te voeren. Wie gaat die kosten betalen?

Last but not least : al deze opties geven een vals gevoel van veiligheid. "Oh, de account van de koper is zoveel dagen oud/heeft X karma/heeft Y posts/heeft een kopie paspoort naar Tweakers verzonden, dus ik kan zonder nadenken 60/600 euro naar een wildvreemde overmaken.... En dan gaat het mis.... Ik blijf erbij met al die jaren ervaring dat je als koper behoedzaam moet blijven. Google de naam en het rekeningnummer, check mijnpolitie en ga als het even kan zelf naar de koper toe. Het is jouw geld, daar heb je har dje best voor moeten doen. Wees er dan ook zuinig op als je 't gaat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 19:47
Kijk eens bij Hardware.info hoe het daar gaat.
Je kan pas wat verkopen als je meer als 50 zinnige post gedaan heb op het forum.
Dus iemand kan niet een account aanmaken en dan gelijk wat verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
En deze ook denk ik V&A gevraagd: Iphone 5 wit 32 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
heb hem al gerapporteerd, is 100% hem, heb gedaan alsof ik een deal wilde maken om zijn bankrekening nr te krijgen. Heb hem al een slechte review gegeven
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Hou het hier over V&A en hoe het gebruik en de veiligheid verbeterd kan worden. Voor al het andere: maak een topic aan, liefst nadat de search is gebruikt, omdat veel zaken al eerder zijn besproken.