Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de slimme meter zit het er al wel in. 'Usage_1' en 'Usage_2' heet het.
Ik weet echter niet of je het zelf kunt aanpassen, hoog/laagtarief zou wat duidelijker zijn :p

Maar de slimme meter spuugt ze allebei uit. Voor de Youless moet er gekeken worden naar de tijd/weekend etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Opzich zou ik het graag zelf willen aanpassen als ik zou weten hoe:) ben geen programmeur Helaas.. zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met aanpassen/kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Nicap

Tsssk....

DRuw schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:14:
Zwave is zwave: in principe werken alle controllers met alle modules zolang ze maar zwave certified zijn (en dat zijn alle zwave producten bijna wel) ECHTER moet je controller het wel in zijn software hebben.
Zipato en Fibaro zijn daar bijvoorbeeld wat lakser mee dan Getvera. Aeonlabs en een Razberry werken vanuit databases (Zwave.me/Zway en Openzwave) en die zijn er vaak bijzonder snel mee.
Jouw combinatie werkt in ieder geval wel.
Wat bedoel je met een instelbaar gebied van de motion sensor? sensor deels afplakken?
Ik doelde meer op dit:
Intelligent object recognition
One of the main features of the FIBARO Motion Sensor is its excellent ability to detect even the slightest motion; nothing escapes its attention. Given that all rooms are different, you can also adjust the Motion Sensor’s sensitivity to suit its location in the house, your individual needs or a particular situation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
Gevoelig zijn ze zeker.... Ik heb een Fibaro binnen hangen, en een Aeon Labs buiten. Buiten heb ik dat ding serieus moeten afplakken om wel een mens op een paar meter afstand waar te nemen, maar niet de kat in de voorgrond.

Ook de Fibaro pakt met standaard instellingen mijn kat feilloos.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

DRuw schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:14:
Zwave is zwave: in principe werken alle controllers met alle modules zolang ze maar zwave certified zijn (en dat zijn alle zwave producten bijna wel) ECHTER moet je controller het wel in zijn software hebben.
Zipato en Fibaro zijn daar bijvoorbeeld wat lakser mee dan Getvera. Aeonlabs en een Razberry werken vanuit databases (Zwave.me/Zway en Openzwave) en die zijn er vaak bijzonder snel mee.
Jouw combinatie werkt in ieder geval wel.
Wat bedoel je met een instelbaar gebied van de motion sensor? sensor deels afplakken?
Zwave is geen Zwave.....
Kijk voor de supported lijst in de wiki van Domoticz....
http://www.domoticz.com/wiki/Zwave

Of:
https://code.google.com/p...wse/#svn%2Ftrunk%2Fconfig

Afplakken van een sensor, dat is zo 1990...
In de parameters zou je echt wel het eea in kunnen stellen..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een korte vraag: ik ben nog steeds in de experimentele fase en laat op dit moment nog een melding sturen als er een event getriggerd wordt. Dus: als het na zonsondergang is en ik kom thuis of als het na zonsondergang is en de tuinverlichting gaat aan: dan laat ik een bericht sturen via Prowl. Ik krijg dan op de iPhone te zien dat er inderdaad geschakeld wordt. Zo weet ik na verloop van tijd dat alles goed (of juist niet) werkt.

Nu krijg ik echter niet alleen een berichtje via Prowl, maar ook een e-mail met dezelfde tekst. Dit terwijl ik juist niet heb gekozen voor de mail maar voor 'Send notification' en daar gekozen voor "Prowl/NMA: Very Low, Pushover: N/A". Hoe kan het dan dat er ook nog eens een mail wordt gestuurd?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:50
Ben al een tijdje op zoek waar de log file staat van Domoticz op de Pi. Onder Windows had ik hem zo gevonden maar op de Pi.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je hier wat aan: http://www.domoticz.com/f...f=4&t=2863&p=18366#p18366 ?
Volgens mij wordt het ding alleen in het RAM weggeschreven, om zo de wear op de SD-kaart te verminderen.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 08:50
ThinkPadd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:20:
Heb je hier wat aan: http://www.domoticz.com/f...f=4&t=2863&p=18366#p18366 ?
Volgens mij wordt het ding alleen in het RAM weggeschreven, om zo de wear op de SD-kaart te verminderen.
Zo gezocht ook op het forum, thanks maakt het een stuk duidelijker!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 01:06
Op het moment zijn ze er weer en maar voor 10,-
De Oregon is ook nog steeds voor die prijs te krijgen.

Iemand ervaring met de Xiron van de blokker icm de RFXtrx433??

De blokker zit om de hoek hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou gewoon een setje halen en het proberen, is voor de rest hier ook handig >:) Zeker als de Blokker toch om de hoek zit.
Mocht het niet werken dan breng je het gewoon terug en mompel je iets over dat je het qua bereik niet kon redden ;)
Hij is trouwens in de webwinkel niet op voorraad, kan best zijn dat de normale winkel hem niet eens verkoopt. Dat staat los van elkaar heb ik eens begrepen.

Kijkshop verkoopt hem ook trouwens, onder een ander merkje: http://www.kijkshop.nl/product/121165/moretime-weerstation/

Maarja waarom dan niet gewoon deze: http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/ pakken, die werkt sowieso met Domoticz/RFXcom (zoek maar eens op 'kijkshop' in dit topic).

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dylantje2 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:11:
[...]

Afplakken van een sensor, dat is zo 1990...
In de parameters zou je echt wel het eea in kunnen stellen..
De enige parameter die effect heeft is de gevoeligheid. Die kan je terugdraaien tot de kat niet gedecteerd wordt maar dan mis je ook een mens in de achtergrond. Ook die wordt weggefilterd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik dit event: link naar groot plaatje
Werkt goed, MAAR nu is het echter zo dat als dit event het licht heeft aangezet, en ik zet het handmatig (KaKu afstandsbediening of via Domoticz) uit, dat het licht dan gelijk weer aanfloept. Zet ik het daarna nogmaals uit, dan blijft het wel uit.

Ik kan er echter niet de vinger op leggen waarom het event dat doet. Wellicht wordt de variabele niet goed op '1' gezet. Dat is namelijk de enige voorwaarde die een negatief resultaat terug zou moeten geven (de andere voorwaarden zijn op moment van, en ook na het uitzetten nog geldig)

Huh, nu is het probleem ineens weg... Vreemd :P

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
DaaNMageDDoN schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:56:
[...]

Persoonlijk vind ik de Oregon beter qua bereik. Ik had eerst 1 van cresta, maar daarvan viel het bereik steeds weg. Sinds vorige week de Oregon en geen problemen meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:21

DukeBox

loves wheat smoothies

Iemand ervaring met een master/slave setup ? Ik heb een remote domoticz toegevoegd maar weet eigenlijk niet wat ik zou moeten verwachten.

Ik heb de volgende stappen gedaan;

slave:
- user aangemaakt + delen aangevinkt.
- dummy switch aangemaakt (als test) switch toegevoegd als device aan user.

master:
- hardware, add, ip:6144 + user/pass (geen timeout)

Ik had verwacht dat ik die switch erbij zou krijgen onder switches :? Ook onder devices staat niets nieuws.

De log geeft geen fout melding (wel als het password bijv. niet klopt):
Tue Nov 11 16:14:35 2014 Domoticz: TCP connected to: 192.168.55.10:6144

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 11-11-2014 16:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Beste tweakers, Wie kan mij helpen?

Vandaag is de slimme meter geïnstalleerd. Die wil ik graag koppelen aan Domoticz, die draait op een Pi.

Mijn set-up is:
- op usb- poort 1 bluetooth ontvanger om SMA-inverter uit te lezen: dat werkt.
- Op usb-poort 2 een powered usb hub (erkende pi-hub van SOSsolutions): met op poort 2 de RFXcom (die werkt en schakelt/ontvangt data die netjes wordt weergegeven in Domoticz etc.) en op poort 4 van de powered usb-hub een P1-kabel.

Op tabblad "Hardware" in Domoticz staat de RFXcom op /dev/ttyUSB0 en de P1-kabel op /dev/ttyUSB1

Het rare is echter dat ik de P1-kabel niet te zien krijg op tabblad 'Apparaten." Ik heb de bitrate veranderd van 9600 naar 115000, maar ook dat helpt niet. De P1-kabel komt niet te voorschijn bij "apparaten."

Overigens zie ik op de kabel zelf (gekocht via smartmeterdashboard) de ledjes om de 10 sec. knipperen. Er komt dus data binnen, maar Domoticz ziet het niet.

Wie heeft tips? Ondanks speurwerk op dit forum kom ik toch niet uit....

Edit!!
Of je laat eerst sensoren toe in Domoticz...en YES,,, we draaien.. Kortom: Opgelost!

[ Voor 4% gewijzigd door vmb op 11-11-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
DukeBox schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:12:
Iemand ervaring met een master/slave setup ? Ik heb een remote domoticz toegevoegd maar weet eigenlijk niet wat ik zou moeten verwachten.

slave:

master:

Ik had verwacht dat ik die switch erbij zou krijgen onder switches :? Ook onder devices staat niets nieuws.

[...]
Het toestaan van nieuwe sensoren staat aan?(master device)
Klik eens op de virtuele switch? (slave device) (bij mij kwamen de sensoren ook niet direct in beeld, ik dacht te zien dat ze eerst een wijziging van status gehad moeten hebben) (maar ik kan het ook mis hebben :? )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DaaNMageDDoN schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:56:
[...]

Die Xiron heb ik hier, maar ik heb geen RFXtrx433 dongle. Ik heb een losse zender en ontvanger aan de GPIO van mijn RPI. En die heeft (zonder filter) een beroerde ontvangst.
Ook draai ik geen domoticz , maar pilight.

Het lukt mij nauwelijks om met pilight en mijn brakke ontvanger een betrouwbare lezing te krijgen, maar het lijkt erop dat het protocol hetzelfde is als van andere "3 channel" weather station , oa die van Conrad

Ik heb geen idee of/hoe deze dingen in domoticz ondersteund worden eigenlijk.
De blokker bij mij in de buurt had hem niet in de winkel, ik moest via internet bestellen (en dan evt. in de winkel afhalen)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
vmb schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:16:
Beste tweakers,

Mijn set-up is:
- op usb- poort 1 bluetooth ontvanger om SMA-inverter uit te lezen: dat werkt.
- Op usb-poort 2 een powered usb hub (erkende pi-hub van SOSsolutions): met op poort 2 de RFXcom (die werkt en schakelt/ontvangt data die netjes wordt weergegeven in Domoticz etc.) en op poort 4 van de powered usb-hub een P1-kabel.
Misschien stomme vraag, maar gebruik je buiten de usb-hub nog een voeding voor de rpi? Ik heb zelf ook een powered usb, maar kreeg het niet voor elkaar om daar meerdere usb op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
u_nix_we_all schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:45:
[...]

Die Xiron heb ik hier, maar ik heb geen RFXtrx433 dongle. Ik heb een losse zender en ontvanger aan de GPIO van mijn RPI. En die heeft (zonder filter) een beroerde ontvangst.
Ook draai ik geen domoticz , maar pilight.

Het lukt mij nauwelijks om met pilight en mijn brakke ontvanger een betrouwbare lezing te krijgen, maar het lijkt erop dat het protocol hetzelfde is als van andere "3 channel" weather station , oa die van Conrad

Ik heb geen idee of/hoe deze dingen in domoticz ondersteund worden eigenlijk.

[...]

De blokker bij mij in de buurt had hem niet in de winkel, ik moest via internet bestellen (en dan evt. in de winkel afhalen)
Threechan protocol zit sinds kort in se 433e firmware. Zoek maar even terug in deze thead op threechan

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Hallo allen,

Sinds vandaag heb ik ook Domoticz geinstalleerd, niet de laatste versie vanuit de svn, die wou niet compilen.
Ik heb een nefit thetmostaat omgebouwd met een microcontroller met ethernet eraan die op zijn beurt weer een temperatuursensor uitlees en een digipot aanstuurt.
Deze kan ik via een url uitlezen en aansturen.
Het uitlezen van de temperatuur via Domoticz virtual sensor(bash script icm crontab) is me inmiddels gelukt en werkt prima.
Echter bij het aansturen van de thermostaat(d.m.v. een url /settemp?n=180 b.v.) loop ik vast.
Is het uberhaupt mogelijk om een eigen type thermostaat toe te voegen, deze te gebruiken als thermostaat incl. setpoint/timers e.d.?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik had een paar dagen Telegram ook in recieve mode draaien (aparte user met LUA script). Vreet het ding opeens bijna 100% cpu load van de esx host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Server herstart en hij is weer braaf.

Iemand een idee om de CPU load waarde van Domoticz te Telegrammen naar de telefoon? Ja kan er wel een event aan hangen maar dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

slayer007 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:12:
[...]

Misschien stomme vraag, maar gebruik je buiten de usb-hub nog een voeding voor de rpi? Ik heb zelf ook een powered usb, maar kreeg het niet voor elkaar om daar meerdere usb op aan te sluiten.
Yep, 1 voeding van 2A voor de hub en 1 voor de Rpi. Werkt nu goed. Bij mij was het een kwestie van sensoren toelaten.
Het typische is echter wel dat ik de bluetooth module via een usb-poort van de Pi heb aan moeten sluiten, want direct op de hub werkte hij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

Kan iemand mij vertellen hoe je een Opentherm gateway aan kunt sluiten op een Remeha Calenta ketel, of andere Remeha ketel? Heeft iemand daar hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tussen de twee OpenTherm draadjes van je ketel naar je thermostaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Idd.. zit hem ook een beetje in de naam hè, gateway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 09:13
DukeBox schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:12:

slave:

master:

[...]
Het ging bij mij pas werken toen ik bij de gedeelde user onder 'set devices' de apparaten aangaf die ik wilde delen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

ThinkPadd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:34:
Tussen de twee OpenTherm draadjes van je ketel naar je thermostaat :?
Haha, humor _/-\o_

Ik was niet duidelijk genoeg: meer op welke poort van de ketel en of dat makkelijk aan te sluiten is op de Gateway. Meer de vraag of het een beetje plug-and-play is. Of juist plug-and-pray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:02
Ik probeerde net domoticz te updaten, maar het werkt niet meer. Is er iets veranderd?

root@domoticz:/home/domoticz# ./updatedomo
Checking the server revision...
svn: File not found: revision 2118, path '/domoticz'
Server revision at
Checking the working copy revision...
Working copy revision at 2000
./updatedomo: 12: [: Illegal number:
svn: Target path '/domoticz' does not exist
svnupdate failed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vmb schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:20:
[...]

Haha, humor _/-\o_

Ik was niet duidelijk genoeg: meer op welke poort van de ketel en of dat makkelijk aan te sluiten is op de Gateway. Meer de vraag of het een beetje plug-and-play is. Of juist plug-and-pray :)
Dan zal m'n antwoord als nog niet heel anders worden. Je sluit op de OpenTherm aansluiting van je ketel (zie handleiding voor welke aansluiting je dan moet hebben) de OpenTherm gateway aan, door de draadjes vanaf de ketel in de schroefcontacten van de gateway te monteren. En op de OpenTherm gateway sluit je je thermostaat weer aan, zodat de gateway er eigenlijk tussen zit. Wijst zichzelf allemaal wel op zich, vandaar dat m'n eerste antwoord misschien wat kortaf was ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 12-11-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

ThinkPadd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:46:
[...]

Dan zal m'n antwoord als nog niet heel anders worden. Je sluit op de OpenTherm aansluiting van je ketel (zie handleiding voor welke aansluiting je dan moet hebben) de OpenTherm gateway aan, door de draadjes vanaf de ketel in de schroefcontacten van de gateway te monteren. En op de OpenTherm gateway sluit je je thermostaat weer aan, zodat de gateway er eigenlijk tussen zit. Wijst zichzelf allemaal wel op zich, vandaar dat m'n eerste antwoord misschien wat kortaf was ;)
ah toppie, is me helemaal helder. Bedankt!
Is dus redelijk plug-and-play. Ik weet genoeg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Iets wat wel handig is om te weten is dat als je de PIC pre-programmed gekocht hebt of de zelfbouw kit, dat daar meestal de debug versie op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:23:
Even een korte vraag: ik ben nog steeds in de experimentele fase en laat op dit moment nog een melding sturen als er een event getriggerd wordt. Dus: als het na zonsondergang is en ik kom thuis of als het na zonsondergang is en de tuinverlichting gaat aan: dan laat ik een bericht sturen via Prowl. Ik krijg dan op de iPhone te zien dat er inderdaad geschakeld wordt. Zo weet ik na verloop van tijd dat alles goed (of juist niet) werkt.

Nu krijg ik echter niet alleen een berichtje via Prowl, maar ook een e-mail met dezelfde tekst. Dit terwijl ik juist niet heb gekozen voor de mail maar voor 'Send notification' en daar gekozen voor "Prowl/NMA: Very Low, Pushover: N/A". Hoe kan het dan dat er ook nog eens een mail wordt gestuurd?
Iemand een idee? Of misschien hetzelfde probleem?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Je hebt dan email notificate aanstaan.
Ik had dit ook en ik denk dat het een goed idee is dat je zou kunnen kiezen per actie wat voor notificatie je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:08:
Je hebt dan email notificate aanstaan.
Ik had dit ook en ik denk dat het een goed idee is dat je zou kunnen kiezen per actie wat voor notificatie je krijgt.
OK, ik heb "Send Email Notification Alerts" nu uitgezet. Eens kijken of het daarmee is opgelost, thanks!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:35
ThinkPadd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:46:
[...]

Is www.opentherm-gateway.com de enige plek waar je zo'n gateway kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Laatst online: 14-09 21:58

Pocketware

raven22 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:26:
Ik probeerde net domoticz te updaten, maar het werkt niet meer. Is er iets veranderd?

root@domoticz:/home/domoticz# ./updatedomo
Checking the server revision...
svn: File not found: revision 2118, path '/domoticz'
Server revision at
Checking the working copy revision...
Working copy revision at 2000
./updatedomo: 12: [: Illegal number:
svn: Target path '/domoticz' does not exist
svnupdate failed!
De SVN structuur is gewijzigd. Zie http://www.domoticz.com/f...1&hilit=svn+change#p25131 voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik kwam er ook achter..... Simpelste oplossing : domoticz map een andere naam geven en dan opnieuw installeren vanaf SVN. Daarna domoticz.db en je zelfgemaakte scripts overzetten en klaar ben je. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

BeeJee78 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:10:
[...]

Is www.opentherm-gateway.com de enige plek waar je zo'n gateway kan kopen?
Nee, je kan de onderdelen ook gewoon bij bijv. conrad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
vmb schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:05:
[...]

Yep, 1 voeding van 2A voor de hub en 1 voor de Rpi. Werkt nu goed. Bij mij was het een kwestie van sensoren toelaten.
Het typische is echter wel dat ik de bluetooth module via een usb-poort van de Pi heb aan moeten sluiten, want direct op de hub werkte hij niet....
Bedankt. Ga er eens mee stoeien. Mijn wifi werkte niet via de hub en rechtstreeks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1550
  • Niet online
Vraag??

Heeft iemand de SBFspot geinstalleerd. Ik heb de wiki gevolgd !!
Wat ik ook doe en probeer ik krijg elke keer na het commando "make release" terug;

make: *** No rule to make target 'release'. Stop.

Heb het zelfs op een geheel nieuwe install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 05:58

tozzke

aka tozzert

Sinds kort ook met Domoticz aan het stoeien (op een raspberry pi en icm Hue) en ik krijg het maar niet voor elkaar om dmv een variabele een (al dan niet softwarematig) lichtpuntje te schakelen.
Om alles even uit te sluiten heb ik het zo minimaal mogelijk opgezet:
Event 1:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tZeuuTY.png
Event 2:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/trB9KPi.png

knop uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3YMykKj.png
variabele met knop uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/krS8syi.png
knop aan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JXtJDOo.png
variabele met knop aan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8rg5nUG.png

De variabele schakelt tussen 'licht' en 'donker' maar de testlamp gaat niet aan.
Iemand die ziet waar de fout zit?
overigens gebeurt er hetzelfde als ik die variabele als integer instel met 1 en 0 als licht en donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 07:27
Herman1550 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:39:
Vraag??

Heeft iemand de SBFspot geinstalleerd. Ik heb de wiki gevolgd !!
Wat ik ook doe en probeer ik krijg elke keer na het commando "make release" terug;

make: *** No rule to make target 'release'. Stop.

Heb het zelfs op een geheel nieuwe install gedaan.
als je het gecompileerd hebt, wees er zeker van dat je op een beta versie van domoticz draait !
(dit staat natuurlijk los van het compileren van sbfspot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
asing schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:03:
[...]

Ik kwam er ook achter..... Simpelste oplossing : domoticz map een andere naam geven en dan opnieuw installeren vanaf SVN. Daarna domoticz.db en je zelfgemaakte scripts overzetten en klaar ben je. :9
Waarom zou je dan niet via de application settings een export van de database doen, en bij een nieuwe install een restore database ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
updatedomo moet je niet gebruiken, en er is inmiddels een nieuwe svn repo

zie de wiki voor de nieuwe url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
ThinkPadd schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:43:
Voor de slimme meter zit het er al wel in. 'Usage_1' en 'Usage_2' heet het.
Ik weet echter niet of je het zelf kunt aanpassen, hoog/laagtarief zou wat duidelijker zijn :p

Maar de slimme meter spuugt ze allebei uit. Voor de Youless moet er gekeken worden naar de tijd/weekend etc.
Juist, en daar zit het probleem.

In de slimme meter wordt geprogrameerd welke dagen en tijden een ander tarief hebben, en dit verschild per jaar.
Dus een slimme meter nemen is altijd slim....
Hoorde laast iemand dat die zeker geen slimme meter wilde hebben, want hij vertrouwde de energie maatschappij niet...
nou laat ik het zo zeggen, als er ooit een mogelijke false rapportage ondervonden wordt door iemand hebben ze een groot probleem.
Domoticz logged trouwens nu ook de actuele meterstand, is nog nergens zichtbaar (per dag) maar in de database is ze er zeker.
Ook hiermee zou je je jaarafrekening kunnen checken

Iedereen krijgt binnenkort toch een slimme meter, dus uitstel zou ik zeker niet doen

+ je kan ook je gas verbruik gelijk loggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tozzke schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:10:
Sinds kort ook met Domoticz aan het stoeien (op een raspberry pi en icm Hue) en ik krijg het maar niet voor elkaar om dmv een variabele een (al dan niet softwarematig) lichtpuntje te schakelen.
[..]
Wat je sowieso nog mist is een extra check, je kijkt nu alleen of het donker of licht is. Maar je moet ook altijd kijken of de lamp wel uit is. Anders zal Domoticz elke minuut (of zelfs sneller) een 'aan' commando sturen. Als jij bij iemand aanbelt blijf je toch ook niet aanbellen als de deur al open is gedaan :+ ?

En ik gebruik 0 en 1 in m'n variabelen, dat werkt perfect. Eigenlijk nooit getest of tekst ook werkt, maargoed dan weet je iig dat het met 0 en 1 wel werkt :) Zoek anders even op mijn username in dit topic, ik heb wel een aantal Blockly voorbeelden gepost :)
gizmocuz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:39:
[...]
Iedereen krijgt binnenkort toch een slimme meter, dus uitstel zou ik zeker niet doen
[..]
Ik kan het begrijpen dat mensen (meer) support voor de YouLess willen. Als je nog een draaischijfmeter hebt dan ben je zeker beter af als je zonnepanelen hebt (terugdraaien levert je de prijs op die je zelf zou moeten betalen voor stroom, terwijl er bij een slimme meter vaak maar een x aantal kWh gesaldeerd wordt, en dan ook nog tegen een lager tarief). Maar aan de andere kant snap ik het van jouw kant ook wel, dat type meters is een aflopende zaak, dus ik snap dat je je tijd als ontwikkelaar beter kunt gebruiken

P.S. je kan ook een quote kopiëren, ander bericht quoten en erbij in plakken he ;) Hoef je geen 3+ berichten achter elkaar te posten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 12-11-2014 21:00 . Reden: jou > jouW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Logitech Harmony Hub aan Domoticz gekoppeld. Werkt op zich prima, echter heb ik een vraagje over de devices.

Ik heb nu verschillende devices er bij gekregen:
  • TV Kijken
  • Radio
  • etc.. etc..
  • PowerOff
Ik zou graag het on/off gedrag van de PowerOff device willen omdraaien, zodat ik een enkel switch heb welke eigenlijk aangeeft Staat (de audio set) Aan of Uit ipv, Staat (de audio set) NIET aan of Uit.

Is dit mogelijk in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ThinkPadd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:47:
[...]

Wat je sowieso nog mist is een extra check, je kijkt nu alleen of het donker of licht is. Maar je moet ook altijd kijken of de lamp wel uit is. Anders zal Domoticz elke minuut (of zelfs sneller) een 'aan' commando sturen. Als jij bij iemand aanbelt blijf je toch ook niet aanbellen als de deur al open is gedaan :+ ?

En ik gebruik 0 en 1 in m'n variabelen, dat werkt perfect. Eigenlijk nooit getest of tekst ook werkt, maargoed dan weet je iig dat het met 0 en 1 wel werkt :) Zoek anders even op mijn username in dit topic, ik heb wel een aantal Blockly voorbeelden gepost :)

[...]
Ik heb het ook met 1 en 0 geprobeerd maar ook dat werkte niet
En als het zonder die extra check al niet werkt... eerst dit werkend krijgen en daarna pas finetunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmocuz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:35:
[...]

updatedomo moet je niet gebruiken, en er is inmiddels een nieuwe svn repo

zie de wiki voor de nieuwe url
Wat is wijsheid voor degene die het in eerste instantie vanaf een kant-en-klaar image op zijn Raspberry Pi heeft draaien? De DB backten, Domoticz vervolgens stoppen en de map renamen. Daarna installeren vanaf de repo in een (nieuw) Domoticz map en daarin de DB restoren en klaar?

Edit: nee dus. Na het terugzetten (renamen van de folder) krijg ik Domoticz nu niet meer opgestart. Grrrrr !

Edit 2: pfff, heb het weer draaien. Kreeg het al warm... Alleen nog niet dat path aangepast. Of is dat alleen voor de Beta users? Ik laat het maar even zo :)

[ Voor 20% gewijzigd door M.v.Veelen op 12-11-2014 22:28 ]

¯\_(ツ)_/¯

tozzke schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:20:
[...]

Ik heb het ook met 1 en 0 geprobeerd maar ook dat werkte niet
En als het zonder die extra check al niet werkt... eerst dit werkend krijgen en daarna pas finetunen ;)
Volgens mij triggert Domoticz sowieso niet lekker op alleen een variabele. Had hier zelf ook last van meen ik.

En wat ik met die check bedoel, je wilt je events als volgt:
event1
IF testknop = on AND var1 = donker
DO SET var1 = licht
ELSE IF testknop = off AND var1 = licht
DO SET var1 = donker

event2
IF testlamp = off AND var1 = licht
DO SET testlamp = on
ELSE IF testlamp = on AND var1 = donker
DO SET testlamp = off

Op die manier zal het event niet constant triggeren. Probeer dat eerst eens, want je event is nu maar half.
En als het nog niet werkt ook even weer met 0 en 1 proberen.

Edit: Jup, net even gezocht en een event zal niet triggeren op een user variabele: RudolfR in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Je kunt het dus wel als voorwaarde gebruiken (var1 moet 'donker' zijn bijv.) maar als je de variabele verandert zal het event dus niet gaan lopen. Workaround zoeken dus :)

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2014 08:21 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:55:
Ik heb mijn Logitech Harmony Hub aan Domoticz gekoppeld. Werkt op zich prima, echter heb ik een vraagje over de devices.

Ik heb nu verschillende devices er bij gekregen:
  • TV Kijken
  • Radio
  • etc.. etc..
  • PowerOff
Ik zou graag het on/off gedrag van de PowerOff device willen omdraaien, zodat ik een enkel switch heb welke eigenlijk aangeeft Staat (de audio set) Aan of Uit ipv, Staat (de audio set) NIET aan of Uit.

Is dit mogelijk in Domoticz?
Op dit moment nog niet mogelijk. Ik heb de Harmony integratie in Domoticz gemaakt. Ik heb deze vraag al eerder gehad op het domoticz forum. Ik zal er morgen even naar kijken en een patch sturen aan gizmocuz
Wellicht ten overvloede: Je weet dat je het switch type van het PowerOff device kan instellen op Push Off'.

• DaaNMageDDoN
Om even terug te komen op het Xiron weerstationnetje van de Blokker: ja hij is wel gewoon in de fysieke winkel te krijgen (hier dan althans) voor die 10 euro en nee hij werkt niet met de RFXtrx433.

Heb even met RFXmngr zitten spelen en in undec mode "zag hij m wel" maar kan er niets mee, bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
0A030C0029FFFFFFFFFF80
Packettype        = UNDECODED RF Message
UNDECODED NEC:29FFFFFFFFFF80

Het gekke is (ik zal misschien iets doms hebben gedaan) dat bovenstaande het enige pakketje is was ik kon afvangen vandaag. Gisteren laat logde rfxmngr ook de updates die zo ongeveer iedere minuut volgden. Door even kort een van de batterijen van de zender te ontsluiten was het mogelijk om zo steeds dat eerste pakketje te sniffen maar ook dat helpt niet op dit moment.
Verder niet zo interessant denk ik.

Het apparaatje is redelijk accuraat, verschil in gemeten temperatuur en luchtvochtigheid (uiteraard staan ze al een flinke tijd naast elkaar) is resp. ~0,5 graad en een paar procent.
Het bereik is redelijk; als de externe sensor buiten staat (waar hij toch wel voor bedoeld is) dan moet het hoofdstation beneden staan, staat het hoofdstation boven dan overleefd het signaal mijn gewapend betonnen tussenvloer niet. Binnenhuis komt het signaal wel door diezelfde vloer.

Ik heb nog n arduino uno met 433mhz ontvangers en zenders liggen. Is het interessant om het te houden om later eens het signaal te reverse-engineren of kunnen we al concluderen dat het niet met de RFXtrx433 gaat werken?
d:)b

Je kunt ook die zenders (TX320 dacht ik) van de Kijkshop pakken, die werken wel met de RFXcom/Domoticz.

• DaaNMageDDoN
ThinkPadd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:51:
d:)b

Je kunt ook die zenders (TX320 dacht ik) van de Kijkshop pakken, die werken wel met de RFXcom/Domoticz.
Thanks!, maar die lijken uitverkocht en van mindere kwaliteit dan de eerder genoemde Oregon's begreep ik. Bovendien als ik 4 Oregons uit Duitsland bestel zit ik op net geen 11,95 per stuk, eigenlijk net zo duur als de TX320 (inderdaad) 8)

Ik zag trouwens dat die Xirom die ik hier heb wel heel verdacht veel lijkt op deze van de Kijkshop ;)
Klopt, als je er meerdere nodig hebt dan zijn die Oregon voordeliger (en van betere kwaliteit).

Kijkshop <> Blokker ontdekking had ik al gedaan: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" :p

• Pino
  • Laatst online: 09:13
Ik heb zowel de Oregon als de TX320, Tx320 kan je er maar 3 van gebruiken, de Oregon heeft 5 kanalen.

De oregon is iets groter, maar wel platter.

Nauwkeurigheid is aardig gelijk, ontvangstafstand ook (beide niet denderend)

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38
Ik zit dit topic al even te volgen omdat het natuurlijk voor een tweaker een must-have is om z'n huois te besturen.

Aangezien er nog niet echt een mooi overzicht is (toch?) van producten, voor/nadelen en prijs, stel ik deze vraag maar even.

Ik begrijp dat er drie technologieeen zijn, KaKu en equivalenten (433Mhz), Z-Wave, en ZigBee, waarvan die laatste twee 2-richtingsverkeer hebben?

Mijn korte zoektoch leert wel dat de 433Mhz dingen best wel heel goedkoop zijn (schakelaartje van KaKu is maar 11,95) en Z-Wave een stuk duurder en ZigBee lastig vindbaar.

Een basic setje (schakelaartje, temperatuursensortje, etc) kan ik naar mijn mening het beste opbouwen met 433Mhz denk ik, of niet? De nadelen die genoemd worden in dit topic, dat lampen uit zichzelf aan of uit gaan door storing op 433Mhz of de buren, zijn die erg merkbaar?

Of zijn de nieuwe 433Mhz setjes daar beter in (door codering bijvoorbeeld)?
Ik heb nog geen enkele keer gehad dat een lamp niet reageerde op een commando, of dat hij spontaan aan ging. Vooral dat laatste is iets wat tegenwoordig niet meer voor zou moeten komen omdat je zender en ontvanger aan elkaar moet pairen. De lampen van je buren aan/uit zetten (en vice versa) is daarmee zo goed als uitgesloten :)

Voor dingen als lampen aan/uit doen is 433Mhz dus prima geschikt. Als je echt 100% zeker de status van een apparaat wilt weten dan is Z-Wave beter inderdaad. Ik zou dat zelf meer voor alarm doeleinden gebruiken als ik daar behoefte aan zou hebben.

Het KaKu spul is vrij vaak in de aanbieding (vorige week nog bij Gamma). En goedkoopste is volgens mij op dit moment een setje van de Action. 3 ontvangers voor €9,95. Dat is dan wel eentje die volgens het oudere KaKu protocol werkt (vast aantal ID's), daarmee zou het wel voor kunnen komen dat je hinder ondervind van je buren omdat die precies dezelfde ID uitzenden. Maar ligt er ook maar net aan hoe druk de 433Mhz band in jouw omgeving is.

'Nadeel' van 433Mhz is wel dat je een vrij dure (100 euro) transceiver (RFXtrx433E) nodig hebt. Maar dat ding is z'n geld ook dubbel en dwars waard omdat er vrij vaak firmwareupdates worden uitgebracht om nieuwe hardware te ondersteunen.
Je hebt ook nog het grote pimatic topic - home domotica met je Raspberry Pi , daarbij kun je een cheapo 433Mhz zender/ontvanger van eBay gebruiken. Maar dat hele project is veel meer hardcore, je moet volgens mij best veel in de code duiken. Domoticz is in dat opzich wat gebruiksvriendelijker vind ik zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2014 13:37 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kan het zo zijn dat een blocky waarin ik 2 temperatuur meters vergelijk en als de ene hoger is dan de andere een actieve uitvoer, niet goed werkt? Het lijkt er op of de status altijd waar is.
Want ik had dus iets gemaakt in de trend van
If buitentemperatuur > schuurtemperatuur and fan = off
Set fan = on
Else if buitentemperatuur < schuurtemperatuur and fan = on
Set fan = off
(en nog een paar voorwaarden zoals tijd, maar die heb ik er later uit gehaald omdat het niet werkte.)

Dan heb ik het probleem dat de eerste if de boel telkens aan zet, en de andere weer uit. Als ik iets doe zoals
If buitentemperatuur > 14 then.... Dan gaat het wel goed.

Dus nu zet ik hem maar eventjes aan op een andere manier, maar ideaal is het niet. De regeling was namelijk zo dat hij rond de warmste periode van de dag (rond 12-13uur) de ventilator van het schuurtje aanzet mits de buitentemperatuur 14 graden is. En hoger dan de temperatuur in het schuurtje zelf. Zodoende warmt het wat op en raak je ook weer wat vocht kwijt. Als ik dat niet doe wordt het niet warmer dan 10 graden terwijl het midden op de dag (nu nog) 15 graden is.

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
maarud schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:49:
Aangezien er nog niet echt een mooi overzicht is (toch?) van producten, voor/nadelen en prijs, stel ik deze vraag maar even.
De transceiver voor 433 Mhz (de RFXtrx433E) is wel duurder dan de transceiver voor Zwave (bv razberry).
De RFXtrx433E kost 110 Euro en de Razberry oid 60 Euro.

Maar als je verder kijkt dan heb je het er snel uit. KaKu kost in verhouding bijna niks. Duurste is zo'n beetje een dimmer van 30 Euro..
Zwave dingen zijn bijna allemaal weer 60 Euro ps.

En met de Rfxcom kun je ook veel meer dingen ontvangen en versturen. Nadeel is wel dat je geen terugkoppeling krijgt en het is in de regel allemaal onbeveiligd.

[ Voor 18% gewijzigd door hondapower op 13-11-2014 13:34 ]

_ferry_ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:32:
Kan het zo zijn dat een blocky waarin ik 2 temperatuur meters vergelijk en als de ene hoger is dan de andere een actieve uitvoer, niet goed werkt? Het lijkt er op of de status altijd waar is.
[..]
Ja, volgens mij wil vergelijken op temperatuur niet altijd goed. Ik heb een soortgelijk probleem, en leek er inderdaad op dat de temperatuur voorwaarde altijd positief teruggaf. Ik had namelijk een event waarbij ik keek of de buitentemperatuur onder een bepaald niveau was. Dan pas mocht m'n CV-ketel aan. Maar dat werkte dus niet lekker, dus ik doe het nu zonder temperatuurcheck.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2014 13:35 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38
Hmm, dan ga ik de RFX433E eens even onderzoeken, thanx!

Verwijderd

CodeIT schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:22:
[...]

Op dit moment nog niet mogelijk. Ik heb de Harmony integratie in Domoticz gemaakt. Ik heb deze vraag al eerder gehad op het domoticz forum. Ik zal er morgen even naar kijken en een patch sturen aan gizmocuz
Wellicht ten overvloede: Je weet dat je het switch type van het PowerOff device kan instellen op Push Off'.
Dan wil ik je eerst bedanken voor het integreer werk. Ik heb de knop nu naar een Push Off gezet, voor het uiterlijk in domoticz is dat natuurlijk beter. Echter voor in events is het nog steeds wat raar dat je iets status On zet om het uit te zetten.

Als het mogelijk is om het om te zetten dan heel graag.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

hondapower schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:33:
En met de Rfxcom kun je ook veel meer dingen ontvangen en versturen. Nadeel is wel dat je geen terugkoppeling krijgt en het is in de regel allemaal onbeveiligd.
? Dat heeft niets met de rfxcom te maken. Daarnaast krijg ik wel gewoon terugkoppeling door er na de actor een re-actor te plaatsen. De combinatie van 2 is alsnog goedkoper dan een alternatief. Nadeel is wel dat het 'unencrypted' blijft.

• schmm
DukeBox schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:19:
[...]

? Dat heeft niets met de rfxcom te maken. Daarnaast krijg ik wel gewoon terugkoppeling door er na de actor een re-actor te plaatsen. De combinatie van 2 is alsnog goedkoper dan een alternatief. Nadeel is wel dat het 'unencrypted' blijft.
Wat bedoel je precies met "na de actor een re-actor te plaatsten"?

PVoutput

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Een transmitter achter een reciever.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

en alles dubbel moet gaan uitvoeren...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
DukeBox schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:19:
[...]
? Dat heeft niets met de rfxcom te maken.
Dat weet ik ook wel. Het gaat erom dat de 433Mhz spulletjes die je koppelt aan de Rfxcom meestal eenweg-verkeer zijn zoals KaKu enz. Dus als je kiest voor de Rfxcom dan ben je in de regel gebonden aan eenweg-verkeer dingen. (of je moet heel onpraktisch gaan doen met zenders achter ontvangers).
Bij Zwave is het eigenlijk standaard al tweeweg. Dus als je daar mee aan de gang gaat dan voorkom je het terugkoppel-probleem maar wel tegen een hogere kostprijs.

• DaaNMageDDoN
Inmiddels 4 Oregons besteld :)
Check ook even dit over de sinds vandaag verkrijgbare switches bij de Lidl, misschien net iets duurder dan die van de Action, maar het ziet er naar uit dat ze Lighting 4 babbelen en maar liefst tot 3600Watt kunnen schakelen, zou gaaf zijn als we die aan de praat krijgen met de RFXtrx443(E) / Domoticz

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Heb de fibaro FGSS-001 binnen en toegevoegd middels open zwave
Keurig in setup / hardware / open zwave usb / setup de node "FIBARO System FGSS101 Smoke Sensor"
In setup / devices toegevoegd en heb er een switch bij en die geconfigureerd als smoke detector, maar ik kom er niet helemaal uit :)

1./ Als ik op switch test druk gebeurd er helemaal niets
2./ Hoe kan ik de batterij status zien?
3/. En de temperatuur (device) komt ook niet te voorschijn.
4/. Moet polling aan staan voor device in zwave node management?
5/. ergens een kant en klare setup procedure?

Update ***
3/. De volgende dag is de temp sensor gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Petertje750 op 14-11-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag dit relais met optocoupler binnengekregen: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RTPKeUNVdTNuntdmGN1B8IXS/full.jpg

Werkt perfect met de Raspberry. Heb hem op GPIO17 aangesloten.
Een relais direct voeden is teveel gevraagd voor de GPIO pinnen, maar omdat deze via een optocoupler werkt is er maar een heel klein stroompje nodig, en werkt het perfect.

Je moet trouwens voor je Domoticz start de pins declaren ('gpio export 17 out'). Nu staat er in de wiki:
Probably the best place is in /etc/rc.local or in the domoticz.sh script.
Waar zetten jullie die GPIO commando's neer? In rc.local? Want in Domoticz.sh ben je het kwijt bij een update van Domoticz waarschijnlijk?

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Petertje750 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:57:
Heb de fibaro FGSS-001 binnen en toegevoegd middels open zwave
Keurig in setup / hardware / open zwave usb / setup de node "FIBARO System FGSS101 Smoke Sensor"
In setup / devices toegevoegd en heb er een switch bij en die geconfigureerd als smoke detector, maar ik kom er niet helemaal uit :)

1./ Als ik op switch test druk gebeurd er helemaal niets
2./ Hoe kan ik de batterij status zien?
3/. En de temperatuur (device) komt ook niet te voorschijn.
4/. Moet polling aan staan voor device in zwave node management?
5/. ergens een kant en klare setup procedure?
Je moet na het toevoegen van het hardware tabje naar het devices tabje. Daar komt dan wat bij te staan waar je weer sensoren etc van kan maken. Ook de switch moet je zo toevoegen.

Batterij status staat ook in devices, maar je dashboard items kleuren geel als de batterij niet echt vol meer is en rood als domoticz hem kwijt is. Polling heb ik niet aan staan voor mijn fibaro spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Zijn er toevallig gegevens over de RF signal level en afstanden?
Ik heb nogal wat RF signalen aarschijnlijk van buren en ik vraag me af wat de waardes zijn die Domiticz aangeeft.

Thuis heb ik van de ene verdieping naar de andere een sterkte van 7 maar ik kom ook devices tegen met de waarde 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:42:
Vandaag dit relais met optocoupler binnengekregen: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

[afbeelding]

Werkt perfect met de Raspberry. Heb hem op GPIO17 aangesloten.
Een relais direct voeden is teveel gevraagd voor de GPIO pinnen, maar omdat deze via een optocoupler werkt is er maar een heel klein stroompje nodig, en werkt het perfect.

Je moet trouwens voor je Domoticz start de pins declaren ('gpio export 17 out'). Nu staat er in de wiki:
[...]

Waar zetten jullie die GPIO commando's neer? In rc.local? Want in Domoticz.sh ben je het kwijt bij een update van Domoticz waarschijnlijk?
Zo een wil ik ook !
Haal je de 5V nu ook uit de Pi ? Of gebruik je daarvoor nog een losse voeding ?

Die export zou ik in rc.local doen, voor mijn gevoel is dat de juiste plaats voor dat soort dingen in Linux

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee alles uit de Pi nu. Werkt perfect!

GPIO commando heb ik idd in rc.local gedaan. Heb het op de wiki bij de GPIO pagina ook gelijk ff toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 08:41
tozzke schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:10:
Event 1:
[afbeelding]
Event 2:
[afbeelding]

knop uit:
[afbeelding]
variabele met knop uit:
[afbeelding]
knop aan:
[afbeelding]
variabele met knop aan:
[afbeelding]

De variabele schakelt tussen 'licht' en 'donker' maar de testlamp gaat niet aan.
Iemand die ziet waar de fout zit?
overigens gebeurt er hetzelfde als ik die variabele als integer instel met 1 en 0 als licht en donker
Denk dat het overeenkomt met mijn probleem van hier: http://www.domoticz.com/forum/tracker.php?p=1&t=333
Heb van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend als ik trigger op alleen een variabele. Ben weer overgestapt op het gebruiken van dummy schakelaars, ziet er slordiger uit maar dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

BizzieBis schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:17:
[...]

Denk dat het overeenkomt met mijn probleem van hier: http://www.domoticz.com/forum/tracker.php?p=1&t=333
Heb van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend als ik trigger op alleen een variabele. Ben weer overgestapt op het gebruiken van dummy schakelaars, ziet er slordiger uit maar dat werkt wel.
Op die manier heb ik het nu ook maar gedaan ja, beetje jammer maar helaas ;)

Is het overigens mogelijk Domoticz ook de status in de gaten te laten houden van lichtpunten die buiten Domoticz om geschakeld worden?
Ik zie weliswaar keurig de status veranderen (in Domoticz) als ik bijv een lichtpuntje met een afstandsbediening of een andere app schakel. Maar als ik dan een blockly-programmering heb die naar de status van dat lichtpuntje kijkt, doet hij daar vervolgens niets mee. De blockly lijkt daar dus alleen iets mee te doen als je daadwerkelijk via Domoticz dat ene lichtpuntje bedient.

edit:

Tevens "mis" ik ook de mogelijkheid geleidelijk van kleur te wisselen (Philips Hue). Ik heb nu een aantal (kleur)scenes opgeslagen maar het zou heel mooi zijn als ik bijv van blauw heel langzaam (laten we zeggen gedurende 15 minuten) naar rood kan. Alleen dit zal komen omdat Hue nog maar kort ondersteund wordt door Domoticz of zie ik functies over het hoofd? :)

verder mooi speelgoed! :P

[ Voor 16% gewijzigd door tozzke op 14-11-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Met z-wave/zigbee/hue kan het met het kaku materiaal kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Blueone schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:30:
Met z-wave/zigbee/hue kan het met het kaku materiaal kan het niet.
Ik heb dus alleen Hue-compatible devices (ook livingwhites lampen en plugin dimmers) en ik zie inderdaad mooi de status veranderen in Domoticz.

- "Ruststand":
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I7EiQTf.png

- Blockly:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/firpzTo.png

- Schakelen van 'Plafond PC' in Domoticz, als beide uit zijn, resulteert in:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vuMG9Vp.png

- Schakelen van 'Plafond PC' buiten Domoticz om, als beide uit zijn, resulteert in:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f1jWvIn.png

edit:

Je ziet dus keurig de status veranderen maar de blockly laat hij voor wat het is zodra je buiten Domoticz om dat lichtpuntje schakelt

[edit 2]
Nu kom ik er ook achter dat wanneer ik in Domoticz 'Plafond PC' aanzet dmv de slider, hij de blockly ook links laat liggen en 'Plafond TV' dus niet meeschakelt
[/edit 2]

[ Voor 18% gewijzigd door tozzke op 14-11-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

Nicap

Tsssk....

Heb je de beta draaien van Domoticz? Ik heb de Hue lampen namelijk anders ingesteld dan jij, namelijk als:
Type: Lighting 2, AC , Dimmer

Dat heeft Domotics zelf ingesteld toen ik de hue koppelde. Bij jou zie ik een ander type. Wellicht maakt dat niet veel uit, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Nicap schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:49:
Heb je de beta draaien van Domoticz? Ik heb de Hue lampen namelijk anders ingesteld dan jij, namelijk als:
Type: Lighting 2, AC , Dimmer

Dat heeft Domotics zelf ingesteld toen ik de hue koppelde. Bij jou zie ik een ander type. Wellicht maakt dat niet veel uit, maar toch...
Ik draai V2.2109 op mijn Raspberry Pi
Ik ben er inmiddels ook achter dat wanneer je de Hue's (of compatibles) dus "extern" schakelt, hij niet de status 'aan' krijgt maar 'Zet niveau: x%'. Dus het probleem is af te vangen door in plaats van 'lamp = on', 'lamp >= level (%) 1' te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:38
BizzieBis schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:17:
[...]

Helaas is dat een designkeuze geweest, ik betwijfel of dat zal worden aangepast.
Zie originele thread: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=2816
tozzke schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:28:
[...]
Is het overigens mogelijk Domoticz ook de status in de gaten te laten houden van lichtpunten die buiten Domoticz om geschakeld worden?
Volgens mij doet Domoticz dat wel? Als de bijbehorende zendercode is ingeleerd in Domoticz zal de status van de schakelaar veranderen en volgens mij ook een event triggeren?

[ Voor 26% gewijzigd door RudolfR op 14-11-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
tlpeter schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:41:
Zijn er toevallig gegevens over de RF signal level en afstanden?
Ik heb nogal wat RF signalen aarschijnlijk van buren en ik vraag me af wat de waardes zijn die Domiticz aangeeft.

Thuis heb ik van de ene verdieping naar de andere een sterkte van 7 maar ik kom ook devices tegen met de waarde 4.
Iemand die het weet?

Ik heb nu 16 schakelaars van een ander in mijn systeem staan en ik vraag me af waar het is.
Nu gaat het bij mij om KAKU en heeft geen veiligheid.
Ik zie heel veel BBSB devices van een ander in mijn systeem.
Deze zijn dus ook niet veilig.

Wat is wel veilig? zwave of een ander merk?
Ik wil de garagedeur bijvoorbeeld ook integreren maar niet als een ander dit zo makkelijk ook kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Met een garage deur zou ik zeker met zwave gaan werken, dan krijg je ook feedback dat de deur ook daadwerkelijk open of dicht is, als kaku een ontvangst mist het je pech, met zwave checkt hij de status en doet alsnog een close of open als die niet goed ontvangen is
En kaku is inderdaad niet veilig dus als je het storend vind al die devices kan je automatic add new hardware uitzetten en devices cleanen, en ja je kan de buren gaan pesten door hun devices in jou setup op te nemen

[ Voor 29% gewijzigd door Petertje750 op 15-11-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Maar kan een ander het signaal oppikken en ook de deur open doen?
Dat zwave tweeweg is dat wist ik al :)
Het leren van devices had ik juist aan laten staan om de zien wat er nog meer in de buurt is.
Licht schakelen hoeft van mij niet perse veilig.
Maar als ik hier verder mee wil gaan dan is een stukje veiligheid wel belangrijk.

[ Voor 75% gewijzigd door tlpeter op 15-11-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Nee met zwave doe je een sort pairen, dus domoticz op add switch en dan een actie op je switch / contact waardoor hij opgenomen word in je system.
Zonder die join / learn actie kan je niet zomaar zwave devices opnemen in je systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat klinkt dan als een beter alternatief.
Ik zie de Aeon labs usb stick vaak genoemd.
Deze is battery gevoed en kan doormiddel van een druk op de knop aparaten toevoegen.
Is er een beter alternatief?
Ik heb een esxi server waarbij ik deze dan toe moet wijzen en ik zie het niet zitten om deze elke keer uit de server te moeten halen. Ik kan er namelijk niet echt goed bij :)

[ Voor 80% gewijzigd door tlpeter op 15-11-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Ik ben eigenlijk op zoek naar een rook/brandmelder voor aan de rfxcom/domoitcz,

Welke gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen ermee?

gr.

Maarten

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Flamingo fa20rf. Deze werkt prima met de rfx. Wel zorgen dat je de RF neemt, anders werkt het niet. Vaak in de aanbieding bij de Kruidvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:53
Ik heb het al eens eerder benoemd maar heb nog steeds geen oplossing. ik kan geen Email account invoeren. Iedere keer bij test krijg ik de melding Problem sending email, please check your credentials.

Gebruik mijn GMAIL account en heb zeker de juiste informatie ingevoerd. Hij geeft op poort 25 Invalid credentials terug, zo ook bij poort 587. Als ik poort 465 gebruik dan loopt domoticz vast. Herstart service is nodig om hem weer up and running te krijgen.

Firewall uitgezet, ook een hotmail account gebruikt, precies hetzelfde.
heb de laatste versie domoticz geinstalleerd.

Iemand bekend met het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik gebruik ook Gmail met poort 587.
Username is zonder @gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
tlpeter schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:43:
Ik gebruik ook Gmail met poort 587.
Username is zonder @gmail.com
Alle poorten geprobeerd. Met @gmail.com en zonder.
Zelfde gedaan met Hotmail account. Andere een idee of het eerder gehad en hoe opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gmail kreeg ik volgens mij ook niet aan de praat. Heb uiteindelijk maar m'n Ziggo account gebruikt (smtp.ziggo.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Kun je anders alle settings hier even neerzetten?
Gebruikersnaam en wachtwoord natuurlijk fictief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VrkzRHnHNCpxFxBOgXOF26Gr/full.png
Dat werkt sowieso (net nog getest namelijk). Via Gmail moet het ook wel kunnen, anders zou dat vinkje voor die camera snapshots er ook niet staan denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
precies dezelfde settings.

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2uix9ht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Helaas lukt het ook niet met bovenstaande. Zelfde melding. Lijkt wel of er iets geblokkeerd word.
Pagina: 1 ... 29 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door