You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ondertussen hebben de admins ook account nummer 18 (correct me if I'm wrong) geblokt.
Je zou toch denken dat hij het nu langzamerhand toch wel begint te begrijpen.........

[ Voor 18% gewijzigd door mistervis007 op 15-01-2013 10:29 ]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Ik vraag me af of er in zo'n geval niet een abuse-melding naar zijn provider wordt gestuurd? Of zit meneer op diverse proxies of openbare PC's dat dit niet te herleiden is?mistervis007 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:28:
En ook onder de naam [Verwijderde gebruiker] was meneer Vrolijk weer actief.
Ondertussen hebben de admins ook account nummer 18 (correct me if I'm wrong) geblokt.
Je zou toch denken dat hij het nu langzamerhand toch wel begint te begrijpen.........
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zelf heb ik dat ook niet lang geleden helaas aangifte moeten doen en in paar weken werd dat opgepakt en behandeld en nu 2 maanden later is alles opgelost en zal die oplichter wel 10x nadeken eer hij weer mensen zal gaan oplichten, hij zit nu in het systeem.
Het is iig jammer dat mensen zoals deze persoon ongestraft hiermee door kunnen gaan tot dat ze vervolgd worden.
Bah.
@ hier boven,
Zo weird is dat helemaal niet,, een bank kan niets doen zonder gerechtelijk bevel, denk je echt dat een bank iets gaat oen omdat persoon A of X ze aangeeft ja dit is een oplichter? natuurlijk niet.. dat is toch logisch lijkt me, hoe vervelend dat in dit geval ook kan zijn.
[ Voor 62% gewijzigd door pino85 op 15-01-2013 11:44 ]
Liefhebber van Tweakers
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
1 aangifte zou al voldoende moeten zijn, waarvoor is het recht en justitie en de politie er dan.CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:59:
Als er tientallen mensen dat melden, zit er heus wel 'n vorm van waarheid in, dus ja dat vind ik vrij apart.
Maak er dan een Politie staat van als je anders niets kan doen voor de bevolking, of wees duidelijk dat je niks kan doen.
Dan nemen we het zelf wel in de hand, maar 10 aangiftes ( of meer ) en nog niks doen is zo raar.
Ander bankrekening, andere naam, en ze gaan weer verder.pino85 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:36:
En aangifte doen tja, dat zou iedereen die opgelicht is door hem gezamenlijk kunnen gaan doen maar de vraag of die zaak altijd snel word opgepakt. nu met de nationale politie zal het wat kunnen uit maken.
Zelf heb ik dat ook niet lang geleden helaas aangifte moeten doen en in paar weken werd dat opgepakt en behandeld en nu 2 maanden later is alles opgelost en zal die oplichter wel 10x nadeken eer hij weer mensen zal gaan oplichten, hij zit nu in het systeem.
Het is iig jammer dat mensen zoals deze persoon ongestraft hiermee door kunnen gaan tot dat ze vervolgd worden.
Bah.
Deze 'persoon' is nu ook (gok) maanden bezig, je zou bijna denken dat het hele politie apparaat niet bepaald werkt.
(ja, ze hebben zeker wel belangrijkere zaken, maar juist als mensen zo'n persoon weten te vinden, zou je dan toch juist verwachten dat ze actie ondernemen?)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Een centrale stucky en duidelijkere verwijzing bij het reageren op een advertentie is klaar, en we hebben nog een aantal zaken op de rol staan.
Van wat ik zo zie dat er aan moeite wordt gedaan om af en toe met een account nog iets binnen te krijgne voor wij het afvangen, kan hij beter wat voor baantje als uitzendkracht aannemen. In de meeste gevallen hebben we een account geblokkeerd voor er gedupeerden zijn, terwijl er wel steeds een hoop tijd in communicatie zit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
-nee denk het niet0-
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 14:23 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Met z'n: V&A aangeboden: Apple iPhone 4S 32GB Zwart SUPERPRIJS!, advertentie.
Net stonden de reacties aan, nu opeens niet...
Net geregistreerd, prijs is veeeeel te laag, foto's zijn van 'n iPhone 4 en al eerder gebruikt
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 16-01-2013 18:52 ]
Bankrekeningnummer staat bekend bij mijnpolitie.nl!!!CLB schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:51:
Don't know if, maar dit is ook een oplichter: [Verwijderde gebruiker]
Met z'n: V&A aangeboden: Apple iPhone 4S 32GB Zwart SUPERPRIJS!, advertentie.
Net stonden de reacties aan, nu opeens niet...
Net geregistreerd, prijs is veeeeel te laag, foto's zijn van 'n iPhone 4 en al eerder gebruikt
R.kaya
749015799
Verwijderd
Ook een twijfel gevalletje..
Vandaag geregistreerd, 2 iphone 4 16GB modellen en twee maal een iPhone 5.
http://tweakers.net/aanbod/user/497287/
Edit: Aanndd she's gone zie ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 16-01-2013 23:48 ]
⏩ PVOutput☀️
Dus het zou een goede zaak zijn dat als ik op een ad van jou zou reageren, dat ik dan kan dreigen met politie visitatie en bankblokkering als jij het spul niet verkoopt voor mijn prijs?Mektheb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:04:
[...]
1 aangifte zou al voldoende moeten zijn, waarvoor is het recht en justitie en de politie er dan.
Dat krijg je namelijk met 1 aangifte.
Kleine correctie, niks zichtbaars voor jou doen.Dan nemen we het zelf wel in de hand, maar 10 aangiftes ( of meer ) en nog niks doen is zo raar.
Voor de rest zie hierboven en bedenk dan eens dat ik 10 (of meer) vrienden heb die allemaal mee aangifte kunnen doen.
Het probleem zit hem in de mogelijkheid van misbruik als politie te snel opzichtig handelt.
gezienQuad schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:45:
[Verwijderde gebruiker]
Ook een twijfel gevalletje..
Vandaag geregistreerd, 2 iphone 4 16GB modellen en twee maal een iPhone 5.
http://tweakers.net/aanbod/user/497287/
Edit: Aanndd she's gone zie ik.
Toch even contact gezocht, heb een rekeningnummer die niet wordt gevonden op mijnpolitie.
⏩ PVOutput☀️
In het verleden kon je er altijd zowat vanuit gaan dat een tweaker te vertrouwen is. Dat raakt op deze wijze langzaam maar zeker kwijt. Slechte ontwikkeling!
Verwijderd
Dat zal nooit gebeuren, je weet niet wat er met je gegevens gebeurt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:02:
Het zou misschien mooi zijn als het rekeningnummer ingevuld moet worden bij het maken van een advertentie en dat deze automatisch geverifieerd wordt bij de bekende oplichters databases.
Het enige wat je kan doen is deze gasten een grondige ip ban geven en voor de rest gewoon uitkijken met wat je koopt.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
IP Ban; meer en meer providers wisselen vaker en vaker IPs vanwege het schaars worden van ranges. We zijn wel bezig met efficiëntere filters, maar het is niet of we dergelijke zaken niet al toepassen.
Er blijft maar één zaak echt het meest effectief, en dat is jezelf beschermen, hoe veel wij ook doen. Hoe interessanter het is om ergens systemen en mensen om de tuin te leiden, hoe meer moeite erin gestoken zal worden om dat te doen. Wat voor maatregel dan ook, heeft als risico een vals gevoel van veiligheid mee te brengen.
Suggesties blijven natuurlijk altijd welkom, maar het doet wel enigszins pijn dat er gedacht wordt dat wij nog niet op het idee van scannen op termen en IP Bans zouden zijn gekomen...
Dat is me eigenlijk dan weer té genuanceerd. De politie doet er inderdaad gewoon helemaal niets mee, tenzij het over écht grote dingen gaat. Vrij recent is dat volgens mij ook in het nieuws ergens geweest dat het zo ongeveer vrij spel is. Sindsdien lijkt ook het aantal lutsers zwaar toe te nemen trouwens.Gomez12 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:55:
[...]
Kleine correctie, niks zichtbaars voor jou doen.
Voor de rest zie hierboven en bedenk dan eens dat ik 10 (of meer) vrienden heb die allemaal mee aangifte kunnen doen.
Maar ook daar zijn we aan het duwen, en niet pas recent. Zelfs ik zit op dat punt al te denken aan dingen als met een grote groep gedupeerden naar het lokale politiebureau / bank te trekken met de stapel aangiften en de gegevens van de lutser om niet te vertrekken tot actie wordt ondernomen. Als je tegen muren aan blijft lopen ga je vanzelf aan creatieve oplossingen denken, en ik kan wel zeggen dat de frustratie bij mij redelijk hoog zit ten aanzien van politie en banken - vooral als wij vervolgens afgeschilderd worden alsof we er niets aan willen doen.
Het verhaal misbruik van grote aantallen aangiften is niet plausibel; het is nog altijd strafbaar in Nederland om valse aangifte te doen - en daar treden ze dan wel weer tegen op.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 16:38 ]
Ik kreeg een reactie van [Verwijderde gebruiker]op mijn ad:
V&A gevraagd: HTC Sensation (Gewoon / XE)
Ik was zelf eerst vrij sceptisch, maar omdat ie perfect NL schreef kwam ie nadien wel goed over. Ik heb een gedeeltelijke betaling van €75 overgemaakt, nadien niks meer vernomen.
Dan linkte een vriend mij deze forum categorie, en dan zag ik mijn fout definitief in...
Email conversatie:

Ik was sceptisch, had ik maar mijn intuitie gevolgd en 't niet gedaan...
Ik heb aangifte gedaan via ecops.be, daar kreeg ik nadien te lezen om een persoonlijke klacht in te dienen bij de politie. Dat wil ik eventueel wel doen, maar ik heb niet 't idee dat ik daarmee mijn geld ga terugzien?
Kan ik eventueel de bank contacteren of zij zo'n verichting kunnen terugdraaien? Ook dat zal wel noppes zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Tweaker36 op 22-01-2013 20:28 ]
Rekening nummer is al bekend op internet dus volgende keer beter onderzoek doen.
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2261.40;wap2
Geld terugvragen via de bank is in NL niet mogelijk, misschien wel in BE, maar dan zal je morgen even moeten bellen.
[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 22-01-2013 20:41 ]
Er loopt al een uitgebreid topic over hem: Opgepast: gebruiker anderz0
Mss stuur ik nog een kopietje naar de bank.
Dat is balen maar zo werkt het wel. succes iig!
[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 23-01-2013 20:12 ]
Liefhebber van Tweakers
EpicCodGamer ....
zijn naam is w Vrolijk ....
zijn rekening nummer is : 666240760
dus mensen pas op !!!!
En hij is al gebannedkaltun schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:10:
dames en heren hij is weer actief onder de naam :
EpicCodGamer ....
zijn naam is w Vrolijk ....
zijn rekening nummer is : 666240760
dus mensen pas op !!!!
Wat ik me wel afvraag, waarom wordt tegenwoordig de gebruikersnaam van het betreffende account veranderd in een nummer?
Want zo is voor niemand meer het desbetreffende account terug te vinden en eventueel te verifiëren of jijzelf ook benadeeld bent door betreffende persoon.
Zeker in de "begin fase" kun je dan snel aan de eventuele beoordelingen zien of je ook het haasje bent, of nog beter dat je tijdens de eventuele reeds opgestarte communicatie al meteen de negatieve feedbacks kunt zien.
En jezelf zo dus kunt behoeden voor dergelijke personen.
EpicCodGamer is bijvoorbeeld niet te vinden onder de profielen omdat de gebruikersnaam veranderd is naar [Verwijderde gebruiker]
[ Voor 15% gewijzigd door mistervis007 op 25-01-2013 12:42 ]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
⏩ PVOutput☀️
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

hoe bedoel je dat ?kaltun schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:07:
ik wil wel weten hoe ik iemand kan opzoeken in tweakers,
bedoel je hoe je iemand via z'n tweakers-nickname kan opzoeken ?
of via z'n persoonlijke gegevens ?
Elke drempel die aangemaakt kan worden zoals een minimum posts, tijd lidmaadschap wat dan ook is eenvoudig te omzijlen.
Een minimum posts is voor vele eerlijke tweakers erg vervelend.
Ik hoor velen zeggen dat een minimum van 50/100/200 posts makkelijk is, echter zijn er veel mensen (waaronder ik) die veel lezen in het forum, en zich relatief weinig in discussies voegen.
In de twee jaar dat ik me aangemeld heb op Tweakers heb ik maar 52 posts op het forum, terwijl ik al ongeveer 8 jaar dagelijks op Tweakers en GoT kijk.
Ik vind het Feedback systeem op Tweakers perfect.
Als ik wat verkoop doe ik alleen maar een betaling achteraf als de andere partij meerdere positieve feedbacks heeft van actieve leden. Dit controleer ik uiteraard voordat ik met iemand in zee ga.
Als de persoon weinig feedback heeft gekregen is het alleen achteraf betalen, ophalen, of langsbrengen.
De kans om opgelicht te worden is zo tot een minimum beperkt.
Een systeem zoals marktplaats heeft dat je via paypal je geld kan terugvragen is ook absoluut geen goed systeem. Zo krijg je net zo goed oplichters alleen dan omgekeerd.
Daarmee bedoel ik dat je iemand wat verkoopt, en ze een aantal dagen daarna doodleuk hun geld terugkrijgen.
De enige extra beveiliging die er nog toegevoegd zou kunnen worden is dat als een Tweaker voor het eerst gebruik maakt van V&A ze doorgelinkt worden naar een scherm waarin staat uitgelegd waar ze op moeten letten, zoals de feedbacks van de tweaker.
*Edit*
Excuses, na het posten zag ik dat deze thread al een week dood is.
Afgelopen twee jaar eigenlijk probleemloos kunnen kopen en verkopen binnen de V&A en zo ineens 150 euro kwijt in één week met dit soort praktijken. Ook hier valt dus niet meer veilig te handelen helaas.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Bij mij gebruikte hij de volgende gegevens:
Accountnaam: Mercedes SLS
E-mail: mercedesslr15@gmail.com
Naam: Warren Vrolijk
IP: 87.236.194.191
Rekeningnummer: 666240760
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
verbaasde me er al een beetje over dat de link naar dat andere topic niet was gelegd..
Anyway, succes met de afhandeling en mijn excuses voor de "spuit 11" -post.
Verwijderd
hier sluit ik mij bij aan , ik snap alleen niet dat je niet eerder doorhad dat het een oplichter is /was altijd voor een adres vragen !! en een ophaaldatum afspreken , reageerd hij niet meer dan weet je genoeg ...comitatus schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:52:
Altijd doorgeven bij de banken. Banken verzamelen veel info over hun klanten. Als mensen gaan oplichten gaan de banken dit door krijgen. Dit heeft niet direct betrekking met rekeningen maar het gaat dan damn moeilijk worden om ooit nog wat te kunnen lenen. Daarbij vinden banken het echt niet fijn om bij deze zwendels betrokken te zijn. Hoop reacties naar de bank kan juist zorgen voor dat de bank wilt dat de zaak opgelost wordt.
jammer van je geld
Ik gebruik meestal het overzicht van nieuwste aanbod, nieuwe users vallen op die manier extra snel op zonder eerst op de ad te hoeven klikken
Geen beoordeling is grijs en die sla ik standaard al over, misschien iets duidelijker voor de kopende partij tijdens het zoeken naar items in V&A.
Ik browse dagelijks redelijk veel in V&A en zou op die manier eerder "foute" advertenties kunnen spotten denk ik.
In de pricewatch zijn deze wel zichtbaar bij de items, zij het met een andere bedoeling
[ Voor 19% gewijzigd door arjants op 06-02-2013 23:53 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
"edjedeman" vanaf IP: 188.207.74.228
wim Vrolijk [wimlivev@gmail.com]
Is dus al bekend, maar toch maar even een waarschuwing hier!
Informatie:
Alias: W. (Wim) Vrolijk
E-mail: wimlivev@gmail.com
Rekeningnummer: 666.240.760
Ip-adres email: 209.85.223.195 (heb je volgens mij weinig aan, want zit achter proxy, geeft USA aan)
Ip-adres Tweakers: 92.69.196.120 > hele lijst informatie, gebruikt KPN mobiel internet, zie hieronder. Misschien dat iemand (of Tweakers) nog wat kan met deze informatie?
Heb aangifte gedaan op mijnpolitie.nl, waar al meldingen bekend zijn van deze etter. Raad iedereen aan om dat ook te doen. Geen idee of ik nog iets kan doen om mijn geld terug te krijgen, maar ik ga het wel proberen.
inetnum: 92.69.0.0 - 92.69.255.255
netname: KPN-MOBILE-NETWORK
descr: KPN Mobile The Netherlands B.V.
descr: Mobiel.NET/Internet Everywhere
country: NL
admin-c: KMI-RIPE
tech-c: KMI-RIPE
status: ASSIGNED PA
remarks: +-------------------------------------------+
remarks: | abuse issues: abuse-mobile@kpnmail.nl |
mnt-by: AS286-MNT
source: RIPE # Filtered
role: KPN Mobiel Internet
address: Internet Everywhere
address: The Netherlands
phone: +31(0)70 343 4699
admin-c: KPN-RIPE
tech-c: RK1919-RIPE
tech-c: BPS5-RIPE
tech-c: WP355-RIPE
tech-c: RK856-RIPE
tech-c: PvHv1-RIPE
abuse-mailbox: abuse-mobile@kpnmail.nl
remarks: ===============================================
remarks: For portscans, DoS attacks and spam complaints,
remarks: please use the email address " abuse-mobile@kpnmail.nl ".
nic-hdl: KMI-RIPE
% Information related to '92.68.0.0/14AS1136'
route: 92.68.0.0/14
descr: KPN B.V.
origin: AS1136
mnt-by: KPN-MNT
mnt-routes: AS286-MNT
Daar was ik ook al achter.brainovic schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 02:26:
Gebruikt KPN mobiel internet, zie hieronder. Misschien dat iemand (of Tweakers) nog wat kan met deze informatie?
Heb aangifte gedaan op mijnpolitie.nl, waar al meldingen bekend zijn van deze etter. Raad iedereen aan om dat ook te doen. Geen idee of ik nog iets kan doen om mijn geld terug te krijgen, maar ik ga het wel proberen.
[/b]
inetnum: 92.69.0.0 - 92.69.255.255
netname: KPN-MOBILE-NETWORK
descr: KPN Mobile The Netherlands B.V.
descr: Mobiel.NET/Internet Everywhere
country: NL
admin-c: KMI-RIPE
tech-c: KMI-RIPE
status: ASSIGNED PA
remarks: | abuse issues: abuse-mobile@kpnmail.nl |
role: KPN Mobiel Internet
address: Internet Everywhere
address: The Netherlands
phone: +31(0)70 343 4699
admin-c: KPN-RIPE
tech-c: RK1919-RIPE
tech-c: BPS5-RIPE
tech-c: WP355-RIPE
tech-c: RK856-RIPE
tech-c: PvHv1-RIPE
abuse-mailbox: abuse-mobile@kpnmail.nl
remarks: For portscans, DoS attacks and spam complaints,
remarks: please use the email address " abuse-mobile@kpnmail.nl ".
nic-hdl: KMI-RIPE
% Information related to '92.68.0.0/14AS1136'
route: 92.68.0.0/14
descr: KPN B.V.
origin: AS1136
mnt-by: KPN-MNT
mnt-routes: AS286-MNT
Omdat deze flapdrol inderdaad KPN mobiel internet gebruikt, krijg ik nu af en toe de melding, als ik op mijn mobiel na T.net ga, dat ik geen reactie kan plaatsen omdat er in het verleden is gefraudeerd met dit IP.........
Gelukkig is dat niet altijd zo, maar het komt toch wel regelmatig voor.
Dat houd dus sowieso al in dat KPN mobiel regelmatig de IP's wisselt.
En dat is dan de keerzijde van de medialle in de strijd om maatregelen te nemen tegen dit soort individuen.
Het is helaas niet anders, want niets doen is helemaal geen optie.
Echter zul je zien dat er altijd onschuldige mensen gedupeerd worden, omdat een aantal mensen oneerlijk menen te moeten zijn.
Maar ik neem dit T.net dan ook absoluut niet kwalijk, daar hun aanpak tegen oplichters een voorbeeld is voor andere sites!
[ Voor 5% gewijzigd door mistervis007 op 09-02-2013 22:26 ]
Ik neem WEL de ING iets kwalijk, omdat zij ondanks een groot aantal meldingen van dit bankrekeningnummer nog niets ondernomen hebben. In eerste instantie blokkeren na een x aantal meldingen, en het is toch vrij makkelijk om na te gaan wie het rekeningnummer destijds heeft geopend? Of kan elke onbenul (al dan niet met valse ID) zomaar een rekening openen?
overstappen naar andere bank niet handig aangezien vriendin/ouders etc ook ING hebben. Wel handig dat je direct geld kunt overmaken en niet een dag moet wachten..
Zonet aangifte afgerond,hopen dat er wat uitkomt want dit desbetreffende persoon MOET gepakt worden!
http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png
Had zogezegd een deal met hem,moest 125€ overmaken en als ik de iPhone aankreeg nog eens 125€.
Kreeg deze gegevens :Worva Vrolijk
Banknr :666240760
Jonkvrouw 13. Sneek
Gsmnr:0616608367
Ook ik ben afgelopen week slachtoffer geworden van deze oplichter, €225 lichter. Alle gegevens welke ik hier en op opgeletopinternet.nl zijn doorgegeven aan de politie en er is aangifte gedaan, evenals een brief verstuurd naar de bank van de tegenpartij als mijn eigen.
De vriendelijke man was zo aardig zijn telefoon op te nemen en mij te vertellen dat ik later terug moest bellen om zijn broertje te bereiken, "hij is er nu niet". Lijkt er op dat zijn telefoon nummer dus wel kloppend is.
bateman80s
[Verwijderde gebruiker]
wiwawouter75@gmail.com
Wouter Vrolijk
[...]
666240760 W Vrolijk
0616608367
Dit alles onzin natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 13:28 ]
Heb na een dag het rekeningnummer gecontroleerd (NL58INGB0666240760) maar vond niets terug van zogezegde internetfraudeurs (bij IBANNL).
Wat is nu het beste dat ik doe? Ben ongeveer 35 euro kwijt dus het is niet extreem veel maar nog steeds een toch nog wel wat geld.
Mails zijn verstuurd onder het email-adres gruningendgkste@gmail.com.
[ Voor 5% gewijzigd door AppliArt op 16-02-2013 13:39 ]
Verwijderd
Ik heb gisteren contact gehad met deze figuur, volgens mij, hier volgt mijn e-mailcontact.
Hallo,
Ik heb wel interesse in deze iPad.
Kunnen we zaken doen?
Groeten,
Ramzzz
Weng Vrolijk <dechinesekoning80@gmail.com>
16 feb. (1 dag geleden)
aan mij
Beste Ramzzz,
Dat is mooi, als het aan mij ligt wel?
Mvg,
Weng
Radiostilte sindsdien.Als je je adres kunt geven, kom ik zsm langs. Schikt het vanavond, zeg rond 18:00?
En vaste prijs, €160?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[Verwijderde gebruiker]
Deze was het.
[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 19-02-2013 18:35 ]
En dan werkt hij voornamelijk op de vraag advertenties. Stuurt mensen een e-mail(niet te traceren voor tweakers.net dus).
Verwijderd
We hebben ook daar al naar gekeken, maar naast de impact voor normale nieuwe gebruikers die toch echt nog ruim in de meerderheid zijn, stopt het dit soort dingen niet. Al wat kan is drempels opwerpen die zo min mogelijk onschuldigen treffen. De huidige database aan blokkades groeit met de dag, en zal steeds meer bijdragen.Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:35:
Net was er weer eentje. Samsung Galaxy S3 voor 200. Nieuw geregistreerde gebruiker. Die moeten echt aan banden worden gelegd; langer dan x tijd actief + positief karma ofzo.
Cliché maar waar: er is geen betere bescherming dan jezelf beschermen, en dat zal nooit veranderen. Zo was het vroeger op straat, huis aan huis en op de markt, zo is het nu op internet. Zolang mensen zonder meer bedragen overmaken naar wildvreemden zullen er mensen zijn die daar misbruik van maken.
Verwijderd
Daar staat wel zijn ip in en dan is even zoeken genoeg om te ontdekken dat ie via proxy mailt.ralph0603 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:23:
En dan werkt hij voornamelijk op de vraag advertenties. Stuurt mensen een e-mail(niet te traceren voor tweakers.net dus).
Ik gok dat de meesten hier niet in dit soort praktijken trappen, maar ik vind het wel erg jammer dat de oplichters inmiddels T.Net gevonden hebben. Waar het op MP nog schering en inslag is, was het hier naar mijn weten altijd erg rustig kwa oplichting. Maar goed, een extra oogje in het zeil houden en rapporteren dan maarVerwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:06:
[...]
We hebben ook daar al naar gekeken, maar naast de impact voor normale nieuwe gebruikers die toch echt nog ruim in de meerderheid zijn, stopt het dit soort dingen niet. Al wat kan is drempels opwerpen die zo min mogelijk onschuldigen treffen. De huidige database aan blokkades groeit met de dag, en zal steeds meer bijdragen.
Cliché maar waar: er is geen betere bescherming dan jezelf beschermen, en dat zal nooit veranderen. Zo was het vroeger op straat, huis aan huis en op de markt, zo is het nu op internet. Zolang mensen zonder meer bedragen overmaken naar wildvreemden zullen er mensen zijn die daar misbruik van maken.
Wij vinden dat ook buitengewoon jammer en doen aan onze kant van alles en nog wat om het te remmen/stoppen. Maar zoals Floppus al zei: Blijf waakzaam en alert. Dat is de beste verdediging.Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:16:
[...]
Ik gok dat de meesten hier niet in dit soort praktijken trappen, maar ik vind het wel erg jammer dat de oplichters inmiddels T.Net gevonden hebben. Waar het op MP nog schering en inslag is, was het hier naar mijn weten altijd erg rustig kwa oplichting. Maar goed, een extra oogje in het zeil houden en rapporteren dan maar
Oplichting is nog altijd een misdrijf?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Daarom hebben veel zaken die genoemd worden niet veel zin. Als je kijkt hoeveel accounts we blokkeren waar al aardig moeite in is gestoken door de oplichter terwijl er geen resultaat is, dan is het voor de gemiddelde mens veiliger, minder frustrerend en winstgevender om vakken te gaan vullen.
Voor ons levert het op dat we steeds beter doorkrijgen hoe zaken tegen te gaan, maar echt begrijpen doe ik het niet wat de drijfveer is.
Dat gezegd hebbende, zou ook dat veel sneller afgelopen zijn als danwel de politie sneller in zou kunnen grijpen, maar vooral als banken rekeningen zouden willen blokkeren om hun klanten te beschermen en de personen - die bij hun een ID moeten tonen - niet weer zo makkelijk een rekening geven.
Voorbeeld: M Groeneveld kon zonder problemen een KvK inschrijving doen en rekening openen, ondanks jaren en jaren aan oplichting.
Banken lijken geen enkele maatschappelijke verantwoordelijkheid te zien soms. Ik heb het daar recent over gehad met Arnoud Engelfriet, en die ondersteunt het standpunt dat ook banken zich niet onbeperkt kunnen verschuilen. Toch doen ze dat, met verwijzing dat de politie maar wat moet doen. Makkelijk natuurlijk, maar langzaam maar zeker ben ik ook daar de case aan het bouwen.
Ik krijg net tijdens het tikken van deze reactie telefoon van de ING, die willen kijken naar een contactpersoon en het opzetten van meldingsmogelijkheden
Bijvoorbeeld vragen om terugboeken zonder aangifte gaat niet werken (begrijpelijk). Maar melding maken van aangifte en het rekeningnummer zou wel degelijk moeten worden genoteerd.
Weer een stapje in de juiste richting dus. We blijven knokken!
Op de website opgeletopinternet wordt een lijst bijgehouden van oplichters en of het opgelichte bedrag terug betaald wordt. Uiteraard gebeurt dit vrijwel nooit, want er wordt toch niets gedaan.
Voor deze man is dit thread momenteel actief http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2261.135 en recentelijk ook http://www.opgelichtopint...aBB.pl?num=1274530141/255 terug gevonden. Het lijkt wel zéér veel op de recentelijke oplichtingen onder de naam "W. Vrolijk".
Gewoon een nieuwe rekening open en verder maar weer. Onbegrijpelijk.
ik heb mijn geld inmiddels al opgegeven en aangifte gedaan (012850000135696)
dat zal me leren om 's avonds in de kroeg met mijn telefoon overschrijvingen te doen zonder het goed te controleren. gaf zijn rekening nummer expres fout zodat ik hem niet kon controleren en vervolgens geeft hij wel de goede en die heb ik niet goed gecontroleerd.
Heb overigens wel een record met 425 euro volgens mij, nu gewoon proberen of ik kan vinden waar deze beste man echt woont
voor de admins/mods vergeet niet zijn account te bannen (voiceless) is zijn naam. ( en ja ik weet wel dat zijn account maar 1 dag bestond, maar dat heb ik met mijn dronken hoofd niet goed gecontroleerd ik zag alleen die telefoon voor he haha)
[ Voor 39% gewijzigd door eniux op 02-03-2013 14:11 . Reden: aanvullende info ]
kan ik me voorstellen,
neem aan dat ie gewoon terug blijft komen?
het is dom van mezelf dat ik nog geloof in de eerlijkheid van mensen op bepaalde plekken.
afleren gaat snel zo
Bij mij hetzelfde, ik had in de ochtend een advertentie geplaatst, ging in de middag met de familie naar de Efteling. Kreeg daar een mail en wilde natuurlijk gewoon snel handelen. Wel handig bankieren op je telefoon maar het heeft dus ook zijn nadelen..eniux schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:17:
[...]
kan ik me voorstellen,
het is dom van mezelf dat ik nog geloof in de eerlijkheid van mensen op bepaalde plekken.
afleren gaat snel zo

Ja, die komt zeker terug.eniux schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:17:
[...]
kan ik me voorstellen,
afleren gaat snel zo

Zonde dat er toch genoeg mensen zijn die erin trappen.
probleem is dat hij dat dus niet doet, in mijn geval kreeg ik een e-mail bericht op mijn vraag advertentie, iets wat helemaal niet zo gewild is. Maar goed blijft stom van me ik weet het...Kadett schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:08:
Ik zal nooit iets kopen van iemand met 0 feedback, en er gaan al helemaal alarm bellen rinkelen als het iemand is met dure/luxe/trendy stukken die gewild zijn.
Zonde dat er toch genoeg mensen zijn die erin trappen.
klopt, dat bedacht ik me de volgende ochtend toen ik wakker werd ook.The_Zohan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:42:
Dat was bij mijn weten de Xperia Z toch, die van 425 euro? Dat was ook veel te goedkoop
Edit:
Nvm, zie dat de discussie al verplaatst is
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 21:21 ]
Liefhebber van Tweakers
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
[Verwijderde gebruiker]
en later door deze tweaker
[Verwijderde gebruiker]
Blijkt een dezelfde persoon of W Vrolyk te zijn .
Wees gewaarschuwd en trap niet erin!!
Landhuis ICT zeker??eniux schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:20:
[...]
klopt, dat bedacht ik me de volgende ochtend toen ik wakker werd ook.
[ Voor 63% gewijzigd door eniux op 23-03-2013 12:02 . Reden: kleine aanpassing ]
Ook ik ben opgelicht door deze flapdrol.
Ik heb ook aangifte gedaan en een brief naar de bankt gestuurd.
Door de politie wordt weinig tot niks gedaan.
Mischien is het handig om een tweakers collectief op te richten.
Ik heb het ook al bij Alberto Stegeman aangekaart voor zijn nieuwe programma.
Dat gaat over aangiftes waar niks mee wordt gedaan.
Dan maar eens op die manier proberen.
Verwijderd
NU actief onder: Oltr, shoogeveen, landhuis ict...
en wat volgt?
Moderators even de IP's checken?
Neeeniux schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:41:
Voiceless noemde hij zichzelf, weet overigens nu wel wat zijn echte naam is en waar hij woont en zijn vader. En dat hij 21 is
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 09:45 ]
Het is toch raar dat zijn gegevens steeds bekender worden maar dat hij gewoon door gaat..eniux schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:41:
Voiceless noemde hij zichzelf, weet overigens nu wel wat zijn echte naam is en waar hij woont en zijn vader. En dat hij 21 is

⏩ PVOutput☀️
En die denken niet na over de gevolgen.
Dat gegevens bekend zijn zegt niets.Voor het zelfde geld is het zijn post adres.
Of het adres van zijn vader,en wil die helemaal niets met hem te maken hebben.
Wat ga je dan doen?
Heb voor me zelf de gouden regel.
Tot een euro of 50 durf ik het wel aan,mits redelijke feedback.
Gaat het mis dan is het jammer.
(moet natuurlijk ook niet 3x achter elkaar mis gaan.)
Daarboven ga ik het lekker op halen en als dat niet kan dan maar niet.
Heel soms wil ik er wel eens een uitzonering op maken als het iets meer is.
Of iemand moet een extreem goede feedback hebben denk aan minimaal 50+ positive feedbacks.
Ben 1x het schip in gegaan voor 125 euro en ben ze gaan halen
Uiteraard heb ik die ook terug gekregen:D was niet veel overtuiging voor nodig hahaha.
En wat al 10x hier gezegt is.
If its to good to be true.... it is!
Na rose e cient spin
Verwijderd
Thanks.
(ik ben ook slachtoffer van hem)
Nee
Verwijderd
Er is inmiddels ook een reactie van W zelf; hij zegt zijn leven wel te willen veranderen. Maar daar hebben de reeds gedupeerden natuurlijk weinig aan - duidelijk is dat ook als bijvoorbeeld de politie hem oppakt, er niet ineens geld beschikbaar is om mensen te betalen. Heel vervelend, maar ik denk dat het sowieso handig is dat mensen zich realiseren dat de kans bijna 0 is dat ze snel hun geld terug kunnen krijgen...
Hou het hier over V&A en hoe het gebruik en de veiligheid verbeterd kan worden. Voor al het andere: maak een topic aan, liefst nadat de search is gebruikt, omdat veel zaken al eerder zijn besproken.