Oh dat is wel jammer, dan kan ik nog niets doen met het apparaat en Domoticz dus? Maakt op zich niet uit, de thermostaat is voornamelijk zodat ik onderweg de temparatuur kan opschroeven, het hoeft perse niet in Domoticz.DukeBox schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:41:
[...]
Ah, dacht al, zover ik weet heeft remeha geen wifi thermostaten.
De honywell wifi heeft zover ik weet nog geen interface mogelijkheden met andere dingen dan de honywell app.
Had je dan nog geen modulerende thermostaat ? Middels een opentherm gateway en bij honywell ook de tele interface kun je best al wat leuke dingen doen.
Ik ben zelf niet zo bekend met applescript, maar heb je ook het poort nummer in je domtoiczserver variabele staan. Standaard is dit poort 8080EddyK69 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:43:
[...]
Het is inmiddels gelukt om via AppleScript de status uit te lezen van iTunes. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Domoticz aan te sturen. Ik gebruik Curl voor het afvuren van de url. Ik krijg met onderstaande code geen foutmelding maar ook geen statuswijziging in Domoticz. Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee?
set domoticzrequest to "http://" & domoticzserver & "/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=" & switchid & "&switchcmd=On&level=0"
set curl_command to "curl --max-time 5 " & domoticzrequest
do shell script curl_command
Bijv. 192.168.1.1:8080
Als Domoticz python scripts kan aanroepen wel, zie mijn eerdere post.Archie_T schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:46:
[...]
Oh dat is wel jammer, dan kan ik nog niets doen met het apparaat en Domoticz dus?
Dank! Ga ik induiken als de thermostaat er is. Nu nog eerst die afstandsbediening aan de praat krijgen.GENETX schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:12:
[...]
Als Domoticz python scripts kan aanroepen wel, zie mijn eerdere post.
Ja heb ik. Het is inmiddels gelukt; ik had geen quotjes staan om de url in het curl-commandoChopper_Rob schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:00:
[...]
Ik ben zelf niet zo bekend met applescript, maar heb je ook het poort nummer in je domtoiczserver variabele staan. Standaard is dit poort 8080
Bijv. 192.168.1.1:8080

Thanx anyway!
Het verschil tussen een stekker dimmer is en een inbouw dimmer is dat een stekker dimmer een fase en een nul draad gebruikt een inbouwdimmer maakt gebruik van alleen een fase draad.LoneWolf schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:54:
Ik had dat probleem ook, met een stekker dimmer, door deze anders om in het stopcontact te steken was dat opgelost... Bij mij bleven zelfs de lampjes van de licht-string licht branden.(geeneens led...)
Misschien dus je aanvoer draadjes voor de dimmer omdraaien?
Verwijderd
Als je dit leest over de Harmony Hub, specifiek het stuk over: Using the application within Domoticz.Archie_T schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:15:
[...]
Dank! Ga ik induiken als de thermostaat er is. Nu nog eerst die afstandsbediening aan de praat krijgen.
Dan wordt daar uitlegt hoe je een extern programma kunt aanroepen aan de hand van het aan/uit gaan van een switch. Je kunt hier vast voldoende info vinden om dan je python script aan te kunnen roepen.
Het is met harmony hub zeker nog steeds niet mogelijk om bijvoorbeeld je versterker zachter te zetten om je mediaplayer te bedienen? Dus alle functies van een afstandsbediening kunt overnemen?
Ja mits de betreffende ledlampen dimbaar zijn en de kaku dimmer geschikt voor led gebruikt wordt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb 2 stuks flamingo fa20rf aangeschaft. Domoticz herkent ze meteen als ze in de buurt van de rfxtrx433e zijn.
Echter, het zend bereik lijkt nogal beperkt. Als de rookmelder op de gewenste plek is, moet het signaal moet door 3 muren.
Alarm geven vanaf de rfxtrx433e gaat prima. Maar ontvangen van de rookmelder alarm lukt niet.
Ter vergelijk: een klikaanklikuit remote control, gevoed vanuit 1 stuks 2032 batterij, gaat echter gemakkelijk door deze 3 muren heen. Domoticz signaal sterkte 5.
Hebben meer mensen soortgelijke ervaring?
Echter, het zend bereik lijkt nogal beperkt. Als de rookmelder op de gewenste plek is, moet het signaal moet door 3 muren.
Alarm geven vanaf de rfxtrx433e gaat prima. Maar ontvangen van de rookmelder alarm lukt niet.
Ter vergelijk: een klikaanklikuit remote control, gevoed vanuit 1 stuks 2032 batterij, gaat echter gemakkelijk door deze 3 muren heen. Domoticz signaal sterkte 5.
Hebben meer mensen soortgelijke ervaring?
[ Voor 18% gewijzigd door epdv op 01-02-2015 00:23 ]
Zijnde ledlampen van Ikea dimbaar? Kan de KaKu Multi AWMD-250 dan gebruikt worden icm een bestaande wandcontact schakelaar?DukeBox schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:12:
Ja mits de betreffende ledlampen dimbaar zijn en de kaku dimmer geschikt voor led gebruikt wordt.
Die schakelaar zit pal naast een andere KiKu AWMT-230. Nu las ik ergens dat er minimaal 50cm tussen de inbouwzenders moeten zitten, iemand ervaring als ze naast elkaar geplaatst worden?
Ik heb de AWMD-250 aan 3x dimbare LED-lampen van IKEA (9W per stuk dacht ik), en dat werkt helemaal super.
Dimmer in de muur vervangen door een schakelaar en daar zet ik ze nu mee aan/uit. De module onthoud het dimniveau, dus ook met de schakelaar gaan ze niet telkens op 100%
Dimmer in de muur vervangen door een schakelaar en daar zet ik ze nu mee aan/uit. De module onthoud het dimniveau, dus ook met de schakelaar gaan ze niet telkens op 100%
Of je gebruikt de native support voor de harmony hub: http://www.domoticz.com/wiki/Harmony_Hub.Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:04:
[...]
Als je dit leest over de Harmony Hub, specifiek het stuk over: Using the application within Domoticz.
Dan wordt daar uitlegt hoe je een extern programma kunt aanroepen aan de hand van het aan/uit gaan van een switch. Je kunt hier vast voldoende info vinden om dan je python script aan te kunnen roepen.
Ik heb de harmony hub integratie voor domoticz geschreven. Als hier meer vraag naar is kan ik dit toevoegen. Er worden dan alleen wel veel verschillende devices toegevoegd aan domoticz (voor iedere knop op je ab 1).slayer007 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:23:
Het is met harmony hub zeker nog steeds niet mogelijk om bijvoorbeeld je versterker zachter te zetten om je mediaplayer te bedienen? Dus alle functies van een afstandsbediening kunt overnemen?
Beste mede-Tweakers.
Ik wil graag ook bescheiden beginnen aan domotica.
Zelf heb ik een paar weken geleden een kaku start setje gekocht
Zelf heb ik al een raspberry pi die in de kast licht te verstoffen.
Mijn eerste doel is om de drie schakelaars afzonderlijk of ineens met elkaar te kunnen schakelen via Domoticz. Het tweede doel wordt om dit te kunnen schakelen vanaf een (niet in gebruik zijnde) wandschakelaar (via de Pi). Maar goed, eerst maar eens doel 1 realiseren.
Wat heb ik nodig voor de Pi?
Op deze Tweakers blog zie ik dat ik een "RF 433MHZ SUPERHETERODYNE RX + TX KIT" moet hebben. Ook met een duidelijk aansluitschema.
Alleen is mij nog niet helemaal duidelijk welk soort breadboard, en welke jumperwires(male/female etc) ik hiervoor moet aanschaffen. Welke webshop bied deze drie dingen (433 kit/jumperwires/breadboard) aan?
Ik wil graag ook bescheiden beginnen aan domotica.
Zelf heb ik een paar weken geleden een kaku start setje gekocht
Zelf heb ik al een raspberry pi die in de kast licht te verstoffen.
Mijn eerste doel is om de drie schakelaars afzonderlijk of ineens met elkaar te kunnen schakelen via Domoticz. Het tweede doel wordt om dit te kunnen schakelen vanaf een (niet in gebruik zijnde) wandschakelaar (via de Pi). Maar goed, eerst maar eens doel 1 realiseren.
Wat heb ik nodig voor de Pi?
Op deze Tweakers blog zie ik dat ik een "RF 433MHZ SUPERHETERODYNE RX + TX KIT" moet hebben. Ook met een duidelijk aansluitschema.
Alleen is mij nog niet helemaal duidelijk welk soort breadboard, en welke jumperwires(male/female etc) ik hiervoor moet aanschaffen. Welke webshop bied deze drie dingen (433 kit/jumperwires/breadboard) aan?
Het spul uit die blog wordt niet rechtstreeks ondersteund door Domoticz. Bijna iedereen in dit topic die 433Mhz spullen aanstuurt gebruikt daarvoor een RFXCOM rfxtrx433E. Een prijzig ding, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Ik heb er een paar dagen geleden een review over geschreven: productreview: Rfxcom RFXtrx433E USB 433.92MHz Transceiver review door ThinkPad
Je plugt hem in de Pi en Domoticz pakt de transceiver gelijk op. Je kunt daarna heel eenvoudig je schakelaars e.d. toevoegen.
Wellicht dat je het met de spullen uit dat blog ook werkend kunt krijgen, maar dan sta je er waarschijnlijk wel alleen voor omdat zoals gezegd de meesten de RFXCOM gebruiken.
Wil je wel perse het spul uit die blog gebruiken dan moet je hier zijn: pilight - open source domotica oplossing & het grote pimatic topic - home domotica met je Raspberry Pi
[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 01-02-2015 14:12 ]
Thanks voor je reactie. Ik had inderdaad de RFXCOM ook al wel gezien. Maar inderdaad is de prijs even slikken. Al ben je dan wel gelijk van al het 'gekloot' met draadjes/breadboard etc af. Ik twijfel nog 
*thanks ook voor je aanvullende linkjese
Had ze inderdaad ook al gezien

*thanks ook voor je aanvullende linkjese
[ Voor 16% gewijzigd door TripleQ op 01-02-2015 14:15 ]
Er is sinds kort ondersteuning voor mysensors, ben je natuurlijk niets mee voor KAKU, maar ik dacht: ik geef het maar mee
[ Voor 17% gewijzigd door A1AD op 01-02-2015 14:16 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Is er iemand die toevallig weet of je een OpenThem GateWay (OTGW) kan koppelen aan Domoticz, maar ook (vooral) via PHP scripting invloed op kan uitoefenen? Ik zou namelijk een OTGW via USB willen aansluiten en dan via een Cronjob geautomatiseerd (met aanwezigheids intelligentie) een schema door willen voeren. Daarnaast zou ik dan de status informatie (water temperatuur, vermogen, vlam aan/uit) weer willen tonen op mijn tablet..
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Volgens mij wordt de OTGW ondersteund in Domoticz.
PHP scripting kan vast ook prima, je kunt met JSON een hoop informatie uit Domoticz trekken en er naar toe sturen: http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s
PHP scripting kan vast ook prima, je kunt met JSON een hoop informatie uit Domoticz trekken en er naar toe sturen: http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s
@ All,
De RFXcom prijzig?
Daar kun je uren over bomen....
Maar feit is dat stable als een rock is.
En door de vele protocollen bijna een onmisbaar stukje hardware!!!
Er is geen opensource dat zo goed werkt!!!
Dus eigenlijk:
Domotica kost geld.
Zwave is duur en zeker niet het beste !!!! [ koop maar eens 1 zwave tov 433... ]
Geef me een alternatief, als vergelijk of hij echt wel duur is!!!
Als er al een vergelijkbare is :-)
En als hij unique is.....
Valt de prijs erg mee
Dus kopen kopen kopen!!!!
De RFXcom prijzig?
Dus eigenlijk:
Domotica kost geld.
Zwave is duur en zeker niet het beste !!!! [ koop maar eens 1 zwave tov 433... ]
Geef me een alternatief, als vergelijk of hij echt wel duur is!!!
Als er al een vergelijkbare is :-)
En als hij unique is.....
Valt de prijs erg mee
Dus kopen kopen kopen!!!!
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
ok ok ok.
Ik ben om. Zojuist ook de rfxtrx433E besteld
Nu de Pi uit het stof halen en weer eens schoon installeren + Domoticz
Inlezen dus!
Ik ben om. Zojuist ook de rfxtrx433E besteld
Nu de Pi uit het stof halen en weer eens schoon installeren + Domoticz
Inlezen dus!
Ik heb ergens in dit forum eens gelezen dat Domoticz enkel tijdelijke temperaturen kan sturen. Ik zou de temperatuur (Setpooint) dan ook willen overrulen in de thermostaat. Volgens het schema op http://otgw.tclcode.com/matrix.cgi wordt dit ook ondersteund door mijn Remeha Celcia 20 thermostaat en Remeha Quinta 28c CV ketel.ThinkPadd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:48:
Volgens mij wordt de OTGW ondersteund in Domoticz.
Ik verwacht dat het niet kan; maar kan de OTGW ook ophalen in welke stand de thermostaat staat? Dus of deze bijv continue comfort, continue laag, programma 1 of programma 2 is ingesteld?? Ik weet niet welke code dit zou zijn..
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Ik ben aan het overwegen om ook met domoticz te gaan beginnen, over liever gezegd over te stappen.
Ik maak nu gebruik van nodo domotica best leuk maar erg bewerkelijk.
Heb op mijn raspberry pi intussen domoticz geinstalleerd en een beetje aan het prutsen met schakelaars enzo (virtuele).
Werkt erg makkelijk al ik het vergelijk met het systeem wat ik nu heb.
Alleen loop ik nog tegen wat dingen aan waar ik zo geen antwoord op kan vinden,
Kan ik met domoticz ook een kaku afstandsbediening leren en dat domoticz hieraan acties uitvoert. (diversen lampen aan of uit, variabelen veranderen enz)?
Welke temparatuursensoren kan ik het beste nemen?
de THN132N van oregon lijkt mij goed maar die is best prijzig (als je er een aantal nodig hebt).
Ik heb geen slimme meter (elektriciteit) hoe kan ik deze dan wel uitlezen of is dit dan niet mogelijk?
Ik heb op de nodo (arduino mega) een LDR aangesloten welke licht meet en dit in een variabel zet en hieraan acties (events) hangt.
Is dit ook mogelijk met domoticz?
Sorry voor de vele vragen
Heb op mijn raspberry pi intussen domoticz geinstalleerd en een beetje aan het prutsen met schakelaars enzo (virtuele).
Kan ik met domoticz ook een kaku afstandsbediening leren en dat domoticz hieraan acties uitvoert. (diversen lampen aan of uit, variabelen veranderen enz)?
de THN132N van oregon lijkt mij goed maar die is best prijzig (als je er een aantal nodig hebt).
Ik heb geen slimme meter (elektriciteit) hoe kan ik deze dan wel uitlezen of is dit dan niet mogelijk?
Ik heb op de nodo (arduino mega) een LDR aangesloten welke licht meet en dit in een variabel zet en hieraan acties (events) hangt.
Ja dat kan.ComTech schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:10:
[..]
Cresta TX320 wordt wel vaak gebruikt. Is bij Kijkshop het goedkoopste, maar is daar meestal uitverkocht. Is ook wel bij andere webshops te verkrijgen.Welke temparatuursensoren kan ik het beste nemen?
Dit kan met de YouLess. Als je ook zonnepanelen hebt wordt het wat ingewikkelder (2e kWh-meter voor zonnepanelen + 2e Youless erbij) omdat de YouLess teruglevering niet kan meten.Ik heb geen slimme meter (elektriciteit) hoe kan ik deze dan wel uitlezen of is dit dan niet mogelijk?
Denk ik wel, maar is wel een beetje knutselen denk ik. De Pi heeft iig GPIO pinnen waar je zoiets aan kunt knopen. Een losse schemersensor (ABST-604 van KaKu) is wellicht handiger.Ik heb op de nodo (arduino mega) een LDR aangesloten welke licht meet en dit in een variabel zet en hieraan acties (events) hangt.
Al kun je ook schakelen op de zonsopgang/ondergang tijden, die berekent Domotiz automatisch wanneer je je locatie hebt ingevuld.
Lijkt me een waardevolle toevoeging!CodeIT schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:20:
[...]
Ik heb de harmony hub integratie voor domoticz geschreven. Als hier meer vraag naar is kan ik dit toevoegen. Er worden dan alleen wel veel verschillende devices toegevoegd aan domoticz (voor iedere knop op je ab 1).
Wellicht is dit nog iets voor de iOS gebruikers onder ons:
Heb zelf geen iOS device dus kan het niet proberen.
Hij gebruikt het met de HomeWizard, maar je kunt ook prima een lamp via Domoticz aanzetten via een URL: http://www.domoticz.com/w...L%27s#Lights_and_switchesJ-D schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:11:
[...]
Voor de geïnteresseerde, iOS app Home Remote werkt prima met het notificatie centrum in iOS (en voor de pebble gebruiker is er ook een makkelijke app.)
Responses zijn direct, alleen even de urls van de schakelaars in de app zetten.
Had 'm destijds gratis gedownload, maar is wat mij betreft de €1,99 waard.
Home Remote voor iOS
Heb zelf geen iOS device dus kan het niet proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 01-02-2015 16:29 ]
Dat is interessant, voor op IOS
Es ff proberen, zou dat ook met Fibaro werken?
Hmmm valt nu al tegen veels te gecompliceerd om 1 voor 1 URLs toe te gaan zitten voegen
Hmmm valt nu al tegen veels te gecompliceerd om 1 voor 1 URLs toe te gaan zitten voegen
[ Voor 36% gewijzigd door tcviper op 01-02-2015 17:00 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik heb gisteren eens werk gestoken in een Presence script voor Domoticz zodat ik scenario's kan maken waarbij Domoticz weet of er iemand in huis aanwezig is of niet.
De standaard voorbeelden hiervoor (ping of ARP) gingen bij mij helaas niet werken dus heb ik een eigen methode bedacht op basis van nmap presence detection bedacht. Dit werkt bij mij tot nu toe feilloos met al mijn Android toestellen, ook in sleep mode, wanneer ping gewoon geen response geeft.
Ik heb het uiteindelijk in een bash script gegoten wat buitenom Domoticz draait maar uiteraard wel een switch binnen Domoticz omzet en dus gebruikt kan worden in een Blocky of ander script.
Je kunt mijn blog post erover hier vinden, of eventueel naar mijn post op het Domoticz forum kijken!
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of het voor jullie ook goed werkt, inclusief iPhones en Windows phones bijvoorbeeld, omdat ik deze zelf niet heb.
De standaard voorbeelden hiervoor (ping of ARP) gingen bij mij helaas niet werken dus heb ik een eigen methode bedacht op basis van nmap presence detection bedacht. Dit werkt bij mij tot nu toe feilloos met al mijn Android toestellen, ook in sleep mode, wanneer ping gewoon geen response geeft.
Ik heb het uiteindelijk in een bash script gegoten wat buitenom Domoticz draait maar uiteraard wel een switch binnen Domoticz omzet en dus gebruikt kan worden in een Blocky of ander script.
Je kunt mijn blog post erover hier vinden, of eventueel naar mijn post op het Domoticz forum kijken!
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of het voor jullie ook goed werkt, inclusief iPhones en Windows phones bijvoorbeeld, omdat ik deze zelf niet heb.
Ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen:
voordeurbel gaat > dan (Samsung Tv op Mute)
gebruikmakend van http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=12&t=5794 (rc_cli_arm)
Virtuele Switch aangemaakt die oproept: script:///home/pi/domoticz/scripts/samsungmute
(inhoud script: ''./rc_cli_arm 192.168.18.148 KEY_MUTE''
(permissie 777 op script en rc_cli_arm gezet beide in dezelfde directory)
Als ik vanuit winscp een execute doet op ''samsungmute'' werkt het prima en televisie mute, echter als ik de virtuele switch schakel dan krijg ik error:32512
2015-02-01 17:04:35 (samsungtv) Lighting 2 (Televisie Mute)
2015-02-01 17:04:36 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/samsungmute
2015-02-01 17:04:36 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/samsungmute). returned: 32512
dus er zit een verschil in het uitvoeren domoticz of handmatig vanuit winscp,
Iemand een idee?
(leuk als je over een samsung TV beschikt ,http://wiki.samygo.tv/index.php5/D-Series_Key_Codes)
voordeurbel gaat > dan (Samsung Tv op Mute)
gebruikmakend van http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=12&t=5794 (rc_cli_arm)
Virtuele Switch aangemaakt die oproept: script:///home/pi/domoticz/scripts/samsungmute
(inhoud script: ''./rc_cli_arm 192.168.18.148 KEY_MUTE''
(permissie 777 op script en rc_cli_arm gezet beide in dezelfde directory)
Als ik vanuit winscp een execute doet op ''samsungmute'' werkt het prima en televisie mute, echter als ik de virtuele switch schakel dan krijg ik error:32512
2015-02-01 17:04:35 (samsungtv) Lighting 2 (Televisie Mute)
2015-02-01 17:04:36 Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/samsungmute
2015-02-01 17:04:36 Error: Error executing script command (/home/pi/domoticz/scripts/samsungmute). returned: 32512
dus er zit een verschil in het uitvoeren domoticz of handmatig vanuit winscp,
Iemand een idee?
(leuk als je over een samsung TV beschikt ,http://wiki.samygo.tv/index.php5/D-Series_Key_Codes)
Volgens mij verdwijnt een iPhone compleet van het netwerk als het scherm gelocked is, dus ik vrees dat ook jouw methode niet gaat werken voor een iPhone.Quindor schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:04:
Ik heb gisteren eens werk gestoken in een Presence script voor Domoticz zodat ik scenario's kan maken waarbij Domoticz weet of er iemand in huis aanwezig is of niet.
[..]
Waarom werkt het ping script van Chopper_rob bij jou trouwens niet? Het werkt met mijn Nexus 5 (Android) echt subliem. Je moet natuurlijk wel even aanzetten bij geavanceerde wifi instellingen dat de wifi ook in slaapstand actief blijft.
Ik heb de ping interval op 1 minuut staan, en merk eigenlijk geen impact op m'n batterijduur. 1 minuut is vrij traag, maar ik heb het gecombineerd met een deursensor op m'n voordeur. Als er niemand thuis is en de voordeur gaat open is er iemand thuis. Als ik alleen het pingscript zou gebruiken zou het anders max. 1 minuut duren voor het licht aan zou gaan
Voor de iPhone van m'n vriendin gebruik ik de geofencing optie van "Pilot: Home Automation". Dat werkt ook als een trein.
Ja, ik denk dat je de bestandspaden voluit moet noemen. Dat zie je wel vaker, dat 'python scriptje.py' niet werkt en '/usr/bin/python scriptje.py' wel. Zoiets moet je het in zoeken denk ik.
Schrijf het pad waar die rc_cli staat dus voluit in het script. En maak dat rc_cli ding even executable (chmod +x <hier_bestand>)
[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 01-02-2015 17:35 ]
Omdat ik niet wil dat hij de netwerk link actief houd tijdens een sleep. Dat kost hoe dan ook redelijk wat batterij. Ook werkt dat niet op alle Android versies feilloos heb ik gemerkt.ThinkPadd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:23:
[...]
Volgens mij verdwijnt een iPhone compleet van het netwerk als het scherm gelocked is, dus ik vrees dat jouw methode ook niet gaat werken.
Waarom werkt het ping script van Chopper_rob bij jou trouwens niet? Het werkt met mijn Nexus 5 echt subliem. Je moet natuurlijk wel even aanzetten bij geavanceerde wifi instellingen dat de wifi ook in slaapstand actief blijft.
Met de nmap methode hoeft dit niet, en hoewel het device compleet niet meer reageert op pings of andere connecties werkt nmap nog wel. Ik verwacht dat dit met iPhones hetzelfde zal zijn. Daarmee zouden we een universele methode hebben die geen impact heeft op eventuele batterij duur en ongevoelig is voor slaap standen of andere zaken.
Bij mij kan het maximaal 40 seconden duren nu. Check script om de 10 seconden, blocky draait elke 30 seconden. Maar aangezien hij al op de parkeerplaats met mijn telefoon connect, is dat eigenlijk altijd wel snel genoeg.
Ik ben wel benieuwd wat andere mensen krijgen als ze "nmap -sn IP.IP.IP.IP" uitvoeren. Zeker als op dat moment een ping niet werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 01-02-2015 17:33 ]
Ik wil het wel even snel proberen met een iPhone, maar moet je die nmap nog weer installeren? Of wat heb je er voor nodig?
Yes, op Ubuntu of een andere Debian linux is dat gewoon "apt-get install nmap" and dan heb je het. Op windows zul je het handmatig moeten downloaden. Dat kan zo te zien met deze link. Ik heb geen idee of Windows en Linux nog anders gaat werken met betrekking tot TCP stack en kernel, etc.slayer007 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:49:
Ik wil het wel even snel proberen met een iPhone, maar moet je die nmap nog weer installeren? Of wat heb je er voor nodig?
p.s. Zojuist eventjes op Windows getest, op mijn Windows 8.1 machine lijkt het op dezelfde manier goed te werken (ping geeft timeout, nmap geeft host up).
[ Voor 11% gewijzigd door Quindor op 01-02-2015 17:59 ]
Discussie misschien beter ff voortzetten in je eigen topic? Anders gaat het hier offtopic.
Ik kan het ook wel even testen evt. Zal er straks na het eten ff naar kijken.
Moet je wel ff omschrijven wat er naast jouw script nog geïnstalleerd moet worden, ik zie namelijk dat de Pi 'nmap' niet kent nu
Moet je wel ff omschrijven wat er naast jouw script nog geïnstalleerd moet worden, ik zie namelijk dat de Pi 'nmap' niet kent nu
Goed punt, zal mijn artikel eventjes updaten!ThinkPadd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:54:
Discussie misschien beter ff voortzetten in je eigen topic? Anders gaat het hier offtopic.
Verder in het topic op het Domoticz forum dan. Zou leuk zijn als we vanavond weten of het voor iPhones ook werkt!
Ik open zojuist tweakers.net en zie het volgende filmpje staan: Gathering of the Tweakers - Het domoticasysteem van HeroS
Ik denk nu gaan we het krijgen. Ik ga lekker zitten nog net geen zak chips erbij en helaas geen Domoticz maar een kant en klaar systeem van Zipato met wat modules van verschillende fabrikanten om de lampen aan en uit te zetten enz. Niks tegen HeroS. Maar dit is redelijk plug en play. Wat vonden jullie hiervan?
Ik had liever de install van Thinkpad gezien of iemand anders wie tot het uiterste gaat om alles te automatiseren
Ik denk nu gaan we het krijgen. Ik ga lekker zitten nog net geen zak chips erbij en helaas geen Domoticz maar een kant en klaar systeem van Zipato met wat modules van verschillende fabrikanten om de lampen aan en uit te zetten enz. Niks tegen HeroS. Maar dit is redelijk plug en play. Wat vonden jullie hiervan?
Ik had liever de install van Thinkpad gezien of iemand anders wie tot het uiterste gaat om alles te automatiseren
Het viel mij ook tegen idd. Leek nog meer op een reclamefilmpje dan een echt Got filmpje. Had ook wat meer eigen setup verwacht.
Brutuss schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:31:
[..]
Maar moet zeggen dat het wel leuk was om mensen een beetje te laten zien wat domotica is, maar er inderdaad wel meer die-hard setups zijn. De vorige aflevering was bij iemand die een drone vanaf scratch gebouwd had, dat zijn de echte die-hard tweakers. Dit was meer een beetje standaard assortiment.Terwijl je er zoveel meer mee kunt doen.
Het was voor mij een beetje van het niveau van 'als ik hier klik, gaat het lampie aan
En wat ik heel leuk vind hier in dit topic is het out-of-the-box denken. Bijvoorbeeld via hacks tot iets bruikbaars komen (deurcontact? ff beetje solderen en je kan er ook prima je brievenbus mee in de gaten houden). Dat is echt tweaken. En het meest fantastische is nog wel dat je met Domoticz heel betaalbaar met domotica aan de slag kan. En het is open source, dus de sky is the limit.
Ook is zijn gehele setup Z-Wave based, wat als beginner behoorlijk ontnuchterend kan werken als je de prijzen ziet
Verder overigens niks tegen HeroS, ik lees z'n reviews af en toe en die zijn altijd keurig (goede scherpe foto's ook trouwens
Volgende keer een opname bij GENETX: GENETX in 'video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS' ?
En over mijn setup...... ik hoef niet zo nodig met m'n smoel voor de camera
[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 01-02-2015 19:37 ]
[quote][b][messa
Volledig uitschrijven is de oplossing, ik kan weer verder..ThinkPadd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:23:
[...]
Ja, ik denk dat je de bestandspaden voluit moet noemen. Dat zie je wel vaker, dat 'python scriptje.py' niet werkt en '/usr/bin/python scriptje.py' wel. Zoiets moet je het in zoeken denk ik.
Schrijf het pad waar die rc_cli staat dus voluit in het script. En maak dat rc_cli ding even executable (chmod +x <hier_bestand>)
Mijn setup is zeker uitgebreider hoor. Heb niet alleen een zipabox maar ook wat zelf in elkaar gezette spullen. En zipato is echt niet plug and play hoor als je wat ingewikkelde zaken wilt regelen.
Dit is misschien in de video niet zo overgekomen maar dit is ook best lastig. Daarnaast zijn er ook zaken wel gefilmd maar deze zijn niet gebruikt.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee en mijn doel...het laten zien van de mogelijkheden, is goed overgekomen.
Dat ik geen domoticz (wat een prima product is) gebruik is gewoon omdat ik bij aanschaf even niet de tijd en geduld had om alles uit te zoeken.
Het kost nu al genoeg tijd
Dit is misschien in de video niet zo overgekomen maar dit is ook best lastig. Daarnaast zijn er ook zaken wel gefilmd maar deze zijn niet gebruikt.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee en mijn doel...het laten zien van de mogelijkheden, is goed overgekomen.
Dat ik geen domoticz (wat een prima product is) gebruik is gewoon omdat ik bij aanschaf even niet de tijd en geduld had om alles uit te zoeken.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ik snap het, het is ook zeker niet persoonlijk bedoeld, ik denk dat Tweakers er ook meer van had kunnen maken. Niet helemaal eerlijk dat iedereen op jou loopt te vitten
Ik heb gister de sensor binnen uit dit topic: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=2179
Ze doen het prima, na wat spelen met de jumpers.
Ik heb nu ingesteld dat als de voordeur of achterdeur open gaat en de zon onder is, dat dan de lampen aangaan. Echter, zit hier een vertraging in van een seconde of 4. Ik heb dat bij draadloze schakelaars en via de app e.d. niet. Zou het door deze sensor komen (wat natuurlijk een cheap dingetje is) of kan ik nog iets proberen??
Ze doen het prima, na wat spelen met de jumpers.
Ik heb nu ingesteld dat als de voordeur of achterdeur open gaat en de zon onder is, dat dan de lampen aangaan. Echter, zit hier een vertraging in van een seconde of 4. Ik heb dat bij draadloze schakelaars en via de app e.d. niet. Zou het door deze sensor komen (wat natuurlijk een cheap dingetje is) of kan ik nog iets proberen??
4 seconden is het bij mij niet. Deur gaat open en een seconde/anderhalf later gaat het licht aan. Moet er wel bij vermelden dat sensor en ontvanger in lamp op 3m afstand van RFXCOM zitten.
Op het nodoforum zijn ze momenteel bezig om deze te koppelen aan domoticz als dit werkt kun je alles wat je met de nodo kan ook in domoticz werkend krijgen.ComTech schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:10:
Ik ben aan het overwegen om ook met domoticz te gaan beginnen, over liever gezegd over te stappen.
Die RFXCom prijs valt best mee. Maar ik moet zeggen dat al mijn toekomstige sensoren en switches wel z-wave worden. Werken met de fibaro sensoren en inbouwcontrollers gaat lekker makkelijk en schakelt op het gevoel veel sneller dan het Kaku spul. Daarnaast is het bi-directionele en mesh netwerk van ZWave echt wel een plus, zeker als je controller op zolder staat en je een schakelaartje achter in de garage wilt plaatsen.Dylantje2 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:49:
@ All,
De RFXcom prijzig?
Dus eigenlijk:
Domotica kost geld.
Voorbeelden van mijn 2 zwave projectjes:
Zelf heb ik de deurbel van Robbshop gebouwd met de fibaro binaire sensor en een relais en dan via Tasker en Autonotification komt er dan een dialoog en geluid op m'n HTC telefoontje met een capture van een foscam IP camera en tevens gaat op zolder nog even een 2e Kaku deurbel voor als de vrouw met haar koptelefoon op zit.
Daarnaast een led-strip buiten geplaatst met de fibaro RGBW controller die standaard 5% gedimd is en als er iemand langs loopt op het erf dan schakelt het langzaam naar 100%. Zegmaar een oog-vriendelijke buitenverlichting.
Aan mijn raxda rock hangt zowel een z-stick als een rfxcom. Niet dat ik nu fan van het ene spectrum ben boven het andere ofzo, maar ik kan de meerwaarde van de zwave producten wel inzien.
He HeroS,HeroS schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:00:
Mijn setup is zeker uitgebreider hoor. Heb niet alleen een zipabox maar ook wat zelf in elkaar gezette spullen. En zipato is echt niet plug and play hoor als je wat ingewikkelde zaken wilt regelen.
Zo komt het filmpje helaas wel over inderdaad. Want de mogelijkheden zijn bijna eindeloos met Domotica. Als je het kunt verzinnen is er ook wel een manier om het maken. Ik had het dan ook erg leuk gevonden om de zelfgemaakte dingen te zien. Hier gaat Tweakers toch om?
Gelukkig zijn er meerdere Domotica oplossingen waarin ook iedereen zijn eigen keuze kan maken.
Nogmaals ik heb ook niks tegen jou maar wel tegen het filmpje. Het filmpje komt nogal makkelijk en simpel over.
Even een andere vraag, heeft Domoticz al klikaanklikuit support?
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
Nou,Amanush schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:35:
Heb je zelf niets uitgezocht en gelezen hier?
Natuurlijk heeft dat het niet?
Ja. Heb je überhaupt zelf eerst gezocht?Amanush schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:35:
Na een tijdje met z-way(raspberry + razberry) gespeeld te hebben wil ik nu dan eindelijk overstappen op Domoticz.
Installatie ging eigenlijk prima tot ik de razberry moest configureren. Het linken naar de usb lijkt gelukt te zijn want ik kan de juiste poort selecteren in Domoticz. Het probleem is echter dat hij de controller niet vind onder setup..
Ik heb al een paar keer de procedure herhaald helaas zonder succes. Iemand hier iets dergelijks meegemaakt?
Installatie ging eigenlijk prima tot ik de razberry moest configureren. Het linken naar de usb lijkt gelukt te zijn want ik kan de juiste poort selecteren in Domoticz. Het probleem is echter dat hij de controller niet vind onder setup..
Ik heb al een paar keer de procedure herhaald helaas zonder succes. Iemand hier iets dergelijks meegemaakt?
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Vinkje 'Accept new hardware' onder 'Application settings' wel aanstaan? Je zal niet de eerste zijn
Even snel gechecked maar die staat aan.ThinkPadd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:20:
Vinkje 'Accept new hardware' onder 'Application settings' wel aanstaan? Je zal niet de eerste zijn
Als ik "Allow 5 min" aanzet zie ik dit(eventueel nuttig):
Mon Feb 2 00:24:12 2015 New sensors allowed for 5 minutes...
Mon Feb 2 00:24:30 2015 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
Mon Feb 2 00:24:30 2015 (System) Temp (Unknown)
Mon Feb 2 00:13:22 2015 Error: OpenZWave: Driver Failed!!
[ Voor 37% gewijzigd door koekjeh op 02-02-2015 00:26 ]
Nee, vragen was wat makkelijker.ThinkPadd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:41:
[...]
Ja. Heb je überhaupt zelf eerst gezocht?
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
Klinkt als Domoticz zonder Z-wave support.koekjeh schreef op maandag 02 februari 2015 @ 00:22:
[...]
Even snel gechecked maar die staat aan.
Als ik "Allow 5 min" aanzet zie ik dit(eventueel nuttig):
Mon Feb 2 00:24:12 2015 New sensors allowed for 5 minutes...
Mon Feb 2 00:24:30 2015 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
Mon Feb 2 00:24:30 2015 (System) Temp (Unknown)
Mon Feb 2 00:13:22 2015 Error: OpenZWave: Driver Failed!!
Hoe heb je 't geïnstalleerd?
http://www.domoticz.com/wiki/Install.txt
Ah ik heb de image van de website van domoticz gedownload: sourceforge.net/projects/domoticz/files/RudolfR schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:50:
[...]
Klinkt als Domoticz zonder Z-wave support.
Ik zal vanavond even deze versie installeren.
Hallo,
Ik loop al een aantal dagen vast met het besturen van Domoticz via json / via een script vanaf een andere computer. Mijn situatie is als volgt: ik heb een Raspi draaien met Domoticz icm met een RFTCOM 433 transeiver, werkt allemaal prima.
Nu heb ik een banana pi in de woonkamer draaien waarop ik bezig ben met voicecommand, zie http://www.princetronics....tches-using-raspberry-pi/
Ook dat werkt nu al vrij aardig, maar ik wil bij een specifiek commando dat de Raspi met Domoticz wordt aangestuurd om b.v. bepaalde lampen aan of uit te zetten. Op beide pi's draait Debian / Raspbian.
Hier loop ik vast, ik kan een bepaald stemcommando koppelen aan een bash script, maar hoe kan ik dat script inrichten om een commando te sturen naar de raspi? Ik ben redelijk nieuw als het gaat om Linux, maar het zou mooi zijn als ik b.v. met json een url kan uitvoeren om dit te doen.
Een andere optie is wellicht via ssh (?) een lokaal script op de Raspi aanroepen, maar ook op dat vlak nog geen succes... Is er iemand die hier een geniaal idee over heeft?
Ik loop al een aantal dagen vast met het besturen van Domoticz via json / via een script vanaf een andere computer. Mijn situatie is als volgt: ik heb een Raspi draaien met Domoticz icm met een RFTCOM 433 transeiver, werkt allemaal prima.
Nu heb ik een banana pi in de woonkamer draaien waarop ik bezig ben met voicecommand, zie http://www.princetronics....tches-using-raspberry-pi/
Ook dat werkt nu al vrij aardig, maar ik wil bij een specifiek commando dat de Raspi met Domoticz wordt aangestuurd om b.v. bepaalde lampen aan of uit te zetten. Op beide pi's draait Debian / Raspbian.
Hier loop ik vast, ik kan een bepaald stemcommando koppelen aan een bash script, maar hoe kan ik dat script inrichten om een commando te sturen naar de raspi? Ik ben redelijk nieuw als het gaat om Linux, maar het zou mooi zijn als ik b.v. met json een url kan uitvoeren om dit te doen.
Een andere optie is wellicht via ssh (?) een lokaal script op de Raspi aanroepen, maar ook op dat vlak nog geen succes... Is er iemand die hier een geniaal idee over heeft?
Kijk hier eens: http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s
Dank voor je snelle reactie. Ik had misschien nog iets uitgebreider moeten zijn in mijn post. Besturen met json url lukt me, maar is er dan een manier waarop ik die url vanuit een bash script kan uitvoeren? Het liefst zonder browser.... Gewoon de url in een script plakken werkt niet namelijk.
Met Curl moet dat toch lukken?Bram1181 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:10:
Dank voor je snelle reactie. Ik had misschien nog iets uitgebreider moeten zijn in mijn post. Besturen met json url lukt me, maar is er dan een manier waarop ik die url vanuit een bash script kan uitvoeren? Het liefst zonder browser.... Gewoon de url in een script plakken werkt niet namelijk.
[edit]
curl -s "http://ip:port:/json.htm? ...."
[ Voor 4% gewijzigd door A1AD op 02-02-2015 10:17 ]
Dat idee had ik ook, maar bij het zoeken naar voorbeeldscripts werd ik er niet helemaal wijs uit hoe ik dat precies in een script moet verwerken.
sorry ik was te vroeg met mijn reactie... ga het ff proberen
Bram1181 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:22:
werkt perfect! Dank!!!
Bram1181 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:18:
sorry ik was te vroeg met mijn reactie... ga het ff proberen
Je kan je berichten bewerken als je iets wilt aanvulling. Dit zorgt er voor dat het topic netjes blijft.Bram1181 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:17:
Dat idee had ik ook, maar bij het zoeken naar voorbeeldscripts werd ik er niet helemaal wijs uit hoe ik dat precies in een script moet verwerken.
[ Voor 20% gewijzigd door Dountill op 02-02-2015 10:25 ]
Graag wil ik ook starten met domoticz, ik heb hier 2 vragen over.
- Kan je een tv koppelen zonder tussenkomst van harmony hub? (uiteraard smart tv)
- Kan je een apple tv koppelen?
- Kan je een tv koppelen zonder tussenkomst van harmony hub? (uiteraard smart tv)
Hebben jullie de (specs van de) RPi 2 al gezien?
http://lifehacker.com/the...ter&utm_medium=socialflow
Snelle Jelle hoor
Snelle Jelle hoor
¯\_(ツ)_/¯
Je kunt beide niet rechtstreeks bedienen, en met een Harmony Hub kun je via Domoticz alleen activities starten.mdoos schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:37:
Voor Philips en Samsung tv's zijn wel libraries verkrijgbaar om e.e.a. aan te sturen, dit moet je dan zelf gaan scripten.
Als je de tv toevallig al aan een raspberry hebt hangen is een CEC commando misschien iets:mdoos schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:37:
http://raspberrypi.stacke...mands-without-cec-adapter
Ik vroeg me af of dit nieuwe mogelijkheden voor Domoticz met zich mee brengt?M.v.Veelen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:42:
Hebben jullie de (specs van de) RPi 2 al gezien?
Snelle Jelle hoor
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Het is alleen een tikje sneller, dus voor degenen die nu willen gaan shoppen is het misschien een optie. Het is alleen nog niet gezegd dat Domoticz er al op zal kunnen draaien. Een aantal andere distributies moeten nog geupdate worden voordat ze op deze nieuwe Pi gebruikt kunnen worden.
¯\_(ツ)_/¯
In mijn nieuwe woning wil ik gebruik gaan maken van de Evohome (aangezien dat nu ondersteund wordt door Domoticz)
Heb ik genoeg aan de HGI80 icm HCE80 (en uiteraard meerdere Round of HCF82's) of heb je ook de Evohome controller nodig? Als die Evohome controller niet nodig is, kan ik mooi een tablet aan de muur schroeven..
Heb ik genoeg aan de HGI80 icm HCE80 (en uiteraard meerdere Round of HCF82's) of heb je ook de Evohome controller nodig? Als die Evohome controller niet nodig is, kan ik mooi een tablet aan de muur schroeven..
Momenteel werkt Domoticz op mijn Synology nas (DS214) vlotjes. Het is nog een proef project, dus ik heb voorlopig alleen nog maar 1 Fibaro wall plug via Zwave. Nu werkt deze plug enkele dagen goed en plots komen de signalen niet meer door. Ik kan hem niet meer aan en uit schakelen en ook de energiemeter werkt niet meer. Wanneer ik mijn Synology uitschakel en Domoticz opnieuw opstart, werkt het wel weer enkele dagen. Mijn Aeon Zwave stick blijft wel beschikbaar, dus aan de controller ligt het volgens mij niet.
Is dit normaal met Zwave apparatuur? Dat je regelmatig Domoticz moet herstarten? Mijn Philips Hue lampjes blijven het wel mooi doen.
Nu moet ik telkens manueel Domoticz opnieuw opstarten wanneer mijn Synology reboot... Dus als iemand dit automatisch krijgt opgestart, zou ik ook heel tevreden zijn! Ik draai Domoticz V2 21.92 met Debian Chroot op mijn Synology DS214.
Alvast bedankt!
Is dit normaal met Zwave apparatuur? Dat je regelmatig Domoticz moet herstarten? Mijn Philips Hue lampjes blijven het wel mooi doen.
Nu moet ik telkens manueel Domoticz opnieuw opstarten wanneer mijn Synology reboot... Dus als iemand dit automatisch krijgt opgestart, zou ik ook heel tevreden zijn! Ik draai Domoticz V2 21.92 met Debian Chroot op mijn Synology DS214.
Alvast bedankt!
Het is volgens mij een Z-Wave probleem, want Domoticz draait hier (ik heb geen Z-Wave) als een trein, dagenlang achter elkaar, zonder problemen. Van iemand die ook Z-Wave gebruikt (M.v.Veelen) heb ik wel veel ellende gehoord over het werkend krijgen/houden van Z-Wave spul.basa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:50:
[..]
[..]
Hah, net ontdekt dat je in Blockly events met rechtermuisknop op de blokjes kan klikken en dan 'External inputs' kan selecteren. Daardoor worden de events een stuk compacter en leesbaarder
[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2015 15:59 ]
Ik heb ook Debian Chroot eventjes geprobeerd op mijn DS213, maar had ook problemen met het aanzetten na herstart.basa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:50:
Ik draai Domoticz V2 21.92 met Debian Chroot op mijn Synology DS214.
Alvast bedankt!
Ik heb daarna Chroot verwijderd en een kant en klare SPK geinstalleerd.
Domoticz werkt super nu, ook na herstart van de synology.
Voor de rest alleen nog maar twee youlessen en twee Cresta temp/rv meters aangesloten, nog niets anders, dus geen ervaringen met zwave van mijn kant.
[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-02-2015 17:01 ]
Krijg nou.....en je kunt er comments bij zetten. Nooit geweten.... Moet ik me schamenThinkPadd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:57:
[...]
Hah, net ontdekt dat je in Blockly events met rechtermuisknop op de blokjes kan klikken en dan 'External inputs' kan selecteren. Daardoor worden de events een stuk compacter en leesbaarder
Dat Z Wave probleem, is je netwerk wel sterk genoeg? Is de Wall plug niet net te ver van de Z Wave module verwijderd? Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem gehad en nu, met een repeater en een Wall plug lijkt het netwerk een heel stuk stabieler. In ieder geval geen uitval van nodes meer gehad. Misschien eens kijken naar de locaties en kijken of je een powered node erbij kan zetten die het netwerk versterkt?basa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:50:
Momenteel werkt Domoticz op mijn Synology nas (DS214) vlotjes. Het is nog een proef project, dus ik heb voorlopig alleen nog maar 1 Fibaro wall plug via Zwave. Nu werkt deze plug enkele dagen goed en plots komen de signalen niet meer door. Ik kan hem niet meer aan en uit schakelen en ook de energiemeter werkt niet meer. Wanneer ik mijn Synology uitschakel en Domoticz opnieuw opstart, werkt het wel weer enkele dagen. Mijn Aeon Zwave stick blijft wel beschikbaar, dus aan de controller ligt het volgens mij niet.
Alvast bedankt!
[ Voor 38% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-02-2015 17:31 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb hem nu een paar uur draaien. Werkt lekker.Quindor schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:04:
De standaard voorbeelden hiervoor (ping of ARP) gingen bij mij helaas niet werken dus heb ik een eigen methode bedacht op basis van nmap presence detection bedacht. Dit werkt bij mij tot nu toe feilloos met al mijn Android toestellen, ook in sleep mode, wanneer ping gewoon geen response geeft.![]()
![]()
Enige waar ik een beetje "tegenaan loop", is dat elke check resulteert in een schakeling die wordt aangeroepen. (on of off)
Is het niet mogelijk om op 1 of andere manier te kijken of de status gewijzigd is ten opzichte van de vorige check?
(Misschien denk ik wel te moeilijk hoor)
Ik wil bijvoorbeeld dat een lamp pas aangaat op het moment dat ik na een bepaald tijdstip thuis kom.
Cool dat je het ook draait. Wat heb je voor Telefoons (merk, type, os) en Access-point router? Ik heb vandaag op verschillende plekken getest met andere hardware en dat blijkt best wat uit te maken!TravockMD schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:28:
[...]
Ik heb hem nu een paar uur draaien. Werkt lekker.
Enige waar ik een beetje "tegenaan loop", is dat elke check resulteert in een schakeling die wordt aangeroepen. (on of off)
Is het niet mogelijk om op 1 of andere manier te kijken of de status gewijzigd is ten opzichte van de vorige check?
(Misschien denk ik wel te moeilijk hoor)
Ik wil bijvoorbeeld dat een lamp pas aangaat op het moment dat ik na een bepaald tijdstip thuis kom.
Het klopt dat zoals ik het nu doe de switch elke keer opnieuw op aan word gezet. In mijn setup resulteert dat niet in problemen maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet bij iedereen het geval is.
Om dat op te lossen zal er eerst via JSON gecontroleerd moeten worden waar de schakelaar bij op staat (Bij het schakelaar aan gedeelte) en deze dan vervolgens met rust laten als deze al aan staat. Dat moet niet heel moeilijk zijn om te maken. Zal er binnenkort eens naar kijken, mocht je het zelf bouwen zie ik het graag in het topic!
Het is een OnePlus One met Android 4.4.4. Router is een Netgear (type weet ik zo niet)Quindor schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:42:
[...]
Cool dat je het ook draait. Wat heb je voor Telefoons (merk, type, os) en Access-point router? Ik heb vandaag op verschillende plekken getest met andere hardware en dat blijkt best wat uit te maken!
Het klopt dat zoals ik het nu doe de switch elke keer opnieuw op aan word gezet. In mijn setup resulteert dat niet in problemen maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet bij iedereen het geval is.
Om dat op te lossen zal er eerst via JSON gecontroleerd moeten worden waar de schakelaar bij op staat (Bij het schakelaar aan gedeelte) en deze dan vervolgens met rust laten als deze al aan staat. Dat moet niet heel moeilijk zijn om te maken. Zal er binnenkort eens naar kijken, mocht je het zelf bouwen zie ik het graag in het topic!
Wat betreft programmeren moet je nog niet teveel van mij verwachten. Heb er vrijwel geen ervaring in. Begrijpend lezen gaat behoorlijk, copy/pasten etc aan de hand van voorbeelden ook, maar het zelf schrijven nog niet. Ik ga me er even voor inlezen, maar verwacht er niet teveel van
Ach, zo ben ik 3 maanden terug ook begonnen.TravockMD schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:51:
[...]
Het is een OnePlus One met Android 4.4.4. Router is een Netgear (type weet ik zo niet)
Wat betreft programmeren moet je nog niet teveel van mij verwachten. Heb er vrijwel geen ervaring in. Begrijpend lezen gaat behoorlijk, copy/pasten etc aan de hand van voorbeelden ook, maar het zelf schrijven nog niet. Ik ga me er even voor inlezen, maar verwacht er niet teveel van
Help,
Zojuist mijn domoticz van een login voorzien, en na het inloggen... Alles weg.
Bij het herstellen van de backup krijg ik een unautorised melding.
Iemand nog een tip? Draai de laatste versie op Windows 8
http://www.domoticz.com/w...bsite_Username.2FPasswordBman59 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:15:
Help,
Ik kan wel inloggen met mijn username en password, maar het is net alsof domoticz zich heeft gereset naar fabriekswaarden.
Update:
Door een file resetpwd aan te maken is het username/pw deel weer weg, en nu kan ik weer bij de database. Pfoe, zojuist een aantal uurtjes in gestoken.
Ik was even lichtelijk in paniek
Het hierna nog maals geprobeerd, maar op het moment dat ik een username / pw is alles weg.
Ik gebruik de optie websitebeveiliging binnen de instellingen van Domoticz hiervoor.
Doe ik iets fout of is dit een bug?
Update:
Door een file resetpwd aan te maken is het username/pw deel weer weg, en nu kan ik weer bij de database. Pfoe, zojuist een aantal uurtjes in gestoken.
Ik was even lichtelijk in paniek
Het hierna nog maals geprobeerd, maar op het moment dat ik een username / pw is alles weg.
Ik gebruik de optie websitebeveiliging binnen de instellingen van Domoticz hiervoor.
Doe ik iets fout of is dit een bug?
[ Voor 70% gewijzigd door Bman59 op 02-02-2015 21:29 ]
Wellicht een stomme vraag, maar;
In hoeverre moet je die ZWave Network Information serieus nemen?
Als ik naar mijn layout kijk zou geen enkele module het moeten doen aangezien hier geen 1 koppeling naartoe is?
Alles werkt overigens prima en zonder echte grote vertragingen (<1 sec)
In hoeverre moet je die ZWave Network Information serieus nemen?
Als ik naar mijn layout kijk zou geen enkele module het moeten doen aangezien hier geen 1 koppeling naartoe is?
Alles werkt overigens prima en zonder echte grote vertragingen (<1 sec)

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er niet klopt aan dit event?
De lamp zou tussen zonsondergang en 1 uur aan moeten gaan wanneer mijn iPhone switch aan staat.
De lamp zou tussen zonsondergang en 1 uur aan moeten gaan wanneer mijn iPhone switch aan staat.

Domoticz kijkt maar tot 0:00. Als je de AND vervangt door een OR werkt het waarschijnlijk wel.
Zie ook deze (goede!) uitleg: tozzke in "Domoticz - Open source domotica systeem"
P.S. Je moet ook nog ff controleren of de lamp uit is in de eerste regel, anders blijft Domoticz constant het
' On' commando sturen (en veroorzaak je onnodig CPU-gebruik en blokkeer je de 433Mhz band omdat je constant blijft zenden). Moet je in al je events doen, eerst checken of iets uit is, dan pas aanzetten. Als hij al aan is hoeft het event immers niet te runnen
Ik vergelijk het met een deurbel. Als jij aanbelt bij iemand en je ziet iemand aan komen lopen, stop je met op de bel drukken. Zo moet je het met events ook zien. Je checkt eerst of iets echt uit is, en gaat dan pas een on commando sturen.
Dus:
IF iphone = On AND <tijdcheck> AND lamp = Off
DO SET lamp = On
Zie ook deze (goede!) uitleg: tozzke in "Domoticz - Open source domotica systeem"
P.S. Je moet ook nog ff controleren of de lamp uit is in de eerste regel, anders blijft Domoticz constant het
' On' commando sturen (en veroorzaak je onnodig CPU-gebruik en blokkeer je de 433Mhz band omdat je constant blijft zenden). Moet je in al je events doen, eerst checken of iets uit is, dan pas aanzetten. Als hij al aan is hoeft het event immers niet te runnen
Ik vergelijk het met een deurbel. Als jij aanbelt bij iemand en je ziet iemand aan komen lopen, stop je met op de bel drukken. Zo moet je het met events ook zien. Je checkt eerst of iets echt uit is, en gaat dan pas een on commando sturen.
Dus:
IF iphone = On AND <tijdcheck> AND lamp = Off
DO SET lamp = On
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2015 22:49 ]
Misschien zeg ik wel iets heel stoms, maar werkt "sunset" niet tot middernacht? en de 01.00u wordt gezien als 01.00u van deze dag. De trigger gaat dan nooit gebeuren omdat het nooit sunset kan zijn tussen 0.00u en 01.00u?M8T66 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:40:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er niet klopt aan dit event?
[afbeelding]
Edit: ThinkPad was me al voor
Ow hij was al voorbij gekomen, excuus ik kon hem niet vinden.
Bedankt! hij werkt nu wel.
Wanneer worden deze events gecontroleerd? Bij elke switch actie binnen Domoticz, of elke zoveel seconden?
Bedankt! hij werkt nu wel.
Wanneer worden deze events gecontroleerd? Bij elke switch actie binnen Domoticz, of elke zoveel seconden?
Bij elke switch actie en elke XX seconden. Die interval weet ik alleen niet, maar wel snel iig. Ik gok iets van 10 seconden.
Is het mogeljik om nest devices te koppelen aan Domoticz? Lijkt me leuk om mee te starten aangezien we al de nest en binnenkort waarscijnlijk de protect hebben. Om wat lampen aan te gaan sturen..
Zo alles opnieuw geinstalleerd. Het probleem OpenZWave: Driver Failed!! lijkt niet meer voor te komen. Het lijkt er nu alleen op dat de driver niet goed doorstart..RudolfR schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:50:
[...]
Klinkt als Domoticz zonder Z-wave support.

Mon Feb 2 22:43:08 2015 OpenZWave: Starting...
Mon Feb 2 22:43:08 2015 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
//Aantal regels Monitor tussen
Mon Feb 2 22:46:27 2015 OpenZWave: Closed
Vandaag een thermometer gehaald uit de Blokker folder, voor 9,99 eur.
http://www.blokker.nl/nl/...98105682&referer=publitas
Sensor wordt iig herkend door RFXmngr
Ik weet alleen niet of er ook een luchtvochtigheidssensor in de buitensensor zit. Geeft het iig niet aan op z'n display, en bij de binnenunit zie ik ook alleen luchtvochtigheid bij de 'IN'. Maar gezien de waardes (varieren wel) lijkt het wel
edit: Toch ff geprobeerd. Domoticz zag 'm direct langskomen:

http://www.blokker.nl/nl/...98105682&referer=publitas
Sensor wordt iig herkend door RFXmngr
Packettype = TEMP_HUM subtype = TH13 - Alecto WS1700 and compatibles channel 2 Sequence nbr = 107 ID = 12802 Temperature = 2,2 °C Humidity = 10 Status = Dry
Ik weet alleen niet of er ook een luchtvochtigheidssensor in de buitensensor zit. Geeft het iig niet aan op z'n display, en bij de binnenunit zie ik ook alleen luchtvochtigheid bij de 'IN'. Maar gezien de waardes (varieren wel) lijkt het wel
(Nog) niet geprobeerd, ga ik nog ff proberen. Ding lijkt trouwens 100% op dat Ebay ding uit het Domoticz topic. Enige verschil is dat ik er ook nog een binnenunit bij heb voor (bijna) hetzelfde geld. (De dollar staat k*t), dus $9,99 vs 9 EURThinkPadd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:21:
Krijg je hem ook in Domoticz toegevoegd? Dat wil blijkbaar niet bij iedereen: http://www.domoticz.com/f...33034&hilit=Ws1700#p33034

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 03-02-2015 00:33 ]
Krijg je hem ook in Domoticz toegevoegd? Dat wil blijkbaar niet bij iedereen: http://www.domoticz.com/f...33034&hilit=Ws1700#p33034
Ik heb zojuist mijn NMAP presence script grotendeels herschreven en de volgende veranderingen gemaakt:
- Alle variablen in het begin bij elkaar (Behalve URL)
- Delen wat netter geschreven en de berichten verbeterd
- Routine ingebouwd die checked of een schakelaar al op een bepaalde stand staat of niet en deze dan vervolgens niet meer aanraakt. Nu kun je dus ook weer een custom dimm of schakeling geven zonder dat het script deze elke 30 seconden weer terug zet. Naar buiten gaan en thuis komen werkt nog steeds zoals voorheen.
Zie mijn blog of de post op het Domoticz forum voor de nieuwe versie!
- Routine ingebouwd die checked of een schakelaar al op een bepaalde stand staat of niet en deze dan vervolgens niet meer aanraakt. Nu kun je dus ook weer een custom dimm of schakeling geven zonder dat het script deze elke 30 seconden weer terug zet. Naar buiten gaan en thuis komen werkt nog steeds zoals voorheen.
[ Voor 12% gewijzigd door Quindor op 03-02-2015 00:35 ]
Werkt prima, goed bezig!Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:34:
Ik heb zojuist mijn NMAP presence script grotendeels herschreven en de volgende veranderingen gemaakt:
In jouw script heb je trouwens nog bij sommige URL's jouw eigen IP staan waar Domoticz op draait ipv 127.0.0.1.
Ik heb wel jouw script aangepast zodat hij geschikt is voor mijn situatie (heb wat meer devices toegevoegd en heb de variabelen 'login' en 'pass' toegevoegd en deze in de URLs verwerkt)
Nu nog een manier dat dit script automatisch in de achtergrond draait maar dat zal vast ook geen probleem zijn voor de niet-linux-n00bs onder ons
edit:
het werkt toch niet zo goed als ik gehoopt had, mijn Sony Xperia Z2 wil hij toch soms over het hoofd zien waardoor de schakelaar dus direct uitgaat. In het pingscript zit daar nog een vertraging in voordat hij de virtuele "status"switch weer omgooit.
Dit is geen probleem als je het gebruikt om verlichting aan te laten gaan natuurlijk. Maar als je het ook in wil zetten om verlichting uit te laten gaan, kom je dus soms in het donker te zitten.
het werkt toch niet zo goed als ik gehoopt had, mijn Sony Xperia Z2 wil hij toch soms over het hoofd zien waardoor de schakelaar dus direct uitgaat. In het pingscript zit daar nog een vertraging in voordat hij de virtuele "status"switch weer omgooit.
Dit is geen probleem als je het gebruikt om verlichting aan te laten gaan natuurlijk. Maar als je het ook in wil zetten om verlichting uit te laten gaan, kom je dus soms in het donker te zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door tozzke op 03-02-2015 06:35 ]
Bah, die van mij komt er maar niet tussen, lijkt me sterk dat het aan de rfxcom zal liggen..[b]DJSmiley schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:11:
Welke versie van Domoticz heb je draaien?
Laat vallen > we gaan verder op het Domoticz forum
[ Voor 9% gewijzigd door A1AD op 03-02-2015 07:46 ]
Thanks! Ik ga het vanavond direct proberen!Quindor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:34:
Gisteravond toch nog even het "oude" script stopgezet. Had hem iets aangepast zodat hij 2x zou lopen en in mijn crontab gezet en liet die elke minuut lopen. Mijn gedachte was, dat hij dan elke 30 seconden zou lopen. Dit deed hij ook, echter begon de CPU usage op te lopen richting 90% en kon dus vrij weinig meer doen met domoticz zelf.
Ow, dit probleem had ik eergisteren ook na een update. Ik ging er even vanuit dat het aan mij lag, dus ik was er toen niet verder ingedoken (was al laat).koekjeh schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:50:
[...]
Zo alles opnieuw geinstalleerd. Het probleem OpenZWave: Driver Failed!! lijkt niet meer voor te komen. Het lijkt er nu alleen op dat de driver niet goed doorstart..![]()
Mon Feb 2 22:43:08 2015 OpenZWave: Starting...
Mon Feb 2 22:43:08 2015 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
//Aantal regels Monitor tussen
Mon Feb 2 22:46:27 2015 OpenZWave: Closed
Probeer dit eens, dat werkte bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
| cd open-zwave-dinges svn up -r 1000 make cd domoticz make sudo service domoticz.sh restart |
Als dit werkt even laten weten, dan is er waarschijnlijk iets mis met de laatste versie van openzwave. (Wat ook zou verklaren waarom het nog steeds mis gaat als je opnieuw begint

Deze weg heb ik ook uitgetest, de kant en klare SPK werkt super, alleen geen ondersteuning voor Zwave...AUijtdehaag schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:56:
[...]
Ik heb ook Debian Chroot eventjes geprobeerd op mijn DS213, maar had ook problemen met het aanzetten na herstart.
Ik heb daarna Chroot verwijderd en een kant en klare SPK geinstalleerd.
Domoticz werkt super nu, ook na herstart van de synology.
Voor de rest alleen nog maar twee youlessen en twee Cresta temp/rv meters aangesloten, nog niets anders, dus geen ervaringen met zwave van mijn kant.
Heb je dan een aparte repeater geplaatst en welk type? Normaal is elk Zwave toestel toch al een repeater op zich? Wat is ver natuurlijk? Het is zo'n 9 tal meter en met slechts 1 valse muur in hout er tussen. Dat lijkt mij niet echt een probleem? Verder las ik op http://www.robbshop.nl/over-z-wave/eigenschappen-z-wave dat Zwave best op 30 cm van bv. een pc zit. Wat bij mij voorlopig niet het geval is, want nu zit de wallplug in mijn hifi kast... Ik zal dus maar beginnen testen op andere locaties en voorlopig nog even wachten op meer aankopen tot ik zeker ben dat het vlot werkt. Bedankt voor de feedback!M.v.Veelen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:30:
Dat Zwave probleem, is je netwerk wel sterk genoeg? Is de Wall plug niet net te ver van de Z Wave module verwijderd? Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem gehad en nu, met een repeater en een Wall plug lijkt het netwerk een heel stuk stabieler. In ieder geval geen uitval van nodes meer gehad. Misschien eens kijken naar de locaties en kijken of je een powered node erbij kan zetten die het netwerk versterkt?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door