Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:08:
[...]

Het salaris is binnen, dus ik heb de RFXcom besteld.
(Is domotica-verslaving al een door de gezondheidszorg erkende verslaving?) :þ
:)

Haal direct bij de gamma wat extra spul, nu 25% korting op kaku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeKan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 16:25
Ik ben ook bezig met zowel een RFXcom als Z-wave (de RFXcom omdat ik nog wat KaKu spul heb liggen). Nu wil ik graag met een normale puls-schakelaar scenes aansturen via Z-Wave.

Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen op de Fibaro FGK 101/107 deur/raam sensor. Deze multifunctionele sensor biedt ook de mogelijkheid om te verbinden met een bestaande puls-schakelaar om vervolgens scenes aan te sturen (middels parameters 3 en 14). Nu is de vraag, werkt dit ook icm met domoticz?

Aanvullende vraag. In de handleiding van Fibaro staat dat scenes met de ID 10 t/m 15 op deze wijze kunnen worden geschakeld. Is er een mogelijkheid binnen Domoticz om de IDX van scenes te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LJ80 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:14:
[...]

Als je een hele bups in één keer moet hebben kun je het beter op internet bestellen (http://www.groepenkastbestellen.nl/KlikAanKlikUit bijv.) dat is ALTIJD goedkoop. De korting van Gamma op KaKu = normale adviesprijs van KaKu, kijk maar eens op de KaKu site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Ben al enige tijd tevreden gebruiker van Domoticz en ben momenteel hard bezig om mijn Daikin Emura airco te koppelen. Dit lukt al aardig maar er is 1 ding wat ik maar niet voor elkaar krijg en dat wil ik het forum graag voorleggen. Ik zie vast wat simpels over het hoofd.

Via een http get kan ik tellertje ophalen die het jaarlijkse verbruik bijhoudt. Dit is in de vorm van:
ret=OK,previous_year=0/0/0/0/0/0/5/4/6/17/30/111,this_year=83. Elke maand wordt dmv /verbruikte kwh toegevoegd. Nu was mijn plan om het 'huidige gebruik' te simuleren door elk uur de teller op te vragen, en hiervan de stand van het vorige uur af te trekken. Om de CM119/CM160 energy meter in Domoticz niet te laten denken dat het apparaat het hele uur 1khw gebruikt zet ik eerst de daadwerkelijke waarde erin en vervolgens zet ik deze na 1 minuut weer terug op 0. Op deze manier werkt de week grafiek van de energymeter perfect, maar de dagverbruik grafiek blijft op 0 staan:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/4170/Bj5tA1.jpg

Hebben jullie een idee wat ik fout doe? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LJ80 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:14:
[...]

Bedankt voor de tip, maar eerst Domoticz met de RFXcom maar eens onder de knie krijgen.
Daarna de RFXcom van een (oude) Windows laptop naar de Rpi.
Daarna zien we wel weer verder :)

Wat ik me wel de hele tijd af zit te vragen: In programma's als 'Grand designs/De grote verbouwing' zag ik ook weleens domotica. Dan hadden ze van die fraaie touchscreens aan de muur.
Bestaat zoiets ook voor de 'gewone man'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:53:
[...]
Wat ik me wel de hele tijd af zit te vragen: In programma's als 'Grand designs/De grote verbouwing' zag ik ook weleens domotica. Dan hadden ze van die fraaie touchscreens aan de muur.
Bestaat zoiets ook voor de 'gewone man'?
Jazeker, daar is men op het Domoticz forum druk mee bezig: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698

Ik show die interface op een Android tablet die ik voor 5 tientjes uit China heb besteld (Colorfly E708 Q1 tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
ThinkPadd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:26:
[...]

Als je een hele bups in één keer moet hebben kun je het beter op internet bestellen (http://www.groepenkastbestellen.nl/KlikAanKlikUit bijv.) dat is ALTIJD goedkoop. De korting van Gamma op KaKu = normale adviesprijs van KaKu, kijk maar eens op de KaKu site ;)
dan is toch gamma nu goedkoper ;)
https://www.gamma.nl/asso...elaar-awst-8802/p/B274389
http://www.groepenkastbes...likUit-SCHAKELR-AWST-8802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 'probleem' met de koppeling met mijn gas meter en kan er nog niet achter komen waaraan het ligt..

Ik heb mijn slimmemeter aan Domoticz gekoppeld door middel van de P1 poort en hoewel ik wel het idee heb dat het allemaal goed werkt, zie ik toch raar gedrag. Het lijkt erop dat Domoticz de meterstand niet altijd goed verwerkt, of dat er iets mis gaat tussen gasmeter en elektra meter waardoor de meterstand niet goed doorkomt. Het resultaat is dat de grafiek uren 'mist'.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/100370294/Domoticz/gasmeter-mist-uren.png
Voor de duidelijkheid, in het missende uur heb ik echt wel gas verbruikt. Ik heb hiernaast ook braaf het 'Gas meter' device in Domoticz in de gaten gehouden en de meterstand wordt er niet bij opgeteld. Pas een uur later komt de meterstand van het 'volgende uur' binnen.

Zien jullie dit gedrag ook? en weet iemand hoe ik in Domoticz meer logging kan krijgen over welke meterstanden er nu precies binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Ik zie die gaten ook wel in de logging. Heb me ook wel eens afgevraagd of dit juist is of niet...

Zo zie ik dat ik eergisteren tussen 12:00 en 22:00 totaal geen gas verbruikt hebt. (Verwarming staat constant op 18 Graden). Gisteren in dezelfde periode heb ik 1,5m3 aan Gas verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gek, hier werkt het als een trein. Heb ook wel gaten in m'n grafiek, maar in die uren heb ik ook geen gas verbruikt (heb DS18B20 temperatuursensoren op ingaande en uitgaande leiding van de ketel ivm CV-tuning, dus kan precies zien wanneer ketel aan stond).

Ik kwam er laatst wel achter dat mijn gasmeterstand niet elk heel uur wordt verstuurd (zoals je zou verwachten) maar dat de meter zo'n 6 a 7 minuten achterloopt. Heb een tijdje de telegrammen bekeken vlak voor een nieuw uur begon, en pas 6 a 7 minuten na het uur zag ik een nieuwe gasmeterstand voorbijkomen.

Je kunt de data die Domoticz ontvangt van de meter zelf bekijken:
cu -l /dev/ttyUSB0 -s 9600 --parity=none

Uiteraard wel ff de poort (ttyUSB0) en baudrate (9600) naar die van je eigen situatie (ff bij Setup > Hardware kijken wat je hebt ingesteld). Als je dat commando in de terminal uitvoert dan zul je elke 10sec een telegram vanuit de meter voorbij zien komen. Je kunt hier weer uit komen door ~. te doen (tilde met een punt).

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 11:09
Ik heb dit probleem ook gehad met m'n gasmeter, en bij mij zat het uiteindelijk in mijn meter, want op den duur kreeg ik nog ongeveer 1x per week een update.
De waarde die de elektrameter doorkreeg van de gasmeter werd niet meer geupdate (was gewoon bekabeld).
Nu nieuwe meter, en het werkt weer als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn backup lijn bekijk (enelogic) zie die wel gas verbruik op de missende uren. Ik vermoed dus dat het toch eerder in domoticz zou liggen.

Maar, meten is weten dus misschien binnenkort eens de P1 meter zelf uitlezen en kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
joostje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:32:
Ik heb dit probleem ook gehad met m'n gasmeter, en bij mij zat het uiteindelijk in mijn meter, want op den duur kreeg ik nog ongeveer 1x per week een update.
De waarde die de elektrameter doorkreeg van de gasmeter werd niet meer geupdate (was gewoon bekabeld).
Nu nieuwe meter, en het werkt weer als een trein :)
Die van mij is net nieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gasmeter is ook nog geen jaar oud. Ik ga dit weekend eens even kijken of ik het probleem kan vinden. Misschien geeft mijn gas meter gewoon niet altijd de meterstand door aan de elektra meter of zoals ThinkPad zei op een verkeerde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 07:15
ThinkPadd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:56:
[...]

Jazeker, daar is men op het Domoticz forum druk mee bezig: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698

Ik show die interface op een Android tablet die ik voor 5 tientjes uit China heb besteld (Colorfly E708 Q1 tablet).
Leuk idee om dit via een tablet te doen. Heb gekeken op eBay etc maar die colorfly is volgens mij niet meer te krijgen. Zijn er andere goedkope tablets? Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had hem ook niet via eBay, maar via Banggood.com. Maar die verkoopt hem ook niet meer zie ik.
Volgens mij is dit z'n opvolger: http://www.banggood.com/C...d-4_2-Tablet-p-89921.html

Of gewoon hier even kijken of er wat interessants voor jouw budget voorbijkomt: Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets

De meest goedkope Android tablet van de Kruidvat ofzo is volgens mij ook al prima voor dit doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 07:15
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:47:
Ik had hem ook niet via eBay, maar via Banggood.com. Maar die verkoopt hem ook niet meer zie ik.
Volgens mij is dit z'n opvolger: http://www.banggood.com/C...d-4_2-Tablet-p-89921.html

Of gewoon hier even kijken of er wat interessants voor jouw budget voorbijkomt: Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets

De meest goedkope Android tablet van de Kruidvat ofzo is volgens mij ook al prima voor dit doel.
Thx. Zag z'n opvolger ook al. Momenteel ook uitverkocht. Ik ga t in de gaten houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:55

Timple

Voor een wat dramatischer effect bij het uitschakelen van de verlichting heb ik onderstaande sleep gewijzigd 8)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Index: main/mainworker.cpp
===================================================================
--- main/mainworker.cpp (revision 2238)
+++ main/mainworker.cpp (working copy)
@@ -9841,7 +9841,7 @@
                                SwitchLight(idx, "On", ilevel, hue);
                                //SwitchLightInt(sd2,"On",ilevel,hue,false);
                        }
-                       sleep_milliseconds(50);
+                       sleep_milliseconds(1000);

}
        }

En natuurlijk bevriest mijn domoticz dan tijdelijk maar dat heb ik er wel voor over. :+

Voor de duidelijkheid: ik heb een scene die alles uitzet. Nu gaan dus alle lampen 1 voor 1 uit met een seconde er tussen. Een beetje zoals de grote fabriekshallen in de film.

[ Voor 10% gewijzigd door Timple op 23-01-2015 21:15 . Reden: Uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

wel op volgorde van achter richting de uitgang hoop ik >:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:06

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Wie heeft de P1 gesplit...
Ik heb meerdere opties geprobeerd, maar het schijnt niet te kunnen.
Of de 1 werkt of de ander..

Ik zou graag de solarmeter en domoticz via de P1 werkend hebben..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timple schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:10:
Voor een wat dramatischer effect bij het uitschakelen van de verlichting heb ik onderstaande sleep gewijzigd 8)
[..]
En natuurlijk bevriest mijn domoticz dan tijdelijk maar dat heb ik er wel voor over. :+

Voor de duidelijkheid: ik heb een scene die alles uitzet. Nu gaan dus alle lampen 1 voor 1 uit met een seconde er tussen. Een beetje zoals de grote fabriekshallen in de film.
Dat 1 voor 1 uit doen ze toch standaard al? Hier in iig wel? Of gaat bij jou in de default situatie in 1 klap *BOEM* alles uit?

Nice, lekker aan het knutselen met de ESP8266 serial to wifi module & Arduino.
Heb het nu voor elkaar gekregen om de temperatuur van een DS18B20 sensor via een Arduino, met de ESP8266 over m'n WiFi-netwerk in een virtuele sensor van Domoticz te krijgen 8) _/-\o_
Code staat hier: http://domoticz.com/forum...f=4&t=4024&p=32257#p32257

Dit schept hele goede mogelijkheden voor het zelf maken van allerlei goedkope sensoren!
In principe is de Arduino niet eens nodig, want de ESP8266 schijnt ook zelf de DS18B20 te kunnen uitlezen, maar dat is nog even een brug te ver. Arduino heb ik al eerder mee gewerkt (ThinkPad's TweakBlog).

Uiteindelijk wil ik dit maken: http://gizmosnack.blogspo...ug-energy-meter-hack.html maar dan via WiFi waarbij het verbruik direct in Domoticz komt. De meter heb ik al besteld, is helaas nog niet binnen.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 16:48
Dylantje2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:03:

Ik heb Toon en USB p1 op domoticz gesplit, ik heb een 7402 gepakt, vrij naar dit voorbeeld: http://womp3-14.vijfwal.nl/p2013a.html

Ic voed ik met de 5v van de usb serial kabel en rts hangt aan de toon meteradapter. Werkt nu 2 maand stabiel.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiggerd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-03 22:02
Yihaaa schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Leuk idee om dit via een tablet te doen. Heb gekeken op eBay etc maar die colorfly is volgens mij niet meer te krijgen. Zijn er andere goedkope tablets? Tips iemand?
Ik heb vorige week een nexus 7 voor 55 euro via MP op de kop getikt. Opgehangen in de keuken. Elke keer als ik m zie heb ik een big smile.... :) wil er nog wel een paar door t huis, gewoon, omdat t kan.... _/-\o_

Zelfs vrouw en kinderen zijn er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb nog een tab2 liggen waar ik zoe goed als niets mee doe… denk dat die ook maar eens aan de muur gaat ipv mijn HRT4 thermostaatknop.
iemand tips voor de wandmontage? (wel verwijderbaar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:14:
[...]
Nice, lekker aan het knutselen met de ESP8266 serial to wifi module & Arduino.
Heb het nu voor elkaar gekregen om de temperatuur van een DS18B20 sensor via een Arduino, met de ESP8266 over m'n WiFi-netwerk in een virtuele sensor van Domoticz te krijgen 8) _/-\o_
Code staat hier: http://domoticz.com/forum...f=4&t=4024&p=32257#p32257

Dit schept hele goede mogelijkheden voor het zelf maken van allerlei goedkope sensoren!
In principe is de Arduino niet eens nodig, want de ESP8266 schijnt ook zelf de DS18B20 te kunnen uitlezen, maar dat is nog even een brug te ver. Arduino heb ik al eerder mee gewerkt (ThinkPad's TweakBlog).
Nice! Ik ben ongeveer hetzelfde van plan. In de kelder gasmeter, temp, watermeter en gas detector uitlezen dmv een arduino + ethernet shield en "bovengronds" met de ESP (en wellicht een arduino Nano) de elektra meterstand, temp en rookdetector uitlezen.

Bedankt voor het delen van je code, het aansturen van de ESP om zo domoticz te updaten zal me toch weer een beetje kostbare tijd sparen:)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 16:39
Het lukt mij niet meer om KAKU zenders toe te voegen via de functie leren in de tab schakelaars. Ook in de log-file zie ik niets. Andere 'zenders' (weerstation, PIR) werken gewoon. AC en Arc zijn beide ingeschakeld, ik gebruik de beta versie (laatste). Iemand een idee waar het aan kan liggen?

laat maar, vinkje stond uit bij Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren

[ Voor 10% gewijzigd door llpineapple op 24-01-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:03:

Ik had de P1 gesplit. Gewoon via de goedkoopste RJ11 splitter die ik op eBay kon werken.
Ene uitgang zat m'n Arduino en andere uitgang een USB>Serial kabel naar m'n Raspberry.

Heeft maandenlang prima gewerkt. Heb het er nu tussenuit gehaald omdat Arduino overbodig is geworden.
DRuw schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:14:
Ik heb nog een tab2 liggen waar ik zoe goed als niets mee doe… denk dat die ook maar eens aan de muur gaat ipv mijn HRT4 thermostaatknop.
Goedkope automount kopen, daar de zuignap e.d. vanaf slopen zodat je alleen de achterplaat overhoud waar je de tablet inklikt? En die aan de muur plakken/schroeven?
A1AD schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:27:
[...]

Nice! Ik ben ongeveer hetzelfde van plan. In de kelder gasmeter, temp, watermeter en gas detector uitlezen dmv een arduino + ethernet shield en "bovengronds" met de ESP (en wellicht een arduino Nano) de elektra meterstand, temp en rookdetector uitlezen.

Bedankt voor het delen van je code, het aansturen van de ESP om zo domoticz te updaten zal me toch weer een beetje kostbare tijd sparen:)
Hele nacht laten draaien om te testen en ik zie dat de waarden nog steeds netjes geupdate worden (+ mooie grafiek van afgelopen nacht). Dus missie geslaagd :9

De Arduino code is nog niet helemaal netjes, volgens mij moet het HTTP request nog wat beter, zie: ThinkPadd in "[Discussie] Arduino-topic"

Echt een hele leuke module!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
DRuw schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:14:
Ik heb daar een oude flip cover voor misbruikt. Flap er af en het plastic achter gedeelte tegen de muur gehangen. Tablet klikt er nu zo in en kan weer verwijdert worden. Plus dat het geheel slechts 1 mm van de muur hangt :)

Afbeeldingslocatie: http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/11/6a761bb758acc962706825689f2984f4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:33
BizzieBis schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Ik heb daar een oude flip cover voor misbruikt. Flap er af en het plastic achter gedeelte tegen de muur gehangen. Tablet klikt er nu zo in en kan weer verwijdert worden. Plus dat het geheel slechts 1 mm van de muur hangt :)

[afbeelding]
Waar haal je de stroom vandaan dan? Tak je die af van je Thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Nee ik heb de buis gebruikt om een kabel doorheen te voeren. De adapter hangt bij de CV ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Mooie oplossing!
Ik ga ff prutsen het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw, als je ook met de interface aan de slag gaat is dit wel een mooi vertrekpunt: http://domoticz.com/forum...=8&t=4698&start=20#p30350

Dountill zijn interface is 'responsive' en schaalt dus mee met de schermresolutie. De versies op de laatste pagina hebben wel andere gimmicks (swipen voor een tweede pagina, en een dimmer en 'last seen') maar zijn niet responsive volgens mij. En dat de pagina responsive is, is toch ook wel mooi. Dan kun je hem ook nog goed op je telefoon bekijken.

Ik ga er vandaag nog even mee aan de slag. De versies op de laatste pagina's zijn mij wat overkill. Dat responsive wil ik wel in mijn versie hebben + last seen voor enkele switches.

Werkt overigens perfect, zo'n tabletje aan de muur. Werd hier met open armen ontvangen door de vriendin :)

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Pino..... Bedankt....

Alleen dit gaat mijn eletroc hobby ver te boven...
[ heb er wel wat voor over :-) Kan ik er 1 van je kopen?

@ Thinkpad..
Ik heb bijna alle splitters uit china en NL wel geprobeerd.
Maar echt geen 2 signalen...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb deze methode gedaan en werkt perfect.

http://www.smartmeterdash...ssplittenvanhetp1-signaal
Dylantje2 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:00:
@ Pino..... Bedankt....

Alleen dit gaat mijn eletroc hobby ver te boven...
[ heb er wel wat voor over :-) Kan ik er 1 van je kopen?

@ Thinkpad..
Ik heb bijna alle splitters uit china en NL wel geprobeerd.
Maar echt geen 2 signalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:33
BizzieBis schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:27:
Nee ik heb de buis gebruikt om een kabel doorheen te voeren. De adapter hangt bij de CV ketel.
Ah, maar dan hangt je CV er dus wel vlak bij of zit daar gewoon een gigantische kabel aan vast?
Zit zelf ook nog te denken om zoiets maar mijn CV hangt op zolder en de tablet dan natuurlijk in de woonkamer op de begane grond. Zo lang kan die kabel niet worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Hmmm, hier voegde ik onlangs mijn Hue bridge toe waarna alle lampen netjes bij de devices stonden. Zonet wilde ik hier eens mee spelen en had een hue lamp als switch toegevoegd. So far so good. Alleen wilde ik hem na een tijdje weer uit het lijstje switches halen en koos "delete".

Resultaat: hij staat nu ook niet meer in het "devices" overzicht :/

Hoe kan ik hem daar weer inkrijgen? Of moet ik dan de bridge en alle lampen weggooien en de bridge opnieuw toevoegen? 8)7

Laat maar, de hue lamp aanzetten zorgde ervoor dat hij op een nieuwe index automatisch werd toegevoegd 8)

[ Voor 10% gewijzigd door coyote1980 op 24-01-2015 12:23 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sypher schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:14:
[...]

Ah, maar dan hangt je CV er dus wel vlak bij of zit daar gewoon een gigantische kabel aan vast?
Zit zelf ook nog te denken om zoiets maar mijn CV hangt op zolder en de tablet dan natuurlijk in de woonkamer op de begane grond. Zo lang kan die kabel niet worden vrees ik.
Jawel kan wel. Wat ik BizzieBis ook al eens adviseerde (zijn tablet liep heel langzaam leeg geloof ik): een 12V adapter pakken en daar de kabel op aansluiten. En dan in de wanddoos achter je thermostaat een USB autolader stoppen die van 12V de 5V voor de tablet maakt. Als er aan einde van die lange kabel nog maar 11 / 10,5V over is zal dat nog genoeg zijn voor een USB autolader, terwijl je tablet aan 4V die bij gebruik van een 5V adapter + lange kabel te weinig zou hebben :)

Moet je uiteraard wel de ruimte hebben om een (uit elkaar gehaalde) USB-autolader in je muur te kunnen wegwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Zo, ben even lekker aan het knutselen geweest. Aan de hand van een post hierboven met de foto van de tablet aan de muur ben ik voornemens om ook een goedkope tablet aan te schaffen (zoals bijvoorbeeld: http://www.dx.com/p/icoo-...white-178020#.VMOaZf6G9eQ). In mijn geval wil ik wel een witte (althans, de vrouw des huizes wil dat) dus wil ik ook een wit dashboard:

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/27140acb53200e0821cbe0b9a58b01ec.jpg

Ik ben hier pas 1,5 uur geleden mee begonnen en ga dit nog uitbreiden zodat het helemaal is zoals ik het wil :) Dit is overigens gemaakt middels elementen uit deze template:
http://condorthemes.com/flatdream/index.html

[ Voor 13% gewijzigd door robg1984 op 24-01-2015 15:30 . Reden: Afbeelding geupdate, kleine aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Herman:
Ik heb deze methode gedaan en werkt perfect.
Welke smartmeter heb je dan?

Heren Domoticz tweakers...

Om dit te vragen op het ENG forum van Domoticz gaat me niet lukken..

Ik zoek een manier om een soort van waarschuwing te krijgen als event x, dan dat, als voorbeeld.
En zo kan ik er wel meer bedenken, waar ik net dat als dit voorbeeld, iets mis in Domoticz. [ maar met mijn Engels..:-( ]

Voorbeeld:

Garagedeur open voor 5 minuten, temperatuur is lager dan 6 graden, dan een bel.
Dit werkt bijna goed via een blockly.

Het probleem, de bel gaat altijd, ook als de deur na 4 minuten dicht gaat.
Maar ik wil juist dat als de deur dan toch dicht is, de bel niet af gaat.
En dit zal wel kunnen via ingewikkelde lua script oid.... [ maar het simpele blockly niet? ]
Mijn blockly:

Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t407/dylantjesat/ScreenShot079_zpszvxxt020.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Dylantje2 op 24-01-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan niet via een Blockly. Je kunt in een Blockly namelijk niet controleren of iets voor <X> tijd actief is. Je kunt alleen maar kijken of het actief is ja/nee.

Daarom gaat je bel altijd, de deur is even open geweest, dus de status is veranderd, en Domoticz ziet dat.
Zal toch echt via een Lua scriptje moeten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

ThinkPadd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:50:
Kan niet via een Blockly. Je kunt in een Blockly namelijk niet controleren of iets voor <X> tijd actief is. Je kunt alleen maar kijken of het actief is of niet.

Daarom gaat je bel altijd, de deur is even open geweest, dus de status is veranderd, en Domoticz ziet dat.
Zal toch echt via een Lua scriptje moeten helaas.
En is daar een simpel voorbeeld?
Zodat ik daarna eea uit kan bereiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee, misschien dat iemand anders je hier kan helpen.

Je wilt dat als de status van een device wijzigt, er een soort tellertje gaat lopen. En als dat tellertje (tijd) groter is dan de ingestelde periode een actie doen.

Moet voor iemand die een beetje handig is met Lua vast niet heel moeilijk zijn. Helaas ben ik dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Niet online
@Dylantje

Hij zit bij mijn dochter en het is de nieuwe KAIFA type MA304.
Werkt samen met Toon en Domoticz. Aan de domoticz kant het pinnetje weggehaald.
Dylantje2 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:37:
@ Herman:

[...]

Welke smartmeter heb je dan?

Heren Domoticz tweakers...

Om dit te vragen op het ENG forum van Domoticz gaat me niet lukken..

Ik zoek een manier om een soort van waarschuwing te krijgen als event x, dan dat, als voorbeeld.
En zo kan ik er wel meer bedenken, waar ik net dat als dit voorbeeld, iets mis in Domoticz. [ maar met mijn Engels..:-( ]

Voorbeeld:

Garagedeur open voor 5 minuten, temperatuur is lager dan 6 graden, dan een bel.
Dit werkt bijna goed via een blockly.

Het probleem, de bel gaat altijd, ook als de deur na 4 minuten dicht gaat.
Maar ik wil juist dat als de deur dan toch dicht is, de bel niet af gaat.
En dit zal wel kunnen via ingewikkelde lua script oid.... [ maar het simpele blockly niet? ]
Mijn blockly:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Waarschijlijk gaat het daar mis..
Ik heb een: ISKRA

https://www.google.nl/sea...h&q=iskra+slimme+meter+p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Niet online
@Dylantje.

Ik heb het zelf op de ISRA gehad en aan de kant van Arduino de 5V gehaald van het broadbord.
Dus wel de naar de chip maar niet naar de meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

[/quote]Ik heb het zelf op de ISRA gehad en aan de kant van Arduino de 5V gehaald van het broadbord.
[quote]

dit snap ik niet..
Ik heb de solarmater op een arduino draaien.
En die voedt de P1.. [ als ik het goed zie]
Dan wil ik de P1 splitten in de P1 de splitter.
En dan naar een usb P1 reader, die in Domoticz cubieboard gaat.
Dit werkt niet.

Hoe was jouw setup dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Niet online
http://www.jomu.nl/wp-con...j-uno-p1_bb2-1024x791.png

Hier heb ik de pin 2 uitgehaald naar de slimme meter toe.

De slimmemeter krijgt zijn 5v van de kabel uit de domotizc. En wil dit niet 2 keer.

Ik heb gewoon de telefoonsplitter van de Gamma en daar verder niet mee gedaan.
Dylantje2 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:23:
[/quote]Ik heb het zelf op de ISRA gehad en aan de kant van Arduino de 5V gehaald van het broadbord.
[quote]

dit snap ik niet..
Ik heb de solarmater op een arduino draaien.
En die voedt de P1.. [ als ik het goed zie]
Dan wil ik de P1 splitten in de P1 de splitter.
En dan naar een usb P1 reader, die in Domoticz cubieboard gaat.
Dit werkt niet.

Hoe was jouw setup dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
robg1984 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:12:
Zo, ben even lekker aan het knutselen geweest. Aan de hand van een post hierboven met de foto van de tablet aan de muur ben ik voornemens om ook een goedkope tablet aan te schaffen (zoals bijvoorbeeld: http://www.dx.com/p/icoo-...white-178020#.VMOaZf6G9eQ). In mijn geval wil ik wel een witte (althans, de vrouw des huizes wil dat) dus wil ik ook een wit dashboard:

[afbeelding]

Ik ben hier pas 1,5 uur geleden mee begonnen en ga dit nog uitbreiden zodat het helemaal is zoals ik het wil :) Dit is overigens gemaakt middels elementen uit deze template:
http://condorthemes.com/flatdream/index.html
Supervet!

Ga je de code delen?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ robgeerts

Respect!!

Please make a wiki on Domoticz!!!

En voor de delende mensen..

Een icon database..

https://drive.google.com/...FaaWdHV1Qxbm8&usp=sharing

De wiki:
http://www.domoticz.com/wiki/Custom_icons_for_webinterface

Mail je Icons: Domoticzicons@gmail.com [ het juiste format!!!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:21
@dylantje2

In lua kun je op onderstaande manier controleren hoe lang een bepaald schakelaar aan (of uit) is.
Gebruik wel een time script, anders gaat het niet werken.
In een demo lua script staat ook e.e.a. en in de Wiki.

difference bevat het aantal seconden tussen NU en de laatste schakelactie van de betreffende schakelaar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
t3 = os.time()

s = otherdevices_lastupdate['Ventilator bijkeuken']
-- returns a date time like 2013-07-11 17:23:12

year = string.sub(s, 1, 4)
month = string.sub(s, 6, 7)
day = string.sub(s, 9, 10)
hour = string.sub(s, 12, 13)
minutes = string.sub(s, 15, 16)
seconds = string.sub(s, 18, 19)

t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
difference = (os.difftime (t3,t2))
--print('Verschil: '..difference)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ janne...

Bedankt..
Maar ik zal er iets meer uitleg in het NL bij moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je zoiets als dit moet hebben: http://domoticz.com/forum...=23&t=2796&p=18188#p18222

Niet kant-en-klaar te gebruiken voor jouw situatie, maar de opzet is er wel. Het checkt of iets langer dan XYZ periode aanstaat en voert dan een actie uit.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dylantje2 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:28:
@ janne...

Bedankt..
Maar ik zal er iets meer uitleg in het NL bij moeten hebben...
Helemaal geen programmeer en scripting ervaring of kennis? Dat maakt het wel lastig..

Ik zal en dezer dagen eens kijken of ik en opzetje kan maken dat eea wat duidelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:22
Dylantje2 , Ik heb het op deze manier gedaan. Als de koelkast meer dan 2 minuten open staat een mail ,mijn verlichting op rood en een notificatie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 t1 = os.time()
s = otherdevices_lastupdate['koelkastdeur']

commandArray = {}

t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
difference = (os.difftime (t1, t2))
if (otherdevices['koelkastdeur'] == 'Open' and difference > 120 and difference < 130) then
   commandArray['SendNotification']='KoelkastAlarm#De koelkast staat open!' 
   commandArray['SendEmail']='KoelkastAlarm#De koelkast staat al meer dan 2 minuten open!#email@upcmail.nl' 
   commandArray['Scene:20']='On'
end

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

Nicap

Tsssk....

Zijn hier ook mensen die een Kamstrup Multical meter gekoppeld hebben aan Domoticz? Zie op het forum wel dat er iemand mee bezig is geweest, maar nog niets concreets. Ze worden veel gebruikt bij stadsverwarming.

Zou hem graag willen koppelen, maar dan zou het wel redelijk noobproof moeten zijn. De slimme meter zal geen probleem zijn. Dat is netjes beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjeterinfo schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:11:
Dylantje2 , Ik heb het op deze manier gedaan. Als de koelkast meer dan 2 minuten open staat een mail ,mijn verlichting op rood en een notificatie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 t1 = os.time()
s = otherdevices_lastupdate['koelkastdeur']

commandArray = {}

difference = (os.difftime (t1, t2))
if (otherdevices['koelkastdeur'] == 'Open' and difference > 120 and difference < 130) then
   commandArray['SendNotification']='KoelkastAlarm#De koelkast staat open!' 
   commandArray['SendEmail']='KoelkastAlarm#De koelkast staat al meer dan 2 minuten open!#email@upcmail.nl' 
   commandArray['Scene:20']='On'
end
Handig script, bedankt!
Nicap schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:01:
Zijn hier ook mensen die een Kamstrup Multical meter gekoppeld hebben aan Domoticz? Zie op het forum wel dat er iemand mee bezig is geweest, maar nog niets concreets. Ze worden veel gebruikt bij stadsverwarming.

Zou hem graag willen koppelen, maar dan zou het wel redelijk noobproof moeten zijn. De slimme meter zal geen probleem zijn. Dat is netjes beschreven.
Het uitlezen lukt met een Pi nog wel, maar de data rechtstreeks in Domoticz krijgen is nog geen ondersteuning voor volgens mij. Dan moet je al zelf een script bouwen die de ontvangen data verwerkt en in een virtuele sensor propt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Dylantje2 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:19:
@ robgeerts
Respect!!
Please make a wiki on Domoticz!!!
ny-hardcore schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:11:
[...]

Supervet!

Ga je de code delen?
Thanks!
Ik ga een wiki-pagina invullen over hoe je dit kunt gebruiken:
http://www.domoticz.com/wiki/Skin_for_webinterface

Zojuist ook mogelijk gemaakt om een blokje voor XBMC te maken waarin ik zie wat er momenteel afgespeeld wordt. Hiervoor moest ik wel een php-script (met een curl-script) op een andere locatie draaien omdat ik wegens cross-browsing beveiliging niet direct XBMC kon aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje tussendoor als dat mag:
Hoe krijg ik de Kaku AWST-6000 bewegingsmelder in Domoticz? (Ik zit me anders suf te zoeken) :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'Learn switch' klikken in Domoticz en dan ff met je hand ervoor wapperen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wapperen heb ik geprobeerd, maar ik krijg dan een timeout.
Domoticz vraagt trouwens om een klikkie van een AB.

Maar ik weet nu hoe het moet. Ik meld me zo weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zend die AWST-6000 trouwens geen burst signaal waarmee hij de 433Mhz band voor een tiental seconden blokkeert? Dan heb je er alsnog weinig aan met Domoticz...

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehmz. Wat is een burst signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een andere vraag tussendoor: Welke firmware heb ik eigenlijk nodig voor de Rfxcom?
Ik zag in de mgr: hardware version 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wanneer een sensor voor een tiental seconden signalen blijft sturen. Dit is niet goed omdat je daarmee de 433Mhz band blokkeert. Als je bijv. met je bewegingsmelder via Domoticz een lamp wil aanzetten dan wil dat niet als de sensor een burst signaal uitstuurt. Je sensor is dan nog een signaal aan het sturen, Domoticz ontvangt dat en stuurt een signaal naar je lamp. Maar dat komt nooit aan omdat de sensor nog staat te roepen...

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/2000575411.png
Dit zijn leuke dingetjes:
nieuws: Ontwikkelaars willen kleine e-inkschermpjes met widgets uitbrengen

Leuk te combineren met domotica, eentje voor energie gebruik (of opwek indien zonnepanelen) eentje voor temperatuur etc.

Alleen wel $79 ;(

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thinkpad:
Okee. Ik had al zo'n vermoeden, maar omdat ik helemaal nieuw ben met Domoticz en Rfxcom, vroeg ik het voor alle zekerheid ff na. Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Maar voor zover ik het nu een beetje begrijp, doet/zendt de AWST-6000 niets tussen een eerste detectie en de ingestelde time-out. Een burst lijkt daarom niet erg waarschijnlijk.

Ik heb ondertussen nog ff verder gelezen en ik las ergens dat ik de AWST-6000 en een Kaku-schakelaar in de 'koppelstand' dien te zetten. Dat signaal zou de Rfxcom dan oppakken.
Ik ga dat morgen wel ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:10:
Nog een andere vraag tussendoor: Welke firmware heb ik eigenlijk nodig voor de Rfxcom?
Ik zag in de mgr: hardware version 1.2
Voor de RFXtrx433E kan je in de meeste gevallen het beste de ext firmware flashen en voor de RFXtrx433 Type1. De ext firmware werkt alleen in de RFXtrx433E en niet in de RFXtrx433.
In hfdstk 2.2.2 van de RFXtrx User Guide staat een overzicht welke protocollen door Type1, Type2 en ext firmware ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@B_wijenberg:
Ik had die tabel al gezien, maar ik had weer eens geen idee wat men precies bedoelde met al die protocollen die bij de opgesomde merknamen stonden.

Ik hou me voorlopig ff bij Kaku, maar ik heb inmiddels wel steeds sterker het idee dat Z-Wave veel beter is omdat je daarmee de status uit kunt lezen.

Ik zal morgen, fris als een hoentje, een keuze maken.
Txs! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:46:
Dat wapperen heb ik geprobeerd, maar ik krijg dan een timeout.
Domoticz vraagt trouwens om een klikkie van een AB.

Maar ik weet nu hoe het moet. Ik meld me zo weer...
Heeft dat ding geen 'learn' knopje ofzo op de achterkant? De apir heeft dat nl. wel.
Leer modus in domoticz aan en dan de learn knop op de pir aanzetten

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NY-hardcore:
Op de AWST-6000 zit een Learn-schakelaartje met de standen 'Del' en 'Set'.
Heb ik al geprobeerd, maar ik zie geen lampje branden op de Rfxcom als ik dat doe.
Ik krijg dan ook een time-out binnen Domoticz.

De bij de betreffende AWST-6000 gekoppelde schakelaar (Met in dit geval een schemerlampje erin om ermee te kunnen testen) gaat tijdens het overzetten van Del naar Set wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal duidelijk of je dit hebt geprobeerd, maar zo deed ik het met mijn schemer sensor.

Sensor op Del.
Druk op Learn Switch
Sensor naar set.

En niet vergeten, accept new hardware aan hebben staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiggerd
Zo heb ik ook mijn bewegingsmelder ingesteld. De rfxcom ontvangt alleen lang niet alle signalen (de helft ofzo). Ook al heb ik de melder op een meter afstand van de rfxcom. Als test een kaku ontvanger ook gekoppeld, die ontvangt ze allemaal. Raar, want de rest van kaku doet het nu allemaal 100 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik die bewegingsmelder terug brengen. Die van mij zit op zo'n 15 meter afstand en gebruik ik voor het aan/uit zetten van mijn woonkamer verlichting, werkt tot nu toe nog steeds elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Vraagje, ik heb in een vitrinekast een 5 meter 5050 multicolor RGB LED strip zitten. Ik wilde deze draadloos gaan aansturen, en wilde daarvoor een Fibaro RGBW Z-wave controller gebruiken. So far so good. De controller heeft voor elke kleur één aansluiting. De multicolor LED strip kan 3 segmenten van 3 LED's individueel aansturen en heeft dus drie R, drie G en drie B aansluitingen (en één '+') op een 10-polige connector zitten:

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1011183026_3/10pcs-lot-led-running-strip-light-connector-cable-2-5pin-led-Strip-Light-horse-race-RGB.jpg

De looplamp-effectjes van de strip boeien mij eigenlijk niet zo, dus de R, G en B samennemen is geen probleem. Maar ik kan nergens vinden wat de pin-layout zou moeten zijn. Ik vermoed wel te weten wat de '+' zal zijn. Kan ik 12V op de strip zetten om te bepalen wat de R, de G en de B pins zijn van deze 10 pinnen?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
Heren,
Ben bezig met de frontpage.html. Werkt aardig maar...... loop tegen twee problemen aan. De een is dat ik mijn camera er niet in krijg, voor zover ik begrijp moet ik het ip adres van de Pi invullen. In Domoticz werkt alles naar behoren echter in de frontpage komt "offline"

Het tweede waar ik tegen aanloop is tegen groepen, heb een groep met huiskamerlampen en idx 2. Deze wordt niet zichtbaar. Nieuwe groep aangemaakt met idx 14, niet zichtbaar. Maak er nog een aan met idx 10 (zelfde inhoud) en hiervan wordt de tekst wel zichtbaar maar voor aan/uit komt er ?? te staan.

Twee groepen toegevoegd met rolluiken met idx 11 en 12 en deze worden direct zichtbaar.
En ik snap niet wat ik verkeerd doe......

Merk nu dat de groep rolluik wel zichtbaar wordt maar niet werkt. Hij heeft bovendien hetzelfde idx als een lamp. Dus ik ga er vanuit dat ik voor een groep iets speciaals moet doen, maar wat??

[ Voor 12% gewijzigd door bing69 op 25-01-2015 10:52 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiggerd
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:45:
Dan zou ik die bewegingsmelder terug brengen. Die van mij zit op zo'n 15 meter afstand en gebruik ik voor het aan/uit zetten van mijn woonkamer verlichting, werkt tot nu toe nog steeds elke dag.
Het vreemde vind ik dat de kaku ontvanger wel alles ontvangt. Welke timer heb jij? Misschien maakt dat nog uit? Ik zie in mijn blog dat hij wel vaker het 'uit' signaal ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiggerd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:57:
[...]

Het vreemde vind ik dat de kaku ontvanger wel alles ontvangt. Welke timer heb jij? Misschien maakt dat nog uit? Ik zie in mijn blog dat hij wel vaker het 'uit' signaal ontvangt.
Ik weet niet precies wat je met timer bedoelt :D. Hoe ik hem (kaku ABST-604) gebruik is als volgt:

Ik stel de schemersensor in op 0 uren, hierdoor schakelt hij enkel op het licht niveau. Het nadeel hiervan is dat de schemersensor een aantal keer on/off schakelt als het schemer niveau wordt bereikt. Omdat ik niet wil dat de verlichting dan ook on/off gaat, heb ik er in een lua script een delay om heen gezet.

Zo gaan de lampen netjes aan als het donker wordt en weer netjes aan als het licht wordt. Als er wat wolkjes voorbij komen dan heeft hij dat door en laat hij de lampen netjes uit staan, net zoals er toevallig wat zon door een flink wolken dek heen komt. Ook in die situatie worden de lampen niet uit geschakeld.

Ik ben er erg tevreden mee en het heeft een hoge WAF factor. Als je dit idee namelijk met een vorm van Presence Detection combineert komt vrouwlief nooit in een donker huis thuis :D. Daarnaast natuurlijk erg fijn dat de lampen aangaan wanneer je dat nodig vindt en uit gaan wanneer het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 07:22:
Niet helemaal duidelijk of je dit hebt geprobeerd, maar zo deed ik het met mijn schemer sensor.

Sensor op Del.
Druk op Learn Switch
Sensor naar set.

En niet vergeten, accept new hardware aan hebben staan.
Dit had ik al wel geprobeerd, maar de RFXcom pakte geen signaal op en ik kreeg een time-out.
Ik ga het straks ff met een andere proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:13:
[...]

Dit had ik al wel geprobeerd, maar de RFXcom pakte geen signaal op en ik kreeg een time-out.
Ik ga het straks ff met een andere proberen.
Dan kan ik me enkel nog indenken dat die sensor niet goed is, als je RFXcom verder wel andere sensoren ontvangt. Ik heb zelf die sensor niet, misschien is het een andere modus en staat die niet geconfigureerd in de RFXcom?

Je weet ook 'zeker' dat je die 'Accept new hardware' aan hebt staan? Dat wordt nog al eens vergeten en volgens mij werkt de learn knop in domoticz dan ook niet. Al lijkt het erop dat hij wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:17:
[...]
Je weet ook 'zeker' dat je die 'Accept new hardware' aan hebt staan? Dat wordt nog al eens vergeten en volgens mij werkt de learn knop in domoticz dan ook niet. Al lijkt het erop dat hij wel gewoon werkt.
Klopt van de learn knop, met een volgende versie is dit gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gizmocuz schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:36:
[...]
Helemaal top.

Als ik het goed heb ben jij toch de ontwikkelaar van Domoticz? Zo ja.. top werk.. en een vraag. is er een mogelijk om er achter te komen wat Domoticz oppikt als gasmeterstand via de P1 koppeling? Ik krijg soms het idee dat hij een uur overslaat en ben op zoek waar het nu precies mis gaat. Ik had natuurlijk eerst even domoticz -h moeten doen, en dan verbose aan moeten zetten. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 23:25
in mijn ervaring stuurt de gasmeter iedere 10 minuten een telegram. Het is dan telkens dezelfde waarde, on het uur verandert hij dan. Ik zie ook wel eens een uur geen verbruik en dan het uur erna dubbel. Volgens mij ligt dit dus aan de slimme meter en niet aan Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gizmocuz schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:36:
[...]
Voor alle zekerheid:
Dus de AWST-6000 is nu nog niet toe te voegen in Domoticz?
(Anders zit ik de hele zondag voor niets te prutsen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:22
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:02:
[...]

Voor alle zekerheid:
Dus de AWST-6000 is nu nog niet toe te voegen in Domoticz?
(Anders zit ik de hele zondag voor niets te prutsen) ;)
Tom, ik heb de awst-6000 gewoon in gebruik. In settings , "Accept new hardware devices" .Kijk daarna bij devices/not used, als je beweging maakt zal hij daar bovenaan bij verschijnen.
Dan met blauwe pijl toevoegen..

2015-01-25 12:15:11 (RFXcom) Lighting 2 (awst)

[ Voor 4% gewijzigd door pjeterinfo op 25-01-2015 12:15 ]

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxtrash schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:45:
in mijn ervaring stuurt de gasmeter iedere 10 minuten een telegram. Het is dan telkens dezelfde waarde, on het uur verandert hij dan. Ik zie ook wel eens een uur geen verbruik en dan het uur erna dubbel. Volgens mij ligt dit dus aan de slimme meter en niet aan Domoticz
Normaal gesproken stuurt je gasmeter elk uur z'n stand naar de elektrameter. Er zijn namelijk gasmeters die met een (gele) kabel aan de elektrameter verbonden zijn, maar je hebt ook draadloze gasmeters (ik heb er eentje). Dan wil je niet elke 10s of elke 10min de meterstand doorsturen, dan is de batterij in no-time leeg.
De elektrameter stuurt elke 10s de actuele gegevens eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjeterinfo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:14:
[...]
Tom, ik heb de awst-6000 gewoon in gebruik. In settings , "Accept new hardware devices" .Kijk daarna bij devices/not used, als je beweging maakt zal hij daar bovenaan bij verschijnen.
Dan met blauwe pijl toevoegen..

2015-01-25 12:15:11 (RFXcom) Lighting 2 (awst)
Bedankt voor je reactie omdat nu zeker wist dat het werkte.

Ik zag dat ik een beginnersfout had gemaakt. Ik had in de manual van de RFXcom gelezen dat je het beste zoveel mogelijk protocollen uit kon zetten.
Ik had alles uitgezet 8)7

Nadat ik de defaults had aangezet, kon ik inderdaad de beide AWST-6000's toevoegen aan Domiticz.
Job well done! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de manual van de RFXcom aandachtig bekeken te hebben, heb ik het er maar op gewaagd qua firmware. Ik heb deze genomen:
RFXtrx433_Type1_83.hex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
bing69 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:30:
Heren,
Ben bezig met de frontpage.html. Werkt aardig maar...... loop tegen twee problemen aan. De een is dat ik mijn camera er niet in krijg, voor zover ik begrijp moet ik het ip adres van de Pi invullen. In Domoticz werkt alles naar behoren echter in de frontpage komt "offline"

Het tweede waar ik tegen aanloop is tegen groepen, heb een groep met huiskamerlampen en idx 2. Deze wordt niet zichtbaar. Nieuwe groep aangemaakt met idx 14, niet zichtbaar. Maak er nog een aan met idx 10 (zelfde inhoud) en hiervan wordt de tekst wel zichtbaar maar voor aan/uit komt er ?? te staan.

Twee groepen toegevoegd met rolluiken met idx 11 en 12 en deze worden direct zichtbaar.
En ik snap niet wat ik verkeerd doe......

Merk nu dat de groep rolluik wel zichtbaar wordt maar niet werkt. Hij heeft bovendien hetzelfde idx als een lamp. Dus ik ga er vanuit dat ik voor een groep iets speciaals moet doen, maar wat??
Op het domotica forum staat alles redelijk duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:25:
Na de manual van de RFXcom aandachtig bekeken te hebben, heb ik het er maar op gewaagd qua firmware. Ik heb deze genomen:
RFXtrx433_Type1_83.hex
Tip: Er staat in de rechterbovenhoek van je posts 'Wijzig'. Daarmee kun je een bericht wijzigen en extra informatie of een extra quote toevoegen. Dan hoef je niet allemaal berichten kort na elkaar te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:41:
[...]

Helemaal top.

Als ik het goed heb ben jij toch de ontwikkelaar van Domoticz? Zo ja.. top werk.. en een vraag. is er een mogelijk om er achter te komen wat Domoticz oppikt als gasmeterstand via de P1 koppeling? Ik krijg soms het idee dat hij een uur overslaat en ben op zoek waar het nu precies mis gaat. Ik had natuurlijk eerst even domoticz -h moeten doen, en dan verbose aan moeten zetten. 8)7
Normaal gesproken is er pas na 1 uur een nieuwe gas waarde, deze slaat dan op het afgelopen uur
in de database word sind ruime tijd ook de counter waarde bijgehouden, je zou hier mogelijk meer conclusies uit kunnen trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
janne_nl schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:28:
[...]

Op het domotica forum staat alles redelijk duidelijk.
Klopt en dat snap ik ook redelijk maar wbt de camera en groepen snap ik dus niet :?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als je op het forum kijkt in de laatste zo die ik geüpload heb, dan kun je zien dat ik een tweede page-array heb aangemaakt voor scènes en groepen. Daar moet je even kijken hoe dat werkt. Camera heb ik zelf ook niet, daar kan ik niet meer helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik op een Windows 2008R2 machine open dien te zetten zodat deze pagina zichtbaar is:
http://xxx.xxx.xxx.xxx:8080/#/LightSwitches

Het scherm blijft nu de zwarte achtergrond van Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat denk je van poort 8080 in de firewall openzetten?
Je kunt trouwens beter even in een incognito venster proberen, die achtergrond staat namelijk in je browsercache en zie je ook als Domoticz gewoon helemaal niet te bereik valt (nouja je ziet ook 'Domoticz offline' dan). In een incognitovenster kun je het gelijk zien of er iets wordt geladen of niet. Dan weet je ook of de verbinding in orde is.

Is die xx.xx trouwens een intern IP-adres, of je externe WAN IP-adres? In dat laatste geval moet je in de router een poort openzetten. Niet vergeten om een sterk wachtwoord op Domoticz in te stellen, anders gaat men via internet met je lichten kloten.

[ Voor 105% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Rule toegevoegd aan de firewall, maar nog steeds alleen de achtergrond van Domoticz (Ook na het leegmaken van de cache).
- Het is een intern IP-adres en de Domoticz-laptop is wel te pingen vanaf de W2008R2.
- Ook in een InPrivate browser zie ik alleen de achtergrond van Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het bij 2008R2 ook niet zo dat er van alles is dichtgetimmerd in de browser? Om te zorgen dat je geen troep binnenhaalt? Tenminste, dat kan ik mij nog herinneren toen ik eens 2008R2 draaide en iets van internet moest halen. Moest eerst een uitzondering toevoegen voor die website(s).
Ik heb toen Chrome geïnstalleerd (jaja op een server, slecht, ik weet het :P ).

Ik dacht eerst dat je Domoticz op 2008R2 had draaien, maar dat is dus niet zo? Je wilt het vanaf 2008R2 bereiken, maar Domoticz draait op een andere machine?

Net maar even gedoneerd aan Domoticz. Ik gebruik het al bijna een jaar nu en ik vind het echt een superproduct. En fantastisch dat het opensource is. Beetje financiële steun lijkt mij dan niet meer dan logisch, als je ziet dat ik er dagelijks gebruik van maak! _O_ Het is qua functionaliteit eerlijke concurrentie voor bijv. een HomeWizard of ICS-1000 die beiden vele Euro's kosten. Dit is volledig gratis!

http://domoticz.com/ en dan onderaan op Afbeeldingslocatie: https://www.paypalobjects.com/en_US/i/btn/btn_donateCC_LG.gif klikken (gaat via PayPal of creditcard).

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 23:05

Kraz

Saving the world

ThinkPadd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:22:

Net maar even gedoneerd aan Domoticz. Ik gebruik het al bijna een jaar nu en ik vind het echt een superproduct. En fantastisch dat het opensource is. Beetje financiële steun lijkt mij dan niet meer dan logisch, als je ziet dat ik er dagelijks gebruik van maak! _O_ Het is qua functionaliteit eerlijke concurrentie voor bijv. een HomeWizard of ICS-1000 die beiden vele Euro's kosten. Dit is volledig gratis!

http://domoticz.com/ en dan onderin op de 'Donate' knop klikken (gaat via PayPal of creditcard).
Dat moest ik idd ook nog doen; Done!
Fan-tas-tisch stukje software waar ik dagelijks plezier aan beleef. Zeker als je het vergelijkt met de prijzen van de alternatieven is het elke euro dubbel en dwars waard. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
bing69 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Klopt en dat snap ik ook redelijk maar wbt de camera en groepen snap ik dus niet :?
Werkt bij mij prima de camera. Als je in domoticz de camera kunt zien, moet je dat in de frontpage ook kunnen zien. Is namelijk dezelfde url, volgens mij, even uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op het 'Gas meter toont geen staafje in de grafiek op sommige uren'. Ik denk dat ik een Bug gevonden heb in Domoticz.

Ik heb vanmiddag de logging op domoticz aangezet, doormiddel van de -verbose 1 optie. Hierbij krijg je dan elke keer de gas meterstand te zien te samen met het tijdstip. Toen was het wachten op wanneer er een uur werd overgeslagen.

Om 17.00 was het zover.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/100370294/Domoticz/gasmeter-mist-uren-2.png

16:00 = 0.632
17:00 = ontbreekt
18:00 = 0.874

Vervolgens de logging er bij gepakt en daar even de relevante regels uit gehaald. De logging werkt als volgt, eerst wordt de meterstand getoond, gasusage en daarna het tijdstip.

16:00
code:
1
2
3
4
5
6
7
--
gasusage = 912.308 m3
Sun Jan 25 15:57:10 2015 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (P1 - Aardgas)
--
gasusage = 912.611 m3
Sun Jan 25 16:01:16 2015 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (P1 - Aardgas)
--

17:00
code:
1
2
3
4
5
6
7
--
gasusage = 912.611 m3
Sun Jan 25 17:00:56 2015 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (P1 - Aardgas)
--
gasusage = 912.940 m3
Sun Jan 25 17:01:16 2015 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (P1 - Aardgas)
--

18:00
code:
1
2
3
4
5
6
7
--
gasusage = 912.940 m3
Sun Jan 25 17:57:10 2015 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (P1 - Aardgas)
--
gasusage = 913.814 m3
Sun Jan 25 18:01:16 2015 (P1 Smart Meter) P1 Smart Meter (P1 - Aardgas)
--

Ik denk dat er een bug zit in Domoticz en wel deze...

Als we logging volgen dan wordt elke 5 minuten de gasmeter geupdate met de gegevens uit de laatste P1 gegevens. Als ik het goed zie, dan wordt voor de gasmeter het eerste telegram wat binnen komt naar het hele uur gebruikt. Maarr.... wat goede vriend ThinkPad was opgevallen. De gasmeter stuurt niet op het hele uur de meterstand naar de elektrameter, maar vlak na het hele uur.

Als we de logging bekijken van de 17:00 gedeelte, zien we dat de eerste regel na 17:00 een andere meterstand bevat dan de tweede regel na 17:00. Het lijkt er dus op dat de verwerking van de P1 telegrammen voor de gasmeter niet het tijdstip van de gasmeter gebruikt, maar het tijdstip van de elektrameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

kraz247 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:26:
Dat moest ik idd ook nog doen; Done!
Fan-tas-tisch stukje software waar ik dagelijks plezier aan beleef. Zeker als je het vergelijkt met de prijzen van de alternatieven is het elke euro dubbel en dwars waard. _/-\o_
Doe het pas wanneer hij stabiel loopt.. vooralsnog haal ik een week uptime nooit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 45 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door