Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan alle outputs waarschijnlijk wel tegelijk gebruiken, bijvoorbeeld 2x SCART en 1x composiet uit (als voorbeeld, ik weet niet welke aansluitingen de 6000 werkelijk heeft).

Splitter (SCART/tulp) kan ook, maar dan kan je ook ruis krijgen. Kwestie van uitproberen allemaal dus.

5 apparaten is vrij veel, maar je kan het altijd proberen. Je kan ook een oude HF-modulator zoeken (bijvoorbeeld een oude videorecorder), Digitenne daarop aansluiten en dan coax van de VCR naar alle TV's leggen. Kwaliteit is dan nogal matig, maar je kan het makkelijk versterken en naar veel TV's uitbreiden.

Vraag is ook hoe lang de kabels zijn, die 4 TV's staan vast niet allemaal naast elkaar. Als er nog tientallen meters kabel bij komt kijken ontkom je waarschijnlijk niet aan enige vorm van versterking.

[ Voor 51% gewijzigd door Mentalist op 11-06-2014 13:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 19:40
Soldaatje schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:53:
Ik kijk net even in mijn spam-box en kreeg een onaangename verrassing: een prijsverhoging van EDPnet naar 9.95 per maand per 1 juli.
Ik heb vooruit betaald tot november dus dan gaat het voor mij dan pas in.
Niemand anders zo'n mailtje gehad?
Beetje oude quote, maar dat krijg je met jaarlijkse billing cycle... Ik was me net aan het orienteren op interactieve TV en nu krijg ik de factuur van EDPnet voor het komende jaar: EUR 84.80.
Foutje bedankt, of geldt de verhoging dan niet voor klanten van voor 1 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 14:55
Hallo mede-tweakers,

Ik probeer digitenne aan de gang te krijgen op mijn mediacenter.
Ik heb met succes tvheadend geinstalleerd en alle FTA zender werken naar behoren.

Vandaag ook de guide voor OScam uit 2013 gevolgd om de gecodeerde kanalen te kunnen zien. Maak hierbij gebruik van een smargo v1 (blauw) usb cardreader. de reader en oscam zijn geinstalleerd op mijn thuisserver, tvheadend en de dvb-t stick op mijn openelec media center.

De reader en de kaart worden goed herkend door oscam, echter wanneer ik gecodeerde kanalen wil bekijken krijg op XBMC de melding 'no access' voor alle zenders. Behalve RTL4, die werkt wel gewoon.

Omdat RTL4 goed werkt heb ik het idee dat ik er bijna ben, maar er gaat dus nog wat mis

log van oscam voor alle zenders behalve RTL4
code:
1
2
2014/06/15 17:12:32 F42620 c user1 (0B00&000000/000E/47:C7D2): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID) 
2014/06/15 17:12:32 F42620 c user1 (0B00&000000/000D/47:843C): invalid (0 ms) (of 0 avail 0) (invalid SID)

Voor de reader in oscam al verschillende drivers geprobeerd, mouse, smartreader, smargo. Met en zonder 'smargopatch' instelling. In alle gevallen hetzelfde resultaat. Alleen RTL4 wordt gedecodeerd.

Op google en GoT kon ik geen oplossing vinden voor het probleem, maar wellicht heeft iemand hier een idee?

alvast bedankt voor ieder vorm van hulp!

edit:

Laat maar... SVN versie van OSCam gebruiken is de oplossing 8)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:15:
[...]

Wanneer ga je het dan omzetten O-)
Per 1 oktober, zie hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04
STUBRU \o/ eindelijk een radiozender die de moeite waard is :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Ein-de-lijk! Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v161/Uniflame/Misc/banaan.gif

Maar als ik het goed begrijp (plaats 31) gaat dit dus ten koste van de bandbreedte van alle zenders?

[ Voor 10% gewijzigd door Hageneis op 19-06-2014 13:03 . Reden: Er *moest* natuurlijk een dansende banaan bij ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De code Rate is gewijzigd van 1/2 naar 2/3 waardoor er meer bandbreedte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Nu ik er wat meer over heb gelezen blijkt het het allemaal niet van harte gaat:
http://www.mediamagazine....n-besluiten-commissariaat

Echt ziekelijk hoe ze dit ze nog door blijven treineren. En dat durft zich dan ook nog Koninklijk te noemen. Gewoon de Mediawet uitvoeren volgens Koninklijk Besluit en verder niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je nog producten afneemt van een bedrijf dat je zo bestempeld ;-)
Blijkbaar is het een product precies dat wat je nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Edje_Kroketje op 20-06-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:52:
Dat je nog producten afneemt van een bedrijf dat je zo bestempeld ;-)
Blijkbaar is het een product precies dat wat je nodig hebt.
Ten eerste is Digitenne een dienst en geen product.
Ten tweede neem ik het niet af van KPN, maar van Online.nl.
Ten derde is het niet helemaal wat ik nodig heb, want Ketnet ontbreekt nog steeds, terwijl dat sinds dit jaar wettelijk verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Hageneis heeft wel een punt, het is bij KB besloten. Dat KPN/Digitenne het niet wil is echt hun probleem. Wat ik mij afvraag is wat de onderliggende reden is dat ze het niet willen, telefonie/data of een lopend contract met een andere zender dat ze niet op kunnen zeggen. Iig gedraagt KPN zich weer als het staatsbedrijf dat het ooit was...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kpn zou een gat in de nederlandse markt kunnen maken door een vakantie abbo aan te bieden

als ze 2 tientjes zouden vragen om mn kaartje voor 1 maand open te gooien deed ik het wel :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
franssie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:16:
Hageneis heeft wel een punt, het is bij KB besloten. Dat KPN/Digitenne het niet wil is echt hun probleem. Wat ik mij afvraag is wat de onderliggende reden is dat ze het niet willen, telefonie/data of een lopend contract met een andere zender dat ze niet op kunnen zeggen. Iig gedraagt KPN zich weer als het staatsbedrijf dat het ooit was...
Juist van een staatsbedrijf zou je verwachten dat ze een Koninklijk Besluit precies uitvoeren. En anders wordt de minister wel ter verantwoording geroepen door de Tweede Kamer.

Bij private bedrijven zijn we echter afhankelijk van toezichthouders als CvdM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:09:
[...]

Ten eerste is Digitenne een dienst en geen product.
Ten tweede neem ik het niet af van KPN, maar van Online.nl.
Ten derde is het niet helemaal wat ik nodig heb, want Ketnet ontbreekt nog steeds, terwijl dat sinds dit jaar wettelijk verplicht is.
Nou sorry hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
OK, als je het nu alsnog op 1 juli toevoegt - zoals opgelegd door het CvdM - zijn we weer vriendjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb hier nog verschillende Digitenne setjes liggen, die ik al heel lang niet meer gebruik. En mijn abo is ook al een tijdje opgezegd. Ik had destijds die setjes gekocht ipv gehuurd (had ik achteraf beter niet kunnen doen xD). Ik wil ze dus proberen te verkopen op marktplaats ofzo.
Ik weet niet of er veel veranderd is, maar ik kan het niet op hun site terug vinden. Je kan de setjes tegenwoordig niet meer los kopen bij hun zie ik. Als je Digitenne voor meerdere tv's wilt gebruiken, moet je een nieuw setje huren en extra betalen per maand: https://www.digitenne.nl/digitenne-vragen/hoe-werkt-het/. Als ik mijn oude setje verkoop is het dan nog voor de huidige abonnementhouders mogelijk om die te koppelen aan hun abo (zonder extra p/m kosten)? Dit was vroeger namelijk wel altijd mogelijk tot 3 setjes per abo. Ik neem aan dat dit nog wel gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kan niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oh dus je moet serieus een hoger tarief per maand betalen als je Digitenne voor meerdere tv's wilt gebruiken? Ook al had je meerdere CAMs setjes gekocht? Dit werkte tot vorig jaar nog prima bij mij. Maar je kan dus niet meer bellen om een smartcard te activeren (zonder extra abo kosten)? Dit lijkt mij niet echt eerlijk voor de mensen die het destijds al hadden gekocht en opeens achteraf huur erbij moeten betalen.. Of is het zo dat het sinds pas niet meer mogelijk is voor de mensen die het vroeger niet los erbij gekocht en gekoppeld hebben?

Hmm dan kan ik mijn setjes moeilijk kwijt zo xD. Of iemand heeft er 1 toevallig nodig omdat zijne kapot is.

[ Voor 24% gewijzigd door xileS op 23-06-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
of ze moeten werken met de kaarten van edpnet.nl want die ondersteunen wel drie kaarten per abbo en eigen apparatuur (en daar ben ik dus nu klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja ik vind t ook maar een rare aangelegenheid dat je bij KPN ook al scoor je ergens apparatuur en een smartcard er wel even 4 euro per maand extra voor mag neer leggen..

zelf in twijfelstrijd tussen EDPnet of Stipte.. EDPnet kost me wel even een ribje uit mn lijf met het per jaar factureren, en de aansluitkosten etc :(
bij Stipte kan ik er weinig over vinden, ja dat ze 24,95 willen als aansluitkosten,
maar niet hoeveel een 2de kaart gaat kosten etc.. (?) of kijk ik er nou gewoon overheen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
KPN laat kennelijk geen mogelijkheid onbenut om klanten weg te jagen bij Digitenne. Toch willen ze wel de concessie na 2017 houden. Wat nu precies hun plan is....

Wat is eigenlijk Stipte?

[ Voor 7% gewijzigd door Hageneis op 23-06-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had vorig jaar geloof ik nog een abo lopen met 2 smartcards gekoppeld, zouden ze de prijs per maand zomaar naar 16,50 veranderen dan ;s? Terwijl ik ze al los betaald had. Is toch schandalig dat je achteraf nog huur erover moet betalen..
Maar als dit zo is, krijg ik ze moeilijk verkocht lijkt me. Niemand gaat een extra setje kopen en alsnog 4 euro per maand extra betalen ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hageneis schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:37:
KPN laat kennelijk geen mogelijkheid onbenut om klanten weg te jagen bij Digitenne. Toch willen ze wel de concessie na 2017 houden. Wat nu precies hun plan is....

Wat is eigenlijk Stipte?
Stipte -> Scarlet met nieuwe naam. verkoopt ook DVB-T abbonomentjes voor 11,11 per maand.. :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 17:28
Hageneis schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:37:

Wat is eigenlijk Stipte?
De enige rede dat ze Digitenne houden is omdat ze met IPTV niet meer dan 1 (soms 2) TV's kunnen bedienen per huishouden. Dan kun je nog een basiszenderlijst aanbieden voor de overige TV's in ieder geval.
Is niet ideaal, maar KPN ziet dit als een oplossing.

Overigens komt mijn 'worst nightmare' uit. Ze vervangen 13th Street voor FOX.
Geen probleem met toevoegen FOX, maar zoals ik hier al eerder schreef, waarom niet Investigation Discovery eruit?? Of die 18+ zender op kanaal 28?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Waarom niet gewoon de FEC aanpassen. moeten ze toch al om Ketnet/op12 + handje vol VRT radio zenders er bij te kunnen proppen ? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
SMSfreakie schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:46:
Waarom niet gewoon de FEC aanpassen. moeten ze toch al om Ketnet/op12 + handje vol VRT radio zenders er bij te kunnen proppen ? :)
Dat doen ze al. Van 1/2 naar 2/3 als ik mij niet vergis. Echter is er dan nog steeds gebrek aan bandbreedte. Komt net 1 TV zender bij en geloof 5 radio (kunnen op 1 Bouqet), omdat als ik mij wederom niet vergis dit kanaal/bouqet maar een beperkte frequentieruimte heeft en dus niet meer TV zenders kan herbergen.

Ach, kunnen we niet met een paar mensen van hier een virtuele LTE 4G provider gaan beginnen en via dat netwerk via de broadcastfunctie van 4G een mooi pakket gaan aanbieden?? :9~ Werkt voor mobiele apparaten (ook bij hogere snelheden van ontvanger) en heeft minder last van storingen als bij Digitenne.

[ Voor 21% gewijzigd door William_H op 23-06-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
William_H schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:50:
[...]

Dat doen ze al. Van 1/2 naar 2/3 als ik mij niet vergis. Echter is er dan nog steeds gebrek aan bandbreedte. Komt net 1 TV zender bij en geloof 5 radio (kunnen op 1 Bouqet), omdat als ik mij wederom niet vergis dit kanaal/bouqet maar een beperkte frequentieruimte heeft en dus niet meer TV zenders kan herbergen.

Ach, kunnen we niet met een paar mensen van hier een virtuele LTE 4G provider gaan beginnen en via dat netwerk via de broadcastfunctie van 4G een mooi pakket gaan aanbieden?? :9~ Werkt voor mobiele apparaten (ook bij hogere snelheden van ontvanger) en heeft minder last van storingen als bij Digitenne.
ik denk ook dat LTE-Broadcast de toekomst gaat worden, helemaal als ze de 700mhz band ook voor LTE mogen inzetten, al zou ik die denk ik reserveren voor LTE-Broadcast, al moet ik zeggen geen idee als dat kan, etc..

maar voor de ontvangers hoeft het niet ingewikkeld te worden.. gewoon simkaart er in, en geschikte antenne voor LTE ontvangst er aan.. OTA updates moeten ook prima kunnen lijkt mij,
en aan de hand de simkaart kan je afaik het zenderpakket prima bepalen, wie weet wat de toekomst gaat brengen :-)

hebben ze meteen wel weer de optie voor handheld tv kijken terug ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
SMSfreakie schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:36:
[...]

ik denk ook dat LTE-Broadcast de toekomst gaat worden, helemaal als ze de 700mhz band ook voor LTE mogen inzetten, al zou ik die denk ik reserveren voor LTE-Broadcast, al moet ik zeggen geen idee als dat kan, etc..

maar voor de ontvangers hoeft het niet ingewikkeld te worden.. gewoon simkaart er in, en geschikte antenne voor LTE ontvangst er aan.. OTA updates moeten ook prima kunnen lijkt mij,
en aan de hand de simkaart kan je afaik het zenderpakket prima bepalen, wie weet wat de toekomst gaat brengen :-)

hebben ze meteen wel weer de optie voor handheld tv kijken terug ;)
De TV-ontvangers zullen wel weer vervangen moeten worden voor de televisies, maar voor de mobiele apparaten zoals telefoons en tablets (komt er toch weer een nuttige toevoeging voor SIM-kaarten voor tablets, hoewel dit een probleem gaat geven met het aantal 06nr's zoals laatst op Tweakers stond) hoeft er niks veranderd te worden.
Sterker nog, als het goed is zijn ze al bezig met het testen van LTE-broadcast.
Overigens nog slimmer, minder grote antennes nodig in het land en geen Smilde scenario's meer (dus meer redunantie / lagere impact bij storing op 1 punt). Men kan voor meer diensten dezelfde apparatuur gebruiken (zowel aan de client als de provider kant).
Het is inderdaad de toekomst :)

[ Voor 0% gewijzigd door William_H op 24-06-2014 00:01 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Vroeger kon je dus tot 3 smartcards op 1 abonnement zonder extra maandelijkse kosten laten registreren, maar sinds wanneer is dit niet meer mogelijk dan :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
William_H schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:54:
[...]

De TV-ontvangers zullen wel weer vervangen moeten worden voor de televisies, maar voor de mobiele apparaten zoals telefoons en tablets (komt er toch weer een nuttige toevoeging voor SIM-kaarten voor tablets, hoewel dit een probleem gaat geven met het aantal 06nr's zoals laatst op Tweakers stond) hoeft er niks veranderd te worden.
Sterker nog, als het goed is zijn ze al bezig met het testen van LTE-broadcast.
Overigens nog slimmer, minder grote antennes nodig in het land en geen Smilde scenario's meer (dus meer redunantie / lagere impact bij storing op 1 punt). Men kan voor meer diensten dezelfde apparatuur gebruiken (zowel aan de client als de provider kant).
Het is inderdaad de toekomst :)
ja maar als ze toch eens bedenken om naar mpeg4 (DVB-T2) standaard of mischien wel weer een nieuwere DVB-T standaard gaan moet dat ook ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Luistert er eigenlijk wel iemand radio via DVB-T? Is dit eigenlijk ook niet een overbodige functie in Digital Video Broadcast? Met de bandbreedte van alle radiozenders zou je onderhand een tv-kanaal moeten kunen toevoegen. Radiozenders kunnen FTA via FM en DAB+ ontvangen worden. En via internet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Ik ken een aantal mensen die hun TV als radio gebruiken met DVB-T inderdaad. Als StuBru beschikbaar komt zie ik mij dat ook wel doen (al luister ik die meestal via internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:12:
[...]

ja maar als ze toch eens bedenken om naar mpeg4 (DVB-T2) standaard of mischien wel weer een nieuwere DVB-T standaard gaan moet dat ook ;-)
Heel veel televisies zijn daarvoor niet geschikt (CONAX kaarten) en het vergt meer investering (voor nu een beperkte groep gebruikers) voor KPN terwijl 4G LTE al landelijke dekking heeft.
Hageneis schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:36:
Luistert er eigenlijk wel iemand radio via DVB-T? Is dit eigenlijk ook niet een overbodige functie in Digital Video Broadcast? Met de bandbreedte van alle radiozenders zou je onderhand een tv-kanaal moeten kunen toevoegen. Radiozenders kunnen FTA via FM en DAB+ ontvangen worden. En via internet natuurlijk.
Daar heb je ook helemaal een punt. Van mij had dat ook helemaal niet gehoeven. Je kunt rustig een FM stekkertje in je audio gooien. Ook beetje belachelijke eis van CvM dat ze nu 5 BE radiozenders door moeten geven. Via de FM kun je die niet eens ontvangen. De eis is dus echt belachelijk, in het analoge tijdperk had je ook geen gegarandeerde doorgifte van BE radiozenders.
xileS schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 00:01:
Vroeger kon je dus tot 3 smartcards op 1 abonnement zonder extra maandelijkse kosten laten registreren, maar sinds wanneer is dit niet meer mogelijk dan :o?
Kan nog steeds hoor, gewoon de telefoondame aan de andere kant van de lijn lief aankijken en vragen of ze een kaartnr willen activeren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
veel beter was het om de NPO te verplichten die VRT zenders op DAB+ aan te laten bieden :7
en het hele radio verhaal via DVB-T te laten vervallen :Y

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
William_H schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Kan nog steeds hoor, gewoon de telefoondame aan de andere kant van de lijn lief aankijken en vragen of ze een kaartnr willen activeren. :*)
Hmm iemand hierboven zei dacht ik dat het niet meer kosteloos kon en dus alsnog 4 euro per extra smartcard moet betalen. En op site staan er alleen mogelijkheden om er 1 te huren.
Ik heb zelf geen digitenne abo meer, maar ik had destijds 2 extra CAM setjes gekocht a 100 euro ofzo. Zou het heel onlogisch vinden als je bv al die setjes hebt gekocht en achteraf alsnog huur moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:16:
veel beter was het om de NPO te verplichten die VRT zenders op DAB+ aan te laten bieden :7
en het hele radio verhaal via DVB-T te laten vervallen :Y
Er zijn gelukkig ook zoveel DAB+-ontvangers te krijgen :
- Surround-receivers: Yamaha heeft er eentje, misschien ARCAM nog..
- Smartphone: ik ken er geen een
- losse hifi-tuners: goedkoper dan € 250 heb ik ze ook nopoit gezien.
- autoradio: zijj er wel, maar mijn huidige auto heeft geen DIN-ruimte

Kortom, dat wordt helemaal niets met DAB+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ze denken bij de Koninklijke KPN waarschijnlijk dat Belgie toch een soort provincie is/was die ooit bij Nederland hoorde, vandaar de uitbreiding van TV en radiozenders. Overigens ben ik wel blij met de omwisseling naar FOX ipv 13street; 13street zend intussen steeds maar weer dezelfde series uit; ik geloof dat we nu in de laatste 2.5 jaar al voor de 3e keer Rocky Blue, Law&Order (SVU, enz) zitten te kijken. Er is geen lol meer aan op 13street! Dus een hoeraatje voor die beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hageneis schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:10:
[...]

Er zijn gelukkig ook zoveel DAB+-ontvangers te krijgen :
- Surround-receivers: Yamaha heeft er eentje, misschien ARCAM nog..
- Smartphone: ik ken er geen een
- losse hifi-tuners: goedkoper dan € 250 heb ik ze ook nopoit gezien.
- autoradio: zijj er wel, maar mijn huidige auto heeft geen DIN-ruimte

Kortom, dat wordt helemaal niets met DAB+
mijn Onkyo heeft gewoon DAB+ up-dt1 en een reciever heeft ook geen DVB-T/C/S radio features :)
smartphones hebben ook geen DVB-T(/C/S) radio features,
losse tuners,, tja een leuke decoder kost ook geld.
autoradio zonder din is ook een oplossing voor, net als je DVB-T in je auto zou willen bouwen..

en op DAB+ klinkt t wel beter dan op de DVB-T :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:24:
Ze denken bij de Koninklijke KPN waarschijnlijk dat Belgie toch een soort provincie is/was die ooit bij Nederland hoorde, vandaar de uitbreiding van TV en radiozenders.
Dit is een verplichting, opgelegd door de overheid.

Ze denken bij de regering waarschijnlijk dat België toch een soort provincie is/was die ooit bij Nederland hoorde, vandaar de uitbreiding van TV en radiozenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb heel weinig verstand hiervan en een search in dit topic verwarde me eerder dan dat ik een oplossing vond. Excuus als dit een veelgevraagde iets is.

Voorheen had ik tv->kastje->antenne. Daarna een nieuwe tv gekocht waar je zo'n kaart in kon steken (CI-module voor gekocht). Dus tv->module->antenne.
Echter heb ik nu regelmatig een slecht signaal, soms wordt het beeld blokjes en haperingen, soms gewoon geen beeld. Dit is overigens bij bepaalde kanalen (MTV) erger dan andere (Ned1)
Ik heb de antenne overal in de huiskamer geprobeerd, maar een slecht signaal blijft. De zendmast is 2km hiervandaan. (Mijn raamkozijn is aluminium, misschien heeft het daarmee te maken?)

Wat is de beste (goedkoopste) oplossing hiervoor?
Zou een versterker ertussenzetten helpen? (Welke?) Of een andere antenne? (Welke?)
Een buitenantenne is geen optie. Op het moment heb ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitennewinkel.nl/media/catalog/product/cache/4/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/file_6_9.jpg

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geeft je TV wel 5V aan de antenne? Zo niet, zoek in het menu of die optie er is. (die heet meestal "5V", "actieve antenne" oid)

Is die optie er niet, dan moet je een 5V-inserter kopen. Als het lampje op je antenne aangaat (die antennes hebben nog steeds een lampje toch?) dan heb je 5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:07:
Geeft je TV wel 5V aan de antenne? Zo niet, zoek in het menu of die optie er is. (die heet meestal "5V", "actieve antenne" oid)

Is die optie er niet, dan moet je een 5V-inserter kopen. Als het lampje op je antenne aangaat (die antennes hebben nog steeds een lampje toch?) dan heb je 5V.
Dank voor je antwoord d:)b
Het lampje op de antenne brandt inderdaad niet en er is geen optie ergens in het menu te zien.
Zal een inserter regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en bestel meteen een nieuwe antenne bij KPN. Dit ding is zo oud en in verhouding met de huidige antenne zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21

Kwam voor de zelfde vraag. Bedankt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Nou zijn één en Canvas niet geflagd als 16:9, zodat het beeld samengeperst is. En natuurlijk let niemand bij KPN hierop. Zal wel weer een tijd duren voordat dit opgelost is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps, is toch gewoon vinkje zetten?

Waar zijn de vinkjes ......... gevonden!

[ Voor 8% gewijzigd door Edje_Kroketje op 01-08-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Dank je. Helaas is de opname van Panorama wel versmald :-S

Het valt me wel op dat dit alleen met VRT gebeurt. Brakke aanvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er iets gewijzigd is in de aanvoer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:08:
en bestel meteen een nieuwe antenne bij KPN. Dit ding is zo oud en in verhouding met de huidige antenne zo slecht.
Dit kan je trouwens tegenwoordig hier doen: http://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
En past antennemontageset voor buiten V4 dan wel op Digitenne antenne Funke V5? Anders heb je er volgens mij niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:56:
Ik denk dat er iets gewijzigd is in de aanvoer ;-)
Die vinkjes zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Power-inserter binnen, wordt gevoed via de USB van de tv en werkt als een trein, kan zelfs de antenne wat minder aanwezig plaatsen en het heeft een veel sterker signaal. En een brandend lampje :P

Dank voor het snelle advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:44:
[...]

En past antennemontageset voor buiten V4 dan wel op Digitenne antenne Funke V5? Anders heb je er volgens mij niet zoveel aan.
Nee dat past niet. Voor V5 is ook een buitenset beschikbaar maar die mist ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:53:
[...]

Nee dat past niet. Voor V5 is ook een buitenset beschikbaar maar die mist ;-)
Hij staat er nu op, beetje gammel nog maar als je er op klikt kan je hem wel zien!
http://apparatuurvoorthui...ontageset-voor-buiten-v5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:59:
[...]

Hij staat er nu op, beetje gammel nog maar als je er op klikt kan je hem wel zien!
http://apparatuurvoorthui...ontageset-voor-buiten-v5/
Levertijd: Tijdelijk niet verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook nooit goed he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Dit topic komt het dichtste bij wat ik zoek... denk ik :*)

Ik kijk eigenlijk nooit tv. Ik heb wel zo'n ding, en betaal ook nog maandelijks zo'n 15 euro aan de kabelmaatschappij... Zonde eigenlijk, dus wil ik dat opzeggen.

Wel zou ik graag de publieke Nederlandse zenders nog willen ontvangen. Moet lukken, die zijn FTA zou je zeggen, maar ik kom er niet helemaal uit wat voor hardware ik dan nog nodig heb...

Aangezien ik zelden kijk, is low-cost leading. Mijn TV heeft geen enkele DVB functionaliteit (en de HDMI poort is ook kapot, dus die kan ik ook niet gebruiken). Ik zat er over te denken om zo'n kastje te kopen:

Dan moet er volgens mij een antenne bij... zou de simpelste goed genoeg zijn?

Nederland staat niet bij de supported countries, andere Europese landen (België, Duitsland) wel. Ik vraag mij dus vooral af:

Ga ik met deze hardware Ned 1-2-3 op mijn TV kunnen bekijken, of kan het eventueel nóg goedkoper :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 12-08-2014 20:37 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik denk dat het wel zou kunnen, maar met zo'n kleine antenne moet je wel goed in het dekkingsgebied blijven denk ik. En op zijn minst zo dicht mogelijk bij het raam. Je kunt anders beter een grotere antenne hebben die 5V gevoed moet worden.

Ik zie niet in waarom Nederland niet ondersteund wordt. Tenzij het om DVB-T2 gaat, maar als ik alles zo lees gaat het echt om DVB-T. Het is wel zo dat we in Nederland veel minder FTA kanalen hebben dan andere landen.

Nog goedkopere oplossing is TV kijken via het internet op www.npo.nl of SmartTV (als je een SmartTV hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Qua antenne zou je ook nog voor de blikjesoptie kunnen gaan. Die werkt meestal ook prima en is ook nog goedkoper waarschijnlijk. Enige wat je nodig hebt zijn 2 blikjes en een stuk coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Potverdorie... natuurlijk kun je met de htpc (xbmc) alle normale zenders ook gewoon streamen XD.

Na wat prutswerk met plugins heb ik dat nu goed draaien... Okee, dan kan de kabel er helemaal uit!
Bedankt voor de tips!

[ Voor 5% gewijzigd door EMP op 12-08-2014 21:45 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
EMP schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:43:
Potverdorie... natuurlijk kun je met de htpc (xbmc) alle normale zenders ook gewoon streamen XD.

Na wat prutswerk met plugins heb ik dat nu goed draaien... Okee, dan kan de kabel er helemaal uit!
Bedankt voor de tips!
Dat geldt uiteraard alleen voor de NPO (en hun themazenders) zenders.
Overigens ben ik even benieuwd hoe je de streams los in een player hebt gekregen? Aangezien tegenwoordig alles Flash is op de NPO site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Ik denk dat EMP de DVB-T streams gebruikt en niet de flash streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Ben benieuwd hoe hij dat dan gedaan heeft. Zoveel CAMs voor DVB-T voor in een PC zijn er niet meer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Voor de publieke zenders heb je die ook niet nodig, die zijn FTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
De omschakeling van 16:9 naar 4:3 gebeurt niet op Canvas (Star Trek), wanneer zou dat eens gefixt worden? Dus niet alles 16:9 of, nog erger, alles 4:3 zoals laatst, maar omschakelen zoals de zender het bedoelt.

Op BBC kan het namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Is er iets aan de hand met de ontertiteling van BBC. Afgelopen weekend miste deze helemaal op BBC One en zat deze bij BBC Two op TT 888.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja heb het gezien. BBC 1&2 op 888

[ Voor 29% gewijzigd door Edje_Kroketje op 09-09-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
BBC One ook? Bij Doctor Who was er zaterdag ook geen teletekst beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanmorgen wel maar kan beter he ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Edje_Kroketje op 09-09-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Persoonlijk vind ik het lekkerder werken als DVB-subtitles dan als TT888.
Zeker, je kunt dan ook zo doorzappen in plaats van eerst TT uit te moeten zetten.

Als je dan toch TT888 doet zet dan de TT startpagina op 888. Verder is er toch geen TT bij BBC

Overigens zijn het nu weer DVB-subs.
Nou DVB ondertiteling op de BBC en goede omschakeling van 16:9 naar 4:3 op de Belgen. Zit nu Dallas op Canvas te kijken in 4:3 ;-)

• Hageneis
Old skool ;-)

Als er dan straks maar weer teruggeschakeld wordt naar 16:9. Vanavond is er weer Panorama.

• William_H
BBC nooit last gehad van de omschakeling, maar met de Belgen inderdaad wel ook problemen mee gehad. Inderdaad bij Star Trek ;) op zatermiddag.
Overigens was dit probleem erger op 13th Street, maar ja, dat hebben we niet meer op Digitenne en ik ga er ook even niet meer over beginnen want dan wordt ik weer boos. Alsof FOX niet de hele dag en nacht herhalingen uitzend.....zucht
Hij schakelt netjes hoor enne William ik zou probleempjes gewoon hier melden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Panorama van afgelopen donderdag en Vranckx afgelopen zaterdag waren keurig in 16:9.

• Hageneis
Had ik die ook moeten kijken dan?

Memotv kwam ik gisterenavond tijdens EPG checken keurig in 4:3 tegen, dus het schakelen gaat nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Zo. Negen maanden na het ingaan van de wettelijke verplichting ein-de-lijk weer Ketnet te ontvangen (op kanaal 27)! Zendernaam klopt alleen niet, dit zou Ketnet / OP12 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ketnet/OP12 heet het nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
geva
Check! Ik zie het nét wijzigen. In ieder geval vóórdat OP12 begint :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pff, net op tijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ik heb (volgens mij) al jaren onderstaande antenne. Ooit gekregen bij zo'n Digitenne CI+ module pakketje. Ondertussen staat hij met een verlengkabel buiten omdat ik anders binnen geen goede ontvangst krijg. Ik woon 2-3km bij de TV mast vandaan. Maar goed, af en toe is het helemaal klote en dan staat het beeld stil.

Ik maak overigens geen gebruik meer van Digitenne (enkel NPO 1, 2 en 3) via een ontvanger via XBMC TVHeadend. De antenne is wel voorzien van stroom, rechtstreeks uit het stopcontact via de bijgeleverde adapter.

Afbeeldingslocatie: http://www.adjelectronics.nl/image/cache/data/digitenne/digitenne%20binnenantenne2-500x500.jpg

Nu wil ik graag mijn ontvangst verbeteren maar hoe? Heeft het zin om een andere antenne te kopen? En welke dan? Als ik tot 50 euro filter op conrad dan krijg ik alsnog meer dan 100 resultaten!

[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 07-10-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Je kan het eens proberen met de versterker uit (dus de voeding eraf), op 2 km afstand zou je eigenlijk geen antenne nodig moeten hebben. Ook kan je even probeeren een stuk coax te nemen en 13cm van de buitenmantel terug te vouwen tot een mini dippooltje, dat moet op die afstand ook werken. Ik denk namelijk dat je eerder te veel dan te weinig signaal binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:43:
Je kan het eens proberen met de versterker uit (dus de voeding eraf), op 2 km afstand zou je eigenlijk geen antenne nodig moeten hebben. Ook kan je even probeeren een stuk coax te nemen en 13cm van de buitenmantel terug te vouwen tot een mini dippooltje, dat moet op die afstand ook werken. Ik denk namelijk dat je eerder te veel dan te weinig signaal binnenkrijgt?
Ik heb het al eens met de versterker uit geprobeerd (vergeten aan te zetten) maar toen kreeg ik niets.
Het probleem is dat ik hier best wel tussen veel hoge gebouwen in sta. En er tussen mij en de toren het een en ander is (Arnhem).

Op zich zou teveel binnen krijgen toch geen problemen moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop gewoon de nieuw KPN antenne. Goed, veel beter dan die je nu hebt (richtingsgevoeliger), heeft een ingebouwd LTE filter en kost je €17,50
http://apparatuurvoorthui...gitenne-antenne-funke-v5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445471

Heb een TF5300K van een kennis gekregen zonder de laatste update. Nu zit ik met hetzelfde probleem wat ik bij mijn huidige recorder eerst ook had namelijk grote "gaten" in mijn EPG.
Is er nog een mogelijkheid om deze recorder te updaten.
Even voor de goede orde, ik ben vreselijk a-technisch. Of een andere suggestie met de EPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21

Nikeo

Jawelles

Ons digitennekastje (TF6000) was er mee opgehouden. Melding 'Geen ontvangst' of blokjes. We keken al 2 jaar de publieke FTA zenders na het abonnement opgezegd te hebben. Na veel gepruts en het lenen van een digitennekastje van familie, kwam ik er achter dat in de TV ook gewoon een dvt-t decoder zit. Lekker helder moment! Dus al die tijd heb ik een extra afstandsbediening gebruikt terwijl dit niet nodig was. Classic Nikeo. Ik wijt het aan het gegeven dat ik pas sinds een jaar een platte tv heb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 02-11-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die TF6000 heeft last van vervelende elco's in de voeding. Als je KPN klant bent wordt hij dan ook gratis omgeruild. Ben je zelf handig dan kan je hem ook zelf repareren. Zie ook: http://dvbt4all.nl/digite...echte-ontvangst-tf6000cok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Einde Digitenne in zicht? In de telegraaf staat het volgende bericht:

Door de groeiende populariteit van smartphones, tablets en mobiel videoverkeer is er steeds meer frequentieruimte nodig voor mobiel breedband. Vanaf 2017 komt er ruimte vrij die op dit moment gebruikt wordt voor digitale ethertelevisie. Dat schrijft minister Kamp (Economische Zaken) in een brief aan de Tweede Kamer.

Kamp zegt de opvatting van de Europese Commissie te delen dat meer ruimte voor mobiel breedband van groot economisch en maatschappelijk belang is voor de verdere ontwikkeling van mobiele internetdiensten. De 700 MHz band heeft een relatief groot bereik. Dit houdt in dat met minder zendmasten een groter gebied 4G-dekking kan krijgen. Daarnaast gaat het 700 mHz-signaal goed door muren, waardoor de mobiele dekking binnen gebouwen kan verbeteren.

Het besluit om het bovenste deel van de huidige televisieband vanaf 2015 mede te bestemmen voor mobiele communicatie is genomen tijdens de Wereld Radio Conferentie 2012. Het deel loopt van 694 – 790 MHz en heet daarom de 700 MHz band. De huidige vergunninghouders voor digitale televisie zijn NPO en Digitenne (van KPN). Hun vergunningen lopen af op 31 januari 2017. Dat voor het uitzenden van televisiesignalen minder ruimte over blijft, kan volgens Kamp gecompenseerd worden met ‘nieuwe efficiëntere technologie’.

Sinds 1 januari 2013 is ook al (de 800 MHz band, van 790 – 862 MHz) voor mobiel breedband gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Hoeft niet direct het einde te betekenen, er wordt alleen de 700 Mhz-band afgepakt. Of het daarna nog een interessant pakket blijft is een andere vraag.

Vooralsnog is er nog geen alternatief voor de wettelijk verplichte gratis distributie van de NPO. Commerciële tv lijkt nu wel de langste tijd gehad te hebben met alle online kanalen waar dezelfde content te zien valt, zoals: NLziet,Netflix, Pathé, Videoland.

Blijven over de buitenlandse publieke zenders als de VRT en BBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door de huidige situatie DVB-T en MPEG2 codering zijn er 5 frequenties nodig om het complete zenderpakket bij de klant te krijgen.

Bij DVB-T2 heb je al zo'n 30% meer bandbreedte waardoor er nog maar 4 frequenties nodig zullen zijn.

Als je DVB-T2 combineert met MPEG4 H.264 kan je waarschijnlijk het hele pakket kwijt op 3 frequenties, indien je gewoon SD wilt blijven uitzenden.

Met DVB-T2 en HEVC H.265 kan je wellicht, alles nog steeds in SD, op 2 frequenties verspreiden.
We zullen zien wat de toekomst gaat brengen voor Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:24:
Door de huidige situatie DVB-T en MPEG2 codering zijn er 5 frequenties nodig om het complete zenderpakket bij de klant te krijgen.

Bij DVB-T2 heb je al zo'n 30% meer bandbreedte waardoor er nog maar 4 frequenties nodig zullen zijn.

Als je DVB-T2 combineert met MPEG4 H.264 kan je waarschijnlijk het hele pakket kwijt op 3 frequenties, indien je gewoon SD wilt blijven uitzenden.

Met DVB-T2 en HEVC H.265 kan je wellicht, alles nog steeds in SD, op 2 frequenties verspreiden.
We zullen zien wat de toekomst gaat brengen voor Digitenne.
Alleen zijn alle ontvangers die KPN levert alleen geschikt voor MPEG2, nog steeds. Als KPN tegen klanten zegt "en nu allemaal zelf een nieuwe ontvanger kopen!" dan is het gewoon exit Digitenne. Als KPN alle klanten een gratis nieuwe ontvanger op gaat sturen gaat dat heel veel geld kosten.

Dus tenzij KPN héél snel begint met het leveren van nieuwe ontvangers is dit gewoon niet haalbaar. Ik zie maar 2 realistische opties:

KPN laat het pakket aanzienlijk krimpen en zet Digitenne voort met 3 of hooguit 4 frequenties. 4 hadden we vroeger ook, dus dat kan sowieso. 3 is ook niet ondenkbaar, dan blijven gewoon alleen de meest populaire zenders over.

Maar waarschijnlijker: KPN trekt de stekker eruit. Met de nieuwe prijsverhogingen, beleid van huurtuners en één smartcard per abo waren ze al hard op weg om de klant als een citroen uit te knijpen. Dat kan haast alleen maar als je de verwachting hebt de uitgeknepen citroen op niet al te lange termijn weg te gooien. Digitenne is ook allang niet meer zo makkelijk vindbaar op de site van KPN. En ik heb er ook al tijden geen reclame meer voor gezien.

Probeer voor de lol eens naar www.kpn.com te gaan en je aan te melden voor Digitenne (dus zonder ITV-pakket). Kan niet. :') Na lang zoeken kom je bij een Q&A die je verwijst naar digitenne.nl. Je kan via de KPN-site wel apparatuur bestellen, gegevens wijzigen en zelfs opzeggen, maar niet aanmelden. 8)7

In het beeld van KPN als geheel lijkt Digitenne meer op een bait-and-switch. Eerst klanten lokken voor €6,95, vervolgens de klanten een ITV pakket verkopen en dan Digitenne laten verdwijnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 10-11-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ik gok dat ze gewoon inzetten op LTE-Broascast...

En het hele dvb-t verhaal laten vallen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
In de rest van europa gebruiken ze twee standaarden, DVB-S en DVB-T dus het zou mij niets verbazen als ze in NL LTE-B gaan gebruiken })
Dat zou jammer zijn, want het is eigenlijk geen geïmplementeerde standaard (koop er maar een TV voor ...) dus hou ik hoop dat het toch een DVB-* standaard wordt/blijft.
Let wel, die verplichting tot vrije ontvangst is primair voor de functie als rampenzender (vandaar dat in het begin van Digitenne ook alleen NED1 en de regionaal vrij te ontvangen was, pas later kwamen daar NED 2 en 3 bij) en die functie ga je met LTE-B niet opvangen.
NL-ALTERT is geen vervanger. Hardware voor iets anders is er niet. Sterker nog, gezien dat de meeste nieuwe TV's standaard ook DVB-T ondersteunen (al dan niet conax maar dat is hier niet relevant) zou het zelfs raadzaam zijn als de overheid goedkope DVB-T coax antennetjes zou uitdelen voor als de kabel uitvalt. Backup daarvan is dan een radio op battarijen (je autoradio voor de meeste mensen).

Nee zo makkelijk gaat DVB-T niet de lucht uit lijkt mij bij gebrek aan alternatief breed ingevoerd en bruikbaar(!) alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Misschien dat alleen Nederland 123 via dvb-t blijven maar voor het commerciële deel is dvb-t niet meer interessant

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ook tot de mogelijkheden behoord is LTE-A+ met Tower Overlay. Hierbij kies je een zender via LTE maar het daadwerkelijke broadcast signaal komt dan via sterke DVB-T2 zenders zoals nu zeg maar Digitenne.
Kijk maar eens op Google: https://www.google.nl/sea...=tower+overlay&gws_rd=ssl

Op de laatste IBC was er een demonstratie van, dus ze zijn er zeer serieus mee bezig.

[ Voor 13% gewijzigd door Edje_Kroketje op 12-11-2014 09:05 ]

• Hageneis
franssie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:27:
...
Let wel, die verplichting tot vrije ontvangst is primair voor de functie als rampenzender (vandaar dat in het begin van Digitenne ook alleen NED1 en de regionaal vrij te ontvangen was, pas later kwamen daar NED 2 en 3 bij) en die functie ga je met LTE-B niet opvangen.
...
Die verplichte gratis doorgifte is omdat we er belasting voor betalen, dus deze geldt voor alle publieke zenders (in jouw gebied). Heel even heeft KPN daar aan proberen te tornen in 2006 met het vermaledijde Publieke Omroep Pakket (FTV-principe), maar gelukkig liet de Kamer zich geen rad voor de ogen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Bij mijn laatste modem (ja, we werken nog met 2 koperdraadjes in dit grijs gebied) vervanging kreeg ik er een die al geheel geschikt (schijnt te zijn) voor ITV; neemt Telfort (KPN) alvast een sprongetje naar de toekomst? Ook steeds vaker reklame van Telfort in beeld waarbij mij duidelijk wordt gemaakt voor slechts 12.50 p/mnd ik kan overstappen van Digitenne naar ITV. Jammer alleen dat we hier via 2koperdraadjes en ruim 3.6 km van de centrale verwijderd slechts 10 mb/s halen; niet genoeg voor 3 tuners (ITV.), telefoon en internet.

Ook zijn dan de extra kosten voor FOX voetbal a 25,- p/mnd tov van de helft (12,50) bij Digitenne geen aantrekkelijk vooruitzicht.en hebben we het nog niet eens over het extra familiepakket. Digitenne blijft dus onze voorkeur houden met onze huidige 3x smartcard en dito TBC5000 tuners.

We hebben geen alternatief, er ligt hier nu eenmaal geen ZIGGO kabel voor het huis en behalve de satelite is er geen mogelijkheid TV zenders binnen te halen.
We zullen Digitenne blijven aanbidden ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.