Ook oplichters kunnen veranderen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 22.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TIGER79 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:50:
[...]

Dat is op korte termijn denken. Als je 100 miljoen hebt geïnvesteerd in het opsporen, en je kan deze vervolgens oppakken/stoppen met frauderen dan heb je dat na 4 jaar terug...
Of zoals jij het zegt : laat ze maar 25 miljoen elk jaar weer frauderen ! Dat is geen betere oplossing... Het is namelijk een voortdurende probleem...
Het is hier behoorlijk offtopic, maar ik bedoelde natuurlijk in beide gevallen "per jaar". Dus als je 100 miljoen per jaar moet uitgeven om 25 miljoen per jaar terug te krijgen, dan hou je uiteindelijk alleen jezelf voor de gek. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Het is hier behoorlijk offtopic, maar ik bedoelde natuurlijk in beide gevallen "per jaar". Dus als je 100 miljoen per jaar moet uitgeven om 25 miljoen per jaar terug te krijgen, dan hou je uiteindelijk alleen jezelf voor de gek. ;)
Maar ja dan betekent het dus dat iedereen gewoon fraude kan pleggen om het te duur is daar mee speel je het voor iedereen in de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Respect voor de topic! Je hebt je straf gehad en uitgezeten. Het ga je goed in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:11:
[...]

Het klinkt eerlijk gezegd wel oneerlijk als goed sparende Nederlander dat blijkbaar een groot deel van je schuld word weggescholden.

Al zou ik natuurlijk nooit in dezelfde positie terecht willen kopen, want je hebt ja hoe dan ook weinig te besteden uiteindelijk.
Net zoals het oneerlijk is dat ik, als goed werkende Nederlander, mag betalen voor andermans subsidies.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:49

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Tsurany schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:04:
[...]

Net zoals het oneerlijk is dat ik, als goed werkende Nederlander, mag betalen voor andermans subsidies.
Totdat je zelf zo een subsidie/uitkering/pot geld nodig heb, dan klinken de meeste mensen opeens heel anders.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Mortum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:05:
[...]

Totdat je zelf zo een subsidie/uitkering/pot geld nodig heb, dan klinken de meeste mensen opeens heel anders.
Dan mag je als goed sparende nederlander wel eerst je eigen geld opmaken. 8)7

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Joostje123 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:56:
[...]

Maar ja dan betekent het dus dat iedereen gewoon fraude kan pleggen om het te duur is daar mee speel je het voor iedereen in de kaart.
Nee, want dat is het mooie: als te veel mensen het gaan doen kost het op een gegeven moment meer om het te laten gaan dan om het te negeren. :P Bij de aanpak van oplichters geldt hetzelfde: zolang het aantal oplichters niet de spuigaten uitloopt is deze aanpak een stuk rendabeler dan elk alternatief dat ik hier voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

hexta schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Dan mag je als goed sparende nederlander wel eerst je eigen geld opmaken. 8)7
Zo werkt dat dus niet

Edit.. we gaan offtopic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mortum op 13-10-2014 16:13 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Mortum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Zo werkt dat dus niet

Maximaal eigen vermogen om in aanmerking te komen voor een bijstandsuitkering
Alleenstaand zonder inwonende kinderen 5.850 euro
;)

Maar goed, voor de meeste subsidies heb je gelijk.
En ja, offtopic, my bad. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:02

_Apache_

For life.

Mortum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Zo werkt dat dus niet

Subsidie != sociaal vangnet, zoals bijstand bijv.

Voor die laatst moet je wel degelijk je spaarvarken kapot slaan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Ik snap je redenering, ik ga zeer zeker niet mee akkoord en ben er van overtuigd dat als ze dat in Italië kunnen doen (met veel belastingontduikers, waarvan zeer velen erg machtig) met de daarbij horende kosten en dat dat toch genoeg oplevert dat dat hier ook zo moet kunnen. Maar nu zitten we beide keihard te gokken wat het zou kosten en wat het zou opbrengen, en je hebt gelijkt dat dit off-topic is...

On-topic vindt ik het wel netjes dat de TS hier zijn verhaal komt vertellen, persoonlijk heb ik er geen respect of bewondering voor, ik ben erg blij dat de discussie een beetje is veranderd aangezien er in de eerste 5 pagina's een sfeer hing alsof het erg was voor de TS en dat hij het erg moeilijk heeft. Daar kan ik me niet in vinden, hij heeft er zelf voor gezorgd, dus medelijden is niet van toepassing, in een dergelijk geval kijk ik eerder naar de gemaakt slachtoffers, daarbij latende of voor 200 euro opgelicht worden erg is (ik vind namelijk dat je daar ook een oordeel over gaf, maar voor de een is 50 euro veel en voor de ander is 10000 euro niet echt veel).
We leven nu eenmaal in een zorgstaat (op alle vlakken dus niet alleen in de zorg, alhoewel ik vermoed dat dit er ook een gevalletje van is) dus we helpen iemand die het nodig heeft, we gaan er niet voor om iemand kapot te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

_Apache_ schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:14:
[...]

Subsidie != sociaal vangnet, zoals bijstand bijv.

Voor die laatst moet je wel degelijk je spaarvarken kapot slaan.
Laten we het omdraaien, wat nou als je die spaarvarken om te beginnen niet eens kan betalen?

Sociaal vangnet inderdaad, met een reden! om te voorkomen dat die mensen hier op de V&A beginnen met hun nieuwe dagbesteding ;)

Weer terug on topic:
Gamepc1986:
Ik ben wel heel benieuwd naar die handelswijze die je eerder aanhaalde, ik denk als je dat openlijk deelt je andere mensen kan trainen (klik weg, hang op...) om dit soort praktijken sneller te herkennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Allereerst goed dat je, blijkbaar, je leven omgooit. Dat daar eerst betrapt worden voor nodig was, is jammer, maar een voldongen feit. Uiteindelijk moet je stoppen met anderen duperen, dus je bent op de goede weg, ongeacht de aanleiding.

Echter de tendens om schuldsanering als straf te zien, die volg ik niet. Het is geen straf, het is hulp om het enige te doen wat je moreel verplicht bent, je schulden terugbetalen.
Iets wat TS op eigen houtje niet lukt.
Dat het geen makkelijk traject is, dat mag duidelijk zijn, maar dat is inherent aan het probleem. 30 kilo afvallen of stoppen met roken is ook geen pretje, zeker niet als je het niet makkelijk zelf kan.
TS moet gedwongen worden om het juiste te doen, zelf lukt het hem niet, ook al heeft hij nu mogelijk de juiste instelling. Dat is geen straf, maar zijn plicht.

Dat het echter maar drie jaar is, is onderdeel van de vangnetten die we in ons land hebben gespannen. Zuur als jij diegene bent die nog geld tegoed heeft en liever zie ik ook geen vaste termijn, maar net zo lang tot er een bepaald percentage afgelost is, maar of ik nu mijn geld niet (geheel) terug krijg, of geld moet betalen om een uitkering te financieren, heel veel verschil zie ik niet, allebei onderdeel van het sociale stelsel.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 13-10-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard ga ik niet over de strafmaat, en wat terecht is inzake oplichting moet een ander maar beslissen, niet ik. Menselijk vind ik het wel enorm sneu voor de mensen die opgelicht zijn dat de oplichter middels curator en bewindvoering vrij snel finale kwijting krijgt, zeker daar de schulden vooral gemaakt zijn voor eigen genot (zij het onder verminderde toerekeningsvatbaarheid).

Wat ik wel een opvallend punt vind, is dat de werkgever van TO laks handelt en nu uit het mom van naastenliefde en een tweede kans nu over zeer goedkope arbeidskracht beschikt.

Ik begrijp tenminste dat nu het derde jaar zonder loon wordt ingezet, zonder arbeidscontract en zonder afspraken met het UWV. Daarvoor zijn loonsuppletieregelingen, je kunt niet beloven daarvoor een inboedel te betalen. Feitelijk is natuurlijk een hele goedkope manier van werken voor de werkgever (zo zonder afdracht van alle premies), en het inkomen dat verdiend had kunnen worden boven het bestaansminimum had ten goede moeten komen aan de failliete boedel.

Dit geldt ook voor alle handel die TO er nog naast heeft, ik neem tenminste aan dat dit niet gemeld is/wordt bij curator/bewindvoerder.

Gezien deze situatie vind ik het dan niet passen dat alles met de mantel der liefde bedekt moet worden, of in ieder geval niet zolang cruciale informatie mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Dit verhaal heeft 2 kanten:

1. Waarschijnlijk is hij dus voor 50.000 de schuldsanering ingegaan, en de belastingbetaler mag opdraaien voor zijn fouten. Dit zijn de parasieten van de maatschappij waar de gewone man, de hardwerkende eerlijke nederlander, voor moet werken, en dit blijft zuur vind ik.

2. Hij is gestopt met oplichten, ziet wel in dat het niet goed is en heeft zijn leven opgepakt en is nu eerlijk. Komt zelfs met dit topic om ook zijn fouten toe te geven. Hiervoor respect.

Als ik de 2 kanten tegen elkaar weg streep denk ik dat het positief is, hij maakt geen nieuwe slachtoffers meer, in tegenstelling tot oplichters die hier mee door gaan. Na het lezen van het verhaal is het deze persoon niet gegaan om op te lichten, maar is hij, vanwege zijn financiële situatie, op het verkeerde pad beland en heeft hier spijt van. Toch blijft het zuur dat de belastingbetaler moet opdraaien voor de totale schuld, maar naast dit feit zeg ik: Goed dat je tot inkeer bent gekomen en wens je veel wijsheid toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:50

OB1

*BOOM! It's gone*

[ Voor 96% gewijzigd door OB1 op 13-10-2014 17:51 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
:D heftige emoties hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Mortum schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:21:
[...]
Laten we het omdraaien, wat nou als je die spaarvarken om te beginnen niet eens kan betalen?

Sociaal vangnet inderdaad, met een reden! om te voorkomen dat die mensen hier op de V&A beginnen met hun nieuwe dagbesteding ;)
De oorspronkelijke bedoeling van het sociaal vangnet was om echte pech op te vangen: ziekte, lijden, ongevallen enz. Niet om mensen die niet met geld om kunnen gaan te steunen. Het calculerende gedrag om niet zelf te proberen de centen bij elkaar te schrapen, totaal niet geboeid te zijn door wat anderen van je denken en de 'iedereen heeft er recht op' mentaliteit vanuit de politiek is iets van de afgelopen 30 jaar.

Joeps, even een heel ander onderwerp erbij gehaald, maar dit topic tekent wel mijn persoonlijke frustratie tegenover mensen die doen alsof het ze allemaal 'overkomt'. Gelukkig doet niet iedereen alsof TS hier het slachtoffer is en komt het topic zo een beetje in balans.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shurman26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Een x aantal posts terug plaatste TS dat hij recent ook slachtoffer van oplichting is geworden, via de link die TS gaf las ik dat het ging om een cilinderkit. Waar haal je die 75,- euro vandaan, en kon je dit bedrag niet beter spenderen aan eerste levensbehoeften en/of afbetalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De TS werkt in een motorgarage. Kan dus best werkgerelateerd zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet het er wat toe waar hij het geld vandaan heeft? Wellicht heeft hij dat van zijn broer of ouders gekregen die hem een kleinigheidje wilde geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shurman26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Volgens mij doet het er juist wel toe waar hij heeft vandaan heeft, zijn prioriteit zou moeten liggen bij noodzakelijke dingen ipv een cilinderkit. Geen kleinigheidjes voor je zelf in deze periode. Maar zoals Glashelder zegt werkgerelateerd klinkt logisch. Alhoewel ik het vreemd vind dat zoiets van eigen rekening gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:01:
Doet het er wat toe waar hij het geld vandaan heeft? Wellicht heeft hij dat van zijn broer of ouders gekregen die hem een kleinigheidje wilde geven?
Ja, dat doet er toe. Op het moment dat je eigenaar bent van een gefaillieerde onderneming, dien je je actief in te spannen om de schade zo klein mogelijk te houden.

Zo te zien handelt TO er lekker nog een beetje bij op V&A, met zegen van de Crew. Het liefst natuurlijk ruilen of ophalen met contante betaling, dan blijft er zoveel mogelijk uit het zicht. Het zou mij niet verbazen als het bij de baas ook zo gaat, af en toe gewoon wat cash geld in het handje.

Mensen, fantastisch dat TO met woorden belijdt dat hij zijn leven gebeterd heeft. Of hij er ook naar handelt? Tot zover vind ik het er niet op lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
kort om omdat de van me scooter helaas gaar was
daarnaast heb ik zelf 2 maanden moeten sparen om de helft van de 75 bij elkaar te rapen en me vriendin de andere helft betaalde

Maar goed de topic was bedoeld om ook andere kant van de oplichting zaak aan oorde te brengen.
Vooral de oorzaken wat veel mensen niet zien wat der achter licht.
Of nou goed of fout is iedereen heeft hier zijn mening over en dat was ook de bedoeling van de topic.

Ik ben zelf ook bewust wat voor schade ik heb aangedaan aan de mensen en maatschapij.
En inmiddels leef ik al dik 8 jaar in deze ellende wat ik zelf heb aangericht.
En nu nog steeds op de blaren zit.

En jah ik verkoop wel es wat via mp of tweakers.

Laat ik hier voorbeeld noemen veel mensen met uitkering en/of schulden verkopen dingen via mp
( en dat keuren jullie wel goed ) ???

Verder is met mijn werk netjes geregeld met uwv die weet al dat ik daar vrijwillig werk en zijn bezig met contract met behoud van uitkering stell de uwv arts zegt je kan 60 procent werken dan betaald me baas de 60 procent en uwv 40 procent.

Maar omdat ik heel veel dingen nog niet op oorde had is nog niet van gekomen.
En eerst me ritme weer in moest komen.
Verder is hier alles over 1 kam scheren eens oplichter altijd oplichter.

Na mijn mening is zo van ondanks de menings verschillen ben ik echt elke dag mee bezig en hard
aan werk om de schade aan maatschappij te herstellen .

En nogmaals kom hier niet zielig te doen maar andere kant te laten zien van de kant van de oplichter zelf en wat de oorzaak kan zijn.

En uiterraad had ik goede en slechte reacties verwacht maar goed.
Dit is mijn verhaal goede en slechte reacties zie alleen maar als mening van ander was mis iets van op kan steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shurman26 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:49:
Een x aantal posts terug plaatste TS dat hij recent ook slachtoffer van oplichting is geworden, via de link die TS gaf las ik dat het ging om een cilinderkit. Waar haal je die 75,- euro vandaan, en kon je dit bedrag niet beter spenderen aan eerste levensbehoeften en/of afbetalingen?
Als jouw vervoermiddel om op je werk te komen stuk is dan lijkt het me niet zo vreemd om dat te willen fixen. Misschien geen eerste levensbehoefte maar wie zijn wij om voor hem te bepalen of hij dat geld moet gebruiken voor nieuwe kleren of om zijn scooter te fixen?

Ik begrijp best dat het allemaal gevoelig ligt, maar als je wil ranten op oplichters kun je dat véél beter doen bij een oplichter die niet zijn leven probeert te beteren. Hier gaat het geen verschil maken of hooguit averechts werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:47
Dit is eigenlijk wel een heel tof topic.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat floppus ( en tweakers), zoveel tijd steekt in zowel het aanpakken als het oplossen van dit soort situaties, en dat gamepc1986 na een slechte tijd, alsnog zoveel steun ondervindt van een soort van sociale/digitale controle, en de kleine steunbetuigingen vanuit de tweakers crew.

Ook de respons van gamepc1986 en zijn verhaal zijn zeer interessant om te lezen, en geven toch inzicht in de verdere afloop, die gelukkig de positieve kant op lijkt te gaan.

Niemand zal gamepc1986 zijn voorgaande gedrag goedkeuren,maar misschien meer begrijpen. En hij maakt publiekelijk excuses. Dat daarmee financiële schade niet ongedaan gemaakt kan worden lijkt mij duidelijk.

Maar de toon van sommige tweakers in dit topic is in mijn mening erg ranzig. Alsof iemand een stempel opgedrukt krijgt [OPLICHTER], en daardoor alle rechten van beschikking over geld en zijn leven verliest. Er moet gegeten worden, gereisd, en gewerkt worden. Als je het niet eens bent met de straf die de TS heeft gekregen, kan je daar de TS niet de schuld van geven.

Moedige actie van de TS, en ik hoop dat dit allemaal tot een goed einde komt, voor zowel de gedupeerden, als de TS.

offtopic:
Aan de moraalridders hier in het topic de vraag: Wat zou er gebeuren als jij van top tot teen word doorgelicht? Blijft die ivoren toren staan?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je er ook over denkt, dit topic maakt dat het voor de mensen die wat willen kopen van TS in de toekomst wel meteen duidelijk is met wie ze te maken hebben wanneer ze wat onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:18:
Hoe je er ook over denkt, dit topic maakt dat het voor de mensen die wat willen kopen van TS in de toekomst wel meteen duidelijk is met wie ze te maken hebben wanneer ze wat onderzoek doen.
En daardoor kunnen ze op die basis een informed decision maken. Ik zie het probleem niet met een Mea Culpa.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Respect dat je dit durft te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes kerel, vooral met de dipjes die nog gaan komen. Bewaar de bemoedigende reacties voor die tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:42:
[...]

Als jouw vervoermiddel om op je werk te komen stuk is dan lijkt het me niet zo vreemd om dat te willen fixen. Misschien geen eerste levensbehoefte maar wie zijn wij om voor hem te bepalen of hij dat geld moet gebruiken voor nieuwe kleren of om zijn scooter te fixen?
Een 70cc cilinderkit, juist....
Die dingen zijn zo illegaal als maar kan, en alles behalve toegestaan op de openbare weg.
TS wilde gewoon zijn brommer opvoeren, met alle gevaren (en boetes) van dien.

[ Voor 8% gewijzigd door Crotchy op 13-10-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ben bang dat ik zelf ook de sjaak ben geworden, gisteren iets gekocht op marktplaats en na het geld overgemaakt te hebben is de verkoper opeens niet meer actief op marktplaats en hoor ik ook niets meer van hem. Misschien nog een beetje te vroeg om tot die conclusie te komen, maar ik heb zijn rekening nummer al een paar keer gezien via Google (stom ook, had ik vooraf moeten doen, alleen via mijnpolitie gechecked en naam via Google...) en het is allemaal best wel verdacht. Kan er dan ook heel erg kwaad om worden dat mensen dit zomaar doen.

Goed om de andere kant van het verhaal een keer te lezen! Het valt natuurlijk niet goed te praten, maar dat je het lef hebt om hier je verhaal te doen en dit van je af te schrijven is natuurlijk helemaal top! Een tweede kans krijgen is belangrijk en echt super dat je ervan geleerd heb en nu (denk ik) aan een gelukkiger leven werkt :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

Goed om te lezen een verhaal als dit. Ik stel het wel op prijs dat je je verhaal hier op deze manier een beetje uit de doeken doet.
Iedereen heeft wel eens een foute keus gemaakt (hoe klein of groot ook). Het gaat erom hoe je daar uiteindelijk mee om weet te gaan, en zo te lezen sta jij er op dit moment weer erg positief tegenover. Ik heb daar wel respect voor.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biersteker schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

En daardoor kunnen ze op die basis een informed decision maken. Ik zie het probleem niet met een Mea Culpa.
Ik waardeer het dat TS zulke openheid op zijn account geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Soepstengel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:11:
Ben bang dat ik zelf ook de sjaak ben geworden, gisteren iets gekocht op marktplaats en na het geld overgemaakt te hebben is de verkoper opeens niet meer actief op marktplaats en hoor ik ook niets meer van hem. Misschien nog een beetje te vroeg om tot die conclusie te komen, maar ik heb zijn rekening nummer al een paar keer gezien via Google (stom ook, had ik vooraf moeten doen, alleen via mijnpolitie gechecked en naam via Google...) en het is allemaal best wel verdacht. Kan er dan ook heel erg kwaad om worden dat mensen dit zomaar doen.

Goed om de andere kant van het verhaal een keer te lezen! Het valt natuurlijk niet goed te praten, maar dat je het lef hebt om hier je verhaal te doen en dit van je af te schrijven is natuurlijk helemaal top! Een tweede kans krijgen is belangrijk en echt super dat je ervan geleerd heb en nu (denk ik) aan een gelukkiger leven werkt :)
Vrees voor het ergste beste methode voor dat je iets van iemand koopt rekening nr Google ook dat is soms moeilijk omdat oplichters meerdere rekening nrs hebben komt niet altijd bij Google voor ik raad je aan op het hier te melden en aangifte te doen

www.opgeletopinternet.nl hier melden
en hier aangifte doen https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik koop alleen bij particulieren als ik het kan ophalen, maar ik ben dan ook wat wantrouwig ingesteld.

gamepc1986, heb je verder nog hints tegen oplichters? Waren er mensen die je doorhadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rty schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:47:
Ik koop alleen bij particulieren als ik het kan ophalen, maar ik ben dan ook wat wantrouwig ingesteld.

gamepc1986, heb je verder nog hints tegen oplichters? Waren er mensen die je doorhadden?
Ik ken er 1 die wist te achterhalen wie TS was en waar ie woonde, dat heeft Martin met hoe toevallig de andere Martin toen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Man, ik heb met best wat ontroering deze thread gelezen. Sommige reacties kan ik echt niet begrijpen. Maar dat is inmiddels al vaak genoeg gezegd ;)

Ik wil je nog wel zeggen dat ik het knap van je vind om dit zo (vrijwillig, ongevraagd) naar buiten te brengen. Het laat zien dat je echt veranderd bent. Houd die verandering vast (hoewel dat soms erg moeilijk kan zijn). Mooi dat je uit een Psalm kracht hebt kunnen putten.

Vraagje: je zult vast reacties hebben gekregen van mensen die op een gegeven moment door hadden dat ze hun spullen niet kregen. Wat voor reacties waren dit veelal, en hoe ging je hier mee om? Ik kan me voorstellen dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:26
Precies wat ik dacht, veel respect voor deze move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:55:

Vraagje: je zult vast reacties hebben gekregen van mensen die op een gegeven moment door hadden dat ze hun spullen niet kregen. Wat voor reacties waren dit veelal, en hoe ging je hier mee om? Ik kan me voorstellen dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten.
Wanneer de grond te heet onder zijn voeten werd, betaalde TS in zijn oplichtingstijd al terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Wat ik ook wel es deed met oplichting.

Is volgende ben der niet trots op maar ik deel met jullie

Ik kocht bijvoorbeeld wat van mp ik zei als ik je betaal bewijs stuur je dan op paar gingen akkoord.
Dus wat ik deed bewerkte de screenshot in paint.
me de juiste gegevens van de begunstigde.

En werd ook meestal verstuurd

tip om dit te voorkomen is altijd wachten tot je geld op je rekening hebt
dan pas versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Nou over rembours

Deze methode heb ik nooit gebruikt
rembours is zelf ook niet veilig al denken de meeste mensen wel.

Der wil iemand wat van je kopen omdat hij overmaking niet vertrouwt.
en vraagt je of je onder rembours op wil sturen maakt het pakketje klaar
me neppe inhoud en verstuurd het.

Tip omdit te voorkomen vraag je als de postbode aan de deur komt eerst het pakketje intemogen zien
klopt alles dan pas betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Forever schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:55:
Precies wat ik dacht, veel respect voor deze move.
Inderdaad! Nog meer respect voor de miljoenen mensen die ondanks hun financiele situatie niet gaan stelen van anderen die het misschien ook wel moeilink hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste TS doe je best om eigen leven weer op de rit te krijgen.
Je tips zijn goedbedoeld maar niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Modbreak:Ik heb je al eerder gemodbreakt met de melding dat niet iedereen begiftigd journalist is. Je verwijzing naar allochtonen daar nog bij?
Geniet van je vakantie

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 08:26 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:20:
De naïviteit in dit topic is ongekend.
Martin heeft het lef om voor zijn verleden uit te komen en iedereen kan voor zichzelf uitmaken om iets te kopen van 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 23:12

Bas90

Addicted2bass

Ik heb alles gelezen en geloof in 't goede van de mens. Ik heb er respect voor dat je nu op 't rechte pad loopt.

snip - een TR is ook voldoende :)
Barry, ik hoop dat jij ooit eens vreselijk in de problemen komt. Snap je deze man misschien. Misselijke gast ben je..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas90 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:14:
Ik heb alles gelezen en geloof in 't goede van de mens. Ik heb er respect voor dat je nu op 't rechte pad loopt.

Barry, ik hoop dat jij ooit eens vreselijk in de problemen komt. Snap je deze man misschien. Misselijke gast ben je..
Waarom zou je willen dat iemand in de problemen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip*
Jammer dat je een paar lelijke stijlfouten maakt in die reactie. Dat ontkracht je 'punt' een beetje.

Ik zie dat in meer reacties. Zoals de zeikers met hun 'belastingcenten'. Ieder jaar boekt het ministerie van Financiën precies 0 euro over op de rekening van het ministerie van Justitie, iets wat je zelf kunt nakijken.

Veel gezwets over strafrecht hoewel TS zich toch vooral privaatrechtelijk heeft misdragen. Je begrijpt niet wat ik zeg? Wellicht had je wakker moeten blijven tijdens je lessen maatschappijleer. Het ging ergens over, en daar nu achter komen is zuur. De verplichte castratie op je 30ste verjaardag zal dan helemaal een schok worden.

gamepc1986 is dapper. Exact hoe dapper is iets waar je pas achter gaat komen als je jezelf op vergelijkbare wijze door de modder getrokken hebt. En de kans is groot dat je dat niet gaat doen.

Kijk maar eens in de spiegel. Hoeveel verdien je per jaar? Als je tien procent minder gadgets koopt, tien procent minder bier drinkt, tien procent slechter woont, tien procent meer fietst dan met de tram/bus/trein gaat, hoe lang zou je doen over het terugbetalen van vijftigduizend euro schuld? Ik verdien een hoop centjes met mijn dure baan <knip>, maar ik ga daar langer over doen dan me lief is.

gamepc1986: adem in. adem uit. adem in. adem uit. tel tot tien. voordat je reageert. Je hebt je publiek tegen, dus nadenken is de moeite waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle vorderingen van Cjib vallen buiten de schuldsanering, in hoeverre daar terugbetaling opgelegd wordt is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Ik zal vanavond wel wet vragen hier beantwoorden interland dat zo moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Bas90 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:14:

[...]

Als jij dat hoopt ben je geen haar beter dan deze oplichters.

Mooie praatjes van de TS maar ik denk niet dat hij nu heilig is omdat hij hier 'alles' openbaar heeft gemaakt, ook al kan het hem geen 'reed' schelen wat anderen denken. Hoe zit het nou met de 70cc cilinder?

Respect moet je verdienen. Honderden mensen oplichten totdat je gepakt wordt, magere straf krijgen en hier zeggen dat je spijt hebt is wel heel een hele makkelijke manier om respect te verdienen er van uitgaand dat diegene die respect roept het ook echt meent.

[ Voor 17% gewijzigd door Mandrake466 op 14-10-2014 08:28 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:26:
Alle vorderingen van Cjib vallen buiten de schuldsanering, in hoeverre daar terugbetaling opgelegd wordt is me niet duidelijk.
Toch even vlug reageren
klopt dat cjib buiten de schuldsanering valt.
me curator spaart elke maand wat op om de boete te betalen van cjib
als dat rond is ga ik wsnp in
uiteraard wisten me curator en ik dat der boete kwam en hadden al gespaard.

lullige is wel dat zaak in maart pas voorkwam en ook uitspraak is gekomen maar nog niks van het cjib hebben gehoord.
zodra we het weten zijn We ook dichter bij de wsnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Mandrake466 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:21:
[...]

Als jij dat hoopt ben je geen haar beter dan deze oplichters.

Mooie praatjes van de TS maar ik denk niet dat hij nu heilig is omdat hij hier 'alles' openbaar heeft gemaakt, ook al kan het hem geen 'reed' schelen wat anderen denken. Hoe zit het nou met de 70cc cilinder?
Die is inmiddels vervangen Door 125 cc
Geloof je nou echt dat helft van nederland orgineel rijd op scooter dan ben je echt naïef

Snor gaat tegen woordig ook dik over de 40
Hoe ik dat weet klanten die bij ons hun scooter laat maken rijd de scooter 8 van de 10 keer te hard

jong of oud

maar goed even terug te komen op de 125 cc
nee is nog niet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
gamepc1986 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:29:
[...]

Geloof je nou echt dat helft van nederland orgineel rijd op scooter dan ben je echt naïef

Hoe ik dat weet klanten die bij ons hun scooter laat maken rijd de scooter 8 van de 10 keer te hard

jong of oud

Dat 3/4 van Nederland te hard rijdt op de scooter wil niet zeggen dat jij ook daar aan mee moet werken.

In feite ben je nu dus ook bezig met oplichten alleen met het verschil dat het je wordt 'opgedragen'. :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Ja sorry dat zo reageer kort om de helft gedaagd zich hier of ze nooit wat hebben gedaan en dat ze foutloos in leven staan en dat begint me beetje strot uit de hangen

Aan de andere kant snap ik Mandrake466
ook wel maar de scooter is even me uitsnapping uit dagelijks leven en als even alles tegen zit even buiten dorp me weg zoek
en de cilinder is wel 70cc maar laagtoerig alleen voor koppel en niet veel sneller als de 50cc dan had wel race 70cc gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
En dan nog feit dat me verhaal hier neer zet dat is omdat ik der van geleerd heb en met andere verhaal deel

daarnaast heeft iedereen hier eigen mening en dat mag ook maar sommige halen de uiterste hier uit de kan om me nog verder de grond in te douwen

en dat Pik ik niet weet wat voor schade heb gedaan en ga nog elke dag met me billen bloot dus weet wat ik heb aangericht maar heeft moed nodig om je verhaal zo te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het respect is niet vanwege het oplichten of stoppen daarmee uiteraard. Als je vast zit in een bepaald leven, dan is het moeilijk te veranderen. Zo zullen er hier ook legio zijn die hun vrouw al jaren al best wel zat zijn, maar de ballen niet hebben er een punt achter te zetten. Het is zo vertrouwd en veilig. Verandering is eng.

Mensen die zo'n stap wel durven nemen, daar heb ik ook respect voor. Hoe het ingericht is met dit soort oplichting, wordt het ook niet makkelijk gemaakt er uit te stappen voor het serieus tot problemen leidt. Er wordt niets tegen gedaan tot het veel en veel te laat is.
Zoals een kind of huisdier direct gestuurd moeten worden bij iets dat niet mag, werkt dat hier ook zo.

Natuurlijk moet je er nooit mee beginnen, natuurlijk weet je in basis dat het fout is. Als je na de eerste keer (of paar keer) echter direct gevolgen ziet, ben je veel makkelijker weer bij te sturen.
Dat is ook de reden dat we bij Tweakers direct hoge druk zetten, en soms zelfs contact proberen te zoeken met familie.

Komt de corrigerende tik pas na jaren, dan zit je met bergen gedupeerden, een schuld die niet meer te overzien is. Ook daar is het saneren en dus weinig terug naar gedupeerden een gevolg van hoe lang justitie het toegestaan heeft. Niet in belang van gedupeerden, niet in belang van oplichter.

Dat maakt TS niet zielig. Het blijft een keuze die anderen niet maakten.
Wel vind ik het zuur, omdat het systeem in niemands voordeel is. Daarom stel ik ook dat je in die zin TS net zo goed als slachtoffer van het systeem kan zien. Dat TS nu saneert en nooit alles zal terugbetalen had ook door het systeem anders in te richten voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepc1986 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:29:
[...]

jong of oud

Ow na je 50.000 euro van klanten verloren te hebben, je jarenlange oplichtingspraktijken, je uitkerinkje en alles... rijd je nu met een zwaar opgevoerde brommer rond... je bent echt veranderd...

50.000 euro verliezen met een IT bedrijfje. Hoe krijg je dat voor elkaar? Je maakt mij niet wijs dat je grote klanten had met zulk taalgebruik. Je verkocht pc-tjes aan particulieren? Deed wat netwerkklusjes? Hoe krijg je dan 50.000 euro verlies voor elkaar?

Volgende vraag... zie je zelf niet dat het voor jezelf goedpraten van een 125cc net zo werkt als het jarenlang voor jezelf goedpraten van oplichting?
Ik ben tijdens de verkoop van een kastje van 30 euro een keer ziek geworden. Het was al betaald en ik had het nog niet vestuurd na een week. De koper had meteen de politie gebeld (door mensen zoals jij). Ik moest op het bureau komen voor uitleg! Ik heb het uitgelegd en geld teruggestuurd. Ik voelde me daar al zo beroerd bij... wat voor een egoistisch bord voor je hoofd moet je hebben om daar jarenlang je werk van te maken? Alsof zo'n kronkel in iemands hoofd ineens omdraaid jongens... Die kronkel zit er heel je leven al in en gaat niet weg ook. Het heeft met een gebrek aan empathie te maken.

Vervolgens kom je hier op tweakers alles opbiechten aan je oude doelgroep, ver nadat je gepakt bent (niet jezelf aangegeven hebt) en veroordeeld bent...
Nu, na een dag begin je al te vertellen hoe normaal het wel niet is een 125cc te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we de discussie over brommers staken? Of zullen we gelijk iedereen hier die wel eens iets opgevoerd heeft, te hard heeft gereden of door rood is gereden ook even door de molen halen dat het verschrikkelijke types zijn die nooit veranderen?

Het is totaal offtopic.
Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen (en krijgt dan daarvoor alsnog een ban :P)

Trouwens, hoe ziek was je dat je niet even een berichtje had kunnen sturen bij jouw verkoop? Nogal makkelijk uitvlucht. Je weet dat je een overeenkomst hebt lopen, ik neem aan dat je zwaaargewond was of stervende dat je niet even kon reageren?
Zie? Zo makkelijk is het om iemand af te schilderen. Dingen af te doen als smoes. Waarom is jouw smoes wel acceptabel? Je geeft TS de schuld van een aangifte omdat je *zelf* verzuimde iemand netjes op de hoogte te houden?
Bravo hoor...

Ik geloof het ook nog eens niet; de politie gaat niet af op 1 melding. Daarnaast is levertijd bij overeenkomsten standaard 30 dagen. Daarvoor kan je dus geen aangifte doen, want dan is er nog helemaal geen sprake van zelfs maar het niet nakomen. Ik ruik een mooi verhaal omdat je graag een punt wil maken en daarbij faalt bij het beseffen van de realiteit.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
gamepc1986 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:39:
Ja sorry dat zo reageer kort om de helft gedaagd zich hier of ze nooit wat hebben gedaan en dat ze foutloos in leven staan en dat begint me beetje strot uit de hangen
Je mag er dan wel pissig om worden, maar dat gaat je niet helpen. Daardoor verliezen mensen het "respect" voor je en verandert hun perspectief. Bij deze ook dat van mij.

Jij bent er eerlijk voor uitkomen dat je mensen opgelicht hebt.. dan kan je ook verwachten dat ze hun gal gaan spuwen. Dit is tenslotte "the big bad internet"... ga er niet op in en probeer kalm te blijven.

ps als je je niet aan de wet houdt m.b.t. je brommert of wat anders dan zou ik het daar niet over hebben aangezien dat ook niet helpt

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Quadradial schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Je mag er dan wel pissig om worden, maar dat gaat je niet helpen. Daardoor verliezen mensen het "respect" voor je en verandert hun perspectief. Bij deze ook dat van mij.

Jij bent er eerlijk voor uitkomen dat je mensen opgelicht hebt.. dan kan je ook verwachten dat ze hun gal gaan spuwen. Dit is tenslotte "the big bad internet"... ga er niet op in en probeer kalm te blijven.

ps als je je niet aan de wet houdt m.b.t. je brommert of wat anders dan zou ik het daar niet over hebben aangezien dat ook niet helpt
Hij wordt hier anders ook wel flink uitgelokt, ik zou denk ik net zo reageren als mensen continu zo lopen te zeiken.

Gamepc probeert een helpende hand uit te steken door ons te wijzen op mogelijke handelswijze van oplichters. en wat doen wij?? Jup, we steken er eerst nog even een mes in.

Hij probeert geen lintje te halen van "kijk mij geweldig zijn" hij probeert ons wat te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ik ga dit topic niet lang meer openhouden als het zo door gaat. Structureel liggen er topicreports over figuren die TS snoeihard aanpakken, en structureel blijkt dat over mensen te gaan die al een historie hebben met het verstieren van discussies hier op GoT. Jullie weten wie je bent.

Weet dat als het werkelijk op slot moet hier, de verantwoordelijken een voorproefje krijgen van hoe hard ik omga met zaken. Of dat nu gaat om oplichters, of over trollen.
Het topic is verder zero tolerance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Hij probeert geen lintje te halen van "kijk mij geweldig zijn" hij probeert ons wat te leren ;)
Kijk en dat laatste dat is wel een positieve en mooie insteek ! Daar sta ik zeker open voor, ik vind het alleen jammer dat het dan in de huidige vorm gegoten wordt : enwel uitspraken doen achter "de grote rug"vaan een mod, die ook nog eens met bans zit te bedreigen en daarnaast kromme vergelijkingen trekken (serieus, een niet verstuurde email vergelijken met consequent en consistent oplichten ?)...
Ik zit nu een jaartje of 15 op tweakers maar mag ik nu even mijn beklag doen over een modder en het ongepast bijna dreigen om misbruik te maken van zijn rechten ?
Wat was de opzet en de bedoeling van de gehele topic ? Blijkbaar geen discussie waar men een mening kan uitten maar meer van TS verteld wat en alleen positieve reacties accepteren we ?
Ik heb echt wel respect voor je werkzaamheden Floppus, ik wist om te beginnen niet dat het zo diepgaand was (dus ook gesprekken bij mensen thuis houden), en hulde daarvoor ! Maar ik denk dat het meest professionele nu zou zijn om je modding-stokje over te dragen aan iemand die er minder direct mee bemoeid is. Dit is alleen een suggestie natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Mortum schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:00:
Hij wordt hier anders ook wel flink uitgelokt, ik zou denk ik net zo reageren als mensen continu zo lopen te zeiken.

Gamepc probeert een helpende hand uit te steken door ons te wijzen op mogelijke handelswijze van oplichters. en wat doen wij?? Jup, we steken er eerst nog even een mes in.

en ik probeer hem wat te leren. ;) Zo is de cirkel weer rond.

Tuurlijk gaan mensen het onderste uit de kan halen om te kijken of hij echt wel wil veranderen of dat hij ons weer in het ootje wilt nemen.

Ik snap ook wel dat hij boos wordt, maar dat gaat hem in deze niet helpen.
Als hij daar niet mee om leert gaan zal dat in de toekomst alleen maar voor problemen zorgen.
Dus niet terug bijten/blaffen maar blijf netjes aangeven dat je op het rechte pad wilt blijven. Als dat niet helpt dan is negeren altijd beter dan terug bijten.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:49:
Zullen we de discussie over brommers staken? Of zullen we gelijk iedereen hier die wel eens iets opgevoerd heeft, te hard heeft gereden of door rood is gereden ook even door de molen halen dat het verschrikkelijke types zijn die nooit veranderen?

Het is totaal offtopic.
Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen (en krijgt dan daarvoor alsnog een ban :P)

Trouwens, hoe ziek was je dat je niet even een berichtje had kunnen sturen bij jouw verkoop? Nogal makkelijk uitvlucht. Je weet dat je een overeenkomst hebt lopen, ik neem aan dat je zwaaargewond was of stervende dat je niet even kon reageren?
Zie? Zo makkelijk is het om iemand af te schilderen. Dingen af te doen als smoes. Waarom is jouw smoes wel acceptabel? Je geeft TS de schuld van een aangifte omdat je *zelf* verzuimde iemand netjes op de hoogte te houden?
Bravo hoor...

Ik geloof het ook nog eens niet; de politie gaat niet af op 1 melding. Daarnaast is levertijd bij overeenkomsten standaard 30 dagen. Daarvoor kan je dus geen aangifte doen, want dan is er nog helemaal geen sprake van zelfs maar het niet nakomen. Ik ruik een mooi verhaal omdat je graag een punt wil maken en daarbij faalt bij het beseffen van de realiteit.
Ow gaat lekker hier. Het siert je als mod hier iemand ongefundeerd een leugenaar te noemen. Er was geen aangifte maar ik kreeg een brief om langs te komen voor opheldering. De agent snapte zelf ook wel dat het wat overtrokken was en liet hij bij ons half uur praatje. En ja, ik had een berichtje kunnen sturen maar vond een week nog wel kunnen. Het ging mij erom dat ik me daar al kut over voelde, dus weinig medelijden heb met jouw "slachtoffer" die het express jarenlang doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
NMe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:10:
[...]

Nee, want dat is het mooie: als te veel mensen het gaan doen kost het op een gegeven moment meer om het te laten gaan dan om het te negeren. :P Bij de aanpak van oplichters geldt hetzelfde: zolang het aantal oplichters niet de spuigaten uitloopt is deze aanpak een stuk rendabeler dan elk alternatief dat ik hier voorbij heb zien komen.
Dus dat is achteraf denken en niet vooruit denken.
Soms kan je beter wat investeren voor de goodwill van de mensen en daar dan wat verlies op overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Beste mede tweakers

wil jullie bedanken voor jullie meningen.
Goed of slecht.
De topic was geopend om me verhaal te doen. Achter de ex oplichter.
Ik ga hier echter geen vragen meer beantwoorden waarom niet is dwaailen met de kraan open. En had dit ook wel kunnen verwachten . Als mensen serieuze vragen hebben met betrekking tot topic mag je me de sturen dan maak ik wel de keuze of wel of niet reageer.

Verder wil ik de tweakers bedanken voor de reacties hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Allereerst
Goed dat ts op het rechte pad is gekomen en er probeert te blijven (op een motorische uitzondering na, nu de wintermaanden er aan komen wordt er toch extra gecontroleerd op verlichting bij (brom)fietsers en dan loopt men vanzelf tegen de lamp indien de constructiesnelheid wordt overschreden).

Toetreding en handhaving WSNP
Wat ik me afvraag: hoe kom je in de wsnp? Immers, een van de eisen is dat te goeder trouw de schulden zijn ontstaan en daar is hier geen sprake van. Wellicht in eerste instantie in het bedrijf, maar bij de oplichting toch zeker niet. Daarnaast boetes/cjib valt er inderdaad buiten, hoe ga je het oplossen als je een snelheidsboete krijgt, of je vervoermiddel in beslag wordt genomen/verbeurt wordt verklaard? Je mag immers geen nieuwe schulden maken in de WSNP.

Ik lees hier dat een schuldsanering 3 jaar duurt. Dat is inderdaad de regel, maar niet een vaststaand feit. Maximaal in elk geval 5 jaar.

Boetes en inbeslagname/verbeurtverklaring
Uitgaande van een gele kentekenplaat ->
Boetes bij 10km/u overschreiding constructiesnelheid: EUR 60,00.
Boetes bij 11 t/m 15 km/u overschreiding constructiesnelheid: EUR 120,00.
Boetes bij meer dan 16 km/u overschreiding constructiesnelheid: EUR 250,00.

Hmmmm, 16km/u te hard = geen boete?

Wat gaat de curator doen bij een binnenkomende boete? Je kan hopen dat je het kunt betalen voordat de verhogingen worden toegepast door CJIB. Ga je twee tot vier weken niet eten?

Wat nu als je iemand aanrijdt? Je bent dan mogelijk niet verzekert. Je hebt toch wel een verzekering?

Aanwijzing meting maximumconstructiesnelheid, driemaal constatering binnen 2 jaar is inbeslagname en strafrecht aantekening. Daar wordt je niet beter van.

Loonbelasting
Je werkgever: ik vraag me af het betalen van de inboedel (hoe aardig ook voor een gratis werknemer) niet onder verkapt/natuurlijk loon valt. Daarover moet loonbelasting worden betaald.

Toekomst
Een goede vriend van mij is een paar jaar geleden opeens verdwenen. Zijn familie kwam opeens met vage vragen. Of ik hem laatst nog sprak: nou niet zoveel. Bleek dat hij vast zat in Duitsland vanwege transport van softdrugs. Hij kreeg de maximum straf en "liet" zijn toenmalige vrouw vrijuit gaan en heeft alle schuld op zich genomen. Zij was van alles op de hoogte en vroeg direct een scheiding aan. Duitsland is geen pretje zoals ik het heb begrepen: maden in het vlees :r Ik heb hem in Nederland na zijn overplaatsing een keer opgezocht en dat deed hem goed. We hebben ook elkaar geschreven.

Hij is na het derde transport of zo gepakt, en hij is blij toe! Vanwege grote schulden zag hij geen uitweg meer. Nu staat hij voor de klas om voorlichting te geven en hij is ook weleens op tv geweest om over strafzaken zijn mening te geven, zoals de enkelband. Die heeft hij ook gehad.

Moraal: leer van je fouten en neem het mee om het in de toekomst beter te doen. Er gloort licht aan het einde van de tunnel.

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 14-10-2014 11:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gamepc1986 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:25:
Beste mede tweakers

Goed of slecht.
Ik ga hier echter geen vragen meer beantwoorden waarom niet is dwaailen met de kraan open. En had dit ook wel kunnen verwachten . Als mensen serieuze vragen hebben met betrekking tot topic mag je me de sturen dan maak ik wel de keuze of wel of niet reageer.

Lijkt me verstandig, je hebt open kaart gespeeld en dat wekt nogal wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten aanzien van moderatie hier; alle moderaties zijn volledig door andere crew te beoordelen. Ik kan me voorstellen dat mensen het anders vinden gaan dan elders op het forum, en dat klopt.
Waar het gaat om V&A en bijvoorbeeld ShopReviews en bijbehorende discussie, dan spelen er belangen en financiën van betrokkenen.

Die zaken worden voor en achter de schermen anders geregeld dan de rest van het forum, en er wordt over het algemeen directer en harder opgetreden. Zo ook hier. We hebben in deze sectie dan ook geen brede modforce.
Dat zal best anders en wennen zijn. Er worden echter geen acties gedaan zonder waarschuwing. Wie dan een sanctie onterecht vindt omdat die elders niet direct op een waarschuwing volgt: dat mag. Welkom op dit deel van het forum ;)

Verder graag ontopic; DM staat open, of zet er een apart topic voor op als je dat nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Beste mede tweakers

Goed of slecht.

Ik vind dat wel vrij makkelijk, je zult nog heel lang last gaan hebben van mensen met vooroordelen/haatopmerkingen etc. Dat is helaas hoe het werkt, als je eenmaal een naam hebt is het heel moeilijk er vanaf te komen.
Trek je je daar niets van aan, laat zien dat je veranderd bent! Zoals je imho perfect aan het doen bent. Als 9/10 mensen je dan nog niet vertrouwt, so be it. Concentreer je dan op die ene die je wel vertrouwt en dan volgt de rest vanzelf.

Met betrekking dat gedoe over die scooter, ik rij ook dagelijks te hard met de auto, staat helemaal los van mijn betrouwbaarheid als mens... Verschil is dat mijn auto van fabriek uit 200+ kan en een scooter met een simpele aanpassing harder rijdt dan hij eigenlijk mag.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mod die zelf op de man gaat spelen na een waarschuwing over een ban kom je verder ook nergens tegen en geeft de schijn dat je persoonlijk erg betrokken bent bij het topic. Al dan niet terecht. Maar het topic is over inmiddels. Tot ziens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Biersteker schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:15:
offtopic:
Aan de moraalridders hier in het topic de vraag: Wat zou er gebeuren als jij van top tot teen word doorgelicht? Blijft die ivoren toren staan?
Hahaha :D

Je mag me best doorlichten. Ik maak genoeg fouten, op werk, wel eens een ruzietje met vrienden, een ondoordachte stomme opmerking, drank en drugs. Maar mensen oplichten? Dat dacht ik niet. Mijn ivoren torentje blijft rustig overeind hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS heeft zijn verhaal gedaan en iedereen mag voor zichzelf uitmaken wat ie er met doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Beste mede tweakers

Goed of slecht.

Het zou helpen als je enkel op een welwillende manier kan reageren.
Dat mensen boos zijn, dan mensen gefrustreerd zijn en dat de emoties hoog oplopen is niet gek.
De beste manier om hier mee om te gaan is om het te accepteren en toch normaal antwoord blijven geven.
Laat zien dat je je best doet, en niet nog steeds een schoppende puber bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Verstandige beslissing gamepc1986 houd de eer aan je zelf en laat een mod dit topic sluiten :)

@Floppus heb je reacties met bewondering & belangstelling gelezen, vind het moedig hoe je vol blijft houden. Echter doe je je zelf met je laatste reacties geen eer aan, ik zou zeggen sluit het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

hexta schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:52:
[...]

Het zou helpen als je enkel op een welwillende manier kan reageren.
Dat mensen boos zijn, dan mensen gefrustreerd zijn en dat de emoties hoog oplopen is niet gek.
De beste manier om hier mee om te gaan is om het te accepteren en toch normaal antwoord blijven geven.
Laat zien dat je je best doet, en niet nog steeds een schoppende puber bent. :)
Wij gooien stenen, en hij moet dankjewel zeggen? 8)7

Ik denk dat een slotje idd beter is, en dat de How to - Veilig handelen op V&A een update kan krijgen met de samenwerking met TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:46:
50.000 euro verliezen met een IT bedrijfje. Hoe krijg je dat voor elkaar? Je maakt mij niet wijs dat je grote klanten had met zulk taalgebruik. Je verkocht pc-tjes aan particulieren? Deed wat netwerkklusjes? Hoe krijg je dan 50.000 euro verlies voor elkaar?
[b]PcDealer schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:34:Toetreding en handhaving WNSP
Wat ik me afvraag: hoe kom je in de wsnp? Immers, een van de eisen is dat je te goeder trouw de schulden zijn ontstaan en daar is hier geen sprake van. Wellicht in eerste instantie in het bedrijf, maar bij de oplichting toch zeker niet.

Loonbelasting
Je werkgever: ik vraag me af het betalen van de inboedel (hoe aardig ook voor een gratis werknemer) niet onder verkapt/natuurlijk loon valt. Daarover moet loonbelasting worden betaald.
Hier ben ik overigens ook wel zeer benieuwd naar.
Mortum schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:01:
[...]

Wij gooien stenen, en hij moet dankjewel zeggen? 8)7
Gooien stenen ja?
Hij krijgt steun, maar ook sceptische en boze mensen op zijn dak. Wat had je verwacht? Dat we hem allemaal zouden prijzen als de nieuwe jezus? Er zijn een hoop vragen, dingen die nog steeds wat vreemd overkomen. Als hij dit topic heeft gestart om uit te leggen wat er is gebeurt en hoe het allemaal gaat dan lijkt me dat hij daar best op kan antwoorden? :)

[ Voor 21% gewijzigd door hexta op 14-10-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Dat hij zijn straf heeft uitgezeten, de gevolgen onder ogen heeft gezien, en niet door "ons" opnieuw veroordeeld hoefde te worden.
Er zijn een hoop vragen, dingen die nog steeds wat vreemd overkomen. Als hij dit topic heeft gestart om uit te leggen wat er is gebeurt en hoe het allemaal gaat dan lijkt me dat hij daar best op kan antwoorden? :)
Die kans is in dit topic al verspeeld (hoewel hij nog wel een alternatief aanbied):
Beste mede tweakers

Goed of slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Mortum schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

Dat hij zijn straf heeft uitgezeten, de gevolgen onder ogen heeft gezien, en niet door "ons" opnieuw veroordeeld hoefde te worden.
Dat had je echt verwacht? Opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Hoewel ik 0,0% ervaring heb met opgelicht worden (hoewel Dynafix er ook wat van kan als het gaat om garantie :+ ) moet ik toegeven dat de TS wel aardig wat lef heeft om hier zo open zijn verhaal te doen en alle reacties (lees ALLES) maar te accepteren vanwege zijn "verleden"...

Ik krijg het idee dat de TS niet (meer) geaccepteerd word als ik zo eens reacties lees 8)7 weliswaar begrijpelijk maar zijn maar weinig Tweakers die het van de andere kant bekijken en wellicht weten hoe het is om tot je nek in de %@%@ te staan ;)

@TS ga zo door :) Volgens mij ben je hard op weg om op het rechte pad te blijven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

hexta schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:19:
[...]

Dat had je echt verwacht? Opmerkelijk.
Jazeker, en hoezo opmerkelijk? Afbeeldingslocatie: http://tephrarpg.com/deceased_forums/images/smilies/monocle.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Mortum schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:29:
[...]

Jazeker, en hoezo opmerkelijk? [afbeelding]
Ik had juist het tegendeel verwacht. :P Zegt wellicht iets over onze kijk op de wereld. Glas halfvol/glas halfleeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadradial schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:14:
[...]

en ik probeer hem wat te leren. ;) Zo is de cirkel weer rond.

Tuurlijk gaan mensen het onderste uit de kan halen om te kijken of hij echt wel wil veranderen of dat hij ons weer in het ootje wilt nemen.

Ik snap ook wel dat hij boos wordt, maar dat gaat hem in deze niet helpen.
Als hij daar niet mee om leert gaan zal dat in de toekomst alleen maar voor problemen zorgen.
Dus niet terug bijten/blaffen maar blijf netjes aangeven dat je op het rechte pad wilt blijven. Als dat niet helpt dan is negeren altijd beter dan terug bijten.
Het onderste haal je niet uit de kan via forums zeker niet omdat het niet in direct contact met de persoon is en omdat men hem niet goed benadert, niet netjes genoeg en degenererend. Verder slaat je reactie nergens op, als iemand boos word om bepaalde reacties dan betekent het niet gelijk dat er weer problemen gaan ontstaan en zeker niet de zelfde problemen in de TS zijn geval, hoe de mensen benaderen op fora dat is een probleem want daarom wil hij er ook nu niet meer over kwijt, eigen schuld van de regeerders hier dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed Topic,
Fijn dat de andere kant van het verhaal ook belicht wordt.
Ik ben van mening dat iedereen een 2e kans verdient, ik zal met deze voorkennis toch wel overwegen zaken via V&A bijvoorbeeld met jou te doen als je iets zou hebben waar ik interesse in heb.
Toegegeven, je zou nou niet bepaald mijn eerste keus zijn. Ondanks dat na dit topic te lezen ik er wel van overtuigd bent dat jij klaar bent met dit soort praktijken.
Een topic openen en zo open zijn over wie je bent en wat je gedaan hebt binnen een community als tweakers toont wel je goede wil.
Trek van de "te" negatieve reacties niet te veel aan.
Je moet op de blaren zitten, je hebt 2 weken lang in de gevangenis gezeten dat kan mensen een flinke psychologische deuk geven.
Ik ken mensen die korter dan dat hebben moeten doorbrengen in een cel waarvan er geen dag voorbij gaat en ze denken: Ik laat mezelf nooit meer in een positie komen waarbij ik dit in enige vorm nog een keer mee moet maken.
Ik zie mensen hier staatshotel zien roepen, belastingscenten etc. etc. erg kort door de bocht allemaal. Deze man heeft echt geen zonnig leventje. TS heeft geen financiële vrijheid en zal zich moeten blijven verantwoorden tegen alles en iedereen. is dat dan geen straf?
Kijk verder dan je neus lang is.
Vergeet ook niet dat je (eventueel) zelf ook bij je deals met TS bent geweest. je weet wat de tekenen van een oplichter kunnen zijn? Topics zat! Er hadden allerlei alarmbelletjes moeten rinkelen al voordat je zaken deed.. dat je bijvoorbeeld niet kan ophalen? Het is een risico dat je neemt op het moment dat je internet aankopen doet.
Daarmee wil ik geen enkele actie van TS mee goedpraten. Maar je bent er zelf bij.
wat gebeurd is, is gebeurd. je kan er helemaal niets meer aan doen TS niet en jij niet. Ik ben blij dat TS naar voren kijkt en niet wil blijven hangen in het oude.

Hulde voor je openheid hier, respect daarvoor en ik hoop dat je op 't rechte pad blijft. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:11:
[...]
Het onderste haal je niet uit de kan via forums zeker niet omdat het niet in direct contact met de persoon is en omdat men hem niet goed benadert, niet netjes genoeg en degenererend. Verder slaat je reactie nergens op, als iemand boos word om bepaalde reacties dan betekent het niet gelijk dat er weer problemen gaan ontstaan en zeker niet de zelfde problemen in de TS zijn geval, hoe de mensen benaderen op fora dat is een probleem want daarom wil hij er ook nu niet meer over kwijt, eigen schuld van de regeerders hier dus.
Deze is voor jou

Als je goed leest zeg ik dat als de TS zo blijft reageren op het kritiek dat hij vroeger mensen oplichtte dan zet hij zichzelf alleen maar te kakken. Zowel op fora als in RL. Hij zal met deze kritiek mee leren om moeten gaan. Als hij terug gaat blaffen zal iedereen zeggen: "zie je nou wel hij is geen steek verandert.. bla bla roddel bla"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Beste tweakers heb even na lopen denken en de hele topic nagelezen .

ik zal vanavond hele verhaal vanaf me 16 de Tot heden uit de doeken doen miss is dan ook wat duidelijker ook hoe kwa financieel inde shit ben gekomen en tot oplichting is gekomen als de topic vanaf post 1 zal ik vragen aan de moderatie om topic reactie vrij te maken zodat vanaf post 1 waar ik alles vertel miss wat duidelijker voor de mensen is Hoe ik in de schulden ben beland en natuurlijk ik hoef niet alles uit de doeken te doen maar deel graag mijn ervaring in het leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
gamepc1986 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:33:
ik zal vanavond hele verhaal vanaf me 16 de Tot heden uit de doeken doen miss is dan ook wat duidelijker
Goed idee. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:10
ik zal vanavond hele verhaal vanaf me 16 de Tot heden uit de doeken doen miss is dan ook wat duidelijker ook hoe kwa financieel inde shit ben gekomen en tot oplichting is gekomen
Heel goed idee.

Het is goed dat je gestopt bent met oplichten.
Jammer dat je er ooit mee begonnen bent en pas gestopt bent nadat je gepakt was, maar je bent in ieder geval gestopt. Er zijn nog vele oplichters die niet stoppen, ook al zijn ze tig keer gepakt en zitten ze nog meer in de shit.

Ik ga niet zeggen dat je mijn respect verdient, alleen maar omdat je gestopt bent met oplichten, maar vind het wel goed dat je je ervaring wilt delen, zodat andere mensen (hopelijk) niet dezelfde fouten zullen maken en in de shit komen, doordat ze gaan oplichten.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Beste tweakers heb even na lopen denken en de hele topic nagelezen .

ik zal vanavond hele verhaal vanaf me 16 de Tot heden uit de doeken doen miss is dan ook wat duidelijker ook hoe kwa financieel inde shit ben gekomen en tot oplichting is gekomen als de topic vanaf post 1 zal ik vragen aan de moderatie om topic reactie vrij te maken zodat vanaf post 1 waar ik alles vertel miss wat duidelijker voor de mensen is Hoe ik in de schulden ben beland en natuurlijk ik hoef niet alles uit de doeken te doen maar deel graag mijn ervaring in het leven
d:)b

Ik denk alleen dat je het beste je startpost kan aanpassen, want de modjes gaan (waarschijnlijk) niet de discussie verwijderen.
dit kan je het beste direct met de modjes bespreken (Via DM/Mail oid) ;)

Of misschien in een ander topic? *kijkt nu naar de modjes*

[ Voor 3% gewijzigd door Mortum op 14-10-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadradial schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:30:
[...]

Deze is voor jou

Als je goed leest zeg ik dat als de TS zo blijft reageren op het kritiek dat hij vroeger mensen oplichtte dan zet hij zichzelf alleen maar te kakken. Zowel op fora als in RL. Hij zal met deze kritiek mee leren om moeten gaan. Als hij terug gaat blaffen zal iedereen zeggen: "zie je nou wel hij is geen steek verandert.. bla bla roddel bla"
Mooi gezegd maar zo werkt het niet als je niet op een goede manier benaderd, blaffen gaat dus niet werken als vraag, en hij moet ook zeker niet te veel aantrekken wat mensen er van vinden, die hij zelf niet eens kent, zeker niet als het baffend overkomt op hem, daar word hij juist weer minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Mortum schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

d:)b

Ik denk alleen dat je het beste je startpost kan aanpassen, want de modjes gaan (waarschijnlijk) niet de discussie verwijderen.
dit kan je het beste direct met de modjes bespreken (Via DM/Mail oid) ;)

Of misschien in een ander topic? *kijkt nu naar de modjes*
Pas vanavond start post aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quadradial schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:30:
[...]

Deze is voor jou

Niet om vervelend te doen maar de eerste nare reacties kwamen al binnen voordat de TS überhaupt gereageerd had. Gezien het gevoelige onderwerp heel begrijpelijk allemaal maar juist als je probeert je leven te beteren en alles doet wat je kan om én in leven te blijven én je schuld in te lossen is het vast aardig pijnlijk als mensen je steeds maar weer eraan herinneren wat je vroeger uitgehaald hebt. Nogmaals: begrijpelijk van beide kanten, maar het zou iedereen in deze discussie sieren om even iets verder te kijken dan hoe je eigen hoofd werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak maar een nieuw topic, dan sluiten we deze tegen die tijd, en nemen we een verwijzing op. Dat is het handigst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

Mooi gezegd maar zo werkt het niet als je niet op een goede manier benaderd, blaffen gaat dus niet werken als vraag, en hij moet ook zeker niet te veel aantrekken wat mensen er van vinden, die hij zelf niet eens kent, zeker niet als het baffend overkomt op hem, daar word hij juist weer minder op.
Lezen en schrijven zijn duidelijk niet je sterkste punten. |:(

Dan maar zo:
hij was vroeger een oplichter:
- meeste mensen zullen hem met een scheef oog aankijken/benaderen
- hij zal extra zijn best moeten doen als hij ooit weer wil gaan handelen
- mensen met wie hij handelt zullen moeilijk doen als het niet perfect loopt
- de meeste mensen zullen ALTIJD kritiek op hem hebben en gaan dat ook uitten.
NMe schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:05:
[...]

Niet om vervelend te doen maar de eerste nare reacties kwamen al binnen voordat de TS überhaupt gereageerd had. Gezien het gevoelige onderwerp heel begrijpelijk allemaal maar juist als je probeert je leven te beteren en alles doet wat je kan om én in leven te blijven én je schuld in te lossen is het vast aardig pijnlijk als mensen je steeds maar weer eraan herinneren wat je vroeger uitgehaald hebt. Nogmaals: begrijpelijk van beide kanten, maar het zou iedereen in deze discussie sieren om even iets verder te kijken dan hoe je eigen hoofd werkt. ;)
Mee eens alleen niet geheel eerlijk. Als TS ook een beetje had nagedacht voordat hij dit postte dan had hij ook kunnen weten dat hier genoeg intolerante mensen zitten die zo reageren. Dus even door die zure appel heen bijten ipv lopen te zeiken op de zeikerds.

Het feit blijft dat hij vroeger mensen heeft opgelicht. Niet iedereen zal hem ooit nog willen vertrouwen.
Dat heeft hij te danken aan zichzelf en zal dat zijn hele leven moeten aanhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Quadradial schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:14:
Mee eens alleen niet geheel eerlijk. Als TS ook een beetje had nagedacht voordat hij dit postte dan had hij ook kunnen weten dat hier genoeg intolerante mensen zitten die zo reageren. Dus even door die zure appel heen bijten ipv lopen te zeiken op de zeikerds.
Hij kon ook een ander accountje aanmaken en NIET dit topic hebben gestart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gamepc1986

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

Maak maar een nieuw topic, dan sluiten we deze tegen die tijd, en nemen we een verwijzing op. Dat is het handigst :)
Akkoord ben nu op zaak .
en begin der rond 6 uur aan zal wel rond 8 uur klaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Mortum schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:27:
[...]

Hij kon ook een ander accountje aanmaken en NIET dit topic hebben gestart. ;)
Ja en dat heeft hij nou net niet gedaan ;w

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is begrijpelijk dat oplichting veel emoties kan losmaken. Hou het echter aub netjes. Schelden, op de man spelen, flamen of trollen kan je een ban opleveren.
Dit topic is ZERO TOLERANCE