Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
TripleQ schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:18:
Moet je hem trouwens via een Windows machine upgraden? Hier hangt die normaal gesproken altijd aan de PI. Kan alleen nergens vinden hoe je hem vanaf de PI kan upgraden...(de rfxcom dan)
RFXflash draait onder Mono en kan dus op een Linux systeem werken.
Stop wel eerst Domoticz voordat je RFXflash start anders wordt de COM poort niet gevonden.
Zie ook hfdstk 4 in de RFXtrx User Guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Len schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:11:
Ik ben van plan ook een Raspberry Pi aan te schaffen voor Domoticz. Nu draait het nog op mijn windows-machine. Is die database backup te gebruiken? En ik denk meteen voor de Pi 2 te gaan. Of draait daar Domoticz nog niet goed op?

Edit: Voortaan eerst even alles bijlezen ;) Ik las dat sommige al Domoticz op de Pi 2 hebben draaien. Dan is alleen de vraag of ik gewoon de database kan overzetten?
Deze database is inderdaad makkelijk over te zetten. Alleen kun je dat het beste doen met de import/export functie via de instellingen pagina van Domoticz. Zo ben ik in 5 minuten van de raspberry PI naar Windows gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 16:23
Dank je! Het is gelukt! Firmware staat erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 17:16

Timple

Timple schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:16:
Ik heb een camera met een rtsp feed. Echter kan domotics hier niet mee overweg.
Geen probleem, want ik maak er gewoon een image.jpg van zoals domoticz verwacht:

code:
1
avconv -i 'rtsp://ip/channel=1&stream=0.sdp' -r 1 ~/domoticz/www/camera.jpg

Als ik nu naar http://server:8080/camera.jpg ga, krijg ik keurig het beeld te zien.

Echter, als ik dit toevoeg als camera binnen domoticz, werkt dit maar heel even (fractie van seconde). Want domoticz probeert dit soort URLs op te vragen:

http://server:8080/camera.jpg&count=0
http://server:8080/camsnapshot.jpg?idx=1&count=1?t=1424517269025

Iemand enig idee hoe ik dit alsnog aan de praat krijg?

Alles voor de WAF factor, 1 app voor alles. want de rtsp feed afspelen met VLC gaat ook gewoon 8)
Als alternatief, zou het misschien handig zijn om bij de DUMMY-sensors een 'hyperlink-sensor' te hebben? Deze voegt dan alleen een knop toe die naar een externe hyperlink verwijst.

Onder android en op de PC open je dan vanzelf de goede app. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:28
Sinds vandaag zit ik op Stable V2284 en log via remote in m.b.v. Chrome.
Chrome blijft maar vragen om in te loggen, wat zeer vervelend is.
(draai RPI en log in via basic auth.)

Wie weet wat hieraan te doen is?

edit: browser cache heb ik al geleegd; geen verbetering

[ Voor 12% gewijzigd door Yihaaa op 23-02-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Yihaaa schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:30:
Sinds vandaag zit ik op Stable V2284 en log via remote in m.b.v. Chrome.
Chrome blijft maar vragen om in te loggen, wat zeer vervelend is.
(draai RPI en log in via basic auth.)

Wie weet wat hieraan te doen is?

edit: browser cache heb ik al geleegd; geen verbetering
als je een andere browser gebruikt? Wat doet ie dan?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Internet explorer geeft deze melding niet.
Het vreemde is alleen, sinds de update van Domoticz, Google Chrome dus raar doet.
Echter gebruik IE normaal gesproken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hondapower schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb hier meestal dat alles wel weer wordt gezien na een update, maar dan kan ik vervolgens niks bedienen. Een keer opnieuw opstarten en een paar uur wachten en dan werkt het ineens weer.

Kun jij de deurcontacten wel zien in het ZWave paneel?
Zojuist thuisgekomen en keurig meldingen bij het openen en sluiten van de deuren. Heb op m'n werk nog wel een keer een 'heal network' gegeven omdat ik vanmorgen bij het verlaten van de woning nog geen meldingen kreeg. Dus het lijkt erop dat dat geholpen heeft om de Z Wave nodes weer in het gareel te krijgen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Yihaaa schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:24:
Internet explorer geeft deze melding niet.
Het vreemde is alleen, sinds de update van Domoticz, Google Chrome dus raar doet.
Echter gebruik IE normaal gesproken niet.
Ik heb net even getest bij mij met chrome en beide vormen van aanmelden.

Ik merk helemaal niets. alles werkt goed.

Als je in chrome een "incognito" venster opent. Doet ie het dan wel?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Vreemd; in incognito modus in Chrome werkt het inderdaad wel goed (thx voor de tip zover)
Waarom dan niet in de normale modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:32
Ik heb een python script draaien dat het aantal rotaties van mijn energiemeter telt (draaischijfmeter ferraris)
(Geïnspireerd door: DIY energiemeter op basis van Raspberry Pi)

Dit script update een uservariabele en de waarde van een counter 'Energiegebruik'
(Ongeveer zoals hier staat: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5310)

Maar eigenlijk wil ik ook onderscheid kunnen maken tussen piek- en daltarief, maar voor zover ik weet biedt de 'Counter' hier geen mogelijkheden toe?

Ik denk erover om het script aan te passen zodat er twee verschillende uservariabelen en twee verschillende counters worden bijgewerkt, maar ik twijfel of dat de juiste manier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Yihaaa schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:37:
Vreemd; in incognito modus in Chrome werkt het inderdaad wel goed (thx voor de tip zover)
Waarom dan niet in de normale modus...
Dan zit er toch nog iets in je lokale cache van chrome niet goed.

Misschien toch nog eens de lokale cache verwijderen? anders misschien handmatig de cache bestanden opschonen. (ff googlen welke bestanden het precies zijn).

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
schmm schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:49:
[...]

Dan zit er toch nog iets in je lokale cache van chrome niet goed.

Misschien toch nog eens de lokale cache verwijderen? anders misschien handmatig de cache bestanden opschonen. (ff googlen welke bestanden het precies zijn).
Zojuist nog maar een keer alles gewist uit Chrome en het werk nu beter gelukkig. Krijg nog wel 1 keer een melding: Application cache error event: manifest fetch failed (401) Maar dat elke keer inloggen is weg. Nu is alleen nog 1 bugje over en dat is dat de slider van m'n Hue weg is. Dus ben al weer bijna "zoals het was" :)

(edit: over de Hue is hier zo te zien al wat over geschreven: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5472)

Bedankt voor je tips 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Yihaaa op 23-02-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Yihaaa schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:56:
[...]

Zojuist nog maar een keer alles gewist uit Chrome en het werk nu beter gelukkig. Krijg nog wel 1 keer een melding: Application cache error event: manifest fetch failed (401) Maar dat elke keer inloggen is weg. Nu is alleen nog 1 bugje over en dat is dat de slider van m'n Hue weg is. Dus ben al weer bijna "zoals het was" :)

(edit: over de Hue is hier zo te zien al wat over geschreven: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5472)

Bedankt voor je tips 8)
Sliders bij Hue is idd verdwenen. Als je op het plaatje klikt krijg je een popup met een kleurenkeuze en daaronder een slider.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

dat was met V2.2283 in Firefox niet het geval ;)
Dat is (dankzij mijn topic daar) in V2.2284 opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
^^ Dat klopt. Maar Yihaa gebruikt chrome en geen firefox :p

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Jammer van die popups dat die nu gelijk oppoppen... had t liever gezien zoals in de floorplan, direct aan te klikken voor aan en uit, en slider werkzaam, en dan popup als je er iets langer op klikt/hoovert.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
Hoi Allen,

Volgens mij de eerste keer dat ik iets post in dit topic, maar ik lees al wel langer mee. Ik heb onlangs een Wireless PIR melder besteld op banggood (die hier ook werd aangeraden --> http://www.banggood.com/4...me-Security-p-941723.html), maar ben benieuwd naar de ervaringen met dit apparaat.

Met name het bereik van de sensor en de betrouwbaarheid zijn af en toe twijfelachtig. De wireless PIR hangt bij mij in een halletje waar het licht van moet aangaan als er iemand de ruimte betreedt. het halletje ligt direct naast de woonkamer waar mijn rpi zich bevind.

Best vaak detecteert de PIR wel een beweging (led gaat aan) maar zie ik in domoticz niet terug dat mijn RFX een signaal heeft ontvangen. De antenne van de PIR staat helemaal uit (en zover kan) gericht op de woonkamer. Zou het signaal van de PIR gewoon niet al te best zijn? Ik heb namelijk ook apparatuur hangen op de slaapkamer (ook naast de woonkamer met een zelfde muur ertussen) maar die wordt 100% gedetecteerd in domoticz.

ofwel zijn er meer mensen die vergelijkbare ervaringen hebben met dit device die wellicht tips hebben om het bereik te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 09:04
RudolfR schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:38:
Ik heb een python script draaien dat het aantal rotaties van mijn energiemeter telt (draaischijfmeter ferraris)
(Geïnspireerd door: DIY energiemeter op basis van Raspberry Pi)

Dit script update een uservariabele en de waarde van een counter 'Energiegebruik'
(Ongeveer zoals hier staat: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5310)

Maar eigenlijk wil ik ook onderscheid kunnen maken tussen piek- en daltarief, maar voor zover ik weet biedt de 'Counter' hier geen mogelijkheden toe?

Ik denk erover om het script aan te passen zodat er twee verschillende uservariabelen en twee verschillende counters worden bijgewerkt, maar ik twijfel of dat de juiste manier is?
Ik ben naar iets gelijkaardigs op zoek. Ik wou 2 counters (nacht en dag tarief) in 1 grafiek hebben.
Dit lukt bij een youless, maar niet bij een manuele input via script of json (naar mijn weten)

Als hier iemand een oplossing voor heeft, dan hoor ik het graag!

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-I2zahtUlct0/UznLzHDbyXI/AAAAAAAAAik/zb-h82c2jC8/s400/domoticz.png

[ Voor 6% gewijzigd door beOnt op 24-02-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou kijken of je de output van de Youless kunt nabootsen. Heb ik ook wel eens naar gekeken om zomzelf met een Arduino een energiemeter te maken. Zie hier voor hoe de pagina die door Domoticz opgevraagd word eruit moet zien: ThinkPadd in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

Domoticz vraagt een bepaalde pagina van de Youless op, als je nou op de Pi zelf zo'n pagina host, met input geleverd door je script...

Hoe ziet de Youless trouwens verschil per tarief? Moet je die tijden (die voor regio's verschillen) zelf ergens instellen?

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 24-02-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:00:
Ik zou kijken of je de output van de Youless kunt nabootsen.
Ik zie liever een FRE voor een bijkomende virtuele sensor om eerlijk te zijn.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf 23 februari t/m 1 maart 2015 de KlikAanKlikUit voordeelset (APA3-1500R) weer in de aanbieding bij Gamma.

€17,95 (incl. 20% keuzekorting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CRESTA Thermo-hygro sensor TX320 zijn er ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
Ik heb de Pilot app voor mijn iPhone aangeschaft om te kunnen detecteren of mijn iPhone thuis is of niet en hier een virtuele switch aangehangen.

Ik heb alles geconfigureerd zoals in deze tutorial: http://pilot.patrickferre...tutorial-location-iphone/

Maar de location services lijkt niet te werken, er gebeurd niets als ik mijn huis verlaat.

Domoticz is van binnen en buitenaf te bereiken op hetzelfde adres, ook als ik b.v. http://outside-ip:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=20&switchcmd=On in een browser invoer werkt het prima.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Danielson schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:25:
Ik heb de Pilot app voor mijn iPhone aangeschaft om te kunnen detecteren of mijn iPhone thuis is of niet en hier een virtuele switch aangehangen.

Ik heb alles geconfigureerd zoals in deze tutorial: http://pilot.patrickferre...tutorial-location-iphone/

Maar de location services lijkt niet te werken, er gebeurd niets als ik mijn huis verlaat.

Domoticz is van binnen en buitenaf te bereiken op hetzelfde adres, ook als ik b.v. http://outside-ip:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=20&switchcmd=On in een browser invoer werkt het prima.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? :?
Heb je voor "niet-interne-IPs" het inloggen met gebruikersnaam+wachtwoord aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
TravockMD schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:27:
[...]

Heb je voor "niet-interne-IPs" het inloggen met gebruikersnaam+wachtwoord aanstaan?
Ja, deze staan ook ingevuld in de Pilot app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou eens kunnen proberen om de inlogmethode naar 'Basic-Auth' te zetten ipv 'Login page' (Setup > Settings). Dat hielp bij de 5s met Pilot erop van m'n vriendin wel.

Is volgens mij wel minder veilig overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 24-02-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Daar had ik hem al opstaan, maar ik zou nu eens Login Page gebruiken! :)

Ik zie trouwens ook de volgende optie: "Light/Switch Protection" daar kun je ook een wachtwoord ingeven, zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zendur77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 16:16
Eindelijk te pakken, kan ik er maar 1 bestellen en nu staat hij alweer op uitverkocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ook nog even een andere vraag, ik heb net mijn P1 USB kabel binnen gekregen om Kamstrup 328J uit te lezen.

Onder Utility zie ik het huidige stroom en gasverbruik b.v. 540W en 0.252M3.

Als ik vervolgens de grafiek open, blijft het stoomverbruik van Usage_1 en Usage_2 op 0 staan, het gasverbruik word wel goed in de grafiek weergegeven.

Wat moet ik aanpassen zodat het stroomverbruik ook in de grafiek word weergegeven? :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/53mxbo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15hxvts.png

[ Voor 11% gewijzigd door Danielson op 24-02-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je daarvoor gewoon ff geduld moet hebben.

Lijkt er trouwens op dat de elektrameter geen getallen achter de komma registreert. Als dat zo is dan kan het wel ff duren voor je wat ziet in de grafiek denk ik. Dan moet er eerst minimaal één kWh verbruikt zijn.
Danielson schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:04:
Daar had ik hem al opstaan, maar ik zou nu eens Login Page gebruiken! :)

Ik zie trouwens ook de volgende optie: "Light/Switch Protection" daar kun je ook een wachtwoord ingeven, zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben?
Hmmm, dan weet ik het zo ook niet.

Die switch protection maakt niet uit. Gebruik ik ook (met een ander wachtwoord dan voor de users) en kan gewoon de Pilot app gebruiken.

[ Voor 116% gewijzigd door ThinkPad op 24-02-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Goedendag

Ik heb in dit topic al gezocht maar heb nog geen duidelijk antwoord gevonden.

Ik heb nog een oude Pi in de kast liggen en wil hierop Domoticz gaan installeren. Ik wil dit gaan gebruiken met sensoren en oa mijn hue lampen die werken via het Zigbee protocol.

Welke hardware raden jullie mij aan om support te krijgen voor het Zigbee protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 09:31
Zendur77 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:14:
[...]

Eindelijk te pakken, kan ik er maar 1 bestellen en nu staat hij alweer op uitverkocht :'(
Sorry mijn schuld heb er 3 besteld.
Tja als ik er 3 bestelde zat ik boven de €30 en zijn de verzendkosten gratis.
Achteraf gezien heb ik nu wel heel veel.
Je mag er wel 1tje overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Scidd0w schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:40:
Goedendag

Ik heb in dit topic al gezocht maar heb nog geen duidelijk antwoord gevonden.

Ik heb nog een oude Pi in de kast liggen en wil hierop Domoticz gaan installeren. Ik wil dit gaan gebruiken met sensoren en oa mijn hue lampen die werken via het Zigbee protocol.

Welke hardware raden jullie mij aan om support te krijgen voor het Zigbee protocol?
Je kunt de Hue controller a.h.w. importeren in Domoticz. Vervolgens kun je Domoticz je Hue lampen laten aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
Hier een startemde Domoticz gebruiker.

Mijn huis in bijna volledig Hue maar binnen de Hue mis ik toch wat functionaliteit en tevens heb ik meerdere klik-aan / klik-uit schakelaars die ik ook graag weer gebruiken dus ben ik me aan het verdiepen binnen de domotica wereld.

Nu ben ik tijdelijk wat aan het spelen met mijn oude laptop en kwam de volgende vraag naar me naar boven wat doe ik verkeerd in het volgende script: ?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/b4c50j.jpg

Bewegingsmelder = Aan
Tijd is tussen 20:30 en 20:35

Lampen aan

Bewegingsmelder = Uit

Lampen uit

[ Voor 10% gewijzigd door Imperial Guard op 24-02-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Imperial Guard schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:05:
Hier een startemde Domoticz gebruiker.

Mijn huis in bijna volledig Hue maar binnen de Hue mis ik toch wat functionaliteit en tevens heb ik meerdere klik-aan / klik-uit schakelaars die ik ook graag weer gebruiken dus ben ik me aan het verdiepen binnen de domotica wereld.

Nu ben ik tijdelijk wat aan het spelen met mijn oude laptop en kwam de volgende vraag naar me naar boven wat doe ik verkeerd in het volgende script: ?

[afbeelding]

Bewegingsmelder = Aan
Tijd is tussen 20:30 en 20:35

Lampen aan

Bewegingsmelder = Uit

Lampen uit
Je eerst blok/gedeelte is al verkeerd. Probeer eens zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/dlt4w5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
Yihaaa schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:53:
[...]

Je eerst blok/gedeelte is al verkeerd. Probeer eens zoiets:

[afbeelding]
Thanks het werkt!

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

2x Input (Bewegingsmelder / Schakelaar)

Scenario 1 (After Sunset)

Bewegingsmelder = Waar
Sunset = Waar

Dan verlichting keuken 100% aan

Na X tijd verlichting keuken naar 10%

Na 23:30 's avonds verlichting uit.

Scenario 2 (Na 23:30 / 's nachts)

Wanneer dan bewegingsmelder = Waar

Dan verlichting keuken 50% aan
Na X tijd verlichting keuken uit

Scenario 3 (Overdag)

Bij indrukken van touch schakelaar

Dan verlichting keuken 100% aan
Na X tijd verlichting keuken uit

Moet ik dit uit meerdere blokken opbouwen of één block?

Graag jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:38
Danielson schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:14:
Ook nog even een andere vraag, ik heb net mijn P1 USB kabel binnen gekregen om Kamstrup 328J uit te lezen.

Onder Utility zie ik het huidige stroom en gasverbruik b.v. 540W en 0.252M3.

Als ik vervolgens de grafiek open, blijft het stoomverbruik van Usage_1 en Usage_2 op 0 staan, het gasverbruik word wel goed in de grafiek weergegeven.

Wat moet ik aanpassen zodat het stroomverbruik ook in de grafiek word weergegeven? :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je Kamstrup alleen hele kWh doorgeeft en je zit bij Enexis dan kun je Enexis benaderen ze hebben een firmware update die ze op afstand kunnen plaatsen waardoor je wel achter de komma waarden krijgt via je P1 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
ComTech schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:50:
[...]

Sorry mijn schuld heb er 3 besteld.
Tja als ik er 3 bestelde zat ik boven de €30 en zijn de verzendkosten gratis.
Achteraf gezien heb ik nu wel heel veel.
Je mag er wel 1tje overnemen :)
Ik heb er ook meteen 2 besteld. Vorige week pieste ik net naast de pot. Dus ik was blij dat ik er nu 2 kon kopen.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mediacj schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:56:
[...]

Als je Kamstrup alleen hele kWh doorgeeft en je zit bij Enexis dan kun je Enexis benaderen ze hebben een firmware update die ze op afstand kunnen plaatsen waardoor je wel achter de komma waarden krijgt via je P1 aansluiting.
Hij geeft inderdaad alleen hele kWh door, ik zit momenteel bij Essent. Beiden zij deze optie ook? Goede tip trouwens, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:50:
Vanaf 23 februari t/m 1 maart 2015 de KlikAanKlikUit voordeelset (APA3-1500R) weer in de aanbieding bij Gamma.

€17,95 (incl. 20% keuzekorting)
Via de webshop kom je op 22.44 euro. Er gaat al 30% korting af op alle inbraakbeveiliging.
Dus de 20% keuzekorting krijg je er niet nog eens bovenop terwijl je normaal gesproken dit automatisch krijgt tijdens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:38
Danielson schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:10:
[...]

Hij geeft inderdaad alleen hele kWh door, ik zit momenteel bij Essent. Beiden zij deze optie ook? Goede tip trouwens, thx! :)
Het gaat niet om je energieleverancier (Essent) maar de netwerkbeheerder Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-NaRRa schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:08:
Hoi Allen,

Volgens mij de eerste keer dat ik iets post in dit topic, maar ik lees al wel langer mee. Ik heb onlangs een Wireless PIR melder besteld op banggood (die hier ook werd aangeraden --> http://www.banggood.com/4...me-Security-p-941723.html), maar ben benieuwd naar de ervaringen met dit apparaat.

Met name het bereik van de sensor en de betrouwbaarheid zijn af en toe twijfelachtig. De wireless PIR hangt bij mij in een halletje waar het licht van moet aangaan als er iemand de ruimte betreedt. het halletje ligt direct naast de woonkamer waar mijn rpi zich bevind.

Best vaak detecteert de PIR wel een beweging (led gaat aan) maar zie ik in domoticz niet terug dat mijn RFX een signaal heeft ontvangen. De antenne van de PIR staat helemaal uit (en zover kan) gericht op de woonkamer. Zou het signaal van de PIR gewoon niet al te best zijn? Ik heb namelijk ook apparatuur hangen op de slaapkamer (ook naast de woonkamer met een zelfde muur ertussen) maar die wordt 100% gedetecteerd in domoticz.

ofwel zijn er meer mensen die vergelijkbare ervaringen hebben met dit device die wellicht tips hebben om het bereik te verbeteren.
Ik heb er hier ook 3 liggen en ben er ook mee bezig. Viel mij ook al op dat ze slecht reageren.
Als ik mijn hand er langs laat gaan merkt de sensor dit niet altijd. Vooral als hij net een beweging heeft gezien en binnen 4 sec komt er weer wat langs dan gebeurt er niets. Na 5 sec ziet hij wel weer een beweging. Nu is dat niet heel erg aangezien het licht toch wel aanblijft.

Ik moet ze nog verder testen, ook qua bereik maar de 1ste indruk is niet direct positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 14:26
Iemand expert in perl scripts?

Ik heb de Wiki pagina gevolgd http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl maar loopt na het doorlopen van de instructies toch nog tegen een foutmelding aan. Zie ook mijn topic dat ik vanmorgen heb aangemaakt op domoticz.com http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5527.

Ik ontvangt deze foutmelding van het script:

Use of uninitialized value within @tab in string eq at ./ping_by_ip.pl line 41

en het zou dan om deze "line" gaan:

} elsif (($res!=0)&&($tab[$k] eq 'On')) {

Als iemand dus verstand heeft van scripts hoor ik graag wat ik aan dien te passen! Dank heren.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:18:
[...]

Via de webshop kom je op 22.44 euro. Er gaat al 30% korting af op alle inbraakbeveiliging.
Dus de 20% keuzekorting krijg je er niet nog eens bovenop terwijl je normaal gesproken dit automatisch krijgt tijdens bestellen.
Hij staat voor 17,95 in de folder (incl. 20% keuzekorting verhaal).

Ik verzin het niet hoor. Wellicht dat via de webshop andere voorwaarden gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:01:
[...]

Hij staat voor 17,95 in de folder (incl. 20% keuzekorting verhaal).

Ik verzin het niet hoor. Wellicht dat via de webshop andere voorwaarden gelden.
Inderdaad in de folder gaat de 20% keuzekorting er ook nog eens af. Vreemd dat de webshop dit niet doet dit keer. Maar goed een Gamma is altijd in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Yihaaa schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:34:
[...]
Je kunt de Hue controller a.h.w. importeren in Domoticz. Vervolgens kun je Domoticz je Hue lampen laten aansturen.
Bedankt voor de reply. Ik zie nu alleen dat mijn vraagstelling en zoekactie verkeerd was. Ik bedoelde niet ZigBee maar Z-Wave. Ik heb nu wel een nieuwe vraag:

Heeft er iemand ervaring met de onderstaande module in combinatie met Domoticz?
Razberry 2.0
http://razberry.z-wave.me/index.php?id=9

Of adviseren jullie om toch voor een usb stick te gaan?
http://www.z-wave.me/index.php?id=28
http://aeotec.com/z-wave-usb-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:25:
[...]

Ik heb er hier ook 3 liggen en ben er ook mee bezig. Viel mij ook al op dat ze slecht reageren.
Als ik mijn hand er langs laat gaan merkt de sensor dit niet altijd. Vooral als hij net een beweging heeft gezien en binnen 4 sec komt er weer wat langs dan gebeurt er niets. Na 5 sec ziet hij wel weer een beweging. Nu is dat niet heel erg aangezien het licht toch wel aanblijft.

Ik moet ze nog verder testen, ook qua bereik maar de 1ste indruk is niet direct positief.
Bij mij is de reactie van het apparaat zelf op beweging prima. Er zit inderdaad een delay op van 5 seconden, maar wat je zegt dat is niet hinderlijk gezien het licht toch aan blijft.

Wel is het hinderlijk dat het signaal niet altijd mijn rpi bereikt. Andere apparaten (zoals kaku) waar 1 x een muur tussen zit werken wel 100% vooralsnog. Ik krijg wel sinds deze morgen specifiiek voor deze schakelaar geen log updates meer (na een reboot).

De last time seen klopt wel voor de bewegingsmelder. Hij komt ook in de algemene log van domoticz (als hij het signaal detecteert). Zodra ik de log van de individuele switch bekijk zie ik 0 entries.

Ervaar jij dit ook toevallig? en geven alle drie de melders hetzelfde resultaat qua reactie?

Ben ook wel benieuwd naar andere mensen wat zij voor bewegingsmelder gebruiken en daar goede ervaringen mee icm domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scidd0w schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:38:
[...]
Bedankt voor de reply. Ik zie nu alleen dat mijn vraagstelling en zoekactie verkeerd was. Ik bedoelde niet ZigBee maar Z-Wave. Ik heb nu wel een nieuwe vraag:

Razberry 2.0

Ik zou kiezen (net als ik zelf heb gedaan) voor de USB stick. Stuk makkelijker in gebruik, zeker bij het aanmelden van nodes: USB stick meenemen, op het knopje drukken, enz.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Scidd0w schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:38:
[...]

Razberry 2.0

Ik heb beiden in gebruik (gehad) en beide hebben hun voordelen en nadelen.

Inderdaad, bv een Aeon labs Zwave usb stick heeft het voordeel dat je deze naar je device dat je wil toevoegen kan meenemen en daardoor gemakkelijk kan toevoegen. Voor mij was een nadeel dat deze een USB port bezet hield (Raspberry Pi B met 2 usb poorten) en omdat de stick uit de Raspberry Pi "stak" vond ik het geheel niet meer zo compact.

Voordeel van de Razberry is dat het geintegreerd is en daarom geen usb poort in beslag neemt en dat hierdoor de raspberry compact blijft.Ik had in mijn appartement altijd goed bereik met de Razberry dus geen problemen met het toevoegen van devices. Het zou een probleem kunnen zijn als je een groot huis hebt.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mediacj schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 07:56:
[...]

Ik heb net contact gehad met Enexis, diegene die ik aan de telefoon had begreep niet zo goed wat ik bedoelde, maar hij ging intern een mail uitzetten over mijn vraag. Ik zou zo spoedig mogelijk wat van ze horen, ik ben benieuwd! :)

Heb jij deze firmware update ook uit laten voeren? Zo ja, heb je dit gewoon via de klantenservice geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

krizzziz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:22:
[...]

Ik heb beiden in gebruik (gehad) en beide hebben hun voordelen en nadelen.

Inderdaad, bv een Aeon labs Zwave usb stick heeft het voordeel dat je deze naar je device dat je wil toevoegen kan meenemen en daardoor gemakkelijk kan toevoegen. Voor mij was een nadeel dat deze een USB port bezet hield (Raspberry Pi B met 2 usb poorten) en omdat de stick uit de Raspberry Pi "stak" vond ik het geheel niet meer zo compact.

Voordeel van de Razberry is dat het geintegreerd is en daarom geen usb poort in beslag neemt en dat hierdoor de raspberry compact blijft.Ik had in mijn appartement altijd goed bereik met de Razberry dus geen problemen met het toevoegen van devices. Het zou een probleem kunnen zijn als je een groot huis hebt.
Bijkomend nadeel dat met includen of excluden je iedere keer naar je razberry toe mag (of andersom) en met de usb stick heb je dat niet he..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extra voordeel: Als je over een halfjaar van je Pi wilt overstappen naar een NAS of ander embedded apparaat ofzo dan is je Razberry waardeloos omdat die alleen op de Pi past. USB is veel universeler :)

Tekort aan USB-poorten heb je een USB-hub voor. En dat het niet mooi is, so what? Hier hangt de hele meterkast vol met allerlei dradenbende vanwege domotica :P

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 25-02-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
DRuw schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:41:
[...]

Bijkomend nadeel dat met includen of excluden je iedere keer naar je razberry toe mag (of andersom) en met de usb stick heb je dat niet he..
Daar heb je gelijk in en misschien dat ik dat niet duidelijk omschreven heb. In mijn appartement had mijn Razberry perfect ontvangst. Dus die kon include/excluden van steeds dezelfde plek. Ik hoefde alleen mij iPhone paraat te hebben om de command te geven om te gaan includen/excluden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-NaRRa schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:39:
[...]

Bij mij is de reactie van het apparaat zelf op beweging prima. Er zit inderdaad een delay op van 5 seconden, maar wat je zegt dat is niet hinderlijk gezien het licht toch aan blijft.

Wel is het hinderlijk dat het signaal niet altijd mijn rpi bereikt. Andere apparaten (zoals kaku) waar 1 x een muur tussen zit werken wel 100% vooralsnog. Ik krijg wel sinds deze morgen specifiiek voor deze schakelaar geen log updates meer (na een reboot).

De last time seen klopt wel voor de bewegingsmelder. Hij komt ook in de algemene log van domoticz (als hij het signaal detecteert). Zodra ik de log van de individuele switch bekijk zie ik 0 entries.

Ervaar jij dit ook toevallig? en geven alle drie de melders hetzelfde resultaat qua reactie?

Ben ook wel benieuwd naar andere mensen wat zij voor bewegingsmelder gebruiken en daar goede ervaringen mee icm domoticz?
Bij mij ligt de Pi nog even op de 2de etage voor testen te doen. Net een sensor meegenomen naar de schuur. Schuur is ook aan de achterkant van het huis maar signaal moet door dubbelglas en dak van schuur heen en zal een meter of 5 hemelsbreed zijn maar zelf met ingeschoven antenne prima bereik en alles wordt netjes gelogd.

Ik merk wel dat soms het in dashboard er niets gebeurt, maar dat de log het wel verwerkt heeft.
Bv een deurcontact wordt soms wel netjes van status veranderd in het dashboard en een andere keer zie je niets gebeuren. Kijk ik dan in de log van het contact dan is het wel netjes doorgegeven.
Dit alles met v2.2284 Stable.

Nu heb ik in Domoticz wel ingesteld dat hij na 5 seconden op Off springt aangezien de sensor dit niet zelf doet en altijd op ON blijft staan. Qua werking maak dat niet zoveel uit maar nu kan ik ook naar Off kijken en vindt het wat netter in het overzicht staan.

Mijn doel is om 2 sensoren bij de trap te plaatsen en zo het licht op de trap kan schakelen.
Nu wordt de uitdaging om te bepalen wanneer je omhoog en omlaag gaat zodat ik dan ook andere lichten kan schakelen aan de hand hoe iemand de trap op gaat en als je boven bent het licht op de trap direct uitgaat.

Op zich zal dit nog wel te maken zijn met een variable maar moet nog bedenken wat als iemand halverwege iets vergeten is en weer terug gaat. Dan moet deze stand anders zijn dan iemand die doorloopt naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm....mijn Pi heeft 4 USB poorten, waarvan nu 2 bezet: RFXCOM en Z Wave stick, dus als je al tekort zou komen, dan kun je een USB hub overwegen idd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14

Patrick89

PSN : Gamesource

Vraagje, kan ik de Homewizard ook als actuator gebruiken ? Zodoende kan ik rustig over van een homewizard naar een raspberry PI.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02
Heeft iemand ervaring met het bedienen van thermostaatkranen vanuit Domoticz?

Op dit moment heb ik mijn verlichting via KaKu geschakeld en ben daar erg tevreden mee. Voor de verwarming lijkt het mij echter handiger om tweeweg-communicatie te kunnen gebruiken, dus Zwave (via een USB-stick omdat het niet op een Pi draait).

Dan de keuze voor de de thermostaatkraan zelf. Ik heb zelf, volgens mij, twee bruikbare kranen gevonden:

EUROtronic Stella Z
- Bediening op kraan niet mogelijk
+ Temperatuurmelding naar controller
+ Mogelijkheid tot 'direct valve control', om zo de regeling extern te implementeren
+ Iets goedkoper

Danfoss LC-13
+ Bediening ook op de kraan zelf mogelijk
- Geen temperatuurmelding naar controller (alleen setpoint)
* Direct valve control onbekend, kon ik nergens terugvinden

Heeft iemand van jullie praktijkervaring met deze of andere kranen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
M.v.Veelen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:05:
Ehm....mijn Pi heeft 4 USB poorten, waarvan nu 2 bezet: RFXCOM en Z Wave stick, dus als je al tekort zou komen, dan kun je een USB hub overwegen idd.
Dat kan, alleen dan moet je die hub ook weer van extra voeding voorzien. Op mijn Rasbperry Pi B zitten 2 usb poorten. Op 1 zit een wifi dongle aangesloten en op de andere de RFXcom transceiver. Mijn Razberry zit dus mooi op de GPIO aansluiting. Prima, meer heb ik niet nodig en ik kan nu mooi gebruik maken van 1 voeding van het geheel.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:01

Trebbors

Failure is no option!

Mijn Jablotron Oasis alarm-systeem heeft componenten op 868 MHz en maakt volgens eigen zeggen gebruik van het 'Oasis' protocol.

Bestaat er een kans dat ik met een RFXcom transceiver de boel ook met domoticz kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. De RFXCOM is 433Mhz. Misschien met iets anders wel, maar ik denk het waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Even een vraag, ik heb al maanden last van een crashende domoticz, Hij crached iedere x minuten. soms na 20 soms na 5 minuten.

Om hardware falen uit te sluiten heb ik vandaag een nieuwe raspberry geïnstalleerd met een schoon image.

Daarna de database om gezet.

echter nu mijn vraag,

Wat mij opvalt is dat er redelijk veel processen van domoticz in het systeem aanwezig zijn als ik bijvoorbeeld htop draai dan tel ik al snel 14x een domoticz proces. Hebben jullie dit ook?

Edit: Het crash probleem lijkt toch niet opgelost... misschien dan toch iets in de database?. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen tackelen?

Mijn configuratie ziet er zo uit:

Rapsberry B (met 4 usb poorten)
P1 cable
RFXcom 433E
Diverse KAKU schakelaars
4 temperatuurssenoren op 433 mhz
1 rookmelder
Extra zware voeding aangeschaft via sossolutions
een usbhub met voeding voor de p1cable en rfxcom

[ Voor 29% gewijzigd door schmm op 25-02-2015 14:28 . Reden: toevoeging ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:21:
Even een vraag, ik heb al maanden last van een crashende domoticz, Hij crached iedere x minuten. soms na 20 soms na 5 minuten.

Om hardware falen uit te sluiten heb ik vandaag een nieuwe raspberry geïnstalleerd met een schoon image.

echter nu mijn vraag,

Wat mij opvalt is dat er redelijk veel processen van domoticz in het systeem aanwezig zijn als ik bijvoorbeeld htop draai dan tel ik al snel 14x een domoticz proces. Hebben jullie dit ook?

Edit: Het crash probleem lijkt toch niet opgelost... misschien dan toch iets in de database?. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen tackelen?

P1 cable
RFXcom 433E
Diverse KAKU schakelaars
1 rookmelder
Probleem kan ook je SD kaart zijn. Probeer eens een andere SD kaart met je huidige opstelling. Als het dan nog crasht kan het bijna niet anders dan database probleem of je voeding die niet genoeg levert, zie hieronder.

Vele waaronder ondergetekende hebben een nieuwe RapsB Pi besteld bij Sossolutions met 2A voeding maar kregen een 1.2A voeding geleverd. Even de sticker op de voeding bekijken hoeveel hij levert. Als het inderdaad een 1.2A betreft een mail sturen hierover en sturen ze je een juiste op en kun je de andere retour sturen na ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:21:

echter nu mijn vraag,

P1 cable
RFXcom 433E
Diverse KAKU schakelaars
1 rookmelder
Dit heb ik ook gehad in het begin. Steeds een crash en steeds alles kwijt. Nadat ik een nieuwe sd kaart heb geinstalleerd heb ik nooit meer een crash gehad. Nu alweer 4 maanden tevreden.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
De sd kaart is vervangen ;). Van een gewone sd naar een micro.

De voeding is wel een 2 ampère.

Ik heb nu een sql vacuüm uitgevoerd op de database.

Nu draait domoticz alweer een ongeveer een uur.. Dit heeft ie in maanden niet meer gedraaid.

Nu hopen dat dit het probleem was..

Edit: na een uur toch weer een herstart... Dan maar weer verder zoeken!

[ Voor 11% gewijzigd door schmm op 25-02-2015 15:29 . Reden: Aanvulling ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:27:
De sd kaart is vervangen ;). Van een gewone sd naar een micro.

De voeding is wel een 2 ampère.

Ik heb nu een sql vacuüm uitgevoerd op de database.

Nu draait domoticz alweer een ongeveer een uur.. Dit heeft ie in maanden niet meer gedraaid.

Nu hopen dat dit het probleem was..

Edit: na een uur toch weer een herstart... Dan maar weer verder zoeken!
Gebruik je misschien scripts. Heb ook gelezen dat de scripts de boel kunnen laten crashen.
Mogelijk de scripts eens verwijderen en dan 1 voor 1 weer gaan inzetten en dan weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu zelf ook een probleem.

De image gebruikt van Domoticz zelf en daar een paar dingen geinstallerd. Net veel bijzonder verder.
Ik gebruik een 8Gb micro sd met Raspberry Pi 2 B en vanaf het begin sudo raspi-config gedraait om de partitie te vergroten.

Vandaag zag ik via Domoticz dat mijn partitie voor ruim 99% vol is.

Dacht ik draai gewoon nogmaals sudo raspi-config en probeer het nog eens maar dat moet je dus niet doen. Backup gemaakt dus niets aan de hand maar een sudo apt-get update of iets gaat niet meer lukken omdat er geen ruimte is. Lijkt mij niet dat Domoticz etc ruim 8Gb nodig heeft.

De tmp map is bijna leeg.
Iemand tips hoe ik ruimte vrij kan maken.

via http://www.domoticz.com/w...an-Wheezy%29_for_Domoticz de cleanup nog geprobeerd maar dan krijg ik bij het verwijderen van een package ook een foutmelding
dat er geen ruimte vrij is. :'(

/usr/bin/mandb: can't write to /var/cache/man/2694: No space left on device

[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 25-02-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de sudo raspi-config draait en dan kiest voor optie 1 (expand filesystem), dan heb je als het goed is meteen weer ruimte vrij. Het kan zijn dat je eerst even iets moet verwijderen van je kaart (verplaatsen naar je laptop oid) om genoeg ruimte daarvoor te hebben. Bijvoorbeeld een mapje met images ofzo.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:12:
Als je de sudo raspi-config draait en dan kiest voor optie 1 (expand filesystem), dan heb je als het goed is meteen weer ruimte vrij. Het kan zijn dat je eerst even iets moet verwijderen van je kaart (verplaatsen naar je laptop oid) om genoeg ruimte daarvoor te hebben. Bijvoorbeeld een mapje met images ofzo.
Dat gaf ik al aan.
Dit had ik geprobeerd en uitvoering ging verder goed. Alleen wil Domoticz na de reboot niet meer starten en blijft crashen als ik deze handmatig start en reboot de Rasp daarna en begint het weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:21
Staat de backup aan van domoticz ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarFan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:15:
Staat de backup aan van domoticz ?
nee die staat uit. Via een script wordt er elke nacht een backup op mijn NAS gemaakt om de SD juist te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:58:
[...]

Gebruik je misschien scripts. Heb ook gelezen dat de scripts de boel kunnen laten crashen.
Mogelijk de scripts eens verwijderen en dan 1 voor 1 weer gaan inzetten en dan weer testen.
Ik had alleen een backup script. Alleen deze staat nu ook uit aangezien ik deze nog niet had draaien. Verder heb ik helemaal niets draaien op het systeem. Alleen domoticz en monit.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:08:
Ik heb nu zelf ook een probleem.

De image gebruikt van Domoticz zelf en daar een paar dingen geinstallerd. Net veel bijzonder verder.
Ik gebruik een 8Gb micro sd met Raspberry Pi 2 B en vanaf het begin sudo raspi-config gedraait om de partitie te vergroten.

Vandaag zag ik via Domoticz dat mijn partitie voor ruim 99% vol is.

Dacht ik draai gewoon nogmaals sudo raspi-config en probeer het nog eens maar dat moet je dus niet doen. Backup gemaakt dus niets aan de hand maar een sudo apt-get update of iets gaat niet meer lukken omdat er geen ruimte is. Lijkt mij niet dat Domoticz etc ruim 8Gb nodig heeft.

De tmp map is bijna leeg.
Iemand tips hoe ik ruimte vrij kan maken.

via http://www.domoticz.com/w...an-Wheezy%29_for_Domoticz de cleanup nog geprobeerd maar dan krijg ik bij het verwijderen van een package ook een foutmelding
dat er geen ruimte vrij is. :'(

/usr/bin/mandb: can't write to /var/cache/man/2694: No space left on device
via ssh gaan zoeken naar directory's welke groot zijn. Ik zou een kijken in /var/log/ misschien staat hier iets in?

als je in een directory ls -liah doet krijg je een directory overzicht met de grootte van bestanden in MB.

Bestanden kun je verwijderen met rm "bestandsnaam" of rm -R "directorynaam"

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:31:
[...]

Ik had alleen een backup script. Alleen deze staat nu ook uit aangezien ik deze nog niet had draaien. Verder heb ik helemaal niets draaien op het systeem. Alleen domoticz en monit.
Dan blijft denk ik alleen je database nog over.
Als test eens een nieuwe DB aanmaken met een wat hardware erin en dan kijken of hij wel blijft draaien.
Als het dan ook fout gaat zou je DB waarschijnlijk nog goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Dan blijft denk ik alleen je database nog over.
Als test eens een nieuwe DB aanmaken met een wat hardware erin en dan kijken of hij wel blijft draaien.
Als het dan ook fout gaat zou je DB waarschijnlijk nog goed zijn.
Dat ik een nieuwe database zal moeten daar ben ik denk ik ook wel achter. Alleen mijn vraag, is het mogelijk om alle hardware (switches etc) mee te nemen zonder dat ik die nieuw aan hoef te maken. (bijvoorbeeld bij kaku om opnieuw te "pairen".)

Want dan ben ik nog wel ff bezig...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:35:
[...]

Dat ik een nieuwe database zal moeten daar ben ik denk ik ook wel achter. Alleen mijn vraag, is het mogelijk om alle hardware (switches etc) mee te nemen zonder dat ik die nieuw aan hoef te maken. (bijvoorbeeld bij kaku om opnieuw te "pairen".)

Want dan ben ik nog wel ff bezig...
Durf ik niet te zeggen. Maar ik vermoed dat alles in de DB wordt opgeslagen en zal de hardware ook niet meer bestaan in Domoticz na een nieuwe DB.

Meeste dingen zal hij direct weer kunnen vinden. Alleen zal het even lastig worden als je meer van hetzelfde hebt.

Ik heb mijzelf nu al aangeleerd om elke dag een backup van de sd te maken zolang ik aan het testen ben en voor en na een update doe ik het ook nog een keer. Om hopelijk dit soort dingen te voorkomen.

Een nieuwe installatie met DB restore valt wel mee maar je installeert vai puttu vaak toch nog andere dingen en die mis je dan en moet je dan ook opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:41:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Maar ik vermoed dat alles in de DB wordt opgeslagen en zal de hardware ook niet meer bestaan in Domoticz na een nieuwe DB.

Meeste dingen zal hij direct weer kunnen vinden. Alleen zal het even lastig worden als je meer van hetzelfde hebt.

Ik heb mijzelf nu al aangeleerd om elke dag een backup van de sd te maken zolang ik aan het testen ben en voor en na een update doe ik het ook nog een keer. Om hopelijk dit soort dingen te voorkomen.

Een nieuwe installatie met DB restore valt wel mee maar je installeert vai puttu vaak toch nog andere dingen en die mis je dan en moet je dan ook opnieuw doen.
Een database backup maakt ie bij mij ook regelmatig. Alleen omdat het probleem heel langzaam opgetreden is en ik dus terug zou moeten naar een backup van enkele waarschijnlijk 4 of 5 maanden geleden schiet dat niet zo op....

Ik ga op een vrije regenachtige zaterdag of zondag middag weer eens aan de slag denk ik :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:33:
[...]

via ssh gaan zoeken naar directory's welke groot zijn. Ik zou een kijken in /var/log/ misschien staat hier iets in?

als je in een directory ls -liah doet krijg je een directory overzicht met de grootte van bestanden in MB.

Bestanden kun je verwijderen met rm "bestandsnaam" of rm -R "directorynaam"
Tnx voor de tips.

Probleem zat/zit hem in /var/log map.
Daar zitten een paar log bestanden van 700Mb en 1,5Gb
Deze verwijderd en zit nu op 55% vol. Een stuk beter dus. _/-\o_

Nu gaan uitzoeken waarom deze logbestanden zo groot worden.
Het enige waar ik email gebruik is een mail sturen als de Rasp een keer reboot. Dan wil ik dit weten.
De rest gaat met Pushover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:51:
[...]

Tnx voor de tips.

Probleem zat/zit hem in /var/log map.
Daar zitten een paar log bestanden van 700Mb en 1,5Gb
Deze verwijderd en zit nu op 55% vol. Een stuk beter dus. _/-\o_

Nu gaan uitzoeken waarom deze logbestanden zo groot worden.
Het enige waar ik email gebruik is een mail sturen als de Rasp een keer reboot. Dan wil ik dit weten.
De rest gaat met Pushover.
welke bestanden waren dat? heb je misschien nog even in de inhoud gekeken? want daar kun je veel info uit ophalen wat er aan de hand is/was. want waarschijnlijk zal het probleem terug komen. Misschien vanaf nu die logfiles wat meer in de gate houden?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:53:
[...]

welke bestanden waren dat? heb je misschien nog even in de inhoud gekeken? want daar kun je veel info uit ophalen wat er aan de hand is/was. want waarschijnlijk zal het probleem terug komen. Misschien vanaf nu die logfiles wat meer in de gate houden?
Ze waren te groot om te openen. Maar maakt ze gelukkig weer aan en een foutmelding die ik tegen kom is.

mail.err
My unqualified host name (raspberrypi) unknown

Ik gebruik Watchdog en deze heeft Sendmail nodig.
Ga nu onderstaande oplossing eens proberen en vervang debian voor raspberrypi
http://forum.linuxcareer....etry-unqualified-hostname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Weet iemand wat er in de tabel notifications wordt opgeslagen? Hier staan nl 2 waardes is met een datum in het jaar 1899.

Kan ik die zomaar leeg gooien of de twee records verwijderen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:32
Voor degene die crashende domoticz hebben. Controleer je geheugen gebruik en je schijfgebruik op je pi. Als 1 van beide vol is stopt domoticz. Kijk in /var/log en kijk naar eventuele fouten in de logfiles. Zet evt. logging uit als die niet nodig is. Los fouten op. Mij sd kaart gebruik is al maanden constant en loopt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
Ik heb een probleem met het wifi ping script van Chopperrob. Deze detecteert mijn GSM prima, echter raporteert hij enkel een 'ON' actie naar Domoticz. Nooit een 'OFF' actie omdat volgens het script Domoticz al op de hoogte was van het feit dat de gsm al van het wifi netwerk verdwenen was (wat niet het geval is).

Dit is met versie 1.6.1.
Versie 1.4 werkte probleemloos tot een apt-get upgrade dus moest noodgedwongen naar een nieuwe versie van het script.

Heeft iemand dit toevallig ook?

edit:
Ik heb de oplossing zelf al gevonden 8)7 Zie hieronder.

Ik had de switches "hidden" gemaakt. Dan ziet het script ze niet meer. Oplossing is om het script aan te passen met de JSON url
domoticzurl = 'http://'+domoticzserver+'/json.htm?type=devices&filter=all&used=true&order=Name&displayhidden=1'

Het gaat daarbij om het stukje "&displayhidden=1".

[ Voor 28% gewijzigd door BizzieBis op 25-02-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Bedank voor de tips.

Zelf heb ik nog een voordeel bedacht van de Razberry tov van de Aeon usb stick en dat is support voor Z-wave Plus en Apple Homekit. Of is dit wat jullie betreft een non argument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

ja, ten eerste zijn de Aeon labs sticks dat nu ook en ten 2e doet domoticz daar niets mee;)
Ik zie momenteel trouwens nog geen vordelen van zwave plus… er zijn een hoop modules die nu die nieuwe chip hebben en waar ineens compatibitliteitsproblemen mee zijn...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 19:18
onlangs heb ik mn modem vervangen, het adres is veranderd van 192.168.1.254 naar 192.168.2.254. Dit kan ik op het modem ook niet aanpassen. Ik kan op het modem wel zien dat de raspberry ook online is gekomen met adres 192.168.2.10 maar ik kan er niet meer op inloggen met poort 8080. ik heb de cache al gecleared. Als ik het aders zonder 8080 invoer dan krijg ik wel te zien: Welcome to nginx! Dit was ook al zo in de vorige situatie als je vergat 8080 in te vullen dus m.a.w. de verbinding is er wel. Wat kan ik nog doen voordat ik de hele zooi opnieuw installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Kun je met ssh inloggen op de PI (met putty bijvoorbeeld)? Dan kun je startfile van DOmoticz aanpassen, dar staat wellicht nog het oude ip-adres in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:59:
[...]

Ze waren te groot om te openen. Maar maakt ze gelukkig weer aan en een foutmelding die ik tegen kom is.

mail.err
My unqualified host name (raspberrypi) unknown

Ik gebruik Watchdog en deze heeft Sendmail nodig.
Ga nu onderstaande oplossing eens proberen en vervang debian voor raspberrypi
http://forum.linuxcareer....etry-unqualified-hostname
Volgens mij heeft watchdog enkel sendmail nodig als je wilt mailen. Als je dat niet belangrijk vind kun je die configuratie vast weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
HendrikT schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:35:
onlangs heb ik mn modem vervangen, het adres is veranderd van 192.168.1.254 naar 192.168.2.254. Dit kan ik op het modem ook niet aanpassen. Ik kan op het modem wel zien dat de raspberry ook online is gekomen met adres 192.168.2.10 maar ik kan er niet meer op inloggen met poort 8080. ik heb de cache al gecleared. Als ik het aders zonder 8080 invoer dan krijg ik wel te zien: Welcome to nginx! Dit was ook al zo in de vorige situatie als je vergat 8080 in te vullen dus m.a.w. de verbinding is er wel. Wat kan ik nog doen voordat ik de hele zooi opnieuw installeer?
Klinkt nog steeds als een hardnekkige cache. Je nginx werkt immers. Domoticz kijkt volgens mij niet naar zijn eigen ip.

Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Of een device waarop je nog nooit eerder Domoticz gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Ik heb een afzuiger in de keuken, en wil niet iedere keer naar de keuken lopen. Het volgende wil ik bereiken;
1) als de verlichting in het toilet aan gaat (halogeen) moet de afzuiger aangaan (na x tijd, dat is allemaal in te stellen via Domoticz)
2) bewegings detectie via Aeotec multi sensor in de badkamer (met vochtmeter zodat ik het idee van robbshop kan nabouwen met auto afzuiging) maar ook daar schakeling van licht. Dit is LED verlichting, weet niet of deze dimbaar is maar wil het wel proberen of het dimbaar te doen is, zodat ik 's ochtends en 's nachts bij beweging de verlichting zachtjes aan zetten zodat niet heel het huis wakker word.

Ik heb denk ik nodig:
voor (1) 1x z-wave schakelaar + pulsdrukker
voor (2) 1x z-wave dimmer + pulsdrukker + aeotec multisensor + fibaro 2x 1.5kw switch

Ik heb nu een Popp / Duwi ZW EDAN 300 Flush Mounted Dimmer in de woonkamer, maar die maakt een erg irritant zoemend geluid als ik deze onder de 50% zet (daar dim ik halogeen licht overigens)

Dus eventueel nog een nieuwe dimmer erbij voor de woonkamer. Het liefst alles zo kant en klaar mogelijk maar het moet wel degelijk spul zijn.

Graag jullue advies aan producten wat je me zou aanraden icm domoticz en een z-wave z2 stick.. Het gaat vooral om de vraag 'all in one' dimmer sets van bijv zwave.me of juist los van fibaro+pulsdrukker erbij? Ik las op robbshop dat er productieproblemen waren met die zwave.me dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 19:18
BizzieBis schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:05:
[...]

Klinkt nog steeds als een hardnekkige cache. Je nginx werkt immers. Domoticz kijkt volgens mij niet naar zijn eigen ip.

Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Of een device waarop je nog nooit eerder Domoticz gebruikt hebt?
inmiddels geprobeerd, zowel andere browser als andere laptop. Helaas was dit niet de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Mijn probleem met een crashende domoticz lijkt nu toch opgelost. Momenteel een uptime van 3+ uren. Dit heb ik in geen maanden gehaald. De laatste maanden haalde hij het uur amper.

Ik had nog 2 weer services aan staan. deze heb ik uit de hardware lijst verwijderd. En nu lijkt het systeem te blijven draaien.

Laten we hopen dat het probleem veroorzaakte in mijn configuratie en dat hij nu netjes blijft lopen zoals het hoort.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikT schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:25:
[...]

inmiddels geprobeerd, zowel andere browser als andere laptop. Helaas was dit niet de oplossing
Weet je zeker dat Domoticz wel draait? Ik zou eens inloggen met SSH en kijken of Domoticz wel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Even een noob vraag:

Ik probeer wiringPi op mijn Raspberry met Wheezy te installeren, ik doe het volgende:

code:
1
2
3
4
5
git clone git://git.drogon.net/wiringPi
cd wiringPi
git pull origin
cd wiringPi
./build

Vervolgens krijg ik terug:
code:
1
-bash: ./build: No such file or directory

Volgens mij is het iets simpels, maar ik ben een linux noob |:(

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik heb een Philips Hue en Livingcolors remote. Ik weet dat ik de remote kan koppelen aan de lampen, maar ik zou graag de scenes op de remote koppelen aan Domoticz scenes. Is dat mogelijk?
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:58:
[...]

Volgens mij heeft watchdog enkel sendmail nodig als je wilt mailen. Als je dat niet belangrijk vind kun je die configuratie vast weg halen.
Klopt en dat gebruik is dus voor het geval dat de Raspberry wordt herstart. Dan kan ik de boel op dat moment extra in de gaten houden.

Er staan meer fouten in de logfile dus ergens gaat er iets niet lekker met sendmail en ga nu een paar backup terug om te testen of het dan ook voorkomt en hoop zo het probleem te achterhalen.

In het ergste geval moet sendmail maar verdwijnen maar geef het niet zo snel op >:)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45
Danielson schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:55:
Even een noob vraag:

Ik probeer wiringPi op mijn Raspberry met Wheezy te installeren, ik doe het volgende:

code:
1
2
3
4
5
git clone git://git.drogon.net/wiringPi
cd wiringPi
git pull origin
cd wiringPi
./build

Vervolgens krijg ik terug:
code:
1
-bash: ./build: No such file or directory

Volgens mij is het iets simpels, maar ik ben een linux noob |:(
Je zit 1 wiringPI directory te hoog, de tweede cd wiringPI is teveel.

(Liep ik zelf tegenaan om static build te maken, dan moet je wel daar zijn)

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Danielson
Pino schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 07:53:
[...]

Je zit 1 wiringPI directory te hoog, de tweede cd wiringPI is teveel.

(Liep ik zelf tegenaan om static build te maken, dan moet je wel daar zijn)
:X Thx!

• schmm
schmm schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:36:
Mijn probleem met een crashende domoticz lijkt nu toch opgelost. Momenteel een uptime van 3+ uren. Dit heb ik in geen maanden gehaald. De laatste maanden haalde hij het uur amper.

Ik had nog 2 weer services aan staan. deze heb ik uit de hardware lijst verwijderd. En nu lijkt het systeem te blijven draaien.

Laten we hopen dat het probleem veroorzaakte in mijn configuratie en dat hij nu netjes blijft lopen zoals het hoort.
Het probleem van crashen is inderdaad opgelost. Momenteel draait domoticz al weer 14 uren.

Heeft iemand dit al vaker meegemaakt als je WU en Forecast IO hebt draaien dat dat problemen oplevert met de uptime van Domoticz?

PVoutput

• janne_nl
WU heb ik wel lopen, Forecast IO niet.
Geen problemen met uptime Domoticz
Pagina: 1 ... 55 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door