Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
overstappen op Schotel leverd je wel beter beeld op.. alleen zal je dan wel meer betalen.. per maand, en je hebt een berg eenmalige kosten.. want die enge M7 gecertificeerde ontvangers wordt je ook niet vrolijk :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou eens moeten informeren. Voor zover ik weet kan je bij iTV gratis Digitenne krijgen als jouw snelheid niet groot genoeg is om 2 of 3 iTV ontvangers aan te kunnen sturen.

Je hebt bij iTV natuurlijk 4 FOX kanalen en volgens mij ook in HD. Als je op iTV FOX hebt, dan heb je die op je Digitenne ontvangers er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met kwijtgeraakte smartcards? M'n ouders willen hun abonnement opzeggen, maar KPN wil de smartcards terughebben, en op z'n minst de smartcardnummers weten. Daarvan is er 1 kwijt, de andere is ergens achterin de opslag en gaan we liefst niet opzoeken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kuhlie op 22-11-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Canvas blijft weer eens hangen in 4:3. Kan iemand van KPN BS een schop geven tegen de apparatuur?

Edit: is 'spontaan' weer weg

[ Voor 14% gewijzigd door Hageneis op 18-12-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kuhlie schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:54:
Heeft iemand ervaring met kwijtgeraakte smartcards? M'n ouders willen hun abonnement opzeggen, maar KPN wil de smartcards terughebben, en op z'n minst de smartcardnummers weten. Daarvan is er 1 kwijt, de andere is ergens achterin de opslag en gaan we liefst niet opzoeken ;)
Meen je dit serieus? Wat zijn het toch viezeriken bij KPN. (Of huurde je ze?)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het lijkt erop dat die smartcards 'bezit van kpn' zijn en blijven. Dus: opzeggen betekent teruggeven. Maar ja, als je ze kwijt bent, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:20:
Je zou eens moeten informeren. Voor zover ik weet kan je bij iTV gratis Digitenne krijgen als jouw snelheid niet groot genoeg is om 2 of 3 iTV ontvangers aan te kunnen sturen.

Je hebt bij iTV natuurlijk 4 FOX kanalen en volgens mij ook in HD. Als je op iTV FOX hebt, dan heb je die op je Digitenne ontvangers er ook bij.
Als er via ITV zenders met HD mogelijk zijn waarom dan niet bij Digitenne of zijn ze daar misschien al mee bezig?

Vandaag tuner opnieuw laten scannen (na terugzetten fabrieksinstellingen) en dus nu jet 31e kanaal erbij gekregen maar ik kan mij niet indruk onttrekken dat de beeld kwaliteit beduidend minder is nu of verbeeld ik mij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD op Digitenne is alleen commercieel mogelijk met DVB-T2 gecombineerd met H264 of zelfs H265 HEVC.

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 17:28
@ racinfo Nee, dat verbeeld je je niet. Dat kanaal was nooit helemaal bedoelt als volledig TV kanaal, maar meer een tijdelijk kanaal. Wanneer de Belgen binnenkort KETNET wegbezuinigen, is KPN weer af van de noodzaak die zender door te geven.

Persoonlijk zou ik eens flink door de zenderlijst willen walsen, maar daar heb ik hier al eens vaker wat over gezegd. Veel overlap en dubbel qua zenderprogrammering / -doelgroepen.

• Hageneis
In de Mediawet staat letterlijk in artikel 6.13:
drie televisieprogrammakanalen van de Nederlandstalige landelijke Belgische openbare omroepdienst.

http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_12-02-2015

OP12 is dan wel weg, de zender wordt nog wel eens gebruikt voor incidentele uitzendingen zoals bekervoetbal. Waarom OP12 weg is snap ik ook niet. Het was toch meer een soort van Ooit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
@Hageneis
Dat kan de wet zijn. Feit is dat er geen reguliere uitzendingen meer op het kanaal worden uitgezonden. Je hebt letterlijke invulling van regels en de geest van een regel. En als je het in de geest van de invulling van de wet kijkt, dan zou ik zeggen dat die zender niet verplicht meer doorgegeven hoeft te worden. Toch een beetje vreemd dat je een lege zender zou moeten blijven uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
De zender is niet leeg: van 6.00 tot 20.00 wordt er KetNet uitgezonden. Er is in dit geval niets geest van de wet aan, CvdM heeft KPN hierover op de vingers getikt medio 2014. En dat heeft ook veel te lang geduurd; vlak erna stopte OP12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
heb een conax module en insteekkaart van kpn,maar als ik hem in me tf6000cok stop, geeft die de melding incorrecte conax kaart

hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56
Dus je KPN kaart werkt wél in de conax module (in je TV oid) maar niet in je topfield? Waren die topfields vroeger niet gelocked? Misschien dat je kaart nummer dan niet in een bepaalde range valt oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een TF6000COK hebt met oude software dan zit er waarschijnlijk een smartcardrange lock op. In latere versies heeft KPN bij introductie van nieuwe smartcardnummers deze lock opgeheven. Als deze ontvanger op je naam staat geregistreerd bij KPN kan je hem laten omruilen vermoed ik.
De laatste softwareversies kan je hier controleren en tevens of er een lock op zit (laatste kolom).

[ Voor 7% gewijzigd door Edje_Kroketje op 24-02-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik heb mijn oude TF6000COK aan mijn buren gegeven en die hebben met de eerdere TF smartcard van de oude, door defecte elco's afgedankte tuner geen problemen ondervonden. De 6000 bevat de firmware van circa 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
mijn ingansdatum van mijn digitenne+fox sports eredivisie is op 23 feb ingegaan.
nu krijg ik een factuur van 95 euro, dus om uitleg gevraagd en kreeg dit als antwoord:

zijn verzend- en activatiekosten in de rekening gebracht. Daarnaast ben je voor het reguliere abonnement en voor FOX gefactureerd, voor 2/3
de periode van maart, april en de laatste week van februari. Alles bij elkaar opgeteld kom je dan op het bedrag van 95,89 uit. 3/3

ik neem vaan aan dat dit niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
activatiekosten 25 Euro
verzendkosten 10 Euro
per maand 12,50+15 = 27,50 Euro
6 dagen in februari = 5,89 Euro

25+10+27,50+27,50+(27,50/28)*6 = 95,89 klopt als een bus.

prijsinfo: https://www.digitenne.nl/...tellen/?Promiscode=100000

[ Voor 13% gewijzigd door Edje_Kroketje op 17-03-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Zo, € 35 aan eenmalige kosten. Dat vind ik best veel. Is het in de KPN-winkel € 10 goedkoper, of wordt daar geen Digitenne meer verkocht?

Is er trouwens geen PVR meer? https://www.digitenne.nl/digitenne-ontvangers/

[ Voor 25% gewijzigd door Hageneis op 18-03-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet zo goed op de hoogte maar volgens mij kan je in een KPN winkel gewoon Digitenne nemen en dat zal dan 10 Euro goedkoper zijn.

PVR's kan je volgens mij al ruim een jaar niet meer aanschaffen via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
ik heb mijn abonnement binnen de proef periode opgezegd en daar heb ik een bevestiging brief van.
nu hebben ze 68 euro gepakt terwijl ik in de proef heb opgezegd.
kan dit?
nu heb ik het terug geboekt en willen zij dat ik het weer overmaak, maar het raarste is dat ik geen factuur heb gekregen en ze weigeren een factuur te sturen.ik heb gezegd bij geen factuur geen betaling.

kan iemand me advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 10-06 20:30
Lees de voorwaarden van je contract.
Daar staat alles in, als het goed is.

Wij kunnen ook niet ruiken vanaf hier hoe precies alles in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Ook als het contractueel in orde is dienen ze nog steeds een factuur te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zeg maar ff niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen-53
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-09-2020
Ik heb hier een voeding van een Topfield TF6000COK. Op de printplaat ontbreekt de weerstand R11
Weet iemand welke weerstand er in moet? (kleur code)
Zie pijl

Gr Jorgen
Afbeeldingslocatie: http://www.koolmees-cam.nl/foto/IMG_2538.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Heeft iemand al ervaring met de Funke DSC550 antenne?

De Funke DSC500E is 2e hands voor de helft te koop, de verschillen zijn me niet duidelijk.

DSC500E
Gain25 dBi
ChannelsVHF 5 - 12 (174 - 230 MHz)
UHF 21 - 69 (470 - 862 MHz)
DSC550
GainVHF 21 dBi
UHF 23 dBi
ChannelsVHF 5 - 12 (174 - 230 MHz)
UHF 21 - 60 (470 - 790 MHz)

De DSC550 heeft minder versterking, maar een beter filter?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 30-04-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De gain van een antenneversterker is niet belangrijk, wel de passieve versterking en een lage eigenruis van de versterker. De gain van de antenneversterker dient alleen maar om kabelverliezen te compenseren zodat het totale ruisgetal van ontvanger+ antenne niet noemenswaardig omhoog gaat bij veel kabelverlies.

Het ruisgetal van de versterker is wel belangrijk. Aan de ingang van de versterker wordt de signaal/ruisverhouding bepaald. Deze zal nooit meer beter kunnen worden door nog meer te versterken, immers je versterkt dan de ruis net zoveel als het gewenste signaal. Het totaal zal alleen maar slechter worden omdat de extra versterker ook ruis toevoegt. Een laag ruisgetal van de versterker zal er voor zorgen dat het gewenste signaal zover mogelijk boven de ruis uit blijft steken.

De DSC550 heeft minder gain om te voorkomen dat de ontvanger eerder overstuurd wordt dan de versterker.

Verder heeft de DSC550 een LTE filter die moet voorkomen dat je 4G mobieltje de ontvangst verstoord.

Het totaalplaatje van de DSC550 is daarom een stuk beter dan die van de DSC500 (Die bij KPN v4 heet). Niet meer kopen die DSC-500, die is sterk verouderd. Hij versterkt zelfs de 4G LTE band nog, 8)7 .

Overigens kost de DSC550, die bij KPN v5 heet, bij KPN zelf hier €17,50 inclusief verzendkosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Edje_Kroketje op 30-04-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben echt super tevreden over de functionaliteit van mijn topfield recorders/ontvangers. Vooral de dubbele tuner zodat ik twee verschillende dingen kan opnemen en zelfs tegelijkertijd kan kijken, handige epg met beeld erbij, relatief snel zappen, allemaal prima. Alleen heb ik laatst een nieuwe tv gekocht en nu wil ik eigenlijk toch wel heel graag beeld via hdmi ipv scart. Ik vraag mij nu af of dit op de een of andere manier mogelijk is omdat topfield bijvoorbeeld in engeland wel een vergelijkbare dvb-t recorder heeft die hdmi heeft. Zou zoiets ooit kunnen werken met digitenne of is dat teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
KPN is eigenlijk wel klaar met DVB-T en zit volgens mij de licentieperiode (tot 2017?) uit. Er is veel meer mogelijk met DVB dan KPN er nu mee doet. PVR's worden al niet meer verkocht (blijkbaar te concurrerend met ITV's opnemen pakkket).

Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat de (Nederlandse) PVR's nooit een HDMI-uitgang hebben gehad, terwijl veel dvd-spelers uit die periode dat wel al hadden. Gelukkig kan de TF-5300k tenminste nog wel component uitsturen via SCART, zodat ik het beeld alsnog door mijn AV-receiver kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
he3763 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:08:
Ik ben echt super tevreden over de functionaliteit van mijn topfield recorders/ontvangers. Vooral de dubbele tuner zodat ik twee verschillende dingen kan opnemen en zelfs tegelijkertijd kan kijken, handige epg met beeld erbij, relatief snel zappen, allemaal prima. Alleen heb ik laatst een nieuwe tv gekocht en nu wil ik eigenlijk toch wel heel graag beeld via hdmi ipv scart. Ik vraag mij nu af of dit op de een of andere manier mogelijk is omdat topfield bijvoorbeeld in engeland wel een vergelijkbare dvb-t recorder heeft die hdmi heeft. Zou zoiets ooit kunnen werken met digitenne of is dat teveel gevraagd?
Je kunt wel degelijk andere recorders gebruiken al is er wel een punt waar je op moet letten.

De recorder dient een ingebouwde CONAX decoder te hebben en als die die niet heeft dan dient de recorder te beschikken over een CI (Common Interface) slot. Hier kan je dan een KPN CAM (Conditional Acces Module) indoen die dan de CONAX decodering voor zijn rekening neemt.

Volgens mij is het zo, dat je met 1 CAM kan je maar zenders uit 1 bouquet decoderen. Wel is het mogelijk, afhankelijk van de CAM, om 2 zenders tegelijk uit dat bouquet op te nemen. Ongecodeerde zenders opnemen is natuurlijk altijd mogelijk.
Ik heb ook wel recorders gezien waar 2 CAM's in kunnen. Je hebt dan de gelijke situatie zoals nu bij de KPN recorders met 2 decoders, wel heb je dan 2 smartcards nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Hoe kan een KPN-PVR dan wel met maar één CAM uit twee bouquetten opnemen?

[ Voor 1% gewijzigd door Hageneis op 01-05-2015 12:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nooit naar gekeken maar je Transportstroom gaat door de CAM. Wellicht dubbel decoder en smardcard delen? Ik weet het niet kom ik nu achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Edje_Kroketje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:28:

.......

Verder heeft de DSC550 een LTE filter die moet voorkomen dat je 4G mobieltje de ontvangst verstoord.

Het totaalplaatje van de DSC550 is daarom een stuk beter dan die van de DSC500 (Die bij KPN v4 heet). Niet meer kopen die DSC-500, die is sterk verouderd. Hij versterkt zelfs de 4G LTE band nog, 8)7 .
Ik heb een Funke DSC 310 en die heeft sinds een half jaar rare kuren.
Soms valt het beeld weg (geen signaal) voor enkele seconden. Heel random en op alle
zenders. Maar je kan ook uren kijken zonder problemen. Aan de TV's kan het niet liggen, want het
gebeurt op beide tv's.
Dus dan vermoed ik toch dat G4 soms de antenne stoort.

Toch maar kiezen voor een DSC 550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er een 4G telefoon in de buurt is, dan kan dat maar zo. Ook een basisstation waar je zicht op hebt kan storen.
Hoe heb je die antennes gesplitst op 2 tv's? Ik hoop niet met een extra versterker ertussen want dan zou ik die maar weg halen

Als het 4G is dan helpt een 550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
4G hebben we thuis nog niet. De antenne bevindt zich op zolder net onder de nok.
Daar is geen basisstation in de buurt. Wat de buren hebben, weten we niet.

Dus de storing kan niet van de 4G mast in de buurt komen (+- 400 meter afstand) ?

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 04-05-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Je hebt de vraag van Edje_K of je een versterker gebruikt nog niet beantwoord, heb je die?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Oh, was ook al wat aan de late kant gisteravond.

Versterker: nee. Splitter: ja. Zo een metalen F-connectors multi-tap met muurbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt het eerst last van 4g telefoons omdat die zenden op de oude Digitenne frequenties, wellicht toch de buren. Ik zou maar eens een DSC-550 proberen. Verder weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik vermoed dat dit ook de boosdoener is.
Verder overweeg ik ook de coax naar de antenne te upgraden.
Nu zit daar een kabel aan die ik niet ken.

Zou zo een Hirschmann Koka 9 TS of een Kathrein LCD 111 niet dat beetje extra geven?
Daar zit een extra G4 frequentie afscherming in.
Voor satelliet coax worden die nu geadviseerd door de kenners.
Zal ook wel gelden voor DVB-T, neem ik aan.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 06-05-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, als het gewoon goede 75 Ohm coax is zou ik het laten zitten. Je weet dan wel niet hoeveel het verzwakt maar als het altijd goed heeft gewerkt is het niet je kabel denk ik dan.
Begin eens met de antenne, die is het meest bepalend in de hele keten. Wel is het zo dat de nieuwe antennes een beter richteffect hebben. Voordeel is meer passieve versterking en minder last van stoorbronnen die niet uit de hoofdrichting van de antenne komen.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er staat wel 75 Ohm op de kabel, maar dat hoeft niets te betekenen.
Ik heb een stukje kabel afgeknipt en de kern reageert helaas op een magneet.
Dus die moet ook weg.

Dus antenne en kabel moeten vervangen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 06-05-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8powerr
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-12-2021
Zojuist een brief van kpn in de bus: tariefverhoging digitenne naar 14 euro per 28 juni.
Reden: steeds meer mensen stappen over naar alles in 1 van kpn, waardoor de kosten per digitenne gebruiker omhoog gaan.

Kansloos, waar kom je dan uiteindelijk uit als dit zo door blijft gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Ben benieuwd wat EDPnet dan gaat doen. Als alternatief komt anders zelfs UPC en ook ocanaldigital in beeld bij mij (als ik UPC al zou durven).
Of gewoon alleen NED 1-2-3 kijken, dat is toch al 90% van de kijktijd en dan wat meer naar de BBC Sat kijken - naast netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
v8powerr schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:03:
Zojuist een brief van kpn in de bus: tariefverhoging digitenne naar 14 euro per 28 juni.
Reden: steeds meer mensen stappen over naar alles in 1 van kpn, waardoor de kosten per digitenne gebruiker omhoog gaan.

Kansloos, waar kom je dan uiteindelijk uit als dit zo door blijft gaan?
Dat is nog niet zo heel lang geleden de helft geweest. KPN heeft er duidelijk geen zin meer in. Het wordt tijd dat de licentie overgedragen wordt aan een club die er wél wat van wil maken. KPN maakt er nu echt een sterfhuis van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

€14 per maand voor crappy DVB-T met 28 TV kanalen, voor €4,70 meer DVB-C bij Ziggo met 33 TV kanalen.

Allebei schofterig hoog voor enkel het doorgeven van signaal.

Misschien helemaal over op IP en geen DVB-T antenne aanschaffen, eerdergenoemde zenders zijn ook via internet te bekijken.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-05-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik ben op zoek naar een (KPN Digitenne) DVB-T twin tuner PVR voor mijn moeder ter vervanging van haar Finepass VTX-7000, maar dit blijkt nogal een uitdaging, omdat de twin tuner PVRs die ik vind, wel beschikken over meerdere tuners, maar dan een combinatie van DVB-C/S/T waarvan maar 1 DVB-T tuner, of als er wel 2 DVB-T tuners aanwezig zijn, dan ondersteunt de ontvanger enkel FTA zenders.

Is er nog aan een pure DVB-T twin tuner te komen met Digitenne smartcard-lezer? Iemand nog een goede tip voor een webwinkel? 2e hands is er nog wel wat te vinden, maar mijn ma wil liever een nieuw apparaat.

Edit: Toch een mogelijke kandidaat gevonden, namelijk de: VU+ Duo2. Wel aan de prijzige kant, maar ook erg flexibel.

[ Voor 11% gewijzigd door AmonTobin op 09-05-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
-

[ Voor 100% gewijzigd door wouter1971 op 11-05-2015 23:13 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

AmonTobin schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:41:
Ik ben op zoek naar een (KPN Digitenne) DVB-T twin tuner PVR voor mijn moeder ter vervanging van haar Finepass VTX-7000, maar dit blijkt nogal een uitdaging, omdat de twin tuner PVRs die ik vind, wel beschikken over meerdere tuners, maar dan een combinatie van DVB-C/S/T waarvan maar 1 DVB-T tuner, of als er wel 2 DVB-T tuners aanwezig zijn, dan ondersteunt de ontvanger enkel FTA zenders.

Is er nog aan een pure DVB-T twin tuner te komen met Digitenne smartcard-lezer? Iemand nog een goede tip voor een webwinkel? 2e hands is er nog wel wat te vinden, maar mijn ma wil liever een nieuw apparaat.

Edit: Toch een mogelijke kandidaat gevonden, namelijk de: VU+ Duo2. Wel aan de prijzige kant, maar ook erg flexibel.
VU+ Duo2 is inderdaad enorm prijzig. Je zou beter kunnen gaan voor de Xtrend 8000. Beide zijn Enigma2 ontvangers en je kan deze al krijgen voor € 275,- incl. 2 (zelf te kiezen) tuners.

Een andere mogelijkheid is misschien een Coolstream ontvanger icm NeutrinoHD. Astrasat kan je vertellen/adviseren of dat mogelijk is :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als alleen de harde schijf stuk is dan is het nog wel eens mogelijk om die gewoon te vervangen. In ieder geval het proberen waard. Als de voeding versleten is zou je kunnen proberen of hij wel goed werkt zonder schijf, als dat zo is zou je een 2,5" (laptop) schijf kunnen proberen aangezien die minder stroom trekt. (en stiller is)

Lukt dat allebei niet, tja, dan is het tòch maar 2dehands kopen of één van de duurdere oplossingen. Het dure spul zou ik persoonlijk niet doen, je weet niet wat er gaat gebeuren wanneer de licentie afloopt. Allicht het overwegen waard is een 2dehands apparaat maar met een nieuwe (universele) afstandsbediening.

De vraag is natuurlijk of je moeder een VU+ kan instellen. (geen idee, geen ervaring mee) Dus dat moet jij dan ook weer doen. :P Mijn persoonlijke ervaring met dit soort dingen: doe haar een voorstel voor een ontvanger die ze zelf in kan stellen, al dan niet 2dehands. Wil ze die niet, dan zoekt ze zelf een andere oplossing. Anders blijf je bezig met het instellen/regelen van spul voor je ouders/familie en ben jij de boeman als het niet werkt. Die ervaring heb ik iig vaak gehad met familie. Tenzij je daar geen problemen mee hebt natuurlijk, dan doe je dat gewoon. :)

Let met een niet-KPN ontvanger trouwens op dat deze ondersteuning heeft voor 5V antennespanning, anders heb je daar ook weer een adapter voor nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 12-05-2015 12:30 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
nwagenaar schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:32:
[...]

VU+ Duo2 is inderdaad enorm prijzig. Je zou beter kunnen gaan voor de Xtrend 8000. Beide zijn Enigma2 ontvangers en je kan deze al krijgen voor € 275,- incl. 2 (zelf te kiezen) tuners.

Een andere mogelijkheid is misschien een Coolstream ontvanger icm NeutrinoHD. Astrasat kan je vertellen/adviseren of dat mogelijk is :)
Goede tip! Alleen is de VU+ Duo2 al onderweg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 12:21:
[...]

Als alleen de harde schijf stuk is dan is het nog wel eens mogelijk om die gewoon te vervangen. In ieder geval het proberen waard. Als de voeding versleten is zou je kunnen proberen of hij wel goed werkt zonder schijf, als dat zo is zou je een 2,5" (laptop) schijf kunnen proberen aangezien die minder stroom trekt. (en stiller is)

Lukt dat allebei niet, tja, dan is het tòch maar 2dehands kopen of één van de duurdere oplossingen. Het dure spul zou ik persoonlijk niet doen, je weet niet wat er gaat gebeuren wanneer de licentie afloopt. Allicht het overwegen waard is een 2dehands apparaat maar met een nieuwe (universele) afstandsbediening.

De vraag is natuurlijk of je moeder een VU+ kan instellen. (geen idee, geen ervaring mee) Dus dat moet jij dan ook weer doen. :P Mijn persoonlijke ervaring met dit soort dingen: doe haar een voorstel voor een ontvanger die ze zelf in kan stellen, al dan niet 2dehands. Wil ze die niet, dan zoekt ze zelf een andere oplossing. Anders blijf je bezig met het instellen/regelen van spul voor je ouders/familie en ben jij de boeman als het niet werkt. Die ervaring heb ik iig vaak gehad met familie. Tenzij je daar geen problemen mee hebt natuurlijk, dan doe je dat gewoon. :)

Let met een niet-KPN ontvanger trouwens op dat deze ondersteuning heeft voor 5V antennespanning, anders heb je daar ook weer een adapter voor nodig.
Probleem is onregelmatige smartcard errors, dus zal echt iets met de interne kaartlezer of mobo zijn. Op een gegeven moment is het ook gewoon klaar en moet je niet pleisters blijven plakken, maar gewoon vers beginnen. ;)

Instellen/regelen aan alles wat met electronica te maken heeft doe ik sowieso al, dus dat ben ik al gewend, vind ik ook niet erg.

Het hobby gehalte van de VU ligt wel een stuk hoger, maar ik heb me laten vertellen dat als het eenmaal draait, je er niet zoveel werk aan hebt. Ik zag echter na het bestellen van de VU pas dat de software 'community driven' is, maar dat kan ook juist positief uitpakken. Ik ga het meemaken. Heb voldoende Linux CLI kennis om eventueel hier en daar nog wat brandjes te blussen.

Maar, ik heb m'n ma gewaarschuwd dat het een gok is en zij wilde die wel nemen...nou prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmonTobin schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:01:
[...]

Probleem is onregelmatige smartcard errors, dus zal echt iets met de interne kaartlezer of mobo zijn. Op een gegeven moment is het ook gewoon klaar en moet je niet pleisters blijven plakken, maar gewoon vers beginnen. ;)
Contacten van de smartcard even opschuren. Beetje wrijven kan al genoeg zijn, anders hele fijne korrel schuurpapier. Stukje papier tegen de niet-chip kant van de smartcard plakken kan ook helpen. Dan is de smartcard dikker en drukt harder tegen de chiplezer. Als dit werkt kan je weer jaren vooruit.

Ik neem trouwens aan dat je wel een andere smartcard hebt getest? Ja, smartcards kunnen ook stuk en dat zou toch zuur zijn als je nieuwe ontvanger exact hetzelfde probleem gaat vertonen. :X

Digitenne aan de gang houden is imho overigens op zichzelf al pleisters plakken, maar da's wat anders. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 12-05-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:49:
[...]

Contacten van de smartcard even opschuren. Beetje wrijven kan al genoeg zijn, anders hele fijne korrel schuurpapier. Stukje papier tegen de niet-chip kant van de smartcard plakken kan ook helpen. Dan is de smartcard dikker en drukt harder tegen de chiplezer. Als dit werkt kan je weer jaren vooruit.

Ik neem trouwens aan dat je wel een andere smartcard hebt getest? Ja, smartcards kunnen ook stuk en dat zou toch zuur zijn als je nieuwe ontvanger exact hetzelfde probleem gaat vertonen. :X

Digitenne aan de gang houden is imho overigens op zichzelf al pleisters plakken, maar da's wat anders. :X
Uiteraard andere smartcard geprobeerd en smartcard in andere ontvanger getest. Hiermee uitgesloten dat de smartcard het problem is. Maar goede tips om te onthouden!

Tsja, ze wil gewoon Digitenne en niets anders punt. Ik ben jaren geleden al gestopt met logica proberen om te praten naar een betere oplossing...kansloze missie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
De Duo2 staat geinstalleerd bij m'n ma en tot dusver loopt het allemaal van een leien dakje.

Ben stiekem best wel onder de indruk van het apparaat en OpenPLI. Het zit prop, maar dan ook écht propvol met allerlei opties/mogelijkheden, maar voor basis gebruik is ie ook prima inzetbaar.

Het is dat ik zelf een HTPC op XBMC draai, maar anders had dit ook voor mezelf een goed alternatief geweest. Het mag wat kosten, maar je krijgt er ook wel wat voor terug.

Zaptijden en resume na standby zijn ook bloedje snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H

VU+ Duo2 heeft wel als nadeel, net als vele andere, dat je daarvoor 2 kaarten nodig hebt. Aangezien KPN geen losse kaarten verkoopt of meer gratis opstuurt zoals voorheen, moet je extra huur betalen voor een kaart.
Hageneis schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Dat is nog niet zo heel lang geleden de helft geweest. KPN heeft er duidelijk geen zin meer in. Het wordt tijd dat de licentie overgedragen wordt aan een club die er wél wat van wil maken. KPN maakt er nu echt een sterfhuis van.
KPN wil alleen maar iedereen doordwingen om je naar het dichtgetimmerde en niet volwassen IP TV product te sturen. Het feit dat je bijv. voor dat geld niet kan opnemen op apparatuur die jouw keuze is, vind ik schandalig. Opname pakket is geen optie, omdat dat weer in de cloud gebeurt en zij daar weer de controle over hebben en niet ik.
Digitenne zie ik wel overgenomen worden. Zal misschien veranderen in een cell-broadcast dienst, althans dat zou ik er van maken, maar overleven zal het. Het zal wel moeten anders is er geen directe concurrent meer voor kabel en dan krijgen die problemen met de ACM, want dan geldt ineens wel het concurrentieprobleem en moeten ze toegang tot de kabel gaan verlenen. Daarnaast moet er, voor noodgevallen, een open en vrijelijk beschikbaar terrestieel signaal blijven. Dat staat zelfs in de telecomwet. Dus linksom of rechtsom gaat dat goedkomen. Of het op dit moment verstandig is om apparatuur te kopen wat betrekking heeft op DVB-T van Digitenne betwijfel ik met het verstrijken van de licentie in 2017, en de huidige gewoonte in de politiek om alles op het laatste moment op te (willen) lossen. Je weet namelijk niet in wat voor vorm het doorgaat, maar doorgaan als een service gaat het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
William_H schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:23:
Daarnaast moet er, voor noodgevallen, een open en vrijelijk beschikbaar terrestieel signaal blijven. Dat staat zelfs in de telecomwet.
De publieke mux gaat allicht wel door, maar de rest zou kunnen verdwijnen in 2017.

Mocht de kabel daar echt een issue mee hebben wat betreft concurrentie, dan denk ik dat er gewoon eindelijk een IPTV aanbieder komt die volledig onafhankelijk is van je internetprovider. Dan blijft de concurrentie bestaan en streamen kan dan ook over 4G. (wel heel naar met de datalimiet maar het kàn)

Of NLziet gaat gewoon live TV als optie bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LTE tower overlay mensen, via DVB-T2. Even googelen
Verbindingsopbouw via 4G, Stream via T2.
Een aantal landen waaronder Duitsland en Frankrijk hebben al live testen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:29:
LTE tower overlay mensen, via DVB-T2. Even googelen
Verbindingsopbouw via 4G, Stream via T2.
Een aantal landen waaronder Duitsland en Frankrijk hebben al live testen lopen.
Dat klinkt als wat oud-Ziggo doet/deed op hun interactieve platform. Via internet zeg je wat je wil zien en de audio/video komt via DVB-C binnen en is (als je de frequentie/PIDs zou weten) op iedere ontvanger in de wijk te zien.

Dat werkt niet bijster goed (delays in de bediening) en geeft forse beperkingen wat betreft codecs. Volgens mij is het in ieder opzicht beter om gewoon een stukje te bufferen (4G+T2 zal ook een vertraging hebben) en via het internet te streamen. Alleen voor veel bekeken content (live TV) is broadcast efficienter, maar daar heb je weer geen 4G+T2 voor nodig.

Ik denk dat op een vaste locatie DVB-T (voor NPO), IPTV, DVB-C en DVB-S2 gewoon de standaard is/blijft. IPTV zonder ISP-limiet komt er dan mogelijk dus bij voor meer concurrentie. Mobiel is on-demand sowieso populairder en dan is IP efficienter dan DVB-T2.

[edit]nieuws: KPN werkt aan video-on-demand-dienst Play met live tv-zenders
Ik verzin het en het blijkt al in de steigers te staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 20-05-2015 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik ben het met W3ird_N3rd eens.

Overigens denk ik dat NPO na 2017 de publieke mux behoorlijk vlot gaat upgraden naar DVB-T2. De NPO en de regionalen hebben al meerdere keren aangegeven dat ze graag op DVB-T2 willen uitzenden, alleen KPN wil gewoon niet investeren.

Het is zo jammer dat wij niet een soortgelijke DVB-T implementatie hebben zoals de UK, Duitsland en Frankrijk :/

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:06:
Ik ben het met W3ird_N3rd eens.

Overigens denk ik dat NPO na 2017 de publieke mux behoorlijk vlot gaat upgraden naar DVB-T2. De NPO en de regionalen hebben al meerdere keren aangegeven dat ze graag op DVB-T2 willen uitzenden, alleen KPN wil gewoon niet investeren.
Dan zou het waarschijnlijk HD worden, dat zou wel aardig zijn. Krijg je vast wel weer heisa omdat alle DVB-T ontvangers dan weer moeten worden vervangen. Al gok ik dat Digitenne dan mogelijk toch stopt en dan kan er wel tijdelijk een tweede mux aangezet worden om NPO zowel in HD als SD uit te zenden voor een tijdje.
Het is zo jammer dat wij niet een soortgelijke DVB-T implementatie hebben zoals de UK, Duitsland en Frankrijk :/
Wet van de remmende voorsprong. Wij hadden heel vroeg overal coax in de grond gestoken.

In die landen moesten de commerciële omroepen gewoon grof geld betalen om via de ether uit te kunnen zenden om de kijker te bereiken. De kijker maakte vervolgens geen kosten. Hier lag overal coax en in plaats van te betalen om erop te mogen kregen zenders gratis toegang of vroegen later zelfs geld. Anders dan de ether is de kabel niet iets wat er "is" dus de kijker moest ook weer betalen voor de aansluiting. En als de kijker moet betalen kan je ook wel wat extra factureren voor de zenders zelf.

Als je zegt "tja, dan betalen we toch gewoon niet?" dan krijg je Rekam, een kleine provider die jarenlang voor €6-7 een kabelaansluiting leverde. Maar zonder zenders als Discovery. Ze verliezen nu in rap tempo klanten waardoor de prijs al bijna is gestegen tot een tientje..
Rekam is vaak het standaard-voorbeeld als het gaat over tarieven. Deze kabelmaatschappij heeft voor analoog een van de laagste tarieven (€ 6,60 per maand) in Nederland, en toch een behoorlijk uitgebreid zenderpakket (42 TV kanalen). Alleen Rekam weigert systematisch om voor zenders te betalen, en daarom worden o.a. Discovery en Eurosport niet doorgegeven.
BBC hebben ze ook niet meer, die zijn waarschijnlijk verloren gegaan met de analoge afschakeling (Rekam heeft geen analoog signaal meer) ivm. rechtengedoe. Vreemd genoeg hebben ze dan wel weer Fox, een zender die bij Ziggo niet in het ongecodeerde pakket zit.. :?

Ik kan het bericht niet meer vinden, maar IIRC is er ook een moment geweest dat RTL geld wou zien en Rekam zei "prima, dan flikkeren we jullie zenders toch gewoon van de kabel" waarna de directeur van Rekam doodsbedreigingen kreeg van doorgewinterde GTST-kijkers.. afaik hebben ze RTL nu nog steeds gratis.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 19-05-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Ach, uiteindelijk wordt broadcast toch een achterhoedegevecht. Mijn kinderen kijken eigenlijk alleen nog lineair in het weekend op ons bed. Voor de rest is het Netflix en opnames van de pvr (Klokhuis/Jeugdjournaal). Alhoewel voor die laatsten de tablet met uitzending gemist c.q. vodcast via AppleTV ook al gemeengoed wordt.

Voor mezelf komt meer dan 50% van de opnames van de publieke mux vandaan. Blijft er eigenlijk vooral de VRT over die ik zou gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:23:
Ach, uiteindelijk wordt broadcast toch een achterhoedegevecht. Mijn kinderen kijken eigenlijk alleen nog lineair in het weekend op ons bed. Voor de rest is het Netflix en opnames van de pvr (Klokhuis/Jeugdjournaal). Alhoewel voor die laatsten de tablet met uitzending gemist c.q. vodcast via AppleTV ook al gemeengoed wordt.
Klopt. Ik kijk vrijwel niets lineair. Als ik dan toch lineair kijk dan is het vaak nog met timeshift.
Voor mezelf komt meer dan 50% van de opnames van de publieke mux vandaan. Blijft er eigenlijk vooral de VRT over die ik zou gaan missen.
Ja, om nou alleen voor de VRT een abo te nemen ergens. Ik weet niet hoe je woont, maar met een hark op je dak kan je misschien de VRT uit Schoten nog wel ontvangen in Den Haag. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Wie weet is dat nog wel de moeite van het proberen waard ook. Koppelfilter voor de NPO erbij want de Beatrixlaan ligt de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:46:
Wie weet is dat nog wel de moeite van het proberen waard ook. Koppelfilter voor de NPO erbij want de Beatrixlaan ligt de andere kant op.
Heb het even opgezocht:

http://tvradio-nord.com/e.../galerie/vrt/schoten.html
Altitude du site : 15m
Hauteur de l'antenne : 165m
Canal 25V
PAR : 20 kw

http://tvradio-nord.com/e...lge/galerie/vrt/egem.html
Altitude du site : 40m
Hauteur de l'antenne : 290m
Canal 22V
PAR : 20 kw

Hemelsbreed naar Schoten is 90km. Hemelsbreed naar Pittem-Egem is 135km, maar die mast is wel een stuk hoger. Hark op je dak moet je sowieso wel hebben, gunstig wonen ook. Of het betrouwbaar te kijken valt, daar kom je maar op één manier achter..

Met TV headend zou je bij een vriend/kennis/etc dichterbij (of in) België een server met DVB-T device neer kunnen zetten. :P

offtopic:
Een aantal van de programma's van de VRT is ook op BVN te zien. De VRT zelf is met een "extra" kaartje voor TVV ook op de satelliet te zien. (maar dan moet je een Belg met TVV kennen en die kaartjes zijn niet gratis..)

[ Voor 44% gewijzigd door Mentalist op 20-05-2015 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
AmonTobin schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:40:
De Duo2 staat geinstalleerd bij m'n ma en tot dusver loopt het allemaal van een leien dakje.

Ben stiekem best wel onder de indruk van het apparaat en OpenPLI. Het zit prop, maar dan ook écht propvol met allerlei opties/mogelijkheden, maar voor basis gebruik is ie ook prima inzetbaar.

Het is dat ik zelf een HTPC op XBMC draai, maar anders had dit ook voor mezelf een goed alternatief geweest. Het mag wat kosten, maar je krijgt er ook wel wat voor terug.

Zaptijden en resume na standby zijn ook bloedje snel.
en als je ma ooit toch eens naar een ander platform gaat ( -S2 / C ) is het een kwestie van tuners vervangen :-)

kan voor je zelf nog handig zijn om de web interface remote toegankelijk te maken.. als ze dan wel eens het apparaat in het honderd krijgt :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:46:
Kerkelanden ligt toch in Den-Haag zuid? Dat is vanuit Den-Haag aardig richting België heb ik zo het idee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
William_H schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:23:
[...]

VU+ Duo2 heeft wel als nadeel, net als vele andere, dat je daarvoor 2 kaarten nodig hebt. Aangezien KPN geen losse kaarten verkoopt of meer gratis opstuurt zoals voorheen, moet je extra huur betalen voor een kaart.

[...]
Nee hoor. Zit maar 1 smartcard in, werkt als een zonnetje (1 zender opnemen en andere zender uit ander bouquet bekijken).

Waarom zou iik 2 kaarten nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Alleen al voor StuBru zou ik een flinke hark (Yagi) op mijn dak schroeven als ik zo zuidelijk zou wonen. RTL4 late night is eigenlijk de enige zender die ik kijk op digitenne waar ik voor moet betalen ... niet erg als KPN ermee stopt wat mij betreft. Met NED 123, de regio omroep en de britse sat (BBC 1234 en ITV 1234) vermaak ik me naast netflix ook prima. Inderdaad is broadcast al wat achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:47:
[...]

en als je ma ooit toch eens naar een ander platform gaat ( -S2 / C ) is het een kwestie van tuners vervangen :-)

kan voor je zelf nog handig zijn om de web interface remote toegankelijk te maken.. als ze dan wel eens het apparaat in het honderd krijgt :P
Sterker nog, de tuners die er nu in zitten zijn C/T tuners, dus bij overstap naar kabel hoeft dat niet eens. Zit dan nog wel wat werk aan ivm die softcam denk ik, maar daar kom ik wel uit, mits een Ziggo/UPC de boel niet compleet omgooit. Ik heb iig nog een Phoenix smartcardreader liggen die bij mij met Ziggo werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
AmonTobin schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:52:
[...]

Sterker nog, de tuners die er nu in zitten zijn C/T tuners, dus bij overstap naar kabel hoeft dat niet eens. Zit dan nog wel wat werk aan ivm die softcam denk ik, maar daar kom ik wel uit, mits een Ziggo/UPC de boel niet compleet omgooit. Ik heb iig nog een Phoenix smartcardreader liggen die bij mij met Ziggo werkte.
ja hoe dat nu zit voor de upc codering geen idee.. voor irdeto is het een eitje :) :P

en softcam werkt ook wel met je kpn conax kaart als het moet ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Ik hoor hier een aantal mensen zeggen dat ze niet meer lineair kijken, maar vergis je niet in de minderheid die je bent doordat je de tweaker bent. Dan kan al gauw hier het idee ontstaan dat de rest van Nederland ook zo omgaat met techniek. Noem het het tweakers effect. Er zijn nog massa's die lineair kijken. Kijk maar naar de kijkcijfers (die nog steeds geen rekening houden met uitgesteld kijken helaas).
Zelf denk ik, als je kijkt naar de markt, dat men nog steeds gaat kiezen, als vervanging van DVB-T, voor of DVB-T2, maar dan moet KPN fors investeren en dat willen zij en/of de overheid niet, of men gaat naar 4G Broadcast over. Die laatste lijkt mij meer logisch, omdat KPN daar al mee aan het experimenteren / testen is en er minder grote investeringen nodig zijn en meer mogelijkheden heeft dan DVB-T2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja ik ben wel benieuwd wat er gebeuren gaat in 2017.. lijkt me sterk dat er dan niet geeist voor verlenging / nieuwe vergunning dat er verplicht HD moet worden doorgegeven..

zelf gok ik huidige NPO + RPO mux aanhouden in DVB-T.. vrij gekomen ruimte ( commercieel gaat dan toch wel uit ) gebruiken om een DVB-T2 mux op te slingeren met NPO's in HD ( en evt thema kanaal ? )

en voor commercieel inzetten op LTE-Broadcast
en dan moeten ze de drempel voor LTE-B ontvangers / decoders gewoon erg laag leggen..

Wat ik sowieso mis is de mogelijkheid tot afsluiten van een maand abbo bij DVB-T.. ( idem voor DVB-S(2)
DVB-T is leuk voor de recreatie sector.. alleen om nou te betalen voor iets wat je thuis niet gaat gebruiken is denk ik voor velen een doorn in het oog..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:12:
[...]

Kerkelanden ligt toch in Den-Haag zuid? Dat is vanuit Den-Haag aardig richting België heb ik zo het idee ;-)
Niet vanuit waar ik woon.

Off-topic: best wel grappig om te zien dat ik Karmakeizer KPN ben van afgelopen jaar. Ik ben al anderhalf jaar geen KPN-klant meer!

[ Voor 20% gewijzigd door Hageneis op 21-05-2015 12:44 . Reden: Karma ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8powerr
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Als ze dan ook maar een PVR met DVB-T2 uitbrengen vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Iemand ervaring met DVB-T externe ontvangers voor android? Zoals deze https://www.priceattack.n...Webshop/0&s=dagaanbieding en dan met name het energie verbruik?

Lijkt me wel leuk (eventueel even op ebay etc kijken wat ze daar kosten) maar op zich wel lollig, schijnt ook al een sdr versie voor android te zijn.

http://r.ebay.com/7jx5x3 is al goedkoper en sneller in huis, ook iOS.

edit2:// fuck it, die ebay versie gekocht, voor 25 euro ga ik het gewoon ervaren 8)

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 25-06-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 05:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
haha, ja :)

edit:// soit - misschien leuk voor de tour de france iig op het werk etc

[ Voor 77% gewijzigd door franssie op 25-06-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

RTL-Z niet meer op RTL7?

Die zag ik even niet aankomen. En ik ben (uh, was) toch een trouwe kijker.

Ben ik soms de laatste gebruiker van Digitenne?
Hier er niks over gehoord, terwijl het blijkbaar gewoon bekend was bij KPN, gezien dat de nieuwe zender gewoon vanaf vandaag in het basis pakket zit van KPN TV. Informatie ook keurig vanaf dag 1 bijgewerkt.

Digitenne aan de andere kant is compleet van de KPN site weggebant, op wat veelgestelde vragen voor gebruikers na (weggemoffeld onder service). Geen enkele verwijzing naar digitenne.nl ook. Blijkbaar is KPN er al klaar mee en heeft ze KPN Digitenne (eindelijk) weggezet als de dochter Digitenne, net zoals dochters Telfort en Simyo.

Kom er maar in, Eduard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
De arogantie is weer niet van de lucht bij KPN. Digitenne was inderdaad al helemaal van de site bij KPN zoals Folkert_R aangeeft, terwijl het nog wel steeds meegeleverd kan worden bij een IPTV abonnement. Hele rare houding van KPN en wat mij betreft zou de staat dan ook KPN moeten dwingen om dit onderdeel te verkopen / zelfstandig te moeten maken.
Maar goed. Op dit moment krijgen wij geen RTL Z hierdoor binnen, wat schandalig is. Dit terwijl een zender als Investigation Discovery nog steeds in het pakket zit en wij daar niet om hebben gevraagd (maar waarschijnlijk door Discovery Networks door de strot van Digitenne is gedouwd). En daarmee houdt zij de toch al weinig beschikbare kanalen bezet met een weinig bekeken zender.

Ik raad iedereen aan die RTL Z terugwil om een klacht in te dienen bij KPN!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hageneis
William_H schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:33:
De arogantie is weer niet van de lucht bij KPN. Digitenne was inderdaad al helemaal van de site bij KPN zoals Folkert_R aangeeft, terwijl het nog wel steeds meegeleverd kan worden bij een IPTV abonnement. Hele rare houding van KPN en wat mij betreft zou de staat dan ook KPN moeten dwingen om dit onderdeel te verkopen / zelfstandig te moeten maken.
Maar goed. Op dit moment krijgen wij geen RTL Z hierdoor binnen, wat schandalig is. Dit terwijl een zender als Investigation Discovery nog steeds in het pakket zit en wij daar niet om hebben gevraagd (maar waarschijnlijk door Discovery Networks door de strot van Digitenne is gedouwd). En daarmee houdt zij de toch al weinig beschikbare kanalen bezet met een weinig bekeken zender.

Ik raad iedereen aan die RTL Z terugwil om een klacht in te dienen bij KPN!!!!
Of bij de eigen whitelabel-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig deze discussie.

RTL besluit om RTL-Z van RTL7 los te koppelen voor financieel gewin en dan oproepen klachten in te dienen bij KPN in plaats van RTL die deze wijze beslissing met de wetenschap dat het niet op Digitenne te zien zou zijn hebben genomen.

Het kan verkeren, zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:44:
Grappig deze discussie.

RTL besluit om RTL-Z van RTL7 los te koppelen voor financieel gewin en dan oproepen klachten in te dienen bij KPN in plaats van RTL die deze wijze beslissing met de wetenschap dat het niet op Digitenne te zien zou zijn hebben genomen.

Ben ik met je eens. RTL wist dit, maar heeft om welke reden dan ook geen overeenkomst met Digitenne gesloten hiervoor. En omgekeerd hetzelfde, als KPN/Digitenne graag RTL Z had willen hebben hadden ze daar achteraan gemoeten. Blijkbaar hebben beide partijen weinig interesse in elkaar.

[edit]
http://www.totaaltv.nl/ni...-rtl-z-niet-mogelijk.html

Vooralsnog ook niet op de satelliet dus. Maar er zijn wel gesprekken gaande. Wie weet komt Digitenne later ook nog, wij weten niet of KPN daar gesprekken over heeft. Maar op dit moment dus wel onhandig als je geen kabel hebt. En ik dacht dat er geen livestream was, maar die is er dus wel. Ik kan 'm alleen niet vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door Mentalist op 09-09-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het eigenlijk diep triest.
Waarop is deze conclusie gebaseerd?

Hoor ik je nou eigenlijk tussen de regels door bevestigen dat KPN haar product cq dochter Digitenne dus inderdaad op afstand heeft gezet?

Dat RTL dus zelf maar met Digitenne contact op had moeten nemen en dat willens en wetens niet heeft gedaan?
Inderdaad, als men (als organisatie) zo schimmig blijft doen dan kan het zeker verkeren.
Een persbericht is per slot van rekening zo gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 09-09-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 00:30:
[...]

Ben ik met je eens. RTL wist dit,
Ook aan jou de vraag: waarop baseer je deze conclusie?
maar heeft om welke reden dan ook geen overeenkomst met Digitenne gesloten hiervoor.
Misschien is het nooit in hen opgekomen dat KPN met Digitenne niet zou volgen waar ze dat wel met hun andere merk(en?) doen.
En omgekeerd hetzelfde, als KPN/Digitenne graag RTL Z had willen hebben hadden ze daar achteraan gemoeten. Blijkbaar hebben beide partijen weinig interesse in elkaar.
Je volgende link schijnt daar heel andere gedachten over te hebben:
Wat ik daar lees is dat het probleem bij Digitenne infra ligt en niet perse aan desinteresse. De vraag is of dat wederom speculatie van de kant van TV-Totaal is aangezien er wel degelijk ruimte is als je het !bonus! kanaal terug in beslag neemt. Dat is niet voor niets bonus, dat betekent dat er bandbreedte beschikbaar is die anders niet gebruikt zou zijn.
Vooralsnog ook niet op de satelliet dus. Maar er zijn wel gesprekken gaande. Wie weet komt Digitenne later ook nog, wij weten niet of KPN daar gesprekken over heeft.
Precies, zij het dat TV-Totaal denkt te weten dat ze wel in gesprek zijn (of zijn geweest).
Maar op dit moment dus wel onhandig als je geen kabel hebt. En ik dacht dat er geen livestream was, maar die is er dus wel. Ik kan 'm alleen niet vinden.
Volgens mij is die livestream ook ergens anders voor bedoeld (wordt veelvuldig naar gerefereerd in de uitzendingen) maar ik kan me vergissen aangezien ik die zelf ook nog niet heb kunnen vinden. Enkel alleen maar flash filmpjes van de uurlijkse presentaties. Iets handiger is om naar RTLXL te gaan en daar RTLZ in de search box in te typen voor links naar de verschillende soorten uitzendingen zoals daar zijn Voorbeurs, Nabeurs etc. etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 10-09-2015 01:59 ]

Anoniem: 205081 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:54:
[...]

Ook aan jou de vraag: waarop baseer je deze conclusie?
Och, uiteraard, RTL wist van niets. Die investeren weet ik hoeveel geld om een nieuwe zender op te tuigen, trekken mensen aan, onderhandelen over van alles en nog wat.. Maar ze zijn helemaal vergeten dat Digitenne ook nog bestond!
Misschien is het nooit in hen opgekomen dat KPN met Digitenne niet zou volgen waar ze dat wel met hun andere merk(en?) doen.
Zo dom zijn ze echt niet. Ze voeren gesprekken met alle aanbieders en dit zal echt geen verrassing voor ze zijn.
Je volgende link schijnt daar heel andere gedachten over te hebben:

[...]

Wat ik daar lees is dat het probleem bij Digitenne infra ligt en niet perse aan desinteresse. De vraag is of dat wederom speculatie van de kant van TV-Totaal is aangezien er wel degelijk ruimte is als je het !bonus! kanaal terug in beslag neemt. Dat is niet voor niets bonus, dat betekent dat er bandbreedte beschikbaar is die anders niet gebruikt zou zijn.
Als bandbreedte het enige argument zou zijn dan is de keus dus aan Digitenne. Ze kunnen ook een andere zender eraf gooien om plaats te maken. Maar zoals ik al vermoedde speelt er veel meer mee:
Totaal TV meldde enkele weken geleden op basis van bronnen dat veel middelgrote en kleinere tv-aanbieders het eisenpakket van RTL Nederland voor doorgifte van RTL Z te gortig vonden. Nu RTL Z met uitzenden is begonnen, blijkt dat onder meer CanalDigitaal, Online.nl, Caiway, Tele2, Delta Kabel, SKV en Kabelnoord de zender RTL Z nog niet doorgeven. Alle aanbieders zeggen wel dat ze nog in onderhandeling met RTL Nederland zijn.

In een uitleg aan klanten stelt SKV het volgende: "RTL Nederland is met diverse kabelaanbieders, waaronder SKV, nog in gesprek over de doorgifte voorwaarden van de nieuwe zender. De onderhandelingen zijn vanwege de doorgifte-eisen, technische eisen, hoogte van het doorgiftetarief, opname in het basispakket en plaats in de zenderlijst gecompliceerd."

• William_H
Dat er doorgifte eisen zijn en dat KPN die misschien te gortig vind, zou ik raar vinden. Er is wel degelijk ruimte bij Digitenne om deze zender door te geven. Gewoon keuzes maken. Er zijn, zoals ik wel vaker heb gezegd, zenders die best verschoven kunnen worden in de lijst of compleet geschrapt kunnen worden. Dat is al eerder gebeurt met vergelijkbare argumenten, zelfde (soort) programma's worden uitgezonden etc, en daar kan nu weer voor gekozen worden.
Wat vooral schokkend is, is dat KPN hier totaal niet over communiceerd met z'n klanten. En dat is vreemd, want Digitenne wordt nog steeds meegeleverd aan klanten van IPTV als ze geen 2de TV daarop kunnen aansluiten ivm bandbreedte problemen op hun telefoonlijn. KPN heeft Digitenne dus nog steeds nodig. Dan mag je toch verwachten dat ze op z'n minst de klanten vertellen of ze in onderhandeling zijn of niet. Je gaat natuurlijk niet RTL Z alleen toevoegen aan IPTV en dan niks zeggen over de situatie bij Digitenne. Dan klopt er gewoon iets niet aan je communicatie.
Daarnaast kon KPN afgelopen juli wel weer het abonnementsgeld voor Digitenne verhogen, met de smoes dat er minder gebruikers zijn en daardoor de kosten oplopen. Maar dit is maar ten dele waar. Het is niet KPN's enige dienst, ze moeten de dienst al overeind houden ivm wettelijke regelingen. Dus de infrastructuur is niet ineens duurder geworden omdat er minder klanten zijn, die infra is en blijft gewoon hetzelfde en wordt mede betaald door de overheid om de publieke zenders door te geven. Maar het blijft natuurlijk idioot dat in NL de providers doorgiftevergoeding moeten betalen, terwijl dit in omringende landen niet het geval is. Daardoor zijn de kosten hier voor providers veel hoger en is de service voor klanten ook lager.
Overigens, wie overdag (helaas gaat de stream 's avonds op zwart) RTL Z wil bekijken, kan gewoon gaan naar http://www.rtlnieuws.nl/live en daar de eerste stream kiezen. Ook kan er gekozen worden voor een stream die mobile device vriendelijk is. De 2de stream wordt voornamelijk gebruikt voor incidenten en 2de Kamer uitzendingen.
Helaas kun je de programma's die 's avonds worden uitgezonden niet live zien, maar die kun je eventueel terugkijken via RTLXL. Niet ideaal, maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
William_H schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:15:
Dat er doorgifte eisen zijn en dat KPN die misschien te gortig vind, zou ik raar vinden. Er is wel degelijk ruimte bij Digitenne om deze zender door te geven. Gewoon keuzes maken. Er zijn, zoals ik wel vaker heb gezegd, zenders die best verschoven kunnen worden in de lijst of compleet geschrapt kunnen worden. Dat is al eerder gebeurt met vergelijkbare argumenten, zelfde (soort) programma's worden uitgezonden etc, en daar kan nu weer voor gekozen worden.
Wat vooral schokkend is, is dat KPN hier totaal niet over communiceerd met z'n klanten. En dat is vreemd, want Digitenne wordt nog steeds meegeleverd aan klanten van IPTV als ze geen 2de TV daarop kunnen aansluiten ivm bandbreedte problemen op hun telefoonlijn. KPN heeft Digitenne dus nog steeds nodig. Dan mag je toch verwachten dat ze op z'n minst de klanten vertellen of ze in onderhandeling zijn of niet. Je gaat natuurlijk niet RTL Z alleen toevoegen aan IPTV en dan niks zeggen over de situatie bij Digitenne. Dan klopt er gewoon iets niet aan je communicatie.
Daarnaast kon KPN afgelopen juli wel weer het abonnementsgeld voor Digitenne verhogen, met de smoes dat er minder gebruikers zijn en daardoor de kosten oplopen. Maar dit is maar ten dele waar. Het is niet KPN's enige dienst, ze moeten de dienst al overeind houden ivm wettelijke regelingen. Dus de infrastructuur is niet ineens duurder geworden omdat er minder klanten zijn, die infra is en blijft gewoon hetzelfde en wordt mede betaald door de overheid om de publieke zenders door te geven. Maar het blijft natuurlijk idioot dat in NL de providers doorgiftevergoeding moeten betalen, terwijl dit in omringende landen niet het geval is. Daardoor zijn de kosten hier voor providers veel hoger en is de service voor klanten ook lager.
Overigens, wie overdag (helaas gaat de stream 's avonds op zwart) RTL Z wil bekijken, kan gewoon gaan naar http://www.rtlnieuws.nl/live en daar de eerste stream kiezen. Ook kan er gekozen worden voor een stream die mobile device vriendelijk is. De 2de stream wordt voornamelijk gebruikt voor incidenten en 2de Kamer uitzendingen.
Helaas kun je de programma's die 's avonds worden uitgezonden niet live zien, maar die kun je eventueel terugkijken via RTLXL. Niet ideaal, maar het kan.
Volgens mij maak je een denkfout: de Digitenne-vergunning betreft alleen de gecodeerde zenders; de publieke mux is van NPO en die heeft het daadwerkelijke uitzenden daarvan uitbesteed aan KPN Broadcast Services. Die doen dat (niet toevallig) ook voor het commerciële Digitenne. Wel dient Digitenne zich te houden aan de Telecomwet en de daarin beschreven zenders minimaal door ter geven. Dat was bij Ketnet ook al zo'n moeilijk verhaal, dus dat bevestigt het moeizame communiceren door KPN (en ook het tergend trage handhaven van CvdM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Ja, dat zijn inderdaad de exacte details van hoe het achter de schermen geregeld is. En zoals je zelf al een klein beetje laat doorschemeren zit daar niet heel veel verschil tussen. Waar het mij om gaat is dat KPN doet alsof ze extra kosten maken om het in de lucht houden van Digitenne en dat dat prijsverhogingen rechtvaardigt om door te voeren. Maar de infra die ze in de lucht moeten houden voor de publieke mux is hetzelfde als voor het commerciele deel. Extra zijn misschien een paar zenders en servers, maar niet op extra locaties en het betrefd geen andere techniek.
Afgelopen week zagen we weer nieuws voorbijkomen dat men in Frankrijk gewoon met MPEG4 streams gaat uitzenden (zowel op DVB-T als DVB-T2) en daarmee perfect kan voldoen aan Europese verzoeken tot het vrijgeven van de 700 MHz frequentiebanden voor mobiele netwerken. Maar hier in NL probeert KPN, net als de politiek met andere onderwerpen, Europa de schuld te geven van het feit dat Digitenne straks, eigenlijk het liefst, weg moet omdat er ruimte gemaakt moet worden op de 700 MHz banden. Dat andere landen bewijzen dat dit (opheffen van DVB-T) helemaal niet nodig is, wordt voor het gemak even vergeten. En in Frankrijk, evenals in Italië, weten ze ook nog meer muxen in de lucht te brengen waardoor er meer zenders beschikbaar zijn.
Feit blijft voor mij dat KPN er gewoon helemaal geen zin meer in heeft. Maar dan had minister Kamp Nozema niet moeten laten overnemen door KPN, wat nu KPN Broadcast Services heet.
Concurrentie in broadcast land!? Nou, ze willen het het liefst niet. Kijk maar naar het kabel verhaal omtrent Ziggo en UPC (en de rechtzaken of er wel of geen concurrentie is in broadcast land). Maar, lekker doorgaan zo KPN en consorten. Straks kijkt iedereen via VOD en streams en dan zit niemand meer op jullie te wachten.
Ondertussen kijk ik RTLZ lekker via de stream op m'n mobiel. Kabeltje in de TV en ik kan het nog op betere kwaliteit zien dan via Digitenne. Als ik een docu of item van RTLZ wil terugkijken, dan doe ik dat wel via RTLXL. :)
Het is dat ik de IPTV abonnementen en techniek niks vind op dit moment, anders hadden we dat allang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
VoD heeft wat mij betreft ook helemaal de toekomst, lineait tv kijken is mijns inziens inderdaad een achterhoedegevecht. Ik geloof dat al 12% van de huishoudens in Nederland overweegt het tv-abonnement op te zeggen.

Er is wel een belangrijk verschil tussen Nederland (en ook wel België) en andere landen: in de lage landen worden dakantennes eng gevonden en dus is indoordekking een must. Rooftopdekking, zoals elders gebruikelijk is vergt minder foutcorrectei en daarmee bandbreedte. Daarom kunnen ze er meer zenders dan wel kwaliteit op uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Hageneis schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:33:
(...)

Er is wel een belangrijk verschil tussen Nederland (en ook wel België) en andere landen: in de lage landen worden dakantennes eng gevonden en dus is indoordekking een must. Rooftopdekking, zoals elders gebruikelijk is vergt minder foutcorrectei en daarmee bandbreedte. Daarom kunnen ze er meer zenders dan wel kwaliteit op uitzenden.
Digitenne / KPN vinden dakantennes misschien eng, want voor analoge TV (dat tijdperk voor Digitenne dus) had je hoofdzakelijk alleen een buitenantenne als optie.
Om klagende klanten à la "maar dan moet ik gaten boren in de muur en een specialist inschakelen" te voorkomen zullen ze wel de binnenantennes zijn gaan bieden die je "hooguit voor het raam moet plaatsen".

Eerlijk is eerlijk: ik woon in een huurwoning en een buitenantenne wordt voor mij ook een flinke uitdaging. Ik ben zelf niet handig met klussen en ik heb ook nog toestemming van de verhuurder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tassie127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05-2021
Sorry sorry sorry als mijn vraag al ergens staat maar zag nergens de vraag en waar ik evt een nieuw topic kon beginnen..Anyway..... mijn vraag: Ik woon 3 km over de nederlandse grens in belgie.Tuurlijk is daar geen ondersteuning voor maar het werkte altijd perfect!! En ik heb dus nooit problemen met mijn diditenne gehad tot mijn overburen een schotel hebben geplaatst. Deze stoort dus enorm op mijn signaal.... beneden... Boven heb ik alle zenders op een andere ontvanger maar beneden blijf ik die *piep* antenne steeds verplaatsen. Dan is het goed en doen de meeste het behalve de zwakkere pakketten zoals mtv, tlc, fox etc.. maar iig de gewone zoals de rtl zenders etc. en dan ineens is alles weg en kan ik verplaatsen wat ik wil maar krijg ik gewoon geen enkele zender meer door.
Dus.... ik wil nu mijn beneden antenne boven neer zetten aangezien boven wel alles het doet en het ontvangst daar schijnbaar prima is (ja de ontvanger en de antenne zijn al eens gewisseld maar beiden doen het boven pima maar beneden niet meer!!) Echter is de gewone kabel en de extra kabel natuurlijk dus niet lang genoeg om van boven naar beneden te laten gaan op wat voor een manier dan ook. Kan ik een gewone coax kabel gebruiken ipv de bijgeleverde kabels en verlengkabel? neem aan van wel maar gewoon even voor de zekerheid (en ja ik weet het, hoe langer de kabel hoe zwakker het signaal maar zwakker dan niks kan het niet worden!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
ja dat kan prima, probeer een beetje goede kabel te kopen (dus niet in een NL bouwmarkt, de BE bouwmarkten ken ik niet) en goede connectoren.

Ik neem aan dat je met *** antenne de vier sterren standaard antenne van KPN bedoeld? Eventueel zou je nog een Yagi/Hark kunnen proberen (dan wel even de spanning op de antenne uitzetten als deze aanstaat op de TV - snap je dit niet kom er dan even op terug). De Yagi kan nog in de mast zitten maar dan moet je deze wel een kwart draaien dus van plat horizontaal naar staand ---|----|-----|------|-
Oude antennes die werden gebruikt voor de ontvangst van analoge televisie zijn ook bruikbaar voor ontvangst van Digitenne. Deze antennes moeten, vanwege de verticale polarisatie van het Digitenne-signaal, meestal een kwartslag gedraaid worden. Bij een yagi-antenne moeten de staafjes verticaal staan.
edit:// en dat de schotel van je buurman storing veroorzaakt is zeer onwaarschijnlijk. Of deze staat recht in zicht naar de antenne van de zender en dan moet je gewoon je antenne een meter verplaatsen. Maar het zal echt iets anders zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 02-11-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De schotel van de buren kan een reflective van het signal veroorzaken waardoor de boel onderuit gaat.
Je zou een antenne met meer richtwerking kunnen proberen maar voor een antenne geldt eigenlijk altijd hoe hoger hoe beter.
Je kunt de andere antenne boven neerzetten. Ik zou dan geen gebruik meer maken van de bestaande dunne kabels maar van normale TV coax kabel aan 1 stuk. 20-25 meter moet wel lukken. Door de versterker die in de antenne zit heb je best veel reserve in het signaal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron020
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 18:16
Extreem voordelig aanbod voor KPN Digitenne of vaste-lijn gebruikers.
(Ik werk niet bij KPN, ik geef alleen de aanbieding die ik zelf nam door aan anderen)

Heb je ALLEEN een oude Analoge telefoonlijn en/of Digitenne (dus zonder KPN internet of iTV erbij*) dan kom je in aanmerking voor KPN Alles-in-1 Standaard (internet tot 60MBits/s, interactieve TV en vaste telefonie) voor hetzelfde bedrag als je nu voor Digitenne, Belbudget (14,-/mnd) of Belbasis abonnement betaalt.

Je krijgt een gewoon 1 jarig contract, nadien per maand opzegbaar. De lage prijs geldt voor het gehele eerste jaar.

De aanbieding is alléén telefonisch af te sluiten als je belt met de afdeling Retentie (= klantbehoud), NIET via de afdeling Sales. Je belt dan 0800-0402, menukeuze 5 (opzeggen), dan 4, dan optie 4 danwel 5.

Kennelijk weten niet alle medewerkers van KPN Retentie ervan. Mocht je niet op hetzelfde aanbod uitkomen dan kun je ook gewoon refereren aan de interne naam 1p -3p aanbod (1 ouderwets product > 3 moderne producten). Ik heb zojuist gecheckt of dit aanbod nog steeds loopt en moest 2x bellen: de eerste KPN-er wist zeker dat het alleen voor Digitenne geldt, de tweede vroeg het na enig aandringen wèl na bij collega's die er al langer zaten en kwam terug met de melding dat het inderdaad óók voor analoge telefoonlijnen geldt.

De snelheid die je naar verwachting op jouw adres kunt behalen kun je checken op http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ (conservatieve schatting).

* Als je Internet en/of iTV van een andere provider hebt dan KPN naar nog wel een analoog KPN telefoonabonnement ernaast, dan kun je via dit aanbod ook overstappen.
(Mocht je je contractsperiode bij die provider nog niet uitgediend hebben dan moet je hun boete meenemen in je overweging).

[ Voor 14% gewijzigd door Ron020 op 20-11-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit kwam ik nog tegen:

Nederland stapt over naar DVB-T2

http://www.totaaltv.nl/ni...apt-over-naar-dvb-t2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zag het al.. ben benieuwd wat het dan gaat worden..

http://www.mediamagazine....aar-mobiele-communicatie/

iets meer informatie..

ruimte wordt duidelijk beperkter

[ Voor 21% gewijzigd door SMSfreakie op 17-11-2015 12:05 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Is het mogelijk dat er een aantal zender, BBC1, BBC2, Een, Canvas, tegenwoordig ook ongecodeerd worden uitgezonden?
Dat bericht krijg ik van iemand die ik ken.

En stopt volgend jaar Digitenne er mee? Of alleen de 700 MHz frequenties, wordt er wat geschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb iets vreemds ontdekt zojuist....

Ik gebruik een dvb-t scart adapter + externe antenne voor de ontvangst van fta zenders (ned 1,2,3, en tv oost). Daar heb ik genoeg aan, ik heb geen abbonement, en ik heb ook geen mogelijkheid tot het inpluggen van een pasje in een slot ofzo (simpele dvb-t ontvanger). Maar nu heb ik ineens allerlei zenders erbij, CNN, National geographic, BBC, MTV, eigenlijk alle commerciële zenders :D Is de scrambling eraf ofzo?
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.