Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Heeft iemand wel een Homeeasy spul in Duitsland besteld? Op deze site zie ik E27 schakelaar voor 2,50. Klinkt wel als een hele goedkope manier om alle lampen in huis te automatiseren.

Iemand bekend met deze lichtschakelaar? Zit hier een veertje in zodat hij altijd terugspringt in het midden of is dit een echte schakelaar?

Afbeeldingslocatie: http://www.elro.eu//uploads/products/img/_w200/HE843_1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door arjandijk162 op 11-02-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:18:
Heeft iemand wel een Homeeasy spul in Duitsland besteld? Op deze site zie ik E27 schakelaar voor 2,50. Klinkt wel als een hele goedkope manier om alle lampen in huis te automatiseren.

Iemand bekend met deze lichtschakelaar? Zit hier een veertje in zodat hij altijd terugspringt in het midden of is dit een echte schakelaar?

[afbeelding]
Hier al het Home-Easy spul wat ze verkopen: http://www.pollin.de/shop...XT=home-easy&log=internal

De webshop is prima, tijdje terug hadden ze goedkope Oregon temperatuursensoren (zoek maar eens op 'Pollin' in dit topic). Dat Home-Easy spul is niet extreem goedkoop, dat kost KAKU spul online ook wel hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik zie een Home easy schakelaar voor 5 euro en een lampswitch van 2,50 en dimmer 7.50. Kaku is toch ruim een factor 2 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:20:
Ik zie een Home easy schakelaar voor 5 euro en een lampswitch van 2,50 en dimmer 7.50. Kaku is toch ruim een factor 2 duurder.
Ik zie het inderdaad. Ik keek alleen naar de stekkerontvangers en ander spul, dat zit op vergelijkbare prijsniveaus als het KaKu spul.

Iemand een idee hoe ik bij een virtuele switch vanuit de 'On action' een Python script met parameters kan aanroepen? Ik krijg het maar niet voor elkaar 8)7
Zie mijn post hier: http://domoticz.com/forum...f=4&t=2745&p=34209#p34186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik begonnen met domotica. Ik heb de eerste koppelingen gemaakt met mijn KAKU-setjes en Domoticz op een Rpi.

In de log zie ik contineu de volgende verschijnen en ik heb geen idee wat er mis gaat :? :

Wed Feb 11 22:44:08 2015 RFXCOM: connected to: 192.168.etc..
Wed Feb 11 22:44:09 2015 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
Wed Feb 11 22:44:09 2015 Error: RFXCOM: Error: End of file

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat je de verkeerde RFXCOM hebt geselecteerd. Dit lijkt op een RFXCOM over het netwerk, terwijl jij hem waarschijnlijk gewoon via USB hebt aangesloten.

Bij Hardware moet je de RFXCOM USB 433 variant kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:54:
Ik vermoed dat je de verkeerde RFXCOM hebt geselecteerd. Dit lijkt op een RFXCOM over het netwerk, terwijl jij hem waarschijnlijk gewoon via USB hebt aangesloten.

Bij Hardware moet je de RFXCOM USB 433 variant kiezen.
Inderdaad had ik 2 versies staan bij Hardware. Ik heb de Lan-versie verwijderd. De USB variant laten staan. Vervolgens was alles weg :F . Ik heb mijn browser gesloten en kan nu niet meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm volgens mij was verwijderen niet eens nodig geweest. Je had op de huidige RFXCOM kunnen gaan staan, type aanpassen naar goede USB variant en op 'Update' klikken, dan was je er waarschijnlijk al geweest.

Dat je nu niet komt inloggen is vreemd. Draait Domoticz nog wel? Ff via SSH inloggen en
sudo service domoticz.sh stop
en
sudo service domoticz.sh start
doen.

[ Voor 1% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2015 23:29 . Reden: domoticz.sh ipv service.sh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29
Voor zover dit nog niet bekend was. Domoticz pakketjes zijn inmiddels beschikbaar via SynoCommunity spk-repository. Er is nog geen support voor Z-Wave, omdat het tot nu toe erg lastig is gebleken om deze library te cross compilen. Er is wel iemand anders mee bezig, misschien dat het hem wel lukt. :)
https://synocommunity.com/package/domoticz
en
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1478

Voordeel van deze pakketjes is dat je geen build environment nodig hebt op je Synology en dat er zo nu en dan updates via de repository uitgebracht kunnen worden. Nadeel is natuurlijk dat er nog geen zwave ondersteuning is en dan je niet zelf je updates kunt uitrollen (tenzij je een eigen cross-compile omgeving opzet om je eigen pakketjes te maken, maar ja dan beter je beter af met chroot denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:06:
Hmmm volgens mij was verwijderen niet eens nodig geweest. Je had op de huidige RFXCOM kunnen gaan staan, type aanpassen naar goede USB variant en op 'Update' klikken, dan was je er waarschijnlijk al geweest.

Dat je nu niet komt inloggen is vreemd. Draait Domoticz nog wel? Ff via SSH inloggen en
sudo service.sh domoticz stop
en
sudo service.sh domoticz start
doen.
Ik kan met SSH niet inloggen. Mijn inlognaam is correct. Alleen mijn password accepteer hij niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt niet toevallig de Pi openstaan naar internet? En dat hij nu gehackt is omdat poort 22 (SSH) wagenwijd open staat met pi/raspberry ?

http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 11-02-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:06:

sudo service domoticz.sh stop
en
sudo service domoticz.sh start
doen.
Wat was de type fout Thinkpad?

Wacht het werkt, hij start op _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 23:36 ]

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:47:

Iemand een idee hoe ik bij een virtuele switch vanuit de 'On action' een Python script met parameters kan aanroepen? Ik krijg het maar niet voor elkaar 8)7
Quotes weghalen. Je maakt er nu één argument van terwijl je drie parameters wilt.

Verwijderd

jorikc schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:15:
Voor zover dit nog niet bekend was. Domoticz pakketjes zijn inmiddels beschikbaar via SynoCommunity spk-repository. Er is nog geen support voor Z-Wave, omdat het tot nu toe erg lastig is gebleken om deze library te cross compilen. Er is wel iemand anders mee bezig, misschien dat het hem wel lukt. :)
https://synocommunity.com/package/domoticz
en
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1478

Voordeel van deze pakketjes is dat je geen build environment nodig hebt op je Synology en dat er zo nu en dan updates via de repository uitgebracht kunnen worden. Nadeel is natuurlijk dat er nog geen zwave ondersteuning is en dan je niet zelf je updates kunt uitrollen (tenzij je een eigen cross-compile omgeving opzet om je eigen pakketjes te maken, maar ja dan beter je beter af met chroot denk ik).
Helemaal Top.. Ik ga het eens proberen, kan de RaspberryPi misschien voor iets anders ingezet worden.

Een delete knop zou ook handig zijn als ik weer eens vergeet dat ik al de laatste was met reageren..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 08:16 ]

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
arjandijk162 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:18:

[afbeelding]
Mooie tip bedankt, scheelt veel met kaku!
Ik zie alleen jouw schakelaar hier niet tussen staan.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

LJ80 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:34:
[...]

Mooie tip bedankt, scheelt veel met kaku!
Ik zie alleen jouw schakelaar hier niet tussen staan.
http://www.pollin.de/shop...euchtenfassung_HE871.html

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
ThinkPadd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:47:
[...]

Ik zie het inderdaad. Ik keek alleen naar de stekkerontvangers en ander spul, dat zit op vergelijkbare prijsniveaus als het KaKu spul.

Je script moet ook parameters accepteren:
http://www.tutorialspoint...ommand_line_arguments.htm

En dan in Domoticz (zoals ik het heb):
On Action: script://Users/joep/domoticz/scripts/python/garage.py open
Off Action: script://Users/joep/domoticz/scripts/python/garage.py close

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Verwijderd

Ik heb zelf ook HomeEasy gehad, maar wil jullie toch waarschuwen dat bij mij thuis het bereik vele malen minder was dan met kaku.

Mijn tuin (15 meter) werd niet gehaald met HE, met Kaku geen probleem. Ook naar zolder kwam het signaal van de HomeEasy niet aan, Kaku wel.

Doe er je voordeel mee.

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Werkt je originele schakelaar hier ook nog mee? Of moet je dat ding constant onder spanning zetten en enkel met RF bedienen?

Laat vallen :+ Ik ben duidelijk nog niet goed wakker :o

[ Voor 8% gewijzigd door A1AD op 12-02-2015 11:45 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• LJ80
Ik bedoel eigenlijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.elro.eu//uploads/products/img/_w200/HE843_1.jpg

of een andere homeeasy schakelaar

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 15:29
Gamerkoe schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:04:
[...]

Heeft er iemand geprobeerd of je de OTGW Setpoint kan updaten via de API? Ik heb in een printscreen van een mede-tweakers gezien dat de OTGW "Room Setpoint" het type 'Thermostat' heeft, maar dit type wordt niet over genoemd in de Wiki documentatie :? ..
In mijn geval , met deze url override ik de kamerthermostaat :http://172.16.1.112:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=126&svalue=20
Soms duurt het heel even , paar minuten, voordat de thermostaat dit oppakt.

intentionally left blank

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ik heb een switch toegevoegd met een up en down button die in stapjes van 0.5 graden de temp. instelt middels een variabele. Op de achtergrond lees ik deze met ee ndelay van 1 minuut uit en pas ik de setpoint via de OTGW aan. Aangezien er enige vertraging in de verwerking zit bij mijn ketel update ik de switch waarde (die alleen anders zou kunnen staan als ik via een andere manier de temp. aanpas) pas na 5 minuten na de laatste setpoint wijziging.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:14:
^ Ik heb een switch toegevoegd met een up en down button die in stapjes van 0.5 graden de temp. instelt middels een variabele. Op de achtergrond lees ik deze met ee ndelay van 1 minuut uit en pas ik de setpoint via de OTGW aan. Aangezien er enige vertraging in de verwerking zit bij mijn ketel update ik de switch waarde (die alleen anders zou kunnen staan als ik via een andere manier de temp. aanpas) pas na 5 minuten na de laatste setpoint wijziging.
Kun je eens uitleggen hoe je dan zo'n switch maakt? Ik ben zelf dit soort functionaliteit nog niet tegen gekomen.

Is het ook mogelijk om via de OTGW van klok programma te switchen, bijvoorbeeld tussen KlokProgramma A en Nachtverlagings programma? Zo heten de programma's in mijn iSense.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:27:
Kun je eens uitleggen hoe je dan zo'n switch maakt? Ik ben zelf dit soort functionaliteit nog niet tegen gekomen.
Ik heb een switch device toegevoegd aan de code.
Een OTGW is zoals de naam al zegt, een gateway. Alle data die langs komt kan je uitlezen en al dan niet aangepast opnieuw verzenden. Of je kan wisselen in 'programma' dat hangt af van hoe slim je thermostaat is. Ikzelf gebruik op dit moment nog een honywell, die pakt alle functionaliteit die ondersteund wordt op maar ook niet meer dan dat. Binnenkort hangt er alleen nog een touchscreen via een raspberry aan de muur als vervanging van mijn thermostaat.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb Domoticz geinstalleerd en probeer nu via de webinterface een test aan/uit lamp te maken. Ik heb de RFXcom toegevoegd aan mijn hardware en heb nu een lamp aan een Everflourish EMW201R (op B-3) schakelaar hangen. Als ik nu een testje wil uitvoeren en het type EMW200 selecteer op House code B en unit code 3 gaat de lamp helaas niet aan. Weet iemand wat ik fout doe in deze :-)? Of heb ik een schakelaar die niet ondersteund wordt?

Edit: Blijkbaar moest de unitcode op 4 staan (apart, want de schakelaar staat op 3)

Vraagje; Als ik 2 lampen met 1 schakelaar wil aanzetten, dan moet ik een schakelaar aanmaken die slave is van de 2 main devices. Ik geef deze een willekeurige unitcode/housecode mee. Als ik dan op deze schakelaar klik, zie ik in Domoticz de 2 main lampen aangaan, echter gaan de lampen fysiek niet "echt" aan. Als ik het doe met de losse "main" schakelaars, doen ze het wel. Wat doe ik fout in deze?

[ Voor 37% gewijzigd door Ferra op 12-02-2015 20:06 ]

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
pjeterinfo schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:36:
In mijn geval , met deze url override ik de kamerthermostaat :http://172.16.1.112:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=126&svalue=20
Soms duurt het heel even , paar minuten, voordat de thermostaat dit oppakt.
Thanks voor de terugkoppeling! Let's order an OTGW then :) .

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ferra schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:23:
Vraagje; Als ik 2 lampen met 1 schakelaar wil aanzetten, dan moet ik een schakelaar aanmaken die slave is van de 2 main devices.
Nee, zo werkt het niet. Slave is voor meer dan 1 schakelaar (zodat de status veranderd van de andere schakelaar(s)).
Je het 2 opties.. schakelaar aan beide devices koppelen (zelfde id / learn) of je maakt voor beide devices een aparte schakelaar en gooit ze in een groep. Zo kan je de groep met 1 event/schakelaar schakelen.

• Ferra
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:15:
[...]

Nee, zo werkt het niet. Slave is voor meer dan 1 schakelaar (zodat de status veranderd van de andere schakelaar(s)).
Je het 2 opties.. schakelaar aan beide devices koppelen (zelfde id / learn) of je maakt voor beide devices een aparte schakelaar en gooit ze in een groep. Zo kan je de groep met 1 event/schakelaar schakelen.
Ik ga hier wel even mee klooien. Bedankt voor je advies.

Ik heb nu wel iets heel raars. Ik heb een lamp op een on/off device gezet en die werkt netjes in een bepaald stopcontact met de Everflourish EMW200 schakelaar op C2. Als ik hem nu echter in een ander stopcontact steek, werkt hij niet meer. Hoe kan dit?

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:53:
Sinds kort ben ik begonnen met domotica. Ik heb de eerste koppelingen gemaakt met mijn KAKU-setjes en Domoticz op een Rpi.

In de log zie ik contineu de volgende verschijnen en ik heb geen idee wat er mis gaat :? :

Wed Feb 11 22:44:08 2015 RFXCOM: connected to: 192.168.etc..
Wed Feb 11 22:44:09 2015 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
Wed Feb 11 22:44:09 2015 Error: RFXCOM: Error: End of file

Wie kan mij helpen?
Update je RFXcom....
Of als je de E versie de goede software. erin.
Lees de handleiding en je zult het simpel zelf kunnen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ferra schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:43:
Ik heb nu wel iets heel raars. Ik heb een lamp op een on/off device gezet en die werkt netjes in een bepaald stopcontact met de Everflourish EMW200 schakelaar op C2. Als ik hem nu echter in een ander stopcontact steek, werkt hij niet meer. Hoe kan dit?
Die meuk is nogal gevoelig voor locatie.. de antenne is maar 1/8 dus een paar cm kan al veel uitmaken.

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van twee Philips TV's. Deze kunnen via "JointSpace" commando's ontvangen en informatie terug koppelen. Nu wil ik deze graag via domoticz gaan besturen zodat je bijvoorbeeld met een druk op de knop de sfeer verlichting aan zet en het kanaal doet wisselen naar mijn HTPC. Of gewoon de TV uitzetten als me vriendin aan het kijken is ;)

Via deze link zijn alle commando's te vinden welke gebruikt kunnen worden. Deze zijn ook te benaderen op je eigen Philips TV via http://(ipadres van je tv):1925 (TV moet gemaakt zijn na 2011).

Nu probeer ik een commando via een LUA script uit te voeren. Samen met Robgeerts hebben we diverse dingen uitgeprobeerd maar helaas lukt het ons niet om de actie daadwerkelijk uit te voeren. We hebben het onderstaande script gemaakt:

commandArray = {}

if (devicechanged['TV Slaapkamer'] == 'Off') then
io.open('curl -X POST -H \'Content-Type: application/json\' -d \'{ "key": "Standby"}\' http://192.168.1.51:1925/1/input/key');
end

return commandArray

Domoticz geeft geen fouten aan in de log file.

Heeft iemand wellicht een idee?

Alvast bedankt.

• Ferra
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:32:
[...]

Die meuk is nogal gevoelig voor locatie.. de antenne is maar 1/8 dus een paar cm kan al veel uitmaken.
Wat adviseer jij voor schakelaars? Is dat met kaku spul beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutuss schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:15:
commandArray = {}

io.open('curl -X POST -H \'Content-Type: application/json\' -d \'{ "key": "Standby"}\' http://192.168.1.51:1925/1/input/key');
end

return commandArray

Alvast bedankt.
Ik heb zelf niet zo'n TV dus kan het niet testen, maar werkt het CURL command wel zonder het Lua stuk? Dus gewoon vanaf de command line?

Ik heb zelf het vermoeden dat niet triggerd op de 'devicechanged'. Je kunt met.
code:
1
print('Berichtje')

iets in het log laten wegschrijven, misschien kun je er zo achter komen waar het niet helemaal goed gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
LJ80 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Ik bedoel eigenlijk deze:
[afbeelding]

of een andere homeeasy schakelaar
Laat maar, momenteel bij gamma 25% korting op kaku.
Daar maar even shoppen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ferra schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:30:
Wat adviseer jij voor schakelaars? Is dat met kaku spul beter?
Met mijn ervaring wel ja, maar wanneer ik nu opnieuw zou beginnen zou ik zoveel mogelijk op zwave(+) overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:26
Hi,

Het is mij gelukt om de Kamstrup M401 (Stadsverwarming) uit te lezen dmv een pyhton script.
Nu wil ik een Virtual Device aanmaken met 3 sensors, Energie, Volume en tijd.
Een Virtual device aanmaken is geen probleem maar hoe maar ik de extra sensors aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 11:39
rasper schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:35:
Ben al enige tijd tevreden gebruiker van Domoticz en ben momenteel hard bezig om mijn Daikin Emura airco te koppelen. Dit lukt al aardig
Care to share?
Ik en zeer benieuwd hoe je de daikin aanstuurt, De mijne komt over precies 3 weken en het zou mooi zijn als ik die enigszins met Domoticz zou kunnen besturen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 21:37
Brutuss schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:15:
Via deze link zijn alle commando's te vinden welke gebruikt kunnen worden. Deze zijn ook te benaderen op je eigen Philips TV via http://(ipadres van je tv):1925 (TV moet gemaakt zijn na 2011).

Nu probeer ik een commando via een LUA script uit te voeren. Samen met Robgeerts hebben we diverse dingen uitgeprobeerd maar helaas lukt het ons niet om de actie daadwerkelijk uit te voeren. We hebben het onderstaande script gemaakt:

commandArray = {}

end

return commandArray

Alvast bedankt.
Ik heb mijn twijfels bij 'TV Slaapkamer' als naam, bij mij werden rolluiken niet getriggerd toen er spaties in de naam stonden... Daar kwam ik ook pas achter nadat ik wat meer info ging printen in de log. Nu weet ik niet of dit uiteindelijk het probleem was, maar je zou kunnen proberen het device te hernoemen :)

[ Voor 12% gewijzigd door mbitter op 13-02-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Stel ik wil mijn woonkamer verlichting aanzetten bij >= 250 lux, en uit bij alles daaronder, is onderstaande blockly dan goed?

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/g2h1t5iwb/lux_meter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:35
best ook nog even de status checken.. if "on" then.. ; anders zal dit in een lus draaien..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:01:
Ik heb zelf ook HomeEasy gehad, maar wil jullie toch waarschuwen dat bij mij thuis het bereik vele malen minder was dan met kaku.

Mijn tuin (15 meter) werd niet gehaald met HE, met Kaku geen probleem. Ook naar zolder kwam het signaal van de HomeEasy niet aan, Kaku wel.

Doe er je voordeel mee.
Persoonlijk dan. Want ik heb ook HE en geen problemen. Nieuwbouw woning, tuin 7 meter diep, bewegingssensor en een inbouwschakelaar, werken perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 20:51
Vandaag (eindelijk) projectje uitlezen DAL (Netduino) naar Domoticz afgemaakt. Zijn er nog meer mensen die deze combi hebben en interesse in Wiki hierover hebben?

Zelf nog wel een vraag, Dummy Device voor vermogen (Watt) is die er ? (gebruik nu een Counter, maar mooier is natuurlijk de juiste eenheid)
Kan ook Energy kiezen :P

Update van scherm gaat niet goed, maar dat gooi ik wel op domoticz Forum

[ Voor 12% gewijzigd door MarFan op 13-02-2015 19:09 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Op welk type voeg je handmatig een ACD-1000 KAKU ontvanger toe?

Edit: ARC.

Hoe kom je erachter achter welke house code en unit code een KAKU ACD-1000 ontvanger hangt?

Edit: Even het knopje op de ontvanger indrukken.

Ik heb ze werkend... jammer alleen dat de kaku dimmer dus niet werkt op een goedkoop ikea ledlampje...

Next step: Schemersensor en Slimme meter uitlezen

[ Voor 99% gewijzigd door Ferra op 13-02-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

Nicap

Tsssk....

jossie67 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:03:
Hi,

Het is mij gelukt om de Kamstrup M401 (Stadsverwarming) uit te lezen dmv een pyhton script.
Nu wil ik een Virtual Device aanmaken met 3 sensors, Energie, Volume en tijd.
Een Virtual device aanmaken is geen probleem maar hoe maar ik de extra sensors aan?
Als je op Instellingen->Hardware klikt dan zie je apparaten staan en bij elk apparaat kun je vervolgens op "Maak virtuele sensoren" klikken. En daar kun je verschillende types aanmaken.

Zou je trouwens kunnen vertellen hoe je het precies hebt gedaan om iets uit te lezen van de Multical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16
De situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H1VpSTa.png

Het doel:
- alle verlichting aan in huis bij een melding van een rookmelder
- na het activeren van een rookmelder de andere rookmelders ook activeren via domoticz

De onderste regel is om te testen.
Bij het activeren van de 2e verdieping gaat ook de eerste verdieping uiteindelijk piepen.
Dat is dus goed en werkt.
Echter omdat erbij een 'panic' melding van een rookmelder een scene geactiveerd wordt waarbij alle verlichting aan wordt gezet wordt krijg je dus iedere keer een 'ON' commando naar elk verlichtingsarmatuur bij elke activering van een rookmelder. :+

Ik zie de oplossing even niet, iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kan iemand mij op weg helpen met de Slimme meter?

Ik zie in mijn log elke 10 seconden dit terug:

2015-02-13 19:58:04 (Slimme meter Meterkast) P1 Smart Meter (Unknown)

Lijkt me dat die Unknown niet goed is? En hoe zorg ik nu dat ik de data die hij uitleest, kan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoelt dat als de rookmelder afgaat hij continue je lampen aan blijft zetten?

In dat geval, wat ik vaak doe is naast de SetScene ook een virtuele switch of user variabele mee zetten, dus twee set instructies onder elkaar. Die kun je dan gebruiken om te controleren of je lampen al aangezet zijn.

Aan de andere kant, als de rookmelder af gaat who cares dat je lampen meerdere keren worden aangezet, zolang ze maar aan gaan en jij/je gezin veilig het huis hebben verlaten.
Ferra schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:04:

Lijkt me dat die Unknown niet goed is? En hoe zorg ik nu dat ik de data die hij uitleest, kan verwerken?
Als je je slimme meter hardware hebt toegevoegd, krijg je er twee devices bij. Een voor elektra en een voor gas. Als je deze devices vervolgens toevoegt door op dat pijltje in de lijst te drukken komt op de Unknown de naam van je device te staan.

Kom je er zo uit?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
Heeft iemand een Dummy meter (type Energy) in gebruik.
Ik vul die via een python script (JSON aanroep). De status waarde is correct, maar de waarde rechtboven is afgerond op 1.000 kWh en ook in de Log staat ook

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24ex1mt.jpg

Zo is mijn log van het verbruik niet echt nuttig...

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarFan schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:13:
Ik vul die via een python script (JSON aanroep). De status waarde is correct, maar de waarde rechtboven is afgerond op 1.000 kWh en ook in de Log staat ook

[afbeelding]

Ik kan je er niet mee helpen, maar het voelt een beetje als dat je misschien , met . hebt verwisseld, zou dat kunnen?

Als ik het vergelijk met de meter die uit mijn P1 komt dan zijn het twee waarden, de status is het aantal kWh en de waarde rechtsboven is het aantal watt van het huidige verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:08:
je bedoelt dat als de rookmelder afgaat hij continue je lampen aan blijft zetten?

In dat geval, wat ik vaak doe is naast de SetScene ook een virtuele switch of user variabele mee zetten, dus twee set instructies onder elkaar. Die kun je dan gebruiken om te controleren of je lampen al aangezet zijn.

Aan de andere kant, als de rookmelder af gaat who cares dat je lampen meerdere keren worden aangezet, zolang ze maar aan gaan en jij/je gezin veilig het huis hebben verlaten.

[...]

Als je je slimme meter hardware hebt toegevoegd, krijg je er twee devices bij. Een voor elektra en een voor gas. Als je deze devices vervolgens toevoegt door op dat pijltje in de lijst te drukken komt op de Unknown de naam van je device te staan.

Kom je er zo uit?
Thanks Nickyb2! Ik ben weer een stap verder. Alleen nu heb ik een "GAS" vraagje:
Mijn energiemeter is middels een geel draadje verbonden met de gasmeter. De P1 slimme meter zit in de Energiemeter. Als ik nu "Live" mijn gasverbruik wil zien, dan moet ik daar een aparte draadje voor kopen? Ik zie namelijk geen "verbruik vandaag" voor Gas in het overzicht.

Edit: Ik zal wel geen Gas verbruiken momenteel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

@Domoticz; ik heb zojuist mijn eigen ticket opgelost en kan voortaan mijn Z-Wave lampen dimmen met 1% increments (Z-Wave ondersteund level 0-99). Dit is in mijn geval een grote verbetering aangezien de stappen eerst met 7% gingen :)

Ik heb de SVN diff gemaakt en in het ticket erbij gezet;
http://www.domoticz.com/forum/tracker.php?p=1&t=414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste slimme meters werken als volgt. Ik ken de opstelling waarbij ze bedraad aan elkaar zitten niet helaas.

Elke 10 seconden kun je je elektra verbruik uitlezen.
Elk uur stuur je gas meter, draadloos de meterstand naar de elektra meter.

Je zult dus enkel zien hoeveel gas je in het afgelopen uur hebt verbruikt. Domoticz maakt er vervolgens leuke grafieken van. Ik denk dat de meeste van ons de meterstand naar mindergas.nl sturen.

Ik heb daar een tijd geleden een blogpost over geschreven mocht je dat ook willen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:13
MarFan schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:13:

[afbeelding]

Heb ik ook last van gehad, wat bij mij de oplossing was de meterstand die je aanlevert via json (1234.456) met 1000 te vermenigvuldigen en dan versturen.

En vervolgens in Domoticz bij de instellingen van RFXMeter/Meter delers, de waarde voor energie ook op 1000 zetten. Vanaf dat moment kreeg ik de juiste waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:44:
[...]

Ik heb zelf niet zo'n TV dus kan het niet testen, maar werkt het CURL command wel zonder het Lua stuk? Dus gewoon vanaf de command line?

Ik heb zelf het vermoeden dat niet triggerd op de 'devicechanged'. Je kunt met.
code:
1
print('Berichtje')

iets in het log laten wegschrijven, misschien kun je er zo achter komen waar het niet helemaal goed gaat.
Ik heb een tekst er tussen gezet en het script wordt getriggerd in de log file.
mbitter schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Ik heb mijn twijfels bij 'TV Slaapkamer' als naam, bij mij werden rolluiken niet getriggerd toen er spaties in de naam stonden... Daar kwam ik ook pas achter nadat ik wat meer info ging printen in de log. Nu weet ik niet of dit uiteindelijk het probleem was, maar je zou kunnen proberen het device te hernoemen :)
Door de naam naar TVSlaapkamer te veranderen werkt deze helaas nog niet.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval ;)
Wellicht dat iemand nog een tip heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 23:05

Kraz

Saving the world

JvdW schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:35:
De situatie:
[afbeelding]

Het doel:
- alle verlichting aan in huis bij een melding van een rookmelder
- na het activeren van een rookmelder de andere rookmelders ook activeren via domoticz

De onderste regel is om te testen.
Bij het activeren van de 2e verdieping gaat ook de eerste verdieping uiteindelijk piepen.
Dat is dus goed en werkt.
Echter omdat erbij een 'panic' melding van een rookmelder een scene geactiveerd wordt waarbij alle verlichting aan wordt gezet wordt krijg je dus iedere keer een 'ON' commando naar elk verlichtingsarmatuur bij elke activering van een rookmelder. :+

Ik zie de oplossing even niet, iemand wel?
Volgens mij klopt je opbouw niet helemaal?

Het zou volgens mij moeten zijn:
code:
1
2
IF  (Rookmelder 'Meterkast' = Panic) or (Rookmelder 'Garage' = Panic)
Set ('Brandverlichting Aan' = On)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Kraz schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:25:
[...]

Volgens mij klopt je opbouw niet helemaal?

Het zou volgens mij moeten zijn:
code:
1
2
IF  (Rookmelder 'Meterkast' = Panic) or (Rookmelder 'Garage' = Panic)
Set ('Brandverlichting Aan' = On)
Wat klopt er dan precies niet?
In de scene staat de verlichting die geschakeld moet worden bij brand.
Dat zijn er in dit geval 8 verschillende lampen. En bij een melding van een willekeurige rookmelder gebeurd dit nu ook.

Als alle rookmelders in de If=-or-or-or-or-or -> do set vorm allemaal achter elkaar staan functioneert het niet.
Vandaar dat er nu meerdere onder elkaar staan.
Volgens jou formule zou je per melder een if = panic do set ... moeten doen?
Wat is dan het verschil tussen een if = or - or - or = panic do set zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben het met Kraz eens. Jouw vorm met meerdere ELSE IF ziet er een beetje gek uit.

Je opbouw klopt sowieso niet idd. Je hebt nu 'METERKAST' OR
Ja meterkast wat? Je moet Domoticz wel zeggen waar hij op moet checken.

Bouw het eens volgens de opbouw van Kraz en het werkt ook, gegarandeerd. Ik heb namelijk events met wel 5 van die OR dingen gehad en dat werkte prima.
code:
1
2
IF rookmelder1 = panic OR rookmelder2 = panic OR rookmelder3 = panic OR rookmelder4 = panic ....etc.
DO SET 'Scene: brandverlichting = on'

Zoals je het event nu hebt kan het voor rare onvoorspelbare resultaten zorgen.
De 'OR' kun je trouwens gewoon 'stapelen'. Op deze manier:
A OR (B OR (C OR D))

Verder zou ik als uitbreiding nog een extra scene maken ('Rookmelders piepen') waarin je ALLE rookmelders op 'On' zet. Die scene voeg je dan ook toe aan het event, zodat als er één rookmelder gaat piepen, ze allemaal gaan piepen. Als je dat wilt tenminste ;) Maar is via een scene eenvoudig te regelen iig.

Dus dan ziet het er zo uit:
code:
1
2
3
IF blablabla
DO SET 'Scene: Rookmelders piepen = on'

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier Domoticz - Verlichting schakelen met een schemersensor. een script gedeeld welke ik gebruik, als wrapper om een Kaku ABST-604 schemersensor, om mijn woonkamerverlichting te schakelen.

Zonder dit script had ik vaak last dat mijn woonkamerverlichting rond het ingestelde lichtniveau meerdere keren aan/uit sprong, dit script gaat dat omzeilen zodat de verlichting minder gevoelig is voor kleine wisselingen in lichtniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferra schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:51:
Op welk type voeg je handmatig een ACD-1000 KAKU ontvanger toe?

Edit: ARC.

Hoe kom je erachter achter welke house code en unit code een KAKU ACD-1000 ontvanger hangt?

Edit: Even het knopje op de ontvanger indrukken.

Ik heb ze werkend... jammer alleen dat de kaku dimmer dus niet werkt op een goedkoop ikea ledlampje...

Next step: Schemersensor en Slimme meter uitlezen
Als je een iets uitzet/aanzet met de ACD-1000 remote wordt dit dan ook doorgegeven aan Domoticz.
Ik heb nu een ELRO remote en die geeft dit niet door waardoor ik dus een verschil in status krijg in Domoticz als ik via mijn telefoon of event iets laat aangaan en iemand zet het met de remote weer uit.

Ik zoek dus een remote die wel netjes meedoet met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 08:19:
Ik heb hier Domoticz - Verlichting schakelen met een schemersensor. een script gedeeld welke ik gebruik, als wrapper om een Kaku ABST-604 schemersensor, om mijn woonkamerverlichting te schakelen.

Zonder dit script had ik vaak last dat mijn woonkamerverlichting rond het ingestelde lichtniveau meerdere keren aan/uit sprong, dit script gaat dat omzeilen zodat de verlichting minder gevoelig is voor kleine wisselingen in lichtniveau.
Ziet er goed uit en gaat ik tzt zeker proberen.
Ga vooral door met dit blog. Leest makkelijk en alles wordt goed uitgelegd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Ferra schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:04:

je moet hem nog toevoegen onder apparaten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
hendrik12345678 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:01:
[...]

je moet hem nog toevoegen onder apparaten denk ik
Is helemaal gelukt! bedankt.

Waar ik wel benieuwd naar ben; Kan je de waardes die je uitleest uit de Slimme meter ook via een txt naar een server sturen of naar een mysql db sturen? Dan kan ik hem inlezen in een eigen mysql db en het op een eigen dashboard plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Hoe kan ik een kaku schakelaar, nadat ik hem met de hand (afstandbediening) aangeschakeld heb, na een uur weer door domoticz laten uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik krijg nu opeens de volgende meldingen in mijn log:

2015-02-14 09:44:31 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
2015-02-14 09:44:31 RFXCOM: retrying in 30 seconds...

Edit: Even de usb poorten omruilen van de RFX en P1 slimme meter.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferra op 14-02-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raven22 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:20:
Hoe kan ik een kaku schakelaar, nadat ik hem met de hand (afstandbediening) aangeschakeld heb, na een uur weer door domoticz laten uitschakelen?
IF kaku_switch = On
DO SET kaku_switch = Off AFTER 3600 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Dat zal dan wel met een lua script moeten, via blockly lukt dit bij mij tenminste niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martenjw schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:30:
Dat zal dan wel met een lua script moeten, via blockly lukt dit bij mij tenminste niet
Dat 'Set X after X seconds' blokje staat gewoon onder 'Logic' anders :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/loiQAdckGh1YhI3PZzI9QFk0/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
mhh soms is het ook handig om je ogen te gebruiken en er achter te komen dat je naar beneden kan scrollen, zit al een tijdje te bedenken hoe ik dit met blockly kan oplossen maar dat is dus ook weer klaar.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ferra schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:45:
Ik krijg nu opeens de volgende meldingen in mijn log:

2015-02-14 09:44:31 Error: input buffer out of sync, going to restart!....
2015-02-14 09:44:31 RFXCOM: retrying in 30 seconds...

Edit: Even de usb poorten omruilen van de RFX en P1 slimme meter.
Dit kan je voorkomen door onderstaande Wiki te lezen en uit te voeren.
http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domoticz forum ligt er even uit, gizmocuz is het forum aan het updaten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Net een KaKu AWMT-230 mini inbouw zender aangesloten en Domoticz/RFXCOM herkent hem direct. Top!

Maar (er is altijd een maar): in Domoticz wordt de status van het aangesloten licht omgekeerd weergegeven. Hoe kan ik het signaal inverteren?

Switch type in Domoticz is On/Off. Bij de Blinds type zie ik wel een inverted variant maar niet van On/Off dus.

Edit:
Het lijkt erop dat een On/Off in Domoticz een input/output is en niet zozeer een pure input. Het het type nu veranderd in 'Contact' en nu wordt de status wel goed weergegeven 'closed' = licht aan, 'open' = licht uit.

[ Voor 43% gewijzigd door styno op 14-02-2015 12:04 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:10:
Ik ben het met Kraz eens. Jouw vorm met meerdere ELSE IF ziet er een beetje gek uit.

Je opbouw klopt sowieso niet idd. Je hebt nu 'METERKAST' OR
Ja meterkast wat? Je moet Domoticz wel zeggen waar hij op moet checken.

Bouw het eens volgens de opbouw van Kraz en het werkt ook, gegarandeerd. Ik heb namelijk events met wel 5 van die OR dingen gehad en dat werkte prima.
code:
1
2
IF rookmelder1 = panic OR rookmelder2 = panic OR rookmelder3 = panic OR rookmelder4 = panic ....etc.

Zoals je het event nu hebt kan het voor rare onvoorspelbare resultaten zorgen.
De 'OR' kun je trouwens gewoon 'stapelen'. Op deze manier:
A OR (B OR (C OR D))

Verder zou ik als uitbreiding nog een extra scene maken ('Rookmelders piepen') waarin je ALLE rookmelders op 'On' zet. Die scene voeg je dan ook toe aan het event, zodat als er één rookmelder gaat piepen, ze allemaal gaan piepen. Als je dat wilt tenminste ;) Maar is via een scene eenvoudig te regelen iig.

Dus dan ziet het er zo uit:
code:
1
2
3
IF blablabla
DO SET 'Scene: Rookmelders piepen = on'
Heb het nu via de opbouw van Kraz en dat werkt inderdaad prima! Bedankt.
Ik had if rookmelder meterkast - or rookmelder garage or... = panic. maar dat is dus niet hetzelfde.

De rookmelders allemaal in een scene op 'on' zetten lukt helaas niet.
Ik kan ze niet toevoegen met het commando 'on' alleen 'off' werkt... (laatste beta)

- edit, net geprobeerd, de rookmelders staan allemaal met het off commando in een set en toch worden ze geactiveerd :+ het werkt dus wel maar wat er staat klopt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door JvdW op 14-02-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51
Domoticz forum is down :(....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
Mediacj schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:18:
[...]

Heb ik ook last van gehad, wat bij mij de oplossing was de meterstand die je aanlevert via json (1234.456) met 1000 te vermenigvuldigen en dan versturen.

En vervolgens in Domoticz bij de instellingen van RFXMeter/Meter delers, de waarde voor energie ook op 1000 zetten. Vanaf dat moment kreeg ik de juiste waarden
Thanx, dit lijkt te werken,

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwulp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 08:11
Heeft iemand enig idee waarom deze block code niet wil werken?

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o6RF3Ky.png

Sensor status:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0QkUX0t.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aL4lLhJ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Domoticz forum doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Johnwulp schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:59:
Heeft iemand enig idee waarom deze block code niet wil werken?

Overzicht:
[afbeelding]

Sensor status:
[afbeelding]

[afbeelding]
schakel de 'IemandThuis' schakelaar eens handmatig via het dashboard/switchoverzicht, soms wil dit helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwulp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 08:11
tozzke schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:21:
[...]

schakel de 'IemandThuis' schakelaar eens handmatig via het dashboard/switchoverzicht, soms wil dit helpen
Dit hielp inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:58:
[...]

IF kaku_switch = On
DO SET kaku_switch = Off AFTER 3600 seconds
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 18:10
Ik ben bezig met een wisselschakeling.
Ik heb een ontvangen en twee losse schakelaar.
Alle drie zijn ze al aangemeld in Domoticz maar ik ben effe kwijt hoe ik dit werkend krijg in blockly.
Ik begin met een check dat wanneer de lamp uit is dan de schakelaars beide ook uit zijn.
Wanneer een schakelaar 1 OR schakelaar 2 dan de lamp aan.
Gek genoeg werkt het niet.
Iemand die dit eerder gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Blockly is al weg, ik ben iets anders aan het proberen :)

Nee, het lukt niet.
Dit moet toch mogelijk zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door tlpeter op 14-02-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IF switch1 = On OR switch2 = On AND lamp = Off
DO SET lamp = On
ELSE IF switch1 = Off OR switch2 = Off AND lamp = On
DO SET lamp = off

Zoiets? Al zal één van de schakelaren altijd in de off stand staan... Misschien is het makkelijker om de schakelaars gewoon rechtstreeks aan de ontvanger te koppelen.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat werkt dus niet wat naar mijn idee wel zou moeten werken.
Ik heb het nu met twee blockly modules, voor elke schakelaar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 09:31
Ik zoek eigenlijk nog een manier om een lamp vertraagd uit te laten schakelen.
Heb een groep lampen die ik uitzet als ik naar bed ga maar 1tje moet nog 5 minuten blijven branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat kun je doen door er een actie met tijd aan te hangen (blockly)

[ Voor 8% gewijzigd door tlpeter op 14-02-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:26
Nicap schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:10:
[...]

Als je op Instellingen->Hardware klikt dan zie je apparaten staan en bij elk apparaat kun je vervolgens op "Maak virtuele sensoren" klikken. En daar kun je verschillende types aanmaken.

Zou je trouwens kunnen vertellen hoe je het precies hebt gedaan om iets uit te lezen van de Multical?
Klopt maar dan zie ik alleen maar

Air Quality
Alert
Counter
Ampere
Electric
Gas
Humidity
Lux
Percentage
Pressuere (Bar)
Rain
Switch
Temperature
Temp+Hum
Temp+Hum+Baro
Text
Thermostats Setpoint
Text
Therostaat
UV
Voltage
Wind

Ik wil ook Volume in m3 en Energie in GJ.

Ik gebruik de IR lese-kopf van Udo. Dmv een python script lees ik deze uit.
Maar het loopt nog niet zo stabiel, Nog iets aanpassen en dan zal ik deze "delen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 09:31
tlpeter schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:43:
Dat kun je doen door er een actie met tijd aan te hangen (blockly)
Kun je me daarmee iets opweg helpen?
Heb me daar nog niet in verdiept.
Wil dus als er een groep geactiveerd wordt een lamp uitschakelen na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
ComTech schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:45:
[...]

Kun je me daarmee iets opweg helpen?
Heb me daar nog niet in verdiept.
Wil dus als er een groep geactiveerd wordt een lamp uitschakelen na 5 minuten.
Dit lijkt me iets om default in domoticz te hebben, ik hoop het morgen af te hebben
Dus in een scene/group kun je dan bij een device een delay ingeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 07:15
Ik kan het zo snel niet in de wiki van Domoticz vinden, wie kan me zeggen waar een how-to staat om aanwezigheids detectie in te stellen van mijn telefoon (Android) en nog een iPhone. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 13:13
Yihaaa schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:04:
Ik kan het zo snel niet in de wiki van Domoticz vinden, wie kan me zeggen waar een how-to staat om aanwezigheids detectie in te stellen van mijn telefoon (Android) en nog een iPhone. Alvast bedankt.
http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Yihaaa schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:04:
Heb zojuist deze succesvol gevolgd (windows Phone).

Enige verschilpuntje is dat de regel in cron bij mij niet begint met 'sudo ....' maar met 'echo [xbian user wachtwoord] | sudo -S ....'

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 09:41
Ik zie dat Zwave devices nu met 1% sprongen gedimd kunnen worden, nice!
Alleen helaas nog een bugje dat ik nu helemaal geen Zwave devices meer kan inschakelen. Enkel uitschakelen of inschakelen door de slider te bewegen.

Zal zeker opgelost worden met een volgende update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

graag gedaan :)

Om het mogelijk te maken dat ZWave dimmers met een 1% resolutie kunnen dimmen heb ik een nieuw 'dimmer type' geintroduceerd, ipv subtype "AC" staat dat nu op subtype "ZWave". Het kan zijn dat je devices even om moet hangen, dus bij Switches > Edit > Switch Type op "Dimmer" zetten. Domoticz heeft dat op zijn backlog gezet.

Bij mij (met de laatste SVN) werkt het zoals het hoort, ik compileer op Linux en Domoticz heeft de windows compile opgepakt.

[ Voor 104% gewijzigd door xces op 14-02-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 09:41
De fout doet zich bij mij alleen voor bij r2266. Ik heb nu even r2265 opnieuw gecompiled en die werkt goed.
Het ging trouwens ook met de on/off switches mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:51
Ik zie dat Domoticz een P1 lezer met LAN interface ondersteunt. Wat bedoelen ze daarmee ? Deze soms : http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop en dan de P1 wifi? Of is er een andere optie?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:25:
[...]

Update je RFXcom....
Of als je de E versie de goede software. erin.
Lees de handleiding en je zult het simpel zelf kunnen
Dylantje2 bedankt voor de reactie. Het was inderdaad was Thinkpad aangaf, de RFXCOM over het netwerk die als USB moest staan.

Nu heb ik in mijn logfile elke 30sec de volgende melding staan waardoor mijn systeem na een dag vastloopt:

Sat Feb 14 21:24:30 2015 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)
Sat Feb 14 21:24:30 2015 (System) Temp (Unknown)

Hoe krijg ik dit weg |:( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:30
Kan iemand mij helpen hoe ik mijn iphone kan toevoegen aan domoticz. Zodat ik dit kan gebruiken in een blocky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Philos31 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:34:
[...]

Care to share?
Ik en zeer benieuwd hoe je de daikin aanstuurt, De mijne komt over precies 3 weken en het zou mooi zijn als ik die enigszins met Domoticz zou kunnen besturen.
Gebruik momenteel Domoticz voornamelijk om de temperatuur te monitoren en energieverbuik te meten. Bv met behulp van curl -s "http://192.168.2.11/aircon/get_sensor_info en dan de return string parsen en de variabele in een Domoticz virtuele sensor zetten. Voor het zetten van de temperatuur gebruik ik nu nog de Daikin app, die werkt prima.
Een goede source voor info is: https://github.com/ael-code/daikin-control.
Pagina: 1 ... 51 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door