Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

ThinkPadd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:50:
Dromotica (Android) is weer geupdate _O_ Geofencing is nu ook ondersteund (betaalde upgrade). Heb het nog niet geprobeerd, maar ben wel zeer blij met de app. Werkt supersnel op m'n Nexus 5 en ziet er netjes uit.
Aanrader als je nog een goede app voor Android zoekt.

Ben heel benieuwd hoe goed dat geofencing gaat werken, binnenkort eens proberen.

Jammer dat de app de gps lijkt te forceren. Ik hoef geen gps aan en wil geen geofence gebruiken. Maar als ik Dromotica start dan pakt ie meteen de gps erbij :(

Ook is het accu gebruik hoog als ik bij de instellingen kijk. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Ik heb een zwave stick gekocht en een Fibaro relay switch.
Hoe voeg ik deze toe?
Ik lees over knop indrukken op de USB stick maar ook dat wanneer deze in een host zit in een soort serial api mode is.

Ik denk dat het laatste het geval is maar hoe voeg ik dan de Fibaro switch toe?
In de handleiding staat drie maal switch 1 activeren.

Het lukt op een of ander manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevoegen op de Pi kan door de stick in de USB poort te steken (duh :)) en dan naar hardware te gaan. Onder type kun je dan de stick toevoegen en configureren. De Fibaro switch kun je toevoegen door de stick mee te nemen naar waar je de Fibaro switch hebt, dan 1 keer op de grote knop te drukken (blauwe LED gaat langzaam knipperen) en dan op de Fibaro switch op de tmp knop drukken: 3 keer snel achter elkaar. De USB stick zal dan wat sneller gaan knipperen om aan te geven dat hij is toegevoegd en daarna weer langzaam gaan knipperen. Daarna de USB stick weer in de Pi en dan onder hardware op SETUP klikken van de ZWave USB stick. Je ziet daar dan de Fibaro switch tussen staan en je kunt daar dan de naam aanpassen en instellingen bijwerken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Nu nog hopen dat iemand mijn vragen kan beantwoorden over deze stick en hoe het polling in te stellen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Het is gelukt, bedankt :)

Edit:

Werkt dit ook met normale schakelaars of moeten dit schakelaars zijn die niet wippen maar die je moet indrukken en weer loslaten voor aan of uit?
Ik heb nu twee gewone schakelaars op een Fibaro double relay switch maar het werkt niet helemaal goed op het moment.
Soms gaat de tweede of eerste schakelaar mee met de ander.

[ Voor 87% gewijzigd door tlpeter op 21-11-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 01:06
asing schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 07:58:
[...]

Ja zo kan het inderdaad. En als niet-techneut lijkt het prachtig. Echter, ik had een setup geprobeerd om binnen te komen op Apache en dan reverse proxyen naar een andere server in huis. Mijn server werd ineens erg druk, performance was naadje en het internet traag!

Blijkt dat hackers een reverse proxy ook heel leuk vinden dus mijn logs stonden vol met errors.

Dus als je het probeert, let goed op dat dat je niet overkomt.
Ah op die fiets.
Zelf had ik iets dergelijks overwogen, maar omdat ik dan voor verbindingen van buitenaf ook afhankelijk ben van die 2e (proxy) machine, heb ik dat laten varen. Met nginx werkt het prima, alleen heb ik bestaande certificaten gebruikt en een alternatieve poort. Op 443 draait al een andere webserver. In Dromotica kun je prima een alternatieve poort gebruiken...dus security by obscurity.
Wat je is overkomen klink me als een brute force attack.
Daar doe je niks tegen zonder anti brute-force, dit probleem is niet specifiek voor Domoticz, maar daar kan wel wat aan gedaan worden. Domoticz kan een delay inbouwen bij een mislukte inlogpoging of, zo zie ik na kort googlen kan nginx ook zoiets:
1 en 2
Het beste is misschien nog wel fail2ban, maar goed ik weet niet welke platformen je gebruikt en is misschien iets lastiger op te zetten.
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
Nicap schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:36:
[...]

Jammer dat de app de gps lijkt te forceren. Ik hoef geen gps aan en wil geen geofence gebruiken. Maar als ik Dromotica start dan pakt ie meteen de gps erbij :(

Gek, ik heb m net ook geupdated naar premium, maar bij mij wordt echt geen GPS gestart. Zelf ben ik ook niet zo'n fan van GPS vanwegen dezelfde reden, bovendien, ik weet niet hoe ze het doen, maar Google maps werkt prima op de telefoon zonder GPS, misschien kan Dromotica de google location services gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou het bij de ontwikkelaar kunnen melden (dromotica@sebastiaanschimmel.me). Heb hem gisteren ook een mail gestuurd met de vraag of hij de 'Last seen' van virtuele switches ook wilde toevoegen in de interface. Hij gaat er naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 09-09 12:26
DaaNMageDDoN schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:54:
[...]

Gek, ik heb m net ook geupdated naar premium, maar bij mij wordt echt geen GPS gestart. Zelf ben ik ook niet zo'n fan van GPS vanwegen dezelfde reden, bovendien, ik weet niet hoe ze het doen, maar Google maps werkt prima op de telefoon zonder GPS, misschien kan Dromotica de google location services gebruiken?
Voor geofencing gebruik ik de geofencing API van Google dat gebruik maakt van locaties services. Afhankelijk van wat je ingesteld hebt in de instellingen van location services in Android zelf wordt van cellular, wifi en gps gebruik gemaakt. Beweeg je niet of langzaam dan wordt minder vaak je locatie bepaalt dan wanneer je snel beweegt, als je bijvoorbeeld in de auto zit. Daarbij let Android zelf op het accugebruik.

Omdat Dromotica verbinding moet maken met de location manager van Android wordt GPS wel eens aangezet. Zodra je Dromotica naar de achtergrond zet of afsluit gaat je gps ook weer uit en zal het accugebruik naar laag gaan. Ik vraag in Dromotica niet zelf de lokatie op om zo de accu te sparen.

Wat ik nog wel getweakt heb is wanneer de location manager opgevraagd wordt. Ik moet nog testen of dat minder vaak de gps activeert.

Door gps uit te zetten wordt de nauwkeurigheid wel minder en kan het zijn dat geofences niet of onterecht getriggert worden. Hopelijk wel.

De last seen en batterij status heb ik ingebouwd en komen mee in de volgende update. Zitten ook weer een paar nieuwe devices bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:58

tozzke

aka tozzert

Doe ik iets fout, is het een bekend(e) probleem/bug of is het met een reden niet mogelijk een variabele na x sec een waarde aan te laten nemen? :/

dit zou me een aantal virtuele schakelaars schelen die ik nu puur als soort van tijdelijke houdstand schakelaars gebruik. Het zou het schakelaaroverzicht een stuk rustiger en duidelijker maken.

Wat ik wil bereiken is dat wanneer er een schakelaar geactiveerd wordt maar ook weer uit mocht gaan er een tijd gaat lopen die een lichtpunt nog aan houdt voor het geval die schakelaar binnen die tijd weer aan mocht gaan (waarna het lichtpuntje dus aan moet blijven).
Nu heb ik dus een virtuele schakelaar nodig die afvalt na die tijd en nog een virtuele schakelaar met het uiteindelijke resultaat. Ik zou graag zien dat ik dus een variabele een waarde aan kan laten nemen na een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
asing schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:05:
Het zou helemaal top zijn als Domoticz makkelijk via SSL zou kunnen werken. Anders kan iedereen die ip adres, poort, naam en ww weet inloggen en van alles doen.
Ik zou het dan via een VPN laten lopen. (openvpn op de pi)
Kun je ook gelijk makkelijk overal bij in je netwerk...
En je hoeft dan niet de gebruikelijke poorten open te zetten voor de rest van de wereld, ook al zit er een ww op.

[ Voor 14% gewijzigd door JvdW op 21-11-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Nicap schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:36:
[...]

Fixed :) App start nu niet direct meer de GPS op bij het openen. Update is geüpload naar de Play Store en komt in een paar uur beschikbaar.
ThinkPadd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:12:
Je zou het bij de ontwikkelaar kunnen melden (dromotica@sebastiaanschimmel.me). Heb hem gisteren ook een mail gestuurd met de vraag of hij de 'Last seen' van virtuele switches ook wilde toevoegen in de interface. Hij gaat er naar kijken :)
Zitten ook in deze update.

[ Voor 28% gewijzigd door s_schimmel op 21-11-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

s_schimmel schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:54:
[...]

Fixed :) App start nu niet direct meer de GPS op bij het openen. Update is geüpload naar de Play Store en komt in een paar uur beschikbaar.

[...]

Das snel, zodra dashboard erin zit ga ik premium. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdW schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:34:
[...]

Ik zou het dan via een VPN laten lopen. (openvpn op de pi)
Kun je ook gelijk makkelijk overal bij in je netwerk...
En je hoeft dan niet de gebruikelijke poorten open te zetten voor de rest van de wereld, ook al zit er een ww op.
Als je deze stappen volgt, dan heb je het zo voor elkaar. Ik ben ook een echte n00b op dit gebied maar heb het toch voor elkaar gekregen (en met wat hulp van een fijne Tweaker hier :*) )

https://www.youtube.com/watch?v=O7D7UkA3IKQ

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

@ Thinkpad, hoe had jij het voor elkaar gekregen om i.c.m. het presence detection script toch de schakelaars toch handmatig uit te kunnen doen? Je wilde dit eerst met een variabele doen, maar dat ging niet.

Ik heb nu een groep aangemaakt met o.a. een commando erin die eerst zonsondergang uitzet en daarna de lampen allemaal uit doet. Maar anders is beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Nicap op 21-11-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteindelijk wel met een user variabele. Aanmaken bij setup, op 0 zetten. In je event zeg je dat event als voorwaarde heeft dat variabele 0 moet zijn. En bij de DO SET zet je de variabele op 1.

Heb nu even geen tijd om screenshot van het event te uploaden, maar dacht dat ik die al eens gepost had hier. Ff zoeken op m'n username in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Iemand ervaring met een Fibaro relay switch die soms niet reageerd of iets anders doet dan verwacht?
Ik heb twee schakelaars en twee lampen aangesloten op beide realy poorten.
Soms wanneer ik schakelaar 2 op S2 aanschakel dan gaan beide uit, meestal niet.
Soms willen de schakelaars ook niet aan via de app Dromotica of Domoticz zelf.
Schakel ik dan via de schakelaars dan werkt alles weer.
Ik dacht dat zwave beter was dan kaku :)
Kan het zijn dat ik de module opnieuw moet aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Omdat de bug report niet werkt zonder gmail account (ook een bug ?) Maar ff zo.
Wat ik nog mis is de aansturing van mijn hermostaat. Met domoticz kan ik daar direct de temperatuur ingeven. Ook werkt de waterdruk niet, panic (alarm) en reset van rookmelders en snapt ie gelockte switches niet (alleen weergave). Deze laatste gebruik ik voor een perilex 3 standen schakelaar zodat l2 en l3 niet tegelijk on kunnen zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
DukeBox schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:57:
[...]

Omdat de bug report niet werkt zonder gmail account (ook een bug ?) Maar ff zo.
Wat ik nog mis is de aansturing van mijn hermostaat. Met domoticz kan ik daar direct de temperatuur ingeven. Ook werkt de waterdruk niet, panic (alarm) en reset van rookmelders en snapt ie gelockte switches niet (alleen weergave). Deze laatste gebruik ik voor een perilex 3 standen schakelaar zodat l2 en l3 niet tegelijk on kunnen zijn.
Bug report? Je bedoeld de functie om devices in te sturen? Die start je email app op daar heb je geen gmail voor nodig. De meeste reports komen binnen van niet gmail adressen dus dat moet werken. Stuur anders een screenshot van de foutmelding per DM of mail, dan kan ik daar mee aan de slag.

Ik wil de ontbrekende devices best gaan ondersteunen maar dan heb ik de JSON nodig van die devices en ook de commando's die je kan sturen naar Domoticz. Als je me daar bij kan helpen graag. Je mag me die ook DM'en of per mail sturen. De API is niet een van de best gedocumenteerde :) dus alle hulp bij het uitvogelen van de calls is welkom.

Gelockte switches worden alleen weergegeven, dat is by design.
tlpeter schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:39:
Iemand ervaring met een Fibaro relay switch die soms niet reageerd of iets anders doet dan verwacht?
Ik heb twee schakelaars en twee lampen aangesloten op beide realy poorten.
Soms wanneer ik schakelaar 2 op S2 aanschakel dan gaan beide uit, meestal niet.
Soms willen de schakelaars ook niet aan via de app Dromotica of Domoticz zelf.
Schakel ik dan via de schakelaars dan werkt alles weer.
Ik dacht dat zwave beter was dan kaku :)
Kan het zijn dat ik de module opnieuw moet aanmelden?
Je zou een "Heal network" kunnen doen. Misschien dat je switch de controller niet altijd kan vinden. Het bereik van mijn razberry is kleiner dan de rfxcom maar door het mesh netwerk dat zwave maakt moet je bereik groter kunnen zijn. Als er maar genoeg nodes zitten tussen je controller en het zwave device het meest ver van de controller.

[ Voor 27% gewijzigd door s_schimmel op 22-11-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Ik probeer nu al een even NAS monitoring aan de praat te krijgen in Domoticz maar dat wil vooralsnog niet echt lukken.
Ik heb een Synology DS415+ en volg deze handleiding.
Onderstaande werkt prima:
code:
1
2
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -c <SNMP password> -v2c -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.4.1.6574.2.1.1.6.0
25

Maar zodra ik het script uit ga voeren, krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ ./nas.sh
0.621
1
NAS ON
HTTP/1.0 401 Unauthorized
Content-Length: 91
Content-Type: text/html

<html><head><title>Unauthorized</title></head><body><h1>401 Unauthorized</h1></body></html>HTTP/1.0 401 Unauthorized

<html><head><title>Unauthorized</title></head><body><h1>401 Unauthorized</h1></body></html>HTTP/1.0 401 Unauthorized

<html><head><title>Unauthorized</title></head><body><h1>401 Unauthorized</h1></body></html>

Dat 'Unautorized' lijkt me niet in orde te zijn en ik denk dat hierdoor in Domoticz de aangemaakte switches/temperatuursensoren op uit en 0 graden blijven staan. :|

Is er iemand die dit wél aan de praat heeft gekregen?

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 22-11-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
s_schimmel schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:43:
[...]

Je zou een "Heal network" kunnen doen. Misschien dat je switch de controller niet altijd kan vinden. Het bereik van mijn razberry is kleiner dan de rfxcom maar door het mesh netwerk dat zwave maakt moet je bereik groter kunnen zijn. Als er maar genoeg nodes zitten tussen je controller en het zwave device het meest ver van de controller.
Dat werkte ook niet.
Opeens werkte het helemaal niet meer.
Het vreemde was dat ik gisteren maar een keer een schakel actie hoefde te maken om hem aan te melden terwijl de handleiding drie aangeeft.
Ik heb het nu via de switch intern gedaan en nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Edit: gaat over de Nas health.

Toevallig afgelopen week geïmplementeerd, werkt precies volgens de wiki.
Controleer de URL eens goed. Snmp wachtwoord zeker goed? IP nr en poort in orde? Als het commandline werkt moet het eigenlijk in een script ook werken

[ Voor 7% gewijzigd door janne_nl op 22-11-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

als ik het volgende via de commandline invoer:

code:
1
2
3
4
5
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://<IP Domoticz>:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$NAS_HD1_TEMP_IDX&nvalue=0&svalue=$HDtemp1"
Content-Type: text/html>
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $

daar lijkt het dus mis te gaan?

wachtwoord en IPgegevens lijken me in orde te zijn, anders krijg ik onderstaande niet lijkt me?
code:
1
2
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -c <SNMP password> -v2c -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.4.1.6574.2.1.1.6.0
25

[edit1]
opgelost....
Ik heb Domoticz met login beveiligd... :>
dus een variabele 'DOMO_LOGIN' en 'DOMO_PASS' toevoegen aan
code:
1
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_LOGIN:$DOMO_PASS@$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$NAS_HD1_TEMP_IDX&nvalue=0&svalue=$HDtemp1"

[/edit1]

Nu krijg ik alleen de hdd space nog niet aan de praat

code:
1
2
3
4
5
6
7
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -v 2c -c <SNMP password> -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.4.36
4096
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -v 2c -c <SNMP password> -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.5.36
254449
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -v 2c -c <SNMP password> -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.6.36
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_LOGIN:$DOMO_PASS@$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$NAS_HD_SPACE_IDX&nvalue=0&svalue=$HDFree"
HTTP/1.0 200 OK
Content-Length: 24
Content-Type: text/html;charset=UTF-8
Cache-Control: no-cache
Pragma: no-cache
Set-Cookie: SID=cb1cb35e0a62f3d36c1e540ed0e6559f.1416657657; path=/; Expires= Sat, 22 Nov 2014 12:00:57 GMT

{
   "status" : "ERR"
}

[ Voor 76% gewijzigd door tozzke op 22-11-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 16:23
DaaNMageDDoN schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:50:
[...]

Ah op die fiets.
Zelf had ik iets dergelijks overwogen, maar omdat ik dan voor verbindingen van buitenaf ook afhankelijk ben van die 2e (proxy) machine, heb ik dat laten varen. Met nginx werkt het prima, alleen heb ik bestaande certificaten gebruikt en een alternatieve poort. Op 443 draait al een andere webserver. In Dromotica kun je prima een alternatieve poort gebruiken...dus security by obscurity.
Wat je is overkomen klink me als een brute force attack.
Daar doe je niks tegen zonder anti brute-force, dit probleem is niet specifiek voor Domoticz, maar daar kan wel wat aan gedaan worden. Domoticz kan een delay inbouwen bij een mislukte inlogpoging of, zo zie ik na kort googlen kan nginx ook zoiets:
1 en 2
Het beste is misschien nog wel fail2ban, maar goed ik weet niet welke platformen je gebruikt en is misschien iets lastiger op te zetten.
In ieder geval bedankt voor de waarschuwing!
Ik doe het anders, ik heb een gebruiker telegram aangemaakt, en die draait telegram in listen mode. Vervolgens kan ik via telegram (wat standaard versleuteld is) commando's sturen naar Domoticz. Maar het is maar net hoe uitgebreid je het wilt maken.

Verder draai is llama op mijn android telefoon. Llama kent alle zendmasten in de buurt van mijn huis. Zodra mijn telefoon één van die masten aanstraalt, zet llama de wifi aan. Via mijn router krijg ik een vast IP adres en mijn server pingt dat adres. Zodra hij een reply heeft gaat het alarm eraf, als hij meer als 5 minuten geen antwoord heeft gekregen gaat het er weer op.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
tozzke schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:01:
als ik het volgende via de commandline invoer:

code:
1
2
3
4
5
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://<IP Domoticz>:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$NAS_HD1_TEMP_IDX&nvalue=0&svalue=$HDtemp1"
Content-Type: text/html>

daar lijkt het dus mis te gaan?

wachtwoord en IPgegevens lijken me in orde te zijn, anders krijg ik onderstaande niet lijkt me?
code:
1
2
25

[edit1]
opgelost....
Ik heb Domoticz met login beveiligd... :>
dus een variabele 'DOMO_LOGIN' en 'DOMO_PASS' toevoegen aan
code:
1
curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_LOGIN:$DOMO_PASS@$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$NAS_HD1_TEMP_IDX&nvalue=0&svalue=$HDtemp1"

[/edit1]

Nu krijg ik alleen de hdd space nog niet aan de praat

code:
1
2
3
4
5
6
7
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -v 2c -c <SNMP password> -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.4.36
4096
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -v 2c -c <SNMP password> -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.5.36
254449
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ snmpget -v 2c -c <SNMP password> -O qv <IP NAS> 1.3.6.1.2.1.25.2.3.1.6.36
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspberrypi ~/domoticz/scripts $ curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://$DOMO_LOGIN:$DOMO_PASS@$DOMO_IP:$DOMO_PORT/json.htm?type=command&param=udevice&idx=$NAS_HD_SPACE_IDX&nvalue=0&svalue=$HDFree"
HTTP/1.0 200 OK
Content-Length: 24
Content-Type: text/html;charset=UTF-8
Cache-Control: no-cache
Pragma: no-cache
Set-Cookie: SID=cb1cb35e0a62f3d36c1e540ed0e6559f.1416657657; path=/; Expires= Sat, 22 Nov 2014 12:00:57 GMT

{
   "status" : "ERR"
}
Zet authenticatie in Domoticz eens uit en probeer het dan nog eens. Lijkt er op dat je niet ingelogd bent bij Domoticz wanneer je de API aanroept. Als je login-form als authenticatie methode gebruikt zal je eerst een sessie cookie moeten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Oeps, dubbel post.

[ Voor 98% gewijzigd door s_schimmel op 22-11-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

maar dat heb ik toch al afgevangen door 'http://$DOMO_LOGIN:$DOMO_PASS@$DOMO_IP:$DOMO_PORT' te gebruiken?

dit werkt namelijk prima voor de temperaturen van de schijven, ik zit nu alleen nog met de hdd space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
tozzke schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:11:
maar dat heb ik toch al afgevangen door 'http://$DOMO_LOGIN:$DOMO_PASS@$DOMO_IP:$DOMO_PORT' te gebruiken?

dit werkt namelijk prima voor de temperaturen van de schijven, ik zit nu alleen nog met de hdd space
Dat werkt alleen als je basic auth gebruikt, niet met het login form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

hoe leg jij dit dan uit? :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UZcvXRB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
Niet :) Wat ik alleen merkte na de update van v2.2025 was dat basic auth login niet meer werkte op de API als login-form aan stond als authenticatie methode. Wat ook kan is dat je in de instellingen aangeeft dat er niet ingelogd hoeft te worden als je vanaf het lokale netwerk naar Domoticz gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

s_schimmel schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:54:
[...]

[...]

Geen idee of het an mij ligt, maar sinds de update krijg ik een leeg scherm als ik Dromotica voor de tweede keer opstart. Als ik dan op een ander item klik(bijvoorbeeld scenes) en dan weer terugga naar switches zie ik weer de schakelaars.

Ik heb dit met de Philips Hue app ook vaak, dus kan ook aan m'n telefoon liggen. Maar kan me niet herinneren dat ik dit voor de laatste update ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik ook maar als ik netjes de app afsluit en start dan werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

s_schimmel schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:43:
Die start je email app op daar heb je geen gmail voor nodig.
Zal dan een android melding zijn, ik heb er geen mail app op staan, krijg de melding no gmail available.
Ik wil de ontbrekende devices best gaan ondersteunen maar dan heb ik de JSON nodig van die devices en ook de commando's die je kan sturen naar Domoticz
Staan allemaal in de wiki, 'temperature set commando'.
Gelockte switches worden alleen weergegeven, dat is by design.
Snap ik, maar een gelockt item wordt altijd als switch gezien terwijl de functie kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
M.v.Veelen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:40:
[...]

Als je deze stappen volgt, dan heb je het zo voor elkaar. Ik ben ook een echte n00b op dit gebied maar heb het toch voor elkaar gekregen (en met wat hulp van een fijne Tweaker hier :*) )l

https://www.youtube.com/watch?v=O7D7UkA3IKQ
Ik ben het nu ook even aan het proberen. Ik weet mijn god niet wat ik aan doen ben, maar aangezien jij zegt dat je net als mij ook een n00b bent moet dat wel goedkomen. Zijn er nog dingen die ik moet weten, aangezien jij wat hulp hebt gehad van een tweaker hier? ;)
Ik ben trouwens vergeten een Back-up te maken van de sd-kaart, dus hoop niet dat er veel verkeerd kan gaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door slayer007 op 22-11-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je nog even kan doen, is een backup maken van de DB van je Domoticz. Als er echt iets verkeerd gaat, kun je simpel het Domoticz image terugzetten en dan de DB weer inladen. Dan ben je geen data kwijt. En verder kun je gewoon de stappen volgen die in de video staan. Ik heb wel een extra regel toegevoegd aan het config (openvpn.conf ) bestandje (onder de andere 2 'push' regels), daarna werkte het pas voor mij:

push "route 192.168.0.0 255.255.255.0"

Je moet daar dan wel JOUW interne IP adres opgeven van de IP range die je router gebruikt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Oké. Dan zal ik dat ook even toevoegen? Heeft dat meerwaarde? Ik heb trouwens open vpn op mijn iPhone gezet, maar daar werkte het niet op. Als ik in mijn wifi zat werkte het wel, maar zodra ik overschakel naar 4g dan werkt het weer niet. Back-up van mijn .db heb ik gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij had het meerwaarde omdat het toen pas ging werken. Eerst de service gestopt, toegevoegd en daarna de service weer gestart en vanaf dat moment werkte het. Op de iPhone nog niet geprobeerd, maar vanaf m'n Mac werkt het prima. Kan alleen niet bij m'n router, maar dat vind ik niet erg. Die benader ik rechtstreeks :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Wie weet raad?
Vanmorgen zag ik dat de Temp sensor, het percentage gebruik van geheugen en cpu gebruik van RaspberryPi ineens uit Domoticz zijn verdwenen, althans ze hebben sinds gisteravond niet meer ge-update. Een reboot van de Pi hielp niet. Ook het verwijderen van de sensoren en vervolgens rebooten en weer opzoeken van de sensoren helpt niet. Ook het totaal los koppelen van adapter werkt niet. Totaal onvindbaar...
Wie weet raad?

[ Voor 14% gewijzigd door vmb op 23-11-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Bij het weer opzoeken van de sensoren ook het accepteren van nieuwe sensoren (tijdelijk) aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

janne_nl schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:42:
Bij het weer opzoeken van de sensoren ook het accepteren van nieuwe sensoren (tijdelijk) aangezet?
Geprobeerd; zonder resultaat. Niets zichtbaar, alleen /boot.

Bedankt voor meedenken! Anderen nog tips?

Edit: /boot was nog oud, ook niet meer zichtbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door vmb op 23-11-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
vmb schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:06:
Wie weet raad?
Vanmorgen zag ik dat de Temp sensor, het percentage gebruik van geheugen en cpu gebruik van RaspberryPi ineens uit Domoticz zijn verdwenen, althans ze hebben sinds gisteravond niet meer ge-update. Een reboot van de Pi hielp niet. Ook het verwijderen van de sensoren en vervolgens rebooten en weer opzoeken van de sensoren helpt niet. Ook het totaal los koppelen van adapter werkt niet. Totaal onvindbaar...
Wie weet raad?
Toevallig Domoticz bijgewerkt? De sensoren van de Pi zijn vervangen voor nieuwe. Zie dit topic op het Domoticz forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

s_schimmel schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:38:
[...]

Toevallig Domoticz bijgewerkt? De sensoren van de Pi zijn vervangen voor nieuwe. Zie dit topic op het Domoticz forum.
Ah thx, idd dat is het. Idd ge-update naar 2.2134. Bedankt! Ik wacht oplossing Gizmocuz af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 07:27
Nou... mijn oplossing werkt... maar bij blijkbaar sommige personen crashed het... en ik kan me niet voorstellen waarom....
Want hier op windows,raspberry/cubieboard/truck en linux draait het allemaal perfect.
Ik wacht nog een paar dagen, krijg ik dan geen feedback/fix op het forum, dan gaat de hardware monitor (interne sensor) class gewoon weer aan ;)

sterker nog , mijn vingers jeuken nu al om dit aan te zetten, waarschijnlijk zijn dit mensen met scripts waar iets niet goed gaat 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door gizmocuz op 23-11-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:56
killabee1980 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:38:
Wordt de Nest Protect binnenkort ook gesupport? Of is dit lastig om te realiseren?
Ik las namelijk dat het micasaverde al gelukt is om een plugin te ontwikkelen.

Wellicht dat het dan ook mogelijk is om deze plugin voor Domoticz werkend te krijgen
en hopelijk kan dan ook de Nest Thermostaat hierin meegenomen worden.
Goeie vraag, vroeg me dat ook af inderdaad dat zou heel fijn zijn.
Fibaro HC2 (naast micaverde) ondersteunt NEST overigens wel al :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb

vmb

gizmocuz schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:34:
Nou... mijn oplossing werkt... maar bij blijkbaar sommige personen crashed het... en ik kan me niet voorstellen waarom....
Want hier op windows,raspberry/cubieboard/truck en linux draait het allemaal perfect.
Ik wacht nog een paar dagen, krijg ik dan geen feedback/fix op het forum, dan gaat de hardware monitor (interne sensor) class gewoon weer aan ;)

sterker nog , mijn vingers jeuken nu al om dit aan te zetten, waarschijnlijk zijn dit mensen met scripts waar iets niet goed gaat 8)7
Graag.😄
Had geen vastlopers of probs...draaide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

ThinkPadd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:39:
Uiteindelijk wel met een user variabele. Aanmaken bij setup, op 0 zetten. In je event zeg je dat event als voorwaarde heeft dat variabele 0 moet zijn. En bij de DO SET zet je de variabele op 1.

Heb nu even geen tijd om screenshot van het event te uploaden, maar dacht dat ik die al eens gepost had hier. Ff zoeken op m'n username in dit topic.
Kom er niet helemaal uit, maar heb het nu bereikt met virtuele schakelaars. Ik vind het wel goed zo. Binnenkort hopelijk het dashboard in de Dromotica en dan maakt het me helemaal niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had het afgelopen weekend erg druk, dus vandaar m'n ietwat korte reactie. Net even voor je gezocht, en dit is het event wat ik gebruik: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Mocht je vragen hebben dan mag je een DM sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit me een partij te stoeien met de FGK-101 deurcontacten.... Ik wil ze donderdag gaan monteren op de deuren, maar wilde ze eerst aanmelden. Dat is wel gelukt, maar nu willen 2 deurcontacten niet meer van status veranderen. Ik heb poll interval en wake-up interval op default staan, en polling enabled. De andere sensoren hebben dezelfde instellingen en reageren daarmee wel goed.
Herstarten van de Pi (diverse keren) heeft niet geholpen. Ook healing network en node healing heeft niet geholpen.

Kan ik ze beter afmelden van de Aeon Labs stick (hoe dan?) en opnieuw toevoegen? Of is er iets anders dat ik nog kan proberen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Je bent niet de enige met problemen.
Kaku werkt hier prima maar de fibaro relay module is er weer mee gestopt.
Op de vaste schakelaars werkt het nog maar niet via domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Is het ook mogelijk om met weeknummers te werken in een script of events? Ik werk namelijk in ploegen en wil daar mijn systeem ook op aanpassen. Of ik moet een dummyswitch maken voor de ene week en 1 voor de andere week en dat vind ik niet handig. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
gizmocuz schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:34:

Fedora Core 20

Ik had de sensorwaarde voor CPU load erin zitten en die update zichzelf niet meer. Dus de sensor eruit gehaald, de mobo monitoring eruit gehaald. Toen geprobeerd toe te voegen maar daar kwam een dikke rode melding van Domoticz dat hij dat zelf wilde doen. Dan maar even updaten en herstarten...

domoticz.service: main process exited, code=killed, status=6/ABRT

En sindsdien doet hij helemaal niets meer. :X

Edit : ik heb de complete scripts map geleegd van scripts. Zelfde effect.

[ Voor 3% gewijzigd door asing op 24-11-2014 21:46 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Wat te lezen voor je (je vroeg om logs geloof ik):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
2014-11-24 21:48:16 Domoticz V2.2137 (c)2012-2014 GizMoCuz
2014-11-24 21:48:16 Startup Path: /var/domoticz/
2014-11-24 21:48:16 Sunrise: 08:12:00 SunSet:16:33:00
2014-11-24 21:48:16 AppCache: Check starting...
2014-11-24 21:48:16 Webserver started on port: 8080
2014-11-24 21:48:16 Camera: settings (re)loaded
2014-11-24 21:48:18 OpenZWave: Starting...
2014-11-24 21:48:18 OpenZWave: using config in: /var/domoticz/Config/
*** Error in `./domoticz': malloc(): memory corruption (fast): 0x00007f6be80032e0 ***
======= Backtrace: =========
/lib64/libc.so.6[0x3836a75a4f]
/lib64/libc.so.6[0x3836a7b8a7]
/lib64/libc.so.6[0x3836a7e7d4]
/lib64/libc.so.6(__libc_malloc+0x5c)[0x3836a7fcfc]
./domoticz(_Znwm+0x1d)[0x75c0ad]
./domoticz(_ZNSs4_Rep9_S_createEmmRKSaIcE+0x59)[0x7a5e99]
./domoticz(_ZNSs12_S_constructIPKcEEPcT_S3_RKSaIcESt20forward_iterator_tag+0x21)[0x6bd991]
./domoticz(_ZNSsC1EPKcRKSaIcE+0x38)[0x7a79a8]
./domoticz(_ZN9OpenZWave14CommandClasses22RegisterCommandClassesEv+0xf9)[0x6d3ac9]
./domoticz(_ZN9OpenZWave7ManagerC1Ev+0x365)[0x6d2345]
./domoticz(_ZN9OpenZWave7Manager6CreateEv+0xb5)[0x6d2955]
./domoticz(_ZN10COpenZWave19OpenSerialConnectorEv+0x2ac)[0x646cdc]
./domoticz(_ZN10COpenZWave17GetInitialDevicesEv+0x36)[0x646f76]
./domoticz(_ZN9ZWaveBase7Do_WorkEv+0x7e)[0x69d7fe]
./domoticz[0x7314fa]
/lib64/libpthread.so.0[0x3837207ee5]
/lib64/libc.so.6(clone+0x6d)[0x3836af4b8d]
======= Memory map: ========
00400000-008be000 r-xp 00000000 fd:01 421163                             /var/domoticz/domoticz
00abe000-00ac9000 r--p 004be000 fd:01 421163                             /var/domoticz/domoticz
00ac9000-00acb000 rw-p 004c9000 fd:01 421163                             /var/domoticz/domoticz
00acb000-00ae5000 rw-p 00000000 00:00 0
02655000-026b7000 rw-p 00000000 00:00 0                                  [heap]
3836600000-3836620000 r-xp 00000000 fd:01 664675                         /usr/lib64/ld-2.18.so
383681f000-3836820000 r--p 0001f000 fd:01 664675                         /usr/lib64/ld-2.18.so
3836820000-3836821000 rw-p 00020000 fd:01 664675                         /usr/lib64/ld-2.18.so
3836821000-3836822000 rw-p 00000000 00:00 0
3836a00000-3836bb4000 r-xp 00000000 fd:01 666927                         /usr/lib64/libc-2.18.so
3836bb4000-3836db3000 ---p 001b4000 fd:01 666927                         /usr/lib64/libc-2.18.so
3836db3000-3836db7000 r--p 001b3000 fd:01 666927                         /usr/lib64/libc-2.18.so
3836db7000-3836db9000 rw-p 001b7000 fd:01 666927                         /usr/lib64/libc-2.18.so
3836db9000-3836dbe000 rw-p 00000000 00:00 0
3836e00000-3836e03000 r-xp 00000000 fd:01 697424                         /usr/lib64/libdl-2.18.so
3836e03000-3837002000 ---p 00003000 fd:01 697424                         /usr/lib64/libdl-2.18.so
3837002000-3837003000 r--p 00002000 fd:01 697424                         /usr/lib64/libdl-2.18.so
3837003000-3837004000 rw-p 00003000 fd:01 697424                         /usr/lib64/libdl-2.18.so
3837200000-3837218000 r-xp 00000000 fd:01 697422                         /usr/lib64/libpthread-2.18.so
3837218000-3837417000 ---p 00018000 fd:01 697422                         /usr/lib64/libpthread-2.18.so
3837417000-3837418000 r--p 00017000 fd:01 697422                         /usr/lib64/libpthread-2.18.so
3837418000-3837419000 rw-p 00018000 fd:01 697422                         /usr/lib64/libpthread-2.18.so
3837419000-383741d000 rw-p 00000000 00:00 0
3837600000-3837705000 r-xp 00000000 fd:01 697427                         /usr/lib64/libm-2.18.so
3837705000-3837905000 ---p 00105000 fd:01 697427                         /usr/lib64/libm-2.18.so
3837905000-3837906000 r--p 00105000 fd:01 697427                         /usr/lib64/libm-2.18.so
3837906000-3837907000 rw-p 00106000 fd:01 697427                         /usr/lib64/libm-2.18.so
3837a00000-3837a15000 r-xp 00000000 fd:01 697425                         /usr/lib64/libz.so.1.2.8
3837a15000-3837c14000 ---p 00015000 fd:01 697425                         /usr/lib64/libz.so.1.2.8
3837c14000-3837c15000 r--p 00014000 fd:01 697425                         /usr/lib64/libz.so.1.2.8
3837c15000-3837c16000 rw-p 00015000 fd:01 697425                         /usr/lib64/libz.so.1.2.8
3837e00000-3837e24000 r-xp 00000000 fd:01 697426                         /usr/lib64/liblzma.so.5.0.99
3837e24000-3838023000 ---p 00024000 fd:01 697426                         /usr/lib64/liblzma.so.5.0.99
3838023000-3838024000 r--p 00023000 fd:01 697426                         /usr/lib64/liblzma.so.5.0.99
3838024000-3838025000 rw-p 00024000 fd:01 697426                         /usr/lib64/liblzma.so.5.0.99
3838200000-3838221000 r-xp 00000000 fd:01 697835                         /usr/lib64/libselinux.so.1
3838221000-3838420000 ---p 00021000 fd:01 697835                         /usr/lib64/libselinux.so.1
3838420000-3838421000 r--p 00020000 fd:01 697835                         /usr/lib64/libselinux.so.1
3838421000-3838422000 rw-p 00021000 fd:01 697835                         /usr/lib64/libselinux.so.1
3838422000-3838424000 rw-p 00000000 00:00 0
3838600000-3838665000 r-xp 00000000 fd:01 697834                         /usr/lib64/libpcre.so.1.2.1
3838665000-3838864000 ---p 00065000 fd:01 697834                         /usr/lib64/libpcre.so.1.2.1
3838864000-3838865000 r--p 00064000 fd:01 697834                         /usr/lib64/libpcre.so.1.2.1
3838865000-3838866000 rw-p 00065000 fd:01 697834                         /usr/lib64/libpcre.so.1.2.1
3838a00000-3838a07000 r-xp 00000000 fd:01 667502                         /usr/lib64/librt-2.18.so
3838a07000-3838c06000 ---p 00007000 fd:01 667502                         /usr/lib64/librt-2.18.so
3838c06000-3838c07000 r--p 00006000 fd:01 667502                         /usr/lib64/librt-2.18.so
3838c07000-3838c08000 rw-p 00007000 fd:01 667502                         /usr/lib64/librt-2.18.so
3838e00000-3838e15000 r-xp 00000000 fd:01 697815                         /usr/lib64/libgcc_s-4.8.3-20140911.so.1
3838e15000-3839014000 ---p 00015000 fd:01 697815                         /usr/lib64/libgcc_s-4.8.3-20140911.so.1
3839014000-3839015000 r--p 00014000 fd:01 697815                         /usr/lib64/libgcc_s-4.8.3-20140911.so.1
3839015000-3839016000 rw-p 00015000 fd:01 697815                         /usr/lib64/libgcc_s-4.8.3-20140911.so.1
3839200000-3839216000 r-xp 00000000 fd:01 697819                         /usr/lib64/libresolv-2.18.so
3839216000-3839416000 ---p 00016000 fd:01 697819                         /usr/lib64/libresolv-2.18.so
3839416000-3839417000 r--p 00016000 fd:01 697819                         /usr/lib64/libresolv-2.18.so
3839417000-3839418000 rw-p 00017000 fd:01 697819                         /usr/lib64/libresolv-2.18.so
3839418000-383941a000 rw-p 00000000 00:00 0
383c600000-383c632000 r-xp 00000000 fd:01 683923                         /usr/lib64/libidn.so.11.6.11
383c632000-383c831000 ---p 00032000 fd:01 683923                         /usr/lib64/libidn.so.11.6.11
383c831000-383c832000 r--p 00031000 fd:01 683923                         /usr/lib64/libidn.so.11.6.11
383c832000-383c833000 rw-p 00032000 fd:01 683923                         /usr/lib64/libidn.so.11.6.11
383ca00000-383ca03000 r-xp 00000000 fd:01 697856                         /usr/lib64/libcom_err.so.2.1
383ca03000-383cc02000 ---p 00003000 fd:01 697856                         /usr/lib64/libcom_err.so.2.1
383cc02000-383cc03000 r--p 00002000 fd:01 697856                         /usr/lib64/libcom_err.so.2.1
383cc03000-383cc04000 rw-p 00003000 fd:01 697856                         /usr/lib64/libcom_err.so.2.1
3843600000-3843603000 r-xp 00000000 fd:01 697866                         /usr/lib64/libplds4.so
3843603000-3843802000 ---p 00003000 fd:01 697866                         /usr/lib64/libplds4.so
3843802000-3843803000 r--p 00002000 fd:01 697866                         /usr/lib64/libplds4.so
3843803000-3843804000 rw-p 00003000 fd:01 697866                         /usr/lib64/libplds4.so
3844200000-38442d0000 r-xp 00000000 fd:01 697857                         /usr/lib64/libkrb5.so.3.3
38442d0000-38444cf000 ---p 000d0000 fd:01 697857                         /usr/lib64/libkrb5.so.3.3
38444cf000-38444dd000 r--p 000cf000 fd:01 697857                         /usr/lib64/libkrb5.so.3.3
38444dd000-38444e0000 rw-p 000dd000 fd:01 697857                         /usr/lib64/libkrb5.so.3.3
3844a00000-3844a3a000 r-xp 00000000 fd:01 697863                         /usr/lib64/libnspr4.so
3844a3a000-3844c39000 ---p 0003a000 fd:01 697863                         /usr/lib64/libnspr4.so
3844c39000-3844c3a000 r--p 00039000 fd:01 697863                         /usr/lib64/libnspr4.so
3844c3a000-3844c3c000 rw-p 0003a000 fd:01 697863                         /usr/lib64/libnspr4.so
3844c3c000-3844c3e000 rw-p 00000000 00:00 0
3845e00000-3845e47000 r-xp 00000000 fd:01 697862                         /usr/lib64/libgssapi_krb5.so.2.2
3845e47000-3846047000 ---p 00047000 fd:01 697862                         /usr/lib64/libgssapi_krb5.so.2.2
3846047000-3846048000 r--p 00047000 fd:01 697862                         /usr/lib64/libgssapi_krb5.so.2.2
3846048000-384604a000 rw-p 00048000 fd:01 697862                         /usr/lib64/libgssapi_krb5.so.2.2
3846200000-3846204000 r-xp 00000000 fd:01 697864                         /usr/lib64/libplc4.so
3846204000-3846403000 ---p 00004000 fd:01 697864                         /usr/lib64/libplc4.so
3846403000-3846404000 r--p 00003000 fd:01 697864                         /usr/lib64/libplc4.so
3846404000-3846405000 rw-p 00004000 fd:01 697864                         /usr/lib64/libplc4.so
3846e00000-3846e32000 r-xp 00000000 fd:01 697855                         /usr/lib64/libk5crypto.so.3.1
3846e32000-3847031000 ---p 00032000 fd:01 697855                         /usr/lib64/libk5crypto.so.3.1
3847031000-3847033000 r--p 00031000 fd:01 697855                         /usr/lib64/libk5crypto.so.3.1
3847033000-3847034000 rw-p 00033000 fd:01 697855                         /usr/lib64/libk5crypto.so.3.1
3847034000-3847035000 rw-p 00000000 00:00 0
3847e00000-3847e03000 r-xp 00000000 fd:01 658823                         /usr/lib64/libkeyutils.so.1.5
3847e03000-3848002000 ---p 00003000 fd:01 658823                         /usr/lib64/libkeyutils.so.1.5
3848002000-3848003000 r--p 00002000 fd:01 658823                         /usr/lib64/libkeyutils.so.1.5
3848003000-3848004000 rw-p 00003000 fd:01 658823                         /usr/lib64/libkeyutils.so.1.5
3848200000-384820d000 r-xp 00000000 fd:01 697854                         /usr/lib64/libkrb5support.so.0.1
384820d000-384840c000 ---p 0000d000 fd:01 697854                         /usr/lib64/libkrb5support.so.0.1
384840c000-384840d000 r--p 0000c000 fd:01 697854                         /usr/lib64/libkrb5support.so.0.1
384840d000-384840e000 rw-p 0000d000 fd:01 697854                         /usr/lib64/libkrb5support.so.0.1
384ca00000-384ca0e000 r-xp 00000000 fd:01 660915                         /usr/lib64/liblber-2.4.so.2.10.2
384ca0e000-384cc0d000 ---p 0000e000 fd:01 660915                         /usr/lib64/liblber-2.4.so.2.10.2
384cc0d000-384cc0e000 r--p 0000d000 fd:01 660915                         /usr/lib64/liblber-2.4.so.2.10.2
384cc0e000-384cc0f000 rw-p 0000e000 fd:01 660915                         /usr/lib64/liblber-2.4.so.2.10.2
394a000000-394a11e000 r-xp 00000000 fd:01 673998                         /usr/lib64/libnss3.so
394a11e000-394a31e000 ---p 0011e000 fd:01 673998                         /usr/lib64/libnss3.so
394a31e000-394a323000 r--p 0011e000 fd:01 673998                         /usr/lib64/libnss3.so
394a323000-394a325000 rw-p 00123000 fd:01 673998                         /usr/lib64/libnss3.so
394a325000-394a327000 rw-p 00000000 00:00 0
394a400000-394a425000 r-xp 00000000 fd:01 671783                         /usr/lib64/libnssutil3.so
394a425000-394a625000 ---p 00025000 fd:01 671783                         /usr/lib64/libnssutil3.so
394a625000-394a62b000 r--p 00025000 fd:01 671783                         /usr/lib64/libnssutil3.so
394a62b000-394a62c000 rw-p 0002b000 fd:01 671783                         /usr/lib64/libnssutil3.so
394a800000-394a83a000 r-xp 00000000 fd:01 681218                         /usr/lib64/libssl3.so
394a83a000-394aa3a000 ---p 0003a000 fd:01 681218                         /usr/lib64/libssl3.so
394aa3a000-394aa3d000 r--p 0003a000 fd:01 681218                         /usr/lib64/libssl3.so
394aa3d000-394aa3e000 rw-p 0003d000 fd:01 681218                         /usr/lib64/libssl3.so
394aa3e000-394aa3f000 rw-p 00000000 00:00 0
394ac00000-394ac77000 r-xp 00000000 fd:01 656454                         /usr/lib64/libfreebl3.so
394ac77000-394ae76000 ---p 00077000 fd:01 656454                         /usr/lib64/libfreebl3.so
394ae76000-394ae78000 r--p 00076000 fd:01 656454                         /usr/lib64/libfreebl3.so
394ae78000-394ae79000 rw-p 00078000 fd:01 656454                         /usr/lib64/libfreebl3.so
394ae79000-394ae7d000 rw-p 00000000 00:00 0
394b000000-394b008000 r-xp 00000000 fd:01 660938                         /usr/lib64/libcrypt-2.18.so
394b008000-394b207000 ---p 00008000 fd:01 660938                         /usr/lib64/libcrypt-2.18.so
394b207000-394b208000 r--p 00007000 fd:01 660938                         /usr/lib64/libcrypt-2.18.so
394b208000-394b209000 rw-p 00008000 fd:01 660938                         /usr/lib64/libcrypt-2.18.so
394b209000-394b237000 rw-p 00000000 00:00 0
394b400000-394b424000 r-xp 00000000 fd:01 682937                         /usr/lib64/libsmime3.so
394b424000-394b623000 ---p 00024000 fd:01 682937                         /usr/lib64/libsmime3.so
394b623000-394b626000 r--p 00023000 fd:01 682937                         /usr/lib64/libsmime3.so
394b626000-394b627000 rw-p 00026000 fd:01 682937                         /usr/lib64/libsmime3.so
394b800000-394b84f000 r-xp 00000000 fd:01 691819                         /usr/lib64/libldap-2.4.so.2.10.2
394b84f000-394ba4e000 ---p 0004f000 fd:01 691819                         /usr/lib64/libldap-2.4.so.2.10.2
394ba4e000-394ba50000 r--p 0004e000 fd:01 691819                         /usr/lib64/libldap-2.4.so.2.10.2
394ba50000-394ba52000 rw-p 00050000 fd:01 691819                         /usr/lib64/libldap-2.4.so.2.10.2
394bc00000-394bc1c000 r-xp 00000000 fd:01 691090                         /usr/lib64/libsasl2.so.3.0.0
394bc1c000-394be1b000 ---p 0001c000 fd:01 691090                         /usr/lib64/libsasl2.so.3.0.0
394be1b000-394be1c000 r--p 0001b000 fd:01 691090                         /usr/lib64/libsasl2.so.3.0.0
394be1c000-394be1d000 rw-p 0001c000 fd:01 691090                         /usr/lib64/libsasl2.so.3.0.0
3a51400000-3a51410000 r-xp 00000000 fd:01 659597                         /usr/lib64/libudev.so.1.4.0
3a51410000-3a51610000 ---p 00010000 fd:01 659597                         /usr/lib64/libudev.so.1.4.0
3a51610000-3a51611000 r--p 00010000 fd:01 659597                         /usr/lib64/libudev.so.1.4.0
3a51611000-3a51612000 rw-p 00011000 fd:01 659597                         /usr/lib64/libudev.so.1.4.0
3a51800000-3a51817000 r-xp 00000000 fd:01 681057                         /usr/lib64/libusb-1.0.so.0.1.0
3a51817000-3a51a16000 ---p 00017000 fd:01 681057                         /usr/lib64/libusb-1.0.so.0.1.0
3a51a16000-3a51a17000 r--p 00016000 fd:01 681057                         /usr/lib64/libusb-1.0.so.0.1.0
3a51a17000-3a51a18000 rw-p 00017000 fd:01 681057                         /usr/lib64/libusb-1.0.so.0.1.0
3a51c00000-3a51c04000 r-xp 00000000 fd:01 701956                         /usr/lib64/libusb-0.1.so.4.4.4
3a51c04000-3a51e04000 ---p 00004000 fd:01 701956                         /usr/lib64/libusb-0.1.so.4.4.4
3a51e04000-3a51e05000 r--p 00004000 fd:01 701956                         /usr/lib64/libusb-0.1.so.4.4.4
3a51e05000-3a51e06000 rw-p 00005000 fd:01 701956                         /usr/lib64/libusb-0.1.so.4.4.4
3c8ca00000-3c8cbbd000 r-xp 00000000 fd:01 664494                         /usr/lib64/libcrypto.so.1.0.1e
3c8cbbd000-3c8cdbc000 ---p 001bd000 fd:01 664494                         /usr/lib64/libcrypto.so.1.0.1e
3c8cdbc000-3c8cdd7000 r--p 001bc000 fd:01 664494                         /usr/lib64/libcrypto.so.1.0.1e
3c8cdd7000-3c8cde3000 rw-p 001d7000 fd:01 664494                         /usr/lib64/libcrypto.so.1.0.1e
3c8cde3000-3c8cde7000 rw-p 00000000 00:00 0
3c8ce00000-3c8ce62000 r-xp 00000000 fd:01 701900                         /usr/lib64/libssl.so.1.0.1e
3c8ce62000-3c8d061000 ---p 00062000 fd:01 701900                         /usr/lib64/libssl.so.1.0.1e
3c8d061000-3c8d065000 r--p 00061000 fd:01 701900                         /usr/lib64/libssl.so.1.0.1e
3c8d065000-3c8d06c000 rw-p 00065000 fd:01 701900                         /usr/lib64/libssl.so.1.0.1e
3c8d600000-3c8d628000 r-xp 00000000 fd:01 701904                         /usr/lib64/libssh2.so.1.0.1
3c8d628000-3c8d828000 ---p 00028000 fd:01 701904                         /usr/lib64/libssh2.so.1.0.1
3c8d828000-3c8d829000 r--p 00028000 fd:01 701904                         /usr/lib64/libssh2.so.1.0.1
3c8d829000-3c8d82a000 rw-p 00029000 fd:01 701904                         /usr/lib64/libssh2.so.1.0.1
3e31000000-3e310c1000 r-xp 00000000 fd:01 657630                         /usr/lib64/libsqlite3.so.0.8.6
3e310c1000-3e312c1000 ---p 000c1000 fd:01 657630                         /usr/lib64/libsqlite3.so.0.8.6
3e312c1000-3e312c3000 r--p 000c1000 fd:01 657630                         /usr/lib64/libsqlite3.so.0.8.6
3e312c3000-3e312c6000 rw-p 000c3000 fd:01 657630                         /usr/lib64/libsqlite3.so.0.8.6
3f84a00000-3f84a68000 r-xp 00000000 fd:01 657150                         /usr/lib64/libcurl.so.4.3.0
3f84a68000-3f84c67000 ---p 00068000 fd:01 657150                         /usr/lib64/libcurl.so.4.3.0
3f84c67000-3f84c69000 r--p 00067000 fd:01 657150                         /usr/lib64/libcurl.so.4.3.0
3f84c69000-3f84c6a000 rw-p 00069000 fd:01 657150                         /usr/lib64/libcurl.so.4.3.0
3f84c6a000-3f84c6b000 rw-p 00000000 00:00 0
7f6be8000000-7f6be8021000 rw-p 00000000 00:00 0
7f6be8021000-7f6bec000000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bf0000000-7f6bf0021000 rw-p 00000000 00:00 0
7f6bf0021000-7f6bf4000000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bf4000000-7f6bf4021000 rw-p 00000000 00:00 0
7f6bf4021000-7f6bf8000000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bf8000000-7f6bf8021000 rw-p 00000000 00:00 0
7f6bf8021000-7f6bfc000000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bfd72b000-7f6bfd72c000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bfd72c000-7f6bfdf2c000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7212]
7f6bfdf2c000-7f6bfdf2d000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bfdf2d000-7f6bfe72d000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7211]
7f6bfe72d000-7f6bfe72e000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bfe72e000-7f6bfef2e000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7210]
7f6bfef2e000-7f6bfef2f000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bfef2f000-7f6bff72f000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7209]
7f6bff72f000-7f6bff730000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bff730000-7f6bfff30000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7208]
7f6bfff30000-7f6bfff31000 ---p 00000000 00:00 0
7f6bfff31000-7f6c00731000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7207]
7f6c00731000-7f6c00732000 ---p 00000000 00:00 0
7f6c00732000-7f6c00f32000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7206]
7f6c00f32000-7f6c00f33000 ---p 00000000 00:00 0
7f6c00f33000-7f6c01748000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack:7205]
7f6c01752000-7f6c01753000 rw-p 00000000 00:00 0
7f6c01753000-7f6c0175b000 rw-s 00000000 fd:01 414347                     /var/domoticz/domoticz.db-shm
7f6c0175b000-7f6c0175d000 rw-p 00000000 00:00 0
7fffa7450000-7fffa7471000 rw-p 00000000 00:00 0                          [stack]
7fffa7536000-7fffa7538000 r-xp 00000000 00:00 0                          [vdso]
7fffa7538000-7fffa753a000 r--p 00000000 00:00 0                          [vvar]
ffffffffff600000-ffffffffff601000 r-xp 00000000 00:00 0                  [vsyscall]
Aborted (core dumped)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zet het dan op zijn minst ff tussen code tags.. dan kunnen de mobiele gebruikers (zoals ik) dit topic ook nog normaal lezen.
tnx.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
DukeBox schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:02:
Zet het dan op zijn minst ff tussen code tags.. dan kunnen de mobiele gebruikers (zoals ik) dit topic ook nog normaal lezen.
Alsjeblieft :)

Net Domoticz opnieuw van SVN geinstalleerd, de scripts teruggezet en de database erbij. Zelfde resultaat.

Start ik hem op zonder database dan werkt het wel. Database corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

mijn motherboard sensors van m'n raspi werden op een gegeven moment (wellicht na een update) ook niet meer geüpdatet. Toen die sensoren/hardware maar verwijderd en sindsdien heb ik ze ook nog niet terug gekregen.
Ook niet na weer een update gedaan te hebben

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 24-11-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dat had ik dus ook gedaan, en gisteren ook openzwave even bijgewerkt. Domoticz liep prima daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort domoticz draaien op mijn Synology DS414 wat me toch wel enige moeite gekost heeft aangezien er nog geen standaard package is voor deze armadaxp achitectuur.

Ik ging er vanuit geen extra hardware te moeten aankopen omdat mijn NAS toch 24/7 aanstaat.
Is er iemand die op de hoogte is hoe ik mijn teleruptoren in mijn elektriciteitskast kan triggeren via domoticz?

Al dan niet met Raspberry PI + uitbreidingskaart.
Ik lees veel over relaisboards maar uiteindelijk zijn mijn teleruptoren mijn relais en heb ik enkel een puls (drukknop simulatie) nodig per teleruptor om deze te schakelen.
De bordjes zoals piface lijken me ook vrij klein (slechts 8 outputs) en ben er nog niet uit of dit kan dienen.
Overal KaKu blokken zetten zie ik ook niet zitten. :+

Iemand ervaring? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
hmmm domoticz terug gezet naar versie 2100 (cvn -r 2100) dan een cmake en een make. Zelfde probleem.

Database is dus fuqid. Ik heb geen andere optie dan opnieuw te beginnen en nu WEL een scheduled backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
Gisteren heb ik mijn bestelde rookmelders binnen gekregen. (8 stuks) echter nu lijkt het erop of 2 rookmelders in de serie van acht het zelfde ID mee geven als ik ze koppel met Domoticz.

Ik kan op dit moment dus maar 7 rookmelders toevoegen en de 8ste ziet domoticz niet als een nieuw apparaat, maar schakeld een bestaande rookmelder.

Volgens de handleiding kun je het apparaat resetten door de batterijen eruit te halen voor 3 minuten, dit heb ik al verschillende keren voor meer dan 3 minuten gedaan, maar dit heeft geen resultaat.

Heeft iemand dit al een keer meegemaakt en misschien een oplossing voor?

Ik heb deze melders gekocht bij Pollin.de:
http://www.pollin.de/shop...lder_FA21RF_2_Stueck.html

Verder werken ze perfect!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:49:
Je bent niet de enige met problemen.
Kaku werkt hier prima maar de fibaro relay module is er weer mee gestopt.
Op de vaste schakelaars werkt het nog maar niet via domoticz.
Is dit niet een beetje kort door de bocht? Ik heb nog niet veel gelezen over structurele problemen icm Domoticz. Waar baseer je jouw reactie op (linkjes, bronnen)?

Voor degenen die het misschien wel weten: wat kan ik nog proberen om dat ene deurcontact aangemeld te krijgen (of beter: eerst verwijderen, maar hoe)?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

asing schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:09:
Start ik hem op zonder database dan werkt het wel. Database corrupt?
Dat zou je even kunnen checken met sqlitebrowser.
schmm schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:31:
..nu lijkt het erop of 2 rookmelders in de serie van acht het zelfde ID mee geven..
Heeft iemand dit al een keer meegemaakt en misschien een oplossing voor?
Wel eens eerder gelezen over kaku, daar werd een van de 2 kosteloos door de 'fabrikant' gewisseld.
tozzke schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:32:
mijn motherboard sensors van m'n raspi werden op een gegeven moment (wellicht na een update) ook niet meer geüpdatet.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=4048

[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
DukeBox schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:45:

[...]

Wel eens eerder gelezen over kaku, daar werd een van de 2 kosteloos door de 'fabrikant' gewisseld.
Dat is natuurlijk ook een optie... Ik ga wel even kijken of dit een optie is. Het nadeel is, is dat ik de spullen naar duitsland terug moet sturen. Echter komen de er 2 rookmelders in de woonkamer te hangen. Deze kunnen in domoticz best in 1 device zichbaar zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:10:
Ik ging er vanuit geen extra hardware te moeten aankopen omdat mijn NAS toch 24/7 aanstaat.
Is er iemand die op de hoogte is hoe ik mijn teleruptoren in mijn elektriciteitskast kan triggeren via domoticz?

Al dan niet met Raspberry PI + uitbreidingskaart.
Ik lees veel over relaisboards maar uiteindelijk zijn mijn teleruptoren mijn relais en heb ik enkel een puls (drukknop simulatie) nodig per teleruptor om deze te schakelen.
De bordjes zoals piface lijken me ook vrij klein (slechts 8 outputs) en ben er nog niet uit of dit kan dienen.
Overal KaKu blokken zetten zie ik ook niet zitten. :+

Iemand ervaring? _/-\o_
Het punt is vaak dat al heb je maar een pulsje nodig, dat een microcontroller of een Pi niet rechtstreeks de beschikbare stroom daarvoor kunnen leveren, ofwel de benodigde spoelspanning is te hoog. Daarom zit er meestal een relais tussen. ook is het zo galvanisch gescheiden.

Als je een beetje handig bent, zou je met een Arduino en een ethernet shield e.e.a. kunnen aansturen zonder dat de NAS in de buurt hoeft te staan. je kunt dan bv. met HTTP GET commando's en virtuele switches de teleruptoren kunnen schakelen.
Aan de andere kant, als je toch al daarvoor een Pi zou willen nemen, kun je daar net zo goed Domoticz op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou iets met optocouplers doen denk ik. Dan ben je vrij goedkoop klaar, en heb je de boel galvanisch gescheiden.

Hoeveel teleruptoren heb je? Want je zit wel gebonden aan een max. aantal beschikbare GPIO pinnen.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 25-11-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
schmm schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:31:
Gisteren heb ik mijn bestelde rookmelders binnen gekregen. (8 stuks) echter nu lijkt het erop of 2 rookmelders in de serie van acht het zelfde ID mee geven als ik ze koppel met Domoticz.
Deze rookmelders hebben een "Learn" optie waarmee ze aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Ze krijgen dan dezelfde ID. Als één van de gekoppelde melders afgaat dan gaat de gekoppelde ook af.

Je kunt ze een andere ID geven:
Selecteer in RFXmngr een unieke ID, zet de rookmelder in Learn mode en verstuur een Panic command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
b_weijenberg schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:25:
[...]

Deze rookmelders hebben een "Learn" optie waarmee ze aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Ze krijgen dan dezelfde ID. Als één van de gekoppelde melders afgaat dan gaat de gekoppelde ook af.

Je kunt ze een andere ID geven:
Selecteer in RFXmngr een unieke ID, zet de rookmelder in Learn mode en verstuur een Panic command.
Aha, werkt dat op deze manier. Ik zal dan eerst alle batterijen uit de devices halen en dan zouden de instellingen gereset worden volgens de handleiding en dan gaan we opnieuw proberen alles in domoticz te krijgen!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ah, dat is dus dezelfde manier als de alecto SA-30, ik wilde ze juist op 1 ID hebben zodat ik ze tegelijk af kan laten gaan (en ook zonder domoticz zijn gekoppeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:49:
^ Ah, dat is dus dezelfde manier als de alecto SA-30, ik wilde ze juist op 1 ID hebben zodat ik ze tegelijk af kan laten gaan (en ook zonder domoticz zijn gekoppeld).
Die SA-30....is die ook met Domoticz te gebruiken dan?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, probleemloos.. voor €10 per 2 in de kruidvat kortingbak :) (zijn gelijk aan de Flamingo FA20RF)

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha, ik heb ze al een paar maanden hangen en had geen idee. Kun je tips geven over hoe ze toe te voegen? Ga ik eens kijken wat ik er voor event aan kan hangen. Altijd leuk om een melding te krijgen als je ergens op visite bent dat de inboedel thuis niet meer te redden is ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
M.v.Veelen schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:11:
[...]

Is dit niet een beetje kort door de bocht? Ik heb nog niet veel gelezen over structurele problemen icm Domoticz. Waar baseer je jouw reactie op (linkjes, bronnen)?

Voor degenen die het misschien wel weten: wat kan ik nog proberen om dat ene deurcontact aangemeld te krijgen (of beter: eerst verwijderen, maar hoe)?
Niet kort door de bocht.
Ik heb problemen met deze fibaro relay switch, meer niet.
Ik vind domoticz goed werken en ik denk ook niet dat het aan domoticz ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

M.v.Veelen schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:55:
Hahaha, ik heb ze al een paar maanden hangen en had geen idee. Kun je tips geven over hoe ze toe te voegen? Ga ik eens kijken wat ik er voor event aan kan hangen. Altijd leuk om een melding te krijgen als je ergens op visite bent dat de inboedel thuis niet meer te redden is ;)
Domoticz laten luisteren op nieuwe hardware en op panic drukken :)
Zorg wel dat je een recente firmware hebt op je rfxcom voor ondersteuning van KD101.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De RFXCOM heb ik nog maar net in huis en heeft volgens mij nog geen update nodig. Maar dat ga ik dan eens proberen (zal me een takkeherrie geven, want ze zijn alledrie aan elkaar gelinked :) ). Misschien beter om dat donderdag even te gaan doen als ik vrij ben.... Thanks!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik gebruik ze ook als 'sirene' voor mijn domoticz alarm, ten tijde van het testen heb ik ze met tape over de sirene onder de kussens van de bank gelegd en nog werd ik er gek van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
DukeBox schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:45:
[...]

Dat zou je even kunnen checken met sqlitebrowser.
Dank je! Geen issues gevonden. Wat ik wel merkte is dat ik gisteravond mijn Aeon Zwave stick kon toevoegen, en toen deed domoticz het nog. Nu net was hij gecrashed. :'(

Mijn vermoeden is dat het helemaal niet aan Domoticz ligt, maar aan Open Zwave!

Edit :

Domoticz vers geinstalleerd, alles prima. Zodra ik de zwave stick toevoeg crasht hij.

[ Voor 9% gewijzigd door asing op 25-11-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Fixed!

Het was inderdaad open-zwave. Die had ik geüpgrade en daar ging het mis. Er stonden ineens meerdere versies op (of de verkeerde) en Domoticz trok dat niet.

Met het commando locate heb ik vervolgens alle openzwave items gevonden en verwijderd. Daarna opnieuw van Google downloaden en een make doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Dacht dat ik ergens gelezen had als je cpu usage niet goed werkt dan remove en opnieuw toevoegen dus zonder verder uitzoeken heb ik de raspberry cpu usage in devices weg gehaald middels de blauwe pijl en reboot mar geen cpu usage sensor meer terug
Iemand en idee hoe de cpu uage weer terug te krijgen?
Was hardware system in domoticz niet veranderd????

edit,
Raspberry temp sensor zelfde verhaal 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Petertje750 op 25-11-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

daar zitten dus meer mensen mee :)

waaronder ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Is al meerdere keren langs gekomen. Staat op de lastste beta uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hondapower schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:59:
[...]

Het punt is vaak dat al heb je maar een pulsje nodig, dat een microcontroller of een Pi niet rechtstreeks de beschikbare stroom daarvoor kunnen leveren, ofwel de benodigde spoelspanning is te hoog. Daarom zit er meestal een relais tussen. ook is het zo galvanisch gescheiden.

Als je een beetje handig bent, zou je met een Arduino en een ethernet shield e.e.a. kunnen aansturen zonder dat de NAS in de buurt hoeft te staan. je kunt dan bv. met HTTP GET commando's en virtuele switches de teleruptoren kunnen schakelen.
Aan de andere kant, als je toch al daarvoor een Pi zou willen nemen, kun je daar net zo goed Domoticz op draaien.
Ben even het noorden kwijt...

Als ik me niet vergis heeft een teleruptor toch enkel een kortsluitinkje (zoals een drukknop geeft) nodig om te kunnen schakelen? Voeding 25VA hiervoor zit in de kast. Of vergis ik mij?
Ik heb pakweg 10 teleruptoren (eltako S12-200) die ik wil kunnen schakelen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om geen Raspberry te gebruiken maar een Arduino met ethernet shield aangestuurd via mijn domoticz op mijn NAS. Het principe begrijp ik niet helemaal.
Hoe ga ik realtime met get commando's de positie van mijn switchen in domoticz uitlezen?
En wat signaal stuurt de arduino dan op mijn teleruptoren om te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Iemand een wiki voor de deur bel maak foto en mail procedure
Heb een werkende deur bel switch, mail settings en een ip camera in domoticz
Nu nog een goed werkende logica met take picture en mail if deur bel is ON

Edit
Al gevonden middels het event systeem _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Petertje750 op 25-11-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
Aangezien m'n domoticz steeds meer (onmisbare) domotica voor zn rekening neemt wil ik graag dat de master domoticz (Raspberry Pi) blijft draaien, ook bij stroomuitval. Ik heb al eens zitten spelen met een powerbank voor mn mobiel (je weet wel zo'n grote accu voor op festivals om je telefoon mee op te laden, ideaal). Maar die onderbreekt kort de voeding naar de Rpi op het moment dat ik de lader die de powerbank oplaadt weer in het stopcontact steek. Het zorgt er dus wel voor dat de RPi maar kort weg is, maar liever geen reboots zoals die natuurlijk.
Iemand een betaalbare tip? Ik kan alleen maar vrij prijzige oplossingen vinden.
En ja ik weet het als de stroom uitvalt kun je toch geen lamp aandoen, maar goed lees nu net over die rookmelders en ik heb teveel slave remotes (als fallback), daar wil ik van af.
En hoe vet is het als de stroom uitvalt (en iemand je deur opentrekt) domoticz toch in staat is om via een usb dongle (usb huawei modem ding) je even een pushover berichtje te sturen? Vind het al een hele fijne gedachte dat ik een pushover krijg op t moment dat er een buitendeur open gaat als ik niet thuis ben of lig te slapen en raak nog verder geinspireerd door @DukeBox met die sirenes. Wie heeft een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de stroom uitvalt bij jou thuis, valt je internet/modem/router/WiFi dan ook niet uit? Of heb je daar een andere oplossing voor bedacht?

Edit: je zou dan al iets moeten hebben als een oude laptop met daarin een (data)SIM kaartje die je gebruikt. Je sluit de RPi dan aan op een USB poort van die laptop en gebruikt de datavoorziening van die laptop (als dat al lukt). Als de stroom dan uitvalt, heb je in ieder geval nog een poosje dat deze doordraait op de accu.

[ Voor 62% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-11-2014 05:52 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

asing schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:02:
Fixed!

Het was inderdaad open-zwave. Die had ik geüpgrade en daar ging het mis. Er stonden ineens meerdere versies op (of de verkeerde) en Domoticz trok dat niet.

Met het commando locate heb ik vervolgens alle openzwave items gevonden en verwijderd. Daarna opnieuw van Google downloaden en een make doen.
Asing kun je iets meer uit leggen aub ik heb ook problemen met de aeon stick........

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb een ups waar mijn nas en internettoegang op zit. Plan is om mijn rpi daar binnenkort ook op te zetten. Dmv monitoring van mijn nas kan ik detecteren wanneer de ups offline gaat en vervolgens ook de rpi uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

DaaNMageDDoN schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:10:
Iemand een betaalbare tip? Ik kan alleen maar vrij prijzige oplossingen vinden.
De pi UPS is een goedkope oplossing.. ikzelf heb hem op een eenvoudige pricewatch: APC Back-UPS ES 700VA DIN draaien omdat ik die toch al had hangen voor o.a. het in de lucht houden van mijn internet verbinding. Zo kan ik ook nog push berichten e.d. versturen als de stroom uitvalt. Die APC is er ook in lichtere uitvoeringen overigens maar verschilt bijna niet in prijs.
M.v.Veelen schreef op woensdag 26 november 2014 @ 05:47:
Edit: je zou dan al iets moeten hebben als een oude laptop met daarin een (data)SIM kaartje die je gebruikt. Je sluit de RPi dan aan op een USB poort van die laptop en gebruikt de datavoorziening van die laptop (als dat al lukt). Als de stroom dan uitvalt, heb je in ieder geval nog een poosje dat deze doordraait op de accu.
Dan kun je net zo goed domoticz op die laptop draaien ;)
Hoe dan ook is 500mA wel krap voor een Pi + RFXcom. Mogelijk dat de a+ of b+ dat nog net trekt.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 26-11-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:08:
[...]

Ben even het noorden kwijt...

Als ik me niet vergis heeft een teleruptor toch enkel een kortsluitinkje (zoals een drukknop geeft) nodig om te kunnen schakelen? Voeding 25VA hiervoor zit in de kast. Of vergis ik mij?
Ik heb pakweg 10 teleruptoren (eltako S12-200) die ik wil kunnen schakelen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om geen Raspberry te gebruiken maar een Arduino met ethernet shield aangestuurd via mijn domoticz op mijn NAS. Het principe begrijp ik niet helemaal.
Hoe ga ik realtime met get commando's de positie van mijn switchen in domoticz uitlezen?
En wat signaal stuurt de arduino dan op mijn teleruptoren om te schakelen?
In dit geval lees je niks uit met de Arduino, je stuurt 'm aan via Domoticz met die GET requests.

Als je al een stuurspanning hebt dan kun je die gebruiken icm met een relaisbordje aan de Arduino.
Het principe met de GET requests is als in deze link: http://startingelectronic...l/web-server-LED-control/

Je maakt een virtuele switch aan in Domoticz. Bij de 'on' en 'off' actie zet je een link bv:
code:
1
http://ip.adres.arduino/?teleruptor1=on
of
code:
1
http://ip.adres.arduino/?teleruptor1=toggle

Met een sketch in de Arduino vang je dit af en kun je op basis van die specifieke URL die de Arduino ontvangt dan kort een relais schakelen en daarmee de teleruptor toggelen.

Er zijn vast nog andere manieren om dit te realiseren, maar deze methode lijkt mij wel handig en de investering is nihil als je de spullen van Ebay haalt. Dan ben je voor 25 Euro klaar en pielen met een Arduino is altijd leuk. Daarnaast is een Arduino heel robuust met zo'n simpele sketch en het stroomverbruik is nagenoeg 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNMageDDoN
DukeBox schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:04:
[...]

De pi UPS is een goedkope oplossing..

[...]
Bedankt, dat zal hem wel worden, redelijk betaalbaar. Een echte UPS komt er nog wel een keertje voor de server op zolder, maar om een verbinding met de buitenwereld te houden is er meer nodig.
M.v.Veelen schreef op woensdag 26 november 2014 @ 05:47:
Als de stroom uitvalt bij jou thuis, valt je internet/modem/router/WiFi dan ook niet uit? Of heb je daar een andere oplossing voor bedacht?
Bovendien zitten er nog 2 switches tussen mijn RPi en het modem, die uiteraard ook in leven moet worden gehouden, dus dat gaat niet werken. De oplossing is een huawei usb modem die ik nog heb liggen, ik moet nog zien of ik die aan de praat krijg onder linux. Heb al wel ooit met thethering zitten spelen onder slackware, niet zo heel lastig. Icm met zoiets (moet nog even zoeken wat de meest voordelige is) zou dat moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook een UPS met defecte accu van Marktplaats halen, en daar een nieuwe accu in stoppen.
12V 7Ah accu is zo'n €20 euro, UPS vaak gratis af te halen.

Wel zorgen dat je een klein model (meestal <500VA) pakt, anders moeten er al meerdere accu's in. De kleintjes werken meestal op één 12V 7Ah accu.

http://www.marktplaats.nl...73333467-belking-ups.html

[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 26-11-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Zijn hier enthousiastelingen die Domoticz (zelf gecompileerd) op OSX hebben draaien?
Ik wil overstappen naar Domoticz om mijn RFXcom aan te sturen en heb al handleidingen gevonden, maar wil graag uit de eerste hand weten of dit stabiel draait. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Joepv schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:50:
Zijn hier enthousiastelingen die Domoticz (zelf gecompileerd) op OSX hebben draaien?
Ik wil overstappen naar Domoticz om mijn RFXcom aan te sturen en heb al handleidingen gevonden, maar wil graag uit de eerste hand weten of dit stabiel draait. :)
OSX geen idee, heb het wel zelf gecompiled voor Ubuntu en dat draait als een tiet :) Gewoon proberen te compilen en kijken of t werkt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik ben bang dat ik mijn OSX server om zeep help en heb geen test machine.
Hoe doe je eigenlijk updaten als je zelf compileert? Gewoon de nieuwe versie compileren en erover kopiëren?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Joepv schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:53:
Ik ben bang dat ik mijn OSX server om zeep help en heb geen test machine.
Hoe doe je eigenlijk updaten als je zelf compileert? Gewoon de nieuwe versie compileren en erover kopiëren?
Je doet in de map dan een 'svn update' en runt opnieuw de compile idd :)
En je OSX server omzeep helpen door een compile? Dat lijkt me sterk :P Doen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dylantje2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 06:33:
[...]

Asing kun je iets meer uit leggen aub ik heb ook problemen met de aeon stick........
Maar natuurlijk.

Net als voor Domoticz komen er voor zwave ook steeds updates uit. De updateprocedure is eigenlijk hetzelfde. Echter, open-zwave laat wat bestanden slingeren. Niet alles lijkt netjes bijgewerkt te worden.

Dan heb je het commando "locate openzwave" waarmee je een lijst krijgt van al die bestanden. Die verwijder je (rm commando) waarna je een make doet van openzwave. Je volgt dus feitelijk de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Ik betaal eigenlijk nooit voor software maar vandaag voor het eerst dat wel gedaan via de http://www.domoticz.com/ support en paypal. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hoop dat meer mensen dat doen zodat we nog lang support en updates krijgen.

Met de laatste beta update zitten de raspberry temp en cpu usage er ook weer in

[ Voor 3% gewijzigd door Petertje750 op 26-11-2014 18:39 ]

• DaaNMageDDoN
ThinkPadd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:18:
Je kunt ook een UPS met defecte accu van Marktplaats halen, en daar een nieuwe accu in stoppen.
12V 7Ah accu is zo'n €20 euro, UPS vaak gratis af te halen.

Wel zorgen dat je een klein model (meestal <500VA) pakt, anders moeten er al meerdere accu's in. De kleintjes werken meestal op één 12V 7Ah accu.

http://www.marktplaats.nl...73333467-belking-ups.html
Een top tip, maar dan voor later, de PiUPS is al onderweg. Zag inderdaad dat er redelijk wat '1 accu varianten' voor een paar tientjes staan, of misschien is zo'n Belkin wel iets inderdaad, bedankt!

Nu alvast de Rpi watchdog instellen en later aan de slag met dat usb modem.
Daarover: die service provider vond ik na kort googlen, iemand daar ervaring mee? Of een betere aanbieder van een zeer goedkoop data-only abbo'tje/pre-paid sim?
Petertje750 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:38:
Ik betaal eigenlijk nooit voor software maar vandaag voor het eerst dat wel gedaan via de http://www.domoticz.com/ support en paypal. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hoop dat meer mensen dat doen zodat we nog lang support en updates krijgen.

Met de laatste beta update zitten de raspberry temp en cpu usage er ook weer in
Ook een goeie! Had dat nog niet gedaan, ga dat nu meteen doen.
Wil je perse een data abbo voor het zelden sturen van een notificatie? Is een oude telefoon (Nokia 3310 bijv. :+) waarmee je een SMS stuurt dan niet makkelijker (en goedkoper, eenmalig een prepaid SIM kopen ipv. maandelijks betalen voor data abbo). Het sturen van een SMS met een oude telefoon valt volgens mij wel te automatiseren, heb daar wel eens projectjes van gezien.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 27-11-2014 11:06 ]

• DaaNMageDDoN
ThinkPadd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:06:
Wil je perse een data abbo voor het zelden sturen van een notificatie? Is een oude telefoon (Nokia 3310 bijv. :+) waarmee je een SMS stuurt dan niet makkelijker (en goedkoper, eenmalig een prepaid SIM kopen ipv. maandelijks betalen voor data abbo). Het sturen van een SMS met een oude telefoon valt volgens mij wel te automatiseren, heb daar wel eens projectjes van gezien.
Ja, want ik wil alleen maar een melding hebben, of dat nu via data of sms gaat maakt me niet uit. En zo goeiekoop mogelijk want ben een Nederlander :+)
Maar serieus; helemaal niet aan gedacht, kort googlen geeft inderdaad wel aan dat dat zou moeten werken. Nog beter is denk ik als zo'n prepaid simmetje met dat Huawei usb modem werkt, scheelt weer een lader.

Edit:ach ik ben moeilijk aan het doen, aldi prepaid (medionmobile) zal wel werken

[ Voor 4% gewijzigd door DaaNMageDDoN op 27-11-2014 11:22 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Houd er wel rekening mee dat je daar regelmatig mee moet bellen anders word deze ge-deactiveert.

DukeBox schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:35:
[...]

Domoticz laten luisteren op nieuwe hardware en op panic drukken :)
Zorg wel dat je een recente firmware hebt op je rfxcom voor ondersteuning van KD101.
Kun je me iets verder helpen en de stappen beschrijven? Want ik heb de RFXCOM geüpdate naar firmware 232 (de laatste) en krijg de rookmelders niet aangemeld. Ze liggen hier naast me, ik ben inmiddels half doof, maar het lukt me niet.

Edit: ik moest even wat 'modes' aanzetten omdat ik de meeste had uitgevinkt. Nu alleen nog even bekijken welke mode dit is zodat ik de rest uit kan zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-11-2014 11:48 ]

¯\_(ツ)_/¯

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ KD101 protocol valt bij domoticz onder X10 geloof ik.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 27-11-2014 11:54 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door