En meldt het op www.opgeletopinternet.nl.
Lijkt zinloos maar bij genoeg gedupeerden, zal er vanzelf actie worden ondernomen.
Lijkt zinloos maar bij genoeg gedupeerden, zal er vanzelf actie worden ondernomen.
Dat heeft dus jaar later ook niet het gewenste resultaat behaaldVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:48:
Er is inmiddels contact geweest met Wesley. We kijken of we hem in contact kunnen brengen met iemand die ervaring met begeleiding heeft om hier uit te komen. Over het algemeen lukt mensen dat niet zelfstandig.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Personen onderling kunnen uiteraard wel een geschil aanmaken, maar ik gok dan dat je een "vrienden en familie" betaling gedaan hebt? Waarschijnlijk op advies van de andere partij?Lakota schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:12:
Een geschil bij Paypal heb ik geprobeerd maar dat kan niet bij "personen" onderling. Alleen wanneer je naar een bedrijf geld hebt overgemaakt. Helaas.
Ik heb enkele mails gestuurd naar "wesley" of "stef". In de mails geeft hij aan dat hij het artikel naar mij zal sturen en dat hij geen slechte bedoelingen heeft maar wel begrijpt dat ik er weinig vertrouwen in heb, gezien zijn verleden.
Ik wacht dit weekend nog maar even op een foto van het product en op het product daadwerkelijk bij mij thuis. Ik hoop dat hij daadwerkelijk probeert om de boel op orde te krijgen. Ik zal laten horen hoe dit verder loopt.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 10:57 ]
Verwijderd
Hoe vervelend het ook is dat er weer gedupeerden zijn, en het gevoel begrijpelijk is, zijn de feiten anders. Er zijn al meerdere celstraffen geweest, en deze hernieuwde activiteiten zijn ook direct aan het relevante bureau weer doorgegeven. Van ons uit is er ook melding gemaakt bij Paypal.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:56:
Hoe kan zo iemand al een paar jaar lang ongestraft zo te werk gaan? Schandalig gewoon, betalen we hier belasting voor?
[ Voor 23% gewijzigd door FirePuma142 op 22-11-2015 10:39 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik heb bijna een Samsung EVO 850 500GB van hem gekocht.FirePuma142 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:
Let op: gebruiker kerwindekikker is Wesley Vrolijk.
Heb hem 28,15 betaald via PayPal. Daar kwam ook zijn echte naam naar boven. Krijg ongetwijfeld via PayPal mijn geld wel terug, maar wees gewaarschuwd.
Update: Wesley heeft mijn betaling teruggestort via PayPal en stuurt de game op. Na ontvangst mag ik betalen. Ik wacht af.
Oef, narrow escape! Emailadres was Kikkerkerwin@gmail.com.SPyRoX schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:10:
[...]
Ik heb bijna een Samsung EVO 850 500GB van hem gekocht.
Hij wilde graag dat ik via PayPal ging betalen maar dat lukte niet via mijn telefoon. (Gelukkig maar(?))
Een uur later wou ik het via mij laptop proberen maar kwam erachter dat hij sinds gisteren pas geregistreerd is en dan nog dat berichtje van jou eronder. Daar gingen mijn nekharen van overeind staan.
Ik heb een paar uur geleden een mailtje gestuurd of ik het niet kon ophalen en daar heb ik tot nu toe nog geen reactie op.
Ik wacht het af.
Welk e-mail adres voor zijn PayPal gebruikte hij bij jou The Killer?
[ Voor 6% gewijzigd door SPyRoX op 22-11-2015 18:37 ]
Typisch. Geluk bij een ongeluk voor ons. Ik hoop dat er geen andere gedupeerden zijn.SPyRoX schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:37:
Ja, dat email adres gaf hij mij ook.
Ik krijg net een mailtje van hem dat hij het geld heeft ontvangen(?) en dat hij het morgen netjes mijn kant op stuurt.
Het mooie hieraan is dat hij niet eens mijn adres weet want dat heb ik hem nog lang niet gegeven. lol
En ik heb helemaal niks overgemaakt.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben 3 jaar geleden door hem gedupeerd, is er nog hoop dat ik iets terug kan vorderen?Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:00:
Volgens Wesley zijn een aantal mensen die recent gedupeerd zijn terugbetaald middels accepteren claim bij Paypal. Degenen die dat nog niet gedaan hebben moeten dat nog even doen.
Graag vernemen we uiteraard of er van die recente transacties inderdaad terugbetalingen zijn ontvangen.
Voor wie het langer geleden is kan het zijn dat er al een straf is uitgezeten voor die zaak. Dan rest weinig anders dan zelf een vordering te doen; het is nogal jammer dat er zo weinig werk gemaakt wordt van het oplossen van zaken richting gedupeerden...
[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 25-11-2015 12:37 ]
Weet ik niet of ik dit nu moet zien als 'goed gebaar', het is juist de veiligheid van PayPal die dan een pluspuntje mag krijgen, dat mensen zoals Wesley iets minder makkelijk door kunnen blijven gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:00:
Volgens Wesley zijn een aantal mensen die recent gedupeerd zijn terugbetaald middels accepteren claim bij Paypal. Degenen die dat nog niet gedaan hebben moeten dat nog even doen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Haha die gozer stuurde me gelijk een bericht nadat ik een vraag advertentie had gezet. Hij had het lef nog om te vragen kok face 2 face meeten als je het niet vertrouwt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:49:
Nou, dat idee van hem om het toch snel op te lossen was van korte duur...
[Verwijderde gebruiker]
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ban(ned)?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:49:
Nou, dat idee van hem om het toch snel op te lossen was van korte duur...
[Verwijderde gebruiker]
Het mag geen enkele verrassing zijn, maar uiteraard na de afspraak voor betaling achteraf geen game mogen ontvangen. Helaas heeft Wesley niets geleerd van het verleden.FirePuma142 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:
Let op: gebruiker kerwindekikker is Wesley Vrolijk.
Heb hem 28,15 betaald via PayPal. Daar kwam ook zijn echte naam naar boven. Krijg ongetwijfeld via PayPal mijn geld wel terug, maar wees gewaarschuwd.
Update: Wesley heeft mijn betaling teruggestort via PayPal en stuurt de game op. Na ontvangst mag ik betalen. Ik wacht af.
Nee
[ Voor 31% gewijzigd door DoeYourThing op 08-12-2015 13:35 ]
Jazeker! Hoe meer aangiften des te meer kans dat de politie er werk van maakt. Weet dat deze gast al een lang verleden heeft met oplichting. Door geen aangifte te doen verdwijnt hij uit zicht bij de instanties. Blijf dus vooral wel aangifte doen.Fizzyhoo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:30:
Volgens mij ben ik ook opgelicht door deze man. Zal aangifte doen nog effect hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 15-12-2015 22:23 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Kijkt u eens: How to - Veilig handelenmrfu schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:41:
Dan meer een on topic reactie: Zou het niet een goede tip zijn voor Tweakers om hun gebruikers (óf in alle gevallen óf vooral bij nieuwe accounts) de hint te geven om rekeningnummers / email adressen door Google / opgeletopinternet.nl te halen? Dat maakt het voor de Tweakers community mogelijk een stukje veiliger?
Hoeveel meer adviezen, hints en tips wil je nog hebben? We waarschuwen overal waar me maar kunnen, maar we zien helaas nog steeds bijna dagelijks dat men zonder blikken of blozen honderden euro's overmaakt naar iemand die ze niet kennen en zonder een goede background check te doen. We kunnen waarschuwen wat we willen, maar als mensen verblind zijn door een mooie prijs en niet lezen, tja, dan houdt het een keer op.Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
Lees voor meer informatie: Gebruiksvoorwaarden V&A en Veilig handelen op V&A
[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 07-01-2016 23:17 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Weet je wat het probleem is, sommige mensen staren zich blind op een ''te goede'' deal. Die denken dat ze een hele mooie deal gescoord hebben, die uiteraard ''veel te mooi'' is om waar te zijn. Alleen dat zien ze op dat moment niet, daar komen ze pas veel later achter.Microkid schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:13:
[...]
Hoeveel meer adviezen, hints en tips wil je nog hebben? We waarschuwen overal waar me maar kunnen, maar we zien helaas nog steeds bijna dagelijks dat men zonder blikken of blozen honderden euro's overmaakt naar iemand die ze niet kennen en zonder een goede background check te doen. We kunnen waarschuwen wat we willen, maar als mensen verblind zijn door een mooie prijs en niet lezen, tja, dan houdt het een keer op.
Verwijderd
Dat is omgekeerd natuurlijk nog steeds een risico, ik zou daar als verkoper dan weer niet aan beginnen. Er zijn te veel verhalen bekend van mensen die achteraf de klos waren als verkopende partij.rolandos582 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 02:38:
Bovendien is Tweakers slecht een ''middel'' van communicatie maar nog wel traceerbaar is. Als je een deal via Marktplaats oid laat lopen kun je fluiten naar je feedback. Die doen daar maar weinig aan. Daarom gewoon altijd via PayPal / CreditCard / Face2face. Dan weet je zeker dat je een product krijgt, en zo niet je met een claim je geld gewoon terug krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door Clavis op 16-01-2016 21:54 ]
[ Voor 19% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 21-01-2016 10:17 ]
Verwijderd
Volstrekt onmogelijk en onwenselijk. Want wij weten niet wie op een opgegeven adres de post openmaakt.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:42:
Oplichters kan je tegenhouden door bij het aanmaken van een account geldige naam en adresgegevens op te geven en deze te activeren via een activatiecode die ze thuis opgestuurd krijgen van tweakers. Dat lijkt me de beste oplossing maar of het qua kosten wel mogelijk is laat ik aan tweakers over.
Verwijderd
We mogen alles vragen, maar wat gaat een kopie ID mij zeggen hier op kantoor? Hoe weet ik dat jij jij bent?Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:51:
Mogen jullie wel om kopie ID vragen? Anders zou dat ook een oplossing kunnen zijn. Naam, Adres + Kopie ID, rekeningnummer als het kan. Maar ja de vraag is hoever mag je gaan.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Verwijderd
Dan heeft T.net direct de autoriteit persoonsgegevens op haar dak... kopieën van idkaarten en bankpassen mogen alleen maar door een select aantal instanties worden vastgelegd (eigenlijk alleen verzekeraars en banken vzik). En het vermelden van persoonlijke gegevens van personen op publiekelijke pagina's is ook een no-go.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:26:
Naam
Adres
Telefoonnummer (indien mogelijk verifieren via mobielnummr)
Kopie ID
Kopie bankpas (staat ook de naam op genoteerd, als je match met de id zie je of de verkoper echt is of nep)
+
Bij het plaatsen van advertentie zou je het adres van de verkoper kunnen tonen -> indien het adres achteraf gewijzigd word kan je vragen om reden waarom dat wordt gedaan
Ik denk dat bankpas + id match een goede combinatie kan zijn voor controle, aangezien de verkoper het geld op dat rekeningnummer gestort zal willen hebben. Indien deze niet aansluiten dan bannen.
En uiteraard dit ook allemaal van de kopers opvragen, want daar zitten ook genoeg oplichters tussen.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:26:
Naam
Adres
Telefoonnummer (indien mogelijk verifieren via mobielnummr)
Kopie ID
Kopie bankpas (staat ook de naam op genoteerd, als je match met de id zie je of de verkoper echt is of nep)
+
Bij het plaatsen van advertentie zou je het adres van de verkoper kunnen tonen -> indien het adres achteraf gewijzigd word kan je vragen om reden waarom dat wordt gedaan
Ik denk dat bankpas + id match een goede combinatie kan zijn voor controle, aangezien de verkoper het geld op dat rekeningnummer gestort zal willen hebben. Indien deze niet aansluiten dan bannen.
Verwijderd
Nee, dit mag gewoon niet en daar kan de APG niets aan veranderen, hoe graag ze ook willen. Net als oom agent doen ze niets anders als de wet uitvoeren. Zie ook de officiele richtlijnen hierover.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:47:
Dit doe je dan bij elke aanmelding dus dan neem je koper en verkoper standaard mee. Ja over de autoriteit persoonsgegevens zou ik toch wel met ze in overleg gaan of ze internet oplichting goedkeuren. Oplossing heb ik ook zo bedacht, omdat zeef aangeeft dat jullie alles mogen opvragen vandaar.
Verwijderd
Wij ook.Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.
Weet ik wel.RagingPenguin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:53:
[...]
Nee, dit mag gewoon niet en daar kan de APG niets aan veranderen, hoe graag ze ook willen. Net als oom agent doen ze niets anders als de wet uitvoeren. Zie ook de officiele richtlijnen hierover.
Precies dat is de issue. We kunnen niets met (kopie) ID, bankrekening of wat dan ook.En al zou je het doen dan creëer je alleen maar schijnveiligheid. je hoeft echt geen held met photoshop te zijn om een valse naam op een IDkaart en bankpas te krijgen.
Lopen hier een aantal oplichters die vaak genoeg daar misbruik van makenVerwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:03:
Tja dan blijft als enige optie dat de kopers zelf verantwoordelijkheid nemen. Als ik niet zeker ben van een verkoper vraag ik meestal of ik het product kan ophalen. Zodra ik het adres heb vraag ik toch of die hem wilt opsturen, omdat ik die persoon dan betrouwbaar genoeg vind.(Ps. dit doe ik alleen bij tweakers die geen feedback hebben) Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.
[ Voor 7% gewijzigd door RGAT op 28-06-2016 06:34 ]
Fixing things to the breaking point...
Verwijderd
Verwijderd
Als je er zelf voor kiest om niet naar Groningen te rijden vanwege de afstand dan kies je er dus ook zelf voor om alsnog het risico te lopen opgelicht te worden bij opsturen. Zoek dan vooraf op regio, dan kun je het produxt ook ophalen zonder wereldreis. En als het te ver is zoek je gewoon verder. Je kunt als Tweakers geen systeem bedenken om menselijke interpretaties te vervangen of mensen te beschermen tegen verkeerde interpretaties. Ondanks dat iedereen weet dat waardevolle spullen in de auto laten liggen dom is, gebeurt het ook veelvuldig. Mensen zullen altijd opgelicht blijven worden, daarin moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen om te voorkomen.RGAT schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:34:
[...]
Lopen hier een aantal oplichters die vaak genoeg daar misbruik van makenOphalen is allemaal prima, maar dan wel in Groningen (of andere uithoek...), zeg jij ok doe maar opsturen en uiteraard wordt er niks opgestuurd
Aan een adres heb je niks als je opgelicht bent, dat adres is dan ook nep, zal alleen kloppen bij een eerlijke verkoper en dan heb je er ook niks aan
Nee oke, maar als je een aantal topics over oplichters hier leest zie je er een aantal die steeds terug komen en ook geen probleem maken van ophalen, totdat er een moment moet worden geprikt, dan is het een drukke week door van alles en nog wat tot de koper uiteindelijk of afhaakt of besluit dan maar te laten verzenden...Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:42:
Nou meestal heb ik meegemaakt dat als je in de eerste instantie aangeeft om het product op te halen oplichters meteen al kappen met reageren.
Dat was niet echt mijn punt... Ging er over dat een oplichter vaak geen probleem maakt van ophalen, totdat je de datum wil prikken, dan ligt de SSD niet in Utrecht maar in Groningen, die TV is van een vriend en staat nu in Belgie.... Of deze week is gewoon heel druk en verzenden is makkelijker.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:09:
[...]
Als je er zelf voor kiest om niet naar Groningen te rijden vanwege de afstand dan kies je er dus ook zelf voor om alsnog het risico te lopen opgelicht te worden bij opsturen. Zoek dan vooraf op regio, dan kun je het produxt ook ophalen zonder wereldreis. En als het te ver is zoek je gewoon verder. Je kunt als Tweakers geen systeem bedenken om menselijke interpretaties te vervangen of mensen te beschermen tegen verkeerde interpretaties. Ondanks dat iedereen weet dat waardevolle spullen in de auto laten liggen dom is, gebeurt het ook veelvuldig. Mensen zullen altijd opgelicht blijven worden, daarin moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen om te voorkomen.
Zo te lezen is hij na de zoveelste belofte nog gewoon bezig met oplichtenkjiratsiekoedel schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:08:
https://www.opgeletopinte...x.php/topic,19984.45.html
Wesley Vrolijk lijkt op 't rechte pad te gaan komen/te zijn. Ik heb inmiddels emailcontact gehad.
Mocht je het nog niet gedaan hebben, info over oplichters mag je altijd naar va@tweakers.net sturen.mahsalti schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:47:
Handel niet met deze zwendelaar, ben net voor de kerst ook op een naïeve wijze gezwendeld. Had het makkelijk kunnen voorkomen door even alles na te gaan, hem mijzelf hier aan te wijten.
Dit was het account wat hij gebruikt heeft https://tweakers.net/gallery/haaksedirk/ zijn alias: Dirk van der Haak
Voor meer info PM mij maar.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Contact zoeken? Laten we dat maar niet doen dus. Laat dit maar aan de hiervoor bedoelde instanties over.Undercovert schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:23:
Hallo allemaal, ik ken deze jongen in t echt. Ik heb nu geen contact meer met hem maar kan daar wel weer voor zorgen. Ik wil ook dat hij gepakt word. Heeft mij ook wel eens opgelicht. Is er misschien iets wat we op die manier kunnen doen?
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Undercovert op 26-04-2017 00:49 ]
Verwijderd
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Verwijderd
Ik zou een afspraak maken met de politie in zijn regio, en daar fysiek je verhaal gaan doen. Bij het maken van de afspraak, kan je gewoon aangeven dat je aangifte wil doen, en meld daarbij om wie het gaat, dat hij bekende is van de politie en dat je daarom graag spreekt met iemand met kennis van zijn verleden. Ze zijn verplicht aangifte op te nemen.Undercovert schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:41:
Het is een drugsverslaving dat ik zeker weet, en een "lichte" gokverslaving ook geloof ik, k zal der verder hier niet op in gaan. Heeft al in meerdere trajecten / klinieken gezeten maar t heeft tot op heden niet geholpen. Ook een normale gang van zaken voor hem geworden inmiddels natuurlijk. Ergens is t ook niet zon slechte jongen maarja.. Zou toch op een of andere manier iets aan gedaan moeten worden. Hij maakt van gebruik van katvangers, dus mensen die hun rekening beschikbaar stellen voor zijn oplichtingsprakten en ze dan een klein deel geeft. Daarom moeilijker te pakken natuurlijk maar toch..
[ Voor 0% gewijzigd door Lucius1453 op 08-10-2018 18:39 . Reden: Naam toegevoegd ]
Neem even contact op met bunq, zij zijn volgens mij wel geinteresseerd in dit soort oplichters en kunnen je mogelijk helpen.Lucius1453 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:34:
Ik weet dat dit topic al heel oud is, maar ik wil mensen toch waarschuwen voor zijn nieuwste 'smurf' account hier op tweakers.
Ik werd een paar dagen geleden benaderd via v&a als reactie op mijn advertentie https://tweakers.net/aanb...z87-of-z97-matx-mobo.html
Hierin bood hij mij zijn Asus Maximus VII Gene aan voor €120. Na even onderhandelen had hij mij een betaalverzoek gestuurd via Bunq met NL68 BUNQ 2031 9628 92 als rekeningnummer. In mijn drift heb ik dit gelijk overgemaakt en mijn adresgegevens doorgegeven (domste wat ik ooit heb gedaan) en hij beloofde mij het gelijk op te sturen. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord.
Het tweaker account wat hij hiervoor gebruikte was/is [Verwijderde gebruiker]
De reden dat ik het nu al hier post is dat ik begon te twijfelen over de deal. Na kort zoeken bleek dat W. Vrolijk (Hij noemde zichzelf Wes) een bekende scammer is op Marktplaats en Tweakers. Ik ben ronduit gefrustreerd dat ik hier zo halsoverkop in deze deal ben gegaan.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 08-10-2018 21:06 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2018 10:39 ]
Probeer eens dat bankrekening wat @Lucius1453 geeftVerwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:38:
Lachen dat er nog steeds mensen in trappen, na zoveel jaar. Enige wat je had moeten doen is het rekeningnummer copypasten in google of op mijnpolitie.nl:
https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html
NAW hoef je niet te plaatsen, als het een prof oplichter is dan zijn ze altijd fake.
Verwijderd
Iemand die opgelicht is belachelijk maken, terwijl wat je zegt niet van toepassing is. Erg classy hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:38:
Lachen dat er nog steeds mensen in trappen, na zoveel jaar. Enige wat je had moeten doen is het rekeningnummer copypasten in google of op mijnpolitie.nl:
https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html
NAW hoef je niet te plaatsen, als het een prof oplichter is dan zijn ze altijd fake.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Verwijderd
Alhoewel het een leuk idee is, is dit vrij eenvoudig te omzeilen door het gebruik van katvangers. Even het IBAN en 06 invullen van de katvanger, et voila, geverifieerd gebruiker die alsnog kan gaan oplichten. Eenmaal verbannen, gewoon weer een andere katvanger er op, enz, ad nauseam.NeHoX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:57:
Misschien een idee om een bankrekening en 06 te koppelen aan een account. Hoeft geen eens zichtbaar te zijn. Zo kan je bij een overeenkomst 1 van deze zaken aan de koper of verkoper doorgeven. En een nieuw account kan niet aangemaakt worden met hetzelfde bankrekening nr en/of 06. Met deze 2 gekoppeld kun je bijvoorbeeld een geverifieerde/betrouwbare V&A koper/verkoper worden.
Snap ik maar ik denk dat een nieuwe katvanger/mule vinden, iedere keer als er weer een account gebanned wordt met daar aan een 06 en bank rek nr. Gaan de oplichters niet fijn vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:02:
[...]
Alhoewel het een leuk idee is, is dit vrij eenvoudig te omzeilen door het gebruik van katvangers. Even het IBAN en 06 invullen van de katvanger, et voila, geverifieerd gebruiker die alsnog kan gaan oplichten. Eenmaal verbannen, gewoon weer een andere katvanger er op, enz, ad nauseam.
[ Voor 8% gewijzigd door NeHoX op 09-10-2018 12:04 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Verwijderd
Tuurlijk, maar dan denk ik dat oplichters wel hun best gaan doen om het "rendement" van een katvangeraccount te gaan verhogen. Of het helpt in de praktijk is dus niet heel duidelijk.NeHoX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:03:
[...]
Snap ik maar ik denk dat een nieuwe katvanger/mule vinden, iedere keer als er weer een account gebanned wordt met daar aan een 06 en bank rek nr. Gaan de oplichters niet fijn vinden.
Wellicht ook nog een waarschuwing erbij als het account met een proxy/vpn of iets dergelijks is aangemaakt.
Dat doen de meest gehaaide oplichters sowieso al, dus dat lost helaas niet heel veel op. Er was er zelfs eentje die zijn bloedeigen dochtertje als katvanger misbruikte.NeHoX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:03:
[...]
Snap ik maar ik denk dat een nieuwe katvanger/mule vinden, iedere keer als er weer een account gebanned wordt met daar aan een 06 en bank rek nr. Gaan de oplichters niet fijn vinden.
Dat gebeurt dermate vaak door valide users dat het helaas geen extra overzicht zou scheppen. Bovendien is het niet altijd even makkelijk om een VPN of proxy te detecteren, al hebben we daar wel een paar tooltjes voor.Wellicht ook nog een waarschuwing erbij als het account met een proxy/vpn of iets dergelijks is aangemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 09-10-2018 14:37 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Buiten dat, IBAN nummers kun je genereren tot je er bij neervalt. Afrekenen doen we dan toch via Tikkie/Betaalverzoekje/Paypal en het bankrekeningnummer is niet meer relevant.NMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:18:
[...]
Dat doen de meest gehaaide oplichters sowieso al, dus dat lost helaas niet heel veel op.
[...]
Dat gebeurt dermate vaak door valide users dat het helaas geen extra overzicht zou scheppen. Bovendien is het niet altijd even makkelijk om een VPN of proxy te detecteren, al hebben we daar wel een paar tooltjes voor.
Nee dat is een ander iemand.mugenmarco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:33:
Is dat niet diezelfde kerel die zogenaamd psychische problemen heeft en een verslaving heeft en dat hij zogenaamd weer op het goede pad zat??
Vreselijk om te lezen dat hij weer mensen aan het oplichten is, hoop van harte dat ooit duidelijk is hoe die kerel heet en dat mensen bij hem langs zijn geweest voordat de politie hem op pakt :-)
oke gelukkig maar, miss dat die persoon toch wel eindelijk op het juiste pad is gekomen :-)
mugenmarco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:27:
[...]
oke gelukkig maar, miss dat die persoon toch wel eindelijk op het juiste pad is gekomen :-)
[ Voor 22% gewijzigd door koetsier88 op 10-10-2018 06:59 ]
@koetsier88 Voordat de TS van het topic in jouw link psychische problemen en verslavingen worden toegedicht: volgens mij is ook hij niet de betreffende persoon. Ik denk, dat @mugenmarco in de post hierboven de hier 'welbekende'mugenmarco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:33:
Is dat niet diezelfde kerel die zogenaamd psychische problemen heeft en een verslaving heeft en dat hij zogenaamd weer op het goede pad zat??
Vreselijk om te lezen dat hij weer mensen aan het oplichten is, hoop van harte dat ooit duidelijk is hoe die kerel heet en dat mensen bij hem langs zijn geweest voordat de politie hem op pakt :-)
Bedankt heb de link verwijderd.Marly schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 01:16:
[...]
@koetsier88 Voordat de TS van het topic in jouw link psychische problemen en verslavingen worden toegedicht: volgens mij is ook hij niet de betreffende persoon. Ik denk, dat @mugenmarco in de post hierboven de hier 'welbekende'Michael G. bedoelt.
Die gebruikersnaam bestaat niet, probeer maar eens een "@" in een reactie en dan de username te autocompleten. Tenzij de account genuked is natuurlijk. Dus wat is de exacte gebruikersnaam?Arnovdh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:02:
Sorry dat ik dit oudere topic weer nieuw leven inblaas. Maar deze oplichter is weer actief op vraag en aanbod onder de gebruiker Siri-Fan. Iedereen dus opgepast!
[ Voor 47% gewijzigd door VerwardeMan op 01-07-2020 17:23 ]
Ik kreeg een bericht van tweakers dat hij al was opgemerkt en dat zijn account geblokkeerd is. Dat zal de reden zijn dat hij niet meer terug te vinden is.VerwardeMan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:22:
[...]
Die gebruikersnaam bestaat niet, probeer maar eens een "@" in een reactie en dan de username te autocompleten. Tenzij de account genuked is natuurlijk. Dus wat is de exacte gebruikersnaam?
Verwijderd
[Verwijderde gebruiker]VerwardeMan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:22:
[...]
Die gebruikersnaam bestaat niet, probeer maar eens een "@" in een reactie en dan de username te autocompleten. Tenzij de account genuked is natuurlijk. Dus wat is de exacte gebruikersnaam?
Deze gebruiker is reeds van Tweakers verwijderd en via de achterdeur afgevoerd.Arnovdh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:02:
Sorry dat ik dit oudere topic weer nieuw leven inblaas. Maar deze oplichter is weer actief op vraag en aanbod onder de gebruiker Siri-Fan. Iedereen dus opgepast!
Misdaad loont schijnbaar voor minstens 8 jaar met deze werkwijze...WouterL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:21:
Is deze jongen nog steeds niet in de justitiële molen terecht gekomen?..
Ja hoor, ik heb er destijds werk van gemaakt en ben met zijn familie in contact gekomen destijds, en dat is in 2014 geweest zat hij in een justitiële inrichting in Oud Beijerland terwijl hij mijn ~190euro heeft ontvangen.7Sins schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:30:
[...]
Misdaad loont schijnbaar voor minstens 8 jaar met deze werkwijze...
iemand moet toch al een adres hebben?
Nee
Nee
Volgens mij zijn er diverse pogingen gedaan de afgelopen 10 jaar, blijkbaar zonder succes.John Doos schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:08:
Zucht, ik snap niet hoe dit soort gasten niet permanent onder bewind of curatele worden gesteld ofzo.
Hij heeft gewoon vast gezeten voor oplichting, en is een bekend geval bij politie.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 11-11-2025 12:00 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq