Ook oplichters kunnen veranderen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 22.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The Realone schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Voor dat moment doorzetten met wat juist is verdient respect, niet als oplossing oplichting verzinnen en ermee doorgaan totdat je gepakt wordt en je zelf in de shit komt.
Waarom moet het het één of het ander zijn? Uiteindelijk is het allebei moeilijk en verdient het allebei respect. "Het juiste" doen als het makkelijk is, dat is geen uitdaging. Het is lastig om daar respect voor te hebben. Vergelijk het met doneren aan een goed doel: ik heb meer respect voor iemand die elke maand elke cent drie keer moet omdraaien die 5 euro doneert aan het Rode Kruis dan iemand met een modaal salaris die 25 euro overmaakt.
The Realone schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Voor dat moment doorzetten met wat juist is verdient respect, niet als oplossing oplichting verzinnen en ermee doorgaan totdat je gepakt wordt en je zelf in de shit komt.
Waarom moet het het één of het ander zijn? Uiteindelijk is het allebei moeilijk en verdient het allebei respect. "Het juiste" doen als het makkelijk is, dat is geen uitdaging. Het is lastig om daar respect voor te hebben. Vergelijk het met doneren aan een goed doel: ik heb meer respect voor iemand die elke maand elke cent drie keer moet omdraaien die 5 euro doneert aan het Rode Kruis dan iemand met een modaal salaris die 25 euro overmaakt.
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:47:
Floppus, je pretendeert hier heel goed en zo te zijn, maar je ontneemt RoaDHouse wel het recht te reageren. Nu weet ik niet wat hij had gezegd, want ook dat heb je verwijderd, maar ik was geïnteresseerd in zijn mening. Fijn dat iemand het opneemt voor de oplichters in ieder geval, dat mag dan wel gezegd worden.
Sorry, maar iemand die ongefundeerd zuur komt lopen doen als er eindelijk wél eens een oplichter is die zijn leven betert kan maar beter uit de discussie wegblijven. Onderbuikgevoelens hebben we allemaal, daar hoef je dat soort reacties niet voor te lezen. If anything make die reacties het allemaal erger, want met de reacties die er wél nog staan zou ik als ik de TS was misschien ook aan het wankelen slaan omdat het allemaal hopeloos is. Sommige mensen hebben het gewoon niet in zich om mensen te vergeven als ze keihard hun best daarvoor doen, dat blijkt maar weer.

[ Voor 54% gewijzigd door NMe op 13-10-2014 12:50 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RoaDHouse schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:56:
[...]

Laat me niet lachen man, hij heeft een schuld van 50.000 + de rest en geen werk. Mag jij me uitleggen hoe hij dit terug betaald.
zoals ik het lees heeft hij geen schuld meer, of heeft hij zijn zaken op orde ( lopen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:31
Tjonge wat een heftige reacties hier op een moeilijk onderwerp. Aan de ene kant heb ik bewondering voor je dat je het op deze manier hebt kunnen recht zetten maar aan de andere kant snap ik sommige reacties hier ook wel. Even resumerend ben je begonnen met oplichten omdat je geen uitweg meer zag vanwege een schuld? Is deze nu volledig afbetaald?

Even een zijsprongetje naar een programma wat ik af en toe met verbazing volg op RTL4 Dubbeltje op zijn kant. Wat me opvalt is hoe weinig dat ‘soort’ mensen hulp krijgen, je merkt tijdens het programma ook dat zodra er een budget coach aan te pas komt deze mensen ineens met een heel andere blik naar hun schulden kijken en hier echt wat aan gaan doen. Was je er eerder uit gekomen of was je niet begonnen met oplichten als je bv eerder hulp had gehad?

@floppus denk trouwens dat het alleen maar meer discussies aanwakkert op het moment dat je je moderator rechten laat gelden, ik had graag de reacties van roadhouse gelezen. Verkeerd of niet. TS mag best op de blaren zitten en het hoeft niet allemaal rozengeur en manenschijn te zijn. Zo lijkt het (in mijn ogen) alsof er geen enkel negatief geluid mag zijn. Natuurlijk deze kan ongefundeerd zijn maar so what?
Enorm veel last? Niet om oplichting goed te praten maar per geval gaat het zelden om meer dan 200 euro. Veel geld om ineens kwijt te zijn, maar met een paar maanden heb je die schadepost er weer uit
Ben ooit een keer opgelicht op marktplaats voor €75 euro en geloof me het heeft totaal niet te maken met het bedrag maar meer het 'gevoel' dat je letterlijk en figuurlijk genaaid bent :/

[ Voor 29% gewijzigd door Timv37 op 13-10-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
offtopic:
Ik zou verwachten dat de actieve moderator hier in de discussie, zich van enige mod-functies binnen deze discussie afstand doet, en een collega inschakelt?
Tenminste dat zou ik persoonlijk verstandig vinden. ( of desnoods een collega-mod er bij roepen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik kan alleen maar zeggen, hulde.
Ja, je bent gepakt en op je vingers getikt, maar je hebt het aangegrepen om jezelf om te draaien en weer met je neus de goede richting in te gaan.

Wat Roadhouse doet is alleen maar ongefundeerd spuien. Voegt niets toe. Hij kan het er niet mee eens zijn, maar hij gaat gewoon te ver. Als hij het bij zijn eerste post had gelaten, dan hadden we dat ook wel gesnapt, maar om keer op keer te lopen spuien wat je mening is, dat heeft gewoon geen nut.

De TS zit echt nog wel heel lang (al dan niet de rest van zijn leven) op de blaren. Het zal echt nog wel naar boven komen op cruciale momenten en hem in zijn reet bijten.

Ik blijf het gewoon goed vinden dat hij een voorbeeld is hoe je jezelf om kan gooien, zoveel mogelijk mensen uit eigen zak terug heeft betaald waar informatie van te vinden valt. Het is niet zo dat die mensen nu niet meer aan mogen kloppen bij hem voor hun geld. Maar als je niets meer laat weten of wat de reden is, dan houdt het in NL gewoon op een gegeven moment op.

Als ik de TS zijn positieve feedback zie, dan is hij eerder te vertrouwen op dit moment in zijn leven dan een willekeurige andere verkoper. Even kort door de bocht. Ja, ik zou wel bij hem kopen als hij iets heeft wat ik zou willen hebben.

Wat Hyper aan geeft moet ik trouwens ook wel beamen. Hulde aan Floppus voor zijn inzet. Bovenstaande is gewoon een heel goed voorbeeld hoe het af kan lopen. Maar een collega mod zou wellicht handiger zijn om te laten modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:19:
[...]
Is dat relevant? Of dat nu de aanleiding is of niet, hij heeft het blijkbaar aangegrepen om zijn leven te beteren terwijl hij net zo goed na zin straf door had kunnen gaan met oplichten.
Ja, dat is voor mij relevant. De ommekeer is niet uit "het licht zien", maar uit goed op je muil gaan. Wat voor het resultaat geen verschil maakt, maar ik vind het motief dus wel belangrijk
Enorm veel last? Niet om oplichting goed te praten maar per geval gaat het zelden om meer dan 200 euro. Veel geld om ineens kwijt te zijn, maar met een paar maanden heb je die schadepost er weer uit.
Ach, 200 euro, maakt niet zo heel erg uit? 8)7
Het gaat niet alleen om het geld. Voor een hoop mensen is 200 euro wel veel, en die zijn niet alleen 200 euro kwijt (wat consequenties kan hebben voor een vervangende aanschaf bijvoorbeeld) maar ook een hele hoop tijd, moeite, aangifte doen is iets wat ontzettend klote is. Die mensen hebben een deuk opgelopen in hun vertrouwen, die mensen hebben er een tijd mee in hun hoofd rondgelopen, geirriteerd, gestressed.
Het is niet alleen de financiële schadepost, en ik vind dat je er wel heel makkelijk over denkt.
Niet stoer, maar de enige juiste instelling. Hij heeft zich jarenlang in de shit gewerkt en is daar steeds dieper in weggezonken maar met keihard werken heeft hij zich uit die put gesleept. Nogmaals, daar hoef jij geen medelijden mee te hebben, maar hijzelf mag er best trots op zijn. :)
Als het hem geen "reed" boeide had hij het niet gepost. Het is een uiting van een labiele trots, en een "fuck jullie als jullie het niet fantastisch vinden", en het is juist die houding waarmee hij zijn eigen leven heeft verpest, en zoveel andere mensen heeft gedupeerd. Totaal ongepast en om eerlijk te zijn nogal misselijkmakend. Bah.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan de TS, heb je in het dagelijkse leven ook psychische klachten er aan over gehouden. cell straf, schuldsanering, hoe mensen achter af nog over je praten enzv, lijkt me ook aan aanslag op je mentale gesteldheid die nog lang zal blijven bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:03:
[...]

Ja, dat is voor mij relevant. De ommekeer is niet uit "het licht zien", maar uit goed op je muil gaan. Wat voor het resultaat geen verschil maakt, maar ik vind het motief dus wel belangrijk
Na goed op je muil gegaan te zijn kun je ook weer gewoon op de oude voet verdergaan. Sterker nog, dat heeft de TS in dit topic ook al eens gedaan... Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend om nadat je goed op je muil gegaan bent je leven te beteren.
Het is niet alleen de financiële schadepost, en ik vind dat je er wel heel makkelijk over denkt.
Dat was niet wat ik probeerde te zeggen. Wat ik probeerde te zeggen is dat het in geen verhouding staat tot de last die de TS er zelf van ondervindt. En zoals gezegd hoeft niemand daar medelijden mee te hebben. Maar het verdient IMO wel degelijk respect en dat mag óók gezegd worden.
Als het hem geen "reed" boeide had hij het niet gepost. Het is een uiting van een labiele trots, en een "fuck jullie als jullie het niet fantastisch vinden", en het is juist die houding waarmee hij zijn eigen leven heeft verpest, en zoveel andere mensen heeft gedupeerd. Totaal ongepast en om eerlijk te zijn nogal misselijkmakend. Bah.
Die post kwam pas nadat de eerste azijnpissers alweer geroepen hadden dat hij het allemaal deed omdat hij zelf tegen de lamp gelopen was en het niks met een goeie instelling te maken had. Op zo'n moment zou ik ook posten dat ik de schijt had aan hun mening. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 13-10-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:47:
Sorry, maar iemand die ongefundeerd zuur komt lopen doen als er eindelijk wél eens een oplichter is die zijn leven betert kan maar beter uit de discussie wegblijven. Onderbuikgevoelens hebben we allemaal, daar hoef je dat soort reacties niet voor te lezen. If anything make die reacties het allemaal erger, want met de reacties die er wél nog staan zou ik als ik de TS was misschien ook aan het wankelen slaan omdat het allemaal hopeloos is. Sommige mensen hebben het gewoon niet in zich om mensen te vergeven als ze keihard hun best daarvoor doen, dat blijkt maar weer.
Goed, prima. En wellicht heb je gelijk. Toch lijkt het me handiger om het door een andere mod te laten beslissen, want je lijkt veel te emotioneel verweven in dit verhaal om nog objectief te "straffen".

Tevens ben ik best benieuwd naar het traject dat doorlopen is om die 50.000 +extra af te betalen. Dat is niet iets dat je in een jaartje of 4 even aftikt? Helemaal niet met een wajong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

Goed, prima. En wellicht heb je gelijk. Toch lijkt het me handiger om het door een andere mod te laten beslissen, want je lijkt veel te emotioneel verweven in dit verhaal om nog objectief te "straffen".
Ik heb dan ook niemand bestraft, dat was Floppus. En ook die straf is weer teruggedraaid na overleg tussen hem en de user in kwestie. ;)
Tevens ben ik best benieuwd naar het traject dat doorlopen is om die 50.000 +extra af te betalen. Dat is niet iets dat je in een jaartje of 4 even aftikt? Helemaal niet met een wajong?
TS noemt hierboven ergens de schuldsanering. Ik ben er verder niet heel bekend mee maar bij mijn weten pakken die voor X jaar al je inkomen af en geven je een paar euro per week aan zakgeld om van te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:05:
Vraag aan de TS, heb je in het dagelijkse leven ook psychische klachten er aan over gehouden. cell straf, schuldsanering, hoe mensen achter af nog over je praten enzv, lijkt me ook aan aanslag op je mentale gesteldheid die nog lang zal blijven bestaan?
Nou eerlijk gezegd was ik op mentaal gebied al erg beinvloed baar ook door me verleden.
vanaf me 14de van school af 16de al uit huis gewoon veel meegemaakt.

en met samenhang van alles bij elkaar de fout in gegaan.
Wat ik nogmaals benadruk wat ik heb gedaan is niet goed en ook niet goed te praten.

de tijd dat ik in gevangenis zat heeft me goed gedaan
anders was ik niet zover gekomen en of uit gekomen
klinkt miss heel stom was nooit in het geloof echt niet
maar toen ik toch in de bak zat kon ik net zo goed bijbel gaan lezen
je tijd wat verdrijven toen kwam deze psalm voor bij wat me elke dag bezig houd

Van David, een kunstig lied.

Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,

van wie de zonden worden bedekt.

2 Gelukkig als de HEER zijn schuld niet telt,

als in zijn geest geen spoor van bedrog is.

3 Zolang ik zweeg, teerden mijn botten weg,

kreunend leed ik, de hele dag.

4 Zwaar drukte uw hand op mij, dag en nacht,

mijn kracht smolt weg als in de zomerhitte. sela

5 Toen beleed ik u mijn zonde,

ik dekte mijn schuld niet toe,

ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –

en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela

6 Laten uw getrouwen dus tot u bidden

als zij in zichzelf een zonde vinden.

Stormt dan een vloed van water aan,

die zal hen niet bereiken.

7 Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood

en omringt mij met gejuich van bevrijding. sela

8 ‘Ik geef inzicht en wijs de weg die je moet gaan.

Ik geef raad, op jou rust mijn oog.

9 Wees niet redeloos als paarden of ezels

die met bit en toom worden bedwongen,

dan zal geen kwaad je treffen.’

10 Een slecht mens heeft veel leed te verduren,

maar wie op de HEER vertrouwt wordt met liefde omringd.

11 Verheug u in de HEER, rechtvaardigen, en juich,

zing het uit, allen die oprecht zijn van hart.

mis klinkt het stom in jullie ogen maar deze tekst heeft me geholpen en schaam me der ook niet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

kijk in begin was me schuld ook 50.000 euro is inmidels al veel hoger
inverband incasso kosten maar ik kon eerst niet in de wsnp omdat de zaak nog liep en ook boete uit is gekomen van 1700 euro wat me curator nu in 2 maanden tijd moet betalen wat hij heeft kunnen sparen van mij.

en dan kan de wsnp worden opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

Je verhaal heb ik oppervlakkig doorgenomen, maar ik kan niets anders zeggen dat ik je instelling waardeer. Ondanks dat je flink wat heb moeten incasseren wil je verder. Je erkent dat bepaalde keuzes niet de beste zijn geweest en je wilt door. Je wilt beteren, ook al zijn het kleine stappen, je wilt het wel. Alleen al daarom doe ik mijn spreekwoordelijke petje af.

Absorbeer steun aan wat je steun geeft, en ga zo door.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:06:
[...]

Na goed op je muil gegaan te zijn kun je ook weer gewoon op de oude voet verdergaan. Sterker nog, dat heeft de TS in dit topic ook al eens gedaan... Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend om nadat je goed op je muil gegaan bent je leven te beteren.
Toch vind ik persoonlijk dat dat geen fuck uitmaakt. Maar ik verkondig enkel mijn mening he, de schade is al gedaan, en dat het niet nog meer gaat worden maakt daar voor niet meer uit. Let's agree to disagree.
Dat was niet wat ik probeerde te zeggen. Wat ik probeerde te zeggen is dat het in geen verhouding staat tot de last die de TS er zelf van ondervindt. En zoals gezegd hoeft niemand daar medelijden mee te hebben. Maar het verdient IMO wel degelijk respect en dat mag óók gezegd worden.
Natuurlijk mag je zeggen dat het volgens jou respect verdient. maar ik zie niet hoe dat iets aan mijn post verandert? Als je even terugleest zie je dat ik het had over schade aan de slachtoffers die niet gecompenseerd kan worden. Jij bagatelliseerde dat, dus ik snap niet helemaal wat de rode draad in je reacties op dat punt is?
Die post kwam pas nadat de eerste azijnpissers alweer geroepen hadden dat hij het allemaal deed omdat hij zelf tegen de lamp gelopen was en het niks met een goeie instelling te maken had. Op zo'n moment zou ik ook posten dat ik de schijt had aan hun mening. ;)
Nouja, hij mag het posten natuurlijk. Maar dan moet je niet gaan janken als mensen helemaal enorm veel schijt aan je hebben, met je uitleg waar je nog even de lezers afzeikt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes van TS & Tweakers :)

En mensen die praten over een ''makkelijke/korte'' straf; ja, dat is nou eenmaal in Nederland. Voor alle zaken, van oplichting, tot verkrachting of moord is het voor een buitenstaander peanuts. Echter, als jij oplichting + celstraf op je CV hebt staan, is het aan de bak komen ergens, zeer moeilijk. Ik denk dat dat nog de grootste straf voor TS/anderen zal zijn.

Is het goed te praten? Nee. Kan ik het vanuit menselijk oogpunt begrijpen? Zeker.

Ik zit helaas zelf ook al enkele jaren in de schulden, en het is bij mij ook al vaak in mijn hoofd opgedoken om aan ''makkelijk geld'' te komen. Het is dat ik een pussy ben wat dat betreft, maar toch. Als je zo diep in de schulden oid zit, en je kunt nergens terecht (want daar zit ik nu in helaas) ga je soms rare dingen denken/doen.

Ik hoop iig TS dat jij je leven zowel online als offline weer kunt oppakken. Mijn zegen heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:54
Denk dat veel mensen "schrikken"van de "lage" "straffen".
Ikzelf zeg aan het einde van de rit heb ik wel enigszins respect. Al had er van mij wel andere straffen mogen gelden. Nu is het erg verleidelijk om nog keer te doen. Nu heb jij van je fouten geleerd. Maar toch voor andere mensen..

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floppus, je pretendeert hier heel goed en zo te zijn, maar je ontneemt RoaDHouse wel het recht te reageren. Nu weet ik niet wat hij had gezegd, want ook dat heb je verwijderd, maar ik was geïnteresseerd in zijn mening. Fijn dat iemand het opneemt voor de oplichters in ieder geval, dat mag dan wel gezegd worden.
Er is geen content verwijderd die niet al was geuit. De laatste 3 reacties gingen enkel over de moderatie zelf.
En daarbij... Zijn account is sinds vanochtend gewoon weer opengesteld. :)

Ik pretendeer overigens helemaal niets. Het is aardig dat mensen hier waardering uitspreken, maar als ik het daarvoor zou moeten doen dan kan je beter op iets anders focussen. Ik doe het omdat ik het belangrijk vindt, en bereid ben daar ook de minder leuke kanten van te accepteren.

Natuurlijk zijn ook negatieve reacties altijd welkom, maar dan gaat dat wel nog steeds binnen fatsoensnormen. Er staan er hier voldoende met twijfels of meer. Dat is niets nieuws op Tweakers.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:13:
mis klinkt het stom in jullie ogen maar deze tekst heeft me geholpen en schaam me der ook niet voor
Moet je ook vooral niet doen, je hiervoor schamen. Wees er vooral oprecht blij mee dat je dit meegekregen hebt.

Doet me ook denken aan een uitzending van een predikant die ik een beetje ken, en die op de radio een uitzending gedaan heeft: http://www.zvk.nl/kerkdienst/?id=1397
het bijbelboek Johannes, dat je vindt in het Nieuwe Testament, het tweede deel van de Bijbel, staat het verhaal van de ‘overspelige vrouw’. De mensen die haar op heterdaad betrapten, hebben geen medelijden. Ze geven niets om die vrouw, ze zijn alleen geïnteresseerd in regels en wetten. Ze hebben nu een ‘geval’ waarmee ze het Jezus lastig kunnen maken. Hij, Die altijd vol liefde is, zal haar nu toch ook wel veroordelen? Maar Jezus ziet geen ‘geval’, Hij ziet een vrouw. Hij speelt hun harteloze spel niet mee. Vanuit Zijn houding en woorden spreekt bevrijdende liefde. ‘Dan veroordeel Ik u ook niet’, zei Hij, ‘ga heen en zondig niet meer.’
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:10:
[...]

Ik heb dan ook niemand bestraft, dat was Floppus. En ook die straf is weer teruggedraaid na overleg tussen hem en de user in kwestie. ;)

[...]

TS noemt hierboven ergens de schuldsanering. Ik ben er verder niet heel bekend mee maar bij mijn weten pakken die voor X jaar al je inkomen af en geven je een paar euro per week aan zakgeld om van te leven.
In dat geval, my bad.

Al je inkomen, wajong dus. een grof ongefundeerd gokje zegt mij dat je dan wel voor een jaar of 50 in de schuldsanering zit voor je het hebt afbetaald? En dat je het afbetaald met ontvangen geld dat wij aan belasting afdragen maakt het helemaal nogal "een sigaar uit eigen doos", maar daar ben ik misschien wat hard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:10
A-MEN _/-\o_

Voor de minder bekende onder ons:

In de bijbel staan een aantal verhalen die hier op slaan. 2 goed passende voorbeelden zijn " de gelijkenissen over arbeiders in de wijngaard" en het moment dat Jezus al aan het kruis hangt, naast 2 moordenaars, waarvan 1 alsnog vergiffenis vraagt en krijgt.

Keep up the good work :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

kijk in begin was me schuld ook 50.000 euro is inmidels al veel hoger
inverband incasso kosten maar ik kon eerst niet in de wsnp omdat de zaak nog liep en ook boete uit is gekomen van 1700 euro wat me curator nu in 2 maanden tijd moet betalen wat hij heeft kunnen sparen van mij.

en dan kan de wsnp worden opgestart
Dus feitelijk moet je nu nog gaan beginnen met afbetalen? Enig idee wat je overhoudt om van te leven, en wat je dan per jaar afdraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:18:
[...]

Er is geen content verwijderd die niet al was geuit. De laatste 3 reacties gingen enkel over de moderatie zelf.
En daarbij... Zijn account is sinds vanochtend gewoon weer opengesteld. :)
Tof!!! :D Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

Waarom moet het het één of het ander zijn? Uiteindelijk is het allebei moeilijk en verdient het allebei respect.
Vindt jij, vind ik niet. ;)
"Het juiste" doen als het makkelijk is, dat is geen uitdaging. Het is lastig om daar respect voor te hebben.
Precies. Hij had mijn respect verdiend als hij op het moment dat hij het moeilijk had (voordat de oplichting begon) de keuze had gemaakt het juiste te doen en dus een andere uitweg zoeken dan andere mensen leed aan doen omdat je het zelf zwaar hebt. Hij heeft de makkelijke uitweg gekozen, die achteraf niet zo makkelijk bleek te zijn. Een ander moment waarop hij mogelijk respect had verdiend was (en dit is al veel voorbij gekomen inmiddels) wanneer hij uit zichzelf gestopt was met oplichten i.p.v. op het moment dat hij gepakt werd. We zullen nooit weten hoe lang hij er mee door zou zijn gegaan als hij niet gepakt was.

Maar nogmaals, dit zijn meningen. Gelukkig bepaal ik altijd zelf nog wel wat ik respectvol acht en wat niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:20:
[...]

Dus feitelijk moet je nu nog gaan beginnen met afbetalen? Enig idee wat je overhoudt om van te leven, en wat je dan per jaar afdraagt?
Nou de wsnp duurt 3 jaar word een vast bedrag vastgesteld wat ik wel kan betalen.
en de rest word kwijt gescholden dus de schuld eissers krijgen maar klein bedrag.

de rest van bedrag zoals huur enz word gewoon mee gerekend met de aflos gedeelte aan de schuld eissers dus bijv 60 procent van me loon gaat na huur enzo en 40 procent na de schuld eissers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij zou het beter zijn als een andere moderator dan een betrokkene in de discussie die "toevallig" ook moderator is, edits uitvoert op de "tegenpartij".

Verder vind ik het heel interessant wat er achter de schermen door Tweakers/Floppus gebeurt bij oplichtingszaken. Heel goed en menselijk hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

stftweaker schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:18:
Denk dat veel mensen "schrikken"van de "lage" "straffen".
Ikzelf zeg aan het einde van de rit heb ik wel enigszins respect. Al had er van mij wel andere straffen mogen gelden. Nu is het erg verleidelijk om nog keer te doen. Nu heb jij van je fouten geleerd. Maar toch voor andere mensen..
De straf houdt dan ook niet in de gevangenis op. Het hele oplossingstraject erachteraan sleept jaren door en ik vermoed zomaar dat dáár de echte straf zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
offtopic:
Over die moderator-keuze: nu doet een modje het zelf. Als je een ander modje het laat doen schreeuwt iedereen moord en brand over vriendjespolitiek. Daar moet je maar net op vertrouwen dat het integer gebeurt. Waarom kunnen we dan niet vertrouwen dat de betrokken persoon zélf gewoon een modactie kan uitvoeren ?

[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 13-10-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:25:
[...]

Nou de wsnp duurt 3 jaar word een vast bedrag vastgesteld wat ik wel kan betalen.
en de rest word kwijt gescholden dus de schuld eissers krijgen maar klein bedrag.

de rest van bedrag zoals huur enz word gewoon mee gerekend met de aflos gedeelte aan de schuld eissers dus bijv 60 procent van me loon gaat na huur enzo en 40 procent na de schuld eissers
Dus je zal uiteindelijk maar een paar 1000 hoeven terugbetalen van die halve ton die je hebt gejat?
Het lijkt erop dat Roadhouse toch aardig gelijk had he, Floppus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:54
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

De straf houdt dan ook niet in de gevangenis op. Het hele oplossingstraject erachteraan sleept jaren door en ik vermoed zomaar dat dáár de echte straf zit. :)
Mwa ik redeneer het zo, genoeg mensen moeten van 1000 euro netto in de maand rondkomen ( en hebben schulden)

Als je met 50k + de rest( aan schuld) dan 3 jaar zuinig moet leven. Alles wordt voor je betaald(rekeningen),en ze sparen nog voor je ook. En ze kijken wat ze kunnen terugbetalen de rest is kwijtschelding. Na 3 jaar ben je eruit. Thats it. Hoe weet ik dit? kennissen etc.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zullen we over het modereren het eventueel bij een ander topic houden? - Voor ik weer ga snijden :P ;)
Het was nacht, het liep uit de hand, netjes vanochtend account weer opengezet, klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
stftweaker schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:30:
[...]

Mwa ik redeneer het zo, genoeg mensen moeten van 1000 euro netto in de maand rondkomen ( en hebben schulden)

Als je met 50k + de rest( aan schuld) dan 3 jaar zuinig moet leven. Alles wordt voor je betaald(rekeningen),en ze sparen nog voor je ook. En ze kijken wat ze kunnen terugbetalen de rest is kwijtschelding. Na 3 jaar ben je eruit. Thats it. Hoe weet ik dit? kennissen etc.
Dit maakt het wel echt heel uitnodigend voor de zwakbegaafden van nederland die even een moeilijk moment hebben met schulden (zoals TS) om te teren op andermans zuur verdiende geld zeg. man man man. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:33:
[...]

Dit maakt het wel echt heel uitnodigend voor de zwakbegaafden van nederland die even een moeilijk moment hebben met schulden (zoals TS) om te teren op andermans zuur verdiende geld zeg. man man man. :/
Ik denk dat je wel heel zwakbegaafd moet zijn om te handelen als TS.

Ik denk dat ook niet dat TS een topic moet openen om uitleg te geven over zijn werkwijze. De dief moet je dom houden, wordt vanzelf wel gepakt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:30:
[...]

Dus je zal uiteindelijk maar een paar 1000 hoeven terugbetalen van die halve ton die je hebt gejat?
Je hebt liever dat hij de rest van zijn leven in deep shit zit? Als de schuldsanering zo zou werken dan zouden er veel meer oplichters voorbij komen op V&A.
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:33:
[...]

Schuldsanering is écht geen pretje hoor... 8)7
Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat ook niet dat TS een topic moet openen om uitleg te geven over zijn werkwijze. De dief moet je dom houden, wordt vanzelf wel gepakt.
Er zijn natuurlijk twee verschillende insteken. Enerzijds kan die uitleg andere oplichters helpen met het opstarten van hun "business". Aan de andere kant maakt het veel meer mensen bewust van hoe oplichters te werk gaan. Of het onder de streep positief of negatief uitpakt is lastig te voorspellen. :)

[ Voor 60% gewijzigd door NMe op 13-10-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Je hebt liever dat hij de rest van zijn leven in deep shit zit? Als de schuldsanering zo zou werken dan zouden er veel meer oplichters voorbij komen op V&A.
Want dat zijn de enige 2 opties? :') Kom op, je kan beter dan dit. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Want dat zijn de enige 2 opties? :') Kom op, je kan beter dan dit. :*
Welke opties heeft iemand die in de WAO/Wajong zit nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Nouja, ik vind een termijn van 3 jaar wel erg kort, maar los van de duur...
Ik heb er normaal gesproken geen moeite mee om iemand failliet te verklaren, maar wel als het om criminaliteit gaat. Dat het dan ook allemaal uit belastinggeld betaald wordt doet extra pijn bij mij.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:41:
[...]

6 jaar schuldsanering, 9 jaar schuldsanering, 15 jaar schuldsanering.
En (buiten het geval van TS dan) verplicht werken, werk waar hij geschikt voor is uiteraard, het hoeft niet moeilijk of uitdagend te zijn, het gaat om het verplicht.
Het liefste zou ik zien dat je desnoods 50 jaar in de schuldsanering zit tot elke cent is terugbetaald, maar ik snap dat dat niet altijd mogelijk is. Maar 3 jaar en dan is het allemaal weggewuifd? Dat kan toch niet.. :') wat een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Hoe ziet hexta de straf voor zich voor een moordenaar ? Je lijkt fan te zijn van 'tot de laatste cent terugbetalen', hoe zou je dat in zo'n geval aanpakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Carpento schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:46:
Hoe ziet hexta de straf voor zich voor een moordenaar ? Je lijkt fan te zijn van 'tot de laatste cent terugbetalen', hoe zou je dat in zo'n geval aanpakken ?
Dat lijkt me een beetje offtopic. Maar je hebt gelijk dat ik afentoe nogal schrik van nederlandse straffen.
Van 2 kanten overigens, een paar jaartjes zitten voor het verkrachten van kinderen, ridicuul.
En meerdere jaren cel voor een waxinelichthouder gooien naar een gouden koets. Gadverdamme.

Maar jij vind 3 jaar schuldsanering een gepaste straf? een paar duizend afbetalen een juiste vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen kunnen zich niet inleven. Begrijpelijk, maar evengoed een probleem. Wat is je alternatief?
Oneindig opsluiten?
Onbeperkt terug laten betalen zonder ooit in het leven daar nog uit te komen?

Het probleem is gewoon dat als je gaat oplichten, je dat meestal al doet omdat je in de shit zit. Mensen oneindig in een uitzichtloze situatie terugplaatsen gaat het niet helpen - dan stimuleer je enkel herhaling.
Er zal een terugkeer naar de maatschappij mogelijk gemaakt moeten worden.

Het belangrijkste vind ik dat mensen niet uitgebreid een luxe leven kunnen leiden, en dan met 3 jaar sanering er af zijn. Het is al jaren een sober bestaan met minimaal zakgeld, en dat zal de komende jaren sowieso zo blijven.
TS zal door beperkingen ook niet over een paar jaar ineens bakken met geld binnenbrengen.

Ik dacht dat de curator bezig was met actief terugbetalen, maar blijkbaar is het toch zodanig nog dat sanering nodig is. Ronduit klote voor de mensen die hun geld (grotendeels) kwijtgeraakt zijn. Toch zie ik niet echt een alternatieve oplossing voor het traject dat al loopt.

Dat iemand er dan nooit mee had moeten beginnen. Tsja, daar hebben we ook niets aan nu. Ik ben met name benieuwd wat mensen dan voor zouden stellen hoe het verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik zie net dat er bij zijn V&A feedback NIKS bekend is over zijn oplichtingspraktijken.

Toch zou ik nooit met deze figuur in zee willen gaan.

Lijkt mij op z'n minst handig om een vermelding naar dit topic te maken om een ieder de mogelijkheid te geven inzage te hebben in de (vroegere) handelswijze van deze persoon.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Edit: [zelfmoderatie] dit wordt te persoonlijk, Crotchy legt het hieronder al goed uit.

[ Voor 119% gewijzigd door Ahrnuld op 13-10-2014 13:58 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:44:
[...]

6 jaar schuldsanering, 9 jaar schuldsanering, 15 jaar schuldsanering.
En (buiten het geval van TS dan) verplicht werken, werk waar hij geschikt voor is uiteraard, het hoeft niet moeilijk of uitdagend te zijn, het gaat om het verplicht.
Het liefste zou ik zien dat je desnoods 50 jaar in de schuldsanering zit tot elke cent is terugbetaald, maar ik snap dat dat niet altijd mogelijk is. Maar 3 jaar en dan is het allemaal weggewuifd? Dat kan toch niet.. :') wat een lachertje.
Dat is dus precies wat ik zei: met schuldsanering tot elke cent is terugbetaald zit je dus het grootste deel van je leven in de shit bij dit soort bedragen. Of je dat al dan niet terecht vindt doet niet ter zake, wat het uiteindelijk doet is juist mensen terugdrijven de illegaliteit in. Juist door de schuldsanering te cappen op 3 jaar wordt de overlast voor de rest van ons beperkt. Juist door dit soort mensen een uitweg te bieden wordt die vicieuze cirkel doorbroken waarin een gebrek aan geld wordt opgelost door het oplichten van mensen die hun geld terugwillen wat weer zorgt voor meer oplichting om die mensen terug te betalen, enz.
BerendBoon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:54:
Ik leid al 10 jaar een sober bestaan door een onverstandig afgesloten hypotheek, dus ja ik zou ook enig onbegrip willen tonen. Uiteindelijk is het een bewuste keuze geweest, maar ik betaal wèl alles terug.
Tenzij je na je vaste lasten slechts een paar tientjes per week te besteden hebt is dat geen eerlijke vergelijking met de schuldsanering. Onderschat niet hoe rigoureus dat eraan toe gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 13-10-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:53:
Ik zie net dat er bij zijn V&A feedback NIKS bekend is over zijn oplichtingspraktijken.

Toch zou ik nooit met deze figuur in zee willen gaan.

Lijkt mij op z'n minst handig om een vermelding naar dit topic te maken om een ieder de mogelijkheid te geven inzage te hebben in de (vroegere) handelswijze van deze persoon.
Je vraagt iedereen op straat ook een bewijs van goed gedrag, en vraagt het strafblad op?
Er loopt geen vervolging meer, er loopt een reïntegratietraject. Er is een proef geweest ook met reïntegratie hier, en die is prima verlopen, met nu veel goede feedback.

Het is niet aan jou om mensen alsnog een gele ster op de jas te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:52:
Mensen kunnen zich niet inleven. Begrijpelijk, maar evengoed een probleem. Wat is je alternatief?
Oneindig opsluiten?

Het probleem is gewoon dat als je gaat oplichten, je dat meestal al doet omdat je in de shit zit. Mensen oneindig in een uitzichtloze situatie terugplaatsen gaat het niet helpen - dan stimuleer je enkel herhaling.

Het belangrijkste vind ik dat mensen niet uitgebreid een luxe leven kunnen leiden, en dan met 3 jaar sanering er af zijn. Het is al jaren een sober bestaan met minimaal zakgeld, en dat zal de komende jaren sowieso zo blijven.
TS zal door beperkingen ook niet over een paar jaar ineens bakken met geld binnenbrengen.

Ik dacht dat de curator bezig was met actief terugbetalen, maar blijkbaar is het toch zodanig nog dat sanering nodig is. Ronduit klote voor de mensen die hun geld (grotendeels) kwijtgeraakt zijn. Toch zie ik niet echt een alternatieve oplossing voor het traject dat al loopt.

Dat iemand er dan nooit mee had moeten beginnen. Tsja, daar hebben we ook niets aan nu. Ik ben met name benieuwd wat mensen dan voor zouden stellen hoe het verder moet.
Straf- Werkkampen.
Noem me ouderwets, noem me simpel of wreed, maar ik denk dat het zou helpen.

Even een sober bestaan, er zijn genoeg mensen die zo leven zonder dat ze andere kwaad hebben gedaan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:41:
[...]

i.p.v. eerst tientallen slachtoffers te maken, gewoon direct naar een instantie toestappen als je problemen hebt.
Waarom eerst het leven van mensen die hun zaken wel een beetje op orde hebben vergallen? Je kunt toch ook direct naar de schuldsanering toestappen?
Ik heb mensen in mijn kenniskring die ook veel financiële problemen hebben gekregen, tot dakloos en uiteindelijk schuldsanering/opvang aan toe.

Als ik naar deze hele situatie kijk, vind ik de TS maar een triest figuur, die in een slechte situatie is terecht gekomen.
Om het een beetje kort samen te vatten.
1. TS heeft geld problemen
2. TS ziet een manier om snel veel geld te krijgen (mensen oplichten)
3. TS richt zeer veel schade aan bij een hele grote groep mensen
4. TS loopt tegen de lamp, wordt opgepakt, en wordt gestraft door 2 weekjes in het staatshotel te verblijven.
5. TS gaat in de schuldsanering, en gaat in proces in waarin zijn problemen aangepakt en opgelost worden.

De mensen die ik ken, die ongeveer in een zelfde soort situaties hebben gezeten, hebben stap 2 tot en met 4 overgeslagen.
Dat de TS in eerste instantie in een slechte situatie (punt 1) terecht is gekomen, is uiteraard heel erg, en dat wens je ook absoluut niemand toe.
Maar om dan maar mensen te gaan oplichten?
Echt walgelijk!
Sorry dat ik ineens zo agressief post, maar ik kan het gewoon niet hebben dat meneer TS in een slachtoffer rol kruipt terwijl andere mensen die in dezelfde situatie komen, met goede bedoelingen en hulp er ook uit komen.

Men zegt hier "Ja, maar schuldsanering is ook een straf!"
Jazeker, maar gezien de situatie van de TS, zou de TS toch al hier in beland zijn geraakt ook zonder mensen op te lichten.
En dan blijkt de werkelijke straf voor de TS maar ineens 2 weekjes staatshotel.
Ondertussen heeft TS wel als god in frankrijk geleefd ten tijden van de oplichtingspraktijken.
Ik bedoel, je kunt me niet wijs maken dat er niet ineens nieuwe TVs, telefoons etc in het huis kwamen, en dat al die inkomsten uit oplichten echt alleen gebruikt zijn voor eerste levensbehoeften.

Maar toch, het is fijn om te weten dat mijn belastinggeld gaat naar de schulden te betalen van figuren zoals jou.
Want ja, na 3 jaar wordt die restschuld toch kwijtgescholden en komt het voor de rekening van de belastingbetaler.
Als die schuld nu opgelopen was puur door het moeten overleven, voor het betalen van de huur, het kopen van eten enz, heb ik zoiets van, ellende kan iedereen overkomen, en gelukkig hebben we daar een vangnet voor.
Maar flink mensen oplichten, van dat geld dingen doen die je eigenlijk niet kunt veroorloven, en dan vervolgens de rekening bij de schuldsanering neer te leggen?
Dat is naar mijn mening absoluut niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Beetje bizar topic eigenlijk, iedereen is zo zwart/wit hier! Ik vind het goed dat je hier zo open voor uit komt, en ik geloof zeker in een tweede kans.

Waar ik wel benieuwd naar ben, om wat voor zaken/bedragen ging het eigenlijk? Ik snap wel dat er mensen zijn die zullen zeggen 'maakt niet uit, oplichting is oplichting' maar toch.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Crotchy schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

i.p.v. eerst tientallen slachtoffers te maken, gewoon direct naar een instantie toestappen als je problemen hebt.
Da's achteraf mooi praten, maar hoe lost dat een situatie op die al uit de hand gelopen is? Een oplichter kun je niet levenslang opsluiten. Tegelijkertijd kun je van iemand die in de WAO of Wajong zit ook niet verwachten dat hij elke cent terug kan betalen en zelfs als dat hem wel lukt, is het een gevalletje van broekzak, vestzak. Het geld komt immers alsnog van de Staat vandaan.

Door oplichters hun straf uit te laten zitten en ze daarna in de schuldsanering te zetten los je het probleem effectief op. Door ze de rest van hun leven krom te laten liggen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:52:
Oneindig opsluiten?

Het probleem is gewoon dat als je gaat oplichten, je dat meestal al doet omdat je in de shit zit. Mensen oneindig in een uitzichtloze situatie plaatsen gaat het niet helpen - dan stimuleer je enkel herhaling.
Je plaatst de dief in een slachtofferrol (TS doet dat zelf ook) en blijft benadrukken hoe ''moeilijk'' hij het heeft gehad (met drugs of geld?)

Vergeet niet dat iedereen het wel eens moeilijk heeft en dat er voor iedereen in Nederland een systeem bestaat waardoor je niet in armoede hoeft te leven. Uitkeringen in Nederland liggen voor het oprapen. In feite werk je maar voor een paar honderd euro per maand, want de eerste 1000 is al gegarandeerd.

Zelfs nu TS gesnapt is en alles moet terugbetalen, is er nog een aangepast systeem voor hem, waardoor hij niet op een houtje hoeft te bijten. Hij krijgt gewoon een huurwoning, maandelijks boodschappengeld, internet, telefoon, etc. Voor hem is er geen enkele reden om te gaan stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Barry|IA schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:01:
Zelfs nu TS gesnapt is en alles moet terugbetalen, is er nog een aangepast systeem voor hem, waardoor hij niet op een houtje hoeft te bijten. Hij krijgt gewoon een huurwoning, maandelijks boodschappengeld, internet, telefoon, etc. Voor hem is er geen enkele reden om te gaan stelen.
Nog even benadrukken hoe bizar het eigenlijk is.

Ik vind het ook wel gek dat alle mods hier grote tranen huilen om het leed van de TS, als jullie heel eerlijk zijn, denken jullie dan eigenlijk ook niet dat je toch de foute kant kiest?
Nu jullie weten dat TS maar een fractie hoeft terug te betalen, dat hij alles nog steeds van de overheid krijgt, en dat hij nog het lef heeft om daar aandacht voor te vragen en zielig over te doen ook?

[ Voor 30% gewijzigd door hexta op 13-10-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan ook graag willen dat iemand in de shit blijft zitten. Is vast leuk voor je rechtvaardigheidsgevoel maar het lost niks op. Als jij dat wil uitleggen als "de foute kant kiezen" moet je dat zelf weten. Als je wist hoe hard vooral Floppus achter de schermen aan het knokken is tegen oplichters zou je dit nooit durven zeggen. Maar juist daarom mag het best gezegd worden als iemand zijn leven betert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Knap dat je tot omkeer bent gekomen, en dat je hier je verhaal durft te doen. :) En ook heel mooi dat floppus zo'n geduldige, en in mijn ogen goede blik op de zaken heeft.

Waar ik benieuwd naar ben: wat heb je nodig, mocht je weer eens in een moeilijke situatie terecht komen?
Heb je een plan? Heb je mensen waar je dan terecht kan? Durf je dat dan ook?

@hexta: bekend met het concept 'basisinkomen'?

[ Voor 12% gewijzigd door inquestos op 13-10-2014 14:09 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, TS is niet zielig. Het zijn de consequenties waar hij zelf voor verantwoordelijk is. En die consequenties draagt hij ook. Het wordt nu gedaan of mensen dan maar alles toegeworpen krijgen, en zo is het ook niet.
Onder curatele hou je aanzienlijk minder over dan bijstand.

Het enige alternatief dat aangedragen wordt zijn straf-werkkampen. Bravo... Dat zal veel oplossen. Daarom is de criminaliteit en bijbehorende kosten in de USA natuurlijk zo laag. Oh wacht...
Niemand heeft nog iets realistisch geschetst.

Dat er veel eerder opgetreden zou moeten worden, daar zal iedereen het over eens zijn - en dat zou de problemen voor zowel gedupeerden als TS al heel anders hebben gemaakt. Dat de straffen wellicht wat te licht worden gevonden, dat kan. Maar per saldo zal je iets moeten met iemand die wil reïntegreren.
Of maar gewoon in een onmogelijke situatie laten, en daarmee stimuleren weer het foute pad op te gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:08:
Je kan ook graag willen dat iemand in de shit blijft zitten. Is vast leuk voor je rechtvaardigheidsgevoel maar het lost niks op. Als jij dat wil uitleggen als "de foute kant kiezen" moet je dat zelf weten. Als je wist hoe hard vooral Floppus achter de schermen aan het knokken is tegen oplichters zou je dit nooit durven zeggen. Maar juist daarom mag het best gezegd worden als iemand zijn leven betert.
Volgens mij lees je mijn post niet helemaal correct, beste man.
Of je bent aan het ridiculiseren, maar dat lijkt me sterk, je bent natuurlijk wel een mod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
inquestos schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:08:
Ja, daar loopt ook een topic over op tweakers. Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:08:
Het enige alternatief dat aangedragen wordt zijn straf-werkkampen. Bravo... Dat zal veel oplossen. Daarom is de criminaliteit en bijbehorende kosten in de USA natuurlijk zo laag. Oh wacht...
Niemand heeft nog iets realistisch geschetst.
Nee. het is niet enkel zwart wit. Er is ook gesproken over tijd, dat 3 jaar erg kort is, dat langer een optie zou zijn. Probeer aub wel eerlijk te blijven.

Bovendien werkten straf-werkkampen prima onder Stalin. :) (Als jullie echt zo willen discussiëren kan ik het natuurlijk ook)

[ Voor 11% gewijzigd door hexta op 13-10-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry? Nu ben jij het die stelt dat het niet zwart wit is? Volgens mij heb ik hier aardig wat nuance geschetst door het topic heen. Je stelt alleen dingen die helemaal niet gezegd zijn, onderbouwt ze nergens mee, en komt niet met alternatieve oplossingen.

En dan stellen dat de discussie van deze kant om zeep geholpen wordt? :D
Bravo.

En met triple-posten mag je ook stoppen. Er zit een edit-knop naast je post.
Daarbij gaan we de 'discussie' zoals je hem nu voert zeer zeker niet doorzetten. Je kan dus met argumenten komen, of het verder zo laten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:44:
[...]
Het liefste zou ik zien dat je desnoods 50 jaar in de schuldsanering zit tot elke cent is terugbetaald, maar ik snap dat dat niet altijd mogelijk is.
Zo voelt het wel.

Als ik mijn leraar Geschiedenis goed herinner hebben we een mooi voorbeeld uit het verleden waaruit blijkt dat dit averechts werkt. Na de eerste wereldoorlog is Duitsland een enorme lading aan herstelbetalingen opgelegd. Het gebrek aan geld waarin dit resulteerde was één van de factoren waardoor Adolf H. aan de macht kwam en daarvan weten we allemaal het resultaat. (Dat was meer dan elke 5 jaar een dag vrij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

Ik heb het gelezen, laten we het erop houden dat RoaDHouse meer onrust aan het stoken was.
Hij heeft dan ook meerdere malen gepost om min of meer zijn mening te laten horen en dat is mijn inziens overbodig want dat is helemaal niet nodig. Als je op een normale manier je mening kunt vertellen is dat geen probleem, maar dat hoeft niet uitlokkend/schreeuwerig en 5 keer ofzo.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:16:
Sorry? Nu ben jij het die stelt dat het niet zwart wit is? Volgens mij heb ik hier aardig wat nuance geschetst door het topic heen. Je stelt alleen dingen die helemaal niet gezegd zijn, onderbouwt ze nergens mee, en komt niet met alternatieve oplossingen.

En dan stellen dat de discussie van deze kant om zeep geholpen wordt? :D
Bravo.

En met triple-posten mag je ook stoppen. Er zit een edit-knop naast je post.
Daarbij gaan we de 'discussie' zoals je hem nu voert zeer zeker niet doorzetten. Je kan dus met argumenten komen, of het verder zo laten.
Het is toch echt over meer gegaan dan alleen 3 jaar schuldsanering versus werkkampen.

Tja, als mij in de schoenen geschoven wordt dat ik wil dat mensen in de shit blijven zitten, dan is de discussie al een stukje voorbij of niet? :') Verwacht je echt dat ik me daar dan nog tegen wil verdedigen, of daar over in discussie wil gaan? Je snapt wel dat dat niet realistisch is toch..?
Titusvh schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:16:
[...]

Zo voelt het wel.

Als ik mijn leraar Geschiedenis goed herinner hebben we een mooi voorbeeld uit het verleden waaruit blijkt dat dit averechts werkt. Na de eerste wereldoorlog is Duitsland een enorme lading aan herstelbetalingen opgelegd. Het gebrek aan geld waarin dit resulteerde was één van de factoren waardoor Adolf H. aan de macht kwam en daarvan weten we allemaal het resultaat. (Dat was meer dan elke 5 jaar een dag vrij ;-)
Touche! :P
Maar er moet toch iets te vinden zijn tussen 3 jaar schuldsanering, doch met woning voedsel telefoon internet tv etc. die voor je worden betaald, en de rest van je leven op een houtje bijten?
Maar oke, misschien ben ik een van de weinigen die het niet goed vind zoals het is. Dan is het gewoon prima.

[ Voor 8% gewijzigd door hexta op 13-10-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
inquestos schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:08:
Knap dat je tot omkeer bent gekomen, en dat je hier je verhaal durft te doen. :) En ook heel mooi dat floppus zo'n geduldige, en in mijn ogen goede blik op de zaken heeft.

Waar ik benieuwd naar ben: wat heb je nodig, mocht je weer eens in een moeilijke situatie terecht komen?
Heb je een plan? Heb je mensen waar je dan terecht kan? Durf je dat dan ook?

toch even op je bericht terug te komen na de oplichting heb ik traject gevolgd
via ggz om alles na te laten kijken en hoe dit te voorkomen in de toekomst.
daar heb ik heel veel geleerd.

Daarnaast als moeilijk heb me geld kwa financieel trek ik ook aan de bel mij me maatschappelijk werk
hoe we dit kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:03:
[...]

Nog even benadrukken hoe bizar het eigenlijk is.

Ik vind het ook wel gek dat alle mods hier grote tranen huilen om het leed van de TS, als jullie heel eerlijk zijn, denken jullie dan eigenlijk ook niet dat je toch de foute kant kiest?
Nu jullie weten dat TS maar een fractie hoeft terug te betalen, dat hij alles nog steeds van de overheid krijgt, en dat hij nog het lef heeft om daar aandacht voor te vragen en zielig over te doen ook?
Tja hij heeft zijn straf gehad, langer is toch niet nodig als zijn straf heeft gewerkt?
Voornaamste doel er van is om niet meer verder te gaan met de praktijken als zijn straf daar wat aan heeft gedaan is meer straf niet nodig en juist onmenselijk, waardoor de kans op een terugval nog groter word of misschien wel andere ergere dingen dan oplichting gebeuren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Jongens wat een opheff vooral hexta

hexta je vroeg me aantal dingen heb ik je antwoord op gegeven simpel
zat

nou volgende ik zit straks nog 3 jaar ja plus de 8 jaar vanaf me 20ste dus totaal als dit afgerond is
zit ik der totaal 11 a 12 jaar in mensen beseffen ook niet dat langer duurt dan 3 jaar gaat nog heel veel vooraf zoals alle schulden bij elkaar zoeken dan nog tijdens onderzoek voor de wsnp in ga zoveel schuldeissers terug te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rimave schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 07:44:
Petje af voor TS dat ie z'n fout heeft ingezien en weer op het goede pad bezig is. Iedereen verdient een tweede kans als hij/zij daar voor 100% achter staat.

Ik hoop dat mijn verkoper ook ooit eens tot inkeer komt en ik mijn 350 euro terugkrijg. Dit is misschien niet het topic hiervoor, maar justitie mag ook wel eens wat meer werk verzetten naar de verkoper toe zodat die z'n geld terugkrijgt. Je doet nu aangifte (online) bij de politie en that's it. Je hoort niets meer, dus doet justitie überhaupt iets? Ik krijg altijd het idee dat de oplichter ook behoorlijk beschermd wordt, want je krijgt z'n naw gegevens niet. Niet van de bank en niet van justitie.
Dit dus. +1 Ook ik hoop tegen beter weten in dat ik mijn 350 euro ooit terug zie van mijn verkoper. Want claim bij Paypal, aangifte bij politie, naar de bank stappen ten spijt de oplichter komt ermee weg. (ondanks dat ik alle gegevens zo'n beetje had van hem) De bank kan hem aanschrijven tot een verzoek tot terugbetaling, maar kan het niet afdwingen. Er is gewoon echt een opsporingstekort, wat zich ook wel laat zien in de oplossingspercentages. Geen prioriteit voor online zwendel/diefstal/oplichtingspraktijken, je hebt als slachtoffer het nakijken. En dan kan je wel zeggen: get over it, binnen x tijd heb je dat geld wel weer extra gespaard/terug verdiend door overuren. Gaat er gewoon om dat je rechtvaardigingsgevoel geen goed doet als de politie zulke zaken niet eens kan aanpakken i.v.m. slechte capaciteit.

Hoe TS op twee weken uit gekomen is zal wel te maken met 'first offender' en dus omdat ie voor het eerst tegen de lamp liep en daarvoor een brandschoon verleden had, hiermee rekening wordt gehouden bij de strafoplegging. Maar ik ben het ook eens: de nasleep daarna, dat nu pas de WSNP gaat lopen qua traject en daarvoor de curator met de scepter zwaaide voel je meer dan die gevangenisstraf. Je vrijheid heb je terug na twee weken brommen, maar je juridische vrijheid zo je wilt niet bij een curator en bij de WSNP.

Even een rekenvoorbeeld: stel je verdient gedurende de WSNP van 3 jaar elke maand 1000 euro > daarvan gaat zeg 500 euro naar vaste lasten (huur/verzekeringen/noem de mikmak maar op), 400 euro naar de schuldeisers en 100 euro > 25 euro elke week krijg je als zakgeld uitgekeerd om boodschappen te kunnen doen en extraatjes van te betalen zoals kleding. Dan kun je dus 4800 euro jaarlijks x 3 = 14400 euro in totaal terug betalen aan de schuldeisers. Op een totaal van 50000 euro kom je dan nog niet eens aan 30%.

Het restant wordt niet zo zeer kwijt gescholden als wel omgezet in een natuurlijke verbintenis, die niet meer voor de rechter af te dwingen valt. Dus die 2/3e die overblijft kun je wel als kwijtschelding/schone lei zien, maar is het in feite niet. Er is een streep door gegaan om wat overblijft nog langer in rechte op te eisen, maar als iemand als ex-WSNP'er in een gulle bui is en besluit in reine te komen met zichzelf door alles op de cent terug te betalen dan mag/kan dat. De schuldeisers kunnen dat na de WSNP van 3 jaar echter niet eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:21:
[...]

Touche! :P
Maar er moet toch iets te vinden zijn tussen 3 jaar schuldsanering, doch met woning voedsel telefoon internet tv etc. die voor je worden betaald, en de rest van je leven op een houtje bijten?
Je laat het klinken alsof het een vetpot is. Je hebt maar een paar tientjes per week te besteden. Een ander heeft continu inzicht in jouw financiën. Je kan niet eens na een week hard werken even met collega's een biertje gaan drinken. En nogmaals, dat hoef je niet zielig te vinden want dat is het ook niet. Maar hou jezelf en anderen ook niet voor dat iemand in de schuldsanering er makkelijk vanaf komt, want dat is écht niet zo.

Die schuldsanering doortrekken is het enige dat je kan doen om realistisch meer geld terug te krijgen van iemand die erin zit. Maar de WW2-vergelijking hierboven laat heel goed zien hoe dat makkelijk fout gaat. Moeilijke of onredelijke voorwaarden voor terugbetalingen leveren onvrede op en op een gegeven moment breekt er iets. Niemand is erbij gebaat als de situatie uitzichtloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Die schuldsanering doortrekken is het enige dat je kan doen om realistisch meer geld terug te krijgen van iemand die erin zit. Maar de WW2-vergelijking hierboven laat heel goed zien hoe dat makkelijk fout gaat. Moeilijke of onredelijke voorwaarden voor terugbetalingen leveren onvrede op en op een gegeven moment breekt er iets. Niemand is erbij gebaat als de situatie uitzichtloos is.
Helemaal mee eens. Nu is het een oplichter, maar wat als het een oud vrouwtje is die opgelicht werd waardoor ze al d'r spaarcentjes kwijt geraakt is en daardoor zichzelf niet meer kon voorzien in haar levensbehoefte? Regels/wetten zijn redelijk zwart wit, je kan het ene uiterste niet met het andere uiterste vergelijken en daarom is er een algemene regel, 3 jaar WSPN.

Dat het bij een oplichter wat 'onredelijk' overkomt snap ik, maar ga je de 'algemene' regel (Strafkampen ( :') ), alles terugbetalen etc) veel strenger maken dan zit er ook een andere uiterste bij die daar de dupe van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
Maar wie zegt niet dat je nu gewoon een paar dingen hebt geruild met een paar echte tweakers of met je vrienden, om zo weer een klapper te maken? Om weer iedereen op te lichten, wie zegt dat die reviews niet de helft van zijn vrienden zijn?

Als het zo weer even tegen zit kan je hier nu op terugvallen om toch weer iedereen te gaan oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Joostje123 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:38:
Maar wie zegt niet dat je nu gewoon een paar dingen hebt geruild met een paar echte tweakers of met je vrienden, om zo weer een klapper te maken? Om weer iedereen op te lichten, wie zegt dat die reviews niet de helft van zijn vrienden zijn?

Als het zo weer even tegen zit kan je hier nu op terugvallen om toch weer iedereen te gaan oplichten.
Dat geldt voor elk ander die een setje goeie reviews heeft ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
RedHat schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:36:
[...]

Helemaal mee eens. Nu is het een oplichter, maar wat als het een oud vrouwtje is die opgelicht werd waardoor ze al d'r spaarcentjes kwijt geraakt is en daardoor zichzelf niet meer kon voorzien in haar levensbehoefte? Regels/wetten zijn redelijk zwart wit, je kan het ene uiterste niet met het andere uiterste vergelijken en daarom is er een algemene regel, 3 jaar WSPN.
Leuke vergelijking.
Trek hem eens door?
Dat oude vrouwtje komt 3 jaar in de schuldsanering, maar de oplichter die haar in de shit heeft geholpen krijgt exact hetzelfde. Klinkt het dan nog zo logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 19:04
Ik vind het heel wat dat je even met de billen bloot gaat hier. Chappeau!

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb net het hele topic gelezen, met wat gemengde gevoelens. Uiteindelijk besloten dat ik me kan vinden in de waardering die wordt uitgesproken over het traject wat je hebt gevolgd (en nog ingaat) en de openbaring die je in de topicstart uiteenzet.

Ik ben niet zo vergevingsgezind ingesteld normaal gesproken, ben twee keer opgelicht en ben er eigenlijk voetstoots vanuit gegaan dat oplichters werken vanuit de intentie om een ander het leven zuur te maken. Dat er meer achter kan zitten heb ik in je topicstart gelezen en ook uit eerdere berichten van Floppus gehaald waarin hij een beeld schetst van waar hij mee bezig is als het op oplichting aankomt.

Als je net bent opgelicht is het makkelijk om hard (en kortzichtig) te (ver)oordelen. Hier lees je de andere kant van het verhaal. Dat je daarmee niet goedmaakt wat er gebeurd is weet je inmiddels wel. Zoals gezegd een dubbel gevoel; waardering voor je openheid en de moeite die je zo te lezen doet om je fouten goed te maken, uitgesproken met de hoop dat je er nooit meer naar teruggrijpt; er wordt al meer dan genoeg gekloot in deze samenleving, een beetje eerlijkheid kan geen kwaad.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Modbreak:Als dat je volgende manier van de discussie insteken wordt, dan kan ik je vertellen dat dat niet getolereerd gaat worden. Niet iedereen is een redacteur met specialisatie in woordkunsten.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:39:
[...]

Klopt maar deze is al eens de fout in gegaan en betrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:30:
Jongens wat een opheff vooral hexta

hexta je vroeg me aantal dingen heb ik je antwoord op gegeven simpel
zat

nou volgende ik zit straks nog 3 jaar ja plus de 8 jaar vanaf me 20ste dus totaal als dit afgerond is
zit ik der totaal 11 a 12 jaar in mensen beseffen ook niet dat langer duurt dan 3 jaar gaat nog heel veel vooraf zoals alle schulden bij elkaar zoeken dan nog tijdens onderzoek voor de wsnp in ga zoveel schuldeissers terug te betalen
Dus als ik het goed begrijp ben je op je 20e gepakt door de politie, toen 8 jaar uitzoeken en nu binnenkort de WSNP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:39:
[...]

Iets als: hij was dakdekker, maar nu niet meer. Wat zou hij doen als zijn dak begint te lekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ben je op je 20e gepakt door de politie, toen 8 jaar uitzoeken en nu binnenkort de WSNP?
Nee dat was rond me 24 jaar maar schulden liepen al langer.
Besteede ook veel geld weg dom weg ook telefoons en abbo`s noem maar op
was toen erg inpulsief niet nadenken enz en toen speelde nog wat aantal factoren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostje123 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:38:

Omdat wij ook niet van gisteren zijn. Er wordt actief gescand op fraude met ShopReviews en User Reviews.
De reviews komen om te beginnen veelal van mensen die hier al lang komen, en zelf ook al lang een goede feedback hebben. Daarnaast hebben we nog een technisch pakket aan middelen, maar dat ga ik niet uit de doeken doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:46:
[...]

Nee dat was rond me 24 jaar maar schulden liepen al langer.
Besteede ook veel geld weg dom weg ook telefoons en abbo`s noem maar op
was toen erg inpulsief niet nadenken enz en toen speelde nog wat aantal factoren mee.
Kan je het alsjeblieft even simpel onder elkaar zetten voor me? Want ik heb een beetje moeite met de tijdlijn.

Gewoon zo van;
18 - schulden gekregen en begonnen met oplichten
24 - opgepakt en in de cel
van 24 tot 28 onderzoeken/cursus..

alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de speciale hulde voor TS niet zo. Die jongen doet na een hoop schandalig gedrag nu weer normaal. Daar hoeft toch niemand voor in de handen te klappen?
Je klapt toch ook niet voor iemand die nog helemaal nooit wat verkeerd heeft gedaan? Die geen extra controle nodig heeft en die geen mensen belazerd heeft?

Het ligt een beetje in de lijn van het verhemelen van iemand van 120 kg die 30 kilo afvalt of van een roker die stopt met roken.

Iemand die gewoon netjes gezond leeft hoort nooit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Laatst online: 10-09 11:38
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:53:
Ik snap de speciale hulde voor TS niet zo. Die jongen doet na een hoop schandalig gedrag nu weer normaal. Daar hoeft toch niemand voor in de handen te klappen?
Je klapt toch ook niet voor iemand die nog helemaal nooit wat verkeerd heeft gedaan? Die geen extra controle nodig heeft en die geen mensen belazerd heeft?

Het ligt een beetje in de lijn van het verhemelen van iemand van 120 kg die 30 kilo afvalt of van een roker die stopt met roken.

Het gaat niet om Hulde of verhemelen, respect voor het openbaren. Thats it. Hij had namelijk ook gewoon niets kunnen schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:19
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:53:
Tja, even iets algemener misschien, niet direct op het verhaal van TS van toepassing:

Er zijn natuurlijk genoeg situaties te bedenken waarin iemand in de shit komt door pech. Je kunt dan ook stellen dat 'iemand die gewoon netjes en gezond leeft' van geluk mag spreken. Je hoeft natuurlijk niet altijd zelf schuld te hebben om in de shit terecht te komen.

On-topic:
Het gaat natuurlijk niet om hem een veer in z'n reet te steken. Het gaat erom dat hij weer geaccepteerd wordt voor de stappen die hij momenteel zet. Respect, lof, klappen in je handen, etc. hoeven daar niet bij te horen. Hoe fijn is het niet als je baas tegen je zegt dat je iets goed voor elkaar hebt? Hoeft hij ook niet te doen, het is immers je werk, maar het zorgt wel voor die kleine boost bij jezelf.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:49

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

mobby1971 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:58:
[...]
Het gaat niet om Hulde of verhemelen, respect voor het openbaren. Thats it. Hij had namelijk ook gewoon niets kunnen schrijven...
Dit! ^

Daarbij gaf hij ook aan dat hij zijn werkwijze van toen bekend wil maken zodat wij als "brave Tweakers onder elkaar" ook sneller doorhebben wanneer we opgelicht worden enzo.

Ik zag eerder dit draadje een mooie bewoording over karma, en daar was ik het in ieder geval echt mee eens.

Deze kerel zat fout, heeft geboet voor zijn daden, en probeert nu de maatschappij te verbeteren door "waarschuwingslichten" te plaatsen.

En dat.. is respect waardig!

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobby1971 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:58:
[...]

Precies en dat had hem dan weer een hoop gezeur bespaart.

Zoals Robbe ook al zij, beter kun je niet eerlijk zijn want ook al ben je eerlijk dan is het ook niet goed + dat je dan NOG MEER last er van krijgt.
hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:08:
[...]

Als hij eerlijk was geweest was hij helemaal niet zo in de problemen gekomen. ;)
Maar je snapt best dat ik bedoel nadat het is gebeurd hé verder maakt iedereen fouten de een ergere dan de andere dat is mens eigen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Precies en dat had hem dan weer een hoop gezeur bespaart.

Zoals Robbe ook al zij, beter kun je niet eerlijk zijn want ook al ben je eerlijk dan is het ook niet goed + dat je dan NOG MEER last er van krijgt.
Als hij eerlijk was geweest was hij helemaal niet zo in de problemen gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:25:
[...]

Het klinkt eerlijk gezegd wel oneerlijk als goed sparende Nederlander dat blijkbaar een groot deel van je schuld word weggescholden.

Al zou ik natuurlijk nooit in dezelfde positie terecht willen kopen, want je hebt ja hoe dan ook weinig te besteden uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:39:
[...]

Leuke vergelijking.
Trek hem eens door?
Dat oude vrouwtje komt 3 jaar in de schuldsanering, maar de oplichter die haar in de shit heeft geholpen krijgt exact hetzelfde. Klinkt het dan nog zo logisch?
Het gelijkheidsbeginsel is een lastig concept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Het gelijkheidsbeginsel is een lastig concept?
Gelijkheid in gelijke gevallen.
Slachtoffer en dader lijken me nou geen gelijke gevallen. Kom op, doe een beetje je best wil je? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:49

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:11:
[...]

Het klinkt eerlijk gezegd wel oneerlijk als goed sparende Nederlander dat blijkbaar een groot deel van je schuld word weggescholden.

Al zou ik natuurlijk nooit in dezelfde positie terecht willen kopen, want je hebt ja hoe dan ook weinig te besteden uiteindelijk.
Kale
Kip
Plukken

En om de zin in te vullen

Van een <> <> kan je niet <>.

Hopelijk vatten we hem eindelijk.

Ik heb liever dat iemand 3 jaar wordt gecontroleerd wordt (van mijn belastingcenten) dan dat die de rest van zijn/haar leven verzorgd wordt (van mijn belastingcenten).

Ik ben overigens bekend met alle Wajong regeltjes, en een Wajong krijg je niet zomaar ;) .

@Hexta, moet jij niet terug naar je Murdera account op FOK!?

[ Voor 3% gewijzigd door Mortum op 13-10-2014 15:20 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Mortum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:19:
Ik ben overigens bekend met alle Wajong regeltjes, en een Wajong krijg je niet zomaar ;) .
Helaas zie ik dat in mijn omgeving nog wel vrij veel. Krakers en gefaalde kunstenaars die het werken niet zo zien zitten en het op een geestelijke stoornis gooien.
Maar bij de TS zal het ongetwijfeld niet zonder reden zijn. :)

-excuses voor offtopic-
Mortum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:19:
[...]
@Hexta, moet jij niet terug naar je Murdera account op FOK!?
Waarom zou ik Robin?
Of is dit een "steek" of iets? Dan is het bijzonder kinderachtig, maar als jij er blij van kan worden ben ik blij voor jou :*

Modbreak:De editknop vind je nog steeds moeilijk - posts samengevoegd - de volgende keer krijg je er alle tijd voor om de werking in alle rust te bestuderen. Tevens verzoek gebruik van de :') te temperen - die komt nogal respectloos over zoals je hem gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:16:
[...]

Gelijkheid in gelijke gevallen.
Slachtoffer en dader lijken me nou geen gelijke gevallen. Kom op, doe een beetje je best wil je? :')
Het zijn wel degelijk gelijke gevallen, want beiden zijn ze verder voor de wet onschuldig. Een oplichter die zijn straf uitgezeten heeft, heeft verder alleen nog een schuld om weg te werken. De celstraf/werkstraf was de straf, en die is uitgezeten. Hoe die schuld ontstaan is maakt voor de schuldsanering niet uit, en daar treedt het gelijkheidsprincipe op. Dus doe jij vooral eens je best en leer even hoe onze rechtsstaat functioneert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

Het zijn wel degelijk gelijke gevallen, want beiden zijn ze verder voor de wet onschuldig. Een oplichter die zijn straf uitgezeten heeft, heeft verder alleen nog een schuld om weg te werken. De celstraf/werkstraf was de straf, en die is uitgezeten. Hoe die schuld ontstaan is maakt voor de schuldsanering niet uit, en daar treedt het gelijkheidsprincipe op. Dus doe jij vooral eens je best en leer even hoe onze rechtsstaat functioneert. ;)
Dus dan is de straf voor alle oplichting totaal 2 weekjes?
Ik dacht dat er eerder gepredikt werd dat de schuldsanering het belangrijkste deel van de straf was. ;)
En dat is een groot deel van wat het zo raar maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door hexta op 13-10-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Ik dacht dat er eerder gepredikt werd dat de schuldsanering het belangrijkste deel van de straf was. ;)
Dan moet je stemmen op een partij die de straffen wil verhogen. Schuldsanering is niet bedoeld als straf maar voelt wel degelijk zo aan, en dat is wat ik eerder bedoelde. Voor de wet is het echter geen bestraffing van een oplichter maar een manier om hem weer in de maatschappij te laten integreren.

En dan nog: zelfs als de celstraf langer is betekent dat alleen maar dat het langer duurt voordat een oplichter daadwerkelijk aan terugbetalen kan beginnen. Wie is daarmee gebaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Ik krijg het idee dat je alleen maar loopt te trollen omdat de TS zijn straf niet hoog genoeg is volgens jou om mis ik iets, ik vraag me dit met oprecht af omdat ik je bedoeling hier nog niet door heb.

Je komt ook over als een heilig boontje die nog nooit wat fout heeft gedaan in zijn leven wat ik mij niet kan voorstellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Als hexta beter kan lezen is de straf boete van rond de 1700 euro 2 weken celstraf en 200 straf uren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:30:
[...]

Ik krijg het idee dat je alleen maar loopt te trollen omdat de TS zijn straf niet hoog genoeg is volgens jou om mis ik iets, ik vraag me dit met oprecht af omdat ik je bedoeling hier nog niet door heb.
Nee, het gaat me meer om de reacties van NMe, eerst had hij het er vooral over dat schuldsanering zo zwaar is, dat daar de echte straf in zit. Maar dat is helemaal niet de straf, dat is juist de hulp.
Zoals je kan zien reageert de beste man ook opeens over "dan maar anders stemmen".

Natuurlijk weet ik dat mijn theorie ook flawed is, en ik heb ook niet het antwoord.
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:30:
En dan nog: zelfs als de celstraf langer is betekent dat alleen maar dat het langer duurt voordat een oplichter daadwerkelijk aan terugbetalen kan beginnen. Wie is daarmee gebaat?
Dit bijvoorbeeld. Hier heeft NMe ook volledig gelijk. En daar heb ik ook geen antwoord op.

Het milde provoceren ontlokt wel antwoorden die meer vragen oproepen, en dat is interessant voor de discussie. Of tenminste, dat vind ik interessant. ;)

En wat mijn doel is, dat is niet echt een vast iets, maar ik vraag me af of de mods ook wel inzien hoe ontzettend scheef het eigenlijk is dat de dader een soort van slachtofferrol inneemt.
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:34:
Als hexta beter kan lezen is de straf boete van rond de 1700 euro 2 weken celstraf en 200 straf uren
1700 euro, waar heb je die mee betaald? :)
200 straf uren, mijn excuses. Hier heb ik overheen gelezen. Wat heb je moeten doen in deze uren?

[ Voor 11% gewijzigd door hexta op 13-10-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-08 13:04

keranoz

/dev/urandom

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:36:
[...]

Nee, het gaat me meer om de reacties van NMe, eerst had hij het er vooral over dat schuldsanering zo zwaar is, dat daar de echte straf in zit. Maar dat is helemaal niet de straf, dat is juist de hulp.
Zoals je kan zien reageert de beste man ook opeens over "dan maar anders stemmen".

Natuurlijk weet ik dat mijn theorie ook flawed is, en ik heb ook niet het antwoord.
Hier bedoeld NMe dus mee dat de juridische straf de celstraf is. Maar dat de schuldsanering alles wat er nog meer bij komt kijken eigen een nog zwaardere straf is. Ik snap niet waarom je er zo lang over doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:36:
En wat mijn doel is, dat is niet echt een vast iets, maar ik vraag me af of de mods ook wel inzien hoe ontzettend scheef het eigenlijk is dat de dader een soort van slachtofferrol inneemt.
Ik noemde hierboven al eens het rechtvaardigheidsgevoel. Natuurlijk lijkt het heel onrechtvaardig als iemand eerst een hele hoop schuld opbouwt door mensen op te lichten en vervolgens een deel van die schuld uiteindelijk niet langer opeisbaar is. Aan de andere kant is dat de enige praktische manier om het probleem op te lossen. Een ex-oplichter tot wanhoop drijven omdat hij er financieel niet meer uitkomt door alle terugbetalingen lost niets op, dat zorgt er alleen maar voor dat het probleem weer van voren af aan begint. Hem langer in de cel laten zitten zorgt ervoor dat hij later kan gaan terugbetalen én dat het de Staat alleen maar meer kost.

Het is net zoiets als uitkeringsfraude. Als het de Staat 25 miljoen euro per jaar kost dat er mensen frauderen met de WAO en het 100 miljoen kost om die gevallen op te sporen, dan kan men het beter door de vingers zien, hoe krom dat ook klinkt.
KeRaNoZ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:42:
[...]

Hier bedoeld NMe dus mee dat de juridische straf de celstraf is. Maar dat de schuldsanering alles wat er nog meer bij komt kijken eigen een nog zwaardere straf is. Ik snap niet waarom je er zo lang over doorgaat.
^^ dat. :)

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 13-10-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
hexta speel geen slachtoffer en ben ook niet zielig.

Wou hier me verhaal kwijt en zit nog elke dag op de blaren.
wat ik zelf heb veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

Ik noemde hierboven al eens het rechtvaardigheidsgevoel. Natuurlijk lijkt het heel onrechtvaardig als iemand eerst een hele hoop schuld opbouwt door mensen op te lichten en vervolgens een deel van die schuld uiteindelijk niet langer opeisbaar is. Aan de andere kant is dat de enige praktische manier om het probleem op te lossen. Een ex-oplichter tot wanhoop drijven omdat hij er financieel niet meer uitkomt door alle terugbetalingen lost niets op, dat zorgt er alleen maar voor dat het probleem weer van voren af aan begint. Hem langer in de cel laten zitten zorgt ervoor dat hij later kan gaan terugbetalen én dat het de Staat alleen maar meer kost.

Het is net zoiets als uitkeringsfraude. Als het de Staat 25 miljoen euro per jaar kost dat er mensen frauderen met de WAO en het 100 miljoen kost om die gevallen op te sporen, dan kan men het beter door de vingers zien, hoe krom dat ook klinkt.
Dit was eigenlijk alles wat ik wilde horen. :D
Vanaf het begin van het topic lijkt geïmpliceerd dat iedereen TS fantastisch moet vinden, anders zijn het "azijnzeikers". Daar kon ik slecht tegen. :)
gamepc1986 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:43:
hexta ik speel geen slachtoffer en ik ben ook niet zielig.

Wou hier me verhaal kwijt en zit nog elke dag op de blaren.
wat ik zelf heb veroorzaakt.
Daar ben ik blij om. d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door hexta op 13-10-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Als het de Staat 25 miljoen euro per jaar kost dat er mensen frauderen met de WAO en het 100 miljoen kost om die gevallen op te sporen, dan kan men het beter door de vingers zien, hoe krom dat ook klinkt.
Dat is op korte termijn denken. Als je 100 miljoen hebt geïnvesteerd in het opsporen, en je kan deze vervolgens oppakken/stoppen met frauderen dan heb je dat na 4 jaar terug...
Of zoals jij het zegt : laat ze maar 25 miljoen elk jaar weer frauderen ! Dat is geen betere oplossing... Het is namelijk een voortdurende probleem...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is begrijpelijk dat oplichting veel emoties kan losmaken. Hou het echter aub netjes. Schelden, op de man spelen, flamen of trollen kan je een ban opleveren.
Dit topic is ZERO TOLERANCE