Ook oplichters kunnen veranderen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 22.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Als deze topic hier niet hoor kan hij verplaatst worden.

Beste mensen hier mijn verhaal.

Zelf weet ik niet hoe ik hier moet beginnen kort om.
Meeste mensen duwen oplichters op zei en correct dat is menselijk eigen.
Ondanks ex oplichter wil ik toch me verhaal hier doen kort om omdat ik dat erg belangrijk vind voor me zelf en me frustrastie kwijt wil.

4 a 5 jaar geleden heb ik aantal mensen opgelicht tot mijn diepe spijt.
ik had klein bedrijfje it ging helaas niet goed en ging er onder door.
helaas had schuld van 50.000 euro werd der depresief van en werd gek
kreeg angst aanvallen en was niet meer de oude.

Toen kwam me neef met iets om makkelijk geld te verdienen.
Hij zei we kunnen via tweakers en mp wel dingen verkopen zo doende.
Deden we dat we verkochten spullen maar stuurde nooit op .
zo doende kregen we geld binnen zodat ik huur gas en licht kon betalen en eten op de plank had.
maar in me achter hoofd wist ik ook wel dat dit niet goed was.

kort daarna werd ik opgepakt politie kwam met 6 man aan me deur op ochtend.
Wist tenslotte ben de pineut geld liet ik tenslotte op me rekening storten.

Dus wist wel dit gevecht kon ik niet winnen wat ook uit eindelijk me eigen schuld is.
Zo doende zat op bureau en alle bewijzen waren der . was gewoon einde spel simpel zat.

Toen kwam voor 2 weken in de gevangenis in leeuwarden de marwei.
Dacht ik red het wel maar na eerste nacht in me cell viel ik op me knieen.
huilde en huilde met wat heb ik gedaan.
gelukkig na 2 weken was ik vrij.

Inmidels had curator en betaalde de mensen terug.
dat is zo 3 a 4 jaar geleden.
en dacht wil niet zo zijn dus moest alles op bouwen weer en dat heb ik ook gedaan
ging in motor zaak werken 6 dagen in de week vrijwillig heb wajong want was afgekeurd.
het hele verhaal verteld aan me baas en hij zei je verdiend 2de kans .
inmiddels zijn we 2 jaar verder werk vanavond volgend jaar al 3 jaar voor bedrijf.
en heb alles op oorde nog steeds :)

maar jaar terug wou toch verder in me vrij tijd in de it wereld en deed ik.
maar ik wist dat tweakers me niet wou hebben. nadat wat ik geflikt had en terrecht.
maar uit eindelijk kreeg ik toch 2 de kans en goede recenties opgebouwd.

en nu kom ik op het punt waar ik tranen van kreeg.
email van tweakers hier onder.

Beste Martin,

Je zal het me niet kwalijk nemen dat we je account zo af en toe nog eens openen om te kijken hoe het gaat. En het lijkt erg goed met je te gaan. Positieve feedback, en je had me eerder al laten weten over je nieuwe leven.

Destijds hebben we het je natuurlijk ook laten weten dat we niet blij met je waren. Daarom vind ik het andersom ook netjes je even te laten weten dat we erg blij zijn dat het zo goed gaat. Je hebt er hard voor moeten knokken, het zal niet makkelijk geweest zijn, maar je hebt het wel mooi gedaan.

We nemen dan ook vanuit heel Tweakers onze hoed met een diepe buiging voor je af.

Met vriendelijke groet,
Floris Dansen
Tweakers

Kan hier me verhaal wel blijven typen maar gaat om volgende.

Punt 1 ben blij dat tweakers me de 2de kans heeft gegeven.
Punt 2 der zijn wel en niet mensen die kunnen veranderen.
Punt 3 wat jullie nou wel of niet van me verhaal vinden kan me geen reed schelen dit is mijn
verhaal en heb der van geleerd en heb me ook moeten bewijzen en heb ik gedaan.

Mensen bedankt voor lezen van me bericht en nogmaals floris bedankt voor je email betekend veel voor me vriendelijke grt martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik ben (gelukkig) niet iemand die je hebt opgelicht, dus misschien heb ik makkelijk praten, maar ik vind het goed van je dat je er zo open over bent en dat je je leven hebt verbeterd! d:)b

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
dank u wil gewoon zegen dat ik dome fout heb gemaakt echt waar kort om geld tekort.
Maar dat is geen reden om mensen optelichten koos toen de makkelijke weg en dat was totaal de verkeerde weg.

Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik die weg heb gekozen anders was ik niet zo ver gekomen zoals nu ben.
en heb der erg van geleerd.

alleen zijn der helaas ook mensen buiten mij om die der niet van leren.

grt martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Fouten maakt iedereen. Het leven zal voor iedereen wel eens tegen zitten. Ik ben ook wel eens opgelicht, niet door jou.

Ik hoop ook dat het geld ook weer terug is naar de rechtmatige eigenaren. Heb er wel respect voor dat je je fouten inziet en de goede weg op wilt gaan.

Iedereen verdient een tweede kans, dus jij ook! Bewijs ook dat je die kans niet laat vallen.

Succes verder! :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
dank je rwk voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Allemaal leuk en aardig, maar is dat geld weer terug bij de gedupeerden?

(2 weken voor oplichting.. krijg bijna zin om 't ook te doen)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:22:
Allemaal leuk en aardig, maar is dat geld weer terug bij de gedupeerden?

(2 weken voor oplichting.. krijg bijna zin om 't ook te doen)
als je nou eerst is ff leest staat er dat de curator alles heeft terugbetaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
Lekker makkelijk allemaal, hup in de schuld-sanering paar daagjes zitten en je kan weer opnieuw beginnen.

Niet te geloven dat het allemaal kan in dit land, als ik het voor het zeggen had kwam je er niet zo makkelijk vanaf.

[ Voor 36% gewijzigd door RoaDHouse op 13-10-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:14:
Lekker makkelijk allemaal, hup in de schuld-sanering paar daagjes zitten en je kan weer opnieuw beginnen.

Niet te geloven dat het allemaal kan in dit land, als ik het voor het zeggen had kwam je er niet zo makkelijk vanaf.
Dat is wel een erge simpele voorstelling van hoe het in het echt werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb namens Tweakers veel met TS gecommuniceerd.

Oplichting kent altijd een dieper verhaal. Er zijn problemen, er lijkt geen uitweg. Als je een oneindig scenario van oplichting zou bekijken, dan zijn er enkel slachtoffers - inclusief de oplichter. Natuurlijk heeft die ergens een foute beslissing genomen, maar op enige schaal heeft eenieder dat wel eens gedaan. Waar het aan ontbreekt is voldoende aandacht en begeleiding in gevallen zoals TS schetst.

Het vereist een behoorlijk moeilijke weg om uit die spiraal te komen. Met de billen bloot te gaan, en zoals we samen met TS hebben gedaan, iedereen te benaderen die wellicht opgelicht was om zaken opgelost te krijgen. Uiteindelijk is veel terugbetaald, en is een nieuw leven gestart.
Gek genoeg is alles oplossen niet eens altijd mogelijk, omdat sommige gedupeerden nooit gereageerd hebben. Dat kan je TS niet aanrekenen uiteindelijk.

Wie denkt dat het een makkelijke bron van inkomsten is, kan ik uit de droom helpen. Zeker als het via Tweakers gebeurt :P
Je bent altijd opgejaagd, durft de straat niet op, en moet op allerlei manieren locatie wijzigen. Het is niet een relaxed leventje. De sancties die de overheid dan oplegt, daar kan je TS niet op aanspreken als je het onjuist vindt.

TS heeft de moed gehad om uit de cirkel te stappen. Opent zelfs dit topic zonder dat iemand daar om gevraagd heeft om zijn verhaal te doen.

Vanwege de verandering van leven, hebben wij de hoed al afgenomen. Hier nog eens met de billen bloot gaan onderstreept dat. Ik kan slechts hopen dat onze users ook verder kunnen zien dan wat in hun eigen leven op het pad is gekomen, bedenken dat er situaties zouden kunnen zijn waarin ze de verkeerde beslissing maken, en in TS willen zien dat mensen ook kunnen en willen veranderen.

Wat je hier leest geeft een inzicht in vele anderen. Michael Groeneveld heeft bijvoorbeeld niet de moed, de omgeving, en overheid gehad om te veranderen. En die leeft datzelfde leven (en op punten erger als je al moet schuilen voor zowel mensen, overheid als soortgenoten - tot kans op gewapend conflict aan toe), heeft vele kansen gehad om er uit te komen (ondergetekende heeft daar veel voor gedaan), maar die heeft het nooit gekund.

Ik vind het moedig om het verhaal hier te plaatsen.
Mensen zijn niet goed of slecht. Iedereen is een combinatie van betere en mindere aspecten die reageren op overleven. Wie nooit aan de grond heeft gezeten kan zich moeilijk voorstellen hoe het kan gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hulde aan TS voor het openlijke verhaal.

Maar imho zeker ook hulde aan Floppus die oplichters hard opjaagt maar ook bereid is om zijn hoed af te doen als iemand zijn leven betert. Normaliter zie ik Floppus enkel posten over oplichters waar hij mee bezig is, het is prettig om dan ook te zien dat hij naast de slechte najagen ook de goeden in het oog houdt en een complimentje geeft.

Chapeau heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Gewoon een slap excuus om een oplichter in een goed daglicht te plaatsen.

Hij is vast niet degene die de slachtoffers heeft terug betaald. En zo gaat Nederland verder naar de kloten, door het slappe opteden van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:27:
[...]

Dat is wel een erge simpele voorstelling van hoe het in het echt werkt
Het is precies zoals ik het zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:51:
[...]

Het is precies zoals ik het zeg.
Droom verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
En hoe weet je dat je als koper nu geen gestolen waar koopt bij deze meneer? :)
Ik zou het niet aandurven.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:49:
Gewoon een slap excuus om een oplichter in een goed daglicht te plaatsen.

Hij is vast niet degene die de slachtoffers heeft terug betaald. En zo gaat Nederland verder naar de kloten, door het slappe opteden van de overheid.
Je bent een goed voorbeeld van waarom Nederland naar de kloten zou gaan. Je hebt geen idee hoe het werkt, je weigert je er in te verdiepen, en roept maar makkelijk wat.

TS heeft alles uit eigen zak terugbetaald, en is nog steeds dag in dag uit bezig de gevolgen van zijn acties af te betalen. Al jaren.
De tijd in de gevangenis neemt niet weg dat vorderingen open staan, dat je onder een zeer strikt stramien geplaatst wordt met weinig vrijheid over wat je wil doen.

Makkelijk roepen. Walgelijk :r
Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:53:
Dat is een goeie, en begrijpelijk. Ook precies een voorbeeld van het probleem van de cirkel waar mensen in raken. En dat is ook waarom wij het belangrijk vinden dat we niet alleen oplichters weren, maar proberen ze uit de problemen te krijgen.

TS heeft nu meer dan 2 jaar zijn intenties waargemaakt. Dat is ook in de V&A feedback te zien. Sterker nog, ik denk in de feedback te lezen dat TS er meer aandacht in steekt dan gemiddeld, om juist dat beeld tegen te gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:54:
[...]

Je bent een goed voorbeeld van waarom Nederland naar de kloten zou gaan. Je hebt geen idee hoe het werkt, je weigert je er in te verdiepen, en roept maar makkelijk wat.

TS heeft alles uit eigen zak terugbetaald, en is nog steeds dag in dag uit bezig de gevolgen van zijn acties af te betalen. Al jaren.
De tijd in de gevangenis neemt niet weg dat vorderingen open staan, dat je onder een zeer strikt stramien geplaatst wordt met weinig vrijheid over wat je wil doen.

Makkelijk roepen. Walgelijk :r
Laat me niet lachen man, hij heeft een schuld van 50.000 + de rest en geen werk. Mag jij me uitleggen hoe hij dit terug betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:31:
Gek genoeg is alles oplossen niet eens altijd mogelijk, omdat sommige gedupeerden nooit gereageerd hebben. Dat kan je TS niet aanrekenen uiteindelijk.
Je kunt het geld toch overmaken naar de tegenrekening die je nog in je internetbankieren hebt staan bij bij- en afschrijvingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:53:
Net zoals je dat bij elke andere verkoper weet? Deze meneer is is niet gepakt voor gestolen waar, maar voor totaal niet leveren (tenminste dat zegt hij en meer heb ik niet qua informatie).

In wezen juist vanwege het openbare verhaal zou ik hem eerder vertrouwen dan een willekeurige andere verkoper, hij weet namelijk exact wat er gebeurt als hij weer de fout ingaat.
En hij weet exact hoeveel het aan het einde van de rit opbrengt als je eraan begint (meestal is dat saldo extreem negatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:08:
[...]

als je nou eerst is ff leest staat er dat de curator alles heeft terugbetaald..
Dat is meestal niet wat een curator doet, een curator maakt aankopen ongedaan en betaald gedeeltes terug waar je niet onderuit of hij maakt dealtjes maar er blijven altijd slachtoffers over.

Maar goed dat de TS zijn leven heeft gebeterd en op orde gekregen natuurlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:56:
[...]

Je kunt het geld toch overmaken naar de tegenrekening die je nog in je internetbankieren hebt staan bij bij- en afschrijvingen?
Als een rekening geblokkeerd wordt heb je geen inzage meer. De banken werken ook niet echt mee.
Ik weet oplichters die al 20+ rekeningen versleten hebben. Zelfs met de beste wil krijg je die data niet meer duidelijk, ondanks benaderen van gedupeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Gomez12 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:58:
[...]

Net zoals je dat bij elke andere verkoper weet? Deze meneer is is niet gepakt voor gestolen waar, maar voor totaal niet leveren (tenminste dat zegt hij en meer heb ik niet qua informatie).

In wezen juist vanwege het openbare verhaal zou ik hem eerder vertrouwen dan een willekeurige andere verkoper, hij weet namelijk exact wat er gebeurt als hij weer de fout ingaat.
En hij weet exact hoeveel het aan het einde van de rit opbrengt als je eraan begint (meestal is dat saldo extreem negatief)
Nee, sorry, maar die gaat er bij mij niet in.
''draaideurcriminelen'' komt zelfs door de spellingscontrole..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:00:
[...]

Nee, sorry, maar die gaat er bij mij niet in.
''draaideurcriminelen'' komt zelfs door de spellingscontrole..
Wanneer TS dit topic niet had gemaakt wist je zijn achtergrond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:00:
[...]

Als een rekening geblokkeerd wordt heb je geen inzage meer. De banken werken ook niet echt mee.
Ik weet oplichters die al 20+ rekeningen versleten hebben. Zelfs met de beste wil krijg je die data niet meer duidelijk, ondanks benaderen van gedupeerden.
Ook van geblokkeerde rekeningen kun je afschriften opvragen. Dat moet in dit geval de wettelijk vertegenwoordiger doen (curator?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:56:
[...]

Laat me niet lachen man, hij heeft een schuld van 50.000 + de rest en geen werk. Mag jij me uitleggen hoe hij dit terug betaald.
Ik ga er verder niet op in. Je leest niet, doet geen onderzoek, en hebt totaal geen besef of inlevingsvermogen. Wat dat betreft zelfs een prima risicogeval als je het ooit zelf moeilijk krijgt.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tja, dat is ook een beetje makkelijk. Hij kan op zijn eigen bankrekening zien wie er aan hem betaald hebben en voor dat begon had hij al een schuld van 50,000 euro. Dat is niet iets wat je even terugbetaald met een wajong, al heb je de beste curator.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:02:
[...]

Ik ga er verder niet op in. Je leest niet, doet geen onderzoek, en hebt totaal geen besef of inlevingsvermogen. Wat dat betreft zelfs een prima risicogeval als je het ooit zelf moeilijk krijgt.
Er is verder geen onderzoek voor nodig, hij heeft mensen opgelicht die zelf hard moeten werken voor het geld en dan maakt hij het even afhandig.

En dan moet ik medelijden met hem hebben, dacht het niet.

Ik heb het vaak moeilijk met alle rekeningen die ik maandelijks krijg, maar dat is voor mij geen reden om mensen te gaan oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:07:
[...]

Er is verder geen onderzoek voor nodig, hij heeft mensen opgelicht die zelf hard moeten werken voor het geld en dan maakt hij even afhandig.

Ik heb het vaak moeilijk met alle rekeningen die ik maandelijks krijg, maar dat is voor mij geen reden om mensen te gaan oplichten.
Dus we hadden de TS moeten stenigen? Jij hebt nooit een fout gemaakt waarvoor je later door het stof hebt moeten gaan en je excuses hebt moeten aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Brilsmurfffje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:09:
[...]

Dus we hadden de TS moeten stenigen? Jij hebt nooit een fout gemaakt waarvoor je later door het stof hebt moeten gaan en je excuses hebt moeten aanbieden?
Nee, eerlijk gezegd niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:02:
[...]

Ook van geblokkeerde rekeningen kun je afschriften opvragen. Dat moet in dit geval de wettelijk vertegenwoordiger doen (curator?)
Je hebt gelijk dat als je echt zou graven, je vast meer na kan gaan. Ten tijde van oplichting is administratie echter niet aan de orde. Daarna zal een curator niet altijd de wil hebben alle kleine zaken uit te zoeken, en de oplichter zelf niet meer de mogelijkheid.

Kosten / baten vanuit curator / overheid begrijpelijk, maar kwa beleid natuurlijk niet goed.
Er is in ieder geval een poging gedaan van ons uit om alles in kaart te krijgen wat hier gebeurde, door iedereen te berichten waarmee contact was geweest.

Dan kom je weer op de balans... Is alles terugbetaald? Nee. Is het mogelijk? Technisch misschien, realistisch niet. Verandert het iets aan de intentie en verandering van TS? Nee.
Ik ben met je eens dat er een wrang gevoel en gedupeerden achter kunnen blijven. Maar dat is uiteindelijk niet wat je TS kan aanrekenen.

Je kan dat bekijken als "winst", maar wie enig inzicht heeft in curatele en het achterlaten van een leven als oplichter, zal zien dat ook daar geen winst was. Vandaar mijn statement dat er meestal alleen gedupeerden zijn. TS zal nog jaren, zo niet tientallen jaren de impact voelen van de keuzes waar hij op dat moment misschien helemaal niet zo bewust van was. En dat is de reden dat ik respect heb voor het veranderen van leven (al jaren geleden) en het ineens hier plaatsen van het verhaal.
Ook niet makkelijk, en je ziet aan sommige reacties al waarom.
RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:07:
[...]

Er is verder geen onderzoek voor nodig, hij heeft mensen opgelicht die zelf hard moeten werken voor het geld en dan maakt hij het even afhandig.

Niemand heeft om medelijden gevraagd. Niemand heeft TS gevraagd verhaal te doen. Dat was zijn keuze.
Ik heb respect voor de keuze uit de spiraal te stappen en dingen op te willen lossen. Ik heb respect voor de post hier die voor mij ook een verrassing was.

Je mag ervan vinden wat je wil. Ik juich het toe. We jagen nog steeds op een aantal notoire oplichters die niet de stap nemen. Wil je TS tot in de eeuwigheid dag in dag uit vertellen hoe slecht hij was? Dat gaat de wereld vast beter maken, en mensen stimuleren weer onderdeel van de maatschappij te worden.

Je roept wat, maar hebt geen idee waar je het over hebt. Zo simpel is het.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Waar ik het eigenlijk moeilijk mee heb, is het feit dat jullie zo soft zijn met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:11:
Waar ik het eigenlijk moeilijk mee heb, is het feit dat jullie zo soft zijn met dit soort dingen.
Want als jij jezelf een keer keihard tegen komt na een fout dan wil jij geen tweede kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:11:
[...]

Je hebt gelijk dat als je echt zou graven, je vast meer na kan gaan. Ten tijde van oplichting is administratie echter niet aan de orde. Daarna zal een curator niet altijd de wil hebben alle kleine zaken uit te zoeken, en de oplichter zelf niet meer de mogelijkheid.
Dat is ook niet een taak van een curator. De klant van de curator is in dit geval de oplichter. Die moet uit de problemen geholpen worden.
Kosten / baten vanuit curator / overheid begrijpelijk, maar kwa beleid natuurlijk niet goed.
Er is in ieder geval een poging gedaan van ons uit om alles in kaart te krijgen wat hier gebeurde, door iedereen te berichten waarmee contact was geweest.

Dan kom je weer op de balans... Is alles terugbetaald? Nee. Is het mogelijk? Technisch misschien, realistisch niet. Verandert het iets aan de intentie en verandering van TS? Nee.
Ik ben met je eens dat er een wrang gevoel en gedupeerden achter kunnen blijven. Maar dat is uiteindelijk niet wat je TS kan aanrekenen.

Je kan dat bekijken als "winst", maar wie enig inzicht heeft in curatele en het achterlaten van een leven als oplichter, zal zien dat ook daar geen winst was. Vandaar mijn statement dat er meestal alleen gedupeerden zijn. TS zal nog jaren, zo niet tientallen jaren de impact voelen van de keuzes waar hij op dat moment misschien helemaal niet zo bewust van was. En dat is de reden dat ik respect heb voor het veranderen van leven (al jaren geleden) en het ineens hier plaatsen van het verhaal.
Ook niet makkelijk, en je ziet aan sommige reacties al waarom.
Goed dat de TS zijn leven gebeterd en op orde heeft. Niet iedereen zal terugbetaald zijn en dat kan de TS ook niet. Dat is wel iets wat je de TS aan kan rekenen maar daar zal iedereen (TS en gedupeerden) mee moeten leren leven),

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een faillissement van webshop wordt ook besproken, is geen oplichting volgens de wet maar je bent wel geld kwijt wanneer je vooruit betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soft? Zoals ik al zei. Je hebt geen idee en roept maar wat.

Het is hier een gratis V&A platform, beheerd door vrijwilligers zoals ik. Ik heb bij mensen thuis gezeten om het 'makkelijke zakgeld' van hun zoon te bespreken. Heb een stapeltje aangiftes van bedreiging liggen. Met familie om tafel gezeten voor oplossingen. Verandering bij sommige banken geforceerd.

Ik maak speciaal voor jou een uitzondering, en je bent de eerste die ik het ooit zeg: Je bent een lul.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@RoaDHouse, lees de een na laatste reactie in je eigen topic nog eens door:
Nut van Pricewatch ?

[ Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 13-10-2014 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Al je niet opbouwende reacties in dit topic, gaan een link krijgen naar
Verwijderd in "Ook oplichters kunnen veranderen"

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Al je niet opbouwende reacties in dit topic, gaan een link krijgen naar
Verwijderd in "Ook oplichters kunnen veranderen"

Volgende reactie mag je een week overdenken.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend he? Als een verkeerde beslissing je uit je eigen beste intenties en situatie je ineens buiten de maatschappij plaatst. Het is een slap aftreksel, maar ik vermoed dat je op dit moment niet blij bent.

[edit]
Ah, het ziet er naar uit dat je er voor gekozen hebt zelf mee te maken hoe soft het bij mij gaat als het zo moet (3 reacties trashed). Misschien eens goed het van de andere kant te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

Ik heb namens Tweakers veel met TS gecommuniceerd.

Wie denkt dat het een makkelijke bron van inkomsten is, kan ik uit de droom helpen. Zeker als het via Tweakers gebeurt :P
Je bent altijd opgejaagd, durft de straat niet op, en moet op allerlei manieren locatie wijzigen. Het is niet een relaxed leventje. De sancties die de overheid dan oplegt, daar kan je TS niet op aanspreken als je het onjuist vindt.

Vanwege de verandering van leven, hebben wij de hoed al afgenomen. Hier nog eens met de billen bloot gaan onderstreept dat. Ik kan slechts hopen dat onze users ook verder kunnen zien dan wat in hun eigen leven op het pad is gekomen, bedenken dat er situaties zouden kunnen zijn waarin ze de verkeerde beslissing maken, en in TS willen zien dat mensen ook kunnen en willen veranderen.

Wat je hier leest geeft een inzicht in vele anderen. Michael Groeneveld heeft bijvoorbeeld niet de moed, de omgeving, en overheid gehad om te veranderen. En die leeft datzelfde leven (en op punten erger als je al moet schuilen voor zowel mensen, overheid als soortgenoten - tot kans op gewapend conflict aan toe), heeft vele kansen gehad om er uit te komen (ondergetekende heeft daar veel voor gedaan), maar die heeft het nooit gekund.

Ik vind het moedig om het verhaal hier te plaatsen.
Mensen zijn niet goed of slecht. Iedereen is een combinatie van betere en mindere aspecten die reageren op overleven. Wie nooit aan de grond heeft gezeten kan zich moeilijk voorstellen hoe het kan gaan.
Wel mee eens, maar ik denk dat Groeneveld eraan gewend is geraakt. Wat ik ook raar vind is dat TS blijkbaar wel met een curator te maken heeft gehad om schulden terug te betalen / en contact met de overheid over hoe of wat ivm de oplichting.
Of was dat bij de TS omdat hij het zelf wil?

De vraag is even waarom Michael Groeneveld dan voor mijn, en volgens mij met mij vele anderen er elke keer weer mee weg komt? En waarom de politie /overheid daar niet achteraan gaat.

@T TS: Ik neem ook mijn virtuele hoed af, respect dat je het hebt opgelost en verantwoordelijkheid voor jouw acties/daden hebt genomen. Ik ben blij voor je dat je op het rechte pad bent en hoop dat het goed blijft gaan, (maar zo te lezen heb ik daar wel vertrouwen in).

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Interessant om te lezen! Vanuit een criminologisch perspectief erg interessant om te zien dat rehabilitatie wel kan werken! Ik hoop dat jij jezelf op het goede pad kan houden en goed hebt geleerd van je fouten. Volgens het Nederlandse strafrecht heb jij je tijd gehad, dus er zijn weer nieuwe kansen voor je. Spelen er eigenlijk nog civielrechtelijke zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Groeneveld zijn we op een andere manier bezig. Zonder backup van banken en politie is het gewoon moeilijk. Bij enkele banken hebben we al *iets* verandering voor elkaar gekregen. Overheid is misschien te duwen.

Het verschilt op dit moment gewoon per korps. Het ene korps neemt vrij vlot actie. Het andere doet eigenlijk niets. Het ligt er dus maar net aan waar de oplichter woont. Niet meer van deze tijd natuurlijk.

TS is bij overheid in beeld gekomen die het oppakte. Van Groeneveld hebt ik een document dat hij opgepakt zou worden. Voor oplichting? Nee. Voor een schuld bij de overheid. Niets van oplichting zou behandeld worden bij die zaak, terwijl er tientallen aangiftes liggen en het bedrag meer is dan een vorderingen die er lag van CJIB.

Waag het niet iets bij CJIB niet te betalen, maar licht op wie je kan. Dat was het signaal. En zo gebeurde: hij is toen weer mensen gaan oplichten om de vordering van CJIB te betalen en zo uit handen te blijven.
Volgt u het nog? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
3DDude schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:51:
[...]
Wel mee eens, maar ik denk dat Groeneveld eraan gewend is geraakt.
Het probleem is dat je er nooit echt aan gewend raakt (ken wat mensen die vroeger in shady business hebben gezeten)
Je kan er voor een periode mee leven, maar dan ontmoet je bijv een vrouwtje en die heeft er geen zin in of je wordt zelf wat ouder en je wilt rustig ergens een huisje kopen en dan blijkt dat dat niet zomaar kan omdat geen bank je nog een hypotheek wil verstrekken etc. etc. etc.
Het is zo goed als onmogelijk om dit soort "kleine" diefstallen te blijven doen. Of je gaat grotere dingen doen zodat je een huis en een auto etc cash kan afrekenen of je gaat op een gegeven moment in de knoei komen.
Wat ik ook raar vind is dat TS blijkbaar wel met een curator te maken heeft gehad om schulden terug te betalen / en contact met de overheid over hoe of wat ivm de oplichting.
Of was dat bij de TS omdat hij het zelf wil?
Dat moet je idd zelf willen. Het werkt wel in positieve zin voor de rechter als je hierin meegaat, maar het is geen verplichting (en het zorgt ervoor dat je een hoop jaren echt een kutleven hebt)
De vraag is even waarom Michael Groeneveld dan voor mijn, en volgens mij met mij vele anderen er elke keer weer mee weg komt? En waarom de politie /overheid daar niet achteraan gaat.
Omdat ons huidige politiestelsel zeer slecht is ingericht op veelvuldig kleine diefstallen over internet. Dat betekent per case veel uitzoekwerk voor elke keer een laag bedrag.
En omdat het over heel NL gebeurt heb je het over heel veel korpsen die elk afzonderlijk onderzoek zouden moeten doen en dan weer de gegevens niet zomaar gaan delen. Waardoor het heel slecht te zien is wat het grotere plaatje is van een internetoplichter.

De truc met internetoplichting is niet om 1 persoon 100.000 afhandig te maken (dan gaat de politie serieus aan het werk) maar 1.000 personen 100 euro afhandig te maken (dan heeft de politie bij de 1e aangifte zoiets van "Moeten wij al dat werk gaan verrichten voor 100 euro?") en elk korps ziet dan bijv maar max 5.000 euro verspreid over 50 gevallen.

De simpele realiteit is dat de politie ook gewoon een kosten-baten analyse doet op cases en als je het dan dus hebt over cases met veel kosten/moeite en weinig baten (100 euro de man) dan glippen die er snel tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@Gomez12
Inderdaad: ik heb ook een keer twee uur op het bureau gezeten om aangifte te doen van oplichting. Moest vervolgens nog behoorlijk mijn best doen, want het ging maar om drie tientjes. Pas toen ik ze er op wees dat als ze mijn aangifte niet op zouden nemen, en van de volgende ook niet, enzovoort de oplichter gewoon vrij spel had werd proces verbaal opgemaakt.
Twee uur voor drie tientjes... Maar ja, af en toe ben ik een wraakzuchtige kl*thommel :)

Respect voor Floppus en decrest van de T-net crew die zich inzetten om dit soort figuren te weren uit de V&A.
Maar respect ook voor de TS. Knap dat hij zijn verhaall durft te doen, toont wat mij betreft aan dat hij zijn leven wilde beteren en dat ook gedaan heeft.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te horen dat TS zijn leven verbeterd heeft, dat lijkt mij niet bepaald makkelijk wanneer je in zo'n cirkel terecht bent gekomen. Getuige dat TS net als mij een Wajong ( Mijne is beveroven i.v.m. werken ) kan ik me goed voorstellen dat de beleiding ontbroken heeft, ik bedoel tegenwoordig ben je maar een nummertje en als je niet goed geholpen word kan ik me voorstellen dat je het slechte pad opgaat.

Als mensen eens wat toleranter waren naar andere in de maatschappij, en ook accepteren dat mensen kunnen veranderen dan zou er in iedere geval heel wat minder shit zijn. Maja helaas is Nederland niet zo, kijk maar naar de intolerantie in de politiek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10
Petje af voor TS dat ie z'n fout heeft ingezien en weer op het goede pad bezig is. Iedereen verdient een tweede kans als hij/zij daar voor 100% achter staat.

Ik hoop dat mijn verkoper ook ooit eens tot inkeer komt en ik mijn 350 euro terugkrijg. Dit is misschien niet het topic hiervoor, maar justitie mag ook wel eens wat meer werk verzetten naar de verkoper toe zodat die z'n geld terugkrijgt. Je doet nu aangifte (online) bij de politie en that's it. Je hoort niets meer, dus doet justitie überhaupt iets? Ik krijg altijd het idee dat de oplichter ook behoorlijk beschermd wordt, want je krijgt z'n naw gegevens niet. Niet van de bank en niet van justitie.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Als TS niet was opgepakt was hij vrolijk doorgegaan met mensen oplichten ook al 'wist hij in zijn achterhoofd dat het niet goed was'.

De oplichter is nu het slachtoffer.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De oplichter is nu het slachtoffer.
Van sommige mensen snap ik echt niet wat ze nou willen.

Wat had jij graag anders gezien dan? En hoe had jouw methode beter geweest? Of gaat het alleen om wraak?

@TS&Floppus: d:)b

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:04
Een fout maken is gemakkelijk gedaan, het rechtzetten en er voor uit komen is vele malen lastiger. Lijkt me een lastige positie om met een label "oplichter" rond te lopen. Niet alleen voor de buitenwereld maar ook voor jezelf.

Ik heb erg veel respect voor de TS en de manier waarop Tweakers hier mee om is gegaan.

TS: ik wens je het beste toe! :)

Edit: alle azijnpissers hier zitten ook in een situatie/ hebben een verleden waar je (misschien) niets vanaf weet. Oordelen is gemakkelijk gedaan zo te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door kuiken op 13-10-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:04

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ik kan niets anders zeggen dan respect voor TS.

Het toont echt wel goodwill (en ballen!) om zo openkaart te spelen over een dergelijk verleden.
(aan alle andere: denk maar even na voordat je gaat ragen op een "makkelijk doelwit", tenslotte had hij ook anoniem een nieuw accountje kunnen openen en mooi weer kunnen spelen ;) )

Ik ben in het verleden ook wel eens opgelicht, maar als je dan achteraf hoort in wat voor een situatie de dader leeft dan leer je je eigen hebben en houwen wel waarderen.

Iedereen verdiend een 2e kans..

Gamepc1986 / Martin,

Hopelijk ben jij een voorbeeld voor anderen, goed om te horen dat je omgeving zo goed op je reageerde.
En laat sommige, ik noem geen namen *KUCH* ietsmetroad *KUCH* maar lullen en hou de eer aan jezelf!

Respect!

p.s. Tweakers soft? o.0 ik weet nog hoe ik een topicaanvraag door moest zitten, Tweakers heeft een duidelijke meetlat, en als je je daar aan kan meten zit het waarschijnlijk wel goed ;)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Wat zitten hier een stelletje azijnpissers tussen zeg! :S Die gast heeft toch spijt en heeft ook aangegeven wat de reden is dat hij dit doet EN waarom hij mensen ging oplichten. Ik keur zijn gedrag van die tijd niet goed maar als je schulden hebt en deze niet op de normale manier terug kan betalen dan ga je al snel dingen doen die wettelijk verboden zijn.

TS is 1 van de weinige oplichters die openbaar (naja, op een site als tweakers) aangeeft wat hij fout deed en wat daar de gevolgen van waren, dus ipv hem afzeiken stel ik voor hem niet zo slecht te behandelen.

[ Voor 4% gewijzigd door mugenmarco op 13-10-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 08:41
RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:56:
[...]

onverdraagzaamheid , daar gaat de wereld aan stuk :)

OT: Nice dat je je leven weer op poten hebt. En heel goed dat tweakers oog heeft en tijd neemt voor wat 'maatschappelijk' belang. Vaak lezen we over dat de site weer efficienter moet , dat het met minder geld moet, .... Dat desondanks dit soort inzichten van medewerkers toch kan komen, en die post effectief gestuurd wordt bemoedigt mij ten zeerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyletk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:35
@ gamepc1986

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het enorm respecteer dat je hier zo open over bent, zeker op de site waar je vroeger tewerk ging...

Ikzelf ben niet door jouw opgelicht, ook nog niet op tweakers, maar toch al 2 keer op andere sites.
Als gedupeerde geeft dit een hoop stress en woede, sommigen laten het makkelijk over zich gaan anderen niet.
Bij mij blijft de woede naar de oplichter toe nog jarenlang hangen, dit omdat het geld voor mij niet prioriteit heeft maar het principe.

Wat jij hier nu doet, zo open en bloot je verhaal komen vertellen, in een blog op tweakers...
RESPECT!

Het ergste is vaak niet de straf die men je oplegd, die doet je enkel het besef krijgen.
Maar het ergste is als je jezelf tegenkomt, het besef echt door je hoofd spookt en dan nadien kan je 2 zaken doen, je doet er wat aan, hoe moeilijk het ook is of je hervalt omdat dit eenvoudiger is dan jezelf confronteren.

Jij hebt de moeilijke, lange, lastige weg gekozen en durft dan ook nog eens op deze site toegeven en openbaar maken naar alle tweakers toe en niet enkel slachtoffers.

Bedankt om ons ook te laten inzien dat je nog steeds een mens bent van vlees en bloed, wij zijn allen beinvloedbaar en maken allemaal fouten...

Proficiat met je hard werk om je leven weer op het juiste spoor te brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:30
"Punt 3 wat jullie nou wel of niet van me verhaal vinden kan me geen reed schelen....."

Dat vind ik jammer. Maar allez, het ga je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
Dan hoop ik dat als jij een keer een fout maakt dat je dan keihard wordt gestraft.

Deze man heeft zijn straf gehad, zoveel mogelijk goed weten te maken en wilt nu zijn leven beteren. Als je dat gaat tegenwerken of hem geen kans geeft dan jaag je deze mensen juist weer terug, men moet toch geld hebben om te eten, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Aan de ene kant denk ik: wat goed dat je je leven aan het beteren bent. Ik kan me voorstellen dat men wanhopig wordt als men schulden heeft en niet weet hoe ze deze moeten oplossen. Helemaal top dat je je zo open opstelt en weer met een goede instelling er tegenaan gaat.

Aan de andere kant denk ik: jammer dat je een lichte straf kreeg. Je moet je voorstellen wat iemand emotioneel en psychisch door gaat als ze opgelicht worden. Dit zal een ervaring zijn die ze nooit meer vergeten en daardoor ook heel erg sceptisch en negatief naar andere mensen/handelaren gaan kijken.

Ik vind het heel moeilijk om hier neutraal en objectief in te blijven.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldaugha
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik ben gelukkig nog nooit opgelicht, maar het lijkt me verschrikkelijk als dit me gebeurd. Ik vind ook dat dit heel hard aangepakt moet worden als iemand hierop betrapt wordt. Maar als je zelf inziet dat het helemaal fout is, je hele leven wil verbeteren en achteraf je schulden hebt terugbetaald en er echt van geleerd hebt dan heb ik er respect voor. Ik vind het verder heel moedig dat je dit zo openbaar hebt neergezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
'forgiveness is the most unnatural of human emotions'

Of het nu grote of kleine zaken zijn. Ik denk dat iedereen in zijn leven wel eens dankbaar is geweest voor de vergevingsgezindheid van anderen. Oprecht berouw mag nooit onbeloond blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen iets een keer eerder hebben gedaan, dan is de stap om iets te doen lager.
Zeker als iemand een keer een depressieve bui heeft, het niet meer ziet zitten etc.
De kans van herhaling, is gewoon groter, dan dat een andere willekeurige persoon je oplicht.
Dus wat mij betreft kunnen sommige dingen gewoon niet ongedaan of vergeten worden.

Het vergeven laat ik over aan je vele vele slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Waarom schrijven mensen hier dat hij een lichte straf kreeg? Zijn daadwerkelijke gevangenisstraf (waar we als maatschappij niets aan hebben) was kort.
Maar daarna begint het hele traject terugbetalen en volgens de regels van de curator leven en dat is in wezen de echte straf die niet kort is en zeker niet makkelijk.

Als je zo iemand een jaar in de cel gooit dan :
- Kost hij alleen maar belastingcenten
- Betaalt hij niets terug in dat jaar
- Wordt hij opgeleid hoe hij het de volgende keer anders moet doen.
Oftewel juist met dit soort "softe" misdaad zie ik niets in een celstraf, de echte straf is het traject erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

John Doos

ClaudZaque

Ben blij om te lezen dat TS alles op de rit aan het krijgen is.

Ga zo door, en blijf uiteraard op het rechte pad ;) !

Ik wou dat andere bekende, en gepakte oplichters het ook zo op pakten.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:10
@ TS: Wat in het verleden gedaan is, is nooit goed te praten en zal je voor de rest van je leven blijven achtervolgen.
Sommige " Geen stijl - Posters" gebruiken helaas hun massa niet om te beseffen van hoe en wat, jammer.

Bij elk toekomstig sollicitatie gesprek zal TS moeten uitleggen van hoe en wat. Dat betekend dat hij ook elke keer een zweepslag krijgt, alsof dat nog niet erg genoeg is.

Verder vind ik dat TS een echte vent is, 1 met ballen: Hij gaat er niet vandoor, zoals bestuurders en politici doen bij een blunder. Daarentegen post hij op het web zijn verhaal en bekend dat ie fout is geweest.
Respect en petje af zijn de enige juiste woorden daarvoor.

Gelukkig ben ik ook blij om te horen dat er nog werkgevers met een hart zijn en jou willen ondersteunen met je weg terug. Ik hoop dat je er sterker uit komt als nooit tevoren.

#Godbless

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35

[NUT]

Heppiedepeppie

@TS: ben blij dat je je leven weer op de rails hebt, hopelijk blijf je op het stukje 'straight and narrow' voor de rest van je leven, hoe moeilijk het soms ook zal zijn. Ik salueer je voor je moed en inzet, neem mijn hoed af uit respect. Chapeau! d:)b

@Floppus, mijn hoed af, ook naar jou, omdat ik respect heb voor de manier waarop je hier met sommige individuen bent omgegaan. Ik heb respect voor je zelfbeheersing, ik heb me op meer dan 1 manier moeten weerhouden tijdens het doorlezen van dit topic op bepaalde posts te reageren... Sommige mensen weten niet hoe dicht ze zelf op het randje van de afgrond balanceren wat al af te lezen is aan de reacties die ze hier plaatsen. Ik ben blij dat jij er bent en hoop dat je er nog lang zult zijn voor ons, de community. Bedankt! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
I forgot how to Nederlandsch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35

[NUT]

Heppiedepeppie

Heel constructief ... bedankt! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Jeetje wat een reacties had ik niet verwacht.

Ben der zelf ook niet makelijk van afgekomen hoor ben nog steeds de dupe van me fouten.
nadat ik 2 weken vast heb gezeten moest ik nog voor de rechter komen dat is pas dit jaar gebeurd.
in maart 2 jaar later pas.

maar in de 2 jaar heb ik wel alles weer opgebouwd baan mensen terug betaald.
en dat heb ik ook rechter verteld en laten zien dus heb 200 uur werk straf gekregen.
wat ik pas eind dit jaar kan doen.

Buiten dat start binnen kort me schuld sanering . en wacht ik op me huur woning
Inboedel betaald me baas omdat ik al dik 3 jaar vrijwillig voor hem werk.

Echter ben ik afgelopen maand ook opgelicht
http://www.opgeletopinter.../topic,21922.new.html#new
nou weet ik ook hoe de mensen zich voelde toen ik ze had opgelicht.

Maar heb nooit meer de verleiding gehad om iemand weer optelichten.
was toen gewoon samenhang stress geldgebrek schulden verkeerde mensen enz
en nee dat is niet goed te praten wat ik heb gedaan.
en leef der nog elke dag mee.

ondanks dat ik opgelicht ben heb ik nog wel vertrouwen in de mede mensen
en nogmaals wat ik heb gedaan is niet goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-08 13:04

keranoz

/dev/urandom

Dit vind ik nou mooi om te lezen.

Dat iemand een poging doet om zijn leven te veranderen en hier openbaar zijn verhaal doet.

Zoals eerder gezegd hier vind ik het wel jammer dat je aan het einde zegt dat het je aan de reet kan roesten wat anderen van je verhaal vinden. Dit geeft mij eigenlijk het idee dat het hele verhaal en leugen is. Ik hoop echt van niet!

Zelf ben ik (nog) nooit de dupe van oplichting geweest. (Ik koop haast nooit 2de hand spul, en ben ook nog maar 18) Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat de mensen die opgelicht zijn, dan wel vroeger door TS, dan wel door een ander, er moeite mee hebben dat TS er op deze manier mee weg komt. Maar ik denk echt dat diegenen niet goed nadenken over wat voor lange termijn gevolgen zijn vroegere acties hebben op de toekomst.

@Hierboven Nu lees ik net dat je afgelopen maand ook zelf bent opgelicht, Martin. Nu weet je hoe het is om opgelicht te worden! Ik kan me hier voorstellen dat je echt heel pissig wordt op diegene die van van je gestolen heeft. (Het is natuurlijk ook gewoon diefstal) Ik hoop dat dit je motiveert om het ook nooit weer te doen!

Succes verder!

edit:
Nu vergeet ik bijna Floppus te noemen! Als ik deze thread zo lees heeft hij je flink geholpen! Top werk!

[ Voor 4% gewijzigd door keranoz op 13-10-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:21
TS hulde! Jouw verhaal is een lichtpuntje in deze tijd waarin het afrekenen (afreageren) standaard is geworden. Sommige reacties hier op het forum zijn te triest voor woorden... Trek je er niets van aan ik heb eerbied voor je openheid, wens je heel veel sussen met het op orde krijgen van je leven en laat nog eens wat van je horen!

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

gamepc1986 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:26:
...
Toen kwam voor 2 weken in de gevangenis in leeuwarden de marwei.
Dacht ik red het wel maar na eerste nacht in me cell viel ik op me knieen.
huilde en huilde met wat heb ik gedaan.
gelukkig na 2 weken was ik vrij.
...
Ik ben zo "blij" dit te lezen, je hoort vrijwel elke dag mensen klagen over de straffen in Nederland, ze zijn te kort, licht etc. Daarnaast zouden de gevangenissen te vergelijken met een luxe bungalowpark zijn.
Ook het gemak waarmee soms wordt gezegd "Dan gaan die mensen een jaartje zitten en dan gaan ze weer verder". Gevangenis lijkt mij een hel, ook al zou je TV, Internet,Jacuzzi of weet ik wel wat hebben.
Je vrijheid, het enige waar je zeker kan zijn dat het een optie is,zelfs al heb je een baan, 3 kinderen en 4 huisdieren kan je ervoor kiezen alles achter te laten en zwerver te worden, een beetje onhandig maar goed, wordt je afgenomen en dat is straf genoeg imho.
Natuurlijk zijn draaideurcriminelen een probleem en als misschien 1% zijn leven zo omgooit als jij hebt gedaan is het al heel wat (mijn negatieve gokje;-)).

Sowieso heel knap wat je voor elkaar hebt gekregen, de vooroordelen zal je misschien niet (snel) vanaf komen maar als je zo door gaat is je innerlijk in ieder geval schoon en dat is heel wat waard :)

Nog wel een vraagje, je zegt dat je nu een Wajong uitkering hebt, heeft dat te maken met de straf ofzo?
Het lijkt mij als je 6 dagen p/w in een motorzaak kan werken je dat ook betaald kan doen of denk ik nu te simpel?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 01:16:
[...]

Soft? Zoals ik al zei. Je hebt geen idee en roept maar wat.

Het is hier een gratis V&A platform, beheerd door vrijwilligers zoals ik. Ik heb bij mensen thuis gezeten om het 'makkelijke zakgeld' van hun zoon te bespreken. Heb een stapeltje aangiftes van bedreiging liggen. Met familie om tafel gezeten voor oplossingen. Verandering bij sommige banken geforceerd.

Ik maak speciaal voor jou een uitzondering, en je bent de eerste die ik het ooit zeg: Je bent een lul.
Niets meer aan toe te voegen, diepe bewondering voor de vrijwilligers van Tweakers.net achter de schermen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:40:

Echter ben ik afgelopen maand ook opgelicht
http://www.opgeletopinter.../topic,21922.new.html#new
nou weet ik ook hoe de mensen zich voelde toen ik ze had opgelicht.
Heet het bovenstaande niet Karma?

Ik vind dat respect hier niet van toepassing is. Jij hebt dingen fout gedaan gamepc1986 (we maken ALLEMAAL wel eens fouten, en jij bent geen uitzondering hierin!), en nu zet je ze recht. Zo hoort het tog gewoon dat je jouw fouten recht zet?! Ik vind het goed dat je hier openheid over geeft! Maar respect is voor mensen als Malala, want zij doen goed zonder kwaad te doen. Dat is iets wat naar mijn mening respect verdienend. Ik vind het wel goed van je dat je jouw fouten hersteld zoals het een echte heer betaamt!!

Nu je zelf ook bent opgelicht, had ik een vraagje aan je. Ga jij ook mensen helpen om bijvoorbeeld oplichting te voorkomen/"genezen" aka op te lossen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:21
Floppus diep respect. Stille kracht achter het anonieme scherm...

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Ben floppus ook erg dankbaar voor zijn steun en dat hij in me is blijven geloven.

En ook floris ben erg dankbaar

En waarom ik verhaal doe op tweakers.
wou ik laten zien dat ook mensen kunnen veranderen en dat ook hard voor heb gewerkt

ook me baas ondanks alles bleef hij achter me staan ik werk nu zelf in motor zaak en heb me eigen afdeling waar ik ook jongen begeleid die ook moeilijk heeft in deze maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:11:
[...]

Ik vind dat respect hier niet van toepassing is. Jij hebt dingen fout gedaan gamepc1986 (we maken ALLEMAAL wel eens fouten, en jij bent geen uitzondering hierin!), en nu zet je ze recht. Zo hoort het tog gewoon dat je jouw fouten recht zet?! Ik vind het goed dat je hier openheid over geeft! Maar respect is voor mensen als Malala, want zij doen goed zonder kwaad te doen. Dat is iets wat naar mijn mening respect verdienend. Ik vind het wel goed van je dat je jouw fouten hersteld zoals het een echte heer betaamt!!

Nu je zelf ook bent opgelicht, had ik een vraagje aan je. Ga jij ook mensen helpen om bijvoorbeeld oplichting te voorkomen/"genezen" aka op te lossen?
Ik zou dol graag mensen willen helpen alleen weet ik waar ik moet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:10
Als je het echt aankan (mentaal): Vrijwilliger bij schuldhulp verlening, zoals Stichting Humanitas.

Maar ik denk dat het beter is dat jij jezelf eerst volledig op de rails krijgt, voor je aan de 2e boetedoening gaat beginnen ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:15:
[...]

Ik zou dol graag mensen willen helpen alleen weet ik waar ik moet beginnen
Dit topic zou je kunnen beschouwen als een kickoff. Maybe een topic openen met alle tips (die jij als EXoplichter weet) over hoe je een oplichting kunt voorkomen?!

(Ik geloof zelf in het concept karma, en ik denk dat je op de juiste weg bent om je karma weer positief te maken!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Afvalzak schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

Ik ben zo "blij" dit te lezen, je hoort vrijwel elke dag mensen klagen over de straffen in Nederland, ze zijn te kort, licht etc. Daarnaast zouden de gevangenissen te vergelijken met een luxe bungalowpark zijn.
Ook het gemak waarmee soms wordt gezegd "Dan gaan die mensen een jaartje zitten en dan gaan ze weer verder". Gevangenis lijkt mij een hel, ook al zou je TV, Internet,Jacuzzi of weet ik wel wat hebben.
Je vrijheid, het enige waar je zeker kan zijn dat het een optie is,zelfs al heb je een baan, 3 kinderen en 4 huisdieren kan je ervoor kiezen alles achter te laten en zwerver te worden, een beetje onhandig maar goed, wordt je afgenomen en dat is straf genoeg imho.
Natuurlijk zijn draaideurcriminelen een probleem en als misschien 1% zijn leven zo omgooit als jij hebt gedaan is het al heel wat (mijn negatieve gokje;-)).

Sowieso heel knap wat je voor elkaar hebt gekregen, de vooroordelen zal je misschien niet (snel) vanaf komen maar als je zo door gaat is je innerlijk in ieder geval schoon en dat is heel wat waard :)

Nog wel een vraagje, je zegt dat je nu een Wajong uitkering hebt, heeft dat te maken met de straf ofzo?
Het lijkt mij als je 6 dagen p/w in een motorzaak kan werken je dat ook betaald kan doen of denk ik nu te simpel?
Nou ik kan niet voluit werken als normaal mens heb form van adhd en daarnaast form van reuma stel normaal zou me baas zeggen 8 motors op dag klaar maken in praktijk kan ik der maar 2 a 3 klaarmaken in 1 dag kortom Door me gebrek ik kan niet voluit werken als normaal persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Nou ik kan niet voluit werken als normaal mens heb form van adhd en daarnaast form van reuma stel normaal zou me baas zeggen 8 motors op dag klaar maken in praktijk kan ik der maar 2 a 3 klaarmaken in 1 dag kortom Door me gebrek ik kan niet voluit werken als normaal persoon
Normaal is slechts een ridicule definitie!!

Heb je perhaps ADD (gebruik je dan ritalin?)? Ik heb ok ADD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Miss moet ik samen met floppus topic openen en eerlijk vertellen hoe ik mensen heb opgelicht en dat te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:22:
Miss moet ik samen met floppus topic openen en eerlijk vertellen hoe ik mensen heb opgelicht en dat te voorkomen
Mijn zegen heb je, keep this attitude!! Ben er zeker van dat het allemaal goed komt met zo'n houding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:22:
[...]

Normaal is slechts een ridicule definitie!!

Heb je perhaps ADD (gebruik je dan ritalin?)? Ik heb ok ADD :P
Nee van die medicijnen werd ik niet goed

heb soort antideprissiva om me rustig te houden en voorkomt ook dat me angst aanvallen terug komen en hyperventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:22:
Lijkt me een interessant topic. Ben ook wel benieuwd of je als oplichter melding krijgt of weet van aangiftes van oplichting die tegen je lopen en hoe lang je mensen aan het lijntje kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Bij deze zal ik vanavond overleggen met floppus over topic hier over aan de andere kant maakt marktplaats ook veel te makkelijk inplaats dat ze ook feedback systeem maken als tweakers Scheeld wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben een topic met tips:
How to - Veilig handelen op V&A

Uiteraard zijn suggesties altijd van harte welkom zodat we dat topic uit kunnen breiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
floppus zal vanavond wat aanvullingen doen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien is het een idee om een (fp?) verhalend artikel over de oplichting te maken. En dan niet zo zozeer het waarom, maar voornamelijk hoe het gedaan wordt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Dat kan denk dat beste is van oorzaak na oplichting en van oplichting na schone lei.
gewoon verhaal in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het goed dat men op het juiste pad kan raken. Maar ik snap verschillende reacties heel goed. Het blijft natuurlijk een feit dat als dit geval niet gepakt zou zijn door de politie er gewoon mee door was gegaan.

Misschien had hij dan op een dag gedacht dat het écht niet meer kon, maar dan had deze persoon zeker geen schoon schip proberen te maken.

Hoe dan ook is het blijven schoppen op zoiemand compleet zinloos. Hem zijn hele leven laten rotten voor wat hij gedaan heeft wordt niemand beter van. Want op een dag zal hij weer stelen omdat hij toch weer moet eten.

Het probleem met dit soort zaken is vaak dat er nooit een bevredigende oplossing kan zijn voor alle partijen.

Dat alle gedupeerde zijn of haar geld terug hebben vind ik ook twijfelachtig, maargoed ik kan daar alleen maar over speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Het is fijn om te horen dat de TS "genezen" is van fouten in het verleden en ik ben ook van mening dat (bijna) iedereen een tweede kans verdient. Daarom des te knapper dat gamepc1986 deze nieuwe kans ook met twee handen heeft aangegrepen en volop aan het werk is om zijn leven weer helemaal op de rit te krijgen.

Helaas is de TS nog maar het topje van de ijsberg en zijn er nog zoveel andere oplichters actief. Wat zou de wereld toch een mooie planeet zijn als iedereen zou leven vanuit de gedachte: "behandel anderen zoals je door hen behandeld wil worden". Echter ligt de reden waarom mensen de criminaliteit ingaan, veel dieper dan we ons kunnen indenken. In de meeste gevallen is criminaliteit geen keuze, maar een gevolg van andere invloeden in je leven. Je opvoeding, vrienden, financiën etc. Daar stap je niet zomaar uit.

Doordat er zoveel oplichters actief zijn, vertrouw ik bijna niemand meer. Jammer dat het zo ver heeft moeten komen, maar dit is de maatschappij waar we vandaag in leven. Zowel als koper als verkoper ben je niet meer veilig en moet je altijd uitkijken voor oplichters. Ik betaal tegenwoordig liever nog meer geld door iets nieuw in de winkel te kopen, dan het risico op te lopen dat ik opgelicht wordt. Eigenlijk ook bizar, want zelfs met een oplichting ingecalculeerd had ik nog goedkoper uit kunnen zijn.

Wanneer ik als iets 2e hands koop, is het meestal van bekenden en vindt de betaling en overdracht van het product tegelijk plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:46
Ik ben zelf nooit opgelicht als in kopen maar nooit item krijgen (haal altijd in de winkel) maar vind het goed om te lezen dat er ook mensen zijn die echt spijt van hun daden hebben en ook laten zien dat ze willen veranderen! Vaak (wat ik mee krijg) zijn er mensen die fout doen en zeggen goed willen doen maar nooit poging of wat dan ook naar maken. Dit zijn toch wel van die Faith in Humanity momenten.

En dit,
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:40:
Buiten dat start binnen kort me schuld sanering . en wacht ik op me huur woning
Inboedel betaald me baas omdat ik al dik 3 jaar vrijwillig voor hem werk.
Vind ik van je baas ook echt tof. Ten eerste jou(die eerst de verkeerde keuzes heeft gemaakt) nog een 2de kans te geven, en ten tweede dat hij jouwn inboedel betaald( weet niet hoeveel het wordt maar...), Hij is dat namelijk helemaal niet verplicht.

Dus ook kuddo's aan jouwn baas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Leuk verhaal, mooi dat je geen oplichter meer bent, maar ik ga niet voor je staan juichen.
-als je niet opgepakt was was je nog vrolijk doorgegaan.
-er zijn mensen die een lange tijd enorm veel last en problemen door jou hebben gehad, en dat zal nooit gecompenseerd kunnen worden.
-nu gedraag je je soort van normaal. het is een beetje als klappen wanneer een vliegtuig landt. Dat doe ik niet. Een vliegtuig hoort goed te landen, dat is geen speciale kunst.

En waar ik eigenlijk nog wel het raarste van opkijk is dit;
Punt 3 wat jullie nou wel of niet van me verhaal vinden kan me geen reed schelen dit is mijn
verhaal en heb der van geleerd en heb me ook moeten bewijzen en heb ik gedaan."
"

Stoer.. ofzo? :')

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:11:
[...]

Dat iets "the right thing to do" is maakt het nog niet makkelijk. Blijven oplichten, dát is makkelijk in Nederland. Groeneveld bewijst dat al jaren. Daadwerkelijk je fouten erkennen en rechtzetten en daar zelf compleet voor kromliggen is moeilijk, en als iets moeilijk is toch doorzetten omdat het the right thing to do is verdient dat respect. Niet hetzelfde soort respect als je voor Moeder Theresa zou hebben, maar nog steeds respect.

Ik heb in 2010 en in 2011 ook zo mijn aanvaringen gehad met de topicstarter. Hij heeft mij geen geld afhandig gemaakt maar de communicatie met en over hem kostte wel aardig wat tijd. Als ik zo teruglees wat er daarna gebeurd is ben ik gewoon heel blij dat er ook mensen zijn die wél hun leven beteren.
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:19:
-als je niet opgepakt was was je nog vrolijk doorgegaan.
Is dat relevant? Of dat nu de aanleiding is of niet, hij heeft het blijkbaar aangegrepen om zijn leven te beteren terwijl hij net zo goed na zin straf door had kunnen gaan met oplichten.
-er zijn mensen die een lange tijd enorm veel last en problemen door jou hebben gehad, en dat zal nooit gecompenseerd kunnen worden.
Enorm veel last? Niet om oplichting goed te praten maar per geval gaat het zelden om meer dan 200 euro. Veel geld om ineens kwijt te zijn, maar met een paar maanden heb je die schadepost er weer uit. Hij heeft nu zélf enorm veel last van wat hij gedaan heeft terwijl al zijn bekende slachtoffers schadeloos zijn gesteld. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben (heb ik ook niet) maar het geeft wel aan dat het niet allemaal zo simpel ligt als je suggereert.
En waar ik eigenlijk nog wel het raarste van opkijk is dit;
verhaal en heb der van geleerd en heb me ook moeten bewijzen en heb ik gedaan."
"

Stoer.. ofzo? :')
Niet stoer, maar de enige juiste instelling. Hij heeft zich jarenlang in de shit gewerkt en is daar steeds dieper in weggezonken maar met keihard werken heeft hij zich uit die put gesleept. Nogmaals, daar hoef jij geen medelijden mee te hebben, maar hijzelf mag er best trots op zijn. :)

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 13-10-2014 12:27 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik heb niet alle pagina's van dit draadje gelezen, maar vond 't opmerkelijk dat er een ex-oplichter zo z'n verhaal komt en durft te doen. Zoiets zie je ten slotte niet vaak! :)

Ik wilde wel een kleine nuancering wat betreft de zwaarte van de straffen waar ik Floppus over zag schrijven. Ik vind dat de straffen véél te laag zijn… probleem is alleen wel dat de oplichters die graag hun leven willen beteren het te moeilijk wordt gemaakt om dit ook daadwerkelijk te doen. Als je zo naar TS kijkt heeft hij de schulden heeft terugbetaald, vrijwilligerswerk doet e.d. en z'n straf(fen) netjes uitzit en afhandelt. Groot respect voor, en natuurlijk ook wel gewoon een verdiende straf voor het handelen van de TS. Medelijden of respect voor een ex-oplichter (of crimineel) heb ik overigens ook niet… wat dat betreft ben ik meer van het credo: wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Goed dat je er zelf uit stapt en leven wilt beteren natuurlijk, en ga vooral zo door. Maar ik vind niet dat een ex-oplichter of ex-crimineel om "respect of medelijden" moet willen krijgen. Je doet het, om wat voor reden ook, uiteindelijk toch zelf, en respect verdien je door vooral door te gaan met goede dingen doen. Daar heeft de TS in mijn ogen wel een mooie start mee gemaakt :)

Maar als je kijkt naar een ras oplichter, dan heb je al gelijk een paar problemen
Iemand die wil blijven oplichten doet dit tóch wel, en ontkomt ook vaker aan de vervolgproblemen die TS nu heeft (netjes afhandelen van het leed en de bijkomende kosten enz.). Een oplichter heeft het na de gezeten straf vaak makkelijker dan een oplichter die z'n leven wil beteren. En dat vind best jammer. Steun de mensen die het rechte pad op willen, en straf de ras oplichters een stuk zwaarder.

Iemand die het rechte pad op wil moet door allerlei hoepels heen. Begrijpelijk natuurlijk, omdat ook een ex-oplichter gewoon z'n eigen centen moet verdienen en niet "omdat hij zich verbeterd heeft" op kosten van de staat een huis moet gaan zitten huren. Maar het lijkt soms wel alsof iemand die zich probeert te verbeteren door meer vervelende trajecten heen moet dan wanneer je "dan maar crimineel" blijft.

Overigens nog wel een vraagje aan de TS
Je zegt dat je in de Wajong zit omdat je bent afgekeurd, maar werkt wel al 3 jaar in een motorzaak. Ik begreep dat als je in Wajong zit, dat je dan niet kúnt werken… zou je dat willen uitleggen? Ik bedoel, als je al 3 jaar lang vrijwillig in een motorzaak werkt lijkt het me dat je datzelfde soort werk ook betaald kunt doen. Dat helpt jou (je verdient meer geld en houdt dus meer over), maar ook de staat (je leeft ten slotte niet meer van een Wajong uitkering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het netjes en heb er diep respect voor. Ik weet wel dat mensen kunnen leren en veranderen van hun fouten, als dat niet kon was deze wereld al lang één grote puinhoop. Ik krijg ook medelijden van mensen die vinden dat je nu nog een fout persoon zou zijn, die hebben zelf geen inlevingsvermogen en begrijpen het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah, met alle respect en goede bedoelingen van jouw kant ten spijt; je bent gestopt met oplichten toen je werd gepakt. Je kreeg spijt nadat je door opsluiting met de neus op de feiten werd gedrukt. Ik hoop van harte dat de wind in de rug blijft waaien, want voor 90% van de dieven/oplichters geldt: gelegenheid en/of omstandigheden bepalen jouw koers. Wanneer het om wat voor een reden ooit nog eens financieel tegen zit dan zal pas blijken of je bij die 10% hoort of bij de 90% die weer terugvallen in hun oude gewoonten. Er is niet voor niets een gezegde 'eens een dief altijd een dief'. Nogmaals, ik hoop absoluut dat je iemand bent die het tegendeel zal bewijzen, maar je hebt nog een heel leven voor je waarin je meerdere keren het punt kan bereiken waarbij je eerder besloot om mensen te bestelen. Je straf uitzitten en slechts een deel vergoeden van de financiële ellende die je hebt veroorzaakt maakt je nog niet tot een veranderd mens. Op het juiste pad blijven is een grotere uitdaging dan bekennen dat je in het verleden iets verkeerd hebt gedaan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

joramoudenaarde schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:26:
Je zegt dat je in de Wajong zit omdat je bent afgekeurd, maar werkt wel al 3 jaar in een motorzaak. Ik begreep dat als je in Wajong zit, dat je dan niet kúnt werken… zou je dat willen uitleggen? Ik bedoel, als je al 3 jaar lang vrijwillig in een motorzaak werkt lijkt het me dat je datzelfde soort werk ook betaald kunt doen. Dat helpt jou (je verdient meer geld en houdt dus meer over), maar ook de staat (je leeft ten slotte niet meer van een Wajong uitkering).
Een van de doelen van de WAO en dus ook van de Wajong is mensen die dat kunnen weer aan het werk krijgen. Je kan prima deels arbeidsongeschikt zijn en voor de rest een soort van werkstage doen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37
Zie gamepc1986 in "Ook oplichters kunnen veranderen" , daar legt TS het al een beetje uit geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Ik heb niet alle pagina's van dit draadje gelezen, maar vond 't opmerkelijk dat er een ex-oplichter zo z'n verhaal komt en durft te doen. Zoiets zie je ten slotte niet vaak! :)

Ik wilde wel een kleine nuancering wat betreft de zwaarte van de straffen waar ik Floppus over zag schrijven. Ik vind dat de straffen véél te laag zijn… probleem is alleen wel dat de oplichters die graag hun leven willen beteren het te moeilijk wordt gemaakt om dit ook daadwerkelijk te doen. Als je zo naar TS kijkt heeft hij de schulden heeft terugbetaald, vrijwilligerswerk doet e.d. en z'n straf(fen) netjes uitzit en afhandelt. Groot respect voor, en natuurlijk ook wel gewoon een verdiende straf voor het handelen van de TS. Medelijden of respect voor een ex-oplichter (of crimineel) heb ik overigens ook niet… wat dat betreft ben ik meer van het credo: wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Goed dat je er zelf uit stapt en leven wilt beteren natuurlijk, en ga vooral zo door. Maar ik vind niet dat een ex-oplichter of ex-crimineel om "respect of medelijden" moet willen krijgen. Je doet het, om wat voor reden ook, uiteindelijk toch zelf, en respect verdien je door vooral door te gaan met goede dingen doen. Daar heeft de TS in mijn ogen wel een mooie start mee gemaakt :)

Maar als je kijkt naar een ras oplichter, dan heb je al gelijk een paar problemen
Iemand die wil blijven oplichten doet dit tóch wel, en ontkomt ook vaker aan de vervolgproblemen die TS nu heeft (netjes afhandelen van het leed en de bijkomende kosten enz.). Een oplichter heeft het na de gezeten straf vaak makkelijker dan een oplichter die z'n leven wil beteren. En dat vind best jammer. Steun de mensen die het rechte pad op willen, en straf de ras oplichters een stuk zwaarder.

Iemand die het rechte pad op wil moet door allerlei hoepels heen. Begrijpelijk natuurlijk, omdat ook een ex-oplichter gewoon z'n eigen centen moet verdienen en niet "omdat hij zich verbeterd heeft" op kosten van de staat een huis moet gaan zitten huren. Maar het lijkt soms wel alsof iemand die zich probeert te verbeteren door meer vervelende trajecten heen moet dan wanneer je "dan maar crimineel" blijft.

Ik kan niet voluit werken Door me beperking maar zijn inmiddels bezig met uwv voor contract voor aantal uren wat voor werk ik wel aankan stel werk hele dag maar in de hele dag kan ik maar paar motors doen terwijl laat zeggen 2 stuks en andere persoon maakt der 8 op 1 dag komt omkeer dat maar voor 25 procent kan werken kwa snelheid met beperkingen.

zijn nu ook overleg met uwv dat baas me zoveel procent betaald wat voor werk ik kan doen en rest vult het uwv aan

zou al eerder gebeuren maar moest eerst boel op oorde hebben .En ritme opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:19:
[...]

en als iets moeilijk is toch doorzetten omdat het the right thing to do is verdient dat respect. Niet hetzelfde soort respect als je voor Moeder Theresa zou hebben, maar nog steeds respect.
Mijn mening:

De overgrote meerderheid doet dat dagelijks zonder daarvoor eerst een mensen een hoop leed te bezorgen. Vergeet niet, TS geeft aan dat hij met oplichting begonnen is omdat hij het moeilijk had. Voor dat moment doorzetten met wat juist is verdient respect, niet als oplossing oplichting verzinnen en ermee doorgaan totdat je gepakt wordt en je zelf in de shit komt.

Natuurlijk maakt iedereen wel eens de verkeerde keuzes, maar (om maar een getal te noemen) 100 mensen oplichten is niet 1 verkeerde keuze, dat zijn er 100. Dan heb je 100 moment gehad om in te zien dat je verkeerd bezig bent en 100 moment om te stoppen zonder nog meer mensen leed aan te doen.

Ik begrijp ook wel dat het niet zo zwart-wit is als ik het schets en bovenstaande best genuanceerd mag worden, maar dit is wel het gevoel wat mij bekroop toen ik al dat respect zag vliegen in dit topic.

Neemt niet weg dat ik het prettig vind een (uiteindelijk) positief verloop van zo'n verhaal te lezen en ik hoop dat de TS deze stijgende lijn vast weet te houden. Respect hiervoor vind ik wat te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floppus, je pretendeert hier heel goed en zo te zijn, maar je ontneemt RoaDHouse wel het recht te reageren. Nu weet ik niet wat hij had gezegd, want ook dat heb je verwijderd, maar ik was geïnteresseerd in zijn mening. Fijn dat iemand het opneemt voor de oplichters in ieder geval, dat mag dan wel gezegd worden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is begrijpelijk dat oplichting veel emoties kan losmaken. Hou het echter aub netjes. Schelden, op de man spelen, flamen of trollen kan je een ban opleveren.
Dit topic is ZERO TOLERANCE