Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:16
DukeBox schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

Hoe bedoel je ? Je hebt toch altijd tijd nodig om je code in te kloppen ? Maar wil je hem op bepaalde tijden niet, dan maak je de delay op je switch toch tijds afhankelijk ? Een dummy switch is dan wel het makkelijkst.
nee stel overdag en alarm disarmed en ik wil dan toch melding als de voordeur opengaat bijvoorbeeld, dan wil ik niet die xxx delay.

maar dus ff puzzelen met dummy switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat heeft niets met je alarm te maken. Als deze disarmed is en je wilt wel een trigger op een sensor dan moet je die op de sensor maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:43:
Zou http://nl.aliexpress.com/...rger-for/32275715574.html
Dit iets zijn om:
2x pi2. Met daarop alle usbs vol (gateways slimme stekkers en)
Of is er dan een betere? Want eigenlijk heb ik maar twee porten nodig en voor de zekerheid zou 3 ook al afdoende zijn.
Koop gewoon deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/ i.p.v. zo'n onveilig WonkyTonkyShanghai ding :P

Goedkope China spullen + 230V is een combinatie die er bij mij niet in komt :N

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 14-08-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik wilde eens gaan experimenteren maar het is enkel bij heel veel vloeken gebleven. :( Heb een Arduino Mega gekocht en de Rflink erop gezet. Aan mijn Synology DS213+ gehangen en daar blijft het dan bij...

Ik heb nog een USB Serial driver package gevonden maar er gebeurt niks. Domoticz ziet ook niets.

dmesg in de synology geeft dit als ik de Arduino eraan koppel:

[ 5762.408549] usb 2-1: new full speed USB device using etxhci_hcd_130207 and address 3
[ 5762.453983] Got empty serial number. Generate serial number from product.
[ 5762.461025] usb 2-1: configuration #1 chosen from 1 choice

Iemand die wel weet hoe het moet of me naar de juiste stappen kan leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
DukeBox schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:04:
Dat heeft niets met je alarm te maken. Als deze disarmed is en je wilt wel een trigger op een sensor dan moet je die op de sensor maken.
ok ja dat klopt!

bezig met frontpage.html en kom er redelijk mee weg.

maar waar haal ik de idx van een scene vandaan? kijk ik er zo heen?

EDIT op de gok blijken dit de volgorde te zijn waarin de Scenes zijn toegevoegd, 1 en 2 dus bij mij.

Is zoiets ook te combineren in 1 cel en ook met een mooie status weergave?

[ Voor 18% gewijzigd door trekker22 op 14-08-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ja, niet in een scene zetten maar een groep.
Dat stekkerblok met 2x usb is ook wel leuk: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/
2,6A per poort.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixal schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:10:
Ik wilde eens gaan experimenteren maar het is enkel bij heel veel vloeken gebleven. :( Heb een Arduino Mega gekocht en de Rflink erop gezet. Aan mijn Synology DS213+ gehangen en daar blijft het dan bij...

Ik heb nog een USB Serial driver package gevonden maar er gebeurt niks. Domoticz ziet ook niets.

dmesg in de synology geeft dit als ik de Arduino eraan koppel:
[...]
Vervelend. Probleem is inderdaad dat er geen USB-driver aanwezig is voor het Arduino bordje.
Normaal zou je zoiets moeten zien:
DS114> dmesg | grep attached
[  109.018424] usb 1-1.1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
[  109.154852] usb 1-1.4: pl2303 converter now attached to ttyUSB1
DS114>

(FTDI = RFXCOM, PL2303 = slimme meter uitleeskabel).

Wat misschien nog zou kunnen is om een USB-Serial converter te gebruiken met een chip die wel ondersteund (FTDI / PL2303) wordt in één van die driver packages en die aan de Arduino te knopen. Maar daar moet de sketch wel voor aangepast waarschijnlijk, misschien dat Stuntteam daar wat voor kan doen.

Een LAN Gateway zou handiger zijn, prik je er gewoon een W5100 Ethernet shield op, voeding erin en gaan met die banaan. Heb ook precies om die reden de MySensors Ethernet gateway gebouwd, zit je nooit te klooien met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ok LAN gateway op de arduino prikken klinkt wel erg eenvoudig. Kan ik dezelfde rflink firmware gebruiken en krijgt de LAN gateway eenvoudig een dhcp adres? Of moet er daarna nog veel meer gebeuren?

Ik ging er een beetje voorbarig van uit dat het allemaal wat makkelijker was. Omdat ik alleen maar een beetje wilde experimenteren dacht ik het op deze manier zo goedkoop mogelijk op te lossen.

Ik denk dat de weg van de minste weerstand is om Domoticz en de RFlink op een (tweedehands) Raspberry pi te gaan zetten toch? (mede omdat ik het gevoel heb dat ik op de Synology iets van 10 versies achterloop met Domoticz updates...) Of heb ik op de Rasp met RFlink alsnog meer dan instapkennis linux nodig?

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 15-08-2015 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixal schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:44:
Ik denk dat de weg van de minste weerstand is om Domoticz en de RFlink op een (tweedehands anyone?)
Is wel erg makkelijk en merendeel gebruikt het zo ook. Je hebt ze al voor 2 tientjes.
Of heb ik op de Rasp met RFlink alsnog meer dan instapkennis linux nodig?
Niet noodzakelijk maar het is wel zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik denk dat de weg van de minste weerstand is om Domoticz en de RFlink op een (tweedehands) Raspberry pi te gaan zetten toch? (mede omdat ik het gevoel heb dat ik op de Synology iets van 10 versies achterloop met Domoticz updates...) Of heb ik op de Rasp met RFlink alsnog meer dan instapkennis linux nodig?
Een tip voor als je Domoticz toch op de Synology NAS zou blijven draaien: voeg http://jadahl.dscloud.me/sspks/ toe als bron in het package center. SynoCommunity heeft Domoticz al in eeuwen niet meer van een update voorzien en daardoor is de software blijven hangen op versie 2.0.2112-5. Jadahl daarentegen brengt geregeld updates uit en daarmee heb ik momenteel versie 2.0.2715-7 van Domoticz draaien op mijn DS412+ :9

Verder kan ik wel niet veel zeggen over de mogelijkheden en/of beperkingen die komen kijken bij het draaien van Domoticz op een Synology NAS. Tot nu toe ben ik immers voornamelijk alleen nog maar bezig geweest met het schakelen van Philips Hue lampen op basis van het on-/offline zijn van bepaalde apparaten binnen mijn netwerk. Wanneer mijn budget het in de toekomst toelaat zal ik wat Z-Wave spul kopen om de mogelijkheden fors uit te breiden. Wel hou ik er rekening mee dat ik mogelijk ooit overstap op Domoticz op een Raspberry Pi als blijkt dat 1 of meerdere zaken niet mogelijk zijn op m'n NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zie dat op die website dat er voor de DS213, Domoticz v2.0.2619-7 beschikbaar is. Draait prima.
Voor de DS412+ is er dus een nieuwere versie. Enig idee waarom die nog niet bijgewerkt is voor de 213?
Het gaat om de 88f6282 versie. (heb ook geen geduld ;) )

Verder zou ik graag de waarde van de netspanning willen uploaden naar PVoutput.org.
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen met eventueel een z-wave device?
Ik gebruik youless met 2 S0 kWh metertjes voor verbruik en opwek, directe upload naar pvoutput.
En heb een SMA omvormer, die ik verder niet uitlees.

Edit: Inmiddels een oplossing gevonden met een android telefoon en de oxley solar app. Mooi... 8)

[ Voor 61% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-08-2015 08:58 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
ThinkPadd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:05:
[...]

Koop gewoon deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/ i.p.v. zo'n onveilig WonkyTonkyShanghai ding :P

Goedkope China spullen + 230V is een combinatie die er bij mij niet in komt :N
En anders kijk even bij een kruidvat, deze had ze een week terug in de aanbieding voor 5,99.
4 aansluitingen van 2,1 A

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 15-08-2015 08:35 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ok LAN gateway op de arduino prikken klinkt wel erg eenvoudig. Kan ik dezelfde rflink firmware gebruiken en krijgt de LAN gateway eenvoudig een dhcp adres? Of moet er daarna nog veel meer gebeuren?

Ik ging er een beetje voorbarig van uit dat het allemaal wat makkelijker was. Omdat ik alleen maar een beetje wilde experimenteren dacht ik het op deze manier zo goedkoop mogelijk op te lossen.

Ik heb zelf echt alleen maar de basiskennis van linux en het is mij prima gelukt. De wiki en installatiebeschrijvingen geven letterlijk wat je in moet typen om het te draaien en daarmee is het niet veel meer dan copy-paste werk. Wil je iets gaan doen wat niet standaard in domoticz zit, moet je soms wat meer puzzelen, maar dat lukt met googelen vaak ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
fanatic_david schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:57:
Verder kan ik wel niet veel zeggen over de mogelijkheden en/of beperkingen die komen kijken bij het draaien van Domoticz op een Synology NAS.
ThinkPadd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:16:
3 serial devices kan prima, heb ik ook gehad (P1, RFXCOM, Aeon Z-Wave stick). Maar die Arduino drivers ga je het lastig mee krijgen, liep 'kraades' met z'n S0PCM ook tegenaan, die is toen z'n Pi weer gaan gebruiken.
Dat ^^^ dus. Ik heb de Arduino nooit aan de praat gekregen. Maar ik heb er ook niet echt m'n best voor gedaan en gekozen voor de weg van de minste weerstand: een RPi2.

Edit:
V.w.b. de jadahl repo.
Je kunt eventueel verzoekjes doen in https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2620.
Bv. als de package niet beschikbaar is of als deze achterloopt.

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 15-08-2015 09:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zit anders. Het MySensors project is wat anders dan RFLink. Bij MySensors kun je zelf sensoren bouwen, die op 2,4Ghz met de gateway communiceren. Die gateway heb je in USB (is ook gewoon een Arduino) maar ook in Ethernet variant. Omdat ik Domoticz op m'n Synology draai en geen gezeur met drivers wilde hebben, heb ik die Ethernet variant gebouwd.

De RFLink bestaat alleen (nog?) in USB-variant en dan kom je dus in dit soort situaties (met een Synology) in de knoop met de USB-drivers. Een Ethernet versie zou beter zijn, qua kosten wordt het niet eens heel veel duurder. Voordeel is ook dat je het ding dan meer centraal zou kunnen plaatsen, je zit niet meer gebonden aan USB, je hoeft dan alleen netwerk te hebben.

Maar het blijft lastig, want zoals je ziet liep 'kraades' er ook tegenaan met de S0PCM pulsenteller, dat is intern ook gewoon een Arduino.
fanatic_david schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 02:57:
[...]

Een tip voor als je Domoticz toch op de Synology NAS zou blijven draaien: voeg http://jadahl.dscloud.me/sspks/ toe als bron in het package center. SynoCommunity heeft Domoticz al in eeuwen niet meer van een update voorzien en daardoor is de software blijven hangen op versie 2.0.2112-5. Jadahl daarentegen brengt geregeld updates uit en daarmee heb ik momenteel versie 2.0.2715-7 van Domoticz draaien op mijn DS412+ :9
[...]
Ik denk wel dat je de versie van SynoCommunity dan eerst moet verwijderen en de jadahl versie moet installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 15-08-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

Ik denk wel dat je de versie van SynoCommunity dan eerst moet verwijderen en de jadahl versie moet installeren.
Hoeft niet. Toevallig gisteren de versie van de SynoCommunity geïnstalleerd en daarna de repo van Jadahl toegevoegd. Er werd een update gezien en deze werd keurig over de oude versie heen geschreven.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben aan het stoeien met de nieuwe (Action) deurbel icm m'n oude KaKu deurbel. Ik wil als er wordt aangebeld, dat de oude KaKu deurbel-gongen (2 stuks) afgaan. Ik heb dit in een Blockly, maar het lukt niet. Ergens maak ik vast een denkfout, maar welke....?

Blockly:

If voordeurbel_new = chime then voordeurbel_oud = chime

Dat werkt dus niet. Heb daarna een extra voorwaarde ingebouwd:

If voordeurbel_new = chime and voordeurbel_oud = off then voordeurbel_oud = chime

Wie ziet de fout?

Edit: ik heb er nu voor gekozen om de Blockly te laten vervallen en een regel toe te voegen in het script (deurbel.sh) die de oude bel af laat gaan. Werkt feilloos :D !

[ Voor 14% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-08-2015 13:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 16:24
chips domoticz gesloopt omdat deze niet meer opkwam na een update.
Nou heeft dit meer te maken met IPv6 wat nog steeds niet is gesupport maar wel gemaakt.
De raspberry pi is dan niet meer bereikbaar en dan kan ik alleen nog maar de stekker trekken en dat heeft deze keer de boel gesloopt.
Stom genoeg heb ik geen backup gemaakt want het gaat altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

tlpeter schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:18:
chips domoticz gesloopt omdat deze niet meer opkwam na een update.
Nou heeft dit meer te maken met IPv6 wat nog steeds niet is gesupport maar wel gemaakt.
De raspberry pi is dan niet meer bereikbaar en dan kan ik alleen nog maar de stekker trekken en dat heeft deze keer de boel gesloopt.
Stom genoeg heb ik geen backup gemaakt want het gaat altijd goed :)
Vervelend. Toch een Back-up maken dus. Als ik dat met winscp probeer als User pi, dan geeft dat behoorlijk wat permissieproblemen. Ik wil niet zomaar de permissies wijzigen zonder daar bij na te denken. Ze zijn er niet voor niets. Of toch gewoon via chmod aanpassen? Iemand daar een advies voor? Ik ben erg blij met wat ik nu al heb draaien en heb de smaak te pakken, maar ik wil het niet verloren laten gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik had wel een image bestand maar wel wat oud.
Zodra ik klaar ben met wat ik in de tussentijd veranderd heb ga ik weer een image maken.
Dit zal ik bij elke wijziging gaan doen want dat is het makkelijkste denk ik.

Edit: zo weer terug alles werkend :)
Het enige grote probleem was een zwave node welke niets meer deed.
Opnieuw aanmelden lukte ook niet goed dus spanningsloos gemaakt en opnieuw include en het werkt weer.

[ Voor 32% gewijzigd door tlpeter op 15-08-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kun je niet alsnog de kaart mounten en bij je domoticz directory?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is de milight Wifi controller makkelijk te integreren en bedienen in domoticz?
Ik heb een RGBW ledstrip die ik er dan mee zou kunnen bedienen. Nu gebruik ik daar de milight rgbw remote voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 12:48

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb de laatste tijd het probleem dat de updates niet meer werken. Na 4% krijg ik de melding: "Probleem tijdens het downloaden van de update,
Controleer uw internetverbinding of probeer later opnieuw !..."

nu kan ik wel handmatig updaten via de command line met:
code:
1
2
wget http://domoticz.sourceforge.net/beta/domoticz_linux_armv7l.tgz
tar xvfz domoticz_linux_armv7l.tgz

Maar hij blijft bij de volgende update weer crashen tijdens het updaten. Is er iemand bekend met dit probleem. Heb hier op het forum de laatste dagen er niemand over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 09:37
Heeft er iemand hier ervaring met de evohome plugin in combinatie met de RFG100?

Ik probeer de uitleg op deze pagina te volgen:
http://www.domoticz.com/wiki/Evohome#Scripting_for_RFG100

Bij de stap om "evo-update.sh init" uit te voeren krijg ik een foutmelding:

pi@raspberrypi ~/evohome-client $ /home/pi/evohome-client/evo-update.sh
/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/packages/urllib3/util/ssl_.py:90 : InsecurePlatformWarning: A true SSLContext object is not available. This preve nts urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connect ions to fail. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/lates t/security.html#insecureplatformwarning.
InsecurePlatformWarning
/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/packages/urllib3/util/ssl_.py:90 : InsecurePlatformWarning: A true SSLContext object is not available. This preve nts urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connect ions to fail. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/lates t/security.html#insecureplatformwarning.
InsecurePlatformWarning
InsecurePlatformWarning
InsecurePlatformWarning
InsecurePlatformWarning
InsecurePlatformWarning
Traceback (most recent call last):
File "/home/pi/evohome-client/evo-update.sh", line 55, in <module>
r=requests.get("http://%s:%s/json.htm?type=hardware" % (evoconfig.url,evocon fig.port))
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/api.py", line 69, in get
return request('get', url, params=params, **kwargs)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/api.py", line 50, in req uest
response = session.request(method=method, url=url, **kwargs)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/sessions.py", line 465, in request
resp = self.send(prep, **send_kwargs)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/sessions.py", line 573, in send
r = adapter.send(request, **kwargs)
File "/usr/local/lib/python2.7/dist-packages/requests/adapters.py", line 415, in send
raise ConnectionError(err, request=request)
requests.exceptions.ConnectionError: ('Connection aborted.', error(111, 'Connection refused'))

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:49
klopt heb ik ook! dus heb een virtuele button aangemaakt welke een update script start :)
for the time being..
alexkroeze schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:37:
Ik heb de laatste tijd het probleem dat de updates niet meer werken. Na 4% krijg ik de melding: "Probleem tijdens het downloaden van de update,

code:
1
2

Maar hij blijft bij de volgende update weer crashen tijdens het updaten. Is er iemand bekend met dit probleem. Heb hier op het forum de laatste dagen er niemand over gehoord.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nou, een hele wereld voor me opengegaan. De Arduino RFLink werkt nu (gewoon op een raspberry pi).

Kan nu zelfs met een KAKU schakelaar Hue lampen en Harmony activiteiten bedienen of andere zaken... nog niet eerder aan gedacht dan toen ik alle apparaten in één groep zette.

Durf de rasp nu alleen niet uit en aan te zetten want ik heb wel wat moeite om de USB poort vast te zetten via de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

Nicap

Tsssk....

code:
1
2

Ik had wel het probleem dat ik op een paar pocent vastliep tijdens het updaten. Daarna handmatig geupdate.
Nu krijg ik de melding dat er een update is. Maar als ik op update klik zegt hij na een tijdje dat er geen update is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Vandaag ook Domoticz (V2.2621) geïnstalleerd op mijn Synology NAS, alles lijkt goed te werken.

Wat ik wil: data van mijn slimme meter via een Arduino m.b.v. de API richting Domoticz sturen.

Ik heb hiervoor dummy hardware aangemaakt, met de naam "SlimmeMeter". Daarna 2 virtuele sensoren "P1 Smart Meter (Electric)" en "Gas".

Om te testen 2 api calls gedaan met fake data, waarbij idx overeenkomt met mijn sensor id's

/json.htm?type=command&param=udevice&idx=82015&nvalue=0&svalue=3;4;1;2;2;1
/json.htm?type=command&param=udevice&idx=82016&nvalue=0&svalue=100

Ik krijg alleen een ERR terug als resultaat.

Als ik dit doe
/json.htm?type=command&param=getSunRiseSet

krijg ik wel resultaat

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
nosmo king schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:12:

/json.htm?type=command&param=udevice&idx=82015&nvalue=0&svalue=3;4;1;2;2;1
/json.htm?type=command&param=udevice&idx=82016&nvalue=0&svalue=100

Ik krijg alleen een ERR terug als resultaat.

Als ik dit doe
/json.htm?type=command&param=getSunRiseSet

krijg ik wel resultaat

wat doe ik fout?
Klopt je idx wel? 82015 en 82016? Ze lijken me erg hoog?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
schmm schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:03:
[...]

Klopt je idx wel? 82015 en 82016? Ze lijken me erg hoog?
Ah thanks, dat was het inderdaad, idx is wat anders dan id, die ook in de Devices tabel staat.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom trouwens niet slimme meter gelijk met Domoticz uitlezen (P1 USB-kabeltje) :? Of staat je Synology niet bij de slimme meter? Anders ben je voor 15 euro (P1 USB-kabeltje) klaar. Gaat hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:23:
Waarom trouwens niet slimme meter gelijk met Domoticz uitlezen (P1 USB-kabeltje) :? Of staat je Synology niet bij de slimme meter? Anders ben je voor 15 euro (P1 USB-kabeltje) klaar. Gaat hier perfect.
Klopt, NAS staat op zolder. Ik heb nu een oplossing dat de Arduino de meterstanden logt naar een eigen mySQL database. Ooit was nog het plan om er zelf iets voor te bouwen om het geheel visueel te maken, maar dat gaat er niet van komen. Dus nu aan het kijken naar Domoticz, lijkt vrij eenvoudig en het is een kwestie van ombouwen van mijn API calls.

Weet iemand trouwens wat handig is, hoe vaak moet ik mijn slimme meter waarden naar Domoticz sturen elke 10 sec?
Hoe vaak logt Domoticz via een P1 USB-kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Elke 10 sec.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

BounceMeister schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:06:
Is de milight Wifi controller makkelijk te integreren en bedienen in domoticz?
Ja, onder hardware kan je hem toevoegen. Laatst mijn 3e wifi bridge toegevoegd en nu 3 rgbw en 2 cw/ww groepen. Werkt erg fijn, heb wel wat aanpassingen gemaakt in de cw/ww aansturing, vond het lastig dat ik niet eenvoudig de dimmer kon gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 15-08-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nosmo king schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:30:
[...]

Klopt, NAS staat op zolder. Ik heb nu een oplossing dat de Arduino de meterstanden logt naar een eigen mySQL database. Ooit was nog het plan om er zelf iets voor te bouwen om het geheel visueel te maken, maar dat gaat er niet van komen. Dus nu aan het kijken naar Domoticz, lijkt vrij eenvoudig en het is een kwestie van ombouwen van mijn API calls.

Weet iemand trouwens wat handig is, hoe vaak moet ik mijn slimme meter waarden naar Domoticz sturen elke 10 sec?
Hoe vaak logt Domoticz via een P1 USB-kabeltje?
Elektra elke 10 seconden, gasmeterstand (indien aanwezig) komt elk uur door. Maar je 'moet' niks. In de grafieken is de resolutie elke 5 minuten, dus als je niet zo'n waarde hecht om het actuele elektraverbruik te zien kun je het ook prima elke 5 minuten (of nog minder vaak) sturen, voor de berekening van het dagtotaal maakt dat niet uit.

Wat je ook nog zou kunnen doen is seriele poort over TCP/IP leiden, dat kan met 'socat' en/of 'ser2net' geloof ik. Maar op de NAS moet je dat weer terugvertalen naar een tty toewijzing en dat lukt op de Synology niet zonder die extra tools te installeren (wat weer niet lukt zonder de NAS te bootstrappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:36:
Elektra elke 10 seconden, gasmeterstand (indien aanwezig) komt elk uur door.
Is dat eigenlijk nog afhankelijk van je meters of maakt dat niet uit?

[ Voor 58% gewijzigd door technorabilia op 15-08-2015 22:38 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kraades schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Is dat eigenlijk nog afhankelijk van je meters of maakt dat niet uit?
Wat, die interval waarop hij data uitspuugt? Niet van je meter (of nouja indirect wel), maar wel van de DSMR versie. De nieuwere meters (DSMR 5 dacht ik) sturen vaker de meetdata van zowel elektra als gas vaker uit. Maar volgens mij zijn die nog nergens uitgerold.
de frequentie van de elektrameter wordt verhoogd van 1 keer per tien seconden naar 1 keer per seconde. De uitlezing van de gasmeter wordt verhoogd van 1 keer per uur naar 1 keer per vijf seconden.
http://www.energytracker....geia-nl-news-php-id-54441

Moet zeggen dat ik 1x per uur ook vrij traag vind, je loopt altijd een uur achter. Doen ze natuurlijk omdat er in de gasmeter een batterijtje zit en ze die willen sparen, maar er zijn volgens mij ook wel meters waarbij er een (gele) kabel tussen gas- en elektrameter zit. Dan mag het van mij minstens zo vaak als elektra worden doorgegeven. Wat gas betreft is een ouderwetse meter met een spiegeltje/magneetje in het telwerk dan handiger als je het vaker wilt kunnen uitlezen.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 15-08-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Bedankt voor de antwoorden, ik heb dsmr 4,gas doorgifte mag inderdaad wel vaker.

Als ik elke 10sec doe, heeft dat invloed op mijn database groei? Of bewaart domoticz geen detail gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nosmo king schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:00:
Bedankt voor de antwoorden, ik heb dsmr 4,gas doorgifte mag inderdaad wel vaker.

Als ik elke 10sec doe, heeft dat invloed op mijn database groei? Of bewaart domoticz geen detail gegevens?
Geen idee eigenlijk. Je zou het eens kunnen proberen met wat dummy data (makkelijk terug te vinden cijfers) en dan de database (domoticz.db) eens openen met iets als SQLite browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als ik naar mij backup kijk dan zie ik dagen dat de db size gelijk blijft.
http://pastebin.com/x7ZWBQDx
Aug 10 t/m Aug 13.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 15-08-2015 23:10 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Wat, die interval waarop hij data uitspuugt? Niet van je meter (of nouja indirect wel), maar wel van de DSMR versie. De nieuwere meters (DSMR 5 dacht ik) sturen vaker de meetdata van zowel elektra als gas vaker uit. Maar volgens mij zijn die nog nergens uitgerold.
Recent heb ik een slimme meter aangevraagd bij enexis en hier naar gevraagd. Ze waren inderdaad bezig met dsmr5, maar nog nergens uitgerold. huidige 4.2 zouden met een software-update ge-update kunnen worden naar 5.0. Tenminste, als ik de persoon van enexis mocht geloven. Persoonlijk vind ik gas 1x in het uur te weinig. Maar op lange termijn maakt het natuurlijk niks uit.

Ik vraag me af of domiticz het wel zo leuk vind om elke seconden data te krijgen van zowel gas als energy.

[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 16-08-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Ik heb al een hele tijd Domoticz draaien op een Raspberry Pi, helaas sinds een aantal weken erg instabiel.
Draai nu Domoticz op mijn Synology NAS, dit werkt tot nu toe goed echter in de log zie in telkens de volgende fotmelding: Error: EventSystem: Error accessing lua script directory /usr/local/domoticz/var/scripts/lua/

Ik heb al met Putty ingelogd op mijn NAS en geconstateerd dat de dir-stuctuur anders is dan in de error hierboven. Ik neem aan dat er ergens in een bepaalde instellig een verwijzing staat naar deze directories waardoor Domoticz deze error geeft. Ik kan dat echter nergens vinden maar weet eigenlijk ook niet in welk bestand dat zou moeten staan.

Wie heeft er een oplssing of advies ?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 21:55
Wilde toch even delen hoe eenvoudig het is om met Arduino en Domoticz de vochtigheid van planten te monitoren - voor wie net als ik ze anders vergeet water te geven.

Benodigdheden:
- Een breadboard en wat draden
- Een moisture sensor van bv eBay, kosten ongeveer $1 (zoek op 'Moisture sensor' of 'Moisture sensor Arduino' en je vindt bv deze: http://www.ebay.com/itm/S...upont-Wires-/201076036741)
- Een Arduino-bordje en Arduino software, ik gebruik een Nano omdat ik die had liggen
- Een 433mhz-chip van bv dx.com, kost ongeveer €1 http://www.dx.com/p/433mh...green-149254#.VdBi3LLtlBc
- De RemoteSensor library van https://bitbucket.org/fuzzillogic/433mhzforarduino/wiki/Home

Bedrading:
- Arduino 5v verbind je met vcc op de moisture sensor én vcc op de transmitter
- Arduino Gnd verbind je met gnd op moisture snesor én gnd op de transmitter
- Arduino a1 verbind je met AO ("Analog Out") op de transmitter
- Arduino d11 verbind je met DATA op de transmitter

Arduino-code:
- Zorg ervoor dat de Arduino software ingesteld is op het juiste bordje, in mijn geval 'Arduino Nano'
- Selecteer de juiste COM-poort
- Zorg ervoor dat de RemoteSensor-map uit de eerder gedownloade library in de libraries map van je Arduino workspace staat
- Upload onderstaande code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
  #include <SensorTransmitter.h>

// Initialiseer ThermoHygroTransmitter op pin 11, ID 0, channel 1.
  // Voor meerdere planten kies je verschillende waarden voor de tweede en derde parameter
  ThermoHygroTransmitter transmitter(11, 0, 1);

void setup() {
    // Bepaal vochtigheid; hierbij is 1024 volledig droog, 0 volledig nat
    int moist = analogRead(1); 
    // Vertaal dit naar een waarde die in een Domoticz-grafiek wat tastbaarder is
    int moistDomoticz = (1024-moist)/10;
    transmitter.sendTempHumi(0, moistDomoticz);
    delay(1000);
 }

void loop() {
    int moist = analogRead(1); 
    int moistDomoticz = (1024-moist)/10;
    transmitter.sendTempHumi(0, moistDomoticz);
     delay(30000);
 }

Domoticz:
- In domoticz 'accept new hardware for 5 minutes' aanzetten
- Voorzie het bordje van stroom
- In het Devices venster zal het bordje gevonden worden als 'Cresta, TFA TS34C' met de temperatuur constant op 0 (hier kun je hem makkelijk aan herkennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

grote_oever schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:25:
Ik vraag me af of domiticz het wel zo leuk vind om elke seconden data te krijgen van zowel gas als energy.
Volgens mij werkt het op basis van pull en niet push. Je kan dus zelf de interval bepalen. 1x per sec is opzich geen probleem mits je niet op 100% systeembelasting komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
RinusS schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:45:
Ik heb al met Putty ingelogd op mijn NAS en geconstateerd dat de dir-stuctuur anders is dan in de error hierboven.
Je zou een link kunnen aanmaken met ln -s.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
iemand een idee waarom ik geen dummy switch kan tonen in frontpage.html?

ik pas dit aan in frontpage_settings.js

['109','Status', 'cell10', 'Sonos Woonkamer','1','2'],

maar ik krijg alleen cell10 te zien?

De idx bestaat echt, en heb ook paar andere bestaande dummy switches geprobeerd, niks in de frontpage?

Ook en alarm knop lijkt niet te werken, alleen licht switches krijg ik er mooi in?

EDIT valt me net iets in, volgens mij zitten ze niet in het floorplan :)

[ Voor 19% gewijzigd door trekker22 op 16-08-2015 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:52
Floorplan 0 gebruiken, heb je altijd alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 15:38

code:
1
2

als je de laatste beta installeerd (#2753+) krijg je er een nieuw script bij "updatebeta" (en updaterelease)
als je die aanroept dan zou je zo maar eens een nieuwe beta geinstalleerd kunnen krijgen

dit script is meer gemaakt voor mensen die een probleem hebben, en niet alle stappen willen doorlopen om een nieuwe beta te installeren vanaf de command prompt

waarom je niet via de web gui kan updaten is mij nog steeds een heel groot raadsel !

Ik doe het hier thuis en op andere locaties (raspberry en cubieboard) en alles blijft goed gaan

waarom wget goed gaat, en intern in domoticz met curl niet... ik snap er niets van
en ik kan het ook niet testen, want heb het probleem hier niet

mogelijk zijn hier wat ontwikkelaars die dit probleem ook ervaren, en kunnen debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
janne_nl schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:47:
Floorplan 0 gebruiken, heb je altijd alles
ok wist ik niet, stuk handiger dus :)

Hoe maak ik eigenlijk een custom cell? In frontpage_settings.js regel weg halen en in de frontpage.html zelf de DIV vullen?

Wil er een 3FM icoontje neerplempen en daar dan deze actie bij:

http://172.16.0.3/sonos/i...e=Keuken&action=nextradio

kan ik via me wall tablet rap 3FM op de sonos aangooien :)

En nog iemand met een Sonos hier? Die volume knoppen laat die wel zien, maar doen niks! (ff in de code duiken vanavond kijken of dat wel goed gaat). Hij laat ook niet huidig niveau zien zoals wel zou moeten?>

[ Voor 17% gewijzigd door trekker22 op 16-08-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domoticz gebruikt nu GitHub (Git) i.p.v. SourceForge (SVN). Ben zelf geen ontwikkelaar dus het zegt mij niet zoveel, maar er werd op het Domoticz forum vaak om gevraagd geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Pixal schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:56:
Durf de rasp nu alleen niet uit en aan te zetten want ik heb wel wat moeite om de USB poort vast te zetten via de wiki.
Je hebt neem ik aan de volgende pagina gevonden?
https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices
Het idee is dat je op basis van kenmerken van de usb connectie bv. product, serial e.d. de connectie herkent en dan een symbolic link aanmaakt.
Dus dat je bv. voor rfxcom altijd een symlink ttyusbrfx hebt die verwijst naar ttyusb1 of ttyusb2 etc. afhankelijk hoe de usb connectie wordt gekoppeld op het operating system.
ThinkPadd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:22:
Domoticz gebruikt nu GitHub (Git) i.p.v. SourceForge (SVN). Ben zelf geen ontwikkelaar dus het zegt mij niet zoveel, maar er werd op het Domoticz forum vaak om gevraagd geloof ik.
Git is handig voor dit soort initiatieven. Git is gedistribueerd waarbij elke repository gelijkwaardig is. Er is geen connectie nodig naar een centrale repository.

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 16-08-2015 17:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
trekker22 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

ok wist ik niet, stuk handiger dus :)

Hoe maak ik eigenlijk een custom cell? In frontpage_settings.js regel weg halen en in de frontpage.html zelf de DIV vullen?

Wil er een 3FM icoontje neerplempen en daar dan deze actie bij:

http://172.16.0.3/sonos/i...e=Keuken&action=nextradio

kan ik via me wall tablet rap 3FM op de sonos aangooien :)

En nog iemand met een Sonos hier? Die volume knoppen laat die wel zien, maar doen niks! (ff in de code duiken vanavond kijken of dat wel goed gaat). Hij laat ook niet huidig niveau zien zoals wel zou moeten?>
Voor sonos kun je het beste zoeken op het engelstalige domoticz forum.

Kijk even in mijn frontpage op het domoticz forum. Ergens gebruik ik nu.nl. custom icoontje kun je invoegen in frontpage.js. even de betreffende idx afvangen en de juiste vervang actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
wel nice inderdaad. update eenvoudig (git pull) is niet zo vaak down, en zal voor de ontwikkelaars misschien ook handiger zijn zodat we nog meer leuke features krijgen.

hebben jullie het nieuwe about scherm al gezien? :)
ThinkPadd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
janne_nl schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:05:
[...]

Voor sonos kun je het beste zoeken op het engelstalige domoticz forum.

Kijk even in mijn frontpage op het domoticz forum. Ergens
gebruik ik nu.nl. custom icoontje kun je invoegen in frontpage.js. even de betreffende idx afvangen en de juiste vervang actie.
Thanks ik ga ff neuzen.

Heb wel een gek probleem, op iphone en android blijven alle cellen leeg?
Neem aan dat die ook met JavaScript om moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Op zich wel. Ik heb een android tablet met frontpage aan de muur hangen. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
janne_nl schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:23:
Op zich wel. Ik heb een android tablet met frontpage aan de muur hangen. Werkt prima
Ja ik ook. Android asus ding.

Maar zowel op iphone als android blijven de cellen leeg??? Cell1 cell2 etc.
Vreemd toch? Begonnen met template van g3rard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
janne_nl schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:23:
Ik had het eerder al keer gevraagd, maar geen reactie. Opzich lijkt me een android tablet aan de muur ook super, maar wel als vervanger voor mijn termostaat. Heeft domoticz al een oplossing om de termostaat te vervangen? Mijn netatmo meet namelijk stukken beter de temperatuur. Dus hoef alleen een oplossing te hebben voor het programma en het aan/uit gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 23:18
grote_oever schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:30:
[...]

Ik had het eerder al keer gevraagd, maar geen reactie. Opzich lijkt me een android tablet aan de muur ook super, maar wel als vervanger voor mijn termostaat. Heeft domoticz al een oplossing om de termostaat te vervangen? Mijn netatmo meet namelijk stukken beter de temperatuur. Dus hoef alleen een oplossing te hebben voor het programma en het aan/uit gedeelte.
Wat voor thermostaat gebruikt je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Brutuss schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

Wat voor thermostaat gebruikt je?
Op dit moment een domme:

Afbeeldingslocatie: http://static.bootic.com/_pictures/1566239/honeywell-visionpro-8000.jpg

Maar het idee wat ik had, en ik weet helemaal niet of het haal baar is, is dat de termostaat helemaal verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
grote_oever schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Op dit moment een domme:

[afbeelding]

Maar het idee wat ik had, en ik weet helemaal niet of het haal baar is, is dat de termostaat helemaal verdwijnt.
Dan zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar "OpenTherm Gateway". Wordt volledig ondersteund door Domoticz.

https://www.kiwi-electron...t/search&search=opentherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Brutuss schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:28:
[...]

Dan zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar "OpenTherm Gateway". Wordt volledig ondersteund door Domoticz.

Maar daar heb je opentherm voor nodig? De CV-ketel van mij is helaas nog een aan/uit ketel. Zonder open therm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brutuss schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:28:
[...]

Maar dan heb je nog steeds een thermostaat nodig. De OTGW onderschept het verkeer zodat je dingen kunt monitoren + je kunt setpoint beinvloeden. Maar het regelen/rekenen wordt nog steeds door de thermostaat gedaan.

En werkt inderdaad alleen met OpenTherm. Heeft je ketel daar geen aansluiting voor?

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Hmm dat is minder, dan heb ik ook niet goed gekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Misschien dom gedacht, maar de termostaat van mij werkt op 2 draden. Een simpele relais zou het toch al moeten kunnen schakelen:

Fibaro Inbouwschakelaar

[ Voor 24% gewijzigd door grote_oever op 16-08-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grote_oever schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:42:
Misschien dom gedacht, maar de termostaat van mij werkt op 2 draden. Een simpele relais zou het toch al moeten kunnen schakelen:

Fibaro Inbouwschakelaar
Ja hoor:
Raspberry Pi met relais parallel met thermostaat

maar een thermostaat zorgt ook dat je geen overshoots krijgt... als de ketel afslaat dan zullen de radiatoren nog een tijd warmte afgeven. Dit is best lastig om zelf te berekenen, zoek maar eens op PID-temperatuurregeling.

Zoiets als dit is dan een beter idee: jan_f in "Domotica goedkoop op afstand verwarming aanzetten"
Zelf ook een tijdje iets soortgelijks gedaan: [Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren

Nu een Honeywell Round Connected Modulation, is toch wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ja dat die updates niet meer werken, blijft balen. Ik heb mijn systeem opengezet voor Gizmocuz.

Maar hij kan tot op heden nog niets vinden. Er zijn er meer die er last van hebben.
Hoop dat er nog een oplossing komt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

kraades schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:54:
[...]

Je hebt neem ik aan de volgende pagina gevonden?
https://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices
Het idee is dat je op basis van kenmerken van de usb connectie bv. product, serial e.d. de connectie herkent en dan een symbolic link aanmaakt.
Dus dat je bv. voor rfxcom altijd een symlink ttyusbrfx hebt die verwijst naar ttyusb1 of ttyusb2 etc. afhankelijk hoe de usb connectie wordt gekoppeld op het operating system.
Ja die had ik uitgevoerd en die lijkt inmiddels te werken, hij gaat altijd naar ttyUSB11. Probleem is dat na het rebooten eea pas gaat werken als ik een willekeurige knop van de KAKU remote in heb gedrukt. Anders blijf ik in de domoticz log en op het scherm berichten zien over een time out, rflink niet gevonden, kon signaal niet sturen etc. lijkt wel alsof hij eerst iets moet ontvangen na een reboot voordat hij wil gaan sturen. 8)7

Volstrekt andere vraag. Sinds ik de laatste beta heb zie ik Kodi integration. Klopt het dat het script van chopperrob (kodi_status.py) eigenlijk iets efficienter te werk gaat via kodi poort 9090? Ik doe het liever zonder script want ik krijg met crontab niet voor elkaar dat het script elke minuut start (alleen elk uur, lullig als de raspberry om 16:01 herstart wordt). En het levert me 3 dummies op in domoticz.

Wat ik wil weten van de Kodi integration in domoticz hoe ik de verschillende statussen kan gebruiken in blockly. Met het chopperrob script heb ik een dummy voor online,play,screensaver waardoor lampen direct aan gaan als ik op pauze druk. Met de Kodi integratie van Domoticz kan ik dat soort info niet gebruiken.

En kom nou niet aan dat dat alleen met lua scrips werkt want dan mag ik op cursus :X

[ Voor 28% gewijzigd door Pixal op 16-08-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Ik heb zelf de slimme thermostaat van essent en werkt goed in domoticz.
toch zou ik het leuk vinden om openthermgateway te hebben. zodat ik cv tuning volgens thinpad kan gaan toepassen. ook ben ik dol op cijfers statistieken enz.
alleen het probleem is dat ik hem best duur vind. en zelf solderen lijkt me ook leuk alleen ben ik te noob om er een wifi versie van te maken. dus zal het een usb versie worden.
iemand hier ervaring mee om hem zo goedkoop mogelijk in elkaar te flansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:18
ThinkPadd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:47:
Ja hoor:
Raspberry Pi met relais parallel met thermostaat

maar een thermostaat zorgt ook dat je geen overshoots krijgt... als de ketel afslaat dan zullen de radiatoren nog een tijd warmte afgeven. Dit is best lastig om zelf te berekenen, zoek maar eens op PID-temperatuurregeling.

Zoiets als dit is dan een beter idee: jan_f in "Domotica goedkoop op afstand verwarming aanzetten"
Zelf ook een tijdje iets soortgelijks gedaan: [Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren

Nu een Honeywell Round Connected Modulation, is toch wat makkelijker.
Interessant. Ik heb blokverwarming en ook mijn warmtewisselaar (die bij mij dus feitelijk de 'CV' is) werkt met tweedraads. Kan dus ook met relais.

Wat je nu eigenlijk zegt is dat je nog een thermostaat nodig hebt om berekeningen te kunnen maken dat dat ding al eerder uit kan, voordat het warm is. Kan dat allemaal met elkaar communiceren dan?

Voorbeeld: mijn Domoticz weet dat het om 18:00 uur warm moet zijn, vraagt aan de thermostaat hoe lang het duurt voordat het in de ruimte 21 graden is. Die communiceert terug dat het drie uur duurt en dan weet Domoticz dat om 15:00 uur het relais ingeschakeld moet worden.

Zijn we al zover dat dit op deze manier werkt of is dit een verkeerde denkwijze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ah. Ik zie dat er meerdere hetzelfde doel hebben, namelijk het laten verdwijnen van de thermostaat en op die plek een tablet hangen. Ik zie het echter niet gebeuren dat de thermostaat helemaal zal verdwijnen. Wat Thinkpad al zegt; laat in godsnaam een thermostaat de berekeningen doen. Zelfs een domme aan/uit thermostaat doet aardig wat berekeningen, laat staan een modulerende.
Hier hangt nu dik 3/4 jaar een Nest, doet dus alleen aan/uit (belachelijk) en die moet helemaal verdwijnen. Ga zeker terug naar modulerend. Veel comfortabeler in combinatie met alleen vloerverwarming op de benedenverdieping. Ik had bedacht om een thermostaat in de meterkast te maken en domotica stuurt die aan. Kan een tablet in de muur gefreesd worden op de locatie van de thermostaat, die is er perfect voor.

+ Altijd een nog thermostaat mocht domotica falen
+ Perfect modulerend

- Bekabeling van de thermostaat (2 draden) omleggen. Dat is behoorlijk definitief, ook bij verkoop woning, tenzij ik kabels bij ga maken, kan wellicht via utp?
- Meting thermostaat zal behoorlijk beïnvloed worden in de meterkast. Zal anders reageren (trager) omdat er geen vloerverwarming straling is en het is daar sowieso warmer door apparatuur.

Maak ik een denkfout? Wat voor thermostaat neem je voor zo'n oplossing. Een slimme die aan te sturen is, of is de OTG een betere/handige oplossing?

Gaat hier om meer-maanden-planning hoor. Ben ik nog wel ff mee bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote_oever schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:42:

Fibaro Inbouwschakelaar
Correct. Hier is de thermostaat verdwenen, ik schakelde een simpele KAKU schakelaar aan de ketel.
Die wordt aangestuurd dankzij een script die alle virtuele setpoints en thermometers monitort of er ergens warmte nodig is.
De warmte wordt verdeeld middels Danfoss zwave thermostaatkranen.
Werkt perfect, veel meer luxe met minder verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:59:
[...]

Correct. Hier is de thermostaat verdwenen, ik schakelde een simpele KAKU schakelaar aan de ketel.
Die wordt aangestuurd dankzij een script die alle virtuele setpoints en thermometers monitort of er ergens warmte nodig is.
Dit klinkt erg interessant, een DIY Evohome systeem dus!
Is je gas verbruik daadwerkelijk minder?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:47:
Ik heb zelf de slimme thermostaat van essent en werkt goed in domoticz.
toch zou ik het leuk vinden om openthermgateway te hebben. zodat ik cv tuning volgens thinpad kan gaan toepassen.
[...]
Voor het CV-tunen is het belangrijk dat je de aanvoer en retourtemperatuur weet, je hebt daar geen OTGW voor nodig hoor. Kan natuurlijk wel, maar 2x een DS18B20 temperatuursensor om op de aanvoer- en retourleiding te klemmen werkt ook prima. Stukje Python-software om een grafiek te plotten en klaar. Dan kun je de boel gaan afstellen. Maar is het nu nog niet goede seizoen voor, beter doen als het buiten vriest, dan weet je dat je systeem je huis ook in barre omstandigheden nog warm kan krijgen.
Dennis schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:58:
[...]

Interessant. Ik heb blokverwarming en ook mijn warmtewisselaar (die bij mij dus feitelijk de 'CV' is) werkt met tweedraads. Kan dus ook met relais.

Wat je nu eigenlijk zegt is dat je nog een thermostaat nodig hebt om berekeningen te kunnen maken dat dat ding al eerder uit kan, voordat het warm is. Kan dat allemaal met elkaar communiceren dan?

Voorbeeld: mijn Domoticz weet dat het om 18:00 uur warm moet zijn, vraagt aan de thermostaat hoe lang het duurt voordat het in de ruimte 21 graden is. Die communiceert terug dat het drie uur duurt en dan weet Domoticz dat om 15:00 uur het relais ingeschakeld moet worden.

Zijn we al zover dat dit op deze manier werkt of is dit een verkeerde denkwijze? :)
Helaas, zo makkelijk is het nog niet. Wat ik deed is via Domoticz m'n thermostaat van het nachtprogramma overschakelen naar dagprogramma. Maar dit moet je eigenlijk ook al een uur (of eerder als het erg koud is buiten) voordat je thuis bent doen zodat je woning op temperatuur is als je thuis komt.
Je kunt dus alleen zeggen dat je thermostaat mag verwarmen, hoe hij dat aanpakt berekend hij nog steeds zelf.
UltraSub schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:33:
[...]
Wat Thinkpad al zegt; laat in godsnaam een thermostaat de berekeningen doen. Zelfs een domme aan/uit thermostaat doet aardig wat berekeningen, laat staan een modulerende.
Hier hangt nu dik 3/4 jaar een Nest, doet dus alleen aan/uit (belachelijk) en die moet helemaal verdwijnen. Ga zeker terug naar modulerend. Veel comfortabeler in combinatie met alleen vloerverwarming op de benedenverdieping. Ik had bedacht om een thermostaat in de meterkast te maken en domotica stuurt die aan. Kan een tablet in de muur gefreesd worden op de locatie van de thermostaat, die is er perfect voor.
[...]
:Y

Dat een Nest in NL geen goed idee is heb ik al eerder gezegd. Met een modulerende thermostaat kun je veel zuiniger stoken.

Mocht je wel je ketel via aan/uit willen gaan sturen met een simpel relais bediend door Domoticz, zorg dan iig dat je er een simpele thermostaat/temperatuurcontact (NC) tussenzet zodat je een bovengrens hebt (thermostaat zet je dan op 24 graden bijv.). Op die manier weet je zeker, dat zelfs als je Domoticz op hol zou slaan, het nooit warmer dan 24 graden wordt. Anders ben je een weekendje weg en is het 30 graden in huis (en een gasmeter die over de kop is gegaan :+ ).

Met Z-Wave radiatorkranen is ook leuk, al zou ik de ketel dan ook aansturen via Z-Wave i.p.v. 433Mhz, is net wat meer failsafe :p

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capmans
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 17:00
Dit is misschien allemaal wel leuk , maar wat als domoticz draait op een Synology nas. Dan kan ik er toch niets op aansluiten ? Of kan ik terug mijn Raspberry Pi voorzien van domoticz. Deze in de garage plaatsen en voorzien van de nodige meteraansluitingen. Dan via netwerkkabel in het netwerk opnemen en als slave gebruiken om de meterstanden over te brengen naar mijn NAS (die in de kelder staat).
Dan kan ik misschien ook deze watermeter http://www.hekkers.net/albums/Domotica/Water%20meter/slides/DSC_2600.JPG aansluiten via GPIO of misschien heb ik hiervoor toch een Piface nodig ?
Ben al enkele jaren bezig met domoticz voor mijn rolluiken , verlichting , aanwezigheid. Maar nu wil ik toch eens werk maken van mijn meterstanden. Ik ben begonnen met een Raspberry Pi maar toen de repo uitkwam voor mijn nas ben ik overschakeld hierop omdat deze toch 7/7 aanstaat. Ook veel stabieler ;) .
Dus als er hier iemand enige tips heeft voor de aansluiting van deze watersensor en het overbrengen van deze gegevens naar mijn NAS ?
B.T.W. , ik leef in Belgie , van een smartmeter hebben ze hier nog niet veel van gehoord. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
UltraSub schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:33:

- Meting thermostaat zal behoorlijk beïnvloed worden in de meterkast. Zal anders reageren (trager) omdat er geen vloerverwarming straling is en het is daar sowieso warmer door apparatuur.
Als je de thermostaat dan aan de buitenkant van de meterkast hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
hondapower schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:18:
[...]

Als je de thermostaat dan aan de buitenkant van de meterkast hangt?
Dat kan natuurlijk. Mooi is anders en dan meet ik de hal ipv de woonkamer maar is al een stuk beter. Liever uit het zicht though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Als een bepaalde waarde in Blocky waar is. En je hebt de Blocky "ge-saved" dan moet hij toch direct gaan werken?
Of moet hij eerst door die bepaalde waarde heen alvorens de switch wordt getriggerd.

Ik probeer een virtual humidity sensor (buienradar) uit Lua script te laten schakelen op een schakelaar. Maar hij reageert niet.

[ Voor 25% gewijzigd door wackidth op 17-08-2015 11:06 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wackidth schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:02:
Als een bepaalde waarde in Blocky waar is. En je hebt de Blocky "ge-saved" dan moet hij toch direct gaan werken?
Of moet hij eerst door die bepaalde waarde heen alvorens de switch wordt getriggerd.
In theorie niet, maar soms hielp het bij mij wel om de switch die het event zou moeten triggeren, zelf even te bedienen. Daarna verliep het verder prima via het event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik probeer nu wat te maken in Blockly in Domoticz op een RPi, maar de blokjes "plakken" niet netjes aan elkaar zoals dat wel gebeurt op andere demo-pagina's. of deze

Soms gebeurt er wel wat en resized een blok, maar staat het andere blok ineens een stuk verderop.
Of je ziet het randje oplichten van waar hij moet koppelen, maar plaatst hij het blok een stuk verderop.
Doe ik iets fout, of is er iets anders aan de hand?

Ik benader de pagina via IE11 op Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Heeft iemand al eens geprobeerd om ESXi VM's uit te lezen met Domoticz?

Bijvoorbeeld disk usage, CPU usage, mem usage, IO, Wattage usage?

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/6xadhwv2r/wattage.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door renedis op 17-08-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
BounceMeister schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:22:
Ik probeer nu wat te maken in Blockly in Domoticz op een RPi, maar de blokjes "plakken" niet netjes aan elkaar zoals dat wel gebeurt op andere demo-pagina's. of deze

Soms gebeurt er wel wat en resized een blok, maar staat het andere blok ineens een stuk verderop.
Of je ziet het randje oplichten van waar hij moet koppelen, maar plaatst hij het blok een stuk verderop.
Doe ik iets fout, of is er iets anders aan de hand?

Ik benader de pagina via IE11 op Win7.
even een andere browser proberen, of een andere computer.
ik heb precies hetzelfde, en dan via een andere computer werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:59:
Ik heb exact dezelfde opstelling echter gebruik ik mijn thermostaat nog wel. Het modulerend aansturen vanuit domoticz had toch meer voeten in aarde dan ik dacht maar middels de opentherm gateway pas ik de setpoint aan en gebruik ook de tele functie van mijn honywell middels een relais op de gpio voor het geval ik even een 'boost' wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:42:

[...]

http://www.energytracker....geia-nl-news-php-id-54441

Moet zeggen dat ik 1x per uur ook vrij traag vind, je loopt altijd een uur achter. Doen ze natuurlijk omdat er in de gasmeter een batterijtje zit en ze die willen sparen, maar er zijn volgens mij ook wel meters waarbij er een (gele) kabel tussen gas- en elektrameter zit. Dan mag het van mij minstens zo vaak als elektra worden doorgegeven. Wat gas betreft is een ouderwetse meter met een spiegeltje/magneetje in het telwerk dan handiger als je het vaker wilt kunnen uitlezen.
Bij mij zit er inderdaad een gele kabel tussen gasmeter en elektra-meter. Gasverbruik wordt iedere 5 minuten doorgegeven aan Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loyske schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Bij mij zit er inderdaad een gele kabel tussen gasmeter en elektra-meter. Gasverbruik wordt iedere 5 minuten doorgegeven aan Domoticz.
Kijk, dat is veel mooier. Wanneer is die meter geplaatst en wat voor type is het (elektra- en gasmeter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 17:12
UltraSub schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Dat kan natuurlijk. Mooi is anders en dan meet ik de hal ipv de woonkamer maar is al een stuk beter. Liever uit het zicht though...
ik had in de tijd dat ik nog een homewizard had de thermostaat in de trapkast gehangen, en de temp voeler aan een draadje door de muur naar de orginele plek van de thermostaat ± 7 cm. werkte perfect. en via de ipad aan de muur kon ik hem bedienen.

nu heb ik evohome door de vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
ThinkPadd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Kijk, dat is veel mooier. Wanneer is die meter geplaatst en wat voor type is het (elektra- en gasmeter)?
Meter zat in het huis wat ik pas gekocht heb, maar schat dat die recent geplaatst is gezien de lage kWh stand van een 2 a 300 kWh.
Elektrameter is een Iskra ME382. Gasmeter is een Uniflo G4SMV.
Op beide staat bouwjaar 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
bikermouse schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:40:
Hoi,

Zijn er meer mensen hier die de GPIO-poorten gebruiken als directe input/outputs op hun RPI i.c.m. Domoticz? (deze vraag heb ik ook op het Domoticz forum gesteld, maar daar nog niet echt reactie gekregen).

Ik gebruik een aantal GPIO-poorten als input om de status van mijn alarmsysteem in Domoticz te kunnen lezen. Dat gaat prima, echter alleen zolang er maar één input tegelijkertijd veranderd. Als dat er meer zijn dan "mist" Domoticz die en handelt er maar eentje af. Dat is te zien aan het feit dat je in log ziet dat ie wel de interrupt binnenkrijgt, maar nooit een acknowledge stuurt.

Het lijkt mij een beperking/bug van Domoticz want "gpio readall op de commandline geeft altijd wél de goede status weer.

Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Een workaround is misschien om het lezen van de GPIO-poorten helemaal buiten Domoticz om te doen, maar dat vereist nogal wat coderen maar dat gaat helaas mijn kennis te boven ben ik bang... :?
Ik quote even mezelf om deze vraag nog even onder de aandacht te brengen. Ik komt er zelf n.l. niet uit want heb niet de kennis om de code te debuggen.
Is er iemand hier die dat zou kunnen of het op een andere manier opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 23:32
ik heb eventjes hulp nodig met een blockly.
op de slaapkamer heb ik een somfy rolluik die ik kan besturen maar die moet niet naar beneden gaan als het raam open is want dan botst ie.
Dus ik heb een deursensor op mn raam gedaan.

Nu ben ik op zoek naar een blockly die onder de voorwaarde dat het raam open staat een verzoek voor het rolluik niet uitvoert.
Dus if raam=open AND rolluik wil sluiten, then niet uitvoeren want anders kapoedt.

Maar hoe krijg ik die syntax in een blockly gevangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zou het andersom bekijken, alleen uitvoeren wanneer het raam dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Op de site van robsshop staat een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
iemand die gebruikt maakt van Frontpage en me kan uitleggen hoe ik gebruik maak van een CounterToday knopje om dagverbruik neer te zetten.

Werkt dit met een switch die ik moet aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Vraagje: Hoe zit dat dan met warm water (combi-ketel) ?
DukeBox schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Ik heb exact dezelfde opstelling echter gebruik ik mijn thermostaat nog wel. Het modulerend aansturen vanuit domoticz had toch meer voeten in aarde dan ik dacht maar middels de opentherm gateway pas ik de setpoint aan en gebruik ook de tele functie van mijn honywell middels een relais op de gpio voor het geval ik even een 'boost' wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:26:
iemand die gebruikt maakt van Frontpage en me kan uitleggen hoe ik gebruik maak van een CounterToday knopje om dagverbruik neer te zetten.

Werkt dit met een switch die ik moet aanmaken?
JavaScript:
1
2
['6','CounterToday',            'cell4',        'Elektra vandaag (kWh)','1','0'],
['7','CounterToday',            'cell5',        'Gas vandaag (m<sup>3</sup>)','1','0'],

IDX 6 (vooraan) is elektrameter, IDX 7 is gasmeter (via uitlezen P1-poort slimme meter).
frontpage.html haalt de waarden dus uit twee devices die onder Utility staan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ThinkPadd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:18:
[...]

JavaScript:
1
2
['6','CounterToday',            'cell4',        'Elektra vandaag (kWh)','1','0'],
['7','CounterToday',            'cell5',        'Gas vandaag (m<sup>3</sup>)','1','0'],

IDX 6 (vooraan) is elektrameter, IDX 7 is gasmeter (via uitlezen P1-poort slimme meter).
frontpage.html haalt de waarden dus uit twee devices die onder Utility staan bij mij.
zat steeds alleen aan switches te denken, maar inderdaad die utility dingen hebben natuurlijk ook een idx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:18
ThinkPadd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:31:
Helaas, zo makkelijk is het nog niet. Wat ik deed is via Domoticz m'n thermostaat van het nachtprogramma overschakelen naar dagprogramma. Maar dit moet je eigenlijk ook al een uur (of eerder als het erg koud is buiten) voordat je thuis bent doen zodat je woning op temperatuur is als je thuis komt.
Je kunt dus alleen zeggen dat je thermostaat mag verwarmen, hoe hij dat aanpakt berekend hij nog steeds zelf.
Maar de vraag is of zo'n thermostaat ook in staat is om een relais te schakelen of dat het geheel alleen maar werkt met OpenTherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:26:
Op hun site hebben ze meer spul qua schakelaars:

http://www.livolonederland.nl/

Ook garage deur schakelaar, zonnewering schakelaar, touch afstandsbediening, tijdklok enz.

Bedankt voor de tip CRXDelSol werken goed en zien er zeker strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RinusS schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:03:
Vraagje: Hoe zit dat dan met warm water (combi-ketel) ?
Hoe bedoel je ? Die doet niets met je thermostaat. Ik gebruik wel de dhw setpoint om de temperatuur naar beneden bij te stellen wanneer ik ga douchen. Het water hoeftbimmers geen 85+ graden te worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Iemand enig idee hoe je nu handmatig moet updaten?? Aangezien de automatische update niet werkt??

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs de schakelaars van http://www.livolonederland.nl/ gekocht zien er zeker strak uit! en werken inderdaad goed via het protocol samen met Domoticz + RFXcom

1. Maak de voorbereidingen in Domoticz door handmatig een nieuwe Livolo schakelaar/dimmer aan te maken met een unieke naam, ID en sub-ID. Deze gegevens mag je zelf verzinnen.

2. Voordat je op de TEST knop drukt moet je de Livolo schakelaar/dimmer resetten. Dit doe je als volgt:
- Houdt het touchpaneel ingedrukt tot dat je een tweede pieptoon hebt gehoord. De eerste zou na 5 seconden moeten klinken en de tweede kort er na.

3. De schakelaar/dimmer is nu gereset. Om een binnenkomend signaal te activeren dien je het touchpaneel ingedrukt te houden totdat je de eerste pieptoon hoort (die je na 5 seconde hoort). De schakelaar/dimmer is nu gereed om een binnenkomend signaal te verwerken.

Let op: Het ontvangende kanaal is maar voor enkele seconden “opengezet”. Je dient dus vrij vlot na het openzetten van het kanaal op de TEST knop in Domoticz te drukken.

Als alles goed is verlopen zul je merken dat je de schakelaar/dimmer reageerde op je TEST knop.
Het koppelen en testen is nu voltooid.
Pagina: 1 ... 99 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door