Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:32:
Hier kun je gewoon niet tegen optreden, hoe graag iedereen dat zou willen. Ik denk dat Tweakers al meer moeite doet dan dat de meeste sites doen. Er is een feedbacksysteem, je kunt feedback al dan niet laten verwijderen, er over in discussie gaan met de crew en ze blokkeren direct malafide verkopers.
Het enige wat je kunt doen is het overhandigen van persoonlijke gegevens om zo een soort "trusted seller"te worden op Tweakers. Beetje als een gecontroleerde verkoper op marktplaats. Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om die gegevens te overhandigen.
Maar ik vind wel dat vooral de kopers hier wat minder nonchalant zaken moeten doen. Ik koop zelf eigenlijk nooit iets van iemand die geen historie heeft op een website. Geen forumposts of frontpage posts en ook geen feedback? Gewoon links laten liggen. Misschien laat je een leuke deal liggen, maar als het spotgoedkoop is is de kans toch groot dat je belazerd wordt. Veelal liggen de prijzen van producten 2e hands op eenzelfde niveau en is het aanbod voldoende.
Helemaal schandalig vind ik de kopers die zelf niks controleren maar dan gaan lopen huilen in topics en Tweakers er de schuld van geven.

Daar heb je inderdaad gelijk in
Echter als een gebruiker, zoals Dhr. Vrolijk op dit moment, maar steeds nieuwe accounts blijft aanmaken en steeds weer opnieuw mensen dupeert, dan vind ik niet dat alleen de koper daarvoor verantwoordelijk is.
Want dit soort figuren blijven keer op keer bezig met mensen te duperen en nieuwe accounts aan te maken.
Dan moet je als platform ook actie ondernemen om zulke individuen te weren.
En dan is het het toch een heel makkelijke oplossing om als regel te stellen dat je pas na 100 posts als verkoper in V&A mag opereren.
Een vreemde regel is het niet, want verschillende bekende fora's hanteren deze regel.
Op zich zal iedereen ook begrip hebben voor deze maatregel en het werpt toch een drempel op voor een oplichter.
Uiteraard is die drempel te overwinnen, maar als je account geblokt wordt en je moet dan weer opnieuw beginnen met 100 post te maken, dan ben je toch wel even ermee bezig.
In bijvoorbeeld he geval van Dhr. Vrolijk had die dan al 500 post moeten doen deze week, wat toch een aardig tijdrovend karwei is.
Daardoor zal deze regel uiteindelijk ook zijn vruchten gaan afwerpen, daar het onbegonnen werk is om steeds weer 100 nieuwe post te doen.
En van mijn part worden daar 250 of 500 post van gemaakt.
Maar zoals eerder aangegeven zal dit ook nieuwe potiënciele tweakers afschrikken,echter zullen de echte geinteresseerde zich geheel kunnen vinden in deze regelgeving en het dan ook geen probleem vinden.
En dat is een kwestie van prioriteiten stellen.
Wat is belangrijker, een zo groot mogelijke achterban/leden of een hechte en betrouwbare achterban/leden?
Ik ben bang dat als er niet snel iets gaat veranderen, dat V&A binnen zeer korte termijn volledig instort en het een broeinest van oplichters wordt.
Want de "echte" V&A verkopers zijn steeds minder actief op V&A hierdoor..........Helaas.......
En nog een optie om wat meer vertrouwen in te boezemen is om een knop in de advertentie toe te voegen met de optie om direct via PayPal te betalen.
Dan kan men kiezen om deze knop te activeren en dan heeft de potiëntiele koper ook zekerheid dat er of geleverd gaat worden, of dat het geld terug komt .
En dat als je op de knop klikt je meteen doorverwezen wordt naar PayPal voor de transactie.
Lijkt me niet zo lastig te realiseren
[
Voor 12% gewijzigd door
mistervis007 op 31-12-2012 15:59
]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)