Ik moet zeggen dat de stabiliteit bij mijn installatie ook erg goed is (klop, klop) op een windows installatie.
Voorheen op de RPI vond ik het wat minder.
Voorheen op de RPI vond ik het wat minder.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2015 22:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 09:44 ]
Huh, deze syntax ken ik niet? Heb je een voorbeeld met meer context? Of een pagina van de wiki waar dit beschreven wordt?Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:51:
Ik gebruik hier een Lua script voor, je geeft dan één of meerdere on_off instructies door. Zoals onderstaand.
code:
1 2 on_off('Variable:Naam', 30, -45, 1, 0) on_off('Device', 30, -45, 'On', 'Off')Ik gebruik tegenwoordig een schemer sensor, dus gebruik het niet heel veel meer.
- Device of Variable:Naam
- 30: aantal minuten voor/na zonsopgang
- -45: aantal minuten voor/na zonsondergang
- 1/On: commando te sturen als tijd er binnen valt.
- 0/Off: commando te sturen als tijd er buiten valt.
Verwijderd
Dat die syntax niet bekend is, is omdat ik dat zelf gemaakt heb. Die on_off instructie is een zelf gemaakte Lua functie.RudolfR schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:10:
[...]
Huh, deze syntax ken ik niet? Heb je een voorbeeld met meer context? Of een pagina van de wiki waar dit beschreven wordt?
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij heb je meerdere opties om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb zelf die bewegingsmelder niet, dus kan het niet met zekerheid zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:10:
@Nickyb2: Txs.
Maar de bewegingsmelder dan?
Wat ik me ook afvraag: Stel dat de Kaku bewegingsmelder de monitor heeft ingeschakeld, maar dat de mechanische timer (edit: even later) de stroom van de monitor afhaalt.
Dan heeft de monitor toch nog steeds de status 'aan' binnen Domoticz?
Dan lijkt een Kaku schakelaar logischer qua status toch?
Dus de Kaku schakelaar met de bijbehorende timer instellen op 'na zonsopgang aan' EN 'voor zonsondergang uit'. En de bewegingsmelder zit er dan tussen voor het geval er niemand in de betreffende kamer is.
En ook hier weer de vraag: Is de bij de Kaku schakelaar behorende timer het handigst of gaat dit beter met een Blocky of een Lua-script?
Heb je 6 dezelfde types staan? Het zijn 3-kanaals sensoren, dus ik was er even vanuit gegaan dat je maximaal 3 van dit zelfde type sensoren kan aansturen?DukeBox schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:42:
[...]
Ik heb ze door mijn hele huis staan (6 stuks) en alles werkt prima, mijn huis is net 10 jaar oud maar heb idd wel een andere antenne op mijn rfxcom.
De kans dat ze tegelijk zenden is vrij klein, eens in de 5 minuten stuurt hij een signaal van een paar mili secondes. Anders is het even batterij eruit en als dan de cycle weer gelijk loopt zou ik heel snel een staatslot gaan kopen.LeGato23 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:06:
Heb je 6 dezelfde types staan?
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 28-01-2015 16:10 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Txs. Ik ga hier ff mee testen.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:06:
[...]
De bewegingsmelder aan Domoticz koppelen, je Kaku stopcontact aan domoticz koppelen. Mechanisch timer laten vervallen. Je kunt dan een Blocky Event maken met iets als:
Als Monitor=Uit AND beweging waargenomen en tijd > zonsopgang en tijd < zonsondergang
set monitor=aan.
als monitor=Aan AND beweging niet waargenomen
set monitor=Uit
Verwijderd
Allereerst een complimentje! Ik vind het een heel mooi dashboard.robg1984 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:58:
[...]
Voor de duidelijkheid, ook aan de skin wordt nog (zeker qua kleuren) gesleuteld.
http://www.domoticz.com/wiki/Dashticz
[ Voor 18% gewijzigd door A1AD op 28-01-2015 20:53 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
intentionally left blank
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 20:52 ]
Ik zou afkijken hoe andere systemen (Youless etc) het doen. Slimme meter wordt elke 10s uitgelezen, dus dat is opzich prima.A1AD schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:50:
Om de hoeveel tijd zou ik mijn pulsen sturen naar Domoticz? Momenteel doe ik voor de elktra een push om de 30 seconden. Maar ik heb geen idee wat aanvaardbare waardes zijn voor zowel elektra, gas en water.
edit: of kan ik beter om de x aantal pulsen de waardes doorsturen in de plaats van tijd?
Ja
Ja leuk, maar dat is niet de bedoeling. Je kunt prima meerdere quotes in je posts plaatsen (wat ik nu ook doe bijv.)Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:52:
@Thinkpad: Je schreef al eerder over meerdere berichten achter elkaar. Ik vind dat juist leesbaarder voor iedereen omdat dit draadje al over tig onderwerpen tegelijk gaat.
Het algemeen beleidJe probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 28-01-2015 21:01 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Ferra op 28-01-2015 21:23 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 21:29 ]
Verwijderd
Ik had 'leesbaarder' geschreven.ThinkPadd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:58:
[...]
maar het is niet de bedoeling om dat maar te doen omdat je het handiger vind...
Ik heb hem bij Wirelesswonen.nl gekocht.Prima service. Prijs is overal gelijk (109 euro voor de E-versie).Ferra schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:18:
Heeft iemand een tip waar ik het beste de rfxcom ontvanger kan kopen? En wat is het verschil met de rfxtrxe?
Ja en wat nieuwere devices die soms in firmwares worden aangeboden. De non E-versie wordt volgens mij al niet meer gemaakt, dus dat is oude voorraad die nog te koop is. Gewoon de E-versie halenVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:23:
[..]
Naar mijn weten is de E versie de Somfy ondersteuning toegevoegd.
Verwijderd
Verwijderd
Walking on the bright side of life
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-01-2015 08:55 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 59% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-01-2015 10:08 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 21% gewijzigd door Dountill op 29-01-2015 11:14 . Reden: Online link toegevoegd ]
Alles is responsive en zal dus ook op 1 lijn zitten. Ik zal proberen om mijn WIP online te plaatsen zodat het beter te bekijken is. Link zal ik in de vorige post toevoegen.ThinkPadd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:09:
Gaaaaaaf! Als dat nou eens de nieuwe skin voor Domoticz kon worden!!*hint* *hint* gizmocuz
Zal wel optisch bedrog zijn trouwens, maar het lijkt net alsof de cellen niet even groot zijn/op één lijn zitten.
Verwijderd
Beetje oude post maar ik ben het nu ook aan het proberen, welke standaardinstructie moet ik volgen nadat raspbmc erop staat en werkt? Ik neem aan dat ik domoticz moet compilen?mrwolf schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:44:
[...]
Eerst RASPBMC volgens de standaardinstructie, en daarna domoticz, ook volgens de standaardinstructie. Verder niets aangepast, het draait gewoon.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 12:59 ]
¯\_(ツ)_/¯
Wellicht is het een idee om dit te integreren in Dashticz (http://www.domoticz.com/wiki/Dashticz) waar ik een theme-switcher in ga bouwen...Dountill schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:05:
Ondertussen ben ik ook bezig met een nieuw design. Het geheel werkt nog zonder code, maar als iemand zin heeft om mij te helpen te "programmeren" zou dat super zijn! Eerst wilde ik even feedback checken, vandaar dat ik mijn WIP hier even plaats.
[afbeelding]
Is zeker een idee! Hoe bedoel je "boven bootstrap" precies? Zelfde divnamen oid?robg1984 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:33:
[...]
Wellicht is het een idee om dit te integreren in Dashticz (http://www.domoticz.com/wiki/Dashticz) waar ik een theme-switcher in ga bouwen...
Het is dan wel het handigste om je skin te bouwen boven Bootstrap, degene die ik nu gebruik is http://ironsummitmedia.gi...-admin-2/pages/index.html
Ziet er erg goed uit! Als hij dan ook nog eens te switchen zou zijn naar een lichte ipv donkere setting zou deze wel eens aan mijn muur kunnen komen te hangen (Nee, niet als schilderijDountill schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:05:
Ondertussen ben ik ook bezig met een nieuw design. Het geheel werkt nog zonder code, maar als iemand zin heeft om mij te helpen te "programmeren" zou dat super zijn! Eerst wilde ik even feedback checken, vandaar dat ik mijn WIP hier even plaats.
[afbeelding]
Samen met een sunrise/sunset timerTravockMD schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:53:
[...]
Ziet er erg goed uit! Als hij dan ook nog eens te switchen zou zijn naar een lichte ipv donkere setting zou deze wel eens aan mijn muur kunnen komen te hangen (Nee, niet als schilderij)
We hebben net besproken dat Dountill hiermee aan de slag gaat om dit te gaan gebruiken in Dashticz.TravockMD schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:53:
[...]
Ziet er erg goed uit! Als hij dan ook nog eens te switchen zou zijn naar een lichte ipv donkere setting zou deze wel eens aan mijn muur kunnen komen te hangen (Nee, niet als schilderij)
Verwijderd
Je zou natuurlijk ook je IP static kunnen toewijzen buiten je DHCP range, dan moet je er volgens mij geen last meer van hebben.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:16:
[...]
Beetje oude post maar ik ben het nu ook aan het proberen, welke standaardinstructie moet ik volgen nadat raspbmc erop staat en werkt? Ik neem aan dat ik domoticz moet compilen?![]()
Er stond elders in dit topic een link naar een instructie maar deze doet het niet meer, wie kan me een klein zetje de goede kant op geven?![]()
Gelukt met een combi van tutorials. Blijkbaar vindt mijn Ziggo router de Pi niet zo aardig want om een ip adres te krijgen moet ik de netwerkkabel na het opstarten even ontkoppelen en weer aansluiten, valt mee te leven.
Verwijderd
Ik ben een beetje aan het stoeien met bovenstaande script van chopperrob.Chopper_Rob schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:34:
Van de week komen mijn eerste z-wave spullen binnen, maar ik ben alvast wat gaan spelen met deze software. Ik ga dit draaien op een raspberry pi met een razberry module.
Ik wil aan de hand van de aanwezigheid van mijn telefoon bepaalde zaken automatiseren, bijv het uitschakelen van spullen als ik niet thuis ben en mijn telefoon dus ook niet op het netwerk aanwezig is.
Indien ik thuis kom en mijn telefoon weer op het netwerk komt moeten er weer zaken aan gaan.
Echter is mjn telefoon, een iPhone, niet altijd op het netwerk. Deze blijkt zich maar periodiek aan te melden voor ongeveer 10 seconden. Bij een normaal ping script zou de switch dus elke keer van status veranderen.
Dit script controleert de aanwezig van de telefoon, of elk ander apparaat, en heeft een "cooldown" periode. Als het apparaat niet te bereiken is, dan blijft het script de ingestelde tijd (de cooldown periode) het apparaat controleren voordat deze aan domoticz meld dat het apparaat niet meer aanwezig is. Ook houd het script bij wat deze als laatste heeft gemeld, hierdoor word een status maar eenmalig geupdate.
Het script draait via een cron job en deze controleert zichzelf of deze al actief is. Hierdoor kan het script periodiek worden afgevuurd door de cron job. Als het script ziet dat hij al actief is dan stopt hij direct. Hierdoor kan de cronjob elke x periode worden gestart om zeker te weten dat deze actief is.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 #!/bin/bash # Title: check_device_online.sh # Author: Chopper_Rob # Date: 16-02-2014 # Info: Check the presence of the given device on the network and reports back to domoticz # Settings for the domoticz server domoticzserver="192.168.0.1:8080" # DO NOT CHANGE BEYOND THIS LINE device=$1 switchid=$2 interval=$3 cooldownperiod=$4 previousstate=-1 lastsucces=$(date +%s) lastreported=-1 if [ $# -ne 4 ]; then echo "$(date +%T) - Not enough parameters. Needs %Host %Switchid %Interval %Cooldownperiod."; exit 0; fi if [ `ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep` -gt 2 ]; then echo "$(date +%T) - script already running. exiting $(ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep)"; exit 0; fi echo "$(date +%T) - script started. $(ps aux | grep bash.*${0##*/}.$1 | grep -cv grep)" while true; do ping -q -c1 -W 1 $device > /dev/null currentstate=$? if [ $currentstate -eq 0 ]; then lastsucces=$(date +%s); fi if [ $currentstate -eq 0 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ] && [ $lastreported -eq 1 ]; then echo "$(date +%T) - $device online, no need to tell domoticz"; fi if [ $currentstate -eq 0 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ] && [ $lastreported -ne 1 ]; then echo "$(date +%T) - $device online, tell domoticz it's back" curl -s "$domoticzserver/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=$switchid&switchcmd=On&level=0" 2>&1 > /dev/null lastreported=1 fi if [ $currentstate -eq 1 ] && [ $currentstate -ne $previousstate ]; then echo "$(date +%T) - $device offline, waiting for it to come back"; fi if [ $currentstate -eq 1 ] && [ $(( $(date +%s)-$lastsucces )) -gt $cooldownperiod ] && [ $lastreported -ne 0 ]; then echo "$(date +%T) - $device offline, tell domoticz it's gone" curl -s "$domoticzserver/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=$switchid&switchcmd=Off&level=0" 2>&1 > /dev/null lastreported=0 fi sleep $interval previousstate=$currentstate done
Het script vereist 4 parametersbijv. ./check_devices_online.sh 192.168.0.2 5 10 600
- De machine of ip adres dat moet worden gecontrolleerd
- Het switchid van het apparaat in domoticz
- De interval in seconden tussen de ping checks
- De cooldown periode voordat het apparaat als off word aangegeven.
Hierdoor word het apparaat 192.168.0.2 elke 10 seconden gecontroleerd. Indien het apparaat voor 10 minuten niet is gezien dan word switch 5 op off gezet.
Het script kan meerdere keren als cronjob worden toegevoegd, bij het controleren of het scipt al actief is word rekening gehouden met het apparaat dat moet worden gecontroleerd. Zo kan het script wel meerdere keren tegelijk worden uitgevoerd, mits alle instanties maar een ander apparaat controleren.
Klinkt goed allemaalrobg1984 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:00:
[...]
We hebben net besproken dat Dountill hiermee aan de slag gaat om dit te gaan gebruiken in Dashticz.
Het zal dan mogelijk zijn om in Dashticz de switchen tussen themes. Ook heb ik voornemens om de mogelijkheid te geven dat er een wit dashboard te zien is als het apparaat bestuurd wordt door de gebruiker om vervolgens, bij een inactiviteit van een in te stellen aantal minuten naar een donker theme te switchen. Net zoals Toon dit heeft. (Uiteraard wordt dit een instelling)
Dit ziet er wat mij betreft zeer veelbelovend uit!Dountill schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:05:
Thanks, ik ga dit fixen!tozzke schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:35:
[...]
Dit ziet er wat mij betreft zeer veelbelovend uit!
Ik houd persoonlijk altijd wel van donkere themes
@robgeerts: Kan het zijn dat ik @ Dashticz sliders mis van de lichtpunten zodra de naam icm het percentage 2 regels inneemt?
[afbeelding]
edit:
ja dus.... als ik uitzoom, verschijnen ze
Hoe ziet je crontab eruit? Ik was laatst ook weer met dit script bezig, en toen stond m'n cron verkeerd (ff contact gehad met Chopper_rob). Bleek dat de cron het script elk uur (op xx:00) startte, en ik dus gewoon een uur moest wachten. Heb het nu aangepast naar elke 10 minuten. Het kan in principe zelfs elke minuut, het script checkt toch al of het niet al draait. Maar is beetje zonde om elke minuut te checken (kost onnodig CPU). Heb hem nu op 10 minuten staan:Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:37:
[...]
Ik ben een beetje aan het stoeien met bovenstaande script van chopperrob.
Echter krijg ik het niet werkend.
Nu zal ik bij het begin beginnen en vertellen dat ik eigenlijk 0% ervaring heb met programmeren in welke taal dan ook. normaal kopieer en plak ik scripjes van internet en negen van de 10x werkt dit.
Nu echter niet.
Ik probeer de ip van mijn tv te pingen maar dit lukt om welke reden dan ook niet goed.
Ik heb via ssh python geinstalleerd (volgens mij) een cronjob aangemaakt met bijpassende bestandsnamen en dit script in een tekstbestand via winscp in de betreffende map gezet.
In de domoticz webpage een dummy switch aangemaakt waarvan het nummer gelinkt is aan het script.
Alleen wat ik ook doe het geheel blijft uit.
als ik via windows mijn TV ping krijg ik direct 3 responses terug. dus daar ligt het niet aan.
Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan of voor mij nog beter letterlijk stap voor stap uitleggen hoe ik van scratch dit werkend krijg op de raspberrypi.
*/10 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/device_aanwezigheid.py 192.168.4.13 110 10 30
crontab -e
Je kan het beste eerst de laatste versie van het script pakken. Die jij nu qoute is een versie die nog met bash werkt. Inmiddels is het allemaal al omgezet naar python.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:37:
[...]
Ik ben een beetje aan het stoeien met bovenstaande script van chopperrob.
Echter krijg ik het niet werkend.
Nu zal ik bij het begin beginnen en vertellen dat ik eigenlijk 0% ervaring heb met programmeren in welke taal dan ook. normaal kopieer en plak ik scripjes van internet en negen van de 10x werkt dit.
Nu echter niet.
Ik probeer de ip van mijn tv te pingen maar dit lukt om welke reden dan ook niet goed.
Ik heb via ssh python geinstalleerd (volgens mij) een cronjob aangemaakt met bijpassende bestandsnamen en dit script in een tekstbestand via winscp in de betreffende map gezet.
In de domoticz webpage een dummy switch aangemaakt waarvan het nummer gelinkt is aan het script.
Alleen wat ik ook doe het geheel blijft uit.
als ik via windows mijn TV ping krijg ik direct 3 responses terug. dus daar ligt het niet aan.
Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan of voor mij nog beter letterlijk stap voor stap uitleggen hoe ik van scratch dit werkend krijg op de raspberrypi.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 29-01-2015 23:03 ]
Verwijderd
ah daar ga ik morgen dan even mee aan de gang. dankjewel voor de uitleg.Chopper_Rob schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]
Je kan het beste eerst de laatste versie van het script pakken. Die jij nu qoute is een versie die nog met bash werkt. Inmiddels is het allemaal al omgezet naar python.
De laatste versie kan je hier vinden https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz
Plaats het script op je machine, geef deze execute rechten met het commando chmod +x naamscript.py
Vervang in het script de domoticzserver setting naar het ip van je eigen domoticz server. Indien nodig, vul ook de inloggegevens in.
Vervolgens kan je het script starten met ./naamscript.py en daar achter de 4 parameters.
bijv. ./check_device_online.py 192.168.2.53 6 1 5
ZIe mijn site voor de betekenis van de parameters.
Als het script naar behoren werkt dan kan je deze in je crontab zetten zodat deze automatisch start en op de achtergrond draait.
sudo apt-get remove python3
sudo apt-get autoremove
Je moet inderdaad nog steeds versie 2 gebruiken. Voor versie 3 moet ik het een en ander aanpassen waardoor versie 2 weer niet werkt. Dit wil ik nog wel een keer doen, of het liefst dat hij beide ondersteund. Maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:00:
[...]
ah daar ga ik morgen dan even mee aan de gang. dankjewel voor de uitleg.
een vraag nog, ik heb er nu namelijk een beetje een puinzooi van gemaakt.
heb namelijk nog 2 andere scripts uitgeprobeert van anderen een in lua en nog een andere.
Op mijn pi draaien nu python en python 3, nu zag ik volgens mij ergens op internet (domoticz forum??) dat dit problemen gaf met jou script. nu gebruik ik python nog nergens voor dus die kan er in principe gewoon weer af.
Is dit met jouw nieuwste versie nog steeds nodig of en hoe moet ik python3 er weer af halen?
super bedankt iig ik wou dat ik eens goed had geleerd in een taal te programmeren.
Verwijderd
sudo apt-get removepurge python3ThinkPadd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:02:
'python' heb je wel nodig voor het script, 'python3' niet.
Verwijderen kan met:
sudo apt-get remove python3
sudo apt-get autoremove
Bij deze: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=5166ThinkPadd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:58:Dingen zoals layouts/templates e.d. passen overigens beter in het design subforum
Heb je de WireLess PIR al werkend ? Ik zie hem niet in new devices verschijnen?ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:01:
[...]
Deurcontact is deze: https://www.banggood.com/...em-Detector-p-946761.html
Bewegingsmelder is deze: https://www.banggood.com/...me-Security-p-941723.html
Pana WC12H9E8 / 1000L
Even een copy-paste-edit van hoe ThinkPad het mij heeft uitgelegd (ik heb dezelfde PIR's):MarFan schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:46:
[...]
Heb je de WireLess PIR al werkend ? Ik zie hem niet in new devices verschijnen?
[ Voor 5% gewijzigd door M.v.Veelen op 30-01-2015 11:21 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb deze: http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-awmd-250/ en daar 3 IKEA LED-lampen achter hangen (ik meen 9W per stuk, dus net geen 30W) en dat gaat uitstekend.Supergroover76 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:21:
Ik weet niet zeker of dit in dit forum hoort maar ik probeer het toch maar.![]()
Thuis heb ik bijna alle verlichting werkend met domoticz icm met Klik Aan Klik Uit en ben er helemaal blij mee.
Nu zitten er in onze nieuwe woning een 8tal led plafond spotjes a 10watt per stuk.
Deze wil ik zowel handmatig als via domoticz laten schakelen cq dimmen. Op zich lijkt dit nog niet zo'n probleem want KAKU heeft gewoon leddimmers.
Helaas kunnen deze volgens de beschrijving alleen van 3 tot 24 watt dimmen.
Klopt mijn gedachte dat als ik 8 ledlampen a 10watt heb dat ik dan dus 80watt aan led heb?
Als dit juist is dan zou het betekenen dat ik deze KAKU dimmers niet kan toepassen.
Hoe zou ik dit het beste op kunnen lossen?
Gewoon kopen en terugbrengen als het niet goed werkt. Aldi doet nooit moeilijk met dingen ruilen/terugbrengen.TravockMD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:25:
Vanaf woensdag 4 februari heeft ALDI een MP3 deurbel in de aanbieding voor €19,99.
(http://www.aldi.nl/aldi_mp3_deurbel_48_5_10390_19769.html)
[..]
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 30-01-2015 11:41 ]
Ik heb er nog wel eentje liggen. Alleen gezien ik helemaal geen verstand van electra heb, weet ik niet wat de eventuele risico's hiervan kunnen zijn. Ik heb geen zin om de flamingo rookmelders uit te testenThinkPadd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:40:
[...]
Ik heb deze: http://www.klikaanklikuit...r/productwijzer-awmd-250/ en daar 3 IKEA LED-lampen achter hangen (ik meen 9W per stuk, dus net geen 30W) en dat gaat uitstekend.
Je kunt altijd ff naar de Gamma ofzo gaan en er eentje kopen. Als het niet werkt breng je hem weer terug, simpel
[...]
Mooi scriptChopper_Rob schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]
Je kan het beste eerst de laatste versie van het script pakken. Die jij nu qoute is een versie die nog met bash werkt. Inmiddels is het allemaal al omgezet naar python.
De laatste versie kan je hier vinden https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz
Verwijderd
Zie ik het nou verkeerd of is transmit niet voldoende voor een deurbel? Dat is toch goed? Leuke aanbieding trouwensTravockMD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:25:
Vanaf woensdag 4 februari heeft ALDI een MP3 deurbel in de aanbieding voor €19,99.
(http://www.aldi.nl/aldi_mp3_deurbel_48_5_10390_19769.html)
Deze lijkt verdacht veel op de Byron/ELRO mp3 deurbel.
(http://www.elro.eu/nl/pro...en2/mp3-draadloze-deurbel)
Nu zie ik in de handleiding dat deze deurbel "half" wordt ondersteund. Transmit is mogelijk, receive niet.
Iemand toevallig een idee of dit in de nabije toekomst nog gaat veranderen tot volledige ondersteuning door RFXcom?
Als dit het geval is, is het een leuke aanbieding voor een MP3 deurbel
Je kan dan wel de bel laten gaan met Domoticz, maar je kan niet registreren dat de bel is gegaan als er op de knop is gedrukt.slayer007 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:14:
[...]
Zie ik het nou verkeerd of is transmit niet voldoende voor een deurbel? Dat is toch goed? Leuke aanbieding trouwens
[ Voor 19% gewijzigd door A1AD op 01-02-2015 13:20 ]
Wat is recent? Als ik wikipedia geloofbegrijp moet het device toch evengoed connected zijn.Crew One schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:07:
Noteer het MAC adres van je telefoon/tablet.
Voer uit: arp -n <mac>
Kijk of het mac adres van je telefoon voorkomt in de uitvoer - zo ja dan was je telefoon recent nog aanwezig op het lokale LAN. Voordeel van deze methode is dat het lekker snel klaar is.
Nicap schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:01:
Zijn hier ook mensen die een Kamstrup Multical meter gekoppeld hebben aan Domoticz? Zie op het forum wel dat er iemand mee bezig is geweest, maar nog niets concreets. Ze worden veel gebruikt bij stadsverwarming.
Zou hem graag willen koppelen, maar dan zou het wel redelijk noobproof moeten zijn. De slimme meter zal geen probleem zijn. Dat is netjes beschreven.
Verwijderd
Volgens mij controleer je hier enkel je lokale arp cache mee. Dus tenzij je met je telefoon naar je domoticz gaat, zul je hem nooit tegen gaan komen. Ik kan het mis hebben, maar ik dacht altijd dat dit command enkel in een cache zoekt.Crew One schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:07:
[...]
Voer uit: arp -n <mac>
Kijk of het mac adres van je telefoon voorkomt in de uitvoer - zo ja dan was je telefoon recent nog aanwezig op het lokale LAN. Voordeel van deze methode is dat het lekker snel klaar is.
accept new hardware devices staat enabled in de settings?A1AD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:20:
Ik heb hier net mijn el cheapo 433mhz temp sensors binnen gekregen. Wanneer ik het protocol Rubicson selecteer in de RFXmngr krijg ik de temp en vochtigheid mooi binnen incl. channel en id.
Maar in Domoticz krijg ik niets te zien onder devices![]()
"Het" vinkje staat aan (plus op de rode knop gedrukt), Rubicson is actief maar no joy.
Iemand tips?
Ja het vinkje staat aangizmocuz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:08:
[...]
accept new hardware devices staat enabled in de settings?
[ Voor 54% gewijzigd door A1AD op 30-01-2015 18:53 ]
Thnx. Duidelijk. Dan kan ik dus ook geen foto meer ontvangen als iemand aanbelt....jammer... Was wel een mooie prijs.TravockMD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Je kan dan wel de bel laten gaan met Domoticz, maar je kan niet registreren dat de bel is gegaan als er op de knop is gedrukt.
Het lijkt wel vanaf de mac zelf mogelijk met applescript. je zou dit dan lokaal kunnen uitlezen en dan vanaf de mac een commando naar domoticz kunnen sturen.EddyK69 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:13:
Hallo,
Heeft iemand al eens geprobeerd om iTunes te monitoren of er muziek speelt (via Airplay). Ik wil graag mijn versterker laten aan/uit-schakelen zodra er muziek afgespeeld wordt en weer stopt. Voor mijn Squeezeboxes heb ik dit nu werkend.
Iemand een idee?
bvd
Thnx voor de tip! Ga ik proberenChopper_Rob schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:02:
[...]
Het lijkt wel vanaf de mac zelf mogelijk met applescript. je zou dit dan lokaal kunnen uitlezen en dan vanaf de mac een commando naar domoticz kunnen sturen.
http://stackoverflow.com/...-airplay-device-connected
Nee, ben er nog niet mee bezig geweest. eerst de slimme meter aansluiten ls de kabel er is.jossie67 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:52:
Nicap,
Ben je al een stapje verder gekomen?
Ik wil ook de graag de Kamstrup Multical willen koppelen aan Domoticz
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 31-01-2015 10:28 ]
Beste Thinkpad,ThinkPadd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:25:
Wij kunnen niet in jouw huis kijken, dus dan gaat het lastig worden.
Loop eerst eens door je huis en kijk eens wat je vanuit Domoticz wilt kunnen schakelen/dimmen.
Je kunt trouwens een lamp gaan aansturen met een inbouwontvanger en de lamp ook nog handmatig met de huidige schakelaar(s) blijven bedienen, maar als je de status van de huidige schakelaars in Domoticz wilt kunnen zien zal je ook inbouwzenders moeten kopen.
En het is belangrijk dat je kijkt welke kleuren draden je achter de schakelaars hebt, en bij de lamp. Sommige modules hebben een bruine fasedraad nodig, terwijl andere modules genoeg hebben aan een zwarte schakeldraad en een blauwe neutraaldraad.
En dan even kijken wat KaKu te bieden heeft: http://www.klikaanklikuit.nl/home/
Voor prijzen moet je ook even rondkijken, volgens mij is Hornbach het goedkoopste, daarna internet, en daarna Gamma e.d.
[ Voor 5% gewijzigd door Ferra op 31-01-2015 12:24 ]
[ Voor 7% gewijzigd door LoneWolf op 31-01-2015 10:55 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Welke ?Archie_T schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:58:
Ook staat een Remeha thermostaat met WiFI in bestelling.
Sorry, geen remeha, maar Honeywell (http://www.warmteservice....tion-draadloos/p/37053270) ik heb een remeha ketel.. Was een beetje in de war.
Ah, dacht al, zover ik weet heeft remeha geen wifi thermostaten.Archie_T schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:36:
[...]
Sorry, geen remeha, maar Honeywell (http://www.warmteservice....tion-draadloos/p/37053270) ik heb een remeha ketel.. Was een beetje in de war.
[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 31-01-2015 15:41 ]
Het is inmiddels gelukt om via AppleScript de status uit te lezen van iTunes. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Domoticz aan te sturen. Ik gebruik Curl voor het afvuren van de url. Ik krijg met onderstaande code geen foutmelding maar ook geen statuswijziging in Domoticz. Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee?Chopper_Rob schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:02:
[...]
Het lijkt wel vanaf de mac zelf mogelijk met applescript. je zou dit dan lokaal kunnen uitlezen en dan vanaf de mac een commando naar domoticz kunnen sturen.
http://stackoverflow.com/...-airplay-device-connected
Honeywell kun je ook met python scripts aansprekenDukeBox schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:41:
[...]
Ah, dacht al, zover ik weet heeft remeha geen wifi thermostaten.
De honywell wifi heeft zover ik weet nog geen interface mogelijkheden met andere dingen dan de honywell app.
Had je dan nog geen modulerende thermostaat ? Middels een opentherm gateway en bij honywell ook de tele interface kun je best al wat leuke dingen doen.
[ Voor 65% gewijzigd door GENETX op 31-01-2015 15:46 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq