Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
A1AD schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:03:
Grr ik begrijp toch iets niet hoor, het zal uiteraard wel aan mij liggen maar hoe stuur ik nu een mail in blocky wanneer mijn diepvries te warm wordt :?

Dit is mijn Blocky:

[afbeelding]

Current state:

code:
1
90  Diepvries       2015-02-17 15:00:00     -19.88

En het volgende krijg ik in de logs te zien:

code:
1
Error: Lua script error (Blockly), Name: diepvriesAlert_1 => [string "result = 0; weekday = os.date('*t')['wday']; ..."]:1: attempt to compare number with nil

De -30 is maar een test waarde :+
Deze werkte afgelopen zomer, en hopelijk komende zomer weer, uit de kunst.
https://www.dropbox.com/s/o2w4yztdf249xw5/temp.png?dl=0

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Het dashboard van Domoticz deelt de schakelaars, temperatuur informatie, enz... in blokken. Ik kan bijvoorbeeld geen scene en losse schakelaars in 1 blok combineren (misschien een feature request)?

Nu heb ik een aantal temperatuur sensoren voor de kamers in huis en nu wil ik daar ook de ingestelde temperatuur van de thermostaat bij. Als ik deze op het dashboard plaats komt het in een apart block.

Daarom dacht ik een virtuele temperatuur sensor te maken en die te koppelen aan de waarden van de thermostaat. Het gaat toch alleen om de ingestelde temperatuur te zien, schakelen hoeft niet.
Maar hoe vul ik die virtuele sensor? Moet ik echt een LUA script maken dat elke minuut de waarde uit de OTGW sensor haalt en in de virtuele sensor zet?

Add-on: heb het hier al gevonden. Met LUA een scriptje maken wat de data overzet in een virtual sensor. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joepv op 18-02-2015 10:33 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
MikeOO schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:44:
[...]

De camera kun je altijd installeren zonder NAS ook. De camera krijgt een ip-adres van je router en hierop is deze benaderbaar op elke apparaart.

Daarbij kun je de camera ook toevoegen in de Surveillance Station voor extra mogelijkheden qua opslag.

Boostrappen heb je alleen nodig voor alles wat je wilt installeren wat niet via Package Center zelf beschikbaar wordt gesteld of als je meer wilt doen dan de standaard zaken.
Dat van die camera's was me duidelijk. Ik had alleen nog niet door dat er gewoon een Domoticz package voor Synology beschikbaar is die je kan installeren zonder te bootstrappen. :z

Was op het verkeerde been gezet door de Domoticz wiki denk ik...

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:45
Al enige tijd ben ik ook besmet met het Domoticz virus en wordt hier steeds meer zaken aangepast. Zo heb ik onlangs de overstap gemaakt naar Z-wave en ben ik langzaamaan alles aan het vervangen hiervoor en gaat het klik-aan-klik-uit spul eruit.

Daarnaast wil ik ook mijn CV gaan aansturen. En aangezien de CV ketel aan vervanging toe is (inmiddels 16 jaar oud) is dit een mooie gelegenheid om hier naar te kijken. Zou zat ik te kijken naar de Honeywell Round Connected Modulation thermostaat en zag dat o.a. Thinkpad deze ook gebruikt en een mooie en duidelijk review beschreven heeft.
Wat voor mij echter nog niet duidelijk is is of dit voldoende is en ik met behulp van de evoclient scripts deze kan aansturen of dat ik toch nog andere zaken nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:28:
[...]

Deze werkte afgelopen zomer, en hopelijk komende zomer weer, uit de kunst.
https://www.dropbox.com/s/o2w4yztdf249xw5/temp.png?dl=0
Misschien komt het omdat A1AD een negatieve temperatuur gebruikt, dat het event daardoor over de zeik gaat.

Proberen waard om de sensor gewoon even in de huiskamer te hangen en een lamp te schakelen als > 19 ofzo.

Verder zie ik nu in het event van A1AD dat er nog een extra check in zou moeten. Je zet wel de variable 'MailSend' op 'true', maar doet er verder niks mee.

Als de temperatuur nu gaat schommelen tussen -29 en -30 zul je elke keer een mailtje krijgen. Ik zou denk ik zoiets doen: IF temp >-30 AND MailSend = False
DO SET etc..

En dan in een ander event de MailSend weer resetten na een aantal minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
ThinkPadd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:10:
[...]
Verder zie ik nu in het event van A1AD dat er nog een extra check in zou moeten. Je zet wel de variable 'MailSend' op 'true', maar doet er verder niks mee.

Als de temperatuur nu gaat schommelen tussen -29 en -30 zul je elke keer een mailtje krijgen. Ik zou denk ik zoiets doen: IF temp >-30 AND MailSend = False
DO SET etc..
En dan in een ander event de MailSend weer resetten na een aantal minuten
I know, ik had die check er uit gelaten om te testen ;)

Ik ga inderdaad eens testen met positieve waardes! Goeie tip

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neorider schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:57:
Al enige tijd ben ik ook besmet met het Domoticz virus en wordt hier steeds meer zaken aangepast. Zo heb ik onlangs de overstap gemaakt naar Z-wave en ben ik langzaamaan alles aan het vervangen hiervoor en gaat het klik-aan-klik-uit spul eruit.

Daarnaast wil ik ook mijn CV gaan aansturen. En aangezien de CV ketel aan vervanging toe is (inmiddels 16 jaar oud) is dit een mooie gelegenheid om hier naar te kijken. Zou zat ik te kijken naar de Honeywell Round Connected Modulation thermostaat en zag dat o.a. Thinkpad deze ook gebruikt en een mooie en duidelijk review beschreven heeft.
Wat voor mij echter nog niet duidelijk is is of dit voldoende is en ik met behulp van de evoclient scripts deze kan aansturen of dat ik toch nog andere zaken nodig heb.
Met behulp van die evoclient kun je een modus zetten, bijvoorbeeld away, eco, normal. Ik meen dat normal naar klokprogramma gaat. Het zetten van een temperatuur (setpoint) moet ook kunnen, dat heb ik zelf nooit getest. Het enige wat je nodig hebt is python en je kunt het best mooi integreren in Domoticz. Ik zou me hier niet zo heel druk over maken.

Let wel op dat het, naar mijn weten, niet een officiële manier is om met HoneyWell te praten. Ze zouden de API zo maar kunnen veranderen en dan werkt je controller in Domoticz misschien niet meer. Nu verwacht ik dat ze dat niet zo snel willen doen, maar is misschien iets om mee te nemen in je keuze voor welke thermostaat.

Ik zelf heb de thermostaat terug gestuurd, ik krijg mijn woning er niet goed mee warm, duurde eigenlijk veel te lang. Bij mij ging hij op een te lage temperatuur stoken en er zit nergens een instelling om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wellicht interessant voor mensen die nog wat 433Mhz-spul willen hebben: Uitverkoop bij homewizard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
mrwolf schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:53:
Wellicht interessant voor mensen die nog wat 433Mhz-spul willen hebben: Uitverkoop bij homewizard.nl
Volgens mij kan je altijd nog beter een 20% kortingsbon van de bouwmarkt nemen.
Die actie is ook bijna wekelijks wel ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Niet alles is goedkoper, maar magneetcontactjes voor 5 euro lijkt me wel een goede deal hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En volgens mij geven ze een 'aan' EN een 'uit' signaal als ik dit bijv. zo lees: http://www.paradigit.nl/h...act/80016183/details.aspx

Maar verder wel eens met hierboven, prijzen niet bijster interessant, alleen die magneetcontacten zijn lekker goedkoop.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 18-02-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Niet volgens deze review
Deze sensor is een zender, en kan dus niks ontvangen. Dit hoeft ook niet perse bij een magneetcontact, maar er is dus geen terugkoppeling of het signaal wel aankomt.
Ik heb er 4 besteld, ik ga het wel zien :)

[ Voor 7% gewijzigd door mrwolf op 18-02-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uh ja, dat is bij al het 433Mhz spul zo?

Maar ik bedoel, deze geeft een signaal als de deur OPEN gaat (waarmee je bijv. een lamp aanzet) en een signaal als de deur weer DICHT gaat (waarmee je de lamp weer uitzet bijv.). Dat laatste (signaal bij dicht) doen de meeste magneetschakelaars niet. De goedkope die ik van Banggood heb (PT2262 chip) iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik laat het je weten als ik ze binnen heb. Ik denk niet dat het zo werkt, maar ik zou wel blij zijn als het zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:09:
[...]

Met behulp van die evoclient kun je een modus zetten, bijvoorbeeld away, eco, normal. Ik meen dat normal naar klokprogramma gaat. Het zetten van een temperatuur (setpoint) moet ook kunnen, dat heb ik zelf nooit getest. Het enige wat je nodig hebt is python en je kunt het best mooi integreren in Domoticz. Ik zou me hier niet zo heel druk over maken.

Let wel op dat het, naar mijn weten, niet een officiële manier is om met HoneyWell te praten. Ze zouden de API zo maar kunnen veranderen en dan werkt je controller in Domoticz misschien niet meer. Nu verwacht ik dat ze dat niet zo snel willen doen, maar is misschien iets om mee te nemen in je keuze voor welke thermostaat.

Ik zelf heb de thermostaat terug gestuurd, ik krijg mijn woning er niet goed mee warm, duurde eigenlijk veel te lang. Bij mij ging hij op een te lage temperatuur stoken en er zit nergens een instelling om dat aan te passen.
Bedankt voor je antwoord. Python moet geen probleem zijn. Er draaien al een aantal scripts :)
Wat heb jij nu zelf ipv de honeywell?
mrwolf schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:17:
Niet alles is goedkoper, maar magneetcontactjes voor 5 euro lijkt me wel een goede deal hoor
Zelf heb ik zowel deze sensoren als die van klik-aan-klik-uit. En moet zeggen dat die van klik-aan-klik-uit toch beter zijn. Reageren een stuk beter. Met die van Home Easy heb ik vaak dat die niet reageert.
En ze geven inderdaad een signaal bij zowel open als dicht.

[ Voor 18% gewijzigd door neorider op 18-02-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ook maar even een paar besteld. Kijken of ze beter of slechter werken dan de kaku die ik heb. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neorider schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Python moet geen probleem zijn. Er draaien al een aantal scripts :)
Wat heb jij nu zelf ipv de honeywell?
Ik had de HoneyWell gekocht ter vervanging van een Remeha iSense. Ik wilde graag op afstand en via Domoticz een soort van autoaway functie creëren. Met de HoneyWell wil dat prima, ik kreeg alleen mijn woning niet vlot warm. Wat dat betreft is de iSense voor mij toch een betere thermostaat.

Vooral de puntjes:
  • Geen aanwarm functie (hiermee zorgt de iSense er voor dat hij op een hogere temperatuur gaat stoken om je woning warm te maken, je kunt namelijk een limiet instellen hoelang de aanwarm mag duren)
  • Tmin (of minimale CV temperatuur) is niet instelbaar.
Ik heb het gevoel dat de iSense daadwerkelijk berekent hoe hij mijn woning moet opwarmen, de honeywell gaat simpel weg aan en deed dat op een te laag pitje voor mijn woning.

Ik heb twee python scripts gemaakt, één om de temp en setpoint in Domoticz te krijgen en één om via een virtuele switch de modus normal/away te triggeren. Volgens mij zijn beide nog in gebruik door ThinkPad, dus mocht je de HoneyWell aanschaffen dan kun je via één van ons die scripts wel krijgen bij belangstelling.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik beide scriptjes inderdaad en die werken prima :)

De Honeywell doet het in mijn kleine (56m2) woning prima, ik kan mij voorstellen dat je in een grotere woning tegen problemen aanloopt door de regelstrategie zoals nickyb2 al uitlegt.

Mocht je verder nog vragen hebben, stuur gerust een DM. Wil best wat dingen voor je testen o.i.d. indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik heb een Kankun Wifistopcontact thuis liggen die op openWRT draait. Ik draai daar een CGI script op genaamd relay.CGI, en dat werkt perfect.

Ik heb nu een USB 4 channel USB relay op de RPI aangesloten en dat kan ik vanaf SSH commandline aansturen met bijv: "echo -e -n "\x00" > /dev/ttyUSB0". Tot zover gaat alles goed. De relais schakelt zoals ik wil. Nu probeer ik net als op het wifi stopcontact dezelfde echo regel uit te voeren vanuit een CGI-bin script. Ik zie netjes "OK" in de browser, maar de relais wordt niet geschakeld.

Ik wil met dit script domotics een schakelaar laten aansturen.

Wat zie ik over het hoofd?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh
echo "Content-Type: text/plain"
echo "Cache-Control: no-cache, must-revalidate"
echo "Expires: Sat, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"
echo
echo -e -n "\x51" > /dev/ttyUSB0
RELAY_CTRL=/dev/ttyUSB0

case "$QUERY_STRING" in
    state) 
        case "`cat $RELAY_CTRL`" in
            0) echo "OFF"
            ;;
            1) echo "ON"
            ;;
        esac
    ;;
    on) 
        echo -e -n "\x01" > $RELAY_CTRL
        echo OK
    ;;
    off) 
        echo -e -n "\x00" > $RELAY_CTRL
        echo OK
    ;;
esac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Instinker: heeft de gebruiker waaronder dat script draait de goede rechten om naar /dev/ttyUSB0 te mogen schrijven? ('dialout' rechten heet dat geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
mrwolf schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:20:
Niet volgens deze review
[...]
Ik heb er 4 besteld, ik ga het wel zien :)
Ik had ze ook wel willen bestellen, maar helaas geen levering naar Belgie lijkt mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ThinkPadd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:34:
Instinker: heeft de gebruiker waaronder dat script draait de goede rechten om naar /dev/ttyUSB0 te mogen schrijven? ('dialout' rechten heet dat geloof ik).
Dank: chmod 777 ttyUSB0 lost het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Ik zie versie 2258 als laatste stabiele? versie via domoticz.com. Maar de automatische update van mijn versie 2025 op raspberry geeft weer dat er geen update is. Hoe kan dit komen?

Ik zie eveneens op de domoticz site,dat de raspberry pi sdcard versie op een andere versie 2255 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Ik heb sinds kort (geen idee wanneer precies) problemen met het security panel. Voorheen kon ik dit prima middels Dromotica bedienen maar nu dus niet meer?
Ik draai atm V2.2266 en als ik de status wil wijzigen, gebeurt er niets. Hij blijft op de oude status staan en in de log is ook niets terug te vinden.
Ik zou dit graag weer werkend hebben aangezien ik afhankelijk van die status e.e.a. laat werken en om het nou steeds via de webinterface te doen, is ook zowat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20

DukeBox

loves wheat smoothies

tozzke schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:49:
Ik heb sinds kort (geen idee wanneer precies) problemen met het security panel.
Waarom zou je een sec. panel in dromotia willen gebruiken ? Een arm/disarm switch is dan toch veel makkelijker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen 9:20 werkt PVOutput niet meer bij terwijl er bij mijn weten niks veranderd is. Ik krijg een login error, iemand die daar ook last van heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

DukeBox schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:55:
[...]

Waarom zou je een sec. panel in dromotia willen gebruiken ? Een arm/disarm switch is dan toch veel makkelijker.
Omdat het, mits het werkt :p, prima werkt?
Een switch kan iedereen bedienen... met een (al dan niet simpele) code wordt dat al lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

tozzke schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:07:
Een switch kan iedereen bedienen.
heb je je telefoon dan niet gelocked ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:01:
Sinds vanmorgen 9:20 werkt PVOutput niet meer bij terwijl er bij mijn weten niks veranderd is. Ik krijg een login error, iemand die daar ook last van heeft? :?
Mijn pvoutput heeft de gehele dag goed gewerkt, elke 5 minuten updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

DukeBox schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:16:
[...]

heb je je telefoon dan niet gelocked ?
jawel maar er zijn meer mensen die hier e.e.a. kunnen bedienen.
en dan erbij... het heeft altijd prima gewerkt. Natuurlijk zijn er meer wegen die naar Rome leiden maar ik vond dit gewoon de meest nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien begrijp ik je verkeerd.. maar je wilt met je telefoon je alarm aan/uit zetten.. ik zie dan niet het nu om eerst je telefoon (met een code/patroon/whatever) te unlocken en vervolgens weer een code ingeven via dromoticz. Een butten lijkt mij dan meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

en wat als iemand die niet zo handig is met Domiticz, die schakelaars gaat bedienen...? afhankelijk van de status van dat security panel lopen er een aantal geautomatiseerde events.
Als ik de enige was die het bediende, was het nog niet zo'n probleem. Maar dan nog... het werkte prima, nu niet meer.
Ik zie het trouwens ook niet zitten om nog meer onnodige (want het heeft prima gewerkt (hoeveelste keer zeg ik dit nu...? ;))) virtuele schakelaars aan te maken

[ Voor 11% gewijzigd door tozzke op 18-02-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Hallo, is er iemand die me kan vertellen hoe ik een s0 signaal van een kwh meter op een piface kan aansluiten, dus waar moet ik aansluiting 20 op aansluiten en waar aansluiting 21 van de kwh meter op aangesloten moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ff zoeken op het Domoticz forum...

alternatief voor de Piface:
http://domoticz.com/wiki/S0Meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:23:
Uh ja, dat is bij al het 433Mhz spul zo?

Maar ik bedoel, deze geeft een signaal als de deur OPEN gaat (waarmee je bijv. een lamp aanzet) en een signaal als de deur weer DICHT gaat (waarmee je de lamp weer uitzet bijv.). Dat laatste (signaal bij dicht) doen de meeste magneetschakelaars niet. De goedkope die ik van Banggood heb (PT2262 chip) iig niet.
Volgens de handleiding wordt de ontvanger na de ingesteld tijd uit geschakeld. Dat zegt mij dat hij geen uit signaal stuurt als de deur/raam weer gesloten wordt. Het 'vreemde' is dat je de ingesteld tijd ook op 0 kunt zetten, ik ben vooral nieuwsgierig of hij dan wel een uit signaal kan sturen. Met enkel de handleiding wordt ik daar niet wijzer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:19:
[...]

Volgens de handleiding wordt de ontvanger na de ingesteld tijd uit geschakeld. Dat zegt mij dat hij geen uit signaal stuurt als de deur/raam weer gesloten wordt. Het 'vreemde' is dat je de ingesteld tijd ook op 0 kunt zetten, ik ben vooral nieuwsgierig of hij dan wel een uit signaal kan sturen. Met enkel de handleiding wordt ik daar niet wijzer uit.
Zie laatste regel: neorider in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Zowel aan als uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 22:51
Ik krijg mijn zwave.me wall controller niet aan de praat in domoticz. Met mijn vera nooit problemen mee gehad.

Misschien kunnen jullie helpen, of misschien werkt hij helemaal niet in domoticz?

Ik gebruik een aeon z-wave stick op een rasberry pi2 met openZwave.

Ik krijg hem wel te zien bij mijn hardware nodes, maar zonder configuratie opties en er verschijnt niets bij devices.

2 screens:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15702269/nodes.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15702269/devices.png

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Voor de geinteresseerde, ik heb een nieuwe versie van het check_device_online (presence detection) script op mijn site geplaatst.
https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz

Hierin is een optie toegevoegd om te loggen naar een file en een optie om een andere methode te gebruiken voor de detectie of het script al draait. De methode die eerst werd gebruikt, met behulp van het commando ps, bleek niet altijd goed te werken op alle apparaten. De nieuwe optie werkt met een pid file.

Tevens heb ik een nieuwe versie van het Kodi_Status script geplaatst.
Hierin is een probleem opgelost dat het script niet doorhad dat KODI weg was en oneindig bleef wachten.
https://www.chopperrob.nl...c-kodi-status-in-domoticz

Voor mensen die deze niet kennen, dit script kan realtime schakelaars in domoticz omzetten als kodi online komt, start/stopt met afspelen, de screensaver aangaat, het volume wijzigt en nog een aantal zaken.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:15
kipfel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:36:
Ik krijg mijn zwave.me wall controller niet aan de praat in domoticz. Met mijn vera nooit problemen mee gehad.

Misschien kunnen jullie helpen, of misschien werkt hij helemaal niet in domoticz?

Ik krijg hem wel te zien bij mijn hardware nodes, maar zonder configuratie opties en er verschijnt niets bij devices.

2 screens:
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand ideeen?
Probeer eens een keer de schakelaar om te zetten en daarna te kijken in de devices. Zo werkt het met mijn Minimote afstandsbediening ook. Na includen zag ik alleen de AB, pas bij het drukken op de knoppen kwamen deze in devices tevoorschijn. Een andere manier is om bij een scène die je hebt (anders even 1 maken) op de knop Learn te drukken en dan op je schakelaar.

Succes.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik heb een ABST-604 schemer schakelaar in gebruik genomen.
Domoticz mist echter vrijwel alle schakel events.
Een lamp die ik op ABST-604 adres heb geconfigureert reageert echter altijd en meteen.
Wat kan er aan de hand zijn?
Ik gebruik RFXTRX433e firmware versie 236.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 13:47
kipfel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:36:

2 screens:
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand ideeen?
Kijk eens in de map /domotics/Config. Daar staat als eerste een manufacturer.xml en een map zwave.me. Hij moet in de manufacturer.xml genoemd worden, en in de zwave.me map een xml hebben staan.

Als niet, dan wordt hij (nog) niet ondersteund. Ik heb een Evernote HAN02 die ook niet goed herkend wordt. Getracht die xml zelf te schrijven maar dat lukt me niet.

Hier klapt Domoticz er constant uit met een segfault 11. Dit gebeurt als ik de gegevens van de windmeter (weatherunderground) opvraag. Het gekke is dat ik dit zie :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w3HYSjW.png

Het lijkt niet compleet of corrupt. :X

[ Voor 11% gewijzigd door asing op 18-02-2015 23:56 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 22:18
Ik krijg het niet voor elkaar om in blocky een variabele van waarde te laten veranderen d.m.v. DO Set .. after X seconds. Wanneer ik een voorwaarde maak zonder de after X seconds verandert de variabele wel netjes van waarde.

Is er iemand die dit probleem ook heeft ondervonden?

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 09:41
asing schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:30:
[...]

Kijk eens in de map /domotics/Config. Daar staat als eerste een manufacturer.xml en een map zwave.me. Hij moet in de manufacturer.xml genoemd worden, en in de zwave.me map een xml hebben staan.

Als niet, dan wordt hij (nog) niet ondersteund. Ik heb een Evernote HAN02 die ook niet goed herkend wordt. Getracht die xml zelf te schrijven maar dat lukt me niet.

Hier klapt Domoticz er constant uit met een segfault 11. Dit gebeurt als ik de gegevens van de windmeter (weatherunderground) opvraag. Het gekke is dat ik dit zie :

[afbeelding]

Het lijkt niet compleet of corrupt. :X
Je kan een database export en daarna een database import doen d.m.v de backup/herstel functie. De kans bestaat dat hij dan wel weer goed werkt (eigen ervaring). Wel eerst je huidige database backuppen via ssh.

@SkorpionNL
Je kunt een variabele niet na X tijd laten instellen. Dat kan alleen direct.

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 08:27
jossie67 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:26:
[...]

Nee dit staan niet in mijn script maar de temp zit in array 3 en 4 dus deze toevoegen

code:
1
2
heat_meterreading_temp_in = str (data[3])
heat_meterreading_temp_out = str (data[4])

Dan de ' en de b verwijderen ect
Bedankt, werkt nu prima! Heb wel enkele aanpassingen moeten doen in het script. Kan het kloppen dat jouw stadsverwarming de energie weergeeft in 3 decimalen?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

• A1AD
Voor de geinteresseerden: Het verschil in temperatuur verloop wanneer je de temp. sensor gewoon los in de vriezer legt (links) dan wel in een blokje water / ijs. (rechts). Het duurt tot wel 3 uur voor de kleine hoeveelheid water de temperatuur van -18 bereikt heeft, dat vind ik best wel lang :D

-klikopmij-
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2172654/Diepvries_scaled.png

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
tozzke schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:27:
en wat als iemand die niet zo handig is met Domiticz, die schakelaars gaat bedienen...? afhankelijk van de status van dat security panel lopen er een aantal geautomatiseerde events.
Als ik de enige was die het bediende, was het nog niet zo'n probleem. Maar dan nog... het werkte prima, nu niet meer.
Ik zie het trouwens ook niet zitten om nog meer onnodige (want het heeft prima gewerkt (hoeveelste keer zeg ik dit nu...? ;))) virtuele schakelaars aan te maken
schakelaars kan je protecten door deze optie bij de schakelaar aan te zetten.
je kan in de settings hier een pincode voor bedenken, zelfde als met het security paneel

• neorider

• asing
A1AD schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:28:
Voor de geinteresseerden: Het verschil in temperatuur verloop wanneer je de temp. sensor gewoon los in de vriezer legt (links) dan wel in een blokje water / ijs. (rechts). Het duurt tot wel 3 uur voor de kleine hoeveelheid water de temperatuur van -18 bereikt heeft, dat vind ik best wel lang :D

-klikopmij-
[afbeelding]
Je zit met een berg natuurkunde :9 . Het eerste waar je last van hebt is dat je 4.2 Joules/gram/graad nodig hebt om water van temperatuur te laten veranderen. Dus voor 100 gram water moet en 7560 Joules onttrekken. Daarnaast moet je een fase overgang door, van vloeibaar naar vast.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Chopper_Rob schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:08:
Voor de geinteresseerde, ik heb een nieuwe versie van het check_device_online (presence detection) script op mijn site geplaatst.

Hierin is een optie toegevoegd om te loggen naar een file en een optie om een andere methode te gebruiken voor de detectie of het script al draait. De methode die eerst werd gebruikt, met behulp van het commando ps, bleek niet altijd goed te werken op alle apparaten. De nieuwe optie werkt met een pid file.
Bedankt voor het script Rob.

Er zijn twee Windows Phone 8.1 devices thuis en eentje reageert redelijk op de pings maar soms ook minutenlang niet, de andere alleen maar als het scherm aan staat. In m'n zoektocht naar een oplossing kwam het volgende tegen: met behulp van nmap zou een telefoon betrouwbaarder te detecteren zijn dan met een eenvoudige ICMP ping. Dat heb ik getest en het werkt inderdaad veel betrouwbaarder dan ping.

Ik het de volgende regel in jouw script aangepast (rond regel 105):
Van:
code:
1
currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

Naar:
code:
1
currentstate = subprocess.call('nmap -sn '+ device + ' | grep latency > /dev/null', shell=True)

De "| grep latency" is nodig omdat ping 1 of 0 teruggeeft naar gelang het ip adres reageert, terwijl nmap altijd 0 teruggeeft als het programma normaal gefunctioneerd heeft. 'grep' geeft als resultaat weer 1 of 0 terug afhankelijk van de aanwezigheid van het woord 'latency'.

Ik hoop dat je en andere gebruikers hier wat aan hebt :)

Edit, aanvulling:
Op een Raspberry Pi 2 met Xbian heb je sudo rechten nodig voor ping en nmap. In de crontab van user 'xbian' heb ik dat als volgt opgelost:
code:
1
* * * * * echo raspberry | sudo -S /home/xbian/domoticz/scripts/[enzovoort]

Edit, aanvulling 2:
Naar aanleiding van de opmerking van MikeOO:
Omdat nmap standaard niet in Xbian geinstalleerd is moet deze eerst nog geinstalleerd worden:
code:
1
sudo apt-get install nmap

Overigens heb ik ook de optie "--no-install-recommends" meegegeven aan apt-get omdat ik al die extra tools niet nodig heb (scheelt i.p.v. 95 MB maar iets van 20 MB aan packages).

[ Voor 15% gewijzigd door styno op 19-02-2015 14:31 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

styno schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:50:
[...]

Van:
code:
1
currentstate = subprocess.call('ping -q -c1 -W 1 '+ device + ' > /dev/null', shell=True)

Naar:
code:
1
currentstate = subprocess.call('nmap -sn '+ device + ' | grep latency > /dev/null', shell=True)

De "| grep latency" is nodig omdat ping 1 of 0 teruggeeft naar gelang het ip adres reageert, terwijl nmap altijd 0 teruggeeft als het programma normaal gefunctioneerd heeft. 'grep' geeft als resultaat weer 1 of 0 terug afhankelijk van de aanwezigheid van het woord 'latency'.

Edit, aanvulling:
Op een Raspberry Pi 2 met Xbian heb je sudo rechten nodig voor ping en nmap. In de crontab van user 'xbian' heb ik dat als volgt opgelost:
code:
1
Je oplossing kwam precies op tijd en ga dit eens proberen aangezien er 1 Android telefoon is die niet goed omgaat met Ping. Ik merk dat 1 telefoon af en toe niet aanwezig is terwijl dit wel het geval is. In de log krijg ik dan vrij snel achter elkaar niet thuis/wel thuis. Slaapstand staat uit op Android maar toch lijkt de telefoon dieper in slaap te gaan.

Als aanvulling op jouw oplossing dien je wel nmap te installeren aangezien deze niet standaard geinstalleerd is.

code:
1

Update
Helaas krijg ik met nmap toch meer valse meldingen en zelf mijn telefoon HTC One M8 bleef ineens een tijd offline.En een tweede telefoon gaat na binnenkomst ook niet lekker en blijft Offline geven.

Daarbij duurt het nu 5 min voor Dromatica ziet dat een telefoon er niet meer is terwijl dit ingesteld staat op 2 min en dat werkt met Ping wel goed.

Ga voorlopig dus maar weer terug naar de Ping optie.

[ Voor 31% gewijzigd door MikeOO op 19-02-2015 13:08 ]

Hierin is een probleem opgelost dat het script niet doorhad dat KODI weg was en oneindig bleef wachten.

Voor mensen die deze niet kennen, dit script kan realtime schakelaars in domoticz omzetten als kodi online komt, start/stopt met afspelen, de screensaver aangaat, het volume wijzigt en nog een aantal zaken.
Rob
Als ik het nieuwe script gebruik en handmatig test krijg ik onderstaande foutmelding. Met het vorige script gaat het wel goed.

code:
1
2
3
[s]File "/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py", line 67, in <module>
    log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script already running. exiting.")
NameError: name 'log' is not defined[/s]ed

Update.
Probleem opgelost. Omdat de cronjob nog actief was kreeg ik deze melding 8)7

• kipfel
asing schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 23:30:
[...]

Staat wel in de manufacturer_specific.xml, maar inderdaad niet in de map zwave.me.

Even zoeken naar een oplossing dus.

• asing
kipfel schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Staat wel in de manufacturer_specific.xml, maar inderdaad niet in de map zwave.me.

Even zoeken naar een oplossing dus.
staat er in die xml achter de regel zoiets ? config=zwave.me/....xml ? Deze xml verwijst dus naar een volgende xml met de specifieke gegevens.

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:03
Iemand nog een idee over dit probleem : http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5433

Pana WC12H9E8 / 1000L

• A1AD
Bugje, Ik heb hetzelfde probleem.

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
Denk niet dat het een bugje is, want de gas meter zit er al jaren in, zie het draaien bij een hoop mensen, en allen zonder enig probleem.
Het lijkt erop dat in de dummy sensor de counter waarde weer op 0 gezet wordt? Of dat er een 0 waarde inzit ?
In iedergeval werkt hij zoals het moet, er is ook geen verschil tussen een dummy of een echte sensor

• A1AD
gizmocuz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:05:
Denk niet dat het een bugje is, want de gas meter zit er al jaren in, zie het draaien bij een hoop mensen, en allen zonder enig probleem.
Het lijkt erop dat in de dummy sensor de counter waarde weer op 0 gezet wordt? Of dat er een 0 waarde inzit ?
In iedergeval werkt hij zoals het moet, er is ook geen verschil tussen een dummy of een echte sensor
Ja het kan inderdaad ook wel liggen aan mijn arduino code, ik heb dit enkel voor wanneer ik de arduino opnieuw start en wellicht is mijn eerste waarde niet ok.

Verder toch heerlijke software hoor _/-\o_ Net mijn ubuntu notification center gekoppeld met de events in mijn huis!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:10
DynamicDreams schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:54:
[...]

Bedankt, werkt nu prima! Heb wel enkele aanpassingen moeten doen in het script. Kan het kloppen dat jouw stadsverwarming de energie weergeeft in 3 decimalen?
Die van mij is toch niet anders. je had gelijk

Welke aanpassingen heb je gedaan?

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:03
gizmocuz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:05:
Als ik je antwoord goed begrijp, dan mag een meter niet elke dag (opnieuw) met 0 beginnen.
Ik heb zowel de waarde gas_vandaag als gas_totaal, beide hebben problemen. Gas_totaal heeft inderdaad geen probleem, alleen een hoge startwaarde

Is het complex/optie dat een meter op 0 kan beginnen ?

Zou je mijn test-code willen bekijken ?

[ Voor 6% gewijzigd door MarFan op 19-02-2015 16:23 ]

Pana WC12H9E8 / 1000L

• tozzke

tozzke

aka tozzert

gizmocuz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:50:
[...]

schakelaars kan je protecten door deze optie bij de schakelaar aan te zetten.
je kan in de settings hier een pincode voor bedenken, zelfde als met het security paneel
dat klopt... maar met de app Dromotica zijn die schakelaars dan totaal niet meer te bedienen ;)

• asing
BizzieBis schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 06:51:
[...]

Je kan een database export en daarna een database import doen d.m.v de backup/herstel functie. De kans bestaat dat hij dan wel weer goed werkt (eigen ervaring). Wel eerst je huidige database backuppen via ssh.
Geen succes helaas! :'(

Edit : met een SQL Lite editor de beide tabellen voor de wind geleegd. Nu crasht hij dus ook...

[ Voor 16% gewijzigd door asing op 19-02-2015 18:16 ]

• mrwolf
  • Niet online
neorider schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:51:

[...]

Zelf heb ik zowel deze sensoren als die van klik-aan-klik-uit. En moet zeggen dat die van klik-aan-klik-uit toch beter zijn. Reageren een stuk beter. Met die van Home Easy heb ik vaak dat die niet reageert.
En ze geven inderdaad een signaal bij zowel open als dicht.
Vier magneetcontacten zijn binnen, maar worden geen van allen herkend door Domoticz, grrr :(
mrwolf schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:01:
[...]

Vier magneetcontacten zijn binnen, maar worden geen van allen herkend door Domoticz, grrr :(
"HomeEasy EU" wel aangevinkt bij de RFXCOM? Setup > Hardware, RFXCOM 'Set mode'.

• mrwolf
  • Niet online
Ja, die stond al aan

• A1AD
Rfxmngr dan maar?

Verwijderd

Hoe vind ik de USB package voor mijn Synology na het installeren van de Domoticz Package.
Mijn RFXCOM wordt nog niet herkend.

• slayer007
[...]

Vandaag ook 3 binnen gekregen. Heb ze zonder problemen kunnen koppelen. "Accepteer nieuwe hardware" aan staan? Heb verder niks bijzonders hoeven doen. Folie van de batterij eruit trekken. In "leer" stand en uit elkaar halen, was voor mij voldoende. Wel 2 van de 3 beschadigd. Had het idee datze al gebruikt waren.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:43:
Hoe vind ik de USB package voor mijn Synology na het installeren van de Domoticz Package.
Mijn RFXCOM wordt nog niet herkend.
Hier?
En hier kant en klare domoticz spk met z-wave ondersteuning (wel even de juiste kiezen afhankelijk van je type synology)

[ Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-02-2015 21:02 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Kun je domoticz eigenlijk ook op een router draaien, zoals een netgear nighthawk r7000?

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Vandaag de z-wave USB stick binnen gekregen (ZME_UZB1) en de wandschakelaar (ZME_WALLC-S) en kan wel zeggen dat ik er de ballen van snap.

De schakelaar lijkt goed ge-include te zijn als 'unknown' device in de setup van de USB stick. Bij de devices zie ik drie nieuwe apparaten: 2 switches en 1 level. Op de vage naamgeving na lijkt het te functioneren maar als ik nu 1 van de 4 knoppen indruk dan zie ik helemaal niks gebeuren, niet bij de status van de switches, niet in de 'last seen' kolom onder devices en ook niet in de logs.

Iemand tips?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• kipfel
asing schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:06:
[...]

staat er in die xml achter de regel zoiets ? config=zwave.me/....xml ? Deze xml verwijst dus naar een volgende xml met de specifieke gegevens.
Volgens mij heb ik het voor elkaar, heb de XML file van de openZwave wiki afgehaald en de controller opnieuw geincluded. Nu krijg ik configutie opties ed. te zien. Even verder pielen.

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
MikeOO schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:16:
[...]

Rob
Als ik het nieuwe script gebruik en handmatig test krijg ik onderstaande foutmelding. Met het vorige script gaat het wel goed.

code:
1
2
3
[s]File "/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py", line 67, in <module>
    log (datetime.datetime.now().strftime("%H:%M:%S") + "- script already running. exiting.")
NameError: name 'log' is not defined[/s]ed

Update.
Probleem opgelost. Omdat de cronjob nog actief was kreeg ik deze melding 8)7
Dat is een bugje. Die is nu opgelost.
styno schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor het script Rob.

Er zijn twee Windows Phone 8.1 devices thuis en eentje reageert redelijk op de pings maar soms ook minutenlang niet, de andere alleen maar als het scherm aan staat. In m'n zoektocht naar een oplossing kwam het volgende tegen: met behulp van nmap zou een telefoon betrouwbaarder te detecteren zijn dan met een eenvoudige ICMP ping. Dat heb ik getest en het werkt inderdaad veel betrouwbaarder dan ping.

Van:
code:
1

Naar:
code:
1

Edit, aanvulling:
code:
1

Edit, aanvulling 2:
Naar aanleiding van de opmerking van MikeOO:
Omdat nmap standaard niet in Xbian geinstalleerd is moet deze eerst nog geinstalleerd worden:
code:
1

Overigens heb ik ook de optie "--no-install-recommends" meegegeven aan apt-get omdat ik al die extra tools niet nodig heb (scheelt i.p.v. 95 MB maar iets van 20 MB aan packages).
Ik had inderdaad al wel eerder gezien dat nmap in sommige gevallen beter schijnt te werken. Ik zal nmap wel als optie toevoegen zodat via een simpele instelling is aan te geven welk manier van detectie gebruikt moet worden.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
[...]

Dat is vreemd. Bij mij zijn ze ingesteld via het AC protocol. Op het moment dat ik ze toegevoegd heb kreeg ik er 3 devices bij. 1 op AC, 1 op ARC en 1 op HomeEasy EU.

Als je binnen Domoticz de "Learning Mode" aan zet. Komen ze dan wel binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
neorider schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:54:
[...]

Dat is vreemd. Bij mij zijn ze ingesteld via het AC protocol. Op het moment dat ik ze toegevoegd heb kreeg ik er 3 devices bij. 1 op AC, 1 op ARC en 1 op HomeEasy EU.

Als je binnen Domoticz de "Learning Mode" aan zet. Komen ze dan wel binnen?
Ik heb de RFXCOM gisteren aan mijn laptop gehangen, en met RFXMGR zag ik dat Homeasy toch uitstond, terwijl het vinkje in Domoticz wel aanstond. Dus dat aangezet en de Pi gereboot. Die wil nu niet meer opstarten (kernel panic). Dat heeft niets met elkaar te maken denk ik, maar dat moet ik eerst op zien te lossen voordat ik kan zien of het werkt.

Overigens waren 2 van de 4 contacten bij mij duidelijk ook al gebruikt, waren licht beschadigd bij de schroefgaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
xces schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:14:
Kun je domoticz eigenlijk ook op een router draaien, zoals een netgear nighthawk r7000?
Je bent niet alleen met deze vraag: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=5265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 15:42

De nieuwe versie van het Kodi script werkt top!! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Om Domotics wat vriendelijker te maken voor moeder/schoonmoeder wil ik wil een paar schakelaars (liefst met een veertje) op de GPIO poorten aansluiten van de Raspberry Pi. Hiermee wil ik lichten/scenes aftiveren/deactiveren.

Wie heeft een paar betaalbare schakelaars gevonden die net lijken op lichtschakelaars?

[ Voor 25% gewijzigd door arjandijk162 op 20-02-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Bedoel je niet gewoon puksdrukkers?
Die je voor een paar euro op internet koopt?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
arjandijk162 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:40:
Om Domotics wat vriendelijker te maken voor moeder/schoonmoeder wil ik wil een paar schakelaars (liefst met een veertje) op de GPIO poorten aansluiten van de Raspberry Pi. Hiermee wil ik lichten/scenes aftiveren/deactiveren.

Wie heeft een paar betaalbare schakelaars gevonden die net lijken op lichtschakelaars?
Eum.. ? Zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat grappig. Zie net dat er ook een Windows versie is :) heb het dus maar even op mijn Server 2012 bak gezet. Ideaal.
Voor linux was er zo'n mooi "ping-dit-ip-en-als-hij-aanwezig-is-doe-iets-scriptje", is dat er voor Windows ook?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Meer van jullie problemen met de Hue lampen in de nieuwste beta v2.2280 op een Pi?
Ik heb geen sliders meer voor dimmen en ze schakelen niet meer vanaf de normale webversie.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
DRuw schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:01:
Bedoel je niet gewoon puksdrukkers?
Die je voor een paar euro op internet koopt?
Bedankt voor de term. Ik zie vooral veel 220 materiaal, ik denk dat dat te groot en te duur is. Zie jij schakelaar +afdekplaat voor een paar euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50
A1AD schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:50:
[...]

Super!
Kan je een wiki aanmaken met je stappen?
Liep nog tegen wat problemen aan om hem met Z-wave gecompileerd te krijgen. Dat is nu ook gelukt! Ik heb een pagina toegevoegd aan de wiki.

Ik zit, wanneer ik hem niet als root draai en dus de rechten aanpas, nog wel met een probleem met rechten op /dev/ttyU0 die niet persistent zijn na een restart van de jail. Ik heb al vanalles geprobeerd (devfs, shell script na starten van de jail via rc.d en cron) maar niets lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:08:
Wat grappig. Zie net dat er ook een Windows versie is :) heb het dus maar even op mijn Server 2012 bak gezet. Ideaal.
Voor linux was er zo'n mooi "ping-dit-ip-en-als-hij-aanwezig-is-doe-iets-scriptje", is dat er voor Windows ook?
Je doelt op dit script denk ik: http://domoticz.com/wiki/Presence_detection ?

Die is in Python geschreven en Python kun je ook gewoon op Windows installeren.

Maar als je het op je server gaat draaien zou ik denk ik eerder een VM met Ubuntu ofzo runnen. Dan is het veel gemakkelijker om scripts e.d. te gebruiken (de Pi draait immers ook Linux, en meeste scripts zijn voor de Pi gemaakt) maar ook omdat je je hoofd-OS niet wilt vervuilen met allerlei 'rotzooi' zoals Python e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
slayer007 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:48:
[...]

Vandaag ook 3 binnen gekregen. Heb ze zonder problemen kunnen koppelen. "Accepteer nieuwe hardware" aan staan? Heb verder niks bijzonders hoeven doen. Folie van de batterij eruit trekken. In "leer" stand en uit elkaar halen, was voor mij voldoende. Wel 2 van de 3 beschadigd. Had het idee datze al gebruikt waren.
Wat zijn je eerste ervaringen met deze magneet-contacten ? Bert Weyenberg van RFXcom adviseert deze niet te gebruiken omdat ze een burst-signaal uitzenden waardoor je ongeveer 5 seconden geen nieuwe RF signalen kunt versturen. Dus bijvoorbeeld een lamp aanschakelen op basis van een deur die open gaat lukt dan niet of pas na enkele seconden. Klopt dat, of valt dit allemaal mee met deze ? En hoe is het bereik (afstand magneetcontact tov RFXcom) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste Thinkpad,

Ik zag op je tweakblog een artikel waar je vertelt hoe je de slimme p1-meter uitleest met een arduino naar een mysql db door middel van een PHP scriptje. Ik ben op zoek naar een zelfde constructie, maar dan voor de raspberry pi. Zijn daar ook manuals/scriptjes voor hoe dit aan te vliegen?

Weet je toevallig waar Domoticz de gegevens opslaat die uit de P1 Slimme meter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neorider
Mai Pensato schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:39:
[...]

Wat zijn je eerste ervaringen met deze magneet-contacten ? Bert Weyenberg van RFXcom adviseert deze niet te gebruiken omdat ze een burst-signaal uitzenden waardoor je ongeveer 5 seconden geen nieuwe RF signalen kunt versturen. Dus bijvoorbeeld een lamp aanschakelen op basis van een deur die open gaat lukt dan niet of pas na enkele seconden. Klopt dat, of valt dit allemaal mee met deze ? En hoe is het bereik (afstand magneetcontact tov RFXcom) ?
Dat klopt inderdaad. Werkt soms wel en soms niet.
Ik heb als voorbeeld een event dat als de achterdeur open gaat en het donker is de tuinverlichting voor 10 minuten aan gaat. Dit werkt dus niet altijd maar vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Mai Pensato schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:39:
[...]

Kan er nog weinig van zeggen. Bereik heb ik nog geen problemen mee. Heb de schakelaars op zolder getest, terwijl de rfx in de woonkamer stond, maar tot nu toe geen enkel probleem. Als ik ze Met lampen heb getest laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:15
darkrain schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:22:
Meer van jullie problemen met de Hue lampen in de nieuwste beta v2.2280 op een Pi?
Ik heb geen sliders meer voor dimmen en ze schakelen niet meer vanaf de normale webversie.
Ik zit op versie 2.2278 en daar zijn de soliders ook weg. Ook versie 2.2276 had dit probleem. Ik schakel ze via een scène en dat werkt nog steeds.
Als ik via de webpagina ze aan wil doen krijg ik een color picker en kan ik ze gewoon aan doen. Het dimmen zit dan ook eigenlijk in die color picker verwerkt.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
davasch schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:33:
[...]

Liep nog tegen wat problemen aan om hem met Z-wave gecompileerd te krijgen. Dat is nu ook gelukt! Ik heb een pagina toegevoegd aan de wiki.

Ik zit, wanneer ik hem niet als root draai en dus de rechten aanpas, nog wel met een probleem met rechten op /dev/ttyU0 die niet persistent zijn na een restart van de jail. Ik heb al vanalles geprobeerd (devfs, shell script na starten van de jail via rc.d en cron) maar niets lijkt te werken.
Bedankt dat je er tijd voor hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zocht nog iets om de verlichting boven de eettafel feller te zetten rond etenstijd & daarna als we TV gaan kijken weer wat dimmen.

Feller zetten kan natuurlijk simpel met een timer, maar automatisch dimmen had ik zo 123 geen oplossing voor. Heb helaas geen SmartTV dus die kon ik niet pingen.....

Tot ik mij bedacht dat er een Chromecast in zit die stroom krijgt zodra de TV aan staat.

Uiteindelijk blijkt dat ik daarmee dus prima kan bepalen of de TV aan staat :D 8)
Met een beetje creativiteit op z'n tijd is er een hoop mogelijk :9

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 20-02-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 23-09 21:03
Via ebay deze ab aangeschaft linkje. Gaat dit uberhaubt werken in Domotics?
Heb nog niet helemaal door hoe ik hardware toevoeg, ik kan al wel alle kaku's schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AUijtdehaag schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:00:
[...]

Hier?
En hier kant en klare domoticz spk met z-wave ondersteuning (wel even de juiste kiezen afhankelijk van je type synology)
Bedankt voor jouw reactie. Helaas had ik al de verkeerde USB Package te pakken. Deze kan ik niet meer verwijderen. En ook niet overschrijven. Ik ga mijn NAS zo maar eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen :F . Heb ik in vedergeval een schone configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
macmouse schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:27:
Via ebay deze ab aangeschaft linkje. Gaat dit uberhaubt werken in Domotics?
Heb nog niet helemaal door hoe ik hardware toevoeg, ik kan al wel alle kaku's schakelen.
Ik heb een soortgelijke, 2 van de 4 buttons doen het hier.
Je moet kiezen voor 'Leren' bij Schakelaars, en dan de knoppen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 23-09 21:03
Bij switches kan ik niet voor code kiezen, wel bij scenes maar daar herkent hij geen enkele knop helaas.

Maar bij switches zou die optie dus moeten zitten, gek dat ik die niet heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chopper_Rob schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:35:
[...]

Je kan het beste eerst de laatste versie van het script pakken. Die jij nu qoute is een versie die nog met bash werkt. Inmiddels is het allemaal al omgezet naar python.
De laatste versie kan je hier vinden https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz

Plaats het script op je machine, geef deze execute rechten met het commando chmod +x naamscript.py
Vervang in het script de domoticzserver setting naar het ip van je eigen domoticz server. Indien nodig, vul ook de inloggegevens in.
Vervolgens kan je het script starten met ./naamscript.py en daar achter de 4 parameters.
bijv. ./check_device_online.py 192.168.2.53 6 1 5

ZIe mijn site voor de betekenis van de parameters.
Als het script naar behoren werkt dan kan je deze in je crontab zetten zodat deze automatisch start en op de achtergrond draait.
Ik wil dit forum niet heel erg vervuilen met mijn onwetendheid, maar ik kom hier nog steeds niet mee verder.
Van het idee om mijn apparaten te "pingen" ben ik afgestapt omdat ik een ander en in mijn ogen makkelijker scripje vond van chopper_rob waarmee ik mijn kodi pi status kan uitlezen. alleen loop ik nu tegen dezelfde problemen aan als een kleine maand geleden.
Mijn programmeer kennis is net iets boven nul maar nu vond ik zojuist iets uit waarvan ik niet helemaal de reden van snap (maar dat komt later in het verhaal.)

Aangezien mijn domoticz de scripts niet start zoals gewenst ben ik aan het proberen uit te zoeken wat ik verkeerd doe, want in principe zou het kopieren plakken moeten zijn en wat Ip adressen en idx nummers aanpassen.

stap een bij het kodi-status script.
Ik kopieer en plak de script tekst in de python 2.7xx terminal.
Deze sla ik op als kodi_status.py (dit deed ik voorheen in kladblok maar omdat het niet werkt heb ik python gedwonload op mijn winPC)
Deze verplaats ik met winSCP naar /home/pi/domoticz/scripts.
Dan schakel ik over naar Putty om vervolgens als root in te loggen, dus sudo -i waarna ik de scriptmap open: cd /home/pi/domoticz/scripts.
Om vervolgens het script excecutable te maken chmod +x kodi_status.py
Daarna maak ik een nieuwe cron aan: crontab -e
Ik delete alle hulp tekst en voer de volgende regel in:0 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py
Dit safe ik doormiddel van ctrl O en ga uit de crontab ctrl X.

In het bestaande script heb ik alleen de ip-nummers van de domoticz pi en de kodi pi aangepast en de idx nummers van de aangemaakte dummyswitches.

in mijn log zie ik helemaal niks extra's geen foutmeldingen of andere status meldingen omtrent dit script.
Alleen de hardware monitor meldingen van de interne sensoren worden weergegeven om de 30 sec.

Ik zit dus eigenlijk nog steeds vast met hetzelfde probleem als een maand geleden, alleen nu met een ander script.
kan iemand mij in nog meer babytaal uitleggen hoe ik dit moet aanpakken of waar ik betere programmeer kennis kan opdoen?

alvast bedankt weer,

Ook kwam ik er trouwens achter dat er een verschil in crontab zit als ik ben ingelogd als pi of als root. wat heeft dit voor zin/nut/reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Kan ik ook via JSON de history (log) van een device opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
macmouse schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:11:
Bij switches kan ik niet voor code kiezen, wel bij scenes maar daar herkent hij geen enkele knop helaas.

Maar bij switches zou die optie dus moeten zitten, gek dat ik die niet heb dan.
Heb je in de instellingen van Domoticz wel eerst op de knop geklikt om hardware toevoegen toe te staan voor 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:11:
[...]

Ik wil dit forum niet heel erg vervuilen met mijn onwetendheid, maar ik kom hier nog steeds niet mee verder.
Van het idee om mijn apparaten te "pingen" ben ik afgestapt omdat ik een ander en in mijn ogen makkelijker scripje vond van chopper_rob waarmee ik mijn kodi pi status kan uitlezen. alleen loop ik nu tegen dezelfde problemen aan als een kleine maand geleden.
Mijn programmeer kennis is net iets boven nul maar nu vond ik zojuist iets uit waarvan ik niet helemaal de reden van snap (maar dat komt later in het verhaal.)

Aangezien mijn domoticz de scripts niet start zoals gewenst ben ik aan het proberen uit te zoeken wat ik verkeerd doe, want in principe zou het kopieren plakken moeten zijn en wat Ip adressen en idx nummers aanpassen.

stap een bij het kodi-status script.
Ik kopieer en plak de script tekst in de python 2.7xx terminal.
Deze sla ik op als kodi_status.py (dit deed ik voorheen in kladblok maar omdat het niet werkt heb ik python gedwonload op mijn winPC)
Deze verplaats ik met winSCP naar /home/pi/domoticz/scripts.
Dan schakel ik over naar Putty om vervolgens als root in te loggen, dus sudo -i waarna ik de scriptmap open: cd /home/pi/domoticz/scripts.
Om vervolgens het script excecutable te maken chmod +x kodi_status.py
Daarna maak ik een nieuwe cron aan: crontab -e
Ik delete alle hulp tekst en voer de volgende regel in:0 * * * * /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py
Dit safe ik doormiddel van ctrl O en ga uit de crontab ctrl X.

In het bestaande script heb ik alleen de ip-nummers van de domoticz pi en de kodi pi aangepast en de idx nummers van de aangemaakte dummyswitches.

in mijn log zie ik helemaal niks extra's geen foutmeldingen of andere status meldingen omtrent dit script.
Alleen de hardware monitor meldingen van de interne sensoren worden weergegeven om de 30 sec.

Ik zit dus eigenlijk nog steeds vast met hetzelfde probleem als een maand geleden, alleen nu met een ander script.
kan iemand mij in nog meer babytaal uitleggen hoe ik dit moet aanpakken of waar ik betere programmeer kennis kan opdoen?

alvast bedankt weer,

Ook kwam ik er trouwens achter dat er een verschil in crontab zit als ik ben ingelogd als pi of als root. wat heeft dit voor zin/nut/reden?
De stappen doe je nu met een omweg. Je kunt beter Putty gebruiken ipv python terminal.
Inloggen in Putty doe je het beste als pi gebruiker.

Als je een nieuwe script wilt aanmaken
In Putty: cd /home/pi/domoticz/scripts
Daarna: sudo nano kodi_status.py (sudo gebruik je om tijdelijk rootrechten te krijgen als Pi gebruiker)
Of: sudo nano /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py als je niet steeds wilt switchten van folder.
Kopieer de inhoud van het script in Windows (Ctrl-C) en daarna rechtermuisknop om de tekst te plakken in bovenstaande stap.
Pas de instellingen aan die nodig zijn.
CTRL-X en dan krijg je de vraag of je wilt opslaan. Kies Y en druk op Enter.
Daarna commando: sudo chmod +x kodi_status.py

Test nu eerst het script handmatig uit
sudo /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py (soms dien je ook python na sudo te plaatsen, dit hangt o.a van het systeem af vb: sudo python /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py)

Pas als het handmatig werkt ga je op dezelfde wijze de crontab toevoegen
Putty: crontab -e
Hulpteksten kun je gewoon laten staan. Alles waar # voor staat wordt als info gezien en niet uitgevoerd.
Voeg je regel toe incl sudo en eventueel python: 0 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py
CTRL-X en Y en druk op enter.

Toe zover een korte uitleg. Voor meer mogelijkheden kun je het beste in Google zoeken op Putty en kom je voldoende uitleg tegen.

Windows slaat tekstbestanden op een andere mannier op en dat werkt niet in Linux. Dus alles maken via Putty. WinSCP gaat ook prima om met tekstbestanden maar vaak heb je geen rechten om bestanden aan te passen omdat je SUDO mist. Dit zal ongetwijfeld ergens in te stellen zijn maar daar ben ik nog niet uit.
Pagina: 1 ... 53 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door