• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:34
Wat is een no brand controller ? Applamp/mi light e.d. werkt direct zonder issues.

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-12 23:56
Dylantje2 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:22:
Iemand een CO meter werkend in Domoticz?
Op 433MHz of via Zwave.?
Yes, een Vision CO Detector via Zwave. Ik denk dat ik t.z.t. een of meerdere Nest protect melders erbij koop waar al een CO meter in zit.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-12 09:29
DukeBox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:52:
Wat is een no brand controller ? Applamp/mi light e.d. werkt direct zonder issues.
Via een inkoop actie dus een RGB Wifi led controller gekocht (https://www.youtube.com/watch?v=Kg14cbOpRPE). Werkt prima via app op de iPhone alleen ik krijg deze niet werkend in DomoticZ. Vraag me dus af of ik deze überhaupt aan Domoticz kan toevoegen.

Heb nu aan de hardware de "Limitless/AppLamp with LAN interface" toegevoegd. Correcte IP adres en poortnummer ingevuld. Krijg nu 5 devices erbij maar ik krijg die 5 devices niet aan de praat.....

ehhhh..HOI

• DukeBox
Dat is zo te zien geen wifi bridge waar applamp/limitless/milight mee werkt. Anders een sniffen wat er voor data naar toe gaat. De bridge werkt alleen met udp en verzend niets op wifi.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 02-03-2015 22:07 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik ben net nieuw in de domotica wereld, en zit me een beetje in te lezen in de mogelijkheden.

Momenteel alleen een philips hue netwerk in mijn huis, met een 9 tal hue lampen, waar ik dus een hoop leuke dingen mee kan doen.

Nu heb ik de volgende vragen:
- Hue gebruikt het zigbee protocol; heb ik dan nog een speciale zigbee module nodig, als ik via domoticz met non-hue zigbee zaken wil praten?
- Zorgen de hue lampen er voor dat alle zigbee commando's worden doorgegeven? (dus ook commando's die niet voor hue zijn?)
- Ik heb een intercom systeem, welke niet echt een hard geluid maakt. Ik wil dus 1 (of meerdere) hue lampen laten knipperen als de bel gaat. Volgens mij moet dat met domoticz prima kunnen.
Nu heb ik gevonden dat mijn intercom unit, 12v spanning op een aansluiting zet, zodra de bel gaat, dit zou ik dus als signaal kunnen gebruiken. Wat voor zigbee module heb ik nodig om dit uit te kunnen lezen?
Volgens mij heb je met Zigbee niks te maken omdat Domoticz over het LAN met de Hue Bridge praat en die verstuurt op zijn beurt de commando's weer (via Zigbee) naar de lampen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 02-03-2015 23:33 ]

DJ-NaRRa schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:35:
[...]

Die resultaten herken ik helaas niet. hier zit er een muurtje tussen maar meer niet. ik zie wel (soms de switch aan gaan in de domoticz log, maar niet in de switch log...). Misschien dat er iets met mijn Domoticz aan de hand is dan en dan het niet elke keer of niet goed de bewegingsmelder herkent. ik ga puzzelen 8)
Lijkt mij als hij in de log voorbij komt dat hij het wel verwerkt. Heb je het ook gestet mbv een lamp die aangaat bij beweging.

Merk zelf dat bv in het dashboard niet altijd de status even veranderd van een deurcontact van Closed -- Open als ik daar naar kijk en de deur open maak. Maar in de log wordt het netjes verwerkt en middels een notificatie krijg ik ook een melding via Pushover. Dus niets alles is wat het lijkt >:)

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 10:19
A1AD schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:19:
[...]

Hier staat alles wat je moet weten om Ubuntu install te doen.
Bedankt, het meeste is gelukt maar loop tegen één probleem aan.
Er draait al een webserver (voor testsites) op poort 80 en op poort 8080 draait sabnzbd (voor Usenet).
Als ik domoticz poort op 8880 zet kan hij nog niet starten .
Geeft dan melding er draait al een service op poort 8080.

Iemand tips?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ThinkPadd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:33:
Volgens mij heb je met Zigbee niks te maken omdat Domoticz over het LAN met de Hue Bridge praat en die verstuurt op zijn beurt de commando's weer (via Zigbee) naar de lampen.
Voor alleen Hue heb ik inderdaad niks met zigbee te maken, dat loopt via de bridge.
Ik wil alleen wat meer toevoegen, wat niet met hue kan, denk aan sensoren, 'domme' lampen schakelen, enz.

Nu is het even de vraag of ik dat over zigbee kan/moet doen, omdat er al een mooi zigbee netwerk in mijn huis aanwezig is vanwege de hue lampen.

Als ik nu bijvoorbeeld ook Z-wave ga gebruiken, weet ik niet of het bereik voldoende is in mijn huis.
Ik heb 3 verdiepingen in totaal, en mijn server staat op de 3e, waar ik de module in zou willen prikken.

Daarbij vraag ik me ook af of zigbee (hue), en z-wave zonder probleem naast elkaar kan draaien. (ivm storingen?)

Ik zocht gisteren even op zigbee apparatuur, maar daar schijnt nog niet veel voor beschikbaar te zijn...

• DukeBox
ComTech schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:10:
Als ik domoticz poort op 8880 zet kan hij nog niet starten .
Geeft dan melding er draait al een service op poort 8080.
Heb je de services file wel aangepast ?

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
RonnieB82 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:16:
[...]
Voor alleen Hue heb ik inderdaad niks met zigbee te maken, dat loopt via de bridge.
Ik wil alleen wat meer toevoegen, wat niet met hue kan, denk aan sensoren, 'domme' lampen schakelen, enz.
Ik zal niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar het lijkt me niet heel eenvoudig om het Hue-Zigbee netwerk hiervoor te gebruiken.
Je bent namelijk dan volledig afhankelijk van of Phillips er voor heeft gekozen de lampen als elke andere algemene Zigbee node te laat functioneren volgens de standaard of dat er toch Phillips-specifieke eigenschappen zijn.
Een Zigbee netwerk heeft naar mijn weten ook altijd één netwerk-controller, in dit geval dus de bridge. Daarom zal het ook lastig worden om een eigen controller toe te voegen als je meer functionaliteit wil dan de bridge kan leveren.

Met Z-wave is bereik doorgaans geen heel groot probleem, omdat een bericht van verdieping 3 via een node op verdieping 2 wordt doorgestuurd naar een node/apparaat op begane grond bijvoorbeeld.
Ook qua storingen zit je goed aangezien de frequenties van Zigbee en Z-wave ruim voldoende verschillend zijn.

Dus persoonlijk zou ik toch iets meer richting Z-wave adviseren :P

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
RonnieB82 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Nu is het even de vraag of ik dat over zigbee kan/moet doen, omdat er al een mooi zigbee netwerk in mijn huis aanwezig is vanwege de hue lampen.

Als ik nu bijvoorbeeld ook Z-wave ga gebruiken, weet ik niet of het bereik voldoende is in mijn huis.
Ik heb 3 verdiepingen in totaal, en mijn server staat op de 3e, waar ik de module in zou willen prikken.

Daarbij vraag ik me ook af of zigbee (hue), en z-wave zonder probleem naast elkaar kan draaien. (ivm storingen?)

Ik zocht gisteren even op zigbee apparatuur, maar daar schijnt nog niet veel voor beschikbaar te zijn...
Je kunt ze prima naast elkaar gebruiken. Probleem is inderdaad dat er nog niet veel Zigbee apparaten beschikbaar zijn. Zwave of nog goedkoper 433mhz zijn de makkelijkste manieren om sensoren en domme schakelaar toe te voegen.

Ik denk dat ik zelf binnenkort ook Zwave controller ga toevoegen voor oa energiemeter en stopcontacten met meting van energiegebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door arjandijk162 op 03-03-2015 12:46 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ah, als het niet stoort, dan is z-wave inderdaad een goeie optie, moet ik er alleen even voor zorgen dat ik op elke verdieping minimaal 1 node heb, om het signaal van de 3e naar de begane grond te krijgen ;)

Rest alleen de vraag, is er een module die reageert op 12v? zodat ik aan de hand daarvan, andere acties kan starten?

• Iedipipeau
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-02-2023
DukeBox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Heb je de services file wel aangepast ?
Je kan inderdaad je port aanpassen. zie de handleiding en anders:
Ga naar de directory waar domoticz.sh staat en open deze (bvb met vi of nano)
sudo vi /DIRECTORY/domoticz.sh

Pas volgende lijn aan:
als je de poort na www aanpast, dan is dat voor gewone verbinding en na de sslwww voor de sec. verbinding.
DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 –sslwww 443"

Sluit met ctrl + X, y en dan op enter (dit geldt indien je nano gebruikt voor vi weet ik het niet vanbuiten).

probeer nu nog eens te verbinden, desnoods service opnieuw opstarten of rebooten...

Ik heb bvb de service draaien op port 3391

[ Voor 4% gewijzigd door Iedipipeau op 03-03-2015 12:49 ]

Ik zou de poort in SabNZB aanpassen. Denk dat je dat veel sneller en makkelijker kunt uitvoeren. Dan kun je Domoticz gewoon zo laten.

¯\_(ツ)_/¯

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-12 15:55
Van de week na de wintersport gaf mijn Domoticz aan dat er weer een (stable) update beschikbaar was. deze heb ik geinstalleerd en sindsdien iets raars.... Domoticz stuurt namelijk iedere minuut een 'On' commando naar 1 van mijn inbouw dimmers.... Erg irritant, want daardoor gaan de lichten steeds knipperen. Ik heb geen enkele timer erop staan (alleen een group die elke avond alles uitzet) en verder niet.

Iemand anders dit probleem ook na de update? Of iemand die een idee heeft waar dit vandaan kan komen?

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Zijn er hier Domiticz ontwikkelaars aktief op dit forum?
Ik wil namelijk Honeywell Galaxy alarm centrales + de protocollen beschikbaar stellen aan ontwikkelaars zodat zij hiermee aan de slag kunnen.

De Honeywell galaxy inbraak centrales zijn marktleiders van alarm panelen in west europa. De ontwikkelaars mogen de centrales uiteraard houden.

Ik hoor graag of ik hiet aan het goede adres ben.

gr,

Maurice.

www.laserextreme.nl

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@MCCarrot

http://www.domoticz.com/forum/
Eventueel PM > gizmocuz

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-12 19:58
MCCarrot schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:04:

Ik wil namelijk Honeywell Galaxy alarm centrales + de protocollen beschikbaar stellen aan ontwikkelaars zodat zij hiermee aan de slag kunnen.
Hoe zou deze moeten communiceren met de raspberry?
Over de rs232 of rio bus ?
Ik heb namelijk een galaxy 60 ,dus lijkt me wel interessant .
Ik ben zelf ook ooit bezig geweest om de rio bus uit te lezen en dat is behoorlijk ingewikkeld.

[ Voor 11% gewijzigd door 19roland70 op 03-03-2015 18:10 ]

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 10:57

spanx

_Sp[A]nX_

DukeBox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Jawel hoor, ee nvan de meest eenvoudige is om de kernel zelf te compileren met alleen de lib's die je wilt. Ik draai geen GUI dus de gehele aansturing van de video modules kun je weglaten. Buiten ext4 en fat32 ga ik ook geen andere filesystems gebruiken dus dat kan ook wegblijven net als de diverse wireless ondersteuning (zowel wifi, widi, mwve, bluetooth enz). Dit scheelt al snel 80% geheugen.
Daarnaast maak ik een memcached (ram)drive aan voor domoticz, dit zorgt ervoor dat de interface tig keer sneller reageert, voornamelijk bij langzamere sd-kaarten. Daarnaast gebruik ik ook flashwrite als write-back cache naar de SD kaart. Alle schrijf acties gaan eerst naar een USB key en pas bij idle door naar de SD kaart.
heb je misschien een handleiding die ik zou kunnen gebruiken? ik heb nog een 256mb raspberry pi die ik heel graag wil versnellen met je aanbevelingen. ik wil de komende weken gaan beginnen met Dominica (leren, rfxcom adapter moet ik nog bestellen, raspberry heb ik al)

als je een image hebt voorgeconfigureerd voor een goede basis zou dat perfect zijn maar een handleiding is ook goed ;)

Damn it's good 2b a Tweaker!

• DukeBox
Heb geen handleiding o.i.d. stelt ook niet zoveel voor om te doen.
DukeBox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:31:
Heb geen handleiding o.i.d. stelt ook niet zoveel voor om te doen.
Maar iemand die niet weet wat je precies moet doen kan daar niet zoveel mee.
Misschien een aantal bronvermeldingen wat je gedaan hebt.

• DukeBox
Heb niet echt bron vermeldingen, ik compileer al jaren mijn eigen kernels. Begonnen op het moment dat je voor de 8 bits ISA bus nog aanpassingen in de interrupt request queue's moest doen bij meer dan 3 netwerk kaarten.. het is ook niet veel anders dan rtfm echter heb ik dat toe moeten doen met een boek uit de bibliotheek ;)

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-11 23:27
MikeOO schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:06:
[...]

Lijkt mij als hij in de log voorbij komt dat hij het wel verwerkt. Heb je het ook gestet mbv een lamp die aangaat bij beweging.

Merk zelf dat bv in het dashboard niet altijd de status even veranderd van een deurcontact van Closed -- Open als ik daar naar kijk en de deur open maak. Maar in de log wordt het netjes verwerkt en middels een notificatie krijg ik ook een melding via Pushover. Dus niets alles is wat het lijkt >:)
Nee die combinatie heb ik nog niet geprobeerd. mede ook omdat ik nog niet echt een lamp heb die hiervoor geschikt is (moet nog een wcd kaku installen voor de lamp in de gang, maar zit met een hotelschakeling). Maar ik denk dat ik wel echt issues heb met mijn Domoticz installatie (al geloof ik dat de bewegingsmelder het nu beter doet). Geen enkele switch heeft nog log entries en er komen ook geen log entries bij. enkel de log van domoticz zelf laat nog de veranderende states zien.

ik ga eens kijken of ik een andere lamp even tijdelijk kan misbruiken om de melder te testen.
DJ-NaRRa schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:11:
[...]

Nee die combinatie heb ik nog niet geprobeerd. mede ook omdat ik nog niet echt een lamp heb die hiervoor geschikt is (moet nog een wcd kaku installen voor de lamp in de gang, maar zit met een hotelschakeling). Maar ik denk dat ik wel echt issues heb met mijn Domoticz installatie (al geloof ik dat de bewegingsmelder het nu beter doet). Geen enkele switch heeft nog log entries en er komen ook geen log entries bij. enkel de log van domoticz zelf laat nog de veranderende states zien.

ik ga eens kijken of ik een andere lamp even tijdelijk kan misbruiken om de melder te testen.
Als Domoticz bij geen een device iets logt is er inderdaad iets mis met je opstelling. Er staat ook altijd een datum en tijd bij wanneer deze voor het laatste is gezien. Als deze niet overeenkomt met een actie die je net uitvoert dan is er dus geen verbinding meer met Domoticz.

Zelf helaas nu ook meegemaakt. Dagen draaide het top en ineens merkte ik dat mij Cresta sensoren niet meer werden bijgewerkt. Geprobeerd opnieuw aan te melden maar dat ging moeizaam maar lukte uiteindelijk. Maar daarna begon de problemen. Steeds meer dingen raakte van slag en zelfd events gingen ineens andere dingen doen dan wat ze moesten doen en uiteindelijk reboot de Rasp nu om de haverklap.

Had netjes elke dag een complete backup van SD gemaakt maar ook met deze terug te zetten gaat het niet meer goed. Lijkt er bijna op dat mijn nieuwe SD niet lekker meer is.
Ga dus maar weer opnieuw beginnen en kijken of het dan weer gaat lukken.
Mogelijk dat het bij jouw ook het begonnen is met 1 probleem en dat je nu steeds meer problemen krijgt.
Dan lijkt het er bijna op dat er mee aan de hand zou zijn.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zendur77 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:14:
[...]
Eindelijk te pakken, kan ik er maar 1 bestellen en nu staat hij alweer op uitverkocht :'(
Ik zag net toevallig dat de Kijkshop weer de Cresta TX320 leverbaar heeft.
Doe er je voordeel mee! ;)

Ze komen overigens met enige regelmaat wel weer beschikbaar hoor.

Het lijkt er overigens wel op, dat wanneer er in één van de Domotica gerelateerde topics geplaatst wordt dat ze weer beschikbaar zijn, ze binnen een mum van tijd weer uitverkocht zijn... O-)

• DJ-NaRRa
MikeOO schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:51:
[...]

Als Domoticz bij geen een device iets logt is er inderdaad iets mis met je opstelling. Er staat ook altijd een datum en tijd bij wanneer deze voor het laatste is gezien. Als deze niet overeenkomt met een actie die je net uitvoert dan is er dus geen verbinding meer met Domoticz.

Zelf helaas nu ook meegemaakt. Dagen draaide het top en ineens merkte ik dat mij Cresta sensoren niet meer werden bijgewerkt. Geprobeerd opnieuw aan te melden maar dat ging moeizaam maar lukte uiteindelijk. Maar daarna begon de problemen. Steeds meer dingen raakte van slag en zelfd events gingen ineens andere dingen doen dan wat ze moesten doen en uiteindelijk reboot de Rasp nu om de haverklap.

Had netjes elke dag een complete backup van SD gemaakt maar ook met deze terug te zetten gaat het niet meer goed. Lijkt er bijna op dat mijn nieuwe SD niet lekker meer is.
Ga dus maar weer opnieuw beginnen en kijken of het dan weer gaat lukken.
Mogelijk dat het bij jouw ook het begonnen is met 1 probleem en dat je nu steeds meer problemen krijgt.
Dan lijkt het er bijna op dat er mee aan de hand zou zijn.
Ik ervaar geen problemen met mijn events dan wel scripts. alles werkt naar behoren zoals ik het heb ingesteld. Ik zie het alleen niet terug in de switch logs. Mocht er dus iets mis gaan dan wordt debuggen wat lastiger.

Ik heb de raspi voor de zekerheid een keer opnieuw opgestart en ik zie nu de volgende error verschijnen specifiek als ik een switch log benader:

Error: database disk image is malformed

Dat ziet er niet goed uit. Evengoed verder geen problemen met events of andere zaken, Ik denk dat het verstandig is als ik een nieuwe SD kaart ga uitpakken en een restore doe van de huidige database (als die nog te redden is). Voor de zekerheid maar even screenshots gemaakt van mijn blockly events mocht dat niet lukken. Kan ik het alsnog opnieuw bouwen. Ik heb nog wel een back-up maar deze is niet heel erg meer up to date....

Dat wordt lekker debuggen dit weekend.

Overigens contact gehad met Banggood. Ze gaan me de verkeerd toegezonden deurmelders opsturen alsmede een nieuwe bewegingsmelder (het koppelstukje voor de wallmount mistte). :X
DJ-NaRRa schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Ik ervaar geen problemen met mijn events dan wel scripts. alles werkt naar behoren zoals ik het heb ingesteld. Ik zie het alleen niet terug in de switch logs. Mocht er dus iets mis gaan dan wordt debuggen wat lastiger.

Ik heb de raspi voor de zekerheid een keer opnieuw opgestart en ik zie nu de volgende error verschijnen specifiek als ik een switch log benader:

Error: database disk image is malformed

Dat ziet er niet goed uit. Evengoed verder geen problemen met events of andere zaken, Ik denk dat het verstandig is als ik een nieuwe SD kaart ga uitpakken en een restore doe van de huidige database (als die nog te redden is). Voor de zekerheid maar even screenshots gemaakt van mijn blockly events mocht dat niet lukken. Kan ik het alsnog opnieuw bouwen. Ik heb nog wel een back-up maar deze is niet heel erg meer up to date....

Dat wordt lekker debuggen dit weekend.

Overigens contact gehad met Banggood. Ze gaan me de verkeerd toegezonden deurmelders opsturen alsmede een nieuwe bewegingsmelder (het koppelstukje voor de wallmount mistte). :X
Misschien lukt het hiermee om je DB weer te herstellen.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=3861

En misschien verstandig om elke dag een backup te laten maken van je database.
http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd

Ik schrijf dit bestand elke nacht weg naar mijn NAS maar wil omdat ik nu zoveel vage problemen had maar even een nieuwe start maken.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 04-03-2015 13:05 ]

Ik heb een paar weken geleden ook een Micro SD kaart gehad die defect is geraakt. Heb die ook moeten vervangen. Met het programma h2testw (Windows) kun je controleren of de kaart ook echt fysiek defekt is. Heb nu een Samsung kaartje er in zitten en hoop daar langer mee te kunnen doen.

En ik laat ook elke nacht een backup maken van de DB naar m'n NAS. Heeft me achteraf veel plezier gegeven in ieder geval.

¯\_(ツ)_/¯

• DJ-NaRRa
MikeOO schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:03:
[...]

Misschien lukt het hiermee om je DB weer te herstellen.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=3861

En misschien verstandig om elke dag een backup te laten maken van je database.
http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd

Ik schrijf dit bestand elke nacht weg naar mijn NAS maar wil omdat ik nu zoveel vage problemen had maar even een nieuwe start maken.
Thanks (al had ik de topics zelf al gevonden). Ik had wel een back-up gemaakt toen de meeste zaken ingericht waren, maar alles wat daarna gebeurde heb ik niet meer opgeslagen. ik ga ermee aan de slag!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
cyberb0b2000 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:59:
Vraagje, ben ik het alleen of is sinds de laatste firmware update van de harmony hub, deze niet meer werkzaam met Domoticz?

Heb ook al harmonyhubcontrol geprobeerd, daar reageert deze wel op me harmony.. Zie de status van een scene, maar geen reactie van me hub.

Zie ook een error.
Error: Harmony Hub: Command cannot be sent. Hub is changing activity. Alleen dat doet deze dus 24/7 .

Ben ik de enige?
Je bent niet de enige, ik heb precies hetzelfde.
Ik vraag me trouwens af wat is het verschil tussen de native-support (d.m.v. apparaat toevoegen in Domoticz) en het toeveogen van HarmonyHubcontrol installeren conform de Wiki?

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12 22:40
bikermouse schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:36:
[...]

Je bent niet de enige, ik heb precies hetzelfde.
Ik vraag me trouwens af wat is het verschil tussen de native-support (d.m.v. apparaat toevoegen in Domoticz) en het toeveogen van HarmonyHubcontrol installeren conform de Wiki?
Bij mij draait Harmony Hub version 3.12.9 met app 4.1 build 69 in combinatie met domoticz 2.2293 (met de Harmony Hub als hardware toegevoegd), en heb juist nu geen problemen meer. Voorheen viel hij bij mij vaak weg ("... hardware (x) thread seems to have ended unexpectedly"), maar dat gaat nu dus al de hele week goed.

Ik zou verwachten dat Domoticz onder water gewoon HarmonyHubControl gebruikt, ik gebruik zelf nog een shell-script om alles uit te zetten maar dat gaat niet stabieler of minder stabiel dan het native gebruik. Weet je zeker dat het IP-adres van de hub niet veranderd is?

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Na de update geven bij mij gewone schakelaars (on/off) ook percentages aan. Is dit een bekend probleem ?

BvD

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12 03:55
RinusS schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:19:
Na de update geven bij mij gewone schakelaars (on/off) ook percentages aan. Is dit een bekend probleem ?

BvD
Net geupdate, en nee, dat zie ik niet hier....

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 00:08
DukeBox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Jawel hoor, ee nvan de meest eenvoudige is om de kernel zelf te compileren met alleen de lib's die je wilt. Ik draai geen GUI dus de gehele aansturing van de video modules kun je weglaten. Buiten ext4 en fat32 ga ik ook geen andere filesystems gebruiken dus dat kan ook wegblijven net als de diverse wireless ondersteuning (zowel wifi, widi, mwve, bluetooth enz). Dit scheelt al snel 80% geheugen.
Daarnaast maak ik een memcached (ram)drive aan voor domoticz, dit zorgt ervoor dat de interface tig keer sneller reageert, voornamelijk bij langzamere sd-kaarten. Daarnaast gebruik ik ook flashwrite als write-back cache naar de SD kaart. Alle schrijf acties gaan eerst naar een USB key en pas bij idle door naar de SD kaart.
Kun je aangeven hoe je memcached inzet? Doel je dan op memcached icm PHP?

cd /pub && more beer

• DukeBox
Gewoon memcached voor de domoticz webserver met de cachdb op een ramdrive.

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
DukeBox schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:53:
Gewoon memcached voor de domoticz webserver met de cachdb op een ramdrive.
Misschien kun je van al je performance verbeteringen een wiki maken met een how-to hoe iedereen het kan doen

PVoutput

• DukeBox
Buiten de wiki van memcached, de pdf handleiding en bijgevoegde man pages, staan er al 100en van op internet incl. Youtube filmpjes e.d.

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:10

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

HomeMade schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:57:
[...]

Yes, een Vision CO Detector via Zwave. Ik denk dat ik t.z.t. een of meerdere Nest protect melders erbij koop waar al een CO meter in zit.
.

Heb je deze echt werkend?
Hij staat namelijk niet in Openzwave?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• DJ-NaRRa
Zit / komt er ook een mogelijkheid om een timer te 'verlengen' op basis van een bepaalde staat?

Heb even om te testen de bewegingsmelder waar ik het eerder over had verplaatst naar de keuken om daar de verlichting aan te doen als ik de keuken inloop. Daarvoor het volgende event gebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dKfJgPv.jpg?1

Nu wil ik eigenlijk dat als ik nog in de keuken ben dat de lamp nog aan is dat hij de lamp nog 2 minuten langer aanhoudt. dus een ELSE IF bewegingsmelder = on AND SwitchEvening = ON AND KaKu KeukenLamp = ON THEN KaKu KeukenLamp aan laten voor + X minuten.

Of is het zo simpel als de check weghalen of de lamp op dit moment uit staat? dat Domoticz het event opnieuw triggert en elke keer de timer opnieuw start?

Edit -- Bevestiging dat het opnieuw triggeren van het event door het weghalen van de lamp moet uit zijn restrictie niet ervoor zorgt dat de timer van x minuten ook opnieuw gestart wordt.

Oplossing 1 (workaround):

Het Blockly event zorgt er nu alleen voor dat als de bewegingsmelder aan gaat dat de keukenlamp ook aangaat. Middels een omgebouwd lua scriptje (dank aan RudolfR) kijk ik of de PIR tussen de 2 en 3 minuten uitstaat. Dit wordt iedere minuut gechecked door Domoticz. Als de PIR lang uit staat zal het lua scriptje de lamp vervolgens weer uitzetten. Onderstaand script werkt bij mij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
-- script_time_keukensensor.lua
t1 = os.time()
s = otherdevices_lastupdate['BGBewegingsmelder']
-- returns a date time like 2013-07-11 17:23:12

year = string.sub(s, 1, 4)
month = string.sub(s, 6, 7)
day = string.sub(s, 9, 10)
hour = string.sub(s, 12, 13)
minutes = string.sub(s, 15, 16)
seconds = string.sub(s, 18, 19)

commandArray = {}

t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
difference = (os.difftime (t1, t2))
if (otherdevices['BGBewegingsmelder'] == 'Off' and difference > 120 and difference < 180) then
   commandArray['KaKu Keukenlamp']='Off'
   print('Turning KaKu Keukenlamp off, no movement for more than 2m')
end 

return commandArray

Ik wil het nog netter gaan oplossen (met dank aan cctl01) aan de hand van de forum post hier: http://www.domoticz.com/f...f=4&t=4223&p=27379#p27392

[ Voor 51% gewijzigd door DJ-NaRRa op 06-03-2015 22:23 ]

• HomeMade
Dylantje2 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:41:
[...]

.

Heb je deze echt werkend?
Hij staat namelijk niet in Openzwave?
Ik hoop het wel anders gaat er iets mis :)

Als ik onder Apparaten kijk dan staat hij erbij als de volgende node:

--
NodeID: 009 (0x09)
Naam: Vision CO melder
Omschrijving: Vision ZS6301 CO Detector
Laatst gezien: 2015-03-04 20:50:41
Enable Polling: false
--

• Rolanddb
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
Beste domoticanen,

heb me laten verleiden door Domoticz, Raspberry PI en een prachtige RFXtrx433E...
Nu heb ik alles aangesloten, bijgeleverde voorgeïnstalleerde SD erin en hop... niets...
de RPI start wel op.
Heb op mijn windows 7 - PC Domoticz geïnstalleerd.
Deze loopt ook.
Als ik nu naar 170.0.0.1 surf, krijg ik het startbeeld van Domoticz.
Ik krijg hier ook de vraag om apparaten bij te voegen.
Echter krijg ik mijn RFXtrx433E niet werkend. Deze stond in de lijst maar zonder serial poort
toekenning. Ik kan hier niets kiezen of invullen. Heb deze 1x verwijdert uit de lijst... en nu is hij al helemaal niet meer terug te vinden.
Dus iets gaat er fout, maar wat...
Frustrerende is, dat er zoveel info te vinden is... maar jammer genoeg niet de juiste ;(
Heb ook al geprobeerd de kopie die ik had gemaakt met Win32ImageWriter terug te zetten, maar ik krijg
de RFXtrx433E niet meer te zien in de lijst.

Weet er iemand een oplossing voor?

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-12 08:43
Rolanddb schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 01:27:
Beste domoticanen,

heb me laten verleiden door Domoticz, Raspberry PI en een prachtige RFXtrx433E...
Nu heb ik alles aangesloten, bijgeleverde voorgeïnstalleerde SD erin en hop... niets...
de RPI start wel op.
Heb op mijn windows 7 - PC Domoticz geïnstalleerd.
Deze loopt ook.
Als ik nu naar 170.0.0.1 surf, krijg ik het startbeeld van Domoticz.
Ik krijg hier ook de vraag om apparaten bij te voegen.
Echter krijg ik mijn RFXtrx433E niet werkend. Deze stond in de lijst maar zonder serial poort
toekenning. Ik kan hier niets kiezen of invullen. Heb deze 1x verwijdert uit de lijst... en nu is hij al helemaal niet meer terug te vinden.
Dus iets gaat er fout, maar wat...
Frustrerende is, dat er zoveel info te vinden is... maar jammer genoeg niet de juiste ;(
Heb ook al geprobeerd de kopie die ik had gemaakt met Win32ImageWriter terug te zetten, maar ik krijg
de RFXtrx433E niet meer te zien in de lijst.

Weet er iemand een oplossing voor?
via ssh kun je kijken of hij het device wel ziet.

kun je doen met het commando:

code:
1
sudo lsusb -v | more

je moet dan iets tegenkomen als:

code:
1
2
3
4
 idVendor           0x0403 Future Technology Devices International, Ltd
 idProduct          0x6001 FT232 USB-Serial (UART) IC
 iProduct                2 RFXtrx433
 iSerial                 3 07VYAR1X\

PVoutput

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-12 22:58
HomeMade schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:38:
[...]

Ik hoop het wel anders gaat er iets mis :)

Als ik onder Apparaten kijk dan staat hij erbij als de volgende node:

--
NodeID: 009 (0x09)
Naam: Vision CO melder
Omschrijving: Vision ZS6301 CO Detector
Laatst gezien: 2015-03-04 20:50:41
Enable Polling: false
--
En wat zijn jouw ervaringen met het batterij verbruik?
Zelf heb ik deze ook en wordt inderdaad prima herkend door Domoticz. Echter moet ik vrijwel elke week de batterijen ervan weer opladen.
schmm schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 06:51:
[...]

via ssh kun je kijken of hij het device wel ziet.

kun je doen met het commando:

code:
1
sudo lsusb -v | more

je moet dan iets tegenkomen als:

code:
1
2
3
4
 idVendor           0x0403 Future Technology Devices International, Ltd
 idProduct          0x6001 FT232 USB-Serial (UART) IC
 iProduct                2 RFXtrx433
 iSerial                 3 07VYAR1X\
Vergeet ook niet om in Domoticz de USB versie van de Rfxtrx433e te kiezen. Er is ook een LAN-variant namelijk.

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59
DJ-NaRRa schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:56:
Zit / komt er ook een mogelijkheid om een timer te 'verlengen' op basis van een bepaalde staat?

Heb even om te testen de bewegingsmelder waar ik het eerder over had verplaatst naar de keuken om daar de verlichting aan te doen als ik de keuken inloop. Daarvoor het volgende event gebouwd:

[afbeelding]

Nu wil ik eigenlijk dat als ik nog in de keuken ben dat de lamp nog aan is dat hij de lamp nog 2 minuten langer aanhoudt. dus een ELSE IF bewegingsmelder = on AND SwitchEvening = ON AND KaKu KeukenLamp = ON THEN KaKu KeukenLamp aan laten voor + X minuten.

Of is het zo simpel als de check weghalen of de lamp op dit moment uit staat? dat Domoticz het event opnieuw triggert en elke keer de timer opnieuw start?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... Heb deze schakeling in de gang zitten maar ik merk vaker dat het licht dan heel even snel weer uit en weer aan gaat omdat de timer verlopen is.

Heb zelf ook al enkele mogelijkheden geprobeerd maar krijg het ook niet voor elkaar.

• DJ-NaRRa
Brutuss schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:49:
[...]

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... Heb deze schakeling in de gang zitten maar ik merk vaker dat het licht dan heel even snel weer uit en weer aan gaat omdat de timer verlopen is.

Heb zelf ook al enkele mogelijkheden geprobeerd maar krijg het ook niet voor elkaar.
Ik heb een antwoord voor je. Bij het weghalen van de check of het licht al aan is (dus altijd de schakelaar aanzetten voor 2 minuten bij het aangaan van de bewegingsmelder) merk ik ook dat hij er hoe dan ook na 2 minuten mee stopt.

Ik zat nog aan een ander scenario te denken (omgekeerd denken). Als er niemand in de ruimte is is de bewegingsmelder uit. Ik zou ook een check kunnen doen dat als bewegingsmelder uit staat voor een periode x minuten dat het licht uit moet. Als er beweging is schakel de lamp gewoon aan (zonder tijdslimiet).

Ik zie hier echter geen blocklys voor in Domoticz.

Is dit iets wat ik middels een LUA script kan oplossen en kan iemand me wat pointers geven?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
Zoiets?
http://www.domoticz.com/w..._for_more_than_10_minutes

Maar i.p.v. een warning wil je de verlichting uitschakelen; 2 minuten nadat er beweging is gedetecteerd.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-12 15:05
Misschien weet 1 van jullie het antwoord op mijn vraag.
Ik kan nu mijn deurbel detecteren dmv een reedcontact.
Mijn domoticz draait niet op een raspberry maar op een Ubuntu onder VMware.
De Pi in mijn meterkast gebruik is wel voor het uitlezen van de meterstanden, deze stuur ik dan dmv een json Url naar Domotivz.

Nu wil ook de status van de deurbel doorsturen naar de virtule doorbel.
De idx id is 104 maar als ik deze verstuur krijg ik een error terug
./json.htm?type=command&param=udevice&idx=104&switchcmd=On
b'{\n "status" : "ERR"\n}\n'

Maak ik een typo of moet ik een andere json url gebruiken

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
Ik kan nergens een virtuele deurbel vinden, dus ik neem aan de 'virtuele deurbel' gewoon een virtual switch is?
Dan zou het deze JSON URL moeten zijn:

/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=<104>&switchcmd=<On>&level=0

http://www.domoticz.com/w...L%27s#Lights_and_switches

• DJ-NaRRa
RudolfR schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:41:
Zoiets?
http://www.domoticz.com/w..._for_more_than_10_minutes

Maar i.p.v. een warning wil je de verlichting uitschakelen; 2 minuten nadat er beweging is gedetecteerd.
Dat kan ik vast wel ombouwen op een of andere manier. Een goede basis :) ik zal eventuele voortgang ook bijhouden in de orginele post.

Thanks!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-12 15:05
RudolfR, dank voor je reactie.
Er bestaat toch echt een 'virtuele deurbel' , switch type is namelijk Doorbell.

de JSON URL heeft ook een foutmelding.

Ik heb de json url nu aangepast naar

/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=104&switchcmd=On
Nu is de status wel on ({ "status" : "OK", "title" : "SwitchLight" })

Schijnbaar had ik toch een typo gemaakt

Ik kan het nu wel werkend krijgen, gewoon weer een off sturen na 1 seconden. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door jossie67 op 05-03-2015 11:43 ]

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
DJ-NaRRa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:37:
[...]

Dat kan ik vast wel ombouwen op een of andere manier. Een goede basis :) ik zal eventuele voortgang ook bijhouden in de orginele post.

Thanks!
Graag!
Ik heb hier ook interesse naar.
Ik heb te vaak dat het licht in de garage uitspringt als je toevallig iets langer bezig bent.
hondapower schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:22:
[...]

Voor zover ik weet stuurt die groepsknop 1 andere code (soort groepscode+ aan of uit) naar alle devices in die reeks.
Dus alles reageert daar dan op.

Als jij op die afstandsbediening het schuifje op '1' zet, en je leert dan een schakelaar in op bv knop nummer 2, dan leer je die schakelaar in op groepscode 1 + een subcode voor knop 2.
Die andere knoppen zitten dan ook in dezelfde groepscode.

Dus die groepsknop is niet los te maken van de rest.
Kreeg vandaag antwoord van KlikaanKlikuit. Let dus op welke set je neemt als je de G knop zelf wilt bepalen wat deze doet.

Reactie KlikaanKlikuit
Ik ben het even gaan testen. En uw bevindingen kloppen. De APA ontvangers leren automatisch bij het in leren van een knop op uw afstandsbediening de groep aan/uit knop in. Daar kunt u niks aan doen. Bij de ACD-1000 is dat niet zo. Daar heeft u de keuze of u alles tegelijk aan of uit wilt zetten. APA3-1500R is de goedkoopste en simpelste set die wij verkopen. Meestal wordt deze set gekocht door consumenten die nog niet eerder met onze producten aan de slag zijn gegaan. Dus om alles zo makkelijk en simpel mogelijk te maken wordt de groepsknop automatisch toegewezen. De ACD3-1000R is een wat duurdere set. Meestal wordt deze als eerste uitbreidingsset gekocht. Deze heeft wat meer mogelijkheden en ziet er wat luxer uit. Omdat de mensen dan wat meer ervaring hebben kunnen we ze ook meer keuzen geven. Dat is eigenlijk de gedachten hier achter.

• AiR60
  • Laatst online: 18-12 12:18
Hallo, ik had Al berichtje geplaatst op domoticz forum, maar hier ook even :)

Ik ben aan het knutselen met mysensors. Werkt perfect! Eigenlijk out of the box. Alleen voor sensoren! Actuatoren heb ik nog niet aan de praat helaas :( ja ik zie een actuator (b.v. Een relais) wel voorbij komen in de log...maar niet in devices en ben even kwijt hoe ik die manual moet koppelen (mysensors staat daar niet tussen) en learn werkt niet. Ook allow devices to add for 5 minutes werkt niet. Hij staat wel in de database!

Iemand ervaring?

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
heb je ook tempratuursensoren werkend?
ik wil nl een 1wire opstelling maken, maar krijg maar 1 temp binnen.
als ik dan in mijn log kijk, zie ik heel snel na elkaar waardes binnenkomen, dit lijken de andere sensoren, maar deze geeft hij niet weer bij devices.

• AiR60
ik had 1 sensor met tem en hum....verder nog niet geprobeerd....aal dat morgen even doen

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11 19:07
AiR60 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:04:
Ik ben aan het knutselen met mysensors.

Iemand ervaring?
Dit staat ook hoog op mijn todo lijst. Ik ben nog aan het wachten op de Arduino's.
Hou ons op de hoogte :)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• AiR60
Aruinos zijn super! Nu nog devices kunnen schakelen...maar moet denk ik met mqqt

• HomeMade
neorider schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 07:42:
[...]

En wat zijn jouw ervaringen met het batterij verbruik?
Zelf heb ik deze ook en wordt inderdaad prima herkend door Domoticz. Echter moet ik vrijwel elke week de batterijen ervan weer opladen.
Die ervaring heb ik ook, hij vreet energie. Ik heb eigenlijk nog geen zin/tijd gehad om uit te zoeken waardoor dat komt.
Wellicht geeft hij te vaak een status update door o.i.d.. Dan zou het met andere settings te verbeteren zijn.

Er zijn trouwens wat zwave CO melders betreft, maar bar weinig alternatieven.

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12 09:39
Ik heb een vraag over de Domoticz Evohome integratie met een HGI80.

Ik heb een HGI80 module gekoppeld aan mijn RPi met Domoticz, en wil deze guide volgen:
http://www.domoticz.com/wiki/Evohome

Nu lijkt het er op dat ik de ti_usb_3410_5052_1 mis op mijn RPi (eigen install met debian wheezy)

Nu heb ik al behoorlijk wat gezocht, maar kan nergens een howto vinden hoe ik deze drivers op mijn Pi krijg, iemand die me de goede richting op kan helpen?

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een dummy switch 'presence check' die alle telefoons in huis pingt en op basis daarvan beslist of er iemand thuis is, dat werkt prima. Ik heb nu draadloze deurcontacten, en die wil ik in combinatie met de presence check gebruiken of er iemand binnenkomt die er niet hoort. Omdat het wifi-signaal bij de voordeur niet heel sterk is, kan het zo zijn dat de eerste die thuiskomt niet direct een IP-adres krijgt van de router.

Ik wil een event maken als volgt:

IF PRESENCE=OFF AND VOORDEUR=OPEN
THEN <<WAIT 30 SECONDS>> ALARMSITUATIE = ON

Dat 30 seconden wachten krijg ik niet voor elkaar. Kan dit met blockly, of moet ik me hiervoor in lua-scripts gaan verdiepen?

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12 17:22
DJ-NaRRa schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:56:

[afbeelding]

Edit -- Bevestiging dat het opnieuw triggeren van het event door het weghalen van de lamp moet uit zijn restrictie niet ervoor zorgt dat de timer van x minuten ook opnieuw gestart wordt.
Brutuss schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:49:
[...]

DJ-NaRRa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:38:
[...]

Ik heb een antwoord voor je. Bij het weghalen van de check of het licht al aan is (dus altijd de schakelaar aanzetten voor 2 minuten bij het aangaan van de bewegingsmelder) merk ik ook dat hij er hoe dan ook na 2 minuten mee stopt.

Ik zat nog aan een ander scenario te denken (omgekeerd denken). Als er niemand in de ruimte is is de bewegingsmelder uit. Ik zou ook een check kunnen doen dat als bewegingsmelder uit staat voor een periode x minuten dat het licht uit moet. Als er beweging is schakel de lamp gewoon aan (zonder tijdslimiet).

Ik zie hier echter geen blocklys voor in Domoticz.

Is dit iets wat ik middels een LUA script kan oplossen en kan iemand me wat pointers geven?
Ik heb hier de oplossing:

http://www.domoticz.com/f...f=4&t=4223&p=27379#p27392

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
AiR60 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:04:
Hallo, ik had Al berichtje geplaatst op domoticz forum, maar hier ook even :)

Ik ben aan het knutselen met mysensors. Werkt perfect! Eigenlijk out of the box. Alleen voor sensoren! Actuatoren heb ik nog niet aan de praat helaas :( ja ik zie een actuator (b.v. Een relais) wel voorbij komen in de log...maar niet in devices en ben even kwijt hoe ik die manual moet koppelen (mysensors staat daar niet tussen) en learn werkt niet. Ook allow devices to add for 5 minutes werkt niet. Hij staat wel in de database!

Iemand ervaring?
misschien kun je proberen om het relais even een keer te schakelen, misschien dat hij hem dan oppikt.
dit is met temp sensoren nl ook zo
Jongens, even een praktische vraag:

Sinds een poosje vallen me onderstaande meldingen op in mijn Domoticz log:

Fri Mar 6 11:00:09 2015 Error: Weerstation hardware (10) thread seems to have ended unexpectedly

Deze melding verschijnt elk heel uur in het log en ik gebruik een weerstation hier in de buurt, via Weather Underground. Ik heb geen idee wat deze fout veroorzaakt en ik zie eigenlijk ook geen gekke dingen bij de temperatuur, weersvoorspelling, enz. Iemand een idee of tip wat ik eraan kan doen?

Ik draai nu V2.2025 op een RPi. Dezelfde melding had ik met de laatste stable versie overigens ook.

¯\_(ツ)_/¯

M.v.Veelen schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:43:
Jongens, even een praktische vraag:

Sinds een poosje vallen me onderstaande meldingen op in mijn Domoticz log:

Fri Mar 6 11:00:09 2015 Error: Weerstation hardware (10) thread seems to have ended unexpectedly

Deze melding verschijnt elk heel uur in het log en ik gebruik een weerstation hier in de buurt, via Weather Underground. Ik heb geen idee wat deze fout veroorzaakt en ik zie eigenlijk ook geen gekke dingen bij de temperatuur, weersvoorspelling, enz. Iemand een idee of tip wat ik eraan kan doen?

Ik draai nu V2.2025 op een RPi. Dezelfde melding had ik met de laatste stable versie overigens ook.
Die melding heb ik deze week ook een paar keer voorbij zien komen. 1 daarvan was ook via Weather Underground en kreeg nog 2 meldingen bij. 1 was dezelfde maar had betrekking op Events die ook onverwacht was gestop en de andere is mij ontschoten.

Tevens kreeg ik problemen als ik de Default protocollen aanzetten. Daar volgende ook een foutmelding op.

Dit alles met v2.0.2284

Ik had dus meer vreemde problemen en ben uiteindelijk opnieuw begonnen en daarna de meldingen niet meer gezien dus voor nu kan ik het nu niet reproduceren. Zit gelukkig nog in de test fase dus kon vrij eenvoudig opnieuw beginnen.
Jammer dat je die meldingen niet meer weet. Ik ben, om op zeker te spelen, voor nu terug naar V2.2025 maar voor de melding van WU maakt dat dus niet uit. Ik heb nu een ander weerstation uitgezocht, er bleek er eentje nog dichter in de buurt bij gekomen te zijn. Maar eens kijken of het daarmee te maken heeft. Over een kwartier weet ik meer :) En anders sloop ik WU er uit (of deactiveer ik het).

Edit: same issue.

En.....ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben? Steevast elk heel uur deze melding. Da's op z'n minst raarrrrrr te noemen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-03-2015 16:01 ]

¯\_(ツ)_/¯

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:14
Wie kan mij helpen, heb al een tijdje zitten zoeken op het net maar ik ben sinds deze week begonnen met Domoticz icm een Pi 2 en een RFXcom.

Had een setje met 3 schakelaars van de Action, deze werken perfect op de rfxcom, echter heb ik vanmiddag 2 AFR-060 schakelaar (fitting) gehaald en deze krijg ik niet aan de praat.
Ik heb echter geen KlikaanKlikuit afstb. die ik kan gebruiken voor het inprogrammeren.

is er iemand die ervaring heeft met dit type schakelaar en het programmeren van deze?

Alvast bedankt!

• ny-hardcore
general_p schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:49:
Wie kan mij helpen, heb al een tijdje zitten zoeken op het net maar ik ben sinds deze week begonnen met Domoticz icm een Pi 2 en een RFXcom.

Had een setje met 3 schakelaars van de Action, deze werken perfect op de rfxcom, echter heb ik vanmiddag 2 AFR-060 schakelaar (fitting) gehaald en deze krijg ik niet aan de praat.
Ik heb echter geen KlikaanKlikuit afstb. die ik kan gebruiken voor het inprogrammeren.

is er iemand die ervaring heeft met dit type schakelaar en het programmeren van deze?

Alvast bedankt!
Wellicht overbodige vraag, maar welke peertjes heb je erin? Spaarlampen doen het niet goed in die dingen volgens mij.

cd /pub && more beer

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:10

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ general..

Heb je neiuwe sensoren toelaten aan staan?
En lees de Handleiding van Domoticz.
AB heb je niet voor een "simpel" lampje.
Voeg nieuwe sensor toe in domoticz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• general_p
ny-hardcore schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:03:
[...]

Wellicht overbodige vraag, maar welke peertjes heb je erin? Spaarlampen doen het niet goed in die dingen volgens mij.
ik heb er nu 2 led lampen in, wellicht is dat het probleem zal er straks even normale peertjes in proberen.

@Dylantje2

Heb je neiuwe sensoren toelaten aan staan?
Ja deze staat aan!
En lees de Handleiding van Domoticz.
AB heb je niet voor een "simpel" lampje.
Dat dacht ik al echter is het verdomd lastig om ze te paren :-)
Voeg nieuwe sensor toe in domoticz
wat bedoel je hier precies mee? ik voeg hem nu als nieuwe schakelaar toe, druk vervolgens de pair knop in totdat hij knippert en stuur dan een Aan commando naar de schakelaar, maar deze pakt hij niet op. Gebruik het AC en ARC protocol (heb het beide dus geprobeerd met verschillende waardes).

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Bij instellingen "accepteer nieuwe hardware" aanzetten. Of " toelaten gedurende 5 minuten"

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-10 19:36
japie101 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:08:
Ik heb een vraag over de Domoticz Evohome integratie met een HGI80.

Ik heb een HGI80 module gekoppeld aan mijn RPi met Domoticz, en wil deze guide volgen:
http://www.domoticz.com/wiki/Evohome

Nu lijkt het er op dat ik de ti_usb_3410_5052_1 mis op mijn RPi (eigen install met debian wheezy)

Nu heb ik al behoorlijk wat gezocht, maar kan nergens een howto vinden hoe ik deze drivers op mijn Pi krijg, iemand die me de goede richting op kan helpen?
hij is hier te downloaden. en dat filetje moet je plaatsen in de map /lib/firmware reboot en werken! ;)

• DJ-NaRRa
Dank voor het meedenken! Ik heb het op een andere manier opgelost aan de hand van de post van RudolfR
RudolfR schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:25:
Ik kan nergens een virtuele deurbel vinden, dus ik neem aan de 'virtuele deurbel' gewoon een virtual switch is?
Dan zou het deze JSON URL moeten zijn:

/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=<104>&switchcmd=<On>&level=0

http://www.domoticz.com/w...L%27s#Lights_and_switches
Ik heb dit scriptje omgebouwd naar het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
-- script_time_keukensensor.lua
t1 = os.time()
s = otherdevices_lastupdate['BGBewegingsmelder']
-- returns a date time like 2013-07-11 17:23:12

commandArray = {}

t2 = os.time{year=year, month=month, day=day, hour=hour, min=minutes, sec=seconds}
difference = (os.difftime (t1, t2))
if (otherdevices['BGBewegingsmelder'] == 'Off' and difference > 120 and difference < 180) then
   commandArray['KaKu Keukenlamp']='Off'
   print('Turning KaKu Keukenlamp off, no movement for more than 2m')
end 

return commandArray

Eigenlijk heel simpel. De bewegingsmelder zorgt nu met een blockly ervoor dat de lamp aangaat. En het LUA scriptje zorgt ervoor dat het elke minuut kijkt of de bewegingsmelder langer dan twee minuten niet meer actief is dat het licht in de keuken uit gaat. Werkt als een zonnetje.

Ik kan me ook wel de voordelen indenken om dit wat algemener te trekken in het voorbeeld wat je zelf gaf. Met name dat je middels lua scriptjes per bewegingsmelder een time-out bepaald en deze in een variabele of een dummyswitch weergeeft. Vervolgens kun je deze in één of meerdere events gebruiken.

Dat wordt even refactoren op een later moment :) Voor nu werkt het goed. Voor de anderen die hier tegenaan zijn gelopen werk ik mijn originele post bij met de oplossing(en) die ik gebruik.

Meteen een vraagje aan de wat meer doorgewinterde LUA scripter.. Is het ook mogelijk om relatief te verwijzen naar een specifiek apparaat in plaats van een harde verwijzing zoals een naam? Dit in verband met naamswijzigingen van apparaten bijv. en schonere code....

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-NaRRa op 06-03-2015 22:53 ]

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12 09:39
jacquesmulders schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:54:
[...]

hij is hier te downloaden. en dat filetje moet je plaatsen in de map /lib/firmware reboot en werken! ;)
Bedankt voor je reactie, maar die file staat daar al, en de procedure op de wiki werkt voor mij nog steeds niet, hoe kan ik zien of die file goed geladen wordt bijvoorbeeld?
Met een dmesg komt er niets voorbij over de usb 3410 driver.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@berry:/$ 
pi@berry:/$ lsusb
Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp. 
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp. 
Bus 001 Device 005: ID 10ac:0102 Honeywell, Inc. 
Bus 001 Device 007: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
pi@berry:/$ echo 10ac 0102 | sudo tee /sys/bus/usb-serial/drivers/ti_usb_3410_5052_1/new_id
tee: /sys/bus/usb-serial/drivers/ti_usb_3410_5052_1/new_id: No such file or directory
10ac 0102

• general_p
slayer007 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:26:
Bij instellingen "accepteer nieuwe hardware" aanzetten. Of " toelaten gedurende 5 minuten"
dit staat aan en ook gedurende 5 minuten aangeklikt, proberen te pairen, resetten nogmaals proberen maar ik doe echt iets fout maar kom er niet achter wat. Wat ik al zei die andere modules werkte vrijwel direct na de handmatige koppeling.

• ny-hardcore
general_p schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:09:
[...]

dit staat aan en ook gedurende 5 minuten aangeklikt, proberen te pairen, resetten nogmaals proberen maar ik doe echt iets fout maar kom er niet achter wat. Wat ik al zei die andere modules werkte vrijwel direct na de handmatige koppeling.
Juiste protocol aangezet op de rfxcom en ook geselecteerd bij de switch toevoegen?
En nog andere lampen geprobeerd?
Dichterbij de zender geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door ny-hardcore op 06-03-2015 23:47 ]

cd /pub && more beer

general_p schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:09:
[...]

1. Zet bij instellingen de optie weer aan voor accepteren nieuwe hardware
2.Klik op de AFR-060 op het kleine knopje voor 1sec zoals in de [url="ttp://www.klikaanklikuit.nl/shop/media/custom/upload/File-1412756095.pdf"]handleiding[/url] bij 4a wordt vermeld.
3. Klik op Instellingen --> Apparaart en als het goed gaat krijg je hier nu een nieuwe groene pijl te zien. Daarop klikken en toevoegen.
Lukt dat niet dan naar schakelaars gaan en op leren klikken. Waarschijnlijk moet je dan wel eerst weer stap 2 uitvoeren aangezien dit maar even actief is.

Stap 2 heb ik nergens gelezen in je reacties en dat is dus de belangrijkste aangezien hij anders niets kan leren en dus niet gekoppeld /gevonden kan worden aan een remote/schakelaar of Domoticz.

• PCU Barneveld
  • Laatst online: 30-09-2022
Hallo allen,

Wellicht heb ik er overheen gelezen met de 228 pagina's maar ik heb een probleem dat de picto's eigenlijk te groot zijn om netjes op een 7 inch tablet allemaal weet gegeven te worden, bevat ook te veel info zeg maar, is dit aan te passen ?

Ik kan het zo niet vinden... alvast bedankt.
Zelf een pagina maken, zie dit topic: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=4698
Staan genoeg voorbeelden die je kunt downloaden. Werkt bij mij prima op een 7" tablet.

• jacquesmulders
japie101 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:43:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar die file staat daar al, en de procedure op de wiki werkt voor mij nog steeds niet, hoe kan ik zien of die file goed geladen wordt bijvoorbeeld?
Met een dmesg komt er niets voorbij over de usb 3410 driver.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@berry:/$ lsusb
Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp. 
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp. 
Bus 001 Device 005: ID 10ac:0102 Honeywell, Inc. 
Bus 001 Device 007: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
pi@berry:/$ echo 10ac 0102 | sudo tee /sys/bus/usb-serial/drivers/ti_usb_3410_5052_1/new_id
tee: /sys/bus/usb-serial/drivers/ti_usb_3410_5052_1/new_id: No such file or directory
10ac 0102
je hebt het over dmesg maar post de lsusb....

You can also add ti_usb_3410_5052 to /etc/modules instead of using the modprobe line in /etc/rc.local (the new_id line is still required)

dat werk reboot als het goed is werkt het dan, dit staat er in mijn rc.local:

code:
1
2
modprobe ti_usb_3410_5052  
echo 10ac 0102 | sudo tee /sys/bus/usb-serial/drivers/ti_usb_3410_5052_1/new_id

ik zie op het domoticz forum dat je ook de oude firmware hebt... dus waarschijnlijk gaat het niet werken, ik heb in ieder geval geen id hoe je moet updaten...

[ Voor 5% gewijzigd door jacquesmulders op 07-03-2015 09:43 ]

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:16
Ben ik de enige die in Blocky af en toe toch wel "Set * = * For * Seconds" mist?
Iemand een idee waarom deze er niet inzit maar wel "Set * = * For * Minutes"?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:48
De minutes actie twee cijfers voor de : (minuten) en twee achter de : (seconden)
Het is dus niet nodig om een seconden actie te hebben.
Het werkt soms wel verwarrend :)

• TravockMD
tlpeter schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:47:
De minutes actie twee cijfers voor de : (minuten) en twee achter de : (seconden)
Het is dus niet nodig om een seconden actie te hebben.
Het werkt soms wel verwarrend :)
Verdorie, en ik me maar ergeren aan die "Minutes"..... |:(
LOL, nooit geweten dat dat kon inderdaad _O_

Heb het ook nooit gemist, een lamp ofzo wil je vaak toch wel minstens één minuut aan hebben staan, maar toch :)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:48
Ik heb een scene waarbij ik één voor één een kamp uit schakel waarbij er een aantal seconden tussen zit per lamp.

• TravockMD
Toch krijg ik het niet werkend met "Set * = * For * Minutes".

Niet met het "cijfer" blokje (te vinden onder "Logic") in te stellen op 0.10
en niet met het "00:00 tijdsblokje" (te vinden onder "Time") in te stellen op 00:10

Aan de rest wijzigt niets en als ik hem gewoon met het "cijfer" blokje (te vinden onder "Logic") in stel op 1, dan werkt het gewoon voor 1 minuut. :/

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Oke afgelopen dagen niets gewijzigd en alles werkte op mijn PI.
Sinds gisteren werkte plotseling niets meer, via de browser krijg ik offline bericht.
Via putty is hij ook niet te benaderen.

Als ik via fing of andere ip scan zoek komt de RPI ook niet naar voren.

Uiteraard al een aantal keer opnieuw oplaten starten door de stekker erin en eruit te halen.
(weet dat dit niet goed is maar is de enige oplossing als putty niet werkt.)

Waar begin ik met het opzoeken van het probleem / weer werkend krijgen?

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
LJ80 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:45:
Oke afgelopen dagen niets gewijzigd en alles werkte op mijn PI.
Sinds gisteren werkte plotseling niets meer, via de browser krijg ik offline bericht.
Via putty is hij ook niet te benaderen.

Als ik via fing of andere ip scan zoek komt de RPI ook niet naar voren.

Uiteraard al een aantal keer opnieuw oplaten starten door de stekker erin en eruit te halen.
(weet dat dit niet goed is maar is de enige oplossing als putty niet werkt.)

Waar begin ik met het opzoeken van het probleem / weer werkend krijgen?
Ik zou beginnen met het aansluiten van een HDMI scherm en een toetsenbord. Daarna de pi herstarten zodat je kunt zien wat er gebeurd.

PSN: PcDCch

• bikermouse
LJ80 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:26:
[...]

Graag!
Ik heb hier ook interesse naar.
Ik heb te vaak dat het licht in de garage uitspringt als je toevallig iets langer bezig bent.
Ik liep ook tegen dit probleem aan en heb een smart Lua script een beetje aangepast zodat dit in combinatie met een Blockly scriptje wat de lamp aanzet netjes samenwerkt.
Dit is het script om de lamp of group uit te zetten, waarbij telkens de tijd verlengt wordt als er beweging wordt geconstateerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
-- ~/domoticz/scripts/lua/script_time_PIRs.lua
-- Name convention: PIRxxyyLampname switches "Lampname" Off after x minutes
-- If x=uu the "Lampname" will never be switched Off
-- If y=g a Group with the name "Lampname" will be switched off.
-- If y=g use a dummy swith withe the name "LampnameStatus" to allow testing if the group is on or off

function timedifference(s)
   t1 = os.time()
   difference = os.difftime (t1, t2)
   return difference
end

commandArray = {}

for i, v in pairs(otherdevices) do
   tc = tostring(i)
   v = i:sub(1,3)
   if (v == 'PIR') then
      lampname = i:sub(7)
      lampstate = lampname
      if i:sub(6,6) == "g" then
        lampstate = lampname .. "Status"
        lampname="Group:"..lampname
      end 
      onmode = i:sub(4,5)
      if (onmode ~= "uu" and otherdevices[lampstate] == "On") then
         timeon = (tonumber(onmode) * 60) - 1
         difference = timedifference(otherdevices_lastupdate[tc])
         if (difference > timeon and difference < (timeon + 60)) then
            totaldiff = timedifference(otherdevices_lastupdate[lampstate])
            print(lampname .. " was on during " .. tostring(totaldiff) .. " sec. (minmum ".. timeon+1 .. " sec.)")
            commandArray[lampname] = 'Off'
         end
      end
   end
end

return commandArrayray

Werkt samen om bijv. een groep uit te schakelen die via dit Blockly script is aangeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V8wFJXa.png

Let dus op dat als je een group wilt schakelen ook een dummy-switch aanmaakt die "GroepsnaamStatus" heet. Deze wordt in gebruikt om te voorkomen dat het Blockly script voor niets blijft triggeren.
Dat is nodig omdat je niet kunt testen op de status van een Group. Voor een gewone lamp is dat niet nodig.
Gebruik bij schakelen van een groep ook een "g" in de naam van de PIR, zie naamconventies in het script.

Het bovenstaande scriptje zet dus de group "Woonkamer" aan als er beweging wordt geconstateerd tussen zons-ondergang en zonsopgang door een PIR met de naam "PIR30gWoonkamer", wat betekent dat deze na 30 minuten inactiviteit de groep ("g") met de naam Woonkamer uitschakelt (met hulp van dummyswitch "WoonkamerStatus").

[ Voor 5% gewijzigd door bikermouse op 07-03-2015 13:57 ]

• general_p
Ben erg blij met de harmony communicatie binnen domoticz, op deze manier heb ik toch intelligentie zoals ik die met Control4 altijd had.

Top Systeem Zo!

• jacquesmulders
bikermouse schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Werkt samen om bijv. een groep uit te schakelen die via dit Blockly script is aangeschakeld:
[afbeelding]
Misschien een domme vraag maar hoe krijg je die AND blokken op die manier? :+

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:27
jacquesmulders schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Misschien een domme vraag maar hoe krijg je die AND blokken op die manier? :+
Met rechts erop klikken en dan de optie 'external inputs' kiezen.

PSN: PcDCch

• bikermouse
DJ-NaRRa schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:00:
Meteen een vraagje aan de wat meer doorgewinterde LUA scripter.. Is het ook mogelijk om relatief te verwijzen naar een specifiek apparaat in plaats van een harde verwijzing zoals een naam? Dit in verband met naamswijzigingen van apparaten bijv. en schonere code....
Ja, zie mijn vorige post. Het script is gebaseerd op de smart Lua-scripts waarbij gezocht wordt naar een device met de naam PIR in de eerste 3 letters. De volgende 2 cijfers worden dan gebruikt als variabele tijd in minuten dat de lamp moet blijven aanstaan, en het karakter op positie 5 geeft aan of een gewone lamp of een group ("g") moet worden geschakeld. Het script schakelt vervolgens een lamp of groep met dezelfde naam als het aatste deel van de naam van de PIR.

Dit werkt dus voor meerdere PIR's en lampen met ieder hun eigen timing.

[ Voor 3% gewijzigd door bikermouse op 07-03-2015 16:57 ]

• DJ-NaRRa
bikermouse schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:57:
[...]

Ja, zie mijn vorige post. Het script is gebaseerd op de smart Lua-scripts waarbij gezocht wordt naar een device met de naam PIR in de eerste 3 letters. De volgende 2 cijfers worden dan gebruikt als variabele tijd in minuten dat de lamp moet blijven aanstaan, en het karakter op positie 5 geeft aan of een gewone lamp of een group ("g") moet worden geschakeld. Het script schakelt vervolgens een lamp of groep met dezelfde naam als het aatste deel van de naam van de PIR.

Dit werkt dus voor meerdere PIR's en lampen met ieder hun eigen timing.
Ik had het script inmiddels al gezien op het domoticz forum (alsmede de uitgebreide Smart PIR post (zeer de moeite waard).

Is echter niet helemaal wat ik bedoel met relatief. Ik doel er meer op dat ik een ID kan aangeven van een Device zodat het onafhankelijk is van naamswijzigingen. Jouw oplossing komt in de buurt door te zoeken naar alles wat begint met PIR% maar dat is niet hoe ik het zou willen scripten. Wellicht dat het niet kan hoor... Nee is ook een antwoord :P In that case kan ik voor jouw benadering gaan uiteraard. :)

• bikermouse
mbitter schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:35:
[...]

Bij mij draait Harmony Hub version 3.12.9 met app 4.1 build 69 in combinatie met domoticz 2.2293 (met de Harmony Hub als hardware toegevoegd), en heb juist nu geen problemen meer. Voorheen viel hij bij mij vaak weg ("... hardware (x) thread seems to have ended unexpectedly"), maar dat gaat nu dus al de hele week goed.

Ik zou verwachten dat Domoticz onder water gewoon HarmonyHubControl gebruikt, ik gebruik zelf nog een shell-script om alles uit te zetten maar dat gaat niet stabieler of minder stabiel dan het native gebruik. Weet je zeker dat het IP-adres van de hub niet veranderd is?
IP-adres/poort en authenticatie staan goed, want ik kan de status van de Harmony activiteiten gewoon lezen.

De eerste keer een activiteit starten gaat ook goed, maar bij ieder volgende commando krijg ik de melding "Error: Harmony Hub: Command cannot be sent. Hub is changing activity"

Hoe kan ik zien welke versie van de HarmonyHub er op mijn systeem draait? En kun je de hem op de Raspberry ook via de commandline bedienen, dus buiten Domoticz om, om te checken waar de fout zit?

• bikermouse
DJ-NaRRa schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:34:
[...]

Ik had het script inmiddels al gezien op het domoticz forum (alsmede de uitgebreide Smart PIR post (zeer de moeite waard).

Is echter niet helemaal wat ik bedoel met relatief. Ik doel er meer op dat ik een ID kan aangeven van een Device zodat het onafhankelijk is van naamswijzigingen. Jouw oplossing komt in de buurt door te zoeken naar alles wat begint met PIR% maar dat is niet hoe ik het zou willen scripten. Wellicht dat het niet kan hoor... Nee is ook een antwoord :P In that case kan ik voor jouw benadering gaan uiteraard. :)
Dat zal wellicht kunnen lijkt me, maar zo ver reikt mijn Lua/Domoticz kennis helaas niet. Ik ben al blij dat ik het script heb kunnen aanpassen met trial and error ;)

• arjandijk162
Ik heb nu een paar keer een stukje script getikt in LUA en zo lang het om commando's gaat, gaat dit prima. Nu wil ik ook een status uit kunnen lezen. Daar loop ik mee vast, want ik weet niet zo goed hoe ik onderstaande informatie moet "decoderen". Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil nu graag kunnen uitlezen welke output mijn Denon versterker heeft ingeschakeld. Deze informatie zit in een XML file te vinden onder http://192.168.1.22/goform/formMainZone_MainZoneXml.xml
De regel die de juiste informatie bevat is :
code:
1
2
3
<InputFuncSelect>
<value>Squeezebox</value>
</InputFuncSelect>

Hier uit is op te maken dat de "Squeezebox" de gekozen input is. Heeft iemand een voorbeeld van LUA code waarmee je deze status kan uitgeven naar bijvoorbeeld een "text" switch?

De tweede schakelaar die ik wil laten checken wat zijn status is, is een Wifi schakelaar van Kankun. Via: http://192.168.1.54/cgi-bin/relay.cgi?state Krijg ik "ON" terug. Waarschijnlijk heb ik ook een LUA script nodig om deze status te kunnen gebruiken bij een schakelaar. Heeft iemand een voorbeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door arjandijk162 op 07-03-2015 22:08 ]

Ik zou eerst op het Domoticz eens zoeken op 'xml' en 'kankun'. Misschien heeft iemand er al iets voor gemaakt.
Anders voor beide vragen een apart topic openen in http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=23
Voor dit topic is het een te gedetailleerde vraag.

Ik baal trouwens wel, had vorige week 2x oude KaKu stekkers (die nog met codewieltje werkten) die na inschakelen gelijk weer uitgingen (=defect dus). Daar had ik mooi een ESP8266 in kunnen bouwen, dan had ik ook een wifi-stekkerschakelaar gehad. Maar heb ze weggebracht naar het milieupark zonder na te denken :(

Verder heb ik qua 433Mhz bereik geen klachten, dus zo'n Kankun plug is wel handig, maar voor mij dus niet nodig :P Al heb je wel een voordeel, je kunt de status opvragen dus je hebt dezelfde betrouwbaarheid als Z-Wave d:)b

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 07-03-2015 22:12 ]

• arjandijk162
ThinkPadd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:08:
Verder heb ik qua 433Mhz bereik geen klachten, dus zo'n Kankun plug is wel handig, maar voor mij dus niet nodig :P Al heb je wel een voordeel, je kunt de status opvragen dus je hebt dezelfde betrouwbaarheid als Z-Wave d:)b
Wat leuk is aan de Kankun plugs is dat ze erg betaalbaar een slim zijn. De plugs draaien op openwrt en je kunt er zo heel wat intelligentie aan meegeven. Tot nu toe is er helaas nog geen API. De relay.cgi die ik aanspreek in het voorbeeld heb ik zelf geupload op basis van een voorbeeld.

Vooral de smartplug 2 biedt een hoop leuke dingen als deze via een API aangesproken zou kunnen worden. Er zitten 2 USB ingangen in, waar je RF/IR sensor/sender, webcam, Envoirnement (temp/vochtigheid), beweging en contact(raamsluiting) in kunt pluggen. Hele set met sensoren kost nog geen 50 euro. Helaas momenteel alleen nog toegankelijk via een chinese app :'(
Pagina: 1 ... 57 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door