Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 11:39
rasper schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:17:
[...]

Gebruik momenteel Domoticz voornamelijk om de temperatuur te monitoren en energieverbuik te meten. Bv met behulp van curl -s "http://192.168.2.11/aircon/get_sensor_info en dan de return string parsen en de variabele in een Domoticz virtuele sensor zetten. Voor het zetten van de temperatuur gebruik ik nu nog de Daikin app, die werkt prima.
Een goede source voor info is: https://github.com/ael-code/daikin-control.
Thanks,

6 maart komt mijn Daikin Ururu Sarara met wifi, ik ga er dan eens lekker mee spelen.
Zal nog wel wat voeten in de aarde hebben maar daar kom ik op een gegeven moment wel uit.

Aangezien de ururu sarara ook kan ventileren met gezuiverde buitenlucht, kan ontvochtigen maar ook bevochtigen (met vocht van buiten) wil ik graag wat meer controlle, bijvoorbeeld ventileren als een bepaalde waarde "slechte lucht" is bereikt, maar ook door middel van geofencing de WP laten weten of er iemand naar huis komt of niet.

Mocht ik leuke dingen uitvinden meld ik ze wel weer hier.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Wat voor geheugen gebruik hebben jullie op de raspberry PI, ik draai domoticz met een rfxcom op een raspberry Pi B, maar het geheugen gebruik volgens domoticz loopt telkens op richting 75%, ook na opnieuw starten loopt hij binnen 24u weer opnieuw richting 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
martenjw schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:19:
Wat voor geheugen gebruik hebben jullie op de raspberry PI, ik draai domoticz met een rfxcom op een raspberry Pi B, maar het geheugen gebruik volgens domoticz loopt telkens op richting 75%, ook na opnieuw starten loopt hij binnen 24u weer opnieuw richting 75%.
Ik heb ook een Pi versie B. heb ook de RFXcom en heb een Aeon Zwave stick.
Normaal loopt ie tussen de 2 en 15%.
Echter toen ik nmap script had draaien voor presence detectie, liep bij mij het geheugen na een paar minuten richting de 80-90%.

|:( Ik zie nu pas dat je het hebt over geheugen gebruik en niet CPU gebruik.
Geheugen zit rond de 50-60%

[ Voor 8% gewijzigd door TravockMD op 15-02-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
ik heb ook het ping_ip script draaien maar die wil ik liever ook niet uitzetten, is namelijk erg goed voor mijn energieverbruik :-).
al weet ik niet wat de tijd tussen het pingen is maar maar van mij mag hij het wel eens per 10min bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Dit is mijn geheugengebruik op een RPi2 met een RFXTrx:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cnY5bffl.png

Beetje scheve vergelijking met 2x zoveel geheugen, maar toch :)

[ Voor 6% gewijzigd door Polyphemus op 15-02-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.linuxatemyram.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
link geprobeerd maar snap een ding nog niet helemaal, hij geeft met free -m aan dat de raspberry een gehugen heeft van 373mb heeft, dit zou toch meer moeten zijn.
de raspberry b heeft 512mb geheugen, waarvan een gedeelte voor de cpu i, dan mis ik toch wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
sudo raspi-config
Kies optie 8
dan optie A3 Memory split

Verlaag het ramgeheugen dat de GPU toegewezen krijgt. (dit zal nu op 128 staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

@BizzieBis; probeer de laatste commit eens? Ik krijg net mail van Rob dat hij iets heeft ingechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
had het geheugen al goed opgedeeld, cpu krijgt maar 16mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
martenjw schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:31:
had het geheugen al goed opgedeeld, cpu krijgt maar 16mb
GPU krijgt 16 mb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 23:22
in de meterkast heb ik een landys en Gyr E350 slimme meter hangen,
nu wil ik deze uitlezen met domoticz en een raspberry pi
Nu heb ik gister aan een seriele usb kabel een RJ11 conector gesoldeerd met een weerstand tussen pin 2 en 5 ik krijg op de raspberry wel signaal binnen via de serieele kabel maar dit zijn allemaal onleesbare tekens/regels. doe ik iets fout of is mijn usb kabel hier gewoon niet geschikt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexswart schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:09:
in de meterkast heb ik een landys en Gyr E350 slimme meter hangen,
nu wil ik deze uitlezen met domoticz en een raspberry pi
Nu heb ik gister aan een seriele usb kabel een RJ11 conector gesoldeerd met een weerstand tussen pin 2 en 5 ik krijg op de raspberry wel signaal binnen via de serieele kabel maar dit zijn allemaal onleesbare tekens/regels. doe ik iets fout of is mijn usb kabel hier gewoon niet geschikt voor
Ik denk dat het signaal geïnverteerd moet worden. Wat voor kabeltje heb je? (doe eens 'lsusb' in de SSH commandline).

Mijn meter (Kaifa MA105) spuugt het signaal ook geinverteerd uit. Een HL-340 kabeltje draaide dit automatisch al om, een FTDI kabel kun je programmeren (FTprog) dat hij dit moet doen. Een PL2303 kabel kan dit niet en daarvoor moest ik het signaal met een transistor inverteren. Kan via dit schema maar dan ipv de Arduino je kabeltje natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 12-10 23:22
heb even gecheckt en heb een PL2303 binnenkort dus maar even weer de soldeerbout opstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34
Polyphemus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:37:
[...]

Dit is mijn geheugengebruik op een RPi2 met een RFXTrx:

[afbeelding]

Beetje scheve vergelijking met 2x zoveel geheugen, maar toch :)
Het geheugengebruik wat Domoticz meet lijkt niet te kloppen. Dit is de mijne :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T7md0dC.png

Dat is veel :o , maar als je kijkt naar wat er werkelijk gebruikt wordt :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gZ9MFMb.png
Webmin

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Kddg8Wx.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xXVJ6f2.png
ESXi

Dan valt het echt reuze mee.
Bman59 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:26:
Kan iemand mij helpen hoe ik mijn iphone kan toevoegen aan domoticz. Zodat ik dit kan gebruiken in een blocky.
Wat wil je precies? Als je aanwezigheidsdetectie wiltdan stonden er een paar scriptjes boven je post. Vervolgens maak je een dummy switch aan en die laat je schakelen (aanwezig/afwezig). Die dummy kan je weer gebruiken in een Blockly.

[ Voor 24% gewijzigd door asing op 15-02-2015 12:45 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 09:41
xces schreef op zondag 15 februari 2015 @ 10:29:
@BizzieBis; probeer de laatste commit eens? Ik krijg net mail van Rob dat hij iets heeft ingechecked.
Opgelost inderdaad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:40:
[...]
Wat wil je precies? Als je aanwezigheidsdetectie wiltdan stonden er een paar scriptjes boven je post. Vervolgens maak je een dummy switch aan en die laat je schakelen (aanwezig/afwezig). Die dummy kan je weer gebruiken in een Blockly.
Met een iPhone moet je geen wifi-ping scriptjes gebruiken, dat werkt gewoon niet goed.

In Domoticz een virtuele switch aanmaken en die bedienen met de geofencing optie (in-app aankoop van 1 euro nogwat) van de Pilot app: https://itunes.apple.com/...-control/id902546368?mt=8

Werkt hier al een paar maanden echt supergoed met de iPhone 5s van m'n vriendin. Met mijn eigen Android toestel (LG Nexus 5) gebruik ik dit script: http://domoticz.com/wiki/Presence_detection en dat werkt ook als een trein.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 15-02-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:11

Nicap

Tsssk....

Ik zat zo te denken of het volgende mogelijk is, al heb ik onvoldoende kennis om het zelf voor elkaar te krijgen waarschijnlijk:

Ik gebruik Domoticz nu vooral i.c.m. de Philips Hue lampen en ben er erg tevreden mee. Straks uitbreiden met een P1 kabel voor energiemeting(tnx ThinkPad) en in de toekomst of RFXcom of Zwave.

Nu werkt het met de Philips lampen op zich prima, maar ze hebben 1 "probleempje". Dat is dat als je de fysieke schakelaar uit zet en daarna weer aan zet de Hue op volle kracht gaat branden.
Nu zou je met Domoticz het wel voor elkaar kunnen krijgen om zodra een lamp aan gaat in Domoticz, deze automatisch op bijvoorbeeld 50% gezet wordt. Alleen werkt dat dan ook als je de lampen uit zet zonder dat de stroom erg echt af gaat. Dat is niet wenselijk.

Als je de stroom van een Hue lamp af haalt en met de Hue app gaat kijken dan geeft ie de melding connection lost o.i.d. Zou Domoticz deze status ook kunnen onderscheppen van de bridge? Dan kun je namelijk een variabele maken dat zodra deze melding er is de variabele bijvoorbeeld op 1 gezet wordt en daar kun je dan weer mee spelen in Blockly(of ander script).
Zo kun je er voor zorgen dat alleen de lamp op 50% gezet wordt als de stroom er echt af is geweest. Er vanuit gaande dat je alleen een connection lost melding krijgt als de stroom eraf is geweest.

Als ik bijvoorbeeld kijk bij een lamp waar stroom op staat krijg ik met deze url: http://<bridge ip address>/api/newdeveloper/lights/1 wel de status van de lamp te zien: "Reachable: True"
Haal ik de stroom eraf dan staat er "Reachable: False"

Zo dit mogelijk zijn?
Of is er een manier om ongeveer hetzelfde te bewerkstelligen?

[ Voor 7% gewijzigd door Nicap op 15-02-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05
[...]

Met een iPhone moet je geen wifi-ping scriptjes gebruiken, dat werkt gewoon niet goed
Tsja, ik gebruik wel een wifi ping script en op zich werkt dat prima, tenzij mijn zoon zijn iPhone niet op tijd aan de lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:30
asing schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:40:

[...]

Het gaat inderdaad om aanwezigheidsdetectie.
Ik zou vanuit domotics willen zien of mijn iphone in mijn thuisnetwerk aanwezig is.

Nu heb ik iets gelezen om dit via een pingscriptje te doen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit in kan stellen binnen domotics. Ik kan mijn iphone pingen, maar hoe koppel ik dit terug naar domotics?

Ik draai domoticz binnen een windows omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
iemand een idee waarom deze blocky niet werkt?
Ik wil tussen acht uur 's avonds en zeven uur 's ochtends dat mijn nachtlampje een minuut aanspringt mocht de garage deur of shuifpui open gaan.

Voglens mij is bij die open dicht sensors van kaku toch "on" de juiste actie en niet open... want met open werkt het ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zsuid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Draai t eens beetje om, dus eerst de check op open /on en dan de tijd...
Blocklys draaien op verandering, dus wordt pas aangeroepen als de switch veranderd volgens mij. Dan de tijd check die bepaalt of er wel of niet actie moet worden ondernomen.

[ Voor 54% gewijzigd door LoneWolf op 15-02-2015 21:58 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

LJ80 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:29:
Ik wil tussen acht uur 's avonds en zeven uur 's ochtends dat mijn nachtlampje een minuut aanspringt mocht de garage deur of shuifpui open gaan.

Voglens mij is bij die open dicht sensors van kaku toch "on" de juiste actie en niet open... want met open werkt het ook niet.

[afbeelding]
De hudige status van de KaKu sensor kun je vinden onder 'Devices', kolom 'Data'. Dat zie je meteen of deze met een open/closed of on/off status werkt.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

LJ80 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:29:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zsuid.jpg
Zoals al vaker voorbij gekomen is... Domoticz bekijkt alles van 0:00 tot 0:00. Dit houdt in dat het dus nooit tegelijk 20:00-0:00 EN 0:00-7:00 kan zijn, deze voowaarde wordt dus nooit 'waar'. :)
De voorwaarde die wél zal werken, is:
IF Time > 20:00 OR Time < 7:00 AND <de rest>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 10:28

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik ben aan het spelen met een "naar bed' groep, waarin alles uitgeschakeld als ik de woonkamer verlaat. Nu wil ik in deze groep ook de thermostaat naar beneden zetten. Bij de groep kan ik hem niet toevoegen.

Nu heb ik geprobeerd met een gebeurtenis de thermostaat omlaag te krijgen. Door in de groep "naar bed" een schakelaar aan te schakelen en daarop in de gebeurtenis te controleren wilde ik de thermostaat een nieuwe temperatuur meegeven.Hij lijkt er echter niet op te reageren.

Zie ik iets over het hoofd of is het gewoon nog niet mogelijk.

De simpelste en intuïtiefste methode zou zijn met een groep zonder gebeurtenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bestuur je je thermostaat normaalgesproken? Want dat kan ik uit je verhaal niet opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Bij de utilities/overige staat mijn thermostaat en kan ik door de cijfers in te voeren de temperatuur instellen. Dan reageert de thermostaat gelijk.

Voor de volledigheid het is een icy thermostaat van essent.

[ Voor 17% gewijzigd door Sr_Ogel op 15-02-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou een extra switch kunnen maken 'Thermostaat laag', die in de scene/group zetten. En dan bij die switch een URL invoeren bij de 'On' action. De URL is dan JSON, want daarmee kun je volgens mij de temperatuur besturen las ik een paar posts terug.

d:)b

Zo doe ik het ook met mijn Honeywell Round Connected Modulation ik zet in een event een virtuele switch aan als er niemand meer thuis is. Die virtuele switch zet de thermostaat in 'away' mode.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 15-02-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Kijk zonder het letterlijke antwoord te geven me een goede trap in de richting gegeven. Het werkt nu.

Weer wat geleerd. Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Bman59 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Het gaat inderdaad om aanwezigheidsdetectie.
Ik zou vanuit domotics willen zien of mijn iphone in mijn thuisnetwerk aanwezig is.

Nu heb ik iets gelezen om dit via een pingscriptje te doen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit in kan stellen binnen domotics. Ik kan mijn iphone pingen, maar hoe koppel ik dit terug naar domotics?

Ik draai domoticz binnen een windows omgeving.
Zoals Thinkpad aangaf, het pingen van een iPhone werkt niet lekker. De iPhone zet wifi uit om accu te sparen. Dan gaat je ping de mist in.

Je kan het regelen via een geofencing app. Zodra de telefoon het omheinde gebied uit gaat kan je met een HTTP string een virtuele switch omzetten en weet je dat je iPhone niet meer in het gebied is. Nadeeltje is dat je dan waarschijnlijk ook buiten je wifi bereik bent en dus alleen op je externe IP adres kan HTTPen. Dat moet je dan weer portforwarden naar je Domoticz.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
tozzke schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:02:
[...]

Zoals al vaker voorbij gekomen is... Domoticz bekijkt alles van 0:00 tot 0:00. Dit houdt in dat het dus nooit tegelijk 20:00-0:00 EN 0:00-7:00 kan zijn, deze voowaarde wordt dus nooit 'waar'. :)
De voorwaarde die wél zal werken, is:
IF Time > 20:00 OR Time < 7:00 AND <de rest>
BEDANKT! ga het proberen of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand mij deze logica misschien uitleggen.

Ik de badkamer hangt een sensor die zowel temp als vochtigheid meet.

Deze waarde laat Domoticz in de grafiek zien.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/temp.jpg

Rond 10:50 ga ik douchen, dus vochtigheid moet oplopen, maar in de grafiek is duidelijk te zien dat dit juist afneemt.

Het betreft de blokker aanbieding van 9,99 euro.

Tevens is het vreemde dat ik in een andere ruimt nog een sensor heb hangen van Blokker.
De sensor geeft aan Domoticz door dat de vochtigheid 17% is terwijl op het weerstation die zelf ook een meten en in dezelfde ruimte staat 53% procent aangeeft.

Is dit nu een meetfout van de sensoren of wordt dit anders berekend.

[ Voor 99% gewijzigd door MikeOO op 16-02-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:22
Ik ben bezig om mijn slimme-meter Netduino oplossing te koppelen aan Domoticz.
Nu zie ik vreemde waardes in de grafiek,
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10oqye1.jpg

Ik heb al in de DB gekeken en zie daar geen vreemde waardes (heb zelfs alles tot 7;00 eruit gegooid.

Iemand een idee ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Laatst online: 08:22
MikeOO schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
Tevens is het vreemde dat ik in een andere ruimt nog een sensor heb hangen van Blokker.
De sensor geeft aan Domoticz door dat de vochtigheid 17% is terwijl op het weerstation die zelf ook een meten en in dezelfde ruimte staat 53% procent aangeeft.

Heb je geen display op het app zelf ? Die cresta (Kijkshop) hebben dat wel, en die waardes komen overeen met Domoticz.

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarFan schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:59:
[...]

Heb je geen display op het app zelf ? Die cresta (Kijkshop) hebben dat wel, en die waardes komen overeen met Domoticz.
Wel een display maar die laat alleen de temp zien helaas.
Denk zelf ook wel dat de waardes goed overeen komen ik snap alleen niet het grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

De Blokker sensor geeft bij mij ook altijd waarden tussen de 16% en 18%, de temperatuur lijkt aardig te kloppen, de luchtvochtigheid absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mex schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:33:
De Blokker sensor geeft bij mij ook altijd waarden tussen de 16% en 18%, de temperatuur lijkt aardig te kloppen, de luchtvochtigheid absoluut niet.
Waarschijnlijk dat het daarom dus ook niet in de display en weerstation verschijnt dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Zijn er in de topic al mensen die hun thermostaat volledig besturen met Domoticz? En wat doet dat met de "modulatie"? Ik lees ook dat men bij het "weg gaan" de thermostaat op een "away" temperatuur zet. Wat doet dit schakelen met de modulatie?

Ik pas alleen de thermostaat sporadisch aan (met de telefoon) als het me te koud/warm is. Vroeger liep ik dan naar de thermostaat zelf toe. Maar eigenlijk wil ik de gehele programmering in Domoticz gaan zetten. Dan kan ik het setpoint in de ochtend ook variabel verhogen aan de hand van de ingestelde wekker tijd. Maar ik ben bang dat dit me meer energie gaat kosten, omdat dan de modulatie weg zal vallen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
Joepv schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:10:
Zijn er in de topic al mensen die hun thermostaat volledig besturen met Domoticz? En wat doet dat met de "modulatie"? Ik lees ook dat men bij het "weg gaan" de thermostaat op een "away" temperatuur zet. Wat doet dit schakelen met de modulatie?

Ik pas alleen de thermostaat sporadisch aan (met de telefoon) als het me te koud/warm is. Vroeger liep ik dan naar de thermostaat zelf toe. Maar eigenlijk wil ik de gehele programmering in Domoticz gaan zetten. Dan kan ik het setpoint in de ochtend ook variabel verhogen aan de hand van de ingestelde wekker tijd. Maar ik ben bang dat dit me meer energie gaat kosten, omdat dan de modulatie weg zal vallen.
modulatie zit in je thermostaat zelf, ligt dus aan de thermostaat of je modulatie weg zal vallen en wat je gebruikt in domoticz, als je de opentherm gateway wil gaan gebruiken valt de modulatie niet weg omdat je enkel de berichten naar de thermostaat uitleest en de setpoit veranderd in de thermostaat, die op zijn beurt de ketel aanstuur (modulerend) sterker nog zonder opentherm kun je de gateway niet gebruiken en gaat het dus gewoon met aan/uit signalen...

met evohome precies het zelfde, opentherm boiler moduul = modulerend aan/uit moduul niet modulerend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 06-10 16:15
De CRESTA Thermo-hygro sensor TX320 is weer verkrijgbaar bij de kijkshop!
(heb er net eentje besteld)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joepv schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:10:

Ik had eerst dit: [Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren
Daarmee kon ik kiezen tussen een nachttemperatuur en een dagtemperatuur.

Daarmee had ik een soort van klokprogramma gemaakt in Domoticz, verwarming mocht tussen X en Y aan, mits er iemand thuis was, of ik een override schakelaar vanaf afstand had geactiveerd. Werkte wel redelijk, maar ik zat met nadeel dat ik het vaak vergat en thermostaat dan pas activeerde als we thuis kwamen. Huis was wel vrij snel op temperatuur, maar meubels voelden vaak nog kil aan.

De iSense is er inmiddels uit, en heb nu deze: productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad
Die wordt door Domoticz via een virtuele switch op 'away' gezet zodra er niemand meer thuis is (detectie smartphones) en bij thuiskomst springt hij weer terug naar 'normal' (dan vervolgt hij het klokprogramma). Of ik zet op afstand de virtuele switch uit (=terug naar normal) zodat hij alvast kan opwarmen.

Voor de korte periodes dat ik weg ben (ff naar de winkel o.i.d.) werkt dat away/normal wel prima, maar voor op afstand huis vast opwarmen enzo is het nog niet ideaal. Als we weggaan blokkeert de switch het klokprogramma, omdat hij op 'away' staat. Ik moet dan minstens één uur voordat ik weer thuis ben er aan denken om die schakelaar in Domoticz om te zetten en evt. klokprogramma aan te passen.

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik het goed kan oplossen, al is het nu ook redelijk werkbaar.
Moduleren regelt de thermostaat inderdaad, daar bemoei ik mij niet mee. Punt is echter wel, dat als je een beetje zuinig wilt stoken dat je dat door de thermostaat wilt laten regelen. Als jij vanaf 15 graden naar 19 graden gaat met de hand/domotica, dan gaat de thermostaat waarschijnlijk heter water van je ketel vragen dan wanneer hij volgens z'n eigen berekeningen eerder begint zodat hij op de in het klokprogramma ingestelde tijdstip de boel warmer heeft.

Goede logging is dan ook essentieel bij dit soort modificaties :P Dan weet je tenminste wat je thermostaat samen aan het doen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
MikeOO schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
Kan iemand mij deze logica misschien uitleggen.

Ik de badkamer hangt een sensor die zowel temp als vochtigheid meet.

Deze waarde laat Domoticz in de grafiek zien.
[afbeelding]

Rond 10:50 ga ik douchen, dus vochtigheid moet oplopen, maar in de grafiek is duidelijk te zien dat dit juist afneemt.

Het betreft de blokker aanbieding van 9,99 euro.

Stel je jezelf geen vragen bij een luchtvochtigheid van 17%? Voor een normaal woonhuis is dit 60-70%. 17% vind je alleen in een woestijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
jacquesmulders schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:20:
[...]

modulatie zit in je thermostaat zelf, ligt dus aan de thermostaat of je modulatie weg zal vallen en wat je gebruikt in domoticz, als je de opentherm gateway wil gaan gebruiken valt de modulatie niet weg omdat je enkel de berichten naar de thermostaat uitleest en de setpoit veranderd in de thermostaat, die op zijn beurt de ketel aanstuur (modulerend) sterker nog zonder opentherm kun je de gateway niet gebruiken en gaat het dus gewoon met aan/uit signalen...

met evohome precies het zelfde, opentherm boiler moduul = modulerend aan/uit moduul niet modulerend....
Ik heb een OpenTherm Gateway. :)
Maar ik heb altijd begrepen dat als je veel je thermostaat wijzigt de modulatie niet meer werkt. Dit gebeurt ook als je de "tijdelijke" temp gebruikt op de thermostaat ipv het programma en dat doe je in principe als je de thermostaat aanstuurt met een OTGW.
ThinkPadd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Voor de korte periodes dat ik weg ben (ff naar de winkel o.i.d.) werkt dat away/normal wel prima, maar voor op afstand huis vast opwarmen enzo is het nog niet ideaal. Als we weggaan blokkeert de switch het klokprogramma, omdat hij op 'away' staat. Ik moet dan minstens één uur voordat ik weer thuis ben er aan denken om die schakelaar in Domoticz om te zetten en evt. klokprogramma aan te passen.

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik het goed kan oplossen, al is het nu ook redelijk werkbaar.
Ik gebruik op de telefoon een eigen "front-end" voor Domoticz (deze had ik al bij een eigen systeem en heb ik aangepast voor Domoticz). Als ik de thermostaat aan pas krijg ik de vraag tot hoe laat ik dit wil (net als de thermostaat). Dat voer ik in en dan zet ik een "gebruikers variabele" in Domoticz. Een LUA script houdt dit in de gaten en zet de thermostaat op de ingevoerde tijd terug naar het programma.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:32:
[...]

Stel je jezelf geen vragen bij een luchtvochtigheid van 17%? Voor een normaal woonhuis is dit 60-70%. 17% vind je alleen in een woestijn :9
Je weet toch niet waar mijn huis staat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
MikeOO schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Je weet toch niet waar mijn huis staat >:)
Heb je daar ook een Blokker of sturen ze internationaal? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:16:
[...]

Heb je daar ook een Blokker of sturen ze internationaal? ;)
Wordt per kameel bezorgt. Is alleen lastig met TrackTrace dat werk niet echt goed >:)

Heb nu maar 3 Cresta's besteld bij de Kijkshop en hoop dat die het beter doen. De Blokker dingen hangen we wel op minder belangrijke plekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 15:29
Joepv schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:33:
[...]

Ik heb een OpenTherm Gateway. :)
Maar ik heb altijd begrepen dat als je veel je thermostaat wijzigt de modulatie niet meer werkt. Dit gebeurt ook als je de "tijdelijke" temp gebruikt op de thermostaat ipv het programma en dat doe je in principe als je de thermostaat aanstuurt met een OTGW.
Een moderne ketel moduleert ook met een aan/uit thermostaat op basis van de aanvoer/retour temperatuur.
Bij een opentherm thermostaat wordt daarbij ook nog de huidige kamertemperatuur en eventueel de buitentemperatuur meegenomen.
Een klokthermostaat kan ook zelflerend zijn, dat zal mogelijk minder efficiënt worden als je steeds zelf ingrijpt.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modulerende ketel & thermostaat is zeker zuiniger. Ik heb een poosje gedraaid met een aan/uit thermostaat ipv. een modulerende thermostaat en ik kon duidelijk zien in m'n verbruik wanneer ik de aan/uit thermostaat er aan had hangen.

Maar dit is meer een discussie voor: Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je blijft vast zitten aan dat je vooraf moeten weten hoe laat je 'ongeveer' thuis komt. Die python library die je gebruikt ondersteund 'away until', heb ik gelezen nooit getest. Daar zou je iets mee kunnen doen, al zou je op eenvoudige wijze ook een timer op die virtuele switch kunnen zetten.

Automagisch zou moeilijk zijn denk ik. Tenzij je bijvoorbeeld je IemandThuis gaat uitbreiden met IsOpHetWerk, IsBij(Schoon)Ouders, etc. Als je daar dan weggaat kun je de verwarming al vast aanzetten op het klokprogramma. Zou ik alleen wel een 'master switch' maken waarmee je je gehele ketel aansturing in domoticz aan en uit kunt zetten

Je zult dan met 'waar je op dat moment bent' wel iets kunnen doe met de temperatuur. Stel ouders -> huis is 30 minuten, dan laat je de temperatuur minder zakken als op je werk -> huis 2 uur is.

Ik hoor het wel als ik iets voor je moet bouwen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Dit heb ik ooit gebouwd door de Google agenda's van mijn vriendin en mijzelf uit te lezen. Door de locaties in te vullen bij de afspraken keek het script ook via Google hoe lang het reizen is tot thuis (rekening houdend met files! Google rulez) en schakelde zo. Het script is verdwenen, kan het nergens meer vinden. 8)7 Het was een soort proof of concept geschreven in Ruby.

Uiteindelijk gebruik ik het ook niet, want je leeft best regelmatig en als ik spontaan een uurtje koffie ga drinken bij mijn ouders, dan kan ik (kosten technisch) beter de verwarming aan laten dan het huis laten afkoelen en weer laten opwarmen. En voor de "ik kom eens 4 uur eerder terug van mijn werk" moet je toch altijd handmatig gaan schakelen. Dit valt niet op te vangen.

Ik zal al mijn scripts eens om gaan zetten voor Domoticz en in de Wiki plaatsen, want heb best veel POC's gemaakt. Losse ideeën gescript, maar nog nooit echt gebruikt.
Voor iPhones (iCloud) heb ik bijv. Geofencing gemaakt in Ruby. Er hoeft geen app te draaien op je telefoon, ik krijg de meters/km-ers dat de telefoon verwijderd is van een betaald punt terug via een script . Het gebruikt de Find-My-Friends functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 08:40

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:04:
[...]

Je blijft vast zitten aan dat je vooraf moeten weten hoe laat je 'ongeveer' thuis komt. Die python library die je gebruikt ondersteund 'away until', heb ik gelezen nooit getest. Daar zou je iets mee kunnen doen, al zou je op eenvoudige wijze ook een timer op die virtuele switch kunnen zetten.

Automagisch zou moeilijk zijn denk ik. Tenzij je bijvoorbeeld je IemandThuis gaat uitbreiden met IsOpHetWerk, IsBij(Schoon)Ouders, etc. Als je daar dan weggaat kun je de verwarming al vast aanzetten op het klokprogramma. Zou ik alleen wel een 'master switch' maken waarmee je je gehele ketel aansturing in domoticz aan en uit kunt zetten

Je zult dan met 'waar je op dat moment bent' wel iets kunnen doe met de temperatuur. Stel ouders -> huis is 30 minuten, dan laat je de temperatuur minder zakken als op je werk -> huis 2 uur is.

Ik hoor het wel als ik iets voor je moet bouwen -O-
Bij mij werkt het nu net iets anders.
Als er niemand thuis is doordeweeks krijg ik op een instelde tijd (half 5) een pushbericht op mijn smartwatch met de vraag of ik zo naar huis ga, als ik ja antwoord gaat er een virtuele switch om die de thermastaat (OTGW) instelt op een bepaalde temp. Als ik in de auto stap (na 5en) komt er ook een melding op mijn horloge met de vraag of ik naar huis ga. Dit zorgt ik bijna altijd in een opgewarmd huis thuiskom. Mijn vrouw en ik hebben ook knoppen op onze telefoon waarmee we de thermostaat kunnen instellen voor de overige gevallen (weg met de fiets ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn wel interessante manieren om het aan te pakken. Punt is echter dat de WAF ook om de hoek komt kijken. Je wilt geen boze appjes ontvangen omdat je vrouw eens een dagje vrij is, maar ze het huis niet warm krijgt _o-

Ik denk dat ik het gewoon bij m'n away/normal switch houd, dat is nog te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een kwestie van niet aan je vrouw vertellen, die weet dan niet beter dat ze aan de knop moet draaien.
Ga je samen een keer lekker winkelen en kun jij even pronken met je nieuw spul en zo krijg je haar vast langzamerhand mee.

Wat voor smartwatch gebruik je daarvoor eigenlijk? Of zou enkel smartwatch moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
CodeIT schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:15:
[...]

Bij mij werkt het nu net iets anders.
Als er niemand thuis is doordeweeks krijg ik op een instelde tijd (half 5) een pushbericht op mijn smartwatch met de vraag of ik zo naar huis ga, als ik ja antwoord gaat er een virtuele switch om die de thermastaat (OTGW) instelt op een bepaalde temp. Als ik in de auto stap (na 5en) komt er ook een melding op mijn horloge met de vraag of ik naar huis ga. Dit zorgt ik bijna altijd in een opgewarmd huis thuiskom. Mijn vrouw en ik hebben ook knoppen op onze telefoon waarmee we de thermostaat kunnen instellen voor de overige gevallen (weg met de fiets ed)
Zo werkt SmartThings ook. I.p.v. bij het verlaten van het huis al het licht uit te doen krijg je een push bericht: "de verlichting in de slaapkamer is nog aan, wil je deze uit doen".

Dit wil ik ook nog eens nabouwen in Domoticz. Al is met KaKu spul en handschakelaars de status niet betrouwbaar.

Ik ben ook benieuwd hoe je dat gemaakt hebt. Mijn Pebble app kan nu alleen opdrachten uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

ThinkPadd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:18:
Dat zijn wel interessante manieren om het aan te pakken. Punt is echter dat de WAF ook om de hoek komt kijken. Je wilt geen boze appjes ontvangen omdat je vrouw eens een dagje vrij is, maar ze het huis niet warm krijgt _o-

Ik denk dat ik het gewoon bij m'n away/normal switch houd, dat is nog te doen.
Ik heb diverse bewegingsensoren + presence detectie via tasker op de telefoons waardoor de verwarming aan is als er iemand (ook als er iemand oppast op de kleine) is. Het gebeuren met het horloge is vooral dat ik in een warm huis wil thuiskomen, dus voordat er iemand thuis is.
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:20:
Dat is een kwestie van niet aan je vrouw vertellen, die weet dan niet beter dat ze aan de knop moet draaien.
Ga je samen een keer lekker winkelen en kun jij even pronken met je nieuw spul en zo krijg je haar vast langzamerhand mee.

Wat voor smartwatch gebruik je daarvoor eigenlijk? Of zou enkel smartwatch moeten werken?
Ik heb zelf een LG G Watch R, maar elke (Android Wear) smartwatch zou moeten werken.
Ik gebruik AutoRemote om vanuit Domoticz push berichten te sturen naar mijn telefoon. Daar pakt tasker deze op die een notification maakt voor op het horloge met de verschillende acties. Aan deze acties is een Domoticz URL gekoppeld.
Ik gebruik het ook om scenes te triggeren. Bijvoorbeeld: Bewegingsensor beneden ziet beweging + lichten zijn nog uit -> Vraag op horloge om ochtend scene te starten. (Lichten aan, XBMC aan, tv aan en journaal 24 starten). Mijn vrouw heeft niet zo'n horloge maar kan gewoon de schakelaars/afstandbediening gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door CodeIT op 16-02-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even Domoticz snel geïnstalleerd op m'n Synology DS114 NAS. Ging erg makkelijk, gewoon via kant-en-klare package en USB Drivers package.

Morgen maar even configureren, schone start is wel het mooiste :) Zit nu op m'n Pi al met IDXen van 180 (hij pakt niet de IDX van een device wat je verwijderd hebt blijkbaar). Dus mooi fris begin.

Ben benieuwd :) Hulde iig voor diegene(n) achter de package, mocht je/jullie meelezen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Heeft het nog voordelen om Domoticz op je nas te draaien? Ik durf niet echt over te gaan zolang Domoticz nog af en toe crasht. Nu heb ik Monit draaien die dit opvangt, maar hoe ga je dat met je Synology doen?

Btw, ik zit al op idx 680.. Heb een hoop rommel door de lucht vliegen denk ik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:10:
[...]

Ik heb diverse bewegingsensoren + presence detectie via tasker op de telefoons waardoor de verwarming aan is als er iemand (ook als er iemand oppast op de kleine) is. Het gebeuren met het horloge is vooral dat ik in een warm huis wil thuiskomen, dus voordat er iemand thuis is.

[...]

Ik heb zelf een LG G Watch R, maar elke (Android Wear) smartwatch zou moeten werken.
Ik gebruik AutoRemote om vanuit Domoticz push berichten te sturen naar mijn telefoon. Daar pakt tasker deze op die een notification maakt voor op het horloge met de verschillende acties. Aan deze acties is een Domoticz URL gekoppeld.
Ik gebruik het ook om scenes te triggeren. Bijvoorbeeld: Bewegingsensor beneden ziet beweging + lichten zijn nog uit -> Vraag op horloge om ochtend scene te starten. (Lichten aan, XBMC aan, tv aan en journaal 24 starten). Mijn vrouw heeft niet zo'n horloge maar kan gewoon de schakelaars/afstandbediening gebruiken.
Toffe uitleg, klinkt goed. Zo'n smartwatch gaat iets hoger op het verjaardagslijstje. Ik gebruik nu alleen Geofencing, werkt in principe prima, maar.. het is wel eens voorgekomen dat de telefoon uit was gevallen. Een combinatie van schemersensoren en geofencing is natuurlijk veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ik gebruik AutoRemote om vanuit Domoticz push berichten te sturen naar mijn telefoon.
Je bedoeld neem ik aan andersom, dat je vanuit Domoticz berichten naar je telefoon/watch verstuurd?
Daar pakt tasker deze op die een notification maakt voor op het horloge met de verschillende acties. Aan deze acties is een Domoticz URL gekoppeld.
Hoe heb je dit gedaan? Een soort van 'confirm' box of UI? Dit schreeuwt om meer uitleg :) Heb je een blog waarin je dit uitlegt? Ik vind AutoRemote een beetje onhandig uitgelegd.
De 'lichten zijn nog uit' gebruik je dan omdat jij altijd als eerste wakker bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BizzieBis schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:46:
Heeft het nog voordelen om Domoticz op je nas te draaien? Ik durf niet echt over te gaan zolang Domoticz nog af en toe crasht. Nu heb ik Monit draaien die dit opvangt, maar hoe ga je dat met je Synology doen?

Btw, ik zit al op idx 680.. Heb een hoop rommel door de lucht vliegen denk ik haha
+ Snelheid
+ Geen gezeur meer met evt. corrupte SD-kaarten
+ Minder stroomverbruik, NAS draait bij mij toch al 24/7, nu hoeft er niet OOK nog een Pi te draaien
- Geen makkelijke GPIO
- 1-wire is lastiger (USB adapter nodig) ivm geen GPIO meer
- Lastiger met DSM updates misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rron
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09-2020
jossie67 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:03:
Hi,

Het is mij gelukt om de Kamstrup M401 (Stadsverwarming) uit te lezen dmv een pyhton script.
Nu wil ik een Virtual Device aanmaken met 3 sensors, Energie, Volume en tijd.
Een Virtual device aanmaken is geen probleem maar hoe maar ik de extra sensors aan?
Mag ik vragen welk script je hebt gebruikt? Ik wil nl ook proberen om mijn stadsverwarming te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 19:18
onlangs een foscam FI9828W gekocht, deze is draaibaar, ik kan hem wel via ip benaderen en bekijken, maar niet in domoticz.

Naam: carport
Ip: 192.168.1.106
poort: 88
Gebruikersnaam: mijn username voor de cam
Wachtwoord: mijn wachtwoord voor de cam
imageURL: image.jpg

bij test verbinding gebeurd er ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is ook geen complete url.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Laatst online: 10-10 09:31
ThinkPadd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:26:
[...]

+ Snelheid
+ Geen gezeur meer met evt. corrupte SD-kaarten
+ Minder stroomverbruik, NAS draait bij mij toch al 24/7, nu hoeft er niet OOK nog een Pi te draaien
- Geen makkelijke GPIO
- 1-wire is lastiger (USB adapter nodig) ivm geen GPIO meer
- Lastiger met DSM updates misschien?
Dat zijn precies de redenen waarom ik hem gisteren ook op mijn DS412+ heb geinstalleerd, alleen dan handmatig via Debian Chroot.
De package bevat namelijk geen Open Zwave ondersteuning en ik heb alleen maar z-wave spullen.

Voordeel is ook dat Domoticz gelijk enkele zaken van je NAS kan monitoren.

Ik vraag me wel af of ik Domoticz via de update functie kan updaten, iets wat zal blijken bij een volgende update. En ik moet nog zorgen dat hij automatisch mee opstart als de NAS een herstart heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Laatst online: 27-05 19:17
HendrikT schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:58:
onlangs een foscam FI9828W gekocht, deze is draaibaar, ik kan hem wel via ip benaderen en bekijken, maar niet in domoticz.

Denk dat dit wel werkt. Invullen bij imageURL:
code:
1
http://192.168.1.106:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 19:53
Als ik in de device tab kijk zie ik verschillende schakelaars e.d.
Er zitten er echter ook een paar bij die ik niet thuis kan brengen , 6 stuks pt2262 en 1x een home easy eu.
Hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Zou dit echt ?
Als ik ze verwijder staan ze er morgen weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja. Het is ook niet zo dat als jij ze verwijdert, dat ze dan stoppen met zenden :D Je Domoticz pikt ze dan dus gewoon weer op :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Dan kunnen er dus ook mensen in mijn buurt mijn lampen bedienen ?
Is het niet zo dat dit beveiligd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Jij kan de lampen van de buurman bedienen, en hij die van jou. Dat is helaas het nadeel van de 433Mhz spullen. Het is een open protocol. Z wave is wat dat betreft veiliger omdat je ze specifiek moet pairen aan jouw systeem.

De pt2262 contacten zijn meestal beveiligingscontacten van goedkope draadloze alarm systemen. Grote kans dat het alarm van je buurman af gaat wanneer jij één van deze contacten activeert in Domoticz.

[ Voor 31% gewijzigd door BizzieBis op 16-02-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Ik heb ook van die kaku ontvangers waar ik een switch in moet drukken om hem te laten herkennen door rfxcom , deze is dan wel veilig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Voor zover ik weet is niets veilig wat met de RfxTrx433 tranciever ontvangen kan worden. Iedereen kan het signaal oppikken en opnieuw verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die nieuwe KaKu waarbij je ze moet pairen (AC-protocol) is de kans alleen kleiner dat je buren hetzelfde signaal uitzenden. Die oudere setjes met codewieltje (ARC-protocol) hebben maar een beperkt aantal mogelijke codes, dus daar was de kans veel groter dat je buren hetzelfde signaal uitzenden waar jouw verlichting weer op reageert.

Maar inderdaad zoals BizzieBis al zegt, met een RFXCOM kun je het signaal eenvoudig oppikken en zelf weer uitzenden. Dus zolang je geen Tweakers (met RFXCOM) als buren hebt zit je vrij safe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:10
Rron schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:51:
[...]

Mag ik vragen welk script je hebt gebruikt? Ik wil nl ook proberen om mijn stadsverwarming te loggen.
Ron,

Dit is mijn python3 code, er kan zeker nog 1 en andere verbeterd worden.
Ik gebruik veel print die ik daarna weer uitzet met #, zo kan ik tussen door de waardes controleren

Als je verbetering hebt dan zou ik dit graag willen weten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
# Kamstrup M401 Datalogger
# Release 1.00
# Author J. Jeurissen
# Orgineel van Domoticz
# Copyright (c) 2015 J. Jeurissen 
# Although there is a explicit copyright on this sourcecode, anyone may use it freely under a 
# "Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken 3.0 Nederland" licentie.
# Please check http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/ for details
#
# This software is provided as is and comes with absolutely no warranty.
# The author is not responsible or liable (direct or indirect) to anyone for the use or misuse of this software.
# Any person using this software does so entirely at his/her own risk. 
# That person bears sole responsibility and liability for any claims or actions, legal or civil, arising from such use.
# If you believe this software is in breach of anyone's copyright you will inform the author immediately so the offending material 
# can be removed upon receipt of proof of copyright for that material.
#
# Dependend on Python 3.2+ and Python 3.2+ packages: PySerial 2.5
#

import urllib
import urllib.request
import json
import serial
from time import sleep

# Settings for the domoticz server
domoticzserver="192.168.10.33:8080"
domoticzusername = ""
domoticzpassword = ""

# Read previous value power_used_num
heat_meterreading_energy_prev = open("/root/warmte/energy.txt").read()
#print (heat_meterreading_energy_prev)
heat_meterreading_volume_prev = open("/root/warmte/volume.txt").read()
#print (heat_meterreading_volume_prev)

mc401 = serial.Serial(port='/dev/ttyUSB0', bytesize=serial.SEVENBITS, parity=serial.PARITY_EVEN, stopbits=serial.STOPBITS_ONE, timeout=2)

mc401.baudrate = 300
#mc401.write str("/#1")
ir_commandw='/#1'
mc401.write(ir_commandw.encode('utf-8'))
mc401.flush()
sleep(1)
mc401.baudrate = 1200
mc401.flushInput()
data = mc401.read(87).split()
print (data)
mc401.close()

heat_meterreading_energy = str (data[0])
heat_meterreading_volume = str (data[1])

#print (heat_meterreading_energy)
#print (heat_meterreading_volume)

# Remove point
#################################
heat_meterreading_energy_strb = heat_meterreading_energy.replace("'","")
heat_meterreading_energy_str = heat_meterreading_energy_strb.replace("b","")
heat_meterreading_volume_strb = heat_meterreading_volume.replace("'","")
heat_meterreading_volume_str = heat_meterreading_volume_strb.replace("b","")

#print (heat_meterreading_energy_str)
#print (heat_meterreading_volume_str)

# Calculation used

heat_meterreading_energy_con = (int(heat_meterreading_energy_str))-(int(heat_meterreading_energy_prev))
#power_used_con_str = str (heat_meterreading_energy_con*12)
#print (heat_meterreading_energy_con) 

heat_meterreading_volume_con = (int(heat_meterreading_volume_str))-(int(heat_meterreading_volume_prev))
#print (heat_meterreading_volume_con) 

# change to Gj and m3
heat_meterreading_energy_con = (heat_meterreading_energy_con)/1000
#print (heat_meterreading_energy_con) 
heat_meterreading_volume_con = (heat_meterreading_volume_con)/1000
#print (heat_meterreading_volume_con)

# Write values 

with open("/root/warmte/energy.txt", "w") as fh:
    fh.write(heat_meterreading_energy_str)
with open("/root/warmte/volume.txt", "w") as fh:
    fh.write(heat_meterreading_volume_str)

# change to str for upload to 
heat_meterreading_energy_con = str(heat_meterreading_energy_con)
print (heat_meterreading_energy_con) 
heat_meterreading_volume_con = str (heat_meterreading_volume_con)
print (heat_meterreading_volume_con)

#################################################################
# Send to Domoticz
#################################################################   
domoticzurl1 = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=command&param=udevice&idx=93&svalue='+heat_meterreading_energy_con
domoticzurl2 = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=command&param=udevice&idx=92&svalue='+heat_meterreading_volume_con
#domoticzurl3 = 'http://192.168.10.30/json.htm?type=command&param=udevice&idx=6&svalue='+power_used_num
#domoticzurl4 = 'http://192.168.10.30/json.htm?type=command&param=udevice&idx=87&svalue='+power_delivered_num

# Domoticz prod 
req = urllib.request.urlopen(domoticzurl1)
html1 = req.read()
print (html1)
req = urllib.request.urlopen(domoticzurl2)
html2 = req.read()
print (html2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

xces schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:20:
[...]

Je bedoeld neem ik aan andersom, dat je vanuit Domoticz berichten naar je telefoon/watch verstuurd?
Inderdaad, volgens mij staat dat ook zo in mijn post. AutoRemote is een tasker plugin. Na het installeren krijg je een unieke url waar je zelf een tekst kan inzetten. Door een profile te maken in tasker waarbij je filtert op die tekst kun je Tasker tasks uitvoeren.
Hoe heb je dit gedaan? Een soort van 'confirm' box of UI? Dit schreeuwt om meer uitleg :) Heb je een blog waarin je dit uitlegt? Ik vind AutoRemote een beetje onhandig uitgelegd.
Met Tasker kun je een notification laten zien met acties, aan deze acties kun je weer tasker tasks koppelen. Hierin kun je bijvoorbeeld een URL in domoticz aanroepen. Om alleen een notfication op je Android wear device te laten zien kun je WearTasker gebruiken.
Ik heb hier geen blogpost over en ik heb ook niet echt de tijd om er eentje te maken.
De 'lichten zijn nog uit' gebruik je dan omdat jij altijd als eerste wakker bent?
De lichten beneden gaan 's ochtends aan door de bewegingssensoren beneden. Als mijn telefoon thuis is en niet aan de lader licht krijg ik op mijn horloge de vraag of de ochtend scene moet worden gestart. Anders worden de lichten alleen aangedaan. Als ik dan beneden kom staan de lichten al aan en word de vraag niet meer gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dat niet werkt dan moet je het ip-adres zelf verwijderen.
Mijn Foscam FI8905W werkt met onderstaande URL.

code:
1
snapshot.cgi?user=#USERNAME&pwd=#PASSWORD

meer info: http://www.domoticz.com/wiki/Camera_Setup

[ Voor 33% gewijzigd door MikeOO op 17-02-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik heb ook een Foscam en die kan ik op commando naar een voorgeprogrammeerde positie laten draaien. Ben ik niet thuis, dan staat de camera op het pad naar de voordeur gericht. Ben ik wel thuis, dan draait de camera zodat ik kan zien wie er op de bel drukt.

Dat ding is echt briljant, echter vergeet niet regelmatig je firmware bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
Ik lees hier dat er een aantal van jullie acties laten gebeuren d.m.v. een evenement in je google agenda. Ik zou dit ook graag willen implementeren bij mijn domoticz installatie. Maar hoe?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57

Is dit nu mogelijk op een Synology NAS zonder deze te bootstrappen?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rron
  • Laatst online: 28-09-2020
[quote]jossie67 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:59:
[...]

Ron,

Ik gebruik veel print die ik daarna weer uitzet met #, zo kan ik tussen door de waardes controleren

Hallo Jossie67,
bedankt voor de info, ik ga hiermee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:36
jossie67 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:59:
[...]

Ron,

Kun je toevallig een screenshot laten zien hoe dit zich nu in Domoticz laat weergeven? Ben ik wel benieuwd naar, en ja dit is dezelfde adjego... 8)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
adjego schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:08:
[...]

Kun je toevallig een screenshot laten zien hoe dit zich nu in Domoticz laat weergeven? Ben ik wel benieuwd naar, en ja dit is dezelfde adjego... 8)
Ik gebruik ook een gasmeter. nu even geen verbruik. ik zal vanavond even iets posten.

Ik heb nu trouwens ook de in en uitgaande temperatuur in Domoticz staan

Nu draait er welke 5 min een python script dit eerst de electra meter uitleest en daar de na de stadsverwarming. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door jossie67 op 17-02-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Grr ik begrijp toch iets niet hoor, het zal uiteraard wel aan mij liggen maar hoe stuur ik nu een mail in blocky wanneer mijn diepvries te warm wordt :?

Dit is mijn Blocky:

knip

Current state:

code:
1
90  Diepvries       2015-02-17 15:00:00     -19.88

En het volgende krijg ik in de logs te zien:

code:
1
Error: Lua script error (Blockly), Name: diepvriesAlert_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: attempt to compare number with nil

De -30 is maar een test waarde :+

[ Voor 6% gewijzigd door A1AD op 19-02-2015 12:57 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe je scriptje eens posten. Ik denk dat het iets met datatypes te maken heeft. Je wilt volgens mij een 'string' (tekst) vergelijken met een 'number'. Dat gaat niet lukken natuurlijk.

En puur uit interesse: Wat voor sensor heb je in je vriezer zitten :) ?

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 08:27
jossie67 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:21:
[...]

Ik gebruik ook een gasmeter. nu even geen verbruik. ik zal vanavond even iets posten.

Ik heb nu trouwens ook de in en uitgaande temperatuur in Domoticz staan

Nu draait er welke 5 min een python script dit eerst de electra meter uitleest en daar de na de stadsverwarming. 8)
Het verbruik krijg ik er ook niet lekker in.... Hoe heb jij de in- en uitgaande temperatuur toegevoegd? Die staat nog niet in jouw script of wel?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:27:
Doe je scriptje eens posten. Ik denk dat het iets met datatypes te maken heeft. Je wilt volgens mij een 'string' (tekst) vergelijken met een 'number'. Dat gaat niet lukken natuurlijk.
Hoe bedoel je? Wat kan ik nog meer posten?
Misschien beschouwd Domoticz de waarde van mijn dummy temp sensor als een string :S
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:27:
En puur uit interesse: Wat voor sensor heb je in je vriezer zitten :) ?
Deze onewire sensor gekoppeld aan de Arduino. Ik heb een klein gaatje gemaakt in de rubber rand, kabel er door en terug mooi toegemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door A1AD op 17-02-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry ik zag Lua, en verwachtte nog een script. Maar het is idd alleen Blockly :P
Ik denk dat het vergelijken niet goed gaat. Dat heb ik vaker gezien, dat een vergelijking op temperatuur altijd een TRUE teruggaf. Maar in jouw geval wil het vergelijken dus al niet.

Misschien dat je er beter een Lua scriptje voor kunt maken.

En DS18B20 had ik zelf ook in gedachten, heb een koelvriescombi, dus wil iets met 2 sensoren doen. Maar wil dat via een ESP8266 doen en dan ook eentje maken om aanvoer/retour van m'n CV-ketel te maken.

Maar nog niet aan begonnen :P Heb al wel een goede tutorial gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:15:
Misschien dat je er beter een Lua scriptje voor kunt maken.

En DS18B20 had ik zelf ook in gedachten.
Maar nog niet aan begonnen :P Heb al wel een goede tutorial gevonden.
Ik heb Lua zo lang mogelijk proberen weg te houden met de gedachten: "alweer een script taal te leren...". Maar het zal er toch eens van moeten komen.

Ik heb ook alles klaar liggen om de DS18b20 via de ESP aan te sturen voor mijn koelkast. De diepvries staat in de kelder naast mijn Arduino dat ook de elektra/water/gas/deurbel/(bijna het wasmachine) beheerd, vandaar de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaymzHetfield schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:01:
[...]

Is dit nu mogelijk op een Synology NAS zonder deze te bootstrappen?
De camera kun je altijd installeren zonder NAS ook. De camera krijgt een ip-adres van je router en hierop is deze benaderbaar op elke apparaart.

Daarbij kun je de camera ook toevoegen in de Surveillance Station voor extra mogelijkheden qua opslag.

Boostrappen heb je alleen nodig voor alles wat je wilt installeren wat niet via Package Center zelf beschikbaar wordt gesteld of als je meer wilt doen dan de standaard zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:20
Ik durf niet echt over te gaan zolang Domoticz nog af en toe crasht. Nu heb ik Monit draaien die dit opvangt, maar hoe ga je dat met je Synology doen?

Domoticz crasht nooit op mijn DS213+. Draai het al tijden, bevalt prima. Vind het grandioos dat er nu ook openzwave support is, aanstaand salaris ga ik de eerste zwave aankopen doen.Wel werken sommige scripts niet gelijk op de Syno als ze geschreven zijn voor de PI.
En mocht je willen, Monit is beschikbaar for Syno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 22:11

Domoticz crasht ook nooit op mijn ubuntu virtualmachine in proxmox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
DynamicDreams schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:41:
[...]

Het verbruik krijg ik er ook niet lekker in.... Hoe heb jij de in- en uitgaande temperatuur toegevoegd? Die staat nog niet in jouw script of wel?
Nee dit staan niet in mijn script maar de temp zit in array 3 en 4 dus deze toevoegen

code:
1
2
heat_meterreading_temp_in = str (data[3])
heat_meterreading_temp_out = str (data[4])

Dan de ' en de b verwijderen ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Vandaag 2 Sonos Play:1 binnen gekregen.. TTS here i come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 19:18
slayer007 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:13:
[...]

Denk dat dit wel werkt. Invullen bij imageURL:
code:
1
http://192.168.1.106:88/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=#USERNAME&pwd=#PASSWORD
hee bedankt, ik had deze oplossing al wel gezien maar niet mn eigen ip toegepast, ik heb nu beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ok, concept van AutoRemote is gaaf; acties triggeren op je telefoon;
https://www.youtube.com/watch?v=fvp9jDg7LSM

Maar welke smartwatch heb je, alsin; hoe combineer je dit nu met Tasker zodat er iets op je Smartwatch gebeurd (of op je telefoon een keuzelijst / UI tonen, dat zou voor mij al voldoende zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 10:39
xces schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:08:
Vandaag 2 Sonos Play:1 binnen gekregen.. TTS here i come!
TTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Google is je vriend :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

En dat wil ik dan weer combineren met mijn Nest Protect; als er brand is of een waarschuwing dan bepaalde acties uitvoeren.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/3lvl81rt9/nest.png

Eerste stap is gezet, ik kan inloggen met een geldig token...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 10:39
Klinkt interessant, heb zelf namelijk ook een Sonos systeem.
Pagina: 1 ... 52 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door