Daar lijkt het inderdaad op.
Ik heb alles hetzelfde behalve mijn username.
Deze is zonder @gmail.com
Ik heb alles hetzelfde behalve mijn username.
Deze is zonder @gmail.com
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ziggo blokkeert alleen poort 25 (SMTP) inkomend en uitgaand dit is tegen het zelf kunnen draaien van een smtp server en daardoor het verspreiden van spam. andere poorten zoals 587 staan gewoon open.alberthakvoort schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 16:28:
Ziggo blokkeert geloof ik de mail poorten, dus alleen smtp.ziggo.nl werkt daarom.
[ Voor 11% gewijzigd door bassa21 op 15-11-2014 18:22 ]
1
| yum install screen |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/bin/sh if [ -z "$(pgrep telegram)" ] then echo "Telegram is not running" echo "Telegram is not running!" | mail -s "Telegram down" asing /usr/bin/screen -dmS telegraminhere telegram -k /etc/telegram/server.pub/tg-server.pub -s /var/domoticz/scripts/lua/Telegram_listen.lua else echo "Telegram service running, everything is fine" fi |
[ Voor 3% gewijzigd door asing op 15-11-2014 18:31 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Die heb ik ook, werkt an sich prima. Als je hem uit het usb slot haalt ziet alleen Fedora hem erna niet meer. Dan moet je eerst even herstarten.tlpeter schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:04:
Dat klinkt dan als een beter alternatief.
Ik zie de Aeon labs usb stick vaak genoemd.
Deze is battery gevoed en kan doormiddel van een druk op de knop aparaten toevoegen.
Is er een beter alternatief?
Ik heb een esxi server waarbij ik deze dan toe moet wijzen en ik zie het niet zitten om deze elke keer uit de server te moeten halen. Ik kan er namelijk niet echt goed bij
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wat bedoel je precies met DeviceChange in je LUA script?asing schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:14:
Jawel, de deurbel. En dan DeviceChange gebruiken in je LUA script.
Ik had mijn Gmail account ook werkend, maar heb het voor de zekerheid weer verwijderd. Sinds vanmorgen heeft Ziggo mijn internetverbinding afgesloten omdat er in 3 minuten tijd dik 650 mailtjes zijn verstuurd vanaf mijn IP adres. Omdat ik alleen Mac's in huis heb en daarop en op mijn NAS geen instellingen heb gewijzigd kan het alleen komen door de RPi. Of er moet iemand mijn WiFi gehacked hebben of er moet op mijn Mac iets geks gebeurd zijn. Feit is dat de mail is verstuurd zonder dat ik kan achterhalen waardoor en dat ik met een beetje geluk morgen weer internet heb. Als het weer gebeurt, dan sluiten ze me een week af. Abuse kan me niets vertellen over wat voor mail het zou moeten zijn en wat het subject zou zijn. Daarbij komt dat ik geen enkele mail heb gezien in de sent items of in mijn inbox. Het is gek. Maar ik heb wel alle settings verwijderd en overal passwords aangepast. Nu op m'n iPhone aan het tikken en verder volledig afgesloten van de digitale buitenwereld.schmm schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:15:
[...]
Ziggo blokkeert alleen poort 25 (SMTP) inkomend en uitgaand dit is tegen het zelf kunnen draaien van een smtp server en daardoor het verspreiden van spam. andere poorten zoals 587 staan gewoon open.
¯\_(ツ)_/¯
Als ziggo detecteert dat er mail verstuurd word en ze kunnen aangeven dat er een x aantal per minuut verstuurd zijn, dan moeten deze verstuurd zijn via de smtp server van ziggo.M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:51:
[...]
Ik had mijn Gmail account ook werkend, maar heb het voor de zekerheid weer verwijderd. Sinds vanmorgen heeft Ziggo mijn internetverbinding afgesloten omdat er in 3 minuten tijd dik 650 mailtjes zijn verstuurd vanaf mijn IP adres. Omdat ik alleen Mac's in huis heb en daarop en op mijn NAS geen instellingen heb gewijzigd kan het alleen komen door de RPi. Of er moet iemand mijn WiFi gehacked hebben of er moet op mijn Mac iets geks gebeurd zijn. Feit is dat de mail is verstuurd zonder dat ik kan achterhalen waardoor en dat ik met een beetje geluk morgen weer internet heb. Als het weer gebeurt, dan sluiten ze me een week af. Abuse kan me niets vertellen over wat voor mail het zou moeten zijn en wat het subject zou zijn. Daarbij komt dat ik geen enkele mail heb gezien in de sent items of in mijn inbox. Het is gek. Maar ik heb wel alle settings verwijderd en overal passwords aangepast. Nu op m'n iPhone aan het tikken en verder volledig afgesloten van de digitale buitenwereld.
Kan ik in een logbestand oid van de RPi misschien zien of dat de boosdoener is geweest? Ik had overigens niet ingesteld dat hij mail zou moeten sturen. Alleen een Prowl berichtje, en dat was een uur voordat ik werd afgesloten. Tips?
¯\_(ツ)_/¯
Een deurbel staat meestal uit, en als je hem indrukt aan. Dan wil je dat er iets gebeurd als erop gedrukt wordt. Zoiets dus :schmm schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:19:
[...]
Wat bedoel je precies met DeviceChange in je LUA script?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| commandArray = {} if (devicechanged['Deurbel'] == 'On') and otherdevices['Alarm'] == 'Off' then os.execute('cd /var/domoticz/scripts/lua/ && ./Telegram.sh msg Naam "Er is iemand aan de deur"') os.execute('cd /var/domoticz/scripts/lua/ && ./picture_voordeur.sh') os.execute('cd /var/domoticz/scripts/lua/ && ./Telegram.sh send_photo Naam /tmp/snapshot1.jpg') end commandArray = {} if (devicechanged['Deurbel'] == 'On') and otherdevices['Alarm'] == 'On' then os.execute('cd /var/domoticz/scripts/lua/ && ./Telegram.sh msg Naam "Er is iemand aan de deur"') end return commandArray |
Misschien even vragen morgen of je even gebruik mag maken van de verbinding van de buren? of gebruik maken van de een ziggo hot-spot?M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:49:
Ik heb geen Windows machines meer in huis....
We wijken denk ik wel wat af, maar dat is ook precies wat ik zei tegen ze: ik gebruik voor niets de SMTP van Ziggo en zij kunnen niet zien hoe vaak ik de SMTP van Gmail aanroep OF ze moeten de boel aftappen (ongeoorloofd). Dus dat kan het niet zijn ook. En een virusscanner draaien op de Mac? Prima, maar om er eentje te downloaden moet ik....precies....een internetaansluiting hebben. Ik ga dat niet via een hotspot met de iPhone downloaden. Het zit vol tegenstrijdigheden hun verhaal en zonder bewijzen kan ik niets uitzoeken of weerleggen. Ik kan alleen maar zien dat er geen logbestanden zijn die iets geks aantonen en volgens Ziggo kunnen zij wel degelijk zien dat er zoveel mail ook echt us verstuurd via de SMTP van Gmail. En daar sta je dan als klant....
Vorig jaar heb ik al eens een brief gehad dat er verl mail werd verstuurd vanaf mijn IP adres. Ik heb toen alles gescand en mijn bevindingen gemaild naar ze, maar ik heb daar nooit meer iets van vernomen. Geen ontvangstbevestiging, helemaal niets. En ik ben toen ook niet afgesloten. En nu? Zonder pardon of bewijzen kun je naar je internetverbinding fluiten.
In het log van de RPi zie ik ook niets geks. Ik basl er wel van dat ik nu niets meer kan. Ook de hele Domotica ligt plat nu. Ik kan intern wel iets schakelen maar dat gaat traag en gepaard met foutmeldingen. Ik kan me ook niet voorstellen dat het bij mij ergens fout gaat.....
[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-11-2014 21:42 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 33% gewijzigd door vanputten80 op 15-11-2014 23:29 ]
Je van en naar adres is hetzelfde, dat is het probleem.
[ Voor 14% gewijzigd door bing69 op 16-11-2014 10:42 ]
Bing
Heb je toevallig een camera hangen die op beweging een mailtje verstuurd?? Heb ooit last van een spin gehad met het zelfde resultaat. Overigens ziggo moet je wel meer kunnen vertellen. Bij mij gingen ze uiteraard allemaal naar het zelfde e-mailadres nl die van mijn gmail.M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:51:
[...]
Ik had mijn Gmail account ook werkend, maar heb het voor de zekerheid weer verwijderd. Sinds vanmorgen heeft Ziggo mijn internetverbinding afgesloten omdat er in 3 minuten tijd dik 650 mailtjes zijn verstuurd vanaf mijn IP adres. Omdat ik alleen Mac's in huis heb en daarop en op mijn NAS geen instellingen heb gewijzigd kan het alleen komen door de RPi. Of er moet iemand mijn WiFi gehacked hebben of er moet op mijn Mac iets geks gebeurd zijn. Feit is dat de mail is verstuurd zonder dat ik kan achterhalen waardoor en dat ik met een beetje geluk morgen weer internet heb. Als het weer gebeurt, dan sluiten ze me een week af. Abuse kan me niets vertellen over wat voor mail het zou moeten zijn en wat het subject zou zijn. Daarbij komt dat ik geen enkele mail heb gezien in de sent items of in mijn inbox. Het is gek. Maar ik heb wel alle settings verwijderd en overal passwords aangepast. Nu op m'n iPhone aan het tikken en verder volledig afgesloten van de digitale buitenwereld.
Kan ik in een logbestand oid van de RPi misschien zien of dat de boosdoener is geweest? Ik had overigens niet ingesteld dat hij mail zou moeten sturen. Alleen een Prowl berichtje, en dat was een uur voordat ik werd afgesloten. Tips?
Bing
Het is een beetje een illusie dat je alleen een virus kan krijgen als je een Windows machine draait. Linux is onder omstandigheden ook kwetsbaar voor rootkits, een Mac is in principe ook linux met een leuk schilletje eromheen, maar ook een Mac is niet veilig. Ik ga er even vanuit dat je NAS een Synology is, en ook die zijn kwetsbaar voor hacks. Denk bijvoorbeeld aan Synolocker.M.v.Veelen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:51:
[...]
Daarom heb ik op mijn Mac ook gewoon een virusscanner draaien! Geen enkel systeem wat ik thuis heb draaien draait zonder virusscanner.asing schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:08:
[...]
Het is een beetje een illusie dat je alleen een virus kan krijgen als je een Windows machine draait. Linux is onder omstandigheden ook kwetsbaar voor rootkits, een Mac is in principe ook linux met een leuk schilletje eromheen, maar ook een Mac is niet veilig. Ik ga er even vanuit dat je NAS een Synology is, en ook die zijn kwetsbaar voor hacks. Denk bijvoorbeeld aan Synolocker.
Je zal vanmorgen wel weer internet krijgen, en je apparaten zijn niet gewijzigd.Dus het spammen zal bijna direct weer doorgaan. Het is dus zaak de oorzaak te vinden en aan te pakken anders zit je een week zonder. Een fatsoenlijke router/firewall kan je helpen poort 25 dicht te gooien waarna jij weer tijd hebt om te onderzoeken.
Onzin, heb ik ook. Dat maakt echt geen verschil.bing69 schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:38:
[...]
Je van en naar adres is hetzelfde, dat is het probleem.
[afbeelding]
Heb een schone installatie gedaan op een andere PC en krijg precies hetzelfde. Alle soorten settings geprobeerd, ook accounts.tlpeter schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:41:
[...]
Onzin, heb ik ook. Dat maakt echt geen verschil.
Ik denk dat zijn installatie gewoon niet goed is.
Ook nog eens veel spam verstuurd en zonder internet domoticz die niet werkt lijkt mij en groter probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2014 12:17 ]
[ Voor 3% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-11-2014 12:23 ]
¯\_(ツ)_/¯
Jij had de Pi ook open staan naar internet toch? Welke poorten? Wellicht is er ingebroken op je Pi via SSH (poort 22) en is de boel verkloot door een hacker, en is het ding massaal spam gaan sturen.M.v.Veelen schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:22:
[..]
Er schijnt nog een kwetsbaarheid in Domoticz te zitten?? Ik zou als ik jullie was maar even goed oppassen, want dit wil niemand..... kl*tezooi.
[..]
[ Voor 53% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-11-2014 12:41 ]
¯\_(ツ)_/¯
Het verwijderen van alle mail gegevens is niet relevant voor je probleem. Je hebt last van een virus of rootkit op één van je apparaten. Sluit de rest van je apparaten dus niet uit.M.v.Veelen schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:28:
Ik had poort 22 niet naar de Pi verwezen, maar naar een ander apparaat in huis. Hij staat verder wel 'open', maar alle mailgegevens heb ik verwijderd EN liepen niet over de SMTP van Ziggo.
Ik heb een nieuwe taak aan laten maken, want ik krijg niemand te spreken en heb daarin aangegeven dat ik van ALLE apparaten de mailgegevens heb verwijderd.
Dit zegt niet veel, een user/pass kan ook zwak zijn. Ook kunnen andere services op je pi aangevallen worden.Naar mijn idee kun je al niet zomaar bij de Pi, want deze staat dicht met een user/pass, maar je weet het maar nooit.
Zoek eerst uit welk apparaat het probleem veroorzaakt. Kan zijn dat ik een post gemist heb, maar tot nu toe zie ik alleen maar vermoedens over de PI. Voor hetzelfde geld heb je een virus op je mobiel.Ik denk echt dat ik nu wel alles heb gedaan om herhaling te voorkomen, maar moet toch maar eens gaan kijken hoe ik dit NOG meer dicht kan timmeren allemaal.
M.v.Veelen schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:28:
Ik had poort 22 niet naar de Pi verwezen, maar naar een ander apparaat in huis.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 16-11-2014 12:59 ]
¯\_(ツ)_/¯
moeten die 'AND' en 'OR' bij die tijdsvoorwaarden niet precies andersom staan?ThinkPadd schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:00:
[...]
Heb hier overigens het event voor de kerstboom alweer klaarstaan
hoe ben je dat "iemand thuis" geregeldThinkPadd schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:00:
Van je eigen Gmail naar je eigen Gmail sturen is inderdaad geen probleem, dat doe ik met 2 Synology's ook, en dat gaat elke dag prima
Heb hier overigens het event voor de kerstboom alweer klaarstaan
[afbeelding]
¯\_(ツ)_/¯
online interne ip-adressen controleren middels deze methode en dan meerdere devices een virtuele schakelaar laten schakelenYihaaa schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:19:
[...]
hoe ben je dat "iemand thuis" geregeldwaar kijkt ie dan naar?
[ Voor 16% gewijzigd door tozzke op 16-11-2014 14:27 ]
Bedankt. Mooi om op deze druilerige zondag uit te zoeken.tozzke schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:22:
[...]
online interne ip-adressen controleren middels deze methode en dan meerdere devices een virtuele schakelaar laten schakelen
dit vereist natuurlijk wel dat je je router/DHCP-server zo configureert dat elk device altijd hetzelfde IP-adres krijgt middels IP-reserveringen
[ Voor 55% gewijzigd door Avvd op 16-11-2014 21:44 ]
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Hier nog een idee die tot tevredenheid werkt:Blueone schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:28:
Ik ben bezig geweest met een blocky i.c.m. de temperatuur van mijn woonkamer. Daarvoor heb ik de volgende gemaak:
Echter verandert de schakelaar niet van status als de temperatuur boven de 20.5 graad komt (ik heb het ook met een komma geprobeerd). Kijkt hij gewoon om de minuut naar deze blocky of alleen als de temperatuur wijzigt?
Bing
[ Voor 61% gewijzigd door ThinkPad op 17-11-2014 10:45 ]
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Vanaf 12h00 ongeveer komt langzaam de zon op de voorkant van ons huis. Daar staat een thermometer binnen (cresta) die de temperatuur meet. De var. Rolluik_omlaag zorgt er voor dat de rolluiken niet omhoog en omlaag blijven gaan en dat blocky na uitvoering dus stopt.ThinkPadd schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:03:
Wat gebruik je als sensor voor 'Boven' dan?
En wat is het doel van dat event? Als het na 12.30 is, en het is warm buiten, dan moet het licht uit en het rolluik naar beneden?
[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 17-11-2014 11:12 ]
Bing
[ Voor 21% gewijzigd door LoneWolf op 17-11-2014 12:28 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik ben nog even verder gaan zoeken en waarschijnlijk heb ik een oorzaak gevonden, de blocky werkt bij mij niet met de toon temperatuur en wheather underground. Nu zijn dit allemaal sensoren die via internet (ik was even vergeten dat hij de toon temperatuur ook gewoon via internet ophaalt). Afgelopen vrijdag heb ik mijn router vervangen dus wellicht dat het daar ergens in zit, dat domoticz niet goed meer naar buiten kan communiceren.bing69 schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:59:
[...]
Hier nog een idee die tot tevredenheid werkt:
[afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door Avvd op 17-11-2014 20:38 ]
1
| Time >= 06:00 AND Time <= 02:00 |
[ Voor 38% gewijzigd door EEKthecat op 17-11-2014 23:58 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ja, maar daar heb je geen domoticz voor nodig, dat kan gewoon met een schakelaar met uitschakel vertraging. Van die dingen die je ook in trap portalen tegenkomt e.d.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat is niet helemaal wat ik bedoel!DukeBox schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:53:
[...]
Ja, maar daar heb je geen domoticz voor nodig, dat kan gewoon met een schakelaar met uitschakel vertraging. Van die dingen die je ook in trap portalen tegenkomt e.d.
Dit heb ik geprobeerd, maar ik zal wat duidelijker proberen te zijn:ThinkPadd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:46:
Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar je kan dat toch met een event doen?
IF schakelaar1 = On
DO SET schakelaar1 = Off after xx seconden
Werkt bizar mooi!!!heb gisteren via de amazon aanbieding een startsetje hue lampen gekocht (€155), ben heel benieuwd hoe de integratie nu met domoticz is
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 18-11-2014 23:16 ]
Geen persoonlijke ervaring mee maar je zou een keypad en rfid tags kunnen gebruiken.M.v.Veelen schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:00:
Zijn er mensen die Domoticz icm Z Wave als alarm-systeem gebruiken? Ik heb wat spullen besteld en wil dit onder andere bij mijn schoonouders installeren. Nu wil ik alleen dat het voor hen heel simpel is om het alarm in te schakelen en ook weer uit te schakelen, dus niet dat ze op hun iPhone moeten gaan zitten pielen. Hoe hebben jullie dit gedaan of wat zouden jullie voor hen adviseren?
Als je telefoon nog aan staat als je thuis bent zullen de lampen niet weer aan gaan. Je lokatie is dan niet veranderd en zal de geofence niet getriggerd worden.Blueone schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:54:
Ik ben ook nog aan het kijken om wat met geofencing te gaan doen. Maar ik het daar even een praktische vraag over. Hoe vangen jullie het bijvoorbeeld op als je telefoon leeg is? Stel ik ben thuis en mijn telefoon is leeg en leg hem aan de lader als ik naar bed ga (dit komt dus regelmatig voor). Alle verlichting is beneden is dan al uit. Als de telefoon dan dus weer aan is gaat ook de verlichting weer aan. Hoe lossen jullie dit op?
Ps, iemand nog een goede tip voor een geofencing app voor android? Ik was nu aan het experimenteren met egigeopzone geofence maar daarvan is de beveiliging niet echt denderend (wachtwoorden via plain text).
[ Voor 25% gewijzigd door s_schimmel op 19-11-2014 07:44 ]
En mbv een (KAKU) schakelaar? Kan het daar ook mee?s_schimmel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 07:41:
[...]
Geen persoonlijke ervaring mee maar je zou een keypad en rfid tags kunnen gebruiken.
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Als ik dat doe dan gaat de motor de andere kant opStormarknad schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:36:
als je bij die generic button (onder aanpassen) een uitschakel vertraging instelt, iets langer dan de tijd die het rolluik nodig heeft, gaat de schakelaar weer naar de rust positie (bij mij in iedergeval)
Als je een kaku schakelaar gebruikt kan iedereen met een willekeurige kaku afstandsbediening je alarm uitschakelen. Enige wat ze moeten doen is alle codes uitproberen maar daar ben je ook zo door heen.M.v.Veelen schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:16:
[...]
En mbv een (KAKU) schakelaar? Kan het daar ook mee?
¯\_(ツ)_/¯
zwave is veilig(er)M.v.Veelen schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:22:
Maar die moeten dan a) weten dat ik zoiets in huis heb, b) alle codes gaan uitproberen en c) dan nog tot inbraak overgaan en de deur gaan forceren. Goed, om die minieme kans nog kleiner te maken....wat zou dan een andere, makkelijke en voordelige oplossing kunnen zijn?
¯\_(ツ)_/¯
1
2
| Error: Warning: lua script /home/ronald/domoticz/scripts/lua/script_device_test.lua has been running for more than 10 seconds |
[ Voor 43% gewijzigd door MeaMea op 19-11-2014 20:27 ]
[ Voor 108% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2014 20:36 ]
ehhhh..HOI
¯\_(ツ)_/¯
Precies dat heb ik dus ook maar dan met m'n Z-Wave brandmelder.M.v.Veelen schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:08:
Ik heb net wat ZWave spullen ontvangen, waaronder de Aeon Labs USB stick v2 en ook een paar Figaro FGK-101 deurcontacten. De stick heb ik toegevoegd in Domoticz en het deurcontact heb ik met de stick kunnen koppelen. Deze heb ik ingesteld als 'contact' en bij zowel de stick als deurcontact heb ik 'polling' niet aangevinkt.
Ik kan de status niet zien als ik het contact verbreek, ook niet na refreshen van de pagina. Hij blijft op 'closed' staan.
Ik doe vast iets verkeerd, maar kan geen stap-voor-stap handleiding vinden hoe ik de basis in orde kan krijgen: moet pollen nu wel of niet aan? Wat heeft dit precies voor nut? En, kan ik de status bij de switches eigenlijk wel zien, of moet ik eerst iets aanmaken in bijv. Blockly zodat er iets gebeurt als de status verandert?
Een zetje in de goede richting zou ik erg waarderen
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
[ Voor 30% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-11-2014 15:21 ]
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2014 21:27 ]
Kan ook, RTFMasing schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:05:
Het zou helemaal top zijn als Domoticz makkelijk via SSL zou kunnen werken. Anders kan iedereen die ip adres, poort, naam en ww weet inloggen en van alles doen.
[ Voor 26% gewijzigd door DaaNMageDDoN op 20-11-2014 22:11 ]
Nice! Ik had het een tijdje geleden ook al eens gedaan, maar was het weer ff kwijt hoe het moest. Altijd handig om ergens even op terug te vallen. Bedankt voor de moeite!
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Ja zo kan het inderdaad. En als niet-techneut lijkt het prachtig. Echter, ik had een setup geprobeerd om binnen te komen op Apache en dan reverse proxyen naar een andere server in huis. Mijn server werd ineens erg druk, performance was naadje en het internet traag!DaaNMageDDoN schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:08:
[...]
Kan ook, RTFMhttp://www.domoticz.com/wiki/Secure_Remote_Access
Edit: trouwens, dit weerhoudt er niemand van om in te loggen als ze het wachtwoord weten (tenzij je client based certificates gaat vereisen), maar goed sniffen heeft geen zin met SSL, dus je ww (en de rest) wordt dan niet "plaintext" verstuurd.
Ik heb dit de laatste week ook met de deurmagneet op mijn achterdeur, zou dus zomaar kunnen dat die dingen slecht tegen lage temperaturen kunnen.anconakip schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 07:51:
Ik heb een deursensor van kaku in gebruik op de deur van mijn tuinschuur. Nu begint deze alleen als een gek te "flipperen" de laatste dagen. Zou dit door de kou kunnen komen? ik heb er al een nieuwe batterij in gedaan, dit helpt niet helaas.
bestaan er anders ook soortgelijke deurcontacten (rfxcom of zwave) die wel tegen de kou kunnen?
Arriving Somewhere but not here....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq