Ik wil toch even iets kwijt. Ik ben zelf groot voorstander van iedereen die tijd en moeite steekt in iets maken en dat wil delen met anderen. Helemaap top. Maar, ik zie het grote voordeel van het gebruik van nmap niet met het bestaande ping script. Ik kan het uiteraard mis hebben, ik gebruik nmap meestal enkel om port scanning te doen.Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:34:
Ik heb zojuist mijn NMAP presence script grotendeels herschreven en de volgende veranderingen gemaakt:
- Alle variablen in het begin bij elkaar (Behalve URL)
- Delen wat netter geschreven en de berichten verbeterd
- Routine ingebouwd die checked of een schakelaar al op een bepaalde stand staat of niet en deze dan vervolgens niet meer aanraakt. Nu kun je dus ook weer een custom dimm of schakeling geven zonder dat het script deze elke 30 seconden weer terug zet. Naar buiten gaan en thuis komen werkt nog steeds zoals voorheen.
Zie mijn blog of de post op het Domoticz forum voor de nieuwe versie!
De ping sweep die je met nmap uitvoert doet een ping, controleert poort 80 (http), poort 443 (https) en stuurt een ICMP timestamp request. Aangezien ik nooit een webserver draai op mijn telefoon, heeft eigenlijk de ping enkel nut. De reden waarom je dan toch nog je telefoon vindt is omdat je (in je voorbeeld) het als een priviledged user gebruikt (root), waardoor op het lokale netwerk arp gebruikt wordt.
Wat ik dus denk is, nmap doet een ping, vindt niets. Vervolgens doet hij een arp scan en vindt het 'nog' wel. Misschien om dat je telefoon nog in de arp cache zit of dat je telefoon wakker wordt door de arp broadcast. Als je telefoon wakker wordt en je draait dit script vaak genoeg dan heeft dit natuurlijk wel gevolgen voor je batterij.
Maar goed, ik kan het mis hebben want zo vaak gebruik ik nmap niet.
Waarom geen gebruik van Geofencing. Ik heb dat zelf op een Android toestel met EgiGeoZone (gratis) werkt perfect. En op een iPhone 5s via de Pilot: Home Automatiion (kost volgens mij 1,80 euro) en werkt ook al maanden perfect.