Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:17:
[...]

De stappen doe je nu met een omweg. Je kunt beter Putty gebruiken ipv python terminal.
Inloggen in Putty doe je het beste als pi gebruiker.

Als je een nieuwe script wilt aanmaken
In Putty: cd /home/pi/domoticz/scripts
Daarna: sudo nano kodi_status.py (sudo gebruik je om tijdelijk rootrechten te krijgen als Pi gebruiker)
Of: sudo nano /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py als je niet steeds wilt switchten van folder.
Kopieer de inhoud van het script in Windows (Ctrl-C) en daarna rechtermuisknop om de tekst te plakken in bovenstaande stap.
Pas de instellingen aan die nodig zijn.
CTRL-X en dan krijg je de vraag of je wilt opslaan. Kies Y en druk op Enter.
Daarna commando: sudo chmod +x kodi_status.py

Test nu eerst het script handmatig uit
sudo /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py (soms dien je ook python na sudo te plaatsen, dit hangt o.a van het systeem af vb: sudo python /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py)

Pas als het handmatig werkt ga je op dezelfde wijze de crontab toevoegen
Putty: crontab -e
Hulpteksten kun je gewoon laten staan. Alles waar # voor staat wordt als info gezien en niet uitgevoerd.
Voeg je regel toe incl sudo en eventueel python: 0 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py
CTRL-X en Y en druk op enter.

Toe zover een korte uitleg. Voor meer mogelijkheden kun je het beste in Google zoeken op Putty en kom je voldoende uitleg tegen.

Windows slaat tekstbestanden op een andere mannier op en dat werkt niet in Linux. Dus alles maken via Putty. WinSCP gaat ook prima om met tekstbestanden maar vaak heb je geen rechten om bestanden aan te passen omdat je SUDO mist. Dit zal ongetwijfeld ergens in te stellen zijn maar daar ben ik nog niet uit.
Ok dankjewel,
Maar als jij zegt dat ik het met een omweg doe, zou het in principe ook al moeten werken toch?
Dat handmatig starten heb ik inderdaad nooit gedaan en moet ik een uit proberen.

En als laatste waar of wat is het verschil als je je crontab opent als root of pi? want die zijn bij mij nu verschillend van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:09:
[...]

Ok dankjewel,
Maar als jij zegt dat ik het met een omweg doe, zou het in principe ook al moeten werken toch?
Dat handmatig starten heb ik inderdaad nooit gedaan en moet ik een uit proberen.

En als laatste waar of wat is het verschil als je je crontab opent als root of pi? want die zijn bij mij nu verschillend van elkaar.
Het zal op zich moeten werken met wat aanpasisngen. Je moet dus sudo gaan gebruiken.
Omdat de meeste zaken onder Pi gebruiker werken is het ook verstandig om als Pi in te loggen om te voorkomen dat bepaalde rechten niet goed komen te staan.

Bijvoorbeeld het chmod commando uitvoeren als je als Root bent ingelogd. Hiermee geeft je user Pi geen rechten om dit te mogen starten. En zo raak je dus snel de draad kwijt.

Omdat Domoticz als Pi gebruiker draait dien je de crontab van die gebruiker te openen anders zal het ik niet werken.

Dus: Altijd inloggen als Pi gebruiiker en gebruik sudo voor meer rechten als dat nodig is.

Mijn Linux kennis is ook niet 100% hoor en leer elke dag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
MikeOO schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:01:
[...]

Heb je in de instellingen van Domoticz wel eerst op de knop geklikt om hardware toevoegen toe te staan voor 5 minuten.
ja nu wel, maar helaas geen reactie alle 4 de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
macmouse schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:32:
[...]

ja nu wel, maar helaas geen reactie alle 4 de knoppen.
Ook niet als je de optie aanzet en dan op Leren klikt en dan 1 knop indrukken.
En het kan zijn dat je een bepaalde protocol in Domoticz aan moet zetten.
Instellingen --> Hardware --> RFXCOM (klik op Zet Mode)
Niet zomaar alles aan gaan zetten maar proberen te achterhalen welke aan moet.
Even de handleiding hiervoor doornemen voor mogelijke tips.
Bepaalde kunnen niet samen aanstaan namelijk en dan kun je problemen krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door MikeOO op 21-02-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 23-09 21:03
nee, als ik de 5 minuten aan zet krijg ik bij Switches nog steeds niet de optie op een code te leren, alleen bij Scenes. Maar als ik dan learn code doe en 1 knop indruk gebeurd er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
MikeOO schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:17:
[...]

Daarna: sudo nano kodi_status.py (sudo gebruik je om tijdelijk rootrechten te krijgen als Pi gebruiker)
Of: sudo nano /home/pi/domoticz/scripts/kodi_status.py als je niet steeds wilt switchten van folder.
Kopieer de inhoud van het script in Windows (Ctrl-C) en daarna rechtermuisknop om de tekst te plakken in bovenstaande stap.
Pas de instellingen aan die nodig zijn.
CTRL-X en dan krijg je de vraag of je wilt opslaan. Kies Y en druk op Enter.
Wat (in mijn ogen) nog makkelijker is, is met je Pi login gegevens inloggen via sFTP (over SSH).
Ikzelf doe dit met FlashFXP.
Hiermee kun je gemakkelijk een nieuw document maken en uploaden naar de juiste locatie.

* TravockMD is ook geen held op Linux gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
macmouse schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:50:
nee, als ik de 5 minuten aan zet krijg ik bij Switches nog steeds niet de optie op een code te leren, alleen bij Scenes. Maar als ik dan learn code doe en 1 knop indruk gebeurd er niks
Dus onderstaande knop bij de rode pijl heb jij dus niet? Als die er niet is dan is er iets niet goed met je installatie.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/Naamloos.png

En de protocolen al geprobeerd uit mijn vorige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
ik heb een volgende situatie.

dimmer in de keuken bediend 2 e27 lampen die nu led zijn maar eventueel wil ik die wel vervangen voor deze deze zijn gelinkt aan 3 g9 lampjes die ook mee gedimd worden.

kan ik zomaar die zipato lampen plaatsen zonder de werking van die g9 lampen te verwijderen? of is het verstandiger om een dimmer module achter de dimmer te plaatsen waardoor ik alles bedien met z-wave?
ik wil uiteindelijk zoiets, maar misschien doe ik het gewoon via mijn htpc want die staat praktisch altijd aan.

uiteindelijk zal er wel een pi of iets komen want ik wil al mijn lampen led en beienbaar. het mooie van die zipato lampen is dat je er alle kanten mee op kan en ze led zijn.

als er goedkopere oplossingen zijn graag natuurlijk. naast de lampen zal er boven nog een temperatuur meter komen en wil ik uiteindelijk mijn isense thermostaat ook gaan koppelen als dat kan maar daar ben ik niet zo zeker van of dat kan.

sparen sparen sparen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TravockMD schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:07:
[...]

Wat (in mijn ogen) nog makkelijker is, is met je Pi login gegevens inloggen via sFTP (over SSH).
Ikzelf doe dit met FlashFXP.
Hiermee kun je gemakkelijk een nieuw document maken en uploaden naar de juiste locatie.

* TravockMD is ook geen held op Linux gebied...
Dat is dus ook wat ik gedaan heb met winSCP.
Maar gaat volgens MikeOO makkelijker door gewoon in de terminal(ssh) in te voeren.

Ik kan het nu weer niet uitproberen omdat ik aan het werk ben.
Maar als ik het zo lees gaat het inderdaad fout bij de user waarin alles gemaakt word.

Nu nog maar een keer de vraag waar ik nu heeel nieuwschierig naar geworden ben.
Wat is het verschil in Cronjob als je ingelogd ben als root of pi.
Verschilt het tijdschema dan ook voor degene die ingelogd is? dus ik heb nu alles als root gemaakt. waardoor de domoticz als user:pi deze cronjob niet zal gaan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:14
Cron is een scheduler ,de jobs worden uitgevoerd met de user waarmee de cronjobs zijn aangemaakt. Juist met de bedoeling te draaien als men niet ingelodg is.

Wikipedia: Cron

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 17:16

Timple

Ik heb een camera met een rtsp feed. Echter kan domotics hier niet mee overweg.
Geen probleem, want ik maak er gewoon een image.jpg van zoals domoticz verwacht:

code:
1
avconv -i 'rtsp://ip/channel=1&stream=0.sdp' -r 1 ~/domoticz/www/camera.jpg

Als ik nu naar http://server:8080/camera.jpg ga, krijg ik keurig het beeld te zien.

Echter, als ik dit toevoeg als camera binnen domoticz, werkt dit maar heel even (fractie van seconde). Want domoticz probeert dit soort URLs op te vragen:

http://server:8080/camera.jpg&count=0
http://server:8080/camsnapshot.jpg?idx=1&count=1?t=1424517269025

Iemand enig idee hoe ik dit alsnog aan de praat krijg?

Alles voor de WAF factor, 1 app voor alles. want de rtsp feed afspelen met VLC gaat ook gewoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:05:
Ik zocht nog iets om de verlichting boven de eettafel feller te zetten rond etenstijd & daarna als we TV gaan kijken weer wat dimmen.

Feller zetten kan natuurlijk simpel met een timer, maar automatisch dimmen had ik zo 123 geen oplossing voor. Heb helaas geen SmartTV dus die kon ik niet pingen.....

Tot ik mij bedacht dat er een Chromecast in zit die stroom krijgt zodra de TV aan staat.

Uiteindelijk blijkt dat ik daarmee dus prima kan bepalen of de TV aan staat :D 8)
Met een beetje creativiteit op z'n tijd is er een hoop mogelijk :9
Slim gedaan, maar ik doe dit via de afstandbediening van de TV (arduino met IR receiver die Domoticz triggert). Waarom? Al je alles automatiseert is het soms ook niet praktisch. Stel dat de vriendin nu al TV gaat kijken en jij nog even in de keuken wat aan het doen bent. De vriendin zet de TV aan en bij jou in de keuken dimt ineens het licht. 8)7

Ik had dit in XBMC gemaakt. Zodra je de film in startte ging de woonkamer/keuken in film modus qua verlichting. Heel erg leuk om indruk te maken op je vriendengroep, maar ook zwaar irritant, want op een dag ging mijn vriendin een film kijken en mij ging in de keuken het licht uit 8)7

Nu heb ik de licht scenes in de Harmony afstandsbediening gezet en als we samen film gaan kijken druk ik even op de knop en staat de woonkamer verlichting in film modus. Met de afstandsbediening is het dan net praktischer als weer de telefoon pakken, unlocken, app starten...

Het is leuk om alles te automatiseren maar Domotica moet vooral praktisch zijn.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Mozart schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:52:
[...]

Ik zit op versie 2.2278 en daar zijn de soliders ook weg. Ook versie 2.2276 had dit probleem. Ik schakel ze via een scène en dat werkt nog steeds.
Als ik via de webpagina ze aan wil doen krijg ik een color picker en kan ik ze gewoon aan doen. Het dimmen zit dan ook eigenlijk in die color picker verwerkt.
Ja ik zie nu dat het misschien een Firefox issue is. In IE krijg ik wel de pop-up met de keuzes maar in Firefox 35.0.1 niet.
Ik ga proberen uit te zoeken waarom niet...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
hierbij een stukje uit de logfile van mijn raspberry, ik ben al bijna een week bezig om mijn piface aan de loop te krijgen, heb het stukje op de domoticz wiki gevolgd maar blijf de melding houden dat mijn piface niet gestart kan worden ondanks dat ik het #teken voor het regeltje heb staan en de pi al meerder keren heb herstart, is er iemand met een oplossing?

Sat Feb 21 13:15:45 2015 Domoticz V2.2025 (c)2012-2014 GizMoCuz
Sat Feb 21 13:15:45 2015 System: Raspberry Pi
Sat Feb 21 13:15:45 2015 Startup Path: /home/pi/domoticz/
Sat Feb 21 13:15:46 2015 Webserver started on port: 8080
Sat Feb 21 13:15:47 2015 Incoming connection from: 192.168.2.4
Sat Feb 21 13:15:48 2015 PiFace: Starting PiFace_SPI_Start()
Sat Feb 21 13:15:48 2015 PiFace: Unable to open SPI device: No such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martenjw schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:24:
hierbij een stukje uit de logfile van mijn raspberry, ik ben al bijna een week bezig om mijn piface aan de loop te krijgen, heb het stukje op de domoticz wiki gevolgd maar blijf de melding houden dat mijn piface niet gestart kan worden ondanks dat ik het #teken voor het regeltje heb staan en de pi al meerder keren heb herstart, is er iemand met een oplossing?

Sat Feb 21 13:15:45 2015 Domoticz V2.2025 (c)2012-2014 GizMoCuz
Sat Feb 21 13:15:45 2015 System: Raspberry Pi
Sat Feb 21 13:15:45 2015 Startup Path: /home/pi/domoticz/
Sat Feb 21 13:15:46 2015 Webserver started on port: 8080
Sat Feb 21 13:15:47 2015 Incoming connection from: 192.168.2.4
Sat Feb 21 13:15:48 2015 PiFace: Starting PiFace_SPI_Start()
Sat Feb 21 13:15:48 2015 PiFace: Unable to open SPI device: No such file or directory
Kun je hier iets mee. Ik ken het verder niet maar mogelijk geeft het wat extra uitleg.
https://pifacedigital.wordpress.com/2013/01/30/174770794/
of
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=3912

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens, ik draai de stable V2.2025 versie van Domoticz op m'n Pi, maar als ik op het Domoticz forum ga kijken, dan zie ik: Latest version V2.2283 (stable release) terwijl als ik naar updates laat zoeken, er geen updates gevonden worden. Ik wil geen Beta draaien trouwens. Hoe zit dat nou?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
onder tussen het antwoord gevonden, ik moest een andere versie van domoticz hebben, er is hier een topic over op het domoticz forum, het blijkt een bug te zijn in de laatste stabiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Laatst online: 03-10 13:13
Even aan het klooien geweest, maar nu een leuke 'disco' scene in Domoticz gemaakt: http://www.facebook.com/video.php?v=10205804533974847

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha, geliked :)

En mijn vrouw met een grote glimlach op d'r gezicht. Al denk ik dat als het hier geïmplementeerd zou worden dat ze iets anders zal denken ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:D

Eigenlijk zou je zo'n grote noodknop schakelaar (zo'n rode paddenstoel) moeten ombouwen met een kleine 433Mhz remote erin.

Even op die knop jensen en party mode activated :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
Dat zou geniaal zijn! Dan meteen xbmc laten aansturen dat er een lekker muziekje start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahaha, en dan ook op afstand te bedienen natuurlijk :) Afgelopen week kwam ik deze nog tegen: http://youtu.be/6x1GkgbVP1I

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

lol, die mogelijkheid heb ik in de badkamer met mijn gbw controller op een rgb ledstrip.
wordt je redelijk lijp van in bad met de muziek aan:)
Wel lol dat het kan natuurlijk.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yvad schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:11:
Dat zou geniaal zijn! Dan meteen xbmc laten aansturen dat er een lekker muziekje start :)
Noodstop knop
Goedkope 433Mhz remote

Succes 8)
M.v.Veelen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:11:
Hahahaha, en dan ook op afstand te bedienen natuurlijk :) Afgelopen week kwam ik deze nog tegen: http://youtu.be/6x1GkgbVP1I
Haha nice.

Ben trouwens wel blij met Domoticz + RFXCOM. Verlichting springt hier direct aan zodra ik een switch in webinterface / app omflip. Bij hem gaat het allemaal een stuk trager. Daar zou ik mij na een tijdje echt aan gaan storen :X

Gordijnen open/dicht wil ik in m'n volgende huis ook doen. Maar dan niet met van die lawaaiige motoren zoals hij heeft :X

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
Beetje jammer dat ik alleen een Razberry z-wave ontvanger heb. Of is zoiets mogelijk met de (overige) pinnen op de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, zie de wiki: http://domoticz.com/wiki/GPIO ('inputs' stukken).

Knop kun je prima aansluiten op GPIO.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 21-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

Mij valt ook wel op dat het schakelen hier van de verlichting erg lang duurt soms. Is dat nog wat te versnellen?

Setup:
Domoticz V2.2240 op Windows 7
Zwave-stick: Aeon Labs Z-Stick S2
2x Popp 123601 Plug-in Switch
1x FIBARO System FGBS001 Universal Binary Sensor
1x Qubino ZMNHAA2 Flush 1 Relay
1x Philio Technology Corporation PAN11-4 Smart Energy Plug In Switch
+
RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver
Firmware version: 235
4x TS34
+
YouLess Meter with LAN interface

edit:
Als ik de 2 Popp switches tegelijkertijd wil aandoen. dan gaat er eerst 1 aan, en na 20 seconden pas de andere.

[ Voor 10% gewijzigd door Len op 21-02-2015 15:02 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffelaar
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
ik ben bezig met de frontpage in te stellen eerst kon ik zo een camera toevoegen in cell 2_3 maar krijg het nu niet meer voor elkaar als ik de url in frontpage.html zet sloopt ie heel de pagina indeling.
heb geen idee wat ik fout doe
ben ook wel een beetje een noob met al die code's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Len schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:48:
Mij valt ook wel op dat het schakelen hier van de verlichting erg lang duurt soms. Is dat nog wat te versnellen?

Setup:
Domoticz V2.2240 op Windows 7
Zwave-stick: Aeon Labs Z-Stick S2
2x Popp 123601 Plug-in Switch
1x FIBARO System FGBS001 Universal Binary Sensor
1x Qubino ZMNHAA2 Flush 1 Relay
1x Philio Technology Corporation PAN11-4 Smart Energy Plug In Switch
+
RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver
Firmware version: 235
4x TS34
+
YouLess Meter with LAN interface

edit:
Als ik de 2 Popp switches tegelijkertijd wil aandoen. dan gaat er eerst 1 aan, en na 20 seconden pas de andere.
Moeilijk te bepalen wat er precies mis gaat.
Maar waar het bij mij een keer mis ging is dat ik een lua script had gemaakt die een schakelaar moest omzetten. Echter controleerde het script niet eerst of de schakelaar wel uit was als deze aan moest en andersom. Hierdoor bleef het script elke keer als deze draaide opnieuw het commando zenden naar de schakelaar.
Als je dit toevallig ook hebt gedaan dan is je z-wave netwerk heel druk met nutteloze zaken en heb je kans dat de echte commandos in een wachtrij komen en dus vertraging oplopen.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:51:
Jongens, ik draai de stable V2.2025 versie van Domoticz op m'n Pi, maar als ik op het Domoticz forum ga kijken, dan zie ik: Latest version V2.2283 (stable release) terwijl als ik naar updates laat zoeken, er geen updates gevonden worden. Ik wil geen Beta draaien trouwens. Hoe zit dat nou?
Ik gebruik de SD image van Domoticz op de Pi b2 en daarmee had ik V2.2255 versie.
Later vandaag kreeg ik een melding dat er update beschikbaar is en deze geinstalleerd.

Dus het lijkt erop dat er iets niet goed gaat op je Pi, zeker aangezien je eigelijk al versie V2.2255 had moeten krijgen tot vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
ik heb hetzelfde, in stable 2.2025, en bij update geeft hij aan 'geen update beschikbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hendrik12345678 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:37:
ik heb hetzelfde, in stable 2.2025, en bij update geeft hij aan 'geen update beschikbaar'
En op welke mannier heb je Domoticz geinstalleerd? Mogelijk dat dat er verschil in zit en dat het daar fout gaat.

SD image of eigen installatie.
Je zou de laatste stappen van onderstaand kunnen proberen. Maak wel eerst een backup van je SD voor het geval er iets niet goed gaat.
http://www.domoticz.com/w...omoticz_on_a_Raspberry_PI

[ Voor 36% gewijzigd door MikeOO op 21-02-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het SD image enige tijd geleden hiervoor gebruikt. Ik heb een topic op het Domoticz forum geopend hierover.

LINK

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 22:51
Is er hier iemand die deze wandzender als scène controller aan de gang heeft gekregen?
Het is een ZME_064435.

Ik kan wel nodes via groepen aansturen, maar daarvoor heb ik hem niet.

Domoticz maakt ook nog steeds geen devices aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 22:18
Voor diegene die Domoticz op een Raspberry gedraaid hebben en zijn overgestapt naar Domoticz op een RPi 2. Is het verschil in snelheid heel erg merkbaar en is dit de moeite?

Ik zelf draai nu nog Domoticz op een RPi model B en vind deze persoonlijk op zich best vlot draaien. Ik merk wel dat mijn Fibaro motion sensor zo af en toe de lamp met 5 tot 20 seconden vertraging schakelt. Is er iemand dit een soortgelijke vertraging met schakelen (evt. met PIR's) heeft gehad en was dit dan ook opgelost op de RPi 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 23:32

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

SkorpionNL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:12:
Voor diegene die Domoticz op een Raspberry gedraaid hebben en zijn overgestapt naar Domoticz op een RPi 2. Is het verschil in snelheid heel erg merkbaar en is dit de moeite?

Ik zelf draai nu nog Domoticz op een RPi model B en vind deze persoonlijk op zich best vlot draaien. Ik merk wel dat mijn Fibaro motion sensor zo af en toe de lamp met 5 tot 20 seconden vertraging schakelt. Is er iemand dit een soortgelijke vertraging met schakelen (evt. met PIR's) heeft gehad en was dit dan ook opgelost op de RPi 2?
Advies van Gizmocus is dat je beter dan rpi moet hebben icm Zwave
Dit is ook mijn ervaring..
Draai nu een Cubieboard, icm Zwave en RFXCME en stable als een rock.

Als je vertraging hebt, kan het ook een node zijn die hapert.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 12-10 22:51
kipfel schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:37:
Is er hier iemand die deze wandzender als scène controller aan de gang heeft gekregen?
Het is een ZME_064435.

Ik kan wel nodes via groepen aansturen, maar daarvoor heb ik hem niet.

Domoticz maakt ook nog steeds geen devices aan.
Ik heb hem ondertussen werkend.

-ZME_064435.xml van openzwave gehaald
-xml aangepast naar aanleiding van dit topic: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3231
-configuratie instelling aangepast naar scène association
-mijn aeon zwave stick aan groep 1 en 2 van de wall controller toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Kipfel..
Mail hem aub naar Rob...
En zet hem in de lijst van werkende hardware...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
M.v.Veelen schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:50:
Ik heb het SD image enige tijd geleden hiervoor gebruikt. Ik heb een topic op het Domoticz forum geopend hierover.

LINK
Hier hetzelfde. Ook gestart vanaf 2025 SD image maar vindt geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Dylantje2 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:29:
[...]

Maar dan nog zou het met de nieuwe Pi2 wel een stuk beter moeten gaan, 6x sneller. Heb trouwens al met de Pi1 weinig problemen, rfxcom zwave applamp en Toon. Cpu draait op 23% dus lijkt wel allemaal mee te vallen. Maar ga toch eens naar de Pi2 kijken. Maakt het geen verschil stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of installeer Domoticz op je NAS :) Draai het nu een paar dagen op m'n Synology (DS114) en werkt perfect. De NAS had ik toch al 24/7 draaien dus waarom dan nog een Pi ernaast :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
ThinkPadd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:17:
Of installeer Domoticz op je NAS :) Draai het nu een paar dagen op m'n Synology (DS114) en werkt perfect. De NAS had ik toch al 24/7 draaien dus waarom dan nog een Pi ernaast :P ?
Omdat ik een hele trage ds213j heb die al continu hard aan het denken is vanwege alles wat erop draait. En ik heb geprobeerd mijn rfxcom daar een keer te hangen en dan is het bereik echt belabberd, lijkt me de Pi een betere optie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Dylantje2 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:29:
[...]

Mijn CPU zit volgens mij log op een gemiddelde van 1.5 tot 2 % met heel af een toe een uitschieter tot 19% max en mijn memory op een gemiddelde van 50-55%.

Een node die hapert zou een mogelijkheid zijn. Zou hiervoor de logs moeten controleren. Valt me wel op dat de lamp voor een tijd goed schakelt zodra er een openzwave update is geweest. Vanaf dit moment komen er weer langzame schakelingen voor, hoewel hij over het algemeen toch wel direct schakelt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Beetje komkommertijd verhaal vind je niet?
Dr staat niet echt iets nuttigs in wat we nog niet weten (en ze zeggen niets over de open source projecten)
Wel leuk dat er steeds meer aandacht komt voor domotica :)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

rasper schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Hier hetzelfde. Ook gestart vanaf 2025 SD image maar vindt geen updates.
Hier ook, hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
EddyK69 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:28:
Kan ik ook via JSON de history (log) van een device opvragen?
Gevonden: via http://192.168.x.x:8080/json.htm?type=lightlog&idx=xx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:58

Zorian

What the fox?

Zojuist een update gekregen voor de rPi, maar na de update doet ie niks meer.
Ik kan niet inloggen, hij schopt me direct terug naar de login na het inloggen.
Nadat ik hem even van de stroom afhaalde kon ik wel inloggen, echter kreeg ik een fatale fout.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XBVkZI3.png

Kom er nu dus helemaal niet meer in.
Wat ook vreemd was is dat Domoticz automatisch deze website opende nadat ik op Login klikte de eerste keer.

//Edit: Het lijkt alsof ie helemaal dood is. Zo te zien werkt Chrome op een vreemde manier vanuit zijn cache. Als ik de rPi via Internet Explorer wil benaderen krijg ik een 404.

[ Voor 51% gewijzigd door Zorian op 22-02-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Zorian schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:34:
Zojuist een update gekregen voor de rPi, maar na de update doet ie niks meer.
Ik kan niet inloggen, hij schopt me direct terug naar de login na het inloggen.
Nadat ik hem even van de stroom afhaalde kon ik wel inloggen, echter kreeg ik een fatale fout.

[afbeelding]

Kom er nu dus helemaal niet meer in.
Wat ook vreemd was is dat Domoticz automatisch deze website opende nadat ik op Login klikte de eerste keer.

//Edit: Het lijkt alsof ie helemaal dood is. Zo te zien werkt Chrome op een vreemde manier vanuit zijn cache. Als ik de rPi via Internet Explorer wil benaderen krijg ik een 404.
Draait het proces nog wel op rPi?

Misschien even proberen te herinstalleren: (voor de zekerheid wel even een reserve kopie maken van de database)
code:
1
2
3
4
cd domoticz
wget http://domoticz.sourceforge.net/domoticz_linux_armv6l.tgz
tar xvfz domoticz_linux_armv6l.tgz
rm domoticz_linux_armv6l.tgz

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Lijkt erop dat ie geen zin heeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
pi@domoticzpi ~ $ sudo service domoticz.sh status
[FAIL] domoticz is not running ... failed!
pi@domoticzpi ~ $ sudo service domoticz.sh start
2015-02-22 09:49:35.003  Domoticz V2.2283 (c)2012-2015 GizMoCuz
2015-02-22 09:49:35.004  System: Raspberry Pi
2015-02-22 09:49:35.006  Startup Path: /home/pi/domoticz/
domoticz: Domoticz is starting up....

En hoe backup ik de database? Let wel, ik ben een Linux n00b, dus ik ken geen 1 commando totdat je mij die vertelt. :p Bovenstaande toevallig op de site van Domoticz gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Zorian op 22-02-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Zorian schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:51:
Lijkt erop dat ie geen zin heeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
pi@domoticzpi ~ $ sudo service domoticz.sh start
2015-02-22 09:49:35.003  Domoticz V2.2283 (c)2012-2015 GizMoCuz
2015-02-22 09:49:35.004  System: Raspberry Pi
2015-02-22 09:49:35.006  Startup Path: /home/pi/domoticz/
domoticz: Domoticz is starting up....

En hoe backup ik de database? Let wel, ik ben een Linux n00b, dus ik ken geen 1 commando totdat je mij die vertelt. :p Bovenstaande toevallig op de site van Domoticz gevonden.
Schrijft hij iets weg in de syslog? (/var/log/syslog)

de code die ik aan gaf komt idd van de domoticz wiki af. Ik heb zelf ook al een x of wat gehad dat een update fout ging. door die stappen uit te voeren kreeg ik domoticz weer werkend.

de database staat in de domoticz directory en heet domoticz.db

[ Voor 90% gewijzigd door schmm op 22-02-2015 10:00 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
schmm schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:58:
^^ Schrijft hij iets weg in de syslog? (/var/log/syslog)
Dus "cat /var/log/syslog"

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

schmm schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:58:
^^ Schrijft hij iets weg in de syslog? (/var/log/syslog)
Hoe zie ik dat? :$

Hij lijkt nu weer half te werken though. Heb gewoon enkele reboots gedaan en de service blijven herstarten via SSH en nu wil hij wel inloggen. Hopelijk blijft het even werken nu.
Gisteren deed ie ook al raar, toen kwam ik er toevallig achter dat ie gecrashed was:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xCUZ7Qrl.png

//Edit: Hij schrijft wel naar de logfile.
De enige error die ik zie is deze:

code:
1
2
Feb 22 09:56:02 domoticzpi ntpd[1928]: restrict: error in address '::' on line 38. Ignoring...
Feb 22 09:56:02 domoticzpi ntpd[1928]: restrict: error in address '::1' on line 42. Ignoring...

[ Voor 26% gewijzigd door Zorian op 22-02-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
Ik heb een upgrade guide geschreven die je willicht kan helpen

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=5473

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bedankt! Het lijkt nu weer even te werken, maar ik hou die link even bij de hand voor als ie weer vreemd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:29

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Mex schreef op zondag 22 februari 2015 @ 08:32:
[...]

Hier ook, hetzelfde probleem.
Hier ook update op de stable versie werkte niet. Tot 5 minuten geleden. Update voor versie 2284 stond klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
niki_lauda schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:11:
[...]

Hier ook update op de stable versie werkte niet. Tot 5 minuten geleden. Update voor versie 2284 stond klaar.
Yep, werkt hier nu ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

sudo chown -R pi.pi *
Typo? Moet dat niet pi:pi zijn?

Edit: nee, met een punt kan kennelijk ook :)

Voor diegenen die Domoticz op Xbian hebben draaien is het
sudo chown -R xbian.xbian ~/domoticz/*

[ Voor 20% gewijzigd door styno op 22-02-2015 10:38 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

darkrain schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:57:
[...]

Ja ik zie nu dat het misschien een Firefox issue is. In IE krijg ik wel de pop-up met de keuzes maar in Firefox 35.0.1 niet.
Ik ga proberen uit te zoeken waarom niet...
Dit is dus inmiddels opgelost in de nieuwste beta.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

<quote>
Een node die hapert zou een mogelijkheid zijn. Zou hiervoor de logs moeten controleren. Valt me wel op dat de lamp voor een tijd goed schakelt zodra er een openzwave update is geweest. Vanaf dit moment komen er weer langzame schakelingen voor, hoewel hij over het algemeen toch wel direct schakelt. :/ </quote>

Misschien melding van maken bij openzwave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op zondag 22 februari 2015 @ 07:59:
[...]

Beetje komkommertijd verhaal vind je niet?
Dr staat niet echt iets nuttigs in wat we nog niet weten (en ze zeggen niets over de open source projecten)
Wel leuk dat er steeds meer aandacht komt voor domotica :)
Klopt.

Maar wilde het wel even posten, dan zijn mensen er van op de hoogte :) Ben benieuwd wat de volgende afleveringen brengen.
styno schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:35:
[...]

[...]

Typo? Moet dat niet pi:pi zijn?

Edit: nee, met een punt kan kennelijk ook :)

Voor diegenen die Domoticz op Xbian hebben draaien is het

[...]
Volgens mij moet het idd een dubbele punt zijn (colon) ipv een punt (dot). Tenminste, als ik op Google zoek 'chown colon vs dot' dan leert Google mij dat het een punt de oude(re) manier is en dat een dubbele punt meer vanzelfsprekend is. Heb het in gizomocuz z'n post ff aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Dylantje2 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:00:
<quote>
Een node die hapert zou een mogelijkheid zijn. Zou hiervoor de logs moeten controleren. Valt me wel op dat de lamp voor een tijd goed schakelt zodra er een openzwave update is geweest. Vanaf dit moment komen er weer langzame schakelingen voor, hoewel hij over het algemeen toch wel direct schakelt. :/ </quote>

Misschien melding van maken bij openzwave?
Zag dat ik de volgende error had in mijn OpenZWave log:
Error, Node002, ERROR: Dropping command, expected response not received after 3 attempt(s)

Bleek dat polling aanstond voor deze Fibaro motion sensor. Heb dit nu uitgeschakeld, dus ik hoop dat dit de oplossing is voor deze error en de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 23:16

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

styno schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:59:
Vandaag de z-wave USB stick binnen gekregen (ZME_UZB1) en de wandschakelaar (ZME_WALLC-S) en kan wel zeggen dat ik er de ballen van snap.

De schakelaar lijkt goed ge-include te zijn als 'unknown' device in de setup van de USB stick. Bij de devices zie ik drie nieuwe apparaten: 2 switches en 1 level. Op de vage naamgeving na lijkt het te functioneren maar als ik nu 1 van de 4 knoppen indruk dan zie ik helemaal niks gebeuren, niet bij de status van de switches, niet in de 'last seen' kolom onder devices en ook niet in de logs.

Iemand tips?
Er beginnen zich zo langzamerhand kale plekken op m'n hoofd te ontwikkelen van alle uitgetrokken haren. Ik krijg het niet voorelkaar om die kl*te schakelaar werkend te maken ;(

Na tig keer includen, excluden, factory resets, software updates (zowel de laatste dev-versies van OpenZwave en Domoticz als oudere versies geprobeerd) ben ik nu eindelijk zover dat wanneer ik op een knop druk er een aantal regels in de OZW_log.txt voorbij komen.

Geen flauw benul meer van wat ik allemaal geprobeerd heb maar het volgende zeker:
De Config/manufacturer_specific.txt van zowel Domoticz en OpenZwave aangepast met:
code:
1
2
3
4
5
<Manufacturer id="0115" name="Z-Wave.Me">
    ...
    <Product type="0100" id="0101" name="ZME_WALLC-S Secure Wall 4 Button Switch" config="zwave.me/ZME_WALLC-S.xml"/>
    ...
</Manufacturer>

De OZW config voor deze schakelaar van OpenHAB gedownload en in de config/zwave.me/ van OZW en Domoticz gezet.

OZW en domotics ge-upgrade en rebuild met behoud van mijn lokale wijzigingen in 'config'.
Na de zoveelste keer factory default en includen ziet OZW eindelijk de switch:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/nbw8de.png
Hoewel bij eerdere pogingen zo nu en dan zowel 1 switch als 1 level bij de devices verscheen is er nu slechts alleen de level:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2mnhkjd.png
Maar, het grote verschil met de vorige keren is dat nu in de OZW_log.txt regels voorbij komen zodra ik op een knop druk:
Knop 1:
code:
1
2
3
4
5
2015-02-22 11:47:07.226 Detail, Node006,   Received: 0x01, 0x08, 0x00, 0x04, 0x00, 0x06, 0x02, 0x98, 0x40, 0x2f
2015-02-22 11:47:07.226 Detail, 
2015-02-22 11:47:07.227 Info, Node006, Received SecurityCmd_NonceGet from node 6
2015-02-22 11:47:07.227 Detail, 
2015-02-22 11:47:07.227 Detail, Node006, Queuing (WakeUp) SecurityCmd_NonceReport (Node=6): 0x01, 0x11, 0x00, 0x13, 0x06, 0x0a, 0x98, 0x80, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0x05, 0x02, 0xee

Knop 2:
code:
1
2
3
4
5
2015-02-22 11:47:47.124 Detail, Node006,   Received: 0x01, 0x08, 0x00, 0x04, 0x00, 0x06, 0x02, 0x98, 0x40, 0x2f
2015-02-22 11:47:47.124 Detail, 
2015-02-22 11:47:47.125 Info, Node006, Received SecurityCmd_NonceGet from node 6
2015-02-22 11:47:47.125 Detail, 
2015-02-22 11:47:47.125 Detail, Node006, Queuing (WakeUp) SecurityCmd_NonceReport (Node=6): 0x01, 0x11, 0x00, 0x13, 0x06, 0x0a, 0x98, 0x80, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0x05, 0x03, 0xef

Knop 3:
code:
1
2
3
4
5
2015-02-22 11:48:13.943 Detail, Node006,   Received: 0x01, 0x08, 0x00, 0x04, 0x00, 0x06, 0x02, 0x98, 0x40, 0x2f
2015-02-22 11:48:13.944 Detail, 
2015-02-22 11:48:13.944 Info, Node006, Received SecurityCmd_NonceGet from node 6
2015-02-22 11:48:13.944 Detail, 
2015-02-22 11:48:13.944 Detail, Node006, Queuing (WakeUp) SecurityCmd_NonceReport (Node=6): 0x01, 0x11, 0x00, 0x13, 0x06, 0x0a, 0x98, 0x80, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0x05, 0x04, 0xe8

Knop 4:
code:
1
2
3
4
5
2015-02-22 11:48:49.713 Detail, Node006,   Received: 0x01, 0x08, 0x00, 0x04, 0x00, 0x06, 0x02, 0x98, 0x40, 0x2f
2015-02-22 11:48:49.714 Detail, 
2015-02-22 11:48:49.714 Info, Node006, Received SecurityCmd_NonceGet from node 6
2015-02-22 11:48:49.714 Detail, 
2015-02-22 11:48:49.714 Detail, Node006, Queuing (WakeUp) SecurityCmd_NonceReport (Node=6): 0x01, 0x11, 0x00, 0x13, 0x06, 0x0a, 0x98, 0x80, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0xaa, 0x05, 0x05, 0xe9

En het tweede grote verschil is dat in het netwerkoverzicht daadwerkelijk groups en de bekende +-jes verschenen. De controller was automatisch aan de eerste groep toegekend maar het toevoegen aan de andere groepen werkt niet.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30av1mr.png

Tijdens de inclusion kwam er een hele bulk in de log voorbij maar die is helaas inmiddels uit het log verdwenen.

Maar als ik nu Learn Light/Switch probeer dan gebeurt er niks als ik op een knop druk, evenals de Learn Code optie in Scenes.

Hopenlijk heeft iemand tips...

Rpi 2, Xbian met domoticz v2.2262, 2283, 2284, OpenZwave r1015 en r1021.
Accept new hardware devices staat aan net als debugging in de ZWave USBstick opties.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
Alleen vandaag op die site : http://www.1dayfly.com/nl/nl/
Zou dat niet wat wezen als sensor ? moet nog wel uitzoeken of het wel de juiste freq. is uiteraard maar wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Los van dat het ding extreem lelijk is ( :X ) is het waarschijnlijk een goedkoop China dingetje met een ander label erop. Die temperatuursensor ziet er wel bekend uit, werd volgens mij ook bij Blokker e.d. verkocht. Volgens mij pikte Domoticz hem wel op.

De deurbel weet ik niet.

Maar wat is je doel ermee? Als het je om de temperatuursensor te doen is zou ik een Cresta TX320 bij Kijkshop halen, of deze goedkope Oregon's: http://www.pollin.de/shop...FIC_THGR328N_433_MHz.html (+7,95 euro verzendkosten naar NL).

En deurbel zijn ook wel goedkopere alternatieven voor, Action heeft/had een goedkope (SelectPlus) die ook werkt met RFXCOM.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update voor de stable versie voor de RPi is inderdaad nu klaargezet. Maar ik lees wat vervelende ervaringen met updaten, of is het bij de anderen wel gewoon zonder problemen gelukt?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
ik kreeg vandaag ineens een hele oude update melding... verder nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

Ik ben van plan ook een Raspberry Pi aan te schaffen voor Domoticz. Nu draait het nog op mijn windows-machine. Is die database backup te gebruiken? En ik denk meteen voor de Pi 2 te gaan. Of draait daar Domoticz nog niet goed op?

Edit: Voortaan eerst even alles bijlezen ;) Ik las dat sommige al Domoticz op de Pi 2 hebben draaien. Dan is alleen de vraag of ik gewoon de database kan overzetten?

[ Voor 26% gewijzigd door Len op 22-02-2015 13:53 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
M.v.Veelen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:35:
De update voor de stable versie voor de RPi is inderdaad nu klaargezet. Maar ik lees wat vervelende ervaringen met updaten, of is het bij de anderen wel gewoon zonder problemen gelukt?
Ik heb op 2 rPi's de update zonder enige problemen kunnen uitvoeren.

Gewoon via het update mechanisme in Domoticz.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist ook Domoticz een update gegeven, ook zonder problemen. Tenminste, er waren wel wat meldingen over 'duplicate columns', ik moet er maar vanuit gaan dat dit geen problemen oplevert....?

Ik zie echter wel dat ik m'n RFXCOM firmware (weer) moet updaten. Zal ik zo even gaan doen.

Het log gaf dat namelijk aan na de update (en misschien ook wel na een reboot?) :

2015-02-22 13:20:09.791 Domoticz V2.2284 (c)2012-2015 GizMoCuz
2015-02-22 13:20:09.792 System: Raspberry Pi
2015-02-22 13:20:09.793 Startup Path: /home/pi/domoticz/
2015-02-22 13:20:09.878 Error: duplicate column name: Counter
2015-02-22 13:20:09.879 Error: duplicate column name: Counter1
2015-02-22 13:20:09.879 Error: duplicate column name: Counter2
2015-02-22 13:20:09.879 Error: duplicate column name: Counter3
2015-02-22 13:20:09.880 Error: duplicate column name: Counter4
2015-02-22 13:20:09.883 Error: duplicate column name: ScaleFactor
2015-02-22 13:20:09.883 Error: duplicate column name: SetPoint
2015-02-22 13:20:09.883 Error: duplicate column name: SetPoint_Min
2015-02-22 13:20:09.884 Error: duplicate column name: SetPoint_Max
2015-02-22 13:20:09.884 Error: duplicate column name: SetPoint_Avg
2015-02-22 13:20:09.985 Sunrise: 07:43:00 SunSet:18:03:00
2015-02-22 13:20:10.021 Webserver started on port: 8080
2015-02-22 13:20:12.535 OpenZWave: Starting...
2015-02-22 13:20:12.535 OpenZWave: using config in: /home/pi/domoticz/Config/
2015-02-22 13:20:12.758 OpenZWave: Driver Ready
2015-02-22 13:20:12.766 OpenZWave: Value_Added: Node: 2 (0x02), CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
2015-02-22 13:20:12.769 OpenZWave: Value_Added: Node: 4 (0x04), CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
2015-02-22 13:20:12.773 OpenZWave: Value_Added: Node: 8 (0x08), CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
2015-02-22 13:20:12.775 OpenZWave: Value_Added: Node: 8 (0x08), CommandClass: BATTERY, Label: Battery Level, Instance: 1
2015-02-22 13:20:12.778 OpenZWave: Value_Added: Node: 11 (0x0b), CommandClass: SWITCH BINARY, Label: Switch, Instance: 1
2015-02-22 13:20:12.779 OpenZWave: Value_Added: Node: 11 (0x0b), CommandClass: SENSOR MULTILEVEL, Label: Power, Instance: 4
2015-02-22 13:20:12.780 OpenZWave: Value_Added: Node: 11 (0x0b), CommandClass: METER, Label: Energy, Instance: 1
2015-02-22 13:20:12.780 OpenZWave: Value_Added: Node: 11 (0x0b), CommandClass: METER, Label: Power, Instance: 1
2015-02-22 13:20:12.783 OpenZWave: Value_Added: Node: 12 (0x0c), CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
2015-02-22 13:20:12.785 OpenZWave: Value_Added: Node: 12 (0x0c), CommandClass: BATTERY, Label: Battery Level, Instance: 1
2015-02-22 13:20:12.786 OpenZWave: Value_Added: Node: 16 (0x10), CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
2015-02-22 13:20:12.790 OpenZWave: Value_Added: Node: 20 (0x14), CommandClass: SENSOR BINARY, Label: Sensor, Instance: 0
2015-02-22 13:20:12.792 OpenZWave: Value_Added: Node: 20 (0x14), CommandClass: BATTERY, Label: Battery Level, Instance: 1
2015-02-22 13:20:13.050 RFXCOM: Using serial port: /dev/ttyUSB1
2015-02-22 13:20:13.615 (Weerstation) Temp + Humidity + Baro (Temp/Hum/Baro)
2015-02-22 13:20:13.648 Incoming connection from: 192.168.0.2
2015-02-22 13:20:13.645 (Weerstation) Wind (Wind)
2015-02-22 13:20:13.738 (Weerstation) UV (Unknown)
2015-02-22 13:20:13.778 (Weerstation) Rain (Unknown)
2015-02-22 13:20:13.812 (Weerstation) General/Visibility (View)
2015-02-22 13:20:13.857 (Weerstation) General/Solar Radiation (Unknown)
2015-02-22 13:20:13.910 RFXCOM: Please upgrade your RFXTrx Firmware!...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
hoe kan je zien of je de firmware van je rfxcom moet updaten?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie de laatste regel. En anders kun je de firmware en tool downloaden van de RFXCOM site en kijken welke firmware je nu hebt (of voor de zekerheid gewoon de nieuwste er in zetten).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Moet je hem trouwens via een Windows machine upgraden? Hier hangt die normaal gesproken altijd aan de PI. Kan alleen nergens vinden hoe je hem vanaf de PI kan upgraden...(de rfxcom dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, via Windows is wel het makkelijkste. Dan heb je het in één minuut klaar. Geen idee of het ook zonder Windows kan. Hoeft trouwens geen native Windows-machine te zijn. Ik weet dat M.v.Veelen het met Parallels onder OS X wel eens gedaan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, meer dan eens inmiddels. Gaat prima op een MBP met Parallels. Het is helaas niet mogelijk om dit rechtstreeks via de RPi te doen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja, heb hem laatst ook via Windows gedaan, en dat is inderdaad makkelijk.
Alleen kan/kon ik me amper voorstellen dat rfxcom geen command based updater uitbrengt voor linux. Voor een gebruikersgroep die het hele huis wil automatiseren is het nogal 'apart' om dan dit weer handmatig via een andere omgeving te moeten doen (als je domoticz niet onder windows draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 09:16
Fritzbox support (CallerID)
beta #2286

Voor mensen dit van beta's houden, er is een begin gemaakt voor de callerID voor de Fritzbox

http://www.domoticz.com/wiki/Fritzbox

Er moet nog wel wat gemaakt worden later (phonebook) en beter loggen van call/receive tov connect/disconnect, maar begin is er

Op het moment is het mogelijk om alvast wat te loggen ;)

Zit te denken aan een extra switch die de connect/disconnect status bijhoud, ik voorzie een nieuw telefoon icoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:07

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Hallo, weet iemand of het mogelijk is om dit:https://github.com/openhab/openhab/wiki/Daikin-Binding ook in Domoticz werkbaar te krijgen? Het is het aansturen van de bediening van de wifi module behorend bij de Daikin warmtepomp.

Nog geen idee hoe ik in Domoticz iets kan laten 'luisteren' naar een webserver get achtig iets...

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
slayer007 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:33:
[...]

Kan er nog weinig van zeggen. Bereik heb ik nog geen problemen mee. Heb de schakelaars op zolder getest, terwijl de rfx in de woonkamer stond, maar tot nu toe geen enkel probleem. Als ik ze Met lampen heb getest laat ik het hier weten.
Bedankt voor je reactie. Ik heb er inmiddels ook 2 besteld omdat ze zo goedkoop zijn nu. De eerste ervaringen zijn niet slecht: bereik lijkt goed te zijn maar moet ik nog verder testen) en een lamp aanschakelen gaat prima: van de 10 keer ging de lamp 8x direct aan en 2 keer na 2-3 seconden. De sensor reageert wel steeds direct op open/dicht gaan van de deur zowel in mijn Vera controller als apps op mijn iPhone. Dit heb ik zeker al wel 25 keer getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
Bij mij ging de update naar 2.2284 op mijn Pi goed, maar het viel me op dat de motherboard sensors niet meer geupdate werden, bv de Pi cpu usage, temperatuur en memory gebruik. Eerst in de hardware sectie de motherboard hardware gedisabled en weer ge-enabled, maar dat hielp niet. Ik dacht daarna de devices simpel weg te gooien en weer toe te voegen om het probleem op te lossen. Het weg gooien lukte, maar het toevoegen niet meer. De devices worden niet meer herkend!? De log geeft ook niet veel info, enkel de regel:

2015-02-22 17:40:00.488 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)

terwijl hiervoor volgens mij meer info te zien was.

Ook reboot hielp niet.

Anderen hier ook last van / een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterpijpelink schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:40:
Hallo, weet iemand of het mogelijk is om dit: https://github.com/openhab/openhab/wiki/Daikin-Binding ook in Domoticz werkbaar te krijgen? Het is het aansturen van de bediening van de wifi module behorend bij de Daikin warmtepomp.

Nog geen idee hoe ik in Domoticz iets kan laten 'luisteren' naar een webserver get achtig iets...
Ik zou hier: http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=23 ff een topic aanmaken. Ik denk dat het voor iemand die een beetje handig is met programmeren is niet heel moeilijk is. Als ik het goed begrijp kun je een webpagina op de Daikin opvragen en daar waarden zien + dingen aanpassen?

Vraag is dan wel wat je in Domoticz wilt hebben en of dat kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:44:
Bij mij ging de update naar 2.2284 op mijn Pi goed, maar het viel me op dat de motherboard sensors niet meer geupdate werden, bv de Pi cpu usage, temperatuur en memory gebruik. Eerst in de hardware sectie de motherboard hardware gedisabled en weer ge-enabled, maar dat hielp niet. Ik dacht daarna de devices simpel weg te gooien en weer toe te voegen om het probleem op te lossen. Het weg gooien lukte, maar het toevoegen niet meer. De devices worden niet meer herkend!? De log geeft ook niet veel info, enkel de regel:

2015-02-22 17:40:00.488 Hardware Monitor: Fetching data (System sensors)

terwijl hiervoor volgens mij meer info te zien was.

Ook reboot hielp niet.

Anderen hier ook last van / een oplossing gevonden?
Hmmm, hier worden ze ook niet meer geüpdate zie ik net ....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
System sensors worden hier ook niet meer ge-update. Ik meen me echter te herinneren dat ik daar ergens iets over gelezen heb een tijd geleden.....

Even accepteer nieuwe hardware aanzetten, komen er nieuw in dan.

[ Voor 18% gewijzigd door janne_nl op 22-02-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien hebben ze een andere idx gekregen en worden ze bij mij weer geüpdate. Het duurde wel even voordat ze weer zichtbaar werden. Probeer eens?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb ze net vervangen door de nieuwe (met replace), wordt weer ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:28
Ik had nog een Raspberry Pi in de kast liggen waar ik niets mee deed, tot ik dit topic tegen kwam!

Ik heb Domoticz ondertussen draaien op mijn Raspberry, nu werd het dus tijd om er ook daadwerkelijk iets mee te gaan doen.

Mijn plan is om in eerste instantie mijn energiemeter (Kamstrup 328J) uit te lezen, hiervoor heb ik een P1 kabel besteld.

Ook wil ik vier HomeEasy schakelaars hiervoor bedienen, hiervoor heb ik bij Iprototype een 434MHz RF Transmitter besteld met wat draden, een RFXCOM word me in eerste instantie wat te duur. Dat is denk ik iets voor een later moment.

Als laatste wil ik 3 rookmelders aan Domoticz koppelen.

Er zijn me nog een aantal dingen niet helemaal duidelijk:

-Hoe je configureert welke schakelaar je bediend. Normaal gesproken pair je een schakelaar met de afstandsbediening, maar hoe werkt dat in dit geval?

-Mijn HomeEasy afstandsbediening kan 4 schakelaars bedienen, i.c.m. Domoticz kan ik er dan toch meer dan 4 bedienen?

-Is het ook mogelijk om Domoticz te laten weten wanneer en lamp met de normale HomeEasy afstandbediening word ingeschakeld? Heb ik hiervoor een RF Receiver nodig?

-De rookmelders waar het om gaat zijn 3 Ei 146 rookmelders, kan ik deze met RF receiver van Iprototype uitlezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Danielson op 22-02-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:07

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

ThinkPadd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:48:
[...]

Ik zou hier: http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=23 ff een topic aanmaken. Ik denk dat het voor iemand die een beetje handig is met programmeren is niet heel moeilijk is. Als ik het goed begrijp kun je een webpagina op de Daikin opvragen en daar waarden zien + dingen aanpassen?

Vraag is dan wel wat je in Domoticz wilt hebben en of dat kan natuurlijk.
Ja klopt, de Daikin unit heeft een interne webserver draaien. Kan ook leuk zijn om te kijken naar energiegebruik. Dat kan nu alleen op de afstandbediening. De App is ook beperkt in mogelijkheden.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 09:04
Weet er iemand hoe die Thermostaat Setpoint juist werkt?
Ik probeer die te gebruiken ism. de events, maar dit lijkt niet te werken. (gewone variables werken wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 16:11
Bij mij ging de update naar 2.2284 op de Pi goed. Geen problemen, ook niet met system sensors.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Laatst online: 08-10 16:23
Ik zie een aantal mensen aangeven dat ze de firmware van de RFXtrx433E USB via Windows hebben kunnen updaten. Kan iemand (kort) uitleggen hoe ze dit gedaan hebben? Ik heb de RFXCom Flash Programmer gedownload, maar kan alleen kiezen uit COM3 en COM4. Het programma kan dan ook mijn USB device niet vinden. Iemand een tip?

EDIT: Andere laptop geprobeert met Windows 8 levert me een werkende connectie op. Hoe kom ik er nu achter welke firmware geschikt is voor mijn receiver? Ik heb de keus uit:
  • RFXtrx433 Type1 Firmware
  • RFXtrx433 Type2 Firmware
Bij de RFXtrx433E Ext Firmware staat dat deze alleen geschikt is voor dit type. Op mijn receiver staat: RFXtrx433, dus geen type E. Batch 0414.

[ Voor 38% gewijzigd door Postmen op 22-02-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
janne_nl schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:04:
Ik heb ze net vervangen door de nieuwe (met replace), wordt weer ge-update
Arg, het allow new hardware vinkje! bij mij nu ook weer werkend, masr wel onhandig dat de moederboard idxen veranderen met een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hopelijk nu wel antwoord; waar kan ik de p1 slimme meter gegevens (lees db file) vinden in de domoticz mappen structuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:17
ThinkPadd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:14:
<cut>
Als het je om de temperatuursensor te doen is zou ik een Cresta TX320 bij Kijkshop halen, of deze goedkope Oregon's: http://www.pollin.de/shop...FIC_THGR328N_433_MHz.html (+7,95 euro verzendkosten naar NL).
<cut>
De cresta is bij de Kijkshop al een tijdje uitverkocht.
De Oregon's bij Pollin zijn ook al weer een tijdje: "Artikel leider ausverkauft Artikel leider ausverkauft"

[ Voor 5% gewijzigd door RedHead op 23-02-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:17
Ferra schreef op zondag 22 februari 2015 @ 23:58:
Hopelijk nu wel antwoord; waar kan ik de p1 slimme meter gegevens (lees db file) vinden in de domoticz mappen structuur?
Zitten niet alle gegevens in één grote db file?
Op de raspberry pi in: /home/pi/domoticz/domoticz.db

zie ook: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=1282

maar waarom wil je de gegevens uit de db file halen? Je kan ze toch gemakkelijk exporteren in domoticz zelf (naar de log van een device en dan de drie horizontale streeptjes rechts van een grafiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die V2.2284 draait en daarbij ook Z Wave hardware gebruikt? Ik heb sinds de update gisteren nog geen meldingen gehad van m'n deurcontacten. De Fibaro Wall Plug doet netjes z'n werk, evenals de repeater, maar ik heb vanmorgen de nodes een 'heal'-opdracht gegeven evenals het netwerk, maar als de deur open gaat wordt er niets geregistreerd. Ik weet nu niet of dit met V2.2284 te maken heeft of dat er iets anders scheef zit.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHead schreef op maandag 23 februari 2015 @ 01:03:
[...]

De cresta is bij de Kijkshop al een tijdje uitverkocht.
De Oregon's bij Pollin zijn ook al weer een tijdje: "Artikel leider ausverkauft Artikel leider ausverkauft"
Bij de kijkshop waren ze afgelopen weer weer kort te bestellen. Het beste is de site in de gaten houden.
Ik het er toen 3 kunnen bestellen en ze werken uitstekend. Ik had eerst bij de Blokker 3 stuk gehaald maar de vochtigheid meting klopte van geen kant.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 23-02-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
RedHead schreef op maandag 23 februari 2015 @ 01:09:
[...]

Zitten niet alle gegevens in één grote db file?
Op de raspberry pi in: /home/pi/domoticz/domoticz.db

zie ook: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=1282

maar waarom wil je de gegevens uit de db file halen? Je kan ze toch gemakkelijk exporteren in domoticz zelf (naar de log van een device en dan de drie horizontale streeptjes rechts van een grafiek)
Ik wil graag maanden/jaren vergelijken... Die grafieken zitten nu niet in domoticz. Maar ik ga de domoticz.db wel uitlezen met php. Kijken wat ik zelf aan grafieken kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
M.v.Veelen schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:24:
Iemand die V2.2284 draait en daarbij ook Z Wave hardware gebruikt? Ik heb sinds de update gisteren nog geen meldingen gehad van m'n deurcontacten. De Fibaro Wall Plug doet netjes z'n werk, evenals de repeater, maar ik heb vanmorgen de nodes een 'heal'-opdracht gegeven evenals het netwerk, maar als de deur open gaat wordt er niets geregistreerd. Ik weet nu niet of dit met V2.2284 te maken heeft of dat er iets anders scheef zit.
Ik heb hier meestal dat alles wel weer wordt gezien na een update, maar dan kan ik vervolgens niks bedienen. Een keer opnieuw opstarten en een paar uur wachten en dan werkt het ineens weer.

Kun jij de deurcontacten wel zien in het ZWave paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De deurcontacten zie ik wel inderdaad. En dat het normaal gesproken enige tijd duurt voordat alles weer herkend is, heb ik ook. Alleen zijn we nu al zo'n 20 uur verder en na de nodige heal's ging het deurcontact vanmorgen niet doen wat hij moet doen. Zal er nog wel even naar kijken. Ze zijn uiteindelijk wel goed aangemeld op de stick, dus het zou binnen Domoticz dan verder goed verwerkt moeten worden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
Postmen schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:53:
Ik zie een aantal mensen aangeven dat ze de firmware van de RFXtrx433E USB via Windows hebben kunnen updaten. Kan iemand (kort) uitleggen hoe ze dit gedaan hebben? Ik heb de RFXCom Flash Programmer gedownload, maar kan alleen kiezen uit COM3 en COM4. Het programma kan dan ook mijn USB device niet vinden. Iemand een tip?

EDIT: Andere laptop geprobeert met Windows 8 levert me een werkende connectie op. Hoe kom ik er nu achter welke firmware geschikt is voor mijn receiver? Ik heb de keus uit:
  • RFXtrx433 Type1 Firmware
  • RFXtrx433 Type2 Firmware
Bij de RFXtrx433E Ext Firmware staat dat deze alleen geschikt is voor dit type. Op mijn receiver staat: RFXtrx433, dus geen type E. Batch 0414.
De COM poort van RFXtrx433 wordt niet door RFXflash gevonden als de RFXtrx geconnecteerd is door een ander programma, bv Domoticz of RFXmngr. Een COM poort kan maar door 1 programma verbonden zijn.

Zie hfdstk 2.2.2 in de RFXtrx User Guide. Daar staat een overzicht welke protocollen in Type1, Type2 en Ext ondersteund worden.
Voor een RFXtrx433 is Type1 meestal een goede keuze.
Voor de RFXtrx433E is de Ext firmware meestal de beste keuze.
Correct, de Ext firmware werkt alleen in RFXtrx433E.
Pagina: 1 ... 54 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door