• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 11:59
Hoe zijn jullie ervaringen met de Philips Hue lampen in Domoticz in combinatie met Blocky?

Ik heb al diverse malen geprobeerd om de Hue schakelaar in dimmer modus te zetten en deze vervolgens met een blocky script aan te sturen met % lichtsterkte.
Omdat dit niet wilde lukken heb ik de schakelaar van de Hue lamp nu altijd op On/Off staan.
Het onderstaande blocky werkt dan prima:

If "computer" = On and "Computer Hue" = On and "Garage" = On
Set "Computer Hue" = Off
Else If "computer" = off and "Computer Hue" = off and "Garage" = On
Set "Computer Hue" = On

Gisteren mijn Domoticz installatie geupdate naar versie V2.2284. Ik zag dat er ook enkele veranderingen waren doorgevoerd voor de Philips Hue verlichting.

Vervolgens enkele wijzigingen aangemaakt in het blocky script:

If "computer" = On and "Computer Hue" = Level (%) 95 and "Garage" = On
Set "Computer Hue" = Level (%) 20
Else If "computer" = off and "Computer Hue" = Level (%) 20 and "Garage" = On
Set "Computer Hue" = Level (%) 95

Nu werkt dit script wel zij het niet dat deze iedere seconden wordt aangeroepen zoals ik kan zien in de logfile van Domoticz.

Als de computer dus aan is gaat de lamp nog voor 20% branden maar dit commando blijft verstuurd worden. Andersom is dit hetzelfde. Is de computer uit dan gaat de lamp weer voor 95% branden maar ook dan blijft het commando verstuurd worden.

Een loop kan het niet zijn omdat de waarde computer hue veranderd en dus niet meer "waar" kan zijn.

Wat me verder wel nog is opgevallen is het feit dat als je bij de "show Current State" gaat kijken in je gebeurtenissen venster ik bij de Hue lampen geen "sValue" zie staan, terwijl dit bij een Fibare RGBW module wel het geval is. Wellicht is dat het probleem?

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 23:11
arjandijk162 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:09:
Ik heb een Philips Hue en Livingcolors remote. Ik weet dat ik de remote kan koppelen aan de lampen, maar ik zou graag de scenes op de remote koppelen aan Domoticz scenes. Is dat mogelijk?
De remote maakt geen verbinding met de bridge in de zin van terugkoppeling, en er is ook geen push melding naar Domoticz dus Domoticz weet nooit welke knop je indrukt.

Maar je kunt het wel simuleren:
Je zet via Domoticz de gewenste scene aan, en dan hou je op de Scene button op de remote ingedrukt.
Repeat voor de andere scene (of scenes indien gen 2 remote).

Je hebt dan de identieke instellingen van de scenes op de remote opgeslagen.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 00:03
Ik was al bang dat er geen directe link was. Ik snap inderdaad de scene instellingen als het alleen om Hue lampen gaat. Ik zou graag ook andere apparaten schakelen, maar dat gaat dus blijkbaar niet.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:11
Ik heb gisteravond deze tutorial gevolgd om HomeEasy HE877 schakelaars te laten schakelen, maar helaas zonder succes.

Wat ik er tot nu toe van wijs kan worden, is dat HomeEasy op een andere manier word geschakeld dan Elro producten.

Heeft iemand ervaring met het schakelen van HomeEasy producten?

• psypie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb juist nieuwe installatie op mijn pi gedaan van domoticz.

Ik heb hier via usb de rfxcom rfxtrx433e aangehangen.

Als ik via hardware de rfxcom toevoeg kan ik hem maar aan 1 poort toewijzen: /dev/ttyAMA0

Als ik dan op set mode druk en daar default aanduid en op set druk vlieg ik terug naar het dashboard en zijn de modes terug allemaal afgevinkt.

Heb al enkele malen gereboot zonder succes.

Iemand een idee?
Lijkt erop dat de RFXCOM helemaal niet herkend wordt. Die ttyAMA0 is de interne seriële poort van de Pi.

De RFXCOM zou normaal gesproken als ttyUSB0 herkend moeten worden.

• hondapower
arjandijk162 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:09:
Ik was al bang dat er geen directe link was. Ik snap inderdaad de scene instellingen als het alleen om Hue lampen gaat. Ik zou graag ook andere apparaten schakelen, maar dat gaat dus blijkbaar niet.
Het schijnt dat ze bij Hue wel bezig zijn met een soort push API, maar dan nog zal de LC remote nooit werken met Domoticz want de LC remote stuurt volgens mij de lampen direct aan zonder tussenkomst van de bridge.
De Tap zou dan wel feedback geven.

Je zou wel een scriptje kunnen maken. Als je een Scene toets indrukt op de remote, dan gaan alle Hue lampen in een specifieke stand. Dit kun je weer met Domoticz checken.
IF Hue 1 = 90% color Green AND Hue 2 = 95% color Blue, DO SET Scene 1.

Wat er dan zou gebeuren is dat Domoticz een scene/groep start met daarin alles.
Omdat de Hue lampen al de goede kleur hebben, zul je ze niet zien veranderen maar wel snel de overige devices in de scene zien schakelen.

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 16:18
hondapower schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:24:
[...]

Het schijnt dat ze bij Hue wel bezig zijn met een soort push API, maar dan nog zal de LC remote nooit werken met Domoticz want de LC remote stuurt volgens mij de lampen direct aan zonder tussenkomst van de bridge.
De Tap zou dan wel feedback geven.

Je zou wel een scriptje kunnen maken. Als je een Scene toets indrukt op de remote, dan gaan alle Hue lampen in een specifieke stand. Dit kun je weer met Domoticz checken.
IF Hue 1 = 90% color Green AND Hue 2 = 95% color Blue, DO SET Scene 1.

Wat er dan zou gebeuren is dat Domoticz een scene/groep start met daarin alles.
Omdat de Hue lampen al de goede kleur hebben, zul je ze niet zien veranderen maar wel snel de overige devices in de scene zien schakelen.
De API is er al. Ik stuur mijn hue lampen namelijk aan met bepaalde scripts zodat ik direct een juiste scene krijg via domoticz.

Documentatie over de api kun je hier vinden: http://www.developers.meethue.com/philips-hue-api

PVoutput

• psypie
  • Laatst online: 27-12-2023
Hier log van dmesg:

[ 1.758141] usb 1-1: new high-speed USB device number 2 using dwc_otg
[ 1.760323] Indeed it is in host mode hprt0 = 00001101
[ 1.958530] usb 1-1: New USB device found, idVendor=0424, idProduct=9512
[ 1.958546] usb 1-1: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=0
[ 1.959793] hub 1-1:1.0: USB hub found
[ 1.959946] hub 1-1:1.0: 3 ports detected
[ 2.248287] usb 1-1.1: new high-speed USB device number 3 using dwc_otg
[ 2.348578] usb 1-1.1: New USB device found, idVendor=0424, idProduct=ec00
[ 2.350872] usb 1-1.1: New USB device strings: Mfr=0, Product=0, SerialNumber=0
[ 2.360445] smsc95xx v1.0.4
[ 2.429886] smsc95xx 1-1.1:1.0 eth0: register 'smsc95xx' at usb-bcm2708_usb-1.1, smsc95xx USB 2.0 Ethernet, b8:27:eb:de:03:c9
[ 2.528163] usb 1-1.3: new full-speed USB device number 4 using dwc_otg
[ 2.652979] usb 1-1.3: New USB device found, idVendor=0403, idProduct=6001
[ 2.655127] usb 1-1.3: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
[ 2.657095] usb 1-1.3: Product: RFXtrx433
[ 2.666648] usb 1-1.3: Manufacturer: RFXCOM
[ 2.668956] usb 1-1.3: SerialNumber: A1YIOOGM
[ 3.235402] udevd[158]: starting version 175
[ 3.952837] uio: disagrees about version of symbol module_layout
[ 3.986668] uio: disagrees about version of symbol module_layout

Hij wordt wel herkend maar volgens mij niet gemount naar ttyusb0

Iemand idee hoe ik dit kan oplossen?

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Echt een ramp..
Heb zo'n goedkoop china ding (FS1000a) transmitter gekocht om eerst dit te proberen.
Nu bezig om de gpio pinnen door te zetten in Domoticz staat alles op Not Exported of Not configured as GPIO.
Iemand enig idee wat ik fout doe? Alles netjes aangesloten zoals op Maybe, just maybe, someone cares.: Lampen schakelen met een Raspberry Pi staat.

Volgende stap is de RFXCOM maar eerst zou ik graag alles zien werken..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
psypie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:01:
Iemand idee hoe ik dit kan oplossen?
Probeer het eens onder Windows om te zien of de RFXcom het wel doet.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Momenteel ben ik aan het spelen met de TRC02 RGB led controller. Ik krijg echter Domoticz (op raspberry) niet zover dat het signaal van de remote wordt ontdekt.

Wat ik heb gedaan is: de juiste firmware (type 2) op de tranceiver gezet. AD/LightwaveRF aan in Domoticz.

Als ik de controller gebruik, brandt het lampje achterop de rfxtrx. Ook in RFXmngr wordt de remote correct opgemerkt als TRC02 RGB controller.
Packettype = Lighting5
subtype = RGB TRC02
Sequence nbr = 0
ID = FCFC06
Command = On
Signal level = 7
------------------------------------------------
Packettype = Lighting5
subtype = RGB TRC02
Sequence nbr = 1
ID = FCFC06
Command = Off
Signal level = 7
-----------------------------
Domoticz geeft echter niets weer. Ik wil nog de andere firmwares proberen die compatible zijn met de tranceiver, maar aangezien deze werd genoemd voor deze specifieke led controller, wilde ik hier eerst verder vragen. Iemand ideeën?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Als je de RFXCOM type E hebt, probeer deze software er eens op te zetten: 235

• PjotrStroganov
Danku. Ook even een update: de PC versie van Domoticz pikt em wel op. Ik ga dus even met de firmware verder.

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Welke firmware versie van domoticz gebruikte je op je Pi?

• PjotrStroganov
Versie 2.2284

Met de 235 firmware pikt de RFXCOM niets op. Ik denk dat Type 2 toch de goede was.

Als je een type E hebt, dan moet je de EXT gebruiken en die is nu V236

¯\_(ツ)_/¯

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik weet het niet... Er staan echt aparte fouten in als het niet compatible zijn van de rfxcom met de vera en dat de rfxcom geen kwaliteit zou zijn.. Ik kan me er niet helemaal in vinden.
Ik vraag me af wat de bronnen zijn van deze artikelen de laatste tijd?

Edit; laat maar: het is een ongecheckte tekst en oud nog niet released (staat in dat andere topic).
Wellicht even handig om te vermelden.. (bijdeze dus) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DRuw op 26-02-2015 21:39 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Was mijn reactie al aan het aanpassen:)
Ik ga hem het weekend wel even doorspitten, niet te doen op een foon;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Action heeft die goedkope KaKu kloon weer te koop: http://www.action.nl/100-...iening-4-delig-rand-aarde
3x stekkerontvanger + afstandsbediening voor €9,95. Merk Eurodomest

Heb zelf ook zo'n setje (paar maand terug gekocht), werkt prima met ARC protocol (oude KaKu systeem) op RFXCOM.
Afstandsbediening wordt door RFXCOM niet opgepikt.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 26-02-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
ThinkPadd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:46:
Heb zelf ook zo'n setje (paar maand terug gekocht), werkt prima met ARC protocol.
Ik mis toch zeer regelmatig een schakelmoment met zo een set, jij nooit dan?
Mijn RFXCOM staat in dezelfde ruimte...

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmm nee. Nou moet ik ook zeggen dat ik op dit moment maar één zo'n ontvamger in gebruik heb. Voor de items die ik wat meer betrouwbaar wil schakelen gebruik ik zoveel mogelijk KaKu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 14:40
A1AD schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:33:
[...]

Ik mis toch zeer regelmatig een schakelmoment met zo een set, jij nooit dan?
Mijn RFXCOM staat in dezelfde ruimte...
Ik heb dat ook, in mijn garage stuur ik 2 lampen aan, 1x KaKu en 1x Impuls. De impuls wil wel eens niet aan gaan. (geen ramp omdat er toch licht is, daarom waarschijnlijk nog niet aangepakt ;) )

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 19:39
Voor mijn tuinlampen heb ik al langer een KaKu steunzender hangen. Ik heb HR++ glas en dat houd een boel RF tegen (helaas).

Nadeel van die steunzender is dat die een burst (paar seconden) geeft op het moment dat hij geactiveerd wordt, lampen die in die tijd gestuurd worden reageren vaak niet. Om dat op te lossen stuur ik de lamp via deze zender altijd als laatste, eigenlijk nauwelijks problemen hiermee (als de batterijen niet leeg zijn tenminste ;-) )

Via LUA is dat goed te doen, maar in een groep met een sunset timer gaat het ook eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 20:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

ThinkPadd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:50:
Mmm nee. Nou moet ik ook zeggen dat ik op dit moment maar één zo'n ontvamger in gebruik heb. Voor de items die ik wat meer betrouwbaar wil schakelen gebruik ik zoveel mogelijk KaKu.
Je MOET een RFXcom E hebben voor Eurodomest.

Mijn ervaring is juist dat deze BETER schakelen dan Kaku.
Zoek in de handleiding hoe en waar je de RFXcom moet opstellen, dat kan al heeeel veeel schelen.

Op het forum van Domoticz staan mooie antenne voorbeelden..
Ik hb in mijn huis 3 antennes gekoppeld aan de RfXcom...
Dat levert me een zekerdere factor op.. :-) [ made uit China voor €20.. ]

Ook is het leren van de Kaku beroerd, 1x stroom eraf en ergens een pir en leert hem verkeerd.
Bij Action heb je daar geen last van.

Zekere schakelingen moet je Zwave doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dylantje2 op 27-02-2015 09:12 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Dylantje2 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:10:
[...]

Ik hb in mijn huis 3 antennes gekoppeld aan de RfXcom...
Hoe heb je dat gedaan? Heb je daar misschien foto's van en een link welke antennes je gekocht hebt?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmeeuwsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-02-2024
Voor de mensen die een Smile P1 hebben en die graag willen uitlezen in domoticz ..
heb het via t forum van Domoticz voor elkaar gekregen met dit stukje script en 2 of 3 dummy switches en wil het met jullie delen, bij mij werkt t stabiel

dit is het Plugwise_read script bestand wat in de script map moet staan
IFS=$'\r\n' result=(`curl -s --user smile:<<PWDSMILE>> "<<IP SMILEP1>>/smartmeter/modules" | \
xmlstarlet sel -I -t -m "/modules/module" \
-v "cumulative_logs/cumulative_log/period/measurement" -n \
-v "point_logs/point_log/period/measurement" -n | \
sed '/^$/d' `)

# uncomment for debug
# echo "${result[@]}"

# now store the values over the json interface in Domoticz

# device 42 is the dummy gas meter of type RFXMeter/RFXMetercounter
curl -s "<<IPDOMOTICZ>>:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=42&nvalue=0&svalue="${result[0]}

# device 41 is the dummy electric Khw meter and real time power meter for consumption of type Energy/CM119/CM160
curl -s "<<IPDOMOTICZ>>:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=41&nvalue=0&svalue="${result[5]}";"$((${result[1]} + ${result[2]}))

# device 40 is the electric Khw meter and real time power meter for production of type Energy/CM119/CM160
curl -s "<<IPDOMOTICZ>>:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=40&nvalue=0&svalue="${result[6]}";"$((${result[3]} + ${result[4]}))
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/43c0lqypf/domoticz_Smile_P1.jpg 8)

heb nu dit script iedere minuut draaien door een cron aan te maken

[ Voor 5% gewijzigd door bmeeuwsen op 27-02-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavertje44
  • Laatst online: 14-04 11:49
Ik ben vorige week overgestapt van de 2025 versie naar de 2284 versie (beide stable).
Nu merk ik dat na enkele uren de data van de slimme meter (P1 poort) vertraagd binnenkomt.
Soms wel met een uur of meer vertraging.
Als ik het stekkertje uit de slimme meter haal, importeert Domoticz nog steeds data van de slimme meter ?!? Dat kan ik ook zien in de log. Het lijkt wel dat opgehaalde data ergens in een buffertje blijft staan voordat deze getoond wordt en ingelezen wordt in de database.
Als Domoticz opnieuw gestart wordt of de hardware device inactief en weer actief gemaakt wordt, loopt de data uit de slimme meter weer synchroon.
Ik heb behalve de kabel naar de slimme meter geen andere hardware aangesloten op de raspberry pi.
De pi heeft normaal CPU gebruik (ca 6%) en geheugengebruik (25%-70 %)
Ook heb ik een virtueel weerstation uitgezet, maar dat geeft geen verbetering.
Verder haal ik via SBFspot de data van de zonnepanelen binnen.
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Anders wil ik graag terug naar versie 2025 maar die kan ik nergens meer vinden sinds de update naar 2284.

[ Voor 3% gewijzigd door klavertje44 op 27-02-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:14
Ik ben nu ook overgestapt naar de 2284 versie. de update ging goed. Ik moest enkel de domoticz manueel herstarten via het script.

Is er een mogelijkheid om de philips hue lampen een bepaald kleur te geven via Blocky ? Ik kan enkel aan/uit/dim percentage aanduiden denk ik. Maar geen keuze van kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53
coase schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:07:
Ik ben nu ook overgestapt naar de 2284 versie. de update ging goed. Ik moest enkel de domoticz manueel herstarten via het script.

Is er een mogelijkheid om de philips hue lampen een bepaald kleur te geven via Blocky ? Ik kan enkel aan/uit/dim percentage aanduiden denk ik. Maar geen keuze van kleur?
Je kunt het beste een scene maken voor de gewenste kleur en die dan via Blocky activeren.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 23:41
bmeeuwsen schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:58:
Voor de mensen die een Smile P1 hebben en die graag willen uitlezen in domoticz ..
heb het via t forum van Domoticz voor elkaar gekregen met dit stukje script en 2 of 3 dummy switches en wil het met jullie delen, bij mij werkt t stabiel

dit is het Plugwise_read script bestand wat in de script map moet staan

[...]

[afbeelding] 8)

heb nu dit script iedere minuut draaien door een cron aan te maken
Mooie oplossing!
Ik zou zoiets willen hebben met de QBox om de metingen ook lokaal te kunnen opslaan/bekijken en niet gebonden te zijn aan de website/service van Qurrent.
Iemand dit dat gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

schmm schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:29:
[...]

De API is er al. Ik stuur mijn hue lampen namelijk aan met bepaalde scripts zodat ik direct een juiste scene krijg via domoticz.

Documentatie over de api kun je hier vinden: http://www.developers.meethue.com/philips-hue-api
kun je hier iets meer over vertellen hoe je dat doet ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
LoneWolf schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:27:
[...]

kun je hier iets meer over vertellen hoe je dat doet ?
Ik heb een script gemaakt met per lamp een api regel om een scene te schakelen.

code:
1
curl -s -H "Accept: application/json" -X PUT --data '{"on":true, "sat":121, "bri":83,"hue":15331}' http://<<IP HUE CONTROLLER>>/api/d87a8093b4c30f73ab09f4d150ef01b/lights/1/state

De API code kun je "opvragen" door naar het IP adres van de Hue in de browser in te geven:
code:
1
http://<bridge ip address>/debug/clip.html

(zie deze Link voor meer info hoe je de API kan aanroepen.)

[ Voor 4% gewijzigd door schmm op 27-02-2015 11:40 . Reden: link aangepast die niet goed stond. ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Okay je stuurt dus geen scenes aan maar de lampen los , dat kan tegenwoordig ook gewoon in domoticz zelf, die heeft een instelling voor de kleur en hue.

Ik dacht dat je echt een bestaande scene op de bridge aanriep, ipv per lamp zelf iets in te stellen.

Ik zoek meer een manier om de bestaande scenes gemaakt met de app op de foon/tablet te kunnen aanroepen, omdat het instellen van de kleur in domoticz en ook via een command zoals jij doet lastig is om de gewenste kleur te krijgen, de kleurenkiezer van domoticz is er wel, maar maakt te weinig onderscheid tussen kleuren. Hij geeft wel een andere kleur in de interface, maar de lamp wijzigt dan niet.

Ik heb bv een scene relax voor als ik s'avonds lekker op de bank hang, en een tv kijken, en een film kijken. Als ik de tv aanzet zou de scene op tv kijken moeten springen, en als ik plex start film kijken (via integratie met de harmony remote)
Als je deze moet maken met de domoticz kleurenkiezer kan je bv eigenlijk geen warm wit kiezen voor de relax scene, dan ga je al naar geel/groen terwijl via de app je een mooi warm wit kan kiezen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 11:59
Die kleuren kiezer werkt inderdaad niet lekker. Warm wit kun je gewoon niet selecteren...
Zou fijn zijn als dit eens aangepast kan worden zodat de Hue lampen optimaal gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Yes, heb een el-cheapo FS1000a transmitter werkend met Domoticz.
Mijn kaku werkt nu perfect hiermee :)
Het was even een gedoe maar uit eindelijk is alles gaan werken :)

Heb nu pas 3 stekkertjes in huis maar dit gaan er snel wat meer worden.
Hierna toch een RFXCOM kopen voor de betere aansturing.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Een scène zijn ook gewoon 3 instellingen per lamp. Dus ik heb de scène op mijn hue app geselecteerd en toen via de api de waardes uitgelezen. Daarna een script gemaakt met de individuele lamp settings en je hebt de scène klaar. De Philips hue app doet niet anders. De scènes zitten namelijk in de app en niet op de bridge.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Het lijkt er op dat de scenes ook in de bridge of anders in de cloud zijn opgeslagen, hoe komen anders de scenes van de ene app naar de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03
Net even een KaKu setje gehaald wat in de aanbieding is bij de gamma.
Nu krijg ik toch met geen mogelijkheid met de afstandsbediening de stekkers ingeleerd.
Het vreemde is als ik op de ab knop druk zie ik in mijn oude domotica systeem (nodo) :

Input=RF; Unit=0; Event=NewKAKU 0x2E37580,On

Zet ik de stekker in leermode en send ik de code 0x2E37580,On uit is hij wel geleerd,
Vervolgens even domoticz een nieuwe lamp leren en de code 0x2E37580,On uitzenden en het werkt.
Alleen dus NIET met de KaKu afstandsbediening terwijl hij toch dezelfde code uitzend.
Gevalletje terugbrengen denk ik maar.....
Heel vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:43
DukeBox schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:43:
[...]

WTF ? Ik heb een ubuntu image met domoticz en php/perl voor wat scripts. Als ik daar een appliance van maak is ie hooguit 143MB. (Deployed 184MB).
Ik denk dat je nog heel wat overbodige zooi er op hebt staan.
schmm schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:50:
[...]

Ik denk dat ik wel weet waar het in zin, maar heb daar nog geen tijd voor gehad om dat te gaan uitzoeken nu. Doe dit ook tussen andere werkzaamheden door.

hopelijk dat ik morgen of dit weekend er nog ff naar kijken kijken.
Hoe hebben jullie dit gedaan als ik vragen mag?

Heb er erg veel interesse in.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 20:23
ComTech schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:06:
Net even een KaKu setje gehaald wat in de aanbieding is bij de gamma.
Nu krijg ik toch met geen mogelijkheid met de afstandsbediening de stekkers ingeleerd.
Het vreemde is als ik op de ab knop druk zie ik in mijn oude domotica systeem (nodo) :

Input=RF; Unit=0; Event=NewKAKU 0x2E37580,On

Zet ik de stekker in leermode en send ik de code 0x2E37580,On uit is hij wel geleerd,
Vervolgens even domoticz een nieuwe lamp leren en de code 0x2E37580,On uitzenden en het werkt.
Alleen dus NIET met de KaKu afstandsbediening terwijl hij toch dezelfde code uitzend.
Gevalletje terugbrengen denk ik maar.....
Heel vreemd....
Heb je wel het kaku protocol wel aan? Send werkt altijd

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
ny-hardcore schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:21:
[...]

Heb je wel het kaku protocol wel aan? Send werkt altijd
Misschien heb ik het wat onhandig uitgelegd ;)
Ik krijg de KaKu afstandsbediening niet geleerd op 1 van de 3 stekkers.
Als ik hetzelfde signaal uitzend wat de afstandsbediening uitzend (met mijn oude domotica systeem) leert hij wel, evenals een lamp/schakelaar in domoticz.
Maar op de afstandsbediening reageert niemand (geen KaKu stekker , domoticz enz.
Wel zie ik in de log (van mijn oude domotica systeem) dat de code wordt uitgezonden....

Morgen ga ik het setje gewoon omruilen, immers ik krijg geen stekker geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 15:48
ThinkPadd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:26:
[...]

+ Snelheid
+ Geen gezeur meer met evt. corrupte SD-kaarten
+ Minder stroomverbruik, NAS draait bij mij toch al 24/7, nu hoeft er niet OOK nog een Pi te draaien
- Geen makkelijke GPIO
- 1-wire is lastiger (USB adapter nodig) ivm geen GPIO meer
- Lastiger met DSM updates misschien?
Thinkpad, ik ben al een tijdje bezig om domoticz draaiende te krijgen op mijn Synology.

mijn vraag is welk type moet ik installeren:

RFXCOM frxtrx 433 usb Transceiver of de RFXCOM frxtrx shared over lan interface?

Volgende vraag is, wat zijn hiervoor de instellingen?

Als kan graag een screenshot.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659572

Voor de volgende Somfy gebruiker:
- Ik hoefde geen screens los te koppelen.
- Kies voor handmatig toevoegen light switch (type RFY, Unit Code 1, kies een eigen ID)
- Preselecteer op de afstandsbediening de gewenste unit en houdt de programmeerknop ingedrukt (het gekozen screen gaat dan even op en neer)
Ik ben hier nieuw in en heb reeds een bestaande 4-kanaals telis afstandsbediening voor mijn 4 rolluiken.
Als ik rolluik 1 selecteer en druk op de programmeerknop ga ik er vanuit dat dit enkel voor rollruik 1 is dat luistert op dat ID. Als we via domoticz een nieuw zelfgekozen ID gaan setten (programmeren), hoe heeft de afstandsbediening weet van dit nieuwe ID? Uiteindelijk is de set gebeurd tussen rolluik 1 en domoticz...

Ik wil vermijden dat de domoticz dan wel werkt maar de afstandsbediening niet meer.

Als dit zeker is dat dit blijft werken, zal ik dit via synology/domoticz eens uitproberen.

Klopt het, als ik de porgrammatie via RFXmgr wil doen, dat ik de RFXtrx433E module moet ontkoppelen van mijn synology en op een pc aan te sluiten?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

apepannetje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 07:47:
[...]

Thinkpad, ik ben al een tijdje bezig om domoticz draaiende te krijgen op mijn Synology.

mijn vraag is welk type moet ik installeren:

RFXCOM frxtrx 433 usb Transceiver of de RFXCOM frxtrx shared over lan interface?

Volgende vraag is, wat zijn hiervoor de instellingen?

Als kan graag een screenshot.

Alvast bedankt.
Ik en (ThinkPad) hebben het als volgt gedaan, ik heb het hem namelijk uitgelegd :D. Wij beiden hebben een RFXCom RFXtrx 433Mhz USB rechtreeks in de Synology geprikt.
  • Voeg een Package Source toe voor de SynoCommunity: http://packages.synocommunity.com/
  • Voeg een Package Source toe voor de USB Serial Drivers: http://jadahl.dscloud.me/sspks/
  • Refresh je Packages in je Package Manager.
  • Installeer de Package Domoticz, niet vergeten dat je zelf nog bij Actions op Run moet drukken.
  • Installeer de Package USB Serial Drivers. Je krijgt een popup welke drivers je wil, helaas kan ik zelf die popup niet meer te voorschijn halen, ik meen dat ik 2 geselecteerd had. De eerste en iets met FTDI.
  • Druk nu de RFXComm in je Synology NAS middels een USB Poort.
Vervolgens zou je in Domoticz het volgende bij hardware moeten kunnen doen:
  • Bij hardware voeg je dan een RFXCOM - RFXtrx433 USB toe.
  • De poort is een beetje afhankelijk van hoeveel USB devices je in gebruik hebt, maar als het goed is staat er nu een /dev/ttyUSB0 of /dev/ttyUSB1. Selecteer deze bij poort.
Als je vervolgens in het log kijkt onder Setup -> Log, zul je meldingen zien van de RFXCom over het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met als toevoeging nog dat als je Domoticz wilt updaten, en Domoticz heeft z'n ding gedaan dan lijkt het net of hij niks gedaan heeft (en nog op de oude versie zit). Je moet dan zelf de package even stoppen en weer opnieuw starten via DSM.

Daarna is Domoticz weer bijgewerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:52

Nicap

Tsssk....

Hebben jullie ook het idee dat Domotics sneller start in de browser als je hem draait op de NAS i.p.v. een Pi?

Heb een DS414 welke al wel de gebruikelijke packages draait(Couchpotato, SabNZB, Sonarr, AutoSub).

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
peptalk schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:34:
Het lijkt er op dat de scenes ook in de bridge of anders in de cloud zijn opgeslagen, hoe komen anders de scenes van de ene app naar de andere?
Daarvoor staan ze in de "cloud" opgeslagen.

Ik heb geen HUE account in gevoerd in mijn app en krijg de scenes ook niet op een ander devices.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nicap schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:16:
Hebben jullie ook het idee dat Domotics sneller start in de browser als je hem draait op de NAS i.p.v. een Pi?

Heb een DS414 welke al wel de gebruikelijke packages draait(Couchpotato, SabNZB, Sonarr, AutoSub).
Poeh, vergelijken is nu moeilijk want de PI is in gebruik voor wat anders. Mijn NAS een DS214+ start het scherm binnen en seconde op. Voor het gevoel heb ik wel het idee dat het sneller was dan op de PI, maar ik vond de PI ook snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Laatst online: 01-06 20:43
Nicap schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:16:

Ja, ik vind Domoticz beduidend sneller reageren op mijn DS412+ dan op een Raspberry Pi B+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
Anoniem: 477788 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 08:02:
[...]

Ik en (ThinkPad) hebben het als volgt gedaan, ik heb het hem namelijk uitgelegd :D. Wij beiden hebben een RFXCom RFXtrx 433Mhz USB rechtreeks in de Synology geprikt.
  • Voeg een Package Source toe voor de SynoCommunity: http://packages.synocommunity.com/
  • Voeg een Package Source toe voor de USB Serial Drivers: http://jadahl.dscloud.me/sspks/
  • Refresh je Packages in je Package Manager.
  • Installeer de Package Domoticz, niet vergeten dat je zelf nog bij Actions op Run moet drukken.
  • Installeer de Package USB Serial Drivers. Je krijgt een popup welke drivers je wil, helaas kan ik zelf die popup niet meer te voorschijn halen, ik meen dat ik 2 geselecteerd had. De eerste en iets met FTDI.
  • Bij hardware voeg je dan een RFXCOM - RFXtrx433 USB toe.
  • De poort is een beetje afhankelijk van hoeveel USB devices je in gebruik hebt, maar als het goed is staat er nu een /dev/ttyUSB0 of /dev/ttyUSB1. Selecteer deze bij poort.
Als je vervolgens in het log kijkt onder Setup -> Log, zul je meldingen zien van de RFXCom over het opstarten.
Hartelijk dank voor de goede uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

HomeMade schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:39:
Ja, ik vind Domoticz beduidend sneller reageren op mijn DS412+ dan op een Raspberry Pi B+.
Vind het nogal afhangen van de installatie. De standaard image is niet bepaald de snelste.. beetje finetunen en je hebt al 2 tot 4 keer de performance.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apepannetje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:52:
[...]

Hartelijk dank voor de goede uitleg _/-\o_
Graag gedaan. Mocht je een P1 Slimmemeter hebben dan zou die ook gelijk moeten werken als je die USB in de Synology drukt. Bij ons in ieder geval wel.

Het enige waar je een beetje op moet letten is met allerlei extra scriptjes. Veelal worden die geschreven voor de RaspberryPI en het OS wat op de Synology draait is toch echt wat anders. Ik schrijf mijn scripts meestal zelf in python en dat werkt tot nu toe prima op de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
Anoniem: 477788 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:04:
[...]

Graag gedaan. Mocht je een P1 Slimmemeter hebben dan zou die ook gelijk moeten werken als je die USB in de Synology drukt. Bij ons in ieder geval wel.

Het enige waar je een beetje op moet letten is met allerlei extra scriptjes. Veelal worden die geschreven voor de RaspberryPI en het OS wat op de Synology draait is toch echt wat anders. Ik schrijf mijn scripts meestal zelf in python en dat werkt tot nu toe prima op de Synology.
nickyb2 nogmaals bedankt, moest alleen de USB drivers via https://59-124-41-244.hin...e12630621f8b723&start=255
Laden. Maarrrrrrr met suc6!!!!!!!!

Hier staat de spk filehttp://jadahl.dscloud.me/sspks/packages/UsbSerialDrivers_3.0.2.spk
Handmatig installeren, even bij instellingen pakkage center elke uitgever aanvinken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:10

Quindor

Switching the universe....

Ik heb gisteren eventjes wat ESP8266 code geschreven om een switch om te zetten in Domoticz. Aangezien het een virtuele switch is die omgezet word kan daarna elk commando wat je maar wilt in het Domotica systeem eraan gekoppeld worden.

Dus de knop kan een lamp bedienen zoals je gewend bent (door het Domotica systeem heen) of het kan een groep aan lampen schakelen of een andere actie uitvoeren!

De code is nog wat ruw, maar werkt prima! Zie de volgende blog post.

Ook moet ik nog eventjes uit gaan zoeken met een custom PCB hoe ik het allemaal klein genoeg maak zodat het in een standaard schakelaar doosje kan met daarin ook een 3.3v stroom bron op AC! Moet kunnen met een kleine custom PCB. Dan kunnen we (hopelijk niet te duur, de ESP kost maar ~2 euro) een muur schakelaar onderdeel van Domoticz maken!

[ Voor 6% gewijzigd door Quindor op 28-02-2015 21:26 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659572

Anoniem: 477788 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 08:02:
[...]

[/list]

Na een dag vloeken en klooien even herbegonnen op deze basis. Vorige fout was dat mijn rxftrx al in de usb zat op moment van installeren van usbserial. Na uninstallen en pas in te stoppen na installatie kreeg ik een 2e USB in mijn domotics hardware.
Bij deze dus ook hartelijk bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Laatst online: 01-06 20:43
DukeBox schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:23:
[...]

Vind het nogal afhangen van de installatie. De standaard image is niet bepaald de snelste.. beetje finetunen en je hebt al 2 tot 4 keer de performance.
Wat pas jij dan exact aan om die winst te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:21
schmm schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:00:
[...]

Daarvoor staan ze in de "cloud" opgeslagen.

Ik heb geen HUE account in gevoerd in mijn app en krijg de scenes ook niet op een ander devices.
De scenes worden (ook) op de bridge opgeslagen.
Ik gebruik b.v. de Hue Daylight app om mijn lampen in te schakelen als de zon onder gaat. Die app leest alle scenes uit de bridge uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
remmuz schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:59:
[...]

De scenes worden (ook) op de bridge opgeslagen.
Ik gebruik b.v. de Hue Daylight app om mijn lampen in te schakelen als de zon onder gaat. Die app leest alle scenes uit de bridge uit.
Ik zie nu ook in de API documentatie staan dat de scene in de bridge kan worden opgeslagen. (my bad)

Dan moet deze ook vanuit een api commando gestart kunnen worden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke gordijnrails met motor werkt het beste met de RFXcom zender? Ik ga binnenkort verhuizen en ik wil me hier eens op inlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:52:
Dat is dan inderdaad wel interessant om te weten ja :P
Ik zeg: delen met je mede-tweakers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Heeft er iemand als eens de RFXCOM via een USB over IP tunnel doorgegeven aan een Ubuntu machine?

Ik vermoed dat de "RFXCOM shared over LAN" met socat toch echt niet goed werkt. Ik kan de firmware niet uitlezen/geen extra protocols selecteren en om de zoveel tijd verdwijnen mijn extra protocols lijkt me. Na een tijdje kan ik mijn goedkope temp sensors niet meer uitlezen (rubicson). Wanneer ik de RFXCOM dan rechtstreeks aansluit op mijn pc en dan rubicson selecteer werkt wel weer alles voor een tijdje.
Echt bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 11:47
Ferra schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:42:
[...]

Ik zeg: delen met je mede-tweakers :-)
Heb ik ook intresse in, kan het me namelijk niet voorstellen om zoveel winst te halen.
Dacht dat ik de image aardig ge-tweaked had, maar als het sneller kan, dan ga ik dat zeker in de volgende image meenemen ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Schmm
Kijk op domoticz forum, made in china splitter en wat antennes uit china enz enz

@ Comtech, lees de manual van Domoticz, en denk niet te moeilijk. Domticz is vele malen makkelijker dan NODO. Misschien accepteren van nieuwe device uit?!!!!

Leer alles apart, dus elke knop van je AB en alle stekker schakelaars!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik maak gebruik van verschillende Klikaanklikuit setjes allemaal van Typenr: A.

Deze werken uitstekend icm Domoticz zo ook de remote.

Probleem wat ik alleen niet opgelost krijg is hoe je de G (groep knop om alles aan/uit te zetten) kunt deactiveren.

Ik meld een unit compleet af van de remote en dat gaat goed.
Ik activeer de zoekmode op de unit en druk op bv A. Unit meld zich keurig aan bij A maar meld zich ook direct aan bij de G groep.

Op zich een handige optie maar omdat alles dan tegelijk wordt uitgezet kan Domoticz die niet verwerken ivm de burst en blijven de lampen in het overzicht aanstaan terwijl ze in werkelijkheid uitstaan.
Als ik de lampen per stuk uit zet gaat het prima en kan Domoticz die ook verwerken.

Soms lukt het om een unit af te melden bij G maar er blijft er altijd wel 1 actief.

Geprobeerd om de medebewoners te vertellen dat ze deze knop niet moeten gebruiken maar ja dat gaat er dus niet in. >:)

Iemand een tip om alle units af te melden bij G.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 02-03-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:17
Waarom koppel je die groep-knop niet aan een groep waar alle losse schakelaars inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op maandag 02 maart 2015 @ 08:11:
Waarom koppel je die groep-knop niet aan een groep waar alle losse schakelaars inzitten?
Bedoel je een scene aanmaken op die knoppen?

Maar krijg ik dan geen problemen aangezien er nu al lampen zijn aangemeld op de G groep die ik niet eraf krijg. Dan gaat hij deze lampen schakelen en de scene uitvoeren?

Wel een goede tip verder. Ga dat eens proberen _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door MikeOO op 02-03-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:17
Ah, jij denkt dat de groepsknop verschillende berichten met alle codes van de verschillende knoppen verstuurt?
In mijn idee verstuurt de knop één bericht waar ze allemaal op reageren.
Maar ik zal 't misschien fout hebben.

Ik heb de knoppen van een buitenafstandbediening (zo een met een schuif voor de verschillende groepen) zo geconfigureerd dat knop 1 een hele groep van lampen schakelt.
De lampen zijn ook wel los te bedienen, maar via een andere groep van de AB (en dat is zelden nodig)
Daar ben ik waarschijnlijk mee in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een update uit voor de RFXCOM

FW release 433_84/184/237 27-02-2015
SelectPlus changed (important: requires an update of the application)
Alecto WS4500 added
Envivo ENV-1348 chime added
DEA Systems receivers added
CM180 improved

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 02-03-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:09:
Ah, jij denkt dat de groepsknop verschillende berichten met alle codes van de verschillende knoppen verstuurt?

Ik heb de knoppen van een buitenafstandbediening (zo een met een schuif voor de verschillende groepen) zo geconfigureerd dat knop 1 een hele groep van lampen schakelt.
De lampen zijn ook wel los te bedienen, maar via een andere groep van de AB (en dat is zelden nodig)
Ik ga het proberen of het lukt en laat weten of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-03 14:05
Ferra schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:42:
Welke gordijnrails met motor werkt het beste met de RFXcom zender? Ik ga binnenkort verhuizen en ik wil me hier eens op inlezen...
Voor directe aansturing van electrische gordijnrails met de RFXtrx433E heb je de keuze uit Harrison, Forest of Somfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 08:46
misschien nog interessant voor wie ze nog niet heeft SAS-SA2002 Duo-pack draadloze koppelbare rookmelders op 433 mhz, koppelbaar en dus waarschijnlijk ook te koppelen aan domoticz. Te vinden via daily offers (alleen vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtCat
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-04 19:00
Ik wil me Philips Hux Bridge toevoegen aan me domoticz dashboard, maar hij staat niet tussen de hardware types, ik heb de laaste versie.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:23:
[...]

Da's nogal een bewering. Kun je uitleggen wat je dan precies hebt gedaan of roep je maar wat en kun je dit niet hard maken?

Wat ik wel merk is dat het geheugen telkens behoorlijk vol loopt. Ik laat nu om de paar uur het geheugen 'legen' door in de cronjob dit te regelen, maar zou het graag anders zien. In Domoticz zelf bijvoorbeeld.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberb0b2000
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 13:24
Vraagje, ben ik het alleen of is sinds de laatste firmware update van de harmony hub, deze niet meer werkzaam met Domoticz?

Heb ook al harmonyhubcontrol geprobeerd, daar reageert deze wel op me harmony.. Zie de status van een scene, maar geen reactie van me hub.

Zie ook een error.
Error: Harmony Hub: Command cannot be sent. Hub is changing activity. Alleen dat doet deze dus 24/7 .

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

M.v.Veelen schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:50:
Da's nogal een bewering. Kun je uitleggen wat je dan precies hebt gedaan of roep je maar wat en kun je dit niet hard maken?
Jawel hoor, ee nvan de meest eenvoudige is om de kernel zelf te compileren met alleen de lib's die je wilt. Ik draai geen GUI dus de gehele aansturing van de video modules kun je weglaten. Buiten ext4 en fat32 ga ik ook geen andere filesystems gebruiken dus dat kan ook wegblijven net als de diverse wireless ondersteuning (zowel wifi, widi, mwve, bluetooth enz). Dit scheelt al snel 80% geheugen.
Daarnaast maak ik een memcached (ram)drive aan voor domoticz, dit zorgt ervoor dat de interface tig keer sneller reageert, voornamelijk bij langzamere sd-kaarten. Daarnaast gebruik ik ook flashwrite als write-back cache naar de SD kaart. Alle schrijf acties gaan eerst naar een USB key en pas bij idle door naar de SD kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 02-03-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, daar kunnen we (Gizmocuz ?) misschien wel iets mee :) Thanks!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberb0b2000
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 13:24
xtCat schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:26:
Ik wil me Philips Hux Bridge toevoegen aan me domoticz dashboard, maar hij staat niet tussen de hardware types, ik heb de laaste versie.

Iemand een idee?
Volgends mij moet je gewoon de Hue bridge kiezen.. Dacht niet dat er verschil tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik zit te worstelen met de kleur instellingen van mijn hue lampen met domoticz

Als ik de status van mijn hue lampen rechtstreeks uitlees via de bridge krijg ik volgend resultaat:

{
"state": {
"on": true,
"bri": 232,
"hue": 23387,
"sat": 254,
"effect": "none",
"xy": [
0.432,
0.501
],
"ct": 325,
"alert": "select",
"colormode": "hs",
"reachable": true
},
"type": "Extended color light",
"name": "Tafel rechts",

Hoe moet ik domoticz instellen als ik dezelfde kleur en intensiteit wil schakelen.
Ik krijg het volgende scherm in domoticz maar het lukt me niet om dezelfde kleur te reproduceren.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1577285/tweakers/domoticz.hue.colorpicker.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een poll gemaakt op het Domoticz forum:
POLL: On which platform do you use Domoticz?

Doe eens klikken allemaal :9

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 02-03-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
@Dutchgrover

Het lukt mij en anderen ook niet om exact de instellingen weer te matchen. Voor zover ik kan opmaken is het nog een enigszins gelimiteerde functionaliteit en niet zozeer een bug. Er zijn vast en zeker workarounds mogelijk via scripts en dergelijke (bijvoorbeeld een LUA script die de API op de bridge aanspreekt met een HTTP call).

Zie ook: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5132

[ Voor 9% gewijzigd door Morvale op 02-03-2015 15:42 ]

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:09:

Een tijdje bezig geweest maar helaas werkt dit niet goed.
Ik kan de groepsknop wel gebruiken in een scene of groep maar dan doet hij ook weer niet wat hij moet doen :X

Ik maak een scene aan van bv lampen di allemaal uit moeten gaan.
Lamp1 = gekoppelt aan knop 1 op AB en als scene in G
Lamp2 = gekoppelt aan knop 2 op AB en als scene in G
Lamp3 = gekoppelt aan knop 3 op AB en als scene in G
Lamp4 = gekoppelt aan knop 4 op AB en als scene in G

Na het aanmaken van de scene klik ik daar op de knop, Leer code, om de scene aan een knop te koppelen en klik op de G knop.

Als ik nu op de G knop klik gaan lamp 2,3 en 4 netjes uit. Maar lamp 1 blijft aan.
Het vreemde is ook dat op het moment dat ik op Leer code klik Lamp1 uit de set verdwijnt en deze tekst komt bij de Leer code knop te staan.

Als ik nu op Knop 1 klik om lamp 1 alleen aan te zetten wordt ook de hele scene uitgevoerd.

Alleen als ik niets aan Knop 1 koppel dan werkt het maar dan kan ik mijn lamp1 niet apart aan/uit zetten.

De AB koppelt zichtzelf dus nog steeds automatisch aan de G knop.

Ik heb nu maar een mail naar klikaanklikuit gestuurd met de vraag hoe ik de G groep geheel kan lopkoppelen van alle units want ik ben inmiddels verdwaald in het bos >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

:? Raspberry is geen platform.. NAS ook niet..

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 02-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:10:
[...]

:? Raspberry is geen platform.. NAS ook niet..
Dat is waar, maar de meesten draaien het op linux (Pi / NAS). En OS X is onderhuids eigenlijk ook linux, dus dan blijft er weinig over niet :P ?

De vraag had wat anders gemoeten, maar het idee is duidelijk toch ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
MikeOO schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Een tijdje bezig geweest maar helaas werkt dit niet goed.
Ik kan de groepsknop wel gebruiken in een scene of groep maar dan doet hij ook weer niet wat hij moet doen :X

Ik heb nu maar een mail naar klikaanklikuit gestuurd met de vraag hoe ik de G groep geheel kan lopkoppelen van alle units want ik ben inmiddels verdwaald in het bos >:)
Voor zover ik weet stuurt die groepsknop 1 andere code (soort groepscode+ aan of uit) naar alle devices in die reeks.
Dus alles reageert daar dan op.

Als jij op die afstandsbediening het schuifje op '1' zet, en je leert dan een schakelaar in op bv knop nummer 2, dan leer je die schakelaar in op groepscode 1 + een subcode voor knop 2.
Die andere knoppen zitten dan ook in dezelfde groepscode.

Dus die groepsknop is niet los te maken van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:15:
[...
En OS X is onderhuids eigenlijk ook linux
Niettus.. is op BSD gebaseerd. Ik meen FreeBSD 4.x of ergens rond die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door A1AD op 02-03-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
HendrikT schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:18:
misschien nog interessant voor wie ze nog niet heeft SAS-SA2002 Duo-pack draadloze koppelbare rookmelders op 433 mhz, koppelbaar en dus waarschijnlijk ook te koppelen aan domoticz. Te vinden via daily offers (alleen vandaag)
Ben je er zeker van?

[ Voor 50% gewijzigd door A1AD op 02-03-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ThinkPadd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:15:
Dat is waar, maar de meesten draaien het op linux (Pi / NAS). En OS X is onderhuids eigenlijk ook linux, dus dan blijft er weinig over niet :P ?
Maar ik draai linux op mijn pi.. was moet ik dan kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
DukeBox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:46:
[...]
Maar ik draai linux op mijn pi.. was moet ik dan kiezen ?
Serieus? Geen windows? Wat dacht je van niet moeilijk te doen en RBPI te selecteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 16:47
MikeOO schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:51:
[...]

Bij mij ligt de Pi nog even op de 2de etage voor testen te doen. Net een sensor meegenomen naar de schuur. Schuur is ook aan de achterkant van het huis maar signaal moet door dubbelglas en dak van schuur heen en zal een meter of 5 hemelsbreed zijn maar zelf met ingeschoven antenne prima bereik en alles wordt netjes gelogd.

Ik merk wel dat soms het in dashboard er niets gebeurt, maar dat de log het wel verwerkt heeft.
Bv een deurcontact wordt soms wel netjes van status veranderd in het dashboard en een andere keer zie je niets gebeuren. Kijk ik dan in de log van het contact dan is het wel netjes doorgegeven.
Dit alles met v2.2284 Stable.

Nu heb ik in Domoticz wel ingesteld dat hij na 5 seconden op Off springt aangezien de sensor dit niet zelf doet en altijd op ON blijft staan. Qua werking maak dat niet zoveel uit maar nu kan ik ook naar Off kijken en vindt het wat netter in het overzicht staan.

Mijn doel is om 2 sensoren bij de trap te plaatsen en zo het licht op de trap kan schakelen.
Nu wordt de uitdaging om te bepalen wanneer je omhoog en omlaag gaat zodat ik dan ook andere lichten kan schakelen aan de hand hoe iemand de trap op gaat en als je boven bent het licht op de trap direct uitgaat.

Op zich zal dit nog wel te maken zijn met een variable maar moet nog bedenken wat als iemand halverwege iets vergeten is en weer terug gaat. Dan moet deze stand anders zijn dan iemand die doorloopt naar boven.
Die resultaten herken ik helaas niet. hier zit er een muurtje tussen maar meer niet. ik zie wel (soms de switch aan gaan in de domoticz log, maar niet in de switch log...). Misschien dat er iets met mijn Domoticz aan de hand is dan en dan het niet elke keer of niet goed de bewegingsmelder herkent. ik ga puzzelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Dylantje2 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:54:

@ Comtech, lees de manual van Domoticz, en denk niet te moeilijk. Domticz is vele malen makkelijker dan NODO. Misschien accepteren van nieuwe device uit?!!!!

Leer alles apart, dus elke knop van je AB en alle stekker schakelaars!!
Het klikaanklikuit setje was gewoon niet goed.
Heb een nieuw set en deze werkt nu prima!
Nodo is inderdaad veel lastiger vandaar dat ik sinds kort ben overgestapt op domoticz en dat bevalt prima.

Zoek alleen nog een goede handleiding om domoticz op een Ubuntu server te installeren, draait nu op een Pi maar er staat een server naast te draaien beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
ComTech schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:52:
[...]
Zoek alleen nog een goede handleiding om domoticz op een Ubuntu server te installeren, draait nu op een Pi maar er staat een server naast te draaien beetje zonde.
Hier staat alles wat je moet weten om Ubuntu install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand een CO meter werkend in Domoticz?
Op 433MHz of via Zwave.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-06 15:05
Zendur77 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:14:
[...]

Eindelijk te pakken, kan ik er maar 1 bestellen en nu staat hij alweer op uitverkocht :'(
Nu weer te bestellen!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 08:46
ik ben er niet zeker van dat het werkt met domoticz, maar ik heb wel via een andere website gevonden dat ie op 433 Mhz werkt

http://www.kabeldirect.nl...oppelbare-rookmelder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 21:03
Heeft iemand een no brand wifi led controller aan de praat gekregen in Domoticz? Mij lukt het niet via de toevoeging van de applamp hardware.

ehhhh..HOI

Pagina: 1 ... 56 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door