Nut van Pricewatch ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
Naar mijn idee is Pricewatch totaal overbodig (misleidend) puur om het feit dat de informatie niet accuraat is, verschillende keren heb ik iets online besteld waarvan de informatie totaal niet klopt.

Prijzen die niet kloppen, de voorraad status die afwijkt van de info op pricewatch.

Ik heb nu 3x iets besteld afgaande op de info van pricewatch en ook 3x de mist ingegaan, waardoor ik nu op mijn geld kan gaan wachten :( eerst dacht ik dat het een incident is maar het is gewoon structureel misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
:? Waar heb je het over? Geef eens voorbeelden van wat niet klopt dan? Ik neem aan dat je het hebt over informatie van producten, niet prijzen, maar dan nog, het heet niet voor niks de Pricewatch en niet Specswatch :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 03-01-2013 14:43 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De Pricewatch krijgt die prijzen van de webshops, die verzinnen ze niet zelf. Als een webshop de prijs daarna wijzigt (Webwinkel wijzigt prijzen meerdere keren op 1 dag) , daar kan de Pricewatch niets aan doen. Maar als je doorklikt naar de webshop dan zie je de aangepaste prijs toch alsnog?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik denk dat de TS bedoeld dat de prijzen niet vaak accuraat zijn ( verzendkosten vaak duurder )
Hetzelfde geldt met de wel of niet op voorraad. Terwijl Pricewatch voorraad aangeeft, en de desbetreffende website zegt geen voorraad..

Zelf vind ik Pricewatch ideaal en ik gebruik het heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Frank1973 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:45:
Ik denk dat de TS bedoeld dat de prijzen niet vaak accuraat zijn ( verzendkosten vaak duurder )
Hetzelfde geldt met de wel of niet op voorraad. Terwijl Pricewatch voorraad aangeeft, en de desbetreffende website zegt geen voorraad..

Zelf vind ik Pricewatch ideaal en ik gebruik het heel vaak.
Als prijzen niet kloppen, dan zie je dat vanzelf voordat je op 'bestellen' drukt, dus daar achteraf pas achterkomen lijkt me erg raar. Zelfde met voorraden.

Dat een prijs of bezorgtijd anders is dan de Pricewatch aangaf kan vervelend zijn, maar het lijkt me niet dat je tot 3 keer toe de mist in kan gaan dáárdoor, dan leer je gewoon niet van je fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De prijzen fluctueren per minuut en de prijzen ook daarom is de Pricewatch zinloos, want je kan gewoonweg niet op de info afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:49:
De prijzen fluctueren per minuut en de prijzen ook daarom is de Pricewatch zinloos, want je kan gewoonweg niet op de info afgaan.
Dan maak je er geen gebruik van, probleem opgelost! Er zijn tig mensen die er wel dankbaar gebruik van maken, maar je hoeft je niet verplicht te voelen om er één van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb nu 3x een sensei RAW muis besteld met de info van Pricewatch en 3x geeft hij aan dat er voorraad aan maar na de bestelling is de voorraad opeens 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik geef alleen maar aan dat het niet betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:51:
Ik heb nu 3x een sensei RAW muis besteld met de info van Pricewatch en 3x geeft hij aan dat er voorraad aan maar na de bestelling is de voorraad opeens 0.
En dat is op de site van de webwinkel niet te zien? Als je het zeker wilt weten zou ik er een belletje/mailtje aan wagen, 3 x bestellen vind ik dan niet bijster slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Hahn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:50:
[...]

Dan maak je er geen gebruik van, probleem opgelost! Er zijn tig mensen die er wel dankbaar gebruik van maken, maar je hoeft je niet verplicht te voelen om er één van te zijn.
Nee, dat ga ik ook echt niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dus je ziet een muis in de PW, ziet dat deze een bepaalde prijs heeft met een bepaalde levertijd, je klikt door naar de shop en je bestelt vervolgens blind, ondanks dat er een andere prijs en/of levertijd bij de shop staat? Wiens schuld is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:52:
Voorraadinfo is nooit volledig betrouwbaar, het is maar net hoe vaak een webshop de informatie update en dan nog is het de vraag of zij wel de waarheid spreken. De Pricewatch kan verder alleen maar een indicatie geven, het is aan jou om daar verstandig mee om te gaan.

En dat iets niet altijd 100% klopt wil nog niet zeggen dat het volledig onbruikbaar is. Maar als jij dat wel vindt, dan gebruik je het gewoon niet, probleem wederom opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:52:
Je kunt toch niet verwachten dat Pricewatch realtime alle voorraden van alle winkels bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:51:
En hoe is het de schuld van de PW als de shop de gegevens niet goed doorgeeft. Of dat ook de voorraadindicatie van de shop niet klopt, hoe kan het dan ooit goed staan in de PW.

Over dit soort dingen kun je beter klagen bij de webshops lijkt me, dat zijn degene die het aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Glaanie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:53:
Dus je ziet een muis in de PW, ziet dat deze een bepaalde prijs heeft met een bepaalde levertijd, je klikt door naar de shop en je bestelt vervolgens blind, ondanks dat er een andere prijs en/of levertijd bij de shop staat? Wiens schuld is dat dan?
Dat is nu juist het probleem, tijdens de afronding is het niet meer op voorraad :) ik zeg niet dat pricewatch de schuldige is maar het klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:00
Maar je bestelt toch niks via de pricewatch zelf, dat doe je altijd bij de betreffende webshop. Ik vind de PW juist ideaal, om snel een beeld te krijgen van prijzen en verkrijgbaarheid. De prijsinformatie voor de pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized klopt wel, alleen de voorraadinfo komt soms niet overeen, maar die info is met een klik vanuit de PW te achterhalen.

Om nou de hele PW als onbetrouwbaar af te doen daarom, gaat mij te ver.

^^ Tsja, als je pas bij het betalen bij de betreffende webshop te zien krijgt dat het product niet op voorraad is, betekent dat de voorraadinfo van de webshop niet accuraat is. PW wordt gevoed door de webshops zelf, T.net geeft slechts door in dit geval.

[ Voor 19% gewijzigd door driedees op 03-01-2013 14:57 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Dat is nu juist het probleem, tijdens de afronding is het niet meer op voorraad :) ik zeg niet dat pricewatch de schuldige is maar het klopt gewoon niet.
Dus waarom dan die rant op de Pricewatch en zelfs
totaal overbodig (misleidend) puur om het feit dat de informatie niet accuraat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:00
Je moet pricewatch puur als hulpmiddel zijn. Het zegt je welke winkels het gewenste product misschien hebben en hoeveel het ongeveer zou kunnen kosten.

Ik check ook pricewatch zodat ik een indicatie heb van de prijs van een product. Dan kijken ik soms nog naar de winkels op pricewatch maar meestal ga ik gewoon meteen via google naar de webshop en kijk daar dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb net even de sensei RAW bekeken en toch kloppen de levertijden aardig, als je over de groene of rode levertijd achter de webshop "hoovert" dan klopt dat met wat de webshop aangeeft (bij de 1e paar die ik heb bekeken). Ik kan me voorstellen dat het niet altijd klopt, ze geven niet de voorraad in real time door.

Ik denk dat je probleem bij de webshop ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik ga ervan uit als pricewatch de info geeft klopt, zodra je naar de leverancier gaat van het product en deze heeft voorraad moet het kloppen toch.

Maar na betaling is de voorraadstatus opeens 0, naar mijn idee is dit een vorm van oplichting omdat ze me bewust een betaling laten doen terwijl ze weten dat er geen voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:29

Rick-Jan

always connected

WWAS schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:58:
Je moet pricewatch puur als hulpmiddel zijn. Het zegt je welke winkels het gewenste product misschien hebben en hoeveel het ongeveer zou kunnen kosten.

Ik check ook pricewatch zodat ik een indicatie heb van de prijs van een product. Dan kijken ik soms nog naar de winkels op pricewatch maar meestal ga ik gewoon meteen via google naar de webshop en kijk daar dan verder.
Inderdaad, ook goed naar de prijzen en levertijden kijken, en of het wel de goede uitvoering is.
RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:59:
Ik ga ervan uit als pricewatch de info geeft klopt, zodra je naar de leverancier gaat van het product en deze heeft voorraad moet het kloppen toch.

Maar na betaling is de voorraadstatus opeens 0, naar mijn idee is dit een vorm van oplichting omdat ze me bewust een betaling laten doen terwijl ze weten dat er geen voorraad is.
over het algemeen klopt het ook, maar omdat de prijzen zo vaak gewijzigd worden, kan het wel eens anders zijn. Dat 2e heeft niets met de pricewatch te maken. Gewoon zelf nog even nakijken, kom je ook niet voor verassingen te staan ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Rick-Jan op 03-01-2013 15:02 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Wie zegt dat niet toevallig nog 4 mensen het ding net op hetzelfde moment hebben besteld? Of dat de indicatie van de shop niet klopt? Of dat het voorraadsysteem gekoppeld is aan dat van een leverancier welke de informatie op hun beurt weer incorrect doorgeeft etc.

Dat heeft allemaal niets met de PW te maken, dit ga je ook zien bij andere prijsvergelijkers.
Een beetje zelf opletten moet je sowieso, ik snap je punt dan ook niet dat het misleidend is en je 3x de mist in bent gegaan. Dat is imho gewoon je eigen onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Nog 1 keer dan, ik zeg alleen maar dat pricewatch niet de juiste info geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:01:
Het geeft de info weer die webshops neerzetten en doorgeven via "iets waar ik de naam niet van weet". Het is gewoon een kwestie van lezen en opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waar ik het wel mee eens ben, wat sommige categorieën/producten betreft, is slordigheid en fouten in specificaties. Volgens mij was dit vroeger anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En dat het misleidend is en je daardoor al 3 keer de mist in bent gegaan en daarmee dus volstrekt nutteloos is.

Mag jij me uitleggen waarom het misleidend is, want daar kan ik echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:59:

Het kan best dat een van de kleine 16.789.000 mensen in Nederland tegelijk iets aan het bestellen is. Het zou me niet verbazen, je bent vast niet de enige die iets online koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Daar kan de PW lang niet altijd iets aan doen. Sommige webwinkels geven bewust foute levertijden door (ook op hun eigen website). Ik ga geen namen noemen, want dat wordt door mijn rode nick meteen verkeerd opgepakt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
MueR schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:04:
[...]

Daar kan de PW lang niet altijd iets aan doen. Sommige webwinkels geven bewust foute levertijden door (ook op hun eigen website). Ik ga geen namen noemen, want dat wordt door mijn rode nick meteen verkeerd opgepakt.
Het spijt me zeer maar dit trekt de credibility van de PW toch wel erg omlaag, als ik deze shops tegen kwam dan zou ik de PW wel in twijfel trekken, kunnen we deze shops niet suspenden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

De Pricewatch heeft eigenlijk 2 functies:
- Producten vergelijken
- Webshops vergelijken (prijzen, voorraad)

Misschien dat jij de tweede functie wat minder bruikbaar vind, maar dat doet niets af aan de eerste functie, waar ik zelf de Pricewatch ook het meest voor gebruik.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Voorbeeld:

Alternate: direct lever baar > 3 minuten later > geen voorrad meer :)
MAXict > voorraad 50 stuks > 5 minuten later voorraad 25 stuks > uur later voorraad 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Je kan gewoonweg wel stellen dat de webshops misbruik maken van voorraad status, zodat ze het te betalen bedrag al binnen hebben en vervolgens kan jij weken wachten op je bestelling.

En pricewatch doet daar ook enigzins aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik een winkel ben en tegen de PW zeg dat ik er 100 op voorraad heb, dan kan de PW dat alleen maar aannemen.

Als jij dan een bestelling doet en vervolgens staat er op de site dat er nog 50 zijn, dan is dat de informatie waar je vanuit moet gaan (en dan heeft de PW er niets meer mee van doen). Als die informatie niet klopt en na bestellen blijken het er 0 te zijn, wat maakt de PW dat nutteloos?

Ik kan me goed voorstellen dat als je iets bij MaxICT bestelt je teleurgesteld wordt door hun voorraadindicatie, die klopt namelijk ook voor geen meter (100+ op voorraad als je bestelt en daarna 6 weken moeten wachten omdat het niet op voorraad is heb ik daar ook al meegemaakt).

Dan moet je niet klagen bij de PW, dan moet je dat doen bij de webshop.
RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:09:
En pricewatch doet daar ook enigzins aan mee.
Want de PW gaat hun eigen data bedenken om shops te bevoordelen en jou te benadelen?

Leg me dat eens uit, ik snap 't niet.

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 03-01-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
TERW_DAN schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:10:
Als ik een winkel ben en tegen de PW zeg dat ik er 100 op voorraad heb, dan kan de PW dat alleen maar aannemen.

Als jij dan een bestelling doet en vervolgens staat er op de site dat er nog 50 zijn, dan is dat de informatie waar je vanuit moet gaan (en dan heeft de PW er niets meer mee van doen). Als die informatie niet klopt en na bestellen blijken het er 0 te zijn, wat maakt de PW dat nutteloos?

Ik kan me goed voorstellen dat als je iets bij MaxICT bestelt je teleurgesteld wordt door hun voorraadindicatie, die klopt namelijk ook voor geen meter (100+ op voorraad als je bestelt en daarna 6 weken moeten wachten omdat het niet op voorraad is heb ik daar ook al meegemaakt).

Ja klopt, maar pvv doet daar ook aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:29

Rick-Jan

always connected

TERW_DAN schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:10:

:Y

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:11:
[...]

Ja klopt, maar pvv doet daar ook aan mee.
Op welke manier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Zoals eerder gezegd, de Pricewatch is geen realtime systeem, 6x per dag worden er nieuwe prijzen (en levertijdindicaties) ingeladen, de info die je ziet loopt maximaal 3 uur achter. Een half jaar geleden was het (uit mijn hoofd) 4x per dag, dus er zit verbetering in. Vaker of zelfs een realtime systeem wordt moeilijker, een gemiddelde import duurt ongeveer een uur om af te ronden (hiermee bedoel ik alle feeds van de shops).

We hebben een meldpunt voor verkeerde prijzen, levertijden of deeplinks (hover hiervoor met je muis over een verkeerde prijs en klik op de link onderin de popup). Mocht het voorkomen dat een bepaalde shop vaker met verkeerde prijzen of foute levertijden naar ons adverteert, kunnen er maatregelen getroffen worden (en ja, dat gebeurt).

Voor zover ik zie ik dit topic niets anders dan een ranttopic omdat je 3x iets hebt besteld wat bij een shop verkeerd werd voorgesteld. Dat shops fouten maken is even bot gezegd hun probleem. Als je ziet dat een shop structureel foute levertijdindicaties geeft of zit te kutten met ineens niet-leverbare producten nadat je besteld had, dan is dat een onderzoekje waard. Maar zoals je jezelf in dit topic presenteert, zie ik niets meer dan een persoon die even stoom wilt afblazen en de schuld overal probeert te leggen, zonder goed na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
misschien moet RoaDHouse maar gaan sollicteren bij Tweakers als PW manager! ik wens hem veel succes. miereneuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik ga ervan uit dat tweakersnet een betrouwbaar medium is, en die kennen ook de praktijken van webshops en ik zou daar niet aan mee willen werken om mensen te misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
HyperTrophy schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:13:
misschien moet RoaDHouse maar gaan sollicteren bij Tweakers als PW manager! ik wens hem veel succes. miereneuker
Zinloze opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RoaDHouse schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:14:
[...]

Ik ga ervan uit dat tweakersnet een betrouwbaar medium is, en die kennen ook de praktijken van webshops en ik zou daar niet aan mee willen werken om mensen te misleiden.
Wat moeten ze dan doen?
De laatste opmerking had niet gehoeven, maar je doet wel heel erg alsof je het beter weet, dus zo gek is de opmerking over het solliciteren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Gooi maar dicht heeft geen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Slotje lijkt mij het beste. Ondertussen raad ik TS aan eens te kijken naar zijn manier van discussiëren.

Mocht je toch nog wat zinnigs te melden hebben, schiet mij even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Om nog even wat aan te vullen:
Behalve dat er wel degelijk wordt opgetreden tegen shops die structureel foute informatie doorgeven (zoals Glaanie al opmerkte) hebben we natuurlijk specifiek hiervoor ook de Shopreviews.

Als shops structureel hun klanten belazeren door verkeerde voorraadindicaties te geven, dan levert ze dat een boel negatieve reviews op, wat dan weer netjes wordt weergegeven in de pricewatch, zodat je dergelijke onbetrouwbare shops kan vermijden.

De enige juiste optie (in plaats van hier klagen op de verkeerde partij) is dan ook om je ervaringen met die shops te delen via de shopreview :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.