Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 09:04
Heeft er iemand ervaring met een Z-Wave.Me MTHERM Thermostat ?

Ik zou graag onze centrale verwarming regelen met mijn domoticz, maar aangezien onze ketel al +/- 8 jaar oud is ben ik niet van plan om er nog veel geld aan uit te geven.

De oude thermostaat en de domoticz swtich zou ik in serie aan elkaar koppelen (is toch aan/uit principe) dan heb ik een extra veiligheid mocht er iets mis zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat heb je voor ketel dan ? Als deze alleen aan/uit doet kan je ook gewoon een GPIO port ervoor gebruiken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Doe het pas wanneer hij stabiel loopt.. vooralsnog haal ik een week uptime nooit.
Welke versie draai je en op wat voor hardware? Hier loopt het als een trein (v2.2025, oftewel de laatste stable , op een Raspberry Pi). De beta's blijf ik ver weg van. Twee maand geleden voor de gein eens geupdate, maar dikke ellende, events werden ineens niet meer getriggerd enzo. Met stable nooit wat aan de hand.

Bij de Pi is het ook belangrijk dat je een goede voeding en microUSB kabel gebruikt. Heb in het verleden met een tweede Raspberry die ik voor XBMC gebruikt wel problemen gehad met rare spikkels in het beeld e.d.
Bleek uiteindelijk te komen door een goedkope microUSB kabel waardoor de spanning te ver inzakte.

Voor m'n Domoticz-Pi gebruik ik een oude USB-lader van een iPhone 3G. En microUSB-kabel is eentje van m'n LG Nexus. Allebei kwaliteitsspul van A-merk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Beiden, zowel stable als regelmatig de beta. Voor bepaalde functionaliteit heb ik eigenlijk de beta nodig.
Diverse voedingen gebruikt, op een Samsung S4 lader (2Ah) als een stabiele 4A lader op de interne pins.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 25-01-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
DukeBox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:57:
Wat heb je voor ketel dan ? Als deze alleen aan/uit doet kan je ook gewoon een GPIO port ervoor gebruiken.
Dat is inderdaad nog een goedkopere oplossing, maar mijn raspberry staat op een "strategische plaats" voor mijn RFXcom Antenne, maar dit is vrij ver van de thermostaat en de ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Daar kan je ook een 2e Pi voor gebruiken of anders een draadloos relais. Maar je hebt geen opentherm op je ketel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 23:05

Kraz

Saving the world

Hier draait het al 2mnd zonder problemen.
DukeBox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Doe het pas wanneer hij stabiel loopt.. vooralsnog haal ik een week uptime nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
DukeBox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:15:
Daar kan je ook een 2e Pi voor gebruiken of anders een draadloos relais. Maar je hebt geen opentherm op je ketel ?
Nee spijtig genoeg niet. Ik zal eens kijken wat het goedkoopst is, gewoon een relais is inderdaad genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

@ThinkPad

Ophet Domoticz forum had je een post over het zelf maken van een P1 kabel. Ook had je een link naar de pinout van een RJ11 connector. Daar staan 6 pins op, terwijl de RJ11 connectors die ik vind er maar 4 heeft. Valt pin 1 en 6 weg, of gaat het anders. Tis m niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RJ11 is altijd 6 pins.. meestal worden idd alleen de binnenste 4 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

DukeBox schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:02:
RJ11 is altijd 6 pins.. meestal worden idd alleen de binnenste 4 gebruikt.
OK, dan heb ik ze besteld. Ben benieuwd of m'n gepruts wordt beloond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

RJ12 is 6P6C (6 pins 6 connected)
RJ11 is 6P4C
stekkertje is hetzelfde:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Great, weer een stap dichterbij het monitoren van de Elektra/Gas/Water meters via arduino (om het ontopic te houden, de arduino gaat deze waardes via ethernet naar Domoticz zenden :) ). De elektra en gas sensors geplaatst (CNY70), afgesteld en de onder en boven grens bepaald. En wat zien we in ons test programma:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Gas pulse found
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Elektra pulse found
Gas pulse found

me happy en op naar de volgende stap. *O*

Misschien een tip voor moest er iemand met hetzelfde worstelen:
De CNY70 strooit zijn licht naar overal en bijgevolg is de positie belangrijk om een beetje verschil te hebben tussen reflectie en geen reflectie (kleine spiegeltje van de gas in nummer 6 en het zwarte streepje van de elektriciteits meter).
Wat bij mij heel goed geholpen heeft is om eerst op het glas van de meter zwarte isolatie tape te plakken zodat je een klein vierkantje overhoud waar net de CNY70 inpast. CNY70 er mooi "inschuiven" en verder toeplakken met isolatie tape. (Tip: lees eerst je eenheid af voor je begint te tapen...)

Deze lib heeft me ook goed geholpen om softwarematig een stabiele waarde te krijgen uit de sensor.

[ Voor 3% gewijzigd door A1AD op 25-01-2015 22:33 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je de gasmeter niet uitlezen via een reedswitch? Best kans dat er een magneetje in het telwerk zit. Kijk eens met je telefoon, zie deze post bijvoorbeeld: duvekot in "DIY energiemeter op basis van Raspberry Pi"

Dan komt de plaatsing ook niet zo kritisch. En als je het reedcontact aan de onderkant van het telwerk plakt kun je je meterstand ook nog gewoon aflezen indien nodig.

En vergeet de ESP8266 niet he :P Ethernet kan ook, maar een Ethernetshield is duurder dan zo'n ESP8266 :+

ESP8266 en Arduino ben ik laatst al succesvol mee aan het klooien geweest: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" Code staat erbij, dus je kunt zo wat delen pikken :P

Ben wel blij dat ik elektra & gasmeter heb laten vervangen door een slimme meter. Oude meuk uit 1987 eruit, spul met P1-poort erin :P USB naar serial kabeltje inpluggen en gaan met die banaan. Netjes elke 10sec de elektrastand en huidig verbruik in Watt in Domoticz. Gasmeterstand eens per uur (ivm batterij in gasmeter).

Maar dit kunnen we misschien beter in een ander topic / via DM voortzetten, om dit topic niet teveel te vervuilen :P

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Zo ben weer een stapje verder met mijn custom dashboard (http://www.domoticz.com/wiki/Skin_for_webinterface)
(Voor de lol Dashticz genoemd ;)

De balk bovenin is fixed, dus als je moet scrollen blijft deze info in beeld.
Bij de grafieken kan ik nu switchen tussen dag/week/maand.
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/8a7fa8686700bdb7de0ed1dc81a44699.jpg

Ook is het mogelijk te schakelen naar een XBMC scherm. (Mits er een IPadres is ingevuld van de XBMC-device.
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/e00920e8eeae7966c4bebbe65c2d4e42.jpg

Ik kan er nu nog niks mee (Ik kan alleen op het deashboard zien of er (en welke) film/serie er momenteel afgespeeld wordt. Ik wil het wel zo maken dat je meer info van de film kan zien en deze kan laten afspelen.

Doel is dus om dit scherm weer te geven op een tablet aan de muur.
Zo wil ik ook nog de schermen van Forecast.io uit Domoticz mooier weer geven met het weer van vandaag en komende dagen. Dit is maar een hobbyproject van mij maar wellicht kan ik hier nog iemand blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
ThinkPadd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:40:
Kun je de gasmeter niet uitlezen via een reedswitch?

En vergeet de ESP8266 niet he :P Ethernet kan ook, maar een Ethernetshield is duurder dan zo'n ESP8266 :+
Ik ken de reedswitch methode maar ik had hier nog enkele CNY70 sensors liggen en vermits de water en de elektriciteits meter toch via deze sensor uitgelezen moet worden kon de gas er ook wel bij :). Wanneer het blijkt dat de meting niet nauwkeurig genoeg is ga ik wel op zoek naar een magneet. Ik plak enkel de laatste cijfers af, die na de komma moeten wij hier nooit doorgeven.

De ESP ligt hier klaar om gebruikt te worden, ik had je vorderingen al wel gezien maar deze metingen gebeuren in de kelder naast de core switch waar geen Wifi voor handen is. Ethernet is de logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28
Gisteren wat updates doorgevoerd:
rpi-update
domoticz latest beta
and apt upgrade.

Hierna was spi blacklisted en heb ik de # weer terug gezet.
Maar na een paar keer rebooten krijg ik mijn piface niet meer werkend :(

2015-01-25 17:52:09 PiFace: Starting PiFace_SPI_Start()
2015-01-25 17:52:09 PiFace: Unable to open SPI device: No such file or directory
Error: PiFace hardware (10) thread seems to have ended unexpectedly

wat kan ik doen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Ik zit met een event dat ik maar niet uitgeschakeld krijg, hij zit ergens verborgen in de catacomben van Domoticz ;)

Het event zie ik elke ochtend voorbij komen in de log van Domoticz. Dit event komt echter niet in de lijst van events voor als ik naar de blockly beheerinterface ga...

Wat heb ik al geprobeerd?

1) Een ander event met exact dezelfde naam opslaan, en aansluitend dit event verwijderen.

2) De schakelaar die het event aanstuurt als switch verwijderen en met een andere naam opnieuw toegevoegd.

3) Het device waarop de switch gebaseerd was uit de lijst van devices verwijderd zodat hij met een nieuwe ID werd toegevoegd.

Geen van deze methoden hebben geholpen...

Ik heb verder geen bijzondere events die bewaard moeten worden, wat kan ik doen om te zorgen dat ik van dit event afkom? Hopelijk heeft iemand een tip, mijn buitenverlichting gaat om 7:20 uit terwijl ik om 7:25 wegfiets (ergo de buitenverlichting moet pas om 7:30 uitgaan! :P) - als de events in een los bestand worden bijgehouden en ik kan dat bestand met events weggooien ben ik ook al tevreden. Ik heb het trouwens het beta-update-kanaal, maar dit probleem loopt al over verschillende versies.

[ Voor 4% gewijzigd door coyote1980 op 26-01-2015 08:35 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je niet een timer bij de lamp zelf ingesteld staan?

Misschien handmatig de SQLite database openen zodat je het event eruit kan slopen? Volgens mij staat alles in dat bestand (domoticz.db die je via webinterface kunt backuppen) opgeslagen.

Anders misschien toch een clean install :X

[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 26-01-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:55

Timple

beOnt schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:54:
Heeft er iemand ervaring met een Z-Wave.Me MTHERM Thermostat ?

Ik zou graag onze centrale verwarming regelen met mijn domoticz, maar aangezien onze ketel al +/- 8 jaar oud is ben ik niet van plan om er nog veel geld aan uit te geven.

De oude thermostaat en de domoticz swtich zou ik in serie aan elkaar koppelen (is toch aan/uit principe) dan heb ik een extra veiligheid mocht er iets mis zijn :)
Geen ervaring met de thermostaat.

Wel heb ik een virtuele thermostaat in domoticz en een z-wave relais aan de ketel.

If temp > thermostaat AND ketel aan
do ketel uit
else if tem < thermotaat AND ketel off
do ketel aan

:)

Het uitgebreide script op de domoticz wiki met de hysteresis er in begrijp ik niet goed. Het aan/uit/aan/uit gedrag waar ze over spreken heeft bij mij een tijdschaal van een kwartier. En dat is in mijn ogen nog niet eens genoeg. Ik schakel liever vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Nee, ik zie in de log echt dat event afgaan, dat event dat nergens in de user interface te kiezen is

Ah, de events zouden daar ook in moeten staan? Dan ga ik daar vanavond eens naar kijken. Ik weet door de log exact hoe het event heet, dus dat moet dan ergens terug te vinden zijn :) Alleen nog even uitzoeken hoe ik eenvoudig handmatig een SQLite database kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eerst dat je Domoticz op 2008R2 had draaien, maar dat is dus niet zo? Je wilt het vanaf 2008R2 bereiken, maar Domoticz draait op een andere machine?
[/quote]
Klopt. De W2008R2 is m'n fileserver/NAS. (Domoticz draait nu nog op een oude Windows laptop).
Op de monitor hiervan heb ik camerabeelden en weerkaartjes.
Ik wilde het dashboard van Domoticz erbij zetten en dat lukte in eerste instantie niet.
Ik heb wat meer dingen open gezet en het werkt nu.
Txs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
coyote1980 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:04:
Nee, ik zie in de log echt dat event afgaan, dat event dat nergens in de user interface te kiezen is

Ah, de events zouden daar ook in moeten staan? Dan ga ik daar vanavond eens naar kijken. Ik weet door de log exact hoe het event heet, dus dat moet dan ergens terug te vinden zijn :) Alleen nog even uitzoeken hoe ik eenvoudig handmatig een SQLite database kan benaderen.
Heb je dat event niet toevallig onder een andere username gemaakt? Ik weet niet of dat gescheiden is in domoticz, maar het is het nakijken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Ik heb maar één username waarmee ik Domoticz gebruik, hoewel, nu je het zegt, het zou kunnen dat ik een andere linux user was. Ik ga het eens even bekijken, en anders met een SQLite viewer de db-file nalopen :)

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:21
Het is ook geen lua script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
robg1984 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:44:
Zo ben weer een stapje verder met mijn custom dashboard (http://www.domoticz.com/wiki/Skin_for_webinterface)

Heb je er ook een dimmer functie in zitten?
Ziet er verder heel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
@janne_nl: nee, ik heb nog niets gedaan met lua...

Wel zojuist de domoticz.db bekeken, de logging gaf aan dat het event "opritlicht ochtend off_1" afgegaan was. In de EventRules tabel staan 3 regels, mijn ochtendscript om de opritlampen uit te zetten heet "opritlicht ochtend off" - dus zonder de _1 suffix. De regel staat voor 7:40 ingepland, dus dat hij om 7:20 al events loopt te spugen verbaasd mij... En ja, de tijd van de Pi / Domiticz klopt helemaal...

Ik zal alle scriptjes eens weggooien (zijn er maar 3) en dan morgenochtend eens kijken wat er dàn gebeurt... ;)

edit: Nee het is gewoon een (volgens mij) vrij standaard Domoticz setje. Morgenochtend eens zien met alle events verwijderd wat hij dan doet...

@mbitter hieronder: ik heb het event weggegooid, als ze morgenochtend netjes blijven branden heb ik weer een basis waarmee ik verder kan. Ik snapte ook niets van de tijd offset, maar aangezien er maar 3 event rules zijn waarvan er 1 lijkt op de naam van een bestaand event dan zal dat inderdaad wel de boosdoener zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door coyote1980 op 26-01-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Vreemde zaak, ik neem aan dat je ook geen Domoticz slave of zo hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Hij laat alleen zien wat ik in Domoticz als favorite heb gemarkeerd, daar heb ik nog geen dimmer tussenzitten. Ga ik vanavond erin zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door robg1984 op 26-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
coyote1980 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:51:
Wel zojuist de domoticz.db bekeken, de logging gaf aan dat het event "opritlicht ochtend off_1" afgegaan was. In de EventRules tabel staan 3 regels, mijn ochtendscript om de opritlampen uit te zetten heet "opritlicht ochtend off" - dus zonder de _1 suffix. De regel staat voor 7:40 ingepland, dus dat hij om 7:20 al events loopt te spugen verbaasd mij... En ja, de tijd van de Pi / Domiticz klopt helemaal...
Waarom de tijd afwijkt kan ik niet verklaren, maar ik zou toch zeker het probleem bij de "opritlicht ochtend off" zoeken. De _1 suffix heb ik namelijk eerder gezien, en wordt volgens mij bij alle events gebruikt (ik verwacht om duplicaten te vermijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Ziet er zeer vet uit!
hoe modulair is het qua eigen idxen toevoegen?
robg1984 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:44:

De balk bovenin is fixed, dus als je moet scrollen blijft deze info in beeld.
Bij de grafieken kan ik nu switchen tussen dag/week/maand.
[afbeelding]

Ook is het mogelijk te schakelen naar een XBMC scherm. (Mits er een IPadres is ingevuld van de XBMC-device.
[afbeelding]

Ik kan er nu nog niks mee (Ik kan alleen op het deashboard zien of er (en welke) film/serie er momenteel afgespeeld wordt. Ik wil het wel zo maken dat je meer info van de film kan zien en deze kan laten afspelen.

Doel is dus om dit scherm weer te geven op een tablet aan de muur.
Zo wil ik ook nog de schermen van Forecast.io uit Domoticz mooier weer geven met het weer van vandaag en komende dagen. Dit is maar een hobbyproject van mij maar wellicht kan ik hier nog iemand blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:46
Ziet er gaaf uit alleen zie ik nergens waar ik die template dan ook kan downloaden!?
Denk dat ik het heb gevonden via google :P Heb alles in de map flat gegooid zoals je schrijft met een index.html maar als ik naar ip:8080/flat/index.html ga krijg ik wel Dashticz als titel te zien maar de pagina is blanco, enig idee? :)

[ Voor 58% gewijzigd door tcviper op 26-01-2015 18:58 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Even Ter info..
Log nooit als root in op je rpi....

Als je dat doet gaan er spontaan files van eigenaar wisselen..
En zal Domoticz kuren gaan vertonen.!!!!!

Altijd als pi of de user waarmee je Domoticz heb geinstalleerd!!!!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
koelkast schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:36:
Tip: De Cresta TX320 sensor is weer bij Kijkshop verkrijgbaar. Heel soms komt er blijkbaar eentje binnen. Is lang uitverkocht geweest ,maar zo af en toe is 'ie er weer.

http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/
Ter info voor de geïnteresseerden: Gisteren niet bestelbaar, maar nu ineens weer bestelbaar!
Er is weer wat voorraad bljkbaar. Gelijk drie stuks besteld :)
(boven Eur 30, - geen bezorgkosten)

[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 26-01-2015 18:51 . Reden: extra info tbv geen bezorgkosten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dylantje2 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:46:
Dat is natuurlijk complete onzin.. files wisselen nooit spontaan van eigenaar.
Hoe dan ook is inloggen als root nooit aan te raden, altijd via sudo werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Dylantje2 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:46:
Even Ter info..
Log nooit als root in op je rpi....

En zal Domoticz kuren gaan vertonen.!!!!!

Altijd als pi of de user waarmee je Domoticz heb geinstalleerd!!!!!
Die kende ik nog niet, ik deed dat eigenlijk wel (bijna) altijd... Snel afleren dus en gewoon via sudo commando's geven.

[ Voor 4% gewijzigd door coyote1980 op 26-01-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
remcoXP schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:58:
Ziet er zeer vet uit!
hoe modulair is het qua eigen idxen toevoegen?
Nu is het zo dat hij automatisch de idx-en pakt die je als favoriet hebt toegevoegd in Domoticz.
tcviper schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:39:
Ziet er gaaf uit alleen zie ik nergens waar ik die template dan ook kan downloaden!?
Denk dat ik het heb gevonden via google :P Heb alles in de map flat gegooid zoals je schrijft met een index.html maar als ik naar ip:8080/flat/index.html ga krijg ik wel Dashticz als titel te zien maar de pagina is blanco, enig idee? :)
Dan treed er waarschijnlijk een javascript fout op.
Is het mogelijk dat ik via Teamviewer mee kan kijken?
Kom anders even op http://irc.tweakers.net/domotica of stuur me een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik krijg geen fout enkel de melding:
moticz V | Dashticz V0.10

ik heb xbmc.php op mijn nas en flatdream met daarin jouw bestanden op de pi in de www folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Een javascript-foutmelding zie je ook niet direct in beeld ;)
Die bekijk ik op een andere manier.

Het kan ook zijn dat hij niks van domoticz terug krijgt.
Als ik mee kan kijken of een of andere manier kan ik dit eventueel ook weer verwerken in de Wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Vandaag ook een relais via GPIO aangesloten en geswchakelt via domoticz om zo de tele functie van mijn honnywell thermostaat aan te sturen. Gebruik het met een off timeout van 30 minuten als temperatuur boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
ny-hardcore schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:34:
[...]

Ben tegen hetzelfde aangelopen heb het met een blocky opgelost. Sub slave is volgens mij alleen als je meerdere schakelaars hebt die eenzelfde lamp aan/uit zet.
Thanks! Ben er mee aan de slag gegaan en werkt prima. Alleen het dimmen nog niet, maar hier kijk ik nog wel een keer naar.

Heb toch nog 1 vraagje:

Het lukt mij niet om meerdere lampen in 1x te schakelen

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxrules.nl/blocky.png

In de log staat "2015-01-26 21:12:13 Error: Malformed action sequence!". Wat doe ik fout? Ik zie het even niet meer.

Smika

[ Voor 24% gewijzigd door Smika op 26-01-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien woonkamer1 = On and woonkamer 2 = on, etc etc..

Waarom zet je ze trouwens niet in een Groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:25:
misschien woonkamer1 = On and woonkamer 2 = on, etc etc..

Waarom zet je ze trouwens niet in een Groep?
Thanks! Heb er een groep van gemaakt werkt nu perfect. Helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet idd voor elk device apart een actie benoemen.
IF Woonkamerlicht = aan
DO SET woonkamer1 = On AND woonkamer2 = On AND etc... ;)

Maar zoiets kan idd makkelijker via een groep/scene. IF woonkamerlicht = aan DO SET woonkamer_scene / woonkamer_groep = On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
LeGato23 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:50:
[...]

Ter info voor de geïnteresseerden: Gisteren niet bestelbaar, maar nu ineens weer bestelbaar!
Vreemd, ik bestelde zonet één, en nu staat hij op niet leverbaar.
Blijkbaar heb ik de laatste (hoop ik :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Laatst online: 11:45
Wie is het gelukt om historische meetgegevens in domotica (in de database) te krijgen.
Sinds 1 dag een cyblesensor (pulssensor) op mij watermeter, via een s0-module aan Domoticz gehangen en loggen maar. Ja, de pulsen komen binnen echter wil ik de startwaarde van de counter op de zelfde waarde als mijn watermeter hebben.

Ik kan in de db de sValue aanpassen en dan staat de teller goed, echter na een uur of zo staat hij weer op nul. Het hele domoticz-forum en wiki heb ik al uitgeplozen. Er staan wat dingen op maar het is allemaal zo summier. Heb al vanalles geprobeerd wat ze daar aanraden echter..... zonder succes. Ik krijg de vreemdste resultaten, gewoon 18 petaliter gebruikt. Ik denk dat de counter rondgaat.

Dus wie heeft dit ook gehad?

Verder heb ik sinds dit jaar ook een p1 kabel er aan hangen. Gas en electra worden geregistreerd.
Van 2012, 2013 en 2014 heb ik ook gegevens. Deze zou ik graag ook in domo willen invoeren maar je raad het al. Ik ben compleet het spoor bijster mbt de opzet van de sql database, het ziet er allemaal zo logisch uit maar er gebeuren toch rare dinge als ik het e.e.a aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:17
beOnt schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:06:
[...]

Vreemd, ik bestelde zonet één, en nu staat hij op niet leverbaar.
Blijkbaar heb ik de laatste (hoop ik :*) )
Je was me net voor, inderdaad uitverkocht. Misschien is er nog wat in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pazzje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:20:
Wie is het gelukt om historische meetgegevens in domotica (in de database) te krijgen.
[..]
Heb je al geprobeerd om een startwaarde erin te zetten via een JSON URL?

http://www.domoticz.com/w..._API/JSON_URL%27s#Counter

En met een slimme meter vind je deze ook wel leuk denk ik: http://tweaken.blogspot.n...den-naar-mindergasnl.html
Kun je je gasverbruik automatisch uploaden naar mindergas.nl. En bij mindergas kun je ook handmatig standen toevoegen, dus ook van eerdere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
RedHead schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:23:
[...]

Je was me net voor, inderdaad uitverkocht. Misschien is er nog wat in de winkel.
Net twee besteld, inderdaad ook uitverkocht eerst.
Nu die synology 214 nog aan de praat krijgen met DSM 5.1 icm domoticz. Ipkg activeren lukt al niet. pfff

[ Voor 17% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-01-2015 22:33 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
ThinkPadd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:28:
[...]

Heb je al geprobeerd om een startwaarde erin te zetten via een JSON URL?

http://www.domoticz.com/w..._API/JSON_URL%27s#Counter

En met een slimme meter vind je deze ook wel leuk denk ik: http://tweaken.blogspot.n...den-naar-mindergasnl.html
Kun je je gasverbruik automatisch uploaden naar mindergas.nl. En bij mindergas kun je ook handmatig standen toevoegen, dus ook van eerdere jaren.
Ja zelfs met een api of json commando gebeurt er niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
AUijtdehaag schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:29:
[...]

Net twee besteld, inderdaad ook uitverkocht eerst.
Nu die synology 214 nog aan de praat krijgen met DSM 5.1 icm domoticz. Ipkg activeren lukt al niet. pfff
Ik zou domoticz in een debian chroot gaan draaien. Veel stabieleren en je bent veel flexibeler:

http://www.synology-forum...zwave-support-handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
hondapower schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:48:
[...]

Heb je er ook een dimmer functie in zitten?
Nu wel :)
Ook heb ik de template Flat Dream laten varen en een begin gemaakt met een eigen template om de scripts heen. Dit omdat het zo makkelijker is voor leken om het te installeren. En aangezien Flat Dream niet gratis is en het niet zomaar verspreid mag worden heb ik hier maar toe besloten. De basis van Flat Dream en mijn skin is hetzelfde dus heel veel verschilt het niet. Voor de duidelijkheid, ook aan de skin wordt nog (zeker qua kleuren) gesleuteld.

http://www.domoticz.com/wiki/Dashticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk :) Maar wat is je doelgroep? Voor op mijn 7" tablet is hij te groot. Daar gebruik ik deze voor: http://domoticz.com/forum...pic.php?f=8&t=4698#p29756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Uiteindelijk wil ik het ook draaiende hebben op mijn 7 inch tablet dus ik zal nog van alles qua afmetingen moeten aanpassen (ondanks dat het nu wel responsive is). Ik begon hiermee vooral voor mijzelf maar wellicht kan ik hier nog iemand blij mee maken. Ik straks vanuit 1 paneel (tablet aan de muur dus) lichten bedienen, kodi bedienen (bijna werkend) en statistieken zien. Nu is het een licht thema, maar wellicht zet ik er nog een color-switcher in.

[ Voor 4% gewijzigd door robg1984 op 26-01-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:02:
Leuk :) Maar wat is je doelgroep? Voor op mijn 7" tablet is hij te groot. Daar gebruik ik deze voor:
Denk dat dat niet aan het formaat van je tablet ligt maar aan je scherm resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb historische meetwaarden direct in domoticz.db gezet met
insert into meter_Calendar values (26,12345,"2014-10-14"),(26,123456,"2014-10-15" );
vanuit een sqlite browser.
26 is het nr van de sensor etc.
Met sqlite browser kun je ook kijken wat er nog instaat.
Domoticz stoppen, db backuppen en copieren naar windows en met sqlite browser erin kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
janne_nl schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:31:
Ik heb historische meetwaarden direct in domoticz.db gezet met
insert into meter_Calendar values (26,12345,"2014-10-14"),(26,123456,"2014-10-15" );
vanuit een sqlite browser.
26 is het nr van de sensor etc.
Met sqlite browser kun je ook kijken wat er nog instaat.
Domoticz stoppen, db backuppen en copieren naar windows en met sqlite browser erin kijken
pfff, in meter_Calender kom ik alleen maar het idx nummer van de gasmeter tegen. Daarbij zie ik 4 velden. In jouw voorbeeld zie ik 3 velden. En wat is dat toch met dat 'insert into' ? Is er een verschil met gewoon een record toevoegen via de knop. Of moet het via het 4de tabblad gaan van de sqllitebrowser.

ps Domoticz draait bij mij onder Windows en ik gebruik een slimme meter

[ Voor 4% gewijzigd door pazzje op 27-01-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Hm. Vreemd dat je maar 1 idx ziet denk ik. Wat betreft het aantal velden? Is de eerste niet een volgnr dat automagisch wordt gevuld?(ik kan nu niet kijken) Voordeel van insert into is dat je een bulk kunt invoeren. Zorg wel dat je een backup van je db hebt voordat je ermee gaat stoeien. Maar ik zou eerst onderzoeken waarom je alleen de gasmeter ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeGato23 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:50:
[...]

Zijn die Cresta's nog een beetje betrouwbaar of vallen ze in het bakje? voor die prijs moet je niet klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:43:
[...]

Zijn die Cresta's nog een beetje betrouwbaar of vallen ze in het bakje? voor die prijs moet je niet klagen?
Ik heb er 5 naar volle tevredenheid in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Wordt de hue tap ook ondersteund in de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TravockMD schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:45:
[...]

Ik heb er 5 naar volle tevredenheid in gebruik :)
Dank je. Ik had ergens op een blog post gelezen dat zie niet zo heel erg accuraat waren vandaar. Maar goed, met zo'n prijs kun je het best proberen. Nu alleen nog wachten totdat ze weer bij de kijkshop te bestellen zijn, want inmiddels zijn ze 'Tijdelijk uitverkocht' -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:36
coase schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:58:
Hangt ervan af wat je precies bedoeld met ondersteund.
Wil je kunnen zien welke knop er ingedrukt wordt? De Tap is in principe een vrij dom ding dat alleen maar een signaaltje naar de bridge kan sturen.
Je kunt er geen opdrachten naar toe sturen vanuit Domoticz als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:12:
[...]

Dank je. Ik had ergens op een blog post gelezen dat zie niet zo heel erg accuraat waren vandaar. Maar goed, met zo'n prijs kun je het best proberen. Nu alleen nog wachten totdat ze weer bij de kijkshop te bestellen zijn, want inmiddels zijn ze 'Tijdelijk uitverkocht' -O-
Ik Heb ze ook niet bij de kijkshop vandaan maar bij weerstationkopen. (http://www.weerstationkop...resta/tx-320-3-kan-sensor)

Deze zou tot -25 kunnen meten (nog niet kunnen testen ;) ) en deze waren uit voorraad leverbaar.
Voor die paar €€ meer de volgende dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Heeft iemand milight?
Ik heb nu m'n 2e hub en lampen binnen gekregen van AliExpress.
De eerste had ik via applamp.nl. Maar daarmee kan ik alleen maar 1 lamp/groep tegelijk bedienen. Dus niet 4 zones per hub (wifi box)

Nu heb ik dus nieuwe lampen en een nieuwe wifi box. Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Bij het kiezen van een "monitor" werkt alleen degene waarmee je 1 lamp/groep kan bedienen. En weer niet degene met 4 zones.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:43:
[...]

Het bereik in een nieuwbouwhuis is niet echt goed te noemen. Ik heb er 2 gekocht en beide redden het zo'n 10 meter binnenshuis. Zodra er een buitenmuur of glas tussen zit raakt het signaal verloren. Binnenkort maar eens de antenne verlengen en kijken of deze dan een beter bereik heeft.

Ter vergelijking, een kaku schakelaar red het zo 22 meter vanaf mijn domoticz server (verder weg heb ik niet kunnen testen), daar zit dan dezelfde buitenmuur tussen als bij de Cresta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
coase schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:58:
Volgens mij geeft de tap wel signaal door aan de bridge, maar die geeft vervolgens geen 'output' via de API.
Dus dat valt op dit moment helemaal niet te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
pazzje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:52:
[...]
En wat is dat toch met dat 'insert into' ? Is er een verschil met gewoon een record toevoegen via de knop.
Googlen? http://www.w3schools.com/sql/sql_insert.asp

INSERT INTO is dus het handmatige commando om een nieuw record in te voegen. Wat jij bedoelt werkt ook, maar is meer werk omdat je elke kolom bij langs moet met TAB om die in te vullen. Met zo'n SQL commando doe je een heel record in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
robg1984 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:05:
Uiteindelijk wil ik het ook draaiende hebben op mijn 7 inch tablet dus ik zal nog van alles qua afmetingen moeten aanpassen (ondanks dat het nu wel responsive is). Ik begon hiermee vooral voor mijzelf maar wellicht kan ik hier nog iemand blij mee maken. Ik straks vanuit 1 paneel (tablet aan de muur dus) lichten bedienen, kodi bedienen (bijna werkend) en statistieken zien. Nu is het een licht thema, maar wellicht zet ik er nog een color-switcher in.
Gisteren inderdaad de Flat dream geprobeerd. Maar omdat ik denk ik een oudere versie had gedownload werkt deze helaas niet naar behoren.

Vanavond deze eens proberen. Het ziet er in ieder geval goed uit. Mocht dit lekker werken wordt dit wellicht mijn home screen op de PC. (Klein 10 inch scherm voor Domotica als secundair beeldscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Brutuss schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Gisteren inderdaad de Flat dream geprobeerd. Maar omdat ik denk ik een oudere versie had gedownload werkt deze helaas niet naar behoren.

Vanavond deze eens proberen. Het ziet er in ieder geval goed uit. Mocht dit lekker werken wordt dit wellicht mijn home screen op de PC. (Klein 10 inch scherm voor Domotica als secundair beeldscherm).
Ok, mocht er iets niet lukken, pm me dan, want heb het nu alleen nog maar kunnen testen in mijn eigen setup. Wellicht heb je zelf ook ideeën, dan kan ik die er in verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

nickb90 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:16:
Het bereik in een nieuwbouwhuis is niet echt goed te noemen. Ik heb er 2 gekocht en beide redden het zo'n 10 meter binnenshuis. Zodra er een buitenmuur of glas tussen zit raakt het signaal verloren. Binnenkort maar eens de antenne verlengen en kijken of deze dan een beter bereik heeft.
Ik heb ze door mijn hele huis staan (6 stuks) en alles werkt prima, mijn huis is net 10 jaar oud maar heb idd wel een andere antenne op mijn rfxcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
robg1984 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:38:
[...]

Ok, mocht er iets niet lukken, pm me dan, want heb het nu alleen nog maar kunnen testen in mijn eigen setup. Wellicht heb je zelf ook ideeën, dan kan ik die er in verwerken.
Aangezien ik even tijd had heb ik het meteen geïnstalleerd :P (Windows installatie) Het werkte meteen en ziet er goed uit.

Enige wat mij opvalt in mijn setup. Ik heb diverse lichtschakelaars (Dimmers) welke momenteel uit staan maar omdat de balk eronder op bijvoorbeeld 20% staat de lamp vervolgens aan lijkt te staan in jou dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Brutuss schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:44:
[...]

Aangezien ik even tijd had heb ik het meteen geïnstalleerd :P (Windows installatie) Het werkte meteen en ziet er goed uit.

Enige wat mij opvalt in mijn setup. Ik heb diverse lichtschakelaars (Dimmers) welke momenteel uit staan maar omdat de balk eronder op bijvoorbeeld 20% staat de lamp vervolgens aan lijkt te staan in jou dashboard.
Klopt, ik heb die slider er gisteravond pas ingezet en moet dit inderdaad nog oplossen.
Ik hoop dit vandaag gefixed te hebben. Zou je mij een screenshot kunnen sturen via privebericht hoe het er bij jou uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:26
DukeBox schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Ik heb ze door mijn hele huis staan (6 stuks) en alles werkt prima, mijn huis is net 10 jaar oud maar heb idd wel een andere antenne op mijn rfxcom.
Binnenshuis werken ze ook goed, maar blijkbaar zit er iets in onze buitenmuren wat deze weerstations niet leuk vinden. Op men rfxcom zit inmiddels een nieuwe antenne waardoor het bereik binnen huis nu 100% (daarvoor was de helft van het huis niet te bereiken). Alleen de buitenmuren zijn nog een uitdaging voor de Cresta's, maar dat schijnt opgelost te zijn door er een nieuwe antenne aan te solderen. Is een redelijk bekend probleem ^^

Verder werken ze wel goed! En redelijk accuraat en dat voor die prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

nickb90 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:55:
Binnenshuis werken ze ook goed, maar blijkbaar zit er iets in onze buitenmuren wat deze weerstations niet leuk vinden.
Waarschijnlijk hr++ ramen, daar zit een metalen laag op die bijna al het signaal wegfilteren. Daarvoor heb ik er een waarvan de sensor via een draadje naar buiten gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
Timple schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:02:
[...]

Geen ervaring met de thermostaat.

Wel heb ik een virtuele thermostaat in domoticz en een z-wave relais aan de ketel.

If temp > thermostaat AND ketel aan
do ketel uit
else if tem < thermotaat AND ketel off
do ketel aan

:)

Het uitgebreide script op de domoticz wiki met de hysteresis er in begrijp ik niet goed. Het aan/uit/aan/uit gedrag waar ze over spreken heeft bij mij een tijdschaal van een kwartier. En dat is in mijn ogen nog niet eens genoeg. Ik schakel liever vaker.
Ik ben ook van plan om het zo te doen (maar dan met de goedkopere thermostaat, die ik gewoon als relais zal gebruiken). bedankt voor de informatie!

[ Voor 5% gewijzigd door beOnt op 27-01-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
robg1984 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:38:
[...]
Ik ben er ook wel weg van.

Hoe krijg ik er grafieken op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
A1AD schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:34:
[...]

Ik ben er ook wel weg van.

Hoe krijg ik er grafieken op?
Die grafieken worden zichtbaar, omdat bij mijn Toon (eneco) is gekoppeld, dit zou in principe ook bij andere energiemeters moeten werken. Heb je die ingesteld in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iemand me ff helpen met het volgende: (Ik zit al dagen te zoeken).

Ik wil 's nachts een buitenlampje aan hebben. Nu lees ik weleens dat Domoticz op een bepaalde manier met middernacht omgaat.
Maar ik heb nog nergens een Blocky gezien dat iets op zonsondergang inschakelt en op zonsopgang weer uitschakelt.
Of kan ik het beter doen met de timer van de betrokken schakelaar? Zo ja, hoe precies?

Alvast hartelijk dank van een beginnende domotica-er :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
robg1984 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:39:
[...]
Die grafieken worden zichtbaar, omdat bij mijn Toon (eneco) is gekoppeld, dit zou in principe ook bij andere energiemeters moeten werken. Heb je die ingesteld in Domoticz?
Wel ja, ik ben aan het testen met een dummy CM119 en CM160. En er zit al wat data in toegevoegd via de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:58:

Ik wil 's nachts een buitenlampje aan hebben. Nu lees ik weleens dat Domoticz op een bepaalde manier met middernacht omgaat.
Maar ik heb nog nergens een Blocky gezien dat iets op zonsondergang inschakelt en op zonsopgang weer uitschakelt.
Of kan ik het beter doen met de timer van de betrokken schakelaar? Zo ja, hoe precies?

Je kunt dit inderdaad het beste bij de timer van de betreffende schakelaar doen.

Aan:
- Klik dus op de knop "Timers" bij de betreffende schakelaar.
- Type: Voor Zonsondergang
- Tijd: 00:15 (15 minuten voor zonsondergang) Dit omdat het dan al schemert.
- Commando: Aan
- Selecteer nu nog wanneer je dit gedaan wilt hebben (door de week, weekend, geselecteerde dagen).
- Klik nu alleen nog op toevoegen.

Uit:
- Type: Na zonsopgang
- Tijd: 00:15 (15 minuten na zonsopgang)
- Commando: Uit
- Selecteer dezelfde dagen als je bij aan hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brutuss: Bedankt voor de heldere en uitgebreide uitleg! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Smika schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:45:
[...]
Ik zou domoticz in een debian chroot gaan draaien. Veel stabieleren en je bent veel flexibeler:

Ontzettend bedankt, het is daarmee gelukt op de Synology Nas. :*)
Meteen ook een RFXCOM RFXtrx433E besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

Heeft er iemand ervaring met het detecteren van een dubbelklik of een long press?

Ik heb een Fibaro Insert Switch 2*1,5 KW achter mijn schakelaars zitten. En achter de schakelaar zit een klein veertje waardoor deze altijd in dezelfde stand staat en ik dus een mono-switch of pulsedrukker heb.

Nu wil ik graag dat als ik hier op dubbelklik of als ik deze lang indruk dat dan alle lampen uitgaan (scene).

Is er in domoticz een manier om een dubbelklik of longpress te detecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

volgens mij ondersteund de module dat niet (de dimmer module wel)...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Timple schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:55:
Heeft er iemand ervaring met het detecteren van een dubbelklik of een long press?

Ik heb een Fibaro Insert Switch 2*1,5 KW achter mijn schakelaars zitten. En achter de schakelaar zit een klein veertje waardoor deze altijd in dezelfde stand staat en ik dus een mono-switch of pulsedrukker heb.

Nu wil ik graag dat als ik hier op dubbelklik of als ik deze lang indruk dat dan alle lampen uitgaan (scene).

Is er in domoticz een manier om een dubbelklik of longpress te detecteren?
Naar mijn mening is dit niet mogelijk op de module zelf. Je kunt met een normale schakelaar of puls drukker alleen de betreffende module bedienen. (aan/uit). Je sluit deze ook op de module zelf aan.

Wat je wellicht wel kan doen is een blocky of script maken waarin je aangeeft als deze uit gaat om iets anders dan ook uit te schakelen? Omdat het Zwave is geeft de module wel iedere keer zijn status door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:35
DRuw schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:59:
volgens mij ondersteund de module dat niet (de dimmer module wel)...
Bevestiging hier - de dimmermodule krijgt dan een 2de "switch" onder devices die je even moet toevoegen. Die koppel je dan aan een scene die alles desgewenst uitschakeld.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Smika schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:45:
[...]

Dit is me nog niet helemaal duidelijk over de autostart met chroot:
Aanpassen van script. Dit kan via commando vi of met het programma Wincsp (aanbevolen).

• vi /etc/init.d/domoticz.sh
Verander de volgende instellingen:
DAEMON=domoticz/domoticz
User=root
Er staat bij mij:
NAME=domoticz
USERNAME=pi
DEAMON=/home/$USERNAME/domoticz/$NAME
Zie plaatje

Verander ik dan enkel de USERNAME in root of nog iets anders?
Als ik Putty weer afsluit ben ik de database weer kwijt in domoticz. Totdat ik weer ingelogd ben met chroot.

Ik was al blij dat dit een werkende oplossing was om eenvoudig domoticz te draaien op de nas, doe vast nog iets fout.

Laat maar, ik heb een al een werkende repository gevonden, die eenvoudig via DSM was te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-01-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

Wirehead schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Bevestiging hier - de dimmermodule krijgt dan een 2de "switch" onder devices die je even moet toevoegen. Die koppel je dan aan een scene die alles desgewenst uitschakeld.
Interesting, ik kan namelijk met deze switch ook een dimmer bedienen (als ik het goed snap uit de manual). Dit zal ik eens proberen, misschien komt er ook nog wel een switch bij onder devices :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Timple schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Interesting, ik kan namelijk met deze switch ook een dimmer bedienen (als ik het goed snap uit de manual). Dit zal ik eens proberen, misschien komt er ook nog wel een switch bij onder devices :)
Die tweede switch van de dimmer heb ik gevonden in mijn ongebruikte hardware lijst. De log file is leeg dus is deze recentelijk niet aan of uit geweest.

Maar volgens jullie moet deze schakelaar dus ook aan of uit gaan als je de dimmer met de hand bedient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:35
Als je in je Z-wave setup panel gaat - kan je op de dimmer een optie terugvinden, de zogeheten "triple click". "41. Scene activation functionality: For example: double click would activate the scene goodnight and triple click would activate the scene morning."

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:58:

Brutuss schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:17:
[...]

Je kunt dit inderdaad het beste bij de timer van de betreffende schakelaar doen.

Aan:
- Klik dus op de knop "Timers" bij de betreffende schakelaar.
- Type: Voor Zonsondergang
- Tijd: 00:15 (15 minuten voor zonsondergang) Dit omdat het dan al schemert.
- Commando: Aan
- Selecteer nu nog wanneer je dit gedaan wilt hebben (door de week, weekend, geselecteerde dagen).

Uit:
- Type: Na zonsopgang
- Tijd: 00:15 (15 minuten na zonsopgang)
- Commando: Uit
- Selecteer dezelfde dagen als je bij aan hebt gedaan
met een Blockly zou hij er zo uit komen te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZqqrIBg.png

Nadeel:
Je kunt nu niet x minuten voor/na zonsondergang/opkomst schakelen.
edit:
al ben ik dit nu aan het proberen dmv alsnog een Timer toe te voegen op de schakelaar zelf. Eens kijken hoe dat reageert ;)

Voordeel:
Mocht Domoticz stoppen om wat voor reden dan ook (bv: wegens updaten of uitvallen van je Raspberry Pi/NAS/PC waar Domoticz op draait) vóór Sunrise/Sunset en ná Sunrise/Sunset weer opstart, reageert de lamp gewoon zoals jij het voor ogen had.
Met de Timer móet Domoticz actief zijn op het moment van Sunrise/Sunset. Zo niet, schakelt de lamp de eerstvolgende keer pas als het Sunrise/Sunset is (hij triggert dus op de tijd van Sunrise/Sunset).

Ik heb bijvoorbeeld weleens gehad dat mijn 'Zon'-schakelaar 's nachts nog steeds aangaf dat de zon scheen omdat ik net Domoticz aan het updaten was :P
Aangezien ik een aantal dingen af laat hangen van die schakelaar, reageerde een hoop Blockly events niet zoals ik voor ogen had :)

Dit is overigens mijn Zon op/onder Blockly event:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Gdz7Bg.png
De bewuste virtuele schakelaar na zonsondergang:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6NHidty.png
De bewuste virtuele schakelaar na zonsopkomst:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4zkdhvV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe het zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xHNP16rz3atk0nzAUErSbuWt/full.png
De URL stelt de waarde van een variabele in. Het moet via de URL ingesteld worden, als je een variabele rechtstreeks in een event instelt zal een andere event er niet op triggeren. Op deze manier wel.

Scheelt weer een onnodige virtuele switch :P In events kijk ik of de var 1 of 0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

maar dan heb je alsnog het probleem waar ik dus weleens (sterker nog, meer dan eens :p) tegenaan ben gelopen.... mocht Domoticz op het moment van Sunrise/Sunset nét niet draaien, triggert die Blockly niet :)

edit:

maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden blijkt wel weer ;)

[ Voor 17% gewijzigd door tozzke op 27-01-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik kan hem wel ombouwen naar die van jou, maar dan wel met mijn manier om de variabele in te stellen. Dat is handiger idd :)

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja die sunset/rise timer....die elke dag verandert....als ik dan toevallig die ene (of 2) keer per jaar toevallig aan het updaten ben zet ik de lampen wel via de interface met de hand aan.

Tuinverlichting is ook de enige timer die ik gebruik, de rest is allemaal via lua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hier een Lua script voor, je geeft dan één of meerdere on_off instructies door. Zoals onderstaand.

code:
1
2
on_off('Variable:Naam', 30, -45, 1, 0)
on_off('Device', 30, -45, 'On', 'Off')
  • Device of Variable:Naam
  • 30: aantal minuten voor/na zonsopgang
  • -45: aantal minuten voor/na zonsondergang
  • 1/On: commando te sturen als tijd er binnen valt.
  • 0/Off: commando te sturen als tijd er buiten valt.
Ik gebruik tegenwoordig een schemer sensor, dus gebruik het niet heel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt er op dat ik met versie 2.2245 eindelijk een stabiele versie heb.. al de hele dag zonder issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 12:53
Ik heb eigenlijk nooit issues. Soms wil een device er afvallen of geeft geen data meer door. Domoticz zelf draait altijd als een zonnetje. Tot ik het update script draai en ik moet weer een library toevoegen.....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Pagina: 1 ... 46 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door