Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:34:
Ik heb zojuist mijn NMAP presence script grotendeels herschreven en de volgende veranderingen gemaakt:

- Alle variablen in het begin bij elkaar (Behalve URL)
- Delen wat netter geschreven en de berichten verbeterd
- Routine ingebouwd die checked of een schakelaar al op een bepaalde stand staat of niet en deze dan vervolgens niet meer aanraakt. Nu kun je dus ook weer een custom dimm of schakeling geven zonder dat het script deze elke 30 seconden weer terug zet. Naar buiten gaan en thuis komen werkt nog steeds zoals voorheen.

Zie mijn blog of de post op het Domoticz forum voor de nieuwe versie!
Ik wil toch even iets kwijt. Ik ben zelf groot voorstander van iedereen die tijd en moeite steekt in iets maken en dat wil delen met anderen. Helemaap top. Maar, ik zie het grote voordeel van het gebruik van nmap niet met het bestaande ping script. Ik kan het uiteraard mis hebben, ik gebruik nmap meestal enkel om port scanning te doen.

De ping sweep die je met nmap uitvoert doet een ping, controleert poort 80 (http), poort 443 (https) en stuurt een ICMP timestamp request. Aangezien ik nooit een webserver draai op mijn telefoon, heeft eigenlijk de ping enkel nut. De reden waarom je dan toch nog je telefoon vindt is omdat je (in je voorbeeld) het als een priviledged user gebruikt (root), waardoor op het lokale netwerk arp gebruikt wordt.
Wat ik dus denk is, nmap doet een ping, vindt niets. Vervolgens doet hij een arp scan en vindt het 'nog' wel. Misschien om dat je telefoon nog in de arp cache zit of dat je telefoon wakker wordt door de arp broadcast. Als je telefoon wakker wordt en je draait dit script vaak genoeg dan heeft dit natuurlijk wel gevolgen voor je batterij.

Maar goed, ik kan het mis hebben want zo vaak gebruik ik nmap niet.

Waarom geen gebruik van Geofencing. Ik heb dat zelf op een Android toestel met EgiGeoZone (gratis) werkt perfect. En op een iPhone 5s via de Pilot: Home Automatiion (kost volgens mij 1,80 euro) en werkt ook al maanden perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basa schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:04:
[...]

Deze weg heb ik ook uitgetest, de kant en klare SPK werkt super, alleen geen ondersteuning voor Zwave...

[...]

Heb je dan een aparte repeater geplaatst en welk type? Normaal is elk Zwave toestel toch al een repeater op zich? Wat is ver natuurlijk? Het is zo'n 9 tal meter en met slechts 1 valse muur in hout er tussen. Dat lijkt mij niet echt een probleem? Verder las ik op http://www.robbshop.nl/over-z-wave/eigenschappen-z-wave dat Zwave best op 30 cm van bv. een pc zit. Wat bij mij voorlopig niet het geval is, want nu zit de wallplug in mijn hifi kast... Ik zal dus maar beginnen testen op andere locaties en voorlopig nog even wachten op meer aankopen tot ik zeker ben dat het vlot werkt. Bedankt voor de feedback!
Ik heb deze: http://www.wirelesswonen.nl/AEON_EXTENDER

Ik had in eerste instantie een RPi met Z Wave stick en die extender in het stopcontact bij de achterdeur. Dit is ongeveer 6/7 meter en een Ytong wandje ertussen. Dit gaf problemen. Nu heb ik de repeater op ongeveer 4 meter afstand zonder muur ertussen en bouwt hij netjes een netwerk op die goed verbindt met de deurcontacten. Deze deurcontacten versterken het netwerk echter niet, daarvoor heb je powered devices nodig. Afgelopen Kerst nog een Fibaro Wall Plug gekregen en die zit ongeveer 2 meter achter de repeater, en die versterkt het netwerk dan weer wél. In het begin had ik die op zolder en toen viel na enkele dagen de verbinding weg. Nu eigenlijk geen problemen meer met wegvallende sensoren, terwijl dat voorheen om de paar dagen dus wel het geval was. En na een reboot werkte alles weer....een paar dagen. Dus tsja, ik denk toch dat een paar powered devices in je Z Wave netwerk de ellende kunnen verhelpen, mits je maar wel in gedachten houdt dat je niet meteen te ver van je Z Wave dongle af gaat zitten met de 1e repeater.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 20:51
M.v.Veelen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:13:
[...]

Ik had in eerste instantie een RPi met Z Wave stick en die extender in het stopcontact bij de achterdeur. Dit is ongeveer 6/7 meter en een Ytong wandje ertussen. Dit gaf problemen. Nu heb ik de repeater op ongeveer 4 meter afstand zonder muur ertussen en bouwt hij netjes een netwerk op die goed verbindt met de deurcontacten. Deze deurcontacten versterken het netwerk echter niet, daarvoor heb je powered devices nodig. Afgelopen Kerst nog een Fibaro Wall Plug gekregen en die zit ongeveer 2 meter achter de repeater, en die versterkt het netwerk dan weer wél. In het begin had ik die op zolder en toen viel na enkele dagen de verbinding weg. Nu eigenlijk geen problemen meer met wegvallende sensoren, terwijl dat voorheen om de paar dagen dus wel het geval was. En na een reboot werkte alles weer....een paar dagen. Dus tsja, ik denk toch dat een paar powered devices in je Z Wave netwerk de ellende kunnen verhelpen, mits je maar wel in gedachten houdt dat je niet meteen te ver van je Z Wave dongle af gaat zitten met de 1e repeater.
Ikzelf heb een RazBerry op mijn Pi. Maar heb ooit voor test een Aeon stick gekoct, maar nooit aan de test begonnen. Kan ik die stick nou als externder op strategische plek plaatsen (Dus USB voeding en stick erin ?) Het wegvallen van mijn power-node's (zou toch zeggen dat die powered zijn 8)7 ) komt soms voor, maar soms is net te vaak.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je kunt volgens mij niet de Aeon Labs stick gebruiken als extender. Trouwens, ik heb begrepen dat het bereik van die stick juist beter is dan het bereik van de RazBerry.....waarom gebruik je die dan niet? En vermoedelijk ben je uit de brand als je alleen al een extender/repeater of Wall plug erbij in de buurt plaatst.

Ik ben het met je eens: je verwacht een stabiel netwerkje en dan is het des te irrintanter als regelmatig de boel niet meer werkt. Been there, done that....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 13:49
Timple schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:59:
[...]

Ow, dit probleem had ik eergisteren ook na een update. Ik ging er even vanuit dat het aan mij lag, dus ik was er toen niet verder ingedoken (was al laat).

Probeer dit eens, dat werkte bij mij:

code:
1
2
3
4
5
6
cd open-zwave-dinges
svn up -r 1000
make
cd domoticz
make
sudo service domoticz.sh restart

Als dit werkt even laten weten, dan is er waarschijnlijk iets mis met de laatste versie van openzwave. (Wat ook zou verklaren waarom het nog steeds mis gaat als je opnieuw begint 8)7)
Ga ik vanavond meteen even proberen :) Laat je asap iets weten. Thanks!

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

tozzke schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 06:26:
[...]
Werkt prima, goed bezig! :)
In jouw script heb je trouwens nog bij sommige URL's jouw eigen IP staan waar Domoticz op draait ipv 127.0.0.1.
Ik heb wel jouw script aangepast zodat hij geschikt is voor mijn situatie (heb wat meer devices toegevoegd en heb de variabelen 'login' en 'pass' toegevoegd en deze in de URLs verwerkt)

Nu nog een manier dat dit script automatisch in de achtergrond draait maar dat zal vast ook geen probleem zijn voor de niet-linux-n00bs onder ons :+

edit:

het werkt toch niet zo goed als ik gehoopt had, mijn Sony Xperia Z2 wil hij toch soms over het hoofd zien waardoor de schakelaar dus direct uitgaat. In het pingscript zit daar nog een vertraging in voordat hij de virtuele "status"switch weer omgooit.
Dit is geen probleem als je het gebruikt om verlichting aan te laten gaan natuurlijk. Maar als je het ook in wil zetten om verlichting uit te laten gaan, kom je dus soms in het donker te zitten.
Thnx! Eigen URL stond er inderdaad nog in, aangepast!

Ik gebruik zelf geen Login en Pass op dit moment dus daarom heb ik dat nog niet verwerkt. In principe als mensen dat wel gebruiken is dat vrij makkelijk er zelf eventjes bij te zetten. :)

Ik draai zelf het script met screen op dit moment, maar eventueel automatisch laten starten na het booten of via crontab moet inderdaad niet zo moeilijk zijn.

Ik ben inderdaad te merken dat het heel erg afhankelijk is van de apparatuur die je thuis hebt draaien of het allemaal consequent en goed gaat draaien. Ik heb zelf ook een Sony Xperia Z2 en daarop werkt het perfect, bij mij thuis... Gisteren was ik bij een collega thuis waar ik ook enkele nmap's heb gedraaid en daar kreeg ik ook niet altijd een correct resultaat terug.

Verschil? Hij gebruikt zijn Cisco Ziggo modem. Ik heb een Mirkotik routerboard + Ubiquiti UAP-AC en alles routed.. Heel anders natuurlijk, maar waar het dan daadwerkelijk door komt, no clue.

Bij mij duurt een nmap van een IP ook zo'n 2 seconden, bij hem rustig 20 of 30! This requires more research. :+

@mDieli Oei, dat is wel heel veel CPU usage. Misschien gewoon de sleep eruit halen en cron het elke minuut of elke 5 minuten laten uitvoeren?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 16:36
M.v.Veelen schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:13:
[...]

Ik was dan nog van plan om een Fibaro inbouw schakelaar op het verdiep te plaatsen (gewapend beton)...Zal ik maar afstappen van het idee en deze beneden een plaatsje te geven.
Als ik er goed over nadenk is het grootste probleem het beperkt aantal Zwave toestellen. Meer toestellen zal dit probleem hopelijk oplossen...alleen is het natuurlijk wel een serieus kost-gok om hier op te rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tozzke schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 06:26:
[...]
en heb de variabelen 'login' en 'pass' toegevoegd en deze in de URLs verwerkt)
[...]
Why?
Je kunt via Setup > Application settings IP-ranges whitelisten, dan hoef je daar niet mee in te loggen.
Ik heb:
code:
1
127.0.0.*;192.168.4.*;10.8.0.*

Eerste is localhost, tweede m'n LAN-netwerk, derde VPN-range.

Scripts op de Pi laat ik gewoon 127.0.0.1 aanroepen, dan werkt het altijd (zelfs als je ooit besluit om het IP-adres van de Pi te wijzigen), en hoef ik niet in te loggen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 03-02-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:12:
[...]
.....ik zie het grote voordeel van het gebruik van nmap niet met het bestaande ping script....
Mjah, ik ben er technisch ook nog niet helemaal achter waarom de nmap bij mij wel consequent het juiste resultaat terug geeft terwijl een ping op dat moment zeker niet werkt. Het geeft in mijn situatie iig een mogelijkheid die er anders niet is. Dat is de reden om het uit te zoeken.

Het begint er echter op te lijken dat het type router en access-point van invloed is op of en hoe goed het werkt.
Waarom geen gebruik van Geofencing. Ik heb dat zelf op een Android toestel met EgiGeoZone (gratis) werkt perfect. En op een iPhone 5s via de Pilot: Home Automatiion (kost volgens mij 1,80 euro) en werkt ook al maanden perfect.
Klinkt ook als een interessante oplossing. Maar nu kan ik bijvoorbeeld het IP adres van de telefoon van de werkster, of iemand die de dieren eten komt geven, etc. in het systeem zetten en reageren alle lampen ook meteen op hun, etc.. Ik houd het het liefst server side, als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Mjah, ik ben er technisch ook nog niet helemaal achter waarom de nmap bij mij wel consequent het juiste resultaat terug geeft terwijl een ping op dat moment zeker niet werkt. Het geeft in mijn situatie iig een mogelijkheid die er anders niet is. Dat is de reden om het uit te zoeken.

Het begint er echter op te lijken dat het type router en access-point van invloed is op of en hoe goed het werkt.

[...]

Klinkt ook als een interessante oplossing. Maar nu kan ik bijvoorbeeld het IP adres van de telefoon van de werkster, of iemand die de dieren eten komt geven, etc. in het systeem zetten en reageren alle lampen ook meteen op hun, etc.. Ik houd het het liefst server side, als dat mogelijk is.
Ik heb het zonet nog even met een iPhone5s geprobeerd, deze verbreekt de wifi verbinding als het scherm uit gaat. Als de ping uitgaat blijft de nmap nog een paar minuten (5 of zo) aangeven dat de telefoon er nog is maar daarna geeft die ook aan dat de telefoon er niet meer is.

Nadeel is wel dat je ze dan wel toegang moet geven om op jou netwerk te komen.De vraag is of je je werkster dat wilt laten doen, daarnaast heeft iemand die even een huisdier eten komt geven hun telefoon wel helemaal niet mee. Volgens mij kun je dat beter oplossen door of een bewegingssensor of gewoon fysieke schakelaars.

Of uiteraard een combinatie van bovenstaande middelen. Verlichting bij mij is automatisch, maar kan ik ook nog schakelen met fysieke schakelaars. Het automatische werkt enkel op geofencing en een schemer schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:52:
[...]

Ik heb het zonet nog even met een iPhone5s geprobeerd, deze verbreekt de wifi verbinding als het scherm uit gaat. Als de ping uitgaat blijft de nmap nog een paar minuten (5 of zo) aangeven dat de telefoon er nog is maar daarna geeft die ook aan dat de telefoon er niet meer is.
Hmm, apart. Wat voor router en access-point(s) gebruik je?
Nadeel is wel dat je ze dan wel toegang moet geven om op jou netwerk te komen.De vraag is of je je werkster dat wilt laten doen, daarnaast heeft iemand die even een huisdier eten komt geven hun telefoon wel helemaal niet mee. Volgens mij kun je dat beter oplossen door of een bewegingssensor of gewoon fysieke schakelaars.
Daarvoor heb ik een ander WiFi SSID, die met firewalls af-gekaderd is. ;) Maar ik snap wat je zegt, uiteindelijk moet het een combinatie gaan worden van alle zaken, automatische detectie (ambiante verlichting, tuinverlichting, oprij laan, gedimde gang verlichting, etc.), bewegings sensoren (kamers, leef gedeeltes, etc.) en fysieke schakelaars (bepaalde lampen, slaapkamers, etc.).

Is 1 van de redenen dat ik eigenlijk al mijn lampen ook dimbaar wil hebben. Ik wil graag dat als we thuis zijn er op de gang altijd heel zachtjes licht aan is. Als ik vervolgens in de nacht naar het toilet ga, moeten de lampen waar ik voorbij kom of eventueel een trap ook automatisch verlicht worden, maar dan bijvoorbeeld op 15%. Overdag en in de avond mag dat dan bijvoorbeeld 70% zijn, etc.

Het gaat nog complex genoeg worden om dat allemaal te bouwen, maar met mijn custom lampen en WiFi dimmer module kom ik al een heel eind om het technische stuk te verzorgen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

Ik hoor iedereen over blockly en zie mooie schema's maar krijg dit nog niet gevonden in Domoticz, wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Mex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:02:
Ik hoor iedereen over blockly en zie mooie schema's maar krijg dit nog niet gevonden in Domoticz, wat zie ik over het hoofd?
setup --> more options --> events

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:02:
[...]

Hmm, apart. Wat voor router en access-point(s) gebruik je?

[...]

Daarvoor heb ik een ander WiFi SSID, die met firewalls af-gekaderd is. ;) Maar ik snap wat je zegt, uiteindelijk moet het een combinatie gaan worden van alle zaken, automatische detectie (ambiante verlichting, tuinverlichting, oprij laan, gedimde gang verlichting, etc.), bewegings sensoren (kamers, leef gedeeltes, etc.) en fysieke schakelaars (bepaalde lampen, slaapkamers, etc.).

Is 1 van de redenen dat ik eigenlijk al mijn lampen ook dimbaar wil hebben. Ik wil graag dat als we thuis zijn er op de gang altijd heel zachtjes licht aan is. Als ik vervolgens in de nacht naar het toilet ga, moeten de lampen waar ik voorbij kom of eventueel een trap ook automatisch verlicht worden, maar dan bijvoorbeeld op 15%. Overdag en in de avond mag dat dan bijvoorbeeld 70% zijn, etc.

Het gaat nog complex genoeg worden om dat allemaal te bouwen, maar met mijn custom lampen en WiFi dimmer module kom ik al een heel eind om het technische stuk te verzorgen! 8)
Ik gebruik een standaard ziggo modem met wifi. Zijn rot dingen. Neemt verder niet weg dat de wifi uitgeschakeld wordt dus wat je ook richting de telefoon stuurt hij gaat het niet ontvangen. Naar mijn weten kun je een iPhone nog niet instellen op 'Laat Wifi altijd aan'.

Ik gebruik geen dimmers, maar heb gewoon de lamp er in geplaatst die ik wil hebben. Vrijwel overal zitten 1 or 2 watt led lampjes in.
Ik zou juist niet willen dat er lampen aan gaan als ik 's nachts uit bed kom, dan zie ik gelijk helemaal niets meer. :D. Er komt voldoende licht binnen door lantarenpalen en dergelijke. Daarnaast ben ik brildragend en omdat ik de moeite niet neem hem te vinden in het donker doe ik toch het meeste op gevoel.

Je moet niet te veel willen denk ik. Ik heb gebruik nog steeds een aantal lampen met bewegingssensor ingebouwd, op de hal bijvoorbeeld en bij de voordeur. Die springen gewoon aan op beweging en lichtsterkte en werkt eigenlijk prima. Led lampje er in en lekker zuinig. Als ik daar ook nog schakelaars voor moet kopen dan ga je denk ik het doel een beetje voorbij.

Het is bij mij begonnen voor besparing, dus uitzetten als niemand thuis is en de boel weer aan als iemand thuis komt. Het automatisch schakelen van verlichting is wat comfort winst, maar ik hoef echt niet alle lampen aan en uit te kunnen schakelen. Echter, iedereen zijn eigen wensen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:02:
[...]
Maar ik snap wat je zegt, uiteindelijk moet het een combinatie gaan worden van alle zaken
[...]
Dat vind ik zelf altijd het lastigste met domotica, de variabele 'mens' in je setup :P Een lampje op zonsondergang enzo aan laten gaan is niet moeilijk, maar juist al die uitzonderingen (uitslapen, ene persoon is al weg, partner ligt nog te slapen) maakt het vaak ingewikkeld :P

De 'IemandThuis' detectie is wel cruciaal en ik ben blij dat het bij mij nu feilloos werkt (iPhone geofencing met Pilot app, Nexus 5 (Android) via Chopper_rob' pingscript). Als je die aanwezigheidsdetectie al niet goed hebt zijn de rest van je events ook bij voorbaat al kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:16:
[...]
Ik zou juist niet willen dat er lampen aan gaan als ik 's nachts uit bed kom, dan zie ik gelijk helemaal niets meer. :D. Er komt voldoende licht binnen door lantarenpalen en dergelijke.
Nou, precies daarom wil ik alles dimbaar bouwen. Dan heb je daar dus geen last van en kun je in de avond een ander nivo automatisch laten activeren dan overdag/in de avond!

Een ander detail is misschien dat ik op dit moment bezig ben om een huis te ontwerpen en daarna te bouwen en dus dat ik wellicht veel meer wensen in mijn huis kan verwerken dan als je al een bestaand huis hebt. Ik houd dus ook bij alle bekabeling en elektra er rekening mee dat ik in principe "alles" via Domotica wil gaan laten schakelen.
Echter, iedereen zijn eigen wensen :D.
En zo is het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:16
Ik gebruik zelf op 2 iphones het gratis programma Geofancy. Werkt prima om een virtuele schakelaar om te zetten op het moment dat ik thuis kom.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
GENETX schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:12:
[...]

Als Domoticz python scripts kan aanroepen wel, zie mijn eerdere post.
Ik heb inderdaad even in je post gekeken en zelfs de Wiki van Domoticz maakt melding van dit script. http://www.domoticz.com/wiki/Evohome#Scripting_for_RFG100 Dit lijkt te werken, heb nog een klein probleempje met updaten maar het was gister wat laat dus vanavond maar weer even kijken.
De afstandsbediening van Impuls heb ik opgelost met een Python script buiten domoticz om, de status van de Hue lampen wordt toch gecommuniceerd naar Domoticz. Op naar het volgende ding om aan Domoticz te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:33
Ben even aan het testen met Domoticz icm een Z-wave USB + Fibaro Binary Sensor maar ik kom er niet helemaal uit. Aan de input-zijde heb ik power en ground, verder niets (straks wel maar klein beginnen). Op out1 heb ik een multimeter.

Domoticz ziet 2 "devices", maar daar loopt het spaak. Zijn dit de inputs of de outputs. Er moeten 2 inputs en 2 outputs zijn dus hoort hij deze niet apart te zien als 4 devices?

Het uiteindelijke doel wat ik tracht te bereiken:
* Een dummy knop
* Welke de out1 schakeling aanzet
* De out1 schakeling na 1 (of 2) seconden weer uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Ik duik even midden in het topic want ik zit een beetje op een tweesprong.

Momenteel heb ik met NodeJS op mijn Intel NUC icm Aeonlabs Z-Stick S2 e.e.a. met aan de praat:
  • Ik heb sunrise/sunset calculatie aan de gang
  • Ik kan via ZWave sensoren switchen/dimmen dmv OpenZwave wat volgens mij ook door Domoticz gebruikt is.
  • Ik heb XBMC/Kodi integratie via JSON-RPC v6 dat mijn verlichting (automagisch) dimt bij het starten van een film naar 20% bij een TV serie naar 40% (omdat dan meestal mijn vrouw meekijkt) en normaal op 50% draait (dus ook bij stop / pause). Dit gaat niet via het HTTP kanaal maar via TCP/IP icm JSON callbacks.
  • Ook kan ik ik via http calls de 'aquariumcomputer' vertellen dat verlichting aan of uit moet gaan en evt een 'onweer' starten (omdat het kan... don't ask..)
  • Als laatste kan ik via voice control op mijn telefoon al het bovenstaande aansturen via Tasker
In de (nabije) toekomst wil ik bewegingsmelders en rookmelders aanschaffen ook een beveiligingscamera staat hoog op mijn lijst. Beweging- en rookmelders van Fibaro omdat dat Z-wave is en ik al een Z-stick heb.. Tenzij iemand anders andere ideeen heeft?

In de (verre) toekomst staat communicatie met mijn Harmony ultimate op de planning en via Telnet eventueel communicatie met de versterker. Bij een alert kan ik dan mijn versterker aanzetten, op een andere input switchen en vervolgens via mijn NUC een mp3 file streamen.. Klinkt allemaal best als een haalbaar doel.

Het dillema waar ik mee zit is dat ik ook IFTTT achtige constructies wil kunnen doen. Een beetje zoals de Zipabox hun rule engine heeft, maar ik wil (absoluut) geen consessies doen aan het zelf kunnen uitbreiden van het systeem dmv plugins/scripts. Volgens mij gebruikt Domoticz ook een soort Blockly. Op mijn werk doe ik veel met MQTT, dus dat is ook al een plus..

Vendor lock in heeft ook niet mijn voorkeur dus een box van Vera en/of Fibaro zal er niet komen als er betere alternatieven zijn. Dan kom je al snel uit bij Openremote of dit systeem. Openremote heeft als ZEER grote plus dat het een android/ipad skin heeft waarbij je direct feedback kunt krijgen over de state van een device. Ik weet niet of Domoticz dat heeft en/of dat in de pijplijn zit? Als zeer GROTE nadeel vind ik dat je JAVA moet draaien en er in de gratis versie maximaal 10 z-wave devices mogelijk zijn. Iets waar ik snel overheen ga als ik mijn (nabije) toekomst plannen wil uitvoeren.

Qua hardware kan ik Domoticz op mijn intel Nuc draaien (die staat in mijn HT kast en in de woonkamer) of op mijn Synology die op zolder staat. Aangezien het systeem al op een Raspberry Pi draait moet een intel nuc meer dan krachtig genoeg zijn dacht ik zo.

Enfin, ik ga Domoticz maar een keer compilen en kijken wat het doet... Als jullie tips/aanvullingen hebben hoor ik het graag, want het jeukt om aan de gang te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Sypher schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:15:
Ben even aan het testen met Domoticz icm een Z-wave USB + Fibaro Binary Sensor maar ik kom er niet helemaal uit. Aan de input-zijde heb ik power en ground, verder niets (straks wel maar klein beginnen). Op out1 heb ik een multimeter.

Domoticz ziet 2 "devices", maar daar loopt het spaak. Zijn dit de inputs of de outputs. Er moeten 2 inputs en 2 outputs zijn dus hoort hij deze niet apart te zien als 4 devices?

Het uiteindelijke doel wat ik tracht te bereiken:
* Een dummy knop
* Welke de out1 schakeling aanzet
* De out1 schakeling na 1 (of 2) seconden weer uitzet
Dit zie je helaas verkeerd, ik heb er ook even naar gezocht om het te vinden in de handleiding van de sensor zelf.

Als je input 1 op de sensor sluit wordt ook output 1 gesloten. Zo kun je dus het een en ander doorlussen Dit zelfde geld ook voor nummer 2. Hierdoor zie je maar 2 input sensoren in domoticz.
Let wel op dat de output niet al te veel kan hebben.

Ik gebruik deze binary sensor bijvoorbeeld voor de deurbel.
Wat jij wil kun je beter bereiken met een 2 x 1,5Kw module van fibaro bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Brutuss op 03-02-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:04:
[...]

Het spul uit die blog wordt niet rechtstreeks ondersteund door Domoticz. Bijna iedereen in dit topic die 433Mhz spullen aanstuurt gebruikt daarvoor een RFXCOM rfxtrx433E. Een prijzig ding, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Ik heb er een paar dagen geleden een review over geschreven: productreview: Rfxcom RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver review door ThinkPad
Je plugt hem in de Pi en Domoticz pakt de transceiver gelijk op. Je kunt daarna heel eenvoudig je schakelaars e.d. toevoegen.

Wellicht dat je het met de spullen uit dat blog ook werkend kunt krijgen, maar dan sta je er waarschijnlijk wel alleen voor omdat zoals gezegd de meesten de RFXCOM gebruiken.

Wil je wel perse het spul uit die blog gebruiken dan moet je hier zijn: pilight - open source domotica oplossing & het grote pimatic topic - home domotica met je Raspberry Pi
Om er nog even op terug te komen.
Vandaag de RFX433 ontvangen en gelijk aangesloten op de voorbereide PI. Hij pikte gelijk alle drie de schakelaars goed op. Mooi een 'Woonkamer' group aangemaakt die als het nu goed is in de morgen automatisch aan gaat.

Ook mooi dat de kaku groep schakelaar (die met 3x on/off, en 1x ' all off') gewoon nog werkt. Domoticz ziet gewoon dat de apparaten aan/uit gaan en raakt zo niet 'out of sync' . Had dat eigenlijk wel verwacht, dus een pluspunt !

Ben eigenlijk in een half uurtje alweer helemaal uitgetweaked... :X :/ Nu de volgende stap gaan bedenken... Heb een 2kamer appartement. Heb al een videofoon vanuit het complex, en ook geen slimme meter. Dus echt heel veel spannends is hier verder niet te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:33:
[...]

@mDieli Oei, dat is wel heel veel CPU usage. Misschien gewoon de sleep eruit halen en cron het elke minuut of elke 5 minuten laten uitvoeren?
Helaas. Hoewel de nieuwe code veelbelovend is, blijft mijn CPU usage direct omhoog schieten richting de 70-90 %. Heb er dus afscheid van moeten nemen.
Heb nog even verder gekeken en ben maar overgestapt naar een ping script. Aangezien we hier beide Androids hebben waarbij we wifi actief laten tijdens het scherm uit is er dus niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

TravockMD schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:38:
[...]

Helaas. Hoewel de nieuwe code veelbelovend is, blijft mijn CPU usage direct omhoog schieten richting de 70-90 %. Heb er dus afscheid van moeten nemen.
Heb nog even verder gekeken en ben maar overgestapt naar een ping script. Aangezien we hier beide Androids hebben waarbij we wifi actief laten tijdens het scherm uit is er dus niets aan het handje.
Ok, snap ik en als ping voor je werkt is dat wellicht wel wat simpeler. Maar heb je wel gekeken waar de CPU usage vandaan komt? Waar draai je het spul op? Als dat een raspberry pi is kan het wel kloppen, ik verwacht dat nmap ten alle tijden zwaarder zal zijn dan ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:33
Brutuss schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:25:
[...]

Dit zie je helaas verkeerd, ik heb er ook even naar gezocht om het te vinden in de handleiding van de sensor zelf.

Als je input 1 op de sensor sluit wordt ook output 1 gesloten. Zo kun je dus het een en ander doorlussen Dit zelfde geld ook voor nummer 2. Hierdoor zie je maar 2 input sensoren in domoticz.
Let wel op dat de output niet al te veel kan hebben.

Ik gebruik deze binary sensor bijvoorbeeld voor de deurbel.
Wat jij wil kun je beter bereiken met een 2 x 1,5Kw module van fibaro bijvoorbeeld.
Crap.. :'( Kan je met die Fibaro Relay ook een losse input (=signaal naar controller) en output (triggered vanuit controller) gebruiken? Het lijkt me kostenefficienter om een los 12v relais te halen (kost een euro of 5) gezien ik de binary sensor al heb en ook ergens voor moet kunnen gebruiken. Via die opzet heeft Robbshop ook een bel diagram en zou dat in feite hetzelfde moeten opleveren als de 2x15Kw module.

Wat ik er uiteindelijk mee wil bereiken is dit te koppelen aan het intercom/deuropener systeem.
Als iemand op de bel drukt zal hij een signaal moeten versturen naar de controller waarop we acties kunnen uitvoeren (foto maken, pushmessage oid) en vervolgens dat men de deur op afstand kan openen met druk op 1 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Even terugkomend op mijn eerdere post; weet iemand wat Domoticz qua ZWave wel, en wat het niet ondersteund? d.w.z. niet alleen op sensor gebied, want dat is een kwestie van open-zwave updaten; maar meer op het gebied van het type notificaties wat terugkomt vanuit de nodes op de controller.

Ondersteund Domoticz security devices en alarm class devices zoals de Z-wave motion/rook/flood melders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht interessant voor de knutselaars hier:
Batilan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:03:
Wellicht ook interessant voor het meten en visualiseren van energie verbruik van individuele apparaten: De Conrad Energy Count 3000 (ook wel verkrijgbaar onder de naam Velleman NETBSEM4). Deze zendt iedere 5 seconden het actueel opgenomen vernogen (in W) totaal energieverbruik (in Ws), totale meet tijd, totale tijd "aan" uit (op 868 MHz). Al verkrijgbaar voor minder dan € 10,- / stuk (bij 2 "plugs" inclusief display om actuele waardes uit te lezen)

Middels een $8 RTL-SDR dongle op te vangen middels ec3k en Gnuradio, vervolgens middels een scriptje inschieten in een dashboard (b.v. emoncms) geeft leuke inzichtelijke plaatjes:

[afbeelding]

Afgelopen weekend op een Raspberry gezet, draait stabiel (wel enkele overflows maar voldoende geldige packets om met een redelijke resolutie te meten).
I.p.v. het naar emonCMS te sturen kan het script vast wel omgebouwd worden zodat we het in Domoticz krijgen.

Ik heb in dat topic even gevraagd wat het voor impact op je CPU-gebruik heeft. Het moet niet 70% CPU gebruiken natuurlijk, dan valt Domoticz amper nog te gebruiken :P

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 04-02-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49
gaaf. maar zie niet helemaal hoe mijn PI de 868mhz moet opvangen..
ThinkPadd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:52:
Wellicht interessant voor de knutselaars hier:
[...]

I.p.v. het naar emonCMS te sturen kan het script vast wel omgebouwd worden zodat we het in Domoticz krijgen.

Ik heb in dat topic even gevraagd wat het voor impact op je CPU-gebruik heeft. Het moet niet 70% CPU gebruiken natuurlijk, dan valt Domoticz amper nog te gebruiken :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:25:
gaaf. maar zie niet helemaal hoe mijn PI de 868mhz moet opvangen..

[...]
Via de " $8 RTL-SDR dongle" die hij noemt. Dat is eigenlijk een DVB-T stickje, maar met andere software kun je er ook andere frequenties en data mee opvangen.

Edit: Heb maar ff topicje aangemaakt: Data van Conrad EnergyCount 3000 ontvangen (868.3Mhz)

[ Voor 102% gewijzigd door ThinkPad op 04-02-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Is het eigenlijk mogelijk om het aan uit gedrag van een schakelaar afwijkend te maken.
Bij homewizard kon dat maar ik krijg het nu niet voor elkaar, of moet dit in blocky?

Dus wandschakelaar aan = een bepaald aantal lampen aan.
Wandschakelaar uit = alles uit.

=======================================
En hoe plaatst je nu eigenlijk de "else if" eronder in blocky.
Als ik op het plusje klik krijg ik een ballonnetje waar deze instaat maar ik krijg het er niet onder geplakt

[ Voor 29% gewijzigd door LJ80 op 04-02-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik heb vandaag Domoticz geinstalleerd op mn Pi en het lijkt een stuk handiger in gebruik dan Openremote.

Een van de dingen die ik ermee wil doen is mijn muziek aansturen. Ik heb een Denon versterker (HTTP aanstuurbaar) en een Squeezebox.

Ik wil bijvoorbeeld een schuifbalkje voor het volume opnemen voor de Denon versterker. Hoe kan ik dat doen? Ik heb al wel een hoop "dummy switches" aangemaakt om losse commando's van de versterker te gebruiken, maar het lijkt met niet de handigste manier om op deze manier een UI te bouwen. Iemand een suggestie?

Om het volume in Zone 2 aan te sturen gebruik ik voor volume 60:
http://192.168.1.22/goform/formiPhoneAppDirect.xml?Z260
Onderstaand geeft de status van Zone 2 terug. (oa volume)
http://192.168.1.22/goform/formiPhoneAppDirect.xml?Z2?
Hoe kan ik dit verwerken in een volumebalk?

[ Voor 20% gewijzigd door arjandijk162 op 04-02-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je zelf aan het programmeren moet in Lua. Hier iemand die een eigen wifi dimmer module heeft gemaakt + aanstuurt met dimmer-slider in Domoticz. Wellicht kun je wat inspiratie uit zijn scripts halen: http://blog.quindorian.or...d-dimmer-part-4-of-x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Ik zoek een deurbel die een foto maakt als er aangebeld word. Ik heb een woning met een tuin en daar staat een groot hek. Ik zou willen zien wie er voor de deur staat. Onze buren hebben een draadloze deurbel met camera erop ( Marmtek ).

Ik wil niet een hele grote camera ophangen, eerder iets kleins of onopvallende. Ben benieuwd hoe jullie het opgelost hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:50
Als je een beetje wil investeren is Skybell wel een erg leuk gadget (mij te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Leuk filmpje. SkyBell is erg prijzig idd. Zou er max tusssen 50/100 willen uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
LJ80 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:51:
Is het eigenlijk mogelijk om het aan uit gedrag van een schakelaar afwijkend te maken.
Bij homewizard kon dat maar ik krijg het nu niet voor elkaar, of moet dit in blocky?

Dus wandschakelaar aan = een bepaald aantal lampen aan.
Wandschakelaar uit = alles uit.

=======================================
En hoe plaatst je nu eigenlijk de "else if" eronder in blocky.
Als ik op het plusje klik krijg ik een ballonnetje waar deze instaat maar ik krijg het er niet onder geplakt
om even antwoord te geven op mijn eigen vraag :)
ja dat kan gewoon in blocky.

En het else if commando is hoe onlogisch ook niet slepen naar je block maar in de popup zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb net een paar Applampen en een FIbaro RGBW gekocht en ik wil een soort Philips Wake-up light maken. Ik heb geen flauw benul van LUA scripts dus dat is al uitgesloten voor mij helaas dus moet ik kijken naar Blocky.
Het idee is om te beginnen in donker oranje op 5% en langzaam naar licht oranje op 100% te gaan ibinnen 30 minuten.
Hoe kan ik dit in blocky doen?

*edit*

[ Voor 141% gewijzigd door JJnJ op 04-02-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:19:
De 'IemandThuis' detectie is wel cruciaal en ik ben blij dat het bij mij nu feilloos werkt (iPhone geofencing met Pilot app, Nexus 5 (Android) via Chopper_rob' pingscript). Als je die aanwezigheidsdetectie al niet goed hebt zijn de rest van je events ook bij voorbaat al kansloos.
Ik heb je uitleg gevolgd zonder events oid aan te maken (heb wel de virtual switches) en in mijn beleving zouden deze bij een succesvolle ping op on moeten gaan maar ze blijven op off. Ik weet ook niet goed hoe ik na moet kijken of het script draait en wat de output is? :?
Wellicht kun jij of iemand anders me ietsjes op weg helpen?

Andere vraag, ik heb wat Elro (AB400) schakelaars die ik prima kan schakelen met Domoticz echter als ik de afstandsbediening gebruik wordt de status niet aangepast. De rfxcom lijkt de signalen wel te ontvangen (ledje brand bij verzenden commando) maar ik kan dit nergens terug zien. Niet in de log van Domoticz en niet via rfxmanager. Is geen ramp maar mijn vrouw gebruikt graag de afstandsbediening ipv de (web)app en het zou leuk zijn als eea synchroon blijft lopen met elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:32:
[...]

Ik heb je uitleg gevolgd zonder events oid aan te maken (heb wel de virtual switches) en in mijn beleving zouden deze bij een succesvolle ping op on moeten gaan maar ze blijven op off. Ik weet ook niet goed hoe ik na moet kijken of het script draait en wat de output is? :?

Andere vraag, ik heb wat Elro (AB400) schakelaars die ik prima kan schakelen met Domoticz echter als ik de afstandsbediening gebruik wordt de status niet aangepast. De rfxcom lijkt de signalen wel te ontvangen (ledje brand bij verzenden commando) maar ik kan dit nergens terug zien. Niet in de log van Domoticz en niet via rfxmanager. Is geen ramp maar mijn vrouw gebruikt graag de afstandsbediening ipv de (web)app en het zou leuk zijn als eea synchroon blijft lopen met elkaar. :)
Neem aan dat je de meest recente SW op de RFXCOM hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJnJ schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:35:
[...]

Neem aan dat je de meest recente SW op de RFXCOM hebt staan?
236 idd. Dat is altijd het eerste wat ik nakijk danwel upgrade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:44:
[...]

236 idd. Dat is altijd het eerste wat ik nakijk danwel upgrade. :)
Als je de leer functie gebruikt in Domoticz bij schakelaars, wat doet hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJnJ schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:47:
[...]

Als je de leer functie gebruikt in Domoticz bij schakelaars, wat doet hij dan?
Niks, rfxmanager geeft ook niks aan. Ledje licht wel op op de rfx zelf dus er gebeurt wel iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ThinkPadd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:57:
Ik denk dat je zelf aan het programmeren moet in Lua. Hier iemand die een eigen wifi dimmer module heeft gemaakt + aanstuurt met dimmer-slider in Domoticz. Wellicht kun je wat inspiratie uit zijn scripts halen: http://blog.quindorian.or...d-dimmer-part-4-of-x.html
Gelukt!
Inderdaad op basis van dat script:
commandArray = {}
DomDevice = 'Volumeknop_Denon'
if (devicechanged[DomDevice] == 'On') then
commandArray['OpenURL']='http://192.168.1.22/goform/formiPhoneAppDirect.xml?Z2MUON'
print("test")

return commandArray
else

DomValue = otherdevices_svalues[DomDevice]

CalcValue = DomValue*2+30
print(CalcValue)
url= 'http://192.168.1.22/goform/formiPhoneAppDirect.xml?Z2' .. CalcValue
print (url);
--commandArray['SendNotification']="test"
commandArray['OpenURL']= url
end
return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Wie kan me helpen met de volgende vraag?

Ik wil XBMC/Kodi automatiseren; veelgevraagd en iedereen pakt het aan door een add-on in XBMC te installeren. Nu heeft XBMC ook een JSON/RPC server in zich, waarop je kunt subscriben. ChopperRob gebruikt daar een script voor maar ik wil het eigenlijk als een 'hardware' snsor toevoegen maar ik weet uberhaupt niet of dat werkt in Domoticz.

Het idee is dan dat je een 'XBMC' sensor toevoegd; wat als logica in zich heeft dat het connect met XBMC op een configureerbare URL en poort; vervolgens de 'state' van het device update als er iets gespeeld of gestopt word. Iemand een idee waar ik documentatie kan vinden hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Ontwikkelen in C/CPP is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik begrijp wat je bedoelt. Je wilt een HTTP request kunnen doen en het resultaat weergeven in een sensor.

Ik zou zelf iets vergelijkbaars voor mijn versterker en Wifi lichtschakelaar.

[ Voor 28% gewijzigd door arjandijk162 op 05-02-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:32:
[...]

Andere vraag, ik heb wat Elro (AB400) schakelaars die ik prima kan schakelen met Domoticz echter als ik de afstandsbediening gebruik wordt de status niet aangepast. [...]
Het kan soms helpen om de switches even handmatig aan te zetten en daarna weer uit.
Werkt het wel als je zelf met de hand het script start?
cd /home/pi/domoticz/scripts/
python check_device_online.py 192.168.4.9 37 10 120
aanroept?

Je zou dan output moeten zien, iets van 'device online, tell domoticz blablabla'.

Verder had ik laatst ook problemen met het script, ik had een tweede lijn toegevoegd om nog een apparaat te checken, maar dit werkte niet. Na navraag bij Chopper_rob bleek dat m'n crontab alleen op het het hele uur startte en ik eigenlijk dus gewoon langer moest wachten. Op zijn advies heb ik de interval nu op 10 minuten gezet. Het script kijkt bij aanroepen of het niet al draait. Je zou het daarom zelfs elke minuut kunnen doen, maar dat is een beetje overkill.

Ik heb de crontab code op de wiki daar net even naar aangepast (van één uur interval naar 10min. interval).

Verder kun je nog even zorgen dat het script uitvoerbaar is:
chmod +x check_device_online.py

En als je de crontab gaat editten moet dit NIET met sudo, anders draait het script onder de verkeerde user. Dus gewoon
crontab -e
zonder sudo ervoor.

En dat van die Elro afstandsbediening kan best kloppen, ik heb hier zo'n Eurodomest setje van de Action, de stekkerontvangers werken prima (ARC-protocol) maar de afstandsbediening wordt niet gedetecteerd door Domoticz.
arjandijk162 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:35:
[...]

Gelukt!
Inderdaad op basis van dat script:

[...]
Goed bezig en bedankt voor het delen!

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

@arjandijk162; nee niet echt; ik wil een open TCP verbinding met KODI hebben, zodat status changes 'instant' zijn. Ik heb ook een topic geopend op het Domoticz forum, want ik denk dat ik als basis de harmony hub hardware device kan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ahh, ok. Klinkt goed. Ben benieuwd naar de resultaten.

Ik wil wat gegevens gaan weergeven in Domoticz met de Text sensor: Deze is blijkbaar beschikbaar vanaf 2.2085 (http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=3998) maar als ik "check for updates" aanklik, krijg ik als reactie dat er niks beschikbaar is. Ik zit op 2.2025

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, onder Setup > Application settings aanvinken dat je ipv de 'stable' versies de 'beta' wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Update lukt nu wel, alleen is de text sensor nog steeds niet beschikbaar. Ik loop ook tegen een ander probleem aan.

Als ik vanuit Domoticz "restart computer" kies, dan opent Domoticz even later met een dashboard waar alle switches zijn verdwenen, ook bij switches staat niks. Als ik via SSH inlog en "sudo reboot" kies, is alles weer hersteld. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
hm, herken ik niet, alhoewel ik vaker sudo reboot gebruik dan herstart via de gui.

Ben je niet te ongeduldig? Duurt wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:18
Sinds gisteren heb ik de Pilot: home automation app op mijn iPhone geïnstalleerd voor geofencing. Werkt top, alleen nu kwam ik gisteren thuis en kreeg ik een server error van Pilot. Mijn telefoon was blijkbaar nog niet verbonden met mijn WiFi netwerk en mijn Domoticz setup is alleen lokaal te bereiken. Voor extern bereik gebruik ik een VPN.

Eigenlijk wil ik mijn setup lokaal houden, maar een constante actieve VPN verbinding op mijn iPhone zal de batterijduur absoluut niet ten goede komen denk ik zo.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domoticz openzetten naar internet, op een random hoog poortnummer (8956 oid) en dan met een sterk en moeilijk wachtwoord (2skjsDF309sjLS3xx# bijv). iig geen admin/admin op poort 80 :F

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:35:
Het kan soms helpen om de switches even handmatig aan te zetten en daarna weer uit.
Werkt het wel als je zelf met de hand het script start?
cd /home/pi/domoticz/scripts/
python check_device_online.py 192.168.4.9 37 10 120
aanroept?
Thanks! Met de hand lukt het wel. Vannacht de boel gewoon laten draaien maar automatisch gaat of ging het niet. Switch had ik idd ook al handmatig gestart. Misschien dat het vanaf nu wel gewoon werkt, dat is even afwachten. Ik kan alleen de wiki zo snel even niet meer vinden. |:(

Dit is de output die ik krijg:

pi@raspbmc:~/domoticz/scripts$ python check_device_online.py 192.168.178.12 32 10 120
11:35:28- script started.
11:35:28- according to domoticz, 192.168.178.12 is offline
11:35:28- 192.168.178.12 online, tell domoticz it's back

Ik hoefde python overigens niet te installeren, deze was al aanwezig. Verder heb ik precies de stappen gevolgd uit de wiki op afwijkende ip adressen (van Domoticz server en telefoons) na. Chmod ook gedaan.

Edit: nu werkt het wel, telefoon wordt netjes aan en afgemeld. Zal zo de pi nog even herstarten om te kijken of het nu ook automatisch gaat.

Edit2: en toch niet, krijg nu het volgende te zien in putty:

12:53:16- 192.168.178.12 offline, waiting for it to come back
Traceback (most recent call last):
  File "check_device_online.py", line 88, in <module>
    if domoticzstatus() == 1 :
  File "check_device_online.py", line 43, in domoticzstatus
    json_object = json.loads(domoticzrequest(domoticzurl))
  File "check_device_online.py", line 57, in domoticzrequest
    response = urllib2.urlopen(request)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen
    return _opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 401, in open
    response = self._open(req, data)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 419, in _open
    '_open', req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 379, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1211, in http_open
    return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1181, in do_open
    raise URLError(err)
urllib2.URLError: <urlopen error [Errno 111] Connection refused>
pi@raspbmc:~/domoticz/scripts$ python
Python 2.7.3 (default, Mar 18 2014, 05:13:23)
[GCC 4.6.3] on linux2

Ik zal vast iets heel simpels fout doen maar geen idee wat... Heb er overigens in de tussentijd niks aan veranderd of gedaan.
En dat van die Elro afstandsbediening kan best kloppen, ik heb hier zo'n Eurodomest setje van de Action, de stekkerontvangers werken prima (ARC-protocol) maar de afstandsbediening wordt niet gedetecteerd door Domoticz.
Eurodomest setje hier ook aanwezig en daarvan weet ik dat de ab niet werkt. Die Elro's zijn die hele oude (AB400) met dip switches op schakelaar en ab, instellingen komen overeen en het schakelt gewoon netjes, ledje op rfx knippert bij het indrukken van een toets maar het wordt niet geregistreerd in Domoticz, rfxmanager ziet ook niks. Het is maar een klein 'schoonheidsfoutje' wat ik op kan lossen door een event te maken welke om 3 uur 's nachts bijv. alles uitzet om de status weer synchroon te krijgen maar imho zou het moeten kunnen werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Laatst online: 10-10 20:33

zaadstra

Überprutser

Ik heb een beschrijving op de Domoticz Wiki gezet hoe je notificaties uit Domoticz naar je pc kan sturen met behulp van Snarl en een Python script:

http://www.domoticz.com/wiki/Notifications_to_PC_with_Snarl

Handig als je lang op zolder achter de pc zit te knutselen en je mobiel met Pushover beneden ligt :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.domoticz.com/wiki/images/b/bd/Snarl_notification.png

[ Voor 12% gewijzigd door zaadstra op 05-02-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Vanmiddag bezig met het uitbreiden van mijn domotica set. Ik heb deze (http://www.e-domotica.com...r-voor-wisselschakelingen) nu net geïnstalleerd. Werkt prima, echter Domoticz herkent hem niet lekker. Ik krijg een "Everspring Unknown: type=0011, id=0002" in mijn scherm. Hij ziet wel dat het een schakelaar is, en ik kan hem ook bedienen.

Nadeeltje van de schakelaar is dat hij niet door heeft dat je handmatig het licht aan zet. Zet je in Domoticz de schakelaar ook om, dan blijft de lamp aan. Zet je hem in Domoticz uit, dan gaat de lamp ook uit.

Verder ben ik al een dag of wat aan het vechten met deze jongen:

Afbeeldingslocatie: http://www.benext.eu/wp-content/uploads/2014/01/tagreader_cut_spacing_350x350-370x370.png

Domoticz ziet hem wel, maar communiceren met het apparaatje is er niet bij. Het zou wel moeten werken, maar er zijn een paar versies in omloop en firmwareverschillen veroorzaken ellende.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:53:
[...]
urllib2.URLError: <urlopen error [Errno 111] Connection refused>
[...]
Ik zal vast iets heel simpels fout doen maar geen idee wat... Heb er overigens in de tussentijd niks aan veranderd of gedaan.
[...]
Eurodomest setje hier ook aanwezig en daarvan weet ik dat de ab niet werkt. Die Elro's zijn die hele oude (AB400) met dip switches op schakelaar en ab, instellingen komen overeen en het schakelt gewoon netjes, ledje op rfx knippert bij het indrukken van een toets maar het wordt niet geregistreerd in Domoticz, rfxmanager ziet ook niks. Het is maar een klein 'schoonheidsfoutje' wat ik op kan lossen door een event te maken welke om 3 uur 's nachts bijv. alles uitzet om de status weer synchroon te krijgen maar imho zou het moeten kunnen werken.
Connection refused, dus er gaat iets niet goed met het verbinding leggen. Heb je een username/password op je Domoticz?

Verder ziet output van script er goed uit en lijkt ook te werken idd.

Wat je sowieso kunt doen is even je IP-ranges whitelisten onder Setup > Application settings
Ik heb de volgende adressen:
code:
1
127.0.0.*;192.168.4.*

Eerste is localhost, die kun je zo overnemen
Tweede is m'n LAN-ip range, ff aanpassen op jouw situatie (laatste cijfer een sterretje laten)

Wiki staat hier: http://domoticz.com/wiki/Presence_detection

Van die AB weet ik helaas niet, je zegt dat je ook al de nieuwste firmware hebt... Anders dit setje verkopen en gewoon een KaKu/Action setje halen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
asing schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:51:

Domoticz ziet hem wel, maar communiceren met het apparaatje is er niet bij. Het zou wel moeten werken, maar er zijn een paar versies in omloop en firmwareverschillen veroorzaken ellende.
Mijn kaku schakelaars hebben hetzelfde probleem, en gisteren las ik geloof ik ook over dit probleem.
Zou het een bug kunnen zijn in de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
LJ80 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:26:
[...]

Mijn kaku schakelaars hebben hetzelfde probleem, en gisteren las ik geloof ik ook over dit probleem.
Zou het een bug kunnen zijn in de laatste versie?
Ik gaf 2 problemen aan :9 . De lichtschakelaar is een ding van Evernote. Het blijkt dat als ik handmatig de knop omzet, er geen data naar Domoticz gestuurd wordt. De schakelaar zelf heeft dus niet in de gaten dat is de lamp aan doe.

Het andere issue is de tag reader, die stuurt wel wat door maar Domoticz snapt het niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2015-02-05 16:45:34.735 Alert, Node008, Received Wakeup Notification from node 8
2015-02-05 16:45:34.735 Alert, Node008,   Node 8 has been marked as awake
2015-02-05 16:45:34.735 Info, Node008, Sending (WakeUp) message (Callback ID=0x4c, Expected Reply=0x13) - WakeUpCmd_NoMoreInformation (Node=8): 0x01, 0x09, 0x00, 0x13, 0x08, 0x02, 0x84, 0x08, 0x25, 0x4c, 0x0a
2015-02-05 16:45:34.754 Info, Node008, Request RTT 18 Average Request RTT 18
2015-02-05 16:45:34.754 Alert, Node008,   Node 8 has been marked as asleep
2015-02-05 16:45:40.209 Alert, Node008, Received Wakeup Notification from node 8
2015-02-05 16:45:40.209 Alert, Node008,   Node 8 has been marked as awake
2015-02-05 16:45:40.209 Info, Node008, Sending (WakeUp) message (Callback ID=0x4d, Expected Reply=0x13) - WakeUpCmd_NoMoreInformation (Node=8): 0x01, 0x09, 0x00, 0x13, 0x08, 0x02, 0x84, 0x08, 0x25, 0x4d, 0x0b
2015-02-05 16:45:40.228 Info, Node008, Request RTT 18 Average Request RTT 18
2015-02-05 16:45:40.228 Alert, Node008,   Node 8 has been marked as asleep

Wat het ding feitelijk zou moeten doen is de tamperswitch doorgeven. Ook de handleiding om een tag toe te voegen (zie wiki) doet het niet omdat Domoticz meteen aanneemt dat het ding weer slaapt.

[ Voor 5% gewijzigd door asing op 05-02-2015 17:02 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Mijn ervaring met de Elro AB400 dingen is dat ze veel minder storingsgevoelig zijn dan de KaKu stekkers.
Bij een kennis bleven de KaKu stekkers steeds problemen geven qua niet reageren enz en toen hebben we ze uitgewisseld voor die AB400 dingen die hij nog had liggen en nu loopt het als een zonnetje.

Je zou kunnen overwegen om een losse KaKu remote te kopen en die in te lezen in Domoticz. Kun je Domoticz bij het ontvangen van de code de AB400 stekkers aan en uit laten zetten en is het altijd synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
Timple schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:59:
[...]

Ow, dit probleem had ik eergisteren ook na een update. Ik ging er even vanuit dat het aan mij lag, dus ik was er toen niet verder ingedoken (was al laat).

Probeer dit eens, dat werkte bij mij:

code:
1
2
3
4
5
6
cd open-zwave-dinges
svn up -r 1000
make
cd domoticz
make
sudo service domoticz.sh restart

Als dit werkt even laten weten, dan is er waarschijnlijk iets mis met de laatste versie van openzwave. (Wat ook zou verklaren waarom het nog steeds mis gaat als je opnieuw begint 8)7)
Helaas net geprobeerd maar heeft niet will werken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
koekjeh schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:33:
[...]

Helaas net geprobeerd maar heeft niet will werken. :|
Gisteren ook gezien. Wat er gebeurde : Domoticz wist niet meer waar de z-wave dongle was. Even de instellingen in, dongle weer aan usb poort geklikt en toen even gestopt en gestart.

Daarna deed hij het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
asing schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:37:
[...]

Gisteren ook gezien. Wat er gebeurde : Domoticz wist niet meer waar de z-wave dongle was. Even de instellingen in, dongle weer aan usb poort geklikt en toen even gestopt en gestart.

Daarna deed hij het weer prima.
Hhm werk met Razberry maar ik zal dalijk eens even mijn raspberry pi 2 uit proberen en alles daarop instellen kijken of dat effect heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ik heb ook een 2 liggen en ben wat aan het testen.
Ik heb de cubiebord install gedaan en dat gaat best rap moet ik zeggen.
nu hoor ik ook dat mensen een b+ install updaten in de b+ en op de 2 kunnen draaien maar dat lukte bij mijn niet:(

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:58:
Wat je sowieso kunt doen is even je IP-ranges whitelisten onder Setup > Application settings
Ik heb de volgende adressen:
code:
1
127.0.0.*;192.168.4.*

Eerste is localhost, die kun je zo overnemen
Tweede is m'n LAN-ip range, ff aanpassen op jouw situatie (laatste cijfer een sterretje laten)

Wiki staat hier: http://domoticz.com/wiki/Presence_detection

Van die AB weet ik helaas niet, je zegt dat je ook al de nieuwste firmware hebt... Anders dit setje verkopen en gewoon een KaKu/Action setje halen :) ?
Whitelisten werkt niet, hij heeft ergens een keer 192.168.178.1 opgeslagen en wat ik ook doe, ik krijg de nieuwe settings niet weggeschreven? :? Ik kan het script handmatig starten en dat werkt een tijdje en reageerd dan niet meer, tweede keer script starten voor de telefoon van mijn vrouw wil ook niet. Ik heb ergens het idee dat ik iets mis maar wat?
Misschien moet ik maar gewoon helemaal opnieuw beginnen maar niet weten waarom iets niet werkt is. :X

Die ab blijft irritant maar misschien moet ik maar gewoon een andere kopen en die inleren zoals iemand suggereerde. Zijn er wat betreft nog aanraders? Het moet vooral niet te lastig want mijn vrouw moet er ook mee kunnen werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
Heeft er iemand ook de Landis & Gyr E350 in combinatie met Domoticz? Ik krijg de gasmeter niet aan de praat, stroom wel....

EDIT: Inmiddels data, duurt dus meer dan een UUR! (?)

[ Voor 18% gewijzigd door zerocool op 05-02-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Weet iemand de JSON commando's voor RGBW lampen? Ik kom er echt totaal niet uit... Ik wil via JSON een APPLAMP/Fibaro RGBW aansturen dat ik dan aan/uit+kleur+intensiteit kan bepalen.

Help :) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
xces schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:36:
@arjandijk162; nee niet echt; ik wil een open TCP verbinding met KODI hebben, zodat status changes 'instant' zijn. Ik heb ook een topic geopend op het Domoticz forum, want ik denk dat ik als basis de harmony hub hardware device kan gebruiken..
Mijn script doet exact hetzelfde. Deze maakt ook al een TCP connectie zodat Kodi het script verteld als er iets gebeurd. Mijn script is dus niet zelf aan het pollen maar word gestuurd door Kodi.
Volgens mij maakt het dus niet heel veel uit of het een eigen hardware sensor is binnen domoticz of een los script. Beide zullen ze toch switches moeten schakelen.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:53:
[...]

12:53:16- 192.168.178.12 offline, waiting for it to come back
Traceback (most recent call last):
  File "check_device_online.py", line 88, in <module>
    if domoticzstatus() == 1 :
  File "check_device_online.py", line 43, in domoticzstatus
    json_object = json.loads(domoticzrequest(domoticzurl))
  File "check_device_online.py", line 57, in domoticzrequest
    response = urllib2.urlopen(request)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen
    return _opener.open(url, data, timeout)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 401, in open
    response = self._open(req, data)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 419, in _open
    '_open', req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 379, in _call_chain
    result = func(*args)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1211, in http_open
    return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req)
  File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 1181, in do_open
    raise URLError(err)
urllib2.URLError: <urlopen error \[Errno 111] Connection refused>
pi@raspbmc:~/domoticz/scripts$ python
Python 2.7.3 (default, Mar 18 2014, 05:13:23)
\[GCC 4.6.3] on linux2

Je krijgt een connection refused, dit klinkt alsof de connectie niet mag worden opgezet. Laat je het script wel naar het juiste poort nummer gaan? Standaard is dit poort 8080 bij Domoticz.
Het poort nummer dien je op te geven bij de domoticzserver instelling. Bijv.
code:
1
domoticzserver="192.168.2.1:8080"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:39:
[...]

Je krijgt een connection refused, dit klinkt alsof de connectie niet mag worden opgezet. Laat je het script wel naar het juiste poort nummer gaan? Standaard is dit poort 8080 bij Domoticz.
Het poort nummer dien je op te geven bij de domoticzserver instelling. Bijv.
code:
1
domoticzserver="192.168.2.1:8080"
Dat staat goed, ik heb overigens af en toe dat Domoticz offline gaat. Via putty is het nog wel bereikbaar maar ik moet dan echt via XBMC resetten, vanuit domoticz werkt het niet. Wellicht dat dat eea veroorzaakt.

Ik ben nog even een tijdje ermee bezig geweest en ik krijg die van mijn vrouw niet aan de praat, zet ik alleen mijn eigen telefoon erin dan werkt het prima. Dit is wat er in de crontab staat en dus (nog) niet werkt:

0/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.12 32 10 120
0/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.13 33 10 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:48:
[...]

Dat staat goed, ik heb overigens af en toe dat Domoticz offline gaat. Via putty is het nog wel bereikbaar maar ik moet dan echt via XBMC resetten, vanuit domoticz werkt het niet. Wellicht dat dat eea veroorzaakt.

Ik ben nog even een tijdje ermee bezig geweest en ik krijg die van mijn vrouw niet aan de praat, zet ik alleen mijn eigen telefoon erin dan werkt het prima. Dit is wat er in de crontab staat en dus (nog) niet werkt:

0/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.12 32 10 120
0/5 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.13 33 10 120
Dan is dat vermoedelijk de oorzaak. Als domoticz offline gaat dan zal poort 8080 worden gesloten.
Als het script dan een poging doet om domoticz te bereiken dan zal hij een connection refused krijgen.

Welke versie van het script gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:51:
[...]

Dan is dat vermoedelijk de oorzaak. Als domoticz offline gaat dan zal poort 8080 worden gesloten.
Als het script dan een poging doet om domoticz te bereiken dan zal hij een connection refused krijgen.

Welke versie van het script gebruik je?
Rest alleen de vraag waarom die van mijn vrouw niet werkt, zal zo eens kijken of er wellicht iets op haar telefoon staat wat een antwoord op een ping verhindert.

Ik gebruik versie 1.4 van het script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
kan je de telefoon wel met de hand pingen?
En wat geeft de log aan als jet het script met de hand start?

Als ik tijd heb dan zal ik een betere error afhandeling maken zodat het script er niet gelijk uit knalt en ook zal ik dan gelijk wat debug logging erin bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zerocool schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:01:
Heeft er iemand ook de Landis & Gyr E350 in combinatie met Domoticz? Ik krijg de gasmeter niet aan de praat, stroom wel....

EDIT: Inmiddels data, duurt dus meer dan een UUR! (?)
Elektrameter stuurt elke 10s zijn waarden, de gasmeter maar eens per uur. Dit is bij alle slimme meters t/m DSMR4 zo. Volgens mij wordt de interval bij de nieuwere meters wel kleiner las ik laatst ergens.

Is gedaan om de batterij van draadloze gasmeters te sparen geloof ik.
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:48:
[...]

Moet dat geen
*/5
zijn ipv 0/5 :?

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Update : ik heb de Benext Tag Reader aan de gang! Er stond een setting in domoticz niet goed, waardoor het ding niet wist waar de input heen gestuurd moest worden. Door het ding in Groups and Networks aan de ontvanger te knopen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Dat zal inderdaad een stuk beter werken denk ik.

[ Voor 62% gewijzigd door Chopper_Rob op 05-02-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
DRuw schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:48:
ik heb ook een 2 liggen en ben wat aan het testen.
Ik heb de cubiebord install gedaan en dat gaat best rap moet ik zeggen.
nu hoor ik ook dat mensen een b+ install updaten in de b+ en op de 2 kunnen draaien maar dat lukte bij mijn niet:(
Ik heb het bijna werkende op mijn pi 2 :) Krijg alleen nog de volgende melding -> Error, Node004, ERROR: Dropping command, expected response not received after 3 attempt(s)

Hij vind nu de controller / devices alleen als ik bijv. het light uit wil zetten krijg ik de hierboven genoemde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:13:
kan je de telefoon wel met de hand pingen?
En wat geeft de log aan als jet het script met de hand start?

Als ik tijd heb dan zal ik een betere error afhandeling maken zodat het script er niet gelijk uit knalt en ook zal ik dan gelijk wat debug logging erin bouwen.
Ik kijk er morgen naar, heb nu zoveel dingen geprobeerd. Pingen met de hand werkt prima. Wellicht doe ik iets fout (en ja die fout heb ik er al uit gehaald) in de crontab. Mijn telefoon werkt (of welke ik ook als eerste start) maar een tweede dus niet. Ik kan het script ook niet handmatig (voor beide telefoons) naast elkaar starten dus dat is al consequent met het niet automatisch willen starten. Handmatig starten van het script voor een tweede telefoon in putty zorgt ervoor dat putty niet meer reageert.

Ik denk dat ik gewoon nog niet genoeg begrijp van hoe het werkt. Morgen nog maar eens proberen, nieuwe dag, nieuwe kansen. Bedankt voor alle moeite en tijd die je hierin steekt overigens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:43:
[...]

Ik kijk er morgen naar, heb nu zoveel dingen geprobeerd.
[...]
Toch wel vaag hoor, zeker dat verhaal van 'Putty die niet meer reageert'.

Hoop voor je dat je het script aan de praat kunt krijgen, want bij mij bevalt het uitstekend. Ik gebruik het voor m'n telefoon (LG Nexus 5 (Android)) en sinds gisteren ook voor m'n PC is (+ is het donker? = bureaulamp aan). Ben erg blij met het script (en heb daarom toen ook een nette wikipagina aangemaakt).

Mocht je nog fouten tegenkomen in de wiki dan hoor ik graag, dan kan ik ze aanpassen zodat iemand anders die fouten niet ook nog hoeft op te lossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Is dit te realiseren met een simpele url welke ik koppel aan een virtuele switch:

Mijn RPI media speler met openelec en kodi erop loopt soms wel eens vast en de enige oplossing is dat een reboot. Dat doe ik nu door even in te loggen via ssh en het reboot commando in te geven.

Is er een URL te bedenken met het ip adres poort gebruikersnaam en wachtwoord en het reboot commando?
Of kan dit alleen via een script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ThinkPadd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:58:
[...]

Hoop voor je dat je het script aan de praat kunt krijgen, want bij mij bevalt het uitstekend. Ik gebruik het voor m'n telefoon (LG Nexus 5 (Android)) en sinds gisteren ook voor m'n PC is (+ is het donker? = bureaulamp aan). Ben erg blij met het script (en heb daarom toen ook een nette wikipagina aangemaakt).

Mocht je nog fouten tegenkomen in de wiki dan hoor ik graag, dan kan ik ze aanpassen zodat iemand anders die fouten niet ook nog hoeft op te lossen :P
Je hebt het hier over het ping script he? Ja dat werkt prima! Alleen mijn telefoon is soms doof. Dan druk je het scherm aan en blijkt je al een paar uur niet thuis te zijn. Oh? Dat zou wat worden als ik er alarmsignaal aan zou hangen. :X Dus ik heb nu een benext tag scanner. :+

Weet iemand overigens hoe je niet-bekende z-wave devices kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
asing schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:18:
Weet iemand overigens hoe je niet-bekende z-wave devices kan toevoegen?
Kijk hier eens:
https://code.google.com/p/open-zwave/wiki/FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Tnx, ik heb de benodigde info ingestuurd. Dan heeft iedereen er straks wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:58:
[...]

Putty reageert niet meer in de zin van ik start handmatig het script (automatisch werkt niet via crontab) voor 1 telefoon maar kan het niet starten voor een tweede. Eerder startte hij wel automatisch maar alleen voor de eerste telefoon vermeld in crontab. Overigens blijft domoticz ook vastlopen, pingen gaat wel, XBMC werkt ook maar domoticz blijft offline of geeft me een lege lijst devices. Misschien moet ik toch echt maar eens helemaal opnieuw beginnen, het heeft nooit echt lekker gewerkt maar ik zie de potentie wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zou toch eigenlijk gewoon moeten werken.

Lijkt erop dat de regel in je crontab niet goed is.

Denk eraan dat een crontab weliswaar draait als de user waaronder je de crontab maakt, maar zonder alle scripts die bij een login allemaal evt. gedraaid worden. Dus als je script van bepaalde settings afhankelijk is zul je die expliciet in het script moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Iemand (goede of slechte) ervaring met Fibaro rookmelder / bewegingsdetector icm Domoticz? Ik hoorde van een (meer ervaren met z-wave collega) dat het ondingen zijn; ik ben van plan om ze beide bedraad aan te sluiten, dus voorzien van genoeg stroom...

Hardware in kwestie is een Intel NUC icm Aeon labs Z-wave stick

[ Voor 13% gewijzigd door xces op 06-02-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
Wij hebben zelf thuis gekozen voor de Nest Protect smoke/co2 melders ipv die van Fibaro, voornamelijk omdat er op de Fibaro forums veel klachten zijn over de Fibaro rookmelder en omdat de Protect er niet wat mooier uitziet en wat meer functies heeft plus CO2. Die werken ook met Fibaro HC2 gelukkig (Nest) dus integratie is er alsnog. Of dat met Domoticz werkt, geen idee maar volgens mij hebben ze bij Domoticz nog steeds geen ondersteuning voor nest en nest protect, terwijl de API's er gewoon zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 06-02-2015 13:30 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

Wel goede ervaring met de rookmelders en bewegingsmelder (ism Zipabox) behalve dat de add knop van de rookmelders bagger zijn.

Protect is wat degelijker gebouwd inderdaad.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
JJnJ schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:54:
Weet iemand de JSON commando's voor RGBW lampen? Ik kom er echt totaal niet uit... Ik wil via JSON een APPLAMP/Fibaro RGBW aansturen dat ik dan aan/uit+kleur+intensiteit kan bepalen.

Help :) :|
Iemand? Kom er echt niet uit namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er weer een uurtje of wat mee bezig geweest maar nog steeds niks, ik krijg nu het volgende te zien als ik de syslog inkijk:

Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3290]: (pi) CMD (/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.13 40 10 120)
Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3291]: (pi) CMD (/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.12 39 10 120 )
Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3288]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)
Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3289]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)

en:
pi@raspbmc:~/domoticz/scripts$ Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3290]: (pi) CMD (/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.13 40 10 120)
-bash: syntax error near unexpected token `('
pi@raspbmc:~/domoticz/scripts$ Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3291]: (pi) CMD (/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.12 39 10 120 )
pi@raspbmc:~/domoticz/scripts$ Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3288]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)
pi@raspbmc:~/domoticz/scripts$ Feb  6 17:57:02 raspbmc CRON[3288]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)

Handmatig starten werkt wel gewoon. Dit is wat ik in crontab heb staan:
*/1 * * * *  /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.12 39 10 120
*/1 * * * *  /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.178.13 40 10 120

Ik ben vanmorgen helemaal overnieuw begonnen, raspbmc opnieuw erop gezet en daarna Domoticz. Alle stappen van Thinkpad opnieuw uitgevoerd maar ik ben nog net zo ver als gisteren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Nog een vraagje ik zie dat je het script in de crontab hebt staan als /home/pi/...
Maar in eerdere posts zag ik dat je bij het handmatig starten er python voor zet. Je aanroep is dus anders, is het script wel executable gemaakt? Zo niet dan werkt de crontab variant niet.

Executable maken kan met chmod +x naamscript.py

[ Voor 8% gewijzigd door Chopper_Rob op 06-02-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:52:
Nog een vraagje ik zie dat je het script in de crontab hebt staan als /home/pi/...
Maar in eerdere posts zag ik dat je bij het handmatig starten er python voor zet. Je aanroep is dus anders, is het script wel executable gemaakt? Zo niet dan werkt de crontab variant niet.

Executable maken kan met chmod +x naamscript.py
Die stap heb ik ook genomen, ik heb precies deze uitleg gevolgd. Ik heb het ook even met python ervoor geprobeerd maar dat maakt het ook nog niet werkende. Ik heb er te weinig verstand van om het zelf uit te dokteren dus ik (probeer althans) zo goed mogelijk handleidingen e.d. te volgen. :)
Ik kan iig wel vertellen hoe het niet moet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
#!/usr/bin/python

Die regel MOET de eerste regel van je script zijn!
En dat is ook de plaats waar de python binary staat?
Als je regel uit je crontab copy/paste, werkt het dan? (Dus niks ervoor zetten of zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Omdat tot nog toe alle z-wave componenten die ik heb gekocht gewoon werken heb ik zonder nadenken en onderzoek een afstandsbediening gekocht van Duwi, deze dus.
Wat blijkt, dat werkt dus niet samen, ik kan de afstandsbediening niet toevoegen aan Domoticz.
Mijn vraag is nu, heeft iemand een soortgelijke afstandsbediening die wel werkt? Mijn vriendin vind het namelijk makkelijk om met een afstandsbediening te werken en niet steeds een tablet te moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janne_nl schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:38:
#!/usr/bin/python

Die regel MOET de eerste regel van je script zijn!
En dat is ook de plaats waar de python binary staat?
Als je regel uit je crontab copy/paste, werkt het dan? (Dus niks ervoor zetten of zo.)
Script komt van Chopper-Rob af, ik heb zelf niks gemaakt. Volgens mij staat de binary op de goede plek, niks veranderd. Heb python, python2, python2.6 en python 2.7 in de /usr/bin directory staan. Cron start het script wel maar het doet verder niks. Handmatig starten gaat wel dus er zal iets niet goed gaan in cron of met permissies oid denk ik? :? Ik ben inmiddels een beetje door mijn opties heen die ik nog kan proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik kan je helaas niet verder helpen. Omdat ik python niet ken heb ik het Perl script uit d wiki gepakt en dat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janne_nl schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:15:
Ik kan je helaas niet verder helpen. Omdat ik python niet ken heb ik het Perl script uit d wiki gepakt en dat aangepast.
Ik ken beide niet maar had al wel gezien dat er ook een perl script voor is. Wat heb je aangepast en waarom? Wellicht dat ik die ook maar even moet proberen. :)

Ik weet dat het niet zo hoort maar het script werkt handmatig wel prima, is er geen andere manier om het automatisch te starten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb min of meer de slimheid uit het python script overgenomen. Het feit dat ik python niet men wel niet zeggen dat ik het niet kan lezen.

Als je in /home/pi staat en je tot de hele crontab regel over (zonder de *) werkt het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:49:
[...]

Ik ken beide niet maar had al wel gezien dat er ook een perl script voor is. Wat heb je aangepast en waarom? Wellicht dat ik die ook maar even moet proberen. :)

Ik weet dat het niet zo hoort maar het script werkt handmatig wel prima, is er geen andere manier om het automatisch te starten? :?
Ik heb het script als volgt in cron aangeroepen:

*       *       *       *       *       sudo python /home/pi/domoticz/scripts/other/wificheck.py 10.0.0.14 520 10 120 >/dev/null 2>&1
Pagina: 1 ... 49 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door