Opgepast: gebruiker w vrolyk

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:17

InFamous

excommunicado

Lakota schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:12:
Nou, na meer dan 15 jaar op internet ben ik ook opgelicht, door de gebruiker Wesley Vrolijk. Gelukkig geen heel hoog bedrag maar toch is het erg jammer. Stom van mij dat ik geen onderzoek heb gedaan naar de gebruiker voordat ik het geld heb overgemaakt. Zo loopt je vertrouwen in andere mensen weer een flinke deuk op. Heel, heel erg jammer.

Achteraf krijg ik een DM van Tweakers dat de gebruiker is geband maar ja, achteraf...

Maar goed: wees gewaarschuwd, hij is dus weer bezig.
Bedoel je de DM die je van mij ontvangen hebt?

Hoe kom je erbij dat het de heer Vrolyk betreft?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Ja Ragdoll, die bedoel ik.
En wel omdat ik geld heb overgemaakt naar hem via PayPal. De naam die bij de Paypaltransactie staat is Wesley Vrolijk. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je geen geschil starten via PayPal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
En meldt het op www.opgeletopinternet.nl.
Lijkt zinloos maar bij genoeg gedupeerden, zal er vanzelf actie worden ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:48:
Er is inmiddels contact geweest met Wesley. We kijken of we hem in contact kunnen brengen met iemand die ervaring met begeleiding heeft om hier uit te komen. Over het algemeen lukt mensen dat niet zelfstandig.
Dat heeft dus jaar later ook niet het gewenste resultaat behaald :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Een geschil bij Paypal heb ik geprobeerd maar dat kan niet bij "personen" onderling. Alleen wanneer je naar een bedrijf geld hebt overgemaakt. Helaas.

Ik heb enkele mails gestuurd naar "wesley" of "stef". In de mails geeft hij aan dat hij het artikel naar mij zal sturen en dat hij geen slechte bedoelingen heeft maar wel begrijpt dat ik er weinig vertrouwen in heb, gezien zijn verleden.

Ik wacht dit weekend nog maar even op een foto van het product en op het product daadwerkelijk bij mij thuis. Ik hoop dat hij daadwerkelijk probeert om de boel op orde te krijgen. Ik zal laten horen hoe dit verder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:32
Lakota schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:12:
Een geschil bij Paypal heb ik geprobeerd maar dat kan niet bij "personen" onderling. Alleen wanneer je naar een bedrijf geld hebt overgemaakt. Helaas.

Ik heb enkele mails gestuurd naar "wesley" of "stef". In de mails geeft hij aan dat hij het artikel naar mij zal sturen en dat hij geen slechte bedoelingen heeft maar wel begrijpt dat ik er weinig vertrouwen in heb, gezien zijn verleden.

Ik wacht dit weekend nog maar even op een foto van het product en op het product daadwerkelijk bij mij thuis. Ik hoop dat hij daadwerkelijk probeert om de boel op orde te krijgen. Ik zal laten horen hoe dit verder loopt.
Personen onderling kunnen uiteraard wel een geschil aanmaken, maar ik gok dan dat je een "vrienden en familie" betaling gedaan hebt? Waarschijnlijk op advies van de andere partij?

Tip voor de volgende keer, las het geen vriend of familie van je is, gebruik niet die mogelijkheid.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
@Puc: klopt.Ik denk inderdaad dat ik die fout gemaakt heb. Ik ben slordig geweest. Wel jammer dat je dan meteen je neus stoot....

Even afwachten hoe het loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Na een weekend vol leugens en gedraai is het toch echt duidelijk: niets goodwill om zaken op te lossen, de genoemde persoon is weer volop bezig om mensen op te lichten.

Dus pas op voor de vieze oplichter die gebruik maakt van de volgende namen:
Stefano Ringenier
stefringenier@gmail.com
Stefjerd
Welsey Vrolyk
Wesley Vrolijk

Uiteraard doe ik vandaag aangifte tegen hem, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan zo iemand al een paar jaar lang ongestraft zo te werk gaan? Schandalig gewoon, betalen we hier belasting voor?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:56:
Hoe kan zo iemand al een paar jaar lang ongestraft zo te werk gaan? Schandalig gewoon, betalen we hier belasting voor?
Hoe vervelend het ook is dat er weer gedupeerden zijn, en het gevoel begrijpelijk is, zijn de feiten anders. Er zijn al meerdere celstraffen geweest, en deze hernieuwde activiteiten zijn ook direct aan het relevante bureau weer doorgegeven. Van ons uit is er ook melding gemaakt bij Paypal.

Over strafmaat kan je discussiëren, maar je kan moeilijk iemand voor internetoplichting levenslang opsluiten omdat dan de kans op recidive 0% is.

Dom ook het hier te doen, want hij weet dat wij daarin veel verder gaan dan andere platformen. Meestal komt dat vanuit het eerste idee het nu allemaal eerlijk te gaan doen, de problemen op te lossen, waarna het weer spaak loopt met inkomsten en uitgaven om heel snel weer af te glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier1974
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 20:59
Ook hier de dupe van een oplichter, FIFA 16 voor playstation 4, ben er nu achter dat Stefano Ringenier ook onder vele andere namen berucht is. :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Let op: gebruiker kerwindekikker is Wesley Vrolijk.

Heb hem 28,15 betaald via PayPal. Daar kwam ook zijn echte naam naar boven. Krijg ongetwijfeld via PayPal mijn geld wel terug, maar wees gewaarschuwd.

Update: Wesley heeft mijn betaling teruggestort via PayPal en stuurt de game op. Na ontvangst mag ik betalen. Ik wacht af.

[ Voor 23% gewijzigd door FirePuma142 op 22-11-2015 10:39 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:15
FirePuma142 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:

Heb hem 28,15 betaald via PayPal. Daar kwam ook zijn echte naam naar boven. Krijg ongetwijfeld via PayPal mijn geld wel terug, maar wees gewaarschuwd.

Update: Wesley heeft mijn betaling teruggestort via PayPal en stuurt de game op. Na ontvangst mag ik betalen. Ik wacht af.
Ik heb bijna een Samsung EVO 850 500GB van hem gekocht.
Hij wilde graag dat ik via PayPal ging betalen maar dat lukte niet via mijn telefoon. (Gelukkig maar(?))
Een uur later wou ik het via mij laptop proberen maar kwam erachter dat hij sinds gisteren pas geregistreerd is en dan nog dat berichtje van jou eronder. Daar gingen mijn nekharen van overeind staan.
Ik heb een paar uur geleden een mailtje gestuurd of ik het niet kon ophalen en daar heb ik tot nu toe nog geen reactie op.
Ik wacht het af.

Welk e-mail adres voor zijn PayPal gebruikte hij bij jou The Killer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SPyRoX schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:10:
[...]

Ik heb bijna een Samsung EVO 850 500GB van hem gekocht.
Hij wilde graag dat ik via PayPal ging betalen maar dat lukte niet via mijn telefoon. (Gelukkig maar(?))
Een uur later wou ik het via mij laptop proberen maar kwam erachter dat hij sinds gisteren pas geregistreerd is en dan nog dat berichtje van jou eronder. Daar gingen mijn nekharen van overeind staan.
Ik heb een paar uur geleden een mailtje gestuurd of ik het niet kon ophalen en daar heb ik tot nu toe nog geen reactie op.
Ik wacht het af.

Welk e-mail adres voor zijn PayPal gebruikte hij bij jou The Killer?
Oef, narrow escape! Emailadres was Kikkerkerwin@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
Ja, dat email adres gaf hij mij ook.
Ik krijg net een mailtje van hem dat hij het geld heeft ontvangen(?) en dat hij het morgen netjes mijn kant op stuurt.
Het mooie hieraan is dat hij niet eens mijn adres weet want dat heb ik hem nog lang niet gegeven. lol
En ik heb helemaal niks overgemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door SPyRoX op 22-11-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SPyRoX schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:37:
Ja, dat email adres gaf hij mij ook.
Ik krijg net een mailtje van hem dat hij het geld heeft ontvangen(?) en dat hij het morgen netjes mijn kant op stuurt.
Het mooie hieraan is dat hij niet eens mijn adres weet want dat heb ik hem nog lang niet gegeven. lol
En ik heb helemaal niks overgemaakt.
Typisch. Geluk bij een ongeluk voor ons. Ik hoop dat er geen andere gedupeerden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:50
De oplichter in kwestie heeft mij per mail benaderd aan de hand van een vraagadvertentie (z'n standaard werkwijze). Ben er niet op ingegaan omdat ik het niet vertrouwde (net geregistreerd / geen feedback). Mail werd verstuurd vanaf het volgende IP-adres: 87.255.36.201, misschien heeft iemand daar nog iets aan voor een eventuele aangifte. Locatie schijnt in Amsterdam te zijn, al kan het natuurlijk ook om een proxy gaan.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, hij is nog steeds bezig met oplichten. :/
Er werd verteld dat Tweakers informatie geeft aan het politie bureau die zich bezig houdt met deze oplichter. Wat doet het bureau dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Wesley zijn een aantal mensen die recent gedupeerd zijn terugbetaald middels accepteren claim bij Paypal. Degenen die dat nog niet gedaan hebben moeten dat nog even doen.

Graag vernemen we uiteraard of er van die recente transacties inderdaad terugbetalingen zijn ontvangen.

Voor wie het langer geleden is kan het zijn dat er al een straf is uitgezeten voor die zaak. Dan rest weinig anders dan zelf een vordering te doen; het is nogal jammer dat er zo weinig werk gemaakt wordt van het oplossen van zaken richting gedupeerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:00:
Volgens Wesley zijn een aantal mensen die recent gedupeerd zijn terugbetaald middels accepteren claim bij Paypal. Degenen die dat nog niet gedaan hebben moeten dat nog even doen.

Graag vernemen we uiteraard of er van die recente transacties inderdaad terugbetalingen zijn ontvangen.

Voor wie het langer geleden is kan het zijn dat er al een straf is uitgezeten voor die zaak. Dan rest weinig anders dan zelf een vordering te doen; het is nogal jammer dat er zo weinig werk gemaakt wordt van het oplossen van zaken richting gedupeerden...
Ik ben 3 jaar geleden door hem gedupeerd, is er nog hoop dat ik iets terug kan vorderen?
Ging toen om een directe overschrijving met de bank, geen paypal

[ Voor 4% gewijzigd door ralph0603 op 25-11-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:00:
Weet ik niet of ik dit nu moet zien als 'goed gebaar', het is juist de veiligheid van PayPal die dan een pluspuntje mag krijgen, dat mensen zoals Wesley iets minder makkelijk door kunnen blijven gaan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat idee van hem om het toch snel op te lossen was van korte duur...
[Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:49:
[Verwijderde gebruiker]
Haha die gozer stuurde me gelijk een bericht nadat ik een vraag advertentie had gezet. Hij had het lef nog om te vragen kok face 2 face meeten als je het niet vertrouwt.

Wat een kut scholier zeg.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:49:
[Verwijderde gebruiker]
Ban(ned)?
Is al inmiddels 3 jaar actief?

Wat ik zo lees in de reacties, kan je beter Paypal gebruiken i.p.v. bank?

PS. Zie nog een IP-adres staan in de comments, is dat veilig? Bij mijn ISP krijg ik om de router reboot weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:16:

Het mag geen enkele verrassing zijn, maar uiteraard na de afspraak voor betaling achteraf geen game mogen ontvangen. Helaas heeft Wesley niets geleerd van het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:54

John Doos

ClaudZaque

Gadverdamme is dit misselijke mannetje weer bezig.

Voor zover bij mij bekend woont hij in een inrichting in Oud-Beijerland.
Ik heb de hoop al opgegeven mijn 200piek ooit terug te zien...

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeYourThing
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-04 15:09
@ ralph0603:
Nee. Dat hadden ze laatst op Radar een discussie erover. Nationale overboeking kijken de banken alleen naar de rekening nummer of dat klopt. De ter naam stelling maakt niet uit. Vandaar dat de oplichters zo actief zijn met valse namen doorgeven.

Ik had laatst een idee en gevraagd om een oplichter hunter bureau te beginnen. Helaas mag z'n bureau niet bestaan in Nederland. Vandaar dat ook in Nederland de criminaliteit zo hoog staat, want er mag niks om zulke praktijken te stoppen.

[ Voor 31% gewijzigd door DoeYourThing op 08-12-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 21:47
Ook opgelicht door Sjaak Reuden. Hij werkt 't zelfde als Wesley Vrolijk én via het opgeletopinternet.nl wordt Sjaak aan Wesley gekoppeld.
https://www.opgeletopinte...x.php?topic=19984.new#new

Erg veel slachtoffers heeft hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fizzyhoo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-08 20:49
Volgens mij ben ik ook opgelicht door deze man. Zal aangifte doen nog effect hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Fizzyhoo schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:30:
Volgens mij ben ik ook opgelicht door deze man. Zal aangifte doen nog effect hebben?
Jazeker! Hoe meer aangiften des te meer kans dat de politie er werk van maakt. Weet dat deze gast al een lang verleden heeft met oplichting. Door geen aangifte te doen verdwijnt hij uit zicht bij de instanties. Blijf dus vooral wel aangifte doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 15-12-2015 22:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
Vergeet niet een post op het volgende forum te plaatsen. Hoe meer bij elkaar hoe urgenter 't kan worden voor de politie.

https://www.opgeletopinte....msg310131.html#msg310131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Een algemeen vraagje, voor het openen van een bankrekening heb je een rijbewijs / paspoort / ID kaart nodig. Zodra het bij de banken duidelijk is dat deze jongeman alleen maar mensen oplicht, hoe komt hij dan nog aan bank rekeningen?...

Een ander punt: als deze jongeman nog een leerling op een middelbare school is, waarom worden zijn ouders dan niet verantwoordelijk gehouden voor de geleden schade? Ouders zijn financieel verantwoordelijk voor hun kinderen.

Dan meer een on topic reactie: Zou het niet een goede tip zijn voor Tweakers om hun gebruikers (óf in alle gevallen óf vooral bij nieuwe accounts) de hint te geven om rekeningnummers / email adressen door Google / opgeletopinternet.nl te halen? Dat maakt het voor de Tweakers community mogelijk een stukje veiliger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

mrfu schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:41:
Dan meer een on topic reactie: Zou het niet een goede tip zijn voor Tweakers om hun gebruikers (óf in alle gevallen óf vooral bij nieuwe accounts) de hint te geven om rekeningnummers / email adressen door Google / opgeletopinternet.nl te halen? Dat maakt het voor de Tweakers community mogelijk een stukje veiliger?
Kijkt u eens: How to - Veilig handelen
Dat topic staat er niet voor niets.

En bij elke advertentie staat:
Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
Lees voor meer informatie: Gebruiksvoorwaarden V&A en Veilig handelen op V&A
Hoeveel meer adviezen, hints en tips wil je nog hebben? We waarschuwen overal waar me maar kunnen, maar we zien helaas nog steeds bijna dagelijks dat men zonder blikken of blozen honderden euro's overmaakt naar iemand die ze niet kennen en zonder een goede background check te doen. We kunnen waarschuwen wat we willen, maar als mensen verblind zijn door een mooie prijs en niet lezen, tja, dan houdt het een keer op.

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 07-01-2016 23:17 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:59
Microkid schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:13:
[...]
Hoeveel meer adviezen, hints en tips wil je nog hebben? We waarschuwen overal waar me maar kunnen, maar we zien helaas nog steeds bijna dagelijks dat men zonder blikken of blozen honderden euro's overmaakt naar iemand die ze niet kennen en zonder een goede background check te doen. We kunnen waarschuwen wat we willen, maar als mensen verblind zijn door een mooie prijs en niet lezen, tja, dan houdt het een keer op.
Weet je wat het probleem is, sommige mensen staren zich blind op een ''te goede'' deal. Die denken dat ze een hele mooie deal gescoord hebben, die uiteraard ''veel te mooi'' is om waar te zijn. Alleen dat zien ze op dat moment niet, daar komen ze pas veel later achter.

Ik handel nooit met nieuwe accounts/mensen zonder feedback zonder fysiek een deal te laten plaats vinden. Het levert vaak een hoop gezeik op, waar je echt niet op zit te wachten.

Bovendien is Tweakers slecht een ''middel'' van communicatie maar nog wel traceerbaar is. Als je een deal via Marktplaats oid laat lopen kun je fluiten naar je feedback. Die doen daar maar weinig aan. Daarom gewoon altijd via PayPal / CreditCard / Face2face. Dan weet je zeker dat je een product krijgt, en zo niet je met een claim je geld gewoon terug krijgt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 02:38:
Bovendien is Tweakers slecht een ''middel'' van communicatie maar nog wel traceerbaar is. Als je een deal via Marktplaats oid laat lopen kun je fluiten naar je feedback. Die doen daar maar weinig aan. Daarom gewoon altijd via PayPal / CreditCard / Face2face. Dan weet je zeker dat je een product krijgt, en zo niet je met een claim je geld gewoon terug krijgt. O-)
Dat is omgekeerd natuurlijk nog steeds een risico, ik zou daar als verkoper dan weer niet aan beginnen. Er zijn te veel verhalen bekend van mensen die achteraf de klos waren als verkopende partij.

Lang verhaal kort is dat handelen op internet, maar ook handelen in het algemeen een risico inhoudt. Soms vallen mensen voor een te mooie deal, maar soms doe je alles goed en ga je alsnog het schip in. Dat hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Vraag me of ik ook door deze persoon opgelicht ben. Had een "gezocht" advertentie gemaakt. Dag later werd er op gereageerd door Stefan de Bruin. Helaas niet goed opgelet. Zag pas later dat de email verstuurd was vanaf: [Verwijderde gebruiker] Emailadres: steffiebruin90@gmail.com. Stuurde mooi het profiel van Ultraman mee. (Heet toevallig ook Stefan). Geld overgemaakt. Sinds dien niets meer vernomen. Uiteraard wel aangifte gedaan.
Goede maar dure les geweest..

[ Voor 6% gewijzigd door Clavis op 16-01-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorthe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-05 10:49
Hi, ik ben ook opgelicht door deze Stefan de bruin (steffiebruin90@gmail.com). Hij werk samen met Falco Belfakih (falcobelfakih@gmail.com) op Tweakers als falcoraider. Aangifte gedaan en ook voor mij een dure les..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
maak ook een post op opgeletopinternet.nl
dan kan alles beter gebundeld worden.
https://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=19984.0

post ook 't rekeningnummer. Want de namen zijn natuurlijk vals, met 't nummer kunnen we kijken of 't éeén oplichter is.

stuur verder een mail naar tweakers. Kunnen ze de account dichtgooien, al is dat wel put dempen na kalf verdronken is.

[ Voor 19% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 21-01-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Ah, ik geloof dat ik ook door 'stefan' ben opgelicht. Kan bevestigen dat hij samenwerkt met falco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplichters kan je tegenhouden door bij het aanmaken van een account geldige naam en adresgegevens op te geven en deze te activeren via een activatiecode die ze thuis opgestuurd krijgen van tweakers. Dat lijkt me de beste oplossing maar of het qua kosten wel mogelijk is laat ik aan tweakers over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:42:
Oplichters kan je tegenhouden door bij het aanmaken van een account geldige naam en adresgegevens op te geven en deze te activeren via een activatiecode die ze thuis opgestuurd krijgen van tweakers. Dat lijkt me de beste oplossing maar of het qua kosten wel mogelijk is laat ik aan tweakers over. ;)
Volstrekt onmogelijk en onwenselijk. Want wij weten niet wie op een opgegeven adres de post openmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen jullie wel om kopie ID vragen? Anders zou dat ook een oplossing kunnen zijn. Naam, Adres + Kopie ID, rekeningnummer als het kan. Maar ja de vraag is hoever mag je gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:51:
Mogen jullie wel om kopie ID vragen? Anders zou dat ook een oplossing kunnen zijn. Naam, Adres + Kopie ID, rekeningnummer als het kan. Maar ja de vraag is hoever mag je gaan. :P
We mogen alles vragen, maar wat gaat een kopie ID mij zeggen hier op kantoor? Hoe weet ik dat jij jij bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Inloggen via DigiD zou zowat de enige relatief goede oplossing zijn, maar dat gaat nooit gebeuren natuurlijk :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt dacht ik ook aan maar dan moet er met digid samengewerkt worden. Ik kom hier wel op terug zal wel aan een goede controlemaatregel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam
Adres
Telefoonnummer (indien mogelijk verifieren via mobielnummr)
Kopie ID
Kopie bankpas (staat ook de naam op genoteerd, als je match met de id zie je of de verkoper echt is of nep)
+
Bij het plaatsen van advertentie zou je het adres van de verkoper kunnen tonen -> indien het adres achteraf gewijzigd word kan je vragen om reden waarom dat wordt gedaan

Ik denk dat bankpas + id match een goede combinatie kan zijn voor controle, aangezien de verkoper het geld op dat rekeningnummer gestort zal willen hebben. Indien deze niet aansluiten dan bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Vind je dit nou niet een beetje overdreven om te vragen om te mogen registreren? Ik denk dat iedereen meteen naar Marktplaats gaat als we dit invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marktplaats heeft daarom ook een slechte reputatie, maar Tweakers nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:26:
Naam
Adres
Kopie ID
Kopie bankpas (staat ook de naam op genoteerd, als je match met de id zie je of de verkoper echt is of nep)
+
Bij het plaatsen van advertentie zou je het adres van de verkoper kunnen tonen -> indien het adres achteraf gewijzigd word kan je vragen om reden waarom dat wordt gedaan

Ik denk dat bankpas + id match een goede combinatie kan zijn voor controle, aangezien de verkoper het geld op dat rekeningnummer gestort zal willen hebben. Indien deze niet aansluiten dan bannen.
Dan heeft T.net direct de autoriteit persoonsgegevens op haar dak... kopieën van idkaarten en bankpassen mogen alleen maar door een select aantal instanties worden vastgelegd (eigenlijk alleen verzekeraars en banken vzik). En het vermelden van persoonlijke gegevens van personen op publiekelijke pagina's is ook een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:26:
Naam
Adres
Kopie ID
+

En uiteraard dit ook allemaal van de kopers opvragen, want daar zitten ook genoeg oplichters tussen.

En gelijk de hele V&A dichtgooien voor niet-ingelogde / geregistreerde (zoals hierboven beschreven) gebruikers want anders kunnen mensen via alternatieve manieren de communicatie laten verlopen.

Yep, dat zal het hem wel worden denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doe je dan bij elke aanmelding dus dan neem je koper en verkoper standaard mee. Ja over de autoriteit persoonsgegevens zou ik toch wel met ze in overleg gaan of ze internet oplichting goedkeuren. Oplossing heb ik ook zo bedacht, omdat zeef aangeeft dat jullie alles mogen opvragen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:47:
Dit doe je dan bij elke aanmelding dus dan neem je koper en verkoper standaard mee. Ja over de autoriteit persoonsgegevens zou ik toch wel met ze in overleg gaan of ze internet oplichting goedkeuren. Oplossing heb ik ook zo bedacht, omdat zeef aangeeft dat jullie alles mogen opvragen vandaar.
Nee, dit mag gewoon niet en daar kan de APG niets aan veranderen, hoe graag ze ook willen. Net als oom agent doen ze niets anders als de wet uitvoeren. Zie ook de officiele richtlijnen hierover.

En al zou je het doen dan creëer je alleen maar schijnveiligheid. je hoeft echt geen held met photoshop te zijn om een valse naam op een IDkaart en bankpas te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dan blijft als enige optie dat de kopers zelf verantwoordelijkheid nemen. Als ik niet zeker ben van een verkoper vraag ik meestal of ik het product kan ophalen. Zodra ik het adres heb vraag ik toch of die hem wilt opsturen, omdat ik die persoon dan betrouwbaar genoeg vind.(Ps. dit doe ik alleen bij tweakers die geen feedback hebben) Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[quote]Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:03:
Tja dan blijft als enige optie dat de kopers zelf verantwoordelijkheid nemen. [q]
Precies! Dat is ook waar op blijven sturen. Wees voorzichtig! Let op! Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak ook zo.
Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.
Wij ook. ;)
RagingPenguin schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Nee, dit mag gewoon niet en daar kan de APG niets aan veranderen, hoe graag ze ook willen. Net als oom agent doen ze niets anders als de wet uitvoeren. Zie ook de officiele richtlijnen hierover.
Weet ik wel. ;)
En al zou je het doen dan creëer je alleen maar schijnveiligheid. je hoeft echt geen held met photoshop te zijn om een valse naam op een IDkaart en bankpas te krijgen.
Precies dat is de issue. We kunnen niets met (kopie) ID, bankrekening of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:03:
Tja dan blijft als enige optie dat de kopers zelf verantwoordelijkheid nemen. Als ik niet zeker ben van een verkoper vraag ik meestal of ik het product kan ophalen. Zodra ik het adres heb vraag ik toch of die hem wilt opsturen, omdat ik die persoon dan betrouwbaar genoeg vind.(Ps. dit doe ik alleen bij tweakers die geen feedback hebben) Feedbacksysteem vind ik ook een prima functie.
Lopen hier een aantal oplichters die vaak genoeg daar misbruik van maken ;) Ophalen is allemaal prima, maar dan wel in Groningen (of andere uithoek...), zeg jij ok doe maar opsturen en uiteraard wordt er niks opgestuurd ;) Aan een adres heb je niks als je opgelicht bent, dat adres is dan ook nep, zal alleen kloppen bij een eerlijke verkoper en dan heb je er ook niks aan :/

[ Voor 7% gewijzigd door RGAT op 28-06-2016 06:34 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou meestal heb ik meegemaakt dat als je in de eerste instantie aangeeft om het product op te halen oplichters meteen al kappen met reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RGAT schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:34:
[...]

Lopen hier een aantal oplichters die vaak genoeg daar misbruik van maken ;) Ophalen is allemaal prima, maar dan wel in Groningen (of andere uithoek...), zeg jij ok doe maar opsturen en uiteraard wordt er niks opgestuurd ;) Aan een adres heb je niks als je opgelicht bent, dat adres is dan ook nep, zal alleen kloppen bij een eerlijke verkoper en dan heb je er ook niks aan :/
Als je er zelf voor kiest om niet naar Groningen te rijden vanwege de afstand dan kies je er dus ook zelf voor om alsnog het risico te lopen opgelicht te worden bij opsturen. Zoek dan vooraf op regio, dan kun je het produxt ook ophalen zonder wereldreis. En als het te ver is zoek je gewoon verder. Je kunt als Tweakers geen systeem bedenken om menselijke interpretaties te vervangen of mensen te beschermen tegen verkeerde interpretaties. Ondanks dat iedereen weet dat waardevolle spullen in de auto laten liggen dom is, gebeurt het ook veelvuldig. Mensen zullen altijd opgelicht blijven worden, daarin moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen om te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 06:42:
Nou meestal heb ik meegemaakt dat als je in de eerste instantie aangeeft om het product op te halen oplichters meteen al kappen met reageren.
Nee oke, maar als je een aantal topics over oplichters hier leest zie je er een aantal die steeds terug komen en ook geen probleem maken van ophalen, totdat er een moment moet worden geprikt, dan is het een drukke week door van alles en nog wat tot de koper uiteindelijk of afhaakt of besluit dan maar te laten verzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:09:
[...]

Als je er zelf voor kiest om niet naar Groningen te rijden vanwege de afstand dan kies je er dus ook zelf voor om alsnog het risico te lopen opgelicht te worden bij opsturen. Zoek dan vooraf op regio, dan kun je het produxt ook ophalen zonder wereldreis. En als het te ver is zoek je gewoon verder. Je kunt als Tweakers geen systeem bedenken om menselijke interpretaties te vervangen of mensen te beschermen tegen verkeerde interpretaties. Ondanks dat iedereen weet dat waardevolle spullen in de auto laten liggen dom is, gebeurt het ook veelvuldig. Mensen zullen altijd opgelicht blijven worden, daarin moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen om te voorkomen.
Dat was niet echt mijn punt... Ging er over dat een oplichter vaak geen probleem maakt van ophalen, totdat je de datum wil prikken, dan ligt de SSD niet in Utrecht maar in Groningen, die TV is van een vriend en staat nu in Belgie.... Of deze week is gewoon heel druk en verzenden is makkelijker.
Natuurlijk ga ik het ophalen, maar was meer naar Angels-demons gericht dat zijn methode niet helpt tegen een flink aantal oplichters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
https://www.opgeletopinte...x.php/topic,19984.45.html

Wesley Vrolijk lijkt op 't rechte pad te gaan komen/te zijn. Ik heb inmiddels emailcontact gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
kjiratsiekoedel schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:08:
https://www.opgeletopinte...x.php/topic,19984.45.html

Wesley Vrolijk lijkt op 't rechte pad te gaan komen/te zijn. Ik heb inmiddels emailcontact gehad.
Zo te lezen is hij na de zoveelste belofte nog gewoon bezig met oplichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 11:30
Handel niet met deze zwendelaar, ben net voor de kerst ook op een naïeve wijze gezwendeld. Had het makkelijk kunnen voorkomen door even alles na te gaan, hem mijzelf hier aan te wijten.

Dit was het account wat hij gebruikt heeft https://tweakers.net/gallery/haaksedirk/ zijn alias: Dirk van der Haak

Voor meer info PM mij maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
mahsalti schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:47:
Handel niet met deze zwendelaar, ben net voor de kerst ook op een naïeve wijze gezwendeld. Had het makkelijk kunnen voorkomen door even alles na te gaan, hem mijzelf hier aan te wijten.

Dit was het account wat hij gebruikt heeft https://tweakers.net/gallery/haaksedirk/ zijn alias: Dirk van der Haak

Voor meer info PM mij maar.
Mocht je het nog niet gedaan hebben, info over oplichters mag je altijd naar va@tweakers.net sturen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo allemaal, ik ken deze jongen in t echt. Ik heb nu geen contact meer met hem maar kan daar wel weer voor zorgen. Ik wil ook dat hij gepakt word. Heeft mij ook wel eens opgelicht. Is er misschien iets wat we op die manier kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Undercovert schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:23:
Hallo allemaal, ik ken deze jongen in t echt. Ik heb nu geen contact meer met hem maar kan daar wel weer voor zorgen. Ik wil ook dat hij gepakt word. Heeft mij ook wel eens opgelicht. Is er misschien iets wat we op die manier kunnen doen?
Contact zoeken? Laten we dat maar niet doen dus. Laat dit maar aan de hiervoor bedoelde instanties over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Undercovert
Ik denk dat je wel door hebt dat de instanties hier na al die jaren nog niks aan gedaan hebben. Hij is nog steeds bezig. Ook al loopt ie zelf bij schuldhulp verlening, die hebben ook niks door blijkbaar. Misschien gaat de politie er dan wel wat aan doen dacht ik op een of andere manier. Maar oke, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ie gewoon ernstig ziek is. Is er een reden waarom die dit doet en waar al dat geld naar toe gaat? Gok of drugsverslaving wellicht?

Die moet gewoon voor een half jaar verplicht worden opgenomen. Dwangbehandeling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undercovert
Het is een drugsverslaving dat ik zeker weet, en een "lichte" gokverslaving ook geloof ik, k zal der verder hier niet op in gaan. Heeft al in meerdere trajecten / klinieken gezeten maar t heeft tot op heden niet geholpen. Ook een normale gang van zaken voor hem geworden inmiddels natuurlijk. Ergens is t ook niet zon slechte jongen maarja.. Zou toch op een of andere manier iets aan gedaan moeten worden. Hij maakt van gebruik van katvangers, dus mensen die hun rekening beschikbaar stellen voor zijn oplichtingsprakten en ze dan een klein deel geeft. Daarom moeilijker te pakken natuurlijk maar toch..

[ Voor 11% gewijzigd door Undercovert op 26-04-2017 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb je het al. Een lichte gokverslaving is uiteindelijk een gokverslaving. Een drugsverslaving ook. En dat verklaart waarom die blijvend terugkeert tot de weg dat 'm snel en makkelijk geld zal opleveren.

Wat die knul niet weet is dat zoiets als dit de rest van z'n leven zal achtervolgen. Een gezin, een normale baan, een huis kopen, dingen die uiteindelijk allemaal out of the picture zullen raken want niemand wil nog zaken met die verstandelijk gehandicapte doen.

Men zou collectief bij de rechter af moeten dwingen dat die gozer voor een half jaar op z'n minst in opgenomen wordt en onderzocht wordt in bijv. het pieter baan centrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:53
daarom doe ik altijd contact geld als ik op advertenties reageer via hier of een marktplaats.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Undercovert schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:41:
Het is een drugsverslaving dat ik zeker weet, en een "lichte" gokverslaving ook geloof ik, k zal der verder hier niet op in gaan. Heeft al in meerdere trajecten / klinieken gezeten maar t heeft tot op heden niet geholpen. Ook een normale gang van zaken voor hem geworden inmiddels natuurlijk. Ergens is t ook niet zon slechte jongen maarja.. Zou toch op een of andere manier iets aan gedaan moeten worden. Hij maakt van gebruik van katvangers, dus mensen die hun rekening beschikbaar stellen voor zijn oplichtingsprakten en ze dan een klein deel geeft. Daarom moeilijker te pakken natuurlijk maar toch..
Ik zou een afspraak maken met de politie in zijn regio, en daar fysiek je verhaal gaan doen. Bij het maken van de afspraak, kan je gewoon aangeven dat je aangifte wil doen, en meld daarbij om wie het gaat, dat hij bekende is van de politie en dat je daarom graag spreekt met iemand met kennis van zijn verleden. Ze zijn verplicht aangifte op te nemen.

Zet desnoods even wat punten voor jezelf op papier; ken je katvangers bij naam? Heb je contactgegevens? Dat soort dingen. Vooral als er met katvangers gewerkt wordt, is de politie wellicht eerder geneigd er actie op te ondernemen.

Hij heeft al eerder in de cel gezeten, en hij ondergaat het nogal slecht door een aantal omstandigheden. Tot dusverre heeft het uitzicht weer terug de cel in te gaan het nog niet gewonnen van zijn zwaktes. Maar elke keer dat cel volgt, wordt die langer.

Over het algemeen duurt het veel langer om iemand voor de eerste keer vervolgd te krijgen, dan een opvolgende keer. De persoon is dan bekend, en recidive wordt in ieder geval wat pro-actiever aangepakt dan eerste gevallen.

Je kan bij de politie ook aangeven dat als ze meer informatie, gegevens of achtergronden nodig hebben, ze mij kunnen mailen. Gewoon naar mijn nickname @ tweakers.net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucius1453
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-04 12:03
Ik weet dat dit topic al heel oud is, maar ik wil mensen toch waarschuwen voor zijn nieuwste 'smurf' account hier op tweakers.

Ik werd een paar dagen geleden benaderd via v&a als reactie op mijn advertentie https://tweakers.net/aanb...z87-of-z97-matx-mobo.html

Hierin bood hij mij zijn Asus Maximus VII Gene aan voor €120. Na even onderhandelen had hij mij een betaalverzoek gestuurd via Bunq met NL68 BUNQ 2031 9628 92 als rekeningnummer, en naam W.Vrolijk. In mijn drift heb ik dit gelijk overgemaakt en mijn adresgegevens doorgegeven (domste wat ik ooit heb gedaan) en hij beloofde mij het gelijk op te sturen. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord.

Het tweaker account wat hij hiervoor gebruikte was/is [Verwijderde gebruiker]

De reden dat ik het nu al hier post is dat ik begon te twijfelen over de deal. Na kort zoeken bleek dat W. Vrolijk (Hij noemde zichzelf Wes) een bekende scammer is op Marktplaats en Tweakers. Ik ben ronduit gefrustreerd dat ik hier zo halsoverkop in deze deal ben gegaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Lucius1453 op 08-10-2018 18:39 . Reden: Naam toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:54
Lucius1453 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:34:
Ik weet dat dit topic al heel oud is, maar ik wil mensen toch waarschuwen voor zijn nieuwste 'smurf' account hier op tweakers.

Ik werd een paar dagen geleden benaderd via v&a als reactie op mijn advertentie https://tweakers.net/aanb...z87-of-z97-matx-mobo.html

Hierin bood hij mij zijn Asus Maximus VII Gene aan voor €120. Na even onderhandelen had hij mij een betaalverzoek gestuurd via Bunq met NL68 BUNQ 2031 9628 92 als rekeningnummer. In mijn drift heb ik dit gelijk overgemaakt en mijn adresgegevens doorgegeven (domste wat ik ooit heb gedaan) en hij beloofde mij het gelijk op te sturen. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord.

Het tweaker account wat hij hiervoor gebruikte was/is [Verwijderde gebruiker]

De reden dat ik het nu al hier post is dat ik begon te twijfelen over de deal. Na kort zoeken bleek dat W. Vrolijk (Hij noemde zichzelf Wes) een bekende scammer is op Marktplaats en Tweakers. Ik ben ronduit gefrustreerd dat ik hier zo halsoverkop in deze deal ben gegaan.
Neem even contact op met bunq, zij zijn volgens mij wel geinteresseerd in dit soort oplichters en kunnen je mogelijk helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

@Verwijderd @Microkid ^^

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Actie is al ondernomen, thanx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doctoremmet
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-07-2023
Same here. W. Vrolijk, zegt in Dordrecht te wonen.

*geen NAW*

[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 08-10-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen dat er nog steeds mensen in trappen, na zoveel jaar. Enige wat je had moeten doen is het rekeningnummer copypasten in google of op mijnpolitie.nl:
https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

NAW hoef je niet te plaatsen, als het een prof oplichter is dan zijn ze altijd fake.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2018 10:39 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:38:
Lachen dat er nog steeds mensen in trappen, na zoveel jaar. Enige wat je had moeten doen is het rekeningnummer copypasten in google of op mijnpolitie.nl:

NAW hoef je niet te plaatsen, als het een prof oplichter is dan zijn ze altijd fake.
Probeer eens dat bankrekening wat @Lucius1453 geeft ;)

Er zijn geen meldingen over deze verkoper.

Jup, enige wat hij had hoeven doen :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:38:

Iemand die opgelicht is belachelijk maken, terwijl wat je zegt niet van toepassing is. Erg classy hoor. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Misschien een idee om een bankrekening en 06 te koppelen aan een account. Hoeft geen eens zichtbaar te zijn. Zo kan je bij een overeenkomst 1 van deze zaken aan de koper of verkoper doorgeven. En een nieuw account kan niet aangemaakt worden met hetzelfde bankrekening nr en/of 06. Met deze 2 gekoppeld kun je bijvoorbeeld een geverifieerde/betrouwbare V&A koper/verkoper worden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeHoX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:57:
Misschien een idee om een bankrekening en 06 te koppelen aan een account. Hoeft geen eens zichtbaar te zijn. Zo kan je bij een overeenkomst 1 van deze zaken aan de koper of verkoper doorgeven. En een nieuw account kan niet aangemaakt worden met hetzelfde bankrekening nr en/of 06. Met deze 2 gekoppeld kun je bijvoorbeeld een geverifieerde/betrouwbare V&A koper/verkoper worden.
Alhoewel het een leuk idee is, is dit vrij eenvoudig te omzeilen door het gebruik van katvangers. Even het IBAN en 06 invullen van de katvanger, et voila, geverifieerd gebruiker die alsnog kan gaan oplichten. Eenmaal verbannen, gewoon weer een andere katvanger er op, enz, ad nauseam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:02:
[...]

Alhoewel het een leuk idee is, is dit vrij eenvoudig te omzeilen door het gebruik van katvangers. Even het IBAN en 06 invullen van de katvanger, et voila, geverifieerd gebruiker die alsnog kan gaan oplichten. Eenmaal verbannen, gewoon weer een andere katvanger er op, enz, ad nauseam.
Snap ik maar ik denk dat een nieuwe katvanger/mule vinden, iedere keer als er weer een account gebanned wordt met daar aan een 06 en bank rek nr. Gaan de oplichters niet fijn vinden.

Wellicht ook nog een waarschuwing erbij als het account met een proxy/vpn of iets dergelijks is aangemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door NeHoX op 09-10-2018 12:04 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeHoX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:03:
[...]

Snap ik maar ik denk dat een nieuwe katvanger/mule vinden, iedere keer als er weer een account gebanned wordt met daar aan een 06 en bank rek nr. Gaan de oplichters niet fijn vinden.

Wellicht ook nog een waarschuwing erbij als het account met een proxy/vpn of iets dergelijks is aangemaakt.
Tuurlijk, maar dan denk ik dat oplichters wel hun best gaan doen om het "rendement" van een katvangeraccount te gaan verhogen. Of het helpt in de praktijk is dus niet heel duidelijk.
Marktplaats heeft ook al een tijdje geverifieerde accounts, dus ik ben wel benieuwd in hoeveel % van de oplichtingsgevallen sinds de introductie van die feature, de oplichter gebruik maakte van een geverifieerd account.

Wat betreft de VPN waarschuwing, denk ik niet dat er veel Tweakers blij mee zullen zijn. Dit is immers een techforum, dus het aantal gebruikers dat een VPN voor compleet legitieme redenen gebruikt ligt dan ook hoger dan op een gemiddelde verkoopsite. Zulke waarschuwingen zullen die gebruikers dan ook treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NeHoX schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:03:
[...]

Dat doen de meest gehaaide oplichters sowieso al, dus dat lost helaas niet heel veel op. Er was er zelfs eentje die zijn bloedeigen dochtertje als katvanger misbruikte.
Dat gebeurt dermate vaak door valide users dat het helaas geen extra overzicht zou scheppen. Bovendien is het niet altijd even makkelijk om een VPN of proxy te detecteren, al hebben we daar wel een paar tooltjes voor.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 09-10-2018 14:37 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NMe schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Dat doen de meest gehaaide oplichters sowieso al, dus dat lost helaas niet heel veel op.

[...]

Dat gebeurt dermate vaak door valide users dat het helaas geen extra overzicht zou scheppen. Bovendien is het niet altijd even makkelijk om een VPN of proxy te detecteren, al hebben we daar wel een paar tooltjes voor.
Buiten dat, IBAN nummers kun je genereren tot je er bij neervalt. Afrekenen doen we dan toch via Tikkie/Betaalverzoekje/Paypal en het bankrekeningnummer is niet meer relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
Is dat niet diezelfde kerel die zogenaamd psychische problemen heeft en een verslaving heeft en dat hij zogenaamd weer op het goede pad zat??

Vreselijk om te lezen dat hij weer mensen aan het oplichten is, hoop van harte dat ooit duidelijk is hoe die kerel heet en dat mensen bij hem langs zijn geweest voordat de politie hem op pakt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 19:47
mugenmarco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:33:
Is dat niet diezelfde kerel die zogenaamd psychische problemen heeft en een verslaving heeft en dat hij zogenaamd weer op het goede pad zat??

Vreselijk om te lezen dat hij weer mensen aan het oplichten is, hoop van harte dat ooit duidelijk is hoe die kerel heet en dat mensen bij hem langs zijn geweest voordat de politie hem op pakt :-)
Nee dat is een ander iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
koetsier88 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:24:
[...]

Nee dat is een ander iemand.
oke gelukkig maar, miss dat die persoon toch wel eindelijk op het juiste pad is gekomen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
mugenmarco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

oke gelukkig maar, miss dat die persoon toch wel eindelijk op het juiste pad is gekomen :-)

[ Voor 22% gewijzigd door koetsier88 op 10-10-2018 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
mugenmarco schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:33:

@koetsier88 Voordat de TS van het topic in jouw link psychische problemen en verslavingen worden toegedicht: volgens mij is ook hij niet de betreffende persoon. Ik denk, dat @mugenmarco in de post hierboven de hier 'welbekende' :( Michael G. bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
Marly schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 01:16:
[...]

@koetsier88 Voordat de TS van het topic in jouw link psychische problemen en verslavingen worden toegedicht: volgens mij is ook hij niet de betreffende persoon. Ik denk, dat @mugenmarco in de post hierboven de hier 'welbekende' :( Michael G. bedoelt.
Bedankt heb de link verwijderd.
Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Sorry dat ik dit oudere topic weer nieuw leven inblaas. Maar deze oplichter is weer actief op vraag en aanbod onder de gebruiker Siri-Fan. Iedereen dus opgepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VerwardeMan
  • Registratie: December 2015
  • Niet online

VerwardeMan

FBI's Most Unwanted

Arnovdh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:02:
Sorry dat ik dit oudere topic weer nieuw leven inblaas. Maar deze oplichter is weer actief op vraag en aanbod onder de gebruiker Siri-Fan. Iedereen dus opgepast!
Die gebruikersnaam bestaat niet, probeer maar eens een "@" in een reactie en dan de username te autocompleten. Tenzij de account genuked is natuurlijk. Dus wat is de exacte gebruikersnaam?

[ Voor 47% gewijzigd door VerwardeMan op 01-07-2020 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
VerwardeMan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:22:
[...]

Die gebruikersnaam bestaat niet, probeer maar eens een "@" in een reactie en dan de username te autocompleten. Tenzij de account genuked is natuurlijk. Dus wat is de exacte gebruikersnaam?
Ik kreeg een bericht van tweakers dat hij al was opgemerkt en dat zijn account geblokkeerd is. Dat zal de reden zijn dat hij niet meer terug te vinden is.

gr. Arno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

VerwardeMan schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:22:
[...]

[Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Arnovdh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:02:
Deze gebruiker is reeds van Tweakers verwijderd en via de achterdeur afgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:39
Is deze jongen nog steeds niet in de justitiële molen terecht gekomen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
WouterL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:21:
Is deze jongen nog steeds niet in de justitiële molen terecht gekomen?..
Misdaad loont schijnbaar voor minstens 8 jaar met deze werkwijze...
iemand moet toch al een adres hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010

John Doos

ClaudZaque

7Sins schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Misdaad loont schijnbaar voor minstens 8 jaar met deze werkwijze...
iemand moet toch al een adres hebben?
Ja hoor, ik heb er destijds werk van gemaakt en ben met zijn familie in contact gekomen destijds, en dat is in 2014 geweest zat hij in een justitiële inrichting in Oud Beijerland terwijl hij mijn ~190euro heeft ontvangen.

Hij heeft z’n halve familie opgelicht voor duizenden euro’s, marktplaats en tweakers bezoek voor tonnen, aangifte na aangifte gekregen, maar elke poging tot contact met hem word genegeerd en geblokeert tja.

Ik heb er van geleerd en probeer bij nieuwe tweakers altijd op te halen of te betalen na levering.

Nee

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Hou het hier over V&A en hoe het gebruik en de veiligheid verbeterd kan worden. Voor al het andere: maak een topic aan, liefst nadat de search is gebruikt, omdat veel zaken al eerder zijn besproken.