Undercovert schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:41:
Het is een drugsverslaving dat ik zeker weet, en een "lichte" gokverslaving ook geloof ik, k zal der verder hier niet op in gaan. Heeft al in meerdere trajecten / klinieken gezeten maar t heeft tot op heden niet geholpen. Ook een normale gang van zaken voor hem geworden inmiddels natuurlijk. Ergens is t ook niet zon slechte jongen maarja.. Zou toch op een of andere manier iets aan gedaan moeten worden. Hij maakt van gebruik van katvangers, dus mensen die hun rekening beschikbaar stellen voor zijn oplichtingsprakten en ze dan een klein deel geeft. Daarom moeilijker te pakken natuurlijk maar toch..
Ik zou een afspraak maken met de politie in zijn regio, en daar fysiek je verhaal gaan doen. Bij het maken van de afspraak, kan je gewoon aangeven dat je aangifte wil doen, en meld daarbij om wie het gaat, dat hij bekende is van de politie en dat je daarom graag spreekt met iemand met kennis van zijn verleden. Ze zijn verplicht aangifte op te nemen.
Zet desnoods even wat punten voor jezelf op papier; ken je katvangers bij naam? Heb je contactgegevens? Dat soort dingen. Vooral als er met katvangers gewerkt wordt, is de politie wellicht eerder geneigd er actie op te ondernemen.
Hij heeft al eerder in de cel gezeten, en hij ondergaat het nogal slecht door een aantal omstandigheden. Tot dusverre heeft het uitzicht weer terug de cel in te gaan het nog niet gewonnen van zijn zwaktes. Maar elke keer dat cel volgt, wordt die langer.
Over het algemeen duurt het veel langer om iemand voor de eerste keer vervolgd te krijgen, dan een opvolgende keer. De persoon is dan bekend, en recidive wordt in ieder geval wat pro-actiever aangepakt dan eerste gevallen.
Je kan bij de politie ook aangeven dat als ze meer informatie, gegevens of achtergronden nodig hebben, ze mij kunnen mailen. Gewoon naar mijn nickname @ tweakers.net.