Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

DJSmiley schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:11:
Vandaag een thermometer gehaald uit de Blokker folder, voor 9,99 eur.

http://www.blokker.nl/nl/...98105682&referer=publitas

Sensor wordt iig herkend door RFXmngr

Packettype    = TEMP_HUM
subtype       = TH13 - Alecto WS1700 and compatibles
                channel 2
Sequence nbr  = 107
ID            = 12802
Temperature   = 2,2 °C
Humidity      = 10
Status        = Dry

Ik weet alleen niet of er ook een luchtvochtigheidssensor in de buitensensor zit. Geeft het iig niet aan op z'n display, en bij de binnenunit zie ik ook alleen luchtvochtigheid bij de 'IN'. Maar gezien de waardes (varieren wel) lijkt het wel

[...]

(Nog) niet geprobeerd, ga ik nog ff proberen. Ding lijkt trouwens 100% op dat Ebay ding uit het Domoticz topic. Enige verschil is dat ik er ook nog een binnenunit bij heb voor (bijna) hetzelfde geld. (De dollar staat k*t), dus $9,99 vs 9 EUR :'(

edit: Toch ff geprobeerd. Domoticz zag 'm direct langskomen:

[afbeelding]
[afbeelding]
Met welk protocol heb je deze aan de gang gekregen, bij mij wordt er niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:39:
[...]
Alle stappen van Thinkpad opnieuw uitgevoerd maar ik ben nog net zo ver als gisteren. :/
Verschil is wel dat jij Raspbmc gebruikt en ik (en heel veel anderen in dit topic) de standaard Domoticz image (gebaseerd op raspbian) gebruiken. Misschien dat er iets uit raspbmc gestript is, wat wel nodig is voor het script.
BizzieBis schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:23:
[...]

Ik heb het script als volgt in cron aangeroepen:

*       *       *       *       *       sudo python /home/pi/domoticz/scripts/other/wificheck.py 10.0.0.14 520 10 120 >/dev/null 2>&1
Sudo is niet nodig (tip kreeg ik van chopper_rob). Bij mij draait het prima zonder sudo.
En met jouw commando roep je het elke minuut aan, is ook wat overkill. Ik roep het script om de 10min aan (zie wiki voor mijn cron). Het script blijft namelijk draaien nadat het gestart is, dus elke minuut checken of het nog draait is niet zo hard nodig :p
Mex schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 08:56:
[...]

Met welk protocol heb je deze aan de gang gekregen, bij mij wordt er niks gevonden.
RFXCOM al geupdate naar nieuwste firmware? DJSmiley heeft zijn rfxtrx433e geupdate naar v236 las ik.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 07-02-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zaadstra schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:21:
Ik heb een beschrijving op de Domoticz Wiki gezet hoe je notificaties uit Domoticz naar je pc kan sturen met behulp van Snarl en een Python script:

http://www.domoticz.com/wiki/Notifications_to_PC_with_Snarl

Handig als je lang op zolder achter de pc zit te knutselen en je mobiel met Pushover beneden ligt :-)

[afbeelding]
Pushover heeft ook een client voor Windows.
https://update.pushbullet.com/pushbullet_installer.exe

Zo krijg ik Pushbullet meldingen zowel op de telefoon als op de PC te zien. Het maakt niet uit waar mijn telefoon is. Scheelt je dan toch weer een extra programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
LJ80 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:04:
Is dit te realiseren met een simpele url welke ik koppel aan een virtuele switch:

Mijn RPI media speler met openelec en kodi erop loopt soms wel eens vast en de enige oplossing is dat een reboot. Dat doe ik nu door even in te loggen via ssh en het reboot commando in te geven.

Is er een URL te bedenken met het ip adres poort gebruikersnaam en wachtwoord en het reboot commando?
Of kan dit alleen via een script?
niemand? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:16
ik zou het met een scriptje doen dat exact de commando's uitvoert die jij zelf intypt. Kjk even op deze pagina voor wat uitleg hierover:
http://stackoverflow.com/...hine-and-execute-commands

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

RFXCOM al geupdate naar nieuwste firmware? DJSmiley heeft zijn rfxtrx433e geupdate naar v236 las ik.
Thanks! Ondanks dat ik de RFXcom pas geleden heb aangeschaft stond er nog 231 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mex schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:18:
[...]

Thanks! Ondanks dat ik de RFXcom pas geleden heb aangeschaft stond er nog 231 op.
En het belangrijkste: nu kun je de temperatuursensor ontvangen in Domoticz :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:19:
Verschil is wel dat jij Raspbmc gebruikt en ik (en heel veel anderen in dit topic) de standaard Domoticz image (gebaseerd op raspbian) gebruiken. Misschien dat er iets uit raspbmc gestript is, wat wel nodig is voor het script.

Sudo is niet nodig (tip kreeg ik van chopper_rob). Bij mij draait het prima zonder sudo.
En met jouw commando roep je het elke minuut aan, is ook wat overkill. Ik roep het script om de 10min aan (zie wiki voor mijn cron). Het script blijft namelijk draaien nadat het gestart is, dus elke minuut checken of het nog draait is niet zo hard nodig :p
Voor in de wiki, als je raspbmc draait is 'sudo python' ervoor zetten blijkbaar de oplossing. :D
Thanks BizzieBis! Nooit aan gedacht omdat het zonder handmatig ook draaide... Leek me ook wat overbodig maar ik ben blij, hier kan ik verder mee werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Mozart schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:52:
Omdat tot nog toe alle z-wave componenten die ik heb gekocht gewoon werken heb ik zonder nadenken en onderzoek een afstandsbediening gekocht van Duwi, deze dus.
Wat blijkt, dat werkt dus niet samen, ik kan de afstandsbediening niet toevoegen aan Domoticz.
Mijn vraag is nu, heeft iemand een soortgelijke afstandsbediening die wel werkt? Mijn vriendin vind het namelijk makkelijk om met een afstandsbediening te werken en niet steeds een tablet te moeten pakken.
Zoals je had kunnen zien (http://www.domotica-shop.nl/duwi-remote-05445-p-16544.html) werkt het apparaatje maar beperkt met andere domotica systemen. Domoticz staat er niet bij maar je kan denk ik de gok wel maken dat het dan ook maar zeer beperkt gaat werken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Mozart schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:26:
[...]

ik zou het met een scriptje doen dat exact de commando's uitvoert die jij zelf intypt. Kjk even op deze pagina voor wat uitleg hierover:
http://stackoverflow.com/...hine-and-execute-commands
Bedankt, dit zou m'n eerste scriptje worden, wie helpt me opweg?
Ik wil een rpi welke bereikbaar is onder 192.168.1.80:22
login is root. ssh password is openelec
en ik wel em laten rebooten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/bash
USERNAME=someUser
HOSTS="host1 host2 host3"
SCRIPT="pwd; ls"
for HOSTNAME in ${HOSTS} ; do
    ssh -l ${USERNAME} ${HOSTNAME} "${SCRIPT}"
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Als ik een variabele in een event gebruik (dmv blockly) en de waarde van die variabele veranderd, trapt Domoticz dan automatisch alle events af waarin die variabele gebruikt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xces schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:50:
Als ik een variabele in een event gebruik (dmv blockly) en de waarde van die variabele veranderd, trapt Domoticz dan automatisch alle events af waarin die variabele gebruikt word?
Nee, dat is met opzet zo gedaan. Omdat het een endless loop kan veroorzaken schijnbaar. Maar via een workaround kan het wel: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" :) Werkt hier prima, scheelt weer een aantal virtuele switches aanmaken (bijv. voor 'IsDonker' die ik gebruik om in events te kijken of het donker is).

Ik zou trouwens ipv het 192.x adres wat ik in het event gebruik, '127.0.0.1' gebruiken (=localhost = 'deze machine'). Dan is het event toekomstbestendig (mocht je je IP wijzigen). Moet je wel ff zorgen dat die 127 range onder setup > application settings > local networks op de whitelist staat

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 07-02-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

ThinkPadd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:53:
[...]
Nee, dat is met opzet zo gedaan. Omdat het een endless loop kan veroorzaken schijnbaar. Maar via een workaround kan het wel: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" :) Werkt hier prima, scheelt weer een aantal virtuele switches aanmaken (bijv. voor 'IsDonker' die ik gebruik om in events te kijken of het donker is).
Ik wil 30 minuten voordat de zon onder gaat mijn woonkamer verlichting schakelen. Dat kan met timers, maar niet in mijn geval; Want het level waarop ik mijn verlichting wil hebben, hangt af van een variabele (d.w.z. de status van XBMC. Bijv. ben ik een film aan het kijken, wil ik dat het licht naar 20% gaat, ben ik een serie aan het kijken naar 40% en staat XBMC niet aan dan moet het 50% zijn.)

Nu heb ik een dummy switch gemaakt, die 30 minuten voor zonsopkomst 'aan' gaat. Die dummy switch zou de start zijn van mijn blockly script; om de lampen op basis van een user_variable te zetten. Deze user_variabele word door een XBMC status script gezet via de API. Dat zou blockly script 1 zijn "startup";

Als ik vervolgens een serie/film pauzeer of xbmc stop; zet ik dezelfde 'level' variabele op een andere waarde; die waarde moet direct gereflecteerd worden op de intensiteit van het licht. Het script van Rob 'schakelt' lampen, maar aangezien ik meer variabele heb en ik de aansturing liever door Domoticz laat gebeuren, had ik dus verwacht dat Blockly (zodra ik extern de variabele update) dit op zou pakken..

edit: ik zie dus dat wat ik wil gewoon gaat werken, want ik zet de variabele dmv de API :)

Uiteindleijk heb ik dan zoiets in elkaar geflatst;
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/bomxg85qz/zonsondergang.png

Of deze, met extra check dat de waarde wel binnen de range valt, maar misschien is dat overkill als ik het zelf onder controle heb (plaatje was te groot voor GOT);
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/9sgnrb4r1/zonsondergang_check.jpg

ehh zoiets dus; want ik moet wel zeker weten dat mijn virtueel "bijna zonsondergang" device aan staat.
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/4dt8xopd1/Capture.jpg
ThinkPadd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:53:
Ik zou trouwens ipv het 192.x adres wat ik in het event gebruik, '127.0.0.1' gebruiken (=localhost = 'deze machine'). Dan is het event toekomstbestendig (mocht je je IP wijzigen). Moet je wel ff zorgen dat die 127 range onder setup > application settings > local networks op de whitelist staat
Dat Local Networks (no username/password) ding wist ik helemaal niet _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door xces op 07-02-2015 14:29 . Reden: meer uitleg + tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Wie kan mij verlossen van mijn probleem.
De code op regel 15 t/m 21 werkt niet.
Ook de code op regel 33 niet.

De code op 35 werkt WEL!

Alle 3 moeten ze de switch 'Woonkamer' schakelen.
De 2 die het niet doen zie ik wel terugkomen in het log.
Dus hij vangt ze wel op....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
commandArray = {}

if (otherdevices['LG-G3'] == 'On' or otherdevices['GALAXY-S5'] == 'On' or otherdevices['RobThuis'] == 'On') then
    if (otherdevices['IemandThuis'] == 'Off') then
        commandArray['IemandThuis']='On'
    end
end

if (otherdevices['LG-G3'] == 'Off' and otherdevices['GALAXY-S5'] == 'Off' and otherdevices['RobThuis'] == 'Off') then
    if (otherdevices['IemandThuis'] == 'On') then
        commandArray['IemandThuis']='Off'
    end
end

if (devicechanged['KeyRond']) then
    if(otherdevices['Woonkamer']=='Off') then
        commandArray['Woonkamer']='On'
    elseif (otherdevices['Woonkamer'] == 'On') then
        commandArray['Woonkamer']='Off'
    end
end

if (devicechanged['Woonkamer'] == 'On') then
    commandArray['TV Lamp']='On'
    commandArray['Ganglamp']='On'
    commandArray['Keuken Switch']='On'
    commandArray['Keuken Dimmer']='Set Level 30'
elseif (devicechanged['Woonkamer'] == 'Off') then
    commandArray['TV Lamp']='Off'
    commandArray['Ganglamp']='Off'
    commandArray['Keuken Switch']='Off'
    commandArray['Keuken Dimmer']='Off'
elseif (otherdevices['Zon']=='Off' and devicechanged['Voordeur']) then
elseif (otherdevices['Zon']=='Off' and devicechanged['Schuifdeur']) then
end

return commandArray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Mex schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:18:
[...]

Bekijk dit eens wanneer het nog niet lukt.

-----------------------------

Het valt mij op dat wanneer ik in de webinterface van Domoticz een schakelaar aan klik de status altijd wel gewijzigd wordt maar er heel soms een lamp niet mee volgt.

Enig idee hoe dit kan komen? Kan het zijn dat er net een temp sensor zijn gegevens aan het doorstralen is en daardoor het signaal van de rfxcom niet tot bij de lamp geraakt?

Ik maak gebruik van ser2net / socat op een openwrt, misschien dat deze niet kan volgen... hoe debug ik zoiets?

[ Voor 44% gewijzigd door A1AD op 07-02-2015 15:52 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 20:26
Ik heb een vraagje m.b.t. de LUA scripts van domoticz en ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Ik log momenteel alle wijzigingen welke binnen mijn domoticz omgeving gebeuren naar een extern systeem waar ik mijn eigen beheersysteem heb draaien (onder andere een interface voor domoticz maar nog veel meer). Dit doe ik nu aan de hand van allemaal if statements in een LUA script. Echter als ik een naam wijzig in domoticz moet ik dit ook aanpassen in mijn LUA script (want in mijn LUA staat: if (devicechanged['Voordeur'] == 'Open') then ......). Hetzelfde als een device toegevoegd word, dan moet ik dit ook wijzigen in mijn LUA script.

Nu vroeg ik me af, kan dit niet makkelijker? Is er niet een manier om bij elke device change automatisch een URL aan te roepen met 2 parameters, het deviceID en de status (On of Off). Dus i.p.v. 10 verschillende if statements gewoon 1 regel code. If(devicechanged) then http://www.domeinnaam.nl/...us=__hier-device-status__

Dit scheelt me een hoop if statements, waardoor de LUA overzichtelijker word en is een stuk minder foutgevoelig.

Iemand een idee of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domotica... hier doen we het voor natuurlijk:

quote: ThinkPads vriendin
Opzich mag het licht nu ook wel aan.....Oh hij gaat net aan :D
_O_

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 07-02-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
ThinkPadd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:06:

[...]
_O_
Heerlijk 8) , hier zitten we nog in het stadium: "He, wie heeft het licht aan gedaan?"

--------------

Domme vraag wellicht maar hoe krijg ik een "newline" in een message in blocky? (nodig voor de text in de body van de mail)

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 07-02-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
robg1984 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:05:
Wie kan mij verlossen van mijn probleem.
De code op regel 15 t/m 21 werkt niet.
Ook de code op regel 33 niet.

De code op 35 werkt WEL!

Alle 3 moeten ze de switch 'Woonkamer' schakelen.
De 2 die het niet doen zie ik wel terugkomen in het log.
Dus hij vangt ze wel op....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
commandArray = {}

if (otherdevices['LG-G3'] == 'On' or otherdevices['GALAXY-S5'] == 'On' or otherdevices['RobThuis'] == 'On') then
    if (otherdevices['IemandThuis'] == 'Off') then
        commandArray['IemandThuis']='On'
    end
end

if (otherdevices['LG-G3'] == 'Off' and otherdevices['GALAXY-S5'] == 'Off' and otherdevices['RobThuis'] == 'Off') then
    if (otherdevices['IemandThuis'] == 'On') then
        commandArray['IemandThuis']='Off'
    end
end

if (devicechanged['KeyRond']) [s]then[/s] and
    [u]if[/u](otherdevices['Woonkamer']=='Off') then
    [s]elseif (otherdevices['Woonkamer'] == 'On') then
        commandArray['Woonkamer']='Off'[/s]
    end
end

if (devicechanged['Woonkamer'] == 'On') then
    commandArray['TV Lamp']='On'
    commandArray['Ganglamp']='On'
    commandArray['Keuken Switch']='On'
    commandArray['Keuken Dimmer']='Set Level 30'
elseif (devicechanged['Woonkamer'] == 'Off') then
    commandArray['TV Lamp']='Off'
    commandArray['Ganglamp']='Off'
    commandArray['Keuken Switch']='Off'
    commandArray['Keuken Dimmer']='Off'
elseif (otherdevices['Zon']=='Off' and devicechanged['Voordeur']) then
elseif (otherdevices['Zon']=='Off' and devicechanged['Schuifdeur']) then
end

return commandArray
volgens mij gaat die then op regel 15 niet werken, moet dit geen and zijn, en die if op regel 16 hetzelfde
daarna die elseif, als hij aanstaat, zet je hem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:58

Zorian

What the fox?

De gasmeter doet het sinds enkele uren eindelijk en wordt nu ook gemeten.
Alleen schrok Domoticz daar een beetje van volgens mij... :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/musX4lY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Zorian schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:13:

[afbeelding]
Ik heb net hetzelfde bij de water meter :), Had weinig zin om te achterhalen hoe dit kwam.
Ik heb in de arduino code een check geplaatst die de eerste "json get" overslaat, want dit komt elke keer voor wanneer ik de arduino opnieuw start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

A1AD schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:46:
[...]

Ik heb net hetzelfde bij de water meter :), Had weinig zin om te achterhalen hoe dit kwam.
Ik heb in de arduino code een check geplaatst die de eerste "json get" overslaat, want dit komt elke keer voor wanneer ik de arduino opnieuw start.
Hoe kan jij je watermeter uitlezen? :o Ze hebben hier wel de elektriciteits- en gasmeter vervangen door een slimme variant maar voor water schijnt die niet te bestaan.

Zou het zelf ook graag willen uitlezen om het totaalplaatje compleet te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 07-02-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Zorian schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:49:
[...]

Hoe kan jij je watermeter uitlezen? :o Ze hebben hier wel de elektriciteits- en gasmeter vervangen door een slimme variant maar voor water schijnt die niet te bestaan.

Zou het zelf ook graag willen uitlezen om het totaalplaatje compleet te maken.
Ik lees water/gas en elektriciteit uit met een cny70 sensor gekoppeld aan een Arduino UNO met een Ethernet Shield.

Op mijn water meter draait een reflecterend schijfje dat je eenvoudig kan detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 23:05

Kraz

Saving the world

Weet iemand waar een lijst beschikbaar is met de virtuele sensor ID's?
Er staan er een paar beschikbaar via de link; http://www.domoticz.com/w...s#Create_a_Virtual_Sensor

In dit voorbeeld is sensortype ID 249 een Co2 meter, maar degene die ik heb werkt sinds woensdag niet meer. Er is dus iets gewijzigd in de code?
Iemand een idee waar die lijst met virtual sensor ID's te achterhalen is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1 Pressure (Bar) 0.0                 nvalue=BAR (TBC)        
2 Percentage     0.0                 nvalue=PCT (TBC)           
80 TEMP          0.0             svalue=TEMP
81 HUM           1           nvalue=HUM svalue=1 to 3
82 TEMP_HUM      0.0;50;1        svalue=TEMP;HUM;HUM_STATUS
84 TEMP_HUM_BARO 0.0;50;1;1010;1    svalue=TEMP;HUM;HUM_STATUS;BARO;BARO_FCST
85 RAIN          0;0             svalue=RAIN;Rain in mm/h
86 WIND          0;N;0;0;0;0         svalue=WIN_SPD;WIND_DIR;?;?;?;?
87 UV            0;0             svalue= (TBC)
113 RFXMeter     0           Can have several values, another order has to be sent to set the sub type:    
                            type 2  Counter:   svalue=COUNTER
                            type 3  Water:     svalue=VOLUME
                            type 1  Gas:
                            type 0  Energy:
90 ENERGY        0;0.0           svalue=POWER;ENERGY
249 TypeAirQuality    0      nvalue=PPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
  • Laatst online: 11-10 21:52
Laat me raden, je hebt een netatmo?

Ik had hetzelfde. Lijkt dat de web api is gewijzigd. Ik moest in 2 config bestanden Co2 verandren in CO2, en toen werkte het weer. Weet niet precies meer waar, maar laat maar weten als dit hetzelfde probleem is, dan zoek ik het even op.
Kraz schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:20:
Weet iemand waar een lijst beschikbaar is met de virtuele sensor ID's?
Er staan er een paar beschikbaar via de link; http://www.domoticz.com/w...s#Create_a_Virtual_Sensor

In dit voorbeeld is sensortype ID 249 een Co2 meter, maar degene die ik heb werkt sinds woensdag niet meer. Er is dus iets gewijzigd in de code?
Iemand een idee waar die lijst met virtual sensor ID's te achterhalen is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
1 Pressure (Bar) 0.0                 nvalue=BAR (TBC)        
2 Percentage     0.0                 nvalue=PCT (TBC)           
80 TEMP          0.0             svalue=TEMP
81 HUM           1           nvalue=HUM svalue=1 to 3
82 TEMP_HUM      0.0;50;1        svalue=TEMP;HUM;HUM_STATUS
84 TEMP_HUM_BARO 0.0;50;1;1010;1    svalue=TEMP;HUM;HUM_STATUS;BARO;BARO_FCST
85 RAIN          0;0             svalue=RAIN;Rain in mm/h
86 WIND          0;N;0;0;0;0         svalue=WIN_SPD;WIND_DIR;?;?;?;?
87 UV            0;0             svalue= (TBC)
113 RFXMeter     0           Can have several values, another order has to be sent to set the sub type:    
                            type 2  Counter:   svalue=COUNTER
                            type 3  Water:     svalue=VOLUME
                            type 1  Gas:
                            type 0  Energy:
90 ENERGY        0;0.0           svalue=POWER;ENERGY
249 TypeAirQuality    0      nvalue=PPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

bdegroot schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:25:
Laat me raden, je hebt een netatmo?

Ik had hetzelfde. Lijkt dat de web api is gewijzigd. Ik moest in 2 config bestanden Co2 verandren in CO2, en toen werkte het weer. Weet niet precies meer waar, maar laat maar weten als dit hetzelfde probleem is, dan zoek ik het even op.

[...]
Jij mag nooit meer raden!

*Ja ik heb een Netatmo :) Ik PM wel even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:13:

[afbeelding]
Shift + Linkermuisknop erop klikken en je kan die huge waarde verwijderen.

Mooi dat je gasmeter nu ook werkt trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ThinkPadd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:32:
[...]

Shift + Linkermuisknop erop klikken en je kan die huge waarde verwijderen.

Mooi dat je gasmeter nu ook werkt trouwens :)
Werkt helaas niet. Hij vraagt wel om bevestiging maar daadwerkelijk verwijderen gebeurd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Zorian schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:50:
[...]

Werkt helaas niet. Hij vraagt wel om bevestiging maar daadwerkelijk verwijderen gebeurd niet.
Gaat inderdaad niet. Laatste bèta hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben overgegaan naar de nieuwe Raspberry Pi 2 met OSBMC, en ook Domoticz is meeverhuisd. Op zich werkt alles, op 1 zeer hardnekkig probleem na. Na iedere reboot start Domoticz automatisch twee scenes op. Volgens de logging zijn deze gescheduled, maar een zou er pas om 1 uur 's-nachts en de ander rond zonsondergang moeten lopen. Bij de scenes heb ik dit ook aangegeven bij timers.

Ik heb de scenes al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar hij blijft het doen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2015-02-08 09:18:32 Schedule item started! Type: On Time, SceneID: 15, Time: Sun Feb 8 09:18:32 2015

2015-02-08 09:18:32 Activating Scene/Group: Woonkamer uit (Off)
2015-02-08 09:18:33 Sunrise: 08:11:00 SunSet:17:37:00
2015-02-08 09:18:32 (RFXCOM) Lighting 2 (Eetkamertafel)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) Temp + Humidity + Baro (Buitentemperatuur)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) Wind (Wind)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) UV (UV index)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) Rain (Regen)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) General/Visibility (Zicht)
2015-02-08 09:18:33 Activating Scene/Group: Woonkamer uit (Off)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) General/Solar Radiation (Zonkracht)
2015-02-08 09:18:33 (RFXCOM) Lighting 2 (Kastlampen)
2015-02-08 09:18:33 (RFXCOM) Lighting 2 (Kerstboom)
2015-02-08 09:18:34 Activating Scene/Group: Woonkamer uit (Off)
2015-02-08 09:18:34 (RFXCOM) Lighting 2 (Lichtbol vitrinekast)
2015-02-08 09:18:34 (RFXCOM) Lighting 2 (Staande lamp woonkamer)
2015-02-08 09:18:34 (RFXCOM) Lighting 2 (Salontafel)

[ Voor 58% gewijzigd door mrwolf op 08-02-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ja, die heb ik net gecheckt, die klopt:
code:
1
2
3
osmc@osmc:~$ date
Sun Feb  8 09:27:29 CET 2015
osmc@osmc:~$

Interessant, ik heb net alle timers verwijderd en gereboot. Nu is de ccheduler echt de weg kwijt blijkbaar

code:
1
2
2015-02-08 09:29:00 Error: Scheduler thread seems to have ended unexpectedly
2015-02-08 09:29:00 Error: RFXCOM hardware (1) thread seems to have ended unexpectedly

[ Voor 55% gewijzigd door mrwolf op 08-02-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
asing schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:50:
[...]

Zoals je had kunnen zien (http://www.domotica-shop.nl/duwi-remote-05445-p-16544.html) werkt het apparaatje maar beperkt met andere domotica systemen. Domoticz staat er niet bij maar je kan denk ik de gok wel maken dat het dan ook maar zeer beperkt gaat werken.
Wat je zegt klopt, ik had niet goed gekeken en daarom zit ik nu met een AB die niet werkt. Mijn vraag was echter: zijn er mensen met een z-wave afstandsbediening die wel werkt? Daar ben ik naar op zoek. Inmiddels heb ik al iets gelezen over de Aeon Labs Minimote. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Ik ben nog maar net begonnen met Domoticz en het programmeren zit (nog) niet in mijn bloed. Nu begin ik steeds meer dingen te automatiseren en ben benieuwd of er eigenlijk een voorkeur is voor simpele scripts: Blocky gebruiken of lua scripts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Wat je zegt klopt, ik had niet goed gekeken en daarom zit ik nu met een AB die niet werkt. Mijn vraag was echter: zijn er mensen met een z-wave afstandsbediening die wel werkt? Daar ben ik naar op zoek. Inmiddels heb ik al iets gelezen over de Aeon Labs Minimote. Iemand daar ervaring mee?
Waarom Zwave? Te duur?
Met een Kaku gaat het ook?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 09:31
Mozart schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:01:
[...]

Ik hoop over niet al te lange tijd de NEEO - The Thinking Remote te ontvangen. Deze all-in-one AB ondersteund ook z-wave. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt en met name i.c.m. Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 13:49
HomeMade schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:54:
[...]

Ik hoop over niet al te lange tijd de NEEO - The Thinking Remote te ontvangen. Deze all-in-one AB ondersteund ook z-wave. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt en met name i.c.m. Domoticz.
Ik heb deze ook gisteren gebacked. Ben ook erg benieuwt hoe hij werkt met zwave maar het meeste ben ik benieuwt naar hoe goed hij met infrarood werkt (tv / boxen ect)

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
ThinkPadd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:06:

[...]

_O_
Nice.

Ik ben zelf al voorbij het stadium "Oh, dat is waar ook. Die slimmigheid had ik al geprogrammeerd". Was nadat ik gebeld had en XBMC weer verder ging met muziek draaien. Had hem handmatig op pauze gezet, maar die handeling was nergens voor nodig geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Wellicht past het volgende niet helemaal in het homeautomation concept, maar ik wil het toch graag voor elkaar krijgen:

Ik probeer het dataverkeer van mijn Raspberry zichtbaar te krijgen in Domoticz. Dit lukt met een simpel PHP script wat de data van ifconfig upload naar Domoticz zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tUUGikA.png?1

Ik maak gebruik van een dummy --> counter --> counter. Nu geeft ie als status wel netjes de waarde (181,28) op, maar krijg ik het niet in de bovenste rij achter dataverkeer (0).

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 19:50
A1AD schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:58:
[...]

Ik lees water/gas en elektriciteit uit met een cny70 sensor gekoppeld aan een Arduino UNO met een Ethernet Shield.

Op mijn water meter draait een reflecterend schijfje dat je eenvoudig kan detecteren.
Dat ben ik hier ook in elkaar aan het knutselen, maar ik krijg geen betrouwbare resultaten. Ik lees bijvoorbeeld de waarden elke 0.2 seconden uit en krijg een fluctuatie tussen 1.56 en 1.64 volt binnen, maar dat lijkt een vrij "willekeurige sinus" te zijn. Ik kan niet goed aflezen wanneer de streep op de schijf langskomt. Ik heb geprobeerd de CNY70 90 graden te draaien, afstand vergroten / verkleinen, opstaand randje van de CNY70 verwijderen, hele meter afgeplakt om lichtvervuiling tegen te gaan, noem maar op.

Nog tips? Hoe heb jij de CNY70 ten opzichte van de streep op de schijf gepositioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Longlegg schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:30:
Wellicht past het volgende niet helemaal in het homeautomation concept, maar ik wil het toch graag voor elkaar krijgen:

Ik probeer het dataverkeer van mijn Raspberry zichtbaar te krijgen in Domoticz. Dit lukt met een simpel PHP script wat de data van ifconfig upload naar Domoticz zie screenshot:

[afbeelding]

Ik maak gebruik van een dummy --> counter --> counter. Nu geeft ie als status wel netjes de waarde (181,28) op, maar krijg ik het niet in de bovenste rij achter dataverkeer (0).

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?
Ik ben iets verder; blijkt dat de bovenste waarde van een counter het aantal keer laat zien dat een counter is bijgewerkt (een nieuwe status krijgt). Dus elke keer dat ik het PHP script uitvoer, gaat daar +1. Is er een manier waarop ik een meter kan maken die MB laat zien, ipv kWh, M3 etc.. ? Of is er een virtueel device te verzinnen waarop ik deze data wel kwijt kan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 15:36
Ik heb een Fibaro Wall plug toegevoegd aan Domoticz. Dat werkt op zich prima, maar ik kan alleen het momentele verbruik uitlezen en niet het totaal per dag.
Is dat een beperking van de wall plug, of kan ik in Domoticz iets aanpassen zodat ik toch het dag totaal kan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

remmuz schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:02:
Ik heb een Fibaro Wall plug toegevoegd aan Domoticz. Dat werkt op zich prima, maar ik kan alleen het momentele verbruik uitlezen en niet het totaal per dag.
Is dat een beperking van de wall plug, of kan ik in Domoticz iets aanpassen zodat ik toch het dag totaal kan uitlezen?
Ik heb 3 Wallplugs en bij mij maakt hij voor elke Wallplug 4 devices aan;
- Lightning 2 (Switch)
- Usage
- Usage
- Energy

De Lightning 2 (Switch) spreekt voor zich.
De Usage is het verbruik op dat moment. (lijngrafiek)
De Energy is wat jij bedoeld; totaalverbruik. (staafdiagram)

Het verschil tussen de 1e en de 2e usage weet ik nog steeds niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Japius schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Dat ben ik hier ook in elkaar aan het knutselen, maar ik krijg geen betrouwbare resultaten. Ik lees bijvoorbeeld de waarden elke 0.2 seconden uit en krijg een fluctuatie tussen 1.56 en 1.64 volt binnen, maar dat lijkt een vrij "willekeurige sinus" te zijn. Ik kan niet goed aflezen wanneer de streep op de schijf langskomt. Ik heb geprobeerd de CNY70 90 graden te draaien, afstand vergroten / verkleinen, opstaand randje van de CNY70 verwijderen, hele meter afgeplakt om lichtvervuiling tegen te gaan, noem maar op.

Nog tips? Hoe heb jij de CNY70 ten opzichte van de streep op de schijf gepositioneerd?
Ik plak ook zoveel mogelijk af. Ik maak wel gebruik van een CNY70 Library om constantere waardes te bekomen (de lib neemt samples en pakt dan gemiddelde waardes enz..) PM me maar indien je meer info wenst, ik ben momenteel mobiel.

De sensor zit rechtstreeks tegen het glas van al mijn meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog belang bij een OpenTherm gateway (OTGW) ? Ik heb er eentje van een Tweaker overgenomen, maar vind het overkill voor mijn situatie...

V&A aangeboden: OpenTherm gateway (OTGW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
HomeMade schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:54:
[...]

Dat ding ziet er helemaal super uit zeg :) Ook nog ff snel backen :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
ik heb 3 Fibaro inbouw dimmers gekocht ter vervanging van mijn kaku inbouw dimmers. Echter, als ik nu 1x klik gaat hij langzaam aan en pas bij 2x achter elkaar klikken gaat ie vol aan. hetzelfde voor het uitzetten. Kan deze functionaliteit ook omgedraaid worden?
Zoniet, kan het zo ingesteld worden dat hij bij 1 klik direct vol aangaat? (Zoals je normaal ook zou verwachten bij een gewone schakelaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 15:36
Kraz schreef op zondag 08 februari 2015 @ 14:16:
[...]

Ik heb 3 Wallplugs en bij mij maakt hij voor elke Wallplug 4 devices aan;
- Lightning 2 (Switch)
- Usage
- Usage
- Energy

De Lightning 2 (Switch) spreekt voor zich.
De Usage is het verbruik op dat moment. (lijngrafiek)
De Energy is wat jij bedoeld; totaalverbruik. (staafdiagram)

Het verschil tussen de 1e en de 2e usage weet ik nog steeds niet :+
Dom van me; ik heb er gewoon 10 keer overheen gekeken... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik heb dit weekend hele gekke shizzle met mijn Domoticz setje (v2.2256). Alles liep prima, ik heb ondertussen het volgende :

- Aeon Labs Z-Stick S2
- FIBARO System FGMS001 Motion Sensor
- Aeon Labs Multi Sensor
- FIBARO System FGBS001 Universal Binary Sensor
- BeNext Tag Reader
- Everspring HAN02 In-wall Remote Module

De laatste wordt nog niet ondersteund en doet het half. Ik kan met domoticz het licht aan en uit zetten, maar als ik het met de knop doe komt het niet door. Lamp gaat wel aan, domoticz weet van niets. Dat probleem los ik later wel op.

Maar nu heb ik deze : http://www.eminent-online...der-met-z-wave-stick.html handleiding : http://www.planete-domotique.com/notices/Q/_NQ_9022_M.pdf

Domoticz herkent hem wel als NorthQ NQ-92021 Power Reader en weet ook wat hij ermee aan zou moeten :

code:
1
2
3
4
    <Manufacturer id="0096" name="NorthQ">
        <Product type="0001" id="0001" name="NQ-92021 Power Reader" config="northq/nq92021.xml"/>
        <Product type="0010" id="0001" name="NQ-9121 Gas Reader" config="northq/nq9121.xml"/>
    </Manufacturer>

Er is ook een bestand en daarin staat dit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Product xmlns='http://code.google.com/p/open-zwave/'>

<!-- Configuration Parameters -->
  <CommandClass id="112">
    <Value type="short" index="1" genre="config" label="Pulse factor" units="pulses" min="1" max="65535"  value="1024">
      <Help>How many pulses are counted per 10 kWh.</Help>
    </Value>

<Value type="list" index="2" genre="config" label="Sensor type" units="" min="1" max="2" value="2" size="1">
      <Help>Defines the type of sensor.</Help>
      <Item label="Pulse Meter" value="1"/>
      <Item label="Rotating Wheel" value="2"/>
    </Value>

<Value type="byte" index="3" genre="config" label="IR Listen period" units="" min="0" max="127" value="0">
      <Help>Additional time for feedback measurement.Should always be 0.</Help>
    </Value>

<Value type="byte" index="4" genre="config" label="IR Pulse Width" units="" min="0" max="127" value="50">
      <Help>Adjusts transmit signal so received signal will in average be equal to this values. Auto calibration might select another value than this.</Help>
    </Value>

<Value type="byte" index="5" genre="config" label="Poll / Wake up frequency" units="seconds" min="1" max="50" value="20" >
      <Help>Wake device up this many times per second. This value also controls number of measurements per second on mechanical meters.</Help>
    </Value>

<Value type="int" index="8" genre="config" label="Wake up interval" units="seconds" min="1" max="32767" value="900" read_only="true" >
      <Help>Do not use. Set this value using WAKE_UP_INTERVAL_SET instead.</Help>
    </Value>

<Value type="int" index="9" genre="config" label="Pulse count" units="pulses/kWh" min="0" max="2147483647" value="0" >
      <Help>Current pulse count in device (pulse count / pulse factor = kWh).</Help>
    </Value>

<Value type="int" index="10" genre="config" label="Keep alive period" units="pulses/kWh" min="0" max="32767" value="60" >
      <Help>How many 'ticks' before going back to sleep in normal wakeup mode.</Help>
    </Value>

<Value type="int" index="11" genre="config" label="Real-time mode" units="pulses/kWh" min="0" max="32767" value="0" >
      <Help>Set this to enter real-time mode from remote. Contains seconds * poll frequency before going back to sleep. If you press the button once this value will be set.</Help>
    </Value>

</CommandClass>

<!-- Association Groups -->
  <!--<CommandClass id="133">
    <Associations num_groups="1">
      <Group index="1" max_associations="1" label="Report" auto="true" />
    </Associations>
  </CommandClass>-->

</Product>

Appeltje eitje zou je denken. Bij het aanmelden op mijn Z-Wave netwerk komt ook dit te staan :

code:
1
2
2015-02-08 19:43:50 OpenZWave: Value_Added: Node: 18 (0x12), CommandClass: METER, Label: Unknown, Instance: 1
2015-02-08 19:43:51 OpenZWave: Value_Added: Node: 18 (0x12), CommandClass: BATTERY, Label: Battery Level, Instance: 1

Echter, hij vertikt het om een device aan te maken. Het is me een enkele keer gelukt maar toen kwam er geen data binnen. Ik kan includen en excluden wat ik wil, maar het bewuste device blijft weg.

Aan de andere kant, het apparaat moet ook met de controller praten :

code:
1
2
3
4
5
6
  <!-- Association Groups -->
  <!--<CommandClass id="133">
    <Associations num_groups="1">
      <Group index="1" max_associations="1" label="Report" auto="true" />
    </Associations>
  </CommandClass>-->

Maar helaas, in Groups and Networks komt geen +1 te staan. Niet in groep 1, of een andere groep.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre domoticz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-08 10:45
Ik ben nog maar net begonnen met mijn domoticz project maar kan iemand mij precies uitleggen hoe ik zo'n mooie tablet interface geinstallerd krijg.
Ik zie veel scriptjes voorbij komen maar ben nog niet zo super met het programmeren van linux.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
andre domoticz schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:11:
Ik ben nog maar net begonnen met mijn domoticz project maar kan iemand mij precies uitleggen hoe ik zo'n mooie tablet interface geinstallerd krijg.
Ik zie veel scriptjes voorbij komen maar ben nog niet zo super met het programmeren van linux.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Lees dit topic eens door, daar zou het in moeten staan:
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
Vandaag voor het eerst een P1 kabel aangesloten op mijn slimme meter en Domoticz gecompiled (v2.2256) vanaf source op mijn nieuwe rPi v2.

Ik krijg netjes te zien wat het huidige verbruik is, en deze wordt ook geupdate zonder de pagina te refreshen.
Alles lijkt te werken, behalve de grafiek van de laatste 24u.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-iocsW097LeQ/VNfpLzFaJDI/AAAAAAACHKk/6bvzW5h_MhI/w800-h283-no/Screen%2BShot%2B2015-02-08%2Bat%2B23.52.22.png
Deze update eens de 30-45m. De waardes hiervan zijn ook onverklaarbaar, steeds 12,000W of 11,000W. Terwijl het totale verbruik van vandaag is gemeten wordt aangegeven in het week overzicht als nog geen 6kW.

Zie ik een setting over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 17:36
Ik heb 6 lichtpunten welke ik bedien met teleruptoren.
Nu wou ik ook alles kunnen bedienen met mijn smartphone.

Welke module moet ik aanschaffen om parallel te hangen over mijn teleruptoren? En komt hier ook compilen bij kijken? Of is het gewoon simpel klik en sleep werk voor deze te programmeren?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A1AD schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:09:
[...]
Domme vraag wellicht maar hoe krijg ik een "newline" in een message in blocky? (nodig voor de text in de body van de mail)
Toch niet zo een hele domme vraag blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 08:40

CodeIT

Code IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
LearnDriver schreef op maandag 09 februari 2015 @ 00:13:
Vandaag voor het eerst een P1 kabel aangesloten op mijn slimme meter en Domoticz gecompiled (v2.2256) vanaf source op mijn nieuwe rPi v2.

Ik krijg netjes te zien wat het huidige verbruik is, en deze wordt ook geupdate zonder de pagina te refreshen.
Alles lijkt te werken, behalve de grafiek van de laatste 24u.

[afbeelding]
Deze update eens de 30-45m. De waardes hiervan zijn ook onverklaarbaar, steeds 12,000W of 11,000W. Terwijl het totale verbruik van vandaag is gemeten wordt aangegeven in het week overzicht als nog geen 6kW.

Zie ik een setting over het hoofd?
Denk dat je je meter type moet aanpassen in de settings pagina (meter without decimals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
gizmocuz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:52:
[...]

Denk dat je je meter type moet aanpassen in de settings pagina (meter without decimals)
Ah thx, dat was het inderdaad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
ThinkPadd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:57:
[...]
Werkt dat :P ? Het was maar een wilde gok namelijk :P
Ja :*)
Blijkbaar neemt hij een komma ook niet aan, nog een wilde gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A1AD schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:17:
[...]

Ja :*)
Blijkbaar neemt hij een komma ook niet aan, nog een wilde gok?
Mooi!

Komma: escapen met escape characters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

@gizmocuz; ik heb een Harmony Ultimate hub en krijg nu constant berichten in mijn remote met de tekst "Pairing succesfull". Zwaar irritant. Even in de code gedoken en gezien dat de huidige code gebaseerd is op HarmonyHubControl.

HarmonyHubControl gebruikt een username/password, eerst login op de website en dan gebruikt hij die credentials om op je hub in te loggen; Harmony heeft (na de laatste firmware update) geen username/password meer nodig om te connecten (zie hier); mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met deze announcement. Ik heb een NodeJS implementatie gevonden die deze nieuwe manier van connecten gebruikt die weer hier te vinden is.

Ik ben van plan om deze code te testen, en als deze nodejs code inderdaad werkt om de Harmony hardware.cpp hierop aan te passen. Hoe krijg ik commit toegang tot de SVN? Kun je me daar een DM over sturen? Ik betrek ook CodeItAway hierin overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door xces op 09-02-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[b]Hoe krijg ik commit toegang tot de SVN? Kun je me daar een DM over sturen? Ik betrek ook CodeItAway hierin overigens.
Misschien even een account aanmaken op het officele Domotcz forum, want hij komt niet dagelijks hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

heb ik gedaan, en heb hem daarom ook getagged. Bedankt voor de headsup.
Edit: ik heb een PM van hem ontvangen, komt in orde!

[ Voor 27% gewijzigd door xces op 09-02-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoe kan ik via JSON de timer-settings ophalen? Ik wil graag via LUA timers aan-/uitzetten. Ik heb hier al eerder een topic over gezien hoe dit te doen, maar dan moet je in de url de gehele timer-settings meegeven naast de enable-setting. Ik wil de settings (tijd, dagen etc.) intact laten en niet mee hoeven geven in de url.
Ik wi een functie maken die alleen de idx nodig heeft, dan vervolgens voor deze idx de settings ophaalt en dan uiteindelijk de nieuwe url samenstelt met de gewijzigde enable-status.
bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quindor schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:04:
Ik heb gisteren eens werk gestoken in een Presence script voor Domoticz zodat ik scenario's kan maken waarbij Domoticz weet of er iemand in huis aanwezig is of niet.

De standaard voorbeelden hiervoor (ping of ARP) gingen bij mij helaas niet werken dus heb ik een eigen methode bedacht op basis van nmap presence detection bedacht. Dit werkt bij mij tot nu toe feilloos met al mijn Android toestellen, ook in sleep mode, wanneer ping gewoon geen response geeft. :D _/-\o_

Ik heb het uiteindelijk in een bash script gegoten wat buitenom Domoticz draait maar uiteraard wel een switch binnen Domoticz omzet en dus gebruikt kan worden in een Blocky of ander script.

Je kunt mijn blog post erover hier vinden, of eventueel naar mijn post op het Domoticz forum kijken!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of het voor jullie ook goed werkt, inclusief iPhones en Windows phones bijvoorbeeld, omdat ik deze zelf niet heb.
Gebruikt nu het Ping script nog maar merkt toch dat een HTC Desire 500 Android telefoons niet altijd goed gaat. Ik heb er een notificatie op gezet en krijg dus af en toe een Uit / Aan melding terwijl het toestel gewoon op tafel ligt. Een Samsung S3 en HTC M8 doen het prima met het ping script.

WiFi instellingen in Android staat op Altijd dus meer kan ik niet instellen maar is dus in deze situatie niet betrouwbaar genoeg. Het vreemde is ook dat het erg random is. Soms gaat het uren goed en dan ineens weer een paar meldingen in 1 uur. Als alleen dat toestel thuis is krijg je dut het licht ineens uit en aan gaat. >:)

Nu wil ik dus jouw oplossing eens proberen maar ik ben net met Domoticz begonnen en raak er via je Blog niet helemaal uit.

Het zou mooi zijn als alle stappen worden behandeld. Tot aan de switch aanmaken gaat prima maar wat ik mis is waar je het script plaats en waar je deze aanroept moet aanroepen etc.

Ik hoop dat je dat deel ook nog kunt uitwerken zodat er een mooie How To onstaat waar ook de beginner mee aan de slag zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
MikeOO schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:41:
[...]

Gebruikt nu het Ping script nog maar merkt toch dat een HTC Desire 500 Android telefoons niet altijd goed gaat. Ik heb er een notificatie op gezet en krijg dus af en toe een Uit / Aan melding terwijl het toestel gewoon op tafel ligt. Een Samsung S3 en HTC M8 doen het prima met het ping script.

WiFi instellingen in Android staat op Altijd dus meer kan ik niet instellen maar is dus in deze situatie niet betrouwbaar genoeg. Het vreemde is ook dat het erg random is. Soms gaat het uren goed en dan ineens weer een paar meldingen in 1 uur. Als alleen dat toestel thuis is krijg je dut het licht ineens uit en aan gaat. >:)

Nu wil ik dus jouw oplossing eens proberen maar ik ben net met Domoticz begonnen en raak er via je Blog niet helemaal uit.

Het zou mooi zijn als alle stappen worden behandeld. Tot aan de switch aanmaken gaat prima maar wat ik mis is waar je het script plaats en waar je deze aanroept moet aanroepen etc.

Ik hoop dat je dat deel ook nog kunt uitwerken zodat er een mooie How To onstaat waar ook de beginner mee aan de slag zou kunnen.
Ik heb een HTC One X. Met Llama (play store, gratis) heb ik ingeregeld dat als de telefoon verbinding maakt met één van de zendmasten in de buurt van huis, de wifi wordt aangezet. Op de router heb ik ingesteld dat de telefoon een vast IP adres krijgt. Dat IP adres wordt gepingt, en als de telefoon 5 minuten niet thuis geeft (10 pings), gaat Domoticz ervanuit dat ik niet thuis ben. De telefoon staat zo ingesteld dat de wifi verbinding actief moet blijven als het scherm uit is.

Dat geheel gaat over het algemeen wel goed. Er is een probleem met Android, deze hopt niet van Access Point als er een sterkere in de buurt is. Een iPhone doet dat bijvoorbeeld veel beter. Het pingen gaat soms dagen goed, en zo af en toe heb je van die momenten dat je je scherm aan zet en ineens komen er allerlei berichten binnen dat je afwezig/aanwezig/afwezig etc bent. De oorzaak waarom mijn HTC One X stopt met netwerkcommunicatie heb ik nooit gevonden.

Vorige week heb ik het geheel vervangen door een BeNext Tag Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
EddyK69 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:00:
Hoe kan ik via JSON de timer-settings ophalen? Ik wil graag via LUA timers aan-/uitzetten. Ik heb hier al eerder een topic over gezien hoe dit te doen, maar dan moet je in de url de gehele timer-settings meegeven naast de enable-setting. Ik wil de settings (tijd, dagen etc.) intact laten en niet mee hoeven geven in de url.
Ik wi een functie maken die alleen de idx nodig heeft, dan vervolgens voor deze idx de settings ophaalt en dan uiteindelijk de nieuwe url samenstelt met de gewijzigde enable-status.
bvd.
Al gevonden :)
Via http://192.168.x.x:8080/json.htm?type=timers&idx=54 krijg je alle timers van een device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:19:
[...]

Ik heb een HTC One X. Met Llama (play store, gratis) heb ik ingeregeld dat als de telefoon verbinding maakt met één van de zendmasten in de buurt van huis, de wifi wordt aangezet. Op de router heb ik ingesteld dat de telefoon een vast IP adres krijgt. Dat IP adres wordt gepingt, en als de telefoon 5 minuten niet thuis geeft (10 pings), gaat Domoticz ervanuit dat ik niet thuis ben. De telefoon staat zo ingesteld dat de wifi verbinding actief moet blijven als het scherm uit is.

Dat geheel gaat over het algemeen wel goed. Er is een probleem met Android, deze hopt niet van Access Point als er een sterkere in de buurt is. Een iPhone doet dat bijvoorbeeld veel beter. Het pingen gaat soms dagen goed, en zo af en toe heb je van die momenten dat je je scherm aan zet en ineens komen er allerlei berichten binnen dat je afwezig/aanwezig/afwezig etc bent. De oorzaak waarom mijn HTC One X stopt met netwerkcommunicatie heb ik nooit gevonden.

Vorige week heb ik het geheel vervangen door een BeNext Tag Reader.
Vast ip-adres adres uiteraard ingesteld anders is het pingen niet betrouwbaar als je adres zou veranderen.
Alle hardware hier krijg standaard een vast ip-adres in huis zodat ik precies weet welke hardware welk ip-heeft.

De zendmasten of locatie bepaling is voor mij niet echt een optie. Als ik met de hond ga wandelen en alleen thuis ben mag Domoticz van mij bv de lichten uitdoen. Door zendmasten te gebruiken is dit dan altijd bereikt en blijft alles aan. Middels GPS zou ik ook nog kunnen doen maar liever niet.
Daarbij wil ik proberen om alles aan de server kant in te stellen ipv apps op telefoons. Op zich geen probleem maar alles op de server heeft als voordeel dat ik snel een aanpassing kan maken voor andere personen die bv tijdens vakantie de post/tuin etc doen of voor familie/vrienden die spontaan langskomen.

De optie met pingen is dan mooier aangezien ik net voorbij het huis de verbinding kwijt raak en de events gestart worden.

Inderdaad is dit met Android en AP slecht geregeld. Ik heb al weer eens een App geprobeerd waarmee je de prio ook kon instellen welke SSID hij altijd als eerste moet gebruiken. Ik gebruik bv 5Ghz en 2,4Ghz.
Alleen 5Ghz komt niet door het hele huis. Als ik in de woonkamer zit moet hij 5Ghz gebruiken en boven 2,4Ghz. Maar helaas als hij eenmaal op 2.4Ghz zit blijft hij daar natuurlijk gebruik van maken. De App ging hier helaas ook niet echt goed mee om.

Nu kan ik in mijn router (Asus RT-AC68U) wel Roaming assistant instellen zodat bij bv -70db hij de verbinding moet verbreken zodat een AP dit overneemt. Hier moet ik nog even mee gaan spelen.

Voor het af en toe foutief ping gedrag heb ik nu op de router ook
DTIM Interval en Beacon Interval aangepast in de hoop dat het toestel actief wel bereikbaar blijft. Na de aanpassing is het tot op heden nog goed gegaan maar dit moet ik langer uittesten.

Update: helaas hebben de instellingen niet het bereikte resultaat. Kreeg net weer een melding. :'(

Daarom wil ik de optie van Quindor ook eens proberen voor het geval het pingen toch weer fout gaat.
En hoop dus op een extra stuk uitleg hoe je dit moet doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik gebruik Llama alleen als geo locatie dienst. Zo kan ik wifi uit laten als ik het toch niet gebruik, wat batterij scheelt. Thuis moet hij dan wel aan, dus dat regelt Llama automatisch voor me. Ik heb Google's locatiedienst overwogen maar dat is toch niet precies genoeg.

Ik ben niet bezig geweest met AP tweaks om het signaal te verbeteren. Roaming van Android is ruk, ik heb diverse apps geprobeerd maar hij vertikt het te switchen tot het AP waar hij op dat moment op zit echt onbereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

Ik gebruik deze:
http://automateitapp.com/

Zet me WIFI niet uit maar dit zou geen probleem moeten zijn.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
mrwolf schreef op zondag 08 februari 2015 @ 09:23:
Ik ben overgegaan naar de nieuwe Raspberry Pi 2 met OSBMC, en ook Domoticz is meeverhuisd. Op zich werkt alles, op 1 zeer hardnekkig probleem na. Na iedere reboot start Domoticz automatisch twee scenes op. Volgens de logging zijn deze gescheduled, maar een zou er pas om 1 uur 's-nachts en de ander rond zonsondergang moeten lopen. Bij de scenes heb ik dit ook aangegeven bij timers.

Ik heb de scenes al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar hij blijft het doen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2015-02-08 09:18:32 Schedule item started! Type: On Time, SceneID: 15, Time: Sun Feb 8 09:18:32 2015

2015-02-08 09:18:32 Activating Scene/Group: Woonkamer uit (Off)
2015-02-08 09:18:33 Sunrise: 08:11:00 SunSet:17:37:00
2015-02-08 09:18:32 (RFXCOM) Lighting 2 (Eetkamertafel)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) Temp + Humidity + Baro (Buitentemperatuur)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) Wind (Wind)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) UV (UV index)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) Rain (Regen)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) General/Visibility (Zicht)
2015-02-08 09:18:33 (Weather Underground) General/Solar Radiation (Zonkracht)
2015-02-08 09:18:33 (RFXCOM) Lighting 2 (Kastlampen)
2015-02-08 09:18:33 (RFXCOM) Lighting 2 (Kerstboom)
2015-02-08 09:18:34 (RFXCOM) Lighting 2 (Lichtbol vitrinekast)
2015-02-08 09:18:34 (RFXCOM) Lighting 2 (Staande lamp woonkamer)
2015-02-08 09:18:34 (RFXCOM) Lighting 2 (Salontafel)
Ik zag iets aparts gisteren. Na een reboot laadt Kodi meteen en start Domoticz op als service. De datum/tijd is na een reboot altijd 01-01-1970 00:00 volgens het Kodi-scherm. Na 1-2 seconden verandert dit naar de huidige datum/tijd. Dit zou zomaar de reden kunnen zijn dat Domoticz bij het opstarten direct 2 geschedulede events triggert.

Kan ik Domoticz met vertraging laten opstarten? Dus bijv. na 10 seconden of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:50
Of zorgen dat de ntp service eerder start wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Domoticz op Windows 8.1 met Zwave.Me UZB1 stick. Via Instellingen ->HW->OpenZwave USB werkt alles prima behalve het "Node beheer" - >bedieningspaneel.

Nu heb ik install.txt en forum beschrijvingen gevonden hoe dit te activeren op andere platformen dan Windows. Ik ben benieuwd heeft iemand dit wel aan de praat gekregen in een (binary) download van Domoticz en/of een goede stap voor stap beschrijving heeft voor mij?

Ik ben begonnen met versies te compileren en heb het werkend incl. bedieningspaneel in de VS 2013 IDE. Ik ben er nog niet achter hoe ik de .lib, .exe., .exp,.pdb files omzet in een installeerbare versie, dat ook werkt buiten de VS2013 omgeving. Als je hier wat hints kan geven kom ik er wellicht ook wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:54:
Ik gebruik Llama alleen als geo locatie dienst. Zo kan ik wifi uit laten als ik het toch niet gebruik, wat batterij scheelt. Thuis moet hij dan wel aan, dus dat regelt Llama automatisch voor me. Ik heb Google's locatiedienst overwogen maar dat is toch niet precies genoeg.

Ik ben niet bezig geweest met AP tweaks om het signaal te verbeteren. Roaming van Android is ruk, ik heb diverse apps geprobeerd maar hij vertikt het te switchen tot het AP waar hij op dat moment op zit echt onbereikbaar is.
WiFi mag van mij aan blijven. Nog geen problemen met de batterij en ik kom de dag ruim door.

Heb je ook geprobeerd om je SSID en wachtwoord van router en AP gelijk te maken.

Op zich switch mijn telefoon hiermee wel naar het AP als ik naar boven ga.
Soms duurt het alleen heel even voor het ook zichtbaar wordt dat het ontvangst weer 100% is.

Als ik naar het WiFi icoon kijk dan zie ik dat hij bijna een ontvangst meer heeft. Als ik dan naar WiFi instellingen ga dan zie ik daar ineens dat het balkje weer 100% is en past hij dit ook direct aan in het hoofdscherm. Het lijkt er dus op dat hij wel netjes switched alleen past hij het visueel niet direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is er nog ergens anders een Domoticz img te vinden? Sourceforge is uit de lucht:

code:
1
2
The sourceforge.net website is temporarily in static offline mode.
Only a very limited set of project pages are available until the main website returns to service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
janne_nl schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:27:
Of zorgen dat de ntp service eerder start wellicht
Opgelost, nou ja, workaround met -startupdelay:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
osmc@osmc:~$ sudo service domoticz.sh status
* domoticz.service - LSB: Home Automation System
   Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh)
   Active: active (running) since Tue 2015-02-10 20:16:12 CET; 19s ago
  Process: 321 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/SUCCESS)
   CGroup: /system.slice/domoticz.service
           `-538 /home/osmc/domoticz/domoticz -daemon -www 9100 -startupdelay 30

Jan 01 01:00:06 osmc domoticz.sh[321]: 1970-01-01 01:00:06.865  Domoticz V2.2258 (c)2012-2015 GizMoCuz
Jan 01 01:00:06 osmc domoticz.sh[321]: 1970-01-01 01:00:06.866  System: Raspberry Pi
Jan 01 01:00:06 osmc domoticz.sh[321]: 1970-01-01 01:00:06.866  Startup Path: /home/osmc/domoticz/
Jan 01 01:00:06 osmc domoticz.sh[321]: 1970-01-01 01:00:06.866  Startup delay... waiting 30 seconds...
Feb 10 20:16:12 osmc domoticz.sh[321]: domoticz: Domoticz is starting up....
Feb 10 20:16:12 osmc domoticz[377]: Domoticz is starting up....
Feb 10 20:16:12 osmc domoticz[538]: Domoticz running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Weet iemand of het mogelijk is om bij het afgaan van een timer van een switch allen een 'on' signaal te laten sturen als de switch uit is? Ik heb nog een aantal oudere klik aan klik uit dimmers en die blijven van 0 naar 100% cyclen als ze een on signaal krijgen terwijl ze al aan staan. Niet echt handig dat knipperende licht :)

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:30
Iemand een idee hoe ik de https (443) poort kan wijzigen binnen Domotics onder windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zitten de Domoticz kenners :) ik heb een probleem waar ik maar niet niet uitkom. Ik een pirack, met daarop 2 keer een PiFace. Hoe ga ik dit werkende krijgen in Domoticz? Als ik de PiFace rechtstreeks op de raspers monteer, werkt alles feilloos, monteer ik de pirack, komt Domoticz niet eens online. Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Wie van jullie heeft een Eminent EM6600 energiemeter?

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-shop.nl/images/P/EM6600.jpg

Ik heb wat problemen met de setup, de mijne valt steeds in slaap :(....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik zie dat er een nieuwe image is voor de rPi. Domoticz op de Pi zelf zegt echter dat er geen updates zijn.
Kan ik hem gewoon over de oude bestanden heen wegschrijven zonder verlies van data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Die image loopt vaak achter op de releases he.. Je moet gewoon naar de versies kijken (en of je bèta wilt)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraag over een klikaanklikuit schakelaar aangezien Gamma weer 25% korting geeft.

In de gang heb ik een dubbele wandschakelaar. 1 voor de buitenlamp en 1 voor de gangverlichting.
Nu wil ik deze gaan automatiseren zodat deze lichten aan gaan door een event als ik bv thuis komt maar wil ook de mogelijkheid houden om deze met de oude schakelaar te blijven gebruiken.

Klopt onderstaand.
Ik bestel een awmt-230 mini en plaats deze achter de schakelaar.en sluit deze aan volgens de handleiding.

Kan ik hiermee
Via Domoticz de lampen aan/uit laten gaan via een event en tevens de lampen aan/uitzetten middels de bestaande schakelaar.

Gaat dit werken in deze situatie met alleen de awmt-230 mini of moet ik ook nog 2x een afr-060 gebruiken. Zover ik kan nagaan heb ik die niet nodig maar wil het even zeker weten.

Tevens de vraag als ik de schakelaar met de hand omzet krijg ik dan geen problemen met automatische schakelen.

Stel ik laat het licht aangaan met een event en zet deze met de schakelaar uit. Kan een event dan altijd blijven schakelen ondanks de stand van de schakelaar.

Andere vraag
Ik heb een paar oude AB440S van Elro. Deze werken prima met Domoticz. Nadeel is alleen dat als iemand de remote gebruikt dit niet wordt doorgeven aan Domoticz en dan klopt de status niet meer.

Welke set kan ik gebruiken dit ook de remote verwerkt in Domoticz.
Doen die van de Action dit wel?

[ Voor 32% gewijzigd door MikeOO op 11-02-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
TravockMD schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:15:
Ik ben nog maar net begonnen met Domoticz en het programmeren zit (nog) niet in mijn bloed. Nu begin ik steeds meer dingen te automatiseren en ben benieuwd of er eigenlijk een voorkeur is voor simpele scripts: Blocky gebruiken of lua scripts?
Iemand een antwoord? Ik kan me voorstellen dat het 1 of ander meer vraagt van mijn pi. :)
TravockMD schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:49:
ik heb 3 Fibaro inbouw dimmers gekocht ter vervanging van mijn kaku inbouw dimmers. Echter, als ik nu 1x klik gaat hij langzaam aan en pas bij 2x achter elkaar klikken gaat ie vol aan. hetzelfde voor het uitzetten. Kan deze functionaliteit ook omgedraaid worden?
Zoniet, kan het zo ingesteld worden dat hij bij 1 klik direct vol aangaat? (Zoals je normaal ook zou verwachten bij een gewone schakelaar)
Ik kom er nog steeds niet uit met de instellingen. Een tip of idee zou welkom zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TravockMD schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:16:
[...]

Iemand een antwoord? Ik kan me voorstellen dat het 1 of ander meer vraagt van mijn pi. :)
[...]
Voor simpele events zou ik Blockly gebruiken, zeker als je aangeeft dat je geen programmeerheld bent. Lua / Python kan altijd voor de uitgebreidere scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TravockMD schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:16:
[...]
Ik kom er nog steeds niet uit met de instellingen. Een tip of idee zou welkom zijn. :)
Lijkt me overeen te komen met de manual.
http://www.fibaro.com/man...211-Dimmer-en-2.1-2.3.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 22:53
DukeBox schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:43:
^ das niets anders dan domoticz op linux. Freenas is gewoon een uitgeklede distro geënt op nas taken.
Ik heb hem zojuist gecompileerd gekregen in een FreeNAS jail.

Probleem waar ik tegenaan liep is dat onder FreeNAS (en waarschijnlijk dus in in elke FreeBSD-variant) de RFXCOM niet gemount wordt onder /dev/ttyUSB0 maar onder /dev/ttyU0.

Dit moet met een symlink op te lossen zijn, ik kreeg echter geen symlink aangemaakt (ln -s ttyU0 ttyUSB0 resulteert in 'Operation not permitted' ondanks schrijfrechten). Dit moet volgens mij met een (devfs?) regel op te lossen zijn, maar zo bekend ben ik helaas niet met FreeBSD. Ik kreeg dat niet werkend.

Ik heb nu in het bestand 'main/Helper.cpp' regel 95 een extra if statement gemaakt die naar 'ttyU' zoek, en nu werkt het _/-\o_.

Nu weet ik niet wat de mooiste oplossing hiervoor is, dit aan de code van domoticz toevoegen of hier lokaal een symlink aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
davasch schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Super!
Kan je een wiki aanmaken met je stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 22:53
Zal ik zeker doen!

Ik wacht nog even af of de aanpassing in de source opgenomen kan worden of dat ik mijzelf toch nog even moet verdiepen in het beschikbaar maken van het apparaat onder /dev/ttyUSB0, want ook dan zou het volgens mij moeten werken. Zodra ik nu een 'svn update' draai is het natuurlijk weer kapot bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik ben benieuwd wat voor user interface jullie gebruiken. Als je alleen een paar lampen en dimmers hebt zijn de standaard schuifjes en schakelaars prima, maar als je bijvoorbeeld een tv wilt bedienen, dan wordt de interface wat rommelig. Duiken jullie dan allemaal de HTML in?

Ik zou graag wat screenshots van interfaces zien en wat jullie gedaan hebben om zover te komen.

Wat is zelf graag zou willen is een hoofdpagina met lichten en Squeezebox controls (liefst incl actuele status, nummer dat gespeeld word etc), maar dat lijkt me momenteel nogal ingewikkeld om in te richten, dus ik lees graag van jullie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WIP - Dashticz - Alternative Dashboard is wel leuk

Dit topic loopt ook hard: NEW frontpage.html - request comments

Ik heb zelf dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gvPkuQ2IPC0ZCEwuSHQXs7Nj/full.jpg
Inmiddels al weer paar revisies verder, heb er nu nog meer leuke handigheidjes in zitten

Maar dan moet je idd wel de HTML induiken, al is het niet heel erg ingewikkeld, zeker doordat iedereen z'n spul wel dit in laatst genoemde topic.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
@arjandijk162
Ik heb zelf een interface geschreven welke los staat van Domoticz. Gebruik gemaakt van Bootstrap met Windows 8 style. Deze draait in een los systeem van mij waar ik nog meer zaken regel naast mijn domotica.

Zoals je ziet nog weinig geautomatiseerd maar het begin is er. Voor mij zijn de belangrijkste gegevens nu inzichtelijk en het past precies op het scherm van men tablet.

Afbeeldingslocatie: http://nickbogerd.nl/ext/domoticz_interface_thumb.png

[ Voor 53% gewijzigd door nickb90 op 11-02-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Bedoel je dat je meer zaken naast domotica binnen je dashboard regelt of gewoon naast dit dashboard op dezelfde pc?

Wellicht kunnen we samen kijken naar een integratie in Dashticz (https://github.com/robgeerts/Dashticz, ook gebaseerd op bootstrap)? Dat men binnen Dashticz naast de 2 bestaande thema's ook dit thema kan kiezen?
PM me eventueel bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
@robgeerts
Bovenstaand dashboard is een module uit mijn eigen CMS systeem. Dit CMS systeem bevat onder andere mijn financiele administratie en draait op een remote server. Deze server haalt gegevens op en verstuurd gegevens via de JSON api van domoticz. Ik heb je net even een PM gestuurd.

Ik heb geen idee of er überhaupt geïnteresseerde zijn in een dergelijk thema? Ik zal in ieder geval is kijken wat ik kan doen ^^

[ Voor 58% gewijzigd door nickb90 op 11-02-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
davasch schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Probleem waar ik tegenaan liep is dat onder FreeNAS (en waarschijnlijk dus in in elke FreeBSD-variant) de RFXCOM niet gemount wordt onder /dev/ttyUSB0 maar onder /dev/ttyU0.

Dit moet met een symlink op te lossen zijn, ik kreeg echter geen symlink aangemaakt (ln -s ttyU0 ttyUSB0 resulteert in 'Operation not permitted' ondanks schrijfrechten). Dit moet volgens mij met een (devfs?) regel op te lossen zijn, maar zo bekend ben ik helaas niet met FreeBSD. Ik kreeg dat niet werkend.

Ik heb nu in het bestand 'main/Helper.cpp' regel 95 een extra if statement gemaakt die naar 'ttyU' zoek, en nu werkt het _/-\o_.

Nu weet ik niet wat de mooiste oplossing hiervoor is, dit aan de code van domoticz toevoegen of hier lokaal een symlink aanmaken?
Nieuwe code gecommit, als het goed is moet hij nu gevonden worden, bedankt voor de aanpassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
ThinkPadd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:48:
PHP scripting kan vast ook prima, je kunt met JSON een hoop informatie uit Domoticz trekken en er naar toe sturen: http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s
Heeft er iemand geprobeerd of je de OTGW Setpoint kan updaten via de API? Ik heb in een printscreen van een mede-tweakers gezien dat de OTGW "Room Setpoint" het type 'Thermostat' heeft, maar dit type wordt niet over genoemd in de Wiki documentatie :? ..

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Bijzonder, ik had zo'n Xiron om uit te proberen, en hij werd gewoon opgepakt, duidelijk signaal, idd redelijk accuraat. Dus ik was blij, maar ik heb er nu nog eentje bij gehaald en die komt met NEC:29FFFFFFFFFF80 dus die pakt hij niet. Appart dat de ene het wel doet, en de ander niet.
Pagina: 1 ... 50 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door