Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Ik moet zeggen dat de stabiliteit bij mijn installatie ook erg goed is (klop, klop) op een windows installatie.
Voorheen op de RPI vond ik het wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik een paar pagina's terug ook zei, als je tevreden bent met Domoticz (ik meer dan iig), overweeg dan eens een donatie :)

Is niet om te pushen, maar je denkt er niet zo gauw aan.

Ik ben overigens niet verbonden met Domoticz op enige wijze, dus ik word er zelf niet beter van mocht je dat denken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi: Extra input op m'n vraag over de zonsondergang tot zonsopgang-schakeling.
Ik zal die morgen nog eens heel aandachtig lezen.

Maar ik heb nu eerst ff de methode van Brutuss genomen.
Of om het officieel te omschrijven: De buitenlamp heeft nu productie-status ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thinkpad: Ik ben het met je eens. Voor zulke fraaie software is een leuke bijdrage een welgemeend complimentje. Ga ik ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste vraag voor vandaag:
Kun je ook RTSP-streams van openbare camera's in Domoticz tonen?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik in domoticz application settings mijn email gegevens ingevoerd.
De test mail wordt verzonden en komt aan.
Nu wil ik met de blocky een script te genereren om een e-mail te versturen als mijn rookmelder afgaat.

script: als rookmelder1 = alarm
do: send email with subject rookmelder and message rook to mijnemailadres

Er worden echter geen mails verzonden als ik de rookmelder aktiveer.
Ook niet als ik hem handmatig activeer in het menu 'switches'

Waarom wordt er geen mail verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 07:56
Geen tikfout gemaakt in je emailadres ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom een schakelvraagje:
Op de monitor van de NAS/fileserver heb ik een paar weerpagina's staan.

Ik schakelde deze monitor tot voor (edit: kort) met een mechanische timer zodat deze alleen overdag aan stond.

Nu heb ik er een AWST-6000 bewegingsmelder tussengeplaatst met de bedoeling dat de monitor alleen aan gaat ALS het overdag is EN er iemand in de betreffende kamer aanwezig is.

De vraag luidt: Is dit de meest handige methode voor Domoticz?
Kan dit bijvoorbeeld zonder mechanische schakelaar?
Of kan dat veel gemakkelijker in combinatie met een Kaku schakelaar?

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zul je dan de stroom moeten onderbreken van je monitor. Dus iets van zo'n Kaku stekker tussen je monitor en stopcontact en die laten schakelen door Domoticz onder bepaalde condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nickyb2: Txs.
Maar de bewegingsmelder dan?

Wat ik me ook afvraag: Stel dat de Kaku bewegingsmelder de monitor heeft ingeschakeld, maar dat de mechanische timer (edit: even later) de stroom van de monitor afhaalt.
Dan heeft de monitor toch nog steeds de status 'aan' binnen Domoticz?

Dan lijkt een Kaku schakelaar logischer qua status toch?
Dus de Kaku schakelaar met de bijbehorende timer instellen op 'na zonsopgang aan' EN 'voor zonsondergang uit'. En de bewegingsmelder zit er dan tussen voor het geval er niemand in de betreffende kamer is.

En ook hier weer de vraag: Is de bij de Kaku schakelaar behorende timer het handigst of gaat dit beter met een Blocky of een Lua-script?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:51:
Ik gebruik hier een Lua script voor, je geeft dan één of meerdere on_off instructies door. Zoals onderstaand.

code:
1
2
on_off('Variable:Naam', 30, -45, 1, 0)
on_off('Device', 30, -45, 'On', 'Off')
  • Device of Variable:Naam
  • 30: aantal minuten voor/na zonsopgang
  • -45: aantal minuten voor/na zonsondergang
  • 1/On: commando te sturen als tijd er binnen valt.
  • 0/Off: commando te sturen als tijd er buiten valt.
Ik gebruik tegenwoordig een schemer sensor, dus gebruik het niet heel veel meer.
Huh, deze syntax ken ik niet? Heb je een voorbeeld met meer context? Of een pagina van de wiki waar dit beschreven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudolfR schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:10:
[...]
Huh, deze syntax ken ik niet? Heb je een voorbeeld met meer context? Of een pagina van de wiki waar dit beschreven wordt?
Dat die syntax niet bekend is, is omdat ik dat zelf gemaakt heb. Die on_off instructie is een zelf gemaakte Lua functie.

Een script zoals deze probeer ik zo generiek mogelijk te maken, met meestal een één of meerdere on_off instructies. Zo kan ik dit zelfde script voor meerdere doeleinden gebruiken, hoef daar enkel een extra on_off instructie aan toe te voegen.

Je wilt bijvoorbeeld de tuinverlichting later/eerder aan dan je buitenlamp etc. Ik stop dit allemaal in hetzelfde script met meerdere on_off instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickyb2: Logische vervolgvraag: Wil je die functie aan ons bekend maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zekers. Ik zal vandaag of morgen er wel een blogpost aan wijden, met uitleg, voorbeelden en download link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:10:
@Nickyb2: Txs.
Maar de bewegingsmelder dan?

Wat ik me ook afvraag: Stel dat de Kaku bewegingsmelder de monitor heeft ingeschakeld, maar dat de mechanische timer (edit: even later) de stroom van de monitor afhaalt.
Dan heeft de monitor toch nog steeds de status 'aan' binnen Domoticz?

Dan lijkt een Kaku schakelaar logischer qua status toch?
Dus de Kaku schakelaar met de bijbehorende timer instellen op 'na zonsopgang aan' EN 'voor zonsondergang uit'. En de bewegingsmelder zit er dan tussen voor het geval er niemand in de betreffende kamer is.

En ook hier weer de vraag: Is de bij de Kaku schakelaar behorende timer het handigst of gaat dit beter met een Blocky of een Lua-script?
Volgens mij heb je meerdere opties om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb zelf die bewegingsmelder niet, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Je kunt volgens mij die bewegingsmelder koppelen aan zo'n Kaku stopcontact. Die mechanische timer vervalt dan. Je draait dan geheel zonder Domoticz. Je mist dan alleen het 'zonsopgang/zonsondergang' stuk.

-of-

De bewegingsmelder aan Domoticz koppelen, je Kaku stopcontact aan domoticz koppelen. Mechanisch timer laten vervallen. Je kunt dan een Blocky Event maken met iets als:

Als Monitor=Uit AND beweging waargenomen en tijd > zonsopgang en tijd < zonsondergang
set monitor=aan.
als monitor=Aan AND beweging niet waargenomen
set monitor=Uit

Nogmaals, ik heb zelf nog geen bewegingsmelders, staan in bestelling, dus weet nog niet precies hoe die reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Ik heb ze door mijn hele huis staan (6 stuks) en alles werkt prima, mijn huis is net 10 jaar oud maar heb idd wel een andere antenne op mijn rfxcom.
Heb je 6 dezelfde types staan? Het zijn 3-kanaals sensoren, dus ik was er even vanuit gegaan dat je maximaal 3 van dit zelfde type sensoren kan aansturen?
Of is er onderscheid te maken tussen sensoren die op hetzelfde kanaal communiceren? Stoort dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

De kans dat ze tegelijk zenden is vrij klein, eens in de 5 minuten stuurt hij een signaal van een paar mili secondes. Anders is het even batterij eruit en als dan de cycle weer gelijk loopt zou ik heel snel een staatslot gaan kopen.
n.b. Domoticz houd ze uit elkaar door het ID (wat overigens met vervangen van de batterij nog wel eens wil veranderen) , die doet niets met het kanaal.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 28-01-2015 16:10 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:06:
[...]
De bewegingsmelder aan Domoticz koppelen, je Kaku stopcontact aan domoticz koppelen. Mechanisch timer laten vervallen. Je kunt dan een Blocky Event maken met iets als:

Als Monitor=Uit AND beweging waargenomen en tijd > zonsopgang en tijd < zonsondergang
set monitor=aan.
als monitor=Aan AND beweging niet waargenomen
set monitor=Uit
Txs. Ik ga hier ff mee testen.

Het probleem wat ik namelijk in eerste instantie voorzag als de mechanische timer weg zou halen en die zou vervangen door een Kaku schakelaar + daar een timer op zou zetten, is dat de bewegingsmelder dan natuurlijk nog steeds actief is.

Ik laat het resultaat ff weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robg1984 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Voor de duidelijkheid, ook aan de skin wordt nog (zeker qua kleuren) gesleuteld.
http://www.domoticz.com/wiki/Dashticz
Allereerst een complimentje! Ik vind het een heel mooi dashboard.
En in tegenstelling tot 'frontpage' hoef ik niets in te stellen. Lekker makkelijk :-)

Ik hoop dat het onderstaande te realiseren is. (Ik ben geen programmeur).
Ik heb een Kaku contactschakelaar aan de deur van de vriezer geplakt.
Het zou mooi zijn als het bijbehorende lampje knipperend rood kan worden gemaakt (Ofzo).

Je raadt het al: Ik heb de deur van de vriezer per ongeluk een keer een nacht open laten staan:
Resultaat: Ik kon ijs krabben, zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb laatst volgens mij een Lua script voorbij zien komen waarmee je een actie kon uitvoeren als een device langer dan X minuten ... was. Weet alleen niet meer of dat hier was, of op het eigen Domoticz forum.

P.S. Je kunt je vorige bericht wijzigen door rechtsboven in de post te klikken op 'Wijzigen'. Dan hoef je niet twee berichten vlak na elkaar te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Om de hoeveel tijd zou ik mijn pulsen sturen naar Domoticz? Momenteel doe ik voor de elktra een push om de 30 seconden. Maar ik heb geen idee wat aanvaardbare waardes zijn voor zowel elektra, gas en water.

edit: of kan ik beter om de x aantal pulsen de waardes doorsturen in de plaats van tijd?

[ Voor 18% gewijzigd door A1AD op 28-01-2015 20:53 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:29
[quote]ThinkPadd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:46:
Ik heb laatst volgens mij een Lua script voorbij zien komen waarmee je een actie kon uitvoeren als een device langer dan X minuten ... was. Weet alleen niet meer of dat hier was, of op het eigen Domoticz forum.

Deze ?
pjeterinfo in "Domoticz - Open source domotica systeem"

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thinkpad: Je schreef al eerder over meerdere berichten achter elkaar. Ik vind dat juist leesbaarder voor iedereen omdat dit draadje al over tig onderwerpen tegelijk gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A1AD schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:50:
Om de hoeveel tijd zou ik mijn pulsen sturen naar Domoticz? Momenteel doe ik voor de elktra een push om de 30 seconden. Maar ik heb geen idee wat aanvaardbare waardes zijn voor zowel elektra, gas en water.

edit: of kan ik beter om de x aantal pulsen de waardes doorsturen in de plaats van tijd?
Ik zou afkijken hoe andere systemen (Youless etc) het doen. Slimme meter wordt elke 10s uitgelezen, dus dat is opzich prima.
Ja _O_
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:52:
@Thinkpad: Je schreef al eerder over meerdere berichten achter elkaar. Ik vind dat juist leesbaarder voor iedereen omdat dit draadje al over tig onderwerpen tegelijk gaat.
Ja leuk, maar dat is niet de bedoeling. Je kunt prima meerdere quotes in je posts plaatsen (wat ik nu ook doe bijv.)

Staat ook gewoon in de Tweakers huisregels overigens:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Het algemeen beleid

Niet lullig bedoeld overigens, maar anders moet je eerst langs tig posts van dezelfde user scrollen. Als het incidenteel eens voorkomt dat je twee posts achter elkaar maakt is niet erg, maar het is niet de bedoeling om dat maar te doen omdat je het handiger vind...

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 28-01-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heeft iemand een tip waar ik het beste de rfxcom ontvanger kan kopen? En wat is het verschil met de rfxtrxe?

[ Voor 22% gewijzigd door Ferra op 28-01-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne bij Domotica-Shop weg.

Ik had hem de volgende dag binnen en kon toen zo gauw geen lagere prijs vinden.

Naar mijn weten is de E versie de Somfy ondersteuning toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:58:
[...]
maar het is niet de bedoeling om dat maar te doen omdat je het handiger vind...
Ik had 'leesbaarder' geschreven.
De door jou aangehaalde forumregel lijkt het over één onderwerp te hebben. In dit draadje gaat het over meerdere onderwerpen door elkaar heen en dan vind ik jouw manier juist erg onoverzichtelijk (Ook niet lullig bedoeld).

Ik zal straks een mailtje sturen naar een moderator. Ik zal me houden aan zijn aanwijzing.
Tot slot: Laten we het gezellig houden. Het gaat over een leuke hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferra schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:18:
Heeft iemand een tip waar ik het beste de rfxcom ontvanger kan kopen? En wat is het verschil met de rfxtrxe?
Ik heb hem bij Wirelesswonen.nl gekocht.Prima service. Prijs is overal gelijk (109 euro voor de E-versie).
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:23:
[..]
Naar mijn weten is de E versie de Somfy ondersteuning toegevoegd.
Ja en wat nieuwere devices die soms in firmwares worden aangeboden. De non E-versie wordt volgens mij al niet meer gemaakt, dus dat is oude voorraad die nog te koop is. Gewoon de E-versie halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de zonder E versie 15 euro goedkoper.

--

maar goed.. zoals beloofd het script wat ik gebruik om devices/uservariabeles te schakelen aan de hand van zonsopkomst en zonsondergang. De uitleg, voorbeelden en een download link.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik het voor het laatste gebruikt heb dus mocht je een bug tegenkomen dan hoor ik dat graag zodat ik het kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Bedankt. Ik heb hem inmiddels ook via Wirelesswonen besteld. Waar kan ik de RFXCOM ontvanger het beste plaatsen? Kan hij in de meterkast blijven of moet hij echt in het "open" staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem in de meterkast hangen, er zit een oogje aan de achterkant waaraan je hem kan ophangen Tot nu toe schakelt hij alles, zelfs 20mtr ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 22:07

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

mischien een noob vraag , kan ik domoticz en pywws ( weerstation software) tegelijkertijd draaien op een raspberry pi , of moet ik 2 raspberrys laten draaien ?

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen reden kunnen verzinnen dat ze elkaar in de weg gaan zitten, sterker nog ik heb het wel eens gedaan en dat werkte prima. Het enige waar je denk ik last van kan krijgen is dat een USB device misschien wisselt van /dev/ttyUSB0 naar /dev/ttyUSB1 als je een keer herstart.. maar dat kun je met udev rules oplossen. Dat wil je waarschijnlijk sowieso wel om je weerstation zonder root rechten te kunnen benaderen.

Je zult python moeten installeren, dat is volgens mij weggepoetst bij de domoticz raspberry image.

Houdt er wel rekening mee dat pywws best wat data weg schrijft, je wilt dat misschien niet naar je SD kaart hebben. Domoticz heeft een nginx webserver geïnstalleerd dus die kun je gebruiken voor je pywws templates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handige collega-hobbyisten: ik heb een oude temperatuursensor gevonden in mijn garage. Dit is een 433Mhz kastje en er hoort eigenlijk nog een kastje voor binnen bij, waarop ik de temperatuur kon uitlezen (en volgens mij ook nog wat andere gegevens). Nu zou ik dit kastje willen proberen te koppelen binnen Domoticz, maar ik zou niet weten hoe.

Er staat weinig info op de achterkant, maar er staat wel TX2. Na wat Googlen vond ik onderstaande link en dat is zo ongeveer het kastje wat ik heb, maar dan zonder het kabeltje met temperatuursensor. De sensor zit hier IN het kastje.

http://www2.produktinfo.c...ssensensor_TX_2_de_en.pdf

Iemand tips hoe ik deze kan vinden / koppelen in Domoticz?

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-01-2015 08:55 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Het makkelijkst om te kijken of het werkt is volgens mij: batterijen in de sensor, aanzetten dat nieuwe hardware gedetecteerd wordt in Domoticz en even wachten.
Hooguit in de rfxcom settings de goede dingen aanvinken. Als het vergelijkbaar is met een cresta tx2 xpu het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En anders RFXmngr (RFXCOM website) downloaden (Windows applicatie) en de RFXCOM even op je PC aansluiten. In RFXmngr zoveel mogelijk protocollen aanvinken (incl. 'Undec') en dan moet je vast iets voorbij zien vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga es wat proberen met deze tips :)

Edit: het is gelukt, dank! Het gebruikt het Lacrosse protocol en in de RFX manager kwam hij meteen voorbij.

[ Voor 59% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-01-2015 10:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:36
Ondertussen ben ik ook bezig met een nieuw design. Het geheel werkt nog zonder code, maar als iemand zin heeft om mij te helpen te "programmeren" zou dat super zijn! Eerst wilde ik even feedback checken, vandaar dat ik mijn WIP hier even plaats.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oIjY3YJ.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Dountill op 29-01-2015 11:14 . Reden: Online link toegevoegd ]

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaaaaaaf! Als dat nou eens de nieuwe skin voor Domoticz kon worden!! _O_ *hint* *hint* gizmocuz

Zal wel optisch bedrog zijn trouwens, maar het lijkt net alsof de cellen niet even groot zijn/op één lijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
ThinkPadd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:09:
Gaaaaaaf! Als dat nou eens de nieuwe skin voor Domoticz kon worden!! _O_ *hint* *hint* gizmocuz

Zal wel optisch bedrog zijn trouwens, maar het lijkt net alsof de cellen niet even groot zijn/op één lijn zitten.
Alles is responsive en zal dus ook op 1 lijn zitten. Ik zal proberen om mijn WIP online te plaatsen zodat het beter te bekijken is. Link zal ik in de vorige post toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:44:
[...]

Eerst RASPBMC volgens de standaardinstructie, en daarna domoticz, ook volgens de standaardinstructie. Verder niets aangepast, het draait gewoon.
Beetje oude post maar ik ben het nu ook aan het proberen, welke standaardinstructie moet ik volgen nadat raspbmc erop staat en werkt? Ik neem aan dat ik domoticz moet compilen? :?
Er stond elders in dit topic een link naar een instructie maar deze doet het niet meer, wie kan me een klein zetje de goede kant op geven? :)

Gelukt met een combi van tutorials. Blijkbaar vindt mijn Ziggo router de Pi niet zo aardig want om een ip adres te krijgen moet ik de netwerkkabel na het opstarten even ontkoppelen en weer aansluiten, valt mee te leven. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er strak uit zeg.... Als dit opgepakt kan worden en de standaard skin zou worden....hmmmm :D !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Dountill schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:05:
Ondertussen ben ik ook bezig met een nieuw design. Het geheel werkt nog zonder code, maar als iemand zin heeft om mij te helpen te "programmeren" zou dat super zijn! Eerst wilde ik even feedback checken, vandaar dat ik mijn WIP hier even plaats.

[afbeelding]
Wellicht is het een idee om dit te integreren in Dashticz (http://www.domoticz.com/wiki/Dashticz) waar ik een theme-switcher in ga bouwen...
Het is dan wel het handigste om je skin te bouwen boven Bootstrap, degene die ik nu gebruik is http://ironsummitmedia.gi...-admin-2/pages/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
robg1984 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Wellicht is het een idee om dit te integreren in Dashticz (http://www.domoticz.com/wiki/Dashticz) waar ik een theme-switcher in ga bouwen...
Het is dan wel het handigste om je skin te bouwen boven Bootstrap, degene die ik nu gebruik is http://ironsummitmedia.gi...-admin-2/pages/index.html
Is zeker een idee! Hoe bedoel je "boven bootstrap" precies? Zelfde divnamen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ik kom hierover even via PM terug. Dan hoeven we dit topic niet verder te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 21-09 11:16

[afbeelding]

Ziet er erg goed uit! Als hij dan ook nog eens te switchen zou zijn naar een lichte ipv donkere setting zou deze wel eens aan mijn muur kunnen komen te hangen (Nee, niet als schilderij :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
TravockMD schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:53:
[...]
Ziet er erg goed uit! Als hij dan ook nog eens te switchen zou zijn naar een lichte ipv donkere setting zou deze wel eens aan mijn muur kunnen komen te hangen (Nee, niet als schilderij :P )
Samen met een sunrise/sunset timer oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
TravockMD schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:53:
[...]
We hebben net besproken dat Dountill hiermee aan de slag gaat om dit te gaan gebruiken in Dashticz.
Het zal dan mogelijk zijn om in Dashticz de switchen tussen themes. Ook heb ik voornemens om de mogelijkheid te geven dat er een wit dashboard te zien is als het apparaat bestuurd wordt door de gebruiker om vervolgens, bij een inactiviteit van een in te stellen aantal minuten naar een donker theme te switchen. Net zoals Toon dit heeft. (Uiteraard wordt dit een instelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Beetje oude post maar ik ben het nu ook aan het proberen, welke standaardinstructie moet ik volgen nadat raspbmc erop staat en werkt? Ik neem aan dat ik domoticz moet compilen? :?
Er stond elders in dit topic een link naar een instructie maar deze doet het niet meer, wie kan me een klein zetje de goede kant op geven? :)

Gelukt met een combi van tutorials. Blijkbaar vindt mijn Ziggo router de Pi niet zo aardig want om een ip adres te krijgen moet ik de netwerkkabel na het opstarten even ontkoppelen en weer aansluiten, valt mee te leven. :)
Je zou natuurlijk ook je IP static kunnen toewijzen buiten je DHCP range, dan moet je er volgens mij geen last meer van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:34:
Van de week komen mijn eerste z-wave spullen binnen, maar ik ben alvast wat gaan spelen met deze software. Ik ga dit draaien op een raspberry pi met een razberry module.
Ik wil aan de hand van de aanwezigheid van mijn telefoon bepaalde zaken automatiseren, bijv het uitschakelen van spullen als ik niet thuis ben en mijn telefoon dus ook niet op het netwerk aanwezig is.
Indien ik thuis kom en mijn telefoon weer op het netwerk komt moeten er weer zaken aan gaan.

Echter is mjn telefoon, een iPhone, niet altijd op het netwerk. Deze blijkt zich maar periodiek aan te melden voor ongeveer 10 seconden. Bij een normaal ping script zou de switch dus elke keer van status veranderen.

Dit script controleert de aanwezig van de telefoon, of elk ander apparaat, en heeft een "cooldown" periode. Als het apparaat niet te bereiken is, dan blijft het script de ingestelde tijd (de cooldown periode) het apparaat controleren voordat deze aan domoticz meld dat het apparaat niet meer aanwezig is. Ook houd het script bij wat deze als laatste heeft gemeld, hierdoor word een status maar eenmalig geupdate.

Het script draait via een cron job en deze controleert zichzelf of deze al actief is. Hierdoor kan het script periodiek worden afgevuurd door de cron job. Als het script ziet dat hij al actief is dan stopt hij direct. Hierdoor kan de cronjob elke x periode worden gestart om zeker te weten dat deze actief is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/bin/bash
#   Title: check_device_online.sh
#   Author: Chopper_Rob
#   Date: 16-02-2014
#   Info: Check the presence of the given device on the network and reports back to domoticz

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="192.168.0.1:8080"

# DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE
device=$1
switchid=$2
interval=$3
cooldownperiod=$4
previousstate=-1
lastsucces=$(date +%s)
lastreported=-1

if [ $# -ne 4 ]; then echo "$(date +%T) - Not enough parameters. Needs %Host %Switchid %Interval %Cooldownperiod."; exit 0; fi

if [ `ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep` -gt 2 ]; then echo "$(date +%T) - script already running. exiting $(ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep)"; exit 0; fi
echo "$(date +%T) - script started.  $(ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep)"

while true; do
  ping -q -c1 -W 1 $device > /dev/null
  currentstate=$?

if [ $currentstate -eq 0 ]; then lastsucces=$(date +%s); fi
  if [ $currentstate -eq 0 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ] && [ $lastreported -eq 1 ]; then echo "$(date +%T) - $device online, no need to tell domoticz"; fi
  if [ $currentstate -eq 0 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ] && [ $lastreported -ne 1 ]; then
    echo "$(date +%T) - $device online, tell domoticz it's back"
    curl -s "$domoticzserver/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$switchid&switchcmd=On&level=0" 2>&1 > /dev/null
    lastreported=1
  fi

if [ $currentstate -eq 1 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ]; then echo "$(date +%T) - $device offline, waiting for it to come back"; fi

if [ $currentstate -eq 1 ] && [ $(( $(date +%s)-$lastsucces )) -gt $cooldownperiod ] && [ $lastreported -ne 0 ]; then
    echo "$(date +%T) - $device offline, tell domoticz it's gone"
    curl -s "$domoticzserver/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=$switchid&switchcmd=Off&level=0" 2>&1 > /dev/null 
    lastreported=0
  fi

sleep $interval

previousstate=$currentstate
done

Het script vereist 4 parameters
  • De machine of ip adres dat moet worden gecontrolleerd
  • Het switchid van het apparaat in domoticz
  • De interval in seconden tussen de ping checks
  • De cooldown periode voordat het apparaat als off word aangegeven.
bijv. ./check_devices_online.sh 192.168.0.2 5 10 600
Hierdoor word het apparaat 192.168.0.2 elke 10 seconden gecontroleerd. Indien het apparaat voor 10 minuten niet is gezien dan word switch 5 op off gezet.

Het script kan meerdere keren als cronjob worden toegevoegd, bij het controleren of het scipt al actief is word rekening gehouden met het apparaat dat moet worden gecontroleerd. Zo kan het script wel meerdere keren tegelijk worden uitgevoerd, mits alle instanties maar een ander apparaat controleren.
Ik ben een beetje aan het stoeien met bovenstaande script van chopperrob.
Echter krijg ik het niet werkend.
Nu zal ik bij het begin beginnen en vertellen dat ik eigenlijk 0% ervaring heb met programmeren in welke taal dan ook. normaal kopieer en plak ik scripjes van internet en negen van de 10x werkt dit.
Nu echter niet.
Ik probeer de ip van mijn tv te pingen maar dit lukt om welke reden dan ook niet goed.
Ik heb via ssh python geinstalleerd (volgens mij) een cronjob aangemaakt met bijpassende bestandsnamen en dit script in een tekstbestand via winscp in de betreffende map gezet.

In de domoticz webpage een dummy switch aangemaakt waarvan het nummer gelinkt is aan het script.
Alleen wat ik ook doe het geheel blijft uit.

als ik via windows mijn TV ping krijg ik direct 3 responses terug. dus daar ligt het niet aan.

Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan of voor mij nog beter letterlijk stap voor stap uitleggen hoe ik van scratch dit werkend krijg op de raspberrypi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
robg1984 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:00:
[...]

We hebben net besproken dat Dountill hiermee aan de slag gaat om dit te gaan gebruiken in Dashticz.
Het zal dan mogelijk zijn om in Dashticz de switchen tussen themes. Ook heb ik voornemens om de mogelijkheid te geven dat er een wit dashboard te zien is als het apparaat bestuurd wordt door de gebruiker om vervolgens, bij een inactiviteit van een in te stellen aantal minuten naar een donker theme te switchen. Net zoals Toon dit heeft. (Uiteraard wordt dit een instelling)
Klinkt goed allemaal :) Het lijkt me ook voor een ieder fijn om te kunnen kiezen uit verschillende kleuren.
Hiermee spreek je een grotere groep mensen aan.
De een wil een lichte kleur de andere een donkere kleur. De mogelijkheid om tussen kleuren te kiezen lijkt me dan ook wel erg fijn. Wellicht ook mogelijk om alleen de achtergrond te kunnen kleuren en de knoppen wit of zwart te laten. Net zoals het nu mogelijk is in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oIjY3YJ.jpg

Dit ziet er wat mij betreft zeer veelbelovend uit! ;)
Ik houd persoonlijk altijd wel van donkere themes

@robgeerts: Kan het zijn dat ik @ Dashticz sliders mis van de lichtpunten zodra de naam icm het percentage 2 regels inneemt?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MEwpgjJ.png

edit:
ja dus.... als ik uitzoom, verschijnen ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
tozzke schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:35:
[...]

Dit ziet er wat mij betreft zeer veelbelovend uit! ;)
Ik houd persoonlijk altijd wel van donkere themes

@robgeerts: Kan het zijn dat ik @ Dashticz sliders mis van de lichtpunten zodra de naam icm het percentage 2 regels inneemt?
[afbeelding]

edit:
ja dus.... als ik uitzoom, verschijnen ze :)
Thanks, ik ga dit fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:37:
[...]

Nu zal ik bij het begin beginnen en vertellen dat ik eigenlijk 0% ervaring heb met programmeren in welke taal dan ook. normaal kopieer en plak ik scripjes van internet en negen van de 10x werkt dit.
Nu echter niet.
Ik probeer de ip van mijn tv te pingen maar dit lukt om welke reden dan ook niet goed.
Ik heb via ssh python geinstalleerd (volgens mij) een cronjob aangemaakt met bijpassende bestandsnamen en dit script in een tekstbestand via winscp in de betreffende map gezet.

In de domoticz webpage een dummy switch aangemaakt waarvan het nummer gelinkt is aan het script.

als ik via windows mijn TV ping krijg ik direct 3 responses terug. dus daar ligt het niet aan.

Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan of voor mij nog beter letterlijk stap voor stap uitleggen hoe ik van scratch dit werkend krijg op de raspberrypi.
Hoe ziet je crontab eruit? Ik was laatst ook weer met dit script bezig, en toen stond m'n cron verkeerd (ff contact gehad met Chopper_rob). Bleek dat de cron het script elk uur (op xx:00) startte, en ik dus gewoon een uur moest wachten. Heb het nu aangepast naar elke 10 minuten. Het kan in principe zelfs elke minuut, het script checkt toch al of het niet al draait. Maar is beetje zonde om elke minuut te checken (kost onnodig CPU). Heb hem nu op 10 minuten staan:

*/10 * * * *  /home/pi/domoticz/scripts/device_aanwezigheid.py 192.168.4.13 110 10 30

Uitleg parameters:
Script checkt 192.168.4.13
Gooit schakelaar 110 om
Checkt elke 10s
Wacht 30s nadat er geen reactie is met Domoticz vertellen dat apparaat offline is.

Die 10 en 30s zijn redelijk paranoia, maar hiermee moet je wel bijna direct resultaat zien als je TV uitzet (blijft hij trouwens niet stiekem reageren op pings als hij in standby staat?).

Oja en handmatig ff de switch aanklikken zodat hij in Domoticz op 'On' springt wil ook wel eens helpen.

En de crontab niet openen met sudo... gewoon
crontab -e
doen. Commando in de crontab hoeft ook niet met sudo (zie mijne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:37:
[...]

Nu echter niet.

Je kan het beste eerst de laatste versie van het script pakken. Die jij nu qoute is een versie die nog met bash werkt. Inmiddels is het allemaal al omgezet naar python.
De laatste versie kan je hier vinden https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz

Plaats het script op je machine, geef deze execute rechten met het commando chmod +x naamscript.py
Vervang in het script de domoticzserver setting naar het ip van je eigen domoticz server. Indien nodig, vul ook de inloggegevens in.
Vervolgens kan je het script starten met ./naamscript.py en daar achter de 4 parameters.
bijv. ./check_device_online.py 192.168.2.53 6 1 5

ZIe mijn site voor de betekenis van de parameters.
Als het script naar behoren werkt dan kan je deze in je crontab zetten zodat deze automatisch start en op de achtergrond draait.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als iemand nog interessante projecten heeft om te showen, er is op het Domoticz forum vanaf nu een 'Show your projects' subforum aanwezig: http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=38

Het is een soort showcase idee, waar je bijv. de domotica setup in jouw huis / andere interessante bouwsels kan laten zien.

Dus heb je een interessant project wat raakvlakken heeft met Domoticz, maak daar eens een leuk topic aan :) Dingen zoals layouts/templates e.d. passen overigens beter in het design subforum ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 29-01-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]

Je kan het beste eerst de laatste versie van het script pakken. Die jij nu qoute is een versie die nog met bash werkt. Inmiddels is het allemaal al omgezet naar python.
De laatste versie kan je hier vinden https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz

Plaats het script op je machine, geef deze execute rechten met het commando chmod +x naamscript.py
Vervang in het script de domoticzserver setting naar het ip van je eigen domoticz server. Indien nodig, vul ook de inloggegevens in.
Vervolgens kan je het script starten met ./naamscript.py en daar achter de 4 parameters.
bijv. ./check_device_online.py 192.168.2.53 6 1 5

ZIe mijn site voor de betekenis van de parameters.
Als het script naar behoren werkt dan kan je deze in je crontab zetten zodat deze automatisch start en op de achtergrond draait.
ah daar ga ik morgen dan even mee aan de gang. dankjewel voor de uitleg.
een vraag nog, ik heb er nu namelijk een beetje een puinzooi van gemaakt.
heb namelijk nog 2 andere scripts uitgeprobeert van anderen een in lua en nog een andere.
Op mijn pi draaien nu python en python 3, nu zag ik volgens mij ergens op internet (domoticz forum??) dat dit problemen gaf met jou script. nu gebruik ik python nog nergens voor dus die kan er in principe gewoon weer af.
Is dit met jouw nieuwste versie nog steeds nodig of en hoe moet ik python3 er weer af halen?

super bedankt iig ik wou dat ik eens goed had geleerd in een taal te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'python' heb je wel nodig voor het script, 'python3' niet.

Verwijderen kan met:
sudo apt-get remove python3

sudo apt-get autoremove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:00:
[...]

ah daar ga ik morgen dan even mee aan de gang. dankjewel voor de uitleg.
een vraag nog, ik heb er nu namelijk een beetje een puinzooi van gemaakt.
heb namelijk nog 2 andere scripts uitgeprobeert van anderen een in lua en nog een andere.
Op mijn pi draaien nu python en python 3, nu zag ik volgens mij ergens op internet (domoticz forum??) dat dit problemen gaf met jou script. nu gebruik ik python nog nergens voor dus die kan er in principe gewoon weer af.
Is dit met jouw nieuwste versie nog steeds nodig of en hoe moet ik python3 er weer af halen?

super bedankt iig ik wou dat ik eens goed had geleerd in een taal te programmeren.
Je moet inderdaad nog steeds versie 2 gebruiken. Voor versie 3 moet ik het een en ander aanpassen waardoor versie 2 weer niet werkt. Dit wil ik nog wel een keer doen, of het liefst dat hij beide ondersteund. Maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

je kan versie 3 verwijderen met "apt-get remove python3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:02:
'python' heb je wel nodig voor het script, 'python3' niet.

Verwijderen kan met:
sudo apt-get remove python3

sudo apt-get autoremove
sudo apt-get removepurge python3

Verwijderd ook alle extra's zoals config files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
ThinkPadd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:58::) Dingen zoals layouts/templates e.d. passen overigens beter in het design subforum ;)
Bij deze: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=5166
Dan hoeft het hier niet meer vervuild te worden, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 20:51
Heb je de WireLess PIR al werkend ? Ik zie hem niet in new devices verschijnen? 8)7

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarFan schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:46:
[...]

Heb je de WireLess PIR al werkend ? Ik zie hem niet in new devices verschijnen? 8)7
Even een copy-paste-edit van hoe ThinkPad het mij heeft uitgelegd (ik heb dezelfde PIR's):

De jumpers goed zetten, zoals in deze post: http://www.domoticz.com/f...17&t=2179&start=40#p17076 (niet die eronder gebruiken)

Als je er meerdere hebt moet je ze wel ieder een ander ID geven, dat kan door die 4 jumpers die hij onder elkaar heeft geplaatst per melder anders te plaatsen. Volgens mij als ze maar in de rechterrij zitten dan is het goed. Doe je de ene zoals op het plaatje, bij de andere doe je een jumper bovenin, dan 2 plekken leeg, dan weer 2 jumpers, eventuele volgende ook zoiets. Gewoon beetje random invullen zodat de ID's een eind uit elkaar liggen.

Daarna in Domoticz bij de RFXCOM het 'Lighting4' protocol aanvinken, sensor aanzetten, in Domoticz op 'Learn switch' klikken en met je hand ervoor wapperen. Ik zou hem erin zetten als 'On/off', dat is het makkelijkste ivm events.

De sensor zal dan waarschijnlijk alleen 'On' commando's sturen (ff in log van de sensor kijken), je moet dan nog een delay invullen bij 'Off delay'. Ik heb 15 seconden geloof ik. Als je sensor alleen 'Off' stuurt, dan vul je die delay vanzelfsprekend bij 'On' in ;)

Ohja, bij mij moest ik eerst even naar een ander tabblad in Domoticz en dan weer terug naar de Switches om de nieuwe switch te zien te krijgen. Succes !

[ Voor 5% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-01-2015 11:21 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 15:42
Ik weet niet zeker of dit in dit forum hoort maar ik probeer het toch maar. :)

Thuis heb ik bijna alle verlichting werkend met domoticz icm met Klik Aan Klik Uit en ben er helemaal blij mee.

Nu zitten er in onze nieuwe woning een 8tal led plafond spotjes a 10watt per stuk.
Deze wil ik zowel handmatig als via domoticz laten schakelen cq dimmen. Op zich lijkt dit nog niet zo'n probleem want KAKU heeft gewoon leddimmers.

Helaas kunnen deze volgens de beschrijving alleen van 3 tot 24 watt dimmen.
Klopt mijn gedachte dat als ik 8 ledlampen a 10watt heb dat ik dan dus 80watt aan led heb?
Als dit juist is dan zou het betekenen dat ik deze KAKU dimmers niet kan toepassen.

Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
Vanaf woensdag 4 februari heeft ALDI een MP3 deurbel in de aanbieding voor €19,99.
(http://www.aldi.nl/aldi_mp3_deurbel_48_5_10390_19769.html)

Deze lijkt verdacht veel op de Byron/ELRO mp3 deurbel.
(http://www.elro.eu/nl/pro...en2/mp3-draadloze-deurbel)

Nu zie ik in de handleiding dat deze deurbel "half" wordt ondersteund. Transmit is mogelijk, receive niet.
Iemand toevallig een idee of dit in de nabije toekomst nog gaat veranderen tot volledige ondersteuning door RFXcom?

Als dit het geval is, is het een leuke aanbieding voor een MP3 deurbel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supergroover76 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:21:
Ik weet niet zeker of dit in dit forum hoort maar ik probeer het toch maar. :)

Thuis heb ik bijna alle verlichting werkend met domoticz icm met Klik Aan Klik Uit en ben er helemaal blij mee.

Nu zitten er in onze nieuwe woning een 8tal led plafond spotjes a 10watt per stuk.
Deze wil ik zowel handmatig als via domoticz laten schakelen cq dimmen. Op zich lijkt dit nog niet zo'n probleem want KAKU heeft gewoon leddimmers.

Helaas kunnen deze volgens de beschrijving alleen van 3 tot 24 watt dimmen.
Klopt mijn gedachte dat als ik 8 ledlampen a 10watt heb dat ik dan dus 80watt aan led heb?
Als dit juist is dan zou het betekenen dat ik deze KAKU dimmers niet kan toepassen.

Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen?
Ik heb deze: http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-awmd-250/ en daar 3 IKEA LED-lampen achter hangen (ik meen 9W per stuk, dus net geen 30W) en dat gaat uitstekend.

Je kunt altijd ff naar de Gamma ofzo gaan en er eentje kopen. Als het niet werkt breng je hem weer terug, simpel :)
TravockMD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:25:
Vanaf woensdag 4 februari heeft ALDI een MP3 deurbel in de aanbieding voor €19,99.
[..]
Gewoon kopen en terugbrengen als het niet goed werkt. Aldi doet nooit moeilijk met dingen ruilen/terugbrengen.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 30-01-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 15:42
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:40:
[...]

Ik heb deze: http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-awmd-250/ en daar 3 IKEA LED-lampen achter hangen (ik meen 9W per stuk, dus net geen 30W) en dat gaat uitstekend.

Je kunt altijd ff naar de Gamma ofzo gaan en er eentje kopen. Als het niet werkt breng je hem weer terug, simpel :)

[...]
Ik heb er nog wel eentje liggen. Alleen gezien ik helemaal geen verstand van electra heb, weet ik niet wat de eventuele risico's hiervan kunnen zijn. Ik heb geen zin om de flamingo rookmelders uit te testen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan weinig verkeerd gaan. Of het werkt gewoon helemaal niet, of de LED-lampen gaan raar knipperen. Maar grote kans dat het prima werkt, mits de LED-lampen dimbaar zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chopper_Rob schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]

Mooi script :)

Omdat ik mijn telefoon (en die van mijn vrouw) geen static IP wil geven heb ik het zelf helemaal gedaan rondom mac-adressen.

Daarnaast lijkt het ook zo te zijn dat android (mijn HTC M8 bijvoorbeeld) niet reageert op een ping maar wel op een ARP request.

Je kan, op linux, het zo aanpakken:

Noteer het MAC adres van je telefoon/tablet.

Voer uit: arp -n <mac>
Kijk of het mac adres van je telefoon voorkomt in de uitvoer - zo ja dan was je telefoon recent nog aanwezig op het lokale LAN. Voordeel van deze methode is dat het lekker snel klaar is.

Indien niet aanwezig is de telefoon niet recent actief geweest maar misschien toch wel in de buurt.

Voer uit: arp-scan -q -T <mac> -l

Kijk of het mac adres in de uitvoer voorkomt, zo ja dan is je telefoon op het LAN aanwezig.

Het commando arp-scan is in unbuntu gewoon via apt-get te verkrijgen.

Het voordeel van deze methode is dat je geen IP adressen meer nodig hebt en dat je de telefoons dus op hun default (DHCP) netwerkinstelling kunt laten staan.

Het gehele script staat op: http://pastebin.com/fpR6nTzs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt in veel routers ook een static IP toewijzen aan de hand van het MAC-adres (static DHCP lease). Je telefoon hoef je niks op in te stellen, maar je router zal iedere keer automatisch hetzelfde IP-adres toekennen.

Zo heb ik het gedaan, werkt als een trein.

Dat 'arp' gebeuren heb ik ook geprobeerd, maar met een iPhone wil dat gewoon niet, die verdwijnt compleet van het netwerk. Dus die laat ik nu via de 'Pilot: Home Automation' app melden aan Domoticz of de telefoon binnen de geofencing cirkel is ja/nee. Werkt perfect.

Mijn LG Nexus 5 ping ik met het script van Chopper_rob, werkt uitstekend, al maandenlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doe ik het ook met GeoFencing, zowel op een iPhone met Pilot, als met EgiGeoZone op Android. Werken beide foutloos (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
TravockMD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:25:

Deze lijkt verdacht veel op de Byron/ELRO mp3 deurbel.
(http://www.elro.eu/nl/pro...en2/mp3-draadloze-deurbel)

Nu zie ik in de handleiding dat deze deurbel "half" wordt ondersteund. Transmit is mogelijk, receive niet.
Iemand toevallig een idee of dit in de nabije toekomst nog gaat veranderen tot volledige ondersteuning door RFXcom?

Als dit het geval is, is het een leuke aanbieding voor een MP3 deurbel ;)
Zie ik het nou verkeerd of is transmit niet voldoende voor een deurbel? Dat is toch goed? Leuke aanbieding trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Middels mplayer kan je ook een mp3 afspelen op je raspberry. Ik heb er zo'n USB speakertje op zitten en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
slayer007 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Zie ik het nou verkeerd of is transmit niet voldoende voor een deurbel? Dat is toch goed? Leuke aanbieding trouwens :)
Je kan dan wel de bel laten gaan met Domoticz, maar je kan niet registreren dat de bel is gegaan als er op de knop is gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik heb hier net mijn el cheapo 433mhz temp sensors binnen gekregen. Wanneer ik het protocol Rubicson selecteer in de RFXmngr krijg ik de temp en vochtigheid mooi binnen incl. channel en id.
Maar in Domoticz krijg ik niets te zien onder devices :-(

"Het" vinkje staat aan (plus op de rode knop gedrukt), Rubicson is actief maar no joy.

Iemand tips?

[Edit]
Omdat ik hier geen reacties krijg heb ik een draadje aangemaakt op het Domoticz forum.

[ Voor 19% gewijzigd door A1AD op 01-02-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:16

Timple

Crew One schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:07:

Noteer het MAC adres van je telefoon/tablet.

Kijk of het mac adres van je telefoon voorkomt in de uitvoer - zo ja dan was je telefoon recent nog aanwezig op het lokale LAN. Voordeel van deze methode is dat het lekker snel klaar is.
Wat is recent? Als ik wikipedia geloofbegrijp moet het device toch evengoed connected zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:26
Nicap,

Ben je al een stapje verder gekomen?
Ik wil ook de graag de Kamstrup Multical willen koppelen aan Domoticz
Nicap schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:01:
Zijn hier ook mensen die een Kamstrup Multical meter gekoppeld hebben aan Domoticz? Zie op het forum wel dat er iemand mee bezig is geweest, maar nog niets concreets. Ze worden veel gebruikt bij stadsverwarming.

Zou hem graag willen koppelen, maar dan zou het wel redelijk noobproof moeten zijn. De slimme meter zal geen probleem zijn. Dat is netjes beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crew One schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:07:
[...]

Volgens mij controleer je hier enkel je lokale arp cache mee. Dus tenzij je met je telefoon naar je domoticz gaat, zul je hem nooit tegen gaan komen. Ik kan het mis hebben, maar ik dacht altijd dat dit command enkel in een cache zoekt.

Neemt verder niet weg dat ik een oplossing op mac address mooier vindt dan pingen. Helemaal met die 'Ziggo' :r modems die geen pre assigned DHCP addressen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
A1AD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:20:
Ik heb hier net mijn el cheapo 433mhz temp sensors binnen gekregen. Wanneer ik het protocol Rubicson selecteer in de RFXmngr krijg ik de temp en vochtigheid mooi binnen incl. channel en id.
Maar in Domoticz krijg ik niets te zien onder devices :-(

"Het" vinkje staat aan (plus op de rode knop gedrukt), Rubicson is actief maar no joy.

Iemand tips?
accept new hardware devices staat enabled in de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
gizmocuz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:08:
[...]

accept new hardware devices staat enabled in de settings?
Ja het vinkje staat aan :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2172654/2-b.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2172654/1.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2172654/3.PNG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2172654/4-b.png

[ Voor 54% gewijzigd door A1AD op 30-01-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Laatst online: 27-05 19:17
TravockMD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:30:
[...]

Je kan dan wel de bel laten gaan met Domoticz, maar je kan niet registreren dat de bel is gegaan als er op de knop is gedrukt.
Thnx. Duidelijk. Dan kan ik dus ook geen foto meer ontvangen als iemand aanbelt....jammer... Was wel een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo,

Heeft iemand al eens geprobeerd om iTunes te monitoren of er muziek speelt (via Airplay). Ik wil graag mijn versterker laten aan/uit-schakelen zodra er muziek afgespeeld wordt en weer stopt. Voor mijn Squeezeboxes heb ik dit nu werkend.

Iemand een idee?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
EddyK69 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:13:
Hallo,

Heeft iemand al eens geprobeerd om iTunes te monitoren of er muziek speelt (via Airplay). Ik wil graag mijn versterker laten aan/uit-schakelen zodra er muziek afgespeeld wordt en weer stopt. Voor mijn Squeezeboxes heb ik dit nu werkend.

Iemand een idee?
bvd
Het lijkt wel vanaf de mac zelf mogelijk met applescript. je zou dit dan lokaal kunnen uitlezen en dan vanaf de mac een commando naar domoticz kunnen sturen.
http://stackoverflow.com/...-airplay-device-connected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
Chopper_Rob schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:02:
[...]

Het lijkt wel vanaf de mac zelf mogelijk met applescript. je zou dit dan lokaal kunnen uitlezen en dan vanaf de mac een commando naar domoticz kunnen sturen.
Thnx voor de tip! Ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

jossie67 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:52:
Nicap,

Ben je al een stapje verder gekomen?
Ik wil ook de graag de Kamstrup Multical willen koppelen aan Domoticz

[...]
Nee, ben er nog niet mee bezig geweest. eerst de slimme meter aansluiten ls de kabel er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb inmiddels een complete set besteld (Raspberry Pi + Rfx + Slimme meter kabel). Nu ben ik benieuwd wat ik nodig heb van klikaanklikuit om mijn lichten via dit systeem te bedienen. Dien ik hiervoor achter elke lichtschakelaar of stopcontact iets in te bouwen? Of kan dit ook anders? En welke producten van klikaanklikuit heb ik hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij kunnen niet in jouw huis kijken, dus dan gaat het lastig worden.

Loop eerst eens door je huis en kijk eens wat je vanuit Domoticz wilt kunnen schakelen/dimmen.
Je kunt trouwens een lamp gaan aansturen met een inbouwontvanger en de lamp ook nog handmatig met de huidige schakelaar(s) blijven bedienen, maar als je de status van de huidige schakelaars in Domoticz wilt kunnen zien zal je ook inbouwzenders moeten kopen.

En het is belangrijk dat je kijkt welke kleuren draden je achter de schakelaars hebt, en bij de lamp. Sommige modules hebben een bruine fasedraad nodig, terwijl andere modules genoeg hebben aan een zwarte schakeldraad en een blauwe neutraaldraad.

En dan even kijken wat KaKu te bieden heeft: http://www.klikaanklikuit.nl/home/

Voor prijzen moet je ook even rondkijken, volgens mij is Hornbach het goedkoopste, daarna internet, en daarna Gamma e.d.

Ga je er gewoon even een middag in verdiepen, zorg eerst dat je het KaKu gebeuren e.d. uitgedacht hebt. Het aansturen met Domoticz komt dan later wel.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:25:
Wij kunnen niet in jouw huis kijken, dus dan gaat het lastig worden.

Loop eerst eens door je huis en kijk eens wat je vanuit Domoticz wilt kunnen schakelen/dimmen.
Je kunt trouwens een lamp gaan aansturen met een inbouwontvanger en de lamp ook nog handmatig met de huidige schakelaar(s) blijven bedienen, maar als je de status van de huidige schakelaars in Domoticz wilt kunnen zien zal je ook inbouwzenders moeten kopen.

En het is belangrijk dat je kijkt welke kleuren draden je achter de schakelaars hebt, en bij de lamp. Sommige modules hebben een bruine fasedraad nodig, terwijl andere modules genoeg hebben aan een zwarte schakeldraad en een blauwe neutraaldraad.

En dan even kijken wat KaKu te bieden heeft: http://www.klikaanklikuit.nl/home/

Voor prijzen moet je ook even rondkijken, volgens mij is Hornbach het goedkoopste, daarna internet, en daarna Gamma e.d.
Beste Thinkpad,

Bedankt voor je reactie. Ik ben op dit gebied nog een beginner en ga domoticz straks voor het eerst ervaren.

Ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2013. Eigenlijk wil ik alle lichten in mijn huis (dus plafondlampen via de wandschakelaars en lampen die via een stopcontact zijn aangesloten) kunnen bedienen via een iphone/ipad/pc. Het is ook handig om de status van deze lampen te kunnen zien (staan ze uit/aan).
Verder heb ik in mijn meterkast een slimme meter, aangezien ik mijn energieleverancier alles op afstand uitleest, dus ik neem aan dat ik dit ook straks kan uitlezen met het slimme meter draadje wat ik besteld heb. Hiermee wil ik kunnen zien wat ik verbruik aan energie/gas op bepaalde momenten (als apparaten aan staan of de kachel).

ik zie bij KaKu heel veel type inbouwschakelaars e.d. De stekkerdozen e.d. wil ik zoveel mogelijk vermijden om de huiselijke look zo te houden alsof er niks anders dan anders is. Ik heb op de Gamma site veel tips gevonden. Ik kom er wel verder mee verwacht ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferra op 31-01-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 11-10 13:34
Ik heb in achter mijn schakelaars de mini inbouwdimmers zitten
Nu wil ik graag de status van deze lampen in domoticz kunnen zien en dacht ik zet er een mini inbouwzender achter awmt 230.
Nu laat de dimmer helaas constant een beetje stroom door ook als hij uit staat waardoor de dimmer denkt dat de lampen altijd aan zijn.
Kan ik dit ook opvangen door een weerstand tussen de zender en de schakeldraad aan te sluiten zodat de zender wel het verschil ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ik had dat probleem ook, met een stekker dimmer, door deze anders om in het stopcontact te steken was dat opgelost... Bij mij bleven zelfs de lampjes van de licht-string licht branden.(geeneens led...)
Misschien dus je aanvoer draadjes voor de dimmer omdraaien?

[ Voor 7% gewijzigd door LoneWolf op 31-01-2015 10:55 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou daar mee oppassen, er staat niet voor niets een duidelijke aanduiding voor fase (L) en neutraal (N) op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
het is wisselspanning, dus dat maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00
Ik ben ook begonnen met Domoticz. Ik heb hier een aantal Hue lampen en wat Living Whites switches. Ook staat een Remeha thermostaat met WiFI in bestelling. Dit werkt allemaal prima in Domoticz op mijn Raspberry Pi.

Nu had ik, voor ik de Hue lampen had, een aantal Impuls switches (de Action remotes voor stopcontacten) en deze wil ik weer gebruiken. Ik snap dat Domoticz niet overweg kan met de 433 Mhz zenders van eBay, dus ik heb ook PiLight geinstalleerd. Die kan prima de impuls kastjes aansturen.
Ik heb ook een dummy switch in Domoticz aangemaakt wat pilight-send aanroept waardoor ik een lamp aangesloten op de impuls set kan schakelen. Dit werkt allemaal prima.... Nu mijn "probleem"

Ik wil graag de Impuls afstandsbediening gebruiken om acties in Domoticz te maken, wil bijvoorbeeld met knop A op de afstandsbediening een Domoticz scene oproepen.

Ik neem aan dat ik met pilight-recieve iets kan regelen. maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crateagus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:34
Ik gebruik enkele maanden Domoticz op mijn Raspberry. Ik ben gestart met het installeren van de img met Domoticz. Nu wil ik graag mijn Picam via motion draaien in combinatie met Domoticz. Kan ik op mijn Raspberry met Domoticz ook andere programma's installeren of moet ik Domoticz op Raspbian installeren? Ik kreeg namelijk het idee dat de Domoticz image eigenlijk Raspbian + Domoticz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Archie_T schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:58:
Ook staat een Remeha thermostaat met WiFI in bestelling.
Welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00
Sorry, geen remeha, maar Honeywell (http://www.warmteservice....tion-draadloos/p/37053270) ik heb een remeha ketel.. Was een beetje in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Archie_T schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:36:
[...]

Sorry, geen remeha, maar Honeywell (http://www.warmteservice....tion-draadloos/p/37053270) ik heb een remeha ketel.. Was een beetje in de war.
Ah, dacht al, zover ik weet heeft remeha geen wifi thermostaten.

De honywell wifi heeft zover ik weet nog geen interface mogelijkheden met andere dingen dan de honywell app.

Had je dan nog geen modulerende thermostaat ? Middels een opentherm gateway en bij honywell ook de tele interface kun je best al wat leuke dingen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 31-01-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
Chopper_Rob schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:02:
[...]

Het is inmiddels gelukt om via AppleScript de status uit te lezen van iTunes. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Domoticz aan te sturen. Ik gebruik Curl voor het afvuren van de url. Ik krijg met onderstaande code geen foutmelding maar ook geen statuswijziging in Domoticz. Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee?

set domoticzrequest to "http://" & domoticzserver & "/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=" & switchid & "&switchcmd=On&level=0"

set curl_command to "curl --max-time 5 " & domoticzrequest

do shell script curl_command

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 22:13
DukeBox schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:41:
[...]

Ah, dacht al, zover ik weet heeft remeha geen wifi thermostaten.

De honywell wifi heeft zover ik weet nog geen interface mogelijkheden met andere dingen dan de honywell app.

Had je dan nog geen modulerende thermostaat ? Middels een opentherm gateway en bij honywell ook de tele interface kun je best al wat leuke dingen doen.
Honeywell kun je ook met python scripts aanspreken :D . Zoek maar eens door mijn latere posts in dit topic: Het Grote OpenHAB topic - deel 1 Zoals je kan zien daar draai ik zelf pilight icm OpenHAB. Ik raak die Honeywell app niet meer aan sinds ik mijn eigen thermostaatregeling in OpenHAB heb lopen programmeren.

Deze code heb je nodig: https://github.com/watchforstock/evohome-client . Ondanks de naam werkt dit dus ook net zo goed met de Honeywell Round Modulation Connected.

[ Voor 65% gewijzigd door GENETX op 31-01-2015 15:46 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door